xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
ola
Dat ligt een beetje aan jezelf. Het is een hd-ready toestel en die zijn veel scherper dan gewone crt tv's en dus kan je er ook veel dichter op zitten. Ik heb een 30" en als ik m gebruik voor pc dan zit ik gewoon achter mn bureau op 1 meter, met gamen hooguit 2 meter, filmpje komt er n half metertje bij.Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 12:05:
[...]
Ik wil ook weten wat de kijkafstand van een 32inch televisie is
Verwijderd
Is het niet slecht voor je ogen ofzo als je zo dicht bij zit? of is dat bij een HDTV niet erg?Ferry34 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 15:11:
[...]
Dat ligt een beetje aan jezelf. Het is een hd-ready toestel en die zijn veel scherper dan gewone crt tv's en dus kan je er ook veel dichter op zitten. Ik heb een 30" en als ik m gebruik voor pc dan zit ik gewoon achter mn bureau op 1 meter, met gamen hooguit 2 meter, filmpje komt er n half metertje bij.
Het stukje tekst dat ik heb geplaatst heb ik van de officiele Nederlandse Samsung site.Ferry34 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 07:37:
Dat is ook raar Lazrambo. Ik heb ff jouw tekst gegoogled en kwam precies dezelfde tekst tegen, maar die eindigde met hetvolgende:
In de R8-serie zijn naast het 40” model ook 23”, 26” en 32” modellen verkrijgbaar. De Samsung LE40R8 LCD-TV is verkrijgbaar voor een verkoopadviesprijs van €1.600,- inclusief B.T.W. en recupeltaks.
Misschien omdat deze pagina uit België lijkt te komen?
Samsung NL heeft het daar over de LE40R81B, op de site van UK staat de LE40R88BD.Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 10:02:
De Samsung LE40R8 heeft drie HDMI 1.3-aansluitingen en één Anynet (HDMI-CEC)-aansluiting?![]()
Wat moeten we nu geloven? Want op de samsung uk website staat toch echt dat het hdmi 1.2 heeft en 450nit.
http://www.samsung.com/uk...u.asp?page=Specifications
Het kan zijn dat het dezelfde serie is maar dat ze daar ook andere specificaties hebben.
Verwijderd
Nou nee ik heb zojuist op de Samsung NL website de Rxx versies met elkaar vergeleken en ze hebben allemaal een 1.2 dus ik denk dat er een typo stond in de tekst.lazrambo schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:46:
[...]
Samsung NL heeft het daar over de LE40R81B, op de site van UK staat de LE40R88BD.
Het kan zijn dat het dezelfde serie is maar dat ze daar ook andere specificaties hebben.
- N&M-serie hebben iDTV, R-serie niet
- N&M-serie hebben HDMI 1.3, R-serie 1.2
- N&M-serie zijn Full HD, R-serie HD Ready
- M-serie bezit daarnaast ook Super Clear en een color gamut van 127% (geen idee wat dit is)
[ Voor 6% gewijzigd door Michel8 op 28-03-2007 18:15 ]
[ Voor 27% gewijzigd door lazrambo op 28-03-2007 18:31 ]
Ik ben al een tijdje in het bezit van een Samsung LE-26R32B.
Ik weet dat het niet echt een nieuw model is maar het ging om de prijs.
Nu zit ik echter wel met het volgende probleem.
Ik heb volgens mij last van een kapot paneel (kan dat?)
Telkens als het beeld verticaal beweegt dan merk ik enig kleurverschil.
Ik zie het ook zeer duidelijk wanneer ik mijn Wii gebruik
Dan valt het zeker op. Mijn vraag is nu:
Is dit een gebrek wat vaker voorkomt? Of is dit gewoon de backlight die niet helemaal goed samenvalt met de rest? (ik denk zelf van niet omdat er toch echt sprake is van een horizontale "balk").
Foto's (op de 2e foto is het het duidelijkst te zien):

Kwaliteit moet wel redelijk zijn.
Na wat zoek werk was ik uitgekomen op de Panasonic TX23LX60.
Maar dat ding is ruim 700 euro terwijl Samsung al 23" lcd tv's heeft voor rond de 500 euro.
Kijk ik bij kieskeurig zie ik wel 10 LE23* modellen
Kijk ik even alleen naar de modellen waar NIEUW bijstaat (nieuw is beter
Hoe ga ik nu achterhalen wat de verschillen zijn
http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le23r81b.asp
http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le23r81w.asp
http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le23r82b.asp
Verschil is enkel uiterlijk ?
Nee hoor, dat is niet slecht voor je ogen. Net zoals men vroeger zei dat tv kijken in het donker slecht zou zijn voor je ogen.Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 15:18:
[...]
Is het niet slecht voor je ogen ofzo als je zo dicht bij zit? of is dat bij een HDTV niet erg?
Nogmaals: als je bij een gewone crt zo dicht op het toestel zou zitten, dan zou je al die onscherpheden zien. Nu heb je daar geen last van en vind dat ik meer "in" de game zit wanneer ik er niet te ver vanaf zit.
Maar t blijft persoonlijk.
Op deze pagina wordt het mooi uitgelegd http://www.avblog.nl/2007-wordt-het-jaar-van-hdmi-13/lazrambo schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 18:26:
Wat is het verschil tussen HDMI 1.2 en HDMI 1.3 en heb je er met een PS3 wat aan ?
Dank je wel voor de link!!!Ferry34 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 23:25:
[...]
Op deze pagina wordt het mooi uitgelegd http://www.avblog.nl/2007-wordt-het-jaar-van-hdmi-13/
Nu ik een PS3 heb kan ik dus beter een Samsung LE32M86BD halen met een HDMI 1.3 aansluiting.
Ik was van plan om een 26 of 32 inch LCD te halen maar de LE32M86BD is de enige die een 1.3HDMI heeft. Vind ik opzicht wel jammer want ik was van plan om een LE32R81B te halen
[ Voor 22% gewijzigd door lazrambo op 28-03-2007 23:38 ]
klopt hij is nog nergens leverbaar. maar vanaf 4 april wel dus volgende week heb ik hem al.Phusebox schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 13:02:
[...]
dat is een mooie prijs, maar hij is toch nog nergens leverbaar?
dus je wil de gok wel nemen dat er een hoop kinderziektes inzitten?
en kinderziektes ja ik heb het er wel voor over, omdat het om een samsung tv gaat. kinderziektes komt bij samsung niet zo veel voor. als het een philips was geweest dan had ik hem volgend jaar pas gekocht.
voor 81b en 81w is het puur alleen de kleur van het scherm.. b is black en w is white.hjs schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 22:39:
Wie heeft er advies, we zijn opzoek naar een nieuwe tv voor niet teveel en niet te groot.
Kwaliteit moet wel redelijk zijn.
Na wat zoek werk was ik uitgekomen op de Panasonic TX23LX60.
Maar dat ding is ruim 700 euro terwijl Samsung al 23" lcd tv's heeft voor rond de 500 euro.
Kijk ik bij kieskeurig zie ik wel 10 LE23* modellen
Kijk ik even alleen naar de modellen waar NIEUW bijstaat (nieuw is beter) blijven er nog een aantal over. LE23R32B, LE23R81B, LE23R82B, LE23R86WDX allemaal zo rond de 500 euro.
Hoe ga ik nu achterhalen wat de verschillen zijn
http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le23r81b.asp
http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le23r81w.asp
http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le23r82b.asp
Verschil is enkel uiterlijk ?
de 82b is een iets ander design. enige verschil dat ik in de tekst kan vinden met een 81b is:
82b
Design type: Chrome deco
Design on: Center circle
en 81b
Design type: Transparent deco
Design on: Candle light
maar is dus allemaal uiterlijk van de tv.. niet anders kwa techniek.
ik wilde deze maand een toshiba wl68 halen of een samsung r serie bestellen
fullhd is imo namelijk compleet overbodig. maar nu ik zie wat hdmi 1.3 allemaal te bieden heeft ben ik bang dat ik zometeen spijt krijg
Dat vermoeden had ik al, ook omdat de prijs gelijk isGitano schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 11:01:
[...]
voor 81b en 81w is het puur alleen de kleur van het scherm.. b is black en w is white.
de 82b is een iets ander design. enige verschil dat ik in de tekst kan vinden met een 81b is:
82b
Design type: Chrome deco
Design on: Center circle
en 81b
Design type: Transparent deco
Design on: Candle light
maar is dus allemaal uiterlijk van de tv.. niet anders kwa techniek.
Wat voor paneel zit er in de Samsung's, als je de kijkhoek van 160 graden bekijkt niet zo'n goede.
Dan heeft de nieuwe Panasonic 26LX70 een veel beter paneel met zijn kijkhoek van 178 graden?
Maar die zal wel geen HDMI 1.3 hebben vermoed ik
[ Voor 3% gewijzigd door hjs op 29-03-2007 11:53 ]
Verwijderd
Ik ben ook op zoek naar een hdtv.. en nu ik dit weer lees.Phusebox schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 11:35:
hmm door dit hele hdmi 1.2 vs 1.3 verhaal zit ik toch wel behoorlijk te twijfelen
fullhd is imo namelijk compleet overbodig. maar nu ik zie wat hdmi 1.3 allemaal te bieden heeft ben ik bang dat ik zometeen spijt krijg
Maar 1.3 is toch veel duurder?
Ik wil er +- 800e aan uitgeven.
http://www.kieskeurig.nl/...62666C12571A10050915F.htm
Ik zat zelf aan deze te denken, maar dit is niet 1.3 zeker? (staat niks over 1.2 of 1.3)
iemand tips?
Het betekent dat hij 127% zoveel kleuren kan weergeven als dat opgenomen is in de PAL of NTSC standaard.Michel8 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 18:14:Dit zijn de belangrijkste verschillen die ik heb kunnen ontdekken in de specificaties op samsung.nl
- N&M-serie hebben iDTV, R-serie niet
- N&M-serie hebben HDMI 1.3, R-serie 1.2
- N&M-serie zijn Full HD, R-serie HD Ready
- M-serie bezit daarnaast ook Super Clear en een color gamut van 127% (geen idee wat dit is)
Zie hier een reactie van mij hieromtrent op de frontpage een keer:
Gepost door bkoot -vrijdag 16 maart 2007 10:56 Score: 2 (Inzichtvol)
Ik blijf die 130 procent vreemd vinden en zie in het artikel zelf ook niets vermeld over deze prestatie....
Gepost door cybrbeast - vrijdag 16 maart 2007 11:36 Score: 1 (Gemodereerd)
Inderdaad, wat betekent 130%? Dat het meer kleuren weer geeft dan ik kan zien? Handig...
Gepost door Swoosh - vrijdag 16 maart 2007 12:42 Score: 2 (Informatief)
Nee niet meer kleuren dan je kan zien...maar meer kleuren dan in de ntsc color gamut zijn opgenomen. Dus stel ntsc kan 10 kleuren doen, je ogen kunnen 50 waarnemen en dit scherm kan dus 13 kleuren weergeven. Betekent 130% van het ntsc kleuren spectrum maar betekent nog lang niet dat het in de buurt komt van wat je ogen maximaal kunnen waarnemen.
Wiki quote:
"A device which is able to reproduce the entire visible color space is somewhat of a holy grail in the engineering of color displays and printing processes. While modern techniques allow increasingly good approximations, the complexity of these systems often makes them impractical. What is "good enough" is dictated by the limitations of human perception."
ik ben absoluut niet technisch, maar dit lijkt inderdaad op n backlight die niet goed is want dat zijn toch horizontale lampen? Vandaar ook je kleurverschil denk ik dan, want als het licht niet goed is, kunnen je kleuren ook nooit goed zijn.marcohenken schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 20:11:
Beste tweakers.
Ik zie het ook zeer duidelijk wanneer ik mijn Wii gebruik(laadscherm van Zelda is volledig wit).
Is dit een gebrek wat vaker voorkomt? Of is dit gewoon de backlight die niet helemaal goed samenvalt met de rest? (ik denk zelf van niet omdat er toch echt sprake is van een horizontale "balk").
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Oh dank je wel. Ik had al een paar keer een vraag hierover gesteld, maar niemand wist wat die getallen betekende van 130% kleurweergave enz.Swoosh schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 12:05:
[...]
Het betekent dat hij 127% zoveel kleuren kan weergeven als dat opgenomen is in de PAL of NTSC standaard.
Zie hier een reactie van mij hieromtrent op de frontpage een keer:
Gepost door bkoot -vrijdag 16 maart 2007 10:56 Score: 2 (Inzichtvol)
Ik blijf die 130 procent vreemd vinden en zie in het artikel zelf ook niets vermeld over deze prestatie....
Gepost door cybrbeast - vrijdag 16 maart 2007 11:36 Score: 1 (Gemodereerd)
Inderdaad, wat betekent 130%? Dat het meer kleuren weer geeft dan ik kan zien? Handig...
Gepost door Swoosh - vrijdag 16 maart 2007 12:42 Score: 2 (Informatief)
Nee niet meer kleuren dan je kan zien...maar meer kleuren dan in de ntsc color gamut zijn opgenomen. Dus stel ntsc kan 10 kleuren doen, je ogen kunnen 50 waarnemen en dit scherm kan dus 13 kleuren weergeven. Betekent 130% van het ntsc kleuren spectrum maar betekent nog lang niet dat het in de buurt komt van wat je ogen maximaal kunnen waarnemen.
Wiki quote:
"A device which is able to reproduce the entire visible color space is somewhat of a holy grail in the engineering of color displays and printing processes. While modern techniques allow increasingly good approximations, the complexity of these systems often makes them impractical. What is "good enough" is dictated by the limitations of human perception."
Dit soort dingen zijn altijd moeilijk, maar ik vraag me af in hoeverre je deze verschillen zult zien en vooral of het t prijsverschil waard is. Ik geloof dat het verschil tussen de r en m/n serie van Samsung wel een eurootje of 400 zal zijn?Phusebox schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 11:35:
hmm door dit hele hdmi 1.2 vs 1.3 verhaal zit ik toch wel behoorlijk te twijfelen
De sed en oled en led toestellen komen er ook aan, maar je moet toch ook s beslissen om iets aan te schaffen.
Misschien hebben mensen hier handige links met vergelijkinsmateriaal?
Is de R serie echt beter dat het design niet mee zou mogen wegen?
.
Verwijderd
R versies zijn zowiezo beter dan de S versies voor zover ik weet, de contrast is wat hoger bij de R versie en de inkijkhoek.Eijkb schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 14:53:
Ik zit met een probleempje. Ik wil een samsung LCD TV. Het wordt of de LE26R81 of de LE26S81. Prijsverschil maakt me niet uit maar ik vind het rechte model van de S serie mooier dan de ronde vorm van R. Echter, de R serie is wat hoger. Maar als ik de specs bekijk scheelt het allemaal weinig (ik zie alleen wat kijkhoek dingen en 1 aansluiting minder). Ik sluit er digitale TV op aan en een HTPC (allemaal vrij basic, weinig wensen).
Is de R serie echt beter dat het design niet mee zou mogen wegen?
.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 16:11 ]
Ik zou graag een samsung lcd tv aankopen, maar weet niet goed welke...
budget liefst onder de 1000€
Mijn eerste keuze is tussen 32N71, 32R71, 32S71
De 81 reeks vermoed ik, zal duurder zijn?
Wat is nu het verschil tussen die drie en is dat het prijsverschil waart of niet?(tussen alle 3 +-100€ verschil)
Welke zouden jullie kiezen.
Aansluitingen zijn niets speciaals: dvd speler, mediacenterpc
Alvast bedankt!
De 8# reeks is de opvolger van de 7# serie. Weer met al die kleurtjes enz. Wat me verder opvalt bij de overige nieuwe series dat true-hd alleen beschikbaar is bij 40" of groter. Dat vind ik dan wel weer jammer.Blairdj schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:20:
Welke kiezen?
Wat is nu het verschil tussen die drie en is dat het prijsverschil waart of niet?(tussen alle 3 +-100€ verschil)
Alvast bedankt!
< dit stukje webruimte is te huur >
Dan kan ik even goed een 71reeks kiezen, wat is daar het onderling verschil/ervaringen?
N71,R71,S71?
Verwijderd
De S71 is de budget versie de R71 is wat duurder maar is ook weer wat luxer.Blairdj schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:20:
Welke kiezen?
Alvast bedankt!
Van de N modellen heb ik niet zo veel verstand maar die zijn wel wat duurder dan de S en R.
Ik zou wachten op de nieuwe 81 reeks dat doe ik zelf ook ga nu niet meer een oud model kopen als er over 3 weken nieuwe komen ook al gaan mensen dan weer zeuren over kinderziektes en bla bla.
Is dit dus een afwijking van de tv waarvoor ik Samsung kan gaan bellen?Ferry34 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 12:26:
[...]
ik ben absoluut niet technisch, maar dit lijkt inderdaad op n backlight die niet goed is want dat zijn toch horizontale lampen? Vandaar ook je kleurverschil denk ik dan, want als het licht niet goed is, kunnen je kleuren ook nooit goed zijn.
Herkent iemand dit probleem?marcohenken schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 20:11:
Beste tweakers.
Ik zie het ook zeer duidelijk wanneer ik mijn Wii gebruik(laadscherm van Zelda is volledig wit).
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(excuses voor dubbelpost btw)
Verwijderd
http://www.kieskeurig.nl/...62666C12571A10050915F.htm
Ik ben toch maar voor de samsung gegaan, en ik heb deze voor 649 gekocht. (zo ff aansluiten)
Dan heb je niet goed gekeken op de site van Samsung. Er is ook een 37 inch met Full HD.aex351 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:32:
[...]
De 8# reeks is de opvolger van de 7# serie. Weer met al die kleurtjes enz. Wat me verder opvalt bij de overige nieuwe series dat true-hd alleen beschikbaar is bij 40" of groter. Dat vind ik dan wel weer jammer.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Volgens mij is dat gewoon normaal ik heb ook lichte vlekken of strepen op mijn tv maar alleen te zien bij bepaalde momenten met een xbox spel lade. Daarna is het beeld gewoon strak zonder strepen. Dus goed. Je ziet die strepen toch niet tijdens een spel spelen.?marcohenken schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 17:03:
[...]
Herkent iemand dit probleem?
(excuses voor dubbelpost btw)
Ik zie deze "vlek" wel tijdens een spel. Vooral wanneer ik de camera verticaal laat bewegen. Zo zie ik dat de kleuren op deze plek iets donkerder zijn. Dit lijkt mij een kapot paneel (is dit mogelijk)?ikweetniks schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 19:26:
[...]
Volgens mij is dat gewoon normaal ik heb ook lichte vlekken of strepen op mijn tv maar alleen te zien bij bepaalde momenten met een xbox spel lade. Daarna is het beeld gewoon strak zonder strepen. Dus goed. Je ziet die strepen toch niet tijdens een spel spelen.?
En ik snap dat oudere modellen LCD tv's witte vlekken en soms strepen in hun backlight hebben, maar deze "vlek" gaat niet over in de rest van de backlightkleur. Het is echt een balk te noemen. Goed te zien op deze foto.

[ Voor 40% gewijzigd door MarcoHenken op 29-03-2007 23:37 ]
Tuurlijk moet je Samsung bellen. Wanneer de monteur langskomt, kan hij vertellen wat het is en of ze er iets aan kunnen doen. Zeker bellen!marcohenken schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:50:
[...]
Is dit dus een afwijking van de tv waarvoor ik Samsung kan gaan bellen?
N71,R71,S71?
Dus ideaal prijs kwaliteit ga ik voor de R71?
Google maar eens op Backlight Bleed of Clouding, daar lijkt jou probleem op,
grtzx
Verwijderd
S71 is de budget versie , R71 is duurder maar ook wat beter en de N71Blairdj schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 10:18:
Dan kan ik even goed een 71reeks kiezen, wat is daar het onderling verschil/ervaringen?
N71,R71,S71?
Dus ideaal prijs kwaliteit ga ik voor de R71?
( vind ik persoonlijks mooiste en beste van de drie ) is nog ietsje duurder.
Ik zou zelf voor N71 gaan maar ik wacht even 3 weekjes tot de nieuwe modellen uitkomen !
Clouding heb ik ja (witte wazen aan zijkant scherm, maar dat zie ik niet wanneer ik de tv gebruik. Maar zo'n balk hoort daar niet toch? Is dit een kapot paneel?Topgunn schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 10:24:
@ Marco henken,
grtzx
Verwijderd
Volgens mij is de N71 beter dan de R71 hoor.Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 10:29:
[...]
S71 is de budget versie , R71 is duurder maar ook wat beter en de N71
( vind ik persoonlijks mooiste en beste van de drie ) is nog ietsje duurder.
Ik zou zelf voor N71 gaan maar ik wacht even 3 weekjes tot de nieuwe modellen uitkomen !
Ikzelf heb de 40N71 bevalt mij primaa
dat zegt hij toch ookVerwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 18:23:
[...]
Volgens mij is de N71 beter dan de R71 hoor.
Ikzelf heb de 40N71 bevalt mij primaa

Ik vrees dat Samsung ons geen keus geeft. Specs van deze TV, en ook design, zijn uitstekend. Maar die pianolak afwerking....
Verwijderd
Nog een vraag, Ik heb het ingesteld op 720p, moet ik nogwat instellen? wat is de beste instelling? Ik vind GoW wat te donker en ik weet dat het beter kan.
Wanneer treedt het flikker probleem? Ik had dat ook een keer, maar ik weet niet meer hoe ik dat heb gedaan met mijn le40f71.Willy-Jan Prijs schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 13:22:
Zojuist is er een monteur langs geweest om het kleur flikker probleem op te lossen wat onder garantie valt. Van firmware 1009 naar 1010SVC gegaan en het kleuren flikker probleem opgelost in een paar minuten tijd.
Dat heeft niet alleen Samsung.Joop schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 21:47:
Ik vrees dat Samsung ons geen keus geeft. Specs van deze TV, en ook design, zijn uitstekend. Maar die pianolak afwerking....
Russian Blue Neji
Kate Bush
Verwijderd
Tekielja, da's goed nieuws want ik wil er eentje!Tekielja schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 21:10:
Nou, de eerste 37M86's zijn op voorraad. Dus waarschijnlijk vanaf volgende week waarschijnlijk te zien/te koop.
Kan haast niet wachten, nu nog uit zien te vinden waar ze ze volgende week gaan verkopen.
Modern.nl heeft de uitleverdatum al weer veranderd van 4 naar 14 april...
System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450
Ja dat klopt, dat is de composiet kabel.Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 21:48:
Ik heb vandaag de Samsung LE32R71, prima beeld, ik heb de 360 meteen aangesloten (component) en heb 1 gele kabel over, kan dat kloppen?
Het kabelsignaal zal nooit zo strak worden als een HD-film, dat staat vast. Misschien dat een versterker er wat ruis uit filtert maar verwacht geen wonderen.Trouwens HD films is lekker super scherp, maar normale TV zenders hebbe een beetje sneeuw etc, komt het omdat we hier in huis 3 TV's delen? hoofd TV1 in de woonkamer heeft goed beeld, deze LE32R71 geft wat sneeuwering beeld, is dit normaal? kan ik door middel van een versterker beter beeld krijgen?
Wat voor kabel heb je? Mischien is het een idee om de kabels te vervangen voor Hirschmann coax kabels, dit zorgde bij ons voor een grote verbetering. (7 TV`s op een aansluiting)
720p is eigenlijk het beste, maar het verschil met 1080i zal je nauwlijks/niet merken.Nog een vraag, Ik heb het ingesteld op 720p, moet ik nogwat instellen? wat is de beste instelling? Ik vind GoW wat te donker en ik weet dat het beter kan.
Ik denk eerder dat je wat moet rommelen met de instellingen van je TV om GoW lichter te krijgen.
No Shame, only Fame!
Zijn probleem lijkt mij toch anders. Backlight bleeding is redelijk veelvoorkomend waarbij er gewoon lichtlekkage is bij de hoeken van de tv.Topgunn schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 10:24:
@ Marco henken,
grtzx
Hij heeft gewoon een duidelijke horizontale balk in zn scherm zitten. Ik blijf erbij, monteur laten komen. Moet een backlight zijn die niet goed is.
Maar ik zit nog te twijfelen tussen de LE26R71B en aan de LE26R32B en de LE27S71(b).
Welke is nu beter ik wel later de ps3 op aan kunnen sluiten en een digitale decorder voor kopen want ik heb hier digitale tv via de kabel.
[ Voor 8% gewijzigd door Evertt op 31-03-2007 18:20 ]
Nee dat hebben ze niet. Dat zie je vaak bij de Engelse modellen. Hier moet je gewoon een aparte digitale tuner kopen.Pegasus81 schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 10:10:
Een vraag: hebben de samsung TVs nu ook een digitale tuner, en zo ja, kan je daar iets mee in NL?
- ander design
- M87 is ook in 37" te verkrijgen.
Is de techniek/panelen van de 40" en groter bijvoorbeeld hetzelfde
Ondersteunen de nieuwe schermen nu 1080p24/50 direct input zonder conversie en 1:1 pixelmapping?
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Omg monteur is dr geweest, afspraak gemaakt (me vader belde).Ferry34 schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 10:56:
[...]
Zijn probleem lijkt mij toch anders. Backlight bleeding is redelijk veelvoorkomend waarbij er gewoon lichtlekkage is bij de hoeken van de tv.
Hij heeft gewoon een duidelijke horizontale balk in zn scherm zitten. Ik blijf erbij, monteur laten komen. Moet een backlight zijn die niet goed is.
Kwam die toen ik net ff weg was en hij had geen tijd verder.
Kom ik terug.
Ja Marco, hij kon niks vinden, sorry.
GRRR

Maar die balk MOET weg, dus ik bel zelf maar eens.
[ Voor 4% gewijzigd door MarcoHenken op 31-03-2007 18:54 ]
De M86 is trouwens ook in 37'' te krijgen.
Hmmm... dan zou ik maar een beter kijkje nemen op de site. De 37 inch heeft een contrast ratio van 8000 (dynamisch), de 40 en hoger gaan tot 15.000.Help!!!! schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 15:56:
Weet iemand wat het verschil is tussen de nieuwe M86 & M87 behalve:
- ander design
- M87 is ook in 37" te verkrijgen.
Is de techniek/panelen van de 40" en groter bijvoorbeeld hetzelfdeIn de specs zie ik hier geen verschillen.
Ondersteunen de nieuwe schermen nu 1080p24/50 direct input zonder conversie en 1:1 pixelmapping?
Russian Blue Neji
Kate Bush
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan en ga nu uiteindelijk voor de LE27S71 vanwege het feit dat ik het design van dat scherm mooier vind dan de anderen en het scherm een stuk goedkoper is, 520 tegen 600/650. Dat is dus mooi weer de digitale tuner die daar even uitgespaard is.Evertt schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 13:46:
Ik ben er uit ik ga een 26" scherm nemen.
Maar ik zit nog te twijfelen tussen de LE26R71B en aan de LE26R32B en de LE27S71(b).
Welke is nu beter ik wel later de ps3 op aan kunnen sluiten en een digitale decorder voor kopen want ik heb hier digitale tv via de kabel.
Kwa specificaties ontlopen ze elkaar ook niet / nauwelijks en ook bij het bekijken van de schermen kon ik geen "opvallende" verschillen ontdekken
[ Voor 9% gewijzigd door Sander op 01-04-2007 01:22 ]
Zet je tv in film mode via het menu, dan zet de tv uit/standby, zet de tv aan en zet de tv in een andere mode (standaard, dynamisch, aangepast) ipv film via het menu. De kleuren gaan nu flikkeren net een disco.aangeboden schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 22:53:
[...]
Wanneer treedt het flikker probleem? Ik had dat ook een keer, maar ik weet niet meer hoe ik dat heb gedaan met mijn le40f71.
Het enige verschil tussen de m86 en m87 is dat het onderste randje bij de speaker bij de m86 zwart/grijs is en bij de m87 is het zwart en aan de voorkant zilver gespoten. Het randje is niet van glas zoals lijkt op de foto'sophet internet
Het beeld is echt super straks door clearview krijgt het beeld echte mooie diepte. als het goed is komt binnenkort ook de 40N86 uit, deze zal iets goedkoper zijn, maar ik zou hem zeker niet nemen. Het verschilin beeldkwaliteit met de 40F71 waarvan de M86 de opvolger is is echt enorm.
De verkoper heeft me ff een tijdje met de afstand bedienng laten spelen en zo kwam ik er achter dat bij de beeldverhoudingen naast 16:9 en 4:3 ook de optie "alleen scannen" stond wat waarschijnlijk de scheve nederlandse vertaling van "just scan" de optie was grijs en kon niet worden geselcteerd, dit had waarschijnlijk te maken met het feit dat component input werd gebruikt en deze optie alleen bij hdmi werkt... aangezien ik de TV op mijn HTPC wil aansluiten ben ik blij dat ze deze optie vanuit de fabriek leveren.
Het enige nadeel dat ik kon ontdekken aan de TV is dat ze alle aansluitngen aan de achterkant niet diep genoeg hebben weggewerkt waardoor je problemen met de de verscillende stekkers krijgt (voornamenlijk de voeding) als je de TV strak tegen de muur wil monteren..
If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.
Kijk, aan zùlke reviews hebben we wat aan! Thanksjobvr schreef op zondag 01 april 2007 @ 09:34:
Zo, heb de 40m87 in real life gezien en zal voor jullie kort ff de bevindingen op schrijven:
Het enige verschil tussen de m86 en m87 is dat het onderste randje bij de speaker bij de m86 zwart/grijs is en bij de m87 is het zwart en aan de voorkant zilver gespoten. Het randje is niet van glas zoals lijkt op de foto'sophet internet
Het beeld is echt super straks door clearview krijgt het beeld echte mooie diepte. als het goed is komt binnenkort ook de 40N86 uit, deze zal iets goedkoper zijn, maar ik zou hem zeker niet nemen. Het verschilin beeldkwaliteit met de 40F71 waarvan de M86 de opvolger is is echt enorm.
De verkoper heeft me ff een tijdje met de afstand bedienng laten spelen en zo kwam ik er achter dat bij de beeldverhoudingen naast 16:9 en 4:3 ook de optie "alleen scannen" stond wat waarschijnlijk de scheve nederlandse vertaling van "just scan" de optie was grijs en kon niet worden geselcteerd, dit had waarschijnlijk te maken met het feit dat component input werd gebruikt en deze optie alleen bij hdmi werkt... aangezien ik de TV op mijn HTPC wil aansluiten ben ik blij dat ze deze optie vanuit de fabriek leveren.
Het enige nadeel dat ik kon ontdekken aan de TV is dat ze alle aansluitngen aan de achterkant niet diep genoeg hebben weggewerkt waardoor je problemen met de de verscillende stekkers krijgt (voornamenlijk de voeding) als je de TV strak tegen de muur wil monteren..
Verwijderd
In welke winkel heb je de M87 bekeken?
Ben erg benieuwd namelijk naar dat type en als ie rond de 2000 euro is neem ik 'm zo mee.
Die sneeuw licht aan je kabel signaal, ik heb ook net een r binnen (37r72bx), maar op de kabel ziet het er prima uit, digitale tv van kpn daarentegen was om te huilen (echter als je de scherpte in het menu helemaal naar beneden gooit wordt het al beter).Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 21:48:
Ik heb vandaag de Samsung LE32R71, prima beeld, ik heb de 360 meteen aangesloten (component) en heb 1 gele kabel over, kan dat kloppen? Trouwens HD films is lekker super scherp, maar normale TV zenders hebbe een beetje sneeuw etc, komt het omdat we hier in huis 3 TV's delen? hoofd TV1 in de woonkamer heeft goed beeld, deze LE32R71 geft wat sneeuwering beeld, is dit normaal? kan ik door middel van een versterker beter beeld krijgen?
Nog een vraag, Ik heb het ingesteld op 720p, moet ik nogwat instellen? wat is de beste instelling? Ik vind GoW wat te donker en ik weet dat het beter kan.
Met de xbox 360, en ook mijn mediacenter ben ik nog niet echt achter de beste instellingen gekomen. Ik weet echter wel dat het dynamisch contrast donkere scenes nog donkerder maakt, GoW kan je daarom ook het beste in film modus spelen, pro evo 6 daarentegen vond ik weer beter met dynamisch contrast aan. En 720p is idd het beste voor je xbox. Daarnaast hou je 1 tulp stekker over, deze is voor het beeld, maar die geef jij al door dmv composiet, die rode en witte zijn voor het geluid die heb je ook niet nodig als je het geluid door middel van de optische out over een surround set gooit.
Als iemand voor de r7x nog goede instellingen weet voor kpn digitale tv/xbox 360 en windows media center, dan hoor ik het graag.
Overigens een prima aankoop zo'n r7x serie
http://www.samsung.com/at...Fright%2Frmenu%5Ftv%2Esec
Op de duitse site van Samsung staat ook wat beter beschreven wat "Movie Plus" nu precies inhoud.
Dit is geen nieuw probleem, alle TV's van samsung hebben dit tot nu toe en ik vind het slecht dat ze hier nog niets aan gedaan hebben. Ik heb zelf een LE32N71 en zowel met de voedingskabels én de VGA-kabel (een extra dikke vanwege ferrietbeschermende kern) heb ik het probleem dat ik ze extreem hard moet buigen om de TV mooi tegen de muur te krijgen. Ik zie zelfs dat de ene kant van het scherm ong. 1,5 à 2 CM meer vande muur zit dan aan de andere kant.jobvr schreef op zondag 01 april 2007 @ 09:34:
bladiebla...
(belangrijk!) Het enige nadeel dat ik kon ontdekken aan de TV is dat ze alle aansluitngen aan de achterkant niet diep genoeg hebben weggewerkt waardoor je problemen met de de verscillende stekkers krijgt (voornamenlijk de voeding) als je de TV strak tegen de muur wil monteren..
Het buigen van m'n VGA-kabel ging zelfs zo ver dat hij daardoor kapot is gegaan en alleen nog maar geel beeld doorgaf vanuit mijn pc. Bij gebrek aan kabels met een minder grote aansluitstekker heb ik uit noodzaak nu zo'n goedkoop flut vga-stekker (wat je gratis bij een rolletje drop krijgt) ertussen hangen
Nu ondersteund deze TV ook een CI-kaart. Naar mijn mening houd dit dus in dat ik digitale TV van @Home kan gebruiken als ik zo'n kaart neem en het startpakket van @Home?
Is een echte winkel die allen platte TV's verkoopt (klein winkeltje, maar er staan eigenlijk alleen TV's die een goede prijs kwaliteit verhouding hebben.
De 40M86 en 40M87 kosten er €1840,- incl. BTW, excl bezorgkosten, maar je kan hem ook zelf meenemen. Van de 40M87 had hij er een paar op voorraad staan omdat hij het zelf een goede TV vond en dacht dat hij er wel een paar van kon verkopen
Toen ik de verkoper wees op het probleem met de stekkers aan de achterkant heeft hij er meteen een bestelling uit gedaan voor een paar haakse voeding stekkers.
Je kan de TV voor een paar euro goedkoper bij een internet winkel kopen, maar zelf heb ik er wel een eurotje of 50 meer voor over om terug te kunnen gaan naar een winkel. Helaas ben ik nu 2 weken het land uit, maar daarna ga ik hem zeker kopen. Als iemand anders dat al gedaan heeft tegen die tijd lees ik graag een uitgebreidere revieuw dan de kleine die ik geschreven heb.
If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.
Verwijderd
Weet je zeker dat deepcolor alleen met die modus te gebruiken is?MitchR schreef op zondag 01 april 2007 @ 21:41:
Ik vind het goed dat Samsung de optie heeft geboden om Dynamisch Contrast uit te zetten, maar waar ik wel een gloeiende hekel aan heb is dat je bijvoorbeeld de xvYCC colorspace alleen maar in Filmmodus kan gebruiken...ik HAAT gebonden keuzes!
Beetje raar eigenlijk, want xvYCC is nu juist een van de nieuwe features van HDMI 1.3.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Verwijderd
Ben erg benieuwd naar met name de weergegeven kleuren als de xvYCC mode aanstaat (helaas alleen beschikbaar in Movie mode). Heb namelijk ook een Sony HD camera die xvYCC ondersteunt en hoop toch wel het verschil te zien van de 10 bit processing. Als dat niet zo is, is het toch marketingpraat geweest...
Heb trouwens ook veel informatie over deze TV verzameld via het eigenaarstopic op het AVS forum: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=820218
De Amerikaanse varianten LN-T4065F en LN-T4066F zijn qua specs bijna gelijk aan de LE40M86 en LE40M87, het design verschilt bijvoorbeeld wel en de M86/M87 hebben geen USB poort.
Justscan is trouwens (correct me if I'm wrong) alleen beschikbaar via HDMI, maar via component schijnt de overscan minder dan 2% te zijn en dus redelijk acceptabel.
Dat klopt wat hij zegt ja, die functie is alleen op film-modus. Wat maakt dat uit dan wat betreft de 1.3? Je sluit de hdmi aan en je zet de deepcolour aan toch?zwembroek schreef op maandag 02 april 2007 @ 09:46:
[...]
Weet je zeker dat deepcolor alleen met die modus te gebruiken is?
Beetje raar eigenlijk, want xvYCC is nu juist een van de nieuwe features van HDMI 1.3.
Er is een optie "just scan" (hebben ze vertaald naar alleen scannen) waardoor de overscan wordt uitgezet en dus 1:1 hebt. Dit is alleen beschikbaar via ingang hdmiAvanCade schreef op zondag 01 april 2007 @ 22:18:
Ik ben eens het kijken naar de LE40M86. Deze lijkt me namelijk een prima TVtje. Maar nu vraag ik me af wat deze gaat kosten en wanneer deze leverbaar is (ik zie hem op verschillende plaatsen voor maar ~1800 euro staan en een geschatte levertijd van 10dagen). Ook vraag ik me af of deze ook overscan gaat toepassen op alle ingangen naast vga net als zijn voorganger LE40F.
Ik bedoel daar mee te zeggen dat met de komst van HDMI 1.3 nu deepcolor ondersteund wordt.Ferry34 schreef op maandag 02 april 2007 @ 12:11:
[...]
Dat klopt wat hij zegt ja, die functie is alleen op film-modus. Wat maakt dat uit dan wat betreft de 1.3? Je sluit de hdmi aan en je zet de deepcolour aan toch?
Het is gewoon een van de nieuwe features die HDMI 1.3 levert en om daar alleen met een bepaalde modus ondersteuning voor te geven is wel vreemd. Ik zou gewoon denken dat deepcolor altijd aanwezig is als je LCD een 1.3 aansluiting heeft en niet bij een bepaalde modus.
Maar ja volgens mij moet het bron materiaal het ook ondersteunen voordat je het verschil ziet.
Anders wordt het straks gewoon gamen in de film modus en niet in de game modus.
Heb ik nog een vraag voor de mensen die hem al gezien hebben.
Waren alleen de 40 inch varianten op voorraad? Of ook de 52 inch?
Zal morgen op mijn vrije middag maar weer eens een rondje gaan bellen.
Die leveringen gaan sneller dan ik gedacht had! Ook goed om te weten dat er ook een haakse variant is van de voeding stekker.
[ Voor 16% gewijzigd door zwembroek op 02-04-2007 12:51 ]
Verwijderd
Ik heb via internet een Samsung LE32R81B besteld voor een bedrag van 689,-
Nou is dit een zeer laag bedrag, maar ze hebben het alweer aangepast zie ik, de prijs is nu 879,-
Ik hoop dat ik een goede deal heb gemaakt.
Heb namelijk al betaald, en wacht op mijn lcd tv. Volgens mij worden ze pas begin april geleverd, dus ik hoop dat ik hem midden april thuis heb!!
Verder vroeg ik me af wat een de optie Movie plus is? iemand enig idee..
Verwijderd
Voor 689 euro?Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:34:
Hallo allemaal,
Ik heb via internet een Samsung LE32R81B besteld voor een bedrag van 689,-
Nou is dit een zeer laag bedrag, maar ze hebben het alweer aangepast zie ik, de prijs is nu 879,-
Ik hoop dat ik een goede deal heb gemaakt.
Heb namelijk al betaald, en wacht op mijn lcd tv. Volgens mij worden ze pas begin april geleverd, dus ik hoop dat ik hem midden april thuis heb!!
Verder vroeg ik me af wat een de optie Movie plus is? iemand enig idee..
Verwijderd
Het is trouwens vanuit eshop besteld, ik heb tot nu toe geen vervelende berichten over deze shop gelezen.. En volgens mij is het niet mogelijk om consumenten achteraf nog te naaien, terwijl er al een factuur is opgemaakt..

Het kan best kloppen dat die prijs tijdelijk laag was. Dat was bij de introductie van de 40N71 ook zo, toen kon e-shop een bepaald aantal van die schermen voor een veel lagere prijs verkopen dan de normale latere prijs.Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 14:15:
uhm.. jaa voor 689 euro.. ik hoop niet dat ze dat doen... want ze hebben mijn bestelling al accepteerd, met de overgemaakte bedrag.. tevens stond er in mijn factuur op hun website hetzelfde bedrag.. Status staat nu op : In behandeling![]()
Het is trouwens vanuit eshop besteld, ik heb tot nu toe geen vervelende berichten over deze shop gelezen.. En volgens mij is het niet mogelijk om consumenten achteraf nog te naaien, terwijl er al een factuur is opgemaakt..
Je weet niet toevallig wat meer over de CI-module en digitaal TV in Nederland?Ferry34 schreef op maandag 02 april 2007 @ 12:15:
[...]
Er is een optie "just scan" (hebben ze vertaald naar alleen scannen) waardoor de overscan wordt uitgezet en dus 1:1 hebt. Dit is alleen beschikbaar via ingangen hdmi en component.
alleen scannen staat in de manual niet op component, alleen op HDMI
[ Voor 8% gewijzigd door AvanCade op 02-04-2007 15:32 ]
Verwijderd
Ik heb hem besteld bij de kijkshop voor 788,- euro !Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:51:
[...]
Voor 689 euro?Ik hoop voor jou dat ze niet nog een 200 euro erbij gaan vragen ivm drukfouten
Voor 689 euro heb je absoluut geen miskoop! Dat is echt een scherpe prijs!
Ook niet verkeerd lijkt me
http://img109.imageshack....age=4066fwithglareht4.jpg
[ Voor 50% gewijzigd door MitchR op 02-04-2007 17:16 ]
vanwaar de boze smilie? Er is toch gewoon een mooie TV te zien op je plaatje?MitchR schreef op maandag 02 april 2007 @ 17:12:
How do you like them apples...![]()
http://img109.imageshack....age=4066fwithglareht4.jpg
Ik verwacht dat het misschien iets met de reflectie in het scherm te maken heeft?r0g3r schreef op maandag 02 april 2007 @ 17:20:
[...]
vanwaar de boze smilie? Er is toch gewoon een mooie TV te zien op je plaatje?
Testing, one, two ...
zoals hierboven ook is gezegd: het scherm is helemaal glossy... zoals er ook veel laptops zijn geweestr0g3r schreef op maandag 02 april 2007 @ 17:20:
[...]
en ik heb dit altijd als mega irritant ervaren, en dan nu gaan ze het opeens op een tv doen...
dure spiegel voor 2000 euro
Klopt. Is al door meedere mensen over geklaagd. Er schijnt bij de nieuwe modellen een refelcterende coating op te zitten. Vanaf bepaalde hoeken kan het irritant worden. De nieuwere laptop modellen hebben dat al op het beeldscherm. Een soort van glossy look.hardware-lover schreef op maandag 02 april 2007 @ 17:28:
[...]
Ik verwacht dat het misschien iets met de reflectie in het scherm te maken heeft?
Russian Blue Neji
Kate Bush
Ikzelf was bij verschillende winkels in de buurt gaan kijken naar tv's en de samsung tv's sprongen mij gelijk in het oog. Mooi design en acceptabele prijs, maar nu moet ik gaan kiezen welke samsung tv ik nou het beste kan gaan kopen. Ikzelf zat het meest te denken aan de Samsung LE32R72B: http://kieskeurig.nl/prod...9EA56C125713A004A5487.htm
Wat vinden jullie van deze tv, of is er een veel betere tv in die prijsklasse (onder de 800 euro) en is het wel verstandig om zo'n tv via internet te halen (ook al bespaart het 100 euro)?
Weet iemand hoe lang dit nog zou kunnen duren?
edit: zie `m al wel in het buitenland opduiken voor nog geen 800 dollar (eerder in dit topic werd $1,299 genoemd). Zou tie dan hier voor rond de 800 euro beschikbaar kunnen komen?
[ Voor 25% gewijzigd door Patriek op 02-04-2007 19:48 ]
Inderdaad, mooie tv, jammer van het glossy scherm, hierdoor krijg je reflecties in je scherm, en kan je dus netzo goed weer een CRT kopen. Leuk en aardig dat Clear View, maar doe mij maar zonder dan!r0g3r schreef op maandag 02 april 2007 @ 17:20:
[...]
Het lijkt wel alsof er altijd wel iets irritants toegevoegd moet zijn bij een nieuw modelPhusebox schreef op maandag 02 april 2007 @ 17:40:
[...]
zoals hierboven ook is gezegd: het scherm is helemaal glossy... zoals er ook veel laptops zijn geweest
en ik heb dit altijd als mega irritant ervaren, en dan nu gaan ze het opeens op een tv doen...
dure spiegel voor 2000 euro

ja
Verwijderd
ik heb daarnet in vandenborre voor 670€ een SAMSUNG LE32S71 gekocht. zag me er best een leuke tv uit, en dat is hij ook. echter zit ik met iets irritant (in de toekomst zal het wel wennen als ik het niet kan veranderren) maar de backlight gaat heel dikwijls van livht naar donker naar licht (afhankelijk van de afbeelding) is er ergens een manier om dit uit te schakelen?
edit: Sorry, is al genoemd in dit topic... antwoord is ja
Gemerkt dat je veel beter op de UK-variant v/d site kunt kijken voor meer info en overzicht
[ Voor 67% gewijzigd door Patriek op 02-04-2007 21:50 ]
Dit topic is gesloten.