MitchR schreef op woensdag 11 april 2007 @ 17:00:
Zoals ik op AVSforum lees:
- heeft de Samsung HDMI handshake problemen met PS3 games. Films gaan goed, games flippen.
- De zwartweergave is minder dan de XD1E van Sharp
- SD tv is heel erg slecht (veel motion blur, motion judder en jagged edges). De kijkhoek van de Samsung is te vergelijken met de Sharp
- Heeft de nieuwe Samsung veel last van digital noise
- Zijn de reflecties erger dan een plasma
Misschien helpt dit iemand een keuze te maken tussen een Sharp en Samsung

Ik dacht: laat ik s kijken naar die XD1E van Sharp op kieskeurig.nl en ik lees:
Hebben meerden mensen het volgende probleem?
Mijn Sharp LC-42XD1E is alleen stil bij een Backlight/Achtervelichting instelling van -3 of +8. Alle andere instellingen leveren een monotoom geluid op uit het toestel.
Tevens bevat het scherm licht/donker vlekken.
reactie:
-Links boven in de hoek zit bij mij een grote lichter vlek. Vanuit de hoek met een radius van 6-8cm. Bij normale scenes niet te zien, maar bij donkere scenes en 16:9 met balken wel te zien.
Gezien ik alleen films (hddvd) kijk of games speel (xbox360). Waar je dan vaak met donkere scenes te maken krijg er irritant
een ander schrijft:
Scherm inmiddels al 2x naar sharp geweest. Beide keren terug ontvangen met nog steeds het probleem en alleen de melding software-reset, toestel getest. Voldoet aan specificaties! Wordt je ook niet vrolijk van.
weer een ander:
-Dit is geen onbekend fenomeen voor deze Sharp serie, maar meestal gezien / gehoord bij de 46" en 52" modelen. Hier is veel over te lezen op diverse andere fora. Meestal is de beste oplossing de LCD om te ruilen
nog iemand:
-Ik heb dit beeldscherm een aantal dagen geleden gekocht. Beeld is mooi en ben zeer tevreden. Maar op een gegeven moment kwam er een zachte tik geluid vanuit de kast. Net alsof er een klok stond te tikken. Ook als de tv op stand by stond tikte hij nog. Nadat ik hem heb uitgezet was het tikgeluid weg maar een dag later kreeg ik het weer.
Je ziet het, ieder scherm heeft zn zwakheden. Ik wacht de conclusie wel af van de echte testers zoals deze
http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40M86BD/
Ik ben ook niet dol op dat die sharp een gedeelde componenten en vga heeft. Maar ik hou ook deze in de gaten wat betreft tevredenheid van de eigenaren op de fora.
(waarom kunnen ze niet een perfect product maken hè?

)