[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 5

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 33.130 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:49

Wokschotel

Op 6 wielen

Vandaag staan kijken naar 2 modellen:

LE32N71
LE32M71

Beiden zagen er mooi uit. Ik ben een zeer gemiddelde TV-kijker met een satelliet-ontvanger en af en toe wil ik een DVD'tje kijken. Die cardreader was een leuk extraatje. Is het verstandig om nu zo'n N71 of M71 te kopen, of komen er binnenkort nieuwe 32" modellen aan?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mav21
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
Ik heb zelf sinds vorige week de 32" R71B staan. Heb nu flink wat posts doorgelezen in dit topic, maar kom niet tegen waar ik me wat zorgen over maak... Wanneer ik recht op de televisie zit zijn de kleuren prima, maar wanneer ik (vanuit de televisie geredeneerd) meer dan 45 graden naar rechts of links ga wordt het beeld duidelijk fletser. Het lijken specifiek rood en groen die in kleursterkte afnemen.

In de specs staat een kijkhoek van 178 graden, maar dat haal ik dus niet op volle kleursterkte. Ik kom feitelijk niet veel verder dan 135 graden met goed beeld. Naar boven is het overigens hetzelfde: de tv staat vrij laag en als ik opsta zie je diezelfde kleurafname.

Is dat normaal?

PS: Ik heb gisteren een standbykiller aan de tv gehangen, maar die krijg ik niet goed aan de praat. Alleen als ik het geheel in lijn en op stroom heb, vervolgens de tv 10 seconden uit de killer trek en dan weer inplug werkt het. Maar als ik daarna de tv op standby zet sluit de standbykiller de stroom niet af. Heeft iemand anders het wel werkend?

The true test of a fan's mettle is the same as it is for any player: were you there when you were needed most?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
De kijkhoek die fabrikanten opgeven geeft niet aan tot welke hoek het beeld perfect blijft, het geeft alleen aan tot welke hoek het contrast boven een bepaald nivo blijft, dit zegt verder helemaal niets over kleurechtheid oid. Heel die kijkhoek is tegenwoordig dus behoorlijk BS, zeker omdat vrijwel alle goede schermen een 100% (178 graden) kijkhoek hebben.

Meer gedetailleerde info b.v. hier:
www.elotouch.com/Support/TechnicalSupport/viewing_angle.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje007
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
ben er uit, wordt de LE32R71B,

maar waar kan ik hem beste halen? goedkoopst ben ik bij gsmdealer,

maar hoe zit dat met garantie enzo, dode pixels enzo voorst...of kan ik beter naar mediamarkt/s&f/bcc?

Oost-West 7650wp, Zuid 3300Wp, Intergas HR28-24> Panasonic WH-MDC05J3E5, SWW Hewalex 3KW met 300ltr Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:23

aex351

I am the one

Topicstarter
steefje007 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 21:46:
ben er uit, wordt de LE32R71B,

maar waar kan ik hem beste halen? goedkoopst ben ik bij gsmdealer,

maar hoe zit dat met garantie enzo, dode pixels enzo voorst...of kan ik beter naar mediamarkt/s&f/bcc?
Hangt er vanaf hoeveel geld je wilt uitgeven en waar je meer waarde aan hecht. Als je het kopen via het internet genoeg vertrouwd is de keus snel genoeg gemaakt. Ik zelf zou het kopen via een webwinkel, scheelt al snel een paar honderd euro. Niet natuurlijk de eerste en beste goedkoopste webwinkel :P . Je mag de TV zowiezo binnen 7 dagen terug sturen zonder reden van opgaaf. Wanneer je het koopt via een normale winkel zit er niet altijd standaard de optie bij dat je het product terug mag brengen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
Mav21 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 19:05:
Ik heb zelf sinds vorige week de 32" R71B staan. Heb nu flink wat posts doorgelezen in dit topic, maar kom niet tegen waar ik me wat zorgen over maak... Wanneer ik recht op de televisie zit zijn de kleuren prima, maar wanneer ik (vanuit de televisie geredeneerd) meer dan 45 graden naar rechts of links ga wordt het beeld duidelijk fletser. Het lijken specifiek rood en groen die in kleursterkte afnemen.

In de specs staat een kijkhoek van 178 graden, maar dat haal ik dus niet op volle kleursterkte. Ik kom feitelijk niet veel verder dan 135 graden met goed beeld. Naar boven is het overigens hetzelfde: de tv staat vrij laag en als ik opsta zie je diezelfde kleurafname.

Is dat normaal?

PS: Ik heb gisteren een standbykiller aan de tv gehangen, maar die krijg ik niet goed aan de praat. Alleen als ik het geheel in lijn en op stroom heb, vervolgens de tv 10 seconden uit de killer trek en dan weer inplug werkt het. Maar als ik daarna de tv op standby zet sluit de standbykiller de stroom niet af. Heeft iemand anders het wel werkend?
Ik heb een keer gelezen dat het helemaal uitzetten van een lcd niet goed is, omdat er n heel klein beetje spanning op de kristallen moet blijven staan. Het is natuurlijk niet voor niets dat bijna geen enkele lcd helemaal uitgezet kan worden. Waarom een enkele lcd wèl echt uitgezet kan worden, weet ik ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er last van dat het beeld erg fel is in het donker, ik heb al de spaarstand op "Hoog" (hoop dat daardoor geen problemen ontstaan) en deze instellingen:

Modus: Aangepast
-Contrast = 75
-Helderheid = 50
-Scherpte = 40
-Kleur = 70
-Kleurtint = Normaal

Formaat: Auto-Breed of 16:9 (maakt namelijk helemaal geen verschil)
Digitaal ruisfilter: Aan
DNIe-demo: Uit
Spaarstand: Hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 16:31:
Grrr gisteren Samsung gebeld dat mijn audio out het niet goed, zou ik 's middags teruggebeld worden. Hebben ze dus niet. Beeeetje irritant. Hopen dat ze maandag maar bellen, anders er maar weer achteraan bellen.
LE32R71B? Ik heb hier hetzelfde probleem, weet je al een oplossing? Het werkte maar kort, en nadat alles netjes was bekabeld werkte het niet meer. Met digitale en analoge televisie. Erg kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:56
Zijn er nog mensen die op de LE40F71B last hebben van "Ghosting"?
Ik zit te twijfelen tussen deze samsung en de Tatung 42", de samsung heeft alleen nog wat problemen met pixelmapping en het veranderen van kleurenschema resulteert vaak in een wirwar van kleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

aex351 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 22:06:
[...]

Hangt er vanaf hoeveel geld je wilt uitgeven en waar je meer waarde aan hecht. Als je het kopen via het internet genoeg vertrouwd is de keus snel genoeg gemaakt. Ik zelf zou het kopen via een webwinkel, scheelt al snel een paar honderd euro. Niet natuurlijk de eerste en beste goedkoopste webwinkel :P . Je mag de TV zowiezo binnen 7 dagen terug sturen zonder reden van opgaaf. Wanneer je het koopt via een normale winkel zit er niet altijd standaard de optie bij dat je het product terug mag brengen.
garantie wordt ook sowieso gedaan door een 3e partij voor samsung direct. Bij een 32"of hoger komen ze toch gewoon langs. Hoef je ook niet te gaan slepen met zo'n ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mav21
bartvb schreef op zondag 04 maart 2007 @ 20:07:
De kijkhoek die fabrikanten opgeven geeft niet aan tot welke hoek het beeld perfect blijft, het geeft alleen aan tot welke hoek het contrast boven een bepaald nivo blijft, dit zegt verder helemaal niets over kleurechtheid oid. Heel die kijkhoek is tegenwoordig dus behoorlijk BS, zeker omdat vrijwel alle goede schermen een 100% (178 graden) kijkhoek hebben.

Meer gedetailleerde info b.v. hier:
www.elotouch.com/Support/TechnicalSupport/viewing_angle.asp
Thanks, dat stelt in ieder geval gerust. Nuttige link!

The true test of a fan's mettle is the same as it is for any player: were you there when you were needed most?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mav21
Ferry34 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 22:11:
[...]

Ik heb een keer gelezen dat het helemaal uitzetten van een lcd niet goed is, omdat er n heel klein beetje spanning op de kristallen moet blijven staan. Het is natuurlijk niet voor niets dat bijna geen enkele lcd helemaal uitgezet kan worden. Waarom een enkele lcd wèl echt uitgezet kan worden, weet ik ook nog niet.
Ik heb inmiddels besloten dat ding (edit: de standbykiller) ook maar terug te brengen. Er zal inderdaad wel een goede reden zijn waarom die dingen niet uit kunnen worden gezet. Bovendien heb ik geen aarding meer op het toestel als ik via de standbykiller ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zal inderdaad wel een goede reden zijn waarom die dingen niet uit kunnen worden gezet.
Maar ze vermelden wel dat je de stekker eruit kan/moet halen als je een langere tijd weg bent. Dus als je 2 maanden weg gaat dan staat er ook geen stroom op die "kristallen". Wat zou het verschil dan zijn met een dag (of nacht)?

@edit; Heb de oude coax vervangen door Hirschmann kabel en connectors maar nog steeds niet echt het super beeld :(
Sommige zenders zijn beter geworden maar ned 1,2 en 3 slechter

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem: via het service menu ben ik per ongeluk bij calibratie beland en daar staat PC FAILURE en HDMI FAILURE. Ik hoop dat jullie mij hier verder mee kunnen helpen. (Samsung LE40F71B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 18:56:
Ik heb een probleem: via het service menu ben ik per ongeluk bij calibratie beland en daar staat PC FAILURE en HDMI FAILURE. Ik hoop dat jullie mij hier verder mee kunnen helpen. (Samsung LE40F71B)
Betekent dat niet gewoon dat je geen pc en geen HDMI bron eraan hebt hangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, die zijn juist beide in gebruik :) Maar ik heb via het avforum begrepen dat ik hem dus opnieuw moest kaliereren. Hier een directe link en kan het misschien toegevoegd worden aan de start post? http://www.avforums.com/f...read.php?t=403913&page=11 het gaat om de lap tekst van Nicolail. Het heeft hier in ieder geval een monteur bespaard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 21:30:
Nope, die zijn juist beide in gebruik :) Maar ik heb via het avforum begrepen dat ik hem dus opnieuw moest kaliereren. Hier een directe link en kan het misschien toegevoegd worden aan de start post? http://www.avforums.com/f...read.php?t=403913&page=11 het gaat om de lap tekst van Nicolail. Het heeft hier in ieder geval een monteur bespaard :)
Toch zou ik adviseren om uit het Service-menu te blijven, er kan namelijk veel mis gaan en dan geldt je garantie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-09 21:01
GeeMoney schreef op maandag 05 maart 2007 @ 11:17:
Zijn er nog mensen die op de LE40F71B last hebben van "Ghosting"?
Ik zit te twijfelen tussen deze samsung en de Tatung 42", de samsung heeft alleen nog wat problemen met pixelmapping en het veranderen van kleurenschema resulteert vaak in een wirwar van kleuren?
Ik ben hier ook benieuwd naar. Gezien de prijs voor het apparaat ben ik bang dat deze last van ghosting heeft. En dat is niet fijn bij voetbal of games op de xbox360.

Bovendien ben ik erg geinteresseerd in het overscan gebeuren voor component, gezien dat hoofdzakelijk de aansluiting wordt voor mij XBOX360. HDMI is gefixed dmv firmware update, component in de toekomst misschien?

En komt Samsung niet toevallig met een actie binnenkort?

[ Voor 20% gewijzigd door AvanCade op 06-03-2007 06:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• norris92
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Twee weekenden geleden is bij ons de LE 37R72 samen met de muurbeugel EFW 6345 gearriveerd. Tot nu toe dik tevreden mee: lekker groot beeld en vooral mooie kleuren via HDMI.

De beeldkwaliteit van de analoge TV valt me niet tegen, maar is ook niet super; Het is goed te noemen. Wellicht koop ik nog een betere coaxkabel met filters, alhoewel ik niet denk dat dit voor veel verbetering zal zorgen. Een ander idee is misschien een TV-kaart (PVR500). Ik vraag me af of het beeld dan beter wordt, aangezien het dan via de PC loopt?

We hebben uiteraard direct geprobeerd een DVD te spelen, maar dat zag er niet uit! Zoals al eerder geroepen in het topic voldoet een gewone, oude DVD-speler niet meer voor deze TV (je hebt eigenlijk een speler nodig met HDMI output en goede upscaler). We hadden de DVD-speler aangesloten via scart, maar na deze gewaarwording direct afgekoppeld en in de hoek gezet.

In plaats van een DVD speler hebben we toch maar gekozen voor een home brew HTPC:
- P4 3,0GHz, 1024mb, 6600GT AGP (ondersteunt alle opties van PureVideo op 2 na),
- Trust 5.1 Sound Expert Optical 514DX voor digitaal geluid naar (DD/DTS) receiver via coax SPDIF (Bedankt voor de drivers: http://cmediadrivers.googlepages.com/ !!! Dit was nl. een verschrikkelijk probleem).
- Software: windows xp mce, xvid 1.1.2, divx 6.5, ac3filter 0.70b, purevideo 1.02-223 platinum

Dit geheel is in het afgelopen weekend in elkaar gezet en aangesloten via een 5 meter lange HDMI – DVI kabel. De kwaliteit van de kabel lijkt me perfect: dikke, stevige kabel, gold plated, double shielded en met filters op de uiteinden (gekocht bij plentyparts voor €45,-). Het werkt als een dollar!

Het beeld is echt supermooi. De kleuren zijn superstrak, met veel nuances! Direct viel de overscan op, dus moesten down scalen :( . Ook dan blijft het een genot om naar te kijken. DVD’s, Xvid’s etc. het ziet er mooi uit. De kleuren zijn helder en het beeld is scherp….. Hoewel, als je de tekst in het startmenu leest, is dat goed te doen. Maar ook valt op dat het geen native resolutie is die wordt getoond (blurry). Het is het bekende probleem dat al vaker is genoemd, nl. dat via HDMI geen hogere resolutie kan worden bereikt: Jammer!

We hebben ook nog geprobeerd om de HTPC aan te sluiten via D-SUB (gewone VGA kabel) en dan haal je idd de hoge resolutie van 1360 * 768. Alleen halen de kleuren het 10x niet bij HDMI. Gisteren hebben we daarom de hele avond opgeofferd om beide te vergelijken met vele verschillende instellingen (bijv. digital vibrance toepassen bij de VGA kabel en veel spelen met de instellingen op de TV), maar de voorlopige conclusie is dat wij bij HDMI blijven omdat het op ons mooier overkomt.

De resolutie met HDMI komt helaas niet hoger dan 1200 * 676 (of zoiets). Nu vraag ik me af: Als ik in de toekomst een Blu-ray- of hd-dvd-speler koop en daarop een 720p film afspeel, zit ik dan ook vast aan die ‘lage’resolutie? Je zou toch mogen verwachten dat de 1280 * 720 iig volledige gehaald moet kunnen worden middels HDMI met zo’n apparaat. Of heb je altijd last van die overscan. Er is helaas geen ‘justscan’ firmware, zoals wel voor de 40f71. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey ik heb nu een lg lcd tv 32 inch en ik had graag naar ne 40 a 42 gegaan
maar nu hoor ik dat er nieuwe lcd's zitten aantekomen zou ik moeten wachten of toch voor zo'n tv gaan k'had namelijk ook graag ne full hdtv gehad
kan iemand mij zeggen welke merken met nieuwe collecties komt? wanneer? en welke lcd tv's (hun specs) + prijs
mvg
Mathieu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het jammer dat Samsung geen 42" LCD schermen heeft. ;(
Ze gebruiken 42" voor de plasma's maar niet voor de LCD's. Wat is eigenlijk hiervoor de reden? Er zijn namelijk genoeg LCD fabrikanten die wel voor 42" kiezen bij hun LCD tv's.

p.s.
Nog altijd ben ik benieuwd naar de reacties van 40N71/46N71 eigenaren. :+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:56
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 11:16:
Ik vind het jammer dat Samsung geen 42" LCD schermen heeft. ;(
Ze gebruiken 42" voor de plasma's maar niet voor de LCD's. Wat is eigenlijk hiervoor de reden? Er zijn namelijk genoeg LCD fabrikanten die wel voor 42" kiezen bij hun LCD tv's.

p.s.
Nog altijd ben ik benieuwd naar de reacties van 40N71/46N71 eigenaren. :+ :D
Ik denk niet dat je je druk hoeft te maken om die "5cm" hoor.
Als dat je reden is om naar andere schermen te kijken... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• norris92
per ongeluk op quote gedrukt ipv edit :X

[ Voor 189% gewijzigd door norris92 op 06-03-2007 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeeMoney schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 11:45:
[...]

Ik denk niet dat je je druk hoeft te maken om die "5cm" hoor.
Als dat je reden is om naar andere schermen te kijken... :?
Rare redenering :) Het is toch wat ik mooi vind :D
Volgens jouw redenatie zouden er ook geen 46" schermen moeten zijn :+

Het is namelijk zo dat de 42" segment LCD prijzen vaak gelijk zijn aan dat van 40" schermen.
46" is voor mij nog iets te duur. Ik had dus graag 42" gezien ipv 40".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de LE26R71 gekocht en wil graag mijn pc aansluiten op de tv voor het bekijken van films (DivX etc.). Ik zoek een kabel van 5 a 10 meter. Wat is voor deze tv het beste? VGA, DVI of HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• norris92
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 13:22:
Ik heb de LE26R71 gekocht en wil graag mijn pc aansluiten op de tv voor het bekijken van films (DivX etc.). Ik zoek een kabel van 5 a 10 meter. Wat is voor deze tv het beste? VGA, DVI of HDMI?
Zie mijn post een stukje hierboven (dat ellenlange verhaal). Ervanuit gaande dat je PC een DVI uitgang heeft, heb je de keus tussen aansluiten middels:

* een gewone VGA kabel (het ene deel sluit je aan op je videokaart middels een verloopstukje naar D-SUB, het andere deel sluit je aan op de D-SUB aansluiting op de TV)
* een DVI --> HDMI-kabel

Ikzelf vind hdmi mooier/ scherper van kleur, maar je hebt het overscan-probleem :( . Met VGA heb je een hogere resolutie, maar vind ik minder mooi persoonlijk.

Als je alle delen van het topic doorleest, kom je verschillende meningen tegen: de een heeft liever VGA om de hogere resoluties, de ander heeft liever HDMI omdat het mooier overkomt. Ik heb het beide geprobeerd en ga voor DVI --> HDMI
Ik hoop dat het overscan probleem nog een keer verholpen wordt, maar ik ben er bang voor.

[ Voor 18% gewijzigd door norris92 op 06-03-2007 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat VGA minder mooi zou zijn is natuurlijk vrij relatief, dit is gewoon bij te stellen door te knutselen met de instellingen van de tv, en het ligt er vooral aan waar je het voor gebruikt... Het belangrijkste voor PC werk vind ik dat het scherp is en geen overscan heeft, en dan kom je vrij snel bij VGA uit.
Zelf gebruik ik VGA voor de pc (games etc) en component voor de films (betere kleurenweergave en een beetje overscan neem ik voor lief). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn al mega verhalen over DVI-HDMI en dat dat problemen opgeeft.
Maar er zijn nu ook videokaarten met ee HDMI aansluiting.
Werken deze wel goed op een samsung? Misschien een oplossing voor mensen die een voorkeur hebben voor het aansluiten via HDMI.
Ik heb hier zo snel niets op kunnen vinden. En kan het zelf nog niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• norris92
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 16:25:
Er zijn al mega verhalen over DVI-HDMI en dat dat problemen opgeeft.
Maar er zijn nu ook videokaarten met ee HDMI aansluiting.
Werken deze wel goed op een samsung? Misschien een oplossing voor mensen die een voorkeur hebben voor het aansluiten via HDMI.
Ik heb hier zo snel niets op kunnen vinden. En kan het zelf nog niet testen.
Dat zou idd leuk zijn als dit het overscan probleem oplost (op een niet 40f71), maar ik denk niet dat dat gaat lukken. Ik ben bang dat je niet van de overscan afkomt en nog steeds niet de volledige 1280 * 720 kan krijgen (720p), maar slechts 1200 * 676 (of zoiets). Het probleem zit nl. in de tv en niet in de videokaart (voor zover ik begrijp).

Sterker nog, ik ben dus bang dat als je in de toekomst een Blu-ray- of hd-dvd-speler koop en daarop een 720p film afspeelt, je dan nog steeds vast zit aan die ‘lage’resolutie? Je zou toch mogen verwachten dat de 1280 * 720 iig volledige gehaald moet kunnen worden middels HDMI met zo’n apparaat.

[ Voor 3% gewijzigd door norris92 op 06-03-2007 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabbie_Kabbie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-09 03:40
norris92 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 16:41:
[...]

Dat zou idd leuk zijn als dit het overscan probleem oplost (op een niet 40f71), maar ik denk niet dat dat gaat lukken. Ik ben bang dat je niet van de overscan afkomt en nog steeds niet de volledige 1280 * 720 kan krijgen (720p), maar slechts 1200 * 676 (of zoiets). Het probleem zit nl. in de tv en niet in de videokaart (voor zover ik begrijp).

Sterker nog, ik ben dus bang dat als je in de toekomst een Blu-ray- of hd-dvd-speler koop en daarop een 720p film afspeelt, je dan nog steeds vast zit aan die ‘lage’resolutie? Je zou toch mogen verwachten dat de 1280 * 720 iig volledige gehaald moet kunnen worden middels HDMI met zo’n apparaat
Dat ie 720 haalt is toch een eis om hem hd-ready te mogen noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de samsung LE40F71B met de just scan firmware, pc aangesloten dus via dvi>hdmi en in mijn Nvidia 7600 GT driver gekozen voor 1080P, dus hoezo hogere resolutie op VGA? Overigens zeg ik wel eerlijk dat ik het verschil tussen VGA en dvi/hdmi NIET zie. Het is er eigelijk alleen maar lastiger op geworden (PC knop op de ab heb je niks meer aan + iedere keer weer just scan aanzetten. Maar goed nu is dus wel de VGA ingang vrij en sluit ik binnenkort zo mijn xbox 360 aan en heb ik nergens overscan. Er rest mij nog maar 1 vraag: xbox 360 via VGA 1080P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kabbie_Kabbie schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 17:06:
[...]

Dat ie 720 haalt is toch een eis om hem hd-ready te mogen noemen?
Sterker nog, de resolutie 720p (1280x720) wordt niet eens ondersteund als je dit via VGA aanstuurt... om het nog wat ingewikkelder te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de trotse eigenaar geworden van een LE32N71B. Erg mooi design, en zeer mooi beeld.
Ben daarbij benieuwd hoe anderen hun audio (extern surround systeem) hebben aangesloten. Ik had gehoopt (vergeten te controleren) dat er een coaxiale of opthische audio uitgang zou zijn, helaas niet... Hebben jullie hem via rood-wit aangesloten? (Vrijdag arriveert namelijk de JVC DD-3, met HDMI DVD, wil dan graag direct de juiste bekabeling meenemen)

Verder valt me op, zoals al meerdere keren gemeld, dat de kwaliteit van DVD via Scart niet eens beter is dan op de oude buis.

Heeft er verder iemand ervaring met het aansluiten van de PC op deze TV? Via SVGA is niet echt aan te raden, hij pakt hier bij mij een resolutie van max 1024, en de kwaliteit is echt benedenmaats... Zal morgen maar eens een VGA kabel op gaan duiken....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2007 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 21:25:
Heeft er verder iemand ervaring met het aansluiten van de PC op deze TV? Via SVGA is niet echt aan te raden, hij pakt hier bij mij een resolutie van max 1024, en de kwaliteit is echt benedenmaats... Zal morgen maar eens een VGA kabel op gaan duiken....
S-video bedoel je zeker... nee dat is niet de weg nee :)
Je kunt 'm het beste via VGA aansluiten, dan kun je de resolutie 1360x768 gebruiken. Zie ook mijn een-na laatste post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 17:07:
... Er rest mij nog maar 1 vraag: xbox 360 via VGA 1080P?
Jah. Component heeft nog steeds overscan namelijk.

Laat je niet misleiden door het dashboard, dat ziet er in component mooier uit maar schijn bedriegt. Spellen zien er in VGA wel degelijk beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• norris92
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:16:
[...]

Sterker nog, de resolutie 720p (1280x720) wordt niet eens ondersteund als je dit via VGA aanstuurt... om het nog wat ingewikkelder te maken :P
Volgens mij moet het wel mogelijk zijn om via VGA 1280 x 720 te krijgen, dat ligt nl. aan de videokaart en hierbij is de TV niet de beperkende factor (als ik het goed begrijp). De TV kan via VGA nl. makkelijk tot 1360 x 768. Evt. kan je denkelijk met powerstrip de resolutie op 1280 x 720 krijgen (of het mooi is, is een tweede)?
Maar via HDMI zou je mogen verwachten dat je iig de volledige 1280 x 720 krijgt, zodat je 720p kan afspelen. Het zou flink waardeloos zijn als je straks een HDDVD speler hebt waarbij de randen buiten het beeld vallen bij 1280 x 720 en de HDDVD speler moet downscalen om het beeldvullend te krijgen naar 1200 x 676 (zoals ook bij de PC). Dat zou in mijn ogen buiten de specs. van de TV vallen, terwijl er een HD ready tv beloofd is. Weet iemand hier meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Samsung LE32S71, ik ben erg tevreden met deze LCD TV, beeld via schotel is echt geweldig! Ik heb overigens wel zowat 10 dooie pixels dus ik mag hem omruilen voor een nieuwe.

Nu zit ik met het probleem dat ik vanaf mijn pc geen beeld krijg op de Samsung. Ik heb een Nvidia FX5200 videokaart verbonden van DVI naar HDMI op de tv. Nvidia herkent de Samsung dus wel maar op de tv zelf blijf ik het blok "No Signal" krijgen op de HDMI modus.

Wie o wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aangeboden
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-07 20:23
norris92 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 08:44:
[...]

Volgens mij moet het wel mogelijk zijn om via VGA 1280 x 720 te krijgen, dat ligt nl. aan de videokaart en hierbij is de TV niet de beperkende factor (als ik het goed begrijp). De TV kan via VGA nl. makkelijk tot 1360 x 768. Evt. kan je denkelijk met powerstrip de resolutie op 1280 x 720 krijgen (of het mooi is, is een tweede)?
Maar via HDMI zou je mogen verwachten dat je iig de volledige 1280 x 720 krijgt, zodat je 720p kan afspelen. Het zou flink waardeloos zijn als je straks een HDDVD speler hebt waarbij de randen buiten het beeld vallen bij 1280 x 720 en de HDDVD speler moet downscalen om het beeldvullend te krijgen naar 1200 x 676 (zoals ook bij de PC). Dat zou in mijn ogen buiten de specs. van de TV vallen, terwijl er een HD ready tv beloofd is. Weet iemand hier meer over?
Dus als ik goed begrijp zijn er verschillende resoluties bij de soorten aansluiting die men gebruikt.
Wat is de maximale resolutie voor de LE40F71B,
voor de HDMI aansluiting?
voor de VGA aansluiting?
voor de composiet aansluting?
voor de Scart aansluiting?
voor de S-video aansluiting?

Dezelfde vraag, Wat is de maximale resolutie voor de LE40M71B,
voor de VGA aansluiting?

Dezelfde vraag, Wat is de maximale resolutie voor de LE40N71B,
voor de VGA aansluiting?

Aangezien ik geen HDMI heb, is het dan verstandig om die LE40F71B niet aan te schaffen?

Bedankt voor respons!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey ik heb een budget van max 1500 euro en ik vroeg me af of ik beter nog niet wacht op de nieuwe modellen van een samsung?
of anders zou ik al één kopen 37,40 of 42 inch
wa raden jullie mij aan?
t'is vooral om met ps3 in 1080 p resolutie te kunnen spelen
mvg
Mathieu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 15:56
mensen...doe zelf ook eens een beetje deskresearch ofzo.. zo moeilijk is het niet om de LCD TV Samsung LCD TV's topics door te nemen; alle gestelde vragen staan er zeker weten al in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En zit niet met zijn allen te hopen op een nieuwe serie (die 2x per jaar uitkomt) alsof het een nieuw wereldwonder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• norris92
Ok, en weer terug ontopic ;) , want ik ben nog steeds niets wijzer… Op de samsung usa site kwam ik het volgende tegen:
http://erms.samsungusa.co...p/faqs/faqs_ars_input.jsp
Kies als product: TV en als sub-product: LCD TV. Geef als vraag: overscan

Schijnbaar kan je daar een mannetje van Samsung vragen om de overscan te fixen. Ik vraag me af of ze daarmee ook de overscan kunnen fixen die ontstaat bij DVI --> HDMI. En nogmaals: zou het zo zijn dat je bij een blu ray –speler via HDMI ook overscan hebt en dat er gedownscaled wordt naar 1200 x 676 om het beeld passend te krijgen? Dan, immers zou het idd gefixt moeten worden, want die 1280 x 720 moet toch gewoon zichtbaar geleverd kunnen worden door deze HD ready TV. Waarschijnlijk heeft niemand dit nog geprobeerd, aangezien het spul nog niet te krijgen is… Ik zal morgen Samsung eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vroeg me af, wat is precies het verschil tussen de LE32M71B en LE32N71B?
en waar kan ik het ware contrast nog vinden? op de russische site stond het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:58
Op de Nederlandse site zie je onderaan bij de specificaties bij de M71 iets meer opties staan, waaronder 100Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

norris92 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 16:18:
Ok, en weer terug ontopic ;) , want ik ben nog steeds niets wijzer… Op de samsung usa site kwam ik het volgende tegen:
http://erms.samsungusa.co...p/faqs/faqs_ars_input.jsp
Kies als product: TV en als sub-product: LCD TV. Geef als vraag: overscan

Schijnbaar kan je daar een mannetje van Samsung vragen om de overscan te fixen. Ik vraag me af of ze daarmee ook de overscan kunnen fixen die ontstaat bij DVI --> HDMI. En nogmaals: zou het zo zijn dat je bij een blu ray –speler via HDMI ook overscan hebt en dat er gedownscaled wordt naar 1200 x 676 om het beeld passend te krijgen? Dan, immers zou het idd gefixt moeten worden, want die 1280 x 720 moet toch gewoon zichtbaar geleverd kunnen worden door deze HD ready TV. Waarschijnlijk heeft niemand dit nog geprobeerd, aangezien het spul nog niet te krijgen is… Ik zal morgen Samsung eens bellen.
Schijnbaar heb ik al tig keer gezegt dat overscan bij de LE40F71B is te fixen door firmware up/down grade. Samsung bellen zeggen dat je just scan optie wil en ze sturen monteur langs. Er is dan geen sprake meer van overscan bij alle apparaten die je via HDMI aansluit. Of dat nou via DVI naar HDMI of direct van en naar HDMI maakt niet uit. En mensen die twijfelen om te wachten op de nieuwe (FULL HD) modellen van Samsung komen er behalve de huidige LE40F71B geen tegen voor rond de 15 a 1600 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• norris92
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 17:21:
[...]

Schijnbaar heb ik al tig keer gezegt dat overscan bij de LE40F71B is te fixen door firmware up/down grade. Samsung bellen zeggen dat je just scan optie wil en ze sturen monteur langs. Er is dan geen sprake meer van overscan bij alle apparaten die je via HDMI aansluit. Of dat nou via DVI naar HDMI of direct van en naar HDMI maakt niet uit. En mensen die twijfelen om te wachten op de nieuwe (FULL HD) modellen van Samsung komen er behalve de huidige LE40F71B geen tegen voor rond de 15 a 1600 euro.
norris92 in "[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ..."
norris92 in "[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ..."

het topic is breder dan 40f71. In de diverse delen van het topic is nog geen firmware opgedoken om het probleem te fixen voor andere modellen. Mijn vraag is redelijk terrecht, lijkt me

[ Voor 12% gewijzigd door norris92 op 07-03-2007 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-09 21:01
aangeboden schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 12:33:
[...]

Dus als ik goed begrijp zijn er verschillende resoluties bij de soorten aansluiting die men gebruikt.
Wat is de maximale resolutie voor de LE40F71B,
voor de VGA aansluiting?
<knip>
Of je download de handleidingen van genoemde apparaten en zoekt het zelf even ;). Heb ik ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:15
norris92 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 18:03:
het topic is breder dan 40f71. In de diverse delen van het topic is nog geen firmware opgedoken om het probleem te fixen voor andere modellen. Mijn vraag is redelijk terrecht, lijkt me
Zoals ik hier, hier en hier heb proberen uit te leggen is overscan op een niet-full-HD TV niet echt een probleem. Alle CRTs doen het, en volgens mij ook heel veel LCDs. Het is gewoon iets wat bij de huidige (SD/HD ready) techniek hoort. Het is geen bug of probleem dus. Bij 1080i/p op een 1920x1080 scherm is het natuurlijk wel raar om te gaan scalen en kan je van een probleem spreken.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 15:45:
Ik heb sinds een week de le27s71b maar kan nog steeds de juiste instellingen niet vinden. Heb ik 't een beetje in orde ziet het er weer heel anders uit als ik andere tinten ga gebruiken (van middel naar koel ofzo) Als ik de spaarstand wijzig veranderd het beeld soms ook weer net de verkeerde kant op :(
Ik vind het beeld vaak wat "korrelig" en soms zie ik op de achtergrond wat "vlekken". Lijken wel wat op magnetische storingen ofzo. En dan weer wat vage strepen van boven naar beneden maar dat is dan weer bij bepaalde zenders (vooral rtl 7)
Ook tussen tv en ext2 (video) zit een groot verschil in beeld.

Ik heb nu een standaard kabel (rg59) van 'n meter of 7 met een eenvoudige connector (van die metalen plaatjes). Deze gaat naar de video en dan van de video dezelfde soort coax kabel (met vaste connectors) naar de tv. Video is ook dmv een scart verbonden met de tv. Digitaal van upc heb ik teruggestuurd want ik kreeg een soort van rare stroomstoot door de hand die ik bovenop had liggen bij bijv. het aandrukken van een kabel. Ik kan het niet "hard" maken maar kort na het gan gebruiken hiervan ging mijn 100herz module van de breedbeeld kapot (niet meer te maken :'( )
De kabel ligt onder de verwarming door dus weet niet of dit ook nog extra storing kan geven. Ben al aan het zoeken naar "gold platted" maar is meestal maar 5 meter (en 10 is weer te lang)

Iemand een idee of het aan de tv ligt of manier van aansluiten of aan de gebruikte kabels? Of zou het een combinatie hiervan zijn?
heeey,

een vraag, heb jij hier nog steeds last van? ik heb vooral bij rtl7 strepen van boven naar beneden en mtv is slecht beeld.

hoop dat je al een oplossing voor heb of andere misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 07:43:
[...]

S-video bedoel je zeker... nee dat is niet de weg nee :)
Je kunt 'm het beste via VGA aansluiten, dan kun je de resolutie 1360x768 gebruiken. Zie ook mijn een-na laatste post.
Inderdaad, S video. Heb vandaag een een DVI naar VGA kabel gehaald, om idd via VGA aan te sluiten... ben benieuwd naar de resultaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 19:37:
[...]

heeey,

een vraag, heb jij hier nog steeds last van? ik heb vooral bij rtl7 strepen van boven naar beneden en mtv is slecht beeld.

hoop dat je al een oplossing voor heb of andere misschien?
Probeer dit anders eens, heb het al eerder aangegeven als mogelijke optie.

Beeld:

Modus: Aangepast
-Contrast = 75
-Helderheid = 50
-Scherpte = 40
-Kleur = 70
-Kleurtint = Normaal

Formaat: Auto-Breed of 16:9 (maakt namelijk helemaal geen verschil)
Digitaal ruisfilter: Aan
DNIe-demo: Uit

Geluid:

Modus: Standaard
SRS TSXT: Aan
-rest op “Uit”

Overig:

Blauw Scherm: Uit
Melodie: Uit
Spaarstand: Middel

Tips:

• Digitale TV of HDTV is een must bij televisie tegenwoordig.
• Natuurlijk ook de kanalen goed fine-tunen indien gewenst en zorgen dat je goede (gouden) coaxkabels en SCART kabels hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 1 vraag mbt het aansluiten van satteliet. Ik heb hiervoor een Profigold scart kabel voor aangeschaft. Nu zie ik 2 aansluitingen voor de tv: rgb en gewoon av, mijn vraag is dus wat zou theoretisch gezien de beste beeldkwaliteit moeten opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 19:57:
[...]

Inderdaad, S video. Heb vandaag een een DVI naar VGA kabel gehaald, om idd via VGA aan te sluiten... ben benieuwd naar de resultaten...
Ook lekker: ook DVI naar VGA pakt de samsung niet, niet ondersteund wordt er aangegeven. Zijn er mensen die dit wel voor elkaar hebben gekregen? Of moet het echt VGA op VGA zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 20:15:
Ik heb 1 vraag mbt het aansluiten van satteliet. Ik heb hiervoor een Profigold scart kabel voor aangeschaft. Nu zie ik 2 aansluitingen voor de tv: rgb en gewoon av, mijn vraag is dus wat zou theoretisch gezien de beste beeldkwaliteit moeten opleveren?
Altijd je Tv aansluiting in nummer 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een DVD-speler die geen HD ondersteunt aansluiten op mijn tv. Wat geeft een beter beeld? Via Scart of component?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• norris92
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 21:44:
Ik wil een DVD-speler die geen HD ondersteunt aansluiten op mijn tv. Wat geeft een beter beeld? Via Scart of component?
component

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mystery van de niet te herkennen computer opgelost. Voor diegenen die hier niet in thuis zijn: sluit een tweede (computer) monitor en stel de resolutie van het (dan tweede) televisiescherm in op de max resolutie van de TV (mijn geval 1396 bij 768 o.i.d.) Je stelt de TV in als primaire monitor, en vervolgens ontkoppel je de monitor. Voila: perfect beeld!

Heeft iemand een link naar een (legale) download van de Samsung HD demo beaty if nature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga eind deze maand de Samsung LE32R71 kopen en nu is mijn vraag, is dit de juiste beslissing? Zijn er mensen met ervaring van deze samsung type. Ik gebruik hem vooral voor de Xbox360 en HD-DVD films later. Wat zijn jullie ervaringen met de LE32R71 (voor/na-delen?)

Voor als jullie het niet wisten bij de Mediamarkt (Den Haag) zijn alle Samsung LCD's in prijs verlaagd, de Samsung LE32R71 kostte 999,- euro, nu voor 869, de LE26R71 was 799, nu voor 699 etc. De 37 inch variant is ook rond de 1000 euro nu :) (Geen aanbieding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 08:24:
Ik ga eind deze maand de Samsung LE32R71 kopen en nu is mijn vraag, is dit de juiste beslissing? Zijn er mensen met ervaring van deze samsung type. Ik gebruik hem vooral voor de Xbox360 en HD-DVD films later. Wat zijn jullie ervaringen met de LE32R71 (voor/na-delen?)

Voor als jullie het niet wisten bij de Mediamarkt (Den Haag) zijn alle Samsung LCD's in prijs verlaagd, de Samsung LE32R71 kostte 999,- euro, nu voor 869, de LE26R71 was 799, nu voor 699 etc. De 37 inch variant is ook rond de 1000 euro nu :) (Geen aanbieding)
Rebelio heeft de LE32R71 voor 770 euro.
Ik heb de TV zelf en ben er zeer tevreden over, kan nog steeds niet begrijpen dat er TV's van zulke hoge kwalitiet voor die prijzen zijn.

Gisteren Arsenal-PSV was echt een beleving in combinatie met mijn Digitale TV.
Had af en toe het idee dat de shots over de lengte van het veld (dus als iemand een vrije trap neemt en je recht op het doel kijk) HD waren, maar dat zal wel mijn verbeelding zijn geweest

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2007 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij vertellen wat in het servicemenu van de LE26R72B de default instelling is van
FRC (Micronas)? Deze optie kan aan of uit staan.

Toen ik het Dynamic Dimming wilde uitschakelen heb ik per ongelijk deze optie ook veranderd maar weet niet wat de standaard waarde moet zijn, aan of uit.

Groeten Dinky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• norris92
RichieB schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 19:27:
[...]

Zoals ik hier, hier en hier heb proberen uit te leggen is overscan op een niet-full-HD TV niet echt een probleem. Alle CRTs doen het, en volgens mij ook heel veel LCDs. Het is gewoon iets wat bij de huidige (SD/HD ready) techniek hoort. Het is geen bug of probleem dus. Bij 1080i/p op een 1920x1080 scherm is het natuurlijk wel raar om te gaan scalen en kan je van een probleem spreken.
Bedankt voor je reactie. Ik heb je bijdragen doorgenomen en kan er idd wel wat in vinden. Hoewel, ik denk dat het overscannen op een niet-full-HD TV toch wel rottig kan zijn. Ik heb voor mezelf (en misschien ook handig voor anderen) even rustig beredeneerd hoe het probleem volgens mij in elkaar zit.

Wat er in feite aan de hand is (in mijn ogen), is het volgende:

1) De TV krijgt van een HDMI-apparaat een 720p signal binnen. De TV heeft fysiek een resolutie van 1366 x 768 en moet dat HDMI-plaatje van 1280 x 720 (720p) daarop zien te plakken. Wanneer er geen overscan zou zijn, krijg je de volgende situatie:

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/l.eijkelenkamp/tweak3.jpg

De rode hokjes stellen het HDMI-plaatje van 1280 x 720 voor. Wanneer het plaatje wordt gezet op het scherm (dat een hogere resolutie heeft), dan zullen bij 0% overscan er zwarte randen zichtbaar zijn om het plaatje (de witte blokjes representeren de zwarte randen :+ ).

2) De TV gaat de zwarte randen "verhullen" door overscan toe te passen op het binnegekomen plaatje, maar gaat daar een beetje te ver in. In plaats van een 7% overscan toe te passen, wordt een overscan van 14% toegepast. De TV ‘vergeet’ daarmee dat dat eigenlijk teveel is, want het ontstane uitgerekte beeld kan hij fysiek niet weergeven; De randen vallen buiten beeld.

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/l.eijkelenkamp/tweak2.jpg

3) Om het beeld toch passend te krijgen, zal het HDMI-apparaat zijn 720p-signaal moeten downscalen. In de figuur hieronder is inzichtelijk gemaakt dat wanneer het HDMI-apparaat zijn signaal downscaled met 6% (naar 1200 x 676) in combinatie met de 14% overscan van de TV een beeldvullend resultaat wordt bereikt.

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/l.eijkelenkamp/tweak1.jpg

Om het beeld toch beeldvullend te maken zou het het mooiste zijn als:

• of de TV overscant het binnenkomende HDMI-plaatje met 7%, zodat het HDMI-apparaat niets hoeft te doen (het 720p-signaal blijft 100%)

• of de TV overscant het binnenkomende HDMI-plaatje met 0%, zodat het HDMI-apparaat het signaal moet upscalen met 7% (het 720p-signaal wordt 107%)

Bij beide methoden heb je uiteraard een kwaliteitsverlies, maar dat verlies is volgens mij kleiner dan de gebruikte combinatie zoals hierboven beschreven.

Volgens mij is dit het hele verhaal. Het geldt mijn inziens iig voor de situatie waarin een PC is aangesloten middels een DVI-HDMI-kabel op de TV. Of het voor een HD DVD- of Blu-Ray-speler ook zo is, durf ik niet met 100% te zeggen, maar ik vermoed van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sjeffie22; ik kan geen mail adres van je vinden.

@Jachertje; die instellingen veranderen ook niet veel. Zou dat "blauwe scherm" op aan of uit hebben nog iets uitmaken dan? Net als die DNIe-demo, als ik die aanzet krijg ik sowieso een tweedeling in het scherm dus die is standaard uit.

De bekabeling is overigens nogal vreemd. Ik heb nu een Hirschmann kabel (6 meter) met connectoren en een "gold plated" (profigold) coax kabel tussen de video en tv maar dat maakt het alleen maar slechter. Zodra ik de "ouderwetse (7.5 meter) kabel terug plaats met die simpele metalen plaatjes en tussen video>tv weer de 1.5 meter standaard coax is het beeld beter dan met al die dure (en ook gouden) toestanden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Nou, de nieuwe series zijn geintroduceerd

**M86/M87

37, 40,46 en 52 inch
Full-HD
37" heeft een contrast van 8000:1 (dynamisch uiteraard)
40" en groter 15.000:1
ontwerp heeft wel wat weg van de F71, het doorzichtige kunststof-randje is vervangen door een zilver of zwart metalen randje.
3x HDMI 1.3 aansluiting, waarvan 1 aan de zijkant.
verwachte winkelprijs 40" circa E2200,-

**N86
Ongeveer zelfde als M86/M87 maar contrast van 10.000:1
verwachte winkelprijs 40" circa E1900,-

**R81/82/83/84
26 t/m 40"
HD-ready
32" & 40" 3x HDMI (1.2)
32" & 40" contrast 8000:1
Verwachte winkelprijs 32" E900,-

**S81
26 t/m 46"
2x HDMI (1.2)
32" + contrast 7000:1
HD ready
Verwachte winkelprijs 32" E850,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tekielja schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 12:54:

**M86/M87

37, 40,46 en 52 inch
Full-HD
ontwerp heeft wel wat weg van de F71, het doorzichtige kunststof-randje is vervangen door een zilver of zwart metalen randje.

**N86

**R81/82/83/84
26 t/m 40"
HD-ready
32" & 40" 3x HDMI (1.2)

**S81
26 t/m 46"
2x HDMI (1.2)
HD ready
Wow rielekst! :D De prijzen vallen over het algemeen wel mee!
Waar heb jij de info gevonden? Zijn er ook plaatjes hiervan te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het hele topic gelezen te hebben, kom ik tot de conclusie dat ik moet kiezen tussen de LE32N71B of de LE32R72B. Sommige mensen zeggen echter dat de N serie verkeerde kleurweergave heeft, en dat dat in dit topic uitgelegd zou staan. Ik kan het niet vinden dus daarom vraag ik het maar, wat is nou precies het probleem met de N series?

Overigens zie ik ook dat er een R71, R72, R73 én R74 in de pricewatch staan. Zijn dit allemaal verbeteringen van het model? (dus is de R74 de beste?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

norris92 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 12:23:
Prachtige illustratie,. respect _/-\o_
Echter, hoe weet je dat van die 14% ? Die 1457x819 bedoel ik dus ? Ik gebruik component en heb inderdaad overscan met 1280x720, maar volgens mij is het minder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 12:57:
[...]

Wow rielekst! :D De prijzen vallen over het algemeen wel mee!
Waar heb jij de info gevonden? Zijn er ook plaatjes hiervan te vinden?
Ik werk bij een dealer. 2 van m'n collega's zijn dinsdag naar een presentatie geweest.
En wat die afbeeldingen betreft, heb hier wel een catalogus met afbeeldingen, maar geen scanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Niet online
Ow trouwens, een leuk extraatje, bij de luxere uitvoeringen van de nieuwe series is een samsung wandbeugel te krijgen die je met je samsung tv ab kan bedienen, dus draaien, kantelen etc...

verkoopprijs van die beugel zal ongeveer 300 a 400 euro worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tekielja schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:27:
[...]

Ik werk bij een dealer. 2 van m'n collega's zijn dinsdag naar een presentatie geweest.
En wat die afbeeldingen betreft, heb hier wel een catalogus met afbeeldingen, maar geen scanner.
Damn.. Kun je nergens dat inscannen op je werk of zo? :)

STOM STOM STOM 8)7
Ik lees nu pas dat jij geen scanner hebt.. Te enhousiast gereageerd :+

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2007 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:58
Tekielja schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:27:
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:30:
Damn.. Kun je nergens dat inscannen op je werk of zo? :)
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:02:
Na het hele topic gelezen te hebben, kom ik tot de conclusie dat ik moet kiezen tussen de LE32N71B of de LE32R72B. Sommige mensen zeggen echter dat de N serie verkeerde kleurweergave heeft, en dat dat in dit topic uitgelegd zou staan. Ik kan het niet vinden dus daarom vraag ik het maar, wat is nou precies het probleem met de N series?

Overigens zie ik ook dat er een R71, R72, R73 én R74 in de pricewatch staan. Zijn dit allemaal verbeteringen van het model? (dus is de R74 de beste?)
Ja , hier wil ook wel een antwoord op eigenlijk.
Ik ga binnenkort een lcd-tv kopen voor rond de 1000 euro.
Ik zag de le32m71b maar is een lagere serie (r) met een nieuwer model nou beter ?
Is bijv. een r73 beter dan een m71 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tekielja schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 12:54:

**M86/M87

37, 40,46 en 52 inch
Full-HD

**N86

**R81/82/83/84
26 t/m 40"
HD-ready
32" & 40" 3x HDMI (1.2)

**S81
26 t/m 46"
2x HDMI (1.2)
HD ready
Misschien toch nog even wachten dan, die R8x serie ziet er wel interessant uit. 32" voor 900 euro!

Kun je een schatting geven wanneer ze daadwerkelijk te koop zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:26
Kweenie of dit m echt is:
http://www.lcd-compare.co...1BD-SAMSUNG-LE32R81BD.htm

maar lijkt er wel op, ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, nu weet ik zeker dat ik wacht! Zeer mooi schermpje! Nu rest de vraag of iemand me kan vertellen wanneer ik er een kan kopen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• norris92
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:09:
[...]

Echter, hoe weet je dat van die 14% ? Die 1457x819 bedoel ik dus ? Ik gebruik component en heb inderdaad overscan met 1280x720, maar volgens mij is het minder. :)
Sorry, dat heb ik idd niet verteld. Het kan zeker zo zijn dat het minder is dan de 14%, zoals je zegt. Ik ben even snel van de volgende vergelijking uitgegaan (die kan best onjuist zijn en dan is de 14% gewoon een getalmatig voorbeeld :) het maakt de rest van het verhaal niet minder waar):

Als mijn computer 1280 x 720 uitzendt dan moet ik dat signaal downscalen met 6,25% om het beeld beeldvullend (dus weergegeven op de fysieke 1366 x 768) te krijgen. De verkregen resolutie die de computer uitzendt, is dan 1200 x 676. De vergelijking:

1280 pixels op x fysieke pixels =
1200 pixels op 1366 fysieke pixels --> x = 1457

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik heb het uitgerekend. Op 1080x1920 zit het zo:

aan de rechterzijde een strook van 64 pixels, aan de overige zijden 32. Da's een totaal van 226,560 pixels en dat is 11% van het totaal (2073600).

Das 2 x zoveel als dat ik over het algemeen lees op het internet (5%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik trouwens het nieuwe system board met de 1009SVC firmware. Ik heb nu de justscan optie er tussen staan.

Ben er wel blij mee want het word nu pas echt duidelijk hoeveel 11% werkelijk is. Bovendien scheelt het qua detail ook wel, maar niet zoveel als ik had verwacht.

Nu nog effe alles opnieuw instellen want al mn instellingen zijn weg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 16:49:
[...]

Oke, nu weet ik zeker dat ik wacht! Zeer mooi schermpje! Nu rest de vraag of iemand me kan vertellen wanneer ik er een kan kopen? ;)
Ergens in april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playing33
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
dat is al snel dan wacht ik zeker nog even de specs zien er heel mooi uit!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de prijs van de 32" écht maar 900 euro is wacht ik zeker ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:23

aex351

I am the one

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 08:47:
[...]

Rebelio heeft de LE32R71 voor 770 euro.
Ik heb de TV zelf en ben er zeer tevreden over, kan nog steeds niet begrijpen dat er TV's van zulke hoge kwalitiet voor die prijzen zijn.

Gisteren Arsenal-PSV was echt een beleving in combinatie met mijn Digitale TV.
Had af en toe het idee dat de shots over de lengte van het veld (dus als iemand een vrije trap neemt en je recht op het doel kijk) HD waren, maar dat zal wel mijn verbeelding zijn geweest
De R7# is er nu al een tijdje hoor waarbij er nu genoeg productie is dat de 32" mainstream is geworden. Kan beter zeggen dat 32" begin 2006 mainsteam was en 40" nu mainsteam is. Maarja niet iedereen wil een 40 of een 32".

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:54:
[...]

Misschien toch nog even wachten dan, die R8x serie ziet er wel interessant uit. 32" voor 900 euro!

Kun je een schatting geven wanneer ze daadwerkelijk te koop zijn? :)
Nieuw model 900 euro ? Nou ik hoop het, lijkt me niet.
Mediamarkt (leeuwarden) gebeld en ze vertelden me dat het 2 maanden zou duren. (geen zekerheidje natuurlijk).
Die wil ik wel. Blauw ledje voor. 5 ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:17:
[...]

Nieuw model 900 euro ? Nou ik hoop het, lijkt me niet.
Mediamarkt (leeuwarden) gebeld en ze vertelden me dat het 2 maanden zou duren. (geen zekerheidje natuurlijk).
Die wil ik wel. Blauw ledje voor. 5 ms.
Ik heb de inkoop-prijzen gezien, en de nieuwe 32R8* series zullen voor rond de 950/900 euro in de winkel staan, en waarschijnlijk voor 800/750 euro op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk een objectief antwoord op onze brandende vraag: Welke full HDTV moeten we nu kopen.

http://www.hdtvtest.co.uk/1080p-LCD-Shootout/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tekielja schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:26:
[...]

Ik heb de inkoop-prijzen gezien, en de nieuwe 32R8* series zullen voor rond de 950/900 euro in de winkel staan, en waarschijnlijk voor 800/750 euro op internet.
Dat zijn mooie prijzen !! Komt er een 37inch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:02:

R7x serie is precies hetzelfde alleen het design is anders. (oftewel in mobiel taal: een ander frontje, in IPOD taal: een andere skin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 22:36:
[...]

R7x serie is precies hetzelfde alleen het design is anders. (oftewel in mobiel taal: een ander frontje, in IPOD taal: een andere skin)
Nee Joh, R71 en R72 verschillen inderdaad qua uiterlijk maar R73 en R74 hebben een digitale ontvanger als extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:54:
Eindelijk een objectief antwoord op onze brandende vraag: Welke full HDTV moeten we nu kopen.

http://www.hdtvtest.co.uk/1080p-LCD-Shootout/
Ik vind de Samsung behuizing vele malen mooier als dat van de Sony. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik de beeldkwaliteit van de 40W2000 is subliem vind. Geluid wat er uitkomt is ook vele malen beter maar ja dat kun je weer compenseren met je hifi set. Alleen zijn prijskaartje ligt veel hoger en nogmaals zijn behuizing is oerlelijk. Vandaar dat Samsung in mijn ogen de winnaar is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tekielja schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:26:
[...]

Ik zou even rustig aan doen:
-Kinderziektes.
-Prijzen zullen waarschijnlijk hoger liggen dan dit, kan me niet voorstellen namelijk.
- totdat er officiele specs van Samsung zijn + reviews zou ik even terughoudend zijn
- Gaan we de verschillen nog merken? of zit het alleen tussen de oren (ik zeg persoonlijk ja, want ikzelf zie geen verschil tussen mijn LE32R71B en de LE32S71B bij de MM) (ook bij de LE32r51TB van mijn ouders merk ik geen verschil met mijn LE32R71B)

Even een ander, veel belangrijker punt:
Vroeger gingen TV's vele jaren mee, nu ben ik dat ook van plan, want ik ben slechts een arme student. Hoe zit het tegenwoordig ermee als je er netjes mee opgaat (ben pietje precies) en gewoon je kamer netjes en niet te stoffig houdt? Want als ik ergens wel een hekel aan heb is als apparaten kapot gaan ver voordat hun levensduur is verstreken.
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 22:55:
[...]

Nee Joh, R71 en R72 verschillen inderdaad qua uiterlijk maar R73 en R74 hebben een digitale ontvanger als extra.
Weet je dat heel zeker? want volgens deel 4 van dit topic zijn echt alle R7x series precies hetzelfde, en bij navraag bij Samsung bevestigen ze dat.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2007 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DOUBLE POST

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2007 23:29 . Reden: DOUBLE POST ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• norris92
norris92 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 12:23:
[...]
...heel verhaal...

Volgens mij is dit het hele verhaal. Het geldt mijn inziens iig voor de situatie waarin een PC is aangesloten middels een DVI-HDMI-kabel op de TV. Of het voor een HD DVD- of Blu-Ray-speler ook zo is, durf ik niet met 100% te zeggen, maar ik vermoed van wel.
Waarschijnlijk geldt ditzelfde verhaal bij DVD-spelers met een HDMI-uitgang, of niet? Als je een DVD-speler hebt die het uit te zenden signaal upscaled naar 720p en er wordt door je Samsung LCD TV nog een keer overscan toegepast, dan verlies je dus redelijk wat beeld. Wanneer die DVD-speler dan ook niet beschikt over de optie om (zoals op de PC) zelf een resolutie uit te kiezen (dus ipv. upscalen naar 1280 x 720 naar 1200 x 676), dan zal je in combinatie met die overscan nooit een beeldvullend formaat te krijgen. }:O Kan iemand dat bevestigen/ weerleggen?

[ Voor 8% gewijzigd door norris92 op 09-03-2007 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 23:05:
[...]

-Kinderziektes.
-Prijzen zullen waarschijnlijk hoger liggen dan dit, kan me niet voorstellen namelijk.
- totdat er officiele specs van Samsung zijn + reviews zou ik even terughoudend zijn
- Gaan we de verschillen nog merken? of zit het alleen tussen de oren (ik zeg persoonlijk ja, want ikzelf zie geen verschil tussen mijn LE32R71B en de LE32S71B bij de MM) (ook bij de LE32r51TB van mijn ouders merk ik geen verschil met mijn LE32R71B)

Even een ander, veel belangrijker punt:
Vroeger gingen TV's vele jaren mee, nu ben ik dat ook van plan, want ik ben slechts een arme student. Hoe zit het tegenwoordig ermee als je er netjes mee opgaat (ben pietje precies) en gewoon je kamer netjes en niet te stoffig houdt? Want als ik ergens wel een hekel aan heb is als apparaten kapot gaan ver voordat hun levensduur is verstreken.

[...]

Weet je dat heel zeker? want volgens deel 4 van dit topic zijn echt alle R7x series precies hetzelfde, en bij navraag bij Samsung bevestigen ze dat.
Ik heb nu al heel vaak gelezen dat jij erg blij bent met je toestel, maar de techniek gaat echt gewoon door hoor. Het toestel is verouderd op het moment dat je het uit de doos haalt, jammer maar helaas.
Kijk ik ben zelf ook blij met mijn LE40R72B, maar als ik een half jaartje later had gekocht had ik voor hetzelfde geld een LE40F71B gekocht, die ik veel liever had gehad. Maar zo gaat het nu eenmaal...

Ga er maar vanuit dat die nieuwe toestellen weer veel beter zijn, mooier beeld geven, en kinderziekten ? Denk het niet. Het is geen auto ofzo, het is een computer van binnen.
En die R73 en R74 zijn nieuw, die kunnen best andere specs hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 12:26

Ross

Live Life

ik heb sinds aankoo van de samsung40f71 met 720p filmpjes en 1080p filmpjes via de computer met vga problemen op volbeeld. Maakt niet uit welke programma, ik krijg altijd van die kleine ruis streepjes bij 720p en bij 1080p krijg volledig wazig beeld. Mijn computer is een pentium 4 2.9ghz 1gb ram met een nvidia geforce 5300 pcx videokaart. Normaal divx jes of dvd heb ik totaal geen probleem mee. Als ik deze filmpjes niet op volbeeld kijk is er ook geen probleem. De processor draait zelfs niet op 100%, maar rond de 40 %^. Ik heb helaas geen andere bron kunnen proberen. Zou het aan de vga kabel kunnen liggen? ik heb normaal perfect beeld, dus ik denk het haast niet. Iemand enige verklaring?

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 23:05:
[...]

-Kinderziektes.
tja... 't is een ge-evolueerd product, geen gloednieuw iets, dus lijkt me vreemd dat er echt ernstige storingen zijn.
Dat jij je niet kan voorstellen dat LCD's steeds goedkoper gaan worden kan ik niets aan doen, ik heb toch echt een officiele lijst met inkoopprijzen hier liggen van Samsung/Hon. Dus dat zijn echt de prijzen waar je met launch op moet rekenen.
Officiele specs, als in foldermateriaal? die liggen hier namelijk ook al. En reviews zullen vanzelf tegen launch-tijd wel verschijnen.
Nou, tussen de 32N71 / 32 R72 / 32S71 zie ik bijv. duidelijk verschil, vooral de N serie heeft gewoon beter beeld.

Je denkt toch niet dat LCD tv's nu ineens uit-ontwikkeld zijn? Of dat de prijzen niet verder zullen dalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 12:26

Ross

Live Life

yah schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 09:32:
ik heb sinds aankoo van de samsung40f71 met 720p filmpjes en 1080p filmpjes via de computer met vga problemen op volbeeld. Maakt niet uit welke programma, ik krijg altijd van die kleine ruis streepjes bij 720p en bij 1080p krijg volledig wazig beeld. Mijn computer is een pentium 4 2.9ghz 1gb ram met een nvidia geforce 5300 pcx videokaart. Normaal divx jes of dvd heb ik totaal geen probleem mee. Als ik deze filmpjes niet op volbeeld kijk is er ook geen probleem. De processor draait zelfs niet op 100%, maar rond de 40 %^. Ik heb helaas geen andere bron kunnen proberen. Zou het aan de vga kabel kunnen liggen? ik heb normaal perfect beeld, dus ik denk het haast niet. Iemand enige verklaring?
Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/sahinturk/tv.jpg

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 09:32:
[...]

Ik heb nu al heel vaak gelezen dat jij erg blij bent met je toestel, maar de techniek gaat echt gewoon door hoor. Het toestel is verouderd op het moment dat je het uit de doos haalt, jammer maar helaas.
Kijk ik ben zelf ook blij met mijn LE40R72B, maar als ik een half jaartje later had gekocht had ik voor hetzelfde geld een LE40F71B gekocht, die ik veel liever had gehad. Maar zo gaat het nu eenmaal...

Ga er maar vanuit dat die nieuwe toestellen weer veel beter zijn, mooier beeld geven, en kinderziekten ? Denk het niet. Het is geen auto ofzo, het is een computer van binnen.
En die R73 en R74 zijn nieuw, die kunnen best andere specs hebben.
Euhm computers geven juist kinderziektes.
Hoe vaak hebben we nu niet gezien dat er na de release problemen zijn met de software of mainboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tekielja schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 09:48:
[...]

tja... 't is een ge-evolueerd product, geen gloednieuw iets, dus lijkt me vreemd dat er echt ernstige storingen zijn.

[...]

Dat jij je niet kan voorstellen dat LCD's steeds goedkoper gaan worden kan ik niets aan doen, ik heb toch echt een officiele lijst met inkoopprijzen hier liggen van Samsung/Hon. Dus dat zijn echt de prijzen waar je met launch op moet rekenen.

[...]

Officiele specs, als in foldermateriaal? die liggen hier namelijk ook al. En reviews zullen vanzelf tegen launch-tijd wel verschijnen.

[...]

Nou, tussen de 32N71 / 32 R72 / 32S71 zie ik bijv. duidelijk verschil, vooral de N serie heeft gewoon beter beeld.

Je denkt toch niet dat LCD tv's nu ineens uit-ontwikkeld zijn? Of dat de prijzen niet verder zullen dalen?
Als de prijzen van een nieuw model al meteen tegen die van het vorige model liggen, moet er dan niet sprake zijn van het gebruik van goedkope onderdeeltjes in zo'n ding? Zeker gezien het feit dat de ontwikkelkosten moeten worden terugverdiend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Het is geen compleet nieuw produkt, het is hetzelfde produkt met een iets andere look en net iets betere features/eigenschappen. Je ziet hetzelfde met b.v. computer LCD schermen, zelfde scherm (maar net ietsjes beter) andere look, hoger typenummer, ongeveer zelfde prijs als introductieprijs van het vorige model.

Op deze manier kan je je prijzen ongeveer vasthouden en trek je mensen ook over de streep. Of omdat ze nu het nieuwste model kunnen kopen (itt een model dat al een half jaar op de markt is) of omdat ze nu een iets ouder model kunnen kopen dat gedumpt wordt.

Onderdelen, productiekosten e.d. worden alleen maar goedkoper, daarnaast zit de concurrentie ook niet stil en kan je dus niet ineens 25% meer vragen vrijwel alleen omdat je nieuwe model een nieuwer typenummertje heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tekielja schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 09:48:
[...]

Ik was altijd ook benieuwd naar het verschil in beeld tussen de R serie en de N serie. Ik weet dat ze verschillende soorten panelen gebruiken.

Ik heb van de week 20 minuten gekeken naar een Setup (door Samsung) in MM Rdam waar de 32R7 en de 32N naast elkaar hingen, en ik vond eigenlijk de R serie een beter beeld geven dan de N serie. Ik weet niet precies hou ze stonden ingesteld, maar de N serie was iets fletser dan de R serie, maar dit kan natuurlijk door de instellingen komen, verder echt geen verschil kunnen zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 12:21:
[...]

Ik was altijd ook benieuwd naar het verschil in beeld tussen de R serie en de N serie. Ik weet dat ze verschillende soorten panelen gebruiken.

Ik heb van de week 20 minuten gekeken naar een Setup (door Samsung) in MM Rdam waar de 32R7 en de 32N naast elkaar hingen, en ik vond eigenlijk de R serie een beter beeld geven dan de N serie. Ik weet niet precies hou ze stonden ingesteld, maar de N serie was iets fletser dan de R serie, maar dit kan natuurlijk door de instellingen komen, verder echt geen verschil kunnen zien....
Ze hangen hier naast elkaar op dezelfde (HD) bron, en hier geeft de N serie toch echt veel zwarter zwart en veel warmere/mooiere kleuren. En dan is er verder niets aan de fabrieksinstellingen veranderd.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.