[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 5

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 32.839 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhtje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-07-2024

duhtje

blabla

Voor een review van de LE40M86BD kan je bij HDTVtest terecht.

edit: Blijkbaar zijn ze nog bezig met het invoeren met de review (momenteel tot 4: operation beschikbaar). Tot op heden ziet het er iig aardig uit. Wellicht ook iets voor mij dit scherm :)

[ Voor 44% gewijzigd door duhtje op 10-04-2007 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191747

duhtje schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 01:21:
Voor een review van de LE40M86BD kan je bij HDTVtest terecht.

edit: Blijkbaar zijn ze nog bezig met het invoeren met de review (momenteel tot 4: operation beschikbaar). Tot op heden ziet het er iig aardig uit. Wellicht ook iets voor mij dit scherm :)
he duhtje,

Ik kan je vertellen het is echt een prima schrem, maar ik heb 1 probleem en jawel het is clouding!!!!
wie kan mij vertellen wat ik er mee moet doen met ik Samsung bellen of terug naar mediamarkt??

grt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-03 18:03
Anoniem: 191747 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 09:03:
[...]

he duhtje,

Ik kan je vertellen het is echt een prima schrem, maar ik heb 1 probleem en jawel het is clouding!!!!
wie kan mij vertellen wat ik er mee moet doen met ik Samsung bellen of terug naar mediamarkt??

grt,
Dat is flink balen voor je! Maar je hebt nog enigzins geluk dat je hem bij de MM hebt gekocht en niet bij een internetshop. Bij de MM kan je hem zo omruilen. Zou je er misschien een foto van kunnen maken? Ongelooflijk dat zoiets nog voorkomt bij die nieuwe schermen. Hoop dat dit een incidenteel geval is, omdat ik er een bij plasma visie heb besteld. (Dan gaat omruilen iets minder goed)

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zwembroek schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 09:17:
[...]

Dat is flink balen voor je! Maar je hebt nog enigzins geluk dat je hem bij de MM hebt gekocht en niet bij een internetshop. Bij de MM kan je hem zo omruilen. Zou je er misschien een foto van kunnen maken? Ongelooflijk dat zoiets nog voorkomt bij die nieuwe schermen. Hoop dat dit een incidenteel geval is, omdat ik er een bij plasma visie heb besteld. (Dan gaat omruilen iets minder goed)
he zwembroek,

ik zal er vanavond ff een foto van maken...

ik zal nu ook samsung bellen en de MM en ik laat je weten wat de uitkomst is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel Moonshine
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-05 21:32
Net ook de 40m86 zien staan bij MM alexandrium. Vindt de kleuren van het scherm afspringen.
Onder een bepaalde hoek zie je wel de tl balken in het scherm. Het scherm staat niet in een donker hoekje van de winkel, Ik zag alleen mezelf staan als er donkere scenes waren.

Jammer genoeg speelde er niet een mooie film maar een HD 4U demo uitzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143372

Ik heb sinds vorige week de LE32S71. Kan het zijn je bij het aansluiten van de XBOX360 met HD component geen kartelvrij beeld hebt (slechte antialias) en bij gebruik van HD-VGA daar strakker beeld mee krijgt?

Verder veel last bij donkere films van willekeurige grijstinten (blokjes) ipv echt zwart. Iemand oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:39
Anoniem: 143372 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 15:06:
Ik heb sinds vorige week de LE32S71. Kan het zijn je bij het aansluiten van de XBOX360 met HD component geen kartelvrij beeld hebt (slechte antialias) en bij gebruik van HD-VGA daar strakker beeld mee krijgt?

Verder veel last bij donkere films van willekeurige grijstinten (blokjes) ipv echt zwart. Iemand oplossing?
hm, vga zou ietsjes scherper moeten zijn, maar componenten juist weer wat vloeiender.
Je bent toch niet PGR aan het spelen, want daar heb je al heel gauw last van kartels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215449

Ik denk toch dat ik voor de le 32 R82 ga ipv de S81. Wat zijn de verschillen tussen de (le 32) R81 en R82? Ik kom ze op de samsung site niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 215449 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 00:25:
Ik denk toch dat ik voor de le 32 R82 ga ipv de S81. Wat zijn de verschillen tussen de (le 32) R81 en R82? Ik kom ze op de samsung site niet tegen.
Volgens mij is het enige verschil dat de R81 een zilveren rand heeft, onderaan de tv en de R82 een zwarte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212038

Anoniem: 143372 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 15:06:

Weet jij misschien ook het daadwerkelijke contrast ratio, ik ga deze waarschijnlijk ook kopen maar het enige wat me niet bevalt is dat dynamisch contrast. Dit is toch ook uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04 11:50

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Anoniem: 212038 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 10:38:
[...]

Weet jij misschien ook het daadwerkelijke contrast ratio, ik ga deze waarschijnlijk ook kopen maar het enige wat me niet bevalt is dat dynamisch contrast. Dit is toch ook uit te zetten?
Dynamisch contrast is het contrast was je met allerlei trucs creërt. Die opties zijn inderdaad meestal uit te zetten.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Slecht anti-alias is inmiddels verholpen door de tv in de game-modus te zetten. Hierdoor wordt het beeld bij games een stuk strakken.

Ik krijg alleen dat dynamische contrast nog niet weg.

Contrast van de LE32S71 is 3000:1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212038

Anoniem: 143372 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 13:59:
Slecht anti-alias is inmiddels verholpen door de tv in de game-modus te zetten. Hierdoor wordt het beeld bij games een stuk strakken.

Ik krijg alleen dat dynamische contrast nog niet weg.

Contrast van de LE32S71 is 3000:1.
Ja dat is dus het dynamisch contrast, ik ben benieuwd naar het werkelijke contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounto
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:20
ik heb net mijn le40m86 binnen.
dit is echt waanzinnig beeld zeg via de dvd-speler en ook analoge kabel is redelijk.
ik heb zelf geen last van clouding al weet ik niet precies waarnaar ik moet zoeken. maar het gaat hier dan toch om wazige beelden bij zwart? zo ja daar heb ik niks van gezien. ook had ik in de review van deze tv gelezen dat hij last had van motion blur, ook ik heb daar niks van kunnen waarnemen, maar goed dat zal ook aan mij kunnen liggen. ook heb ik trouwens geen dode of luie (sub) pixels. dus ik heb daarom ook geen minpunt te noemen. ook het weerkaatsen vind ik wel meevallen niet irritant maar wel waarneembaar. ook de uitstraling vind ik geweldig en totaal niet goedkoop. kortom dit is het beste wat je nu kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-03 19:39
Zoals ik op AVSforum lees:

- heeft de Samsung HDMI handshake problemen met PS3 games. Films gaan goed, games flippen.

- De zwartweergave is minder dan de XD1E van Sharp

- SD tv is heel erg slecht (veel motion blur, motion judder en jagged edges). De kijkhoek van de Samsung is te vergelijken met de Sharp

- Heeft de nieuwe Samsung veel last van digital noise

- Zijn de reflecties erger dan een plasma

Misschien helpt dit iemand een keuze te maken tussen een Sharp en Samsung ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

MitchR schreef op woensdag 11 april 2007 @ 17:00:

- heeft de Samsung HDMI handshake problemen met PS3 games. Films gaan goed, games flippen.

- SD tv is heel erg slecht (veel motion blur, motion judder en jagged edges). De kijkhoek van de Samsung is te vergelijken met de Sharp

Interessant! Over welke Samsung en welke Sharp heb je het precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

Vast degene (Sharp) die hij zelf net heeft gekocht ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 21405 op 11-04-2007 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand iets over het service menu van de LE32S71B?

In het service menu staat bij mij geen 'dynamic dimming', maar alleen 'dimming'.

Daar achter staat ANA-P3 als ingestelde waarde. Is dit een nieuwere firmware ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
Anoniem: 21405 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 19:19:
Vast degene (Sharp) die hij zelf net heeft gekocht ;)
Lijkt mij logisch dat hij de M86/87 bedoelt, het Sharp model (XD1E) heeft hij al genoemd.

De digital noise was ook goed waarneembaar op de 46" dus ik hoop niet dat dat echt een probleem is voor de Samsungs want dit was behoorlijk storend.

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek

MitchR, het begint er een beetje op te lijken dat je doelbewust de M86/87 aan het afkraken bent.
Je vergeet erbij te vertellen dat het om de USA modellen gaat, en alleen bij gebruik van cheap ass HDMI kabels die niet met de HDMI 1.3 standaard overweg kunnen.

Verder staan er het op het UK AV forum user reviews die buitengewoon positief zijn.
Reflectie die meevalt, SD tv wat goed beeld geeft, gewone dvd's met voetbal zijn bijna vrij van motion blur etc.
Beetje bangmakerij als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
Zwembroek, ik kraak de Samsung niet doelbewust af, ik vind het zelf namelijk een hele mooie tv. Ik post gewoon wat er gezegd wordt, niets meer en niets minder.

Mensen moeten aan de hand daarvan zelf maar bepalen wat ze wel of niet willen. Op AVS is niks genoemd over het feit dat het om goedkope HDMI kabels gaat. Sterker nog, de games hebben niks met HDMI 1.3 te maken. Als films het goed doen, moeten games het zeker goed doen. Ik heb zelf een PS3 en ik draai met een standaard "poep"kabel die bij mn Toshiba XA1 zat. Ik heb nergens last van, dus het ligt puur en alleen aan de tv.

Iedereen denkt altijd dat ze de meest dure kabels aan moeten schaffen omdat ze "zogenaamd" beter beeld krijgen. Ten eerste gaat dat niet op als je geen goud vergulde aansluitingen hebt, die geen één tv of PS3 heeft. Ten tweede gaat het alleen op over lange afstanden. Of je dus een goedkope kabel hebt of niet, en "zogenaamd" niet met de HDMI 1.3 standaard overweg kunnen is onzin. De kabel die ik gebruik is ook geen 1.3 waardig maar veroorzaakt 0,0 problemen.

Al met al heeft elke tv wel problemen. Is het niet clouding of banding dan is het wel een backlight buzz, humm of handshake problemen met een PS3. Ik post slechts wat ik lees en laat de mensen daar over oordelen. Bangmakerij daar post ik niet voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34

Ik dacht: laat ik s kijken naar die XD1E van Sharp op kieskeurig.nl en ik lees:

Hebben meerden mensen het volgende probleem?
Mijn Sharp LC-42XD1E is alleen stil bij een Backlight/Achtervelichting instelling van -3 of +8. Alle andere instellingen leveren een monotoom geluid op uit het toestel.

Tevens bevat het scherm licht/donker vlekken.

reactie:
-Links boven in de hoek zit bij mij een grote lichter vlek. Vanuit de hoek met een radius van 6-8cm. Bij normale scenes niet te zien, maar bij donkere scenes en 16:9 met balken wel te zien.

Gezien ik alleen films (hddvd) kijk of games speel (xbox360). Waar je dan vaak met donkere scenes te maken krijg er irritant :-(
een ander schrijft:
Scherm inmiddels al 2x naar sharp geweest. Beide keren terug ontvangen met nog steeds het probleem en alleen de melding software-reset, toestel getest. Voldoet aan specificaties! Wordt je ook niet vrolijk van.
weer een ander:
-Dit is geen onbekend fenomeen voor deze Sharp serie, maar meestal gezien / gehoord bij de 46" en 52" modelen. Hier is veel over te lezen op diverse andere fora. Meestal is de beste oplossing de LCD om te ruilen

nog iemand:
-Ik heb dit beeldscherm een aantal dagen geleden gekocht. Beeld is mooi en ben zeer tevreden. Maar op een gegeven moment kwam er een zachte tik geluid vanuit de kast. Net alsof er een klok stond te tikken. Ook als de tv op stand by stond tikte hij nog. Nadat ik hem heb uitgezet was het tikgeluid weg maar een dag later kreeg ik het weer.

Je ziet het, ieder scherm heeft zn zwakheden. Ik wacht de conclusie wel af van de echte testers zoals deze http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40M86BD/
Ik ben ook niet dol op dat die sharp een gedeelde componenten en vga heeft. Maar ik hou ook deze in de gaten wat betreft tevredenheid van de eigenaren op de fora.

(waarom kunnen ze niet een perfect product maken hè? ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounto
geloof me deze samsung le40m86 is een perfect product.
ik heb helemaal nergens last van. al die dingen die genoemd zijn over deze tv is gewoon bull,
en het is ook maar net of je geluk hebt natuurlijk maar dat is gewoon met alles wat je koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
bounto schreef op donderdag 12 april 2007 @ 13:22:
ik heb helemaal nergens last van. al die dingen die genoemd zijn over deze tv is gewoon bull,
en het is ook maar net of je geluk hebt natuurlijk maar dat is gewoon met alles wat je koopt.
Heb je een PS3?
Ik moet helaas nog wachten tot 25 april voordat ik hem uitgebreid kan testen.
Dan wordt de mijne pas uitgeleverd met auto wall mount.
Duurd me allemaal veels te lang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ferry34 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 00:22:
[...]

Ik dacht: laat ik s kijken naar die XD1E van Sharp op kieskeurig.nl en ik lees:

Hebben meerden mensen het volgende probleem?
Mijn Sharp LC-42XD1E is alleen stil bij een Backlight/Achtervelichting instelling van -3 of +8. Alle andere instellingen leveren een monotoom geluid op uit het toestel.

Tevens bevat het scherm licht/donker vlekken.

reactie:
-Links boven in de hoek zit bij mij een grote lichter vlek. Vanuit de hoek met een radius van 6-8cm. Bij normale scenes niet te zien, maar bij donkere scenes en 16:9 met balken wel te zien.

Gezien ik alleen films (hddvd) kijk of games speel (xbox360). Waar je dan vaak met donkere scenes te maken krijg er irritant :-(
een ander schrijft:
Scherm inmiddels al 2x naar sharp geweest. Beide keren terug ontvangen met nog steeds het probleem en alleen de melding software-reset, toestel getest. Voldoet aan specificaties! Wordt je ook niet vrolijk van.
weer een ander:
-Dit is geen onbekend fenomeen voor deze Sharp serie, maar meestal gezien / gehoord bij de 46" en 52" modelen. Hier is veel over te lezen op diverse andere fora. Meestal is de beste oplossing de LCD om te ruilen

nog iemand:
-Ik heb dit beeldscherm een aantal dagen geleden gekocht. Beeld is mooi en ben zeer tevreden. Maar op een gegeven moment kwam er een zachte tik geluid vanuit de kast. Net alsof er een klok stond te tikken. Ook als de tv op stand by stond tikte hij nog. Nadat ik hem heb uitgezet was het tikgeluid weg maar een dag later kreeg ik het weer.

Je ziet het, ieder scherm heeft zn zwakheden. Ik wacht de conclusie wel af van de echte testers zoals deze http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40M86BD/
Ik ben ook niet dol op dat die sharp een gedeelde componenten en vga heeft. Maar ik hou ook deze in de gaten wat betreft tevredenheid van de eigenaren op de fora.

(waarom kunnen ze niet een perfect product maken hè? ;) )
Ik wil zelf de 37 inch variant hebben, volgens mij heeft deze gelukkig geen problemen. maar zoals je al zegt, de perfecte TV is nog niet gemaakt. De samsungs zijn qua spec beter dan de xd1e series, maar in real life doen de Samsung het niet erg goed, teveel kwalen zoals clouding etc...

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bounto schreef op donderdag 12 april 2007 @ 13:22:
He Bounte,
Ik ga helemaal met jou mee ik heb er zelf ook 1..

maar ik wel last van clouding maar dat wordt zaterdag hopelijk verholpen ik kan hem zo weer omruilen bij MM..

ik moet ook even zeggen dat geluid erg goed is voor zo'n platte tv ;-)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekwoje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-03 19:48
Hoi,
Heb een goed jaar geleden een 42 plasma gekocht met mijne stomme kop. Te groot, zitten er op 2,5 tot 3m vandaan.....
Nu heb ik hem verkocht via Ebay (natuurlijk broek aan gescheurd) en ga ik me een kleiner toestel aanschaffen de LE37m86.... Ik ben voor 1 ding bang:
-> al dat "schaduw" gedoe, is dat er nog. Als ik naar de voetbal kijk en ze trappen een bal weg, blijft er dan even een schijn....? Ik hoop echt van niet, anders kan ik precies terug ne gewonen tv kopen.
Ik kijk ook graag naar een filmpje vandaar.
Merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterpro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05-2024

misterpro

Pretentious Bastard

LE40M86BD besteld bij Plasmavisie.

Hopelijk komtie deze week nog binnen, zat niet bij levering vorige week zoals beloofd :(

komen er piccies van clouding??

[ Voor 89% gewijzigd door misterpro op 12-04-2007 16:00 ]

A busstation is where the bus stops
A trainstation is where the train stops
On my desk, I've got a workstation...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mzeist
  • Laatst online: 08-01 17:55
Dekwoje schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:33:
Hoi,
Heb een goed jaar geleden een 42 plasma gekocht met mijne stomme kop. Te groot, zitten er op 2,5 tot 3m vandaan.....
Nu heb ik hem verkocht via Ebay (natuurlijk broek aan gescheurd) en ga ik me een kleiner toestel aanschaffen de LE37m86.... Ik ben voor 1 ding bang:
zeker weten dat 37" niet nog steeds te groot is? volgens mij scheelt het niet zoveel met 42...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekwoje
Tis voornamelijk mijn echtgenote die het te groot vindt, voor mij gaat het net. Dus een 5 inch eraf en dan heb ik toch nog die bioscoopervaring hé.
Maar als ik film keek op de plasma had ik dus nooit van die "schaduweffecten", maar nu begin ik schrik te krijgen dat ik dat met een nieuwe 1080p enz... wel ga hebben??
Tis niet te hopen. De meeste "stoefen" enorm over het beeld, dus hoop ik dat ik dat binnen een aantal dagen ook kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:47
Dekwoje schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:33:
Hoi,
-> al dat "schaduw" gedoe, is dat er nog. Als ik naar de voetbal kijk en ze trappen een bal weg, blijft er dan even een schijn....? Ik hoop echt van niet, anders kan ik precies terug ne gewonen tv kopen.
Ik kijk ook graag naar een filmpje vandaar.
Merci
een ding:

de 37" variant heeft een ander paneel als de 40" versie (42 is er niet volgens mij?)

de 37" heeft namelijk een non-glossy versie (wat ik zelf mooier vind), maar dat betekend wel:
- slechtere zwartwaardes
- lager contrast
- slechtere kijkhoek

maar ook:
++ geen/nauwelijks last van reflecties

maar zodra je em hebt hoor ik graag je ervaringen, want ik wil juist de 37" kopen omdat die een mat scherm heeft... alhoewel ik qua grootte liever de 40" had gehad maar ja

ben vooral benieuwd naar ghosting/blurring en gewoon normale tv uitzendingen op dit scherm

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 12-04-2007 16:40 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekwoje
ben vooral benieuwd naar ghosting/blurring en gewoon normale tv uitzendingen op dit scherm
[/quote]

Dat is het hem nu net. Met die "oude" plasma hab/had ik dat niet.
Het is dus niet te hopen dat ik nu (door wat kleiner en hogere resolutie, MAAR LCD te gaan) slechter en minder aangenaam beeld ga hebben!! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132425

misterpro schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:56:
LE40M86BD besteld bij Plasmavisie.

Hopelijk komtie deze week nog binnen, zat niet bij levering vorige week zoals beloofd :(

komen er piccies van clouding??
Hetzelfde hier, maar dan voor de M87. Werd vorige week niet uitgeleverd door Plasmavisie, hopelijk deze week wel. Zit te wachten bij de telefoon...
Als ie er is ga ik gelijk aan de slag met PS3 en videocamera (om xvYCC kleurenspectrum te testen). Zal dan wel foto's posten, ook als ie clouding o.i.d. heeft.

@ zwembroek:
Komt het door die auto wall mount dat het bij jou langer duurt voor je je TV hebt bij Plasmavisie? Tegen mij zeiden ze toch echt dat ie deze week zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
Vandaag Samsung 40M87 gezien bij Expert. Vind hem niet mooi, ziet er idd heel erg goedkoop uit, vooral het onderste chrome randje, dat lijkt wel van dat bladchrome, alsof je het eraf kan peuteren.

Beeld kon ik moeilijk inschatten, hij stond voor het raam dus het was reflectie heaven (of hell) en dus uitermate irritant. Beeld stond heel rood ingesteld. Wat ik vaag vond is dat hij zijn eigen digitale kastje had en dus niet een doorgelust signaal en het hele beeld trilde als je er dichter bij kwam, veraf wel redelijk stabiel, maar wel heel vreemd. :o

De enige Samsung die bij mij nog aan bod komt is de N86. Deze heeft geen glossy scherm. Ben er wel uit dat ik groter neem dan 40 inch. Ik vind 40 te klein, dus 46 is waarschijnlijk mijn beste optie. De Sharp 46XD1E en Samsung 46N86 zijn beide te krijgen voor 1999, even wachten nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206849

Net de 40m86 in actie gezien naast de sony 40w2000 en de sharp 37xd1e met allemaal hetzelfde hd beeld. De samsung sprong er toch echt bovenuit. Wat een levendige kleuren! Het lijkt alsof het een kruising tussen plasma en lcd is. De waanzinnige kleuren en reflecterende scherm van plasma en de scherpte van lcd. Ik wilde eerst de 42xd1e gaan halen maar die heeft nu tog wel plaats gemaakt voor de 40m86 (ik vind dat chrome randje onder de 40m87 té erg opvallend).

Enige nadeeltje vind ik de responstijd van de 40m86 van 8ms tegenover 6ms van de sharp waardoor de kans op ghosting iets groter wordt maar daar heb ik op de 32u2000 met 8ms van thuis geen last van dus hoop het bij de samsung ook niet te hebben.

De reflectie vind ik meevallen. In mijn ogen is het lang niet zo erg als bij een glasplaat van een crt- of plasma tv.

Helaas moeten we nog even wachten tot ze de complete review op www.hdtvtest.co.uk af hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anoniem: 206849 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 19:27:
Net de 40m86 in actie gezien naast de sony 40w2000 en de sharp 37xd1e met allemaal hetzelfde hd beeld. De samsung sprong er toch echt bovenuit. Wat een levendige kleuren! Het lijkt alsof het een kruising tussen plasma en lcd is. De waanzinnige kleuren en reflecterende scherm van plasma en de scherpte van lcd. Ik wilde eerst de 42xd1e gaan halen maar die heeft nu tog wel plaats gemaakt voor de 40m86 (ik vind dat chrome randje onder de 40m87 té erg opvallend).

Enige nadeeltje vind ik de responstijd van de 40m86 van 8ms tegenover 6ms van de sharp waardoor de kans op ghosting iets groter wordt maar daar heb ik op de 32u2000 met 8ms van thuis geen last van dus hoop het bij de samsung ook niet te hebben.

De reflectie vind ik meevallen. In mijn ogen is het lang niet zo erg als bij een glasplaat van een crt- of plasma tv.

Helaas moeten we nog even wachten tot ze de complete review op www.hdtvtest.co.uk af hebben.
ja die review van hun schiet niet echt op

misschien dat ik em gewoon koop als ik verhuist ben bij de MM, en dan als de reflecties me niet bevallen gewoon terug breng

daar heb je geluk 14 dagen voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounto
ik zat met een vraagje.
wat is clouding eigenlijk precies? want ik zeg wel dat ik het niet kan vinden maar weet nog geen eens waar ik naar moet zoeken. en kan iemand mij foto's laten zien van een tv die er last van heeft.
ik heb trouwens 1 klein minpuntje gevonden aan mijn samsung tv en dat is 1 pixel die geen zwart kan weergeven maar wel gewoon alle andere, kleuren maar bij zwart blijft hij wit, en op 1 meter al niet meer te zien. is dit trouwens een reden om hem terug te brengen of ben ik dan een zeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215856

hello

ik zit met een groot probleem
ik heb 2 weken gelede een samsung LE32S71B aangeschaft
verstandige aankoop :D
alleen zit ik nu met de probleem welke videokaart ik nu moet aanschaffe!!
liefst wil ik een HDMI- en een DVI-aansluiting + 256MB geheugen
ik heb een Medion pc die ik 2 jaar gelede heb aan geschaft
de specs. van mijn videokaart nu zijn:

Graphics Engine ATI Radeon 9800XXL
Video Memory 128 MB DDR - 2.6 ns
Memory Clock 676 MHz DDR 256-Bit
RAMDAC 400MHz
Bus Standard AGP 8X
256 Bit memory interface

graag zou ik ook nog de video_in-, composite-, s-video- en scart-functie wille behoude die t in bezit is

kan iemand mij adviseren welke videokaart aan te schaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Anoniem: 132425 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:49:
[...]
@ zwembroek:
Komt het door die auto wall mount dat het bij jou langer duurt voor je je TV hebt bij Plasmavisie? Tegen mij zeiden ze toch echt dat ie deze week zou komen.
Ik zal het je anders vertellen, heb hem gecanceld bij PlasmaVisie.

Heb hem nu in bestelling bij hardware discount.
De reden hiervan is dat ze me die auto wall mount niet kunnen leveren en heb een leuke deal
kunnen sluiten met hun. Als het goed is kan ik mijn setje 25 april ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bounto schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 04:33:
ik zat met een vraagje.
wat is clouding eigenlijk precies? want ik zeg wel dat ik het niet kan vinden maar weet nog geen eens waar ik naar moet zoeken. en kan iemand mij foto's laten zien van een tv die er last van heeft.
ik heb trouwens 1 klein minpuntje gevonden aan mijn samsung tv en dat is 1 pixel die geen zwart kan weergeven maar wel gewoon alle andere, kleuren maar bij zwart blijft hij wit, en op 1 meter al niet meer te zien. is dit trouwens een reden om hem terug te brengen of ben ik dan een zeur?
gewoon terug brengen, ik bedoel je betaald er een hoop geld voor..ja toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heeft iemand al een M86 of M87 thuis staan?
Ik zou zo graag HQ foto's willen zien van alle kanten :)

Ga volgende week kijken in de winkel ga waarschijnlijk voor een LE52M86BD.
En ik denk dat ik hem via internet ga kopen, ligt er aan wat die in de winkel kost.
Goedkoopste die ik gezien heb is 3199,- als iemand hem goedkoper heeft gezien zou ik dat graag willen weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
wat jammer is met deze samsungs is dat ze er zo goedkoop uitzien... dat glanzende goedkope plastic... niet goed over nagedacht IMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 215856 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 05:02:
hello

ik zit met een groot probleem
ik heb 2 weken gelede een samsung LE32S71B aangeschaft
verstandige aankoop :D
alleen zit ik nu met de probleem welke videokaart ik nu moet aanschaffe!!
liefst wil ik een HDMI- en een DVI-aansluiting + 256MB geheugen
ik heb een Medion pc die ik 2 jaar gelede heb aan geschaft
de specs. van mijn videokaart nu zijn:

Graphics Engine ATI Radeon 9800XXL
Video Memory 128 MB DDR - 2.6 ns
Memory Clock 676 MHz DDR 256-Bit
RAMDAC 400MHz
Bus Standard AGP 8X
256 Bit memory interface

graag zou ik ook nog de video_in-, composite-, s-video- en scart-functie wille behoude die t in bezit is

kan iemand mij adviseren welke videokaart aan te schaffen
Deze?

Zit de aansluiting van video_in-, composite-, s-video- en scart-functie rechtstreeks op het board van je videokaart? Dan ben ik bang dat er geen alternatief is voor je huidige kaart.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

pimpimmers schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 11:23:
Heeft iemand al een M86 of M87 thuis staan?
Ik zou zo graag HQ foto's willen zien van alle kanten :)

Ga volgende week kijken in de winkel ga waarschijnlijk voor een LE52M86BD.
En ik denk dat ik hem via internet ga kopen, ligt er aan wat die in de winkel kost.
Goedkoopste die ik gezien heb is 3199,- als iemand hem goedkoper heeft gezien zou ik dat graag willen weten ;)
3116 euro
http://www.heeleerlijk.nl/product.php?id=9452;

Een beeldscherm van 132cm 8)7
Zit jouw bank 5m van je tv af dan?

Damn 52" tv weegt zo'n 40kg >:)
310W in verbruik.. Essent zal dan wel blij met jou zijn :+

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 181923 op 13-04-2007 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounto
Anoniem: 191747 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 10:37:
[...]

gewoon terug brengen, ik bedoel je betaald er een hoop geld voor..ja toch..
ja daar heb je gelijk in, maar denk je dat ze hem terug nemen voor 1 pixel die niet zwart wordt dan?
ik bedoel je ziet die ene pixel al op een meter niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nb0287
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02-2023
Iemand al een Samsung 40M87 televisie binnen gehad? Ik had die van mij afgelopen woensdag al moeten ontvangen. Heb hem helaas nog steeds niet. Ze worden niet uitgeleverd door Samsung werd mij verteld. Zet dan niet op je site dat ze op voorraad zijn! Heb ik echt een hekaal aan! Word nu ergens volgende week. Heeft Samsung leveringsproblemen dat iemand weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
bounto schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 13:31:
[...]

ja daar heb je gelijk in, maar denk je dat ze hem terug nemen voor 1 pixel die niet zwart wordt dan?
ik bedoel je ziet die ene pixel al op een meter niet meer.
1 dode pixel van de meer dan 6 miljoen? Dat zie je alleen als je met je kop tegen het scherm gaat zitten, zou niet over in zitten, je mag blij zijn dat het er maar 1 is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekwoje
Voila,
Mijne 42" plasma is verkocht. Reden: te groot en natuurlijk een lage resolutie.
Als ik hier alles netjes mee aan het volgen ben heb ik een vraag. Ga ik erop vooruit door bv een LE37M86 aan te schaffen? Of liever een HD plasma? (heeft pioneer er geen die kleiner zijn dan 42")
Ik zit vooral maar met de schrik van de 8ms, waardoor ik (pietje precies) me ga ergeren aan geen zuivere beelden, hetgeen bij een plasma niet het geval zal zijn.
Begin hoe langer hoe meer te twijfelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

MitchR schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 17:30:
[...]

1 dode pixel van de meer dan 6 miljoen? Dat zie je alleen als je met je kop tegen het scherm gaat zitten, zou niet over in zitten, je mag blij zijn dat het er maar 1 is
rekenfoutje ? 1920*1080 is bij mij 2073600.... niet dat je het dan zo duidelijk ziet maar het scheelt nogal in absoluut aantal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anoniem: 21405 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 18:01:
[...]

rekenfoutje ? 1920*1080 is bij mij 2073600.... niet dat je het dan zo duidelijk ziet maar het scheelt nogal in absoluut aantal. ;)
misschien bedoelt hij subpixels:

1920*1080*3=6.220.800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounto
helaas ik denk toch dat mijn tv ook last heeft van clouding ik wet het alleen niet zo zeker.
ik heb lichte wazige plekken bij een geheel zwart beeld. is dit clouding of een soort schaduw inval of zo?
maar ja, aan de andere kant tijdens het film kijken zie je dit niet, is dit nou echt zo erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
bounto schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 19:20:
helaas ik denk toch dat mijn tv ook last heeft van clouding ik wet het alleen niet zo zeker.
ik heb lichte wazige plekken bij een geheel zwart beeld. is dit clouding of een soort schaduw inval of zo?
maar ja, aan de andere kant tijdens het film kijken zie je dit niet, is dit nou echt zo erg?
dit is inderdaad clouding;

stoort het je niet; dan is het niet erg

denk je vaker: bah kijk die lelijke ongelijke vlekken eens, dan moet je ermee teruggaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Heb vandaag de 40M86 gezien, en ik moet zeggen dat zag er toch erg goed uit. Ook zag ik de 40M91, dat is er een met LED backlight. Die zag er ook goed uit. Ik de M91, nou eerder uitgekomen?

Waarom eerste een TV uitbrengen met een LED backlight en dan een serie zonder?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
Anoniem: 21405 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 18:01:
[...]

Bij Full HD verdeelt elke pixel zich in 3 subpixels, dus zijn het er meer dan 6 miljoen. Als er 1 stuk is zijn er 3 subpixels defect, oftewel dat zie je nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
hmm, bij de mm nu een 50 inch (jawel) plasma 1366x768 (al behoorlijk voor een plasma) en dan voor €1777

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phusebox schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 21:06:
[...]

dit is inderdaad clouding;

stoort het je niet; dan is het niet erg

denk je vaker: bah kijk die lelijke ongelijke vlekken eens, dan moet je ermee teruggaan
klopt helemaal..... ik breng die van mij morgen terug naar MM bij mij is 1 stukje erg duidelijk links boven van in het schrem.
ik hoop dat ze het niet allemaal hebben.. :'(

PS. vandaag de PS3 op de LE40M86 aangesloten DAMMMMMMMMMMMM!!!!!!!!!!!!! geloof me deze TV is echt niet slecht( zelfs met 8 mil sec) zelf een vriend van mij die de Sony W2000 heeft is aan het denken om de tv om teruilen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounto
ik heb ook linksboven een wazige vlek, en ook rechtsboven, en ook een beetje links en rechts van het scherm. ik weet niet wat ik moet doen met 1 half dode pixel en clouding. vind het erg moeilijk maar het beeld is zo ongelooflijk scherp en kleurrijk ik weet zeker dat ik een ps3 gaat kopen voor dat ding, maar moet ik hem omruilen? het is zo jammer dat ik zo'n pietje precies ben :(

[ Voor 7% gewijzigd door bounto op 14-04-2007 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anoniem: 191747 schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 01:30:
[...]

klopt helemaal..... ik breng die van mij morgen terug naar MM bij mij is 1 stukje erg duidelijk links boven van in het schrem.
ik hoop dat ze het niet allemaal hebben.. :'(

PS. vandaag de PS3 op de LE40M86 aangesloten DAMMMMMMMMMMMM!!!!!!!!!!!!! geloof me deze TV is echt niet slecht( zelfs met 8 mil sec) zelf een vriend van mij die de Sony W2000 heeft is aan het denken om de tv om teruilen....
dus geen last van ghosting en blurring met de ps3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aangeboden
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-11-2020
Ben benieuwd of de LE40M86 Wiselink heeft die naast foto's en mp3's ook AVI (video) wordt ondersteunt. Kan iemand dat aan ons informeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-05 06:38
Ferry34 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 23:14:
hmm, bij de mm nu een 50 inch (jawel) plasma 1366x768 (al behoorlijk voor een plasma) en dan voor €1777
Panasonic heeft ook een 50inch plasma met 1920x1080....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
MitchR schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 17:30:
[...]

Ik heb een dode pixel op mn 30 inch Iiyama, maar die zie ik wel hoor! Niet als ik game of film aan het kijken ben, maar absoluut wel wanneer ik aan t computeren ben. Zelfs wanneer ik filmpjes zoals you tube enz bekijk, zie ik m ook. Maar vooral als ik aan t surfen ben op internet of bijv in Word bezig ben. Het ligt er natuurlijk enorm aan wààr die kapotte pixel zich bevindt, maar bij mij zit die in het midden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Hier even een eerste uitgebreide review van de M86/87 en calibration settings voor deze mooie LCD.
(Komt van AVforum)

Hi all, I have had my LE40M86BD since Tuesday and have spent a ridiculous amount of time with it as I have been off work this week - I noticed that there doesn't really appear to be an in depth review so hear are my thoughts.

Design - Personally I think the TV looks amazing in the flesh, the screen is very reflective but this has not been a problem at all when viewing and it really does contribute significantly to the picture quality. The bezel is very glossy and is an absolute dust magnet however! This really does look like an expensive piece of kit and everyone who has seen it is amazed.

Standard Definition - The picture out of the box is pretty poor in my oppinion, this TV requires extensive tweaking as the factory settings are awful but once you have played around a bit the picture is great. I think my old CRT slightly pips this but that is probably down to the fact that it was only a 28" model, once you blow SD up to 40" you start to see all of the flaws.

The picture quality does also appear to be very channel dependent, for example CBeebies looks amazingly clear where as sometimes ITV can look comparatively worse. Overall though it's SD and it looks as good as I would have liked it to look so no complaints.

High Definition - Like a lot of people I bought this to accompany my PS3 so I was eager to plug it in and see how it looked. I do not have sufficient command of the English language to describe to you how this looks in high definition! Going from SD to full 1080 HD is awe inspiring. The picture is beyond crisp, the colours on this screen are absolutely phenomenal.

I have two games for the PS3, Motorstorm and Resistance - Motorstorm is probably the best looking game I have ever seen on this tv, everything just looks so real it is eery. Resistance is phenomenal also, although these game are only 720p you will simply not believe your eyes. Oh and for you gamers out there worried about response time and motion blur - this panel handles games amazingly so stop fretting (I do not use gamer mode by the way).

DVD - I am using a PS3 to play DVD's which does not upscale and the picture is out of this world, my children watch a lot of animated films such as Cars and Happy Feet and they really do look stunning on this set. I think the biggest difference is the richness of the colours, I cannot wait for the firmware upgrade for the PS3!

Blu-Ray - I only have two films which are Pearl Harbour and Kingdom of Heaven and they both look stunning, the quality of DVD is incomparable. I have not noticed any issues at all on this panel regarding judder, everything ran smoothly and looked ace. I downloaded the Casino Royale trailer (at 1080p) and I must have wached it over 30 times it looks that amazing - in fact it is usually the clip that I show everyone to get them green with envy!

Wii - I have a Wii hooked up via Component and I must say that going from the full HD of a PS3 to standard definition Wii is a real blow to the senses! There is no fault with the TV, the picture is far superior to my old CRT but it's the console itself - Wii Sports for example looks crisp and colourful but there are jaggies everywhere. I used to think that Zelda was one of the prettiest games I had ever seen but the Wii just isn't in the same league as the PS3 on a HD TV. Oh well, graphics aren't everything!

Issues - The settings out of the box are shocking, it uses a mode called Dynamic and it will fry your eyeballs. There have been huge discussions on the US forums about black crush as well, this TV needs to be tweaked to get the best picture - there are so many adjustments and settings that it can be a little overwhelming. I will post my settings after this message in case others are struggling (these are from a professional calibration).

There has also been talk of handshake problems between this TV and the PS3 with HDMI, I use a fairly expensive cable (IXOS XHT458 I believe which costs about £70) and have had no problems at all, everything looks and runs amazing.

Conclusion - I was looking for a TV to compliment my PS3 and I am happier than I have ever been with a purchase, even my wife is constantly stunned by this TV. Once tweaked this set is undescribably good, for any of you waiting for the perfect PS3 partner this is it!

calibration settings:

Movie Mode
Contrast 95
Brightness 44
Sharpness 26
Color 52 (Normal)
Tint G55
Backlight 4

HDMI Black Low

Detailed Settings
Black Correction Low
Color Wide
Gamma 0
Dynamic Contrast Low

White Balance
RO 15
GO 14
BO 13
RG 10
GG 18
BG 12

These setting were taken from someone who had there set professionally calibrated, the only adjustment that I made was to add Dynamic Contrast (Low) as I felt it brought out great shadow detail. These are the settings for my PS3 through HDMI, my Wii and SD settings differ but these were the basis.

Hope that is of use as the factory settings are awful.

Hier word ik nu vrolijk van... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mzeist
hoe zou de 32m86 presteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebx
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-04 22:59

ebx

Ik denk in de loop van volgende week een smasung 37" LCD an te schaffen (de 'goedkopere' S reeks)

Is het intresant om te wachten op de nieuwe LE37S81B ? (die normaal vanaf volgende week de winkels moet bereiken) (prijs 990€-1090€)
Of kan ik evengoed gaan voor het model van vorig jaar ? De LE37S71B (990€)

Het enige verschil dat ik momenteel zie is een contrast verschil van de oude (3000:1 & de nieuwe 7000:1 dynamisc contrast)
Maar is dat 'dynamisch' contrast geen marketing truuk om hogere wardes te kunnen showen ?
Ik dacht ook ergens gehoord te hebben dat dit dynamisch contrast "flikkeringen" veroorzaakt !

Ik heb zowat alles van samsung, dus overweeg niet echt een ander merk :p (ook wegens de goede kwali off course), eventueel de iets duurdere 37" serie (de R serie), maar zie op wat kleinigheden de reden niet in !

Graag advies, na het weekend ga ik er om :)

[E-B-X]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209011

:9~

can't wait to see it on my wall 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phusebox schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 09:40:
[...]

dus geen last van ghosting en blurring met de ps3?
Yo,

ik heb zelf Motorstorm gespeeld en voor mij gevoel geen last van ghosting en blurring maar iemand anders zo mischien weer zeggen van wel, dus ja ;-)

maar ik had wel last van clouding en vandaag terug geweest naar MM ff omgeruild en je raad het NO MORE CLOUDING..;-) zo als ik nu kan zien (overdag) zie ik geen clouding meer op me lcd TVtje.. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounto
Anoniem: 191747 schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 14:18:
[...]

Yo,

ik heb zelf Motorstorm gespeeld en voor mij gevoel geen last van ghosting en blurring maar iemand anders zo mischien weer zeggen van wel, dus ja ;-)

maar ik had wel last van clouding en vandaag terug geweest naar MM ff omgeruild en je raad het NO MORE CLOUDING..;-) zo als ik nu kan zien (overdag) zie ik geen clouding meer op me lcd TVtje.. :) :)
heb je een nieuwe meegekregen of hebben ze hem gerepareerd?
voor mij komt er maandag of dinsdag een monteur
oeps ik zie het al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bounto schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 14:51:
[...]

heb je een nieuwe meegekregen of hebben ze hem gerepareerd?
voor mij komt er maandag of dinsdag een monteur
oeps ik zie het al.
Ik heb een nieuwe meegekregen..ik moet alleen nog ff in de avond goed kijken of het echt helemaal weg is..

grt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounto
Anoniem: 191747 schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 15:36:
[...]

Ik heb een nieuwe meegekregen..ik moet alleen nog ff in de avond goed kijken of het echt helemaal weg is..

grt,
ik heb in het begin geen last van clouding het komt pas als hij wat langer aan staat, het lijkt daarom ook net alsof hij niet goed gekoeld wordt aangezien hij ook een licht buzzgeluid maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:06
Kan iemand vertellen wat nu juist clouding is ? Zodat wij het fenomeen kunnen herkennen als we het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208996

okej, srry to barge in like this maar kwil nu eindelijk eens een deftig antwoord (want blijkbaar snappen de mannen van de samsung service mijn vraagstelling niet)
kan mijn 32" S71 model nu PC signalen ontvangen via een DVI-HDMI adpater. over het hele web vind ik mensen die zeggen van 'ja die kan dat' anderen zeggen van niet en nog een ander groepje die de tv niet hebben zegt de handleiding zegt van niet dus ik zou het ni durven proberen.

wat is het nu eingelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216021

Hallo mensen,
na letterlijk maandenlang kijken op deze site, ben ik maar lid geworden om TOCH maar om advies te vragen (had al bijna mn keuze gemaakt, en BAM komt de nieuwe lijn weer uit) .Ik heb de vorige delen ook doorzocht, maar soms moet je direct aangesproken worden , dus bij deze. Ik twijfel zo erg tussen een 32 en een 37 incher. ( r81 of s81 , daartussen ook nog),
het punt is die verdomde kijk afstand. ik heb veel replies gelezen, en op die site van vogel gekeken, maar ik wordt er echt niet wijzer van.
Mn bank is vanuit de verste zitplek 4,5 meter van de plek waar de tv komt.Daarom dacht ik een 37 incher. MAAR ik en mn zoontje zitten ook VAAK lekker op de zitzakken te playstationen, en dan is de afstand tussen de 1,80 meter en 2,5 meter, en dan denk ik weer:: is een 37 incher niet te groot?.
Alsjeblieft kan iemand me eve ngoed adviseren, want ik maak mezelf gek met deze keuze. ben namelijk al paar keer in de winkel geweest, maarja, das toch geen "eigen huiskamer"he.

Nu ik toch bezig ben drop ik meteen mn andere vragen die me dwarszitten
geeft de ps2 nu volledig beeld op zo een lcd, of krijg je te maken met balken?
en S81 of R81, is het prijsverschil het waard, of gewoon lekker de goedkopere s81 nemen ( die in specs weer beter is dan de R72 , die ik eerst wou nemen.)

alvast bedankt mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jos707 schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 17:21:
Kan iemand vertellen wat nu juist clouding is ? Zodat wij het fenomeen kunnen herkennen als we het zien.
ik hie een stukje uit de Sony Bravia topic:

Ik ben zelf een ook wannabee koper die een beetje is afgeschrikt door alle verhalen. Voornamelijk van avforums.com (UK versie van avsforum). Daar heb ik een heleboel gelezen en ik ben wel met je eens dat daar een aantal mensen zitten die wel erg miereneukerig zijn, maar aan de andere kant heb ik ook al een aantal foto's gezien waarbij het toch overduidelijk is dat het scherm niet in orde is.

Voorbeeld van een scherm met mura en eentje zonder

Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/127/sonymesson9te8.jpg

Daarnaast heb ik zelf een bericht op de sony site gelezen waar ze onderkennen dat het probleem kan voorkomen bij een aantal tv's

Het is zeker zo dat het voornamelijk bij weinig tot geen licht duidelijker te zien is, maar aangezien ik toch regelmatig 's avonds/ 's nachts films kijk, is dat voor mij zeker een reden om erg kritisch op dit soort problemen te zijn.

Maar een ieder moet natuurlijk voor zichzelf beslissen hoe erg het voor hen is. Ik ben gewoon een zeikerd en als ik 3000 euro uitgeef voor een tv, dan wil ik niet eens iets hebben dat lijkt op een lichte vlek, want dan gaat ie gewoon terug.

Nog een leuke link: http://www.hdtvtest.co.uk...l40w2000-clouding/#more-8

Site waar verschillende tests worden gedaan over hdtv's, waaronder de 40w2000. Staat een stukje bij over het clouding verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:06
Anoniem: 216021 schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 17:39:
Hallo mensen,
na letterlijk maandenlang kijken op deze site, ben ik maar lid geworden om TOCH maar om advies te vragen (had al bijna mn keuze gemaakt, en BAM komt de nieuwe lijn weer uit) .Ik heb de vorige delen ook doorzocht, maar soms moet je direct aangesproken worden , dus bij deze. Ik twijfel zo erg tussen een 32 en een 37 incher. ( r81 of s81 , daartussen ook nog),
het punt is die verdomde kijk afstand. ik heb veel replies gelezen, en op die site van vogel gekeken, maar ik wordt er echt niet wijzer van.
Mn bank is vanuit de verste zitplek 4,5 meter van de plek waar de tv komt.Daarom dacht ik een 37 incher. MAAR ik en mn zoontje zitten ook VAAK lekker op de zitzakken te playstationen, en dan is de afstand tussen de 1,80 meter en 2,5 meter, en dan denk ik weer:: is een 37 incher niet te groot?.
Alsjeblieft kan iemand me eve ngoed adviseren, want ik maak mezelf gek met deze keuze. ben namelijk al paar keer in de winkel geweest, maarja, das toch geen "eigen huiskamer"he.

Nu ik toch bezig ben drop ik meteen mn andere vragen die me dwarszitten
geeft de ps2 nu volledig beeld op zo een lcd, of krijg je te maken met balken?
en S81 of R81, is het prijsverschil het waard, of gewoon lekker de goedkopere s81 nemen ( die in specs weer beter is dan de R72 , die ik eerst wou nemen.)

alvast bedankt mensen
Zit hier zelf met een 32" inch scherm (wl66z) en één van de voornaamste reden waarom ik een ander scherm wil kopen is omdat ik 32" gewoon te klein vind. Over de beeldkwaliteit van mijn huidig scherm heb helemaal niet te klagen, ik heb op mijn vorige crt tv nooit zo'n prachtige kleuren en scherpte mogen ervaren alleen zie ik nu dat de grotere maten heel betaalbaar worden dus waarschijnlijk komt er hier binnenkort minstens een 40 incher te staan. Ik denk dat naast goed geluid vooral de grootte van het beeld een voorname rol speelt, voor mij speelt dit zelfs een grotere rol als de beeldklaliteit. Het vergroot zoveel meer het cinema gevoel dus waarom niet een maatje groter?
Oh ja ik zit zo'n 2,5m van mijn scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Nee. Je krijgt er spijt van als je kleiner koopt.

En je zoontje zal echt niet gaan zeggen " Pa de tv is te groot!" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Philflow schreef op zondag 15 april 2007 @ 09:35:
[...]

Nee. Je krijgt er spijt van als je kleiner koopt.

En je zoontje zal echt niet gaan zeggen " Pa de tv is te groot!" ;)
hahaha, das waar: want hij wees alweer naar die 60+ schermen :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01-05 16:46
Ligt er ook aan wat je nu hebt. Als je van 26 inch komt is 37 best wel groot. Je moet er vooral aan wennen volgens mij. Toen ik een jaar of vier geleden een 32 inch CRT kocht vond ik het echt een machtig groot apparaat. Inmiddels is het middenmoot geworden, heb ik nu een huiskamer ipv alleen een slaapkamer tot mijn beschikking en vind ik het niets bijzonders meer qua formaat. Ik ben zelf van plan de komende maanden een nieuwe (LCD) tv te kopen, maar ik ga nu voor minimaal 40 inch en overweeg 46 nog. Gaat over dezelfde kijkafstand.

Mijn advies: neem zeker 37 inch (of groter). En dat zal je zoon ongetwijfeld idd ook de beste keus vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

37 inch : 3
32 inch : 0

Ok,ik ben er in ieder geval uit over de 32 /37 kwestie: het wordt een 37 incher.

dan nog over die S en R serie, want bij deze laatste lichting van samsung liggen de specs wel erg dicht op elkaar. Is die R serie het prijsverschil waard??!

(BTW ik game natuurlijk even hard mee, ik blijf gewoon een kerel van 29 met een zoon van 8 :) )

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 216021 op 15-04-2007 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mzeist
ik zou 32 nemen. als ie te klein is voor je woonkamer, zet je hem gewoon in je slaapkamer neer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56719

De volledige review van de LE40M86 is nu te lezen: http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40M86BD/

Mijn mening na het lezen van de review is dat ik erg positief ben over het scherm. Alleen die Movie Plus bugs vind ik wel erg storend zoals ik het hier lees! Verder hoor ik ook dat de Xbox360 geen 1080p pakt op deze tv wegens compatibility problemen als ik het goed begrijp.

Ik ga er nog maar eens goed over nadenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

[b][message=27857688,noline]
dan nog over die S en R serie, want bij deze laatste lichting van samsung liggen de specs wel erg dicht op elkaar. Is die R serie het prijsverschil waard??!
Dat zul je denk ik in het echt moeten gaan bekijken. Ik heb ze nog niet in het echt naast elkaar kunnen zien.

Als je digitale TV hebt zou de S serie kunnen volstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215218

Hoi,

Ik heb geprobeerd met een zelf gemaakt firmware kabeltje om mijn le40f71b up te daten maar het werkt niet :( Blijft op trying to connect staan ;(

Monteur heeft paar maanden terug versie 1010 erop gezet (zonder Just Scan) dus het moet gewoon werken.

Hoe lang duurt dat connecten eigenlijk totdat hij de tv ziet?

Heeft iemand misschien een werkend kabeltje te leen ? Ik ben bereid ervoor te betalen.

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:02
Anoniem: 215218 schreef op zondag 15 april 2007 @ 19:42:
Ik heb geprobeerd met een zelf gemaakt firmware kabeltje om mijn le40f71b up te daten maar het werkt niet :( Blijft op trying to connect staan ;(
Als je die melding ziet moet je de TV aanzetten (dus op de knop voorop drukken). Dan pakte hij 'm bij mij wel. Suc6.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:24
Philflow schreef op zondag 15 april 2007 @ 19:42:
[...]

Kan je dit eens uitleggen?

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208996

de R reeks heeft bij mijn weten een verbeterde tuner en beeldchip waardoor analoge uitzendingen er beter uit zien. heb je echter digitv is dat redelijk onnodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Philflow schreef op zondag 15 april 2007 @ 19:42:
[...]

Dat zul je denk ik in het echt moeten gaan bekijken. Ik heb ze nog niet in het echt naast elkaar kunnen zien.

32 inch is inderdaad te klein hoor!

Ik lees niet anders op fora dat de R vele malen beter is, omdat deze gebruik maakt van een ander soort paneel (het scherm dus) S-PVA. Ook is de R gewoon van betere kwaliteit.

Ik zou zeggen: vergelijk ze ff in de winkel en speel met de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 56719 schreef op zondag 15 april 2007 @ 19:28:
De volledige review van de LE40M86 is nu te lezen: http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40M86BD/

Mijn mening na het lezen van de review is dat ik erg positief ben over het scherm. Alleen die Movie Plus bugs vind ik wel erg storend zoals ik het hier lees! Verder hoor ik ook dat de Xbox360 geen 1080p pakt op deze tv wegens compatibility problemen als ik het goed begrijp.

Ik ga er nog maar eens goed over nadenken...
Waar lees of hoor je dat compabiliteits-probleem dan met xbox360?? Daar staat hier niets over in namelijk en dat vind ik een zeer belangrijk onderwerp namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragons
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-04 14:16
Is er al bekend wat de opvolger gaat worden van de Samsung LE40F71B ???? Of blijft deze gewoon bestaan. Ik heb namelijk begrepen dat er een nieuwe lijn uitkomt vandaar.

[ Voor 23% gewijzigd door Dragons op 15-04-2007 23:35 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:46

aex351

I am the one

Topicstarter
Dragons schreef op zondag 15 april 2007 @ 22:47:
Is er al bekend wat de opvolger gaat worden van de Samsung LE40F71B ???? Of blijft deze gewoon bestaan.
Volgens mij is de opvolger te vinden in de nieuwe M serie. Ik zie niet waarom ze de F nog verder zouden uitbreiden sinds de M en R ook True HD is.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragons
aex351 schreef op zondag 15 april 2007 @ 23:35:
[...]

Volgens mij is de opvolger te vinden in de nieuwe M serie. Ik zie niet waarom ze de F nog verder zouden uitbreiden sinds de M en R ook True HD is.
Ik heb ergens gelezen dat je dan beter de M serie kan hebben met name de M91, deze heeft namelijk 100Hz waardoor valse contouren worden gereduceerd en motion judder worden geelimineerd. Tevens wordt het smearing effect van randen tegen geelimineerd. Volgens mij betekent het dus voornamelijk minder ghosting effecten en gewoon een vloeiender beeld.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ferry34 schreef op zondag 15 april 2007 @ 22:32:
[...]

Waar lees of hoor je dat compabiliteits-probleem dan met xbox360?? Daar staat hier niets over in namelijk en dat vind ik een zeer belangrijk onderwerp namelijk.
Op het AVSforum is er een discussie over en dit schijnt nu het laatste erover te zijn:
With regard to connecting the xbox 360 with hd-dvd drive to the le40m86bd i have the official ms component and ms vga lead. I can get 1080p via component. If i try for 1920 X 1080 via the vga lead it will retain the image for about 10 secs before the tv switches off and the standby light flashes. My xbox 360 dashboard is at version 2.0.4552 - I have tried the hold y+right trigger trick to reset the settings with the component lead attached - no joy. I have tried attaching the vga cable after having had it running at 1080p via component - no joy.

Looks like the best at the moment (for hd-dvd viewing) is 1080i via component (I understand that ms forces the image down to 1080i via component even though it can handle 1080p). For games 1080p works over component.
Het komt er dus op neer dat met VGA en de xbox 360 er wat problemen zijn. Als je met component aansluit kan je wel gewoon gamen op 1080p maar als je dan ook gebruik wil maken van de Xbox 360 HD add-on kan ie maar 1080i aan, en dat wil je natuurlijk niet als je HD films wilt kijken lijkt mij.

Wat precies het probleem is met VGA en de xbox 360 is mij niet geheel duidelijk maar als je de thread op het AVSforum leest is er toch duidelijk een probleem en dat is jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dragons schreef op zondag 15 april 2007 @ 23:46:
[...]

Ik heb ergens gelezen dat je dan beter de M serie kan hebben met name de M91, deze heeft namelijk 100Hz waardoor valse contouren worden gereduceerd en motion judder worden geelimineerd. Tevens wordt het smearing effect van randen tegen geelimineerd. Volgens mij betekent het dus voornamelijk minder ghosting effecten en gewoon een vloeiender beeld.
Ja maar met de M91 heb je geen Full-HD scherm en dat is de F serie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragons
Anoniem: 56719 schreef op zondag 15 april 2007 @ 23:59:
[...]

Ja maar met de M91 heb je geen Full-HD scherm en dat is de F serie wel.
Het kan zijn dat de F serie Full-HD is maar daar moet je niet teveel naar kijken, het is een oudere serie dan de M91. Waardoor hij achterloopt op de HD ready toestellen. Technische gezien is de M serie de beste keus denk ik.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
  • Laatst online: 09:23
Dragons schreef op maandag 16 april 2007 @ 00:07:
[...]

Het kan zijn dat de F serie Full-HD is maar daar moet je niet teveel naar kijken, het is een oudere serie dan de M91. Waardoor hij achterloopt op de HD ready toestellen. Technische gezien is de M serie de beste keus denk ik.
de F71 en M91 zijn niet te vergelijken, de F71 serie is full hd met gewone backlight en de M91 is HD-ready met LED backlight.

De opvolger van de F71 is de M8x serie. Samsung heeft nog geen Full-HD TV met LED backlight

En ik vindt het nogal kortzichtig om te zeggen dat je niet naar het full-hd moet kijken. Zeker nu het prijsverschil zo klein is geworden. Als over een jaar/ of 2 1080i voor tv uitzendingen en 1080p voor blue-rau / HD-DVD mainstream wordt sla je je voor je hoofd als je een hd-ready hebt gekocht ipv een full-hd alleen om €200,- te bezuinigen

Ik heb net de 40m86 besteld en hoop er eigenlijk meer dan 2 jaar mee te doen.

[ Voor 27% gewijzigd door jobvr op 16-04-2007 00:20 ]

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragons
Als je kon kiezen tussen de Samsung LE40F71B en de Samsung LE40M86B, Welke zou je dan het beste kunnen nemen. Aangezien de M91 te prijzig voor mij is.

[ Voor 15% gewijzigd door Dragons op 16-04-2007 00:20 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
  • Laatst online: 09:23
Dragons schreef op maandag 16 april 2007 @ 00:19:
Als je kon kiezen tussen de Samsung LE40F71B en de Samsung LE40M86B, Welke zou je dan het beste kunnen nemen. Aangezien de M91 te prijzig voor mij is.
zeker voor de 40M86.

Het enige voordeel dat de F71 heeft is de card reader. Voor de rest is de M86 is alle opzichten beter
zeker als je de computer via hdmi wil aansluiten. Ze hebben de "just scan" optie standaard als beeld formaat toegevoegd

[ Voor 13% gewijzigd door jobvr op 16-04-2007 00:23 ]

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aangeboden
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-11-2020
jobvr schreef op maandag 16 april 2007 @ 00:13:
[...]

de F71 en M91 zijn niet te vergelijken, de F71 serie is full hd met gewone backlight en de M91 is HD-ready met LED backlight.

De opvolger van de F71 is de M8x serie. Samsung heeft nog geen Full-HD TV met LED backlight
Memorykaarten/Wiselink????????
De F71 kan je memorykaartjes instoppen; JPG en MP3 bestanden kan men afdraaien (Wiselink noemen ze dat in de handleiding.
Maar ik kan in de handleiding van M8x (opvolger?) de Wiselink optie niet terugvinden.
Kan er nou wel of geen memorykaartjes in de LCD tv van de M86 geplaatst worden?
Op te tekening zie ik aan de zijkant geen gleuf voor de kaartjes.
Kan er iemand ons informeren of de nieuwe serie Wiselink/memorykaartjes ondersteunt???
Zoja, kan men dan AVI bestanden afgespeeld worden?
Zo nee, waarom hebben ze in de nieuwe serie dat niet ingebouwd? Dan vind ik de F71 beter dan de opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:46

aex351

I am the one

Topicstarter

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 56719 schreef op zondag 15 april 2007 @ 23:56:
[...]

Op het AVSforum is er een discussie over en dit schijnt nu het laatste erover te zijn:

[...]

Het komt er dus op neer dat met VGA en de xbox 360 er wat problemen zijn. Als je met component aansluit kan je wel gewoon gamen op 1080p maar als je dan ook gebruik wil maken van de Xbox 360 HD add-on kan ie maar 1080i aan, en dat wil je natuurlijk niet als je HD films wilt kijken lijkt mij.

Wat precies het probleem is met VGA en de xbox 360 is mij niet geheel duidelijk maar als je de thread op het AVSforum leest is er toch duidelijk een probleem en dat is jammer.
Ik kan me vergissen, maar volgens mij was het toch normaal dat op 1 van de uitgangen van de xbox360 icm hd-dvd speler, een resolutie van max 1080i mogelijk was?
Ik schrok ff, want ik dacht dat er n probleem was met t aansluiten van de xbox360 op dit toestel. Gelukkig dat je dat niet bedoelde, voor games dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:55

voodooless

Sound is no voodoo!

Verder op het volgende deel aub!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.