[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 5

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 32.843 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149587

Mothergoose schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 19:28:
[...]

Ik ben ook al in discussie met samsung over deze update.
Wat ik heb gehoord: De garantie vervalt niet, maar er moet wel worden betaald voor de update.

Ik ben niet van plan te betalen voor deze update en hoef dat volgens mij ook niet, want......

Volgende de regels mag een FullHD tv alleen het logo dragen als hij 1920x1080 weer kan geven zonder 'scaling'.

Maar hierover zijn we nu weer in gevecht 8)
Nee, als het 1080p kan weergeven is het volgens mij gewoon FullHD (*kuch* Marketingtruuk trouwens *kuch*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193875

Heeft de nieuwe 80 serie ook 37inch modellen ?
Wanneer je ze in de winkel ziet, lijkt 32 inch toch best wel klein en lijkt 37inch de ideale maat.
Edit : het antwoord is ' ja ' . :)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 193875 op 16-03-2007 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-04 21:32
Euh, de update komt vanuit de fabrikant zelf, dus hoe kan de garantie dan verlopen? De monteur komt die service in opdracht van Samsung doen.

Ik koop een magnetron bij Whirlpool, Whirlpool zet er een nieuwe deur in, en dan zou de garantie verlopen zijn? Logisch.

Je hebt zelf niet lopen rommelen met je product, dus je maakt naar mijn mening geen inbreuk op je garantie overeenkomst.

[ Voor 18% gewijzigd door Sjekster op 16-03-2007 19:49 ]

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193875 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 19:41:
Heeft de nieuwe 80 serie ook 37inch modellen ?
Wanneer je ze in de winkel ziet, lijkt 32 inch toch best wel klein en lijkt 37inch de ideale maat.
Edit : het antwoord is ' ja ' . :)
Dacht ik eerst ook, ik heb nu een 32 inch, maar bij 32 inch op 2,5 mtr zit je al lichtelijk met je hoofd mee te bewegen als er iets van de ene kant van het scherm naar de andere gaat.

in de winkel is het ook fel verlicht, veel dingen staan er, dan lijken dingen snel klein.

ik dacht eerst bij een 26 inch: hey is dat een computermonitor?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 149587 op 16-03-2007 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Laatst online: 11-01-2024
Anoniem: 149587 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 18:20:
[...]

Gewoon Digitaal erop zetten en je zit goed (Jaja tuurlijk kan je het ook altijd misschien weer wat beter, maar Schotel is niet echt briljant (vooral voor woningcor huizen) en zoals je zelf al aangeeft, HD is nog niet echt in NL)
......
Nou ik kan je vertellen, ik heb een 32N71 met @home digitaal en een Samsung HD decoder die het beeld dus upscaled bij standaard definitie kanalen, en als je te dicht bij gaat zitten dan ziet het er niet al te mooi uit. Vooral bij een kanaal wat ze niet zoveel bandbreedte geven. Als je op goede afstand zit in verhouding tot je schermgrootte ziet het er prima uit.

Aangezien 52 inch een stuk groter is dan 32 kan ik me zo voorstellen dat je dan toch op de nodige afstand moet plaatsnemen wil het beeld er gewoon goed uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Swoosh schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 19:58:
[...]

Nou ik kan je vertellen, ik heb een 32N71 met @home digitaal en een Samsung HD decoder die het beeld dus upscaled bij standaard definitie kanalen, en als je te dicht bij gaat zitten dan ziet het er niet al te mooi uit. Vooral bij een kanaal wat ze niet zoveel bandbreedte geven. Als je op goede afstand zit in verhouding tot je schermgrootte ziet het er prima uit.

Aangezien 52 inch een stuk groter is dan 32 kan ik me zo voorstellen dat je dan toch op de nodige afstand moet plaatsnemen wil het beeld er gewoon goed uitzien.
Ja, maar dan nog is Digitaal toch nog steeds de beste middenweg.

Analoog zuigt
HDTV is nog maar zeer beperkt en geeft bij mening decoder problemen.

Ik ben het met je eens, liefst zou ik ook gewoon HDTV alles willen, zoals we nu Digitaal hebben, maarja de technieksnelheid is nu eenmaal 15x zo snel als de overheid en standaarden.

Ze zijn al aan het ontwikkelen en alles met HD sinds de jaren 80.

Oftewel toen ik nog niet eens geboren was, waren ze het aan het ontwikkelen en in Japan aan het testen. Zegt genoeg lijkt me.
De enige snelle ontwikkelingen die ik kan opnoemen zijn:

Games
Films
Hardware
Voertuigen voor race-matig gebruik (met name F1)

Maar over bandbreedte: Ned 1,2,3 en alle normale NL zenders in HD zou op dit moment volgens mij echt de t.ering los laten barsten in NL.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 149587 op 16-03-2007 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-02-2022
[...]

Wat ik heb gehoord: De garantie vervalt niet, maar er moet wel worden betaald voor de update.

Ik ben niet van plan te betalen voor deze update en hoef dat volgens mij ook niet, want......

Volgende de regels mag een FullHD tv alleen het logo dragen als hij 1920x1080 weer kan geven zonder 'scaling'.

Dat zei Samsung tegen mij ook. Er moet voor betaald worden. Hoeveel is me nog niet duidelijk.
Maar zoals de communicatie tussen Samsung en Selectro tot nu toe blijkt te zijn, dan is de monteur hiervan hopelijk nog niet op de hoogte wanneer hij hier maandagmiddag komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210164

Ik heb nog steeds geen super beeld op m'n 27s71 :(
Alle oude kabels vervangen door "goede" maar ik ben er niet tevreden over, het blijft wat korrelig.

Wat me de laatste tijd ook opvalt is dat als ik naar de teletekst functie ga en ik "plus" doe, dus naar 101 wil, dat deze verspringt naar een willekeurig ander nummer bijv 199 of 400 en nog iets. Ligt dit aan het signaal of kan er iets met de tv zijn?
Ook denk ik soms bij het zappen naar een ander kanaal dat i even moet denken qua kleur. Het is dan vaak dat het op dat kanaal wat donker van kleur is (zwart, bruin). Het lijkt dan of er heel snel even horizontaal een streep naar beneden valt en halverwege weer omhoog en dat dan het beeld hersteld (wat lichter) wordt.

Ik weet niet of het m'n eigen fantasie is of dat er wat aan de hand is.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210164 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:05:
Ik heb nog steeds geen super beeld op m'n 27s71 :(
Alle oude kabels vervangen door "goede" maar ik ben er niet tevreden over, het blijft wat korrelig.

Wat me de laatste tijd ook opvalt is dat als ik naar de teletekst functie ga en ik "plus" doe, dus naar 101 wil, dat deze verspringt naar een willekeurig ander nummer bijv 199 of 400 en nog iets. Ligt dit aan het signaal of kan er iets met de tv zijn?
Ook denk ik soms bij het zappen naar een ander kanaal dat i even moet denken qua kleur. Het is dan vaak dat het op dat kanaal wat donker van kleur is (zwart, bruin). Het lijkt dan of er heel snel even horizontaal een streep naar beneden valt en halverwege weer omhoog en dat dan het beeld hersteld (wat lichter) wordt.

Ik weet niet of het m'n eigen fantasie is of dat er wat aan de hand is.
Iemand een idee?
Dynamisch Contrast, maar dat zou heel snel moeten gebeuren en bij beeldwisselingen, zodat je er weinig van merkt, zoals jij het vertelt is het inderdaad een beetje verpest.

Over HDTV:

Je moet niet vergeten dat de overheid er ook aan moet meewerken, anders is het gewoonweg financieel niet haalbaar, en met alle eerlijkheid, ik heb een HDTV, maar er zijn belangrijkere dingen dan in superkwaliteit op je big ass TV te kijken.
Er zijn nog steeds vele mensen die zwaar in de armoe leven terwijl sommige managers bonussen krijgen die schandalig zijn. Daarnaast is er het gevaar van een isolatie tussen moslims en niet moslims wat als het uit de hand loopt, kan leiden tot een burgeroorlog (wel een beetje een stretch, maar toch), denk dat dat belangrijkere agendapunten zijn voor de overheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
Anoniem: 149587 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 19:29:
[...]

Nee, als het 1080p kan weergeven is het volgens mij gewoon FullHD (*kuch* Marketingtruuk trouwens *kuch*)
WRONG!!, hier een stukje uit de "HDTV logo license agreement":

The HD television receiver provides a mode in which it delivers 1280x720p and
1920x1080i, 50Hz HD sources (television broadcasts) in their original format (unscaled)
and timing on its HD output to an “HD ready” display device.

An HD television receiver may operate exclusively in this mode, or may have it
selectable via a setup menu, allowing the user to disable scaling by the HD television
receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mothergoose schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:27:
[...]

WRONG!!, hier een stukje uit de "HDTV logo license agreement":

The HD television receiver provides a mode in which it delivers 1280x720p and
1920x1080i, 50Hz HD sources (television broadcasts) in their original format (unscaled)
and timing on its HD output to an “HD ready” display device.

An HD television receiver may operate exclusively in this mode, or may have it
selectable via a setup menu, allowing the user to disable scaling by the HD television
receiver.
Euh, dat gaat over 720P en 1080i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-03 18:03
Sjekster schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 18:23:
@ zwembroek: een TV van 2500 a 3000 euri is geen kattepis. Je gaat al bestellen zonder ooit maar de TV gezien te hebben? Dit is geen zeikpoging, maar oprechte interesse btw.
Kan ik me heel goed voorstellen dat je dat denkt. Ik kan je vertellen dat ik al zeer geruime tijd op zoek ben naar een vervanger van mijn huidige Thomson rear-projectie tv. Heb me er dan ook steeds tot over mijn oren in verdiept, en telkens als ik dacht van "ja dit is em!" las ik weer iets over Mura defect, bleeding, overscan, etc. Ik heb toen voor mezelf besloten te wachten op een nieuwe generatie LCD's met in ieder geval hdmi 1.3. De nieuwe Samsung lijkt voor mij nu gewoon de ideale LCD. Het designs spreek me heel erg aan, iets wat ik ook zeer belangrijk vind. Verder is het gewoon een aanname van mij dat deze LCD een prachtig beeld gaat geven. Ik heb vertrouwen in de vooruitgang van de techniek, en het lijkt me dan ook redelijker wijs logisch dat deze LCD niet onder gaat doen voor zijn voorganger. Ook al ben ik mij er terdege van bewust dat er nog steeds problemen kunnen zijn met backlight problemen etc. De prijs valt me ook heel erg mee moet ik zeggen, aangezien ik mij eerst had gefocust op de Sony X serie.

Dan over het 52 inch formaat, is het echt zo dat "normaal" tv kijken via een digitale decoder of een HD-decoder zo veel slechter is dan op een kleiner formaat LCD?
Kijk als het niet zo scherp is als met een Blu-ray film of game kan ik me voorstellen, maar dat het storend slecht is kan ik me haarst niet voorstellen. Ik koop een FULL HD LCD dan ook hoofdzakelijk om blue-ray op te kijken en games op te spelen. Maar ik verwacht wel een redelijk beeld bij gewoon tv kijken.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-05 18:51

aex351

I am the one

Topicstarter
Het duurt nog wel even voordat die tv's te koop zijn hoor. Vaak minimaal pas 2 maanden na pers bericht en soms zelfs nog langer. 32m71 iemand ? ;)

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:39
zwembroek schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:40:
[...]

Kan ik me heel goed voorstellen dat je dat denkt. Ik kan je vertellen dat ik al zeer geruime tijd op zoek ben naar een vervanger van mijn huidige Thomson rear-projectie tv. Heb me er dan ook steeds tot over mijn oren in verdiept, en telkens als ik dacht van "ja dit is em!" las ik weer iets over Mura defect, bleeding, overscan, etc. Ik heb toen voor mezelf besloten te wachten op een nieuwe generatie LCD's met in ieder geval hdmi 1.3. De nieuwe Samsung lijkt voor mij nu gewoon de ideale LCD. Het designs spreek me heel erg aan, iets wat ik ook zeer belangrijk vind. Verder is het gewoon een aanname van mij dat deze LCD een prachtig beeld gaat geven. Ik heb vertrouwen in de vooruitgang van de techniek, en het lijkt me dan ook redelijker wijs logisch dat deze LCD niet onder gaat doen voor zijn voorganger. Ook al ben ik mij er terdege van bewust dat er nog steeds problemen kunnen zijn met backlight problemen etc. De prijs valt me ook heel erg mee moet ik zeggen, aangezien ik mij eerst had gefocust op de Sony X serie.

Dan over het 52 inch formaat, is het echt zo dat "normaal" tv kijken via een digitale decoder of een HD-decoder zo veel slechter is dan op een kleiner formaat LCD?
Kijk als het niet zo scherp is als met een Blu-ray film of game kan ik me voorstellen, maar dat het storend slecht is kan ik me haarst niet voorstellen. Ik koop een FULL HD LCD dan ook hoofdzakelijk om blue-ray op te kijken en games op te spelen. Maar ik verwacht wel een redelijk beeld bij gewoon tv kijken.
Is die 55 inch full hd rear projection tv van Sony niks voor jou of is deze techniek je toch tegengevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ferry34 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 22:03:
[...]

Is die 55 inch full hd rear projection tv van Sony niks voor jou of is deze techniek je toch tegengevallen?
Krijg je dan geen problemen met daglicht/games ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Jachertje doe es rustig.
Als je echt heersend wil overkomen de hele tijd met oude koek lul verhalen, waar de meeste tweakers hier op got wel van op de hoogte zijn moet je hier maar eens informatief gaan posten de hele tijd.

[HDTV] High-Definition TV. Wat is het precies topic deel 2

Ga hier maar lekker veel posten. (Je hebt je gezicht nog niet late zien daaro). Kijken of ze gediend zijn van jouw egoistishe ik weet het beter lekker veel standard oude koek in herhaling vallende posts. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ikweetniks schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 22:29:
Jachertje doe es rustig.
Als je echt heersend wil overkomen de hele tijd met oude koek lul verhalen, waar de meeste tweakers hier op got wel van op de hoogte zijn moet je hier maar eens informatief gaan posten de hele tijd.

Ga hier maar lekker veel posten. (Je hebt je gezicht nog niet late zien daaro). Kijken of ze gediend zijn van jouw egoistishe ik weet het beter lekker veel standard oude koek in herhaling vallende posts. :)
Je kan nu ophouden met je populaire gedrag, ik doe hier helemaal niets fout, als jij niet kapt met zulk gedrag dan denk ik dat jij uiteindelijk diegene bent die fout bezig is.

Je bent de hele tijd maar off-topic bezig hierover, nadat we al meerdere keren hebben gezegd dat je ontopic moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ikweetniks schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 22:29:
Jachertje doe es rustig.

Ga jij maar lekker zitten geilen op cijfertjes en iedereen dingen aansmeren voordat er maar 1 product in het echt is gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
zwembroek schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:40:
[...]
...........

Het is niet heel veel slechter. Maar gegeven een bepaalde kwaliteit van de tv kanalen, zal het bij het grotere model LCD scherm eerder opvallen als die kwaliteit niet zo denderend is. Het hangt gewoon af hoe ver je van het scherm gaat afzitten. De kwaliteit is (met m'n HD decoder) gewoon goed hoor, dat je niet denkt dat het storend slecht is, integendeel, ben er tevreden mee. Sowieso stuk beter dan vroeger met analoge beeld en tv.

Ik zit zo'n 3 meter vanaf een 32 inch en dan ziet het er goed uit. Ga ik op 1 meter zitten dan zie je dat het niet meer zo mooi is (blokjes). Dit is vooral bij kanalen uit het "extra" pakket van @home die niet zoveel bandbreedte krijgen volgens mij. Bij het afspelen van een HD-DVD kan je echter wel met je neus op het scherm gaan zitten en dan nog ziet het er uitstekend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101049

Ik ben opzoek naar een model nummer van een Samsung lcd tv..

Hij is 26 of 27inch groot en heeft JBL luidsprekers

Hij zou niet op de site te vinden zijn..

Weet iemand dewelke het is?

bedankt
Pieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Swoosh schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 13:50:
[...]

Het is niet heel veel slechter. Maar gegeven een bepaalde kwaliteit van de tv kanalen, zal het bij het grotere model LCD scherm eerder opvallen als die kwaliteit niet zo denderend is. Het hangt gewoon af hoe ver je van het scherm gaat afzitten. De kwaliteit is (met m'n HD decoder) gewoon goed hoor, dat je niet denkt dat het storend slecht is, integendeel, ben er tevreden mee. Sowieso stuk beter dan vroeger met analoge beeld en tv.

Ik zit zo'n 3 meter vanaf een 32 inch en dan ziet het er goed uit. Ga ik op 1 meter zitten dan zie je dat het niet meer zo mooi is (blokjes). Dit is vooral bij kanalen uit het "extra" pakket van @home die niet zoveel bandbreedte krijgen volgens mij. Bij het afspelen van een HD-DVD kan je echter wel met je neus op het scherm gaan zitten en dan nog ziet het er uitstekend uit.
Toch zijn de dingen die nu beschikbaar zijn voor huis-tuin en keuken gebruik echt niet slecht, maar als je er op 1 meter vandaan gaat zitten, dan is slechte beeldkwaliteit denk ik na een paar dagen niet meer je grootste probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Ferry34 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 22:03:
[...]

Ik ben heel erg tevreden over mijn Thomson rear-projectie tv, echter gaat mijn voorkeur nu uit naar een LCD.
Voor gamen, films kijken, en gewoon tv kijken was het een prima tv. Ook de kijkhoek viel me voor een projectie tv niet tegen. Alleen zomers overdag wanneer de zon fel schijnt (dan ben ik toch niet thuis ;) ) dan is een zonneschermpje of verduistering gordijntje wel gewenst.
Het enige nadeel is dat het vrij grote bakbeesten zijn al valt dat met de huidige projectie techniek wel wat mee. De hoofd reden dat ik voor LCD ga, is dat het beeld er toch iets scherper uit ziet in FULL HD. Heb een FULL HD rear-projectie en een FULL HD LCD naast elkaar gezien waarop beide een blu-ray film werd afgespeeld. Het beeld van de LCD was toch beduidend scherper en voller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211485

Heb een leuke uitdaging: op mijn media center heb ik alleen DVI uitgangen (en SVGA, maar ja), geen VGA. Wanneer ik mijn samsung LE32N71 aansluit via een DVI - VGA kabel, valt een deel van mijn TV beeld "buiten beeld"... (Is dat nu het veelbesproken overscaling?).

Echter, een VGA naar VGA connectie is niet mogelijk met mijn huidige Videokaart. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Het vreemde is nl dat Vista perfect uitgelijnd staat, alleen Media center valt buiten beeld...

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 211485 op 18-03-2007 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Ik heb een sinds vandaag een Samsung LE37R72B aangesloten via VGA. Als ik nu een divx opstart is het volledig scherm van de tv gebruikt wat dus de bedoeling is. Echter als ik nu een WMHD file opstart staat er in het scherm NIET ONDERSTEUND! Hoe krijg ik dat ding zover dat die ook de WMHD file laat zien? Op mijn monitor speelt die namelijk wel gewoon af.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Anoniem: 211485 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 01:03:
Heb een leuke uitdaging: op mijn media center heb ik alleen DVI uitgangen (en SVGA, maar ja), geen VGA. Wanneer ik mijn samsung LE32N71 aansluit via een DVI - VGA kabel, valt een deel van mijn TV beeld "buiten beeld"... (Is dat nu het veelbesproken overscaling?).

Echter, een VGA naar VGA connectie is niet mogelijk met mijn huidige Videokaart. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Het vreemde is nl dat Vista perfect uitgelijnd staat, alleen Media center valt buiten beeld...
Ik heb geen idee wat de oorzaak van je probleem is. Kan je alleen vertellen dat het bij mij, met een DVI uitgang mbv verloopstukje naar VGA kabel, prima gaat op m'n 32N71 en Win XP Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
cool0 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 01:34:
Ik heb een sinds vandaag een Samsung LE37R72B aangesloten via VGA. Als ik nu een divx opstart is het volledig scherm van de tv gebruikt wat dus de bedoeling is. Echter als ik nu een WMHD file opstart staat er in het scherm NIET ONDERSTEUND! Hoe krijg ik dat ding zover dat die ook de WMHD file laat zien? Op mijn monitor speelt die namelijk wel gewoon af.
Niet Ondersteund zegt de tv als hij een bepaalde resolutie niet accepteert/ondersteund. Heeft dus niet met het soort file te maken denk ik. Maar je zou zeggen dat de resolutie die je uitstuurt vanaf je PC niet opeens verandert dus dat is wel vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0

cool0

Ja het is dus echt alleen bij HD content als dat afspeel dan geef die de melding. ALs ik vervolgens de HD content sleep wanneer ik in Dualview zit dan speelt die het wel af maar niet fullscreen als ik overschakel naar full screen dan krijg ik de melding niet ondersteund het lijkt dus wanneer ik een windows HD file afspeel de resolutie veranderd wordt ofzo. En de bestanden zijn gewoon 720P.

Heb net getest en het is niet alleen bij windows HD files maar ook bij HD files van quicktime. DUs wanneer ik een HD format opstart kan die het niet afspelen.

Ok heb nog wat ontdekt. Als ik het scherm dus sleep naar dual view modus kan dan speelt de film gelijk full screen op mijn primaire scherm als ik vervolgens dan Alt + enter doe heb ik spelende HD content op mijn tv full screen echter is het probleem dat die het dan ook afspeel op mijn primaire scherm wat dus niet de bedoeling is.

Ok ik heb het probleem opgelost dat ik nu wel kan werken op het primaire scherm en film kijken op het tweede scherm. Ik moest namelijk de optie Fullscreen autoselect uitzetten in eigenschappen van de geforce kaart. Echter is dan wel het probleem dat alle video's afspelen op de tv en dit moet nu weer net niet. Tot voor kort had ik mijn oude samsung le26r51 aangesloten via een dvi naar hdmi kabel en dan kon ik het beeld gewoon clonen en vervolgens kiezen voor full screen video on secondary display dat zelfde wil ik nu ook weer. Want hoe kan ik anders korte filmpjes op mijn pc kijken ipv de tv?

Wat ik dus eigenlijk wil is dus gewoon mijn Monitor clonen en vervolgens de films en dergelijke full screen op de tv afspelen. Maar met HD content gaat dit dus niet omdat die dan de melding geef Niet ondersteund.

[ Voor 71% gewijzigd door cool0 op 18-03-2007 02:21 ]

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Ik weet niet of ik het helemaal volg. Maar je monitor is 1280x1024? Dan geeft hij die resolutie bij clonen ook aan je tv door en die resolutie ondersteund hij dus niet. Beetje jammer van Samsung aangezien heel veel lcd computer monitoren deze resolutie hebben. Als het wat anders is moet iemand anders met je meedenken...ik gebruik zelf de dualview en/of cloning niet in mijn setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0

cool0

Mijn lcd monitor heeft een resolutie van 1680x1050 (samsung syncmaster 206BW). Het rare is dat die divx files wel gewoon full screen afspeel op de tv maar HD content niet dus waarschijnlijk veranderd het output signaal van de tv? Omdat ik eerst via een dvi naar hdmi kabel had werkte het wel echter had ik dan 2 zwarte balken aan beide kanten dat heb ik nu niet meer alleen kan ik nu geen hd content afspelen.

Het probleem is dus niet dat ik mijn desktop niet zie als ik clone die zie ik wel althans gedeeltelijk. En divx afspelen gaat dan ook gewoon echter wanneer ik kies voor een HD file dan geeft die pas de melding niet ondersteund. Wat dus heel raar is.

Nu heb ik het dualview staan en dan werkt het wel gedeeltelijk echter kan ik mijn mediaspeler niet meer op mijn primaire scherm krijgen daar moet ik eerst voor rebooten of is daar wel een oplossing voor?

[ Voor 35% gewijzigd door cool0 op 18-03-2007 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit is de eerste en laatste keer dat ik politie agentje ga spelen!

Er zijn twee kampen, het ene kamp moet leren punten en argumenten wat relaxter neer te zetten, maar ik vind het ook absoluut irritant als mensen op de man gaan lopen spelen. Nok daar dus mee! Respecteer elkaars mening en ga niet van die harde taal zitten gebruiken waardoor dit soort topics in de soep lopen

Vanaf nu graag gewoon normale fatsoenlijk onderbouwde posts graag

[ Voor 8% gewijzigd door JvS op 18-03-2007 13:40 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Swoosh schreef op zondag 18 maart 2007 @ 01:43:
[...]

Ik heb geen idee wat de oorzaak van je probleem is. Kan je alleen vertellen dat het bij mij, met een DVI uitgang mbv verloopstukje naar VGA kabel, prima gaat op m'n 32N71 en Win XP Pro.
dus twee mogelijkheden:
1. een DVI naar VGA kabel gedraagt zich anders dan een verloopstekker --> stekker ertussen, en VGA kabel klopen.
2. Vista media center gedraagt zich vreemd.... --> update afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-05 22:15
@ cool0:
Hoe staat je refreshrate? Ik had ongeveer hetzelfde probleem, bleek dat de refreshrate op 70Hz stond.

[ Voor 5% gewijzigd door Marcusso op 18-03-2007 13:42 ]

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0

cool0

refreshrate staat op 60hz kan het ook niet verhogen ofzo. Ik ga zo eens proberen om de tv op de DVI poort te zetten en de monitor op de vga poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127279

Anoniem: 211485 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 13:36:
[...]

dus twee mogelijkheden:
1. een DVI naar VGA kabel gedraagt zich anders dan een verloopstekker --> stekker ertussen, en VGA kabel klopen.
2. Vista media center gedraagt zich vreemd.... --> update afwachten...
Ik had hetzelfde gedoe met zo'n DVI. Ik heb dus ook zo'n verloopstekkertje van DVI --> VGA en dan gewoon VGA --> VGA kabel. En dat werkt perfect op mijn LE40N71.

Ik draai Vista Ultimate en heb daar geen problemen mee op de tv. Ik heb het Medicacenter nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-05 06:46
Anoniem: 127279 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 18:25:
[...]

Ik had hetzelfde gedoe met zo'n DVI. Ik heb dus ook zo'n verloopstekkertje van DVI --> VGA en dan gewoon VGA --> VGA kabel. En dat werkt perfect op mijn LE40N71.

Ik draai Vista Ultimate en heb daar geen problemen mee op de tv. Ik heb het Medicacenter nog niet geprobeerd.
Heb je ook dvi-hdmi geprobeerd? Lukte dat en hoe zag het beeld eruit? Ik heb ook een 40N71 en ben bezig om mijn mediacenter in elkaar te zetten, maar ik ben nog niet over uit op welke manier ik em ga aansluiten. Ik ga voornamelijk films ermee kijken en ook nog surfen/gamen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Dus hoe ik het begrijp mijn S serie kan wel 1920x1080i aan via component middels een xbox,
maar geen 1920x1080p.
Waarom heb ik het gevoel dat als ik een xvid film afspeel op 1080i het er toch veel beter uitziet dan 720p op mijn budget instap S serie? Die 720p komt toch dichterbij de native resolutie dan 1080i?

[ Voor 46% gewijzigd door ikweetniks op 18-03-2007 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ikweetniks schreef op zondag 18 maart 2007 @ 18:59:
Dus hoe ik het begrijp mijn S serie kan wel 1920x1080i aan via component middels een xbox,
maar geen 1920x1080p.
Waarom heb ik het gevoel dat als ik een xvid film afspeel op 1080i het er toch veel beter uitziet dan 720p op mijn budget instap S serie? Die 720p komt toch dichterbij de native resolutie dan 1080i?
Zie de discussies over 720p vs 1080p.

De reden dat je geen 1080p kan, is omdat je scherm dan ook fysiek 1080p moet zijn, nu weet ik niet welk formaat je hebt, dus als je dat kan zeggen, graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-05 22:15
@ ik weet niks: Wat is je bron voor je XVID film? ook je xbox?
En is het bestand wat je afspeelt hetzelfde? kan namelijk kwalitietsverschil zitten tussen verschillende bestanden.

@ jachertje : De S heeft een resolutie van 1366x768.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

S2801 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 19:41:
En is het bestand wat je afspeelt hetzelfde? kan namelijk kwalitietsverschil zitten tussen verschillende bestanden.

Oke dan weten we meteen dat ze scherm fysiek niet groot genoeg is. Overige vragen kunnen mensen met een S scherm wel beantwoorden misschien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rainesh schreef op zondag 18 maart 2007 @ 18:44:
[...]

Heb je ook dvi-hdmi geprobeerd? Lukte dat en hoe zag het beeld eruit? Ik heb ook een 40N71 en ben bezig om mijn mediacenter in elkaar te zetten, maar ik ben nog niet over uit op welke manier ik em ga aansluiten. Ik ga voornamelijk films ermee kijken en ook nog surfen/gamen.
Nope niet geprobeerd omdat ik geen HDMI kabel heb liggen, maar volgens mij werkt dat niet. Tenminste zoiets las ik in het boekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Anoniem: 149587 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 19:52:
[...]

Oke dan weten we meteen dat ze scherm fysiek niet groot genoeg is. Overige vragen kunnen mensen met een S scherm wel beantwoorden misschien....
Hoe bedoel je ? tis een 40 inch.
Anoniem: 149587 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 19:06:
[...]

De reden dat je geen 1080p kan, is omdat je scherm dan ook fysiek 1080p moet zijn, nu weet ik niet welk formaat je hebt, dus als je dat kan zeggen, graag.
Dat snap ik nu wel maar da was nie mijn vraag.
S2801 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 19:41:

Nee verschillende resoluties component en dan de xbox op 1080i.

Waarom heb ik het gevoel dat als ik een xvid film afspeel op 1080i het er toch veel beter uitziet dan 720p op mijn S serie?. Die 720p komt toch dichterbij de native resolutie van 1366x768 dan 1080i? Dan moet tie toch nog meer scalen dus meer verlies.? Volgens mij hoort deze vraag ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177654

Ik weet niet of het al eerder hier is vermeld, maar bij de uitzending van Just the two of us op Tien van vorige week zondag, werd als prijs een Full HD samsung aangeboden voor bij het smsen. Na een beetje rondkijken kwam ik er achter dat ze een plaatje van de nieuwe M87 serie lieten zien. Als ze het als prijs kunnen weggeven dan kan het misschien zijn dat er al een paar exemplaren verkrijgbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0

cool0

Ik heb inmiddels de kabels omgewisseld dus de TV aangesloten op de DVI naar VGA en de monitor gewoon op de vga aansluiting. Vervolgens doe ik clone ik zie de desktop op mijn tv ik kan divx full screen afspelen echter als ik een hd filmpje pak dan is het over met de pret en krijg ik de irritant melding niet ondersteund te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:08
Anoniem: 149587 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 19:06:
[...]

Het is onzin dat alleen schermen met een fysieke resolutie van 1920x1080 pixels een 1080p signaal zouden accepteren. Er zijn ook 1366x768 schermen die 1080p accepteren (en dit dus downscalen naar 1366x768 pixels).

Jachertje weet weer eens niet waar hij het over heeft.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Daarom dat vroeg ik niet eens ja.
krijg ik van jachertje : Oke dan weten we meteen dat ze scherm fysiek niet groot genoeg is 8)7
Mmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0

cool0

Wat jachertje denk ik bedoel is dat het scherm het niet native ondersteunt dus geen 1080i laat zien maar 720p hij downscaled het.

Maar goed ik zit nog steeds met het probleem dat mijntv geen HD content afspeel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cool0 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 09:10:
Wat jachertje denk ik bedoel is dat het scherm het niet native ondersteunt dus geen 1080p laat zien maar 720p hij downscaled het.

Maar goed ik zit nog steeds met het probleem dat mijntv geen HD content afspeel :(
Precies, dat is waar ik naar toe ging.

dat True HD.

Voordat iedereen weer loopt bashen, en als het je niet bevalt, dan verkoop je hem toch weer en koop je een True HD als je perse 1080p wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
zwembroek schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 20:08:
[...]

Ik ben heel erg tevreden over mijn Thomson rear-projectie tv, echter gaat mijn voorkeur nu uit naar een LCD.
Voor gamen, films kijken, en gewoon tv kijken was het een prima tv. Ook de kijkhoek viel me voor een projectie tv niet tegen. Alleen zomers overdag wanneer de zon fel schijnt (dan ben ik toch niet thuis ;) ) dan is een zonneschermpje of verduistering gordijntje wel gewenst.
Het enige nadeel is dat het vrij grote bakbeesten zijn al valt dat met de huidige projectie techniek wel wat mee. De hoofd reden dat ik voor LCD ga, is dat het beeld er toch iets scherper uit ziet in FULL HD. Heb een FULL HD rear-projectie en een FULL HD LCD naast elkaar gezien waarop beide een blu-ray film werd afgespeeld. Het beeld van de LCD was toch beduidend scherper en voller.
Oké duidelijk, thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 101049 schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 19:20:
Ik ben opzoek naar een model nummer van een Samsung lcd tv..

Hij is 26 of 27inch groot en heeft JBL luidsprekers

Hij zou niet op de site te vinden zijn..

Weet iemand dewelke het is?

bedankt
Pieter
LE26r51B , 1 keertje googlen en ik had m hoor.

Kijk ff op Kieskeurig.nl, ik zag hetvolgende:
"Rojodato: Wat is nu het wezelijke verschil tussen een LE26R41B en de LE26r51B ??
reageer
Chris1983: Het vercshil is dat bij de 51 er JBL speakers inzitten.. dus een beter geluidje!

mmm.. niert teveel van verwachten, voor een beter geluid altijd een HOME CINEMA
aansluiten (01-09-2005)"

(ik vind het overigens wel veel geld voor een 26 inch zeg!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0

cool0

Komt volgens mij omdat samsung dat type niet meer maakt.

Ik ga straks mijn pc afschieten! wordt gek van dat blauwe scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Anoniem: 149587 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 09:29:
[...]

Precies, dat is waar ik naar toe ging.

dat True HD.

Voordat iedereen weer loopt bashen, en als het je niet bevalt, dan verkoop je hem toch weer en koop je een True HD als je perse 1080p wilt.
Zal wel weer een noob antwoord zijn maar volgens mij downscaled tie niks bij 1080i?
Als ik het info knopje op de AB drukt laat tie echt 1920x1080 zien alleen is het natuurlijk geen p.
Upscaling mischien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ikweetniks schreef op maandag 19 maart 2007 @ 11:48:
[...]

Zal wel weer een noob antwoord zijn maar volgens mij downscaled tie niks bij 1080i?
Als ik het info knopje op de AB drukt laat tie echt 1920x1080 zien alleen is het natuurlijk geen p.
Upscaling mischien?
Zou best kunnen, hoe dat precies werkt verschilt ook volgens mij per serie, misschien doet de S serie dat weer anders, dat zal iemand anders hier wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
[...]

Upscaling mischien?
Hij moet sowieso downscalen bij 1080i want je scherm heeft maar een 1366x768 resolutie.

Bij die info knop laat hij gewoon zien welk signaal hij verwerkt. Je tv decoder staat zeker op 1080i? Maar uiteindelijk wordt het via de algoritme van de tv scaler gewoon naar de tv z'n native resolutie geschaald.

[ Voor 20% gewijzigd door Swoosh op 19-03-2007 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Nee geen tv decoder een omgebouwde xbox met component kabel. Thanks swoosh helder antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
Anoniem: 128931 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 14:06:
[...]

Halen die tv! Staat in de folder bij BCC voor 1799,- maar uiteindelijk meegekregen voor 1625,-. Ook krijg je er misschien een samsung digitale tv decoder bij. (tenminste staat in de folder).

Ik heb hem nu ook pas 1 dag en meteen Samsung gebelt voor overscan en 1:1 pixel mapping probleem. Morgen komt de monteur voor de firmware update. En dan is dit gewoon een volwaardig full hd scherm voor (in verhouding) zo weinig geld!

Eigelijk moet ik bekennen dat ik het verschil tussen 720p en 1080p nauwelijks zie (aangesloten via component). Voorheen had ik de Samsung LE32M51B. Het is in ieder geval wel een maatje groter en dat is ook fijner voor bij de XBOX 360.
Is de monteur inmiddels geweest? En zo ja, welke firmware is er op gezet, versie 1009?

Ik had vandaag de monteur aan de deur om dit er op te komen zetten, maar die wilde er 100 euro voor hebben. Ik had van de samsung medewerker aan de telefoon gehoord dat het 45 euro zou kosten, en dat was ook in huis. Maar hij wilde het er niet opzetten voor 45 euro en is dus weer weggegaan!

Ik ben nog steeds :( woedend, dat ze voor een werkje van 5 minuten 100 euro durven te vragen!

Is er iemand op het forum die mij voor minder van de nieuwe just scan firmware wil en kan voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
[...]

Met wie en wat heb je hierover contact gehad? De personen die ik via het servicenummer aan te telefoon krijg, blijven gewoon keihard beweren dat het geld kost (45). En de mensen van Selectro zeggen zelfs dat het 100 euro kost.

In een van de eerdere forums waren er mensen die zelf een kabeltje geknutseld hadden en de firmware er zelf opgezet hebben. Is er iemand op het forum die mij voor minder van de nieuwe just scan firmware wil en kan voorzien?

[ Voor 26% gewijzigd door 17maart op 19-03-2007 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
De link naar de Firmware upgrade voor Samsung F71 Series
http://www.egraphixstudio.../samsung/samsungflash.zip werkt helaas niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Damn een beetje slecht geregeld daaro bij selectro.! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127279 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 18:25:
[...]

zal eens even zo'n stekkertje opduiken... Zou wel erg dubieus zijn als dat het is, maar dan is het wel opgelost....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
[...]

Upscaling mischien?
Jongens wat doen jullie vervelend tegen hem zeg! Die jongen probeert gewoon iedereen oprecht te helpen. Dat niet alles klopt wat er gezegd wordt, dat is niet erg. Dat gebeurt mij ook en daarom zitten we met z'n allen op een forum, om elkaar te informeren en aan elkaar te vragen.

Ik denk bijv ook dat een scherm met een resolutie van 1366x768 gaat downscalen, wanneer deze gevoed wordt met een input van 1080p. (want daarover hadden we het)
Bij het progressive scan systeem worden in Europa elke 1/50 seconde 720 volledige beeldlijnen aan het menselijke oog getoond terwijl het zogenaamde 1080i systeem in diezelfde tijd maar 540 beeldlijnen presenteert. Eigenlijk zou 1080i dus 540i genoemd moeten worden waarbij die laatste aanduiding ook beter recht zou doen aan het feit dat 1080i in een aantal opzichten minder van kwaliteit is dan 720p.
Want als het zo zou zijn dat de 1080 lijnen in 1 keer op het scherm zouden komen, dan is het geen 1080i meer, maar 1080p. Maar dat kan bij dit scherm niet, want zoveel beeldlijnen heeft een 720p scherm niet (in dit geval heeft die er namelijk 768).

Dit lijkt me een logische conclusie, is er iemand die een betere verklaring heeft? Juist ja, dat is dus de opzet van een forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128931

17maart schreef op maandag 19 maart 2007 @ 17:58:
[...]

Is de monteur inmiddels geweest? En zo ja, welke firmware is er op gezet, versie 1009?

Ik had vandaag de monteur aan de deur om dit er op te komen zetten, maar die wilde er 100 euro voor hebben. Ik had van de samsung medewerker aan de telefoon gehoord dat het 45 euro zou kosten, en dat was ook in huis. Maar hij wilde het er niet opzetten voor 45 euro en is dus weer weggegaan!

Ik ben nog steeds :( woedend, dat ze voor een werkje van 5 minuten 100 euro durven te vragen!

Is er iemand op het forum die mij voor minder van de nieuwe just scan firmware wil en kan voorzien?
Jaja de monteur is geweest (gratis) heb nu dus just scan firmware, overigens zat de monteur trouwens wel vrolijk mee te lezen, toen die hier was zei die meteen eej was jij niet van tweakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
17maart schreef op maandag 19 maart 2007 @ 18:03:
[...]

Met wie en wat heb je hierover contact gehad? De personen die ik via het servicenummer aan te telefoon krijg, blijven gewoon keihard beweren dat het geld kost (45). En de mensen van Selectro zeggen zelfs dat het 100 euro kost.

In een van de eerdere forums waren er mensen die zelf een kabeltje geknutseld hadden en de firmware er zelf opgezet hebben. Is er iemand op het forum die mij voor minder van de nieuwe just scan firmware wil en kan voorzien?
Ik vind het raar dat er voor betaald moet worden hoor, slechte beurt van Samsung!
Staat er niet iets over in de handleiding? Ik bedoel, wanneer wordt aangegeven dat er 1:1 via hdmi mogelijk is, dan heb je ze.

Edit: ik lees net boven me dat de monteur bij hem gratis is langsgekomen met de update. Dat is ook raar dan, bij anderen vragen ze geld??

[ Voor 8% gewijzigd door Ferry34 op 19-03-2007 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211485 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 20:04:
[...]

zal eens even zo'n stekkertje opduiken... Zou wel erg dubieus zijn als dat het is, maar dan is het wel opgelost....
Idd, zou idd wel dubieus zijn, maar zoals je zelf al zegt, dan is het wel opgelost :). Dus let's hope so. Laat nog ff weten wat je bevindingen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Vervelend tegen wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195552

Wat is nu de juiste firmware van de Samsung le40f71b ?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195552 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:46:
Wat is nu de juiste firmware van de Samsung le40f71b ?

alvast bedankt
Je hebt er twee volgens de reports op dit forum.

Eentje die de kleurenproblemen verhelpt en eentje tegen de Justscan.

Geloof nummers 10009 en 10011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195552

en om wat voor problemen gaat dat precies dan? kun je het een beetje uitleggen..

ik heb mij le40f71b namelijk 2 weken (nieuwe levering) en ik vraag me nu echt af waar iedereen het over heeft..

Of mij LCD heeft de juiste firmware al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194130

Hallo Allemaal.

Ik was vorige week in een studio waar ze de Samsung LE-40F71B gebruikte voor het weergeven van video. Zij vertelde mij dat de tv een vertraging had van 4 frames (= 4 * 0,04 sec = 0,16 sec)
Nu weet ik niet of de tv de audio ook vertraagd om de sync problemen te verhelpen, maar als je dan via je stereo luisterd hoor je het geluid dus 0,16 seconden te vroeg.
Ik vind deze vraag in he forum maar 1 keer terug, maar daar wordt niet op gereageerd. Vind ik raar want 4 frames delay is erg veel, nog los van impact momenten in een film, ook al het gesproken woord in film en tv zal ERG async voelen.
Heeft niemand hier last van of mis ik wat?

alvast bedankt
GROET/tbr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-04 14:38
Je kunt natuurlijk 54 meter van je scherm af gaan zitten zodat alles weer synchroon loopt. ;)

This message was deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Of je gebruikt een sync on go module.

[ Voor 36% gewijzigd door ikweetniks op 20-03-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194130

brutalbasterd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 12:45:
Je kunt natuurlijk 54 meter van je scherm af gaan zitten zodat alles weer synchroon loopt. ;)
ROFL
ikweetniks schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 12:54:
Of je gebruikt een sync on go module.
wat is dat, een sync on go module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0

cool0

Als je het geluid via je tv laat lopen dus dvd audio de tv in en dan vanuit de tv naar je home cinema vertraag die volgens mij het geluid maar zeker weten doe ik het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hee bij de nieuwe le32r8*b-serie staat nu 8ms ipv 5ms op diverse sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

8ms is toch voldoende ? Die Philips lcd tv's hebben snellere responsetijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0

cool0

Offtopic mijn Samsung syncmaster 20,1" heeft 2ms reactie tijd is ook lekker snel

Ontopic: Ik heb zoals jullie hebben kunnen lezen in mijn reacties over het afspelen van HD materiaal wat overigens nog steeds niet opgelost is een Samsung LE37R72B volgens samsung heeft deze al een responsetijd van 8ms wat dus aardig snel is. Heb met snelle beelden nog geen last gehad ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Laatst online: 27-04 21:32
Ferry34 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 22:15:
Ik denk bijv ook dat een scherm met een resolutie van 1366x768 gaat downscalen, wanneer deze gevoed wordt met een input van 1080p. (want daarover hadden we het)
Bij het progressive scan systeem worden in Europa elke 1/50 seconde 720 volledige beeldlijnen aan het menselijke oog getoond terwijl het zogenaamde 1080i systeem in diezelfde tijd maar 540 beeldlijnen presenteert. Eigenlijk zou 1080i dus 540i genoemd moeten worden waarbij die laatste aanduiding ook beter recht zou doen aan het feit dat 1080i in een aantal opzichten minder van kwaliteit is dan 720p.
Que? De naam 540i suggereert dat hij dan maar 270 beeldlijnen per frame laat zien. Moeten we het dan maar 270i gaan noemen, wat suggereert dat er 135 beeldlijnen getoond worden? Afijn, je snapt waar ik heen wil. ;) 1080p wil zeggen 1080 beeldlijnen per frame, 1080i wil zeggen 540 beeldlijnen in frame 1, en de andere 540 beeldlijnen in frame 2. Over het algemeen gezien zie je wel dat 1080i een hogere resolutie heeft, maar het beeld oogt ook onrustiger, omdat eigenlijk 1 beeld over 2 frames verdeeld wordt.

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127279 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 23:11:
[...]

Idd, zou idd wel dubieus zijn, maar zoals je zelf al zegt, dan is het wel opgelost :). Dus let's hope so. Laat nog ff weten wat je bevindingen zijn :)
oplossing was simpeler dan gedacht... druk tijdens het kijken op de info button van de afstandsbediening (bij mij de i) en druk op zoom. Mode 3 levert bij mij de oplossing. Sommige zendingen zwarte balk boven en onder, andere netjes uitgelijnd.... Handmatige instelling dus... stond daarvoor op stand 2, die net buiten beeld viel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:18

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Zelf op onderzoek uit gegaan:

M87
http://www.samsung.com/uk...u.asp?page=Specifications

M86

Er komt ook een 81 series uit met een contrast ration van 50:000:1
http://gizmodo.com/gadget...contrast-ratio-226715.php

De keuze was voor mij de sharp XD1E, maar met dit nieuws denk ik dat ik nog even wacht.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209011

FrankGuthrie schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 01:10:

M87

M86

De keuze was voor mij de sharp XD1E, maar met dit nieuws denk ik dat ik nog even wacht.
exaclty what I need _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

FrankGuthrie schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 01:10:

M87

M86

Gast echt bedankt! _/-\o_
Dit is dus wat ik zocht! Ik ben nu zeer benieuwd naar de onderlinge prijsverschillen. Ik wil namelijk niet meer dan 1400 euro uitgeven voor een 40". Ik hoop dat het voldoende is voor een 40 inch lcd.
Ik wil natuurlijk eerst proberen om een LE40N86BD te bemachtigen maar mocht dat niet lukken dan ga ik zeker voor de LE40R88BD :D

Wat zijn ze mooi! O+ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBaaco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2023
Wat zijn de richtprijzen van de M87 lijn?

Greetz MrBaaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-03 19:39
Wat misschien handig is om te weten, is dat What-Hifi Sound and Vision magazine de Samsung LE-46M86BD heeft gereviewed.

hier het stukje:

http://www.whathifi.co.uk/newsMainTemplate.asp?type=latestissue&newssectionID=7&storyID=243

Wat dus nog een probleem schijnt te zijn is de response tijd van de Samsung. De Sony en Panasonic schermen schijnen hierin een tikkeltje beter te zijn. Als het scherm niet zo laag geprijsd was, zou het een ster minder gekregen hebben, de score was namelijk 5 uit 5

Ook voor de mensen die dit nog niet wisten...

Dit scherm ondersteunt 1080p24fps, beschikt over HDMI 1.3 en dus Deep Colour xvYCC (14 bit per kleur) in plaats van de huidige 8bit per kleur, ideaal voor je PS3 dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
MrBaaco schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:07:
Wat zijn de richtprijzen van de M87 lijn?
De 40 inch M86 en M87 hebben een winkelprijs van € 2199,-
De 37 inch zit op € 1799,- en de 46 op € 2999,- De 52 laten we maar even buiten beschouwing :P

Verwacht wordt dat de internet prijzen zo'n 100 - 200 euro lager liggen

[ Voor 16% gewijzigd door MitchR op 21-03-2007 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212256

Wat is nu precies het verschil tussen de M86 en M87. Voor zover ik het kan zien is alleen het uiterlijk iets anders.

Ik ben al een tijdje in afwachting van de M86 maar de M87 ziet er naar mijn bescheiden mening nog beter uit.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 212256 op 21-03-2007 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
Anoniem: 212256 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:27:
Wat is nu precies het verschil tussen de M86 en M87. Voor zover ik het kan zien is alleen het uiterlijk iets anders.

Ik ben al een tijdje in afwachting van de M86 maar de M87 ziet er naar mijn bescheiden mening nog beter uit.
je hebt goed gekeken, het enige verschil is het uiterlijk. De M86 heeft een zwarte rand onder aan het scherm, die van de M87 is fluoriserend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-05 18:51

aex351

I am the one

Topicstarter
MitchR schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:34:
[...]

je hebt goed gekeken, het enige verschil is het uiterlijk. De M86 heeft een zwarte rand onder aan het scherm, die van de M87 is fluoriserend ;)
Van de m87 is de rand volgens mij precies hetzelfde als de 206bw en de 226bw monitoren van Samsung. Een zilvere rand dus.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212378

wat zijn de richtprijzen van de S86 en R87 ?
ik heb namelijk 900 euro voor 32 inch ?
en ik zie het nu niet meer zitten om een oud model te kopen !

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 212378 op 21-03-2007 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05 16:24
Hoi allemaal :)

Ik had even een vraagje over de Samsung le32n71. Ik lees op diverse sites dat hij last heeft van het Dynamic Dimming (of iets dergelijks). Dat dat, als de TV van helderheid verandert, het nogal kan irriteren. Nu begreep ik dat dat op de meeste schermen uit te zetten is, maar over dit type Samsung kon ik geen duidelijk antwoord vinden of dat op dit scherm ook kan.

Is dit echt zo vervelend, en kun je dit ook uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_N
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:58
Je kunt het niet uitzetten, en is het is niet vervelend (imho). Als je er echt last van krijgt, zet je de LCD op movie mode, dan staat 'ie standaard uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05 16:24
Hehe, dan kan hij dus wel uit toch? :P
Die moviemode is dan zeker een bepaalde beeldinstelling voor de kleur e.d.?

Ik moet het natuurlijk met eigen ogen nog zien, maar aangezien ze bij TV-zaken vaak echt slecht beeld hebben, en niet altijd de tijd willen/kunnen nemen, leek 't me wel zo praktisch als dit soort dingen van te voren in m'n geheugen gegrift staan :)

Thanks voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01-05 16:46
Hier staat de manual voor de M86/M87: http://www-student.lboro.ac.uk/~coir/SamsungManual.pdf

Komt via een obscure Koreaanse handleidingmaker site waar je alleen kan downen via een ActiveX control met IE.

Goed, wat er in staat is wel interessant; 1080P wordt niet alleen via HDMI ondersteund maar ook op de component ingang. Xbox 360 kun je dus op die manier ook op 1080P draaien. De HDMI ingangen zijn HDMI versie 1.3. Er zit een "Just Scan" optie op die de 1:1 pixels weer geeft via HDMI. De TV resized dan dus niets en je hebt geen overscan. Er staat niet bij of dat ook met component werkt. Via de VGA ingang wordt tot 1920x1080 ondersteund.

Ziet er allemaal goed uit imo! :)

Op Komplett heb ik de tot nu toe enige NL prijs gevonden voor de LE40M87BD: €2.200. Dat valt me mee. (Verwachte leverdatum (1 stuks?) 23 april.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Wat me opvalt is dat het usa-model LN-T4661F gelijk is kwa uiterlijk aan de LE46M87 maar i.p.v. een contrast van 15:000:1 een contrast heeft van 10:000:1.
En dat het usa-model LN-T4665F gelijk is kwa uiterlijk met de LE46N86 maar i.p.v. 10:000:1 een contrast heeft van 15:000:1.
Het lijkt er dus op dat ze voor europa de specs van de twee modellen hebben omgegooid.
Zo verschillen de high-end modellen alleen kwa uiterlijk van elkaar. Een beetje vreemd moet ik zeggen. Alhoewel ik er persoonlijk blij mee ben omdat de M serie mooier is dan de N serie.
Zie voor deze verschillen:

http://www.samsung.com/Products/TV/LCDTV/LNT4665FXXAA.asp

http://www.samsung.com/Products/TV/LCDTV/LNT4661FXXAA.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211485 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 23:14:
[...]

oplossing was simpeler dan gedacht... druk tijdens het kijken op de info button van de afstandsbediening (bij mij de i) en druk op zoom. Mode 3 levert bij mij de oplossing. Sommige zendingen zwarte balk boven en onder, andere netjes uitgelijnd.... Handmatige instelling dus... stond daarvoor op stand 2, die net buiten beeld viel...
Owke thnx voor de tip. Zal het zeker keer gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212378 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 12:14:
wat zijn de richtprijzen van de S86 en R87 ?
ik heb namelijk 900 euro voor 32 inch ?
en ik zie het nu niet meer zitten om een oud model te kopen !
Ik zit met hetzelfde. Alleen zou ik tot 1200 euro kunnen gaan. Wanneer ik dan die Philips cineos lcd's zie, dan zijn die specs beter. Maar er zijn problemen met die panelen lees ik hier.
Ik wacht nog maar even of zo. Ik weet het niet.
Ik denk eigenlijk dat de r87 niet onder de 1000 euro blijft.
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0

cool0

Het probleem wat ik hier veelal zie is dat mensen wachten want tja over een tijdje komt er een beter scherm uit echter moet ik een geheimpje verklappen: Er komt altijd wel weer iets nieuwers uit! :) Dus je kan eigenlijk blijven wachten. Ik heb nu de Le37R72b en tja het is een ouder model maar wat ben ik tevreden echt superbeeld gewoon.

Het is gewoon net als met pc's er komt altijd wel weer een sneller iets dus ja wat doe je blijf je wachten of ga je nu tot actie over :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
[...]

Ik ben hierover ook in gevecht, maar het is vechten tegen de bierkaai. Het enige antwoord wat ze terug blijven geven is:

Wij kunnen helemaal geen prijsindicatie geven van uit te voeren reparaties / upgrades. Alle kostengerelateerde zaken kunnen alleen door onze service centra worden bepaald, en gecommuniceerd.
Deze update is niet kostenloos daar het geen defect betreft.

en na de tweede keer klagen:

SamsungElectronics Benelux BV heeft gesteld dat in dit geval er geen sprake is van een defect.
De "justscan" functie houdt in dat er geen overscan wordt gegenereerd via de hdmi input.
De hdmi aansluiting is echter in principe bedoeld voor tv beelden, waarop overscan wel nodig is om "rommel" buiten het beeld te houden,
Overscan is een principe dat al 50 jaar wordt toegepast op TV beeld signaal.
Deze update valt niet binnen de garantie bepalingen omdat het een aanvulling op de functionaliteit betreft en geen oplossing is voor eventuele tekortkomingen

Ook als ik aanvoer dat ze het in januari en februari wel gratis deden en ze zelfs hele moederborden lieten vervangen omdat ze niet te flashen bleken, krijg ik hetzelfde antwoord. Samsung UK stuurt klanten keurig een CD met de nieuwe firmware en een kabeltje erbij om de firmware er zelf op te zetten. Daar heb ik bij Samsung Benelux ook om gevraagd, maar die vraag negeren ze simpelweg. Ook reageren ze niet op het argument (dat ik van jou heb overgenomen) dat ze niet voldoen aan de HD logo license agreement.

Heb jij al iets anders van ze gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Je hebt gelijk Sjekster, ik vergis me hierin.
Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat bij 1080i er 540 lijnen zichtbaar zijn, maar ook dit is niet waar aangezien een lcd of plasma altijd progressive is.
Hij pakt, correct me if I'm wrong, de 540 even beeldlijnen van frame 1 en plakt de oneven 540 beeldlijnen daartussen.
Maar bij 1366x768 moet die dit dan ook nog gaan scalen begrijp ik? Nog ongelooflijk dat het er nog zo mooi op komt hè? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212378

Bij de wehkamp staan nu ook een aantal prijzen van de nieuwe samsungs !
http://www.wehkamp.nl/win...N01&KAC=N16&ZoekMethode=K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-02-2020
is iemand al is in aanraking gekomen met de garantie van Samsung. ik heb een site gezien waar de le26r71b een stuk goedkoper is dan bij de MM maar als ik daar een dode pixel tegenkom gaat dat niet via hen maar via Samsung. heeft Samsung hier een goede regeling in? zo ja dan bestel ik waarschijnlijk daar m'n scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212378 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 10:24:
Bij de wehkamp staan nu ook een aantal prijzen van de nieuwe samsungs !
http://www.wehkamp.nl/win...N01&KAC=N16&ZoekMethode=K
Ja thnx.
Ze hebben die specs veranderd bij de r81. Eerst was het 550cd en 5ms. :?
:'(
Nu zijn de specs zowat gelijk aan de r71 :?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 193875 op 22-03-2007 13:18 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.