[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 3

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 38.229 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Anoniem: 146458 schreef op maandag 27 november 2006 @ 21:25:
Het valt me trouwens ook op met mijn LE32S7 dat sommige zenders (vooral commercielen, ned 1,2,3 doen het goed) aan boven en onderkant een strook zwart overhouden, ongeacht in welke stand in de TV zet. Bij sommige commercials is het dan wel weer beeldvullend maar het programma is dan ahw weer breder.
Is hier een oplossing voor? Dacht ik eindelijk eens van die zwarte balken af te zijn....
Gebruik je een decoder voor digitale tv? Kan zijn dat de instelling daar anders is.

Ik gebruik zelf de 4:3 auto wide instelling van de tv. Bij breedbeelduitzendingen krijg je dan nog wel zwarte balkjes boven en onder. 4:3 uitzendingen worden wel beeldvullend weergegeven. Aangezien het meeste nog in 4:3 wordt uitgezonden heb ik hem liever zo staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Anoniem: 198787 schreef op maandag 27 november 2006 @ 20:31:
Ik weet niet of deze vraag al eens eerder langs is geweest, maar ik stel hem alsnog.

Soms als ik mijn tv (LE32S71) aanzet, dan hoor ik een knetterend geluid. Iemand enig idee wat dit is ?
Knetteren hoor ik niet maar wel eens wat gekraak. Dat heeft met de behuizing te maken. Uitzetten/krimpen van kunststof en metaal. Is maar een enkele keer en heel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:53
Pip wil zeggen dat je een bron bekijkt, en een andere bron in een klein schermpje ook ziet. Ik weet niet precies wat de limitaties bij Samsung ook al weer waren, maar je hebt kans dat het alleen werkt met HDMI + VGA of HDMI + component en dus niet met 2 HDMI bronnen.

Het prijsverschil, tsja je noemt de LE32M71B en de LE40F71. De een is 32" met 100Hz technologie, de ander een 40" full HD scherm. Nogal een verschil. Bepaal eerst eens welke grootte je wilt hebben. Het verschil tussen de LE40M71 en LE40F71 is qua prijs niet zo groot. De vraag is dan of je full HD wel nodig hebt, of dat je liever een betere beeldprocessing techniek wil. Bekijk de schermen eens goed, en bepaal welke je zelf mooier vindt.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110299

Anoniem: 198730 schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:05:
[...]

en pip houdt in, makkelijk uitgelegd? :*)

Maar is het prijsverschil het waard als je de 2 samsungs afweegt? Heeft die duurdere zoveel meerwaarde dan die ander? In winkels vertrouw ik die lui nooit, met name de MM in Ehv.
http://en.wikipedia.org/wiki/Picture-in-picture

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Anoniem: 198730 schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:05:
[...]

en pip houdt in, makkelijk uitgelegd? :*)

Maar is het prijsverschil het waard als je de 2 samsungs afweegt? Heeft die duurdere zoveel meerwaarde dan die ander? In winkels vertrouw ik die lui nooit, met name de MM in Ehv.
Heh...je mag ook wel zelf google gebruiken...

Maar picture in picture is als je bijvoorbeeld het beeld van je tv hebt en dan in datzelfde beeld een kleiner raampje met het beeld van bijv. je computerscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Swoosh schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:16:
[...]

Heh...je mag ook wel zelf google gebruiken...

Maar picture in picture is als je bijvoorbeeld het beeld van je tv hebt en dan in datzelfde beeld een kleiner raampje met het beeld van bijv. je computerscherm.
Whoehoeoooooo ik was 1 min eerder O-) :>

Mediamarkt Arnhem toennet gebeld... 40N71 kost er 2200 euro! Damn, toch wel ff een verschil met de pricewatch!
Zat trouwens echt een verrot wijf achter de telefoon... Ik vroeg of ze drie tv's op voorraad hadden... Bij de laatste was ze toch aant zeuren joh! Nouuu dit is de laatste hoorrrr ik blijf niet bezig |:(
Had echt zin om dr ff de waarheid te vertellen, maar wist me in te houden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146458

Volgens mijn vorige non breedbeeld tv zijn toch echt alle NL zenders in breedbeeld. En zou mijn prachtige breedbeeld tv ze dus beelddvullend moeten weergeven. Het is wel een beetje jammer als je bij zo'n dure en geavanceerde TV niet het beeld krijgt waar ie voor gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-06 09:30
Thomaszki schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:24:
Even een vraagje. Ik twijfel tussen de LE32N71 en de LE32R71.

Ik kan de LE32R71 bij Mediamarkt halen voor € 899,-. Maar nu kan ik ook de LE32N71 online bij alternate bestellen voor €1.149,- waar dan nog eens €150,- vanaf gaat met de actie :) Máár dan is de N nog steeds €100,- duurder. Is het dit nu echt waard ?

Het verschil in aansluitingen, mogelijkheden, design enz. ken ik, maar hoe is het kwaliteitsverschil? Is het hetzelfde beeld? Wat zouden jullie doen :?
Zelfde twijfel hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183018

Simpele keuze,

De N71. Hoger contrast, betere kleuren, mooier design (persoonlijk) en uiteraard 2X HDMI ipv 1x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198730

@ richieB,Homer en swoosh thanks voor de reacties, ja ik was zelf nogal lui om het op te zoeken, maar dacht na het sporten zal er wel een antwoord staan die voor mij begrijpelijk is. Bedankt!

In het begin wilde ik een 32 inch, maar zit nu meer naar de 40 inch te kijken (37 was ideaal geweest voor die 2 types) Ik zit 3 meter van het kijk plezier af, dus is 40 inch wel te doen toch?

Het zal nu waarschijnlijk gaan tussen de LE40M71 en de LE40F71 en wellicht dat ik nog een ander merk meeneem in de vergelijking.

De LE40M71 heb ik nog niet veel over gelezen hier, mss over het hoofd gezien, maar iemand die hem heeft en er wat over kwijt wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198787

Swoosh schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:13:
[...]
Knetteren hoor ik niet maar wel eens wat gekraak. Dat heeft met de behuizing te maken. Uitzetten/krimpen van kunststof en metaal. Is maar een enkele keer en heel even.
bij mij duurt het wel wat langer, als ik hem aanlaat staan gaat hij volgens mij gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb trouwens een 7800GTX videokaart in mn pc.. hoe kan ik deze het beste aansluiten op de LE32N71??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Anoniem: 146458 schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:21:
Volgens mijn vorige non breedbeeld tv zijn toch echt alle NL zenders in breedbeeld. En zou mijn prachtige breedbeeld tv ze dus beelddvullend moeten weergeven. Het is wel een beetje jammer als je bij zo'n dure en geavanceerde TV niet het beeld krijgt waar ie voor gemaakt is.
Nee man :) alle Nederlandse zenders in breedbeeld?? Sommige programma's, maar lang niet alles is breedbeeld bij de Nederlandse zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Anoniem: 198730 schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:37:
@ richieB,Homer en swoosh thanks voor de reacties, ja ik was zelf nogal lui om het op te zoeken, maar dacht na het sporten zal er wel een antwoord staan die voor mij begrijpelijk is. Bedankt!

In het begin wilde ik een 32 inch, maar zit nu meer naar de 40 inch te kijken (37 was ideaal geweest voor die 2 types) Ik zit 3 meter van het kijk plezier af, dus is 40 inch wel te doen toch?

Het zal nu waarschijnlijk gaan tussen de LE40M71 en de LE40F71 en wellicht dat ik nog een ander merk meeneem in de vergelijking.

De LE40M71 heb ik nog niet veel over gelezen hier, mss over het hoofd gezien, maar iemand die hem heeft en er wat over kwijt wilt?
Zoek even op user dadj, die heeft hem en heeft er in vorige delen van dit topic over gepraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Executor16 schreef op maandag 27 november 2006 @ 23:06:
Ik heb trouwens een 7800GTX videokaart in mn pc.. hoe kan ik deze het beste aansluiten op de LE32N71??
VGA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50662

Anoniem: 72860 schreef op maandag 27 november 2006 @ 18:17:
[...]

Calavaro,
Ziet het er uit zoals hier beschreven?
Ja het lijkt op die foto inderdaad. Maar ik meen me te herinneren dat verticale streepjes het beeld vullen. Maar ik kan me vergissen, maar het vult zich dus langzaam tot het hele beeld vol is. Ik moet dan de tv uitzetten door "lang" (3 seconden) op de uit knop van de afstandsbediening te drukken. Zet ik heb dan aan is alles weer prima. Het gebeurt maar heel af en toe. Maar altijd bij teletekst aanzetten.

Dat duitse forum lijkt hetzelfde, maar mijn Duits is niet goed genoeg om alles te begrijpen. Misschien waag ik er eens een mail aan naar samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 05:58
Hallo

Ik zit er sterk over te denken om bij de aanschaf van een andere pc een Samsung LE27S71, 27 inch lcd-tv te kopen en deze dan via DVI aan te sluiten als monitor en dus als tv en als monitor te gebruiken (geen andere monitor ernaast).

Dit scherm heeft een beelddiagonaal van 68 cm en een resolutie van 1366 bij 768 pixels.

Ik zit (in het geval dat ik deze lcd-tv koop) een meter van mijn scherm af als ik pc-applicaties zoals tekstverwerking en games toepas. Mijn vraag is aan degenen die hier hopelijk ervaring mee hebben:

Als ik een spel speel, bv LFS, is het dan een lelijk beeld door veel te grote pixels?
Zo ja, wat is voor jou een acceptabele afstand?
Heb je bij die afstand nog wel het gevoel voor een lekker groot scherm te zitten, zodat je een andere in-game-feeling krijgt?

Alvast bedankt

[ Voor 25% gewijzigd door Tommy The Cat op 27-11-2006 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-06 09:57
Ik geloof niet dat deze link al voorbij is gekomen.
Als ik het goed begrijp is dit een review van een Koreaanse versie van de F71 met de nieuwe firmware met JustScan optie (1:1 pixelmapping over HDMI).
De plaatjes spreken in ieder geval boekdelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:56

HenkS

Da_king alias HenkS

heeft iemand nog urls van mooie filmpjes om mijn LE40M71B eens goed te testen cq te zien wat hij allemaal aankan?

tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Bedankt voor de link. Interessant nieuws, maar de vraag natuurlijk wat dit betekend voor onze LE-40F71 toestellen. Met name deze zin maakt me aan het twijfelen:
2) becomes the application in the what kind of model?

40 inch where 'M7' enters into a model life from in the domestic sale product, 46 inch and 52 inch Full HD class T.V correspond.
Dat klinkt alsof in ieder geval de 46" en 52" full HD TVs gefixed gaan worden.. maar niet alle 40" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166898

Vraagje, ik heb mn f71 alleen aangesloten op de 360, via de hd vga kabel. Hij stond geloof ik uit de box op de dynamic mode maar deze gezet op de movie mode. Na zoeken waar het precies zat de game modus aangezet, waarna ik vreemde kleuren kreeg en deze gelijk weer uitgezet.

Nu heb ik dus in movie mode alles zo als het hoort, helemaal toppie.

ECHTER nu zijn alle andere modes (standard, custom en dynamic dacht ik zo uit mn hoofd) ook vreemde kleuren. Ik wou gisteravond een beetje kijken of andere modes misschien nog mooier waren met de 360 maar in elke mode die vreemde kleuren. Dit kleuren gedoe freakt me een beetje uit, lijkt bijna wel negatieve kleuren ofzoiets.

En nee, niet iets anders aangesloten, geen tvkabel of ander apparaat. Streamen vanuit de pc of bekijken vanaf de 360.

Zal ik straks maar samsung support bellen?

Tevens nog steeds aan het wachten op de samsung coupon, iComputers heeft beloofd deze op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:09
Anoniem: 166898 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 10:44:
Vraagje, ik heb mn f71 alleen aangesloten op de 360, via de hd vga kabel. Hij stond geloof ik uit de box op de dynamic mode maar deze gezet op de movie mode. Na zoeken waar het precies zat de game modus aangezet, waarna ik vreemde kleuren kreeg en deze gelijk weer uitgezet.

ECHTER nu zijn alle andere modes (standard, custom en dynamic dacht ik zo uit mn hoofd) ook vreemde kleuren. Ik wou gisteravond een beetje kijken of andere modes misschien nog mooier waren met de 360 maar in elke mode die vreemde kleuren. Dit kleuren gedoe freakt me een beetje uit, lijkt bijna wel negatieve kleuren ofzoiets.

En nee, niet iets anders aangesloten, geen tvkabel of ander apparaat. Streamen vanuit de pc of bekijken vanaf de 360.

Tevens nog steeds aan het wachten op de samsung coupon, iComputers heeft beloofd deze op te sturen.
Als ik jou was zou ik proberen een beetje aan die VGA aansluiting te morrelen en te wrikken. Ik heb er zelf soms ook last van dat hij 1 kleur niet goed doorgeeft en dan wordt mijn beeld 1 grote pisvlek-kleur. Als ik dan aan de connector beweeg en friemel is het al meteen weer goed. Waar het dus op lijkt is alsof de aansluiting een beetje gammel is. Als dit niet lukt dan zou ik het probleem inderdaad melden bij Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zal ik straks als ik thuis ben even proberen, wel vreemd dat hij er in de movie mode geen last van heeft.

Iemand nog meer suggesties? Zo rond een uur of 19uur wil ik zoveel mogelijk testen. Ik ga de 360 ook maar even via component aansluiten (wordt wel een beetje moeilijk zoals ik het allemaal heb weggewerkt maar ja).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198836

BETREFT SAMSUNG LE32R71B of LE32R72 Hey allemaal. Ben heel blij dat er een site als deze bestaat, want met de keuze van tegenwoordig word een mens al es gek:-) Mijn vriendin is razendenthousiast over dit model wat het uitzicht betreft, ik mag me met de technische zaken bezighouden:-). Ik wil deze tv graag aanschaffen, maar ben nog wat onzeker, ik heb nog een extra duwtje in de rug nodig. Kan er aub iemand een aantal van mijn vragen beantwoorden? Heeft deze tv last van ghosting (schaduw bij bewegingen)? Hoe zit dat nu met dat dynamic contrast? Ik zou het uitzetten, maar wat is het echte contrastcijfer dan? Is er nog voldoende contrast als je het uit zet? Heeft er iemand ervaringen met digitale tv op dit toestel (bij de belgen Telenet digital TV?)? Heb je een dure muurbeugel nodig om hem aan de muur te hangen? Of kan het ook goedkoop? Hoe zit het met de service van Nederlandse online winkels? Aangezien de prijs in Nederland interessanter is zou ik hem graag daar kopen, maar wat met de service? Ik zie hier veel mensen zeggen, ik was niet tevreden en heb de tv geruild voor een andere. Kan dat dan gemakkelijk in Nederland? Zijn er nog andere zaken die me kunnen overtuigen om de tv wel of niet aan te schaffen? En zo niet, wat is een alternatief? Alvast hartelijk bedankt voor je reacties, elke reactie, ook al is het maar een antwoord op 1 van mijn vele vragen, zou ik al heel erg tof vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Anoniem: 198836 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 12:33:
BETREFT SAMSUNG LE32R71B of LE32R72 Hey allemaal. Ben heel blij dat er een site als deze bestaat, want met de keuze van tegenwoordig word een mens al es gek:-) Mijn vriendin is razendenthousiast over dit model wat het uitzicht betreft, ik mag me met de technische zaken bezighouden:-). Ik wil deze tv graag aanschaffen, maar ben nog wat onzeker, ik heb nog een extra duwtje in de rug nodig. Kan er aub iemand een aantal van mijn vragen beantwoorden? Heeft deze tv last van ghosting (schaduw bij bewegingen)? Hoe zit dat nu met dat dynamic contrast? Ik zou het uitzetten, maar wat is het echte contrastcijfer dan? Is er nog voldoende contrast als je het uit zet? Heeft er iemand ervaringen met digitale tv op dit toestel (bij de belgen Telenet digital TV?)? Heb je een dure muurbeugel nodig om hem aan de muur te hangen? Of kan het ook goedkoop? Hoe zit het met de service van Nederlandse online winkels? Aangezien de prijs in Nederland interessanter is zou ik hem graag daar kopen, maar wat met de service? Ik zie hier veel mensen zeggen, ik was niet tevreden en heb de tv geruild voor een andere. Kan dat dan gemakkelijk in Nederland? Zijn er nog andere zaken die me kunnen overtuigen om de tv wel of niet aan te schaffen? En zo niet, wat is een alternatief? Alvast hartelijk bedankt voor je reacties, elke reactie, ook al is het maar een antwoord op 1 van mijn vele vragen, zou ik al heel erg tof vinden...
de winkel doet de service niet, maar samsung zelf, waar je hem ook koopt. en deze service is goed. ze komen gewoon bij je thuis.

je kan ook een goedkopere beugel gebruiken, maar ik heb zelf een beugel van Vogels gebruikt van 140, en dat werkt super goed. beugel bevestigen i nde muur en je klikt de tv er zo in.

over de andere vragen kan ik weinig zeggen, want ik heb een ander samsung model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog iets vergeten:-) Heb al wat zitten lezen in dit forum, maar voor alle zekerheid, kan dat vervelend contrastgewijzig, dus van licht naar donker en vice versa, nu wel zeker worden uitgeschakeld?
Oh ja, ik weet dat jullie Samsung Minded zijn, maar ook nog deze vraag: Ik twijfel tussen deze Samsung LE 32 R 71 B, en de Philips 32PF7411 32PF7331. Iemand een vergelijkend idee van voor en nadelen? Aansluitingen en specificaties ken ik, maar persoonlijke ervaringen die vind je natuurlijk niet op de Philips of Samsung site, en eigenlijk ook niet zoveel op kieskeurig... Dus als er iemand nog ervaringen heeft, of een goeie site weet in het nederlands of engels waar ik terecht kan...
THANX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry hoor, ben nog iets vergeten:S

IK lees hier en daar dat als je je Samsung TV (in mijn geval dan misschien de 32R71B) via Scart aansluit op je home cinema systeem, dat er dan een kleine achterstand op zit. Ik wil hiermee bedoelen dat als je mensen ziet spreken op de tv, dat het geluid via je home cinema een heel klein beetje achterkomt zodat de beelden en geluiden niet volledig samengaan. Moet volgens mij uitermate irriterend zijn?! Heeft hiervan iemand last? Of kan iemand me het verlossende antwoord geven dat ie daar geen last van heeft? Nogmaals bedankt, tof forum hier!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Was mij gisteren idd ook opgevallen. Ik heb alle inputs op Movie Mode staan, maar wanneer ik switch naar Dynamic (andere settings niet geprobeerd) lijken de kleuren continu te veranderen. TV uit/aan zetten, en alles is weer goed op Dynamic. Er zijn schijnbaar meer mensen die hier last van hebben (zie posts van genoa1893 en strongelf) op AVforums, en het lijkt op een softwarefout . Een van hen (strongelf) heeft vandaag z'n tweede TV geleverd gekregen maar heeft hetzelfde probleem (en het demomodel bij de dealer ook). Het zal me niets verbazen als een groot aantal F71's hier last van heeft, maar dat het slechts een klein aantal gebruikers is opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shiverzz schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 13:41:
[...]

Was mij gisteren idd ook opgevallen. Ik heb alle inputs op Movie Mode staan, maar wanneer ik switch naar Dynamic (andere settings niet geprobeerd) lijken de kleuren continu te veranderen. TV uit/aan zetten, en alles is weer goed op Dynamic. Er zijn schijnbaar meer mensen die hier last van hebben (zie posts van genoa1893 en strongelf) op AVforums, en het lijkt op een softwarefout . Een van hen (strongelf) heeft vandaag z'n tweede TV geleverd gekregen maar heeft hetzelfde probleem (en het demomodel bij de dealer ook). Het zal me niets verbazen als een groot aantal F71's hier last van heeft, maar dat het slechts een klein aantal gebruikers is opgevallen.
Bedankt voor de reactie. Ik moet er vanavond echt goed voor gaan zitten, mn kabels opnieuw indelen zodat ik zeker weet dat hij zeer goed vastzit en voor de zekerheid ook het aan en uit proberen (heb ik vast wel gedaan denk ik).

Het is waarschijnlijk zowiezo de moeite als ik morgen met samsung bel met mn bevindingen. Als dit een software probleem is dan moet het toch op te lossen zijn, evt toekomstige firmware update. Wel vervelend dat ik nu nog moet werken 8)7 , mn handen jeuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88535

Iemand enig idee hoe het zou kunnen komen dat mijn 32N71 (sinds een paar dagen in bezit) na 30 minuten alle door mij ingestelde beeldaanpassingen vergeet en zichzelf reset naar de fabrieksinstellingen? Dit gebeurt bij zowel de component-mode (360) als de PC-mode (via D-sub).
Het is wel zo dat ik nergens aan kan geven dat de TV mijn aanpassingen moet bewaren, misschien gaat het daar fout...
Het is in elk geval zwaar irritant om een film elke 30 minuten stil te zetten om het contrast/helderheid etc. steeds aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb wel ergens in de manual van mij 32S71 gezien dat je ergens kan instellen of de tv instellingen wel of niet onthoud. Ben nu alleen aan het werk maar zal later thuis kijken of ik het kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:49

vreemd verhaal man, ik hoop dat er een firmware fix voor is want er zijn meer mensen die dit probleem hebben, lijkt inderdaad erop dat de vga aansluiting niet echt solide is...

mocht je nog een samsung kortingsbon willen moet je Fulltrottle eens mailen, hij heeft mij ook gratis een bon opgestuurd...
lees een deel van zijn post hier op tweakers:
Overigens, als je nog zo'n kortingsbon nodig hebt stuur mij dan even een mailtje naar vuilnis1@gmail.com met je adres. Ik verkoop Samsung mp3 spelers waar ik die bonnen voor heb, ik heb echter een stapel bonnen over die ik echt niet nodig zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146458 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 16:34:
Ik heb wel ergens in de manual van mij 32S71 gezien dat je ergens kan instellen of de tv instellingen wel of niet onthoud. Ben nu alleen aan het werk maar zal later thuis kijken of ik het kan vinden.
In de manual van de N71 staat wel dat je (na het instellen van alle beeldsettings) op exit moet drukken en dan zou alles bewaard worden..
Ik weet het echt niet meer. Morgen toch maar eens Samsung bellen.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-02-2022
Ik ben in het gelukkige bezit van de LE40F71B. Nu ongeveer 10 dagen. Dit zijn mijn bevindingen:
  • Prachtig beeld. Vooral bij DVD's echt super strak.
  • Bij Analoge TV is het beeld niet mooi.
    (RTL7 is de slechtste zender. Golven door het beeld en heel vlekkerig.)
    We krijgen over 2 weken Digitale TV van Casema, ik hoop dat het dan beter is.
  • De kleurinstellingen zijn erg onnatuurlijk
    Dit ben ik aan het aanpassen, maar ik ben nog niet helemaal tevreden.
    Daarom heb ik Digital Video Essentials besteld, maar die is nog niet binnen.
    (tip: http://www11.cd-wow.nl/de...43ed2512a5aee701d265c126d voor <€ 20,-)
  • Wat me erg tegenvalt is dat de TV geen autozoom-functie heeft.
    Onze vorige TV, een Loewe, had dat wel en nu is het wel weer wennen om telkens tijdens het zappen het beeldformaat weer handmatig aan te moeten passen. En daarvoor moet je een flink aantal malen op het knopje P-Size drukken.
  • Erg onhandige afstandsbediening: Om naar zenders van boven 9 te gaan, moet je eerst op een knopje drukken om 2 cijfers in te kunnen voeren. Om van TV naar Component te wisselen, moet je 3x op het knopje Source drukken. Het knopje om terug te gaan naar de vorige zender schakelt niet terug naar Component.
  • PiP werkt niet. Alleen wanneer je een apparaat aangesloten hebt op de HDMI kun je dat in het PiP venster zetten en een ander beeld groot of andersom.
Ik heb mijn €150,- nog steeds niet teruggekregen. Wie weet hoelang dat ongeveer duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-06 09:30
Starks223 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 16:39:

mocht je nog een samsung kortingsbon willen moet je Fulltrottle eens mailen, hij heeft mij ook gratis een bon opgestuurd...
Wat zijn dat voor mooie bonnen? Voor die 150e retour?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02 22:53
Sinds gister zijn wij in het bezit van een Samsung Plasma PS42P7H in het bezit, het is wel plasma wat hier niet thuis hoort maar daar gaat het niet om.

Ik probeerde vandaag mijn Memory stick pro duo in de tv te stoppen (in het boekje staat dat deze ondersteud wordt), maar hij ging er heel raar in. Toen hij halverwege zat hem ik hem met een stokje verder gedouwdt, omdat je meestal hem er weer uit kan klikken. Maar dit wil dus niet lukken, nu zit ik dus met een memory stick in me tv die ik er dus niet meer uit krijg. Is hier een oplossing voor? Is er niet een knopje dat hij er uit "geklikt" kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
17maart schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 19:10:
Ik ben in het gelukkige bezit van de LE40F71B. Nu ongeveer 10 dagen. Dit zijn mijn bevindingen:
  • Prachtig beeld. Vooral bij DVD's echt super strak.
  • Bij Analoge TV is het beeld niet mooi.
    (RTL7 is de slechtste zender. Golven door het beeld en heel vlekkerig.)
    We krijgen over 2 weken Digitale TV van Casema, ik hoop dat het dan beter is.
  • Wat me erg tegenvalt is dat de TV geen autozoom-functie heeft.
    Onze vorige TV, een Loewe, had dat wel en nu is het wel weer wennen om telkens tijdens het zappen het beeldformaat weer handmatig aan te moeten passen. En daarvoor moet je een flink aantal malen op het knopje P-Size drukken.
  • Erg onhandige afstandsbediening: Om naar zenders van boven 9 te gaan, moet je eerst op een knopje drukken om 2 cijfers in te kunnen voeren. Om van TV naar Component te wisselen, moet je 3x op het knopje Source drukken. Het knopje om terug te gaan naar de vorige zender schakelt niet terug naar Component.
  • PiP werkt niet. Alleen wanneer je een apparaat aangesloten hebt op de HDMI kun je dat in het PiP venster zetten en een ander beeld groot of andersom.
Ik heb mijn €150,- nog steeds niet teruggekregen. Wie weet hoelang dat ongeveer duurt?
-Van het probleem met invoer bij de afstandsbedienings ben je af zodra je een decoder hebt voor digitale tv :)

-Verder heeft de tv niet 2 tuners dus opzich logisch dat je geen PIP kan doen met een ander tv kanaal.

-Bij mij duurde het zo'n 2 weken voor ik het geld kreeg gestort. Ze halen echter 10 eraf voor handelingskosten dus ze kunnen die actie beter 140 euro terug actie noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118518

GekkeCoen schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 20:57:
Sinds gister zijn wij in het bezit van een Samsung Plasma PS42P7H in het bezit, het is wel plasma wat hier niet thuis hoort maar daar gaat het niet om.

Ik probeerde vandaag mijn Memory stick pro duo in de tv te stoppen (in het boekje staat dat deze ondersteud wordt), maar hij ging er heel raar in. Toen hij halverwege zat hem ik hem met een stokje verder gedouwdt, omdat je meestal hem er weer uit kan klikken. Maar dit wil dus niet lukken, nu zit ik dus met een memory stick in me tv die ik er dus niet meer uit krijg. Is hier een oplossing voor? Is er niet een knopje dat hij er uit "geklikt" kan worden?
is het wat zo een plasma van samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Als ik straks een LE32N71 heb is het dan ook aan te raden mijn huidige dvd speler te vervangen door 1 die wel HDMI ondersteund, bv de Samsung DVD-HD860. Weet niet echt of het veel verschil maakt als je gewone dvdtjes kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Executor16 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 23:21:
Als ik straks een LE32N71 heb is het dan ook aan te raden mijn huidige dvd speler te vervangen door 1 die wel HDMI ondersteund, bv de Samsung DVD-HD860. Weet niet echt of het veel verschil maakt als je gewone dvdtjes kijkt.
Gegeven dezelfde dvd speler, maakt hdmi vergeleken met component niet echt uit. Dus het hangt in zo'n geval meer af van je dvd speler zelf dan van de aansluiting. Wat vooral helpt is een goede upscaling. De meeste dvd spelers die dat doen, doen dat wel alleen over hdmi (filmindustrie regeltjes) maar er zijn wel te vinden die het ook over component kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

17maart schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 19:10:

[list]
?
Kun je mij vertellen wat zo'n Digital Video Essentials doet? Is het een handleiding of een dvd programma? Wat wil je hiermee bereiken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Executor16 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 23:21:
HD860 heeft een maat van me aangeschaft een twee maanden geleden. Na vele uren dvd's bij hem gekeken te hebben op zijn 40N71 heb ik voor mezelf ook besloten om dezelfde dvd speler te halen. Heeft heeft een progressive scan, upscale mogelijkheid en een hdmi aansluiting. Dit alles zorgt voor een wereld van verschil op je lcd t.o.v. oudere dvd spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Toch interessant dan.. Is zoiets trouwens niet met de PC te doen? upscalen enzo? Heb nu een 7800GTX videokaart in mn pc zitten die ik straks ga aansluiten met zo een kabeltje http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=RDVC37

Das dan maar 15 euries. Als ik met mn pc hetzelfde kan als met zo een dvd speler, scheelt het me toch weer de prijs van die dvd speler

[ Voor 7% gewijzigd door Executor16 op 29-11-2006 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Executor16 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 00:10:
Toch interessant dan.. Is zoiets trouwens niet met de PC te doen? upscalen enzo? Heb nu een 7800GTX videokaart in mn pc zitten die ik straks ga aansluiten met zo een kabeltje http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=RDVC37

Das dan maar 15 euries. Als ik met mn pc hetzelfde kan als met zo een dvd speler, scheelt het me toch weer de prijs van die dvd speler
Ik had je al eerder geantwoord, maar of je hebt er overheen gelezen of je bent eigenwijs :P , maar jij vroeg hoe het beste aan te sluiten op je pc en ik zei:
Jij gaat toch een hdmi-dvi kabel kopen. De Samsung tv's werken het beste met de vga kabel/ingang. Met de hdmi-dvi vanaf je pc ga je probleempjes krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

Precies. HDMI is gewoon af te raden. Ik heb het zelf ook geprobeerd, puur om het zelf te zien, met een kabel van MyCom... die hebben tenminste een goede niet goed-geld terug garantie. Maar het was inderdaad waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
ja sorry, heb er idd overheen gelezen, d8 nl dat ik al het wist en dat het via dvi-hdmi het beste was. D8 namelijk dat dvi en hdmi hetzelfde digitale signaal is, en dat vga een analoog signaal is. Waarom is vga eigenlijk beter dan? scheelt trouwens ook weer 15 euro voor een kabel :) en dan nog ff mn vraag over de dvd-speler, zie post terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

... ben ik de enige die de glimmende lakpiano omlijsting niet mooi vind ? (...en daardoor geneigd is om een Sony te kopen....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Executor16 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 08:36:
ja sorry, heb er idd overheen gelezen, d8 nl dat ik al het wist en dat het via dvi-hdmi het beste was. D8 namelijk dat dvi en hdmi hetzelfde digitale signaal is, en dat vga een analoog signaal is. Waarom is vga eigenlijk beter dan? scheelt trouwens ook weer 15 euro voor een kabel :) en dan nog ff mn vraag over de dvd-speler, zie post terug.
geldt dit alleen voor dvi->hdmi vanaf de pc?

ik neem aan dat vanaf een audio-set (dvd speler) (wat heb je dan? hdmi->hdmi?) het resultaat wel erg goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ja wat ik dus bedoel is: zal zo'n dvd speler (hdmi->hdmi) beter zijn dan dat ik een dvd op mijn pc afspeel via vga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GekkeCoen schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 20:57:

Waarschijnlijk is de memoryslot in je tv bedoelt voor gewone (dus langere) memorysticks. Als het goed is het je bij je pro duo kaartje een adapter gekregen waar je je kaartje in kan schuiven en dat dan uit je tv blijft steken zodat je het kaartje weer kan verwijderen.
Oftewel, je zal moeten peuteren om je kaartje eruit te krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Executor16 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 09:08:
Ja wat ik dus bedoel is: zal zo'n dvd speler (hdmi->hdmi) beter zijn dan dat ik een dvd op mijn pc afspeel via vga.
Klik hier eens om hierover te lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Mooi artikel :) scheelt mij weer een dvd speler dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
Voor zover ik weet is Digital Video Essentials een DVD met testbeelden en testgeluiden en een menu dat je stap-voor-stap helpt bij het optimaal instellen van beeld en geluid van je tv en je surroundset. Er zitten ook kleurenfilters bij begreep ik.

Zie voor meer info:
http://www.highfidelitydi...dcampaign=adwords_dve#top
Anoniem: 181923 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 23:58:
[...]

Kun je mij vertellen wat zo'n Digital Video Essentials doet? Is het een handleiding of een dvd programma? Wat wil je hiermee bereiken? :)

[ Voor 14% gewijzigd door 17maart op 29-11-2006 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shiverzz was right on the money

Het ligt niet ad kabels, het ligt niet aan de aansluiting. Het veranderen van een mode op mijn f71 resulteert in vreemde kleuren, echter de tv uitzetten en daarna weer aanzetten doet wonderen.

Zal vanavond na werk een aantal foto's maken en daarna contact opnemen met Samsung om te kijken of er iets aan valt te doen. Daarna lekker rainbow six vegas spelen -). De game modus bevalt mij wel trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 166898 op 29-11-2006 11:57 . Reden: twee linkerhanden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

effe heel wat anders.

ik heb pas de LE40M71B gekocht, ik gebruik deze vooral voor films en xbox360. ben niet echt een tv kijken op wat voetbal na

nu wil ik ook een home-cinema-set aanschaffen. en aangezien ik ook design wel belangrijk vind, en alles van 1 merk ook wel nice, dacht ik aan deze:

http://www.pick2pay.nl/kieskeurig.htm?/details.php?ID=7410

heeft iemand hier ervaring mee, of kan iemand me aan de hand van deze specificaties (hdmi zit er bijvoorbeeld op) vertellen of dit een goede keus is?

[ Voor 6% gewijzigd door HenkS op 29-11-2006 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Lijkt er wel op ja, jammergenoeg :/ .

Heb gisteren ook nog wat gespeeld met de settings op mijn F71 en mijn huidige situatie ziet er als volgt uit:
  • MediaCenter PC -> VGA -> staat op MovieMode ingesteld.
  • TV signaal staat op Dynamic ingesteld.
  • Xbox360 -> Component -> staat op Custom (GameMode) ingesteld.
Het probleem met de continu varierende kleuren (van heel fel naar dof en weer terug, enz) treedt op wanneer ik switch van:
  • PC naar TV (MovieMode naar Dynamic).
  • PC naar Xbox360 (MovieMode naar Custom).
Het maakt overigens niet uit vanuit welke input je switched, maar vanuit welke "picture standard" (probleem treedt op bij het switchen van een input ingesteld op MovieMode naar een input ingesteld op Dynamic/Custom/Standard)

Het is op te lossen door het toestel uit/aan te zetten óf de "picture standard" te wijzigen naar MovieMode.

Lijkt me toch duidelijk een fout in de firmware. De vraag is alleen of het zin heeft om een ander toestel te vragen aangezien alle (Europese) F71 modellen wss dezelfde firmware hebben (?). Ik heb mijn leverancier al gevraagd of ze wellicht kunnen checken of de rest van de F71's die ze hebben staan dit verschijnsel ook vertonen. Ook heb ik Samsung hierover gemaild, maar ik wacht van beide nog op een reactie.

Misschien dat de andere F71 eigenaren willen checken of ditzelfde "fenomeen" ook op hun toestel voorkomt. Ben erg benieuwd.

Alvast bedankt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kun je niet beter een nieuwe topic openen Henk?

Enniewee, zoals je zelf al zag op kieskeurig zijn ze er zeer tevreden over en schijnbaar redelijk goed gereviewed in vakbladen

http://www.hetbesteproduc...Q_100_test_en_review.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shiverzz schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:06:
[...]

Lijkt er wel op ja, jammergenoeg :/ .

Heb gisteren ook nog wat gespeeld met de settings op mijn F71 en mijn huidige situatie ziet er als volgt uit:
  • MediaCenter PC -> VGA -> staat op MovieMode ingesteld.
  • TV signaal staat op Dynamic ingesteld.
  • Xbox360 -> Component -> staat op Custom (GameMode) ingesteld.
Het probleem met de continu varierende kleuren (van heel fel naar dof en weer terug, enz) treedt op wanneer ik switch van:
  • PC naar TV (MovieMode naar Dynamic).
  • PC naar Xbox360 (MovieMode naar Custom).
Het maakt overigens niet uit vanuit welke input je switched, maar vanuit welke "picture standard" (probleem treedt op bij het switchen van een input ingesteld op MovieMode naar een input ingesteld op Dynamic/Custom/Standard)

Het is op te lossen door het toestel uit/aan te zetten óf de "picture standard" te wijzigen naar MovieMode.

Lijkt me toch duidelijk een fout in de firmware. De vraag is alleen of het zin heeft om een ander toestel te vragen aangezien alle (Europese) F71 modellen wss dezelfde firmware hebben (?). Ik heb mijn leverancier al gevraagd of ze wellicht kunnen checken of de rest van de F71's die ze hebben staan dit verschijnsel ook vertonen. Ook heb ik Samsung hierover gemaild, maar ik wacht van beide nog op een reactie.

Misschien dat de andere F71 eigenaren willen checken of ditzelfde "fenomeen" ook op hun toestel voorkomt. Ben erg benieuwd.

Alvast bedankt :) .
+1 behulpzaam

(waarom heeft got eigenlijk niet ditzelfde systeem als op tweakers? of wordt er dan teveel gemodereerd?)

Mijn leverancier stuurt me gelijk door naar Samsung, dus die moet ik ergens vandaag voor 6en bellen.

Hopelijk is er iets van een firmware fix of bestaat de mogelijkheid om je in te schrijven voor een firmware update zodra deze er is.

Tevens ben ik ook benieuwd of iedereen hier last van heeft, zoniet dan wordt inruilen misschien toch een optie mocht samsung dat voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shiverzz schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:06:

Zijn bij jou de kleuren wel relatief normaal? Bij mij lijkt het wel alsof de tv met de hue balk zit te spelen, het oranje van xbox live ziet er dan groenig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Anoniem: 166898 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:28:
Zijn bij jou de kleuren wel relatief normaal? Bij mij lijkt het wel alsof de tv met de hue balk zit te spelen, het oranje van xbox live ziet er dan groenig uit.
Heb gisteren niet goed op de weergave van het xbox360 dashboard gelet eerlijk gezegd. Wel ben ik eens geswitched van HTPC (MovieMode) naar Xbox360 (Custom, GameMode), meteen GoW opgestart en dan lijkt het idd of er continu met de kleurenslider geschoven wordt. Toestel uit/aan gezet en het beeld was weer ongeloofelijk strak en met de juiste kleurstelling.

offtopic:
potje GoW coop vanavond? Dan lullen we verder... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:51
pricewatch: Samsung LE40F71B (40")

Grappig om te zien dat de LE40F71 telkens wel iets goedkoper wordt, maar dat het vaak niet meer dan één euro is... Hopelijk gaan ze voor kerst wat ruiger doen want zo schiet het niet echt op... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88535 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 15:39:
Iemand enig idee hoe het zou kunnen komen dat mijn 32N71 (sinds een paar dagen in bezit) na 30 minuten alle door mij ingestelde beeldaanpassingen vergeet en zichzelf reset naar de fabrieksinstellingen? Dit gebeurt bij zowel de component-mode (360) als de PC-mode (via D-sub).
Het is wel zo dat ik nergens aan kan geven dat de TV mijn aanpassingen moet bewaren, misschien gaat het daar fout...
Het is in elk geval zwaar irritant om een film elke 30 minuten stil te zetten om het contrast/helderheid etc. steeds aan te passen.
De TV stond in de shop-mode. Drie tellen op "menu" op de TV zelf drukken en alles is opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HenkS schreef op woensdag 29 november 2006 @ 12:49:
effe heel wat anders.

ik heb pas de LE40M71B gekocht, ik gebruik deze vooral voor films en xbox360. ben niet echt een tv kijken op wat voetbal na

nu wil ik ook een home-cinema-set aanschaffen. en aangezien ik ook design wel belangrijk vind, en alles van 1 merk ook wel nice, dacht ik aan deze:

http://www.pick2pay.nl/kieskeurig.htm?/details.php?ID=7410

heeft iemand hier ervaring mee, of kan iemand me aan de hand van deze specificaties (hdmi zit er bijvoorbeeld op) vertellen of dit een goede keus is?
Samsung maakt leuke schermen maar op het gebied van audio stelt het niet veel voor om het maar netjes te zeggen. Niet doen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Anoniem: 21405 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:48:
[...]

Samsung maakt leuke schermen maar op het gebied van audio stelt het niet veel voor om het maar netjes te zeggen. Niet doen dus...
Kijk anders eens naar dit:
http://www.teufel.de/de/Multimedia/s_1322.cfm?show=order

loopt ook een topic over hier.

[ Voor 4% gewijzigd door Executor16 op 29-11-2006 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Anoniem: 26457 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 09:00:
... ben ik de enige die de glimmende lakpiano omlijsting niet mooi vind ? (...en daardoor geneigd is om een Sony te kopen....).
Nee eigenlijk vinden we hem strontlelijk, daarom hebben we ook allemaal zo'n tv gekocht... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Swoosh schreef op woensdag 29 november 2006 @ 16:16:
[...]Nee eigenlijk vinden we hem strontlelijk, daarom hebben we ook allemaal zo'n tv gekocht... 8)7
LOL... dat snap ik ook wel :) . Maar kan mij voorstellen dat je dan dus consessies doet, zoals het accepteren van een minder fraai uiterlijk, de glimmende omlijsting in dit geval.
Stelt mij namelijk een beetje voor een dilemma (goed beeld - geen mooi uiterlijk).
Kan mij dus voorstellen (en dat is dan dus ook eigenlijk de vraag ;) ), of meer (potentiele)Samsung kijkers dit dillema hebben of herkennen ?!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 29-11-2006 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 17:42:
[...]
LOL... dat snap ik ook wel :) . Maar kan mij voorstellen dat je dan dus consessies doet, zoals het accepteren van een minder fraai uiterlijk, de glimmende omlijsting in dit geval.
Stelt mij namelijk een beetje voor een dilemma (goed beeld - geen mooi uiterlijk).
Kan mij dus voorstellen (en dat is dan dus ook eigenlijk de vraag ;) ), of meer (potentiele)Samsung kijkers dit dillema hebben of herkennen.
Heb je idd gelijk in, als iets goed is en wat slechte kanten heeft neem je dat voor lief! Ik vind die pianolak eigenlijk best lelijk maargoed tvoelt UBER cheap aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Ik snap best dat je de voordelen en nadelen van verschillende modellen tegenover elkaar moet zetten en dan de naar jouw idee beste kiezen. Maar zoiets als een tv, waar je de hele tijd tegenaan kijkt moet je toch niet lelijk vinden lijkt me. Okay je kijkt meer naar het beeld zelf dan de omlijsting, maar persoonlijk zou ik me op den duur eraan gaan irriteren als ik hem lelijk vind want hij staat toch mooi duidelijk in je huiskamer. Heeft die Sony zulke andere slechte eigenschappen vergeleken met de Samsung...anders neem je die toch meteen..of is het de prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
Ik vind de strakke zwart gelakt lijst juist heel erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

17maart schreef op woensdag 29 november 2006 @ 19:13:
Ik vind de strakke zwart gelakt lijst juist heel erg mooi!
Prijs je gelukkig, want dan heb je ook geen probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Swoosh schreef op woensdag 29 november 2006 @ 19:09:
Ik snap best dat je de voordelen en nadelen van verschillende modellen tegenover elkaar moet zetten en dan de naar jouw idee beste kiezen. Maar zoiets als een tv, waar je de hele tijd tegenaan kijkt moet je toch niet lelijk vinden lijkt me. Okay je kijkt meer naar het beeld zelf dan de omlijsting, maar persoonlijk zou ik me op den duur eraan gaan irriteren als ik hem lelijk vind want hij staat toch mooi duidelijk in je huiskamer. Heeft die Sony zulke andere slechte eigenschappen vergeleken met de Samsung...anders neem je die toch meteen..of is het de prijs :)
Van ver (2+ m) vind ik hem mooi :D Maar van dichtbij ziet et er zo leeg uit... Maar de sony is 700 euro duurder, (die ik op het oog heb), daarvoor ga ik niet puur voor design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159533

Ik heb vandaag een Samsung LE32S71 aangeschaft. `t Beeld is erg goed,zeker op de pc met een hdtv-trailer. Alleen in de hoeken licht de tv wat op. Met name bij een zwart scherm is dit erg goed te zien. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het flikkeren al opgelost in de 37R72 panelen?

En kan dat scherm 1:1 scaling?

Hoe zit het met pixel garantie van samsung? heb gelezen bij 1 bright dot ofzo, maar kan iemand dit beamen?

Waar hebben de meeste mensen hier hun samsung gekocht? gewoon op i-net of bij MM oidddd?

(2 uur lang surfen heeft dit vragenlijstje opgebracht 8-| )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Afbeeldingslocatie: http://img440.imageshack.us/img440/1406/samsungpixelpolicygr0.jpg

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:32

aex351

I am the one

Topicstarter
Anoniem: 110299 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 23:39:
Is het flikkeren al opgelost in de 37R72 panelen?

En kan dat scherm 1:1 scaling?

Hoe zit het met pixel garantie van samsung? heb gelezen bij 1 bright dot ofzo, maar kan iemand dit beamen?

Waar hebben de meeste mensen hier hun samsung gekocht? gewoon op i-net of bij MM oidddd?

(2 uur lang surfen heeft dit vragenlijstje opgebracht 8-| )
Deze thread is geen dump plek voor vragen. Vragen over pixel garantie is meerdere malen beantwoord en als je naar de Samsung site had gesurfed dan had je kunnen zien dat ook op dit punt voldoende informatie aanwezig is op de site.

Op je vraag waar de meeste mensen hun tv kopen : online of offline . Valt niet te beantwoorden. De één koopt zijn tv via het internet omdat de prijs enkele honderden euros lager is dan in een winkel. En de ander vertrouwd het internet totaal niet en wilt wat meer zekerheid. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan het internet en gebruik winkels (offline) om het product te bekijken.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06 10:13

Huig

Merino Fanatic

Ik was vandaag bij Mediamarkt Almere om te kijken naar een nieuwe televisie.
Dat het een LCD zou worden zou al vast staan, en ik had mijn oog op de LE27S71B.
In mijn achterhoofd zat de LE27R71B, maar die vond ik eigenlijk te duur. (ben maar een student met een schamele bijbaan, en een 32"+ vind ik te groot op mijn kamer en ook te duur.)
Maar om heel eerlijk te zijn vond ik die S serie écht bagger. De R stond er naast en gaf een veel beter beeld. Ik vond het beeld van de S wat fletser overkomen in vergelijking met de R serie. Ik ben nu weer heel erg aan het twijfelen of ik toch niet doorspaar voor die R71, of dat ik een LG 26LC2R koop, welke ook een heel mooi design heeft en qua specs er tussenin zit. Ik wou eigenlijk niet meer dan 600 euro uitgeven, en die LG past precies in mijn straatje dan, of is de 27R71B een betere keus?
Overigens deze stond er ook:
Afbeeldingslocatie: http://www.fotoobchod.cz/images/big/imph68382.jpg
Ik vond hem wel pimp, maar ik vind het een beetje apple kopieëren met dat wit.

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Daar had ik het idd over... Die 0 bright dot garantie staat me wel aan...

Maar hoe zit het dan met flikkeren en 1:1 scaling? Want daar heb ik niets op kunnen vinden.

(en voor die meneer daarboven, vragen kan ik hier gewoon stellen, hoor waar is het topic anders voor bedoeld? Als je het tweede stuk niet had gepost zou je denken dat je aan het soliciteren was).

Anoniem: 198551

Ikzelf heb de LE40R72B, ben er heel tevreden van, maar vind wel bij sommige programma's is mijn beeld van achteraan nogal wazig soms en troebel en zijn de pixelblokjes zichtbaar!! Komt dit omdat wij gewoon digitale tv hebben hier in Belgie en geen HD uitzendingen? Of zou dit een fout in het scherm zelf zijn, maarja dit kan bijna niet omdat sommige beelden wel goed zijn.
BV bij een voetbalmatch zit er bij de spelers precies een wit wazig randje wanneer ze lopen! (gezien met afstandscamera).

Wat denken jullie hiervan???

• 17maart
Dat witte wazige randje rondom de spelers bij voetbal, hebben wij hier ook. Nu geef ik toch niet om voetbal :-) maar het moet toch goed zijn voor dat geld.

Misschien ligt het ook aan de kwaliteit van de opnamen?

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Anoniem: 198551 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 11:48:
Ikzelf heb de LE40R72B, ben er heel tevreden van, maar vind wel bij sommige programma's is mijn beeld van achteraan nogal wazig soms en troebel en zijn de pixelblokjes zichtbaar!! Komt dit omdat wij gewoon digitale tv hebben hier in Belgie en geen HD uitzendingen? Of zou dit een fout in het scherm zelf zijn, maarja dit kan bijna niet omdat sommige beelden wel goed zijn.
BV bij een voetbalmatch zit er bij de spelers precies een wit wazig randje wanneer ze lopen! (gezien met afstandscamera).

Ik denk inderdaad dat dit puur aan je digitale signaal ligt. Teveel compressie resulteert in grote blokken, vooral bij de achtergrond is dat goed zichtbaar idd. Dit omdat de kleuren dan zo weinig verschillen dat er 1 blok van gemaakt wordt. Voetbal heeft dan ook nog eens snel bewegend beeld, wat in combinatie met agressieve compressie kan zorgen voor die 'wazige randjes'.

Het lijkt mij iig stug dat dat aan de tv ligt. Je kunt het natuurlijk ook even zelf testen door een DVD af te spelen, dan zou je het niet moeten hebben :)

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:37
Anoniem: 198551 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 11:48:

Ligt aan de digitale televisie. Sommige beelden zijn ook gewoon mooier dan andere, niet alle zenders hebben een even hoge bitrate. Hopelijk starten ze bij ons ook snel met HD.

Anoniem: 183018

Hoe zit het met de 2 jaar aan huis garantie bij toestellen van 26inch? Of is dit alleen voor 32inch en groter?

• Swoosh
Anoniem: 183018 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 15:10:
Hoe zit het met de 2 jaar aan huis garantie bij toestellen van 26inch? Of is dit alleen voor 32inch en groter?
Volgens mij 26"ook gewoon aan huis hoor. Meen een keer gelezen te hebben dat LG wel zo'n onderscheid maakt maar Samsung als het goed is niet.

• Swoosh
Huig schreef op donderdag 30 november 2006 @ 00:53:
Ik was vandaag bij Mediamarkt Almere om te kijken naar een nieuwe televisie.
Dat het een LCD zou worden zou al vast staan, en ik had mijn oog op de LE27S71B.
In mijn achterhoofd zat de LE27R71B, maar die vond ik eigenlijk te duur. (ben maar een student met een schamele bijbaan, en een 32"+ vind ik te groot op mijn kamer en ook te duur.)
Maar om heel eerlijk te zijn vond ik die S serie écht bagger. De R stond er naast en gaf een veel beter beeld. Ik vond het beeld van de S wat fletser overkomen in vergelijking met de R serie. Ik ben nu weer heel erg aan het twijfelen of ik toch niet doorspaar voor die R71, of dat ik een LG 26LC2R koop, welke ook een heel mooi design heeft en qua specs er tussenin zit. Ik wou eigenlijk niet meer dan 600 euro uitgeven, en die LG past precies in mijn straatje dan, of is de 27R71B een betere keus?
[afbeelding]
De R71 is wel beter dan die LG die je noemt. Ik heb ze vergeleken. Of je het de meerprijs waard vind moet je zelf bepalen. Die witte is misschien wel grappig, maar een zwarte lijst om je tv helpt wel beter met een gevoel van diepte creeren in het beeld, een soort van contrast.

• Executor16
  • Niet online
0 bright dot, is dat pixel of subpixel? want ik snap die garantie niet helemaal

Dít is pas een webshop...

www.mokio.nl

uberservice, als ik duidelijkheid krijg welk model ik neem gaat ie daar in bestelling!!!!
32V2000 vs 37R72 met 37s70 van jvc op de achtergrond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insane7
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-06 11:24
Shiverzz schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 09:09:
[...]

Op de F71 kan Dynamic Dimming ook gewoon uitgeschakeld worden in het service menu. Klik.
Misschien interessant voor sommigen, ook op de S71 kan Dynamic Dimming uitgeschakeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Anoniem: 110299 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 22:13:
Dít is pas een webshop...

www.mokio.nl

uberservice, als ik duidelijkheid krijg welk model ik neem gaat ie daar in bestelling!!!!
32V2000 vs 37R72 met 37s70 van jvc op de achtergrond
Ziet er goed uit de shop.. Ook makkelijk dat je kunt afhalen. Servicepoint zit vlakbij hier _/-\o_

Hoe zit het eigenlijk met ontevredenheidsgarantie daar? Stel dat er een dooie pixel inzit of je vind het scherm niks, kun je hem dan gewoon terugbrengen?

Ook is het mij nog niet duidelijk of Sony ook bij je thuis komt als er wat is met je scherm. Want Samsung doet dat namelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Executor16 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 08:18:
[...]

Ziet er goed uit de shop.. Ook makkelijk dat je kunt afhalen. Servicepoint zit vlakbij hier _/-\o_

Hoe zit het eigenlijk met ontevredenheidsgarantie daar? Stel dat er een dooie pixel inzit of je vind het scherm niks, kun je hem dan gewoon terugbrengen?

Ook is het mij nog niet duidelijk of Sony ook bij je thuis komt als er wat is met je scherm. Want Samsung doet dat namelijk wel.
Hier was ik dus op zoek naar... zo'n webshop, gewoon tevredenheidsgarantie+ STANDAARD pixelgarantie inbegrepen in prijs! Ze zijn dan wel niet de goedkoopste, maar who gives a shit? Je hebt 7 dagen niet goed geld terug garantie en 14 dagen omruilgarantie + pixelgarantie!
Ze komen hem gewoon GRATIS bij je thuis ophalen!

En van Sony aan huis komt weet ik niet ouwe, moet je misschien in het sony topic vragen of Sony ff bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Anoniem: 110299 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 08:25:
[...]

Je hebt 7 dagen niet goed geld terug garantie.
Dat heeft iedere webwinkel hoor, is bij wet geregeld in Nederland. Je moet alleen wel zorgen dat het apparaat onbeschadigd, met alle stickers etc in de originele doos retour gaat. Dus, de eerste 7 dagen flinkt testen, en onderzoeken op dode pixels. Zijn die er? Inpakken en retour dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198551

Jongens, waarom bestellen jullie niet in Duitsland, de prijzen liggen daar NOG lager dan bij jullie!! Zeker als je met meerdere toestellen tegelijk koopt!! Ik heb mijn tv en andere aparaten besteld bij bobs elektro. Ken wel de web niet vanbuiten en heb hem gevonden op www.idealo.de = de duitse prijsvergelijk site!! Deze heeft een zalig snelle levering, binnen de week had ik al mijn huishoudtoestellen van kookplaat tot wasmachien en droogkast. De tv die ik gekocht heb is niet te verkrijgen in die winkel normaal, doch heeft hij die ergens anders goedkoop kunnen bestellen en meeleveren, dit was echt super vond ik, sindsdien koop ik alles daar :) Tis toch eens het nadenken waard hé omdak zie dat jullie bijna alles kopen van kieskeurig.nl enzo en die is net wat duurder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Anoniem: 198551 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 17:03:
Jongens, waarom bestellen jullie niet in Duitsland, de prijzen liggen daar NOG lager dan bij jullie!! Zeker als je met meerdere toestellen tegelijk koopt!! Ik heb mijn tv en andere aparaten besteld bij bobs elektro. Ken wel de web niet vanbuiten en heb hem gevonden op www.idealo.de = de duitse prijsvergelijk site!! Deze heeft een zalig snelle levering, binnen de week had ik al mijn huishoudtoestellen van kookplaat tot wasmachien en droogkast. De tv die ik gekocht heb is niet te verkrijgen in die winkel normaal, doch heeft hij die ergens anders goedkoop kunnen bestellen en meeleveren, dit was echt super vond ik, sindsdien koop ik alles daar :) Tis toch eens het nadenken waard hé omdak zie dat jullie bijna alles kopen van kieskeurig.nl enzo en die is net wat duurder :)
Voor Samsung tv's scheelt het niet zo veel. Je krijgt de 140 euro ook niet terug van de actie op dit moment. En ik weet niet of Samsung Nederland wel garantie service verleent op niet Nederlandse modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RichieB schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 14:04:
[...]

Dat heeft iedere webwinkel hoor, is bij wet geregeld in Nederland. Je moet alleen wel zorgen dat het apparaat onbeschadigd, met alle stickers etc in de originele doos retour gaat. Dus, de eerste 7 dagen flinkt testen, en onderzoeken op dode pixels. Zijn die er? Inpakken en retour dat ding.
Probeer dat maar eens... Ze willen verdomme VERZEGELDE dozen terug, hoe the fuck kun je dan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomvb
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-06 20:19
Ik heb vandaag een LE 32M71B gekocht en ik ben nu bezig met het aansluiten op mijn pc. Hierbij ondervind ik wat problemen. Ik wil de televisie voornamelijk gaan gebruiken om DVD’s te kijken via mijn computer. Ik heb een Geforce 6800GT videokaart en gebruik WinDVD voor het afspelen van DVD’s. Mijn TFT monitor heb ik aangesloten op de DVI uitgang en de TV heb ik aangesloten op de VGA uitgang.

Ik ben aan de slag gegaan met Nview. In eerste instantie koos ik voor de optie dualview, omdat ik beide schermen een andere resolutie mee wil geven. Mijn TFT scherm is in dit geval de primary display en mijn TV secundary display. In deze opstelling geeft mijn TV alleen mijn bureaublad achtergrond weer, als ik een DVD afspeel zie ik deze alleen op mijn TFT scherm. Als ik mijn TV nu verander primary display krijg ik wel het gewenste beeld op mijn TV. Alleen als ik de instellingen weer terugzet staan alle desktop icoontjes op mijn TFT scherm door de war. Dit vind ik uitermate vervelend.
Vervolgens koos ik voor de optie Clone. Alleen dan hebben beide schermen dezelfde resolutie, wat dus niet de bedoeling is.

Heeft iemand een oplossing of tips? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-06 21:36
Huig schreef op donderdag 30 november 2006 @ 00:53:
[afbeelding]
Helaas is deze alleen (in NL) verkrijgbaar in de 32 inch en 23 inch versies! :? Als je trouwens
op 26R71W gaat Google-en zie je dat dit formaat wel verkrijgbaar is maar alleen in Tjechië 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Anoniem: 110299 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 17:49:
[...]

Probeer dat maar eens... Ze willen verdomme VERZEGELDE dozen terug, hoe the fuck kun je dan testen?
Staat dat zo in de voorwaarden? Slecht zeg, ik vraag me af of ze dat mogen eisen. Uit de voorwaarden van Progress:
Ja u heeft als particulier het recht om binnen 7 dagen na ontvangst van uw bestelling deze aan ons te retourneren. Hieraan zijn echter wel een aantal voorwaarden verbonden: 1. Het product is in absolute nieuwstaat en vrij van gebruiks of slijtage sporen ,e.e.a. ter beoordeling van Progress 2. Het product wordt compleet in de onbeschadigde, orginele verpakking retour gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Anoniem: 110299 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 17:49:
[...]
Je kan een product binnen 7 dagen zonder opgaaf van reden retouren. Dit is bij wet zo geregeld zoals iemand anders al aangaf. En welke webwinkel je bedoeld met "ze" mag Joost weten.

Het klopt wel dat sommige webwinkels hun eigen regels erop na houden.

[ Voor 8% gewijzigd door aex351 op 02-12-2006 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
aex351 schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 00:45:
[...]

Je kan een product binnen 7 dagen zonder opgaaf van reden retouren. Dit is bij wet zo geregeld zoals iemand anders al aangaf. En welke webwinkel je bedoeld met "ze" mag Joost weten.
Nee dat is niet zo. Je mag het 7 dagen op zicht hebben. Dat betekent dat je het mag bekijken net zoals je het produkt in een echte winkel in de doos zou bekijken. Misschien hooguit bekijken uit de doos, maar echt niet gebruiken, testen hoe die is en dan alsnog opsturen als het niet bevalt. Dat is in een gewone winkel ook niet normaal dus via een webwinkel ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Deel 4 :
aex351 in "[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ..."

[ Voor 3% gewijzigd door aex351 op 02-12-2006 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-06 22:45
^^ Daar verder. :)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.