[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 3

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 38.272 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mothergoose schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:18:
Hierbij mijn ‘soort van’ review van de Samsung LE40F71.

Nu ruim een week in huis en ik ben er zeker niet ontevreden over.

Om te beginnen....
langverhaal....
Mooie review! :)
Kan iemand mij het verschil vertellen in beeld via de pc tussen de LE40M71B en de LE40F71B?
Klopt het dat de LE40M71B dus bredere opgerekte icoontjes heeft door de andere resolutie?
En zijn deze schermen hetzelfde alleen res verschillend?
Ik sta namelijk op het punt een LE40M71B te kopen maar telkens als ik dus een Samsung tv naar wens zie komt er een nieuwe 40" :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 17:24
Bedankt Mothergoose :)

@toetje85 de M71 zou ook gewoon 1:1 pixelmapping aan moeten kunnen via VGA. Dus niks opgerekte icoontjes i.o.d. maar gewoon perfect beeld. De resolutie van de M71 is natuurlijk lager dan die van de F71.

Als de eigennaren van de F71 eens met een DVI naar HDMI kunnen kijken wat het beeld doet op 1080p bij 50 en 60Hz (overscan zoals de US versie?) en of hij stiekem toch ook geen 1080p@24Hz (of 48, 72Hz) wil weergeven (staat niet in de handleiding) >:) Dit is namelijk de native resolutie van HD-DVD en Blu-Ray filmmateriaal.
Bij de US versies zou de overscan opgelost kunnen worden door een service monteur volgens een FAQ op de US site.

Werk de code voor het service menu uit de startpost ook op de F71?

[ Voor 94% gewijzigd door PeterPan op 17-10-2006 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:47

DoctorV64

Cosmopoliet

@Mothergoose, mooie review. Vraagje, je rept over de 100hz mode die in de LE40M91 wel aanwezig zou zijn, terwijl dit voor een lcd scherm toch niets moet uitmaken??
De F versie wil ik ook gaan halen, echter ik moet er geen spijt van krijgen als ik dvd's kijk en in de toekomst BR over HDMI er is sprake van haperingen ... :S Keuzes keuzes.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
DoctorV64 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:13:
@Mothergoose, mooie review. Vraagje, je rept over de 100hz mode die in de LE40M91 wel aanwezig zou zijn, terwijl dit voor een lcd scherm toch niets moet uitmaken??
De F versie wil ik ook gaan halen, echter ik moet er geen spijt van krijgen als ik dvd's kijk en in de toekomst BR over HDMI er is sprake van haperingen ... :S Keuzes keuzes.
Ik weet iedereen wordt gek van de typenummers bij Samsung, maar ik had het over de 100Hz functie van de M71. Maar, samsung gebruikt de 100Hz om de pixels sneller te laten veranderen waardoor er een vloeiendere beweging zou ontstaan. zie samsung website http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le40m71b.asp

Ik denk dat als je op dit moment een FullHD scherm wilt hebben en voor een budget als bij deze je met de F71 de juiste keuze maakt.
Ook de LCD's van Philips en Sony kunnen nog niet de kwaliteit bieden die we gewend zijn van CRT m.b.t. snelheid ed. en hier betaal je veeel meer voor, en zijn ze dat met de huidige stand van de techniek waard??????????

[ Voor 12% gewijzigd door Mothergoose op 17-10-2006 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mothergoose, uiteraard bedankt voor de review.

Ideetje, misschien die game mode uittesten op "top gun" want daar is de game mode toch voor, snelle beelden?

Wat betreft de prijzen, wel bij kieskeurig zijn de meesten nu rond de 2150 euro, zelfs degene die vorige week nog op 1899 zaten. Alleen witgoedonline zit nog echt rond de 1900.

Zelf nog even wachten op mn aankomenden paycheck en die sharp's hebben toch ook mijn nieuwsgierigheid geprikkeld.

Oh en de 46"

Ach ja, toen ik bij een maat was en zat te gamen bij zijn 50" (samsung plasma, 720p) heb ik waarschijnlijk wel twintig keer gezegd "tering, wat is dat ding groot!", maar inderdaad, het went. Het is mij echter te duur en mn kamer niet groot genoeg ;)

Oh ennuh, foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:20

rally

Deyterra Consultancy

@Mothergoose: Mooie review.

Heeeeel jammer dat je geen Xbox 360 hebt kunnen testen (toch een van de primaire redenen dat ik een Samsung will hebben), maar wel super duidelijk :)
Niet slecht voor je eerste review _/-\o_

Ik hoop dat er iemand met een LE40Fxx er een 360 op aan kan sluiten aangezien ik een HD-DVD player er voor wil kopen en dan zou ik (voorlopig) klaar zijn met mijn Home Cinema uitrusting.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skalma
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-07 12:02
Kan iemand mij de verschillen uitleggen tussen de 32n71 en de 32m71? Zit toch zo'n 200 euro tussen in voordeel van de n71...

En is ati x700 kaart videokaart (in laptop) geschikt om op dergelijk scherm aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

rally schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:08:
@Mothergoose: Mooie review.

Heeeeel jammer dat je geen Xbox 360 hebt kunnen testen (toch een van de primaire redenen dat ik een Samsung will hebben), maar wel super duidelijk :)
Niet slecht voor je eerste review _/-\o_

Ik hoop dat er iemand met een LE40Fxx er een 360 op aan kan sluiten aangezien ik een HD-DVD player er voor wil kopen en dan zou ik (voorlopig) klaar zijn met mijn Home Cinema uitrusting.
Ik heb een 360 en de samsung is voor mij bij uitstek de LCD om te gamen. Mothergoose geeft aan dat ik me geen buil kan vallen alleen ik moet mezelf er wel van overtuigen dat de "haperingen" niet voorkomen tijdens het gamen.

@ mothergoose, als jij in de regio Rotterdam woont dan ben ik bereid om een keer langs te komen met mijn 360 en VGA kabel zodat we je F-scherm optimaal kunnen "testen".

Wel jammer dat de prijzen fluctueren. Damn eerst de tv-meubel ....

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:04:
Ideetje, misschien die game mode uittesten op "top gun" want daar is de game mode toch voor, snelle beelden?
Het gaat hier niet om de snelheid van de beelden maar om de vertraging die optreed tussen de input en de output. Wanneer men bij sommige LCD/Plasma schermen een button induwt op de controller zal het spel intern hier wel op reageren, maar het kan zijn dat de TV het resultaat hiervan een halve secondje of zo later weergeeft, wat het spel totaal onspeelbaar maakt.

BV. Je duwt op de knop om je wapen af te vuren maar het schot volgt op televisie pas een seconde later, waardoor je natuurlijk je doel mist.

Dit is ook voor mij de laatste eventuele struikelblok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:42
Ik heb sinds vanaag een dsub kabel en kan mijn tv nog steeds alleen maar op 1024x768 draaien.

Is het niet mogelijk om de tv ook op 1280x1024 net zoals mijn tft monitor? Of beter nog de tv op 1366x766?

Zo ja zou iemand mij dit kunnen vertellen.
Heb al een aantal instellingen geprobeerd met nview van nvidia, maar zodra ik de tv ook maar een iets hogere resolutie geef dan 1024x768 dan staat er in beeldop mijn tv: niet ondersteund.

Terwijl de tv toch echt hogere resoluties aankan

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ragura, als het ware spelen op een server met een slechte ping, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 18:57:
ragura, als het ware spelen op een server met een slechte ping, toch?
Daar kun je het mee vergelijken, ja. Daarom dat Top Gun geen goede manier is om dit te testen (de film toch?). In dit geval is er geen vorm van interactie tussen input en output. Hoe ga je ontdekken of de film niet trager afspeelt dan het werkelijk zou moeten zijn? Het gaat hier niet om slowdown in het beeld, maar eerder vertraging tussen de input-verwerking-output. De verwerking tussenschakel is hier de schuldige, maar hopelijk niet bij de F71. Ik heb al vele companies gezien die de Samsung televisies gebruiken voor hun demonstraties, maar je weet maar nooit.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2006 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:04:
Wat betreft de prijzen, wel bij kieskeurig zijn de meesten nu rond de 2150 euro, zelfs degene die vorige week nog op 1899 zaten. Alleen witgoedonline zit nog echt rond de 1900.
Witgoedonline nu naar de 2300 euries

zal wel een combinatie van hoge populariteit en slechte beschikbaarheid zijn, maar de f71 is nu zo goed als overal duurder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Allemaal gasten die meelezen hier en hem meteen besteld hebben :P
Ik hoop dat de prijzen weer een beetje zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qosmic schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 18:36:
Ik heb sinds vanaag een dsub kabel en kan mijn tv nog steeds alleen maar op 1024x768 draaien.

Is het niet mogelijk om de tv ook op 1280x1024 net zoals mijn tft monitor? Of beter nog de tv op 1366x766?

Zo ja zou iemand mij dit kunnen vertellen.
Heb al een aantal instellingen geprobeerd met nview van nvidia, maar zodra ik de tv ook maar een iets hogere resolutie geef dan 1024x768 dan staat er in beeldop mijn tv: niet ondersteund.

Terwijl de tv toch echt hogere resoluties aankan
Download Powerstrip.... al meerdere malen genoemd overigens, stel custom resolutie 1360x768 in en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mothergoose schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:18:
Hierbij mijn ‘soort van’ review van de Samsung LE40F71.

Nu ruim een week in huis en ik ben er zeker niet ontevreden over.

Om te beginnen...
Bedankt voor de review.

Geluid is inderdaad niet uitstekend, maar met SRS aan niet extreem slecht.

Afstandbediening is een tikkeltje traag ja. Verder moet je het -/-- knopje twee keer indrukken om bijvoorbeeld naar 21 te gaan, niet logisch.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het echte contrast... want dynamisch contrast zou niet helemaal kloppen. Verder vind ik op mijn LE40N71 zwart ook wel goed zwart. Ik zit een meter / 1 1/2 meter van me scherm normaal gesproken en soms moet even met me ogen knipperen zo fel het beeld is... gigantisch mooi gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:24:
[...]

Download Powerstrip.... al meerdere malen genoemd overigens, stel custom resolutie 1360x768 in en gaan.
Ik heb powerstrip er nu op staan, maar zou je me een beetje op weg kunnen helpen. Kom er niet echt uit zo.
Zie alleen de mogelijkheid om de reso voor mn tft te wijzigen, niet voor mn tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah. TV als secondary scherm weet ik eigenlijk niet. Maar Powerstrip zou Powerstrip niet zijn als dat ook niet gaat. :P Zal vast wel iemand zijn die daar wel ervaring mee heeft.
Probeer het eerst even als primary, dan weet je iig hoe het eruit ziet enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:51

aex351

I am the one

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 18:04:
[...]

Het gaat hier niet om de snelheid van de beelden maar om de vertraging die optreed tussen de input en de output. Wanneer men bij sommige LCD/Plasma schermen een button induwt op de controller zal het spel intern hier wel op reageren, maar het kan zijn dat de TV het resultaat hiervan een halve secondje of zo later weergeeft, wat het spel totaal onspeelbaar maakt.

BV. Je duwt op de knop om je wapen af te vuren maar het schot volgt op televisie pas een seconde later, waardoor je natuurlijk je doel mist.

Dit is ook voor mij de laatste eventuele struikelblok.
De gebruiker waar je op replyed had het overigens over de game-mode van de tv en dat zijn vooraf ingestelde instellingen om bijvoorbeeld de kleur gebruik beter af te stemmen. Iets wat je ook handmatig kan aanpassen. Alleen om het voor de gebruiker net even wat makkelijk te maken heeft Samsung je de moeite bespaard.

En niet zo paranoide doen over eventuele input lag. Want overdrijven is ook een vak. Denk persoonlijk dat je iets teveel hebt lopen staren naar een andere LCD monitor thread hier op het board.

[ Voor 9% gewijzigd door aex351 op 18-10-2006 00:07 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:48:
Verder vind ik op mijn LE40N71 zwart ook wel goed zwart. Ik zit een meter / 1 1/2 meter van me scherm normaal gesproken en soms moet even met me ogen knipperen zo fel het beeld is... gigantisch mooi gewoon.
Pardon. U zei ?
Jij zit max. anderhalf meter van een 40" scherm af ? Wil je blind worden ofzo :P
Even serieus : lijkt me echt niet gezond hoor...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2006 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:35
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 07:51:
[...]

Pardon. U zei ?
Jij zit max. anderhalf meter van een 40" scherm af ? Wil je blind worden ofzo :P
Even serieus : lijkt me echt niet gezond hoor...
Ach zie je er in ieder geval wat van terug dat je een groot scherm hebt gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een le40m61 en ben er nog steeds zeer tevreden over. Inmiddels heb ik ook een htpc en heb ik deze via dvi>hdmi aangesloten.

Alleen het volgende en welbekende probleem. Zelf heeft de htpc een 7600gt die nu via het control panel van nvidia op 720P/60Hz staat. Ziet er goed uit, MAAR het beeld is te groot (overscan) dus je gaat deze aanpassen via het menu en je komt tot een vreemde resolutie 12** x 716 of iets dergelijks. Is er hier een oplossing voor?

Hebben jullie het anders ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:35
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 09:52:
Ik heb een le40m61 en ben er nog steeds zeer tevreden over. Inmiddels heb ik ook een htpc en heb ik deze via dvi>hdmi aangesloten.

Alleen het volgende en welbekende probleem. Zelf heeft de htpc een 7600gt die nu via het control panel van nvidia op 720P/60Hz staat. Ziet er goed uit, MAAR het beeld is te groot (overscan) dus je gaat deze aanpassen via het menu en je komt tot een vreemde resolutie 12** x 716 of iets dergelijks. Is er hier een oplossing voor?

Hebben jullie het anders ingesteld?
Denk dat de meeste een VGA kabel gebruiken, want dan heb je dit probleem niet. Want volgens mij is hier geen goede oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vraag is dan of vga een beter beeld geeft met goed instellingen dan dvi (kleur, scherpte ,etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
nou ik heb dus een vga kabel.

maar mn monitor heeft een resolutie van 1280x1024 en op mn tv kan ik maximaal 1024x768 kiezen.
hoe krijg ik de tv-out richting mijn tv op een hogere resolutie? bijv op 1360x768

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 10:46:
De vraag is dan of vga een beter beeld geeft met goed instellingen dan dvi (kleur, scherpte ,etc)
Ik zou het gewoon even uitproberen/vergelijken. Ik heb zelf alleen een VGA kabel nog geprobeerd, deze geeft bij mij een superbeeld, zodanig dat ik HDMI voorlopig niet eens hoef te zien.
Op resolutie 1360x768 overigens, enne

pssssssssst met POWERSTRIP DOE JE DAT !!!!!!!!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2006 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hoeft dat niet met powerstrip te doen toch. Custom timings etc in de Nvidia Control Panel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
hoe dan met powerstrip?
ben al een tijdje aan het proberen met dat programma, maar het lukt me niet.

ik heb dus mn beeld gekloond en wil 2 aparte resoluties hebben, tft 1280x1024 en tv 1360x768.

als je zou kunnen vertellen hóe dat moet ben ik je zeer dankbaar. Ik krijg het iig niet voor elkaar.

edit: met nview lukt het ook niet, ik heb mn tft als primary en de tv als clone daarvan, maar kan met geen mogelijkheid een hogere resolutie dan 1024x768 kiezen.
probleem is dan dat het beeld voor mijn tv te groot is en ik niet mijn hele desktop in 1 oogopslag op mijn tv kan zien.

[ Voor 32% gewijzigd door Qosmic op 18-10-2006 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Je zou eens heel voorzichtig in het service menu rond kunnen gaan neuzen.
Of doen alsof je gek bent en een Samsung service monteur laten langst komen om het weg te laten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik raar vindt is dat wanneer je een standalone dvd speler aangeeft om via hdmi 1080i weer te geven dan komt dat perfect op het scherm. Geen overscan of iets dergelijks.

Ik weet dat het op een ander manier wordt gedaan dan een computer, maar het geeft wel aan dat het eigenlijk wel zou moeten lukken!

Ik wil nog steeds 720p dvi/hdmi zonder over of underscan! (dreammode!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aex351 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 00:06:
[...]
En niet zo paranoide doen over eventuele input lag. Want overdrijven is ook een vak. Denk persoonlijk dat je iets teveel hebt lopen staren naar een andere LCD monitor thread hier op het board.
Ik heb hier nog geen enkele andere thread bekeken... Waar ik wel op zitten staren heb is dit:

http://gear.ign.com/articles/712/712352p1.html
http://gear.ign.com/articles/720/720303p1.html

Genoeg om een mens te laten doublechecken voor hij 2000+ euro uitgeeft zou ik zo zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en in dat artikel van IGN staat
Some HDTVs on the market today have special 'Game Modes' that disable image-enhancement modes to product less lag. Paging through your manual or a good Google search is your best bet for discovering if your HDTV has an option of this sort.
grappig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je, zoals ik, al weken hierover meer informatie zoekt, in detail, zoals hier te vinden is:
http://hdtvlag.googlepages.com/home
http://www.playfeed.com/i...tv-lag-in-games-06142215/
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=558125

Dan zul je merken dat de Game Mode maar 30% lag wegneemt en dat elke HDTV wel lag heeft, het hangt er alleen vanaf hoeveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3nzym3
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-08 20:12
Hallo tweakers :)

Ik heb gisteren mijn Samsung LE32S71 binnen gekregen. Ik ben er SUPER blij mee _/-\o_
(dit komt mede omdat ik hiervoor het moest doen met een 55 cm beeldbuis ;))

Ik was gewoon een beetje aan het zoeken naar extra info over dit toestel en kwam hier uit, logisch ook eigenlijk ghehe.

Nu las ik in de opening dat je in het service menu de zapp-tijd sneller kan zetten.. Nu is mijn (domme) vraag.. kan dit (op de langere termijn) nog eventuele nadelige gevolgen hebben? of totaal niet? Ik erger me namelijk neit erg aan het zappen.. maar iets sneller is natuurlijk nooit weg.

alvast bedankt O-)

Verder kan ik jullie vertellen dat ik deze televisie voor 357 euro heb gekocht. Niet meteen gaan schreeuwen dat kan nooit!! Er zit een klein addertje onder het gras. Ik heb deze LCD tv namelijk bij een mobiel abonnement gedaan (in plaats van een nieuw toestel, want degene die ik nu heb bevalt me nog prima (w800i)).

Ik heb een 2 jarig abo'tje van 22.50 in de maand en gewoon circa 500 euro korting op dit toestel _/-\o_

Kreeg gisteren een krantje van EP en daar stond ie nog in voor 1199 :O maar ik zag op price watch dat de huidige prijzen liggen tussen de 800 en 1000 euro ... maar ik ben ZEER content met deze actie!!

misschien een tip voor enkelen.. Ik zal nu niet meteen de site spammen maar mocht iemand meer willen weten..let me know. (op de site zijn meerdere type en merken icm een abbo te scoren)

greetz

Enzy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ragura, ach zolang de lag maar niet bemerkbaar is zal het wel los lopen. HD gamen is toch wel errug tof.

et al, zelf nog te twijfelen tussen de sharp en de samsung f71, maar voor de geinteresseerden is dit misschien ook wel wat

http://www.toshiba.de/con..._2_id3_8_id4_1_img_1.aspx

pricewatch: Toshiba 37WL67Z (37")

Verwijderd in "Ervaringen Benq VL3735"

geen ervaring met Toshiba, maar ga zelf ah eind vd maand een muntje gooien tussen de sharp(xd1e) ed samsung(f71) 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Max. HDTV (1.080i u. 720p in 50 Hz u. 60Hz) /HD ready en een contrastverhouding van 600:1 is niet al te hoog.
Ziet er verder wel netjes uit voor die prijs.

[ Voor 49% gewijzigd door fulgore op 18-10-2006 15:39 ]

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjeemigdepeemig, de f71 begint overal duurder te worden, bij komplett van 1999 naar 2399

nu nog onder de 2k bij goedkoopste.nu en elektrogigant.nl

als die prijsstijgingen zo doorgaan kom ik vanzelf uit bij de sharp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-05 21:19

JinZa

Your life is digital..

Uiteindelijk de knoop doorgehakt met het kiezen van een LCD scherm. Het wordt de samsung LE40F71.

Zit nu al ongeveer 2 jaar te wachten op een True HD 1080p scherm die zo'n beetje aan al mijn vereistes voldoet en ook nog 'betaalbaar' is.

Enige waar ik me een beetje zorgen maak is de compatibility van de HDMI poorten voor toekomstige apparaten zoals bijv de PS3. Ze zouden volgens Samsung wel versie 1.3 dus dat zou OK moeten zijn. Zie ook:

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=403913&page=6&highlight=Samsung+1080

Zou dus 1080P op zowel HDMI als component en VGA onderstuenen.

Minpunten volgens mij van deze Samsung: problemen om DVI over HDMI 1:1 goed werkend te krijgen met een PC maar vooruit.. over VGA moet ook wel kunnen. Ook maar hopen dat 'lag' ook meevalt. Minder geluid is ook wel jammer maar daar is gelukkig met hi-fi setje wel wat aan te doen. En ook geen ClearLCD/100HZ volgens mij (hoewel dit wel aangevinkt staat op de samsung website?!)

Andere kandidaten voor mij waren:
Sony KDL-40W2000 (nog niet in een winkel gezien maar is toch ff iets te duur en volgens mij niet 100% 1080P ondersteuning)
Nieuwe Sharp 1080P modellen zouden nog een optie kunnen zijn maar nog niet echt iets over te vinden.
Een aantal 37" 1080 modellen maar die ondersteunen volgens mij allemaal nog geen 1080P en lijken altijd net wat meer problemen te hebben.

Ik heb ook nog lang zitten twijfelen om een 1366x768 LCD TV te kopen (Sony V2000 serie en ook Samsungs M serie). Ik moet eerlijk zeggen dat ik het verschil in beeld 'scherpte' niet echt zag tussen LCD tvs met deze resolutie en de 1920x1080 tegenhangers in de winkels. Maar TrueHD had ik nou eenmaal als vereiste voor mezelf gezet.

Nu hopen dat ze hem ook redelijk snel kunnen leveren want hij is niet echt overal leverbaar (Internet winkel waar ik hem besteld hebt zegt 5 dagen maar vraag het me af) en lijkt inderdaad ook duurder te worden.

Nu nog op zoek naar een fijne versterker en dvd/DIVX speler die HDMI goed ondersteund. Zit ook wel een XBOX360 te overwegen alleen is de mediacenter functionaliteit volgens mij niet lekker compatible met DIVX en ook nog geen 1080P ondersteuning. Voorlopig maar even de PC naast TV dan.

I don't have a solution but I admire the problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nog steeds te twijfelen tussen de LE32M61b en de LE32R71B. Qua design vind ik de laatste mooier (de rondingen en het blauwpaarse stripje), maar is het zo dat de M een enigzins betere beeldkwaliteit geeft? Qua prijs hikken beide modellen tegen 1000 euro aan.

Ik heb vandaag bij MediaMarkt in Eindhoven een aantal opstellingen gezien, waarbij ik niet echt aanzienlijke verschillen ben tegengekomen. Het was zo dat de het contrast van de 'goedkopere' modellen met 1:5000 op een lagere waarde waren ingesteld (rond de 50 meen ik) en de duurdere modellen (1:6000) op 100, ja dan is het verschil wel duidelijk. Ik heb ze zelf aangepast

Dus mijn vraag is als je puur kijkt naar beeldkwaliteit, wat is het technische verschil tussen de R en M?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
De M61 is al een ouder model. Ik zou in dat geval voor de R71 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Bijna 100% mijn situatie ;)
Mijn struikelblok bij de F71 is dat deze waarschijnlijk overscan toepast op HDMI en component (de US modellen in ieder geval). Op zich kan ik die +/- 2% die je hierdoor verliest wel missen maar het gaat me meer om het pricipe en het eventuele nadelige effect van het scalen.
Als je een echt 1080p gaat aanbieden over HDMI gaat dit toestel dus alsnog scalen naar ongeveer 102% zodat de randjes eraf vallen maar je dus ook scherpte verliest aangezien je het pixel perfecte beeld alsnog gaat omrekenen :(
Nogmaals, dit is onder voorbehoud voor de Europese modellen en kan misschien zelfs in het service menu uitgezet worden.

Een ander probleem, maar dat doet volgens mij nog geen een scherm goed, is het 1080p/24Hz (HD-DVD en BluRay films) en 3:2 pulldown voor 60Hz materiaal verhaal.

Maar ja, je kunt nog wel drie jaar wachten op een scherm wat echt alles kan en goed doet :'(

Btw. nog een mooie prijs kunnen krijgen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa

JinZa

Your life is digital..

Benn0 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 16:53:
[...]

Bijna 100% mijn situatie ;)
Mijn struikelblok bij de F71 is dat deze waarschijnlijk overscan toepast op HDMI en component (de US modellen in ieder geval).....
Tja .. ik snap ook niks van dat overscan gedoe op HDMI. Waarom gebeurd dit eigenlijk? Hebben AV apparaten hier geen problemen mee? Zou het probleem opgelost zijn bij de nieuwe videokaarten met HDMI output?
Een ander probleem, maar dat doet volgens mij nog geen een scherm goed, is het 1080p/24Hz (HD-DVD en BluRay films) en 3:2 pulldown voor 60Hz materiaal verhaal.
Ik ben benieuwd of dit in werkelijkheid echt veel uitmaakt. Overigens is dit niet 'af te vangen' door je versterker of speler of PC?
Maar ja, je kunt nog wel drie jaar wachten op een scherm wat echt alles kan en goed doet :'(
Inderdaad.. ik wacht nu al zo lang op het (voor mij) perfecte scherm. Verwacht steeds dat het met de volgende generatie LCDs volledig aan me eisen zal voldoen maar zit altijd wel weer iets niet helemaal 100% in. Bovendien zijn er ook steeds nieuwe ontwikkelingen en dat passen ze niet altijd meteen toe op alle series. Bijv kiezen tussen Samsung met LED of 100HZ of True HD maar geen samsung met LED EN 100Hz EN TrueHD. Zo melken ze de consument uit :X
Btw. nog een mooie prijs kunnen krijgen :9
Ik hoop dat ze hem voor onder de €2000 gaan leveren want ik heb hem voor dat bedrag besteld.. anders wordt het weer twijfelen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Ik heb nog niets gezien van de overscan met vga 1920x1080p op de le40f71b...

het lijkt erop dat hij een 1 op 1 pixelmapping heeft.Moet nog es een dvi->hdmi kabel gaan halen om hem digitaal aan te sluiten. Maar het ziet er met vga er erug goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Tja .. ik snap ook niks van dat overscan gedoe op HDMI. Waarom gebeurd dit eigenlijk? Hebben AV apparaten hier geen problemen mee? Zou het probleem opgelost zijn bij de nieuwe videokaarten met HDMI output?
Waarom ze dit doen is mij ook niet duidelijk. Bij analoge signalen doen ze het al sinds de uitvinding van de T.V. bij wijze van spreken dus misschien is het er in geslopen.

Ik zit er niet zozeer mee dat ik geen PC via HDMI kan aansluiten want dat ben ik voorlopig toch niet van plan. Bij mij zit de pijn in het feit dat een puur digitaal signaal van 1920x1080 pixels toch weer intern geschaalt gaat worden met alle bijkomende effecten ervan.
Ook al krijg je met een PC je desktop netjes op je scherm door met Powerstrip een afwijkende resolutie in te stellen, intern gaat het scherm deze resolutie toch weer scalen.
Ik denk zeker dat je wel wat scherpte verlies kunt waarnemen.
Ik ben benieuwd of dit in werkelijkheid echt veel uitmaakt. Overigens is dit niet 'af te vangen' door je versterker of speler of PC?
Echt oplossen met een receiver of externe scaler kun je dit niet aangezien deze toch een 50 of 60Hz signaal moet leveren aan het display
.
Dat hele 3:2 pulldown verhaal zul je zeker zien in bewegingen bij NTSC materiaal en HD-DVD materiaal. Dit is gewoon een gemiste kans wat 1080p24 staat gewoon in de HDMI standaard.
Ik hoop dat ze hem voor onder de €2000 gaan leveren want ik heb hem voor dat bedrag besteld.. anders wordt het weer twijfelen :z
Dat is een nette prijs. Vorige week hadden ze er nog 1 op voorraad bij Bobshop voor onder de 2000 Euro, die zal nu wel weg zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
bwiep schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:27:
Ik heb nog niets gezien van de overscan met vga 1920x1080p op de le40f71b...

het lijkt erop dat hij een 1 op 1 pixelmapping heeft.Moet nog es een dvi->hdmi kabel gaan halen om hem digitaal aan te sluiten. Maar het ziet er met vga er erug goed uit!
Met VGA moet het inderdaad gewoon perfect zijn.

Kan iemand met een F71 scherm eens voorzichtig kijken of je in het service menu kan komen met de methode uit de starpost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somethingsin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-09 22:13

Somethingsin

Disaster in a Bottle

3nzym3 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 14:15:
Hallo tweakers :)

Ik heb gisteren mijn Samsung LE32S71 binnen gekregen. Ik ben er SUPER blij mee _/-\o_
(dit komt mede omdat ik hiervoor het moest doen met een 55 cm beeldbuis ;))

Ik was gewoon een beetje aan het zoeken naar extra info over dit toestel en kwam hier uit, logisch ook eigenlijk ghehe.

Nu las ik in de opening dat je in het service menu de zapp-tijd sneller kan zetten.. Nu is mijn (domme) vraag.. kan dit (op de langere termijn) nog eventuele nadelige gevolgen hebben? of totaal niet? Ik erger me namelijk neit erg aan het zappen.. maar iets sneller is natuurlijk nooit weg.

alvast bedankt O-)

Verder kan ik jullie vertellen dat ik deze televisie voor 357 euro heb gekocht. Niet meteen gaan schreeuwen dat kan nooit!! Er zit een klein addertje onder het gras. Ik heb deze LCD tv namelijk bij een mobiel abonnement gedaan (in plaats van een nieuw toestel, want degene die ik nu heb bevalt me nog prima (w800i)).

Ik heb een 2 jarig abo'tje van 22.50 in de maand en gewoon circa 500 euro korting op dit toestel _/-\o_

Kreeg gisteren een krantje van EP en daar stond ie nog in voor 1199 :O maar ik zag op price watch dat de huidige prijzen liggen tussen de 800 en 1000 euro ... maar ik ben ZEER content met deze actie!!

misschien een tip voor enkelen.. Ik zal nu niet meteen de site spammen maar mocht iemand meer willen weten..let me know. (op de site zijn meerdere type en merken icm een abbo te scoren)

greetz

Enzy
Oooohhh...

Doe es een mini-review pretty please...

zit er over te denken deze aan te schaffen....
Hoe zijn de kleuren, scherpte etc?

vergelijken met andere tv's die je gezien hebt is ook leuk :>

-'sin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Op de F71 werkt het service menu gewoon...

Heb de zaptijd wat lager gezet, nu zapt hij gewoon lekker snel alleen zie je af en toe dat hij het beeld nog aan het uitlijnen is of algoritmes die inlopen. Maar niet zo heel hinderlijk dan die 10s (daar stond hij op) dat hij geen beeld geeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 07:56
JinZa schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 16:05:Nu nog op zoek naar een fijne versterker en dvd/DIVX speler die HDMI goed ondersteund. Zit ook wel een XBOX360 te overwegen alleen is de mediacenter functionaliteit volgens mij niet lekker compatible met DIVX en ook nog geen 1080P ondersteuning. Voorlopig maar even de PC naast TV dan.
Op een presentatie voor winkelpersoneel om ze kennis te laten maken met de nieuwste Microsoft producten kondigde het bedrijf aan dat er binnen twee maanden een update komt voor de Xbox 360, waardoor deze DivX en XviD zal gaan ondersteunen. Ook zal het mogelijk zijn om, in combinatie met Windows Vista, tv programma's op te nemen en af te spelen. Omdat Vista waarschijnlijk pas op zijn vroegst in januari uitkomt is het hier nog wel even op wachten.
Wanneer de update exact komt kon het bedrijf niet vertellen, maar wel was duidelijk dat ze hard aan het werk zijn om het af te krijgen.

Bron: FokGames

dus hoef je geen extra geld aan een dvd/divx speler uit te gaan geven en is de aankoop van een 360 genoeg... ;)

ik zit trouwens precies op 1 lijn met jouw gedachte gang (LE40F71 of 40W2000, de F of toch maar de M serie etc) dus als je de LE40F71 gekregen hebt zou je dan je mening willen geven aub.......

[ Voor 9% gewijzigd door Starks223 op 19-10-2006 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercash
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Ik heb een LE37S71B.
Nu had ik voor ik deze gekocht had gelezen dat je in het service menu kon geraken om zo pip te activeren.

Probleem is dat ik PIP in het menu niet kan activeren. Kan geen PIP doen tussen TV en scart.
Iemand een idee?

Van het scherm ben ik heel content. Zeer goede graphics en de kwaliteit van het tv-kanaal is ook goed.
Hiervoor had ik een beetje schrik omdat ik veel lcd's gezien had die de tv kanalen niet echt goed weergaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Starks223 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 08:08:
...dat er binnen twee maanden een update komt voor de Xbox 360, waardoor deze DivX en XviD zal gaan ondersteunen...
Dat zou heel erg mooi zijn. Waarschijnlijk alleen in combinatie met Media Center Edition of Vista?
Nu h.264 nog >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
natuurlijk alleen icm MCE of Vista, het is Microsoft he....maarja het is een vooruitgang....

L40F71
LE40M71
40W2000

ik kan de knoop gewoon niet doorhakken....

Wanneer gaat Samsung met een nieuw design komen voor hun LCD tv´s want ik neig nu toch naar de LE40F71 (wat specificaties betreft) maar vind het design (glimmend zwart) niet echt super mooi....

[ Voor 3% gewijzigd door Starks223 op 19-10-2006 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3nzym3
Oooohhh...

Doe es een mini-review pretty please...

zit er over te denken deze aan te schaffen....
Hoe zijn de kleuren, scherpte etc?

vergelijken met andere tv's die je gezien hebt is ook leuk :>
Ik kan je wel snel mijn eerste indrukken geven, ik heb namelijk nog lang niet alles getest (ben nog media centre pctje in mekaar aan het flansen).

Ik zal proberen zo objectief mogelijk te zijn aangezien ik erg te spreken ben over de overstap van klein 55 cm beeldbuisje naar een lcd tv van 32".

Voordelen:

- Films/ dvd's kijken is een waar genot. De hogere resoluties van dvd's zijn echt heerlijk en komen goed uit op de tv.
- Veel ingangen.
- Kleuren zijn (naar mijn mening) erg goed en helder. Je hebt erg veel opties in het on screen menu om ze naar eigen smaak in te stellen (varierend van koud tot warm, waarin de rood of blauwtinten worden verscherpt). Zwart is ook echt zwart.
- Scherpte is goed, mits je niet 0.5 meter van je tv zit (zie nadelen)
- Veel in te stellen. Met een beetje tweaken zet je alles echt naar je eigen smaak.
- Game mode voor spelcomputers. Ik heb een PS2 en speel nog wel eens (vlotte) spellen. Ik heb geen last van ghosting oid. En pro evolution soccer op breedbeeld is vet (komt doordat ik van 4:3 naar 16:9 ben gegaan)

Nadelen:

- Als je heel dicht op de tv zit (als in 0,5 meter en dichterbij) kun je wel zien dat sommige zenders ietwat pixelig (weet niet of dit goede woord is) zijn. Maar dit wordt gewoon veroorzaakt door er te dicht op zitten.
Ditzelfde geld als je erg schuin, en te dicht op de tv zit (kijkhoek). Echter als ik gewoon lekker lui op de bank zit, dan verdwijnt dit helemaal.

Ik moet erbij zeggen ik heb (nog) een standaard tv pakket, dus geen digitaal pakket.

- Ik hoor van meer mensen dat het geluid niet bijster bijzonder is van de tv op zich. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik al geruime tijd werk met een surround set. Dus eigenlijk vind ik elke tv zonder surround beetje matig klinken ;). IK heb even het geluid met mijn oude 55 cm bak vergeleken. En het geluid van de samsung is niet beter vind ik, zeg maar gelijk. Er zit een optie op voor SRS, een zogenaamde surround sound emulator. Dit veranderd het geluid wel. maar ik vind het niet echt "beter", maar das persoonlijk denk ik.

- Zapptijd is wel langzamer als bij mijn oude tv, echter dit is te versnellen in het service menu. Ik vind de zapptijd persoonlijk niet storend (zappen op de standaard instelling kost iets korter dan 1 seconde gok ik)

Helaas heb ik hem niet echt vergeleken met andere lcd tv's. Dus wat dat betreft kan ik je niet veel verschillen vertellen..sorry.

Mijn subjectieve mening is gewoon dat ik erg blij ben met deze lcd tv. De overstap naar een platte (grote) beeldbuis is gewoon geweldig. Voelt voor mij echt als een bioscoop als ik nu een film kijk.

Ik kan je later meer vertellen als ik ook de media centre heb aangesloten en gebruik ga maken van de hdmi e.d (nu gewoon scart). Met hdmi zal ik ook PIP kunnen gebruiken, hier heb ik dus nog geen ervaringen mee.

kan eventueel nog pics maken mocht er vraag naar zijn.

thats all for now

Enzyme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosdijkstra
  • Laatst online: 08-10-2024
PICSSSSSS :P

Ik zou ook graag wat willen zien van de F71,
wel graag van D-sub 1080P en DVI-HDMI 1080P als het niet te veel gevraagd is....

[ Voor 209% gewijzigd door joosdijkstra op 19-10-2006 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:20

Daniel

Kapitein NCC-1701
JinZa schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 16:05:
Andere kandidaten voor mij waren:
Sony KDL-40W2000 (nog niet in een winkel gezien maar is toch ff iets te duur en volgens mij niet 100% 1080P ondersteuning)
Klopt, deze ondersteund in ieder geval geen 1080p over HDMI, de X2000-serie is de enige die dat wel doet (daar betaal je dan ook voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die een samsung willen kopen:

Je krijgt of

150 euro
mp3speler
bling bling

Van samsung als je je bon en actiecoupon (die bij de tv meegestuurd wordt) terugstuurt. Actie geldt van 15 oktober tot eind december. Verzendkosten zijn 10 euro.

Dus bestellen maar!!

www.samsung.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Ik zag de actie folders gisteren al liggen bij de MediaMarkt maar de €150 terug had ik even over het hoofd gezien. Bedankt voor de tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 12:56:
Voor de mensen die een samsung kopen willen kopen:

Je krijgt of

150 euro
mp3speler
bling bling

Van samsung als je je bon en actiecoupon (die bij de tv meegestuurd wordt) terugstuurt. Actie geldt van 15 oktober tot eind december. Verzendkosten zijn 10 euro.

Dus bestellen maar!!

www.samsung.nl
Hey!, dat is mooi. Werd ook wel weer tijd voor wat acties...tijd terug kreeg je Fatboys erbij. Neem aan dat als je voor de 150 euro retour kiest ze geen 10 euro verzendkosten berekenen :+

Ik zou als je bij een webshop bestelt wel duidelijk van tevoren vragen of je zo'n bon mee krijgt gestuurd als je bestelt want bij die vorige actie met Fatboys waren er nog mensen met problemen volgens mij. Hadden die webshops geen bonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
3nzym3, ik ben wel benieuwd naar die website waar je je telefoon abbo/samsung lcd combi hebt besteld.
Thanks d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je snapt natuurlijk wel dat ik momenteel baal als een stekker, aangezien ik mijn TV net 2 weken binnen heb :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 13:18:
Je snapt natuurlijk wel dat ik momenteel baal als een stekker, aangezien ik mijn TV net 2 weken binnen heb :/
Dat kan ik me goed voorstellen, maar jij had toch een 40N71 gekocht toen hij een stuk goedkoper (1600?) aangeboden werd dan nu? Dus dan zou je er per saldo als je er nu een had gekocht niet veel of niks op voorruit zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 13:18:
Gewoon even bij de MediaMarkt zo'n folderrtje halen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toffe actie, grappig dat het 50 euro meer is dan de sony actie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Benn0 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 13:45:
[...]

Gewoon even bij de MediaMarkt zo'n folderrtje halen >:)
Op z'n factuur die hij dan mee moet sturen staat dan nog steeds een datum van voor 15 oktober, dus dan accepteert Samsung het niet lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
Swoosh schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 14:08:
[...]

Op z'n factuur die hij dan mee moet sturen staat dan nog steeds een datum van voor 15 oktober, dus dan accepteert Samsung het niet lijkt me.
Ik ga het toch proberen denk ik, misschien met een begeleidend briefje >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3nzym3
Swoosh schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 13:17:
3nzym3, ik ben wel benieuwd naar die website waar je je telefoon abbo/samsung lcd combi hebt besteld.
Thanks d:)b
kweet niet of tegen het beleid is eigenlijk...wil natuurlijk geen reclame maken..

dus als dit niet mag : feel free to remove it ;)

site waar ik hem weg heb: www.gsmeasy.nl En kies dan de tab: kassakoopjes... keuze zat..

grtz

enzy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Mothergoose schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 14:55:
[...]

Ik ga het toch proberen denk ik, misschien met een begeleidend briefje >:)
Haha, proberen kan altijd...of je verandert stiekem de factuurdatum met photoshop als je wat skills hebt... maar weet niet of Samsung checks uitvoert met de verkoper z'n gegevens :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
3nzym3 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 14:55:
[...]

kweet niet of tegen het beleid is eigenlijk...wil natuurlijk geen reclame maken..

dus als dit niet mag : feel free to remove it ;)

site waar ik hem weg heb: www.gsmeasy.nl En kies dan de tab: kassakoopjes... keuze zat..

grtz

enzy
Dankjewel. Ja tuurlijk mag je dat melden om je mede tweakers te helpen. Zolang je niet zelf de verkoper bent en overal spamt met je site is het juist behulpzaam om elkaar op 'koopjes' te wijzen.

Ik kom op die site echter niet tot die prijs van 357 die je noemde? Heb je vodaphone 22,50/mnd, 2 jaar genomen? Of...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3nzym3
uhm ja! ik moest 357 bijbetalen (incl 10 euro verzendkosten)

Vul hem nu net weer in en nu is ie 424 :O blijkbaar vonden ze het nodig hem duurder te maken

(misschien wel omdat er nu tussen haakjes (tip) achter staat 8)7

in 2 weken is ie gewoon ineens dik 60 euro duurder..

sry... dat kon ik ook niet voorzien

enzy

EDIT: bij een orange 25 euro per maand kost ie nu 353 euro... misschien is dat wat ;)

[ Voor 11% gewijzigd door 3nzym3 op 19-10-2006 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mothergoose,

zou je niet even naar de winkel kunnen bellen waar je hem gehaald hebt? Misschien willen zij je wel een bonnetje geven van 15 oktober?

enniewee, mn audio/tv meubel begin volgende week binnen, de ruimte precies nameten en dan een lcd tv bestellen, check check ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Zijn er al foto's van dat 1024p scherm ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fulgore schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 15:32:
Zijn er al foto's van dat 1024p scherm ? :D
Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/B000AYPPME.01.LZZZZZZZ.jpg

Of bedoel je het 1080p scherm? >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
  • Laatst online: 10-09 18:29
Benn0 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 13:14:
Ik zag de actie folders gisteren al liggen bij de MediaMarkt maar de €150 terug had ik even over het hoofd gezien. Bedankt voor de tip ;)
Geld dit voor alle modellen? :D dat zou erg mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Ik zou zweren dat er sprake is van kartelvorming, ineens stijgen de prijzen van de schermen en ineens is er een samsung 150 euro geld terug actie. Eigenlijk dus geen korting :S

Waarom is de LE40F71 zo duur geworden .. ;( We gaan waarschijnlijk dit weekend tv-meubel halen en dan pas lcd bestellen. Damn....

Correctie, meubels staan nu nog ingepakt in de gang :D

[ Voor 9% gewijzigd door DoctorV64 op 19-10-2006 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
koentjek schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 15:54:
[...]

Geld dit voor alle modellen? :D dat zou erg mooi zijn.
Nope. de N71, M71, F71 modellen en nog een 46inch M51 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
Swoosh schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 16:03:
[...]

Nope. de N71, M71, F71 modellen en nog een 46inch M51 model.
:'( Jammer anders had ik gelijk mn SE27S71 bestelt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geld voor de volgende lcd tv's:

32n71, 32m71, 40n71, 40m71, 40f71, 46m51, 46n71 en 46f71

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa

JinZa

Your life is digital..

Benn0 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:39:

Echt oplossen met een receiver of externe scaler kun je dit niet aangezien deze toch een 50 of 60Hz signaal moet leveren aan het display
.
Dat hele 3:2 pulldown verhaal zul je zeker zien in bewegingen bij NTSC materiaal en HD-DVD materiaal. Dit is gewoon een gemiste kans wat 1080p24 staat gewoon in de HDMI standaard.
Ik vraag me af of een speler dit niet kan doen. In principe doet je PC dat toch ook al. Je stelt je frequentie van je monitor in windows in en dan komt het er gewoon uit. Software doet (of zou) de conversie naar resolutie, frequentie pulldown etc voor je moeten doen.

Overigens zijn er wel DVD spelers die 3:2 doen en eigenlijk maar weinig TV's.

Zie dit artikel bijvoorbeeld (wel amerikaanse modellen):
http://www.hometheatermag.com/hookmeup/1106hook/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa

JinZa

Your life is digital..

Starks223 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 08:08:
[...]

dus hoef je geen extra geld aan een dvd/divx speler uit te gaan geven en is de aankoop van een 360 genoeg... ;)

ik zit trouwens precies op 1 lijn met jouw gedachte gang (LE40F71 of 40W2000, de F of toch maar de M serie etc) dus als je de LE40F71 gekregen hebt zou je dan je mening willen geven aub.......
360 wordt zo wel interessant. Nog extra met geruchten dat ze toch ook nog een HDMI kabel er voor gaan uitbrengen. Maar ja.. nog wel (minimaal) 2 maanden wachten. En dan duurt het ook niet meer zo lang voordat de PS3 uitkomt.

Ondertussen op zoek naar een (netwerk) speler die ook (HD)DivX en ook nog het liefst 1080P kan weergeven. Tips zijn welkom ;)

Overigens levering duurt waarschijnlijk zeker nog tot eind volgende week. Ah heb al 2 jaar gewacht een paar dagen kan er ook nog wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 15:39:
[...]

Of bedoel je het 1080p scherm? >_>
8) :D _/-\o_ |:( :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand toevallig al pics kunnen maken van een LE40F71B in actie? :)

De LE40F71B is toch meer future-proof als de LE40M71B?

Wel vind ik de LE40F71B er ietsjes goedkoper uitzien als de LE40M71B :P of ligt dat nou aan mij?
(hoekige voet en grijze rand onderin...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markkl
  • Laatst online: 30-06 13:34
Ik heb net de samsung LE27S71 gekocht en ben er zeer tevreden over.
Ik heb mijn tv een via VGA aangesloten op mijn pc en dat zag der GEWELDIG uit. _/-\o_
Nu wil ik een beetje permanente kabel hebben van mijn pc naar tv en moet nu een keuze maken tussen een VGA op DVI kabel. welk van de 2 raden jullie mij aan ?
En als ik mijn tv via DVI aansluit werkt het dan het zelfe als vga via de "PC" knop op mijn afstandbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markkl schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 21:07:
Ik heb mijn tv een via VGA aangesloten op mijn pc en dat zag der GEWELDIG uit. _/-\o_
Nu wil ik een beetje permanente kabel hebben van mijn pc naar tv en moet nu een keuze maken tussen een VGA op DVI kabel. welk van de 2 raden jullie mij aan ?
En als ik mijn tv via DVI aansluit werkt het dan het zelfe als vga via de "PC" knop op mijn afstandbediening?
Laatste vraag : Nee, je hebt een eigen input HDMI daarvoor.
En die vraag ervoor is al een keer of tig gesteld, vergelijk ze gewoon (of als je nu tevreden bent, waarom verder kijken zoals ik ook doe, ik neem ook genoegen met VGA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
markkl schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 21:07:
Zou je wat foto's willen maken? Ik wil deze tv zelf ook kopen!
Waar heb je de tv gekocht?
Als je ze niet wil posten wil je ze dan mailen naar: koentje.kATgmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somethingsin

Somethingsin

Disaster in a Bottle

ik neig nu naar de 32N71, aangezien die met de kortingsactie nog maar iets van 150 euro meer is dan de S-versie....

Ik vraag me alleen af hoe het beeld bij een analoog signaal is.
Is dat goed? of ben ik beter af met een LG 32LC2R of Toshiba WL66 met zo'n faroudja geval
(die eerste is nog flink goedkoper ook)

-'sin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Somethingsin schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 00:30:
ik neig nu naar de 32N71, aangezien die met de kortingsactie nog maar iets van 150 euro meer is dan de S-versie....

Is dat goed? of ben ik beter af met een LG 32LC2R of Toshiba WL66 met zo'n faroudja geval
Ik weet niet welke prijzen jij vergelijkt maar de 32S71 is 800 euro en de 32N71 is 1200. Komt dus ondanks een 150 euro korting niet in de buurt van 800.

Die LG vond ik niet denderend eruit zien zowel qua beeld als uiterlijk. (Dit was wel een Mediamarkt waar analoog tig keer doorgelust is, dus voor wat die beoordeling waard is...beeld in winkel is sowieso ook nooit echt goed afgesteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somethingsin

Somethingsin

Disaster in a Bottle

Heb alleen bij plasmavisie.nl gekeken.

Hebben meestal erg scherpe prijzen...

bij de S71 blijkbaar niet zo, hebben hem daar staan voor ong. 900 e

-'sin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:56

Ik moet zeggen dat ik zelfs de analoge kwaliteit van de 32N71 zeer keurig vind. Als je de tijd neemt de TV goed in te stellen op de wat fletsere kleuren van analoog dan is het zeker genieten met deze TV.

De LG heeft wat slechtere zwartwaarden (afgaand op de specs--> contrast) en de toshiba, tja...dat vind ik imo geen benoemenswaardig merk. Ik heb mijn 32N71 via UPC digital TV aangesloten met hiertussen een goeie kwaliteit scartkabel. Logisch dat ik dus niet geinvesteerd heb in een hoge kwaliteit analoge kabel, maar als je dit wel zou doen dan kun je de kwaliteit hoogstwaarschijnlijk nog wel verder verbeteren, mocht analoog je enige optie zijn. Als het mogelijk is voor je zou ik zeker wel digitale TV aanschaffen want dit ziet er allemaal nog mooier uit.

Bovendien val je met die kortingsactie mooi met je neus in de boter, zeker op een 32 inch model. Hierbij kun je met de genoemde korting al veel dichter in de buurt van prijzen komen die rond de wat slechtere modellen (als bijvoorbeeld de S-serie >:) ) liggen. Jmmr dat ik hem 3 weken geleden al heb aangeschaft :( , ben die korting dus mooi misgelopen. Voor jou moet het nu wel duidelijk zijn dat er maar 1 keuze is.

le-32n71 :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Somethingsin schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 01:56:
Heb alleen bij plasmavisie.nl gekeken.

Hebben meestal erg scherpe prijzen...

bij de S71 blijkbaar niet zo, hebben hem daar staan voor ong. 900 e
Kieskeurig.nl is je vriend in dit geval. Modern.nl levert hem voor 799, dus incl bezorging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een probleempje met mijn component verbinding tussen een Harman/Kardon DVD 22 en de LE32R72B. De TV 'ziet' wel een verbinding want hij geeft aan dat de component aansluiting in gebruik is. Desondanks blijft hij de melding geven: Geen signaal'. Via s-video krijg ik wel beeld maar dat wil ik natuurlijk niet.

Andere kabel -> zelfde effect :/ Iemand hier met een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenwood
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:29
Had hetzelfde probleem. Je moet in het menu van de dvd-speler aangeven dat hij "component" moet gebruiken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren mijn LE32N71 terug gebracht omdat ik 1 dead pixel vond en nog wat rare dingen, het leken wel halve dead pixels maar nu heb ik er een zonder dead pixels en heb er meteen een vergulde scart kabel bijgekregen voor mijn Topfield sat receiver.

Ik heb de Nederlanders over sat en vond het beeld kwaliteit er erg slecht uitzien op de Samsung, ik heb er toen ook niet veel tijd voor genomen omdat ik mijn pc meteen wilde aansluiten en die staat ergens anders.

Dit weekend ga ik de Topfield sat receiver weer aansluiten en dan in het Topfield menu hem op 16:9 zetten, dit was ik namelijk vergeten te doen, en natuurlijk sluit ik meteen de vergulde scart kabel aan.

Ik hoop dat dit beter beeld zal leveren.

Mijn ervaringen met mijn pc en xbox360 zijn gewoon super. Ik heb in mijn pc een ATI X1900CT CF kaart en deze aangesloten via de vga ingang, dit ziet er echt geweldig uit op 1360x768 en is een reden om de xbox360 eruit te doen :) dat doe ik natuurlijk niet omdat er nog genoeg games gaan aankomen.

Het beeld van de xbox360 over component vond ik in eerste instantie erg donker, ik moet ff spelen met de instellingen enz het ziet er wel heel leuk uit, de xbox360 heb ik trouwens op 1080i staan.

Nu even terug naar mijn pc omdat ik daar wat tegenkwam en graag zou weten wat voor verschil het zal brengen in beeld kwaliteit of resolutie.

In het ATI controlpanel kwam ik hdtv instellingen tegen en hierin kan je de kaart ook op 1080i zetten.

Heeft iemand dat al geprobeerd en hoe moet je de videokaart dan aansluiten? via component? en op welke resolutie zal hij dan werken en zal dit er mooier uitzien of zal mijn samsung dat ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Heeft 1 van de LE40F71B bezitters inmiddels al ervaring met het aansluiten van een (HT)PC middels DVI>>HDMI? Is het überhaupt mogelijk om HD content op deze manier op je panel weer te geven? (gezien die vreemde opmerking in de manual; “Probeer niet om de HDMI/DVI-aansluiting aan te sluiten op de grafische kaart van een pc of laptop. Dat zal resulteren in de weergave van een leeg scherm”). Is het wellicht zo dat alleen HDCP content via HDMI/DVI aangevoerd kan worden?

Enlighten me :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een domme vraag, misschien is het antwoord erop al eerder gegeven (dan heb ik het gemist).

Ik heb een vrij oude laptop (Intel Celeron M processor). Binnekort wil ik een Samsung LCD-tv met 1366x768 resolutie kopen (waarschijnlijk de 32-n71). Mijn laptop heeft een max. resolutie van 1024x768 (zoals ik al zei, vrij oude laptop). Mijn vraag is nou: kan ik op de 32n71 dan maar een resolutie van 1024x768 ontvangen of kan dit met een bepaald progamma, zoals powerstrip, een resolutie van 1360x768 worden (zonder upscaling)?

b.v.d.

-G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:05:
Ik heb even een domme vraag, misschien is het antwoord erop al eerder gegeven (dan heb ik het gemist).

Ik heb een vrij oude laptop (Intel Celeron M processor). Binnekort wil ik een Samsung LCD-tv met 1366x768 resolutie kopen (waarschijnlijk de 32-n71). Mijn laptop heeft een max. resolutie van 1024x768 (zoals ik al zei, vrij oude laptop). Mijn vraag is nou: kan ik op de 32n71 dan maar een resolutie van 1024x768 ontvangen of kan dit met een bepaald progamma, zoals powerstrip, een resolutie van 1360x768 worden (zonder upscaling)?

b.v.d.

-G
ligt ook aan je videokaart he? als je de tv als 2e monitor aansluit zou je standaard toch wel de juiste resolutie moeten kunnen instellen vaak, heb je wel recente drivers geinstalleerd?

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:56
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:05:

b.v.d.

-G
wel hopen dan dat het oude beestje 32bit kleuren aankan :P Ik denk dat je 't verschil tussen 16bit en 32bit op zo'n groot scherm wel zou gaan zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
Ik lees zeer veel opmerkingen over de "Overscan" hier in deze thread bij de LEF71B....

Wanneer doet zich dat nu precies voor?
Alleen via de HDMI aansluiting en alleen bij bronnen die geen 1080p zijn?

heb trouwens nog de LE40F71B gevonden voor €1899 incl. verwijderingsbijdrage en verzendkosten.
dus met de €150 retour actie van Samsung heb je deze tv voor €1749 !!
Zeer scherpe prijs dus....
Dus als het Overscan probleem op te lossen is (heb namelijk geen zin in halve ondertitels of duidelijk geknipt beeld...) dan ben ik er eindelijk uit wat betreft een LCD TV.... :)

[ Voor 66% gewijzigd door Starks223 op 20-10-2006 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey yo starks, share the source!!

1899 inclusief verwijderingsbijdrage en verzendkosten is een no-brainer, sweet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat om een le26r7x:

Wat hebben andere eigenaren van deze televisies staan bij panel option in de option table van het menu dat je krijgt door achtereenvolgens info menu mute power in te drukken?

Zou iemand dat alsjeblieft willen checken, want volgens mij heb ik dat per ongeluk veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:15:
hey yo starks, share the source!!

1899 inclusief verwijderingsbijdrage en verzendkosten is een no-brainer, sweet
zie net dat sinds vandaag de prijs opeens €2199 is..... |:(
terwijl ik gisteren nog een mail gekregen heb dat ie voor €1899 te leveren is in week 43...

http://www.directsale.nl/...info.php?products_id=1502

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:17:
Het gaat om een le26r7x:

Wat hebben andere eigenaren van deze televisies staan bij panel option in de option table van het menu dat je krijgt door achtereenvolgens info menu mute power in te drukken?

Zou iemand dat alsjeblieft willen checken, want volgens mij heb ik dat per ongeluk veranderd.
LOL, heb in dat menu ook zitten kloten en weet niet meer of de instellingen nu als origineel staan. De reset functie helpt niet bij mij.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.