[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 5

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 33.107 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vorkie schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 16:29:
Update:

TV is nog steeds niet terug, ze hebben er nog geen onderdelen voor ontvangen.
Ze hebben nu nog 4 dagen en anders gaat hij terug naar de winkel en mag ik een andere uitkiezen voor dat geld.
Kies ik gelijk voor een 92Cm ipv een 82 welke wij nu hebben/hadden.

Ik vind het dieptriest dat ik geen vervangende tv hebt gekregen, omdat ze die niet hebben.
Ook ben ik hem dus nu al meer als een maand kwijt, maar omdat de onderdelen op 30 Januari zijn besteld, hebben ze tot eind deze maand om te wachten erop.

Misschien wil ik gewoon me geld terug en koop ik lekker GEEN samsung meer. Al met al heb ik er 1 maand plezier van gehad en daarna alleen maar problemen...

Gaat trouwens om een LE32R76B
Update:

Vandaag gebeld.
TV gaat terug, mag een andere uitkiezen.
Wordt nu wel weer een Samsung, een S71 40" TFT.

Toch vraag ik me af waarom ze dit niet eerder gedaan hadden. Scheelt hun toch aanzienlijk veel tijd.

Zal wel een foto plaatsen als die S71 hier hangt :)
Wordt wel een leuk setje zo:
Samsung S71 40"
Harman Kardon AVR 135 met de Harman Kardon DVD27 en HKTS7
Alles in het pianolakzwart :D met hier en daar een zilver randje natuurlijk :)

[ Voor 7% gewijzigd door Vorkie op 27-02-2007 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauryn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-11-2023
Allereerst iedereen bedankt voor alle tips!

Ik heb eindelijk mijn 46F71b aan de muur hangen! Zaterdag even naar Belgie op en neer gereden om hem op te halen. Wat een plaatje, echt een supertoestel!

De UPC box is met scart aangesloten, de Xbox met de HD (rood, groen en blauw, zeg ik uit mijn hoofd) tulpjes, heb er voor de zekerheid nog een extra scart aangesloten (mocht er nog een apparaat bijkomen) en een VGA kabel aanhangen. Moet nog even een flinke kabelgoot halen; had er al eentje maar daar past de helft nog niet in... Geluid heb ik via de versterker lopen, TV via de UPC box met tulpjes en de Xbox met optilink.

(tip?) Had in eerste instantie de xbox via de scart maar dat beeld was om te huilen. Toen ben ik naar de MM gegaan om zo'n speciale VGA kabel te halen. De verkoper was zo slim om mij te vragen wanneer ik mijn xbox had gekocht (omdat in het begin kennelijk alle xboxen met HD tulpjes werden geleverd) Scheelde mij weer 80,-! Had die hele kabel dus niet nodig...

Heb nog niet geexperimenteerd met mijn laptop aansluiten maar ga er vanuit dat dat werkt. Misschien dat ik vanavond eens ga kijken. Ook de cardslot heb ik nog niet uitgeprobeerd. Ben echt nog puur aan het genieten!!!

Mijn opmerkingen:
- Jammer dat de afstandsbediening veel te veel knopjes heeft (ben Sony gewend)
- TV instellen is erg ingewikkeld. Ik weet niet wat ik verkeerd doe maar als ik eenmaal iets heb gewijzigd, werken die knopjes op mijn afstandsbediening niet meer (beeld ormaat en profiel zoals film/dynamisch etc aanpassen) heel irritant! Iemand??
- De TV lijkt wel continu statisch, ik blijf met het doekje in de weer!

Ben echt helemaal gelukkig met deze TV! Ik heb die nieuwe Philips lamp erbij gehaald (voor toch een beetje ambilight effect :-) en het is werkelijk schitterend! Beeld is zelfs met normale DVD kwaliteit nog schitterend. Ik ben helemaal tevreden met mijn koop, kan hem iedereen aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Mothergoose schreef op maandag 26 februari 2007 @ 12:50:
[...]

Ik krijg hiervoor morgen de monteur op bezoek, ik heb dit overigens pas sinds ze het mainboard hebben vervangen (van eerste serie naar een uit de nieuwe serie, dus ik denk dat het een hardware probleem is......te weinig geheugen en/of snelheid voor het opbouwen van het beeld..........en dus ook blijft, ben benieuwd)
Laat ffe horen hoe het hiermee afgelopen is.
Weet ik of ik ook meteen weer kan bellen of hij terug komt :P

Ze kennen mijn naam iig daar al by heart >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
bwiep schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:31:
[...]

Laat ffe horen hoe het hiermee afgelopen is.
Weet ik of ik ook meteen weer kan bellen of hij terug komt :P

Ze kennen mijn naam iig daar al by heart >:)
Mainboard is weer vervangen, als het probleem zich voor blijft doen ligt het of aan het input signaal of kan de TV gewoon niet anders (dat accepteer ik wel niet, maar dat is voor latere zorg).
Voor alsnog lijkt het allemaal wel weer perfect te werken.
Ook de dynamic's weer aan laten zetten want dan knalt het beeld tenminste wel van het scherm en is zwart vele malen zwarter dan zonder de dynamics. Nu nog wel even spelen met o.a. de kleurinstellingen.

Just-scan functie is NIET geinstalleerd, want dan moet je/ik er echt voor tekenen en daarmee afzien van de garantie. (daarover is intussen ook een brief naar samsung onderweg ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Mothergoose schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:59:
[...]

Mainboard is weer vervangen, als het probleem zich voor blijft doen ligt het of aan het input signaal of kan de TV gewoon niet anders (dat accepteer ik wel niet, maar dat is voor latere zorg).
Voor alsnog lijkt het allemaal wel weer perfect te werken.
Ook de dynamic's weer aan laten zetten want dan knalt het beeld tenminste wel van het scherm en is zwart vele malen zwarter dan zonder de dynamics. Nu nog wel even spelen met o.a. de kleurinstellingen.

Just-scan functie is NIET geinstalleerd, want dan moet je/ik er echt voor tekenen en daarmee afzien van de garantie. (daarover is intussen ook een brief naar samsung onderweg ;) )
Owkee, keep me informed (desnoods via pm oid) over je bevindingen... Want ik erger me er een beetje aan. Had het alleen met tv kijken...

Heb het nog ffe laten nakijken, maar mijn vriendin heeft alleen formuliertje getekend dat mainboard vervangen is en firmware geupgrade is. Er staat zelfs in dat er gewoon 90 dagen garantie gegeven wordt op reparatie etc... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Lastig om de knoop door te hakken, maar ik sta op het punt om naar de BCC te gaan en er één te gaan halen! Verkoper wilde wel een mooi prijsje met me maken aangezien hij momenteel voor 1699 bij de MM te koop is. Kan wel blijven wachten op weer de nieuwste generatie die volgende maand uitkomt, maar volgens mij doe ik met de 40F71 helemaal geen miskoop!? Geen 100HZ en een lager (dynamisch) contrast dan de nieuwe nog uit te komen modellen. Maar die worden bij lancering ook weer een flink stuk duurder. Geld dat ik goed kan gebruiken om nog een 360 te gaan halen! Als nu niemand me meer tegenhoudt, dan ben ik over een uur of twee de (hopelijk) gelukkige eigenaar van een 40" FHD Samsung :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
XeNoBiTe schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 13:57:
Lastig om de knoop door te hakken, maar ik sta op het punt om naar de BCC te gaan en er één te gaan halen! Verkoper wilde wel een mooi prijsje met me maken aangezien hij momenteel voor 1699 bij de MM te koop is. Kan wel blijven wachten op weer de nieuwste generatie die volgende maand uitkomt, maar volgens mij doe ik met de 40F71 helemaal geen miskoop!? Geen 100HZ en een lager (dynamisch) contrast dan de nieuwe nog uit te komen modellen. Maar die worden bij lancering ook weer een flink stuk duurder. Geld dat ik goed kan gebruiken om nog een 360 te gaan halen! Als nu niemand me meer tegenhoudt, dan ben ik over een uur of twee de (hopelijk) gelukkige eigenaar van een 40" FHD Samsung :9~
Ok, ik kan je geen ongelijk geven, ondanks de diverse reparaties die ik reeds heb gehad ben ik tevreden over de LE40F71B.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Halen die tv! Staat in de folder bij BCC voor 1799,- maar uiteindelijk meegekregen voor 1625,-. Ook krijg je er misschien een samsung digitale tv decoder bij. (tenminste staat in de folder).

Ik heb hem nu ook pas 1 dag en meteen Samsung gebelt voor overscan en 1:1 pixel mapping probleem. Morgen komt de monteur voor de firmware update. En dan is dit gewoon een volwaardig full hd scherm voor (in verhouding) zo weinig geld!

Eigelijk moet ik bekennen dat ik het verschil tussen 720p en 1080p nauwelijks zie (aangesloten via component). Voorheen had ik de Samsung LE32M51B. Het is in ieder geval wel een maatje groter en dat is ook fijner voor bij de XBOX 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf al een tijdje aan het twijfelen of ik nou wel of niet de 40F71 moet gaan halen. Nu zie ik dat Samsung en een hoop andere fabrikanten binnenkort met een nieuwe generatie LCD schermen gaan komen. Nu heb ik ook wat info over de nieuwe Sharp lijn binnen. Ik heb nu besloten om toch nog te wachten. Ik zal hier wat specs noteren van de nieuwe Sharp LCD tv. Herken je zijn behuizing? :+

Sharp LC-42D92U
Afbeeldingslocatie: http://akamaipix.crutchfield.com/products/2007/284/h284LC46D92-f_MT.jpeg

Schermgrootte: 42"
Contrast: 15000:1
Native contrast: 3000:1
Resolutie: 1920x1080
Framerate: 120Hz
Respons time: 4ms
Speakers: 2x15W
Levensduur: 60000 branduren
Verbruik: 247W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Digitale HD decoder heb ik gisteren al bij BCC besteld voor €174,-! Maarja, daar moet natuurlijk ook een HDTV bij. Goed om te weten wat jij ervoor hebt betaald, dat geeft me een betere onderhandelingspositie. De nieuwe Sharp en Samsungs zien er heel erg goed uit, vooral het hoge contrast en de 120Hz. Maar, ik reken toch op minimaal €2200,- voor die nieuwe 40" modellen en dat is me net te gortig. De Samsung is volgens mij geen miskoop voor €1625,-, zelfs met die nieuwe modellen in het vooruitzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:17
Een stomme vraag maar hoe kan je met een LE26R72B via 2 toetsen naar een getal boven 9 kan gaan. Ik kan niet de 1 inhouden ofzo om ineens naar 10 te gaan door op 1 en 0 te drukken. Ik kan dat alleen via zappen. Hoe kan ik snel naar een zender die op bv. 23 zit gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
2 keer achterelkaar drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XeNoBiTe schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 14:12:
Digitale HD decoder heb ik gisteren al bij BCC besteld voor €174,-! Maarja, daar moet natuurlijk ook een HDTV bij. Goed om te weten wat jij ervoor hebt betaald, dat geeft me een betere onderhandelingspositie. De nieuwe Sharp en Samsungs zien er heel erg goed uit, vooral het hoge contrast en de 120Hz. Maar, ik reken toch op minimaal €2200,- voor die nieuwe 40" modellen en dat is me net te gortig. De Samsung is volgens mij geen miskoop voor €1625,-, zelfs met die nieuwe modellen in het vooruitzicht.
HD decoders

-weinig kanalen
-weinig bandbreedte (ahum overheid ahum)
-kastjes werken zeer slecht,

Ik ben ook nog maar even voor "gewoon" digitaal gegaan.

"gewoon" = damn wat ziet dat er mooi uit zeg op een LCD TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

'Gewoon' schotel ophangen...

Dan heb je veel betere kwaliteit als je met die troep van digital tv via de kabel kan krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

bwiep schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 16:54:

Dan heb je veel betere kwaliteit als je met die troep van digital tv via de kabel kan krijgen...
Ik had de 'gewone' digitale decoder voor casema. Leuk maar vaak storing en de kwaliteit vond ik matig. Soms schakelde ik zelfs terug naar gewoon tv omdat het er beter uit zag.

Laatst met de aanschaf van de nieuwe tv een HD decoder erbij genomen mede omdat Casema tot nu toe nog een paar zenders gratis uitzend. De HD zenders zijn leuk maar wisselen nogal van kwaliteit en nog nooit 5.1 geluid gehad. Daarnaast heel veel storingen, vorige week bijna een week zonder gezeten en ze gaan 15 euro p/m vragen voor film1/sport1. ze zijn echt gek bij Casema ....

Het enige wat me eigenlijk tegen houd om op een schotel over te stappen is het gebrek aan informatie. Wat voor schotel, wat voor decoder, dream box? Waar kan ik zien wat voor zenders ik tot mn beschikking heb en welke zijn daarvan in HD? Hoe zit het met geluid. 5.1?

Goed, beetje off-topic tussendoor >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Dat heb ik weer. Vanmiddag helemaal blij de 40F71 gekocht. Mee naar huis, drie verdiepingen hoog. Zit er een scheur/barst in de zwarte glanzende rand!!! Ermee terug, en natuurlijk had ik de laatste meegenomen. Nu weer ongeveer vijf dagen wachten volgens die gozer, moet uit een ander filiaal komen. Werd vriendelijk geholpen, daar niet van, maar ik baal natuurlijk als een stekker!

Lijkt er dus ook op dat ze voorlopig niet meer bij Samsung geproduceerd gaan worden, als hij er eentje moet over laten komen uit een ander filiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen hoe ik het beste mij PC kan aansluiten op de TV?

- DVI Dual Link (of had de F71 nou geen DVI)
- DVI-HDMI
- D-Sub
- Via Xbox 360 icm iversity streamen

Afstand is rond de 12 meter, dus dat kan ook wel van belang zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door XeNoBiTe op 28-02-2007 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

XeNoBiTe schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 18:02:
Kan iemand mij vertellen hoe ik het beste mij PC kan aansluiten op de TV?

- DVI Dual Link (of had de F71 nou geen DVI)
- DVI-HDMI
- D-Sub
- Via Xbox 360 icm iversity streamen

Afstand is rond de 12 meter, dus dat kan ook wel van belang zijn.
VGA?

De overige ingangen hebben overscan, vandaar.

Als je met je xbox360 gaat streamen dan ben ik erg benieuwd of je subtitels (.SRT bestanden) aan de praat gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0rien
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-08 05:14
Zijn er mensen die hun ervaringen met het aansluiten van een laptop op een LE40F71 willen delen?

Ik heb het laatst geprobeerd en ik krijg 720p niet aan de praat, 1080i word samengeperst tussen 2 brede zwarte balken. (Zie post stukje naar boven)

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
InflatableMouse schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 18:16:
[...]

VGA?

De overige ingangen hebben overscan, vandaar.

Als je met je xbox360 gaat streamen dan ben ik erg benieuwd of je subtitels (.SRT bestanden) aan de praat gaat krijgen.
Dus gewoon D-Sub bedoel je?

Heb zelf nog geen 360, maar die wil ik wel gaan halen. Wist niet dat je dan problemen krijgt met ondertitels. Maar aan de andere kant is dat ook niet echt een probleem, zolang het maar geen Chinees gesproken film betreft :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil graag weten via welke code ik het aantal branduren van mijn samsung 27s71 kan checken! weet iemand die code of methode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:06
Lauryn schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 10:49:
Allereerst iedereen bedankt voor alle tips!

Ik heb eindelijk mijn 46F71b aan de muur hangen! Zaterdag even naar Belgie op en neer gereden om hem op te halen. Wat een plaatje, echt een supertoestel!

De UPC box is met scart aangesloten, de Xbox met de HD (rood, groen en blauw, zeg ik uit mijn hoofd) tulpjes, heb er voor de zekerheid nog een extra scart aangesloten (mocht er nog een apparaat bijkomen) en een VGA kabel aanhangen. Moet nog even een flinke kabelgoot halen; had er al eentje maar daar past de helft nog niet in... Geluid heb ik via de versterker lopen, TV via de UPC box met tulpjes en de Xbox met optilink.

(tip?) Had in eerste instantie de xbox via de scart maar dat beeld was om te huilen. Toen ben ik naar de MM gegaan om zo'n speciale VGA kabel te halen. De verkoper was zo slim om mij te vragen wanneer ik mijn xbox had gekocht (omdat in het begin kennelijk alle xboxen met HD tulpjes werden geleverd) Scheelde mij weer 80,-! Had die hele kabel dus niet nodig...

Heb nog niet geexperimenteerd met mijn laptop aansluiten maar ga er vanuit dat dat werkt. Misschien dat ik vanavond eens ga kijken. Ook de cardslot heb ik nog niet uitgeprobeerd. Ben echt nog puur aan het genieten!!!

Mijn opmerkingen:
- Jammer dat de afstandsbediening veel te veel knopjes heeft (ben Sony gewend)
- TV instellen is erg ingewikkeld. Ik weet niet wat ik verkeerd doe maar als ik eenmaal iets heb gewijzigd, werken die knopjes op mijn afstandsbediening niet meer (beeld ormaat en profiel zoals film/dynamisch etc aanpassen) heel irritant! Iemand??

Ben echt helemaal gelukkig met deze TV! Ik heb die nieuwe Philips lamp erbij gehaald (voor toch een beetje ambilight effect :-) en het is werkelijk schitterend! Beeld is zelfs met normale DVD kwaliteit nog schitterend. Ik ben helemaal tevreden met mijn koop, kan hem iedereen aanraden!
toon volledige bericht
Dat klinkt als een geweldig toestel!
Ik zag trouwens vorige week de 47 inch full hd van LG, ik denk vergelijkbaar met de Samsung, en deze was aangesloten op een blu-ray speler. Ik werd van verre al naar het toestel getrokken door het werkelijk waanzinnig mooie beeld wat ik zag. Het was het mooiste wat ik tot dan heb gezien!
Dus ik denk dat de Samsung dat ook kan weergeven.
Oh ja, vergeet niet de schuif op de kabel van de xbox op hd te zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:17
Als ik 2 keer op dezelfde nummer druk gebeurt er gewoon niets hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bwiep schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 16:54:

Sorry hoor, maar je kan ook overdrijven.
Het ziet er echt perfect uit.
Sommige mensen zullen nooit tevreden worden, en altijd beter willen en dit soort opmerkingen geven.

Ik zou als advies geven: doe reel, anders gaat het je telkens veel geld kosten voor een illussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauryn
Ferry34 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 20:34:
[...]

Dat klinkt als een geweldig toestel!
Ik zag trouwens vorige week de 47 inch full hd van LG, ik denk vergelijkbaar met de Samsung, en deze was aangesloten op een blu-ray speler. Ik werd van verre al naar het toestel getrokken door het werkelijk waanzinnig mooie beeld wat ik zag. Het was het mooiste wat ik tot dan heb gezien!
Dus ik denk dat de Samsung dat ook kan weergeven.
Oh ja, vergeet niet de schuif op de kabel van de xbox op hd te zetten!
Hihi, die schuif heb ik inderdaad omgezet (na een hele tijd alle kabels checken en niet snappen dat het beeld zwart blijft 8)7 ...)

Heb gisteren trouwens mijn laptop aangesloten, prachtig! Wel een opmerking: bij het bekijken van foto's schuift het beeld naar rechts? Ik heb dan links een zwarte balk en mis rechts een stukje van de foto??? Moet ik een instelling wijzigen ofzo??? Zag niets in het menu staan...

Ben echt helemaal blij! Moet alleen nog even proberen mijn SD kaart er in te krijgen. Heb gisteren gekeken maar het lijkt of ik een of ander hoesje moet kopen want mijn kaartje is veel te klein. Heb hem er gisteren even ingestopt maar kreeg hem er bijna niet meer uit, heel eng! Iemand die dit toevallig weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 22:49:
[...]

Sorry hoor, maar je kan ook overdrijven.
Het ziet er echt perfect uit.
Sommige mensen zullen nooit tevreden worden, en altijd beter willen en dit soort opmerkingen geven.

Ik zou als advies geven: doe reel, anders gaat het je telkens veel geld kosten voor een illussie
Mja, als je het niet gezien hebt moet je er ffe niet over oordelen.
Ik heb nu een schotel hangen (eigenlijk hing die er al van vorige bewoner).

Sat kaartje in pc en whoppa satteliet kijken.
Wat je daar ziet is dat betaalde zenders betere kwaliteit hebben.

Ik heb ook digitale kabel tv gehad van essent. Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat satteliet tv niet te vergelijken is met analoog of digitaal via kabel. De laatste is nml meestal slechter als analoog (zeggen ook technici bij essent zelf :) ), als ik nu vergelijk het verschil tussen analoge tv en satteliet das echt bizar groot... Vooral de kleuren en natuurlijk de resolutie.

Het grote voordeel daarbij is dat bij sat via je pc je nogal leuke filters eroverheen kan gooien en dan ziet het er nog strakker uit. Daar kan analoge tv oprekken en digitale tv via een scart echt niet tegen op :)

En idd hierboven werd ook al gezegt, tis ffe wat uitzoekwerk. Maar als je een standaard pakketje koopt bij zo'n satteliet winkel is het eigenlijk allemaal veel simpeler als mensen denken (nee geen reclame) enige is dat je met sat nog veeeel meer kan (ook de illegale dingen) en das wel ffe wat ingewikkelder en kost meer tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0rien
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-08 05:14
Hoe weet jij nou wat wie allemaal gezien heeft en niet? We snappen nu wel dat je een grote wok aan je huis hebt hangen. maar dat wil niet iedereen. :P Keep on-topic en beantwoord vragen, zoals die van mij die al een hele tijd open staat! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l0rien schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 11:41:
[...]

Hoe weet jij nou wat wie allemaal gezien heeft en niet? We snappen nu wel dat je een grote wok aan je huis hebt hangen. maar dat wil niet iedereen. :P Keep on-topic en beantwoord vragen, zoals die van mij die al een hele tijd open staat! ;)
en mijne over het aantal branduren :) mijn nieuwe tv was namelijk al helemaal ingesteld toen ik hem aansloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schelte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-08 13:49
In dezer dagen ben ik van plan een nieuwe (LCD) TV te kopen. Na veel gezocht en vergeleken te hebben op verschillende formaten en specificaties ben ik gekomen op de volgende twee LCD TV's: De LE32S71B en de LE32R32B.

Beide TV's kan ik voor 615 euro kopen. Mijn voorkeur gaat op dit moment licht naar de LE32S71B, en wel om de volgende punten:
- Contrastratio is 3000:1 i.p.v. 2000:1
- Beter leverbaar
- Prijs is over het algemeen hoger (in dit geval dus niet)

Echter heeft de LE32R32B de volgende voordelen.
- Nieuw model
- Beter geluid (aldus de verhalen?)

Op kieskeurig word ik weinig wijs: Het geluid is bij de LE32S71B gelabberd (om het zo maar te zeggen) en voor de rest zijn de kwaliteit van beide LCD TV's beide geweldig (is het waar of zijn het eigen-bezit-aanbidders).

Op dit moment heb ik dus een lichte voorkeur voor de LE32S71B. Echter las ik zojuist op tweakers (Oude Le32m51 of nieuwe Le32s71b ?) dat dit een goedkoop model is, wat mij weer meer aan het twijfelen heeft gebracht.

Is hier toevallig een kenner (of iemand die mij in elk geval meer kan vertellen/adviseren) die een en ander over de overeenkomsten/verschillen kan vertellen (advies natuurlijk nog beter).

Van de Samsung website word je niet veel wijzer, allebei LCD TV's zouden volgens de website tot de high-range behoren, terwijl het tot echt instappers zijn...
toon volledige bericht
Oké, bedankt voor de informatie. En inderdaad Kurios, ik had de pagina zelf ook kunnen vinden..

Ik heb weer even verder zitten onderzoeken, maar ik ben er nog steeds niet helemaal uit. De R serie is hoger geplaatst dan de S serie, maar de prijs van de S is bij de meeste winkels (waar ze tenminste beide te verkrijgen zijn) ca. 100 euro hoger.

Is bij mij "goedkoop is duurkoop" teveel ingeburgerd of zou de S tóch beter zijn (geluid is bij de R beter, maar ik sluit hem toch aan op mijn versterker).
Zo dan maar even... (topic + reactie rechtstreeks overgenomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een week de le27s71b maar kan nog steeds de juiste instellingen niet vinden. Heb ik 't een beetje in orde ziet het er weer heel anders uit als ik andere tinten ga gebruiken (van middel naar koel ofzo) Als ik de spaarstand wijzig veranderd het beeld soms ook weer net de verkeerde kant op :(
Ik vind het beeld vaak wat "korrelig" en soms zie ik op de achtergrond wat "vlekken". Lijken wel wat op magnetische storingen ofzo. En dan weer wat vage strepen van boven naar beneden maar dat is dan weer bij bepaalde zenders (vooral rtl 7)
Ook tussen tv en ext2 (video) zit een groot verschil in beeld.

Ik heb nu een standaard kabel (rg59) van 'n meter of 7 met een eenvoudige connector (van die metalen plaatjes). Deze gaat naar de video en dan van de video dezelfde soort coax kabel (met vaste connectors) naar de tv. Video is ook dmv een scart verbonden met de tv. Digitaal van upc heb ik teruggestuurd want ik kreeg een soort van rare stroomstoot door de hand die ik bovenop had liggen bij bijv. het aandrukken van een kabel. Ik kan het niet "hard" maken maar kort na het gan gebruiken hiervan ging mijn 100herz module van de breedbeeld kapot (niet meer te maken :'( )
De kabel ligt onder de verwarming door dus weet niet of dit ook nog extra storing kan geven. Ben al aan het zoeken naar "gold platted" maar is meestal maar 5 meter (en 10 is weer te lang)

Iemand een idee of het aan de tv ligt of manier van aansluiten of aan de gebruikte kabels? Of zou het een combinatie hiervan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 15:45:
Ik heb sinds een week de le27s71b maar kan nog steeds de juiste instellingen niet vinden. Heb ik 't een beetje in orde ziet het er weer heel anders uit als ik andere tinten ga gebruiken (van middel naar koel ofzo) Als ik de spaarstand wijzig veranderd het beeld soms ook weer net de verkeerde kant op :(
Ik vind het beeld vaak wat "korrelig" en soms zie ik op de achtergrond wat "vlekken". Lijken wel wat op magnetische storingen ofzo. En dan weer wat vage strepen van boven naar beneden maar dat is dan weer bij bepaalde zenders (vooral rtl 7)

Ik heb nu een standaard kabel (rg59) van 'n meter of 7 met een eenvoudige connector (van die metalen plaatjes). Deze gaat naar de video en dan van de video dezelfde soort coax kabel (met vaste connectors) naar de tv. Video is ook dmv een scart verbonden met de tv. Digitaal van upc heb ik teruggestuurd want ik kreeg een soort van rare stroomstoot door de hand die ik bovenop had liggen bij bijv. het aandrukken van een kabel. Ik kan het niet "hard" maken maar kort na het gan gebruiken hiervan ging mijn 100herz module van de breedbeeld kapot (niet meer te maken :'( )
De kabel ligt onder de verwarming door dus weet niet of dit ook nog extra storing kan geven. Ben al aan het zoeken naar "gold platted" maar is meestal maar 5 meter (en 10 is weer te lang)

Iemand een idee of het aan de tv ligt of manier van aansluiten of aan de gebruikte kabels? Of zou het een combinatie hiervan zijn?
toon volledige bericht
ik heb ook deze tv en zeker bij rtl7 zie je idd strepen van boven naar beneden! en mtv is ook erg slecht heb standaart kabel... hoop idd dat mensen miss weten waar het aan ligt? waarschijnlijk kabel dan als jij het ook heb.
verder ook nog nie helemaal achter wat nou de goede instellingen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Voor de laatste reacties:

Controleer of al je aansluitingen goed contact maken! Als ik dat had en speelde met de kabels was het ineens weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorkie schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 19:33:
Voor de laatste reacties:

Controleer of al je aansluitingen goed contact maken! Als ik dat had en speelde met de kabels was het ineens weg.
dat heb ik egt zo vaak geprobeerd al daar kan het ook nie aanliggen miss eerder iets aan de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blubbers schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 21:15:
[...]
Als ik 2 keer op dezelfde nummer druk gebeurt er gewoon niets hoor.
2 keer drukken op -/-- natuurlijk... misschien handleiding lezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
At hierboven natuurlijk -/-- :9

[ Voor 5% gewijzigd door ikweetniks op 01-03-2007 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 11:50:
[...]

en mijne over het aantal branduren :) mijn nieuwe tv was namelijk al helemaal ingesteld toen ik hem aansloot.
Branduren kun je bekijken via het service menu.! Staat links boven

Afbeeldingslocatie: http://www.greenhillzone.co.uk/forums/index.php?act=Attach&type=post&id=2689

[ Voor 15% gewijzigd door ikweetniks op 01-03-2007 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben in bezit van een LE27T51B

En ik heb een samsung home cinema setje erbij.

Als ik een dvd / cd afspeel krijg ik geluid over me speakers van de home cinema set.

Maar ik krijg het niet voor elkaar om het tv geluid over de speakers van de cinema set te krijgen. Hoe moet ik het aansluiten om dit voor elkaar te krijgen? Ik heb alles al geprobeerd........

Graag iemand met ervaring !

Bedankt !!

Sorry voor me andere post in het vorige topic. Had dit topic niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-02-2022
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 21:16:
Ik ben in bezit van een LE27T51B

En ik heb een samsung home cinema setje erbij.

Als ik een dvd / cd afspeel krijg ik geluid over me speakers van de home cinema set.

Maar ik krijg het niet voor elkaar om het tv geluid over de speakers van de cinema set te krijgen. Hoe moet ik het aansluiten om dit voor elkaar te krijgen? Ik heb alles al geprobeerd........

Graag iemand met ervaring !

Bedankt !!

Sorry voor me andere post in het vorige topic. Had dit topic niet gezien.
toon volledige bericht
Kijk je tv via een settopbox? zo ja, sluit dan de settopbox met een digital audio kabel (optisch) aan op je cinemaset.
Kijk je tv met de antennekabel direct in de tv, sluit dan kabels aan op de audio-uit aansluiting van de tv naar de audio ingang van de cinema set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bwiep schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 09:39:
[...]

Sat kaartje in pc en whoppa satteliet kijken.
Wat je daar ziet is dat betaalde zenders betere kwaliteit hebben.

Ik heb ook digitale kabel tv gehad van essent. Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat satteliet tv niet te vergelijken is met analoog of digitaal via kabel. De laatste is nml meestal slechter als analoog (zeggen ook technici bij essent zelf :) ), als ik nu vergelijk het verschil tussen analoge tv en satteliet das echt bizar groot... Vooral de kleuren en natuurlijk de resolutie.

Het grote voordeel daarbij is dat bij sat via je pc je nogal leuke filters eroverheen kan gooien en dan ziet het er nog strakker uit. Daar kan analoge tv oprekken en digitale tv via een scart echt niet tegen op :)

En idd hierboven werd ook al gezegt, tis ffe wat uitzoekwerk. Maar als je een standaard pakketje koopt bij zo'n satteliet winkel is het eigenlijk allemaal veel simpeler als mensen denken (nee geen reclame) enige is dat je met sat nog veeeel meer kan (ook de illegale dingen) en das wel ffe wat ingewikkelder en kost meer tijd...
toon volledige bericht
Ik heb wel degelijk in de winkel vergelijkingen gezien tussen "5 verschillende imputsources" en ik moet zeggen dat ik het allemaal even prahctig vond (HDTV uitgezonderd, want dat is natuurlijk wel wat anders) en ik zat er echt op te letten he, bij normaal TV kijken doe je dat niet.

Daarnaast kan ik je aanraden om Digitale TV van Casema te gebruiken als basis voor oordelen.
Want daar zag ik echt 100% zeker een enorm verschil.
Casema is volgens mij ook een van de betere, dus wel even goede vergelijkingen maken.

Daarnaast betwist ik niet OF het beter is, maar of je het MERKT als je als normaal mens TV kijkt (dus niet als beeldofiel er echt aandachtig naar zit te kijken zoals een vliegtuigspotter naar vliegtuigen kijkt)
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 11:50:
[...]

Volgens mij kan je dat nergens controleren.
Misschien via een service-menu, maar dan moet je zo'n kabel hebben voor de Service ingang.

EDIT: woops al beantwoord
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 15:45:

toon volledige bericht
Ik heb voor 7 euro bij de Office Center Gold Coax cables gekocht, die extra afgeschermd zijn.
Ook R59 en hij is 3 m lang.
Heb het aangesloten op me digitale box van Casema en vanuit daar een Gold Scart Cable 2M (€40) naar me LE32R71B en het is perfect.

Dus gewoon zorgen dat je deze kwaliteit kabels hebt en dan zit het goed.
Je hoeft dus echt geen enorm grote bedragen uit te geven

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiseguy1983
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-05 19:48
Ik heb een vreemd probleem met mijn LE26R71B TV. Ik heb hem via de VGA port op mijn pc aangelsoten. Ik heb een Ati x1600 pro AGP kaart, laatste Omega cat. drivers. Ik heb een 19 inch monitor via dvi aangesloten. Als ik nu mijn bureaublad uitbreidt naar de tv gaat alles goed, prima beeld, goede resolutie. Als ik de tv als hoofdmonitor gebruik gaat ook nog goed, maarrrrr zodra ik opnieuw opstart(met de tv als enige monitor ingeschakeld) krijg ik wel het bios van mijn pc te zien, maar zodra hij in windows komt krijg ik de melding: Niet ondersteund. Zwart beeld dus.. Weet iemand hoe dit komt en wat de oplossing zou kunnen zijn?
Overigens wordt de TV niet herkent door mijn Ati tray tools(ziet alleen mijn samsung 19 inch), maar wel bij de display eigenschappen van windows zelf. Ik draai windows MCE 2005.

[ Voor 12% gewijzigd door Wiseguy1983 op 02-03-2007 02:28 ]

GamerTag Live!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 23:48:
Volgens mij kan je dat nergens controleren.
Misschien via een service-menu, maar dan moet je zo'n kabel hebben voor de Service ingang.
Eh neu hoor gewoon in het service menu en heb je helemaal geen kabel voor nodig hoor. Volgens mij ben je in de war met een firmware update.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikweetniks schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 08:16:
[...]

Eh neu hoor gewoon in het service menu en heb je helemaal geen kabel voor nodig hoor. Volgens mij ben je in de war met een firmware update.!
Ik kan hier bij mijn LE32R71B namelijk helemaal niet in een service menu komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 08:47:
[...]

Ik kan hier bij mijn LE32R71B namelijk helemaal niet in een service menu komen.
Tuurlijk wel. Kijk in de startpost, en er gaat weer een hele nieuwe wereld voor je open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:48
Ik heb iets vaags met mijn LE40F71B. Ik heb de geluids en beeldinstellingen uiteraard wat aangepast... Maar als ik de TV op standby zet en daarna weer inschakel dan zijn de beeldinstellingen (helderheid/contrast en kleur) weer gereset. (altijd naar dynamisch beeld blabla, ookal stond deze dus op aangepast) Geluidsinstellingen blijven wel goed staan, zenders blijven ook bewaard. Klopt dit of kan ik samsung gaan bellen..... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-05 21:19

JinZa

Your life is digital..

dominator schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:08:
Ik heb iets vaags met mijn LE40F71B. Ik heb de geluids en beeldinstellingen uiteraard wat aangepast... Maar als ik de TV op standby zet en daarna weer inschakel dan zijn de beeldinstellingen (helderheid/contrast en kleur) weer gereset. (altijd naar dynamisch beeld blabla, ookal stond deze dus op aangepast) Geluidsinstellingen blijven wel goed staan, zenders blijven ook bewaard. Klopt dit of kan ik samsung gaan bellen..... :?
Misschien ook leuk voor de topic start omdit af en toe wel eens terug komt:

De oplossing (waarschijnlijk): Je kan shopmode aan en uitzetten door menu een aantal seconden in te houden, dan zal hij er mee ophouden en onthoud hij de instellingen

I don't have a solution but I admire the problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Lauryn schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 10:49:
...
Het probleem zou em kunnen zitten in je muurbeugel, zodat de tv kaarsrecht of zelfs licht achterover helt.

Met de standaard voet helt de tv heel licht voorover, zodat het minder stof vangt. Mijn tv heeft nog geen doekje gezien terwijl een vrij stoffig huis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:06

TF

bla bla

ik heb de witte variant in een 48cm breedbeeld.

Ik ben niet kapot van de opties/beeldkwaliteit/handleiding. Gelukkig vind mijn vriendin het design geweldig en staat ie leuk op de slaapkamer. Maar voor mijn geen samsung. Heb ook een grotere gezien maar vind de kwaliteit achterblijven. Dan maar 200euro meer uitgeven.

plaatje

Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/B944CC744AFE7F7AC12571DF00416FC3_big.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-08 22:30
Ik heb een le32r75b en die heeft de neiging bij donkere scenes echt irritant te gaan zoemen.

Is al ter reperatie geweest maar het toestel vertoont nog altijd dezelfde kuren en op de koop toe maakt die nu zelf al kleine knallen/plofgeluidjes.

Nu Samsung zegt dat het idd een probleem is. Echter de technieker blijft halstarrig beweren dat het allemaal ligt aan de "lampen die moeten opwarmen". Nu van lcd panels ken ik technisch niet zoveel maar dat lijkt mij toch echt wel bullshit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JinZa schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:36:
[...]

De oplossing (waarschijnlijk): Je kan shopmode aan en uitzetten door menu een aantal seconden in te houden, dan zal hij er mee ophouden en onthoud hij de instellingen
Is dat bij alle TV's zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InflatableMouse schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 12:00:
[...]

Het probleem zou em kunnen zitten in je muurbeugel, zodat de tv kaarsrecht of zelfs licht achterover helt.

Met de standaard voet helt de tv heel licht voorover, zodat het minder stof vangt. Mijn tv heeft nog geen doekje gezien terwijl een vrij stoffig huis heb.
Nou, ik heb hetzelfde en die van mij staat gewoon recht.
Kwestie van regelmatig schoonmaken en ook meteen schoonmaken als je toch daar bezig bent

Bij mij is de voet helemaal erg.
Als ik 5 seconden geleden het heb schoongemaakt en me omdraai zit het al weer flink onder de stof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 08:12

TrailBlazer

Karnemelk FTW

overigens in de nieuwe mediamarkt bij cruquius (hoofddorp) staat de Le32S71 nu 650 euro te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
JinZa schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:36:
[...]

Zal het eens proberen. Wel behoorlijk lomp trouwens zoiets, denk dat veel telefoontjes en mailtjes bij samsung hierop neer komen.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TrailBlazer schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 12:52:
overigens in de nieuwe mediamarkt bij cruquius (hoofddorp) staat de Le32S71 nu 650 euro te koop
Dat is wel bijzonder cheap voor een 32" LCD scherm 8)
Alleen ik vraag mij af of het wel een goed werkend tv is..
http://www.kieskeurig.nl/...62666C12571A10050915F.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Service Menu :
In het service menu heb je toegang tot extra instellingen, gebruik op eigen risico

Standby -> Info -> Menu -> Mute -> Power On

- Zap tijd
Een van de meest negative punten van samsung Lcd tv is het traag zappen ( zijn natuurlijk meningen ). Zap tijd kunnen we verstellen

via het service menu :
> Video Mute Time". (standaard instelling is 8 of 10). Hoe lager het getal hoe minder vertraging bij het zappen.

----Als ik eruit wil gewoon weer op Power knop drukken... of niet?
----Waarschuwing = als je in Service menu gaat, wist hij al je instellingen! Kan iemand bevestigen of dan wel je Service instellingen er nog instaan? want ik wil niet weer naar binnen en het risico lopen dat alles wordt gereset.

Bij mij zegt hij trouwens 46 branduren na 14 dagen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2007 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:02:
[...]

Dat is wel bijzonder cheap voor een 32" LCD scherm 8)
Alleen ik vraag mij af of het wel een goed werkend tv is..
http://www.kieskeurig.nl/...62666C12571A10050915F.htm
Lees het topic door, blijken veel problemen met de LE32S71B te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 08:12

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:22:
[...]

Lees het topic door, blijken veel problemen met de LE32S71B te zijn.
ik heb deze tv ook het enige probleem wat ik tot nu toe heb gehad is dat de kleurprofielen de weg kwijt waren. Dit is toen weer hersteld door een monteur. Overigens op de kieskeurig site krijgt hij (behalve voor het geluid) overal een 8 of hoger voor. Het lijkt dus best veel waar voor je geld (ik vind van wel in ieder geval)

Edit zoveel problemen kom ik niet tegen in de topics over de samsung tv's voornamelijk mijn probleem en verder niet echt veel

[ Voor 11% gewijzigd door TrailBlazer op 02-03-2007 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XeNoBiTe schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 17:11:
Dat heb ik weer. Vanmiddag helemaal blij de 40F71 gekocht. Mee naar huis, drie verdiepingen hoog. Zit er een scheur/barst in de zwarte glanzende rand!!! Ermee terug, en natuurlijk had ik de laatste meegenomen. Nu weer ongeveer vijf dagen wachten volgens die gozer, moet uit een ander filiaal komen. Werd vriendelijk geholpen, daar niet van, maar ik baal natuurlijk als een stekker!

Lijkt er dus ook op dat ze voorlopig niet meer bij Samsung geproduceerd gaan worden, als hij er eentje moet over laten komen uit een ander filiaal.
Lees al een tijdje de reacties hier en ben uiteindelijk ook zelf tot aanschaf over gegaan van een Le40F scherm, prachtig mooi allemaal!

Ik heb overigens exact hetzelfde probleem geconstateerd, ik heb afgelopen zaterdag de LE40F71B gehaald en kwam er pas eergisteren achter dat er een scheur in de zwarte rand zit, bovenaan op de rand precies in het midden een scheur van boven naar beneden (5cm). Gebeld met goedkopen.nu en aangegeven dat ik dit probleem heb, hij heeft zich er vervolgens hard voor gemaakt bij de leverancier dat ik volgende week een nieuwe op kan halen! Als dit allemaal klopt en ik volgende week een nieuwe mee krijg dan ben ik uiteraard ontzettend blij!

Ik hou jullie op de hoogte over de omruil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:39:
[...]

Lees al een tijdje de reacties hier en ben uiteindelijk ook zelf tot aanschaf over gegaan van een Le40F scherm, prachtig mooi allemaal!

Ik heb overigens exact hetzelfde probleem geconstateerd, ik heb afgelopen zaterdag de LE40F71B gehaald en kwam er pas eergisteren achter dat er een scheur in de zwarte rand zit, bovenaan op de rand precies in het midden een scheur van boven naar beneden (5cm). Gebeld met goedkopen.nu en aangegeven dat ik dit probleem heb, hij heeft zich er vervolgens hard voor gemaakt bij de leverancier dat ik volgende week een nieuwe op kan halen! Als dit allemaal klopt en ik volgende week een nieuwe mee krijg dan ben ik uiteraard ontzettend blij!

Ik hou jullie op de hoogte over de omruil.
Zit er in die fabriek een of andere idioot op die schermen te rammen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Denk dat je eerder een van neerlands vervoerders moet aankijken. Liefst 500 dozen in een bus waar er 400 in passen en dat moet binnen 8 uur bezorgt worden.... Tsjah, dan gaat er wel eens wat kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dominator schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 14:04:
Denk dat je eerder een van neerlands vervoerders moet aankijken. Liefst 500 dozen in een bus waar er 400 in passen en dat moet binnen 8 uur bezorgt worden.... Tsjah, dan gaat er wel eens wat kapot.
Maar waarom juist bij die specifieke schermen? bij mij was er niets aan het handje en daarbij zitten er nog eens een spamload aan piepschuim omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:10:
Service Menu :
In het service menu heb je toegang tot extra instellingen, gebruik op eigen risico

- Zap tijd
Een van de meest negative punten van samsung Lcd tv is het traag zappen ( zijn natuurlijk meningen ). Zap tijd kunnen we verstellen

via het service menu :
> Video Mute Time". (standaard instelling is 8 of 10). Hoe lager het getal hoe minder vertraging bij het zappen.

----Waarschuwing = als je in Service menu gaat, wist hij al je instellingen! Kan iemand bevestigen of dan wel je Service instellingen er nog instaan? want ik wil niet weer naar binnen en het risico lopen dat alles wordt gereset.

toon volledige bericht
ik kom niet in het service menu. ik neem aan dat je die knopjes op je afstands moet indrukken?

standby en poweron zijn dezelfde? ik heb de 27s71

*het is me gelukt ik was te sloom gewoon

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2007 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 14:08:
[...]

Maar waarom juist bij die specifieke schermen? bij mij was er niets aan het handje en daarbij zitten er nog eens een spamload aan piepschuim omheen.
Bij mij was er ook niks aan de hand. Misschien een bepaalde pallet die ergens in een magazijn is omgelazerd, gebeurd dagelijks..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Alle Samsungs hebben naar mijn weten een shop-mode ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordizuijd
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:10:
Service Menu :

- Zap tijd

via het service menu :

toon volledige bericht
ik heb net de instelling veranderd van dat zappen bij mijn samsung lcd tv.
Nu is mijn vraag, is dat nog nadelig voor de levensduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauryn
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 12:52:
[...]

Nou, ik heb hetzelfde en die van mij staat gewoon recht.
Kwestie van regelmatig schoonmaken en ook meteen schoonmaken als je toch daar bezig bent

Bij mij is de voet helemaal erg.
Als ik 5 seconden geleden het heb schoongemaakt en me omdraai zit het al weer flink onder de stof
Ik heb hem recht tegen de muur hangen. Het is ook niet echt stof wat erop zit, het lijkt wel echt van dat bouwstof... Heel apart!

Nog een vraagje: als ik mijn TV aanmaak kraakt hij een beetje de eerste minuut. Nu ben ik er al bijna aan gewend maar schrok er de eerste paar keer behoorlijk van (zag hem al helemaal naar beneden vallen...) Maar is dat normaal???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Lauryn schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 15:32:
[...]

Ik heb hem recht tegen de muur hangen. Het is ook niet echt stof wat erop zit, het lijkt wel echt van dat bouwstof... Heel apart!

Nog een vraagje: als ik mijn TV aanmaak kraakt hij een beetje de eerste minuut. Nu ben ik er al bijna aan gewend maar schrok er de eerste paar keer behoorlijk van (zag hem al helemaal naar beneden vallen...) Maar is dat normaal???
kraken? Zou het kunnen zijn dat tie uitzet door de warmte? Dat zou betekenen dat tie te strak tegen de muur aan zit mischien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lauryn schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 15:32:
[...]

Ja dat is normaal... tenminste het komt vaker voor, lees de andere topics even door hierover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 14:42:
[...]

Alle Samsungs hebben naar mijn weten een shop-mode ja.
Oke dus als hij je settings blijft wissen dan gewoon even Menu een paar seconden ingedrukt houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Was de oplossing bij mijn inderdaad, de shopmode uitzetten. Kreeg het echter niet voor elkaar met het menu knopje vasthouden, kreeg dan gewoon het menu in beeld verder niks. Toen maar even in het service menu gedoken en daar de shopmode uitgezet, klaar is klara.... ;)

(LE40F71B met firmware 1010 btw, misschien dat het iets uitmaakt voor de shopmode functie)

[ Voor 14% gewijzigd door stylezzz op 03-03-2007 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dominator schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 12:26:
Was de oplossing bij mijn inderdaad, de shopmode uitzetten. Kreeg het echter niet voor elkaar met het menu knopje vasthouden, kreeg dan gewoon het menu in beeld verder niks. Toen maar even in het service menu gedoken en daar de shopmode uitgezet, klaar is klara.... ;)

(LE40F71B met firmware 1010 btw, misschien dat het iets uitmaakt voor de shopmode functie)
Waarvoor dient de shopmode? En waarom wil je het uitzetten? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: ik heb de samsung LE40F71B i.c.m. de just scan firmware. Er zijn 2 inputs waarvan ik niet weet wat de beste beeldkwaliteit opleverd:

Xbox 360 aansluiten via VGA of component?
PC aansluiten VGA of dvi/hdmi? (videokaart Nvidia 7600 GT)

Beide inputs ondersteunen 1080P en de pc zal dat ook voornamelijk voor zijn kiezen krijgen :)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 12:46:
[...]

Waarvoor dient de shopmode? En waarom wil je het uitzetten? 8)
dominator schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:08:
Om dit probleempje op te lossen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrr gisteren Samsung gebeld dat mijn audio out het niet goed, zou ik 's middags teruggebeld worden. Hebben ze dus niet. Beeeetje irritant. Hopen dat ze maandag maar bellen, anders er maar weer achteraan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist bij de BCC, It's en MediaMarkt uitvoerig gekeken naar de Samsung 40R72 en naar de 40N71. Nu heb ik in elke winkel de mogelijkheid gehad om naar een televisie signaal te kijken en dit viel mij op: 40N71 heeft een beter ruisfilter wat er voor zorgt dat je televisie signaal minder blokkerig wordt vertoond. Heeft iemand dit ergens zwart op wit staan? Ik weet dat er volgens de website kleine verschillen onderling zijn zoals, 6000:1 ipv 5000:1 en USBslot en 2x HDMi terwijl de R72 dit mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 13:15:
Vraagje: ik heb de samsung LE40F71B i.c.m. de just scan firmware. Er zijn 2 inputs waarvan ik niet weet wat de beste beeldkwaliteit opleverd:

Xbox 360 aansluiten via VGA of component?
PC aansluiten VGA of dvi/hdmi? (videokaart Nvidia 7600 GT)

Beide inputs ondersteunen 1080P en de pc zal dat ook voornamelijk voor zijn kiezen krijgen :)

Alvast bedankt!
Component heef overscan, ook met de firmware update. Die zou ik dus niet gebruiken voor de xbox.

Voor de xbox zou ik gaan voor de vga connectie, en de pc op hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx, morgen vga kabel halen voor de xbox en op zoek naar een dvi/hdmi adapter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:53
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 18:47:
Thnx, morgen vga kabel halen voor de xbox en op zoek naar een dvi/hdmi adapter :)
Persoonlijk zou ik de Xbox via component aansluiten, en de PC via VGA.
Vooral omdat je via VGA geen 720 of 1080 resolutie kan selecteren, dus dan moet je TV zelf gaan scalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje007
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Heb al tijdje rondgekeken, maar kom er niet uit.

Samsung heeft mooie lcd tv's en geen lelijke speakers aan zijkant vooral.

wat ik ongeveer wil:

32 inch en in zwart en rond de 800 euro max.

Welke raden jullie mij aan, en waar ivm dode pixels enzo

Oost-West 7650wp, Zuid 3300Wp, Intergas HR28-24> Panasonic WH-MDC05J3E5, SWW Hewalex 3KW met 300ltr Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steefje007 schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 20:54:
Heb al tijdje rondgekeken, maar kom er niet uit.

Samsung heeft mooie lcd tv's en geen lelijke speakers aan zijkant vooral.

wat ik ongeveer wil:

32 inch en in zwart en rond de 800 euro max.

Welke raden jullie mij aan, en waar ivm dode pixels enzo
Ik raad je een LE32R71B, op onderstaande na, heb ik eigenlijk geen enkel probleem. (is niet echt een probleem, maar meer een formaliteit)

Bij mij zet hij op sommige kanalen de beeld-formaat op 16:9 ipv van Auto-breed, heb al dat Shop-mode geprobeert aan/uit te schakelen, maar toch.

(niet dat het volgens mij uitmaakt want hij maakt het toch 16:9, heb even zitten vergelijken en nadenken)

TV: Samsung LE32R71B

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2007 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 17:27:
Ik heb zojuist bij de BCC, It's en MediaMarkt uitvoerig gekeken naar de Samsung 40R72 en naar de 40N71. Nu heb ik in elke winkel de mogelijkheid gehad om naar een televisie signaal te kijken en dit viel mij op: 40N71 heeft een beter ruisfilter wat er voor zorgt dat je televisie signaal minder blokkerig wordt vertoond. Heeft iemand dit ergens zwart op wit staan? Ik weet dat er volgens de website kleine verschillen onderling zijn zoals, 6000:1 ipv 5000:1 en USBslot en 2x HDMi terwijl de R72 dit mist.
Wie hebben er hier een 40N71 of een 46N71 en kunnen mijn vraag beantwoorden? _/-\o_
Hoe bevalt jullie gewone tv-signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 20:56:
[...]

Wie hebben er hier een 40N71 of een 46N71 en kunnen mijn vraag beantwoorden? _/-\o_
Hoe bevalt jullie gewone tv-signaal?
Ik heb een R serie en het bevalt me goed.
Over de N serie hoor je juist veel problemen met overscan en kleur (dit topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 20:56:
Bij mij zet hij op sommige kanalen de beeld-formaat op 16:9 ipv van Auto-breed, heb al dat Shop-mode geprobeert aan/uit te schakelen, maar toch.
Dit heeft niets met je tv te maken, maar met het signaal wat door het betreffende kanaal wordt uitgezonden. De enige optie als je toch volledig 16:9 wilt hebben is dan nog de zoom-optie.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2007 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 23:27:
[...]

Dit heeft niets met je tv te maken, maar met het signaal wat door het betreffende kanaal wordt uitgezonden. De enige optie als je toch volledig 16:9 wilt hebben is dan nog de zoom-optie.
Nou, er zit dus geen verschil tussen, maar in het menu staat bij sommige kanalen 16:9 en bij andere "Auto-Breed" er is dus niets aan de hand, maar als het naar "zoom" of "4:3" zou gana wel, en daar ben ik bang voor dat dat ooit gebeurt.

-Zonder dat ik iets doe verandert hij dus "Auto-Breed" in "16:9"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 21:44:
[...]

Over de N serie hoor je juist veel problemen met overscan en kleur (dit topic)
Bedoel jij niet de F series?
Ik heb wat gebruikers ervaringen doorgenomen op kieskeurig.nl en de mensen daar zijn juist erg over te spreken behalve zijn geluid. Maar daar kan ik gelukkig mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 01:01:
[...]

Bedoel jij niet de F series?
Ik heb wat gebruikers ervaringen doorgenomen op kieskeurig.nl en de mensen daar zijn juist erg over te spreken behalve zijn geluid. Maar daar kan ik gelukkig mee leven.
Volgens mij bij beide series.
Daarnaast is het tweakers volk wat specialistischer dan mensen die reviews op Kieskeurig schrijven (tenminste dat is mijn opvatting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 01:17:
[...]

Volgens mij bij beide series.
Daarnaast is het tweakers volk wat specialistischer dan mensen die reviews op Kieskeurig schrijven (tenminste dat is mijn opvatting)
Klopt! 8)
Daarom wil ik het ook graag van een mede-tweaker een statement horen :D
Ik ben nu namelijk erg aan het twijfelen tussen de 40R72B en de 40N71.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 01:21:
[...]

Klopt! 8)
Daarom wil ik het ook graag van een mede-tweaker een statement horen :D
Ik ben nu namelijk erg aan het twijfelen tussen de 40R72B en de 40N71.
Ik heb de 40N. Bevalt mij prima. Het analoge beeld vind ik er wel mee door kunne, hoewel ik zelf digitale tv heb kijk ik nooit naar gewone tv. Maar af en toe zie ik het wel even voorbij schieten. Vind wel redelijk.

Heb verder ook helemaal geen problemen met de overscan oid. Beeld is gewoon prachtig. Zeker als je je pc/laptop erop hebt aangesloten. Super beeld.

Enige waar ik last van heb is dat m'n audio out het niet goed doet. Voor de rest prima TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Marco schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 19:31:
[...]

Vooral omdat je via VGA geen 720 of 1080 resolutie kan selecteren, dus dan moet je TV zelf gaan scalen.
Ik weet niet waar je die onzin vandaan haalt ...

Mijn xbox zit op vga en ik kan alle gangbare PC en HD resoluties selecteren. 1920x1080@60hz staat er gewoon tussen en werkt als een speer. Met speciale test images heb ik gekeken en het is 1:1 pixelmapping, er gaat dus geen pixeltje verloren.

Ik heb zowel de hd component kabel en de vga kabel en op mijn f71 ziet vga er gewoon echt beter uit. En dan heb ik het niet over het Dashboard, maar in-game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTFox
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik heb een Samsung LE32R71B LCD TV.
Onlangs is er een modificatie op uitgevoerd in de voeding, vanwege een piep die duidelijk hoorbaar was in standby (netjes geregeld overigens).

Wat me gisteren opviel is dat wanneer de TV aanstaat, ik het geluid mute en ik luister aan de achterkant van het paneel (bovenzijde), dan is er een lichte brom hoorbaar. Het betreft een lichte brom die niet opvalt als je op een normale afstand van tv zit en het geluid aan hebt.

Ik vraag me alleen wel af of het geluid erin hoort, of dat ik weer Samsung Service moet gaan raadplegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Marco schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 19:31:
[...]

Dit is inderdaad niet waar hoor, wat je nu zegt. 720P is namelijk gewoon de resolutie 1280x720 en 1080p is de resolutie 1920x1080. Dus wanneer je deze 2 resoluties kiest, heb je dus 720p of 1080p. Op de Samsung f72 heb je dus via vga 1:1 pixel dus geen enkele overscan en is dit het beste.

[ Voor 5% gewijzigd door Ferry34 op 04-03-2007 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
WTFox schreef op zondag 04 maart 2007 @ 10:04:
Ik heb een Samsung LE32R71B LCD TV.
Onlangs is er een modificatie op uitgevoerd in de voeding, vanwege een piep die duidelijk hoorbaar was in standby (netjes geregeld overigens).

Wat me gisteren opviel is dat wanneer de TV aanstaat, ik het geluid mute en ik luister aan de achterkant van het paneel (bovenzijde), dan is er een lichte brom hoorbaar. Het betreft een lichte brom die niet opvalt als je op een normale afstand van tv zit en het geluid aan hebt.

Ik vraag me alleen wel af of het geluid erin hoort, of dat ik weer Samsung Service moet gaan raadplegen.
Dat zal de backlight wel zijn, wat normaal is. Of de voeding, maar ik verwacht het eerste.
Ik hoor daar heel veel over, want bij sommigen is het geluid wèl te hard. Als je het alleen hoort wanneer je tv op mute staat en je je oor boven het toestel houdt, lijkt het me niet zo'n probleem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:19
Hebben hier mensen hun TV opgehangen ?

Ik ben namelijk op zoek naar een steun o.i.d. om mijn 27S71B op te hangen ..

Zijn er tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Zou ook wel willen weten welke budget oplossing mensen hebben gekozen voor het ophangen van hun 40F71? TV heeft een te groot gat in mijn begroting geslagen om nog voor €200,- of meer een muurbeugel te kunnen kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arghz, is het scherm vervangen vanwege een dode pixel, heeft het nieuwe scherm er ook één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:40
Kijk eens in deze eBay store voor meurbeugels. Super spullen voor een schappelijke prijs. Ik heb daar de 15 graden draaibare beugel gekocht en ben super tevreden.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Da's een goeie, die ga ik dan maar bestellen! Thanks.

Edit: Besteld voor een een totaalbedrag van €41,80. Mooie prijs dacht ik zo zonder te hoeven bieden!

[ Voor 49% gewijzigd door XeNoBiTe op 04-03-2007 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SV3NNER
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08 13:23

SV3NNER

Hello..Follow Me.....OK

Ik ben van plan om in juni de Samsung LE40F71B te gaan kopen, maar aangezien er volgende maand nieuwe series uitkomen. blijven ze dit model dan nog wel produceren. Of zullen ze met de productie stoppen, en moet ik maar hopen dat ik er nog ergenst eentje op de kop kan tikken.

De prijs van de F71 is erg aantrekkelijk vergeleken met de nieuwe modellen die uitgaan komen.

| Youtube |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Ik denk dat ze de productie al stop hebben gezet, aangezien mijn F71 uit een ander filiaal van de BCC moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 14:37
Lijkt me dat dat eerder te maken heeft met het feit dat een toko als de BCC groot inkoopt bij Samsung, die gaan niet 1 F71 voor jou halen bij Samsung, zeker niet als ze in een ander filiaal nog aanwezig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
F71 blijft bestaan. Is echter met stip het schaarste scherm van samsung, dus het is nogal schuiven met de voorraden.... :)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.