[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 3

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 38.273 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Starks223 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:37:
[...]

zie net dat sinds vandaag de prijs opeens €2199 is..... |:(
terwijl ik gisteren nog een mail gekregen heb dat ie voor €1899 te leveren is in week 43...

http://www.directsale.nl/...info.php?products_id=1502
http://www.kieskeurig.nl/...A0503C12571DC0042C7DF.htm

1929, goedkoopste.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Voor diegenen die straks misschien geen cadeaucoupon krijgen bij hun webshopbestelling (zoals bij een vorige Samsung Fatboy actie nogal voorkwam):

Ik was daarnet bij de Scheer&Foppen tv-tjes kijken en na wat blabla van de verkoper en mijn opmerking dat er een cashback/cadeau actie was, kreeg ik zo zo'n actiecoupon in m'n handen. Ik had niks gekocht. Geen probleem dus om er eentje te bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Je kan die coupon ook gewoon downloaden in pdf hoor :)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:08:
[...]
Ik heb de Nederlanders over sat en vond het beeld kwaliteit er erg slecht uitzien op de Samsung, ik heb er toen ook niet veel tijd voor genomen omdat ik mijn pc meteen wilde aansluiten en die staat ergens anders.

Dit weekend ga ik de Topfield sat receiver weer aansluiten en dan in het Topfield menu hem op 16:9 zetten, dit was ik namelijk vergeten te doen, en natuurlijk sluit ik meteen de vergulde scart kabel aan.
Topfield staat toch bekend als één van de betere sat receivers. Welk type heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 07:56
Terryb47 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:59:
heb je een link voor me aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Starks223 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 21:01:
[...]

heb je een link voor me aub?
ik heb m'n coupon hier vandaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
te gek!!! super bedankt!! had al ge-googled maar niets gevonden...

[ Voor 11% gewijzigd door Starks223 op 20-10-2006 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag eentje besteld bij goedkoopste.nu ... eerst even gebeld om een 'feel' te krijgen met de shop. Alles bij elkaar een goed verhaal en aangezien de tv volgens mij geweldig is qua prijs/prestatie (zeker met de €150 korting) heb ik besloten het gewoon te doen.

Zodra hij binnen is zal ik foto's posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yhtomit, kewl

nog gevraagd naar leverbaarheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Terryb47 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:59:
Oh haha, dat is ook handig.

Echter...ik weet niet of het uitmaakt, maar bij degene die ik heb staat wel een 6 cijferig nummer linksonderin gedrukt. Maar als modern.nl het zo ter download aanbiedt...

Hmm, nu ik zo lees op mijn coupon staat er bij punt 3: Stuur voor 14 januari 2007 deze originele en volledig ingevulde coupon met kopie kassabon en originele streepjescode in een voldoende gefrankeerde envelop naar: Samsung etc.

Dus dan lijkt het me toch weer niet dat je die downloadbare kan gebruiken want die is niet origineel en heeft geen eigen nummering. Nu ik verder lees zie ik ook in de actievoorwaarden die in kleine lettertjes staan onderaan: ..."niet originele coupons worden niet in behandeling genomen"

Wat mij zelf verder niet duidelijk is, is of die 10 euro verzend- en handelingskosten ook worden berekend als je de 150 cashback kiest. Je moet namelijk wel gewoon een machtiging geven voor afschrijving ervan en er staat niks over dat dat niet hoeft indien je voor de cashback kiest. Zouden ze het overmaken van 150 euro op je bankrekening als handelingskosten zien?? Waardoor je uiteindelijk maar 140 krijgt? Het lijkt niet logisch maar duidelijk staat het er in iedergeval niet. Wie weet het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Voor de liefhebber hier nog even in een 4-tal foto's gevat het verschil tussen 720i/p (interlaced vs progressive) input. Er is een discussie hierover gaande in een ander LCD-TV topic, en heb toen enkele foto's gemaakt, dus misschien hier ook handig ter info. Had het i/p plaatje van de TS geleend in die discussie, dus lijkt me wel netjes om ook wat terug te plaatsen ;)

*56k Warning* Fullrespics zijn per stuk 1MB zwaar

720i: Interlaced input:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7e465f3ce5060a84bb90ec4a7b3fae36/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cdf93787f699b2c9be07269a32e31686/thumb.jpg

720p: Progressive input:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e848687ba13197d8fa32bedda61ad7a1/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/165165e11ad6413ce1e76ac8e9275329/thumb.jpg

Linkje naar fotoalbum

Dit zijn foto's van de Samsung LE40M61, in samenwerking met een Samsung HD850 upscale DVD speler (RC1/HDCP-off mod zodat hij ook upscaled over Component) en een kwaliteits-component kabel. Enige verschil zijn de settings van de DVD speler (720i of 720p).
Houdt er rekening mee dat dit verschil bij beweging nog opvallender/merkbaarder is.
Bij "mindere" TV's (en/of DVD spelers) wordt dit verschil ook alleen maar groter.

Ik wil persoonlijk bij voorkeur nooit meer input zonder een P-tje erachter ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Cheetah op 21-10-2006 03:56 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 00:47:
yhtomit, kewl

nog gevraagd naar leverbaarheid?
Uiteraard, als het goed is, is hij er met anderhalve week ..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Swoosh schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 01:44:
[...]

Oh haha, dat is ook handig.

Echter...ik weet niet of het uitmaakt, maar bij degene die ik heb staat wel een 6 cijferig nummer linksonderin gedrukt. Maar als modern.nl het zo ter download aanbiedt...

Hmm, nu ik zo lees op mijn coupon staat er bij punt 3: Stuur voor 14 januari 2007 deze originele en volledig ingevulde coupon met kopie kassabon en originele streepjescode in een voldoende gefrankeerde envelop naar: Samsung etc.

Dus dan lijkt het me toch weer niet dat je die downloadbare kan gebruiken want die is niet origineel en heeft geen eigen nummering. Nu ik verder lees zie ik ook in de actievoorwaarden die in kleine lettertjes staan onderaan: ..."niet originele coupons worden niet in behandeling genomen"
crap, ik ga het even navragen - dus in het vakje bij jou (naast de kip van Pathe) is een code gedrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een LE32R71B besteld bij elektrokoopjes.nl, hoop dat ik um vrijdag binnen heb :*)

Kan ik deze tv nu aansluiten op mijn pc (de grafische kaart via een dvi -> hmdi kabel op de tv welteverstaan). Ik ben er nog steeds niet uit, vooral met dat HDCP-verhaal wat volgens sommigen een eis zou zijn. Ook in de user manual van de LE32R71B kom ik het volgende tegen op pagina 7:

Do not attempt to connect the HDMI/DVI connector to a PC or Laptop Graphics Card. (This will result in a blank screen being displayed)

Zijn er mensen die al gamen/films kijken :9~ via de pc op dit model Samsung of een ander willekeurig model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:35
Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 10:07:
Ik heb een LE32R71B besteld bij elektrokoopjes.nl, hoop dat ik um vrijdag binnen heb :*)

Kan ik deze tv nu aansluiten op mijn pc (de grafische kaart via een dvi -> hmdi kabel op de tv welteverstaan). Ik ben er nog steeds niet uit, vooral met dat HDCP-verhaal wat volgens sommigen een eis zou zijn. Ook in de user manual van de LE32R71B kom ik het volgende tegen op pagina 7:

Do not attempt to connect the HDMI/DVI connector to a PC or Laptop Graphics Card. (This will result in a blank screen being displayed)

Zijn er mensen die al gamen/films kijken :9~ via de pc op dit model Samsung of een ander willekeurig model?
Ik zou voor VGA kiezen, dvi->hdmi geeft vaak problemen dat je een vreemde resolutie moet kiezen om hem fullscreen te krijgen en met vga selecteer je gewoon 1360*768 en je hebt hem perfect in beeld en gamen op mijn LE27S71 is geweldig, zit er net zover vanaf als mijn 17" pc schermpie, is toch wel lekker groot icm GTR2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik zal het proberen :9 Heb nu nog een oude radeon 8500 met vga-uitgang. Ben van plan om een nieuwe aan te schaffen met 2x DVI, waardoor dat dan niet meer mogelijk is.. is er iemand die wel al een samsung lcd via dvi->hdmi heeft aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menniac
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-02 17:15
Nog misschien een domme vraag. Ik kijk TV in een soort U-vorm. Niet gaan lachen nu, maar ik bedoel dat de TV centraal tegen de muur aan staat en dwars daarop staan aan weerszijden twee banken waar je heerlijk op kunt liggen tijdens het kijken.
Ik denk dat de kijkafstand op die manier hooguit ergens tussen de 3 en 4 meter is. Heb het niet opgemeten nog, maar het zit eerder bij de 3 meter dan dat het richting de 4m gaat.
In dit forum lees ik de mooiste verhalen over 32'', 40'' en nog grotere samsung schermen, maar volgens mij is dat allemaal veels te groot voor in mijn woonkamer.
Als ik de regel "afstand = 5 x de beelddiagonaal" aanhou, dan zou ik bij een 32'' inch TV dus op 4 meter moeten zitten.

Dit zijn mijn vragen hierover:

1) Hoe ziet het beeld eruit op een LE32N71B, vanaf drie meter, als je zeg maar gewoon (analoog) TV kijkt (ervan uitgaande dat het coax-werk allemaal tiptop in orde is).

2) Is het in mijn geval niet beter om voor een kleiner 720p scherm te gaan. Bijvoorbeeld 60 of 70cm?

3) Heeft samsung wel kleinere schermen? Ik kan ze op hun website niet vinden namelijk. Bestaan er ook kleinere schermen die 1080p ondersteunen? Ik kom alleen maar uit schermen die groter dan een meter zijn. In dat geval heeft het alleen maar zin om de TV aan de andere kant van de kamer te hangen volgens mij.

Kortom.....ik ben een beetje bang om een dure 32'' TV te kopen, waar ik in de praktijk spijt van ga krijgen. Jullie zijn mensen van de praktijk, dus hebben daar vast wel wat over te vertellen. Dank alvast :-)

Menniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor zo'n ruimte is een 32" ideaal.. ik heb zelf voor mijn slaapkamer (2,5 x 4 meter) een 32" besteld, waarbij ik maximaal 2,5 meter van het scherm af zit (het is in de 'breedte' van de kamer opgesteld). Zeker voor jouw kamergrootte is alles kleiner dan 32" naar mijn mening relatief gezien te klein..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 17:24
Bij drie tot vier meter kijkafstand kun je al aan een 40" gaan denken of eventueel 37" maar dan moet je naar een ander merk, Samsung (en Sony) hebben momenteel geen 37" modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benn0 schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 12:31:
Bij drie tot vier meter kijkafstand kun je al aan een 40" gaan denken of eventueel 37" maar dan moet je naar een ander merk, Samsung (en Sony) hebben momenteel geen 37" modellen.
Samsung heeft sowieso al 3 modellen bij kieskeurig.nl staan dus dat is niet helemaal waar.

@Menniac :
De regel 5x de diagonaal als kijkafstand nemen kun je voor LCD/plasma gerust vergeten (ook wat analoge tv betreft; mits goede tuner natuurlijk, wat bij Samsung totaal geen issue is). Die regel kun je eigenlijk alleen bij CRT toepassen en dan met name vanwege de verversingssnelheid (Hz). Wat LCD/plasma betreft gaat dat natuurlijk niet op.
Zelf kijk ik vanaf 3,5m < 4m naar een Samsung LE40R72B en ik zou niet kleiner willen (al zou een 37" nog wel 'gaan'. ;)), maar een 32" kun je gerust als te klein bestempelen voor die afstand (dit heeft natuurlijk ook met persoonlijke smaak te maken geef ik direct toe). Dat kun je zelfs in de winkel al vaststellen, ga maar eens testen :)

Overigens, 1080p schermen kleiner dan 40" zou Samsung volgens mij niet uitbrengen (even geen bron bij de hand). Dit natuurlijk omdat je het verschil naarmate de afmeting kleiner wordt toch niet meer ziet.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2006 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menniac
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-02 17:15
OK, bedankt voor jullie advies tot dusver. Ik weet genoeg!

Zal eerst even precies opmeten wat nou daadwerkelijk de kijkafstand is en dan bekijk ik of ik voor een 32'' of een 40'' scherm ga. Op zich helemaal niet gek, omdat ik binnenkort over een zeer brute HTPC beschik :)

Menniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benn0 schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 12:31:
Sorry hoor, maar ik vind dat kijkafstand verhaal zo vreemd. Als ik bij mijn 40 inch er 4 meter vanaf ga zitten is het beeld nog maar erg klein hoor...

Als je je tv in de huiskamer hebt staan zit je er meestal automatisch een paar meter vandaan, maar hoe verder weg je gaat zitten hoe kleiner het beeld wordt. Ik zit er het liefst zo dicht mogelijk op zodat het beeld nog lekker groot lijkt, dan hou je dat bioscoopgevoel nog een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Vriend van me heeft een plasma van 105cm, en z'n bankstel staat er zo'n 4 meter vanaf: vind ik ook al erg klein uitzien.

kleiner dan 40" zou ik zeker niet nemen, ik ga 2,5 meter van m'n tv zitten, zelfs ik haal een 32" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:56
Het hele 'super-size me' verhaal van McDonalds eten lijkt ook wel over te slaan op de grootte van schermen van vandaag. Natuurlijk is een groot scherm een parel voor je woonkamer en ziet het er kwa interieurverandering allemaal fan-tas-tisch uit. Maarrrr...en nou ben ik eerlijk (ondanks dat ik zelf ook een LCD-tv heb van 32 inch en er 3 meter vanaf zit), je blijft met 32 inch en 3 meter toch imperfecties zien. Als ik nog dichter bij de tv zou zitten zou ik 't echt niet aangenaam kijken vinden omdat je gewoon de scherpte, contouren, zwarte beelden, contrast e.d. echt mist dan. Misschien ben ik wel een muggenzifter en een zeikei, maar van dichtbij is LCD gewoon niet perfect, scherp en lekker om naar te kijken. (en ja, ik heb wel digitale TV en goeie kabels dus daaraan ligt het niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 10:07:
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ELEKTROKOOPJES!!!!!!!!!!!!!! :'( 8)7 |:(

Als ik jou was zou ik straks 100 keer checken of je scherm wel ECHT gloednieuw is! Ik kreeg daar tot 2 keer aan toe een gebruikt scherm mee! Tips waar je op moet letten:

-zitten de schroefjes apart in een zakje verpakt?
-zitten de batterijen niet al in de afstandsbediening?
-zit er een stroomkabelstekker bij? 8)7 8)7 (geloof het of niet, bij mij ontbrak deze)
-missen er aan de achterkant van je scherm geen schroeven?
-krijg je als je 'm voor de 1e keer aanzet een plug&play menu en kun je zelf de taal enz instellen?
-is je gebruiksaanwijzing nieuw? (bij mij was er met PEN op gekliederd!)

enz. enz. serieus ik waarschuw je maar even, want ik ben daar kneiterhard genaait. Heb m'n geld wel teruggekregen en als verontschuldiging kreeg ik dan nog een goeie scartkabel kado, maar mijn gevoel van het kopen van een mooie TV was wel mooi verpest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Terryb47 schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 08:55:
[...]

crap, ik ga het even navragen - dus in het vakje bij jou (naast de kip van Pathe) is een code gedrukt?
Ja dat vakje links onderin, naast de kip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Hebben die Samsung 32" pannels (M61 / N71) niet enorm veel last van live pixels?

Nu 3 schermen gezien ... allemaal meer dan 1 brightdot... nieuw uit de doos :/

[ Voor 5% gewijzigd door Roberto op 21-10-2006 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Roberto schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 19:13:
Hebben die Samsung 32" pannels (M61 / N71) niet enorm veel last van live pixels?

Nu 3 schermen gezien ... allemaal meer dan 1 brightdot... nieuw uit de doos :/
bij welke winkel is dat? neem aan allemaal vanuit dezelfde winkel en dat je hebt kunnen omruilen elke keer? Ik vraag dit namelijk omdat ik bij Modern m'n scherm wil bestellen, maar toen ik vroeg over deadpixel policy:

"Hedendaags komt het niet vaak meer voor dat er nog dode pixels in een scherm
zitten. Er zijn zelfs nog manieren om deze weer te activeren door er zacht
overheen te wrijven, waardoor de pixel alsnog weer geactiveerd wordt. Mocht
een dode pixel dan alsnog probleem zijn kunnen wij uiteraard altijd voor u
Kijken wat wij op dat moment voor u kunnen betekenen"

daar schiet ik dus ook niet veel mee op... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetBiggie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik ben op zoek naar een nieuwe TV. Heb niet veel ruimte, dus een 'gewone' breedbeeld TV valt eigenlijk al af. Wat dan? LCD-TV natuurlijk! Aan een 26" heb ik genoeg (gezien de beschikbare ruimte); voordeel is dat ik dan ook relatief niet te duur uit ben, maximaal een euro of 750 (ik koop niet via online shop, maar haal in een winkel). In dat budget zitten maar liefst 3 Samsung LCD's, dus kom ik hier maar voor wat vragen over deze TV's. Het gaat om de volgende modellen:

- LE 26R71 (711 euro)

- LE 26R72 (hmm, kan ff niet meer vinden waar ik die had gezien en wat prijs was)

- LE 27S51B LE 27S71B (649 euro!)

1) Ik kan geen verschil vinden tussen de LE 26R71 en de LE 26R72, dus: zijn er verschillen en zo ja, wat zijn die dan?

2) Hoe zit het precies met de PiP-functie bij deze drie TV's, want overal staat het weer anders. Ze hebben alledrie 1 tuner, dus zal PiP alleen gaan via een externe bron. Kan dat bij alledrie via de scart-aansluiting (dus via een Video/DVD-speler), of moet dat per se via de HDMI-aansluiting?

3) Hoe zit het met de teletekst-functie bij deze drie TV's? Op kieskeurig.nl staat dat je bij de LE 27S51B LE 27S71B ook snel door de subpagina's (107/1, 107/2, enz.) kunt scrollen door tijdens het bekijken van teletekst op de knop 'pre-ch' (rechtsonder bij de getalletjes voor de zenders) te drukken en dat je vervolgens met de knop voor 'zender omhoog/omlaag' kunt wisselen van subpagina. Kan dat ook bij de andere twee modellen? Zo nee, dan is dat al een enorm minpunt voor mij, want dan moet ik veel te lang wachten op de volgende subpagina. Ik ben nogal een teletekst-lezer, vandaar...
Is het mogelijk om de ene helft van het scherm TV te kijken en de andere helft teletekst?

4) Hebben jullie ervaring met deze LCD-TV's i.c.m. een PS2? Wil wel beetje fatsoenlijk beeld hebben natuurlijk als ik NFS:MW zit te spelen (overigens is het al snel beter dan wat ik nu heb... een 37cm. TV'tje).

5) Hoe is het beeld op deze TV's via een analoog signaal? Ik heb (nog) gewoon kabel namelijk. Hangt natuurlijk erg van signaal af en de gebruikte materialen, dat weet ik. Maar hoe ruisgevoelig zijn de drie TV's? Moet wel zeggen dat ik momenteel een haarscherp beeld heb op mijn TV'tje.

6) Op kieskeurig.nl staat dat de LE 27S51B LE 27S71B een DVI-ingang heeft, maar volgens mij ontbreekt die als ik de specs op de site van Samsung goed lees. Als ik het goed zie hebben ze alledrie een D-Sub, of heeft de LE 27S51B LE 27S71B ook nog een DVI-ingang? Ik krijg ook het idee dat PC-DVI naar TV-HDMI niet mogelijk/compatible is?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, want ik vind de Samsung er errug goed uitzien! Met name de LE 27S71B heeft mijn voorkeur (waarom is deze zoveel goedkoper dan de andere twee versies?). En dan wordt deze jongen waarschijnlijk een Samsung rijker.... :*)

Mochten jullie nog opmerkingen hebben over mijn andere kandidaten op mijn aankooplijstje, dan hoor ik dat graag, maar omdat dit het Samsung-topic is weet ik niet of jullie mij daarover iets kunnen zeggen. Op het lijstje staan verder:

- Sony KDL-26U2000 (689 euro! errug aantrekkelijk dus! Maar onduidelijk of PiP alleen kan via PC als tweede bron of ook via Video/DVD-speler als tweede bron)

- LG 26LC2R (659 euro; goede kandidaat imho: volgens review op kieskeurig.nl kan PiP via tuner van bijv. Video/DVD-speler)

- Philips 26PF5321 (689 euro; PiP volgens mij niet mogelijk; wel half TV, half teletekst in beeld)

- JVC LT-26A61 (689 euro; geen HDMI-aansluiting. Schijnt bovendien gigantisch veel stroom te gebruiken in stand-by)

Natuurlijk zullen jullie allemaal zeggen voor een Samsung te gaan, maar op- en of aanmerkingen waarom de andere vier ook een goede kandidaat zijn, zijn ook erg welkom.

Sorry voor deze mega-post, ben wat uitgebreid geweest.

Edit: Met dank aan Swoosh, die terecht opmerkte dat het LE27S71B i.p.v. LE27S51B moest zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Ik kan niet alle vragen beantwoorden, maar het verschil tussen R71/R72 is alleen het uiterlijk. 71 heeft blauwe balk, de R72 zilver.

de S71 is weer een ouder model volgens mij (en ook budgetmodel), kan je beter voor de R71/72 gaan want het scheelt toch bijna niks in prijs?

Wat betreft PS2: als je beter beeld wilt hebben moet je toch een component kabel halen. Is echt groot verschil tov gewone scartkabel. Maar verwacht geen wonderen, de machine is al 5 jaar oud, dus met een beter tv+kabel moet je nog steeds geen nextgen graphics verwachten ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Terryb47 op 22-10-2006 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
HetBiggie schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 03:05:
Ik ben op zoek naar een nieuwe TV. Heb niet veel ruimte, dus een 'gewone' breedbeeld TV valt eigenlijk al af. Wat dan? LCD-TV natuurlijk! Aan een 26" heb ik genoeg (gezien de beschikbare ruimte); voordeel is dat ik dan ook relatief niet te duur uit ben, maximaal een euro of 750 (ik koop niet via online shop, maar haal in een winkel). In dat budget zitten maar liefst 3 Samsung LCD's, dus kom ik hier maar voor wat vragen over deze TV's. Het gaat om de volgende modellen:

- LE 26R71 (711 euro)

- LE 26R72 (hmm, kan ff niet meer vinden waar ik die had gezien en wat prijs was)

- LE 27S51B (649 euro!)

1) Ik kan geen verschil vinden tussen de LE 26R71 en de LE 26R72, dus: zijn er verschillen en zo ja, wat zijn die dan?

2) Hoe zit het precies met de PiP-functie bij deze drie TV's, want overal staat het weer anders. Ze hebben alledrie 1 tuner, dus zal PiP alleen gaan via een externe bron. Kan dat bij alledrie via de scart-aansluiting (dus via een Video/DVD-speler), of moet dat per se via de HDMI-aansluiting?

3) Hoe zit het met de teletekst-functie bij deze drie TV's? Op kieskeurig.nl staat dat je bij de LE 27S51B ook snel door de subpagina's (107/1, 107/2, enz.) kunt scrollen door tijdens het bekijken van teletekst op de knop 'pre-ch' (rechtsonder bij de getalletjes voor de zenders) te drukken en dat je vervolgens met de knop voor 'zender omhoog/omlaag' kunt wisselen van subpagina. Kan dat ook bij de andere twee modellen? Zo nee, dan is dat al een enorm minpunt voor mij, want dan moet ik veel te lang wachten op de volgende subpagina. Ik ben nogal een teletekst-lezer, vandaar...
Is het mogelijk om de ene helft van het scherm TV te kijken en de andere helft teletekst?

4) Hebben jullie ervaring met deze LCD-TV's i.c.m. een PS2? Wil wel beetje fatsoenlijk beeld hebben natuurlijk als ik NFS:MW zit te spelen (overigens is het al snel beter dan wat ik nu heb... een 37cm. TV'tje).

5) Hoe is het beeld op deze TV's via een analoog signaal? Ik heb (nog) gewoon kabel namelijk. Hangt natuurlijk erg van signaal af en de gebruikte materialen, dat weet ik. Maar hoe ruisgevoelig zijn de drie TV's? Moet wel zeggen dat ik momenteel een haarscherp beeld heb op mijn TV'tje.

6) Op kieskeurig.nl staat dat de LE 27S51B een DVI-ingang heeft, maar volgens mij ontbreekt die als ik de specs op de site van Samsung goed lees. Als ik het goed zie hebben ze alledrie een D-Sub, of heeft de LE 27S51B ook nog een DVI-ingang? Ik krijg ook het idee dat PC-DVI naar TV-HDMI niet mogelijk/compatible is?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, want ik vind de Samsung er errug goed uitzien! Met name de LE 27S71B heeft mijn voorkeur (waarom is deze zoveel goedkoper dan de andere twee versies?). En dan wordt deze jongen waarschijnlijk een Samsung rijker.... :*)

Mochten jullie nog opmerkingen hebben over mijn andere kandidaten op mijn aankooplijstje, dan hoor ik dat graag, maar omdat dit het Samsung-topic is weet ik niet of jullie mij daarover iets kunnen zeggen. Op het lijstje staan verder:

- Sony KDL-26U2000 (689 euro! errug aantrekkelijk dus! Maar onduidelijk of PiP alleen kan via PC als tweede bron of ook via Video/DVD-speler als tweede bron)

- LG 26LC2R (659 euro; goede kandidaat imho: volgens review op kieskeurig.nl kan PiP via tuner van bijv. Video/DVD-speler)

- Philips 26PF5321 (689 euro; PiP volgens mij niet mogelijk; wel half TV, half teletekst in beeld)

- JVC LT-26A61 (689 euro; geen HDMI-aansluiting. Schijnt bovendien gigantisch veel stroom te gebruiken in stand-by)

Natuurlijk zullen jullie allemaal zeggen voor een Samsung te gaan, maar op- en of aanmerkingen waarom de andere vier ook een goede kandidaat zijn, zijn ook erg welkom.

Bedoel je nou de S51 of de S71? Je haalt het een beetje door elkaar. Ik denk de S71 want zo te zien bestaat er geen S51 alleen T51. De S71 is een budget model. Het is echter geen oud model zoals hierboven gezegd wordt. Ik heb ze wel eens in de winkel zitten vergelijken (26R71 en 27S71) en met de instellingen gespeeld. Maar ondanks zelfde bron bleef de S71 er wat slechter uitzien dan de R71. Waarschijnlijk (/misschien) heeft de R71 dus een beter paneel en/of betere scaler. De contrast waarde bij het 26R71 model is op papier wel gelijk aan die van 27S71. Maar de S71 was nog steeds een prima tv, zeker vergeleken met de andere merken die er omheen stonden.

DVI ingang hebben ze niet. Tegenwoordig heb je alleen een HDMI ingang en een D-SUB/VGA ingang . Je kan wel een DVI naar HDMI kabel gebruiken volgens mij maar dan heb je overscan. Meeste gebruikers zeggen dat VGA prima beeld geeft en dus de voorkeur heeft bij het aansluiten van een pc.

Rest v/d vragen weet ik niet of kan iemand anders beter vertellen die hem zelf thuis heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bwiep schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:27:
Ik heb nog niets gezien van de overscan met vga 1920x1080p op de le40f71b...

het lijkt erop dat hij een 1 op 1 pixelmapping heeft.Moet nog es een dvi->hdmi kabel gaan halen om hem digitaal aan te sluiten. Maar het ziet er met vga er erug goed uit!
Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met HDMI. Ik heb net de F71 met een XFX 7800 GT. In tegenstelling tot wat de manual zegt heb ik wel gewoon beeld met een DVI/HDMI kabeltje.

Maar ik heb ook duidelijk overlay en geen 1:1 pixelmapping. Help someone!

Mij VGA resultaten zijn helemaal belabberd. Ik denk dat het met mijn kaart/kabel te maken heeft. Welke kaart gebruik jij Dwiep en welke lengte heeft jouw kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetBiggie
Terryb47 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 10:34:
Wat betreft PS2: als je beter beeld wilt hebben moet je toch een component kabel halen. Is echt groot verschil tov gewone scartkabel. Maar verwacht geen wonderen, de machine is al 5 jaar oud, dus met een beter tv+kabel moet je nog steeds geen nextgen graphics verwachten ;)
Thx. voor de tip, haal ik toch gewoon een component kabel. En ik maak me geen illusies hoor, PS/2 is wel wat anders dan een XBox360 of PS3 natuurlijk, maar ik wist niet dat component t.o.v. scart zoveel zou schelen. Voor die paar euro kies ik dan wel voor component.
Swoosh schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 12:24:

Bedoel je nou de S51 of de S71? Je haalt het een beetje door elkaar. Ik denk de S71 want zo te zien bestaat er geen S51 alleen T51. De S71 is een budget model. Het is echter geen oud model zoals hierboven gezegd wordt. Ik heb ze wel eens in de winkel zitten vergelijken (26R71 en 27S71) en met de instellingen gespeeld. Maar ondanks zelfde bron bleef de S71 er wat slechter uitzien dan de R71. Waarschijnlijk (/misschien) heeft de R71 dus een beter paneel en/of betere scaler. De contrast waarde bij het 26R71 model is op papier wel gelijk aan die van 27S71. Maar de S71 was nog steeds een prima tv, zeker vergeleken met de andere merken die er omheen stonden.
Ah, ik had juist gedacht dat de S71 het betere model was t.o.v. de R71/R72, omdat de S71 bijv. PAL en NTSC ondersteund en volgens mij de PiP via externe bron heeft die R71/R72 (dacht ik) niet heeft. Maar misschien dat anderen daar nog meer duidelijkheid over kunnen geven.

En je hebt gelijk, ik bedoelde de S71 ipv. S51. Heb het maar ff aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 14:17:
Mij VGA resultaten zijn helemaal belabberd. Ik denk dat het met mijn kaart/kabel te maken heeft. Welke kaart gebruik jij Dwiep en welke lengte heeft jouw kabel?
Heu... doe es een foto van je VGA resultaat dan ? Ook geen 1:1 pixelmapping ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r0g3r schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 16:30:
[...]

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ELEKTROKOOPJES!!!!!!!!!!!!!! :'( 8)7 |:(

Als ik jou was zou ik straks 100 keer checken of je scherm wel ECHT gloednieuw is! Ik kreeg daar tot 2 keer aan toe een gebruikt scherm mee! Tips waar je op moet letten:

-zitten de schroefjes apart in een zakje verpakt?
-zitten de batterijen niet al in de afstandsbediening?
-zit er een stroomkabelstekker bij? 8)7 8)7 (geloof het of niet, bij mij ontbrak deze)
-missen er aan de achterkant van je scherm geen schroeven?
-krijg je als je 'm voor de 1e keer aanzet een plug&play menu en kun je zelf de taal enz instellen?
-is je gebruiksaanwijzing nieuw? (bij mij was er met PEN op gekliederd!)

enz. enz. serieus ik waarschuw je maar even, want ik ben daar kneiterhard genaait. Heb m'n geld wel teruggekregen en als verontschuldiging kreeg ik dan nog een goeie scartkabel kado, maar mijn gevoel van het kopen van een mooie TV was wel mooi verpest!
Dat klinkt niet echt heel positief.. ik heb de gok erop gewaagd hem online te bestellen, omdat het al snel letterlijk 200/300 euro scheelt aan kosten. Heb eerst even gebeld met deze zaak, om een beetje 'feeling' te krijgen en ze kwamen erg professioneel over.

Wel echt belachelijk, tot maar liefst twee keer toe :S Maar heb je uiteindelijk je geld teruggekregen en nog een nieuw toestel gehad?

Ik ben van plan hem vrijdad te laten thuisbezorgen, waarbij hij ook wordt aangesloten etc. Lijkt me een goed moment om even alles te controleren. Maar is het niet zo dat er ergens een verzegeling bij zit, of dat je plastic moet 'openscheuren', maw dat de tv+accesoires zit ingepakt en dat je direct kan zien of hij al gebruikt is?

En heeft iedereen hier dat plug & play menu bij de eerste keer aanschakelen?

Wil wel echt een NIEUWE natuurlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HetBiggie schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 03:05:

- LE 26R71 (711 euro)

- LE 27S51B LE 27S71B (649 euro!)

3) Hoe zit het met de teletekst-functie bij deze drie TV's? Op kieskeurig.nl staat dat je bij de LE 27S51B LE 27S71B ook snel door de subpagina's (107/1, 107/2, enz.) kunt scrollen door tijdens het bekijken van teletekst op de knop 'pre-ch' (rechtsonder bij de getalletjes voor de zenders) te drukken en dat je vervolgens met de knop voor 'zender omhoog/omlaag' kunt wisselen van subpagina. Kan dat ook bij de andere twee modellen? Zo nee, dan is dat al een enorm minpunt voor mij, want dan moet ik veel te lang wachten op de volgende subpagina. Ik ben nogal een teletekst-lezer, vandaar...

6) Op kieskeurig.nl staat dat de LE 27S51B LE 27S71B een DVI-ingang heeft, maar volgens mij ontbreekt die als ik de specs op de site van Samsung goed lees. Als ik het goed zie hebben ze alledrie een D-Sub, of heeft de LE 27S51B LE 27S71B ook nog een DVI-ingang? Ik krijg ook het idee dat PC-DVI naar TV-HDMI niet mogelijk/compatible is?

Edit: Met dank aan Swoosh, die terecht opmerkte dat het LE27S71B i.p.v. LE27S51B moest zijn!
1: Klopt, zoals eerder aangegeven, identiek.

2:PiP kan met hdmi en vga ingang. Maar met vga ingang betekent dat dat je vga groot wordt uitgezonden, en tv klein. Hdmi kan alles mee. Is bij de 3 tv's hetzelfde.

3:Dat is bij alle drie de tv's mogelijk. Gewoon pre channel knop, en dan met programma omhoog en omlaag scrollen door de pagina's. Je kan dit ook op de helft van het scherm doen ja.

4:Wel ervaring met xbox 360, oh my god wat mooi!

5:Logisch, haarscherp op 37 cm :) Maar ik heb de le26r72b analoog nadat het signaal 3 keer gesplitst is. Beeld is inderdaad niet mooi, maar ja, 3 keer gesplitst dus, en zit 30 meter kabel tussen :'( . De digitale ruisfiler werkt trouwens wel perfect, dus als je een redelijke aansluiting hebt, ziet het er prima uit.

6:Geen dvi maar hdmi ingang voor de le27s71. En pc dvi -> hdmi wordt niet aangeraden in het boekje, sterker nog ,ze zeggen dat dat niet werkt. Nou heb ik wel gelezen dat sommigen het wel aan de praat krijgen. Maar heb zelf mijn le26r72b via vga aangesloten, en ziet er super uit. Lekker hd programma's downloaden en dus ook hd bekijken op de lcd.

Verder is inderdaad de le27s71 een lower range model dan de le26r71, de r lijnis een hogere range aan modellen dan de s lijn. De r71/72 is nu al voor 685 te koop, erg mooie prijs vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:47

DoctorV64

Cosmopoliet

Iemand toevallig bij Foka Rotterdam geweest afgelopen week? Ik zie online staan dat je daar op lcd's 10-25% korting kan krijgen, je moet wel dan vragen naar de voorwaarden. Ik heb geen tijd gehad om langs te gaan deze week. Ben sowieso benieuwd naar de prijs van de LE40F71, op kieskeurig staat er 2269. Al gaat er maar 10 procent eraf dan is de prijs net boven de 2000 euro. En dan nog de couponkorting eraf. Mmhhh jammer dat het nu al vijf uur is geweest.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 15:17:
[...]

Heu... doe es een foto van je VGA resultaat dan ? Ook geen 1:1 pixelmapping ??
Helaas niet want ik krijg de resolutie niet hoger dan 1600x1200.

Ik ben benieuwd hoe dit bij anderen gaat. Moet ik een HDCP kaart hebben of heeft het met de XP driver te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetBiggie
Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 16:22:

2:PiP kan met hdmi en vga ingang. Maar met vga ingang betekent dat dat je vga groot wordt uitgezonden, en tv klein. Hdmi kan alles mee. Is bij de 3 tv's hetzelfde.
Aha, maar dus niet mogelijk om via mijn Video/DVD-speler als tweede bron te kijken, dus bijv. linkerhelft Ned.1 via LCD-tuner en rechterhelft Ned.2 via tuner van Video/DVD-speler? Of, nog leuker, TV op ene helft, PS/2 op tweede helft? Dat zou wel jammer zijn als dat allebei niet kan.
3:Dat is bij alle drie de tv's mogelijk. Gewoon pre channel knop, en dan met programma omhoog en omlaag scrollen door de pagina's. Je kan dit ook op de helft van het scherm doen ja.
Beter! Dat is toch wel een belangrijk pluspunt voor mij!
Verder is inderdaad de le27s71 een lower range model dan de le26r71, de r lijnis een hogere range aan modellen dan de s lijn. De r71/72 is nu al voor 685 te koop, erg mooie prijs vind ik zelf.
Hmmm, nu wordt het toch wel moeilijk kiezen hoor... niet zozeer tussen de Samsungs onderling, want op basis van de hulp hier ga ik toch voor de LE26R71 ipv. LE27S71. Maar de Sony en LG zijn toch ook wel errug goede kandidaten... Oh, de keuzes des levens... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HetBiggie schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 18:14:
[...]

Aha, maar dus niet mogelijk om via mijn Video/DVD-speler als tweede bron te kijken, dus bijv. linkerhelft Ned.1 via LCD-tuner en rechterhelft Ned.2 via tuner van Video/DVD-speler? Of, nog leuker, TV op ene helft, PS/2 op tweede helft? Dat zou wel jammer zijn als dat allebei niet kan.

[...]

Beter! Dat is toch wel een belangrijk pluspunt voor mij!

[...]

Hmmm, nu wordt het toch wel moeilijk kiezen hoor... niet zozeer tussen de Samsungs onderling, want op basis van de hulp hier ga ik toch voor de LE26R71 ipv. LE27S71. Maar de Sony en LG zijn toch ook wel errug goede kandidaten... Oh, de keuzes des levens... :P
Nee, het is dus inderdaad niet mogelijk te playstationen en televisie te kijken, zeer jammer inderdaad. Tenzij er een hdmi kabel voor de playstation is. Binnenkort komt die geloof ik voor de xbox 360, dus dat wordt genieten dan!

Nog een laatste advies, ik hoor overal dat samsung de beste kwaliteit lcd's maakt.
Ik weet niets over de sony en de lg waar je tussen twijfelt, maar dit is wat ik hoor.
Succes met deze zware keuze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:39
ookal gepost in een andere thread , maar de vogels 032 muurbeugel is een goedkope en makkelijke oplossing om je tv mooi op te hangen :D. De tv stond eerst op de meubel. Opgehangen is toch net ietsjes netter en kijkt makkelijker weg. *kabels moeten nog weggewerkt worden*

Afbeeldingslocatie: http://img348.imageshack.us/img348/8536/imag0025tf4.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door k5052 op 22-10-2006 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 16:11:
[...]

Dat klinkt niet echt heel positief.. ik heb de gok erop gewaagd hem online te bestellen, omdat het al snel letterlijk 200/300 euro scheelt aan kosten. Heb eerst even gebeld met deze zaak, om een beetje 'feeling' te krijgen en ze kwamen erg professioneel over.

Wel echt belachelijk, tot maar liefst twee keer toe :S Maar heb je uiteindelijk je geld teruggekregen en nog een nieuw toestel gehad?

Ik ben van plan hem vrijdad te laten thuisbezorgen, waarbij hij ook wordt aangesloten etc. Lijkt me een goed moment om even alles te controleren. Maar is het niet zo dat er ergens een verzegeling bij zit, of dat je plastic moet 'openscheuren', maw dat de tv+accesoires zit ingepakt en dat je direct kan zien of hij al gebruikt is?

En heeft iedereen hier dat plug & play menu bij de eerste keer aanschakelen?

Wil wel echt een NIEUWE natuurlijk :9
Ten eerste: opzich is er niks mis met online bestellen en kopen. Er zitten helaas ook rotte appels(shops) tussen, dat blijkt bij mijn verhaal maar weer 'ns. Ik heb daar na twee keer een gebruikt scherm geen 3e keer poging tot gedaan een nieuwe TV te halen.

Let gewoon goed op de tips die ik je gegeven heb en kijk zéér nauwkeurig in goed, helder licht naar de glimmende onderdelen van je TV. Bij mij leek het namelijk alsof de hele TV een keer was afgenomen met een schuurspons ofzo, waardoor er allemaal miniscule krasjes op de lakrand zaten.
En JA, dat plug&play menu is een goede manier om te checken of de TV al een keer door iemand is ingeschakelt. Let ook goed op de grote, langwerpige sticker rechtsonder op de lakrand, waarop alle specs van de TV staan. Deze moet dus gewoon op het scherm geplakt zitten en niet zoals bij mij toen bijv. op het plastic van je gebruiksaanwijzing. Verder zit alles netjes in plastic apart verpakt. De schroeven van de TV horen bijv. NIET al in de TV geschroeft te zitten. Al met al dus een kwestie van nauwkeurigheid, precisie, goede oplettendheid en assertiviteit. Laat dus niet door die installeurs over je heen lullen maar eis waar je recht op hebt ;)
succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Netjes. Welke TV is dat? Het lijk op een S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:39
32 inch S71 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Laatst online: 14:35
DoctorV64 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 17:21:
Iemand toevallig bij Foka Rotterdam geweest afgelopen week? Ik zie online staan dat je daar op lcd's 10-25% korting kan krijgen, je moet wel dan vragen naar de voorwaarden. Ik heb geen tijd gehad om langs te gaan deze week. Ben sowieso benieuwd naar de prijs van de LE40F71, op kieskeurig staat er 2269. Al gaat er maar 10 procent eraf dan is de prijs net boven de 2000 euro. En dan nog de couponkorting eraf. Mmhhh jammer dat het nu al vijf uur is geweest.
Toen ik mijn tv wou kopen hadden ze daar haast niks op voorraad en liep die verkoper een beetje vaag verhaal te vertellen dat je bij het europese model (het model waar je die korting op krijgt) geen pick up en return garantie hebt maar dat je hem daar langs moet brengen. Lijkt mij onzin want samsung geeft gewoon een volledige garantie op alle europese modellen (zie samsung site). Ook wist de verkoper niks van die prijzen die op de site staan (en het was geen parttimer of je hebt tegenwoordig ook 40'ers als parttimer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robw
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-07 08:34
aan kenny89 ,hoe heb jij die logitech set achter die samsung zitten?

want ik heb zelf de logitech z5400 met samsung le 40f71 maar ik krijg geen geluid uit het setje.

ik heb het geluid in het samsung menu uitgeschakeld en de audio uitgang vanachter de tv aangesloten op de zijkant van de logitech set met een 2rca naar 3,5mm jack stekker {niet op uiygang van de hoofdtelefoon maar die andere er vlakbij}.

komt wel iets geluid uit maar is vrijwel niet hoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Laatst online: 19:41
kenny89 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 19:50:
ookal gepost in een andere thread , maar de vogels 032 muurbeugel is een goedkope en makkelijke oplossing om je tv mooi op te hangen :D. De tv stond eerst op de meubel. Opgehangen is toch net ietsjes netter en kijkt makkelijker weg. *kabels moeten nog weggewerkt worden*

[afbeelding]
Mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Laatst online: 10-09 23:36
Is dit nou van nieuwste tot oudste op volgorde?

F Serie ( F71 )
N Serie ( N71 )
M Milano Serie ( M51 / M61 / M71 / M91** )
R Serie ( R41 / R51 / R7# )
T Serie ( T51 )
S Serie ( S51 / S71 )
A Serie (A41)

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
kenny89 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 19:50:

[afbeelding]
Ziet er strak uit. Die muurbeugel is voor 35 euro wel een prima ding lijkt het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 14:17:
[...]

Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met HDMI. Ik heb net de F71 met een XFX 7800 GT. In tegenstelling tot wat de manual zegt heb ik wel gewoon beeld met een DVI/HDMI kabeltje.

Maar ik heb ook duidelijk overlay en geen 1:1 pixelmapping. Help someone!

Ik heb een AUS ATI Radeon 800XT met een standaard iiyama vga kabel ertussen... Met vga zie ik wel iets of wat van overspraak/reflectie in de kabel (niet zo gek met analoog op deze snelheid :) )....

Als het meezit ga ik van de week mijn dvi kabel fetchen (dus als het meezit op werk).
Zal de resultaten daarvan ook posten.

Want na nog een zorg vuldige check heb ik echt 1:1 pixelmapping op mijn scherm via vga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
Starks223 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:53:
Ik lees zeer veel opmerkingen over de "Overscan" hier in deze thread bij de LEF71B....

Wanneer doet zich dat nu precies voor?
Valt de ondertiteling weg?
Speelt het alleen via de HDMI aansluiting en alleen bij bronnen die geen 1080p zijn?
Als iemand nog wat info betreffende bovenstaande kan geven aub?
In de LE40F71 zit ook geen digitale tuner, als ik toch een digitale decoder eraan hang heb ik die digitale tuner dan nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
De F71 heeft overscan op de HDMI en volgens mij ook op de component (en SVHS en composiet en SCART). Alleen de VGA ingang is 1:1 bij 1920x1080@60Hz

Ik hoop nog steeds op een instelling in het service menu die dit kan uitschakelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
Stel je kan dit uitschakelen...
Dan heb je dus geen overscan op je analoog signaal (waar overscan voor bedoelt is) en krijg je dus problemen met je tv zenders.
Of moet je dan gewoon op digitale tv overschakelen en dan is dat probleem ook opgelost???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-05 21:19

JinZa

Your life is digital..

Sneller dan verwacht heb ik al dit weekend mijn samsung le40f71. Ik heb hem bij de webshop (goedkoopste.nu) opgehaald aangezien ze niet 's avonds wilden leveren waar ik woon. Verder prima geholpen met vragen/afspraak en in mijn auto tillen. Je kan de doos wel in je 1tje dragen maar niet makkelijk, vooral niet de trap op ;)

Ik heb ook meteen een KiSS DP-600 DVD/Netwerk speler opgehaald om HD content te kunnen afspelen zonder mijn PC naast de TV te zetten.

Thuis aangekomen alles aangesloten. Toch wel groot 40" maar TV ziet er erg mooi uit. Grappig dat ze een stofdoekje erbij leveren. KiSS speler aangesloten op zowel Scart, Component en HDMI. Ook nog mijn classic PS2 aangesloten op Scart (RGB).

Eerst even de zender automatisch laten instellen via analoge kabel. Beeld eigenlijk nog wel verassend goed. Desondanks dat ik er maar ongeveer 2,5 meter van af zit. Kijk gelukkig niet al te vaak gewoon tv maar is prima te doen. Wel groot! Wat meteen wel opvalt is dat het geluid niet echt best is van de TV. Dat was al voor mij bekend dat Samsungs hier niet echt in uitblinken en kan het alleen maar bevestigen.

KiSS geeft wat problemen tijdens firmware update. Even ondertussen naar PS2 kijken. Zo groot! Ziet er wel goed uit. Natuurlijk wel randjes.. kleuren lopen beetje in elkaar over. Maar het beeld is prima en lijkt snel te reageren met tekken 5. Valt zeker niet tegen. Terug naar de KiSS.

Na de firmware update is het mogelijk om heel veel resoluties te kiezen voor HDMI. Natuurlijk meteen op 1080P 50hz. Geen probleem voor le40f71. Zie geen overscan maar kan ook niet echt zien of het 1:1 mapping is. 1080P 60hz werkt ook. 720P, 568P, 1080i zowel op 50 als 60hz. Alles geeft gewoon beeld (en is te checken met info knop op samsung afstandbediening).

Standaard DivX films afspelen via netwerk. Je ziet toch wel echt compressie die ik niet op mijn 21" monitor ziet. Nadeel van de scherpte (en er dicht op zitten). Kleuren ziet er al goed uit. Moet wel nog afgesteld worden. Ik had nog ergens een 720P versie van Starwars II op DVD staan. Zo dat ziet er echt goed uit. Hier doe je het voor. Lost aflevering.. in 720P. Ook zo strak. Ziet nog wel wat compressie en ruis. Maar ik zit er ook wel dicht op. Camera panning zie je ook wel. Maar het is eigenlijk net zoals in de bios. Het is maar op 23 fps.

Even de KiSS omzetten naar Component. Helaas geen 1080P optie hier. Maar 1080i 50 en 60hz geeft beeld. En de andere resoluties ook.

Toch maar weer naar HDMI. Vreemd genoeg wil de KiSS niet een DVD goed afspelen in de 1080P resolutie. Stottert en geeft ruis. Geen idee waar dit aan ligt.. maar waarschijnlijk gewoon aan de KiSS speler die toch niet helemaal 100% stabiel werk en zo wat eigenaardigheden heeft. Maar dat is voor een andere topic.

Toch wel benieuwd hoe PC eruit ziet op zo'n groot scherm. De boel versleept naar de TV en aangesloten op standaard VGA aansluiting. Geen beeld in Windows. 1600x1200 85hz van 21" monitor vind de TV niet leuk. Even in Safe mode een standaard resolutie instellen. Weer gewoon in Windows instellen op 1920x1080 op 60hz. Zo.. dat is scherp. Gewoon 1:1 mapping. Kleuren zijn echt mooi.. even vakantie foto's kijken. Lijkt of je er gewoon weer bent. Lettertjes lezen gaat wel goed op 2.5 meter. Even NFS: Most Wanted kijken. 1024x768 resolutie. Helaas geen breedbeeld maar het werkt wel en ziet er echt scherp uit.

Vreemd genoeg werkt de 1360x768 resolutie niet standaard in Windows als je grotere letters wil. Maar heb er verder niet naar gekeken want 1920x1080 is echt zo mooi. PC blijft voorlopig maar even naast mijn TV.

Helaas geen DVI-> HDMI kabel dus kon dat niet testen. Maar gewoon VGA is al zo mooi en zie zeker geen artifacts oid. Overigens in de handleiding staat dat HDMI niet werkt voor PC functie. Maar denkt dat ze daar gewoon mee bedoelen de PC knopje op de afstandbediening.

Algemene indruk. Erg goed.. super beeld (volgens mij ook geen dode/luie pixels), mooie felle kleuren, die ik nog wel even goed moet afstellen. Geluid is wel bedroefend maar is natuurlijk met externe boxen/versterker op te lossen. TV voldoet zeker aan mijn verwachtingen. Enige nadeel is dat je nu echt de kwaliteit van opnamen/compressie etc meteen ziet. Gewone standaard resolutie Divx is eigenlijk best slecht. DVD's zien er wel best goed uit. HD Divx is daarentegen wel weer goed te doen, maar je ziet nog wel de film en/of compressie ruis!

Ik heb nog geen 1080P film materiaal bekeken. Mijn PC (AMD2000 met Radeon 9800) trekt dat niet. Nog geen tijd gehad om te zoeken/downloaden en op de KiSS te proberen. Maar 720P film materiaal ziet er al erg goed uit en is goed te vinden. Voorlopig zou je volgens mij ook wel voldoende hebben aan 1366x768 TV's. Toch is je PC op 1080P wel erg leuk. Nu nog wachten op de HDDVD/BlueRay films beschikbaar komen in NL en de spelers beetje betaalbaar worden.

I don't have a solution but I admire the problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Nette review JinZa :9

Kan die Kiss ook R1 DVD's weergeven met 24Hz HDMI (3:2 pulldown van film materiaal)?
Overscan kun je testen door een DVD op je PC af te spelen en goed naar de hoeveelheid ruimte links en rechts van ondertiteling of intro credits te kijken en dit te vergelijken met de weergave op je PC.

Mijn oude CRT TV heeft zoveel overscan dat een deel van de eerste letter van intro credits soms weg valt links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Zo dat is een mooie lap tekst aan waarneming JinZa.

Als je wilt, post dan foto's van hoe hij er uit ziet bij je thuis. Volgens mij heeft nog niemand foto's van de F71 gepost hier. Is altijd leuk om te zien vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
JinZa, bedankt voor de review!!

heb je trouwens een kortingscoupon erbij gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie review jinza

heb jij eigenlijk de game mode geprobeerd bij de ps2? ben benieuwd of je verschil ziet..

tevreden over goedkoopste.nu? en inderdaad, heb je de samsung coupon ook gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:34

porn*

...take on the world!

Ik zit zelf momenteel tussen 2 modelletjes te twijfelen, belangrijkste verschil is 3000:1 tov 5000:1 contrastratio. Is dit verschil werkelijk goed zichtbaar? Het scheelt toch zeker zo'n 150 euro.

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Sir_Hendro schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 00:01:
Is dit nou van nieuwste tot oudste op volgorde?

F Serie ( F71 )
N Serie ( N71 )
M Milano Serie ( M51 / M61 / M71 / M91** )
R Serie ( R41 / R51 / R7# )
T Serie ( T51 )
S Serie ( S51 / S71 )
A Serie (A41)
Niemand? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa

JinZa

Your life is digital..

Benn0 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 11:57:
Nette review JinZa :9

Kan die Kiss ook R1 DVD's weergeven met 24Hz HDMI (3:2 pulldown van film materiaal)?
Overscan kun je testen door een DVD op je PC af te spelen en goed naar de hoeveelheid ruimte links en rechts van ondertiteling of intro credits te kijken en dit te vergelijken met de weergave op je PC.

Mijn oude CRT TV heeft zoveel overscan dat een deel van de eerste letter van intro credits soms weg valt links.
Volgens mij kan de KiSS standaard geen andere regio's afspelen. Ik heb ook geen Amerikaanse DVD's liggen dus word lastig testen. Behalve dan van een regio 0 NTSC TV serie (West Wing).

Je kan ook geen 24Hz HDMI selecteren in de KiSS config. Alles word omgezet naar of PAL 50Hz of NTSC 60Hz (wat je ook nog van te voren moet instellen). Ik vraag me dus ook af of de TV 3:2 pulldown zal doen en de KiSS dat niet al doet. Eerlijk gezegd weet ik ook niet hoe goede 3:2 pulldown eruit ziet.

Ik zal nog een test doen voor overscan op de HDMI dmv een image die ik naar de specifieke resolutie opstel. Ben daar zelf ook wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa

JinZa

Your life is digital..

Swoosh schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 12:01:
Zo dat is een mooie lap tekst aan waarneming JinZa.

Als je wilt, post dan foto's van hoe hij er uit ziet bij je thuis. Volgens mij heeft nog niemand foto's van de F71 gepost hier. Is altijd leuk om te zien vind ik zelf.
Ik heb helaas geen digicam of zelfs mobiel met camera op dit moment. Misschien kan ik van de week eentje lenen. Moet wel zeggen dat de KiSS en Samsung erg goed bij elkaar passen qua uiterlijk en het best aardig staat op mijn Ikea meubeltje ;)

Overigens als je in de buurt van Amsterdam woont. In de mediamark bij de Arena hebben ze er eentje hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa

JinZa

Your life is digital..

Starks223 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 12:21:
JinZa, bedankt voor de review!!

heb je trouwens een kortingscoupon erbij gekregen?
Nee.. geen kortingscoupon erbij gehad. Zat niet in de doos en als ik de reacties lees hier op de forum zou je die van de winkel moeten krijgen (alleen wist ik dat nog niet toen ik hem afhaalde). Misschien kan ik er nog een ergens regelen. Die €150 kan ik wel gebruiken nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
De series lopen naast elkaar. Dus het is niet zo dat N de M opvolgt ofzo. Verschillende series, verschillende features. De nummers achteraan zeggen wel wat over hoe nieuw ze zijn. 51 is wat oud, 71 is nu recent en binnenkort een 91 (M91 met LEDs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa

JinZa

Your life is digital..

Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 12:45:
mooie review jinza

heb jij eigenlijk de game mode geprobeerd bij de ps2? ben benieuwd of je verschil ziet..

tevreden over goedkoopste.nu? en inderdaad, heb je de samsung coupon ook gekregen?
Ik heb er nog niet echt goed naar gekeken. Ik had hem wel al op game mode gezet maar niet gekeken wat het verschil was met de normale mode. Ik zal proberen vanavond nog even te kijken of ik verschil merk.

Ik ben tot nu toe tevreden over goedkoopste.nu. Ik heb ze een paar keer gebeld en hoefde eigenlijk bijna nooit te wachten voordat ik iemand aan de lijn had. Maar ik heb ze geen technische vragen gesteld. Alleen over levertijd (was sneller dan aangegeven), prijs en aflevering. Ik werd ook terug gebeld met een openstaande vraag en toen mijn TV binnen was. Alleen dus geen coupon gehad.

Hun magazijn/kantoor staat bijna in het centrum van Zaandam. Goed bereikbaar en ook wel goede indruk ervan.

Maar zegt natuurlijk niets over hoe ze reageren als je problemen hebt.. maar je kunt er iig altijd zo naar toe indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
JinZa schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 13:23:
[...]

Nee.. geen kortingscoupon erbij gehad. Zat niet in de doos en als ik de reacties lees hier op de forum zou je die van de winkel moeten krijgen (alleen wist ik dat nog niet toen ik hem afhaalde). Misschien kan ik er nog een ergens regelen. Die �150 kan ik wel gebruiken nu ;)
Ik had het een stuk terug gemeld...ik heb gewoon zo'n coupon bij een lokale winkel (Scheer&Foppen) kunnen krijgen terwijl ik niks gekocht had (ben wel gek met die prijzen :') ). Weet niet of de jonge verkoper het officieel mocht geven maar denk niet dat het zo'n probleem is. Anders je webwinkel er om vragen, als ze een Nederlands model leveren dan horen ze gewoon zulke coupons mee te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

HenkS

Da_king alias HenkS

Misschien vreemde vraag

maar is er een berekening, waarmee je kan berekenen hoeveel inch lcd/tv je het beste kunt nemen, als er x-aantal meter vanaf zit?

opzich vind ik een grote lcd mooi, maar mijn zus zit bij haar thuis, er echt te dicht op (en kan ook niet verder weg gaan zitten) dan is t ook zonde...

dus ik vroeg me af, als je bv 3.5 meter er vanaf zit, dat je max 32'' moet nemen ofzo!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa

JinZa

Your life is digital..

Hoe hoger het nummer achter de letter hoe nieuwer (meestal) het model van die serie. Een LE32M51 is dus een ouder model dan de LE32M61. De letter voor het nummer geeft het model type aan. Een M is dus (technish) anders dan een S serie.

Maar het staat eigenlijk behoorlijk goed uitgelegd in de start post. Wat nou precies de verschillen/voor en nadelen tussen de types is een beetje lastig te vinden. Je kunt in elk geval niet 100% de samsung websites vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
HenkS schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 13:34:
Misschien vreemde vraag

maar is er een berekening, waarmee je kan berekenen hoeveel inch lcd/tv je het beste kunt nemen, als er x-aantal meter vanaf zit?

opzich vind ik een grote lcd mooi, maar mijn zus zit bij haar thuis, er echt te dicht op (en kan ook niet verder weg gaan zitten) dan is t ook zonde...

dus ik vroeg me af, als je bv 3.5 meter er vanaf zit, dat je max 32'' moet nemen ofzo!?
Nee het is nogal persoonlijk wat je het prettigst vindt. Wat kan meespelen is dat als je te dicht op een groot scherm zit je bij bronnen met niet al te hoge resolutie de imperfecties duidelijk gaat zien.

Een tip is misschien, dat als je een idee wilt krijgen van hoe groot een 32 inch of 40 inch wel niet is om naar te kijken qua grootte, je de afmetingen plakt met kranten en dat even ophangen. Zie je wat voor een oppervlak dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa

JinZa

Your life is digital..

HenkS schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 13:34:
Misschien vreemde vraag

Ja er zijn berekeningen.. maar eerlijk gezegd gaat het gewoon van je eigen voorkeur uit. Hoe dichter je erop zit hoe meer 'artifacts' (ruis/MPEG blokken/color bleeding) je ziet. Maar met echt HD materiaal is dit er bijna niet en kan je er eigenlijk niet dicht genoeg op zitten om van alle details te genieten.

Volgens mij zijn er in elk geval geen echte medische redenen waarom je niet dicht bij je TV zou kunnen zitten, behalve natuurlijk als je er gevoelig voor bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
JinZa schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 13:36:
[...]

Hoe hoger het nummer achter de letter hoe nieuwer (meestal) het model van die serie. Een LE32M51 is dus een ouder model dan de LE32M61. De letter voor het nummer geeft het model type aan. Een M is dus (technish) anders dan een S serie.

Maar het staat eigenlijk behoorlijk goed uitgelegd in de start post. Wat nou precies de verschillen/voor en nadelen tussen de types is een beetje lastig te vinden. Je kunt in elk geval niet 100% de samsung websites vertrouwen.
Bedankt ik vat hem nu :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een aantal vragen:

- Als je kijkt naar een le32r7x of een le32m71, is het dan 300 euro extra waard? volgens de specificaties heeft de M-serie alleen 1:6000 contrastratio ipv 1:5000. Deze vraag is wat subjectief maar ook hier kan ik wat aan hebben:)

- Als je een le32r7x vergelijkt met een le37r7x (dus de 37" ipv de 32"), is het dan zo dat de beeldkwaliteit achteruit gaat omdat het beeld alleen met 5" wordt 'upgescaled' en dat het dan merkbaar minder strak wordt?

Mijn bestelling bij elektroopjes is inmiddels geannuleerd 8)7 Niet alleen vanwege de slechte ervaringen die iemand heeft gehad met deze webshop, maar ook omdat ik zelf nog wat tijd nodig heb om een nieuwe beslissing te maken (vandaar de voorgaande vragen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosdijkstra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10-2024
Behardware heeft de 100HZ functie op de nieuwe TV's van Samsung getest:
Ik dacht, deel het ff met de andere tweakers :)

http://www.behardware.com...e-death-of-afterglow.html

Finally, a real progress in games. Three cheers for 100Hz! We just have to point out that the miracle isn´t yet complete as movie rendering didn´t quite convince us. Fluidity and sharpness were ironically a little too much and it didn’t seem like a natural rendering. Too bad this system was implemented on a TV. For movies none of us liked it, however, 100 Hz rendering in games, sporting events and even TV shows was good.

[ Voor 55% gewijzigd door joosdijkstra op 23-10-2006 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tenx Joos, very interesting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-06 18:55

FullThrottle

Tonight's forecast,... dark!

JinZa schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 11:28:
Sneller dan verwacht heb ik al dit weekend mijn samsung le40f71. Ik heb hem bij de webshop (goedkoopste.nu) opgehaald,...
Hoe lang heb je moeten wachten? Ik heb zelf afgelopen vrijdag bij hun mijn bestelling geplaatst en zoals je begrijpt jeuken mijn handen. :9~

Overigens, als je nog zo'n kortingsbon nodig hebt stuur mij dan even een mailtje naar vuilnis1@gmail.com met je adres. Ik verkoop Samsung mp3 spelers waar ik die bonnen voor heb, ik heb echter een stapel bonnen over die ik echt niet nodig zal hebben.

AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robw
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-07 08:34
heeft de le40f71 nu wel of geen 100hz?
op website staat van wel,maar in de handleiding zelf kan ik er niks van terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
robw schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 20:04:
heeft de le40f71 nu wel of geen 100hz?
op website staat van wel,maar in de handleiding zelf kan ik er niks van terugvinden.
Nee heeft hij niet. Samsung Nederland maakt er een potje van met de specificaties. Ik heb hier voor m'n neus een catalogus van Samsung en bij het 32N71 model staat ook al dat hij 100Hz heeft terwijl dit toch echt niet zo is. Best slecht dat ze zo onzorgvuldig zijn.

Bij jou F71 staat overigens in de catalogus wel dat hij geen 100Hz heeft. Dat heeft alleen de M71.

[ Voor 11% gewijzigd door Swoosh op 23-10-2006 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FullThrottle schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 19:37:
[...]

Hoe lang heb je moeten wachten? Ik heb zelf afgelopen vrijdag bij hun mijn bestelling geplaatst en zoals je begrijpt jeuken mijn handen. :9~

Overigens, als je nog zo'n kortingsbon nodig hebt stuur mij dan even een mailtje naar vuilnis1@gmail.com met je adres. Ik verkoop Samsung mp3 spelers waar ik die bonnen voor heb, ik heb echter een stapel bonnen over die ik echt niet nodig zal hebben.
Ik heb ook vorige week besteld en werd vandaag gebeld dat hij er al is! Omdat een andere klant een bestelling heeft gecancelled is deze naar mij doorgeschoven ... nu snel ophalen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

joosdijkstra schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 16:54:
Behardware heeft de 100HZ functie op de nieuwe TV's van Samsung getest:
Ik dacht, deel het ff met de andere tweakers :)

http://www.behardware.com...e-death-of-afterglow.html

Finally, a real progress in games. Three cheers for 100Hz! We just have to point out that the miracle isn´t yet complete as movie rendering didn´t quite convince us. Fluidity and sharpness were ironically a little too much and it didn’t seem like a natural rendering. Too bad this system was implemented on a TV. For movies none of us liked it, however, 100 Hz rendering in games, sporting events and even TV shows was good.
Super artikel! Deze link hoort in de start post!

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackyWookie
  • Laatst online: 18-11-2022
Shiverzz schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:31:
Heeft 1 van de LE40F71B bezitters inmiddels al ervaring met het aansluiten van een (HT)PC middels DVI>>HDMI? Is het überhaupt mogelijk om HD content op deze manier op je panel weer te geven? (gezien die vreemde opmerking in de manual; “Probeer niet om de HDMI/DVI-aansluiting aan te sluiten op de grafische kaart van een pc of laptop. Dat zal resulteren in de weergave van een leeg scherm”). Is het wellicht zo dat alleen HDCP content via HDMI/DVI aangevoerd kan worden?

Enlighten me :) .
Al iemand ervaringen die hij/zij wil delen?

I experience, therefore you are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WackyWookie schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 05:15:
[...]

Al iemand ervaringen die hij/zij wil delen?
Dit staat volgens mij in alle Samsung manuals, maar ik heb al een aantal mensen gehoord die DVI-> HMDI hebben aangesloten.. wat zijn de ervaringen? En waarom adviseren sommigen een VGA aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
Starks223 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 10:43:
Stel je kan dit uitschakelen...
Dan heb je dus geen overscan op je analoog signaal (waar overscan voor bedoelt is) en krijg je dus problemen met je tv zenders.
Of moet je dan gewoon op digitale tv overschakelen en dan is dat probleem ook opgelost???
iemand die hier nog antwoord op wil/kan geven voor me?

Hoe groot is de kans dat Samsung een firmware uitbrengt die ervoor zorgt dat je handmatig overscan uit en aan kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 09:16:
Dit staat volgens mij in alle Samsung manuals, maar ik heb al een aantal mensen gehoord die DVI-> HMDI hebben aangesloten.. wat zijn de ervaringen? En waarom adviseren sommigen een VGA aansluiting
VGA vanwege 1:1 pixelmapping.
DVI->HDMI geeft schijnbaar overscan, maar op AVforums wordt weer gepraat over zwarte balken bij desktopweergave wat weer duidt op underscan?? Dit moet toch te compenseren zijn met bijv. Powerstrip of heeft dit een erg nadelige invloed op de beeldkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa

JinZa

Your life is digital..

FullThrottle schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 19:37:
[...]

Ik had woensdag gebeld en vrijdag hadden ze hem al binnen. Ze zeiden dat het waarschijnlijk ongeveer een week zou duren maar dat ze natuurlijk wel afhankelijk zijn van wat samsung kan leveren.

Als ik geen bon kan krijgen dan weet ik je te vinden. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa

JinZa

Your life is digital..

Starks223 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 09:50:
[...]

iemand die hier nog antwoord op wil/kan geven voor me?

Hoe groot is de kans dat Samsung een firmware uitbrengt die ervoor zorgt dat je handmatig overscan uit en aan kan zetten?
Ga er maar van uit dat dit niet zal gebeuren. Mijn ervaringen bij het lezen van forums is dat er alleen bij extreme problemen/bugs een nieuwe firmware wordt uitgebracht en meestal niet voor nieuwe functionaliteit. Bovendien is het moeilijk zelfd de firmware te vervangen en moet er een monteur langs komen. Maar hopen kan natuurlijk altijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
JinZa kun jij aangeven wat ik van een LE40F71B kan verwachten?
vallen ondertitels weg en worden beeldranden weggesneden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
Benn0 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:52:
...

Werk de code voor het service menu uit de startpost ook op de F71?
Ik heb dit eindelijk maar even geprobeerd, maar deze code werkt niet voor de F71.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa

JinZa

Your life is digital..

Starks223 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 10:57:
JinZa kun jij aangeven wat ik van een LE40F71B kan verwachten?
vallen ondertitels weg en worden beeldranden weggesneden?
Je bedoeld bij 1080P HDMI input via de KiSS speler? Ik zal dit vanavond proberen te testen.

Foto's komen ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maare, om even terug te komen op die kortingsactie.

Je moet dus een aantal papieren naar samsung sturen namelijk:
  • Bon van de LCD
  • Kortingscoupon
  • Barcode?
Aangezien ik de doos van de TV al heb weggedaan heb ik geen barcode meer. Als ze die barcode uitlezen... wat voor gegevens zullen ze dan krijgen? Ook de gegevens van de winkel of alleen het type product? In het laatste geval zou ik graag van iemand een ingescande barcode via de mail ontvangen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
JinZa schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 10:21:
[...]

Ga er maar van uit dat dit niet zal gebeuren. Mijn ervaringen bij het lezen van forums is dat er alleen bij extreme problemen/bugs een nieuwe firmware wordt uitgebracht en meestal niet voor nieuwe functionaliteit. Bovendien is het moeilijk zelfd de firmware te vervangen en moet er een monteur langs komen. Maar hopen kan natuurlijk altijd ;)
De kans is niet groot inderdaad. Voor de eerste R41 of R51 is er in de UK in ieder geval een firmware patch uitgekomen om een tearing probleem op te lossen. Je kreeg toen van Samsung een kabeltje + CD met installatie software om zo zelf de update te doen.

Op de Amerikaanse website staat ergens dat je een service call kunt aanvragen om de overscan weg te laten regelen. Daar moet dus iemand voor langstkomen om of een firmware upgrade te doen, of om een verstopte setting in het bestaande service menu te veranderen. Op het avsforum heeft mog niemand dit laten doen helaas.

Voor zover ik weet heb je (evenveel? tussen de 2% en 4%) overscan op alle ingangen met uitzondering van de VGA ingang.
Dit is eigenlijk alleen een probleem als je een PC wilt aansluiten en als monitor wilt gebruiken. Ga je films afspelen dat is die overscan ook niet zo'n probleem.

Het is meer een principe kwestie. Een perfect digitaal signaal van 1920x1080 moet op een 1920x1080 scherm ook zo worden weergegeven. Niet een paar procent eraf knippen en dan terug schalen naar 1920x1080, dan krijg je namelijk vervorming. Minimaal, maar toch.

Overscan is alleen maar 'nodig' bij analoge TV uitzendingen. Bij DVD's, HD-DVD/BluRay en moderne game consoles is overscan nergens meer voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 11:15:
Maare, om even terug te komen op die kortingsactie.

Je moet dus een aantal papieren naar samsung sturen namelijk:
  • Bon van de LCD
  • Kortingscoupon
  • Barcode?
Aangezien ik de doos van de TV al heb weggedaan heb ik geen barcode meer. Als ze die barcode uitlezen... wat voor gegevens zullen ze dan krijgen? Ook de gegevens van de winkel of alleen het type product? In het laatste geval zou ik graag van iemand een ingescande barcode via de mail ontvangen 8)
Ingescande gaat waarschijnlijk niet werken want er staat in de voorwaarden dat je een originele streepjescode moet insturen. Uit de barcode zouden ze neem ik aan wel kunnen checken via welke leverancier dat product is gegaan. Maar ik heb geen idee wat ze in het echt er werkelijk mee doen.

Vragen stellen over de actie is ook een beetje vervelend aangezien Samsung in de voorwaarden schrijft dat er enkel schriftelijk vragen gesteld kunnen worden, postbus XXX. Denk dat je pas echt achter die dingen komt als: a) je het zelf op de goede hoop probeert b) iemand anders het toevallig probeert en z'n ervaring meldt c) je dit dus per post gaat vragen d) een Samsung medewerker die op de hoogte is hier toevallig wat komt posten B)

Extra tip: ga met je stanleymes langs de Media Markt })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
ik voel me genaait, waarom?
Ik heb de LE32N71 10 dagen voordat deze actie begon aangeschaft en valt dus net met m'n neus BUITEN de welbekende boter. Toch zal ik gaan proberen aanspraak te maken op de 150 euro retourkorting. Ik heb gelukkig wél voor het weggooien van de doos de barcode eruit gesneden.
Ik stuur er gewoon een begeleidende brief bij waarin ik om coulance voor de situatie vraag en ik verzin wel een of andere lulsmoes ofzo hehe. Als ik antwoord krijg zal ik dat hier wel ff posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
Benn0 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 11:55:
[...]
Voor zover ik weet heb je (evenveel? tussen de 2% en 4%) overscan op alle ingangen met uitzondering van de VGA ingang.
Dit is eigenlijk alleen een probleem als je een PC wilt aansluiten en als monitor wilt gebruiken. Ga je films afspelen dat is die overscan ook niet zo'n probleem.

Het is meer een principe kwestie. Een perfect digitaal signaal van 1920x1080 moet op een 1920x1080 scherm ook zo worden weergegeven. Niet een paar procent eraf knippen en dan terug schalen naar 1920x1080, dan krijg je namelijk vervorming. Minimaal, maar toch.

Overscan is alleen maar 'nodig' bij analoge TV uitzendingen. Bij DVD's, HD-DVD/BluRay en moderne game consoles is overscan nergens meer voor nodig.
Dus in principe merk ik er niks van?
Ik ben namelijk bang dat je duidelijk gaat zien dat de randen weggeknipt zijn en dat er bijvoorbeeld ondertitels wegvallen.
Zie dus ook hier:

http://scanline.ca/overscan/

Als ik dus op alle ingangen van een LE40F71B een 1080p signaal kan ontvangen en ik merk niks van de overscan dan is mijn keuze snel gemaakt.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Starks223 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 14:10:
[...]

Dus in principe merk ik er niks van?
Ik ben namelijk bang dat je duidelijk gaat zien dat de randen weggeknipt zijn en dat er bijvoorbeeld ondertitels wegvallen.
Zie dus ook hier:

http://scanline.ca/overscan/

Als ik dus op alle ingangen van een LE40F71B een 1080p signaal kan ontvangen en ik merk niks van de overscan dan is mijn keuze snel gemaakt.... :)
Ik sta op het punt mijn 40F71B op te halen maar dit hele overscan verhaal zet me toch aan het denken. Ik kies deze tv omdat de prijs en het uiterlijk een stuk aantrekkelijker zijn dan de Sony 40W2000 maar als alle inputs een stuk overscan hebben heb ik daar niet zo'n goed gevoel bij. Zoals hiervoven gesteld; het gaat om het principe, ik koop geen full hd toestel om het beeld alsnog te laten scalen, lijkt me onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Shiverzz schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 09:58:
[...]

VGA vanwege 1:1 pixelmapping.
DVI->HDMI geeft schijnbaar overscan, maar op AVforums wordt weer gepraat over zwarte balken bij desktopweergave wat weer duidt op underscan?? Dit moet toch te compenseren zijn met bijv. Powerstrip of heeft dit een erg nadelige invloed op de beeldkwaliteit?
Ik heb mijn HTPC via DVI>HDMI aangesloten.
Via de videokaart instellingen (in mijn geval Nvidia) kun je kiezen voor over- of underscan.
Ik heb nu voor underscan gekozen omdat ik het volledige bureaublad wil hebben en daarnaast heb ik weinig problemen met het extra zwarte randje rondom de weergave. Het stoort me niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 14:48:
het gaat om het principe, ik koop geen full hd toestel om het beeld alsnog te laten scalen, lijkt me onzinnig.
ik denk er eigenlijk hetzelfde over maar als ik helemaal niets van die overscan merk dan maakt het toch niets uit lijkt me.....
Als ik alle content (480p, 720p, 1080i en 1080p) kan afspelen en kan gamen zonder problemen is het toch goed....maar kan ik al dit zonder problemen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Starks223 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 15:40:
[...]

ik denk er eigenlijk hetzelfde over maar als ik helemaal niets van die overscan merk dan maakt het toch niets uit lijkt me.....
Als ik alle content (480p, 720p, 1080i en 1080p) kan afspelen en kan gamen zonder problemen is het toch goed....maar kan ik al dit zonder problemen... :)
Heb je in principe gelijk in maar voor m'n gevoel kan ik dan net zo goed een 1366 x 768 toestel kopen, die kan ook meerdere inputs tonen (1080 wordt gedownscaled) en ik bespaar een hoop geld.
Een van de redenen om full hd te gaan was dat ik dan hd content (toegegeven er is nog niet veel te krijgen) zonder enige processing op m'n scherm kon krijgen. Maar als ik het goed begrijp wordt het beeld alnog gescaled (2 tot 4%) voordat het op het scherm komt ... ik snap werkelijk niet waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa

JinZa

Your life is digital..

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 15:46:
[...]

Heb je in principe gelijk in maar voor m'n gevoel kan ik dan net zo goed een 1366 x 768 toestel kopen, die kan ook meerdere inputs tonen (1080 wordt gedownscaled) en ik bespaar een hoop geld.
Een van de redenen om full hd te gaan was dat ik dan hd content (toegegeven er is nog niet veel te krijgen) zonder enige processing op m'n scherm kon krijgen. Maar als ik het goed begrijp wordt het beeld alnog gescaled (2 tot 4%) voordat het op het scherm komt ... ik snap werkelijk niet waarom.
Niet alle inputs hebben overscan. VGA 1920x1080 is volgens mij zeker 1:1 pixel mapping. Bij de Sony is de max resolutie voor vga 1366x786. Daarentegen kan die blijkbaar wel 1920x1080 met 1:1 pixel mapping weergeven over HDMI.

Was iemand nou al in het service menu gekomen van de Samsung LE40F71 met de standaard code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JinZa schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 15:53:
[...]

Niet alle inputs hebben overscan. VGA 1920x1080 is 100% 1:1 pixel mapping. Bij de Sony is de max resolutie voor vga 1366x786. Daarentegen kan die blijkbaar wel 1920x1080 met 1:1 pixel mapping weergeven over HDMI.

Was iemand nou al in het service menu gekomen van de Samsung LE40F71 met de standaard code?
Ik zal voornamelijk content via hdmi een dvd-speler (in de toekomst hd-dvd of blu-ray) aangesloten hebben dus met dat in het achterhoofd zou die sony beter zijn.

Op zich maakt een beetje overscan me niks uit maar vooral het proces dat het beeld vergroot (en hoeveel tijd dat in beslag neemt) baart me zorgen ...
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.