mmm
denk dat dat enkel panasonic was met 100Hz tv'tjes...of wast nu jvc
Hmm volgens mij ben ik er achter gekomen dat dat modelnummer enkel voor de USA is. Voor Europa heet volgens mij het zelfde type scherm de LE26R8xx serie ? Namelijk...Patriek schreef op maandag 02 april 2007 @ 18:53:
Er stond eerder in dit topic dat de nieuwe 26" LN-T2653H (5000:1 dynamic contrast) in Maart verscheept zou worden, maar ik zie `m nu nog nergens te koop?
Weet iemand hoe lang dit nog zou kunnen duren?
edit: zie `m al wel in het buitenland opduiken voor nog geen 800 dollar (eerder in dit topic werd $1,299 genoemd). Zou tie dan hier voor rond de 800 euro beschikbaar kunnen komen?
[ Voor 27% gewijzigd door Patriek op 02-04-2007 21:36 ]
Nee, ik lees iig net dat ook Sony ("Motionflow"), LG ("TruMotion Drive" - 120Hz) en Sharp dat (gaan?) doen.Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 21:08:
mmm
[ Voor 17% gewijzigd door Patriek op 02-04-2007 21:49 ]
Ik heb dit op mijn huidige LE26R71B uitgeschakeld in het service menu. Wellicht dat het bij de S-reeks al mogelijk is in het gewone menu, maar dat weet ik niet.Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 21:03:
goeiedag,
ik heb daarnet in vandenborre voor 670€ een SAMSUNG LE32S71 gekocht. zag me er best een leuke tv uit, en dat is hij ook. echter zit ik met iets irritant (in de toekomst zal het wel wennen als ik het niet kan veranderren) maar de backlight gaat heel dikwijls van livht naar donker naar licht (afhankelijk van de afbeelding) is er ergens een manier om dit uit te schakelen?
Verwijderd
De 26 inch versie kun je volgens mij al kopen voor nog geen 610 euroPatriek schreef op maandag 02 april 2007 @ 21:14:
[...]
Hmm volgens mij ben ik er achter gekomen dat dat modelnummer enkel voor de USA is. Voor Europa heet volgens mij het zelfde type scherm de LE26R8xx serie ? Namelijk...
LE26R81B, LE26R82B, LE26R83B, LE26R84B
Al voor rond de 700 euro te koop in Duitsland... nu zoeken/wachten op NL
Backlight kun je ook voor de S serie uitschakelen in het service menu.AvanCade schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 00:42:
[...]
Ik heb dit op mijn huidige LE26R71B uitgeschakeld in het service menu. Wellicht dat het bij de S-reeks al mogelijk is in het gewone menu, maar dat weet ik niet.
nope Samsung heeft ze ook de LE40M71BVerwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 21:08:
mmm
Verwijderd
dit is een 'R' model !MitchR schreef op maandag 02 april 2007 @ 17:12:
How do you like them apples...![]()
http://img109.imageshack....age=4066fwithglareht4.jpg
Nee, het enige model met een matte scherm is de N86, de rest heeft Clear View en is dus glossyVerwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 10:48:
[...]
dit is een 'R' model !
ik heb de indruk dat de 'M' reeks toch matter lijken !
kan iemand voor een real life picture zorgen van een M86/87 ?
thx
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Waar heb jij hem besteld dan? Op internet of in een reguliere winkel?zwembroek schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 11:51:
Hier word ik niet vrolijk van...
Is er al iets bekend dat het probleem voor europa is verholpen?
Heb gister net een M87 besteld!
Er is altijd wel iets waardoor je weer langer kunt gaan wachten.
En daar heb ik na een half jaar geen trek meer in.
Daarom is ook van belang om te weten of dit uitzonderingen zijn of dat dit echt in zijn algemeen een probleem is. Kan natuurlijk ook zijn dat tien mensen dit probleem hebben en flink lopen spuien op diverse fora waardoor het lijkt of zo'n beetje elk scherm dat probleem hebt, terwijl het specifieke gevallen betreft.Help!!!! schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 11:54:
Wat me verder is opgevallen de laatste 9 maanden dat ik me een beetje op HDTV ben gaan orienteren is dat veelbelovende TV's van A-merken in de maanden na de launch allerlei significante problemen blijken te hebben. Erg slechte zaak
Plasma visie, via het internet.AvanCade schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 11:56:
[...]
Waar heb jij hem besteld dan? Op internet of in een reguliere winkel?
dus jij zegt dat een PS3 alleen werkt op een HDMI 1.3 tv?MitchR schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 11:16:
[...]
Ook schijnen alle HDMI connectors "NON HDCP Compliant" te zijn en kan je dus GEEN PS3 aansluiten. Ze hebben namelijk problemen met de HDTV broadcast decoders die alleen via Component aangesloten kunnen worden.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
lijkt me ook onzin.Phusebox schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:53:
[...]
dus jij zegt dat een PS3 alleen werkt op een HDMI 1.3 tv?
Is toch wel vreemd, want denk dat er weinig mensen met een HDMI 1.3 tv zijn momenteel ?
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verwijderd
painfulMitchR schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 11:16:
[...]
Nee, het enige model met een matte scherm is de N86, de rest heeft Clear View en is dus glossy
van de M serie is alleen de 37 inch variant matte, 40, 46, 52 zijn glossy![]()
Daar komt nog eens bij dat ze in de VS problemen hebben met dit model..
De HDMI connectors zijn niet goed.
HDMI1 is "washed out picture" and heeft drop-outs met het beeld
HDMI2 heeft drop-outs
HDMI3 is nog niet bekend
Ook schijnen alle HDMI connectors "NON HDCP Compliant" te zijn en kan je dus GEEN PS3 aansluiten. Ze hebben namelijk problemen met de HDTV broadcast decoders die alleen via Component aangesloten kunnen worden.
Ook heeft het scherm banding...een witte band die onder in het scherm loopt afhankelijk van de bron (op AVS forum aangegeven met het PS3 menu)
Het lijkt erop dat dit scherm verre van goed is op het moment...
Van tv modules weet ik niets.AvanCade schreef op maandag 02 april 2007 @ 15:30:
[...]
Je weet niet toevallig wat meer over de CI-module en digitaal TV in Nederland?
alleen scannen staat in de manual niet op component, alleen op HDMI
Misschien kan je, wanneer je deze tv thuis hebt hangen, de klacht bij Samsung deponeren. Die sturen vervolgens een monteur met een schuursponsje naar je huisMitchR schreef op maandag 02 april 2007 @ 19:54:
[...]
Inderdaad, mooie tv, jammer van het glossy scherm, hierdoor krijg je reflecties in je scherm, en kan je dus netzo goed weer een CRT kopen. Leuk en aardig dat Clear View, maar doe mij maar zonder dan!
BP on the move!!!
Geen HDCP ondersteuning lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk. Dit staat namelijk in de handleiding van dit toestel:Bas Post schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 13:41:
Ik heb afgelopen vrijdag ook de LE46M87BD besteld bij een internet winkel voor 2413 euri's
Krijg gisteravond om 18:00 een email dat ik hem volgende week 10 april kan afhalen, moet alleen de daadwerkelijke bevestigingsemail ontvangen.
Ik was zeer verbaasd, want er waren geruchten dat de M-serie pas halverwege mei leverbaar zou worden.
Het lijkt zeer onwaarschijnlijk dat HDCP niet ondersteund wordt en dat er geen PS3 aangehangen kan worden, waarom kan de PS3 dan wel op de F-serie??? Ik denk eerder dat het allemaal kul is.
Is er iemand dan die deze tv al in het echt heeft zien draaien??? Want dan ben ik zeer benieuwd wat zijn/haar bevindingen zijn.
Indrukwekkende foto's. Alleen is dat breedbeeld wel smal, lijkt wel alsof je door een brievenbus zit te kijken. Verder top!FrankGuthrie schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 13:37:
http://www.avforums.com/f...read.php?t=481233&page=49
staan wat foto's in van een gebruiker.
Verwijderd
op welke pagina zien jullie deze foto's in kwestie welFerry34 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 13:58:
[...]
Indrukwekkende foto's. Alleen is dat breedbeeld wel smal, lijkt wel alsof je door een brievenbus zit te kijken. Verder top!
Kan iemand de foto's ergens uploaden? Ik kan ze niet zien.. en wil niet op elk forum aanmeldenFrankGuthrie schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 13:37:
http://www.avforums.com/f...read.php?t=481233&page=49
staan wat foto's in van een gebruiker.
Verwijderd
Heeft met de ratio te maken. 2:35:1 is erg smal.Ferry34 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 13:58:
[...]
Indrukwekkende foto's. Alleen is dat breedbeeld wel smal, lijkt wel alsof je door een brievenbus zit te kijken. Verder top!
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Nee volgens mij staat dat er nietPhusebox schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:53:
[...]
dus jij zegt dat een PS3 alleen werkt op een HDMI 1.3 tv?
Is toch wel vreemd, want denk dat er weinig mensen met een HDMI 1.3 tv zijn momenteel ?
Verwijderd
Verwijderd
ik heb het ondertussen al gevonden. zet je tv af, druk op info menu mute en zet dan u tv terug aan. nu krijgde bij de powerup een nieuw menu me VEEL opties staanVerwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 18:00:
Hallo,
Ik heb sinds paar dagen de LE32M71B.
Hoewel ik gelezen had dat de 100hz niet goed werkt wou ik toch eens vragen of dit op te lossen is?
Ook kan ik met de beste wil van de wereld niet in het service menu komen zoals hier gesteld wordt.
Is het een truc? Begin je met een Tv die aanstaat? Wie helpt me op weg?
Bij mij komt de monteur a.s. vrijdag.Djang schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 18:52:
Heeft trouwens iemand een firmware update voor Just Scan op zijn Samsung laten uitvoeren.
Zo ja... moest je daar ook voor betalen?
Verwijderd
Bel naar Samsung en geef alleen het kleuren flikker probleem door voor de LE40F71B (neem althans aan dat je over deze tv hebt), dit valt onder garantie en je krijgt de firmware 1010svc waar dus ook just-scan fix inzitDjang schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 19:25:
Lekker dan.
Die Just Scan is wel handig voor mijn PS3.
Iemand mischien een update kabel in de aanbieding voor mij?
[ Voor 25% gewijzigd door Willy-Jan Prijs op 03-04-2007 21:09 ]
idd beetje tegenstrijdig Samsung zegt 45 euro en het reperatiebedrijf zegt 110.17maart schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 19:21:
[...]
Bij mij komt de monteur a.s. vrijdag.
Hij zou al eerder komen. De jongen van Samsung had aan de telefoon al gezegd dat het 45 euro zou kosten. Dus had ik thuis 45 euro achtergelaten en iemand die, die dag vrij was zou voor me thuisblijven en opendoen voor de monteur.
Toen de monteur bijna bij ons huis was, belde hij op om te zeggen dat hij er aan kwam en dat het wel geld kostte. Ik vertelde dat ik dat wist en gezorgd had dat er 45 euro in huis was.
Zei hij ineens dat het 100 euro zou zijn! en toen wilde hij niet meer komen. Later bleek dat hij het onjuist had gezegd en dat het zelf 110 moet kosten. Maar ik "mag" dan voor 100 euro omdat ze dat nu eenmaal al aan me gezegd hadden.
Onvoorstelbaar dat ze er zo veel geld voor mogen vragen van Samsung! en dat noemen ze dan een "service group" Het is 5 min. werk en er zijn helemaal geen onderdelen voor nodig.
Ik weet van anderen uit dit forum, dat ze wel gratis nieuwe firmware hebben gekregen. Maar een tijdje geleden heeft Samsung Benelux besloten dat het geen defect betreft en dat ze het daarom niet meer gratis doen!
Wat bedoel je?Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 21:40:
staat er hier ergens uitgelegt wat die just scan juist is?
ik vind het niet zo evil hoor. Als je het mij vraagt had:Djang schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 23:10:
Ok dat is gewoon evil..........
Ik ga morgen maar eens de monteur afzeggen en Samsung met een prui lipje bellen dat ik ow zo'n hoofdpijn krijg van het kleuren flikker probleem.
Ik voel me nu wel slecht maarja... hollander.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
BP on the move!!!
Ja hoor, volgens de handleiding ondersteunt die t gewoon. (logisch want dat deed de F71 ook al)Bas Post schreef op woensdag 04 april 2007 @ 07:12:
ff een vraagje,
ondersteund de LE46M87 1080P input via component (xbox 360)
Zo nee, dan moet dit toch kunnen met een receiver (onkyo TX-SR674), de xbox 360 ingesteld op 1080P met component in de receiver en via HDMI (1.1) naar de TV?
[ Voor 6% gewijzigd door Ferry34 op 04-04-2007 13:58 ]
Verwijderd
Welke MM was dat?zwembroek schreef op woensdag 04 april 2007 @ 15:06:
Vandaag weer bij de MM geweest, en ben nu laaiend enthousiast over de M86.
Er is geen hdcp probleem met het gebruik van de Playstaion 3. (Kon ook bijna niet missen)
Over het glossy effect kan ik ook duidelijk zijn, het valt echt reuze mee!
Ik weet niet wat er met die foto van de R serie was, maar het is bij lange na niet zo bij de M86.
Heb er ook behoorlijk schuin voor gestaan en zie geen hindelijke reflectie en het beeld blijft scherp.
Er stond een demo op te draaien van de Xbox360 en DAMN wat een mooi beeld! Echt ik ben zwaar onder de indruk. Die game kwam echt tot leven gewoon en leek wel of het van het beeld afsprong.(Was Kameo volgens mij) Verder nog stukje van de Chronicles of Narnia gezien. Dit was ook prachtig om te zien. Ik had nog een vraag waar de verkoper en de technische dienst van samsung mij niet direct een antwoord op konden geven. En dat ging over het ondersteunen van "just scan" op iedere HDMI uitgang en elke mode. (Dus niet PC -mode only) Maar dit gaan ze voor me uitzoeken en kan vanavond een telefoontje hierover verwachten. Tot zover weer een kleine update.
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2007 17:59 ]
Leeuwarden
En de prijs bij Media Markt? Zeker 2400 euro?
Mooi hoor, deze info! Klinkt weer goed.zwembroek schreef op woensdag 04 april 2007 @ 15:06:
Vandaag weer bij de MM geweest, en ben nu laaiend enthousiast over de M86.
Er is geen hdcp probleem met het gebruik van de Playstaion 3. (Kon ook bijna niet missen)
Over het glossy effect kan ik ook duidelijk zijn, het valt echt reuze mee!
Ik weet niet wat er met die foto van de R serie was, maar het is bij lange na niet zo bij de M86.
Heb er ook behoorlijk schuin voor gestaan en zie geen hindelijke reflectie en het beeld blijft scherp.
Er stond een demo op te draaien van de Xbox360 en DAMN wat een mooi beeld! Echt ik ben zwaar onder de indruk. Die game kwam echt tot leven gewoon en leek wel of het van het beeld afsprong.(Was Kameo volgens mij) Verder nog stukje van de Chronicles of Narnia gezien. Dit was ook prachtig om te zien. Ik had nog een vraag waar de verkoper en de technische dienst van samsung mij niet direct een antwoord op konden geven. En dat ging over het ondersteunen van "just scan" op iedere HDMI uitgang en elke mode. (Dus niet PC -mode only) Maar dit gaan ze voor me uitzoeken en kan vanavond een telefoontje hierover verwachten. Tot zover weer een kleine update.
Waarom download je niet ff de handleiding van je toestel.Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 17:13:
mmm k vraagje. daar ik mijn tv-out kabel niet aan de praat kreeg op mijn samsung (gaf zwart wit en kon enkel reso tot 1024 kiezen) dacht ik het maar eens te proberen met een vga kabel. ben een 3-meter maletomale gaan halen van belkin voor 5.70€ als ik dan echter naar de kwaliteit kijk...snap ik waarom het maar 5€ was. ik krijg bvb bij mijn muis een soort schaduw (wel meerdere schaduws) valt moeilijk uit te leggen maar bekijk het als permanente ghosting. is dit aan de tv te danken of aan de kabel?
ik heb nu wel een dvi poort op mijn laptop dus ik kan evengoed binnenkort een dvi to hdmi kabel kopen in de hoop dat deze betere kwaliteit geeft. maar kzou ondertussen toch best een oplossing willen weten (of tenminste een verklaring/ ervaring me goedkopere kabels.
ook krijg ik flikkeringen bij het afspelen van een HD film (bij een divx minder maar kom) als ik op pauze druk blijven de flikkeringen ook staan...snap hem niet meer
Verwijderd
Je zei dit:Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 21:25:
lol da dimming prob is al opgelost hoor. besides, ik zeg toch niet dat ik een dvi naar hdmi heb.
het enige wa ik hier zeg is da VGA echt een debiele kwaliteit geeft en dat ik last heb van flikkeringen bij het afspelen van video (en neen dat is niet die dynamic brol want die staat al lang af int service menu)
[ Voor 7% gewijzigd door Ferry34 op 05-04-2007 01:15 ]
Ze hanteren de advies prijzen, dus 3000,= voor de 46 inch.AvanCade schreef op woensdag 04 april 2007 @ 20:06:
[...]
En de prijs bij Media Markt? Zeker 2400 euro?
woehahaha, zijn die ff gek geworden...zwembroek schreef op woensdag 04 april 2007 @ 22:36:
[...]
Ze hanteren de advies prijzen, dus 3000,= voor de 46 inch.
4000,= voor de 52 inch.
Verwijderd
Gister gezien bij MM eindhoven idd geen glossy scherm.Phusebox schreef op woensdag 04 april 2007 @ 22:27:
heeft iemand de LE37M87 al gezien bij een Mediamarkt??
Deze heeft namelijk niet de SuperClear technologie, en ik vroeg me dus af of dat betekend dat ie ook geen glossy scherm heeft?
Zonder glossy scherm zou dit namelijk bijna de perfecte tv zijn...
beter... want samsung kon het me niet vertellen; hoe triest is datVerwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 09:15:
[...]
Gister gezien bij MM eindhoven idd geen glossy scherm.
kging voor de 40 maar die was r nog niet.
Wat is een goeie film om ghosting te testen?
Verwijderd
rond de 1775 (1799 of 1769 weet niet meer zeker)Phusebox schreef op donderdag 05 april 2007 @ 11:41:
[...]
beter... want samsung kon het me niet vertellen; hoe triest is dat
enig idee wat de 37" kostte?
Verwijderd
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2007 13:17 ]
Hoe kan het eigenlijk dat het contrast van de M91 10.0000:1 is, terwijl de M86 15.000:1 is?duhtje schreef op donderdag 05 april 2007 @ 04:53:
Hmm, jammer dat de LE40M91 geen resolutie van 1920x1080 biedt.
De LE40M86 en de LE40M87 zijn wat dat betreft weer beter te doen, maar beschikken niet over LED-Backlight. En als er wel iets is waar ik me groen en geel aan kan ergeren, dan is het overdreven verlicht zwart.
Iemand enig idee wanneer schermen met zowel 1080p alsmede LED-Backlight uit zullen komen?
Er zijn 2 updates 1009svc hier zit alleen de just-scan optie in en 1010svc hiermee verhelp je het flikker probleem en tevens zit er de just-scan optie in. 10101svc zal er dan op komen te staan.Djang schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:01:
Vandaag weer gebeld met die monteur.
Ik gaf aan dat ik geen last had van overscan en alleen van kleuren flikker en Samsung mij niet goed begreep.
Ik vertelde ook dat ik niet wist wat Just Scan betekende en dat een buurman mij vertelde dat ik een 1010svc update nodig had.
Begon die kerel meteen: Ja daar moet betaald voor worden dat is een PS3 update.
Toen zij ik hem dat ik geen PS3 had maar een Wii en dus niet wil betalen voor iets dat ik niet heb of will (heb trouwens wel een PS3)
Toen zij hij dat er Dinsdag gewoon een monteur langs komt en dat die dan wel zou zien wat er gedaan moest worden.
Echt niet dat ik ga dokke.
Hoeveel updates zijn er?
Ik verstop gewoon mijn PS3 en dan laat ik de monteur dat kleuren switchen zie op de Wii is dit goed duidelijk.
Als er nu maar 1 update is voor het flikkeren waar Just scan bij zit dan zit ik goed.
Zo niet dan kan de beste man gewoon naar huis.
Ik weet niet of de LCD later nog een keer geupdate kan worden als er al een update voor de kleuren switching uitgevoerd wordt?
Dat komt door het glossy scherm van de M86. In vergelijking, de N86 heeft geen glossy scherm en heeft ook 10.000:1 contrast. Door de Clear View heb je een hoger contrast. Het werkelijke contrast van beide panelen is 2000:1Ferry34 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 13:45:
[...]
Hoe kan het eigenlijk dat het contrast van de M91 10.0000:1 is, terwijl de M86 15.000:1 is?
Die M91 heeft toch LEDs? Dan zou je toch verwachten dat dat beter te dimmen is en dus ook een beter contrast zou geven?
Kan je er nog 1 aanraden....Open Season kopen, die is zo verdomde scherp en komt bijna volledig 3D overVerwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 12:50:
Nu ik toch aan het wachten ben ga ik vanavond maar eens een PS3 kopen, dan kan ik mn TV gelijk goed testen met HD materiaal straks. De BD van Casino Royale schijnt erg goed te zijn.
Verwijderd
Verwijderd
Samsung heeft tot nu toe de LCD panelen altijd op een 40" en 46" formaat verkocht. Ik denk niet dat zij nog voor een 42" uitvoering zullen kiezen.jos707 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 22:50:
Weet iemand of de m86 in een 42 inch formaat gaat verkocht worden. Ik zie nl alleen een 40 en een 46 inch formaat op de website staan van samsung ?
40 is iets wat te klein en 46 is wat gortig dus een formaat iets tussenin zou mooi zijn.
Verwijderd
Waar haal jij die wijsheid vandaan?MitchR schreef op donderdag 05 april 2007 @ 19:45:
[...]
Het werkelijke contrast van beide panelen is 2000:1
Veel andere forums doorspitten
Verwijderd
Handig hoor!MitchR schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 10:03:
[...]
Veel andere forums doorspitten
Maar er zijn mensen zo vrij geweest in de VS en UK om de panelen open te draaien. Hieruit bleek dat het compleet nieuwe panelen zijn die op de samsung site vermeld staan met een werkelijk contrast ratio van 2000:1, althans de 40 inch variant....
Part Number Size(inch) Resolution Mode Color gamut(%) Contrast Ratio Brightness(cd/m2) Response Time(ms)
LTA230W1 23.0 WXGA PVA 72 1200:1 450 8(G/G)
LTA400HT 40.0 WUXGA S-PVA 92 2,000:1 600 8(G/G)
klopt, de 37 inch heeft ook 2000:1 net als de 40 inch. Dit zijn namelijk de 2 meest verkochte maten tv's en het kleinst in formaat. Hoe groter de tv bij samsung, des te lager het contrast, omdat het op een grotere tv niet nodig is om nog meer contrast aan te bieden. Al hoewel veel tv fabrikanten dat claimen, of wel toepassen, is het niets meer dan een marketing stuntPhusebox schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 10:27:
hoe maken ze dan een 37", want die staat niet op hun site??
en is dus ook 600cd/m2 en 8ms?MitchR schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 10:43:
[...]
klopt, de 37 inch heeft ook 2000:1 net als de 40 inch. Dit zijn namelijk de 2 meest verkochte maten tv's en het kleinst in formaat. Hoe groter de tv bij samsung, des te lager het contrast, omdat het op een grotere tv niet nodig is om nog meer contrast aan te bieden. Al hoewel veel tv fabrikanten dat claimen, of wel toepassen, is het niets meer dan een marketing stunt
Aha, maar wat doet dat glossy scherm dan? Ik heb daar nog niks over gelezen verder.MitchR schreef op donderdag 05 april 2007 @ 19:45:
[...]
Dat komt door het glossy scherm van de M86. In vergelijking, de N86 heeft geen glossy scherm en heeft ook 10.000:1 contrast. Door de Clear View heb je een hoger contrast. Het werkelijke contrast van beide panelen is 2000:1
Verwijderd
Kijk dat klinkt positief, 'k ga er snel even langs een kijkje nemen. Weet je nog eventuele prijzen wat ze daar ervoor vroegen, dat zal wel niet mals zijn de MM kennendeVerwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 13:20:
Bij media markt den haag staat nu de Samsung LE46M86.
En ik moet zeggen dat hij er heel gelikt uitziet.
Het beeld is heel helder en erg scherp , dit is toch weer een stap vooruit.
Het scherm is niet mat maar heeft een glans laag.
Ik vind dit echter wel mooier dan een mat scherm , de kleuren knallen er dan veel beter uit.
De zwartwaarde vond ik erg mooi , zwart is in mijn ogen gewoon zwart.
Hij stond naast een samsung plasma , als ik moest kiezen was me keuze snel gemaakt.
De 86 was veel mooier, ook de diepte was het mooiste wat ik ooit op een lcd gezien heb.
Ik zag de 37" versie vandaag in de vestiging in Zwolle. Ik vond hem er helemaal niet zo goed uit zien. Ik ben sowieso al niet zo'n fan van pianolak, maar bij dit model was het toch ook nog een beetje plastic achtig. Komt met name doordat er nogal veel ronde hoeken en randen op zitten waar het licht dan op een bepaalde manier op weerkaatst. Het ziet er een klein beetje cheap uit imo.Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 13:20:
Bij media markt den haag staat nu de Samsung LE46M86.
En ik moet zeggen dat hij er heel gelikt uitziet.
Het beeld is heel helder en erg scherp , dit is toch weer een stap vooruit.
Het scherm is niet mat maar heeft een glans laag.
Ik vind dit echter wel mooier dan een mat scherm , de kleuren knallen er dan veel beter uit.
De zwartwaarde vond ik erg mooi , zwart is in mijn ogen gewoon zwart.
Hij stond naast een samsung plasma , als ik moest kiezen was me keuze snel gemaakt.
De 86 was veel mooier, ook de diepte was het mooiste wat ik ooit op een lcd gezien heb.
Ja, al vallen deze waarden vaak iets lager uit, dus maximaal 600 cd/m² en in werkelijkheid zal er ongeveer 500 van over blijven, dat moet je zien als een begrenzing.Phusebox schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 11:16:
[...]
en is dus ook 600cd/m2 en 8ms?
en heeft gelukkig niet de glossy toplaag
PC Specs
Dat is de S71 serie.Evertt schreef op donderdag 05 april 2007 @ 19:20:
Ik zag een aanbieding bij Foto Klein.
http://img339.imageshack.us/img339/4105/tvsamsungvo7.jpg
Weet iemand welke type tv dit is???
< dit stukje webruimte is te huur >
welke concurrentie bedoel je dan, die de kwaliteit evenaard?Help!!!! schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 18:15:
Vind de Samsungs er erg mooi uit zien maar vind de 8ms toch wel wat aan de hoge kant ivgl met de concurrentie. In een test die ik onlangs las was het belangrijkste/enige nadeel van de nieuwe samsung (m86) dan ook die relatief hoge response tijd wat ook zichtbaar was bij snellere beelden!
Was vandaag ook in MM en daar draaide een BluRay film op ik dacht een 46F71 en het zag er wel waanzinnig uit.
Verwijderd
Is dit echt zo goed zichtbaar? Wat versta je onder snellere beelden.Help!!!! schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 18:15:
Vind de Samsungs er erg mooi uit zien maar vind de 8ms toch wel wat aan de hoge kant ivgl met de concurrentie. In een test die ik onlangs las was het belangrijkste/enige nadeel van de nieuwe samsung (m86) dan ook die relatief hoge response tijd wat ook zichtbaar was bij snellere beelden!
Was vandaag ook in MM en daar draaide een BluRay film op ik dacht een 46F71 en het zag er wel waanzinnig uit.
Verwijderd
oa Philips heeft 3ms schermen en Sharp heeft ook snellere schermen.J_star schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 18:23:
[...]
welke concurrentie bedoel je dan, die de kwaliteit evenaard?
(niet dat ik het weetalleen vroeg me het af)
PC Specs
Volgens mij valt dat reuze mee. Ik volg dit forum al lang en ik heb bijv nog nooit iemand met een F71 over ghosting horen klagen. Sterker nog: op een F71 is geen ghosting, dus zal dat op de m8 serie ook niet voorkomen denk ik.Help!!!! schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 18:15:
[ Voor 3% gewijzigd door Ferry34 op 06-04-2007 21:58 ]
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq