[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 5

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 32.948 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-06 15:28

aex351

I am the one

Topicstarter

Samsung LCD TV's :
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/ca/products/tv/images/ce_tv_mainbanner_en.jpg
Inleiding Samsung LCD tv's :

Samsung televisies zijn er in alle soorten en maten te vinden. Een belangrijk punt is wat past bij jou. Deze thread is een vervolg
op een voorgaande thread dat oorspronkelijk alleen bedoeld was voor de R serie maar uiteindelijk ook de overige series in betroken raakten.

Serie Nummers :
Hier word uitleg gegeven hoe de serie nummers in elkaar zitten.

Het is vaak lastig om te bekijken welke tv nou nieuwer is of welke nou net even iets beter is. Samsung werkt met een redelijk simpel
Serie nummer systeem waarbij je makkelijk en snel kan bekijken uit welke reeks/serie de bijbehorende tv nou komt.

Als voorbeeld nemen de we LE-32m51b :
kunnen we opsplitsen in aa/b/cc/d . waarbij aa = Inch / b = Model type / cc / Model type nummer / d = Kleur

we weten nu dat de 32m51b : 32 Inch is / Uit de M serie / Model type nummer 51 met zich mee draagt / en de kleur zwart is (B voor Black)

Model type nummer hoord altijd bij de serie.

De Samsung televisies / Serie's :
De N serie is de nieuwste serie uit de reeks LCD series van Samsung welk de M serie opvolgt. De Serie positioneert zichzelf net onder de M serie maar boven de R serie, dit is af te leiden uit de specs. De N serie bevat alle goede eigenschappen van de R serie en de M serie. De N71 staat praktisch gelijk aan de R7# en de M71 maar mist features zoals de Smooth Motion technologie / 100Hz van de M71. De N71 bevat wel een zogenoemde “Professional Color Correction”, waarbij de kleuren nog meer tot zijn recht komen. De N71 zit hiermee zeer dicht tegen de M71 aan of al dan niet erboven. De N71 zal beschikbaar komen in formaten 32”/40”/46” . De M71 zou overigens ook in 32” variant op de markt komen maar nu naar 6 maanden na de aankondiging is er nog steeds geen teken van.

De M serie bevat over het algemeen de nieuwste technologie en snufjes gevolgd door de N serie. Waarbij de N serie weer boven de R serie staat. De M serie positioneert zichzelf als flagship product.

Elke serie heeft een andere design en specificaties

De M91 serie is nu al te vinden op enkele samsung sites waarbij deze televisie al op enkele exhibities ten toon werd gesteld. De lanceer datum werd gesteld op augustus 2006, dus kunnen we deze televisie binnen enkele weken (of al dan niet maanden) in de winkels verwachten. Verwacht het rond November / December maanden. Hij staat overigens al wel vermeldt.

Specs van de M91 :
- 40” wide LCD TV
- true color expression (eXtended Wide Color Gamut, 146%)
- 10,000:1 high contrast ratio
- LED BLU (Back Light Unit)
- best off-angle viewing
- DNIeTM (Digital Natural Image engine)
- 2 HDMI, PC input, swivel stand
- Wise LinkTM (Multi Memory Slot, USB)
- SRS TruSurround XT
- resolution: 1366 x 768

De F serie is een nieuwe serie welk de N/M serie opvolgt in de lijn van series, met de F91 welk een HD TRUE (1080p) televisie is. Deze televisie zal helaas alleen in 40” en 46” beschikbaar zijn.

De R7# serie onderscheidt zich door kleuren in het design, heel de R7# is qua specs precies het dezelfde. De M serie onderscheidt zich door de onderste rand, in tegenstelling tot de R7# serie is er maar steeds 1 M## design. De M71 heeft bijvoorbeeld een doorzichtige rand, M61 zwart en de M51 zilver. De randen verschillen bij de tv’s in de design zelf ook, bij sommige zit de uit/aan knop in de rand verwerkt.

De M61 is min of meer uit het beeld van Samsung zelf verdwenen qua reclame door de R7# serie en de M71 waarbij we niet de N en de opkomende F serie kunnen vergeten. De specs van de M71 hebben in vergelijking met de M61 / R7# een flinke update meegekregen, zo bevat het bijvoorbeeld 2HDMI poorten / 6000:1 dc / Multimedia slot / Smooth Motion technologie. Dit zou beeld moeten verbeteren bij snellere beelden.
Denk aan tennis/voetbal/F1 maar ook films zoals de teletubies ( nog wakker ? :+ )

De R7# kwam na de M61, maar qua specs zitten ze heel dicht tegen elkaar aan. Welk beter is , is moeilijk te zeggen. Uitgaande van dat de R serie altijd minder was dan de M serie gaan we ervan uit dat de M61 beter is. De R7# zou bijvoorbeeld geen COMB filter hebben waarbij heel de M serie dit wel heeft. Sommige sites zeggen anders.

Maar nu met de N serie is het een aantrekkelijk alternatief voor de R7# en de M61.

De S serie heeft zojuist ook weer een upgrade meegekregen, de S71, de S serie oorspronkelijk 1 van de eerste LCD series heeft een lange tijd aan de zijlijn gestaan gezien de opkomst van de M en R serie toen der tijd. De S serie zal zich op de markt positioneren als een entry model. Specificaties lijken op het eerste gezicht ongeveer gelijk te staan aan de M51, maar zal mogelijk het een en ander missen zoals een COMB filter iets dat de R serie ook niet heeft. Heel de M serie heeft overigens wel een COMB filter. En is een prachtige toestel voor de mensen die minder geld toch een goed en goedkoop toestel willen.

Update F71
Gespot op duitse samsung website, 1080p display.

Update M91
Link : http://www.samsungexhibition.com/tag.jsp?abscode=VD02
Link Video : http://www.samsungexhibit...view=-675583151&seqno=138

In het kort :
De M91 is gelanceerd, kunnen we binnenkort verwachten, aanrader.

De volgende Series (modellen) zijn er :
  • F Serie ( F71 )
  • N Serie ( N71 )
  • M Milano Serie ( M51 / M61 / M71 / M91 )
  • R Serie ( R41 / R51 / R7# )
  • T Serie ( T51 )
  • S Serie ( S51 / S71 )
  • A Serie (A41)
*nog niet op de markt

Laatste uitgebrachte tv's
  • M91
  • F71
  • N71
  • S71
  • M71
  • R7#
  • M61
  • M51

HDTV :
De complete M serie evenals de R serie is HDTV ready. Dit wil zeggen dat alle HDTV input op de televisie kan worden weergeven. Wat dit niet wil zeggen is dat dit een HD TRUE televisie is. HD TRUE houd in dat de televisie op een resolutie van 1920*1080 px kan draaien. Dit houd niet in dat deze televisies niet op HDTV kwaliteit kan weergeven. Er bestaan namelijk enkele HDTV formaten : 1080p en 720p (1920*1080 en 1280*720). De samsung tv's hebben een max resolutie van 1366 * 768 . Dit houd in dat 720p ge-upscalled moet worden om 100% het beeld te vullen en 1080p ge-downscalled moet worden. Kwaliteit van uiteindelijke beeld hangt dus van het techniek in de televisie zelf af.

De volgende HDTV formaten zijn er :
  • 1080p
  • 1080i
  • 720p
  • 720i
Waarbij P voor progresive staat en I voor interlace. Beide zijn verschillende techieken om een xx aantal frames per seconden te laten zien

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7a/Interlace10hz.gif

Dynamische Contrast :
Een oplettende koper zal het al zijn opgevallen "dynamische contrast". In 9 op de 10 keer adverteerd samsung met de dynamische contrast in plaats van het werkelijke contrast. Dynamische Contrast is een techniek waarbij het contrast level word verhoogd wat soms meer nadelen met zich mee kan brengen. Het is daarom ook altijd verstandig om te letten op de echte contrast level. Dit kan je vaak controlleren door naar bijvoorbeeld een rusische samsung website te surfen waar wel de echte contrast levels op staan vermeld.Zo zien we dat de Le-32m61b een dynamische contrast level van 5000:1 heeft maar een echte contrast level van 1000:1 (onduidelijkheid hierover kan ook 800:1 zijn) . De samsung Le-32m51b dc : 3000:1 en c 800:1 .Dynamische contrast is dus zo te zien voor westerse landen een leuk marketing middel om te kunnen concurreren met andere lcd tv maker die mogelijke wel het echte contrast neer zetten ( dynamische contrast word niet alleen geleverd door
samsung ) dc is namelijk vaak een hoger getal dan concurrenten met hun c getal.

Afbeeldingen : Zie bronnen voor actuele informatie

Service Menu :
In het service menu heb je toegang tot extra instellingen, gebruik op eigen risico

Standby -> Info -> Menu -> Mute -> Power On

- Zap tijd
Een van de meest negative punten van samsung Lcd tv is het traag zappen ( zijn natuurlijk meningen ). Zap tijd kunnen we verstellen

via het service menu :
> Video Mute Time". (standaard instelling is 8 of 10). Hoe lager het getal hoe minder vertraging bij het zappen.

Bronnen :
http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/index.asp

Gerelateerde topics :
[rml][ LCD TV] Samsung LExxR serie - LE32R41B / LE32R51B[/rml] ( door : Kryz [oud] )
Voorgaande delen :
[rml][ LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series )[/rml] Deel 1
[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 2
[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 3
[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 4

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/uk/products/television/images/tv1.jpg
Slot :
Deze thread zal met de tijd geupdate worden en waar nodig de fouten eruit gehaald worden.
(c) aex351

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Deel 5 is er alweer inmiddels, favorieten updaten.

deel 4 statistieken :
geopend : 2 december 2006 00:54
gesloten : 2 maart 2007 12:51
totaal berichten : 1041

deel 3 statistieken :
geopend : 11 oktober 2006 20:41
gesloten : 2 december 2006 14:03
totaal berichten : 1029

deel 2 statistieken :
geopend : 10 juli 2006 16:51
gesloten : 14 oktober 23:20
totaal berichten : 1088+

deel 1 statistieken :
geopend : 10 maart 2006 22:26
gesloten : 10 juli 2006 16:51
totaal berichten : 1003

[ Voor 19% gewijzigd door aex351 op 16-04-2007 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127279

Wederom goeie openingspost _/-\o_ .

Dat we hier maar vrolijk door mogen gaan :).

Mijn tv'tje bevalt altijd nog prima, maar zit nog wel steeds met het audio out geluid. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149587

Oude even sluiten zou ik zeggen.

Kan je ook wat meer info in de openingspost geven over HDTV met betrekking tot de modellen?

Dus welke modellen welke standaarden aankunnen, want dat kan ik eigenlijk nergens vinden en zou toch wel behoorlijk handig zijn in de openingpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Ik vind juist dat de OP aangepast moet worden. Er staat informatie in die inmiddels verouderd is. Misschien handig om een keer goed door te nemen.

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Mischien kan dit er bij of toch niet.?

ikweetniks in "[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ..."

ikweetniks in "[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ..."

[ Voor 21% gewijzigd door ikweetniks op 22-02-2007 08:33 ]

• F-X
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-03-2024

F-X

Ik heb sinds kort de LE23R71W. Ik kijk tv via een gewone analoge aansluiting, maar toch merk ik dat ik last heb van vertraging van het beeld ten opzichte van het geluid. Dus deze lopen niet gelijk.
Ik heb wel gelezen dat dit wel meer voorkomt bij externe bronnen maar niet bij een analoge tv aansluiting. Zijn er hier meer mensen die hier ook last van hebben of is dit een bepaalde instelling?

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
:( :( :( :( :( :( :( (ter vervanging van een aantal scheld woorden ;) )

Mijn LE40F71 schokt regelmatig bij standaard TV uitzendingen, en dan met name na een beeldwisseling waar een zwart beeldje tussen zit zoals bij de reclame.

Ik had de klacht neergelegd bij Samsung en ze sturen een mannetje.
Gelijk gevraagd naar de Just-scan update, en de persoon aan de telefoon zei "geen probleem ik geef het gelijk door"

Vandaag gebeld door het bedrijf dat het mannetje gaat sturen, deze zei doodleuk: "ALS U DE UPDATE LAAT UITVOEREN VERVALT DE GARANTIE, SAMSUNG GEEFT DE MOGELIJKHEID HET TE DOEN MAAR OMDAT ER ANDERE PROBLEMEN KUNNEN ONTSTAAN STAAT SAMSUNG ER NIET ACHTER"

Ik kon mij nog inhouden, maar was natuurlijk bloedlink, samsung heeft mij een LCD verkocht als zijnde 1080p, maar hij kan het alleen maar weergeven met overscan. Naar mijn mening kan dat dus niet en ga ik mij eens even beramen op een vervolg actie.

Dit alles even ter uwer informatie. ;)

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:35
ok

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-05 15:33

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Mothergoose schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:56:Vandaag gebeld door het bedrijf dat het mannetje gaat sturen, deze zei doodleuk: "ALS U DE UPDATE LAAT UITVOEREN VERVALT DE GARANTIE, SAMSUNG GEEFT DE MOGELIJKHEID HET TE DOEN MAAR OMDAT ER ANDERE PROBLEMEN KUNNEN ONTSTAAN STAAT SAMSUNG ER NIET ACHTER"
Da's regelrechte b*llsh1t. Ik zou meteen Samsung zelf bellen en dat aankaarten.

Anoniem: 44796

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Ow ik ben dus niet de enige die dit af en toe ziet...

Maar ik zag dit ook al voor de update...
Naja, zal er ook es een belletje aan gaan wagen...

HDMI interface werkt trouwens voor geen meter met de nieuwe update. Heb nu een ati x1650 en als ik 1080i 30hz pak werkt het goed, maar op 60hz (oftwel 1080p) dan vervormt het enzo...

Echt bullshit... :(

Anoniem: 209903

Hallo allemaal (nieuw persoon hierow :*) )

Ik heb een vraag over de LE32R71B - Ik heb deze pas net een aantal weken en het is echt een top TV. Maar ik heb nu gemerkt dat me Spaarstand niet werkt. In het begin werkte het wel, maar nu verzet ie niks meer als ik het op Low-Medium of High zet.

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
In het servicemenu bezig geweest?

Anoniem: 209903

Niet echt, nee. Ik ben van alles af geweest. Het enigste wat ik als functie aan heb gedaan in de Service Menu is de Brightness Sensor omdat die automatisch al uit stond. Misschien is dat het?

Anoniem: 128931

Zojuist de LE40F71B besteld.

Voorheen had ik de LE32M51B maar nu heb ik voor minder geld een FULL HD tv. Ik moest er wel wat voor over hebben om hem uiteindelijk voor €1625,- te hebben:

Vriendin ging langs Expert, volgens haar zeiden ze dat de LE40F71B 1599,- was. Ik ging toen naar de BCC, die zeiden dat hun hem dan konden geven voor €1499,-. Maar toen belde ze naar de Expert, hun zeiden dat hij €1999,- was! Ik snel terug naar de Expert en ze maakten een bon voor €1699,-. Ik met die bon weer terug naar de BCC en kreeg hem toen dus uiteindelijk voor €1625,-. :)(Mediamarkt, Mikro-Electro en de It's was de LE40F71B ook rond de 1899,-

Nu maar hopen dat hij een mooi beeld geeft want in tegenstelling tot nu was er bij de LE32M51B heel wat speurwerk aan vooraf gegaan. Ik lees hier wel problemen met tearing en overscan, maar dat is maar afwachten dan.

Ik ga de LE40F71B gebruiken voor Xbox 306 en sluit er me pc op aan en dan maar hopen dat 1080P een veel mooier beeld geeft als 720P op me ''oude'' LE32M51B.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:10
bwiep schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 15:32:
Ow ik ben dus niet de enige die dit af en toe ziet...

Maar ik zag dit ook al voor de update...
Naja, zal er ook es een belletje aan gaan wagen...

HDMI interface werkt trouwens voor geen meter met de nieuwe update. Heb nu een ati x1650 en als ik 1080i 30hz pak werkt het goed, maar op 60hz (oftwel 1080p) dan vervormt het enzo...

Echt bullshit... :(
Zijn er meer mensen bij wie de 1:1 update voor hdmi niet werkt dan?
Weet je zeker dat het niet aan je pc ligt? Instellinkje of zo.

• Ferry34
Mothergoose schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:56:
:( :( :( :( :( :( :( (ter vervanging van een aantal scheld woorden ;) )

Mijn LE40F71 schokt regelmatig bij standaard TV uitzendingen, en dan met name na een beeldwisseling waar een zwart beeldje tussen zit zoals bij de reclame.

Ik had de klacht neergelegd bij Samsung en ze sturen een mannetje.
Gelijk gevraagd naar de Just-scan update, en de persoon aan de telefoon zei "geen probleem ik geef het gelijk door"

Vandaag gebeld door het bedrijf dat het mannetje gaat sturen, deze zei doodleuk: "ALS U DE UPDATE LAAT UITVOEREN VERVALT DE GARANTIE, SAMSUNG GEEFT DE MOGELIJKHEID HET TE DOEN MAAR OMDAT ER ANDERE PROBLEMEN KUNNEN ONTSTAAN STAAT SAMSUNG ER NIET ACHTER"

Ik kon mij nog inhouden, maar was natuurlijk bloedlink, samsung heeft mij een LCD verkocht als zijnde 1080p, maar hij kan het alleen maar weergeven met overscan. Naar mijn mening kan dat dus niet en ga ik mij eens even beramen op een vervolg actie.

Dit alles even ter uwer informatie. ;)
Dat kan zo'n monteur wel zeggen, maar daar hoef jij niks mee. Waarschijnlijk weet zo'n vent niet waar die over praat. De update is van Samsung zelf en wordt uitgevoerd door een monteur van hunzelf, dus je garantie loopt gewoon door natuurlijk.

En de link van mbl99 naar die test van de Samsung, ik vond het een erg positief oordeel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187234

Maar als je bijvoorbeeld in het service menu zit , wat kan je dan allemaal veranderen en is het dan nodig?? Heb trouwens een LE32N71B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209903 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 16:41:
Hallo allemaal (nieuw persoon hierow :*) )

Ik heb een vraag over de LE32R71B - Ik heb deze pas net een aantal weken en het is echt een top TV. Maar ik heb nu gemerkt dat me Spaarstand niet werkt. In het begin werkte het wel, maar nu verzet ie niks meer als ik het op Low-Medium of High zet.
Ik heb hem ook, maar ik heb Spaarstand gewoon uit, denk dat het einig verschil zal doen voor je levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128931 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 18:25:
Zojuist de LE40F71B besteld.

Voorheen had ik de LE32M51B maar nu heb ik voor minder geld een FULL HD tv. Ik moest er wel wat voor over hebben om hem uiteindelijk voor €1625,- te hebben:

Vriendin ging langs Expert, volgens haar zeiden ze dat de LE40F71B 1599,- was. Ik ging toen naar de BCC, die zeiden dat hun hem dan konden geven voor €1499,-. Maar toen belde ze naar de Expert, hun zeiden dat hij €1999,- was! Ik snel terug naar de Expert en ze maakten een bon voor €1699,-. Ik met die bon weer terug naar de BCC en kreeg hem toen dus uiteindelijk voor €1625,-. :)(Mediamarkt, Mikro-Electro en de It's was de LE40F71B ook rond de 1899,-

Nu maar hopen dat hij een mooi beeld geeft want in tegenstelling tot nu was er bij de LE32M51B heel wat speurwerk aan vooraf gegaan. Ik lees hier wel problemen met tearing en overscan, maar dat is maar afwachten dan.

Ik ga de LE40F71B gebruiken voor Xbox 306 en sluit er me pc op aan en dan maar hopen dat 1080P een veel mooier beeld geeft als 720P op me ''oude'' LE32M51B.
Lees de discussies over 720P vs 1080P eerst maar eens door zou ik zeggen, dan zul je erachter komen dat je er waarschijnlijk weinig verschil in ziet. (was verstandig geweest als je dat had gedaan voor je zoiets koopt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166898

[...]

Dat kan zo'n monteur wel zeggen, maar daar hoef jij niks mee. Waarschijnlijk weet zo'n vent niet waar die over praat. De update is van Samsung zelf en wordt uitgevoerd door een monteur van hunzelf, dus je garantie loopt gewoon door natuurlijk.

En de link van mbl99 naar die test van de Samsung, ik vond het een erg positief oordeel!
Vind ik ook maar vreemd, de monteur die bij mij langskwam (seleco denk ik) gelijk gevraagd hoe het nu zit met de garantie en deze zei dat er niks aan veranderde, gewoon de standaard periode van 2 jaar (als ik het me goed herinner zei hij 2 jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Anoniem: 149587 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 09:04:
[...]

Lees de discussies over 720P vs 1080P eerst maar eens door zou ik zeggen, dan zul je erachter komen dat je er waarschijnlijk weinig verschil in ziet. (was verstandig geweest als je dat had gedaan voor je zoiets koopt)
Een van de voornaamste reden dat je geen verschil ziet tussen 720p en 1080p heeft te maken met overscan. Een andere reden is dat ondanks dat je materiaal wel 1080p kan zijn, maar het van een source afkomt die geen optimaal gebruik maakt van zon hoge resolutie. Digitale TV is daar een mooi voorbeeld van. Ik heb onder andere NG in HD en mn DVB kan wisselen tussen 720p en 1080i. Ik zie dus geen verschil. Waarom? Omdat 1) het beeld welliswaar op 1080i uitgezonden word maar geen echte 1080 source is en 2) op mn HDMI overscan zit.

King Kong in 1080p is toch wel een mooi voorbeeld. Ik heb verschillende mogelijkheden om zowel full 1080p en 720p weer te geven en ik zie het verschil met mn ogen dicht, mits er geen overscan toegepast word (via de VGA dus in mijn geval).

Tests en reviews zijn leuk, maar om er nou maar blind achteraan te hobbelen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zojuist een samsung vertegenwoordiger gesproken, in maart word de nieuwe lijn gepresenteerd, levering zal begin april plaatsvinden.

Uit de huidige lijn zal (bijna) alleen de 4*f71 blijven, de rest verdwijnt. Er komt een Full-HD lijn bij, die boven de f71 geplaatst gaan worden, qua prijs, aansluitmogelijkheden en specs. Nog geen nieuwe tv's met led-backlight, en nog geen sprake van nieuwe set-top-boxen.

Ook sprak ie over vrij goedkope dvd-spelers/recorders met HDMi en upscaling met een faroudja-chip.

[ Voor 11% gewijzigd door Tekielja op 23-02-2007 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

InflatableMouse schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 13:30:
[...]

Een van de voornaamste reden dat je geen verschil ziet tussen 720p en 1080p heeft te maken met overscan. Een andere reden is dat ondanks dat je materiaal wel 1080p kan zijn, maar het van een source afkomt die geen optimaal gebruik maakt van zon hoge resolutie. Digitale TV is daar een mooi voorbeeld van. Ik heb onder andere NG in HD en mn DVB kan wisselen tussen 720p en 1080i. Ik zie dus geen verschil. Waarom? Omdat 1) het beeld welliswaar op 1080i uitgezonden word maar geen echte 1080 source is en 2) op mn HDMI overscan zit.

King Kong in 1080p is toch wel een mooi voorbeeld. Ik heb verschillende mogelijkheden om zowel full 1080p en 720p weer te geven en ik zie het verschil met mn ogen dicht, mits er geen overscan toegepast word (via de VGA dus in mijn geval).

Vraagje: Als ik via component een 1080P spel speel (Xbox 360) op de LE40F71B heb ik dan ook last van overscan?

Eigelijk beetje eng wat ik allemaal lees: overscan,pixelmapping,ghosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128931 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:39:
[...]

Vraagje: Als ik via component een 1080P spel speel (Xbox 360) op de LE40F71B heb ik dan ook last van overscan?

Dan ben ik erg benieuwd hoe jouw spel heet want voor zover ik weet zijn er geen NATIVE 1080P
games beschilbaar op de Xbox360. Wel 720P of 1080i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Tekielja schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 14:24:
Zojuist een samsung vertegenwoordiger gesproken, in maart word de nieuwe lijn gepresenteerd, levering zal begin april plaatsvinden.

Uit de huidige lijn zal (bijna) alleen de 4*f71 blijven, de rest verdwijnt. Er komt een Full-HD lijn bij, die boven de f71 geplaatst gaan worden, qua prijs, aansluitmogelijkheden en specs. Nog geen nieuwe tv's met led-backlight, en nog geen sprake van nieuwe set-top-boxen.

Ook sprak ie over vrij goedkope dvd-spelers/recorders met HDMi en upscaling met een faroudja-chip.
Mooi bericht! Zelf zit ik enorm te twijfelen of ik nu de 40F71 meot gaan halen, of op de nieuwe Samsungs te wachten met 1:10000 contrastratio. De 40F71 is al een hele mooie TV om te zien en is goed geprijsd. Maar ik ben bang dat ik spijt krijg als ik niet even wacht en voor wat meer geld de nieuwe serie haal. Goedkoop is duurkoop zeg ik altijd, maar in dit geval weet ik niet wat het verstandigst is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Anoniem: 181923 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:51:
[...]

Dan ben ik erg benieuwd hoe jouw spel heet want voor zover ik weet zijn er geen 1080P
nog niet, ze komen d'r wel aan. Virtua Tennis 3 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Anoniem: 128931 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:39:
[...]

Ja, en zo eng is het allemaal niet hoor ;)

De enige manier zonder overscan is VGA en HDMI (na firmware update).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Anoniem: 181923 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:51:
[...]

Dan ben ik erg benieuwd hoe jouw spel heet want voor zover ik weet zijn er geen 1080P
Met je xbox360 op 1080p worden ze geupscaled. En op een goeie tv set zie je het verschil niet tussen 1080i en p omdat je tv het buffert en compenseert door middel van deinterlacing. Je gaat het dan pas zien in snelle wisselende beelden omdat dan interlaced het aantal beeldjes per seconde mist om het goed weer te geven (25 of 30 ipv 50 of 60 met progressive).

Voor zover ik weet is het enige wat de resolutie moet ondersteunen voor optimale weergave zijn de textures. De modellen zijn vector gebaseerd. Zie het als 3d spellen op je pc, die kan je toch ook van 800x600 naar 1600x1200 wisselen? De textures zullen echter geoptimaliseert zijn voor een bepaalde resolutie. Ik weet het dus niet zeker, maar volgens mij wordt je beeld gewoon gerenderd op 1080p en de textures gescaled. Ik zou het raar vinden als een 720p spel op 720p rendert en de videokaart het scaled naar de hogere resolutie. Nogmaals, ik weet dat dus niet zeker.

Ik zal es kijken of ik het kan zien ... xbox360 zit toch op VGA dus het zou te zien moeten zijn denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-02-2022
Zonet heb ik mijn PC aangesloten op de LCD tv met een VGA kabel.
Videokaart: GeForce FX5700LE
Driver: Nieuwste van Nvidia.com
TV: LE40F71B
monitor bij pc: samsung syncmaster (max. 1280 x 1024)

Windows XP herkent de tv als 2e monitor. In de Nvidia software kan ik kiezen voor
- Dualview
- Kloon
- vert. uitbreiden
- hor. uitbreiden
- één beeldscherm

Tot nu toe heb ik geprobeerd: Dualview en Kloon (de rest van de opties leken me niet zinvol voor mijn doel)
Met kloon kan op beide schermen hetzelfde zien, maar dan kan ik niet voor beide apart de resolutie instellen. Met dualview kan ik wel 1920 x 1080 instellen voor de TV, maar dan is de syncmaster de 'hoofdmonitor' en als ik dan een film start via de 'hoofdmonitor' zie ik niks op de tv.

Na het lezen van alle posts (ja echt) in alle 5 de samsung lcdtv topics, kwam ik natuurlijk tegen dat ik Powerstrip nodig zou hebben. Maar dat voegt volgens mij geen mogelijkheden toe aan de opties die ik al heb in de nieuwste Nvidia driver.

De tv staat te ver van de pc om hem als hoofdmonitor te kiezen, de muis en het toetsenbord halen het dan niet meer en dan lukt het dus niet om de boel te bedienen.

Wie weet er een oplossing voor me. Ik wil dus op de TV in 1920 x 1080 een HD-film kunnen bekijken die op mijn pc staat, maar ik moet de boel starten vanaf het kleinere beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

17maart schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 20:18:

Windows XP herkent de tv als 2e monitor. In de Nvidia software kan ik kiezen voor
- Dualview
- Kloon
- vert. uitbreiden
- hor. uitbreiden
- één beeldscherm

Tot nu toe heb ik geprobeerd: Dualview en Kloon (de rest van de opties leken me niet zinvol voor mijn doel)
Met kloon kan op beide schermen hetzelfde zien, maar dan kan ik niet voor beide apart de resolutie instellen. Met dualview kan ik wel 1920 x 1080 instellen voor de TV, maar dan is de syncmaster de 'hoofdmonitor' en als ik dan een film start via de 'hoofdmonitor' zie ik niks op de tv.

Na het lezen van alle posts (ja echt) in alle 5 de samsung lcdtv topics, kwam ik natuurlijk tegen dat ik Powerstrip nodig zou hebben. Maar dat voegt volgens mij geen mogelijkheden toe aan de opties die ik al heb in de nieuwste Nvidia driver.

De tv staat te ver van de pc om hem als hoofdmonitor te kiezen, de muis en het toetsenbord halen het dan niet meer en dan lukt het dus niet om de boel te bedienen.

Wie weet er een oplossing voor me. Ik wil dus op de TV in 1920 x 1080 een HD-film kunnen bekijken die op mijn pc staat, maar ik moet de boel starten vanaf het kleinere beeldscherm.
Geen idee, maar je bent niet de enige.

Ik heb 2 pc's, nvidia kaarten (6600GT en 6200TC). Beide zien in 1 keer dat het een samsung scherm is dat 1920x1080 60hz moet zijn. Ik heb er niets geks voor moeten doen, gewoon aansluiten, pc aan en resolutie instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

InflatableMouse schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 17:26:
[...]

Ja, en zo eng is het allemaal niet hoor ;)

De enige manier zonder overscan is VGA en HDMI (na firmware update).
Dan zou ik voor het beste resultaat dus mijn Xbox 360 via VGA aansluiten en me pc via hdmi aansluiten...

Weet iemand dan toevallig hoe het zit met het hdcp gebeuren? Kijk namelijk altijd films aangeboden door newsleecher.

Het valt me btw wel op dat dit model vrijwel nergens op voorraad is: BCC den bosch en eindhoven, Mikro elektro den bosch, It's den bosch en eindhoven en Mediamarkt eindhoven. en ook niet bij de harendse smid. Morgen maar eens alles in tilburg en breda afbellen.

Overigens wel opvallend: ik dacht dat mediamarkt altijd met de prijs onder de concurrentie zat in een straal van 30km. Nou als ik de LE40F71B voor 1625,- gaat Mediamarkt daar niet een mee, maar goed het is toch al een scherpe prijs. Vooral in verhouding met internetprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Anoniem: 128931 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 22:28:
[...]

Dan zou ik voor het beste resultaat dus mijn Xbox 360 via VGA aansluiten en me pc via hdmi aansluiten...

Weet iemand dan toevallig hoe het zit met het hdcp gebeuren? Kijk namelijk altijd films aangeboden door newsleecher.

Het valt me btw wel op dat dit model vrijwel nergens op voorraad is: BCC den bosch en eindhoven, Mikro elektro den bosch, It's den bosch en eindhoven en Mediamarkt eindhoven. en ook niet bij de harendse smid. Morgen maar eens alles in tilburg en breda afbellen.

Overigens wel opvallend: ik dacht dat mediamarkt altijd met de prijs onder de concurrentie zat in een straal van 30km. Nou als ik de LE40F71B voor 1625,- gaat Mediamarkt daar niet een mee, maar goed het is toch al een scherpe prijs. Vooral in verhouding met internetprijzen.
Tja, kweenie hoe je het het beste kunt aansluiten. Mijn receiver heeft hdmi in- en outputs, dus alles loopt daar eigenlijk over. Xbox360 zit op VGA.

VOlgende week hoop ik de hddvd binnen te hebben voor de xbox en dan experimenteer ik wel wat met de component kabel en zien wat het beste beeld geeft. Ik hoop volgende week oook een nieuw system board in mn tv te hebben met de goeie firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

InflatableMouse schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 13:30:
[...]

Geloof me, lees de topic maar, dan zul je merken dat het allemaal tussen je oren zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

- Dualview
- Kloon
- vert. uitbreiden
- hor. uitbreiden
- één beeldscherm

Ik heb de tv (40N71) aangesloten op me laptop. Zit een 6800Go in, drivers 100.59 Vista.

zodra ik de laptop via vga aansluit dan springt mijn laptopbeeld automatisch op 1360 x 768 en me tv dus ook, wat een goed beeld is. Ik heb wel eerst gehad dat ik moest aangeven dat ik de tv wou gebruiken als hoofdmonitor. In XP was dat zoiets: deze monitor gebruiken als hoofdmonitor, zo'n vinkje erbij zetten, dtoen werkte het bij mij wel (films op de tv via laptop).

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Anoniem: 149587 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 00:52:
[...]

Geloof me, lees de topic maar, dan zul je merken dat het allemaal tussen je oren zit.
Nee, ik geloof je niet. Ik heb er zat over gelezen en wat anderen zien moeten hun weten, ik weet wat ik zie.

En dit is precies het probleem met het internet: een of andere knakker waar nog nooit iemand van heeft gehoord van CNET of een ander gerenommeerd blad of website schrijft iets (zijn opinie) over een aantal televisies. Er wordt nauwelijks vermeld hoe er getest is, wat voor source er gebruikt word, hoe dit is aan gesloten, hoe er getest is op eventueel overscan of andere beeld verklotende settings, hij trekt een conclusie en iedereen neemt het voor waar aan. Zo zijn er zoveel, de ene meld meer over hoe en wat hij doet dan een ander maar dan nog. En omdat het geschreven alsof die gasten er allemaal verstand van hebben word het allemaal maar voor waarheid genomen. Mischien hebben ze er wel verstand van, maar het blijven zijn ogen, zijn apparatuur en manier van testen waar hij zijn mening op baseert. De halve wereld hobbelt er achter aan als een stel schapen en nemen niet eens meer de moeite om een eigen mening te vormen. Maar geloof dit: als nu diezelfde knakkers gaan verkondigen dat je met de huidige generaties TV's het verschil wel ziet, dan gaat die hele kudde "OOOOH" en hobbelen er zo achter aan. Als ze geld hebben, kopen ze het ook nog.

Internet is leuk, handig en informatief, maar niets meer dan dat. Voor mij dan. Wat jij er mee doet moet je zelf weten natuurlijk maar ik heb graag mn eigen mening en niet die van een of andere anonieme forum medewerker.

:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:35
- Dualview
- Kloon
- vert. uitbreiden
- hor. uitbreiden
- één beeldscherm
Je moet zoiezo de optie 'klonen' gebruiken. Als je het beeld kloont, voud er eenvenstertje uit met 2 opties: Analog Display & Monitor óf Monitor & Analog Display (zo ziet het er bij mij iig uit) Degene die als eerste komt, wordt dan de hoofdmonitor; je ziet op beide schermen wel je bureaublad, maar als je inderdaad een film start wordt die alleen getoont op de hoofdmonitor. Je moet dus gewoon het Analog Display & Monitor kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-02-2022
r0g3r schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 15:21:
[...]
Je moet zoiezo de optie 'klonen' gebruiken. Als je het beeld kloont, voud er eenvenstertje uit met 2 opties: Analog Display & Monitor óf Monitor & Analog Display (zo ziet het er bij mij iig uit) Degene die als eerste komt, wordt dan de hoofdmonitor; je ziet op beide schermen wel je bureaublad, maar als je inderdaad een film start wordt die alleen getoont op de hoofdmonitor. Je moet dus gewoon het Analog Display & Monitor kiezen.
Bedankt voor je reactie en natuurlijk ook de anderen die gereageerd hebben. Als ik kies voor Kloon, dan kan ik voor beide schermen maar één dezelfde resolutie instellen, en dan is het max. 1280 x 1024.

Inmiddels heb ik de volgende oplossing gevonden:
- Dualview, met de TV als secundaire monitor
- Resolutie TV op 1920 X 1080 en resolutie beeldscherm op 1280 x 1024
- Via nvidia Control Panel, Video en Televisie, Video-opties volledig scherm wijzigen, Tijdens het kijken naar de video-inhoud..., Ook met volledig scherm tonen op mijn, Automatische detectie

[ Voor 5% gewijzigd door 17maart op 24-02-2007 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agorias
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-06 23:43
Beste tweakers,

Ik wil, in plaats van een standaard pc-monitor, wellicht een samsung LE32R74BD kopen en deze als tv/pc-monitor combinatie gebruiken. Beneden hebben wij een sony bravia ( http://www.informatique.n...p.cgi?M=I&A=890467&FRS=ON ) staan, ik heb mijn pc hier op aangesloten en het zag er zeer aardig uit, de letters waren tot +/- 2 meter afstand goed te lezen en het beeld was scherp. Bereik ik hetzelfde gewenste effect met de 200 euro goedkopere Samsung?

Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Update:

TV is nog steeds niet terug, ze hebben er nog geen onderdelen voor ontvangen.
Ze hebben nu nog 4 dagen en anders gaat hij terug naar de winkel en mag ik een andere uitkiezen voor dat geld.
Kies ik gelijk voor een 92Cm ipv een 82 welke wij nu hebben/hadden.

Ik vind het dieptriest dat ik geen vervangende tv hebt gekregen, omdat ze die niet hebben.
Ook ben ik hem dus nu al meer als een maand kwijt, maar omdat de onderdelen op 30 Januari zijn besteld, hebben ze tot eind deze maand om te wachten erop.

Misschien wil ik gewoon me geld terug en koop ik lekker GEEN samsung meer. Al met al heb ik er 1 maand plezier van gehad en daarna alleen maar problemen...

Gaat trouwens om een LE32R76B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agorias
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-06 23:43
Agorias schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 16:24:
Beste tweakers,

Ik wil, in plaats van een standaard pc-monitor, wellicht een samsung LE32R74BD kopen en deze als tv/pc-monitor combinatie gebruiken. Beneden hebben wij een sony bravia ( http://www.informatique.n...p.cgi?M=I&A=890467&FRS=ON ) staan, ik heb mijn pc hier op aangesloten en het zag er zeer aardig uit, de letters waren tot +/- 2 meter afstand goed te lezen en het beeld was scherp. Bereik ik hetzelfde gewenste effect met de 200 euro goedkopere Samsung?

Jasper
Hmm net nieuwe gedachtengang: stel dat ik een HD-ready 37" koop, worden de pixels groter, en dus ook de letters, dus ik kan met mijn pc van een grotere afstand kijken. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Was net even bij Mediamarkt Alexandrium om te kijken bij de Samsung LE40F71B, zag er prachtig uit aangezien er een HD kanaal opstond. Inmiddels is de prijs bij MM nog maar 1699,-- en hadden ze er ook nog 3 op voorraad staan.

Aangezien het prijsverschil tussen de winkel en de webshop zeer klein is geworden wordt de aanschaf bij een zaak als MM wel heel aantrekkelijk.

Samen met de juiste recensie op http://www.trustedreviews...g-LE40F71B-40in-LCD-TV/p1
en een oplossing van het overscan probleem via een firmware update lijkt dit de beste koop voor een 1080P LCD tv. Hoewel de meningen over de noodzaak van een 1920*1080 resolutie verdeeld zijn lijkt het me toch verstandig voor een Full HD scherm te gaan aangezien steeds meer mensen de PC er aan gaan hangen (ik ben ook van plan een HTPC te bouwen met Vista home Prenium erop). Zodat ik ook een beetje kan internetten vanaf de bank (3,5 meter).

Of ben ik voor bovenstaande net zo goed af met een HD Ready tv met lagere resolutie?

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 44796 op 24-02-2007 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44796 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 17:09:
Was net even bij Mediamarkt Alexandrium om te kijken bij de Samsung LE40F71B, zag er prachtig uit aangezien er een HD kanaal opstond. Inmiddels is de prijs bij MM nog maar 1699,-- en hadden ze er ook nog 3 op voorraad staan.

Aangezien het prijsverschil tussen de winkel en de webshop zeer klein is geworden wordt de aanschaf bij een zaak als MM wel heel aantrekkelijk.

Samen met de juiste recensie op http://www.trustedreviews...g-LE40F71B-40in-LCD-TV/p1
en een oplossing van het overscan probleem via een firmware update lijkt dit de beste koop voor een 1080P LCD tv. Hoewel de meningen over de noodzaak van een 1920*1080 resolutie verdeeld zijn lijkt het me toch verstandig voor een Full HD scherm te gaan aangezien steeds meer mensen de PC er aan gaan hangen (ik ben ook van plan een HTPC te bouwen met Vista home Prenium erop). Zodat ik ook een beetje kan internetten vanaf de bank (3,5 meter).

Of ben ik voor bovenstaande net zo goed af met een HD Ready tv met lagere resolutie?
Gewoon voor full hd gaan. sommige zeggen dat je het verschil nauwelijks ziet, ik zag het duidelijk bij mediamarkt maar goed, een andere reden is gewoon 1699,- voor full hd!.

Je zal wel DICHTER bij je tv moeten gaan zitten, ik citeer van dvd.nl: In het geval van een televisie met 1920x1080 beeldpunten geldt dat je, om alle details van een HDTV-uitzending te kunnen zien, ongeveer drie maal de hoogte van het beeld als kijkafstand moet aanhouden.

Ik ga voor hetzelde model, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WAt ik me afvroeg, als je zo'n monteur laat komen, moet je daar dan voor betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 12:15
Ja tuurlijk, hoe kan die anders zijn kost verdienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

InflatableMouse schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 09:16:
[...]

Nee, ik geloof je niet. Ik heb er zat over gelezen en wat anderen zien moeten hun weten, ik weet wat ik zie.

En dit is precies het probleem met het internet: een of andere knakker waar nog nooit iemand van heeft gehoord van CNET of een ander gerenommeerd blad of website schrijft iets (zijn opinie) over een aantal televisies. Er wordt nauwelijks vermeld hoe er getest is, wat voor source er gebruikt word, hoe dit is aan gesloten, hoe er getest is op eventueel overscan of andere beeld verklotende settings, hij trekt een conclusie en iedereen neemt het voor waar aan. Zo zijn er zoveel, de ene meld meer over hoe en wat hij doet dan een ander maar dan nog. En omdat het geschreven alsof die gasten er allemaal verstand van hebben word het allemaal maar voor waarheid genomen. Mischien hebben ze er wel verstand van, maar het blijven zijn ogen, zijn apparatuur en manier van testen waar hij zijn mening op baseert. De halve wereld hobbelt er achter aan als een stel schapen en nemen niet eens meer de moeite om een eigen mening te vormen. Maar geloof dit: als nu diezelfde knakkers gaan verkondigen dat je met de huidige generaties TV's het verschil wel ziet, dan gaat die hele kudde "OOOOH" en hobbelen er zo achter aan. Als ze geld hebben, kopen ze het ook nog.

Internet is leuk, handig en informatief, maar niets meer dan dat. Voor mij dan. Wat jij er mee doet moet je zelf weten natuurlijk maar ik heb graag mn eigen mening en niet die van een of andere anonieme forum medewerker.

:>
En waarom zou jij niet een van die gene zijn die achter de mensen aanhobbelen die in elke pixel een fout denken te zien?
Met geen verschil bedoel ik dus "indien je op normale afstand zit en dus niet op zeer korte belachelijk afstand van TV zit" (wat in racegames wel te begrijpen is, maar toch echt slecht voor je ogen)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 149587 op 24-02-2007 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210164

Vandaag gekozen voor de 27s71(b?) ipv de 26r72b. Ik ben puur gegaan op het uiterlijk want die s71 was wel een stuk "strakker". Nu even, een mogelijk, domme vraag; Zijn "dode pixels" meteen te zien of kan het ook alleen bij bepaalde kleuren/beelden opvallen? En is het dat je zoiets binnen een paar dagen ziet of kan het ook later ontstaan?
Ik heb maar zo'n verzekering afgesloten want had geen zin in problemen (6 weken voor 50 euro. Kan nu in ieder geval ruilen bij al 1 dode. En dan start die weer opnieuw voor de omgeruilde)

Het ziet er in ieder geval mooi uit, nou maar eens wat gaan proberen. Ben alleen niet zo technisch want alleen de steun duurde al 20 minuten.. :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14027

blubbers schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 20:09:
Ja tuurlijk, hoe kan die anders zijn kost verdienen?
Lijkt me dat dit gewoon onder de garantie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:52
Ik heb net mijn LE40F71 afgesteld mbv de Digital Video Essentials DVD en bijgeleverde kleurenfilters. Als ik de kleuren afstel mbv het blauwe filter kan ik het blauwniveau van de kleuren perfect gelijk zetten met het blauwniveau van de witte achtergrond. Als ik dan door het rode filter kijk zijn ook de roodwaardes van de kleuren vrijwel identiek met de roodwaarde van de witte achtergrond. Echter, als ik door het groene filter kijk heeft elke kleur een andere groenwaarde. Het rare is dat ook het blauwe blokje een groen component heeft! Het rode blokje is wel helemaal zwart (daar zit dus geen rood in). Blauw zou natuurlijk alleen blauw moeten zijn, en niet ook een beetje groen bevatten! Met de color manager krijg ik dit effect niet weg.

Heeft iemand anders ook deze DVD gebruikt, en hetzelfde gezien, of juist niet? Ik heb nog even zitten kijken naar het service menu (White Balance en Movie White Balance) maar kwam daar niet echt verder mee.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tekielja schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 14:24:

Tiekelja kun je wat meer vertellen over de nieuwe lijn van Samsung? Wat kunnen we verwachten?
Ik wil voor mijn ouders een 40R72 of een 40N71 gaan halen maar als er iets nieuws aankomt is het misschien wel zo handig om te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14027 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 22:59:
[...]

Lijkt me dat dit gewoon onder de garantie valt.
Ja dat leek mij dus ook. Maar dat weet ik dus nog niet zeker :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44796 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 17:09:

Voor hulp bij de keuze voor een Full HDTV: http://www.hdtvtest.co.uk/

Waarom Full HD: http://www.hdtvtest.co.uk/Article/Why-We-Love-1080p.php

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 44796 op 25-02-2007 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:34
Ik zoek een nieuw beeldscherm voor mijn computer. Deze had een paar eisen :
- vervangen van TV
- vervangen huidige 17'' monitor
- lekker groot (ik kijk veel films)
- Niet te duur ^^.

Ik kwam op deze uit :
http://www.alternate.nl/h...?artno=el5u02&baseId=2506

voor 499,- lijkt dit me een leuke oplossing. Heeft iemand hier deze monitor? en zo ja, bevalt ie?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

grannymark schreef op zondag 25 februari 2007 @ 12:10:
Ik zoek een nieuw beeldscherm voor mijn computer. Deze had een paar eisen :
- vervangen van TV
- vervangen huidige 17'' monitor
- lekker groot (ik kijk veel films)
- Niet te duur ^^.

Ik kwam op deze uit :
http://www.alternate.nl/h...?artno=el5u02&baseId=2506

voor 499,- lijkt dit me een leuke oplossing. Heeft iemand hier deze monitor? en zo ja, bevalt ie?
Dan zou ik jou veel eerder zo'n Samsung LE27S71 adviseren voor 547 euro :)
http://tweakers.net/price...1B-(27-inch)-prijzen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:34
en waarom als ik vragen mag O-)

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

S71 is beter dan R31.
Lage R serie vs hoge S serie.
Indien je de hoge R serie zou nemen (even doorsparen) zou het wel een heel ander verhaal zijn (zie specs in sig)

Ik heb zowel de S71B (gehad) als de R71 en het verschil is toch wel te merken, niet perse in veel betere beeldkwaliteit, maar met name in contrast en betrouwbaarheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Anoniem: 149587 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 21:46:
[...]

En waarom zou jij niet een van die gene zijn die achter de mensen aanhobbelen die in elke pixel een fout denken te zien?
Met geen verschil bedoel ik dus "indien je op normale afstand zit en dus niet op zeer korte belachelijk afstand van TV zit" (wat in racegames wel te begrijpen is, maar toch echt slecht voor je ogen)
Een eigen mening hebben naar aanleiding van eigen onderzoek is niet "ergens achteraan hobbelen". Ik hoef niemand nergens van te overtuigen en het laat me volledig koud wie me wel of niet geloofd.

Dat gezegd hebbende, mischien als ik een zogenaamde blinde test zou doen (gekke naam voor een test waar je naar moet kijken maar je weet vast wel wat ik bedoel ;) ) tussen de bronnen die ik nu denk te herkennen als zijnde 720p en 1080p zou ik het verschil ook niet zien. Mischien de enige reden waarom ik het verschil zie is omdat ik kan switchen tussen A en B vanaf mn favoriete kijkplek (3,5 meter).

Het doet me denken aan meerdere ABX tests die ik heb gedaan naar aanleiding van discussies over mp3 kwaliteit. Encoden met Lame -V4 zou niet of nauwelijks te herkennen zijn. De laatste keer hebben we 6 tracks 10 keer gespeelt met een ABX test programma en ik pikte er 3 tracks uit met een score van meer dan 90%. De andere waren transparant zoals dat heet. Voor mij genoeg reden om mn mp3's hoger te encoden, deels voor mn gemoedsrust want op de helft van de songs hoor ik het niet eens. Ik ben van mening dat dit ook voor beeld geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149587 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 13:13:
[...]

S71 is beter dan R31.
Indien je de hoge R serie zou nemen (even doorsparen) zou het wel een heel ander verhaal zijn (zie specs in sig)

Ik heb zowel de S71B (gehad) als de R71 en het verschil is toch wel te merken, niet perse in veel betere beeldkwaliteit, maar met name in contrast en betrouwbaarheid
True! :)
Dus als advies zou je eigenlijk deze moeten halen: Samsung LE26R71B
Goedkoopste adres voor nu: 580 euro
http://www.pixmania.nl/nl...d-le26r71b.html?srcid=104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:32

FullThrottle

Tonight's forecast,... dark!

RichieB schreef op zondag 25 februari 2007 @ 00:04:
Ik heb net mijn LE40F71 afgesteld mbv de Digital Video Essentials DVD en bijgeleverde kleurenfilters. Als ik de kleuren afstel mbv het blauwe filter kan ik het blauwniveau van de kleuren perfect gelijk zetten met het blauwniveau van de witte achtergrond. Als ik dan door het rode filter kijk zijn ook de roodwaardes van de kleuren vrijwel identiek met de roodwaarde van de witte achtergrond. Echter, als ik door het groene filter kijk heeft elke kleur een andere groenwaarde. Het rare is dat ook het blauwe blokje een groen component heeft! Het rode blokje is wel helemaal zwart (daar zit dus geen rood in). Blauw zou natuurlijk alleen blauw moeten zijn, en niet ook een beetje groen bevatten! Met de color manager krijg ik dit effect niet weg.

Heeft iemand anders ook deze DVD gebruikt, en hetzelfde gezien, of juist niet? Ik heb nog even zitten kijken naar het service menu (White Balance en Movie White Balance) maar kwam daar niet echt verder mee.
Ik bevestig je verhaal. Ik heb exact hetzelfde ongeacht welke aansuiting ik gebruik. Blauw en rood zijn zeer goed in te stellen echter groen krijg je niet goed. Soms zie ik dit terug in het beeld waarbij een grasveld soms onnatuurlijk groen is. In een recentie van Cnet over de amerikaanse versie van deze tv werd ook al vermeld dat het groen onnauwkeurig word weergegeven. Ik heb er verder eigenlijk weinig last van maar ik krijg het ook niet gecorrigeerd via het servicemenu.

even zoeken:,.. http://reviews.cnet.com/S...54846.html?tag=prod.txt.4

AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
[...]

S71 is beter dan R31.

De R serie is uitgebreid met de R32 lineup. Maar over de hele linie komen de specs steeds dichterbij elkaar. Jaar geleden ging het nog om PVA vs S-PVA waarop keuzes gemaakt werden in combinatie met overige specs. Maar tegenwoordig zijn ze gewoon bezig om de gaten in de markt op te vullen. In dit geval zit de R32 in de low-end categorie, betekend niet slechte kwaliteit, maar nu is de 32" formaat toegangelijker voor het grootte publiek voor een lagere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De details van de nieuwe Samsung serie, deze komen al in maart op de markt.
Samsung LNT4065F, Samsung LNT4665F and Samsung LNT5265F are the full model names of the three new full resolution HDTV sets that Samsung announced at todays press conference at the CES in Las Vegas tonight.

Zie voor details: http://gadgets.fosfor.se/3-new-1080p-sets-from-samsung/

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 44796 op 25-02-2007 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 12:34
toch maar eens een vraag stellen hier..

ik heb de 32'' van samsung gekocht (weet zo 123 het type niet)

maar ik heb een tijdje met de 360 op VGA gewerkt omdat ik de component kabel uitgeleend had..

maar bij de switch van vga naar component schrok ik.. voor mijn gevoel was het met component gewoon lelijker als dat ik met VGA werkte..

wie kan hier wat duidelijkheid over geven want mij is verteld dat component beter/mooier zou zijn als VGA..

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Anoniem: 44796 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 19:18:
Samsung LNT4065F, Samsung LNT4665F and Samsung LNT5265F are the full model names of the three new full resolution HDTV sets that Samsung announced at todays press conference at the CES in Las Vegas tonight.

En weer is de prijs niet bekend gemaakt! Dat is nou net de doorslaggevende factor voor mij of ik blijf wachten of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Samsung LNT4065F vs Samsung LE40F71
contrast ratio of 12000 :1 / 6000 :1
HDMI version 1.3 / 1.2
Brightness 550cd/m2 / 500 cd/m2
HDMI-CEC, USB 2.0 / MMCslot

En hier staat nog meer info over de nieuwste samsung producten!
http://www.samsung.com/co.../presskit/press_main.html

Qua prijs ben ik dit tegengekomen op een van de websites:

81D LCD TV series ships in July, 1080p, LED backlight, 50,000:1 CR, 105% gamut, Bluetooth, HDMI 1.3, SuperClear panel filter to improve contrast, Local Dimming of backlight for better blacks
57, 52, 46, 40 inch models LN-T5781D, LN-T5281D, LN-T4681D, LN-T4081D.

71D LCD TV series ships in July, 1080p, CCFL backlight, 120Hz, Bluetooth
57, 52, 46, 40 inch models.

65F LCD TV series ships in March, 1080p, 12,000:1 CR, 92% gamut, 550cd/m2, 3 HDMI 1.3, HDMI-CEC, USB 2.0
52, 46, 40 inch models.
LN-T4065F, LN-T4665F and LN-T5265F
LN-T4661

53H LCD TV series ships in March, 720p, game mode, 8ms response, USB 2.0, 7000:1 CR, 92% gamut
40, 32, 26, 23, 19 inch models.
LN-T1953H: 19-inch, $529
LN-T2353H: 23-inch, $849
LN-T2653H: 26-inch, $1,299
LN-T3253H: 32-inch, $1,699
LN-T4053H: 40-inch, $2,299

En nog meer info en prijzen staan hieronder genoteerd:
http://hdguru.com/?p=39

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 181923 op 25-02-2007 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Bedankt voor deze link! Naar dit soort vergelijkingstesten ben ik altijd op zoek. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
angel00008 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 19:25:
toch maar eens een vraag stellen hier..

ik heb de 32'' van samsung gekocht (weet zo 123 het type niet)

maar ik heb een tijdje met de 360 op VGA gewerkt omdat ik de component kabel uitgeleend had..

maar bij de switch van vga naar component schrok ik.. voor mijn gevoel was het met component gewoon lelijker als dat ik met VGA werkte..

wie kan hier wat duidelijkheid over geven want mij is verteld dat component beter/mooier zou zijn als VGA..
VGA is icm xbox360 scherper, maar component heeft wat heldere kleuren. Het is maar net wat jij het mooiste vindt.
Het is wel zo dat wanneer je het beeld aanpast qua kleuren en brighness enz op een bepaalde invoer (vga bijvoorbeeld) en je daarna overschakelt naar component, je dan behoorlijk schrikt omdat deze settings verkeerd zijn voor deze input.

Maar nogmaals: het gaat erom wat jij het mooiste vindt en niet wat een ander het mooiste beeld vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210333

alstublieft ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn probleem

ik heb de R71 en heb altijd gevonden dat het beeld te donker was (vooral op plekken die al donker zijn,bijna onzichtbaar worden de objecten )

vooral als ik op mijn 360 met component speel... het contrast staat al op 100 en brightness op 45 (als ik brightness hoger doe dan krijg ik een lelijke wit/doffe beeld)

ik had ook problemen met een knipperend donker/licht dat ik heb verholpen met het service menu: Dynamic Dimming uitgezet. echt meer verstand heb ik niet als het op tv's komt maar ik kan begrijpend bevelen opvolgen:

meer heb ik niet aan het service menu gezeten maar als er instellingen zijn die ik moet veranderen dan please help me out ^_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter

Dat zijn amerikaanse modellen. Die lopen al een tijd voor op True HD tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48956

hoop dat iemand mij hier kan helpen.
Heb sinds een weekje de LE32M71B, prima apparaat!!

Alleen wil ik dat verschikkelijke dynamic dimming uitzetten en als ik iedereen op internet moet geloven moet dat ook kunnen op dit model in het service menu. Alleen als ik zoek in het service menu is deze optie met nog een aantal anderen grijs is en ik dit dus niet kan veranderen. Iemand een oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 181923 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 22:13:
[...]

Samsung LNT4065F vs Samsung LE40F71
contrast ratio of 12000 :1 / 6000 :1
HDMI version 1.3 / 1.2
Brightness 550cd/m2 / 500 cd/m2
HDMI-CEC, USB 2.0 / MMCslot

En hier staat nog meer info over de nieuwste samsung producten!
http://www.samsung.com/co.../presskit/press_main.html

Qua prijs ben ik dit tegengekomen op een van de websites:

81D LCD TV series ships in July, 1080p, LED backlight, 50,000:1 CR, 105% gamut, Bluetooth, HDMI 1.3, SuperClear panel filter to improve contrast, Local Dimming of backlight for better blacks
57, 52, 46, 40 inch models LN-T5781D, LN-T5281D, LN-T4681D, LN-T4081D.

71D LCD TV series ships in July, 1080p, CCFL backlight, 120Hz, Bluetooth
57, 52, 46, 40 inch models.

65F LCD TV series ships in March, 1080p, 12,000:1 CR, 92% gamut, 550cd/m2, 3 HDMI 1.3, HDMI-CEC, USB 2.0
52, 46, 40 inch models.
LN-T4065F, LN-T4665F and LN-T5265F
LN-T4661

53H LCD TV series ships in March, 720p, game mode, 8ms response, USB 2.0, 7000:1 CR, 92% gamut
40, 32, 26, 23, 19 inch models.
LN-T1953H: 19-inch, $529
LN-T2353H: 23-inch, $849
LN-T2653H: 26-inch, $1,299
LN-T3253H: 32-inch, $1,699
LN-T4053H: 40-inch, $2,299

En nog meer info en prijzen staan hieronder genoteerd:
http://hdguru.com/?p=39
Mijn hemel wat een specs en nieuwe vindingen weer zeg!

Dynamische contrasten van 12000:1 bijvoorbeeld en dat voor een lcd!
Maar ook erg interessant is de dlp sets. Dit zijn van die rear projector televisies en die zijn goedkoper dan lcd en plasma en dan ook nog s een stukje groter. 55 tot 70 inch zijn normale beeldafmetingen. Je betaalt op dit moment €1200 voor een 50inch 720p en €2100 voor een 55inch 1080p.
De moeilijkheid zat m alleen in dat je om de 2 of 3 jaar de lamp moest vervangen, hoewel dat zeer gemakkelijk moet zijn en heel soms dat je een regenboogeffect zag wanneer je dicht op het scherm zat en je ogen van links naar rechts bewoog en dat kwam door het gebruik van een colorwheel (zo'n ding die je bij discobollen zag, maar dan beter natuurlijk)
Nu hebben ze hiervoor ook led-techniek gebruikt en de colorwheel is dus ook verdwenen en zo ook alle nadelen...impressive! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 210333 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 00:42:
alstublieft ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn probleem

ik heb de R71 en heb altijd gevonden dat het beeld te donker was (vooral op plekken die al donker zijn,bijna onzichtbaar worden de objecten )

vooral als ik op mijn 360 met component speel... het contrast staat al op 100 en brightness op 45 (als ik brightness hoger doe dan krijg ik een lelijke wit/doffe beeld)

ik had ook problemen met een knipperend donker/licht dat ik heb verholpen met het service menu: Dynamic Dimming uitgezet. echt meer verstand heb ik niet als het op tv's komt maar ik kan begrijpend bevelen opvolgen:

meer heb ik niet aan het service menu gezeten maar als er instellingen zijn die ik moet veranderen dan please help me out ^_-
Is die te donker op iedere modus? (filmmodus enz). En eh, hij staat toch niet op game-mode hè? Ik hoor iedereen klagen dat het beeld dan veel donkerder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166898

Anoniem: 127279 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 19:41:
WAt ik me afvroeg, als je zo'n monteur laat komen, moet je daar dan voor betalen?
Als je een klacht melding doet binnen de garantie dan zijn de kosten van samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Ferry34 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 21:05:
[...]

Zijn er meer mensen bij wie de 1:1 update voor hdmi niet werkt dan?
Weet je zeker dat het niet aan je pc ligt? Instellinkje of zo.
Nope ik heb van het weekend flink zitten uitzoeken.
Met x800 is idd het dvi protocol niet geheel correct voor 1080p (dus 60hz) daar past hj een truukje toe. Dus ok dat hij daar niet correct is zal wel.

Met de x1650 op 1080p is het beeld opeens veeeeeeeel teklein. Je krijgt dus ook in bv 16:9 modus underscan... Heel apart.
Daarentegen als ik die op 1080i (30hz) zet dan zit het erg dicht in de buurt van 1:1 pixel mapping maar.. Je ziet dat de beeldverbeteringsalgorithmes het echt verknallen. 1 lijn van pixel uitsturen geeft dus gekke effecten in de link<->recht lijn (dus horizontaal), verticaal is het perfect...

Daarnaast heb ik ook last van dat het beeld af en toe hapert nadat er opeens van een scene gewisseld wordt. DIt heeft hij zover ik kan zien alleen bij tv.. Dus misschien zit het in de tuner of in beeldprocessing.. :(

IIg ik zit nog steeds via vga (en mijn mediacenter te kijkeN) heb op mijn media center de kleuren maar beetje geboost en dan kom je redelijk in de richting van wat de tv op de andere interfaces weergeeft, maar je blijft beetje overspraak hebben op je kabel en dat kan je zien als je pixels aan het staren bent (tijdens normaal gebruik niet). Wat wel jammer is dat ik de verbeterinsalgorithmen echt mooi vind en dus liever aan heb als ik video bekijk via mijn media center...

Dus we blijven even doorzoeken... Want dit is nog steeds geen oplossing :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ferry34 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 09:43:
[...]

Is die te donker op iedere modus? (filmmodus enz). En eh, hij staat toch niet op game-mode hè? Ik hoor iedereen klagen dat het beeld dan veel donkerder wordt.
Instellingen voor de genen die geinteresseerd zijn.

Instellingen en tips Samsung LE32R71B
Beeld:

Modus: Aangepast
-Contrast = 75
-Helderheid = 80
-Scherpte = 25
-Kleur = 55
-Kleurtint = Normaal

Formaat: Auto-Breed
Digitaal ruisfilter: Aan

Geluid:

Modus: Standaard
-rest op “Uit”

Overig:

Blauw Scherm: Uit
Melodie: Uit
Spaarstand: Uit

Tips:

-Natuurlijk ook de kanalen goed fine-tunen indien gewenst en zorgen dat je goede (gouden) coaxkabels hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 149587 op 26-02-2007 11:00 . Reden: Extra informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166898 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 10:28:
[...]

Als je een klacht melding doet binnen de garantie dan zijn de kosten van samsung
Oke dank je. :). En dat valt het dus bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
[...]

Bij mij zijn met het vervangen van het Main board ook gelijk (zonder vragen) de Dynamic Dimming en Dynamc CV(?) uitgezet. En ook wij ervaren het beeld nu als donker/grauw. Alle pogingen het beeld weer enigszins van het beeld af te laten knallen resulteren in een flets beeld.
De monteur mag de settings van mij weer terug zetten, als hij komt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210333

[...]

ja het is echt te donker op iedere modus en game-mode maakt het nog erger als het aan staat... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
bwiep schreef op maandag 26 februari 2007 @ 10:41:
[...]
...........................

Daarnaast heb ik ook last van dat het beeld af en toe hapert nadat er opeens van een scene gewisseld wordt. DIt heeft hij zover ik kan zien alleen bij tv.. Dus misschien zit het in de tuner of in beeldprocessing.. :(

.............................
Ik krijg hiervoor morgen de monteur op bezoek, ik heb dit overigens pas sinds ze het mainboard hebben vervangen (van eerste serie naar een uit de nieuwe serie, dus ik denk dat het een hardware probleem is......te weinig geheugen en/of snelheid voor het opbouwen van het beeld..........en dus ook blijft, ben benieuwd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210333 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 12:45:
[...]

ja het is echt te donker op iedere modus en game-mode maakt het nog erger als het aan staat... ;(
Probeer de settings eens die ik je op het eind van Pagina 3 heb neergezet.
Ik had het eerst ook bij alle modussen op FIlmmodus na.
Vooral bij Donkere films en videoclips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb trouwens nog en vraag.

Als ik een Samsung DVD recorder koop staat erbij "universel afstandbediening" op de webpagina.
Dat betekent toch niet dat als ik erop druk ook mijn Samsung LE32R71B TV reageert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136845

Op de LE32M61B zit picture in picture, ik dacht dat je daar mee 2 zenders te gelijk kan bekijken. ik kan alleen maar hdmi en een zender bekijken.
kan je wel 2 zenders te gelijk bekijken? en hoe moet dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136845 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 14:28:
Op de LE32M61B zit picture in picture, ik dacht dat je daar mee 2 zenders te gelijk kan bekijken. ik kan alleen maar hdmi en een zender bekijken.
kan je wel 2 zenders te gelijk bekijken? en hoe moet dat dan?
Nee, ik dacht eerste ook dat dat kon, maar je kan alleen een andere bron en 1 zender bekijken.
Er zitten namelijk gene 2 tuners in, maar 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108216

Ik (had) tot 3 weken geleden een samsung le40m71 maar die werd toen meegenomen omdat me panel al 2 keer was vervangen vanwege een paar dode pixels. nu is er al zo vaak iets mee geweest, niet dat het erg was (2 dode pixels :P ) maar tog die garantie heb je niet voor niks.Maar nu krijg ik dus binnenkort een vrief waarmee ik of een vervangende tv kan krijgen of me geld terug en aangezien ik hem heb gekocht toen die net uit was voor 2400 eurie zit ik er over te denken om een andere, nieuwer type te kopen maar ja welke :P. ik zit te twijfelen tussen de samsung le40f71 en de m91 maar ja wat is beter, of led of true hd. Ik vind de philips met amblight ook wel strak alleen zijn die net zo goed als samsung?? en wat zouden jullie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

ChUcKiE

Dus........

[...]

S71 is beter dan R31.

En kun je me dan advies geven over deze Samsung LCD-TV's?

- le27s71b (27" rond de 540 euro)
- le26r72b (26" rond de 580 euro) en wat is het verschil met de r71b?

Die ene " maakt me niet zoveel uit, als er verschil in kwaliteit zit wel! Volgens kieskeurig hebben ze beide een contrastwaarde van 3000:1

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 12:15
Is de 27... niet gewoon 27"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ChUcKiE schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:50:
[...]

En kun je me dan advies geven over deze Samsung LCD-TV's?

- le27s71b (27" rond de 540 euro)
- le26r72b (26" rond de 580 euro) en wat is het verschil met de r71b?

Die ene " maakt me niet zoveel uit, als er verschil in kwaliteit zit wel! Volgens kieskeurig hebben ze beide een contrastwaarde van 3000:1
Dat is fout dan.
De R7x serie heeft contrastratio van 5000:1
Alle R7x series zijn helemaal gelijk, op het design na, dus de een heeft een ander uiterlijk dan de andere.

Zo hebben de S71 en de R72 dezelde look en hebben de R71 en de R32 dezelfde look.

Ik raad je zeer sterk aan voor de LE26R71B of LE26R72B te gaan, er zit zeker verschil in kwaliteit, maar nog veel meer verschil in betrouwbaarheid en duurzaamheid (beter technieken, niet de goedkoopste onderdelen en technieken om goede constante beeldkwaliteit te garanderen zijn enkele van de voorbeelden waarin de R serie echt beter is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Anoniem: 149587 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:28:
Ik heb trouwens nog en vraag.

Als ik een Samsung DVD recorder koop staat erbij "universel afstandbediening" op de webpagina.
Dat betekent toch niet dat als ik erop druk ook mijn Samsung LE32R71B TV reageert?
Volgens mij is dat hetzelfde wat bij mn HDTV decoder zit van Samsung. Een afstandsbediening met een knopje "tv" en en knopje "stb" (de decoder zelf dus). 1 remote waarmee ik beide kan bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
Anoniem: 108216 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:37:
Ik (had) tot 3 weken geleden een samsung le40m71 maar die werd toen meegenomen omdat me panel al 2 keer was vervangen vanwege een paar dode pixels. nu is er al zo vaak iets mee geweest, niet dat het erg was (2 dode pixels :P ) maar tog die garantie heb je niet voor niks.Maar nu krijg ik dus binnenkort een vrief waarmee ik of een vervangende tv kan krijgen of me geld terug en aangezien ik hem heb gekocht toen die net uit was voor 2400 eurie zit ik er over te denken om een andere, nieuwer type te kopen maar ja welke :P. ik zit te twijfelen tussen de samsung le40f71 en de m91 maar ja wat is beter, of led of true hd. Ik vind de philips met amblight ook wel strak alleen zijn die net zo goed als samsung?? en wat zouden jullie doen.
Nog even wachten, volgende maanden komen veel leveranciers met nieuwe modellen o.a. Samsung en Philips bijna allen 1080p voor prijzen rond de 2500 EUR (heb ik me laten vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Nu online

ChUcKiE

Dus........

Anoniem: 149587 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 17:02:
[...]

Dat is fout dan.
De R7x serie heeft contrastratio van 5000:1
Alle R7x series zijn helemaal gelijk, op het design na, dus de een heeft een ander uiterlijk dan de andere.

Zo hebben de S71 en de R72 dezelde look en hebben de R71 en de R32 dezelfde look.

Ik raad je zeer sterk aan voor de LE26R71B of LE26R72B te gaan, er zit zeker verschil in kwaliteit, maar nog veel meer verschil in betrouwbaarheid en duurzaamheid (beter technieken, niet de goedkoopste onderdelen en technieken om goede constante beeldkwaliteit te garanderen zijn enkele van de voorbeelden waarin de R serie echt beter is)
Dit vond ik op de site:

Modelcode LE27S71B
HD Ready

Het doel van HDTV is: een beeld genereren dat niet te onderscheiden is van de realiteit, met een scherpte die minimaal gelijk is aan die van een film in de bioscoop. HDTV werkt daarom met meer beeldlijnen en meer pixels dan conventionele televisies: 576 lijnen met 720 pixels voor gewone televisies, 720 lijnen met 1280 pixels voor HDTV. Dit levert een veel scherper beeld op, waarin meer details te zien zijn. En HDTV biedt ook nog ‘interlaced’ een nóg scherpere standaard voor een nog realistischer weergave met 1080 lijnen van 1920 pixels: maar liefst vijf keer zo scherp als gewone televisies! Alle Samsung televisies met het HD Ready-kenmerk voldoen aan deze standaard.

HDMI

HDMI, ofwel High Definition Multimedia Interface, ondersteunt via één enkele kabel alle video- en audiokanalen waarbij de digitale beeldkwaliteit volledig bewaard blijft. Het maakt de installatie van de televisie dus bijzonder gemakkelijk en gebruiksvriendelijk.

DNIe 10 bit Noise Reduction Enhancer

Deze digitale techniek garandeert een helder en haarscherp beeld. Het analoge signaal wordt gefilterd en omgezet naar een digitaal signaal met 1024 gradaties per kleur waardoor de uiteindelijke weergave van het beeld vergelijkbaar is met het originele studiosignaal.

Game Mode

Samsung LCD TV’s bieden een ongeëvenaard beeld kwaliteit dat geoptimaliseerd kan worden voor gaming met de druk op een knop. Game mode zorgt voor haar scherpbeeld en snellere reactie snelheden bij games. Aanvullend, zorgen de krachtige surround sound effects voor magische belevenissen

HDTV H/Ready
Zichtbare beelddiagonaal 27" (69 cm)
Beeldverhouding 16:9
Resolutie 1366x768
Luminatie 500 cd/m2
Kijkhoek 170°/170°
GELUID Uitgangsvermogen 2x 5W
Surround SRS TruSurround XT
Stereo Nicam / A2
DIVERS DNI (DNIe DEMO ON/OFF) •
Dynamic Contrast 3000:1
Brightness Sensor -
Reactietijd 8 ms
Teletekst 1000 pagina's
Tuners 1
PIP •
Draaivoet -
AANSLUITINGEN ACHTERKANT Digitaal (HDMI-HDCP/DVI-compatible) 1/-
Scart 2
Component (Y/PB/PR) 1
Video-ingang/ Audio-uitgang 1/1
S-video ingang/ PC-ingang (D-sub) 1/1
AANSLUITINGEN ZIJKANT Hoofdtelefoon -
S-video ingang -
Composiet L/R -
OVERIGE Energie verbruik (Max.) 120 W
Energie verbruik (Stand By) <1 W
Muurbevestiging Audi Pack/ Vogels
Gewicht kg 10 KG
Afmetingen (hxbxd) met stand 519x754x226
Afmetingen (hxbxd) zonder stand 465x754x79

Tov het 26"model:

LE26R72B
Contrast 3000 : 1

Een hoge contrastwaarde geeft onder alle omstandigheden een scherp beeld, ook bij snel wisselende of bewegende beelden. Nuances in zeer donkere of juist erg felle tinten zijn moeiteloos te onderscheiden met Dynamic Contrast: de sterkte van het achtergrondlicht wordt automatisch aangepast aan de intensiteit van het beeld.

HDMI

De HDMI-aansluiting is een 100% digitale aansluiting, die beeld én geluid in perfecte kwaliteit naar uw televisie stuurt. Zo kunt u optimaal genieten van PC, Digitale ontvanger of DVD op uw TV.

Swivel stand
Op de soepel draaiende standaard kunt u de televisie in uw gewenste kijkhoek zetten.

SPECIFICATIES HDTV H/Ready
Zichtbare beelddiagonaal 26"
Beeldverhouding 16:9
Resolutie (horizontaal x verticaal) 1366 x 768
Luminantie 500 Cd/m²
Kijkhoek (horizontaal x verticaal) 170°/170°
GELUID Uitgangsvermogen 5 W x 2
Surround SRS TruSurround XT
Stereo NICAM/A2
FEATURES DNI (DNIe demo on/off) O
My Color Control (MCC) -
Dynamic Contrast 3000:1
Brightness Sensor -
Reactie tijd 8 ms
Teletekst 1000 pagina's
Tuners 1
PIP O
Draaivoet O (20°/20°)
AANSLUITINGEN ACHTERAAN Digitale aansluitingen (HDMI-HDCP / DVI-compatible) 1/-
Scart 2
Component (Y/PB/PR) 1
Video-ingang / audio-uitgang -/1
S-video-ingang / PC-ingang (D-sub) 1/1
Koptelefoon 1
Memory Card Slot -
USB -
AANSLUITINGEN ZIJKANT Koptelefoon -
S-video-ingang -
Composiet, L/R -
ENERGIEVERBRUIK Energieverbruik (maximaal) 100 W
Energieverbruik (Stand by) <1 W
FYSIEKE EIGENSCHAPPEN Muurbevestiging Audi Pack / Vogels
Gewicht 10 kg
Afmetingen met stand (hxbxd) 530 x 675 x 215,5 mm
Afmetingen zonder stand (hxbxd) 475 x 675 x 75 mm

Lijkt me dat die 27" beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DIe specs kunnen niet kloppen.

Tussen de 32 inch R71 (die ik heb) en de 26 inch variant zou alleen het formaat anders moeten zijn.

Je kan zo al zien dat dit van geen kant klopt, want no way dat de specs van de S serie gelijk zijn aan die van de duurdere en betere R serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Nu online

ChUcKiE

Dus........

Deze gegevens komen dus van de website zelf en zijn vergelijkbaar met die van Kieskeurig (die vaak niet kloppen).

Maar waar haal ik dan de echte specificaties vandaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ChUcKiE schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:15:
Deze gegevens komen dus van de website zelf en zijn vergelijkbaar met die van Kieskeurig (die vaak niet kloppen).

Maar waar haal ik dan de echte specificaties vandaan??
Ik zou even Samsung mailen en vragen of deze specs kloppen.
Want zo heeft de LE32R71B ook een inkijkhoek van 178 graden.
Ik kan met niet voorstellen dat er zulke technische verschillen zitten tussen twee beeldformaten.

Mogelijk is het een fout en hebben ze de LE27S71B specs ook bij de LE26R71B gezet of de LE26R32B specs bij de LE26R71B of iets dergelijks,

Nu ik op de site van Samsung zit zie ik bij de LE32R71B een plaatje van de LE32R72B staan, dus het geeft al aan hoe zorgvuldig ze daar zijn.

Als je de pagina op gaat =

http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le32r71b.asp

(dit is dus in werkelijkheid de Samsung LE32R72B)

Als je op Afbeelding bekijken klikt =

http://www.samsung.com/nl...on/le32r71b_imageview.asp

(dit is de echte Samsung LE32R71B)

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 149587 op 26-02-2007 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabbie_Kabbie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-06 15:24
Er geen verschil in contrast verhouding tussen de 27 inch S-serie en de 26 R-serie.
Dit verschil is pas van toepassing vanaf de 32 inch versie's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kabbie_Kabbie schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 11:02:
Er geen verschil in contrast verhouding tussen de 27 inch S-serie en de 26 R-serie.
Dit verschil is pas van toepassing vanaf de 32 inch versie's
Zeer merkwaardig.
Eigenlijk is er dan geen verschil tussen series onder de 30 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Nu online

ChUcKiE

Dus........

Dan denk ik dat ik maar mooi voor die 27"ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ripley01
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-05 11:27
Ik heb Samsung gevraagd naar de status van de Just Scan firmware upgrade voor de LE40F71B. Hun reactie:

Bij de LE40F71B was er in bepaalde gevallen sprake van overscan. Daar is een update voor gekomen. Als het goed is worden alle nieuwe exemplaren uitgeleverd inclusief die update.
Voldoet dit toestel aan uw eisen?
De HDMI-aansluiting is niet bedoeld voor het aansluiten van een PC; daar is een gewone D-sub aansluitingvoor.

Beetje dubbelzinnig, want de update is volgens mij speciaal bedoeld voor het aansluiten van PC's, maar het goede nieuws is dat Just Scan in nieuwe toestellen zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0rien
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-05 22:42
Hmm vraag:

Op mijn werk staan 2 LE40F71's voor presentatie doeleinden, vette schermen en ik wil er zelf ook een kopen. Vandaag mijn laptop aangesloten om wat beeldmateriaal te bekijken. Standaard DivX en HD content van de site van ms: http://www.microsoft.com/...ideo/contentshowcase.aspx

Ik heb de laptop(Dell XPS M1710) aangesloten via VGA-VGA. F71 wordt meteen herkend, laptop schakelt netjes terug in 1920x1080 mode en F71 wordt standaard als mirror gezet van het laptop scherm. Ziet er prachtig uit geen probleem.

Echter, zodra ik het eerste 720p filmpje wat ik van die site gedownload had (Fighter Pilot) start begint mijn laptop te spelen, maar de F71 springt op zwart en geeft aan dat resolutie niet ondersteund wordt. Hierna start ik een van de 1080p filmpjes(die niet echt 1920x1080 zijn) en die draaien stuk voor stuk wel op het scherm. Enige hier is dat deze opgevouwen worden met boven en onder flinke zwarte balken, terwijl op de laptop alles full screen draait op exact dezelfde resolutie.

Is dit normaal gedrag van de TV of doe ik iets verkeerd? Lijkt me toch dat ze gewoon op volle resolutie moeten draaien en ook dat 720p moet kunnen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ripley01
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-05 11:27
Ik ben slechts mijn huiswerk aan het doen voordat ik tot koop over ga, dus ik heb nog geen ervaring met de 40F. Wel wat weetjes:

Een TV ondersteunt doorgaans maar een klein aantal resoluties, terwijl wij verwend zijn met computermonitoren die alles eten. Stuur je een onbekende resolutie naar een TV, dan gaat ie op zwart.

Als je dat 720p filmpje start, schakelt je PC dan over naar een andere resolutie? Zo ja, dan is dat waarschijnlijk een resolutie die de 40F niet kent. Bekende resoluties zijn 640x480, 800x600, 1024x768, 1152x864, 1280x960, 1280x1024, 16x1200, 1920x1080. Als jet het filpje in een windowtje draait, en de desktop dus niet van resolutie wijzigt, zou het gewoon moeten werken. Als je PC niet schakelt, weet ik zo 1-2-3 geen oplossing.

Het vouwen van het beeld bij het 1080 filmpje zal wellicht ook te maken hebben met een overschakeling naar een andere resolutie. Maar hoe precies, kan ik alleen naar raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41563

hier net een dvi-a / vga aangesloten op mijn 32s71 en alleen beeld van het opstartlogo en dan

ZWART

- alle instellingen zijn correct en de pc ziet de samsung en zijn instellingen 1360 x 768 60hz
ook alle ander mogelijke opties.

geen idee waarom het niet werkt maar heb alle fora al doorgelezen en andere mensen met verschillende configuraties hebben ook geen oplossing.

windows vista
nvidia 7600 gs met 100.65 driver
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.