[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 5

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 33.128 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm
denk dat dat enkel panasonic was met 100Hz tv'tjes...of wast nu jvc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Patriek schreef op maandag 02 april 2007 @ 18:53:
Er stond eerder in dit topic dat de nieuwe 26" LN-T2653H (5000:1 dynamic contrast) in Maart verscheept zou worden, maar ik zie `m nu nog nergens te koop?

Weet iemand hoe lang dit nog zou kunnen duren?

edit: zie `m al wel in het buitenland opduiken voor nog geen 800 dollar (eerder in dit topic werd $1,299 genoemd). Zou tie dan hier voor rond de 800 euro beschikbaar kunnen komen?
Hmm volgens mij ben ik er achter gekomen dat dat modelnummer enkel voor de USA is. Voor Europa heet volgens mij het zelfde type scherm de LE26R8xx serie ? Namelijk...
LE26R81B, LE26R82B, LE26R83B, LE26R84B

Al voor rond de 700 euro te koop in Duitsland... nu zoeken/wachten op NL

[ Voor 27% gewijzigd door Patriek op 02-04-2007 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 21:08:
mmm
Nee, ik lees iig net dat ook Sony ("Motionflow"), LG ("TruMotion Drive" - 120Hz) en Sharp dat (gaan?) doen.

edit: Samsung doet hier dus ook al aan

[ Voor 17% gewijzigd door Patriek op 02-04-2007 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aangeboden
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-07 20:23
Wiselink

Heb een LE40F71. Via wiselink kan men hier d.m.v. memorykaart de foto's of mp3 bekijken/beluisteren. Helaas kan men AVI, VOB, MOV of MPG bestanden (DIVX/XVID) niet afdraaien. Kunnen de nieuwere types M86/M87 series wel?
Begrijp Samsung niet waarom alleen de LCD computer monitoren (Syncmasters) met wiselink wel deze filmbestanden ondersteunen en niet de LCD TV schermen.
Wil op mijn LE40F71 deze bestanden afdraaien. Mischien een toekomstige firmware upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-09 21:01
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 21:03:
goeiedag,

ik heb daarnet in vandenborre voor 670€ een SAMSUNG LE32S71 gekocht. zag me er best een leuke tv uit, en dat is hij ook. echter zit ik met iets irritant (in de toekomst zal het wel wennen als ik het niet kan veranderren) maar de backlight gaat heel dikwijls van livht naar donker naar licht (afhankelijk van de afbeelding) is er ergens een manier om dit uit te schakelen?
Ik heb dit op mijn huidige LE26R71B uitgeschakeld in het service menu. Wellicht dat het bij de S-reeks al mogelijk is in het gewone menu, maar dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patriek schreef op maandag 02 april 2007 @ 21:14:
[...]

Hmm volgens mij ben ik er achter gekomen dat dat modelnummer enkel voor de USA is. Voor Europa heet volgens mij het zelfde type scherm de LE26R8xx serie ? Namelijk...
LE26R81B, LE26R82B, LE26R83B, LE26R84B

Al voor rond de 700 euro te koop in Duitsland... nu zoeken/wachten op NL
De 26 inch versie kun je volgens mij al kopen voor nog geen 610 euro :) Best goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
AvanCade schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 00:42:
[...]

Ik heb dit op mijn huidige LE26R71B uitgeschakeld in het service menu. Wellicht dat het bij de S-reeks al mogelijk is in het gewone menu, maar dat weet ik niet.
Backlight kun je ook voor de S serie uitschakelen in het service menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikske_007
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-01 12:51
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 21:08:
mmm
nope Samsung heeft ze ook de LE40M71B

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is een 'R' model !

ik heb de indruk dat de 'M' reeks toch matter lijken !

kan iemand voor een real life picture zorgen van een M86/87 ?

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-03 19:39
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 10:48:
[...]

dit is een 'R' model !

ik heb de indruk dat de 'M' reeks toch matter lijken !

kan iemand voor een real life picture zorgen van een M86/87 ?

thx
Nee, het enige model met een matte scherm is de N86, de rest heeft Clear View en is dus glossy

van de M serie is alleen de 37 inch variant matte, 40, 46, 52 zijn glossy ;)

Daar komt nog eens bij dat ze in de VS problemen hebben met dit model..

De HDMI connectors zijn niet goed.

HDMI1 is "washed out picture" and heeft drop-outs met het beeld
HDMI2 heeft drop-outs
HDMI3 is nog niet bekend

Ook schijnen alle HDMI connectors "NON HDCP Compliant" te zijn en kan je dus GEEN PS3 aansluiten. Ze hebben namelijk problemen met de HDTV broadcast decoders die alleen via Component aangesloten kunnen worden.

Ook heeft het scherm banding...een witte band die onder in het scherm loopt afhankelijk van de bron (op AVS forum aangegeven met het PS3 menu)

Het lijkt erop dat dit scherm verre van goed is op het moment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Heb je het over de M of de N serie? Het lijkt me namelijk stug dat de HMDI wel 1.3 zijn maar geen HDCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel8
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Je beweert nogal wat ;) Waar heb je dat vandaan? Dat zou betekenen dat het scherm slechter zou zijn dan de 40f71 bijvoorbeeld. Maar goed, kan ook een enkel scherm zijn. Daarom ben ik wel benieuwd waar je dat hebt gelezen. DIe review zou ik dan ook wel willen nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:57
Hier word ik niet vrolijk van... :(
Is er al iets bekend dat het probleem voor europa is verholpen?

Heb gister net een M87 besteld!
Er is altijd wel iets waardoor je weer langer kunt gaan wachten.
En daar heb ik na een half jaar geen trek meer in.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Lijkt me ook stug dat de 1.3 niet HDCP is want dat is onderdeel van de spec en dus mag je het anders geen 1.3 noemen toch :?

Wat me verder is opgevallen de laatste 9 maanden dat ik me een beetje op HDTV ben gaan orienteren is dat veelbelovende TV's van A-merken in de maanden na de launch allerlei significante problemen blijken te hebben. Erg slechte zaak :(

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
zwembroek schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 11:51:
Hier word ik niet vrolijk van... :(
Is er al iets bekend dat het probleem voor europa is verholpen?

Heb gister net een M87 besteld!
Er is altijd wel iets waardoor je weer langer kunt gaan wachten.
En daar heb ik na een half jaar geen trek meer in.
Waar heb jij hem besteld dan? Op internet of in een reguliere winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel8
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Help!!!! schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 11:54:
Wat me verder is opgevallen de laatste 9 maanden dat ik me een beetje op HDTV ben gaan orienteren is dat veelbelovende TV's van A-merken in de maanden na de launch allerlei significante problemen blijken te hebben. Erg slechte zaak :(
Daarom is ook van belang om te weten of dit uitzonderingen zijn of dat dit echt in zijn algemeen een probleem is. Kan natuurlijk ook zijn dat tien mensen dit probleem hebben en flink lopen spuien op diverse fora waardoor het lijkt of zo'n beetje elk scherm dat probleem hebt, terwijl het specifieke gevallen betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
AvanCade schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 11:56:
[...]

Waar heb jij hem besteld dan? Op internet of in een reguliere winkel?
Plasma visie, via het internet.
Maar ze hebben ook een winkel, dus als het moet rijd ik daar zo heen vanuit Friesland :P
(Mooi stukkie rijden) Ik zal ze nog ff een aanvullend mailtje sturen met het verzoek om hem eerst zorgvuldig te willen testen. Had hem ook liever bij de MM gekocht, maar daar was hij me net iets te duur. (4000 euro 52 inch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:33
MitchR schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 11:16:
[...]
Ook schijnen alle HDMI connectors "NON HDCP Compliant" te zijn en kan je dus GEEN PS3 aansluiten. Ze hebben namelijk problemen met de HDTV broadcast decoders die alleen via Component aangesloten kunnen worden.
dus jij zegt dat een PS3 alleen werkt op een HDMI 1.3 tv?

Is toch wel vreemd, want denk dat er weinig mensen met een HDMI 1.3 tv zijn momenteel ?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Phusebox schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:53:
[...]

Is toch wel vreemd, want denk dat er weinig mensen met een HDMI 1.3 tv zijn momenteel ?
lijkt me ook onzin.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MitchR schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 11:16:
[...]

Nee, het enige model met een matte scherm is de N86, de rest heeft Clear View en is dus glossy

van de M serie is alleen de 37 inch variant matte, 40, 46, 52 zijn glossy ;)

Daar komt nog eens bij dat ze in de VS problemen hebben met dit model..

De HDMI connectors zijn niet goed.

HDMI1 is "washed out picture" and heeft drop-outs met het beeld
HDMI2 heeft drop-outs
HDMI3 is nog niet bekend

Ook heeft het scherm banding...een witte band die onder in het scherm loopt afhankelijk van de bron (op AVS forum aangegeven met het PS3 menu)

Het lijkt erop dat dit scherm verre van goed is op het moment...
painful :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:33
AvanCade schreef op maandag 02 april 2007 @ 15:30:
[...]

Je weet niet toevallig wat meer over de CI-module en digitaal TV in Nederland?

alleen scannen staat in de manual niet op component, alleen op HDMI
Van tv modules weet ik niets.

En ja, stom. Je hebt gelijk. Just scan is alleen op hdmi (en daarop ook het meest nodig). Ik wilde zeggen dat xvYCC (die kleuren optie) op hdmi en component te gebruiken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

http://www.avforums.com/f...read.php?t=481233&page=49

staan wat foto's in van een gebruiker.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
MitchR schreef op maandag 02 april 2007 @ 19:54:
[...]

Inderdaad, mooie tv, jammer van het glossy scherm, hierdoor krijg je reflecties in je scherm, en kan je dus netzo goed weer een CRT kopen. Leuk en aardig dat Clear View, maar doe mij maar zonder dan!
Misschien kan je, wanneer je deze tv thuis hebt hangen, de klacht bij Samsung deponeren. Die sturen vervolgens een monteur met een schuursponsje naar je huis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Laatst online: 14:30
Ik heb afgelopen vrijdag ook de LE46M87BD besteld bij een internet winkel voor 2413 euri's :)
Krijg gisteravond om 18:00 een email dat ik hem volgende week 10 april kan afhalen, moet alleen de daadwerkelijke bevestigingsemail ontvangen.
Ik was zeer verbaasd, want er waren geruchten dat de M-serie pas halverwege mei leverbaar zou worden.
Het lijkt zeer onwaarschijnlijk dat HDCP niet ondersteund wordt en dat er geen PS3 aangehangen kan worden, waarom kan de PS3 dan wel op de F-serie??? Ik denk eerder dat het allemaal kul is.

Is er iemand dan die deze tv al in het echt heeft zien draaien??? Want dan ben ik zeer benieuwd wat zijn/haar bevindingen zijn.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Bas Post schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 13:41:
Ik heb afgelopen vrijdag ook de LE46M87BD besteld bij een internet winkel voor 2413 euri's :)
Krijg gisteravond om 18:00 een email dat ik hem volgende week 10 april kan afhalen, moet alleen de daadwerkelijke bevestigingsemail ontvangen.
Ik was zeer verbaasd, want er waren geruchten dat de M-serie pas halverwege mei leverbaar zou worden.
Het lijkt zeer onwaarschijnlijk dat HDCP niet ondersteund wordt en dat er geen PS3 aangehangen kan worden, waarom kan de PS3 dan wel op de F-serie??? Ik denk eerder dat het allemaal kul is.

Is er iemand dan die deze tv al in het echt heeft zien draaien??? Want dan ben ik zeer benieuwd wat zijn/haar bevindingen zijn.
Geen HDCP ondersteuning lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk. Dit staat namelijk in de handleiding van dit toestel:

3 HDMI IN 1,HDMI IN 2, HDMI IN 3
Ondersteunt verbindingen tussen AV-apparaten met een HDMI-verbinding (settopboxen, dvd-spelers).
Voor een HDMI-naar-HDMI-verbinding is geen extra audioaansluiting nodig.
Wat is HDMI?
“Met HDMI” (High Definition Multimedia Interface) kunnen digitale videogegevens met een hoge definitie en
meerdere kanalen met digitale audio (5.1-kanalen) worden verzonden.
De HDMI/DVI-uitgang ondersteunt een DVI-aansluiting op externe apparatuur met een geschikte kabel (niet
meegeleverd). Het verschil tussen HDMI en DVI is dat het HDMI-apparaat minder groot is, is voorzien van een
functie voor HDCP-codering (High Bandwidth Digital Copy Protection) en digitale audio van meerdere kanalen
ondersteunt.

De externe apparaten die eerdere versies van de HDMI-modus ondersteunen passen voor de televisie
mogelijk geen geluidsuitvoer met de recentste HDMI-versie HDMI (HDMI 1.3) toe.
Maak in dat geval verbinding met HDMI IN 2 en DVI IN (HDMI 2) “AUDIO (L) en AUDIO (R)” achter op de
televisie.
Een aantal kabels voor eerdere HDMI-versies kunnen zorgen dat het scherm knippert of dat er geen
weergave op het scherm is.
Gebruik in dit geval de kabel die de recentste HDMI-versie (HDMI 1.3) ondersteunt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Indrukwekkende foto's. Alleen is dat breedbeeld wel smal, lijkt wel alsof je door een brievenbus zit te kijken. Verder top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 13:58:
[...]

Indrukwekkende foto's. Alleen is dat breedbeeld wel smal, lijkt wel alsof je door een brievenbus zit te kijken. Verder top!
op welke pagina zien jullie deze foto's in kwestie wel

me feels dorky 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Kan iemand de foto's ergens uploaden? Ik kan ze niet zien.. en wil niet op elk forum aanmelden :D O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djang
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-08 19:29
Klopt het dat je voor een firmware update 110 euro moet betalen.
Ik had Samsung gebeld en deze had mij nummer en gegevens gerigistreerd.
Later werdt ik terug gebeld door een monteur en deze wou langs komen voor de overscan update en zij dat dit mij 110 euro kosten.

Aangezien het niet standaard op het geleverde scherm zit werdt dit niet door Samsung vergoed zij hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm. kan iemand me per toeval zeggen hoe ik in het service menu geraak om die backlight level op permanent te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ferry34 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 13:58:
[...]

Heeft met de ratio te maken. 2:35:1 is erg smal.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
Phusebox schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:53:
[...]

Nee volgens mij staat dat er niet ;)

HDCP ontbreekt op de US versie van de Samsung. Ze hebben daar problemen met het aansluiten van hun HDTV decoders op de HDMI ingang. HDMI heeft normaal gesproken een HDCP beveiliging. Je PS3 kan je niet aansluiten op een tv die dit niet ondersteunt.

HDMI hoeft niet HDCP protectie te hebben, dat bepaalt de fabrikant zelf. Ik weet niet of de Europese modellen er ook onder lijden, maar de US versies wel, toch flink zuur als je zo'n dure 'spiegel' koopt ;)

Wat ik wel kan vertellen, is dat zoals het nu lijkt, JustScan alleen beschikbaar is op HDMI1, op HDMI2 alleen voor PC, zoals vermeld staat op avforums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Ben net bij de MM in Leeuwarden geweest, en die hadden een M86 staan.
Het glossy effect vind ik overigens meevallen. Helaas was deze nog niet aangesloten, dus vrijdag maar weer ff kijken. Zal ook ff brutaal zijn om te vragen of ze er een PS3 aan kunnen hangen en ik in het menu mag kijken of alle HDMI uitgangen de "just scan" optie ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb sinds paar dagen de LE32M71B.

Hoewel ik gelezen had dat de 100hz niet goed werkt wou ik toch eens vragen of dit op te lossen is?

Ook kan ik met de beste wil van de wereld niet in het service menu komen zoals hier gesteld wordt.

Is het een truc? Begin je met een Tv die aanstaat? Wie helpt me op weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djang
Heeft trouwens iemand een firmware update voor Just Scan op zijn Samsung laten uitvoeren.
Zo ja... moest je daar ook voor betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 18:00:
Hallo,

Ik heb sinds paar dagen de LE32M71B.

Hoewel ik gelezen had dat de 100hz niet goed werkt wou ik toch eens vragen of dit op te lossen is?

Ook kan ik met de beste wil van de wereld niet in het service menu komen zoals hier gesteld wordt.

Is het een truc? Begin je met een Tv die aanstaat? Wie helpt me op weg?
ik heb het ondertussen al gevonden. zet je tv af, druk op info menu mute en zet dan u tv terug aan. nu krijgde bij de powerup een nieuw menu me VEEL opties staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-02-2022
Djang schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 18:52:
Heeft trouwens iemand een firmware update voor Just Scan op zijn Samsung laten uitvoeren.
Zo ja... moest je daar ook voor betalen?
Bij mij komt de monteur a.s. vrijdag.

Hij zou al eerder komen. De jongen van Samsung had aan de telefoon al gezegd dat het 45 euro zou kosten. Dus had ik thuis 45 euro achtergelaten en iemand die, die dag vrij was zou voor me thuisblijven en opendoen voor de monteur.

Toen de monteur bijna bij ons huis was, belde hij op om te zeggen dat hij er aan kwam en dat het wel geld kostte. Ik vertelde dat ik dat wist en gezorgd had dat er 45 euro in huis was.

Zei hij ineens dat het 100 euro zou zijn! en toen wilde hij niet meer komen. Later bleek dat hij het onjuist had gezegd en dat het zelf 110 moet kosten. Maar ik "mag" dan voor 100 euro omdat ze dat nu eenmaal al aan me gezegd hadden.

Onvoorstelbaar dat ze er zo veel geld voor mogen vragen van Samsung! en dat noemen ze dan een "service group" Het is 5 min. werk en er zijn helemaal geen onderdelen voor nodig.

Ik weet van anderen uit dit forum, dat ze wel gratis nieuwe firmware hebben gekregen. Maar een tijdje geleden heeft Samsung Benelux besloten dat het geen defect betreft en dat ze het daarom niet meer gratis doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djang
Lekker dan.
Die Just Scan is wel handig voor mijn PS3.
Iemand mischien een update kabel in de aanbieding voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok

Ben nu in het service menu gekomen met die laatste tip.

Kan natuurlijk die dynamic dimming niet uitzetten, blijft grijs...
Wat moet ik doen?

Iemand toevallig een link met de juiste instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy-Jan Prijs
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:23
Djang schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 19:25:
Lekker dan.
Die Just Scan is wel handig voor mijn PS3.
Iemand mischien een update kabel in de aanbieding voor mij?
Bel naar Samsung en geef alleen het kleuren flikker probleem door voor de LE40F71B (neem althans aan dat je over deze tv hebt), dit valt onder garantie en je krijgt de firmware 1010svc waar dus ook just-scan fix inzit >:)

edit:
Als ik via de ps3 naar mijn mediacenter pagina ga valt er ruim 2 centimeter beeld weg op 1080p. Wanneer ik dan just-scan selecteer is alles goed en is de pixelmapping ook 1:1. just-scan werkt overigens alleen op 1080p.

[ Voor 25% gewijzigd door Willy-Jan Prijs op 03-04-2007 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy-Jan Prijs
17maart schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 19:21:
[...]

Bij mij komt de monteur a.s. vrijdag.

Hij zou al eerder komen. De jongen van Samsung had aan de telefoon al gezegd dat het 45 euro zou kosten. Dus had ik thuis 45 euro achtergelaten en iemand die, die dag vrij was zou voor me thuisblijven en opendoen voor de monteur.

Toen de monteur bijna bij ons huis was, belde hij op om te zeggen dat hij er aan kwam en dat het wel geld kostte. Ik vertelde dat ik dat wist en gezorgd had dat er 45 euro in huis was.

Zei hij ineens dat het 100 euro zou zijn! en toen wilde hij niet meer komen. Later bleek dat hij het onjuist had gezegd en dat het zelf 110 moet kosten. Maar ik "mag" dan voor 100 euro omdat ze dat nu eenmaal al aan me gezegd hadden.

Onvoorstelbaar dat ze er zo veel geld voor mogen vragen van Samsung! en dat noemen ze dan een "service group" Het is 5 min. werk en er zijn helemaal geen onderdelen voor nodig.

Ik weet van anderen uit dit forum, dat ze wel gratis nieuwe firmware hebben gekregen. Maar een tijdje geleden heeft Samsung Benelux besloten dat het geen defect betreft en dat ze het daarom niet meer gratis doen!
idd beetje tegenstrijdig Samsung zegt 45 euro en het reperatiebedrijf zegt 110.
Ik had namelijk ook de just-scan update willen hebben naarst het kleuren flikker update maar volgend de meneer aan de telefoon waren dit "aparte" updates wat dus helemaal niet is.
Ik heb ook meteen die just-scan update geannuleerd. Afgelopen week een monteur geweest de boel geupdate (dus alleen voor de kleuren update wat onder garantie valt) en achteraf bleek hier ook de just-scan update in te zitten :P

Omdat het aantal % overscan binnen de specificaties valt is het geen defect en zul je ervoor moeten betalen zoals je zelf al aangeeft. En zullen dus voor eigen kosten zijn. Ik kan begrijpen dat ze alleen voor de just-scan update geld vragen maar 45 of 110 euro is toch een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staat er hier ergens uitgelegt wat die just scan juist is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 21:40:
staat er hier ergens uitgelegt wat die just scan juist is?
Wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djang
Ok dat is gewoon evil..........
Ik ga morgen maar eens de monteur afzeggen en Samsung met een prui lipje bellen dat ik ow zo'n hoofdpijn krijg van het kleuren flikker probleem.
Ik voel me nu wel slecht maarja... hollander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Djang schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 23:10:
Ok dat is gewoon evil..........
Ik ga morgen maar eens de monteur afzeggen en Samsung met een prui lipje bellen dat ik ow zo'n hoofdpijn krijg van het kleuren flikker probleem.
Ik voel me nu wel slecht maarja... hollander.
ik vind het niet zo evil hoor. Als je het mij vraagt had:
- justscan er al fabriek af opmoeten zitten
- op zijn minst als extra service aangeboden moeten worden
- het ook gewoon dmv een cd'tje met firmware opsturen geregeld kunnen worden.

100euro om ff firmware te flashen.... 8)7

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Laatst online: 14:30
ff een vraagje,

ondersteund de LE46M87 1080P input via component (xbox 360)
Zo nee, dan moet dit toch kunnen met een receiver (onkyo TX-SR674), de xbox 360 ingesteld op 1080P met component in de receiver en via HDMI (1.1) naar de TV?

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djang
Vandaag weer gebeld met die monteur.
Ik gaf aan dat ik geen last had van overscan en alleen van kleuren flikker en Samsung mij niet goed begreep.

Ik vertelde ook dat ik niet wist wat Just Scan betekende en dat een buurman mij vertelde dat ik een 1010svc update nodig had.
Begon die kerel meteen: Ja daar moet betaald voor worden dat is een PS3 update.
Toen zij ik hem dat ik geen PS3 had maar een Wii en dus niet wil betalen voor iets dat ik niet heb of will (heb trouwens wel een PS3)

Toen zij hij dat er Dinsdag gewoon een monteur langs komt en dat die dan wel zou zien wat er gedaan moest worden.
Echt niet dat ik ga dokke.
Hoeveel updates zijn er?

Ik verstop gewoon mijn PS3 en dan laat ik de monteur dat kleuren switchen zie op de Wii is dit goed duidelijk.
Als er nu maar 1 update is voor het flikkeren waar Just scan bij zit dan zit ik goed.
Zo niet dan kan de beste man gewoon naar huis.
Ik weet niet of de LCD later nog een keer geupdate kan worden als er al een update voor de kleuren switching uitgevoerd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Bas Post schreef op woensdag 04 april 2007 @ 07:12:
ff een vraagje,

ondersteund de LE46M87 1080P input via component (xbox 360)
Zo nee, dan moet dit toch kunnen met een receiver (onkyo TX-SR674), de xbox 360 ingesteld op 1080P met component in de receiver en via HDMI (1.1) naar de TV?
Ja hoor, volgens de handleiding ondersteunt die t gewoon. (logisch want dat deed de F71 ook al)

Ondersteunde modi voor HDMI/DVI en Component

480i 480p 576i 576p 720p 1080i 1080p
HDMI/DVI 50 Hz X X X O O O O
HDMI/DVI 60 Hz X O X X O O O
Component O O O O O O O

(knippen en plakken lukt niet altijd 8)7 ) Noob alert! :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Ferry34 op 04-04-2007 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Vandaag weer bij de MM geweest, en ben nu laaiend enthousiast over de M86.
Er is geen hdcp probleem met het gebruik van de Playstaion 3. (Kon ook bijna niet missen)
Over het glossy effect kan ik ook duidelijk zijn, het valt echt reuze mee!
Ik weet niet wat er met die foto van de R serie was, maar het is bij lange na niet zo bij de M86.
Heb er ook behoorlijk schuin voor gestaan en zie geen hindelijke reflectie en het beeld blijft scherp.
Er stond een demo op te draaien van de Xbox360 en DAMN wat een mooi beeld! Echt ik ben zwaar onder de indruk. Die game kwam echt tot leven gewoon en leek wel of het van het beeld afsprong. _/-\o_ (Was Kameo volgens mij) Verder nog stukje van de Chronicles of Narnia gezien. Dit was ook prachtig om te zien. Ik had nog een vraag waar de verkoper en de technische dienst van samsung mij niet direct een antwoord op konden geven. En dat ging over het ondersteunen van "just scan" op iedere HDMI uitgang en elke mode. (Dus niet PC -mode only) Maar dit gaan ze voor me uitzoeken en kan vanavond een telefoontje hierover verwachten. Tot zover weer een kleine update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwembroek schreef op woensdag 04 april 2007 @ 15:06:
Er is geen hdcp probleem met het gebruik van de Playstaion 3. (Kon ook bijna niet missen)
Ik weet niet wat er met die foto van de R serie was, maar het is bij lange na niet zo bij de M86.
Heb er ook behoorlijk schuin voor gestaan en zie geen hindelijke reflectie en het beeld blijft scherp.
Er stond een demo op te draaien van de Xbox360 en DAMN wat een mooi beeld! Echt ik ben zwaar onder de indruk. Die game kwam echt tot leven gewoon en leek wel of het van het beeld afsprong. _/-\o_ (Was Kameo volgens mij) Verder nog stukje van de Chronicles of Narnia gezien. Dit was ook prachtig om te zien. Ik had nog een vraag waar de verkoper en de technische dienst van samsung mij niet direct een antwoord op konden geven. En dat ging over het ondersteunen van "just scan" op iedere HDMI uitgang en elke mode. (Dus niet PC -mode only) Maar dit gaan ze voor me uitzoeken en kan vanavond een telefoontje hierover verwachten. Tot zover weer een kleine update.
Welke MM was dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm k vraagje. daar ik mijn tv-out kabel niet aan de praat kreeg op mijn samsung (gaf zwart wit en kon enkel reso tot 1024 kiezen) dacht ik het maar eens te proberen met een vga kabel. ben een 3-meter maletomale gaan halen van belkin voor 5.70€ als ik dan echter naar de kwaliteit kijk...snap ik waarom het maar 5€ was. ik krijg bvb bij mijn muis een soort schaduw (wel meerdere schaduws) valt moeilijk uit te leggen maar bekijk het als permanente ghosting. is dit aan de tv te danken of aan de kabel?

ik heb nu wel een dvi poort op mijn laptop dus ik kan evengoed binnenkort een dvi to hdmi kabel kopen in de hoop dat deze betere kwaliteit geeft. maar kzou ondertussen toch best een oplossing willen weten (of tenminste een verklaring/ ervaring me goedkopere kabels.

ook krijg ik flikkeringen bij het afspelen van een HD film (bij een divx minder maar kom) als ik op pauze druk blijven de flikkeringen ook staan...snap hem niet meer :/

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2007 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Leeuwarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djang
Weet iemand hoe je zo een firmware kabel moet maken of beter waar kan je deze kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
En de prijs bij Media Markt? Zeker 2400 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
zwembroek schreef op woensdag 04 april 2007 @ 15:06:
Mooi hoor, deze info! Klinkt weer goed.
In de handleiding staat alleen dat er een just scan optie aanwezig is op hdmi bij 720p, 1080i en 1080p. Er staat niks bij over modi, dus ik ga er van uit dat het op iedere modus kan. De deep colour optie is wèl alleen op film modus (hdmi en component) en jawel: de dynammic contrast kan uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 17:13:
mmm k vraagje. daar ik mijn tv-out kabel niet aan de praat kreeg op mijn samsung (gaf zwart wit en kon enkel reso tot 1024 kiezen) dacht ik het maar eens te proberen met een vga kabel. ben een 3-meter maletomale gaan halen van belkin voor 5.70€ als ik dan echter naar de kwaliteit kijk...snap ik waarom het maar 5€ was. ik krijg bvb bij mijn muis een soort schaduw (wel meerdere schaduws) valt moeilijk uit te leggen maar bekijk het als permanente ghosting. is dit aan de tv te danken of aan de kabel?

ik heb nu wel een dvi poort op mijn laptop dus ik kan evengoed binnenkort een dvi to hdmi kabel kopen in de hoop dat deze betere kwaliteit geeft. maar kzou ondertussen toch best een oplossing willen weten (of tenminste een verklaring/ ervaring me goedkopere kabels.

ook krijg ik flikkeringen bij het afspelen van een HD film (bij een divx minder maar kom) als ik op pauze druk blijven de flikkeringen ook staan...snap hem niet meer :/
Waarom download je niet ff de handleiding van je toestel.
Ik lees zowiezo al in de handleiding dat je NIET je pc via hdmi/dvi moet aansluiten, dus die kabel heeft voor je pc geen zin

Handleiding:
Computer aansluiten
- Sluit de ene uitgang van de D-Sub-kabel (optioneel) aan op “PC (PC IN)” aan de achterzijde van uw set en sluit de andere
uitgang van de kabel aan op de videokaart van uw computer.
- Sluit de stereo-audiokabel (optioneel) aan op “AUDIO (PC IN)” aan de achterzijde van uw tv/monitor en het andere uiteinde
op “Audio Out” van de geluidskaart van uw computer.

Resolutie
640 x 480
720 x 400
640 x 480
640 x 480
800 x 600
800 x 600
800 x 600
1024 x 768
1024 x 768
1024 x 768
1360 x 768
DVI ondersteunt de PC-functie niet.

En voor het uitzetten dynamic dimming:bel het Samsung call center: 0900 2020088 en geeft de klacht door die stuurt dan een monteur langs die het voor je oplost dan ben je voorgoed van dat
donker-licht probleem af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol da dimming prob is al opgelost hoor. besides, ik zeg toch niet dat ik een dvi naar hdmi heb.
het enige wa ik hier zeg is da VGA echt een debiele kwaliteit geeft en dat ik last heb van flikkeringen bij het afspelen van video (en neen dat is niet die dynamic brol want die staat al lang af int service menu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 21:25:
lol da dimming prob is al opgelost hoor. besides, ik zeg toch niet dat ik een dvi naar hdmi heb.
het enige wa ik hier zeg is da VGA echt een debiele kwaliteit geeft en dat ik last heb van flikkeringen bij het afspelen van video (en neen dat is niet die dynamic brol want die staat al lang af int service menu)
Je zei dit:
ik heb nu wel een dvi poort op mijn laptop dus ik kan evengoed binnenkort een dvi to hdmi kabel kopen in de hoop dat deze betere kwaliteit geeft.

Dus als ik je vertel dat volgens de handleiding de pc het niet doet op jouw tv icm dvi/hdmi, dan lijkt me dat een goede raad.

Ik dacht dat bij jou de optie om dynamic dimming off op grijs stond, hoe heb je dit kunnen veranderen dan?

[ Voor 7% gewijzigd door Ferry34 op 05-04-2007 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
heeft iemand de LE37M87 al gezien bij een Mediamarkt??

Deze heeft namelijk niet de SuperClear technologie, en ik vroeg me dus af of dat betekend dat ie ook geen glossy scherm heeft?

Zonder glossy scherm zou dit namelijk bijna de perfecte tv zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
AvanCade schreef op woensdag 04 april 2007 @ 20:06:
[...]

En de prijs bij Media Markt? Zeker 2400 euro?
Ze hanteren de advies prijzen, dus 3000,= voor de 46 inch.
4000,= voor de 52 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
zwembroek schreef op woensdag 04 april 2007 @ 22:36:
[...]

Ze hanteren de advies prijzen, dus 3000,= voor de 46 inch.
4000,= voor de 52 inch.
woehahaha, zijn die ff gek geworden...

Mediamarkt, ik ben toch niet gek (dat ik zoveel betaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Viel me ook al op in MediaMarkt Duitsland. Je betaald haast 400 euro meer dan in de pricewatch. Ik ben dus het kijken naar de LE40M86, maar no way dat ik daar € 2200 voor ga betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhtje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-05 13:34

duhtje

blabla

Hmm, jammer dat de LE40M91 geen resolutie van 1920x1080 biedt.
De LE40M86 en de LE40M87 zijn wat dat betreft weer beter te doen, maar beschikken niet over LED-Backlight. En als er wel iets is waar ik me groen en geel aan kan ergeren, dan is het overdreven verlicht zwart.

Iemand enig idee wanneer schermen met zowel 1080p alsmede LED-Backlight uit zullen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op woensdag 04 april 2007 @ 22:27:
heeft iemand de LE37M87 al gezien bij een Mediamarkt??

Deze heeft namelijk niet de SuperClear technologie, en ik vroeg me dus af of dat betekend dat ie ook geen glossy scherm heeft?

Zonder glossy scherm zou dit namelijk bijna de perfecte tv zijn...
Gister gezien bij MM eindhoven idd geen glossy scherm.
kging voor de 40 maar die was r nog niet.

Wat is een goeie film om ghosting te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 09:15:
[...]

Gister gezien bij MM eindhoven idd geen glossy scherm.
kging voor de 40 maar die was r nog niet.

Wat is een goeie film om ghosting te testen?
beter... want samsung kon het me niet vertellen; hoe triest is dat

enig idee wat de 37" kostte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 05 april 2007 @ 11:41:
[...]

beter... want samsung kon het me niet vertellen; hoe triest is dat

enig idee wat de 37" kostte?
rond de 1775 (1799 of 1769 weet niet meer zeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier al in het bezit van de M86 of M87 serie? Ben benieuwd naar wat gebruikerservaringen.

Ik ben nog aan het wachten op een telefoontje van Plasmavisie (net als zwembroek denk ik), hopelijk krijgen ze 'm deze week of volgende week weer binnen. Ik zie op Kieskeurig dat er inmiddels meer winkels zijn die ze op voorraad hebben.
Nu ik toch aan het wachten ben ga ik vanavond maar eens een PS3 kopen, dan kan ik mn TV gelijk goed testen met HD materiaal straks. De BD van Casino Royale schijnt erg goed te zijn.

@ duhtje
De 81 serie van Samsung heeft LED backlight en 100Hz technologie (tegen motion blur). Zou rond juli/augustus moeten verschijnen. Maar de prijzen zullen erg hoog liggen.
De nieuwe Bravia's van Sony hebben misschien ook LED backlight, maar daar heeft Sony nog geen bevestiging van gegeven als ik de forums goed gelezen heb. Nieuwe lijn Bravia's komt waarschijnlijk in het najaar uit.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2007 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
duhtje schreef op donderdag 05 april 2007 @ 04:53:
Hmm, jammer dat de LE40M91 geen resolutie van 1920x1080 biedt.
De LE40M86 en de LE40M87 zijn wat dat betreft weer beter te doen, maar beschikken niet over LED-Backlight. En als er wel iets is waar ik me groen en geel aan kan ergeren, dan is het overdreven verlicht zwart.

Iemand enig idee wanneer schermen met zowel 1080p alsmede LED-Backlight uit zullen komen?
Hoe kan het eigenlijk dat het contrast van de M91 10.0000:1 is, terwijl de M86 15.000:1 is?
Die M91 heeft toch LEDs? Dan zou je toch verwachten dat dat beter te dimmen is en dus ook een beter contrast zou geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy-Jan Prijs
Djang schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:01:
Vandaag weer gebeld met die monteur.
Ik gaf aan dat ik geen last had van overscan en alleen van kleuren flikker en Samsung mij niet goed begreep.

Ik vertelde ook dat ik niet wist wat Just Scan betekende en dat een buurman mij vertelde dat ik een 1010svc update nodig had.
Begon die kerel meteen: Ja daar moet betaald voor worden dat is een PS3 update.
Toen zij ik hem dat ik geen PS3 had maar een Wii en dus niet wil betalen voor iets dat ik niet heb of will (heb trouwens wel een PS3)

Toen zij hij dat er Dinsdag gewoon een monteur langs komt en dat die dan wel zou zien wat er gedaan moest worden.
Echt niet dat ik ga dokke.
Hoeveel updates zijn er?

Ik verstop gewoon mijn PS3 en dan laat ik de monteur dat kleuren switchen zie op de Wii is dit goed duidelijk.
Als er nu maar 1 update is voor het flikkeren waar Just scan bij zit dan zit ik goed.
Zo niet dan kan de beste man gewoon naar huis.
Ik weet niet of de LCD later nog een keer geupdate kan worden als er al een update voor de kleuren switching uitgevoerd wordt?
Er zijn 2 updates 1009svc hier zit alleen de just-scan optie in en 1010svc hiermee verhelp je het flikker probleem en tevens zit er de just-scan optie in. 10101svc zal er dan op komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Ben zonet terug gebeld door de MM over mijn vraag over het wel of niet ondersteunen van justscan op elke HDMI poort. Ze hadden antwoord gekregen van de technische dienst van Samsung.
Het goede nieuws is dat justscan op alle hdmi uitgangen wordt ondersteund. Dit in tegenstelling tot zijn Amerikaanse broertje die alleen justscan op hdmi poort 2 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-08 23:26
Ik zag een aanbieding bij Foto Klein.

http://img339.imageshack.us/img339/4105/tvsamsungvo7.jpg

Weet iemand welke type tv dit is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een vraagje, als ik mijn le37r72b aan zet, dan geeft hij even een hoge piep (niet keihard a la die stille ringtone, maar wel hoorbaar voor jongeren) dit verdwijnt na een paar tellen en vervolgens heb ik ook nergens last van, dit viel mij eigenlijk pas de zesde keer op of zo toen ik hem aan deed. Maar betekent dit dat mijn tv langzaam kapot gaat, of kan ik hem gewoon rustig blijven gebruiken op deze manier?

En een andere vraag, ik heb mijn computer aangesloten via vga op een le32N. Maar hoe kan ik het beste geluid krijgen via de speakers van de tv?

En f1boy, dat is de S71

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
Ferry34 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 13:45:
[...]

Hoe kan het eigenlijk dat het contrast van de M91 10.0000:1 is, terwijl de M86 15.000:1 is?
Die M91 heeft toch LEDs? Dan zou je toch verwachten dat dat beter te dimmen is en dus ook een beter contrast zou geven?
Dat komt door het glossy scherm van de M86. In vergelijking, de N86 heeft geen glossy scherm en heeft ook 10.000:1 contrast. Door de Clear View heb je een hoger contrast. Het werkelijke contrast van beide panelen is 2000:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 12:50:

Nu ik toch aan het wachten ben ga ik vanavond maar eens een PS3 kopen, dan kan ik mn TV gelijk goed testen met HD materiaal straks. De BD van Casino Royale schijnt erg goed te zijn.
Kan je er nog 1 aanraden....Open Season kopen, die is zo verdomde scherp en komt bijna volledig 3D over :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Iemand de LE32R81B al gezien? ervaringen of testen gezien?
Op kieskeurig wordt ie voor 773 aangeboden.

http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le32r81b.asp

http://kieskeurig.nl/prod...191B0C12572A400574F29.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounto
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:59
ik vroeg mij af of iemand mij kan helpen met mijn keus. ik heb de m86 besteld maar zit toch nog te twijfelen tussen de m86 en m91 dit in verband met het led technologie en de 100 hz van de m91 maar heeft helaas geen 1080P ondersteuning en ook geen HDMI 1.3. nu was mijn vraag of er iemand op dit forum komt met de m91 in bezit of een ander forum waar mensen deze tv bespreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bounto

Wat ik begreep in het vorige topic was dat de 100 Hz technology helemaal niet zo goed werkte... Dus als ik jou was zou ik de m86 nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:20
Weet iemand of de m86 in een 42 inch formaat gaat verkocht worden. Ik zie nl alleen een 40 en een 46 inch formaat op de website staan van samsung ?
40 is iets wat te klein en 46 is wat gortig dus een formaat iets tussenin zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jos707 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 22:50:
Weet iemand of de m86 in een 42 inch formaat gaat verkocht worden. Ik zie nl alleen een 40 en een 46 inch formaat op de website staan van samsung ?
40 is iets wat te klein en 46 is wat gortig dus een formaat iets tussenin zou mooi zijn.
Samsung heeft tot nu toe de LCD panelen altijd op een 40" en 46" formaat verkocht. Ik denk niet dat zij nog voor een 42" uitvoering zullen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu ook maar eens aan het kijken naar een leuke 37" en de keuze is tot nu toe beperkt tot de Sharp 37XD1E en de Samsung M87.

Beide hebben ze m.i. een erg strak en stijlvol uiterlijk (pianolak maakt het gewoon helemaal af) en qua specs ontlopen ze elkaar niet zoveel. HDMI 1.3 is voor mij niet hét verschil om voor de Samsung te gaan.

Weet iemand wat het werkelijke contrast van de M87 is?

De prijs maakt het niet veel makkelijker want de Sharp kan ik voor zo'n 1450,- bij Redcoon krijgen en de M87 voor 1550,-, beiden incl. verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
MitchR schreef op donderdag 05 april 2007 @ 19:45:
[...]

Het werkelijke contrast van beide panelen is 2000:1
Waar haal jij die wijsheid vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
zwembroek schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 00:04:
[...]

Waar haal jij die wijsheid vandaan?
Veel andere forums doorspitten ;)

Maar er zijn mensen zo vrij geweest in de VS en UK om de panelen open te draaien. Hieruit bleek dat het compleet nieuwe panelen zijn die op de samsung site vermeld staan met een werkelijk contrast ratio van 2000:1, althans de 40 inch variant....

Part Number Size(inch) Resolution Mode Color gamut(%) Contrast Ratio Brightness(cd/m2) Response Time(ms)
LTA230W1 23.0 WXGA PVA 72 1200:1 450 8(G/G)

LTA230W2 23.0 WXGA PVA 72 1,200:1 450 8(G/G)

LTA260W2 26.0 WXGA PVA 72 1,200:1 500 8(G/G)

LTA260W3 26.0 WXGA PVA 72 1,500:1 500 8(G/G)

LTA320WT 32.0 WXGA S-PVA 72 1,200:1 500 8(G/G)

LTA400HS 40.0 WUXGA S-PVA 72 1,200:1 500 8(G/G)

LTA400HT 40.0 WUXGA S-PVA 92 2,000:1 600 8(G/G)

LTA400WT 40.0 WXGA S-PVA 72 2,000:1 600 8(G/G)

LTA460HS 46.0 WUXGA S-PVA 72 / 92 1,200:1 500 8(G/G) / 6(G/G)

LTA460HT 46.0 WUXGA S-PVA 92 1,500:1 570 8(G/G)

LTA460WT 46.0 WXGA S-PVA 72 1,200:1 500 8(G/G)

LTA520HA03 52.0 WUXGA S-PVA 92 1,200:1 600 8(G/G)

LTA520HT 52.0 WUXGA S-PVA 92 1,500:1 500 8(G/G)

LTA570HS 57.0 WUXGA S-PVA 72 1,200:1 500 8(G/G)

LTA700HH 70.0 WUXGA S-PVA 92 1,500:1 500 8(G/G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MitchR schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 10:03:
[...]

Veel andere forums doorspitten ;)

Maar er zijn mensen zo vrij geweest in de VS en UK om de panelen open te draaien. Hieruit bleek dat het compleet nieuwe panelen zijn die op de samsung site vermeld staan met een werkelijk contrast ratio van 2000:1, althans de 40 inch variant....

Part Number Size(inch) Resolution Mode Color gamut(%) Contrast Ratio Brightness(cd/m2) Response Time(ms)
LTA230W1 23.0 WXGA PVA 72 1200:1 450 8(G/G)

LTA400HT 40.0 WUXGA S-PVA 92 2,000:1 600 8(G/G)
Handig hoor! :D
Nog meer info:
http://www.samsung.com/Pr..._TV/LTA400HT/LTA400HT.htm
Item Description

SIZE 40.0"
RESOLUTION WUXGA
NUMBER OF PIXELS 1,920 x 1,080
PIXEL PITCH(mm) 0.461
ACTIVE AREA(mm) 885.6 x 498.2
MODE S-PVA
NUMBER OF COLORS 1.07B
COLOR GAMUT(%) 92
CONTRAST RATIO(typ.) 2,000:1
BRIGHTNESS(cd/m²) 600
RESPONSE TIME(ms at 25°C) 8(G/G)
NTERFACE LVDS(2ch)
OUTLINE DIMENSION(mm) 952.0 x 551.0 x 50.1
WEIGHT(Kg) 11
PRODUCTION 1Q.'07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
hoe maken ze dan een 37", want die staat niet op hun site??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
Phusebox schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 10:27:
hoe maken ze dan een 37", want die staat niet op hun site??
klopt, de 37 inch heeft ook 2000:1 net als de 40 inch. Dit zijn namelijk de 2 meest verkochte maten tv's en het kleinst in formaat. Hoe groter de tv bij samsung, des te lager het contrast, omdat het op een grotere tv niet nodig is om nog meer contrast aan te bieden. Al hoewel veel tv fabrikanten dat claimen, of wel toepassen, is het niets meer dan een marketing stunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MitchR schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 10:43:
[...]

klopt, de 37 inch heeft ook 2000:1 net als de 40 inch. Dit zijn namelijk de 2 meest verkochte maten tv's en het kleinst in formaat. Hoe groter de tv bij samsung, des te lager het contrast, omdat het op een grotere tv niet nodig is om nog meer contrast aan te bieden. Al hoewel veel tv fabrikanten dat claimen, of wel toepassen, is het niets meer dan een marketing stunt
en is dus ook 600cd/m2 en 8ms?

en heeft gelukkig niet de glossy toplaag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
MitchR schreef op donderdag 05 april 2007 @ 19:45:
[...]

Dat komt door het glossy scherm van de M86. In vergelijking, de N86 heeft geen glossy scherm en heeft ook 10.000:1 contrast. Door de Clear View heb je een hoger contrast. Het werkelijke contrast van beide panelen is 2000:1
Aha, maar wat doet dat glossy scherm dan? Ik heb daar nog niks over gelezen verder.
Ik heb wel gelezen dat het wat meer spiegelt, maar dat dat ook wel weer mee schijnt te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

user images vanop avforums

M86 al dan niet US version
Afbeeldingslocatie: http://i61.photobucket.com/albums/h57/langel22/DSCF0032.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i61.photobucket.com/albums/h57/langel22/DSCF0034.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i61.photobucket.com/albums/h57/langel22/DSCF0013.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i61.photobucket.com/albums/h57/langel22/DSCF0019.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i61.photobucket.com/albums/h57/langel22/DSCF0003.jpg

M87
Afbeeldingslocatie: http://www.montessori-science.org/images/LN-T4661f_side.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij media markt den haag staat nu de Samsung LE46M86.
En ik moet zeggen dat hij er heel gelikt uitziet.
Het beeld is heel helder en erg scherp , dit is toch weer een stap vooruit.
Het scherm is niet mat maar heeft een glans laag.
Ik vind dit echter wel mooier dan een mat scherm , de kleuren knallen er dan veel beter uit.
De zwartwaarde vond ik erg mooi , zwart is in mijn ogen gewoon zwart.
Hij stond naast een samsung plasma , als ik moest kiezen was me keuze snel gemaakt.
De 86 was veel mooier, ook de diepte was het mooiste wat ik ooit op een lcd gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 22:51
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 13:20:
Ik vind dit echter wel mooier dan een mat scherm , de kleuren knallen er dan veel beter uit.
Hij stond naast een samsung plasma , als ik moest kiezen was me keuze snel gemaakt.
De 86 was veel mooier, ook de diepte was het mooiste wat ik ooit op een lcd gezien heb.
Kijk dat klinkt positief, 'k ga er snel even langs een kijkje nemen. Weet je nog eventuele prijzen wat ze daar ervoor vroegen, dat zal wel niet mals zijn de MM kennende ;).

Wat voor input kreeg je, gewoon de standaard analoge tv of iets van BR of HD content?

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-08 18:37
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 13:20:
Ik zag de 37" versie vandaag in de vestiging in Zwolle. Ik vond hem er helemaal niet zo goed uit zien. Ik ben sowieso al niet zo'n fan van pianolak, maar bij dit model was het toch ook nog een beetje plastic achtig. Komt met name doordat er nogal veel ronde hoeken en randen op zitten waar het licht dan op een bepaalde manier op weerkaatst. Het ziet er een klein beetje cheap uit imo.

Wel jammer want de specs zijn prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
Phusebox schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 11:16:
[...]

en is dus ook 600cd/m2 en 8ms?

en heeft gelukkig niet de glossy toplaag :D
Ja, al vallen deze waarden vaak iets lager uit, dus maximaal 600 cd/m² en in werkelijkheid zal er ongeveer 500 van over blijven, dat moet je zien als een begrenzing.

8ms zijn ze allemaal, dus ook de 37inch variant en idd geen glossy toplaag, maar dat merk je wel weer in contrast en diepte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Vind de Samsungs er erg mooi uit zien maar vind de 8ms toch wel wat aan de hoge kant ivgl met de concurrentie. In een test die ik onlangs las was het belangrijkste/enige nadeel van de nieuwe samsung (m86) dan ook die relatief hoge response tijd wat ook zichtbaar was bij snellere beelden!

Was vandaag ook in MM en daar draaide een BluRay film op ik dacht een 46F71 en het zag er wel waanzinnig uit.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:36

aex351

I am the one

Topicstarter
Evertt schreef op donderdag 05 april 2007 @ 19:20:
Ik zag een aanbieding bij Foto Klein.

http://img339.imageshack.us/img339/4105/tvsamsungvo7.jpg

Weet iemand welke type tv dit is???
Dat is de S71 serie.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 23:32
Help!!!! schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 18:15:
Vind de Samsungs er erg mooi uit zien maar vind de 8ms toch wel wat aan de hoge kant ivgl met de concurrentie. In een test die ik onlangs las was het belangrijkste/enige nadeel van de nieuwe samsung (m86) dan ook die relatief hoge response tijd wat ook zichtbaar was bij snellere beelden!

Was vandaag ook in MM en daar draaide een BluRay film op ik dacht een 46F71 en het zag er wel waanzinnig uit.
welke concurrentie bedoel je dan, die de kwaliteit evenaard?
(niet dat ik het weet :P alleen vroeg me het af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit echt zo goed zichtbaar? Wat versta je onder snellere beelden.

is de 40 of 46m86 al in brabant bij een MM gesingaleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de 40M86 gezien in de MM Rdam en ik werd er helaas niet warm van. :/
F71 had wel iets moet ik zeggen dit leek een stuk kleiner qua oppervlak en terwijl de F71 7000:1 heeft zag ik geen verschil met 15000:1 wat de M86 zou moeten presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

J_star schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 18:23:
[...]

welke concurrentie bedoel je dan, die de kwaliteit evenaard?
(niet dat ik het weet :P alleen vroeg me het af)
oa Philips heeft 3ms schermen en Sharp heeft ook snellere schermen.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34

Volgens mij valt dat reuze mee. Ik volg dit forum al lang en ik heb bijv nog nooit iemand met een F71 over ghosting horen klagen. Sterker nog: op een F71 is geen ghosting, dus zal dat op de m8 serie ook niet voorkomen denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Ferry34 op 06-04-2007 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Willy-Jan Prijs

Hoe kom je erbij dat de 1010 svc firmware versie de optie Just scan heeft?
Ik heb die versie op mijn Le40f71b en ik zie hem er niet tussen staan.

Ik wilde dus ook van overscan af maar deze versie heeft dus de optie niet. (Monteur belde dat 1009 versie wel kon maar dan zou de garantie vervallen dus ik dacht laat dan ook maar.

Ik heb trouwens ps3 erop aangesloten (hdmi) en ik merk helemaal niks van overscan maar goed.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.