bwiep schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 09:39:
[...]
Mja, als je het niet gezien hebt moet je er ffe niet over oordelen.
Ik heb nu een schotel hangen (eigenlijk hing die er al van vorige bewoner).
Sat kaartje in pc en whoppa satteliet kijken.
Wat je daar ziet is dat betaalde zenders betere kwaliteit hebben.
Ik heb ook digitale kabel tv gehad van essent. Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat satteliet tv niet te vergelijken is met analoog of digitaal via kabel. De laatste is nml meestal slechter als analoog (zeggen ook technici bij essent zelf

), als ik nu vergelijk het verschil tussen analoge tv en satteliet das echt bizar groot... Vooral de kleuren en natuurlijk de resolutie.
Het grote voordeel daarbij is dat bij sat via je pc je nogal leuke filters eroverheen kan gooien en dan ziet het er nog strakker uit. Daar kan analoge tv oprekken en digitale tv via een scart echt niet tegen op
En idd hierboven werd ook al gezegt, tis ffe wat uitzoekwerk. Maar als je een standaard pakketje koopt bij zo'n satteliet winkel is het eigenlijk allemaal veel simpeler als mensen denken (nee geen reclame) enige is dat je met sat nog veeeel meer kan (ook de illegale dingen) en das wel ffe wat ingewikkelder en kost meer tijd...
toon volledige bericht
Ik heb wel degelijk in de winkel vergelijkingen gezien tussen "5 verschillende imputsources" en ik moet zeggen dat ik het allemaal even prahctig vond (HDTV uitgezonderd, want dat is natuurlijk wel wat anders) en ik zat er echt op te letten he, bij normaal TV kijken doe je dat niet.
Daarnaast kan ik je aanraden om Digitale TV van Casema te gebruiken als basis voor oordelen.
Want daar zag ik echt 100% zeker een enorm verschil.
Casema is volgens mij ook een van de betere, dus wel even goede vergelijkingen maken.
Daarnaast betwist ik niet OF het beter is, maar of je het MERKT als je als normaal mens TV kijkt (dus niet als beeldofiel er echt aandachtig naar zit te kijken zoals een vliegtuigspotter naar vliegtuigen kijkt)
Volgens mij kan je dat nergens controleren.
Misschien via een service-menu, maar dan moet je zo'n kabel hebben voor de Service ingang.
EDIT: woops al beantwoord
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 15:45:
Ik heb sinds een week de le27s71b maar kan nog steeds de juiste instellingen niet vinden. Heb ik 't een beetje in orde ziet het er weer heel anders uit als ik andere tinten ga gebruiken (van middel naar koel ofzo) Als ik de spaarstand wijzig veranderd het beeld soms ook weer net de verkeerde kant op

Ik vind het beeld vaak wat "korrelig" en soms zie ik op de achtergrond wat "vlekken". Lijken wel wat op magnetische storingen ofzo. En dan weer wat vage strepen van boven naar beneden maar dat is dan weer bij bepaalde zenders (vooral rtl 7)
Ook tussen tv en ext2 (video) zit een groot verschil in beeld.
Ik heb nu een standaard kabel (rg59) van 'n meter of 7 met een eenvoudige connector (van die metalen plaatjes). Deze gaat naar de video en dan van de video dezelfde soort coax kabel (met vaste connectors) naar de tv. Video is ook dmv een scart verbonden met de tv. Digitaal van upc heb ik teruggestuurd want ik kreeg een soort van rare stroomstoot door de hand die ik bovenop had liggen bij bijv. het aandrukken van een kabel. Ik kan het niet "hard" maken maar kort na het gan gebruiken hiervan ging mijn 100herz module van de breedbeeld kapot (niet meer te maken

)
De kabel ligt onder de verwarming door dus weet niet of dit ook nog extra storing kan geven. Ben al aan het zoeken naar "gold platted" maar is meestal maar 5 meter (en 10 is weer te lang)
Iemand een idee of het aan de tv ligt of manier van aansluiten of aan de gebruikte kabels? Of zou het een combinatie hiervan zijn?
toon volledige bericht
Ik heb voor 7 euro bij de Office Center Gold Coax cables gekocht, die extra afgeschermd zijn.
Ook R59 en hij is 3 m lang.
Heb het aangesloten op me digitale box van Casema en vanuit daar een Gold Scart Cable 2M (€40) naar me LE32R71B en het is perfect.
Dus gewoon zorgen dat je deze kwaliteit kabels hebt en dan zit het goed.
Je hoeft dus echt geen enorm grote bedragen uit te geven
[
Voor 49% gewijzigd door
Verwijderd op 01-03-2007 23:55
]