Als die site binnen de EU valt dan gaat het ALTIJD via de site aangezien ze volgens de wet niet de garantie mogen verleggen.McBBvB schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 11:01:
is iemand al is in aanraking gekomen met de garantie van Samsung. ik heb een site gezien waar de le26r71b een stuk goedkoper is dan bij de MM maar als ik daar een dode pixel tegenkom gaat dat niet via hen maar via Samsung. heeft Samsung hier een goede regeling in? zo ja dan bestel ik waarschijnlijk daar m'n scherm.
oke bedankt.sander- schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 14:25:
[...]
Als die site binnen de EU valt dan gaat het ALTIJD via de site aangezien ze volgens de wet niet de garantie mogen verleggen.
Anoniem: 178082
LE40F71B of LE40M71B?
Ik ben al 2 maanden aan het twijfelen. Tegen de tijd dat ik er uit ben zijn beide Tv's verouderd....
Ik kan niet kiezen tussen 100Hz (rustiger) en FullHD (toekomst vaster).
Kan iemand mij een goed argument geven voor de 1 of de andere TV?
Bedankt!
Ik ben al 2 maanden aan het twijfelen. Tegen de tijd dat ik er uit ben zijn beide Tv's verouderd....
Bedankt!
voor de 100Hz hoef je het niet te doen. Users van de M71 waren over het algemeen niet tevreden over de functie en spraken van een blurry effect en niet aan te raden tijdens gewone tv-uitzendingen. Je moet dit topic er nog maar eens op nazoeken, ik weet zeker dat ik het een keer ben tegengekomen.Anoniem: 178082 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 16:18:
LE40F71B of LE40M71B?
Bedankt!
En bovendien lijkt de keuze makkelijk als je DEZE TWEE lcd's tegenover elkaar zet, imho...
Tsja, zo blijf je bezig. Ik heb de 46F71 en ben er super blij mee! Ik denk dat je even realistisch moet kijken: hoe ver zit je er vanaf / wat vind je belangrijk / enz.Anoniem: 178082 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 16:18:
LE40F71B of LE40M71B?
Bedankt!
Ik zit er zelf 5,5 meter vanaf en wilde perse FullHD. Daarnaast moest hij mooi zijn, direct leverbaar en niet te duur.
Zijn beide TV's trouwens niet FullHD? In de war met de 86M...
Anoniem: 181923
Ik wilde exact hetzelfde schrijven gastr0g3r schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 16:30:
[...]
voor de 100Hz hoef je het niet te doen. Users van de M71 waren over het algemeen niet tevreden over de functie en spraken van een blurry effect en niet aan te raden tijdens gewone tv-uitzendingen. Je moet dit topic er nog maar eens op nazoeken, ik weet zeker dat ik het een keer ben tegengekomen.
En bovendien lijkt de keuze makkelijk als je DEZE TWEE lcd's tegenover elkaar zet, imho...
Persoonlijk zou ik de F71 nemen omdat de 100hz functie van de M71 niet naar behoren werkt.
Als de topic goed doorneemt kom je dit meerdere keren tegen. De F71 heeft daarentegen een prima TRUEHD (je moet denk ik wel de overscan probleem laten oplossen door een firmware update). Maar mocht het in je budget passen en als je nog een paar weken kunt wachten zou ik zeker overwegen om de nieuwe generatie Samsung LCD's te bezichtigen en een van hen te kiezen.
Het beeld van de F71 is heel erg rustig. Kijk wel in de winkel of er in het menu al de optie justscan in zit bij Picture Size (firmware 1009SVC). Samsung laat de nieuwe firmware er nl. niet meer gratis op zetten. Hun servicedienst (selectro) vraagt er 100€ voor.Anoniem: 181923 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 17:03:
[...]
Ik wilde exact hetzelfde schrijven gast![]()
Persoonlijk zou ik de F71 nemen omdat de 100hz functie van de M71 niet naar behoren werkt.
Als de topic goed doorneemt kom je dit meerdere keren tegen. De F71 heeft daarentegen een prima TRUEHD (je moet denk ik wel de overscan probleem laten oplossen door een firmware update). Maar mocht het in je budget passen en als je nog een paar weken kunt wachten zou ik zeker overwegen om de nieuwe generatie Samsung LCD's te bezichtigen en een van hen te kiezen.
Anoniem: 211485
ben benieuwd hoe jullie het volgende hebben gedaan:
mijn televisie heb ik opgehangen met een vogels beugel, de snoeren eronder zijn ook in een vogels kabelgoot weggewerkt.
Nu ik wil mijn JVC DD-3 luidsprekers ophangen. Uit die luidsprekers komt het bekende snoertje, in een licht kleurtje. Voor de luidsprekers zijn mooie wandhoudertjes te vinden, echter hoe werk je nu die snoeren mooi weg?
Peter
mijn televisie heb ik opgehangen met een vogels beugel, de snoeren eronder zijn ook in een vogels kabelgoot weggewerkt.
Nu ik wil mijn JVC DD-3 luidsprekers ophangen. Uit die luidsprekers komt het bekende snoertje, in een licht kleurtje. Voor de luidsprekers zijn mooie wandhoudertjes te vinden, echter hoe werk je nu die snoeren mooi weg?
Peter
Bedankt voor de tip! Dat is dus de fix voor het overscan probleem? Waar kan je de update downloaden?17maart schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 19:50:
[...]
Het beeld van de F71 is heel erg rustig. Kijk wel in de winkel of er in het menu al de optie justscan in zit bij Picture Size (firmware 1009SVC). Samsung laat de nieuwe firmware er nl. niet meer gratis op zetten. Hun servicedienst (selectro) vraagt er 100€ voor.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 178082 op 23-03-2007 08:41 ]
Hellow,Anoniem: 178082 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 16:18:
LE40F71B of LE40M71B?
Bedankt!
Heb zelf de LE40M71B, voor de 100Hz moet je het echt niet doen want deze staat bij mij altijd uit.
Behalve voor HD materiaal kan je hem aanlaten.
Voor de rest prima scherm en heel tevreden over.
Mvgr
Rikske
Anoniem: 209011
amigos
wat biedt de upcoming M86/87 meer dan F71 ?
contrast ratio
brightness
clear screen
???
hebben beide reeksen dezelfde 1080p resolutie of zit hier ook nog verschil in
thx for the info!
contrast ratio
brightness
clear screen
???
thx for the info!
Ik heb dankzij de jongens op avforums de nieuwe 1010 software kunnen dowloaden. Ik heb m gisteren geinstalleerd, zonder problemen. Zelfs de zenders hoefde ik dit keer niet opnieuw in te stellen. De rare kleur bug die ontstond als je switchte van film naar een andere modus is opgelost.
ola
Begrijp ik nu goed dat met de komst van firmware 1010 alle kinderziektes bij de F71 zijn opgelost? Geen rare kleuren/strepen/overscan/justscan/dle problemen meer?yah schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 10:48:
Ik heb dankzij de jongens op avforums de nieuwe 1010 software kunnen dowloaden. Ik heb m gisteren geinstalleerd, zonder problemen. Zelfs de zenders hoefde ik dit keer niet opnieuw in te stellen. De rare kleur bug die ontstond als je switchte van film naar een andere modus is opgelost.
Want dan zou de F71 echt een topscherm zijn voor 1528 euro (mocht het overigens nog beschikbaar worden
Super! Dat wil ik ook. Alleen weet ik niet hoe ik aan zo'n kabel kom. Zelf maken zie ik tegen op. Heb geen soldeerbout en weet ook niet welke pin nu welke pin is in zo'n serieele stekker. Ben bang dat als niet de goeie pins aangesloten worden, dat er dan iets kapot kan gaan aan de TV. Weet jij hoe je aan zo'n kabel komt. Of mag ik die van jou lenen (Oegstgeest-ZuidHolland). Er staat een lekker biertje en/of kop koffie voor je klaaryah schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 10:48:
Ik las op internet:Anoniem: 209011 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 10:39:
amigos
contrast ratio
brightness
clear screen
???
thx for the info!
LE40M86
1920x1080p
HDMI 1.3
dynamisch contrast 15000:1 (de N serie heeft 10000:1)
optische audio out
just scan optie 1:1 over hdmi (+component?)
DNI-e is uit te zetten
Ik heb sinds gister een LE32S71
Heb em momenteel nog aangesloten op het analoge signaal maar ik moet zeggen dat deze TV me goed bevalt
Het signaal is goed en het beeld is relatief scherp voor analoge ontvangst. Heb hem gehaald bij BCC in de MegaStores in Den Haag. Kwam eigenlijk voor een ander model (de LE32R32 of zo geloof ik) maar daarvan hadden ze terwijl ik van Leidschendam naar Den Haag ging de laatste van verkocht dus kreeg ik nu deze voor de prijs van de oudere 
Heb em momenteel nog aangesloten op het analoge signaal maar ik moet zeggen dat deze TV me goed bevalt

I Don't Know, So Don't Shoot Me
Anoniem: 213525
Heb een Samsung 40M86 besteld!
Krijg m volgende week vrijdag thuisbezorgd... Ben wel een beetje benieuwd naar het uiterlijk van het scherm, aangezien hij nog nergens te bewonderen is in de winkels en de foto's van de M86 op nederlandse pagina's laten zien dat dit type met het zilverkleurige randje is maar op de engelse Samsung site is de M86 helemaal zwart en de M87 met het zilveren randje...??
Had eerst de 40F71 in bestelling staan maar toen bekend werd dat deze nieuwe lijn eraan kwam en te bestellen was toch maar gekozen voor dit nieuwere type, mede vanwege het hogere 'dynamische' contrast van 15.000:1, maar ook vanwege de hdmi 1.3 en natuurlijk de 3 hdmi aansluitingen. Ben ook wel een beetje nieuwsgierig naar de optische geluidsuitgang.
Laat het volgende week nog wel weten.
Grtz
Krijg m volgende week vrijdag thuisbezorgd... Ben wel een beetje benieuwd naar het uiterlijk van het scherm, aangezien hij nog nergens te bewonderen is in de winkels en de foto's van de M86 op nederlandse pagina's laten zien dat dit type met het zilverkleurige randje is maar op de engelse Samsung site is de M86 helemaal zwart en de M87 met het zilveren randje...??
Had eerst de 40F71 in bestelling staan maar toen bekend werd dat deze nieuwe lijn eraan kwam en te bestellen was toch maar gekozen voor dit nieuwere type, mede vanwege het hogere 'dynamische' contrast van 15.000:1, maar ook vanwege de hdmi 1.3 en natuurlijk de 3 hdmi aansluitingen. Ben ook wel een beetje nieuwsgierig naar de optische geluidsuitgang.
Grtz
ik had begrepen dat je hiervoor simpelweg een usb stick kan gebruiken, maar mischien heb ik het mis.17maart schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 12:09:
[...]
Super! Dat wil ik ook. Alleen weet ik niet hoe ik aan zo'n kabel kom. Zelf maken zie ik tegen op. Heb geen soldeerbout en weet ook niet welke pin nu welke pin is in zo'n serieele stekker. Ben bang dat als niet de goeie pins aangesloten worden, dat er dan iets kapot kan gaan aan de TV. Weet jij hoe je aan zo'n kabel komt. Of mag ik die van jou lenen (Oegstgeest-ZuidHolland). Er staat een lekker biertje en/of kop koffie voor je klaar(reiskosten ook vergoed)
Is er een link beschikbaar waar de 1010 software te downloaden is?
Anoniem: 209011
welke shop ?Anoniem: 213525 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 13:44:
Heb een Samsung 40M86 besteld!![]()
Grtz
linkje 1010SVC voor F71
http://www.4shared.com/file/12658624...010SVCmot.html
Anoniem: 114719
Weet iemand toevallig bij hoeveel dead pixels Samsung je een nieuw Lcd scherm krijgt?
Ik heb namelijk een LE32N71B televisie en de eerst had ik terug gebracht naar de IT's omdat ie ongeveer 4 dead pixels had, daar had ik een nieuw scherm gekregen zonder dead pixels (zelf gechecked). en deze heeft na ongeveer 3 maanden niet veel gebruik nu 2 dead pixels.
Vind dit erg jammer, heb dat ook gemeld bij Samsung en die zeggen dat ik nu contact moet opnemen met een samsung support telefoonnr enz.
Ik heb namelijk een LE32N71B televisie en de eerst had ik terug gebracht naar de IT's omdat ie ongeveer 4 dead pixels had, daar had ik een nieuw scherm gekregen zonder dead pixels (zelf gechecked). en deze heeft na ongeveer 3 maanden niet veel gebruik nu 2 dead pixels.
Vind dit erg jammer, heb dat ook gemeld bij Samsung en die zeggen dat ik nu contact moet opnemen met een samsung support telefoonnr enz.
Winkel... Prijstopper Amsterdam. Ben niet zo weg van internet shops. Betaal liever iets meer in een winkel dan op internet. Net ff dat beetje meer zekerheid.Anoniem: 209011 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 13:58:
[...]
welke shop ?![]()
linkje 1010SVC voor F71
http://www.4shared.com/file/12658624...010SVCmot.html

Ps. Die link werkt niet...
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 213525 op 23-03-2007 14:19 ]
Deze misschien wel: http://www.egraphixstudios.com/samsung/
Je moet misschien de bestanden na download nog wel hernoemen van *.htm naar *.rar
De originele link voor versie 1010svc is: http://www.4shared.com/file/12658624/e0140d69/T_FMSLMPEU_1010SVCmot.html.
[ Voor 88% gewijzigd door RichieB op 23-03-2007 16:01 ]
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Zo, eindelijk m'n DVI-VGA kabel binnen. Netjes neergelegd en aangesloten. Maar nu krijg ik met geen mogelijkheid de resolutie op de tv naar 1920x1080. Hij gaat max naar 1600x1200 op 60Hz. M'n eigen monitor draait opn 1680x1050. En ik draai Vista 64 met de 101.41 driver.
Ook is het blauw overdreven aanwezig op de LE40F71, vreemde zaak.
Wie kan me even uitleggen hoe ik de tv op FullHD resolutie krijg, want ik kan het via de search niet vinden!
Ook is het blauw overdreven aanwezig op de LE40F71, vreemde zaak.
Wie kan me even uitleggen hoe ik de tv op FullHD resolutie krijg, want ik kan het via de search niet vinden!
ik denk dat het lukt met powerstrip
Met Powerstrip lukt het me ook niet om handmatig een resolutie in te voeren. Dat wordt weer een Google speurtocht!
Anoniem: 148089
interessante link eerste review M86 (46"versie)
http://www.samsung.com/uk...HFapr07web_Samsung_v2.pdf
veelbelovend!
Adriaan
http://www.samsung.com/uk...HFapr07web_Samsung_v2.pdf
veelbelovend!
Adriaan
Dit is het tabelletje dat er sinds eerdere delen van dit Samsung topic is:Anoniem: 114719 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 14:06:
Weet iemand toevallig bij hoeveel dead pixels Samsung je een nieuw Lcd scherm krijgt?

Anoniem: 114719
Hee bedankt. maar wat bedoelen ze precies met een bright dot en wat met een Dark dot?Swoosh schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 23:32:
[...]
Dit is het tabelletje dat er sinds eerdere delen van dit Samsung topic is:
[afbeelding]
Ik verwacht zelf dat een bright dot een dot is dat altijd in 1 kleur blijft branden en een dark dot eentje die gewoon helemaal niks meer doet.
Ik heb 2 van die bright dots
Je woont helaas te ver weg. Ik woon aan de aandere kant van nl. Niet alle problemen zijn opgelost, maar we zijn een heel stuk verder. Ik vind nog steeds de kleuren van de gezichten te rood en de kleuren van de gezichten van de mensen passen zich liht aan de achtergrond kleur van de set. Als ze dat ook hadden opgelost was het perfect, maar niet iedereen merkt dit. Maar ik ben blij dat eindelijk die kleuren bug is opgelost. Was echt vervelend. Ik weet dat je de kabels trouwens ook kant en klaar op ebay kan kopen. Ik weet alleen niet waar je precies op moet zoeken.17maart schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 12:09:
[...]
Super! Dat wil ik ook. Alleen weet ik niet hoe ik aan zo'n kabel kom. Zelf maken zie ik tegen op. Heb geen soldeerbout en weet ook niet welke pin nu welke pin is in zo'n serieele stekker. Ben bang dat als niet de goeie pins aangesloten worden, dat er dan iets kapot kan gaan aan de TV. Weet jij hoe je aan zo'n kabel komt. Of mag ik die van jou lenen (Oegstgeest-ZuidHolland). Er staat een lekker biertje en/of kop koffie voor je klaar(reiskosten ook vergoed)
ola
Heb je je kleuren wel gekalibreerd met bijv. Digital Video Essentials? En gamma en dynamic dimming uitgezet in het service menu? Sinds ik dat allemaal gedaan heb zijn de kleuren echt heel natuurlijk.yah schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 00:11:
Ik vind nog steeds de kleuren van de gezichten te rood en de kleuren van de gezichten van de mensen passen zich liht aan de achtergrond kleur van de set.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Damn ik kan niet wachten op de nieuwe lijn van Samsung
Ik hoop dat de LE40N86 een stuk voordeliger wordt als de 40M86
We weten al ongeveer wat de M86 gaat kosten maar kan iemand mij een indicatie geven van de N86?
http://www.samsung.com/uk...c.asp?page=Specifications
[update]
He wat raar. Net zag ik amper iets staan op kieskeurig en nu zie ik de prijzen.
Het gaat dus 1600 euro kosten.
http://www.kieskeurig.nl/...n86&pcode=tv_lcd&gq=40n86
Toch weer zo'n 160 euro goedkoper als de M86
[/update]
Ik hoop dat de LE40N86 een stuk voordeliger wordt als de 40M86
We weten al ongeveer wat de M86 gaat kosten maar kan iemand mij een indicatie geven van de N86?
http://www.samsung.com/uk...c.asp?page=Specifications
[update]
He wat raar. Net zag ik amper iets staan op kieskeurig en nu zie ik de prijzen.
Het gaat dus 1600 euro kosten.
http://www.kieskeurig.nl/...n86&pcode=tv_lcd&gq=40n86
Toch weer zo'n 160 euro goedkoper als de M86
[/update]
[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 181923 op 24-03-2007 12:15 ]
Ik heb mijn PC via VGA aangesloten op de LE40F71B. Wanneer ik op de PC een 1080p demo filmpje start dan wordt dat mooi op de TV weergegeven. Bij de NVidia instellingen heb ik gekozen dat video inhoud bij volledig scherm op de LCD tv moet worden weergegeven.
Maar als ik video's van ander formaat dan 1080p afspeel op de PC, dan krijg ik op de TV alleen nog een zwart scherm met de melding "Niet ondersteund". Als ik niks afspeel, zie ik de afbeelding die op mijn bureaublad ligt. En ook kan ik vensters die ik rechts van mijn beeldscherm afschuif terug zien komen op de TV.
Wie weet wat ik moet instellen om ook andere video's dan 1080p te kunnen zien op de TV als ik ze op de PC afspeel?
Maar als ik video's van ander formaat dan 1080p afspeel op de PC, dan krijg ik op de TV alleen nog een zwart scherm met de melding "Niet ondersteund". Als ik niks afspeel, zie ik de afbeelding die op mijn bureaublad ligt. En ook kan ik vensters die ik rechts van mijn beeldscherm afschuif terug zien komen op de TV.
Wie weet wat ik moet instellen om ook andere video's dan 1080p te kunnen zien op de TV als ik ze op de PC afspeel?
Update:Vorkie schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 21:56:
[...]
Update:
Vandaag gebeld.
TV gaat terug, mag een andere uitkiezen.
Wordt nu wel weer een Samsung, een S71 40" TFT.
Toch vraag ik me af waarom ze dit niet eerder gedaan hadden. Scheelt hun toch aanzienlijk veel tijd.
Zal wel een foto plaatsen als die S71 hier hangt
Wordt wel een leuk setje zo:
Samsung S71 40"
Harman Kardon AVR 135 met de Harman Kardon DVD27 en HKTS7
Alles in het pianolakzwartmet hier en daar een zilver randje natuurlijk
Gisteren eindelijk de brief gehad na lang bellen! Heeft al met al 3 maanden geduurd voordat we de tv konden uitkiezen.
Nou hebben we gisteren een LE40R71B gehaald en ik moet zeggen, heerlijk
Heb jij al winkels gevonden die de LE52M86BD of LE52M87BD voor 2999,- aanbieden.zwembroek schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 16:55:
Nog even een laatste update m.b.t. de LE46M86.
Na weer een rondje bellen met internetshops en samsung blijkt de LE46M86/M87 te
verschillen in uiterlijk. Helaas kan niemand mij het verschil in uiterlijk aangeven zodat ik wacht met pre-orderen. Nogmaal werd mij benadrukt dat de LE46M86/M87 goed leverbaar zal zijn na half april.
De reden van Samsung om de site nog niet te updaten met het nieuwe model is gewoon uit marketing technisch oogpunt. (Volgens de aardige meneer van het 0900 -Samsung nummer) Omdat
nog niet alle oude voorraden van de F71 serie waren verkocht. Dit oude model blijft dan ook niet in productie. Echter wordt de Samsung site zeer binnenkort geupdate. Ook een leuk weetje is dat de LE52M86 bij een bepaalde webshop voor een prijsje van 2999,= zal gaan.
Misschien toch voor een maatje groter gaan misschien...
Ik ben ook aan het kijken naar dat scherm, gister kon ik alleen maar komplett vinden en wel voor 3999,- maar ik keek vandaag weer op kieskeurig en nu staan er al heel wat winkels en gister stond er geen winkel tussen.
Goedkoopste 52" M86 3199,-
Goedkoopste 52" M87 3219,-
Heb alleen nog geen duidelijk verschil gezien tussen de 2.
Het is echt een vet scherm en voor 3200,- redelijk geprijsd.
Hallo mede samsungers 
Vandaag heb ik voor mijn slaapkamer een LE19R71B gehaald. Wat volgens deze topic HD-ready moet zijn.
Dus heb ik vandaag geprobeerd om mijn dvd speler te gebruiken op progressieve scan aan maar waaneer ik dat doe wordt de beeld zwart.
(Hetzelefde heb ik met mijn PS2 met natuurlijk een game die 480 p heeft)
Ik heb hem aangesloten via een scartkabel. Mijn dvd speler heeft nog een plaats voor S-Video.
Vandaag heb ik voor mijn slaapkamer een LE19R71B gehaald. Wat volgens deze topic HD-ready moet zijn.
Dus heb ik vandaag geprobeerd om mijn dvd speler te gebruiken op progressieve scan aan maar waaneer ik dat doe wordt de beeld zwart.
Ik heb hem aangesloten via een scartkabel. Mijn dvd speler heeft nog een plaats voor S-Video.
Helpt dit niet dan? Dit las ik in het begin van deze thread:XeNoBiTe schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 21:53:
Met Powerstrip lukt het me ook niet om handmatig een resolutie in te voeren. Dat wordt weer een Google speurtocht!
Inmiddels heb ik de volgende oplossing gevonden:
- Dualview, met de TV als secundaire monitor
- Resolutie TV op 1920 X 1080 en resolutie beeldscherm op 1280 x 1024
- Via nvidia Control Panel, Video en Televisie, Video-opties volledig scherm wijzigen, Tijdens het kijken naar de video-inhoud..., Ook met volledig scherm tonen op mijn, Automatische detectie
[ Voor 3% gewijzigd door Ferry34 op 24-03-2007 22:54 ]
Progressieve scan werkt niet met SCART(RGB), maar alleen met HD-aansluitingen. Bij de PS2 bijvoorbeeld heb je een Component kabel nodig die je dan weer d.m.v een Component-->DVI converter kan aansluiten op je 19R71BALPACINO schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 22:51:
Hallo mede samsungers
in de service menu heb ik die dingen ook uitgezet. ik heb veel kleurinstellingen geprobeerd, maar het maakt niet zo heel erg veel uit. Als ik heel erg weinig kleur doe worden de gezichten minder rood, maar echt heel weinig kleur is ook niet echt de bedoeling lijkt me. Maar ik zal kijken of ik aan video essentials kan komen. Thanx voor de tip.RichieB schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 09:12:
[...]
Heb je je kleuren wel gekalibreerd met bijv. Digital Video Essentials? En gamma en dynamic dimming uitgezet in het service menu? Sinds ik dat allemaal gedaan heb zijn de kleuren echt heel natuurlijk.
ola
Anoniem: 208887
Mensen, wat zijn jullie ervaringen met de Samsung LE32R71B ? Heeft iemand hem thuis? Morge ga ik um in huis halen bij de MM Den Haag voor 779 euro + 20% personeelskorting
Ik zie nergens in dit topic de LE32R71 voorbij vliege. Wie heeft um huis?
Dan heb je dit topic waarschijnlijk niet eens gelezen.Ik zie nergens in dit topic de LE32R71 voorbij vliege.

Heb m nu goed draaiend op 1920x1080p. Driver uit de 97.** serie geinstalleerd en de kabels van de monitor en tv omgewisseld. Ook de TV geaard aangesloten wat natuurlijk het beeld helemaal storingsvrij maakt! Happy Tweaker....
Kijk hier eens!!!Anoniem: 208887 schreef op zondag 25 maart 2007 @ 10:29:
Mensen, wat zijn jullie ervaringen met de Samsung LE32R71B ? Heeft iemand hem thuis? Morge ga ik um in huis halen bij de MM Den Haag voor 779 euro + 20% personeelskortingIk zie nergens in dit topic de LE32R71 voorbij vliege. Wie heeft um huis?
Dus als ik mijn dvd wil aansluiten met progressive scan moet ik een SCART>DVI kabel/adapter hebben toch ?BurkaN schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 23:07:
[...]
Progressieve scan werkt niet met SCART(RGB), maar alleen met HD-aansluitingen. Bij de PS2 bijvoorbeeld heb je een Component kabel nodig die je dan weer d.m.v een Component-->DVI converter kan aansluiten op je 19R71B
Nog een vraag: Ik heb geprobeerd via service menu de zap tijd te verkorten maar dat lukt niet want bij mij zie ik helemaal geen "Video Mute Time" staan wel heel veel opties
Nee, want progressive scan werkt niet via scart. Ook niet als je scart converteert naar DVI. Je zult OF via component kabeltjes OF via HDMI/DVI moeten werken.ALPACINO schreef op zondag 25 maart 2007 @ 12:53:
[...]
Dus als ik mijn dvd wil aansluiten met progressive scan moet ik een SCART>DVI kabel/adapter hebben toch ?
Nederlands is makkelijker als je denkt
Kan je dan niet beter gaan voor die nieuwe versie, Samsung LE32R82B vanwege hoger contrast enz?Anoniem: 208887 schreef op zondag 25 maart 2007 @ 10:29:
Mensen, wat zijn jullie ervaringen met de Samsung LE32R71B ? Heeft iemand hem thuis? Morge ga ik um in huis halen bij de MM Den Haag voor 779 euro + 20% personeelskortingIk zie nergens in dit topic de LE32R71 voorbij vliege. Wie heeft um huis?
Volgens mij scheelt t qua prijs bijna niks.
Ok, Ik heb net de plaats achter mijn dvd speler gevonden waar de component kabels in moeten.SeatRider schreef op zondag 25 maart 2007 @ 12:57:
[...]
Nee, want progressive scan werkt niet via scart. Ook niet als je scart converteert naar DVI. Je zult OF via component kabeltjes OF via HDMI/DVI moeten werken.
Maar alleen mijn samsung heeft dat niet, ik zie een dvi en av plaats verder geen plaats voor komponent
Daarom heb je dus ook een Component ---> DVI converter OF kabel nodig, zoals ik al eerder zei...ALPACINO schreef op zondag 25 maart 2007 @ 16:42:
[...]
Ok, Ik heb net de plaats achter mijn dvd speler gevonden waar de component kabels in moeten.
Maar alleen mijn samsung heeft dat niet, ik zie een dvi en av plaats verder geen plaats voor komponent
De LE19R71 heeft nl. (zoals je al aangaf? GEEN component aansluiting.
Ook * InsjaHH is zich aan 't orienteren op een aankomende 40 inch LCD. Als ik dit zo lees en vergelijk is de aankomende M86 een zeer goede kanshebber. Vooral als je bedenkt dat je voor +- 200 euro meer tov de F71 meer features en betere specs krijgt. Zou hem alleen wel eerst in 't echt willen zien... blijft lastig om zo'n TV in een winkel te vinden.Ferry34 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 12:10:
Ik las op internet:
LE40M86
1920x1080p
HDMI 1.3
dynamisch contrast 15000:1 (de N serie heeft 10000:1)
optische audio out
just scan optie 1:1 over hdmi (+component?)
DNI-e is uit te zetten
Ok thnx.BurkaN schreef op zondag 25 maart 2007 @ 16:49:
[...]
Daarom heb je dus ook een Component ---> DVI converter OF kabel nodig, zoals ik al eerder zei...
De LE19R71 heeft nl. (zoals je al aangaf? GEEN component aansluiting.
Spijtig genoeg heb ik twee defecte/dode pixels gevonden. Echter storend is het niet maar toch.
Mijn vraag is: Kan het zo zijn dat de dode pixels uitberieden of helemaal in donker zwart/wit veranderd.
Als ja dan ga ik morgen terug brengen.
Anoniem: 211485
scheelt dat zo veel? Heb namelijk op sommige zenders erg veel storing (analoog signaal), waarbij de TV via een niet geaard stopcontact is aangesloten. Dit terwijl onze provider (Onsnet Nuenen) bekend staat om zijn sterke signaal en de grote bandbreedte per zender...XeNoBiTe schreef op zondag 25 maart 2007 @ 12:46:
Heb m nu goed draaiend op 1920x1080p. Driver uit de 97.** serie geinstalleerd en de kabels van de monitor en tv omgewisseld. Ook de TV geaard aangesloten wat natuurlijk het beeld helemaal storingsvrij maakt! Happy Tweaker....
Nee volgens mij niet. Maar als je het nog zou kunnen omruilen zal ik dat wel doen puur om het feit dat ik geen dode pixels zou willen in een nieuw product.ALPACINO schreef op zondag 25 maart 2007 @ 17:29:
[...]
Ok thnx.![]()
Spijtig genoeg heb ik twee defecte/dode pixels gevonden. Echter storend is het niet maar toch.
Mijn vraag is: Kan het zo zijn dat de dode pixels uitberieden of helemaal in donker zwart/wit veranderd.
Als ja dan ga ik morgen terug brengen.
< dit stukje webruimte is te huur >
Ik ben geen electricien, dus kan het niet onderbouwen. Maar ik heb vaker gelezen dat het belangrijk is je computer en je tv te aarden. Er zit aarde op de stekker, dus dan zal het toch wel van belang zijn dat die ook aangesloten is. Trouwens heb ik hier geen aarde in de wandcontactdoos, dus heb met een aardeklem (Gamma) een kabel vastgeklemd op de verwarming. Andere einde van die kabel weer vastgemaakt aan de aarde van de stekkerdoos en klaar is kees!Anoniem: 211485 schreef op zondag 25 maart 2007 @ 17:59:
[...]
scheelt dat zo veel? Heb namelijk op sommige zenders erg veel storing (analoog signaal), waarbij de TV via een niet geaard stopcontact is aangesloten. Dit terwijl onze provider (Onsnet Nuenen) bekend staat om zijn sterke signaal en de grote bandbreedte per zender...
Hebben jullie al wat meer gelezen over het nieuwe "Movie Plus" dat op de nieuwe Samsung modellen zit . Is dit een soort 100hz idee? Ik heb namelijk nu een Samsung LE26R72B en ben in het algemeen best tevreden over dit toestel maar tijdens bv F1 wedstrijden schiet de TV echt tekort. De TV kan dan duidelijk niet het snelle camerawerk volgen. Wat resulteert in vage auto's. Dit vind ik knap vervelend als race fanaat
. Ik hoop dat door Movie Plus dit verbeterd kan worden. Dus alle info over Movie Plus zijn welkom
Anoniem: 213838
Ik overweeg te kopen de LE40F71B dan wel de LE40N71B.
Ik kijk digitale tv via multikabel en bezit (momenteel) alleen de Nintendo Wii en de PS2 (heeeeel misschien in de zeker-niet-nabije toekomst de PS3).
Mijn normale kijkafstand is tussen de 3.00m en 3.50m.
Zal ik, bij het kijken van digitale tv en DVD's veel profijt ondervinden van de LE40f71B ten opzichte van de LE40N71B?
Ik lees op kieskeurig over de 'f' tegenstrijdige berichten.
Zo zouden sommigen last hebben van ghosting bij DVD's en tv-kijken en anderen maken daar weer helemaal geen melding van.
Wat zijn de ervaringen van de gebruikers op dit forum?
Bij voorbaat dank voor antwoord.
Ik kijk digitale tv via multikabel en bezit (momenteel) alleen de Nintendo Wii en de PS2 (heeeeel misschien in de zeker-niet-nabije toekomst de PS3).
Zal ik, bij het kijken van digitale tv en DVD's veel profijt ondervinden van de LE40f71B ten opzichte van de LE40N71B?
Zo zouden sommigen last hebben van ghosting bij DVD's en tv-kijken en anderen maken daar weer helemaal geen melding van.
ik kan nu redelijk goedkoop de samsung le26r51b kopen. ik wilde eigenlijk de le26r71b kopen maar die is een stuk duurder. is de le26r51b een stuk slechter dan de le26r71b of valt het wel mee? heeft iemand toevallig dit scherm?
Voor hoeveel kan je de LE25R51B kopen als ik vragen mag, want bij de MediaMarkt in Utrecht is de LE26R71B voor 599 euro te verkrijgen.McBBvB schreef op maandag 26 maart 2007 @ 14:06:
ik kan nu redelijk goedkoop de samsung le26r51b kopen. ik wilde eigenlijk de le26r71b kopen maar die is een stuk duurder. is de le26r51b een stuk slechter dan de le26r71b of valt het wel mee? heeft iemand toevallig dit scherm?
ja het was tweede hands maar het was een foutje. prijs ligt nu bij de 500. en de le26r71b is nieuw op internet al 529 euro...BurkaN schreef op maandag 26 maart 2007 @ 14:10:
[...]
Voor hoeveel kan je de LE25R51B kopen als ik vragen mag, want bij de MediaMarkt in Utrecht is de LE26R71B voor 599 euro te verkrijgen.
Verschil tussen die twee is voornamelijk dat de F full-HD is en de N HD-ready. Je tv signaal en je dvd's zijn geen HD dus zal de F geen voordeel hebben boven de N. Dat voordeel krijg je waarschijnlijk pas zichtbaar als je 1080p bronmateriaal afspeelt zoals bluray, hddvd, games.Anoniem: 213838 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 11:46:
Ik overweeg te kopen de LE40F71B dan wel de LE40N71B.
Ik zie overigens geen ghosting bij mijn 32N71.
Hier zat ik op te wachten. Dank je wel!RichieB schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 15:54:
De originele link voor versie 1010svc is: http://www.4shared.com/file/12658624/e0140d69/T_FMSLMPEU_1010SVCmot.html.
Nu wel de moeite waard om eindelijk het kabeltje in elkaar te solderen. Hoop dat het lukt en ik geen model heb die niet te updaten is!
I don't have a solution but I admire the problem.
Korte Update:Anoniem: 213525 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 13:44:
Heb een Samsung 40M86 besteld!![]()
Grtz
Levering uitgesteld tot 4 april. Korte vertraging van 6 dagen... Hoop dat het daarbij blijft en ik dus halverwege volgende week een mooie foto en review online kan zetten van dit superscherm.
Wordt vervolgd....
LCDJUNK waar heb je het besteld en mag ik vragen wat jij hiervoor betaald hebt?Anoniem: 213525 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 20:02:
[...]
Korte Update:
Levering uitgesteld tot 4 april. Korte vertraging van 6 dagen... Hoop dat het daarbij blijft en ik dus halverwege volgende week een mooie foto en review online kan zetten van dit superscherm.
Wordt vervolgd....
Dat mag je best vragen hoor... Bij een Prijstopper.
Ging kijken of die dingen al ergens te krijgen waren en bij een BCC en MM werd ik raar aangestaard. Uiteindelijk liep ik langs een Prijstopper en kwam iemand tegen die daar werkte die precies wist waar ik het over had, zeg maar een mede kenner.
Scherm kostte normaal 2199,- maar heb m kunnen bestellen voor 1875,-.
Vind dit zelf een hele mooie prijs voor zo'n nieuw scherm bij een winkel vandaan. 100 euro duurder dan de goedkoopste bij kieskeurig maar ben niet zo'n fan van internet winkels.
Heb meer vertrouwen in een echte winkel.
Ging kijken of die dingen al ergens te krijgen waren en bij een BCC en MM werd ik raar aangestaard. Uiteindelijk liep ik langs een Prijstopper en kwam iemand tegen die daar werkte die precies wist waar ik het over had, zeg maar een mede kenner.
Vind dit zelf een hele mooie prijs voor zo'n nieuw scherm bij een winkel vandaan. 100 euro duurder dan de goedkoopste bij kieskeurig maar ben niet zo'n fan van internet winkels.
Dat is een prima bedrag!Anoniem: 213525 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 20:59:
Dat mag je best vragen hoor... Bij een Prijstopper.
Nou hopen dat jij het al volgende week krijgt. Kan jij alvast genieten
Vandaag langs IT'S geweest en ik kan hem ruilen zonder problemenaex351 schreef op zondag 25 maart 2007 @ 20:47:
[...]
Nee volgens mij niet. Maar als je het nog zou kunnen omruilen zal ik dat wel doen puur om het feit dat ik geen dode pixels zou willen in een nieuw product.
Btw het ging om een defecte pixel maar ze deden niet moeilijk over
Weet iemand of er een Component > DVI kabel bestaat ? Zo ja kan ik hem ook ergens kopen ?
Ik heb via google gezocht maar kon niets vinden. Ik wil namelijk progressive scan gebruiken tijdens dvd's kijken
[ Voor 20% gewijzigd door ALPACINO op 26-03-2007 22:52 ]
Mooi, vrijdag de Samsung LE32R71B voor mij
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 208887 op 27-03-2007 13:51 ]
Krijg jij het ook voor 1875?bounto schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 13:13:
hey mensen ik krijg mijn 40M86 op zaterdag 7 april. bij modern besteld.
Anoniem: 212378
Ik wacht pas tot eind april tot ik een nieuwe 32'' ga kopen.
Zit te twijfelen tussen de S81 of de duurdere R81.
S81 is 749,- en R81 879,- bij de modern volgens mij !
Vandaag contact gehad met Samsung over de kleuren bug van de LE40F71B en de just-scan update welke de overscan en 1:1 pixelmapping verhelpt op de HMDI aansluiting.
In eerste instantie was ik vergeten te vertellen over de kleuren bug van de televisie en werd me verteld dat dit 45 euro zou kosten + voorrijkosten voor de just-scan update. Vervolgens ook het kleuren probleem aangekaart (wat raar genoeg niet bij Samsung bekend was) maar dit viel onder de garantie.
Voor zover ik gelezen heb heeft Samsung firmware versie 1009svc en 1010svc. De eerst genoemde versie bevat alleen de just-scan update en de tweede genoemde versie bevat zowel de just-scan update als het kleuren flikker probleem. Kan iemand dit bevestigen?
In eerste instantie was ik vergeten te vertellen over de kleuren bug van de televisie en werd me verteld dat dit 45 euro zou kosten + voorrijkosten voor de just-scan update. Vervolgens ook het kleuren probleem aangekaart (wat raar genoeg niet bij Samsung bekend was) maar dit viel onder de garantie.
Voor zover ik gelezen heb heeft Samsung firmware versie 1009svc en 1010svc. De eerst genoemde versie bevat alleen de just-scan update en de tweede genoemde versie bevat zowel de just-scan update als het kleuren flikker probleem. Kan iemand dit bevestigen?
Willy-Jan,Willy-Jan Prijs schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 13:46:
Vandaag contact gehad met Samsung over de kleuren bug van de LE40F71B en de just-scan update welke de overscan en 1:1 pixelmapping verhelpt op de HMDI aansluiting.
Kun je mij vertellen hoe je die kleurenbug kunt reproduceren.
ik zit te twijfelen tussen de LG 26LC3R en de Samsung LE26R71. ze zijn nagenoeg gelijk alleen het contrast van de samsung is 1000:1 en van de LG 800:1. het verschil in prijs is wel 60 euro in het voordeel van LG. weet iemand misschien voor welke tv ik beter kan gaan?
Ga ze allebei bekijken in de MediaMarkt ofzoMcBBvB schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 19:17:
ik zit te twijfelen tussen de LG 26LC3R en de Samsung LE26R71. ze zijn nagenoeg gelijk alleen het contrast van de samsung is 1000:1 en van de LG 800:1. het verschil in prijs is wel 60 euro in het voordeel van LG. weet iemand misschien voor welke tv ik beter kan gaan?
Een 'live' indruk van een tv kan veel voor je betekenen ipv alleen specs en plaatjes op internet.
Ik had voordat ik besloot voor een Samsung te gaan ook LG in m'n hoofd vanwege een wat lagere prijs, maar toen ik hem zag in de winkel viel hij meteen alweer af. De behuizing was in het echt minder mooi en het plaatje wat hij kon produceren was ook niet naar wens.
Anoniem: 193875
Heb de r81 besteld bij wehkamp. Levertijd was 1 week en nu ineens 2 weken.Anoniem: 212378 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 13:40:
Ik wacht pas tot eind april tot ik een nieuwe 32'' ga kopen.

We wachten af.
hmm oke, ja ben vandaag bij de mediamarkt geweest maar heb het scherm van LG niet kunnen ontdekken.Swoosh schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 19:24:
[...]
Ga ze allebei bekijken in de MediaMarkt ofzo![]()
Een 'live' indruk van een tv kan veel voor je betekenen ipv alleen specs en plaatjes op internet.
Ik had voordat ik besloot voor een Samsung te gaan ook LG in m'n hoofd vanwege een wat lagere prijs, maar toen ik hem zag in de winkel viel hij meteen alweer af. De behuizing was in het echt minder mooi en het plaatje wat hij kon produceren was ook niet naar wens.
Zet de tv aan en zet deze in film mode -> zet de tv uit -> zet de tv aan en schakel naar een andere mode. De kleuren beginnen dan als een gek te flikkeren. Firmware update 1010svc verhelpt dit kleuren probleem + voegt just-scan toe.17maart schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:50:
[...]
Willy-Jan,
Kun je mij vertellen hoe je die kleurenbug kunt reproduceren.
edit:
hier wordt er ook veel over gesproken zowel over de just-scan update als het kleuren flikker probleem, ruim 200+ pagina's.
Voor de mensen met een LE40F71B en een Playstation 3:
Wanneer je een PS3 hebt aangesloten op dit scherm en je hebt de just-scan optie aanstaan voor HDMI dan kan het zijn dat er groene lijnen onstaan rondom het beeld. Dit is makkelijk te verhelpen. Je moet namelijk naar de BD/DVD settings gaan van de PS3 en vervolgens de de HDMI output op RGB zetten ipv automatisch.
[ Voor 48% gewijzigd door Willy-Jan Prijs op 27-03-2007 20:29 ]
Anoniem: 81539
Fftjes tussen door. Mijn televisie is opgehangen aan de muur, nu komt er morgen een monteur het scherm vervangen. Is het nodig dat de tv van de muur wordt afgehaald bij het vervangen of kan het al hangend?
Anoniem: 21405
Is wel zo sociaal om 'm even te demonteren toch ? Hij zal er toch een keer af moeten, en dan is het netter om dit even in je eigen tijd te doen...
tenzij je wat anders bedoelt...
tenzij je wat anders bedoelt...
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 21405 op 27-03-2007 20:22 ]
het zal wel moeten als de tv vervangen gaat worden. Wanneer het bv iets software matig is of iets uitlezen zal dit wel via de service port gedaan worden achterop.Anoniem: 81539 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 20:02:
Fftjes tussen door. Mijn televisie is opgehangen aan de muur, nu komt er morgen een monteur het scherm vervangen. Is het nodig dat de tv van de muur wordt afgehaald bij het vervangen of kan het al hangend?
[ Voor 18% gewijzigd door Willy-Jan Prijs op 27-03-2007 20:27 ]
Ik wil graag Samsung LE23R32B kopen voor de slaapkamer.
Ik wil daar later de ps3 op aan sluiten op de HDMI.
Maar kan deze tv ook 1080P weergeven???
Eerrm.................... www.samsung.nl al geprobeerdEvertt schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 21:38:

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
De tv heeft een resolutie van 1366x768. Dan is het dus onmogelijk om 1920x1080p weer te geven.Evertt schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 21:38:
Hoef je niet verdrietig om te zijn, want ten eerste is 720p al fantastisch. Ten tweede zal je het verschil tussen 1080p en 720p op een 23inch toch niet kunnen zien.
Nogmaals: die 720p is fantastisch hoor.
En 1080i.
[ Voor 64% gewijzigd door ikweetniks op 27-03-2007 23:08 ]
idd je gaat pas het verschil tussen 1080p en 720p zien bij een tv van 40"of groter en dat bij een kijk afstand van geloof (correct me if i'm wrong) 1.5 meter afstand. Ik moet je vertellen ik ken weinig mensen die zo dicht op hun tv zitten. Ik zou zeggen veel plezier met je PS3 ik heb zojuist Resistance fall of men uitgespeeldFerry34 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 22:38:
[...]
De tv heeft een resolutie van 1366x768. Dan is het dus onmogelijk om 1920x1080p weer te geven.
Hoef je niet verdrietig om te zijn, want ten eerste is 720p al fantastisch. Ten tweede zal je het verschil tussen 1080p en 720p op een 23inch toch niet kunnen zien.
Nogmaals: die 720p is fantastisch hoor.
Samsung lanceert HD-ready designtelevisie met méér HDMI-aansluitingen
Gebruiksgemak en opvallend design binnen handbereik met één afstandsbediening
Delft, 26 maart 2007 – Met de LE40R8 introduceert Samsung een HD-ready televisie die een designpronkstuk in huis is. Met een veelvoud aan HDMI- aansluitingsmogelijkheden is de audiovisuele apparatuur van Samsung met één afstandsbediening aan te sturen. Het design met de transparante draaivoet verraadt een goed oog voor een natuurlijk lijnenspel. Zelfs de speakers zijn aan het oog onttrokken om het design volledig tot zijn recht te laten komen.
Met een contrastratio van 8.000:1, een helderheid van 550cd/m² en een zéér hoog percentage in kleurwaarden beschikt de Samsung LE40R8 40 inch LCD-televisie over een helder en haarscherp beeld. Televisiekijken wordt pure ontspanning. En om het gemak verder te vergroten beschikt de LE40R8 over de Auto Wall-Mount-ondersteuning, een bevestigingssysteem op afstandsbediening waarmee je comfortabel televisie kunt kijken vanuit elke stand en hoek.
De Samsung LE40R8 heeft drie HDMI 1.3-aansluitingen en één Anynet (HDMI-CEC)-aansluiting waarmee elk Samsung-apparaat met een druk op de afstandsbediening aan te sluiten en te besturen is.
In de transparante draaivoet is bij de zwarte hoogglans lakuitvoering zachtblauwe LED-verlichting verwerkt en bij de parelwitte uitvoering amberkleurige LED-verlichting. De gestileerde sensor touch-knoppen aan de zijkant onderstrepen het verfijnde uiterlijk van de Samsung LE40R8. De televisie is qua design en qua prestaties een aangename elegante verschijning.
In de R8-serie zijn naast het 40” model ook 23”, 26” en 32” modellen verkrijgbaar. De Samsung LE40R8 LCD-TV is verkrijgbaar voor een verkoopadviesprijs van €1.499,- inclusief B.T.W.
Gebruiksgemak en opvallend design binnen handbereik met één afstandsbediening
Delft, 26 maart 2007 – Met de LE40R8 introduceert Samsung een HD-ready televisie die een designpronkstuk in huis is. Met een veelvoud aan HDMI- aansluitingsmogelijkheden is de audiovisuele apparatuur van Samsung met één afstandsbediening aan te sturen. Het design met de transparante draaivoet verraadt een goed oog voor een natuurlijk lijnenspel. Zelfs de speakers zijn aan het oog onttrokken om het design volledig tot zijn recht te laten komen.
Met een contrastratio van 8.000:1, een helderheid van 550cd/m² en een zéér hoog percentage in kleurwaarden beschikt de Samsung LE40R8 40 inch LCD-televisie over een helder en haarscherp beeld. Televisiekijken wordt pure ontspanning. En om het gemak verder te vergroten beschikt de LE40R8 over de Auto Wall-Mount-ondersteuning, een bevestigingssysteem op afstandsbediening waarmee je comfortabel televisie kunt kijken vanuit elke stand en hoek.
De Samsung LE40R8 heeft drie HDMI 1.3-aansluitingen en één Anynet (HDMI-CEC)-aansluiting waarmee elk Samsung-apparaat met een druk op de afstandsbediening aan te sluiten en te besturen is.
In de transparante draaivoet is bij de zwarte hoogglans lakuitvoering zachtblauwe LED-verlichting verwerkt en bij de parelwitte uitvoering amberkleurige LED-verlichting. De gestileerde sensor touch-knoppen aan de zijkant onderstrepen het verfijnde uiterlijk van de Samsung LE40R8. De televisie is qua design en qua prestaties een aangename elegante verschijning.
In de R8-serie zijn naast het 40” model ook 23”, 26” en 32” modellen verkrijgbaar. De Samsung LE40R8 LCD-TV is verkrijgbaar voor een verkoopadviesprijs van €1.499,- inclusief B.T.W.

edit
[ Voor 212% gewijzigd door Ferry34 op 28-03-2007 08:26 ]
Dat is ook raar Lazrambo. Ik heb ff jouw tekst gegoogled en kwam precies dezelfde tekst tegen, maar die eindigde met hetvolgende:
In de R8-serie zijn naast het 40” model ook 23”, 26” en 32” modellen verkrijgbaar. De Samsung LE40R8 LCD-TV is verkrijgbaar voor een verkoopadviesprijs van €1.600,- inclusief B.T.W. en recupeltaks.
Misschien omdat deze pagina uit België lijkt te komen?
In de R8-serie zijn naast het 40” model ook 23”, 26” en 32” modellen verkrijgbaar. De Samsung LE40R8 LCD-TV is verkrijgbaar voor een verkoopadviesprijs van €1.600,- inclusief B.T.W. en recupeltaks.
Misschien omdat deze pagina uit België lijkt te komen?
1080p? Nee en bovendien als je een Xbox360 of een PS3 gaat kopen, koop liever een HD ready TV van minimaal 26 inch. (32 inch aanbeloven)Evertt schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 21:38:
Heb een LE40F71 gekocht. Ik heb deze aan de PC gehangen via de VGA. Krijg de scherpte niet geregeld. Het lukt niet met fine & course. Er is een soort 'blur' effect. Kan iemand mij helpen?
Sommige opties kan men niet uitkiezen (zijn grijs). Wil het beeld vergroten/verkleinen/verplaatsen/verbreden maar dat lukt niet in PC mode.
Dit kan weer wel via scart/composiet (Ext1/Ext2). Zie dat ik in de service menu dat ik firmware 1009 heb (dec2006).
Sommige opties kan men niet uitkiezen (zijn grijs). Wil het beeld vergroten/verkleinen/verplaatsen/verbreden maar dat lukt niet in PC mode.
Dit kan weer wel via scart/composiet (Ext1/Ext2). Zie dat ik in de service menu dat ik firmware 1009 heb (dec2006).
De Samsung LE40R8 heeft drie HDMI 1.3-aansluitingen en één Anynet (HDMI-CEC)-aansluiting?
Wat moeten we nu geloven? Want op de samsung uk website staat toch echt dat het hdmi 1.2 heeft en 450nit.
http://www.samsung.com/uk...u.asp?page=Specifications
Wat moeten we nu geloven? Want op de samsung uk website staat toch echt dat het hdmi 1.2 heeft en 450nit.
http://www.samsung.com/uk...u.asp?page=Specifications
hey dagi ik zag een paar internetsites die hem voor 1800 euro leverde, maar die webwinkels kwamen er een beetje slecht uit, dus ik heb hem bij modern besteld. hier koste die 2007 euro mar wel gelijk met 3 jaar garantie, en gratis levering en aansluiting en ze nemen de verpakking nog mee ook.
wel een leuk bedrag trouwens 2007 maar ik kan niet wachten op mijn nieuwe tvtje
[ Voor 12% gewijzigd door bounto op 28-03-2007 10:24 ]
Je hoeft geen scherpte te regelen. Volgens mij heb je de resolutie te laag staan. Dan is die niet scherp. Hij moet op 1920 bij 1080. dan is die superscherp.aangeboden schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 09:48:
Heb een LE40F71 gekocht. Ik heb deze aan de PC gehangen via de VGA. Krijg de scherpte niet geregeld. Het lukt niet met fine & course. Er is een soort 'blur' effect. Kan iemand mij helpen?
[ Voor 44% gewijzigd door Ross op 28-03-2007 10:49 ]
ola
toch niet voor de LE40R8 hopelijk? want die krijg je al voor onder de 1300 op internetbounto schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 10:23:
hey dagi ik zag een paar internetsites die hem voor 1800 euro leverde, maar die webwinkels kwamen er een beetje slecht uit, dus ik heb hem bij modern besteld. hier koste die 2007 euro mar wel gelijk met 3 jaar garantie, en gratis levering en aansluiting en ze nemen de verpakking nog mee ook.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
In 2007 heb je dus 2007 euro betaald voor een 2007 model Samsung televisiebounto schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 10:23:
Nou met 3jaar garantie en thuislevering inclusief aansluiting vind ik dat ook een mooi bedrag hoor!
nee voor de 40m86 de creme de la creme op dit moment.Phusebox schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 10:49:
[...]
toch niet voor de LE40R8 hopelijk? want die krijg je al voor onder de 1300 op internet
het enige wat ik mij nog wel afvraag is of 3 meter genoeg kijkafstand genoeg is voor een 40 inch.
Ik wil ook weten wat de kijkafstand van een 32inch televisie isAnoniem: 208887 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 09:54:
Weet iemand hier wat de beste instellingen voor de Samsung LE32R71 zijn?
ik heb nu zelf nog een 32 inch tv en ik zit er net iets minder dan 3 meter vandaan en dat is precies goed vind ik. soms vind ik hem zelfs nog te ver weg staan maar ja ook daar heb je bepaalde meningen in.Anoniem: 208887 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 12:05:
[...]
Ik wil ook weten wat de kijkafstand van een 32inch televisie is
Dit topic is gesloten.