[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 3

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 38.228 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06 23:29

aex351

I am the one

Topicstarter

Samsung LCD TV's :
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/ca/products/tv/images/ce_tv_mainbanner_en.jpg
Inleiding Samsung LCD tv's :

Samsung televisies zijn er in alle soorten en maten te vinden. Een belangrijk punt is wat past bij jou. Deze thread is een vervolg
op een voorgaande thread dat oorspronkelijk alleen bedoeld was voor de R serie maar uiteindelijk ook de overige series in betroken raakten.

Serie Nummers :
Hier word uitleg gegeven hoe de serie nummers in elkaar zitten.

Het is vaak lastig om te bekijken welke tv nou nieuwer is of welke nou net even iets beter is. Samsung werkt met een redelijk simpel
Serie nummer systeem waarbij je makkelijk en snel kan bekijken uit welke reeks/serie de bijbehorende tv nou komt.

Als voorbeeld nemen de we LE-32m51b :
kunnen we opsplitsen in aa/b/cc/d . waarbij aa = Inch / b = Model type / cc / Model type nummer / d = Kleur

we weten nu dat de 32m51b : 32 Inch is / Uit de M serie / Model type nummer 51 met zich mee draagt / en de kleur zwart is (B voor Black)

Model type nummer hoord altijd bij de serie.

De Samsung televisies / Serie's :
De N serie is de nieuwste serie uit de reeks LCD series van Samsung welk de M serie opvolgt. De Serie positioneert zichzelf net onder de M serie maar boven de R serie, dit is af te leiden uit de specs. De N serie bevat alle goede eigenschappen van de R serie en de M serie. De N71 staat praktisch gelijk aan de R7# en de M71 maar mist features zoals de Smooth Motion technologie / 100Hz van de M71. De N71 bevat wel een zogenoemde “Professional Color Correction”, waarbij de kleuren nog meer tot zijn recht komen. De N71 zit hiermee zeer dicht tegen de M71 aan of al dan niet erboven. De N71 zal beschikbaar komen in formaten 32”/40”/46” . De M71 zou overigens ook in 32” variant op de markt komen maar nu naar 6 maanden na de aankondiging is er nog steeds geen teken van.

De M serie bevat over het algemeen de nieuwste technologie en snufjes gevolgd door de N serie. Waarbij de N serie weer boven de R serie staat. De M serie positioneert zichzelf als flagship product.

Elke serie heeft een andere design en specificaties

De M91 serie is nu al te vinden op enkele samsung sites waarbij deze televisie al op enkele exhibities ten toon werd gesteld. De lanceer datum werd gesteld op augustus 2006, dus kunnen we deze televisie binnen enkele weken (of al dan niet maanden) in de winkels verwachten. Verwacht het rond November / December maanden. Hij staat overigens al wel vermeldt.

Specs van de M91 :
- 40” wide LCD TV
- true color expression (eXtended Wide Color Gamut, 146%)
- 10,000:1 high contrast ratio
- LED BLU (Back Light Unit)
- best off-angle viewing
- DNIeTM (Digital Natural Image engine)
- 2 HDMI, PC input, swivel stand
- Wise LinkTM (Multi Memory Slot, USB)
- SRS TruSurround XT
- resolution: 1366 x 768

De F serie is een nieuwe serie welk de N/M serie opvolgt in de lijn van series, met de F91 welk een HD TRUE (1080p) televisie is. Deze televisie zal helaas alleen in 40” en 46” beschikbaar zijn.

De R7# serie onderscheidt zich door kleuren in het design, heel de R7# is qua specs precies het dezelfde. De M serie onderscheidt zich door de onderste rand, in tegenstelling tot de R7# serie is er maar steeds 1 M## design. De M71 heeft bijvoorbeeld een doorzichtige rand, M61 zwart en de M51 zilver. De randen verschillen bij de tv’s in de design zelf ook, bij sommige zit de uit/aan knop in de rand verwerkt.

De M61 is min of meer uit het beeld van Samsung zelf verdwenen qua reclame door de R7# serie en de M71 waarbij we niet de N en de opkomende F serie kunnen vergeten. De specs van de M71 hebben in vergelijking met de M61 / R7# een flinke update meegekregen, zo bevat het bijvoorbeeld 2HDMI poorten / 6000:1 dc / Multimedia slot / Smooth Motion technologie. Dit zou beeld moeten verbeteren bij snellere beelden.
Denk aan tennis/voetbal/F1 maar ook films zoals de teletubies ( nog wakker ? :+ )

De R7# kwam na de M61, maar qua specs zitten ze heel dicht tegen elkaar aan. Welk beter is , is moeilijk te zeggen. Uitgaande van dat de R serie altijd minder was dan de M serie gaan we ervan uit dat de M61 beter is. De R7# zou bijvoorbeeld geen COMB filter hebben waarbij heel de M serie dit wel heeft. Sommige sites zeggen anders.

Maar nu met de N serie is het een aantrekkelijk alternatief voor de R7# en de M61.

De S serie heeft zojuist ook weer een upgrade meegekregen, de S71, de S serie oorspronkelijk 1 van de eerste LCD series heeft een lange tijd aan de zijlijn gestaan gezien de opkomst van de M en R serie toen der tijd. De S serie zal zich op de markt positioneren als een entry model. Specificaties lijken op het eerste gezicht ongeveer gelijk te staan aan de M51, maar zal mogelijk het een en ander missen zoals een COMB filter iets dat de R serie ook niet heeft. Heel de M serie heeft overigens wel een COMB filter. En is een prachtige toestel voor de mensen die minder geld toch een goed en goedkoop toestel willen.

Update F71
Gespot op duitse samsung website, 1080p display.

Update M91
Link : http://www.samsungexhibition.com/tag.jsp?abscode=VD02
Link Video : http://www.samsungexhibit...view=-675583151&seqno=138

In het kort :
De M91 is gelanceerd, kunnen we binnenkort verwachten, aanrader.

De volgende Series (modellen) zijn er :
  • F Serie ( F71 )
  • N Serie ( N71 )
  • M Milano Serie ( M51 / M61 / M71 / M91 )
  • R Serie ( R41 / R51 / R7# )
  • T Serie ( T51 )
  • S Serie ( S51 / S71 )
  • A Serie (A41)
*nog niet op de markt

Laatste uitgebrachte tv's
  • M91
  • F71
  • N71
  • S71
  • M71
  • R7#
  • M61
  • M51

HDTV :
De complete M serie evenals de R serie is HDTV ready. Dit wil zeggen dat alle HDTV input op de televisie kan worden weergeven. Wat dit niet wil zeggen is dat dit een HD TRUE televisie is. HD TRUE houd in dat de televisie op een resolutie van 1920*1080 px kan draaien. Dit houd niet in dat deze televisies niet op HDTV kwaliteit kan weergeven. Er bestaan namelijk enkele HDTV formaten : 1080p en 720p (1920*1080 en 1280*720). De samsung tv's hebben een max resolutie van 1366 * 768 . Dit houd in dat 720p ge-upscalled moet worden om 100% het beeld te vullen en 1080p ge-downscalled moet worden. Kwaliteit van uiteindelijke beeld hangt dus van het techniek in de televisie zelf af.

De volgende HDTV formaten zijn er :
  • 1080p
  • 1080i
  • 720p
  • 720i
Waarbij P voor progresive staat en I voor interlace. Beide zijn verschillende techieken om een xx aantal frames per seconden te laten zien

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7a/Interlace10hz.gif

Dynamische Contrast :
Een oplettende koper zal het al zijn opgevallen "dynamische contrast". In 9 op de 10 keer adverteerd samsung met de dynamische contrast in plaats van het werkelijke contrast. Dynamische Contrast is een techniek waarbij het contrast level word verhoogd wat soms meer nadelen met zich mee kan brengen. Het is daarom ook altijd verstandig om te letten op de echte contrast level. Dit kan je vaak controlleren door naar bijvoorbeeld een rusische samsung website te surfen waar wel de echte contrast levels op staan vermeld.Zo zien we dat de Le-32m61b een dynamische contrast level van 5000:1 heeft maar een echte contrast level van 1000:1 (onduidelijkheid hierover kan ook 800:1 zijn) . De samsung Le-32m51b dc : 3000:1 en c 800:1 .Dynamische contrast is dus zo te zien voor westerse landen een leuk marketing middel om te kunnen concurreren met andere lcd tv maker die mogelijke wel het echte contrast neer zetten ( dynamische contrast word niet alleen geleverd door
samsung ) dc is namelijk vaak een hoger getal dan concurrenten met hun c getal.

Afbeeldingen : Zie bronnen voor actuele informatie

Service Menu :
In het service menu heb je toegang tot extra instellingen, gebruik op eigen risico

Standby -> Info -> Menu -> Mute -> Power On

- Zap tijd
Een van de meest negative punten van samsung Lcd tv is het traag zappen ( zijn natuurlijk meningen ). Zap tijd kunnen we verstellen

via het service menu :
> Video Mute Time". (standaard instelling is 8 of 10). Hoe lager het getal hoe minder vertraging bij het zappen.

Bronnen :
http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/index.asp

Gerelateerde topics :
[rml][ LCD TV] Samsung LExxR serie - LE32R41B / LE32R51B[/rml] ( door : Kryz [oud] )
Voorgaande delen :
[rml][ LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series )[/rml] Deel 1
[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 2

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/uk/products/television/images/tv1.jpg
Slot :
Deze thread zal met de tijd geupdate worden en waar nodig de fouten eruit gehaald worden.
(c) aex351

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Deel 3 is er alweer inmiddels, favorieten updaten.

deel 2 statistieken :
geopend : 10 juli 2006 16:51
gesloten : 14 oktober 23:20
totaal berichten : 1088+

deel 1 statistieken :
geopend : 10 maart 2006 22:26
gesloten : 10 juli 2006 16:51
totaal berichten : 1003

[ Voor 99% gewijzigd door een moderator op 14-10-2006 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166898

Ligt het aan mij of werkt de eerste m91 link het niet?

Update M91
Link : http://www.samsungexhibition.com/tag.jsp?abscode=VD02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Werkt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-06 09:57
Er staat een 40F71 bij MediaMarkt Middelburg. Hij staat in een demo opstelling naast een 32R71 een 32N71 en een 40N71 (of een 37N71 dat weet ik niet zeker).
Al deze schermen (plus nog vier aan de andere kant van de opstelling) stonden een Samsung demo te draaien aangesloten via component. Ik heb geen idee wat de bron was, een speciaal ingerichte PC waarschijnlijk of een upscaling DVD speler (kan dat over component?). Hoogst waarschijnlijk 720p of 1080i.

Om eerlijk te zijn zag ik weinig verschil tussen de schermen (ze zijn natuurlijk allemaal voorzien van hetzelfde type panel, S-PVA). De 40F leek iets korrelig (ruis) in donkere stukken. Ik kon geen verschil in details ontdekken maar dat kan natuurlijk het ingang signaal zijn (720p of upscaling DVD).
Als die demo inderdaad 720p of opgeschaalde DVD was dan is de weergave van de 40F71 zeker erg goed te noemen. Als het 1080i was dan is het opvallend dat er geen verschil in detail waar te nemen is.

Het design is erg mooi alhoewel ik nooit van dat glimmende plastic zal houden. Doordat de randen om het scherm lekker dun zijn lijkt het scherm erg slank. Veel mooier dan die enorme rand om de Sony 40X2000 bijvoorbeeld. Het randje aan de onderkant is weer zilver zoals bij de oude M51 lijn.

Ik zal de volgende keer eens kijken of ik er achter kan komen wat voor signaal die demo loop is. Als de 1080p patch voor de Xbox 360 uit is zal ik vragen of ik mijn 360 erop aan mag sluiten. Hopelijk kan ik tegen die tijd ook de HD-DVD player voor de 360 op de kop tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm, mn blocked sites in mn firewall maar checken, ik krijg alleen maar een witte pagina.

update:

Niet een blocked site
Niet een ongeldige port in mn hw firewall
Niet een firefox fout, ook in IE zelfde witte pagina

Heb ik misschien een plugin niet?

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 166898 op 12-10-2006 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
In Safari krijg ik ook alleen een leeg wit scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Waarom heeft de F71 niet de 100hz functie gekregen net als de M71?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Misschien is de F serie de 'budget' lijn van de 1080p schermen en komt Samsung later met een duurdere lijn met meer functies zoals die nu al wel in de M serie zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 17:54
Ik heb een LE40M71B. In deel 2 heb mijn probleem mbt tearing in de 100hz modus verteld.

Dit probleem heb ik nu meer als een maand, eigenlijk al direct na de aankoop. Alleen op te lossen door de 100hz mode uit te zetten.

De reparatie dienst van samsung heeft dit probleem aan de fabriek voorgelegd en ze wilden morgen kopen om er een nieuwe software update op te zetten.

Morgen ben ik helaas een weekendje weg, nu komen ze aanstaande dinsdag. Of het probleem hiermee opgelost is, kunnen ze nog niet zeggen want ik zou de 1e in nederland zijn die deze update krijgt.

Ben benieuwd.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155612

Zijn er op internet trouwens websites die serieus audio en video reviewen? Tomshardware heeft heel soms wat LCD tv's erop staan. Maar zoals pc componenten review sites heb ik nog niet echt iets serieus gevonden voor LCD tv's receivers etc.

Ik ben namelijk benieuwd naar review van F71 en 100hz op M71 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikske_007
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-01 12:51
Anoniem: 155612 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 11:37:
Ik ben namelijk benieuwd naar review van F71 en 100hz op M71 :)
http://www.areadvd.de/hardware/2006/samsung_m7_1.shtml

hier is er al eentje, wel in het duits
greetz
Rikske

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:34
gauw hier maar iets posten voordat ik alle in's en outs van de samsung misloop!
nog maar even een vraag: zou het uitmaken om mijn standaard coax-kabel, die naar de UPC Digital box loopt (5 meter) te vervangen door een betere? Naar mijn mening zou dit niks uit moeten maken, want die box zet het beeld toch om naar digitaal? en vanuit mijn box naar de LCD-tv loopt een profigold 24k scartkabel.
Ik vraag me dus af of ik kwaliteitswinst zou krijgen als ik de coaxkabel vanaf het punt waar kabel mijn huis in komt tot de UPCbox zou vervangen door een high-end kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het vervangen van je tv Coax kabel maakt wat uit als je box een slecht signaal binnen krijgt. Hij gaat dan vaker stotteren. Een betere kabel zou dit kunnen verhelpen. Ikzelf heb thuis digitale tv en heb maar een betere kabel gekocht omdat met mijn HEMA kabel ik toch vaker stotterend beeld kreeg vanwege de grotere ruis verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Dat kan wel kwaliteit verbetering opleveren. Winst valt ook te behalen door de CAI wandcontactdoos te vervangen door een exemplaar van betere kwaliteit.
Ik heb zelf gisteren wat Hirschmann spullen gekocht bij MediaMarkt. Die doos was relatief duur, iets van €18. De coax kabels zijn relatief goedkoop (een Euro of zeven voor anderhalve meter) en zien er stevig en goed afgewerkt uit.

Je huidige CAI doos en coax kabel moeten echter wel van bijzonder slechte kwaliteit (of montage) zijn om enorme verbeteringen te kunnen halen.
Schroef de boel eens open en kijk of je eerst zelf iets kunt verbeteren. Je kunt ook losse Hirschmann pluggen kopen die je op je bestaande kabel kunt monteren bijvoorbeeld.
Succes 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51026

Mijn Samsung LE 26R71B is binnen 8) . Wat een prachtig ding! Maar dat hoef ik jullie niet te vertellen. Wat ik meteen geprobeerd heb is hem aan te sluiten op me PC via mijn VGA Kabel van me monitor. Als ik die kabel aansluit op de TV en op de afstandbediening van de TV op het knopje PC druk krijg ik geen beeld :(.

Eerst alleen maar zwart en dan uiteindelijk Mode not supported. Betekend dit dat het feest niet doorgaat? Dat ik een nieuwe videokaart nodig heb? Ik heb op het moment een Geforce FX 5200 niet echt een masterpiece nee, maar ooit uit nood erin gezet omdat me Radeon 9800 Pro het begeven had.

Of zie ik een stapje over het hoofd en ben ik iets vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Heb je je PC wel staan op 1 van de ondersteunde resoluties op 60Hz?
Het beste is een resolutie van 1366x768 of 1360x768. Verder kun je in het Samsung menu nog wat finetuning doen maar als je PC niet op 60Hz staat gaat het zeker niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Benn0 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 15:36:
Heb je je PC wel staan op 1 van de ondersteunde resoluties op 60Hz?
Het beste is een resolutie van 1366x768 of 1360x768. Verder kun je in het Samsung menu nog wat finetuning doen maar als je PC niet op 60Hz staat gaat het zeker niet werken.
Hij staat wel op 60Hz maar het probleem zal hem wel zitten in de resolutie ja.

Ik heb hem helemaal op max staan en dan staat die op 1280 bij 1024. Ik zal een nieuwe videokaart moeten kopen dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 20:44
in het boekje staat welke resoluties hij wel ondersteund.
je kunt dus ook (bijv) 800x600 zolang uitproberen.

been there, done that, bought the T-shirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Kijk gewoon even in de handleiding (RTFM >:) ) welke resoluties de Samsung allemaal aankan.
Probeer dat eerst even. Vervolgens kun je proberen de laaste drivers te downloaden, en met de settings in het control panel (optie "Hide modes that this monitor does not support") en PowerStrip aan de slag om 1366x768 in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

guido09 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 15:52:
in het boekje staat welke resoluties hij wel ondersteund.
je kunt dus ook (bijv) 800x600 zolang uitproberen.
Tnx!! Dat had ik nog niet gevonden 8)7 |:(
Het is nu gelukt! Wat vet zeg!

Nog 1 vraag dan die hopelijk iets minder dom is dan :X.
Ik wil nu me Logitech Z-5500 setje aansluiten op deze TV. Nu heb ik de Audio Out wel gevonden aan de achterkant maar welke stekkers moeten daar in? De direct stekkers die meegeleverd zijn met de set passen daar niet eens in. Hoe moet ik me setje dus aansluiten op me TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-06 11:12
Anoniem: 51026 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 16:16:
[...]

Tnx!! Dat had ik nog niet gevonden 8)7 |:(
Het is nu gelukt! Wat vet zeg!

Nog 1 vraag dan die hopelijk iets minder dom is dan :X.
Ik wil nu me Logitech Z-5500 setje aansluiten op deze TV. Nu heb ik de Audio Out wel gevonden aan de achterkant maar welke stekkers moeten daar in? De direct stekkers die meegeleverd zijn met de set passen daar niet eens in. Hoe moet ik me setje dus aansluiten op me TV?
Je moet een kabel hebben met 2 tulp-pluggen (rood en wit) aan de ene kant, en aan de andere kant een 3,5mm stereo plug.

Zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://elektronica-online.nl/productimages/1123.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Microsoft gebruikt de Samsung F71 om haar HD-DVD drive voor de Xbox 360 te promoten. In ieder geval in deze Amerikaanse T.V. reclame.
Mogen we er vanuitgaan dat die HD-DVD drive perfect gaat werken met de Samsung?

en als je weet wat dat tweede muziekje is krijg je een dikke :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Ik heb zelf ook de LE23R51B. Mijn zusje ook.
Beide tv's ergens anders gekocht.

Hebben jullie opgemerkt dat bij het zappen soms het beeld op zwart blijft en de standby-lamp weg is?
Het beeld valt soms ook weg bij het overschakelen viceversa teletext.

Daarnaast doet de TV het niet als je safemode gebruikt. Verbinding is uiteraard VGA/Dsub.

Voor de rest is het een fijn ding. Net het zappen versneld mbv. de info in de startpost. Daarvoor mijn dank! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-06 21:19
Ik heb een iBook G4, kan ik deze aansluiten op een 32" S71? Zodat ik de tv kan gebruiken als extra scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

aex351 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 20:41:

Model type nummer hoord altijd bij de serie.
:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
koentjek schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 13:39:
Ik heb een iBook G4, kan ik deze aansluiten op een 32" S71? Zodat ik de tv kan gebruiken als extra scherm?
Ik zou niet weten hoe. De iBook heeft geen DVI-I of VGA uitgang toch?

[ Voor 61% gewijzigd door PeterPan op 13-10-2006 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Laatst online: 07:24

DoctorV64

Cosmopoliet

Na wat overleg thuis met de missus (mijn zoontje van 6,5 maanden heeft nog geen mening daarover, maar dat komt wel als hij kan gamen tegen die tijd) gaan we onze budgetten herschikken in het voordeel van ons nog aan te schaffen LCD scherm over een maand. Ipv de beoogde 27" kunnen we nu dus gaan voor een 37" en wellicht een 40" :D

Echter wat me een beetje zorgen baart (ik ben me nu als een gek in aan het lezen over lcd-schermen) is hoe zwaar ik moet tillen aan 100hz? We hebben nu een 100hz tv en natuurlijk staat buiten kijf dat dit beter dan een tv zonder 100hz qua beeld en rust. Mijn vraag is hoe zit dat nu met lcd-schermen en 100hz?

Voor gamen maakt het niks uit omdat mijn 360 60hz gaat, maar zodra ik dadelijk de andere nextgen consoles ook ga halen maakt het dan nog wat uit? De Wii zal toch maximaal via een RGB-scart gaan, maar de PS3 komt er ook en dan is het de vraag met name voor films e.d. op BlueRay maakt het nog wat uit?

@Mothergoose, heb jij nog de game mode nog kunnen testen op je 40" scherm met een gamesconsole erop aangesloten ?

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-06 21:19
Benn0 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 13:53:
[...]

Ik zou niet weten hoe. De iBook heeft geen DVI-I of VGA uitgang toch?
Je kunt er wel een extern scherm op aansluiten met dit ding:
Apple Mini-DVI-naar-VGA-adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het euvel dat je geen pc kunt aansluiten op de LE40F71B via DVI/HDMI (zie handleiding). Heeft een gelukkige eigenaar van dit toestel het al geprobeert??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DoctorV64 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 13:58:
Na wat overleg thuis met de missus (mijn zoontje van 6,5 maanden heeft nog geen mening daarover, maar dat komt wel als hij kan gamen tegen die tijd) gaan we onze budgetten herschikken in het voordeel van ons nog aan te schaffen LCD scherm over een maand. Ipv de beoogde 27" kunnen we nu dus gaan voor een 37" en wellicht een 40" :D

Echter wat me een beetje zorgen baart (ik ben me nu als een gek in aan het lezen over lcd-schermen) is hoe zwaar ik moet tillen aan 100hz? We hebben nu een 100hz tv en natuurlijk staat buiten kijf dat dit beter dan een tv zonder 100hz qua beeld en rust. Mijn vraag is hoe zit dat nu met lcd-schermen en 100hz?

Voor gamen maakt het niks uit omdat mijn 360 60hz gaat, maar zodra ik dadelijk de andere nextgen consoles ook ga halen maakt het dan nog wat uit? De Wii zal toch maximaal via een RGB-scart gaan, maar de PS3 komt er ook en dan is het de vraag met name voor films e.d. op BlueRay maakt het nog wat uit?

@Mothergoose, heb jij nog de game mode nog kunnen testen op je 40" scherm met een gamesconsole erop aangesloten ?
Met LCD schermen maakt 100hz niets uit voor trillingen. Elk LCD scherm is trilling vrij (je pc lcd draait waarschijnlijk op 60hz). Aantal hz gaat gewoon om het aantal beeldjes per seconden. Volgens mij haal je er geen voordeel uit (behalve als je echt een 100hz bron hebt; aka een pc met dikke videokaart die een game op 100fps draait. Niet een X360 of PS3 die maar 60fps haalt) en is het maar marketingskul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
DoctorV64 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 13:58:
..

Nee, ik heb eigenlijk helemaal geen tijd gehad om ook maar iets te doen aan/met m'n TV.
Ook heb ik nog geen Xbox360 gevonden, maar ook daarvoor geldt geen tijd voor gehad. :/

Ik doe mijn best dit weekend iets van een review te plaatsen en ook de game mode te hebben geprobeerd.

To be continued..................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Anoniem: 159816 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 14:48:
[...]

Met LCD schermen maakt 100hz niets uit voor trillingen. Elk LCD scherm is trilling vrij (je pc lcd draait waarschijnlijk op 60hz). Aantal hz gaat gewoon om het aantal beeldjes per seconden. Volgens mij haal je er geen voordeel uit (behalve als je echt een 100hz bron hebt; aka een pc met dikke videokaart die een game op 100fps draait. Niet een X360 of PS3 die maar 60fps haalt) en is het maar marketingskul.
Pc draait op 75mhz op 1280*1024 op een 19". Mijn 360 speel ik ook op dit scherm en trillingsvrij is het zeker.

Mhh de LE40F41B (fullHD) of de LE40N71B?? Is het de moeite waard om voor de FullHD te gaan?
Ik ga me het zelf moeilijk maken, zeker omdat mijn missus zeer gecharmeerd is van de Bravia. Mijn gevoel zegt Samsung, waarbij de specs niet voor elkaar onderdoen maar de game-mode en het design een beetje een pré zijn.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DoctorV64 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 15:20:
[...]

Pc draait op 75mhz op 1280*1024 op een 19". Mijn 360 speel ik ook op dit scherm en trillingsvrij is het zeker.

Mhh de LE40F41B (fullHD) of de LE40N71B?? Is het de moeite waard om voor de FullHD te gaan?
Ik ga me het zelf moeilijk maken, zeker omdat mijn missus zeer gecharmeerd is van de Bravia. Mijn gevoel zegt Samsung, waarbij de specs niet voor elkaar onderdoen maar de game-mode en het design een beetje een pré zijn.
LCD? LCD is altijd trillingsvrji (mijn PC-LCD kan ook tot 75hz, maar draait nu 60hz omdat hij anders 1680x1050 niet kan weergeven). Ik zou iig mijn keus niet laten afhangen van wel of niet 100hz. Van de LCD tv's die ik tot nu toe gezien heb heeft phillips het beste beeld imho, misschien ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Philips "kuch ..kuch .. ***** merk kuch kuch... " (dit is een persoonlijke mening). :9
Yup 19" lcd. Ik ga me nog goed verdiepen in de materie en meteen maar eens kijken voor een nieuw meubel waar alle mijn audio/console etc inpassen. Oh ja met een htpc erbij kan ik me zeker goed gaan vermaken met een mooi groot scherm. En niet te vergeten mijn Pioneer Laserdiskspeler ga ik ook zo nu en dan aansluiten, al is het maar om Star Wars Trilogy te kunnen bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mothergoose,

al enige foto's gemaakt? al aangesloten op de pc? al de game mode geprobeerd? al een mini review of product survey voor op tweakers kunnen maken? woon je tever van eindhoven anders kom ik wel ff langs met mn 360?

ik ben niet nieuwsgierig, ik ben een vliegtuig ;)

oh en doctorv64, mocht je toch voor de sony gaan
http://www.sony.nl/view/S...TVP+LCD+TV&site=odw_nl_NL

echter alleen de duurste heeft echt 1080, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Vandaag even met de kleine knul op stap geweest. Bij MM Rotterdam Centrum hadden ze bijna alle 40" modellen staan behalve de F versie (fullHD). Met de speciale samsung demodvd op HDMI was het wel effe kwijlen. De R kost nu 1799 als ik me niet vergis, de N was 23xx nog iets. Ik wil toch de LE40F71B een keer zien in real life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
DoctorV64 schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 16:23:
Vandaag even met de kleine knul op stap geweest. Bij MM Rotterdam Centrum hadden ze bijna alle 40" modellen staan behalve de F versie (fullHD). Met de speciale samsung demodvd op HDMI was het wel effe kwijlen. De R kost nu 1799 als ik me niet vergis, de N was 23xx nog iets. Ik wil toch de LE40F71B een keer zien in real life.
Mocht je nou een keuze gemaakt hebben, vergeet dan de MM en ga kopen op internet!

LE40R72B (hier bespaar je dus 300 euro!)
http://kieskeurig.nl/nl/p...qcode=0&q=le40r72&pcode=0

LE40N71B (hier zou jij 600 euro -ZESHONDERD EURO- gaan besparen!)
http://kieskeurig.nl/nl/p...qcode=0&q=le40n71&pcode=0

Mocht kopen bij een webshop nou in strijd zijn met je innerlijke gevoelens 8)7 , of je voelt jezelf te oud en te conventioneel om een webshop in overweging te nemen: zet je verstand dan even op NUL, voel je voor 1 dag weer KIND en bespaar jezelf honderden euro's! Kopen in een reguliere winkel loont vandaag de dag gewoon niet meer, prijzen gaan anderhalf keer over de kop en eigenlijk betaalt de klant gewoon letterlijk 't loon van de werknemers en de huur van het pand bij wijze van :o .
Succes met je keuze en als je er warmpjes bij zit zou ik persoonlijk voor de F-serie gaan.
Bulk je echt van het geld dan zou je wellicht eens de LE40M91 kunnen overwegen: http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le40m91b.asp
Prachtig scherm met dynamisch contrast van 10.000 : 1 en vernieuwde LED-backlight technologie, maar nog wel een beetje prijzig dus ;)
succes met je keuze/koop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nb0287
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02-2023
DoctorV64 schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 16:23:
Als je de LE40F71B een keer in het echt wil zien moet je even naar Foka in Rotterdam gaan.Daar heb ik hem gisteren gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
Heren,

Ik zit enigszins in een dillemma, daar ik een nieuwe LCD wil (heb nu Sony Bravia KLV-S32) daar mijn oude mij enigszins irriteerd (-Laag contrast,-HDMI aansluiting aan zijkant). Maar dat even terzijde, feit is ik ga een nieuwe LCD kopen. Ik werk al een jaartje of 2 als parttimer bij de Block. Wat deze post-om-advies enigszins ironisch maakt maar de gemiddelde tweaker heeft verstand van zaken dus ik heb puur even wat persoonlijke ervaringen-advies nodig. Via mijn werk kan ik mijn oude inruilen voor een betere en dan wat geld bijleggen. Hier komt nog personeelskorting bij dus let even niet op de prijzen. Ik weet dat het op internet zwaar goedkoper is maar de service en garantie die ik/je ervoor terug krijgt maakt het 10x waard. Anywho hieronder heb ik mijn opties globaal neergezet. Ben tot dusver altijd een Sony/Philips fanboy geweest echter de nieuwe Sony modellen op de V2000 serie na (schitterend maar té duur) vind ik gewoon qua design bebachelijk lelijk. Van de Philips modellen daarenteren vind ik de Cineos enkel qua design super, echter de nieuwe modellen met PixelPlus 2/3/HD en Ambilight met boxen aan de onderkant zijn pas zo rond de 1700~EUR beschikbaar en dat is wederom, te duur.
Vandaar dat ik mijn keuze heb beperkt tot de volgende 3 modellen. Specificaties is mij vrij duidelijk en wat ze doen, echter dynamisch contrast, game-mode en andere Samsung functionaliteit is mij niet al te duidelijk vandaar ook deze post.

Opties:
• Sony KLV-32S2000 (+Bravia Engine,--Design,1349EUR)
• Philips 32PF9531 (+PixelPlus 2HD,-Design,1449EUR)
• Samsung LE32N71B (+Contrast,+Design,-?,1449EUR)

Gebruik
Ik ga het voornamelijk gebruiken voor mijn Xbox360 en via mn PC DVI->HDMI+Dolby naar films/series e.d te kijken. Ik kijk amper zelf tv ivm tijdgebrek dus analoge weergave is geen extreme prioriteit maar wel belangrijk daar een degelijk HD kanalen aanbod nog niet aanwezig is.
Vandaar enigszins mijn afkeer jegens Philips daar hun normale non-PixelPlus HD technologien voor beeldverbetering puur bedoelt zijn voor analoge toepassingen, daar component/hdmi gewoon dus geen effect hebben.

Kom even ter zake
Mijn vraag aan jullie is om me uit te leggen waarom ik voor de LE32N71B moet gaan, hopelijk door te vermelden wat jullie ervaringen ermee zijn (Game-mod, contrast, etc). Het design vind ik werkelijk waar schitterend, ik moest niets hebben van de voorgaande modellen van Samsung maar dit is werkelijk waar een praaltje.
Suggesties, tips of andere alternatieven zijn zeer welkom daar ik maar een simpele student/part-timer ben en 1500~EUR een hoop geld blijft voor een 21jarige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114719

Hallo mensen, heb vandaag een Samsung LE32N71BX gekocht.

Deze tv ziet er echt super uit maar er vielen me meteen al 2 dingen op:

1 het geluid is best slecht te noemen, maar ik zeg er wel bij dat met een beetje tweaking het wel wat beter wordt en anders moet je hem aansluiten op een stereo ofzo.

2 ik heb zelf tv via mijn topfield 4000 pvr sat receiver en vind het beeld er best slecht uitzien.

Ik had echt verwacht dat normale tv er beter uit zou zijn maar dat valt toch zwaar tegen.

Voor mij is het niet zo'n probleem omdat ik de Samsung nu op mijn computer kamer heb :)

Het is een geweldige tv met aan de zijkant aansluitingen voor je digitale camera kaartjes en zelfs usb.

Je kan dus gewoon een usb hd aansluiten en browsen opzoek naar foto's of muziek.

echt geweldig omdat hier dus mijn xbox360 voor gebruikte :)

Voor de mede tweakers die een leuke tv zoeken kan ik deze Samsung echt aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

r0g3r schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 17:02:
[...]

Mocht je nou een keuze gemaakt hebben, vergeet dan de MM en ga kopen op internet!

Mocht kopen bij een webshop nou in strijd zijn met je innerlijke gevoelens 8)7 , of je voelt jezelf te oud en te conventioneel om een webshop in overweging te nemen: zet je verstand dan even op NUL, voel je voor 1 dag weer KIND en bespaar jezelf honderden euro's! Kopen in een reguliere winkel loont vandaag de dag gewoon niet meer, prijzen gaan anderhalf keer over de kop en eigenlijk betaalt de klant gewoon letterlijk 't loon van de werknemers en de huur van het pand bij wijze van :o .
Succes met je keuze en als je er warmpjes bij zit zou ik persoonlijk voor de F-serie gaan.
Bulk je echt van het geld dan zou je wellicht eens de LE40M91 kunnen overwegen: http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le40m91b.asp
Prachtig scherm met dynamisch contrast van 10.000 : 1 en vernieuwde LED-backlight technologie, maar nog wel een beetje prijzig dus ;)
De F staat zeer hoog, zo niet op de 1ste plaats van mijn lijstje. Enne ik ga hem sowieso of bij een internetwinkel halen of er moet een echte winkel zijn die aan de prijs kan tippen en dat is dus niet MM. De M is echt een beetje duurder, ahem 1000 euro niet zo veel duurder eigenlijk, valt toch tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
@Mothergoose of andere eigenaren van de nieuwe F serie:
De Amerikaanse versie van dit model (4095D) schijnt last te hebben van ongeveer 2% overscan (avsforum). Kan iemand dat verifieren?

Overigens is er in Amerika een duurder 1080p model beschikbaar, de 4096 met een hogere contrast ratio. Veel wijzer zul je van de Amerikaanse Samsung site niet worden, daar staan vrijwel geen technische specs :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Heb vandaag voor slechts 1.100 Euro een overstock Samsung LE-40M61 SX (zwart/zilver) kunnen kopen, en man oh man, wat viel ik van mijn stoel van de beeldkwaliteit. Echt een prachtscherm :)
Het was de enige die ze hadden, dus gelukkig was ik er het eerst bij met bellen/bestellen... enige jammere is dat ik het met slechts 3 maanden garantie moet doen, maar goed, voor dat geld...

Helaas mijn Marantz SR8200 moeten vervangen door een goedkopere Pioneer VSX-915 om me 'm te kunnen veroorloven, maar van die met liefde gedane ruil heb ik echt geen seconde spijt.
Er gaat nu dus weer een net 2 weken oude LE-32R72SX in de verkoop :P

[ Voor 15% gewijzigd door Cheetah op 15-10-2006 04:38 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06-2024
r0g3r schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 17:02:
[...]

Wat je zegt klopt niet helemaal.
Toevallig heb ik net een lcd gekocht (nee,geen samsung,maar een philips 32pf9830) en had eerst op kieskeurig gekeken.Daar stond deze tv het goedkoopst bij modern.nl.

Het probleem met Saturn (is van mediamarkt) e Mediamarkt is dat zij niet willen concureren met webshops.Moeten ze zelf weten daar,maar tweakers en kieskeurig bezoekers kijken dan wel verder.
Ik wilde net als iedereen die een prijs heeft gevonden op internet een beetje in de buurt van dat bedrag komen.Zoals ik al zei,de verkoper zei dat hij niet wilde concureren,want daar doen ze niet aan.Ik zei,ok,jammer,je had een tv kunnen verkopen aan mij.
Ik ben toen naar Prijstopper gagaan,en wat bleek nou,die gaf de tv voor dezelfde prijs als die op kieskeurig stond.Ofwel,je moet soms f verder kijken dan je neus lang is.

Klein tipje,modern.nl en prijstopper en It's zijn van het zelfde moederbedrijf,dus als je iets vind waar modern.nl 't goedkoopst is,dan weet ik zeker dat je de tv ook bij die andere zaken voor die prijs zou kunnen krijgen,en misschien het voordeel dat je de tv gelijk kan meenemen :)

btw,ik heb mijn philips 32pf9830 voor €1769,- kunnen kopen,niet duur vind ik,en tis nog steeds 1 van de betere televisies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-06 15:45
Ik kan maar niet kiezen :o

Mogelijkheden:

Samsung LE32M61B, JVC LT-32X70S of de Sony KDL 32V2000

Maar kan dus niet kiezen, en ik heb ze alle 3 in het echt gezien op de zelfde bron.
Alwaar de Sony dus niet goed afgesteld stond.

Samsung goed geluid, zelfs een beetje bass, de JVC staat bekend om zijn ZEER goede geluid, en de sony ... tja dat weet ik dus niet, dat heb ik niet gehoord, maar als het zon hol en blikkerig geluid is als de LE32N71B dan hoef ik hem niet.

Verder ga ik hem via een 8 en 2 meter (aan elkaar geknoopt) lange D-sub kabel aansluiten op m'n mediapc :)

Of komen er binnenkort nog van verschillende fabrikanten 32"'ers (of evt. 37) met LEDS backligts tot 1400 euro? :) ... als ik dat zo zie is dat het het wachten nog wel waard

[ Voor 13% gewijzigd door Roberto op 15-10-2006 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162608

LE32N71B heeft een blikkerig geluid met de standaardinstellingen ja. Maar als je SRS surround sound aanzet is het geluid gewoon goed. Ik snap niet dat dat niet gewoon altijd aanstaat.

Een TV kopen is erg lastig omdat je thuis het beeld altijd wel strakker krijgt door met de instellingen te spelen. Toen ik bij de mediamarkt stond leverde ze voor mijn gevoel bijna allemaal hetzelde beeld, ik wist toen ook nog niet echt waar op moest letten.. de zwartwaarden lagen allemaal wel bij elkaar op de analoge bron (mediamarkt demo)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 162608 op 15-10-2006 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nudie schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 19:36:
Heren,

Ik zit enigszins in een dillemma... .
PC--> LCD TV moet je aansluiten met VGA kabel. HDMI-DVI werkt helaas niet (goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Laatst online: 02-02 17:53
Corona schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 10:40:
[...]

Wat je zegt klopt niet helemaal.
Toevallig heb ik net een lcd gekocht (nee,geen samsung,maar een philips 32pf9830) en had eerst op kieskeurig gekeken.Daar stond deze tv het goedkoopst bij modern.nl.

Het probleem met Saturn (is van mediamarkt) e Mediamarkt is dat zij niet willen concureren met webshops.Moeten ze zelf weten daar,maar tweakers en kieskeurig bezoekers kijken dan wel verder.
Ik wilde net als iedereen die een prijs heeft gevonden op internet een beetje in de buurt van dat bedrag komen.Zoals ik al zei,de verkoper zei dat hij niet wilde concureren,want daar doen ze niet aan.Ik zei,ok,jammer,je had een tv kunnen verkopen aan mij.
Ik ben toen naar Prijstopper gagaan,en wat bleek nou,die gaf de tv voor dezelfde prijs als die op kieskeurig stond.Ofwel,je moet soms f verder kijken dan je neus lang is.

Klein tipje,modern.nl en prijstopper en It's zijn van het zelfde moederbedrijf,dus als je iets vind waar modern.nl 't goedkoopst is,dan weet ik zeker dat je de tv ook bij die andere zaken voor die prijs zou kunnen krijgen,en misschien het voordeel dat je de tv gelijk kan meenemen :)

btw,ik heb mijn philips 32pf9830 voor €1769,- kunnen kopen,niet duur vind ik,en tis nog steeds 1 van de betere televisies.
Wat een nutteloze instelling, no offense.
Hoe kan je in hemelsnaam verwachten dat een detail winkel, met een pand, werknemers, showmodellen, etc etc kan concurreren met iemand die het direct importeerd van de leverancier vanuit zn garage en het dan opstuurt om je vervolgens door te verwijzen naar Samsung Nederland als je een probleem heb. MediaMarkt is alles behalve een service-winkel dus die komt idd het dichtste in de buurt van een webwinkel qua opzet maar dan nog zijn ze duurder als de andere _grote_ elektronica winkels (BCC/Block/Expert), maar wordt je puur gelokt met wat goedkope dingen die snel uitverkocht zijn.
Sorry maar daar kan ik me enigszins aan ergeren omdat wij ook vaak genoeg (ik werk bij de Block) mensen hebben die een uur lang bij ons advies komen vragen, wij hun uitgebreid en rustig helpen en alles uitleggen. Om vervolgens doodleuk de volgende week terug te komen om te klagen dat de TV die ze van een webwinkel gekocht hebben niet bevalt en dat dat mijn schuld is.. Dit is wel een extreem geval maar jouw argumentatie dat de verkoper simpelweg niet wil verkopen is natuurlijk bullshit. Elke winkel heeft zn marge's boven de inkoopprijs anders kunnen ze net zo goed hun deuren dichtdoen.

Ontopic,
iemand nog tips n.a.v mijn post ietsje verder omhoog? Of heb ik voor jan lul zitten tikken :)
Anoniem: 162608 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 14:16:
[...]

PC--> LCD TV moet je aansluiten met VGA kabel. HDMI-DVI werkt helaas niet (goed)
:o
Ik heb hem nu op mijn Sony aangesloten en dat werkt perfect via mijn DVI-uitgang naar HDMI.
Wat werkt er minder goed dan als ik zo vrij mag zijn? En indien gegrond, kan ik dat simpelweg oplossen met een HDMI->VGA connector of kan ik een nieuwe 15m kabel aanschaffen :P

[ Voor 8% gewijzigd door nudie op 15-10-2006 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06-2024
nudie schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 14:20:
[...]

KNIP. Elke winkel heeft zn marge's boven de inkoopprijs anders kunnen ze net zo goed hun deuren dichtdoen.

[...]
Ok,ik kan redelijk meekomen met je argumenten,MAAR en er is altijd een maar he,600 euro is geen marge meer,dat is gewoonweg iemand besodemieteren.

Tevens is het zo dat binnen 1 concern,en dan heb ik het ook over mediamarkt er teveel verschil zit tussen de vestigingen onderling.

Ik woon in rotterdam,en zelfs tussen centrum en prins alexander zit vaak al een paar tientjes verschil.

Dan nog wat,als je goed had gelezen,dan had je gezien dat ik mijn tv bij prijstopper heb gekocht.
Deze winkel,wat ze zelf zeiden tegen mij,is een onderdeel van het concern waar modern.nl,prijstopper en It's onder valt.

Ik meldde mij bij de verkoper,en ik hoefde niet eens te onderhandelen over de prijs,het was gelijk ok.
Conclusie,ze maken nog steeds winst,alleen is het geen 300 euro maar 100 bv.
De verkoopprijs was nl 1899 in de winkel,en ik kreeg m voor 1769.

Conclusie(van mijn kant):

- mensen willen graag besodemieterd worden.Gelukkig zijn die er,anders zou een normale winkel geen bestaansrecht hebben.Ik zeg al,600 euro is imho gewoonweg teveel.

- jouw conclusie dat men alles aan je kan vragen,sja,er is ook nog steeds internet,en dat is een heel makkelijk medium om iets op te zoeken,lees kieskeurig.

- garantieverhaal,dat is iets tussen mij en de winkel,en tussen winkel en fabrikant.Dit meld ik er even specifiek bij,want in winkels is men nogal snel geneigd om te zeggen dat je maar 1 jaar garantie hebt,terwijl dit wettelijk 2 jaar is,en daarna heb je ook nog s een bepaalde levensverwachting van een apparaat,dus als iets na 3 jaar kapot is moet men je nog steeds tegemoet komen.
De winkel zei dus in mijn geval: ja,maar ik kan u alleen maar 1 jaar garantie geven,bullshit!!!!
Service,me reet,dat is net zoals bij webshops,ofwel,je mag je geld brengen,maar daarna niet meer ouwehoeren.(de goede natuurlijk nagelaten he,die zijn er ook)

- men vraagt aan jou informatie,dat is hun goed recht he,daar ben je een winkelier voor.
Wat wil je,veel verkopen met een lage winstmarge,of weinig met een hoge,das de keus die men maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAB-46
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-03-2020
Ik heb een vraag welke van de samsung tv's hebben een picture in picture functie die niet via een HDMI bron loopt(Er werd mij vertelt bij de media markt dat samsung alleen pipfunctie heeft via een hdmibron)

Ik ben van plan een samsung 26" inch tv te gaan halen iemand hier ervaringen mee

thnx

Clau

Sysspecs zie http://tweakers.net/gallery/89657/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:07
Corona schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 15:50:
[...]

Ok,ik kan redelijk meekomen met je argumenten,MAAR en er is altijd een maar he,600 euro is geen marge meer,dat is gewoonweg iemand besodemieteren.
Maak dat de kat wijs. Ga jij ook uit je naad als je een nieuwe spijkerbroek van 100 euro koopt? Of wist je niet dat kleding vaak meer als 50% marge heeft in de winkels.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nudie schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 14:20:
[...]

[...]

:o
Ik heb hem nu op mijn Sony aangesloten en dat werkt perfect via mijn DVI-uitgang naar HDMI.
Wat werkt er minder goed dan als ik zo vrij mag zijn? En indien gegrond, kan ik dat simpelweg oplossen met een HDMI->VGA connector of kan ik een nieuwe 15m kabel aanschaffen :P
Ik bedoelde dus DVI-HDMI en samsung TV's, dat gaat niet goed samen.

Wat er niet goed werkt... Ik kan 1360x768 niet werkend krijgen. Max res. is dan 1150x620 ongeveer. Bij een hogere resolutie valt een groot deel erbuiten.

Via VGA-kabel gaat het wel goed, maar dan zijn de roodwaarden veel te hoog. Ik moet dan ook het rood-contrast helemaal op 0 zitten anders is het beeld veel te rood. Vooral rode objecten springen er dan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
Anoniem: 162608 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 19:20:
[...]

Ik bedoelde dus DVI-HDMI en samsung TV's, dat gaat niet goed samen.

Wat er niet goed werkt... Ik kan 1360x768 niet werkend krijgen. Max res. is dan 1150x620 ongeveer. Bij een hogere resolutie valt een groot deel erbuiten.

Via VGA-kabel gaat het wel goed, maar dan zijn de roodwaarden veel te hoog. Ik moet dan ook het rood-contrast helemaal op 0 zitten anders is het beeld veel te rood. Vooral rode objecten springen er dan uit.
van de week even de laptop aan m'n samsung gehangen, maar van die roodwaarden heb ik niks gemerkt bij mij. Ik vond ze juist een beetje slapjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28484

Ik ben mezelf op het moment een beetje aan het orienteren voor de aanschaf van een full-hd toestel. De reden om voor full hd te gaan is om in ieder geval toekomstige hd toepassingen (ps3, hd-dvd) in de hoogste kwaliteit te kunnen weergeven. Een ander punt is dat ik de resolutie van de meeste lcd tv's een beetje ongelukkig gekozen vindt. Veel hd content zal in de basis 720p zijn en met de resolutie van 1366 x 768, hiervoor zal de tv dus meteen al moeten upscalen om beeldvullend te zijn en volgens mij ga je dat zien.

De keuze gaat nu eigenlijk tussen de 40F71 en de nieuwe 40W2000 Bravia van Sony. Die laatste komt bijzonder goed uit een recente what hifi test en heeft qua technologie de voorkeur. Qua prijs en uiterlijk vind ik (en, niet onbelangrijk, mijn vriendin ook) de Samsung het mooist.

Het valt niet mee om op internet goed betrouwbare tests van de toestellen te vinden, zijn hier mensen die een F71 hebben of misschien een linkje hebben naar test(s)? En misschien wat meningen over mijn eerste punt met betrekking tot dat 720p <> 768p dilemma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Het zijn beide nog erg nieuwe toestellen. Op avforums.com zijn voorzichting de eerste user reviews van de W2000 te lezen. Let wel op dat dit scherm, in tegenstelling tot de Samsung, geen 1080p over component aankan en geen 1:1 ondersteunig via VGA heeft.

Ik zit ook al heel lang tegen het 720p v.s. 768p verhaal aan te hikken maar erg veel keuze heb je niet, er zijn vrijwel geen echte 720p schermen en in de praktijk schijn je er niet zoveel van te merken. Wel heb je bij sommige bronnen 2x scaling (Xbox 360 via component, upscaling DVD speler op 720p of 1080i bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28484

Benn0 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 22:44:
Het zijn beide nog erg nieuwe toestellen. Op avforums.com zijn voorzichting de eerste user reviews van de W2000 te lezen. Let wel op dat dit scherm, in tegenstelling tot de Samsung, geen 1080p over component aankan en geen 1:1 ondersteunig via VGA heeft.
Hmm, dat is wel interessante info, de kans dat ik een pc aansluit is vrij klein maar niet uitgesloten. Geen 1080p over component is wel lastig misschien dus dat zal ik onthouden.
Ik zit ook al heel lang tegen het 720p v.s. 768p verhaal aan te hikken maar erg veel keuze heb je niet, er zijn vrijwel geen echte 720p schermen en in de praktijk schijn je er niet zoveel van te merken. Wel heb je bij sommige bronnen 2x scaling (Xbox 360 via component, upscaling DVD speler op 720p of 1080i bijvoorbeeld).
Dat dubbele scalen is idd mijn grootste probleem, iets wat met een 1080 scherm gedeeltelijk is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Roberto schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 10:53:
Ik kan maar niet kiezen :o

Mogelijkheden:

Samsung LE32M61B, JVC LT-32X70S of de Sony KDL 32V2000

Maar kan dus niet kiezen, en ik heb ze alle 3 in het echt gezien op de zelfde bron.
Alwaar de Sony dus niet goed afgesteld stond.

Samsung goed geluid, zelfs een beetje bass, de JVC staat bekend om zijn ZEER goede geluid, en de sony ... tja dat weet ik dus niet, dat heb ik niet gehoord, maar als het zon hol en blikkerig geluid is als de LE32N71B dan hoef ik hem niet.

Verder ga ik hem via een 8 en 2 meter (aan elkaar geknoopt) lange D-sub kabel aansluiten op m'n mediapc :)

Of komen er binnenkort nog van verschillende fabrikanten 32"'ers (of evt. 37) met LEDS backligts tot 1400 euro? :) ... als ik dat zo zie is dat het het wachten nog wel waard
Ik besta niet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Of hebben de mensen hier het antwoord op jouw vraag gewoon niet :+

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoiets moet je hier niet vragen... dit is een samsung thread, dus wij adviseren: koop de samsung. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 162608 op 16-10-2006 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

nb0287 schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 19:04:
[...]

Als je de LE40F71B een keer in het echt wil zien moet je even naar Foka in Rotterdam gaan.Daar heb ik hem gisteren gezien.
Eens kijken of ik na mijn werk nog even langsfiets, anders morgen gewoon weer met de kleine knul op stap. Tweakertje in spé creëren, kennis laten maken met electronica :D

Ik kwijl al bij de gedachte om PGR3 te spelen op een 40" scherm. Stel je voor Full-HD, geluid vol aan over mijn DTS decoder en dan de in-car-perspective ...... . En dan wreed verstoord worden uit deze transcendente staat van verlichting door het geschreeuw van mijn kleine knul die Teletubbies wil kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Zoals gezegd: ik heb hier net de Samsung 40" M61 en het beeld is zo'n beetje het beste dat ik tot nu toe op een LCD TV gezien heb. De scaler van de TV is ook perfect... in ieder geval DVD beeldmateriaal wordt perfect geupscaled van 576p naar 768p... (digitale) TV moet ik nog aansluiten :)

De 40" M61 is in de EISA Awards 'LCD TV van het jaar 2005-2006' geworden, en de 32" bevat dezelfde technologie... ik neem dus aan dat de Samsung beter zal zijn uitgekomen dan de JVC en de Sony.

<edit>
Zie net dat de Sony KDL-32V2000 awardwinner van het jaar 2006-2007 is... dus de keuze is reuze :P

[ Voor 19% gewijzigd door Cheetah op 16-10-2006 11:01 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

@CheeTah

Heb jij hem voor een goede prijs kunnen scoren de M? Ik vind het prijsverschil met de LE40F wel behoorlijk. Is het voor jouw gevoel de moeite waard de 10000:1 ? (Ik weet, het is persoonlijk qua smaak en budget maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Laatst online: 27-06 07:17
Is er eigenlijk ook al een 40" versie die 1920x1080p is en een led backlight heeft, want dat is de versie die ik wil hebben _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

DoctorV64 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:10:
@CheeTah

Heb jij hem voor een goede prijs kunnen scoren de M?
Ja, 1.100 Euro zoals ik hier als schreef... ;)
Helaas wel overstock, dus slechts 3mnd garantie... maar goed wel slechts ~50% van de retailprijs.
Ik vind het prijsverschil met de LE40F wel behoorlijk. Is het voor jouw gevoel de moeite waard de 10000:1 ? (Ik weet, het is persoonlijk qua smaak en budget maar toch).
Prijsverschil valt mee toch..? Bij de goedkoopste webshops is de 40M61 net iets van 100 Euro goedkoper dan de 40F71. Als ik dat geld wilde uitgeven zou ik vermoedelijk wel voor het Full HD panel gaan.

Heb de twee echter nooit naast elkaar zien draaien, dus kan niet vertellen of het een serieus zichtbaar verschil is (m.n. op een kijkafstand van ~3m). Wel heb ik al vaker gehoord dat 720p er beter uitziet dan 1080i... wat an sich ook logisch is gezien 720p in principe meer horizontale beeldlijnen heeft dan 1080i (720p ("echt" 720) vs 1080i/2 ("echt" 540))... progressief signaal is vrijwel altijd te prefereren boven interlaced, zelfs als het een wat lager progressief signaal betreft.
Nadeel van Full HD op dit moment is i.m.o. wel dat je voorlopig nog vast zit aan 1080i voor de meeste devices... nog afgezien van dat een aantal Full HD TV's geen 1080p accepteren... volgens mij de Samsung F ook niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Cheetah op 16-10-2006 11:29 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Laatst online: 26-06 11:51
ik zit nu met een redelijk dubieus probleem...
met mijn LE32S71B kan ik gewoon via vga mijn laptop aansluiten. Laatst heb ik ook speciaal daarvoor een oude pc in elkaar gezet om die te gebruiken als stream pc voor video's/audio. Alles werkt perfect totdat ik de pc aansluit. Ik krijg beeld te zien via vga , extreem scherp, totdat ik het windows logo laadscherm voorbij ben gekomen. Dan geeft het scherm de melding dat het niet ondersteund wordt. * ik heb het op 60 hz sttaan en de reso staat op 1024 x 768 *
Ook via de tvout (svideo of composite door een converter) werkt niet . Dan krijg ik een klein venster dat vol zit met ruis.

Kan het aan mijn videokaart (voodoo 3 3000 ) liggen , of ligt het toch aan windows (softwarematig?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Cheetah schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:06:
[...]
Zoals gezegd: ik heb hier net de Samsung 40" M61 en het beeld is zo'n beetje het beste dat ik tot nu toe op een LCD TV gezien heb. De scaler van de TV is ook perfect... in ieder geval DVD beeldmateriaal wordt perfect geupscaled van 576p naar 768p... (digitale) TV moet ik nog aansluiten :)

De 40" M61 is in de EISA Awards 'LCD TV van het jaar 2005-2006' geworden, en de 32" bevat dezelfde technologie... ik neem dus aan dat de Samsung beter zal zijn uitgekomen dan de JVC en de Sony.

<edit>
Zie net dat de Sony KDL-32V2000 awardwinner van het jaar 2006-2007 is... dus de keuze is reuze :P
Ja, die M61 is mooi, de 32" heb ik gezien en ziet er goed uit.
Echter kan ik hem nergens meer kopen met dode pixel garantie, of kennen jullie een winkel waar dit nog wel kan ? (online of echt fysiek... en nee geen mediamarkt :P das pure bagger daaro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
DoctorV64 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:10:
@CheeTah

Heb jij hem voor een goede prijs kunnen scoren de M? Ik vind het prijsverschil met de LE40F wel behoorlijk. Is het voor jouw gevoel de moeite waard de 10000:1 ? (Ik weet, het is persoonlijk qua smaak en budget maar toch).
Je leest verkeerd, hij heeft de M61 niet M91... M91 is met LED en 10000:1 (dynamic) contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Overigens een artikel over dat veel HDTV's slecht scalen:

http://www.hometheatermag.com/hookmeup/1106hook/

De Samsungs in die test doen niet alles goed. Kan alleen niet zo goed de Amerikaanse modelnummers spiegelen met de Europese. Maar zegt wel iets over dat Samsung in het algemeen niet een volledig juiste scaling toepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Roberto schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 11:34:
[...]

Ja, die M61 is mooi, de 32" heb ik gezien en ziet er goed uit.
Echter kan ik hem nergens meer kopen met dode pixel garantie, of kennen jullie een winkel waar dit nog wel kan ? (online of echt fysiek... en nee geen mediamarkt :P das pure bagger daaro)
Samsung geeft al pixel garantie op zulke tv's. Daarnaast kan je het product ook gewoon omruilen in de betreffende winkel indien je dode pixels ziet of niet tevreden bent. Weg gegooid geld dus. Pixel garantie is meer voor de mensen die niet beter weten ;)

[ Voor 5% gewijzigd door aex351 op 16-10-2006 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Swoosh schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 13:28:
Overigens een artikel over dat veel HDTV's slecht scalen:

http://www.hometheatermag.com/hookmeup/1106hook/

De Samsungs in die test doen niet alles goed. Kan alleen niet zo goed de Amerikaanse modelnummers spiegelen met de Europese. Maar zegt wel iets over dat Samsung in het algemeen niet een volledig juiste scaling toepast.
Dit gaat overigens alleen om interne scaling van 1080i naar 1080p (en/of 720p) voor zover ik gelezen heb... de test bevestigd de bekende uitspraak: LCD/Plasma scherm gewoon met de native resolutie voeden ;)

Verder wordt ook bevestigd dat er momenteel haast geen TV's zijn die een 1080p input kunnen verwerken -> onvoldoende bandbreedte.

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoi pipeloi

zelf wou ik mn toekomstige lcd tv over plusminus twee weken bestellen,

kanshebber 1 is de samsung 40f71 maar nu is er ook
kanshebber 2, de sharp 37 of 42 XD1E

enige suggesties? wordt waarschijnlijk toch de samsung maar de sharp is toch ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Swoosh schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 13:23:
[...]

Je leest verkeerd, hij heeft de M61 niet M91... M91 is met LED en 10000:1 (dynamic) contrast.
@ Swoosh
Je hebt gelijk, ik las het later pas dat het een M61 betreft.
Wat ik me nu nog afvraag is hoe Samsung het vindt als een consument (wij tweakers dus) hen rechtstreeks bellen over support ipv via de (web)leverancier. Het gaat voor mij straks toch om een product die richting 1900-2000 euro gaat. Want als ik dadelijk een scherm krijg die dus dode pixels heeft en deze dus omgeruild mag worden, dan bel ik toch samsung rechtstreeks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
DoctorV64 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 14:03:
[...]

@ Swoosh
Je hebt gelijk, ik las het later pas dat het een M61 betreft.
Wat ik me nu nog afvraag is hoe Samsung het vindt als een consument (wij tweakers dus) hen rechtstreeks bellen over support ipv via de (web)leverancier. Het gaat voor mij straks toch om een product die richting 1900-2000 euro gaat. Want als ik dadelijk een scherm krijg die dus dode pixels heeft en deze dus omgeruild mag worden, dan bel ik toch samsung rechtstreeks?
Ja klopt. Hoe de policy is stond in het vorige Samsung LCD tv topic, iemand had het toen duidelijk via email beantwoord gekregen van Samsung.

Even opgezocht voor je:

Afbeeldingslocatie: http://img440.imageshack.us/img440/1406/samsungpixelpolicygr0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166898 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 14:00:
hoi pipeloi

zelf wou ik mn toekomstige lcd tv over plusminus twee weken bestellen,

kanshebber 1 is de samsung 40f71 maar nu is er ook
kanshebber 2, de sharp 37 of 42 XD1E

enige suggesties? wordt waarschijnlijk toch de samsung maar de sharp is toch ook goed?
Kanshebber 3: BENQ VL3735 (prijs 1700$)

http://www.benq.com/produ...t=904&page=specifications

topic:
Ervaringen Benq VL3735

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 155612 op 16-10-2006 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ach ja de Benq

de sharp 37xd1e is even duur, 1700

de 40f71 en de 42xd1e zo rond de 2000 als je even zoekt

beter gevoel bij samsung en sharp dan bij benq maar hij is zeker wel in consideratie genomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook meer gevoel bij de samsung maar ik vraag me gewoon echt af hoe ze kwalitatief tegenover elkaar staan. Natuurlijk alleen interesse in 1920x1080P via DVI vanaf je pc :) en dan kijken welke het mooiste beeld geeft. Waarom koop je ze niet alle 3 en dan plaats je hier een mooie review

(na enkele dagen kun je ze toch terug brengen met het motto niet goed geld terug ^^ )

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 155612 op 16-10-2006 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

grapjas O-)

qua vormgeving loopt de benq in ieder geval achter, 42" vind ik toch wel erg groot, 40" te doen (ff wennen) en 37" altijd goed

1080 kunnen ze allemaal, beschikbaarheid is even geduld en de prijs is ook even rondkijken

ik kom er wel uit, ben vooral benieuwd naar de bevindingen en foto's van mothergoose enz etc

ot:nu maar hopen dat mn katten het uit hun hoofd laten om er eens tegenaan te springen, animal planet maar uit mn zenderlijst halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind het ook best jammer dat het moeilijk tot niet mogelijk is om digitale televisie van bijv essent op je pc te krijgen. Dan zou je namelijk en je films en tv relaxt via je pc kunnen scalen naar 1920x1080P en natuurlijk wat spellen native kunnen gamen. Allemaal met 1 druk op de knop van je windows media centre afstandsbediening :)

Ik vind t jammer dat die benq maar 1 HDMI ingange heeft. Samsung F71 gelukkig 2 zoals de rest, het zal nog wel ff duren voordat hij overal makkelijk te krijgen is.

Welke HDMI versies zouden deze schermen trouwens hebben?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 155612 op 16-10-2006 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114719

ik wilde zelf ook wachten op een 1080p scherm maar de reden van mij om te kiezen voor een 720p scherm is op de eerste plaats het prijsverschil en op de tweede plaats, er is naast de ps3/ xbox360 niet echt veel dat 1080p ondersteund, er is al heel erg weinig dat 720p ondersteund. natuurlijk gaat het er wel allemaal komen en tegen die tijd koop ik wel een 1080p scherm.

Ik gebruik mijn 720p (samsung le32n71b) nu als mijn pc monitor, heb mijn pc met x1900xt cf via vga aangesloten op 1366x768 en het ziet er goed uit en het werkt gelukkig perfect.

Ik heb nog een xbox360 die ik aangesloten heb via component maar beleef echt meer schik van de pc die eraan hangt.

Ik raad dit echt iedereen aan.

Overigens voor diegene die eraan zitten te denken bij de ITS een Samsung N of M serie lcd tv te kopen.. je krijgt tot 31 december 2006 een cash back van 150 euro, bovenop de goeie korting die je krijgt bij de ITS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de sharp's hebben geen component ingang, wel net als de samsung 2x hdmi

nu moet ik volgens mij momenteel de 360 aansluiten via de component ingang (hdmi staat id planning) dus is de keuze weer wat makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Anoniem: 166898 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 15:56:
de sharp's hebben geen component ingang
Als er geen component ingang opzit, of iig verloop kabel van component>VGA/DVI dan mogen ze zo'n tv niet eens HD-Ready noemen, lijkt me zeer sterk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetism
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:25
Op de sharps zit wel component in, dit werkt middels een adapter op de VGA input.

--<BR>Duh?<BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en anders kun je nog altijd een D-sub kabel kopen voor je 360, dat geeft ook nog eens beter beeld dan component.

Ik denk trouwens dat als je nu toch voor 1080P gaat dat je eind 2007 jezelf dankbaar bent geweest dat je daarvoor hebt gekozen. Films worden allemaal 1080P en PS3 en 360 gaan ook alles op die resolutie berekenen of scalen. Verder is het het uiteindelijke eindpunt voor HDTV uitzendingen maar daar moet je nog wel flink wat extra jaar voor wachten hier in europa.

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 155612 op 16-10-2006 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aiight, ging uit vd kieskeurig specificaties lijst

http://www.kieskeurig.nl/...79400C12571E7003FCA95.htm

http://www.kieskeurig.nl/...351C1C12571E70040FC3C.htm

waar inderdaad wel een pc ingang bijzit.

de samsung zowiezo van alles voorzien uiteraard

http://www.kieskeurig.nl/...A0503C12571DC0042C7DF.htm

De d-sub kabel al in bezit voor de 360 ;), dus dat komt wel goed. De hd-dvd speler voor de 360 komt al eind november toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Anoniem: 166898 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 16:40:
De hd-dvd speler voor de 360 komt al eind november toch?
Niet in Nederland, alleen UK, Frankrijk en Duitsland voorlopig (en de US natuurlijk).
Dat heeft mij echter niet tegengehouden een pre-order te plaatsen bij amazon.co.uk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Benn0 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 16:49:
[...]

Niet in Nederland, alleen UK, Frankrijk en Duitsland voorlopig (en de US natuurlijk).
Dat heeft mij echter niet tegengehouden een pre-order te plaatsen bij amazon.co.uk 8)
Offtopic, maar ik dacht dat amazon.co.uk geen electronica verzendt naar Nederland?

Edit: (Hmm, laat maar, zie dat het onder games valt en dat versturen ze wel itt bijv een mp3 speler die ik eens wilde...vaag)

[ Voor 14% gewijzigd door Swoosh op 16-10-2006 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Mijn misssus zal niet blij kijken als ik naast de HD-drive in december ook de WII ga halen en in maart/mei 2007 de PS3 erbij haal :D

Zo eerst even de ideale tv-meubel scoren waar al mijn zooi inpast waarbij de kleine aap nergens aan kan komen met zijn tengels en dan eind deze maand of begin november de scherm maar eens halen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Swoosh schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 14:32:
[...]

Ja klopt. Hoe de policy is stond in het vorige Samsung LCD tv topic, iemand had het toen duidelijk via email beantwoord gekregen van Samsung.

Even opgezocht voor je:

[afbeelding]
Waar heb jij gevonden dat dit van toepassing is op de Le32M61B? :)

Want dit heeft dus invloed op m'n beslissing ... :)
Ik las namelijk dat in de US en Asia samsung 0 dode pixel policy heeft op grote schermen (+26" dus) maar in Nederland dat het gewoon 7 brightdots was of 2 echt compleet dode ...

Dit tensamen met iedere winkel die dit sterk ontkent zou ik dus graag je bron willen weten opdat ik deze kan raadplegen alvorens ik mijn (als het waar is) samsung LE32M61B koop :D
aex351 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 13:47:
[...]

Samsung geeft al pixel garantie op zulke tv's. Daarnaast kan je het product ook gewoon omruilen in de betreffende winkel indien je dode pixels ziet of niet tevreden bent. Weg gegooid geld dus. Pixel garantie is meer voor de mensen die niet beter weten ;)
Zelfde als het persoon boven je :)
Waar staat dat dus? Dat het zo in de US en Asia is weet ik, maar de laatste keer dat ik erom vroeg bij dealers wisten zij van niks :(

en om niet te vergeten: dat de (pixel)garantie zover ik weet maar voor 7! dagen geldig is.
Dit terwijl mijn vorige na 1 maand pas live pixels liet zien :(

[ Voor 29% gewijzigd door Roberto op 16-10-2006 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie91
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05 22:17
Ik ben van plan om binnenkort de LE32M71B te kopen en ik wil die graag op mijn computer aansluiten. Nu kan ik natuurlijk de gok wagen om een DVI -> HDMI kabel te kopen, maar ik kan ook gewoon een VGA kabel kopen. Als ik hem via een VGA kabel aansluit, heb ik dan veel kwaliteitsverlies t.o.v. een DVI -> HDMI kabel? Dus kan ik dan gewoon HD-films (zoals Prison Break afleveringen die in HD in Amerika opgenomen zijn) in HD kwaliteit via een VGA kabel kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Roberto schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:13:
[...]

Want dit heeft dus invloed op m'n beslissing ... :)
Ik las namelijk dat in de US en Asia samsung 0 dode pixel policy heeft op grote schermen (+26" dus) maar in Nederland dat het gewoon 7 brightdots was of 2 echt compleet dode ...

Dit tensamen met iedere winkel die dit sterk ontkent zou ik dus graag je bron willen weten opdat ik deze kan raadplegen alvorens ik mijn (als het waar is) samsung LE32M61B koop :D
Ik heb niks gezocht wat specifiek op jou toestel van toepassing is. Ik geef alleen maar info door die eerder is gepost door iemand hier die het bij Samsung had geinformeerd en dus dat tabelletje van ze had gekregen. Anders vraag je het zelf aan Samsung als je het niet aan wilt nemen, lijkt me het beste om je twijfels weg te nemen. Ik weet verder ook niet hoe strikt Samsung service zich aan dat tabelletje houdt of dat ze makkelijk ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Roberto schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:13:
De M serie is hun topmodel... dus als er 1 serie is waar je van mag verwachten dat perfect beeld geleverd wordt (en die pixelgarantie dus van toepassing is) dan is het die serie wel ;)
Maar goed, (mijn) logica gaat niet altijd op in de echte wereld dus ik zou 't toch maar ff navragen 8)

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Swoosh schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:32:
[...]

Ik heb niks gezocht wat specifiek op jou toestel van toepassing is. Ik geef alleen maar info door die eerder is gepost door iemand hier die het bij Samsung had geinformeerd en dus dat tabelletje van ze had gekregen. Anders vraag je het zelf aan Samsung als je het niet aan wilt nemen, lijkt me het beste om je twijfels weg te nemen. Ik weet verder ook niet hoe strikt Samsung service zich aan dat tabelletje houdt of dat ze makkelijk ruilen.
Ik zal ze morgen nog maar eens bellen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Argh, ik kan niet beslissen. Het is of LE32R71B of de LE32N71. De N versie kost op z'n minst 200€ meer. Ik vind die dan wel mooier, maar als het alleen de buitenkant is, ga ik daar niet extra voor betalen.

Ik was net in de MM geweest, ik had eerder al het "geluid" getest, was op beide modellen bikkerig. Maar laatst las ik dat je met SRS aan, het geluid een stuk aangenamer is. Dus ik vandaag testen, eerst de R71: klonk nog steeds bagger. Daarna wilde ik de N71 proberen met SRS: zijn die knopjes stuk ;(

Is er iemand die beiden hebben kunnen testen? tuurlijk voor games en films gaat m'n surround aan, maar als ik nieuws kijk of sport hoeft het voor mij niet. tis dan te druk IMO. Ik luister/kijk ook elke ochtend het nieuws voordat ik opsta: doe ik ook m'n boxen niet voor aan.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somethingsin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-05 18:29

Somethingsin

Disaster in a Bottle

Hoe goed is de samsung S71 eigenlijk?

Ik ben namelijk op zoek naar een LCD setje voor de huiskamer van mijn studentenwoning.
Hierbij wil ik graag onder de duizend euro blijven (en hoe lager hoe beter)

Nog een vraag:

hoe groot is het verschil tussen de 71 series en de 72 series?

-'sin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
De S lijn is het budget model van Samsung. Het verschil tussen de 71 en 72 is volgens mij alleen het uiterlijk. Als je aan 26" genoeg hebt kun je ook met een 26R7x ver onder de 1000 Euro blijven

[ Voor 27% gewijzigd door PeterPan op 16-10-2006 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99283

Hoe snel is de zaptijd van de 26R71B ? En heeft de televisie ook nog problemen met het automatisch aanpassen van breedbeeld zenders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Owkee gister mijn le40f binnen gehad :)

Wow wat een scherm (**huge**) meteen aan de pc gehangen via VGA (dvi->hdmi kabel nog niet binnen) en whoppa meteen native resolutie (dus 1920x1080).. Ziet er extreem strak uit, geen trillingen niets automatische instellingen en whoppa gaan :) Enige minpuntje is dat het rood nogal aanwezig is (maar is natuurlijk bij te regelen, nog een keer een kleurenkaartje fixen).

Ook het standaard analoge tv signaal is gewoon extreem goed op deze tv. Heb al heel wat tv's gezien maar samsung heeft toch wel een extreem goede tuner :)

Enige minpunt tot nu toe is het geluid, das gewoon barslecht vergeleken met de rest van de tv.

(kijkafstand meestal 3-3,5 meter en das perfect kijken met films ;) nieuws is nogal groot :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-06 20:21

KingCrash

Angry Rabbit

bassie91 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:27:
Ik ben van plan om binnenkort de LE32M71B te kopen en ik wil die graag op mijn computer aansluiten. Nu kan ik natuurlijk de gok wagen om een DVI -> HDMI kabel te kopen, maar ik kan ook gewoon een VGA kabel kopen. Als ik hem via een VGA kabel aansluit, heb ik dan veel kwaliteitsverlies t.o.v. een DVI -> HDMI kabel? Dus kan ik dan gewoon HD-films (zoals Prison Break afleveringen die in HD in Amerika opgenomen zijn) in HD kwaliteit via een VGA kabel kijken?
^aansluit
Vanmorgen een LE32R72B gekocht (1xHDMI), en nu ben ik wel benieuwd naar welke kabel ik het beste kan halen om mijn pc aan te sluiten.
In de toekomst wil ik een 360 aan sluiten via HDMI.

Is een 'HDMI-switch' (als dat bestaat, voor een 'normale' prijs) hiervoor een oplossing? Of kan ik het best gewoon mijn pc via d-sub aansluiten?

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
Hierbij mijn ‘soort van’ review van de Samsung LE40F71.

Nu ruim een week in huis en ik ben er zeker niet ontevreden over.

Om te beginnen het analoge TV (UPC) beeld.
Naar mijn bescheiden mening heeft Samsung een goede tuner in deze TV gestopt, zelf met de oude versterker en standaard coax geeft hij alle zenders goed weer.
Zeker op de 3.5 / 4 meter vanwaar wij TV kijken geeft hij een zeer acceptabel beeld.
Met analoog signaal heeft de TV ‘soms’ wel moeite met bijv. Tekst dat snel diagonaal over het beeld beweegt, hij laat dit dan toch schokken. Wat opvalt is dat hij dit niet altijd doet.

DVD (Philips HTS9800W) via HDMI
Hier laat de TV al aardig zien wat hij in huis heeft, mijn setje heeft een upscaler die het beeld opschroeft naar 1080i @ 50Hz. Ik was echt onder de indruk, anders dan ik vaak las over andere LCD’s heeft deze LCD naar mijn mening een zeer goede zwartwaarde. Ook blijven veel details in donkere scenes (Star Wars, LOTR) goed zichtbaar. Niet zoals bij een CRT maar toch.
Ook snelle scenes (Top Gun) kan het scherm aardig bijhouden. Hier en daar toch wat haperingen als een donker vliegtuig tegen een blauwe achtergrond over het beeld raast.
Hier mis je waarschijnlijk de 100Hz mode zoals op de M71.

PC via VGA
Heb dit maar heel even kunnen testen, maar kan zeggen dat het een zeer strak beeld geeft, geen trillende desktop ofzo. HD trailers van www.apple.com/trailers en http://www.microsoft.com/...ideo/contentshowcase.aspx zien er echt goed uit. Eigenlijk wil ik van nu af aan alleen nog maar echt HD content hebben. Wat een detailering, wat een superstrak beeld.
Ik heb een langere kabel besteld, dus hier kom ik later nog wel even op terug.
Wat betreft overscan, ik heb ier niet direct iets van gemerkt, maar was er ook op het moment van kijken niet van op de hoogte. (berichtje van Benn0 kwam later)

Gameconsole
Nog niet kunnen proberen, dus over de eventuele vertraging kan ik geen uitspraken doen net als over de optie ‘game mode’.

Geluid
Wat zit er een verschrikkelijk #$@ geluid in dit apparaat, zelfs met SRS is het nog steeds niet veel soeps, maar voor TV kijken (niet naar MTV of TMF, helaas voor mijn dochters) is het goed genoeg. Al moesten wij wel wennen na het geluid dat uit onze 80cm breedbeeld CRT kwam.

Aansluitingen
Zoals bij de M71. 2x scart, 2x HDMI (ja echt 1080p ondersteunend), Component (ook 1080p), VGA + audio jack, audio in (voor als je DVI gebruikt), Audio Out, Antenne en servicejack aan de achterkant (ZIJN ER KABELS MET HAAKSE HDMI STEKKERS?)
En S-video en RCA + Audio in en koptelefoon aansluiting aan de zijkant.

Afstandsbediening
Niet lelijke Universeel afstandsbediening, wat ik alleen niet begrijp is dat het knopje om de teletext aan te zetten zo ver bij het knopje om het uit te zetten vandaan zit. Was nog makkelijker geweest als het met hetzelfde knopje kon.
Verder ingebouwde verlichting om de belangrijkste knoppen te vinden in het donker.
Nadeel: Je moet de knoppen echt goed indrukken.

Design
Ik vindt dit echt één van de mooiere LCD’s momenteel in de markt.
Bij de F71 is het naar voren gebogen plaatje aan de onderkant van aluminium ipv doorzichtig plastic zoals op de M71.
De voet is functioneel, maar aangezien ik de TV ga ophangen interesseerd mij dat niet zo.

Conclusie
Voor mij absoluut waar voor het geld dat ik er voor heb betaald, maar of ik er ook 2750,- tot 3000,- EUR voor over zou hebben?
Ik heb ook nagedacht over de Philips en sony 1920x1080 LCD’s , maar vindt dat zeker als je NU een fullHD LCD wilt hebben je beter kunt kiezen voor deze Samsung mits hij nog voor 2000,- of minder wordt aangeboden. Laat het LCD gebeuren eerst maar verder ontwikkelen voor ik er 3000,- of hoger aan ga besteden.

40” lijkt als je hem hebt neergezet/opgehangen echt groot, maar toch wen je eraan. Mijn vrouw vraagt al waarom ik niet de 46” heb genomen :)
Ik zit nu te wachten op HDTV van UPC en de PS3 om te zien wat dat voor een beeld gaat geven, maar ik heb daar alle vertrouwen in.

Zoals wellicht te lezen is dit voor het eerst dat ik een review schrijf, dus mochten jullie nog iets missen of aanvullende vragen hebben…… roept u maar!!!!!
Dat over overscan ga ik zeker nog even uitzoeken net als het aansluiten van een gameconsole (voorkeur Xbox360).
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.