Volgens mij was al iemand dat gelukt ja. Alleen hebben geen van de huidige F71 bezitters last van de overscan dus heeft ook nog niemand gekeken of je het uit kunt zetten in het service menu.JinZa schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 15:53:
Was iemand nou al in het service menu gekomen van de Samsung LE40F71 met de standaard code?
zijn "overscan" (in hoeverre dit voorkomt) en de missing 100Mhz functie de enige minpunten aan de F-serie eigenlijk?
[ Voor 92% gewijzigd door Starks223 op 24-10-2006 16:31 ]
Zoals ik vanmorgen al schreef, is het mij niet gelukt met de code van de eerste pagina, maar als het iemand wel is gelukt houd ik mij vanharte aanbevolen voor het ontvangen vanm de wel werkende codeBenn0 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:02:
[...]
Volgens mij was al iemand dat gelukt ja. Alleen hebben geen van de huidige F71 bezitters last van de overscan dus heeft ook nog niemand gekeken of je het uit kunt zetten in het service menu.
Verwijderd
Levert 1080p in de praktijk een veel mooier beeld op dan 720p? Ik snap nog steeds niet hoe het beeld percies wordt verwerkt, als je bijvoorbeeld naar een 'normale' dvd kijkt (niet in HD opgenomen), is 1080p dan 'mooier' dan 720p?
Ik dacht toch echt dat ik in dit topic gelezen had dat iemand met een F71 in het service menu de zaptijd heeft aangepast. Het zal wel een N geweest zijn dan.
Ik heb dus de LE32N71, en heb last van ghosting en vind het soms wel erg irritant.
Bij films is het soms even te zien, maar is nog te doen.
Bij sommige spellen is het heel erg duidelijk te zien soms, en is dan ook super irritant.
Het lijkt dat het normaal is bij deze tv, maar ik dacht dat de N serie zo goed was, maar het blijkt dat de M serie dus LE32M71 als "concurrent" van mijn (le32n71) tv nog beter is danwel in het verminderen van "ghosting".
Mijn vraag dus of iemand hier meer van weet, dus of de M serie dus "beter" is dan mijn N versie of heeft de M versie ook weer mindere punten.
Ik heb dus gezien dat de M71 "smooth motion" en 100hz heeft en dat je een veel strakker beeld hebt een eigenlijk geen merkbare ghostin effecten, wat ik dus wel met die van mij heb.
Dus is 100hz en "smooth motion" wel zo goed (merkbaar) dat het de moeite waard is om deze te nemen ipv de N versie?
Bij sommige spellen is het heel erg duidelijk te zien soms, en is dan ook super irritant.
Het lijkt dat het normaal is bij deze tv, maar ik dacht dat de N serie zo goed was, maar het blijkt dat de M serie dus LE32M71 als "concurrent" van mijn (le32n71) tv nog beter is danwel in het verminderen van "ghosting".
Mijn vraag dus of iemand hier meer van weet, dus of de M serie dus "beter" is dan mijn N versie of heeft de M versie ook weer mindere punten.
Ik heb dus gezien dat de M71 "smooth motion" en 100hz heeft en dat je een veel strakker beeld hebt een eigenlijk geen merkbare ghostin effecten, wat ik dus wel met die van mij heb.
Dus is 100hz en "smooth motion" wel zo goed (merkbaar) dat het de moeite waard is om deze te nemen ipv de N versie?
[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]
Het is een verbetering ten opzichte van een TV zonder zulk technologie en dat is meteen waar je voor betaald ten opzichte van een oudere generatie/serie. Dat beetje extra nieuwe technologie. De N71 heeft meer kleuren en de M71 heeft betere beeld prestatie.RAZORDUDE schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 19:36:
...
< dit stukje webruimte is te huur >
Bij welke spellen zie je ghosting? was van plan om deze tv van de week te gaan halen..aangezien ik er voornamelijk op ga gamen (xbox360)...RAZORDUDE schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 19:36:
Ik heb dus de LE32N71, en heb last van ghosting en vind het soms wel erg irritant.
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Hey appart...wil zelf ook deze 32n71 erbij nemen binnenkort. Ik heb overal lopen lezen en in geen enkel forum, nederlands, duits, amerikaans, engels melden gebruikers dit, bij het spelen van hun xboxen en ook niet bij films. Dus ik dacht, dit is geen probleem. Iemand meldde zelfs dat een tennis match prima te volgen was zonder blurring.RAZORDUDE schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 19:36:
Nu vraag ik me ook af, hoe heb je je apparaten aangesloten? Kan het daar aan liggen?
Dat 100Hz van de M71 serie een verbetering is lijkt wel zo te zijn. Maar dat je bij de N71 zo merkbaar last hebt is toch wel vreemd.
Ik had ook neiging om voor de N71 te gaan, als ik dit zo hoor twijfel ik toch, aangezien ik een xbox360 in mijn bezit heb, jammer genoeg nogniet veel reviews online van dit toestel.
Eventueel ben ik bereid om dieper in buidel te tasten en dan te gaan voor de KDL-32V2000 .
Eventueel ben ik bereid om dieper in buidel te tasten en dan te gaan voor de KDL-32V2000 .
Gewoon met je 360 en een paar games naar een winkel gaan en proberen.
wat snap je niet dan? 1080p is 1920x1200, 720p is 1280c720.. flink hogere res dus. en 1080i is minder mooi dan 720p maar mooier dan 720i..Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 17:11:
Levert 1080p in de praktijk een veel mooier beeld op dan 720p? Ik snap nog steeds niet hoe het beeld percies wordt verwerkt, als je bijvoorbeeld naar een 'normale' dvd kijkt (niet in HD opgenomen), is 1080p dan 'mooier' dan 720p?
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Lees net op het Duitse hifi forum dat de optredende overscan van de F serie niet uit te schakelen is via het service menu
(of althans; degene die het geprobeerd heeft kon de optie niet vinden).
Het service menu is overigens te bereiken door achtereenvolgens de volgende toetsen op de ab in te tikken: Power Off -> Info -> Menu -> Mute -> Power On.
Het service menu is overigens te bereiken door achtereenvolgens de volgende toetsen op de ab in te tikken: Power Off -> Info -> Menu -> Mute -> Power On.
er is wel een verschil tussen "prima te volgen" en perfect beeld he... en verwacht ook niet dat eigenaren van zo'n 32n71 er massaal over gaan zitten klagen terwijl ze hem allemaal gekocht hebben op elkaars aanraden vaak.. de 100Hz functie is gewoon zn extra geld dubbel en dwars waard, thats all.. up to you to decide if your wallet can survive the price..Swoosh schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 20:42:
[...]
Hey appart...wil zelf ook deze 32n71 erbij nemen binnenkort. Ik heb overal lopen lezen en in geen enkel forum, nederlands, duits, amerikaans, engels melden gebruikers dit, bij het spelen van hun xboxen en ook niet bij films. Dus ik dacht, dit is geen probleem. Iemand meldde zelfs dat een tennis match prima te volgen was zonder blurring.
Nu vraag ik me ook af, hoe heb je je apparaten aangesloten? Kan het daar aan liggen?
Dat 100Hz van de M71 serie een verbetering is lijkt wel zo te zijn. Maar dat je bij de N71 zo merkbaar last hebt is toch wel vreemd.
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Verwijderd
wat ie vraagt is of het uitmaakt of je tv een non HD DVD upscaled naar 720p of naar 1080p. Ik heb beide nooit gezien dus ik ben daar ook erg benieuwd naar. Mijn gok is echter dat het blote oog bij normale kijkafstand geen enkel verschil ziet.dadj schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 22:39:
[...]
wat snap je niet dan? 1080p is 1920x1200, 720p is 1280c720.. flink hogere res dus. en 1080i is minder mooi dan 720p maar mooier dan 720i..
dadj schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 22:43:
[...]
er is wel een verschil tussen "prima te volgen" en perfect beeld he... en verwacht ook niet dat eigenaren van zo'n 32n71 er massaal over gaan zitten klagen terwijl ze hem allemaal gekocht hebben op elkaars aanraden vaak.. de 100Hz functie is gewoon zn extra geld dubbel en dwars waard, thats all.. up to you to decide if your wallet can survive the price..
Maar dat klopt wel wat je zegt, dat mensen het misschien niet zo snel zeggen als het niet perfect is. Maar als je vaak last hebt van ghosting zoals hierboven vermeld wordt dan zou je wel meer mensen horen klagen denk ik dan. Met veel ghosting/blurring is een tennis of voetbal match niet 'prima te volgen'. En gamen ook niet.
Ik las ook over iemand die specifiek omdat iemand anders het vroeg had getest met z'n xbox360 op ghosting. En hij kon helemaal niks waarnemen. Ik vraag me dan ook af of het niet zo kan zijn dat een brakke kabel zoiets kan veroorzaken.
Verwijderd
Iemand deze al in "the flesh" gezien?
http://www.kieskeurig.nl/...BD1FBC12571DC00415D7E.htm
De eerste LED TV? Volgens http://www.bestbuygadgets...m91-televisie-p-9520.html wel..
De eerste LED TV? Volgens http://www.bestbuygadgets...m91-televisie-p-9520.html wel..
De M91 is nog nergens te verkrijgen.Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 03:23:
Iemand deze al in "the flesh" gezien?
ik zie even door de bomen het bos niet meer, ook na het lezen van de inleiding op pagina 1.
Welke modellen hebben nu 1080p (want dit ondersteunt de xbox360 toch?) en ondersteunen ook HDTV?
Ik zoek een 32'' Samsung namelijk. (mag ook 1 maatje groter)
Ik hoop dat iemand me dit even duidelijk kan maken
tnx!
Welke modellen hebben nu 1080p (want dit ondersteunt de xbox360 toch?) en ondersteunen ook HDTV?
tnx!
Het enige model van Samsung wat 1080p ondersteund is de LE40F71HenkS schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 09:05:
ik zie even door de bomen het bos niet meer, ook na het lezen van de inleiding op pagina 1.
tnx!
Voor de Xbox 360 komt nog een 1080p update maar om te gamen is een 1080p tv niet nodig
Let wel op dat mbt gamen de 100Mhz geen overbodige luxe is....
[ Voor 5% gewijzigd door Starks223 op 25-10-2006 09:18 ]
ok duidelijk!Starks223 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 09:17:
[...]
Het enige model van Samsung wat 1080p ondersteund is de LE40F71
Voor de Xbox 360 komt nog een 1080p update maar om te gamen is een 1080p tv niet nodig
Let wel op dat mbt gamen de 100Mhz geen overbodige luxe is....
dan een andere insteek:
welke modellen zijn 100mhz en ook HDTV (met oog op de toekomst?)
Ik ga hem vooral gebruiken voor gamen (xbox360), films en sport te kijken
tnx!
De M9 serie maakt gebruik van de nieuwe LED backlight technology.
De F7 serie is Full HD en accepteert 1080p.
De M7 serie is 100Hz (geen MHz).
Hopelijk komt er binnen afzienbare tijd een model dat al deze nieuwe technieken combineert (en geen friggin' overscan heeft op HDMI/Component
).
Hopelijk komt er binnen afzienbare tijd een model dat al deze nieuwe technieken combineert (en geen friggin' overscan heeft op HDMI/Component

Dus er is geen model dat FullHD heeft en 100Hz ?Shiverzz schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 09:58:
De M9 serie maakt gebruik van de nieuwe LED backlight technology.
Hopelijk komt er binnen afzienbare tijd een model dat al deze nieuwe technieken combineert (en geen friggin' overscan heeft op HDMI/Component).
Want wat kun je dan het beste kiezen met oog op de komende (zeg 5 jaar) ivm xbox-gaming, films kijken, en sport kijken op tv?
Vraag me nu beetje of, of je dan meer waarde moet hechten aan FullHD of aan de 100HZ
edit:
ik zie dat ik nogal snel klaar ben met kiezen, omdat de F serie geen 32'' heeft
ik zie dat ik nogal snel klaar ben met kiezen, omdat de F serie geen 32'' heeft
[ Voor 6% gewijzigd door HenkS op 25-10-2006 10:09 ]
Als je niet voor 40" of groter gaat heeft 1080p ondersteuning weinig zin. Als je idd een 32" panel zoekt denk ik dat je met jouw wensenpakket het beste voor de LE32M71 kunt gaan.
Brengt samsung eindelijk een leuk 1080P scherm uit, gaan ze zitten kloten met overscan die je niet kunt uitzetten in het menu. Ik ga die helpdesk eens bellen en uitleggen hoe dom dat is, misschien snappen ze dan in korea wat ze moeten veranderen bij de opvolger.
De F71 is nu al helemaal een NO voor mij (alhoewel ik het ook al te veel geld vond)
De F71 is nu al helemaal een NO voor mij (alhoewel ik het ook al te veel geld vond)
Verwijderd
Mothergoose, heb jij al hd bronnen via component/hdmi aangesloten en zoja, in hoeverre is de overscan zichtbaar? Resulteert het in een zwarte balk om het beeld of juist dat het beeld 2-4% wordt opgeblazen?Mothergoose schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:27:
[...]
Zoals ik vanmorgen al schreef, is het mij niet gelukt met de code van de eerste pagina, maar als het iemand wel is gelukt houd ik mij vanharte aanbevolen voor het ontvangen vanm de wel werkende code
Wat ik tot nu toe heb gezien is dat 1920x1080 via de VGA aansluiting zwarte balken van ongeveer 1cm aan alle zijden geeft als je de desktop als beeld geeft, bij HD via windows mediaplayer is dit dan weer weg en lijkt hij een heel klein beetje overscan te hebben, net of het beeld 'net niet' past ik denk een pixel of 3 tot 5 in hoogte.Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 11:39:
[...]
Mothergoose, heb jij al hd bronnen via component/hdmi aangesloten en zoja, in hoeverre is de overscan zichtbaar? Resulteert het in een zwarte balk om het beeld of juist dat het beeld 2-4% wordt opgeblazen?
Maar ik moet daarbij zeggen dat ik nog moet werken aan de instellingen van PC en TV. Maar heb gewoon te weinig tijd.
Ik wil het nog eens testen via HDMI met de upscaler die in m'n HTS9800W zit, ik zoek nog een calibratie DVD, daarmee kan je het het beste testen denk ik. Mocht iemand zo'n DVD hebben zou ik graag een koopietje willen hebben
[ Voor 12% gewijzigd door Mothergoose op 25-10-2006 11:58 ]
Verwijderd
Das helemaal vreemd eigenlijk, veel mensen geven juist aan dat vga 1:1 zou moeten zijn en dat component/hdmi last hebben van overscan.Mothergoose schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 11:56:
[...]
Wat ik tot nu toe heb gezien is dat 1920x1080 via de VGA aansluiting zwarte balken van ongeveer 1cm aan alle zijden geeft als je de desktop als beeld geeft, bij HD via windows mediaplayer is dit dan weer weg en lijkt hij een heel klein beetje overscan te hebben, net of het beeld 'net niet' past ik denk een pixel of 3 tot 5 in hoogte.
Maar ik moet daarbij zeggen dat ik nog moet werken aan de instellingen van PC en TV. Maar heb gewoon te weinig tijd.
Ik ben eigenlijk alleen van plan scart/component/hdmi te gebruiken en ben benieuwd naar de weergave van hd-content via die ingangen. Overscan zou lichte vervorming moeten betekenen en zwarte balken lijkt me helemaal belachelijk!
Het enige fatsoenlijk alternatief voor deze tv is de sony 40w2000 maar die is gewoon 600 euro duurder. Toch zou ik het jammer vinden als ik voor de 'goedkope' oplossing ga en daar spijt van krijg op het moment dat ik een hd-dvd speler aansluit.
Maargoed, mijn belangrijkste probleem met scalen en overscan e.d. is de mogelijke vertraging die het oplevert .. vooral voor games lijkt het me vervelend.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2006 12:06 ]
Misschien niet echt toepasselijk hier, maar:
is er dan bij een ander (goed) merk geen 100hz en FullHD scherm van 32'' ?
Als er dat voor Samsung nog niet is?
is er dan bij een ander (goed) merk geen 100hz en FullHD scherm van 32'' ?
Als er dat voor Samsung nog niet is?
Ik ben even snel naar beneden gegaan.Shiverzz schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 22:42:
Lees net op het Duitse hifi forum dat de optredende overscan van de F serie niet uit te schakelen is via het service menu(of althans; degene die het geprobeerd heeft kon de optie niet vinden).
Deze code/combinatie werkt inderdaad, en ook ik kan niets vinden dat lijkt op het uitschakelen van de mogelijk aanwezige Overscan.
Er zijn 10 opties, te weten:
1) Calibration
2) Option Table
3) White Balance
4) SVP-PX
5) Option Block
6) STV8257/STA323W
7) YC Delay
9) I2C Check
10) W/B Movie
11) Checksum
12) Reset
13) Spread Spectrum
Ik ben in de markt voor een LCD tv, ik heb mijn oog laten vallen op de Samsung LE32S71.

Mooie vormgeving, alle inputs die ik nodig heb, niet te duur ook...
800,- is zo'n beetje het maximum dat ik uit wil geven en met deze TV lukt dat.
Ik wil hem aansluiten op mijn xbox360 via de vga kabel, dat geeft ongetwijfeld een prima beeld.
TV weergave vind ik minder belangrijk, aangezien ik zelden TV programma's kijk. Het gaat mij
om gamen via de 360 en dvd/dvix kijken via de PC.
Wat heeft een duurder model van Samsung voor meerwaarde als de kwaliteit van het TV beeld van minder belang is? Beeldkwaliteit an sich is wel belangrijk, maar het tuner gedeelte boeit me minder.

Ik wil hem aansluiten op mijn xbox360 via de vga kabel, dat geeft ongetwijfeld een prima beeld.
TV weergave vind ik minder belangrijk, aangezien ik zelden TV programma's kijk. Het gaat mij
Wat heeft een duurder model van Samsung voor meerwaarde als de kwaliteit van het TV beeld van minder belang is? Beeldkwaliteit an sich is wel belangrijk, maar het tuner gedeelte boeit me minder.
https://www.strava.com/athletes/10490675
Das balenMothergoose schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 12:25:
Ik ben even snel naar beneden gegaan.
Deze code/combinatie werkt inderdaad, en ook ik kan niets vinden dat lijkt op het uitschakelen van de mogelijk aanwezige Overscan.

Misschien in een van deze menus? Maar als je niet weet waar je mee bezig bent kun je er maar beter afblijven!Mothergoose schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 12:25:
[...]
Ik ben even snel naar beneden gegaan.
Er zijn 10 opties, te weten:
1) Calibration
2) Option Table
5) Option Block
8] Adjust
13) Spread Spectrum
Ik heb al gezocht of er een service manual via internet verkrijgbaar is maar helaas
Niemand heeft tot nu toe nog aangetoont dat de F serie daad werkelijk een slechte overscan heeft. Elke tv gebruikt namelijk overscan voor tv uitzendingen naar mijn weten.Shiverzz schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 12:43:
[...]
Das balen, maar toch bedankt voor het checken. Heb besloten om toch maar te wachten op een nieuwe serie. Hopelijk trekken ze bij samsung nog wat lering uit deze *$&%*#* actie.
eigenlijk zet ik de 100Hz mode met schietspellen vaak juist uit (omdat je soms vervorming ziet als je snel beweegt.) Met racegames, films en TV is het vaak wel mooi, dus ik ben het niet 100% met de conclusie van dat eerdere artikel eens.
Ik heb zelf de 27" versie ervan en die bevalt me prima. De duurdere modellen hebben een wat hoger contrast en dat valt wel te zien als je ze naast elkaar zet, maar nu die bij mij thuis staat ben ik er erg tevreden over, ondanks dat het zwart niet echt 100% zwart is, maar het kijken van beelden vanaf de pc vooral 720P video's is perfect. Het geluid is echter dramatisch slecht, had hiervoor een 55cm philips tv'tje die had een veel beter geluid (en zelfs dat was niet bijzonder).GoldieLox schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 12:31:
Ik ben in de markt voor een LCD tv, ik heb mijn oog laten vallen op de Samsung LE32S71.
[afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door silencedead op 25-10-2006 14:05 ]
Met de LE40F71 in combinatie met de Kiss DP-600 over HDMI zie ik zo op het eerste gezicht niet echt veel verschil tussen 720P of 1080P voor gewone DVD's. Ik denk dat de uiteindelijke kwaliteit voornamelijk afhangt van de kwaliteit van je DVD speler.Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 22:51:
[...]
wat ie vraagt is of het uitmaakt of je tv een non HD DVD upscaled naar 720p of naar 1080p. Ik heb beide nooit gezien dus ik ben daar ook erg benieuwd naar. Mijn gok is echter dat het blote oog bij normale kijkafstand geen enkel verschil ziet.
In de winkel zie ik ook meestal niet echt verschil tussen 1366x768 schermen en 1920x1080 schermen voor gewone DVD materiaal.
I don't have a solution but I admire the problem.
Ik heb gister even snel een test gedaan met mijn KiSS DP-600 speler over HDMI en een JPG plaatje. Volgens mij is de overscan zo rond de 40 pixels met 1080P. Dus zit waarschijnlijk inderdaad rond de 2-4%. Met het afspelen van video materiaal is het me in elk geval nog helemaal niet opgevallen. Ziet er gewoon super strak uit!Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 11:39:
[...]
Mothergoose, heb jij al hd bronnen via component/hdmi aangesloten en zoja, in hoeverre is de overscan zichtbaar? Resulteert het in een zwarte balk om het beeld of juist dat het beeld 2-4% wordt opgeblazen?
Overigens hangt dit ook niet af van de DVD speler hoeveel overscan je TV krijgt. Ik had hier gelezen dat je bijvoorbeeld met een PC kan kiezen voor over of zelfs underscan!?
[ Voor 9% gewijzigd door JinZa op 25-10-2006 14:46 ]
Dat is verder ook sterk afhankelijk van hoe goed de chipset in de DVD speler is die de upscaling naar 720P/1080i of 1080P doet. Uiteindelijk blijft een DVD resolutie natuurlijk laag en zal je nooit hetzelfde prachtplaatje krijgen als bij een echte HD film.JinZa schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 14:31:
[...]
Met de LE40F71 in combinatie met de Kiss DP-600 over HDMI zie ik zo op het eerste gezicht niet echt veel verschil tussen 720P of 1080P voor gewone DVD's. Ik denk dat de uiteindelijke kwaliteit voornamelijk afhangt van de kwaliteit van je DVD speler.
In de winkel zie ik ook meestal niet echt verschil tussen 1366x768 schermen en 1920x1080 schermen voor gewone DVD materiaal.
Ik zie volgens mij geen overscan/underscan op VGA. Ik zal dit nog even precieser testen. Wat me wel opvalt is dat deze Samsung behoorlijk strikt is met welke resoluties je kan gebruiken met je PC. 1920x1080 op 50Hz krijg ik niet werkend. Op HDMI is 50 of 60Hz geen probleem.Mothergoose schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 11:56:
[...]
Wat ik tot nu toe heb gezien is dat 1920x1080 via de VGA aansluiting zwarte balken van ongeveer 1cm aan alle zijden geeft als je de desktop als beeld geeft, bij HD via windows mediaplayer is dit dan weer weg en lijkt hij een heel klein beetje overscan te hebben, net of het beeld 'net niet' past ik denk een pixel of 3 tot 5 in hoogte.
Wat ik wel vervelend vind is dat je volgens mij geen andere 16:9 resoluties beschikbaar zijn. 1360x768 krijg ik niet werkend. Volgens mij werken echt alleen de resoluties die in de handleiding staan
Ik zit ook nog te zoeken naar een calibratie DVDIk wil het nog eens testen via HDMI met de upscaler die in m'n HTS9800W zit, ik zoek nog een calibratie DVD, daarmee kan je het het beste testen denk ik. Mocht iemand zo'n DVD hebben zou ik graag een koopietje willen hebben
Heeft iemand al de cardreader functie uitgebrobeerd van de Samsung LCD. Zogenaamde wiselink.
Ik heb gisteren wat foto's bekeken vanaf een SD kaart maar het valt me op dat de aspect ratio/verhoudingen van foto's niet kloppen aangezien ze altijd tot het volledige scherm worden uitgevuld. Kan je dit aanpassen.. ik kon het zo even niet vinden.
Verder ziet dit er wel leuk uit. Je kan ook MP3's afspelen maar heb ik nog niet getest
Ik heb gisteren wat foto's bekeken vanaf een SD kaart maar het valt me op dat de aspect ratio/verhoudingen van foto's niet kloppen aangezien ze altijd tot het volledige scherm worden uitgevuld. Kan je dit aanpassen.. ik kon het zo even niet vinden.
Verder ziet dit er wel leuk uit. Je kan ook MP3's afspelen maar heb ik nog niet getest
Helaas , heb ook de 27inch maar Xbox 360 kan niet via VGA worden aangesloten. Dat ondersteunt de TV niet .GoldieLox schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 12:31:
[afbeelding]
Zou je me kunnen vertellen hoe de zwartwaardes zijn aangezien dit toch altijd een lastig probleem is bij lcd tv's?JinZa schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 11:28:
Sneller dan verwacht heb ik al dit weekend mijn samsung le40f71. Ik heb....
Verwijderd
Ik heb besloten maar genoegen te nemen met deze tv ondanks de mogelijke tekortkomingen. Het enige alternatief kost nog eens 600 euro meer en dat is me toch net iets teveel. Daarbij vind ik de samsung qua vormgeving mooier dus de kogel is door de kerk.
Zit midden in een verhuizing maar zal proberen vanavond wat pics te maken. Heb helaas geen goede hd bron (nog geen upscaling dvd-speler of xbox360) maar ik kijken wat ik kan doen!
Zit midden in een verhuizing maar zal proberen vanavond wat pics te maken. Heb helaas geen goede hd bron (nog geen upscaling dvd-speler of xbox360) maar ik kijken wat ik kan doen!
Van wat ik zoal heb gelezen kwam dit in andere gebruikerservaringen inderdaad naar voren en bleek het niet aan te passen te zijn. Iets stoms dus van Samsung.JinZa schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 14:52:
Heeft iemand al de cardreader functie uitgebrobeerd van de Samsung LCD. Zogenaamde wiselink.
He, dat hoor ik voor het eerst?carfreak02 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 14:53:
[...]
Helaas , heb ook de 27inch maar Xbox 360 kan niet via VGA worden aangesloten. Dat ondersteunt de TV niet .
[ Voor 10% gewijzigd door estorino op 25-10-2006 15:12 ]
https://www.strava.com/athletes/10490675
Zou je via HDMI eens 24Hz en veelvouden daarvan willen proberen in 1080p.JinZa schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 14:45:
Ik zie volgens mij geen overscan/underscan op VGA. Ik zal dit nog even precieser testen. Wat me wel opvalt is dat deze Samsung behoorlijk strikt is met welke resoluties je kan gebruiken met je PC. 1920x1080 op 50Hz krijg ik niet werkend. Op HDMI is 50 of 60Hz geen probleem.
Wat ik wel vervelend vind is dat je volgens mij geen andere 16:9 resoluties beschikbaar zijn. 1360x768 krijg ik niet werkend. Volgens mij werken echt alleen de resoluties die in de handleiding staanBen benieuwd of je een XBOX360 dan wel lekker via VGA zou kunnen aansluiten?
Ik zit ook nog te zoeken naar een calibratie DVD
Voor de Xbox 360 over VGA kun je binnenkort de veelbesproken 1080p optie gebruiken.
Ik heb Digital Video Essentials (DVE, PAL) en de Silicon Optix HQV Technology Benchmark DVD (HQV, NTSC) hier liggen. Die DVE is in o.a. hier http://www.hometheater.nl/ te bestellen. De HQV rechtstreeks op de Silicon Optix site.
Geen idee , hij heeft inderdaad een VGA ingang . Maar ik sloot hem net aan via de VGA kabel , dan vertelt de TV je dat hij het apparaat niet ondersteund . Dus wil je xboxen moet je via Scart of Component.GoldieLox schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 15:12:
[...]
He, dat hoor ik voor het eerst?De LEXXS71 serie heeft een VGA ingang en bij mijn xbox360 heb ik een VGA kabel, waarom zou dit niet samenwerken? Hoe zou dit anders zijn dan een PC aansluiten via VGA en een desktop van 1360x768 laten zien?
Eerlijk gezegd ben ik een hoge helderheid kijker dus vind het niet zo heel erg als zwart niet helemaal zwart is. Maar volgens mij zit het met deze samsung wel goed. Je kunt ook handmatig de backlight intensiteit aanpassen dmv de 'powersaving' optie op 3 verschillende niveaus (uit mijn hoofd) om het zwart nog zwarter te maken.Resinman schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 14:59:
[...]
Zou je me kunnen vertellen hoe de zwartwaardes zijn aangezien dit toch altijd een lastig probleem is bij lcd tv's?
Ik zal nog proberen binnenkort foto's te plaatsen (hoewel dat nooit echt recht doet tot het echte beeld), maar heb nog wat problemen met de camera
Ik kan dit helaas niet testen. De KiSS die ik heb ondersteund alleen 50 en 60 Hz. Zijn er uberhaupt wel apparaten die 24Hz output hebben? Is er echt ook veel voordeel tov gewoon 50Hz of 60Hz als de speler niet al gewoon goede beeldverwerking toepast?Benn0 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 15:12:
[...]
Zou je via HDMI eens 24Hz en veelvouden daarvan willen proberen in 1080p.
Ik ben wel benieuwd naar deze dashboard update, maar wacht nog wel even af voor ik er nu al 1 koop. Ben ook benieuwd of er nog HDMI kabels komen voor de 360. Had ergens gelezen dat het technisch mogelijk zou moeten zijn.Voor de Xbox 360 over VGA kun je binnenkort de veelbesproken 1080p optie gebruiken.
Ik zit er wel aan te denken om een component kabel voor mijn PS2 te kopen. Zie ook:
http://www.xploder.net/ps2/products/148/Xploder-HDTV-Player.htm
Verwijderd
Dashboard update zou er rond november zijn volgens eurogamer.net, we zullen zien.
Oh en iemand hier van gehoord? Tatung 42" 1080 rond de 1400 euries?
http://www.kieskeurig.nl/...9DE27C12571FE00454B3A.htm
Gisteren bij mediamarkt in Eindhoven gekeken, geen f71 te zien maar de samsung's hebben toch wel een erg mooi beeld. 40" is toch echt niet te groot (er stond trouwens een 70" projectie tv, huge mofo). Maar de sony, philips en sharp zien er toch ook erg mooi uit.
Zat me een beetje zorgen te maken qua grootte maar 40-42 is toch echt goed te doen. Is toch voornamelijk voor de 360, dvd en divx series/movies.
Gisteren bij mediamarkt in Eindhoven gekeken, geen f71 te zien maar de samsung's hebben toch wel een erg mooi beeld. 40" is toch echt niet te groot (er stond trouwens een 70" projectie tv, huge mofo). Maar de sony, philips en sharp zien er toch ook erg mooi uit.
Zat me een beetje zorgen te maken qua grootte maar 40-42 is toch echt goed te doen. Is toch voornamelijk voor de 360, dvd en divx series/movies.
Maar je moet ook bedenken dat een 40" in een winkel er kleiner uitziet dan thuis. Wanneer je een 55cm lcd in de winkel ziet kan je niet bedenken dat iemand zo'n formaat ooit in zijn woonkamer wil hebben.Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 16:07:
Dashboard update zou er rond november zijn volgens eurogamer.net, we zullen zien.
Verwijderd
Ik had mijn LE32R71B al bijna besteld toen mijn vriendin opmerkte dat ze toch niet zo dol was op dat glimmende. Toen ik door ging zoeken kwam ik onder andere bij deze topic terecht. En nu weet ik het dus niet meer
.
Ik wil een 32 inch scherm wat ik voornamelijk ga gebruiken om tv op te kijken, om gewone dvd'tjes op te kijken en af en toe een gedownloade film of aflevering van een serie. Ik zie mezelf niet snel overstappen op BR of HD DVD. Maar wel een mediacenter/divx xvid player of iets kopen.
Ik twijfel nu tussen de M, de N en de R.
Prijzen
32R: 917
32N: 1169 - 150 = 1019
32M: 1309 - 150 = 1159
Graag hoor ik wat de specifieke voordelen zijn van de duurdere modellen (daar kom ik niet uit door die wisselende specs op verschillende samsung sites) en of het prijsverschil jullie inziens het in mijn situatie waard is.
Hoop dat iemand zo vriendelijk is mij te helpen bij deze keuze. Want ondanks de lastige keuze wil ik eigenlijk toch zo snel mogelijk een nieuwe tv
Ik wil een 32 inch scherm wat ik voornamelijk ga gebruiken om tv op te kijken, om gewone dvd'tjes op te kijken en af en toe een gedownloade film of aflevering van een serie. Ik zie mezelf niet snel overstappen op BR of HD DVD. Maar wel een mediacenter/divx xvid player of iets kopen.
Prijzen
Graag hoor ik wat de specifieke voordelen zijn van de duurdere modellen (daar kom ik niet uit door die wisselende specs op verschillende samsung sites) en of het prijsverschil jullie inziens het in mijn situatie waard is.
Hoop dat iemand zo vriendelijk is mij te helpen bij deze keuze. Want ondanks de lastige keuze wil ik eigenlijk toch zo snel mogelijk een nieuwe tv
Je vriendin schiet er in ieder geval niet mee op want ze hebben allemaal zo'n glimmende randVerwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 16:28:
Ik had mijn LE32R71B al bijna besteld toen mijn vriendin opmerkte dat ze toch niet zo dol was op dat glimmende. Toen ik door ging zoeken kwam ik onder andere bij deze topic terecht. En nu weet ik het dus niet meer.
Prijzen
Kijk anders op samsung.de voor specificaties. Die kloppen wel. In het kort: M serie:100hz mode, N serie extra groot kleuren bereik.
Sorry, ik dacht dat je via een PC DVI-HDMI had aangesloten.JinZa schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 15:43:
[...]
Ik kan dit helaas niet testen. De KiSS die ik heb ondersteund alleen 50 en 60 Hz. Zijn er uberhaupt wel apparaten die 24Hz output hebben? Is er echt ook veel voordeel tov gewoon 50Hz of 60Hz als de speler niet al gewoon goede beeldverwerking toepast?
Die 24,48,72,96 opties (alhoewel 1080p24 alleen officieel in de HDMI standaard staat volgens mij) zouden in de toekomst belangrijk kunnen zijn bij HD-DVD, BluRay en betere DVD spelers.
Dat zou wel eens een stuk beter beeld kunnen geven t.o.v. de SCART. Ten eerst is het echt progressive en ten tweede is het beeld via SCART nou niet echt het sterkste punt van Samsung (in ieder geval met de oudere modellen)Ik zit er wel aan te denken om een component kabel voor mijn PS2 te kopen. Zie ook:
http://www.xploder.net/ps2/products/148/Xploder-HDTV-Player.htm
Verwijderd
Wel groter dan een 42" past niet op mn nieuwe meubel maar gamen op een groot scherm is echt te gek. Ik was echt zwaar onder de indruk van het gamen op een 50" en dat was "maar" op een samsung plasma op 720p (redelijk wat hitte van dat scherm trouwens).aex351
Maar je moet ook bedenken dat een 40" in een winkel er kleiner uitziet dan thuis. Wanneer je een 55cm lcd in de winkel ziet kan je niet bedenken dat iemand zo'n formaat ooit in zijn woonkamer wil hebben.
Een 40" zal er inderdaad veeel groter uitzien in mijn huiskamer, misschien zelfs een beetje teveel vh goeie, maar waar ik het voor wil hebben is het uitermate geschikt.
37" is ook een hele mooie maat, dan zou ik eerder moeten kijken naar de sharp 37xd1e.
Verwijderd
En 100Hz is vooral fijn met gamen en sportwedstrijden, toch?Swoosh schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 16:47:
[...]
Je vriendin schiet er in ieder geval niet mee op want ze hebben allemaal zo'n glimmende rand![]()
Kijk anders op samsung.de voor specificaties. Die kloppen wel. In het kort: M serie:100hz mode, N serie extra groot kleuren bereik.
Maakt het qua aansluitingen e.d. nog wat uit?
Ja inderdaad. Heb er zelf geen ervaring mee maar o.a. dadj hier heeft een M71 scherm en vind het toegevoegde waarde hebben. aan jou of je het prijsverschil er voor over hebt.Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 17:31:
[...]
En 100Hz is vooral fijn met gamen en sportwedstrijden, toch?
Maakt het qua aansluitingen e.d. nog wat uit?
Aansluitingen enzo zijn bij M71 en N71 volgens mij zelfde maar zoals ik al zei, je kan op de duitse samsung site mooi de technische specificaties bekijken van alle modellen: samsung.de
Ik zou persoonlijk dan niet voor deze tv gaan (Ten minste als het bij mij niet een defect is!!), het is wel te doen maar het kan soms erg irriant/afleidend zijn.Terryb47 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 20:11:
[...]
Bij welke spellen zie je ghosting? was van plan om deze tv van de week te gaan halen..aangezien ik er voornamelijk op ga gamen (xbox360)...
Ik merk het bij (xbox360):
Call of Duty2: Toen ik in split screen mode speelde en dus mp deed keek ik op de grond en zag oa dat als ik bijvoorbeeld "langs" een wapen keek dat er een soort van rode sluier/veeg/ achteraan kwam, dus echt ghosting lijkt me.
Dead or Alive 4: Er is een level in een gebouw met een hele lange trap en daar staan pilaren en als je dus beweegt met de camera dan zie je dus dezelfde rode ghosting van die pilaren komen en dat is toch niet echt prettig kijken.
Splinter Cell: Double Agent: Bij de training kan je bijvoorbeeld met je camera onder de deur door kijken.
Er stond dus een persoon en toen ik van links naar rechts ging met die camera zag ik een "ghost" van die persoon afkomen, dus weer zo'n rode "sluier".
Algemeen: Verder is het ook te merken bij film dvd's dat je soms rode "vlekken" ziet.
Ik heb hem met component kabel aangesloten.Swoosh schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 20:42:
[...]
Hey appart...wil zelf ook deze 32n71 erbij nemen binnenkort. Ik heb overal lopen lezen en in geen enkel forum, nederlands, duits, amerikaans, engels melden gebruikers dit, bij het spelen van hun xboxen en ook niet bij films. Dus ik dacht, dit is geen probleem. Iemand meldde zelfs dat een tennis match prima te volgen was zonder blurring.
Er is ook een monteur bij mij langs geweest van Samsung, maar volgens hem was alles normaal, tenminste het "ghosting" zou normaal zijn bij deze tv's door de technologie.
De stopcontact waar hij in zit is niet geaard maar denk niet dat dat er invloed op heeft.
Maar omdat ik echt niemand hier over heb gehoord vind ik het toch vreemd.
Of ik stoor me er te veel aan wat me erg stug lijkt, want het is toch echt duidelijk te zien.
[ Voor 3% gewijzigd door RAZORDUDE op 25-10-2006 21:04 ]
Verwijderd
Je kunt ze wel goed krijgen, maar dan moet je wat meer handelingen verrichten:JinZa schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 14:52:
Om een correct beeld te krijgen moet je eerst op info drukken en dan view in het menu selecteren. Pas dan heb je de juiste beeldverhouding.
Zie ook: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/26515167#26515167.
Bedankt voor je reactie. Ik vond het ook vreemd om dit zo te horen van jou aangezien ik het nergens anders las. Bij de schermen van de S71 (en R71 en F71) serie zou ik het dan ook verwachten. En er zijn toch best wat mensen, ook hier, die deze schermen hebben icm xbox360. Maar ja als je zelf zegt dat je niet super kritisch bent ligt het niet aan jou.RAZORDUDE schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 21:03:
[...]
Ik zou persoonlijk dan niet voor deze tv gaan (Ten minste als het bij mij niet een defect is!!), het is wel te doen maar het kan soms erg irriant/afleidend zijn.
Ik merk het bij (xbox360):
Call of Duty2: Toen ik in split screen mode speelde en dus mp deed keek ik op de grond en zag oa dat als ik bijvoorbeeld "langs" een wapen keek dat er een soort van rode sluier/veeg/ achteraan kwam, dus echt ghosting lijkt me.
Dead or Alive 4: Er is een level in een gebouw met een hele lange trap en daar staan pilaren en als je dus beweegt met de camera dan zie je dus dezelfde rode ghosting van die pilaren komen en dat is toch niet echt prettig kijken.
Splinter Cell: Double Agent: Bij de training kan je bijvoorbeeld met je camera onder de deur door kijken.
Er stond dus een persoon en toen ik van links naar rechts ging met die camera zag ik een "ghost" van die persoon afkomen, dus weer zo'n rode "sluier".
Algemeen: Verder is het ook te merken bij film dvd's dat je soms rode "vlekken" ziet.
[...]
Ik heb hem met component kabel aangesloten.
Er is ook een monteur bij mij langs geweest van Samsung, maar volgens hem was alles normaal, tenminste het "ghosting" zou normaal zijn bij deze tv's door de technologie.
De stopcontact waar hij in zit is niet geaard maar denk niet dat dat er invloed op heeft.
Of ik stoor me er te veel aan wat me erg stug lijkt, want het is toch echt duidelijk te zien.
Maar je zegt dus dat het iedere keer rood is, die ghosting. Is dat niet vreemd opzich? Waarom zou het zich in 1 specifieke kleur vertonen en niet de kleuren van het bewegende object die de pixels dan te lang zouden vasthouden.
JinZa,
ik zit te twijfelen of ik de LE-40F71B zal aanschaffen of nog zal wachen.
Ik las dat je met je Kiss wat had zitten spelen om het overscan percentage te benaderen.
Heb je deze JPEG in 1920x1080 formaat gefabriceerd, of is het mogelijk om een native 1080 source af te spelen (niet via een PC maar via een HD speler) om te kijken wat de overscan doet?
Waar ik met name geinteresseerd in ben, is of deze TV 1080i/p signalen komende van van een HD settopbox of blueray/HD-DVD speler via HDMI daadwerkelijk 1:1 laat zien of dat daar ook overscan op wordt toegepast.
Tot nu toe tref ik alleen fora aan waar men overscan in combinatie met een PC-achtige connectie bespreekt, maar niet icm een 1080 STB/HD speler.
Ik las dat je met je Kiss wat had zitten spelen om het overscan percentage te benaderen.
Heb je deze JPEG in 1920x1080 formaat gefabriceerd, of is het mogelijk om een native 1080 source af te spelen (niet via een PC maar via een HD speler) om te kijken wat de overscan doet?
Waar ik met name geinteresseerd in ben, is of deze TV 1080i/p signalen komende van van een HD settopbox of blueray/HD-DVD speler via HDMI daadwerkelijk 1:1 laat zien of dat daar ook overscan op wordt toegepast.
Tot nu toe tref ik alleen fora aan waar men overscan in combinatie met een PC-achtige connectie bespreekt, maar niet icm een 1080 STB/HD speler.
Bedankt voor de reply! Ik zou me echt kapot ergeren aan ghosting (en vooral als ik daarvoor €1200,- zou hebben betaald). tis maar goed dat je het vertelt, want ik heb volgens mij nog nooit iemand hier horen praten/klagen over ghosting met een Samsung LCD tv. Heb je de "game mode" al geprobeerd?RAZORDUDE schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 21:03:
[...]
Ik zou persoonlijk dan niet voor deze tv gaan (Ten minste als het bij mij niet een defect is!!), het is wel te doen maar het kan soms erg irriant/afleidend zijn.
ik heb hem met component kabel aangesloten.
Hoe zou het dan zijn met de LE32R71? Enige ghosting met deze tv? Eerlijke antwoorden graag.
Moet ik dan noodgedwongen een duurdere M71 gaan halen...en dadj zet die 100hz notabene uit voor sommige games, ik heb echt geen zin om bij verschillende game/film een andere setting te kiezen.
(edit: heb in deel1 wat ghosting opmerkingen gelezen, maar geen daarvan vonden het ernstig genoeg)
[ Voor 5% gewijzigd door Terryb47 op 25-10-2006 22:48 ]
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Heeft iemand het nieuwe paneel van de M-serie al in huis? De M91 met de LED-backlight waardoor een (dynamische) contrastverhouding van 1:10000 wordt gehaald?
Ik heb eerst een tijdje gezocht naar het full-HD paneel van de F-serie. Echter, deze zag ik laatst in de winkel naast een pioneer plasma van de 427serie (en 1 van de 507 serie) en was erg teleurgesteld in de beeldkwaliteit. Bij de LCD is zwart meer grijs, terwijl bij de pioneer plasma's het beeld 'perfect' is. Totdat je op kieskeurig bij de 427 reviews alle verhalen over inbranden e.d. ziet.
Ik wil een HTPC op de TV aansluiten, daardoor komt de 427 eigenlijk al niet in aanmerking omdat deze een resolutie van 1024x768 (ofzo) heeft. De 507 versie (50") kan wel een echt breedbeeld (half HD) formaat aan, namelijk 1366x768.
Maar, als je een PC op je TV aansluit zullen er vaak stilstaande beelden weergegeven worden, iets wat absoluut een probleem is voor de pioneer plasma's. Voor elke minuut stilstaand beeld moet je minimaal 4x zo lang naar bewegende beelden kijken. Dus zeg maar dag tegen de xbox en HTPC dacht ik.
Totdat, ik las over de Samsung LE40M91B. Is dat een goede optie?
Ik heb eerst een tijdje gezocht naar het full-HD paneel van de F-serie. Echter, deze zag ik laatst in de winkel naast een pioneer plasma van de 427serie (en 1 van de 507 serie) en was erg teleurgesteld in de beeldkwaliteit. Bij de LCD is zwart meer grijs, terwijl bij de pioneer plasma's het beeld 'perfect' is. Totdat je op kieskeurig bij de 427 reviews alle verhalen over inbranden e.d. ziet.
Ik wil een HTPC op de TV aansluiten, daardoor komt de 427 eigenlijk al niet in aanmerking omdat deze een resolutie van 1024x768 (ofzo) heeft. De 507 versie (50") kan wel een echt breedbeeld (half HD) formaat aan, namelijk 1366x768.
Maar, als je een PC op je TV aansluit zullen er vaak stilstaande beelden weergegeven worden, iets wat absoluut een probleem is voor de pioneer plasma's. Voor elke minuut stilstaand beeld moet je minimaal 4x zo lang naar bewegende beelden kijken. Dus zeg maar dag tegen de xbox en HTPC dacht ik.
Verwijderd
ik heb ook het M71 scherm en gebruik de 100Hz gewoon voor gamen en HD content.Swoosh schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 17:37:
[...]
Ja inderdaad. Heb er zelf geen ervaring mee maar o.a. dadj hier heeft een M71 scherm en vind het toegevoegde waarde hebben. aan jou of je het prijsverschil er voor over hebt.
Aansluitingen enzo zijn bij M71 en N71 volgens mij zelfde maar zoals ik al zei, je kan op de duitse samsung site mooi de technische specificaties bekijken van alle modellen: samsung.de
Voor TV en DVD zet ik de 100hz af want anders is het niet mooi om te zien (in mijn ogen)
Beeld is precies veel te digitaal en de personen plakken als het waar op de achtergrond
Ik heb inderdaad een 1920x1080 jpg gemaakt. Om de 10 pixels had ik een vierkant getekend. Via de VGA aansluiting kon ik alle vierkanten zien. Via de JPG viewer van mijn KiSS ingesteld op 1080P 60Hz via de HDMI aansluiting miste ik een aantal van de vierkanten (ik dacht 4, dus iets van 40 pixels). Op 720P miste ik ook iets van 4 vierkanten. Ik zal het nog een keer nauwkeuriger testen voor de geintresseerden. Zouden er standaarden zijn voor maximale overscan?klootwyk schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 22:06:
JinZa,
Ik zou ik nog graag HDMI via PC willen testen maar moet nog een DVI->HDMI kabel ergens vandaan halen voor een redelijke prijs. Ik had nog even bij MediaMarkt gekeken. Ze hadden alleen Monster kabels. Vroegen iets van 180 Euro voor een 6m kabel. Is me iets te gortig

In de winkels vind ik plasma over het algemeen ook meer 'kleur echt' eruit. Maar bij sommige plasma's zie je ook een soort van korreligheid wat mij stoort. Bovendien zijn er een aantal nadelen met plasma zoals de mogelijkheid tot inbranden (hoewel ik dacht dat dit opgelost was) en ik wilde ook graag mijn PC scherp aan kunnen sluiten.Revadak schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 07:46:
Heeft iemand het nieuwe paneel van de M-serie al in huis? De M91 met de LED-backlight waardoor een (dynamische) contrastverhouding van 1:10000 wordt gehaald?
Let wel op dat in winkels vaak de standaard instellingen worden gebruikt en die zijn niet altijd even goed. Vaak zijn er zoals bij de Samsung LE40F71 nog mogelijkheden om de backlight te dimmen waardoor zwart wel meer zwart wordt. Bovendien zijn er goede mogelijkheden om de kleuren handmatig in te stellen wat ook een boel kan schelen.
Gisteren nog een aflevering Lost op 720P gekeken. Beeld is echt zo strak en kleuren zo helder. Wel altijd weer even schrikken als je dan weer gewone TV gaat kijken.
Ik heb nog een mooie
quote gevonden van Amir, HD-DVD en VC-1 codec specialist bij Microsoft op avsforum over overscan:
How is overscan accomplished for a fixed resolution display?
Badly I am afriad . They simply enlarge the video by 3%, and then map it to 1080p. Since such fractional interpolation is very difficult to do well, you lose frequency response and get some ringing. Upshot is that a 1080p display is NOT 1080p, unless it includes a 1:1 pixel mapping mode.
I have the new Samsung 1080p LCD which is a great set, execpt that it overscans. Fed from a media center, you lose the start bar, etc., making the device useless for PC use.
For our NY HD DVD meet, we had the new Pioneer 1080p Plasma. When feeding it test signals from Toshiba, it would not resolve 1080p. Then I remembered the 1:1 mapping mode and once we turned it on, it resolved all the pixels and the image became sharper. Ditto for new Toshiba LCDs which have 1:1 mapping.
Net, net, you are not really getting a 1080p set, if you can't set it to 1:1 mapping. This is mandatory for PC use and essential to get the best quality out of HD DVD/BD. Wihtout it, you have a low-pass filter softening the image...
ik heb de Samsung helpdesk vandaag even gebeld en die bevestigde de overscan op HDMI ook. Dit zou volgens Samsung gedaan worden om eventuele vage randen die bv een settop box mee zou kunnen sturen niet in beeld te krijgen.
Probleem voor bv Xbox/PS3 was inderdaad bekend, maar er zou geen software update komen omdat ze het kennelijk niet als probleem zien. Zolang je het scherm voor TV/film gebruikt zou je geen kwaliteitsverlies moeten hebben volgens Samsung...
Probleem voor bv Xbox/PS3 was inderdaad bekend, maar er zou geen software update komen omdat ze het kennelijk niet als probleem zien. Zolang je het scherm voor TV/film gebruikt zou je geen kwaliteitsverlies moeten hebben volgens Samsung...
Waar haal jij 720P afleveringen vandaan, waar ik kijk zijn ze er maar heel af en toe.JinZa schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 10:26:
[...]
Gisteren nog een aflevering Lost op 720P gekeken. Beeld is echt zo strak en kleuren zo helder. Wel altijd weer even schrikken als je dan weer gewone TV gaat kijken.
Ik zal ze ook eens bellen. Misschien als ze veel 'gezeur' horen dat ze er ooit wat aan gaan doen. Er moet gewoon een optie op de TV zitten om het aan of uit te zetten (zoals bij de sony's en een paar andere merken).klootwyk schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 11:26:
ik heb de Samsung helpdesk vandaag even gebeld en die bevestigde de overscan op HDMI ook. Dit zou volgens Samsung gedaan worden om eventuele vage randen die bv een settop box mee zou kunnen sturen niet in beeld te krijgen.
Damn, dat duidt er dus niet op dat overscan bij een nieuwe serie Full HD panels verholpen gaat worden aangezien ze het zelf als een soort "meerwaarde" beschouwen.klootwyk schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 11:26:
Zou de Europese versie dan technisch dermate anders zijn dat dit bij "ons" model niet zou kunnen?Benn0 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:52:
Bij de US versies zou de overscan opgelost kunnen worden door een service monteur volgens een FAQ op de US site.
Ik voel een handtekeningenactie aankomen
Of ze weten het niet. Of ze willen het niet.
Het tearing probleem van de oude R41/R51 hebben ze ook pas opgelost met een firmware upgrade nadat er heel veel lawaai was gemaakt op o.a. avforums.
Ik ga er vanuit dat dit in volgende generaties Full HD schermen echt wel aan te passen is per aansluiting, desnoods in het service menu. Maar je, daar heb je nu niets aan.
Het tearing probleem van de oude R41/R51 hebben ze ook pas opgelost met een firmware upgrade nadat er heel veel lawaai was gemaakt op o.a. avforums.
Ik ga er vanuit dat dit in volgende generaties Full HD schermen echt wel aan te passen is per aansluiting, desnoods in het service menu. Maar je, daar heb je nu niets aan.
Bij allekabels.nl of mcsnet.nl kan je die kabels krijgen en dan voor een betere prijs/kwaliteit verhouding.JinZa schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 10:15:
[...]
.....
Ik zou ik nog graag HDMI via PC willen testen maar moet nog een DVI->HDMI kabel ergens vandaan halen voor een redelijke prijs. Ik had nog even bij MediaMarkt gekeken. Ze hadden alleen Monster kabels. Vroegen iets van 180 Euro voor een 6m kabel. Is me iets te gortigKortere varianten waren ook prijzig.
Ik weet niet of je dat hier op GOT mag zeggen. Zoek maar in google op "hd" en "bits". Is wel op uitnodigingsbasis.silencedead schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 11:35:
[...]
Waar haal jij 720P afleveringen vandaan, waar ik kijk zijn ze er maar heel af en toe.
Die M91 heeft nog niemand dus daar kan niemand over zeggen hoe die zwartwaardes nou in het echt zijn. Samsung zegt het wel mooi, maar ja, eerst zien. Kijk anders in het Sony lcd topic hier. Schijnt een nieuw model te zijn die door What HiFi is getest en beter uit de bus kwam in vergelijking met goede plasma's.Revadak schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 07:46:
Verwijderd
silencedead schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 11:35:
[...]
Waar haal jij 720P afleveringen vandaan, waar ik kijk zijn ze er maar heel af en toe.
Uhm, wel eens nieuwsgroepen geprobeerd? Meerdere malen toch wel een nzb'tje voorbij zien komen van hoge resolutie lost seizoen 3.Swoosh schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 13:07:
[...]
Ik weet niet of je dat hier op GOT mag zeggen. Zoek maar in google op "hd" en "bits". Is wel op uitnodigingsbasis.
Wat betreft de sony 40w2000
http://www.kieskeurig.nl/...4E2F5C12571E6004CC3F6.htm
staat geeneens in de pricewatch dus zal de beschikbaarheid wel minimaal zijn.
Ik heb gister een dvi->hdmi kabel gekocht.
En zow mijn Le40F71b aangesloten op pc. op elke willekeurige resolutie nogal wat overscan (hij slikt dus wel gewoon pc resoluties, geen probleem...)
Hij slikt zelfs 1080p @ 60hz je moet alleen ffe vinkje van reduced frequency van je videokaart uitzetten (Ati Radeon 800XT).
Dusja, das flink balen want via dvi zijn de kleuren echt veel mooier (minder mat, minder in elkaar overlopend enzo).
Daarnaast had ik nog het probleem dat de tv nogal wat kraakt als je hem aan/uit zette (als hij dus warm/koud werd).
Ffe gebeld met servicedesk hebben call aangemaakt en er komt een monteur langs om iig dat kraken op te lossen. En ze gingen meteen kijken naar het overscan probleem. Want als dat op amerikaanse modellen op te lossen valt dan viel dat ook op te lossen op europese modellen
Ben dus erug benieuwd... keep ya posted!
En zow mijn Le40F71b aangesloten op pc. op elke willekeurige resolutie nogal wat overscan (hij slikt dus wel gewoon pc resoluties, geen probleem...)
Hij slikt zelfs 1080p @ 60hz je moet alleen ffe vinkje van reduced frequency van je videokaart uitzetten (Ati Radeon 800XT).
Dusja, das flink balen want via dvi zijn de kleuren echt veel mooier (minder mat, minder in elkaar overlopend enzo).
Daarnaast had ik nog het probleem dat de tv nogal wat kraakt als je hem aan/uit zette (als hij dus warm/koud werd).
Ffe gebeld met servicedesk hebben call aangemaakt en er komt een monteur langs om iig dat kraken op te lossen. En ze gingen meteen kijken naar het overscan probleem. Want als dat op amerikaanse modellen op te lossen valt dan viel dat ook op te lossen op europese modellen
Das mooi. Als de monteur de overscan inderdaad kan verhelpen dan zou ik heel graag willen weten hoe! Als dat gewoon via het servce menu kan
Kun je niet stiekem een video camera mee laten draaien als hij daar mee bezig is? Of gewoon vragen hoe hij het doet natuurlijk
Kun je niet stiekem een video camera mee laten draaien als hij daar mee bezig is? Of gewoon vragen hoe hij het doet natuurlijk
Dat kraken heb ik ook als ik mijn tv aan/uit zet, is wel irrant. Vooral als je daarna gaat slapen en een paar minuten gekraak hoor.bwiep schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 15:11:
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Nicebwiep schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 15:11:
Denk dat die kerel het dan erg druk gaat krijgen
Enig idee wanneer hij langskomt?
Verwijderd
Dat kraken heb ik ook maar het lijkt me vrij sterk dat een monteur daar iets aan kan doen... tenzij hij even een nieuw frame ontwikkelt en vervangt. Ik stoor me er dan ook maar niet aan.
Hallo
Vandaag mn nieuwe samsung LE26R71 binnengekregen.,,
ongeloof vet scherm.. ik ook meteen naar de mycom om wat kabeltjes te halen om de tv aan mn computer te koppelen.
Heb 6800 XT met 1 dvi en 1 vga. DVI al bezet voor mn (Samsung
) TFT, maar verkoper overtuigde me ervan dat ik de dvi moest omzetten naar hdmi en dat dat ontzettend mooi beeld gaf.
Ikke die kabels kopen (50 euro, moet 4 meter overbruggen)
Aansluiten en lijkt goed te werken. Toch vond ik de kwaliteit niet helemaal super. Boekje even doorgespit en (zoals ik ook in de topic lees) wordt het afgeraden.
Het doet wel wel goed, maar zal de kwaliteit veel beter zijn als ik gewoon vga-vga doe?
Vandaag mn nieuwe samsung LE26R71 binnengekregen.,,
ongeloof vet scherm.. ik ook meteen naar de mycom om wat kabeltjes te halen om de tv aan mn computer te koppelen.
Heb 6800 XT met 1 dvi en 1 vga. DVI al bezet voor mn (Samsung
Ikke die kabels kopen (50 euro, moet 4 meter overbruggen)
Aansluiten en lijkt goed te werken. Toch vond ik de kwaliteit niet helemaal super. Boekje even doorgespit en (zoals ik ook in de topic lees) wordt het afgeraden.
Het doet wel wel goed, maar zal de kwaliteit veel beter zijn als ik gewoon vga-vga doe?
+ quotes van rest erboven.Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:47:
Dat kraken heb ik ook maar het lijkt me vrij sterk dat een monteur daar iets aan kan doen... tenzij hij even een nieuw frame ontwikkelt en vervangt. Ik stoor me er dan ook maar niet aan.
Mja ik vind dat het kraken bij een tv van 2k euro niet hoort
De man aan de telefoon vertelde me dat ze via de laptop het instellen via de service interface aan de achterkant. Had dus al gevraagt of het niet via het service menu kon
Heb geen cam, maar zal wel verslag doen wat die man verteld enzo
Heeft iemand zijn scherm eigenlijk al es gecalibreerd qua kleurinstellingen enzo? Enige wat ik gedaan heb is helderheid omlaag gezet en contrast iets omhoog en van dynamisch naar standaard gezet.... Dan zijn de grijstinten iig wat beter, en de kleuren niet gigantisch hard...
nou, ik heb het eigenlijk helemaal niet geschakeld aan de tv. Ik kijk tv via de digitale ontvanger en daar zit een optical out op . Dus ik heb het aangesloten met een optical out. Je kunt het toch aansluiten achterop het scherm? niet 5.1 maar dan in 2.1?robw schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 21:30:
aan kenny89 ,hoe heb jij die logitech set achter die samsung zitten?
want ik heb zelf de logitech z5400 met samsung le 40f71 maar ik krijg geen geluid uit het setje.
ik heb het geluid in het samsung menu uitgeschakeld en de audio uitgang vanachter de tv aangesloten op de zijkant van de logitech set met een 2rca naar 3,5mm jack stekker {niet op uiygang van de hoofdtelefoon maar die andere er vlakbij}.
komt wel iets geluid uit maar is vrijwel niet hoorbaar.
Ja dat is inderdaad heel vreemd.Swoosh schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 22:03:
[...]
Bedankt voor je reactie. Ik vond het ook vreemd om dit zo te horen van jou aangezien ik het nergens anders las. Bij de schermen van de S71 (en R71 en F71) serie zou ik het dan ook verwachten. En er zijn toch best wat mensen, ook hier, die deze schermen hebben icm xbox360. Maar ja als je zelf zegt dat je niet super kritisch bent ligt het niet aan jou.
Maar je zegt dus dat het iedere keer rood is, die ghosting. Is dat niet vreemd opzich? Waarom zou het zich in 1 specifieke kleur vertonen en niet de kleuren van het bewegende object die de pixels dan te lang zouden vasthouden.
Ik heb geen idee waar het aan ligt of de xbox zelf of de kabel of de tv.
Game mode al geprobeerd, heb zelfs alles al geprobeerd.Terryb47 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 22:26:
[...]
Bedankt voor de reply! Ik zou me echt kapot ergeren aan ghosting (en vooral als ik daarvoor €1200,- zou hebben betaald). tis maar goed dat je het vertelt, want ik heb volgens mij nog nooit iemand hier horen praten/klagen over ghosting met een Samsung LCD tv. Heb je de "game mode" al geprobeerd?
Hoe zou het dan zijn met de LE32R71? Enige ghosting met deze tv? Eerlijke antwoorden graag.
Moet ik dan noodgedwongen een duurdere M71 gaan halen...en dadj zet die 100hz notabene uit voor sommige games, ik heb echt geen zin om bij verschillende game/film een andere setting te kiezen.
(edit: heb in deel1 wat ghosting opmerkingen gelezen, maar geen daarvan vonden het ernstig genoeg)
Ik ben vandaag naar Foka geweest en heb de LE40F71 en de LE40M71 goed bekeken. De keus om voor Full-HD te gaan moet eigenlijk niet zo moeilijk zijn, echter op de een of andere manier speelt in mijn achterhoofd mee dat 100hz voor gaming wel wat uitmaakt.
Kan een LE40F71 bezitter wellicht een keer de game-modus uit testen met een 360 aangesloten op VGA en zijn/haar bevindingen posten? Ik ben zeer benieuwd of er uberhaupt sprake is van ghosting.
Het aansluiten van de 360 en mijn htpc en het gegeven dat de F full-hd is voor mij een belangrijke reden. De 360 daarvan hoop ik dat bij de volgende update 1080 ondersteund zal worden en er een hdmi kabel uit zal komen, niet dat het nu met een VGA kabel slecht zal zijn. Het kijken van HD films via mijn htpc (en hopelijk ook met de 360 met HD-DVD uitbreiding) is iets wat ik heel graag wil.
Jammer dat men bij Foka geen 360 heeft staan om mensen te overtuigen.
Keuzes, keuzes ....
Kan een LE40F71 bezitter wellicht een keer de game-modus uit testen met een 360 aangesloten op VGA en zijn/haar bevindingen posten? Ik ben zeer benieuwd of er uberhaupt sprake is van ghosting.
Het aansluiten van de 360 en mijn htpc en het gegeven dat de F full-hd is voor mij een belangrijke reden. De 360 daarvan hoop ik dat bij de volgende update 1080 ondersteund zal worden en er een hdmi kabel uit zal komen, niet dat het nu met een VGA kabel slecht zal zijn. Het kijken van HD films via mijn htpc (en hopelijk ook met de 360 met HD-DVD uitbreiding) is iets wat ik heel graag wil.
Jammer dat men bij Foka geen 360 heeft staan om mensen te overtuigen.
Keuzes, keuzes ....
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Dat van het filmen was natuurlijk maar een geintjebwiep schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 17:40:
De man aan de telefoon vertelde me dat ze via de laptop het instellen via de service interface aan de achterkant. Had dus al gevraagt of het niet via het service menu kon(maar daar had ik dus al ffe in gezocht en kon niets vinden).
Heb geen cam, maar zal wel verslag doen wat die man verteld enzo
Nou, ik ben bijzonder nieuwsgierig of het gaat lukken. Wel vreemd dat ze via de service poort meer kunnen regelen dan via het service menu. Ik dacht dat die service poort alleen maar voor updates was. Misschien hebben ze op die laptop een wat mooiere interface voor het service menu.
Anyway als die overscan goed weg te regelen is en de Samsung helpdesk is hiervan ook op de hoogte dan ga ik dit scherm zeker ook bestellen
Heb je een referentie nummer gehad voor deze storing? Als dat zo is dan kunnen anderen misschien hieraan refereren bij het melden van hun probleem met overscan.
Verwijderd
Ja, die overscan zo verhelpen zou voor mij ook goed genoeg zijn. Ik kijk erg uit naar dat verslag. Enig idee wanneer die persoon komt?
Ok, het overscan probleem met de F71 begint een beetje bij me te duizelen. Heb ik bovenstaande nu goed begrepen als ik het als volgt samenvat:
1. Overscan vind plaats op alle ingangen m.u.v. de vga poort
2. De VGA ingang heeft 1:1 pixel mapping
3. De overscan is ongeveer 2%-4% van het beeld (wat is het nu exact?)
4. De overscan kan betekenen dat de beeldkwaliteit minder is dan zou kunnen.
5. De overscan kan een lichte vertraging veroorzaken in de weergave door het onnodig opnieuw scalen van het beeld.
6. Overscan is niet uit te zetten via het servicemenu.
7. Bij de Amerikaanse modellen is de overscan wel door een servicemonteur uit te zetten.
8. bwiep krijgt een monteur op bezoek en gaat ons inlichten of die de problemen kan oplossen.
Naast het principiële punt dat een 1080p TV op de digitale ingangen geen overscan zou moeten hebben is mijn vraag in hoeverre gebruikers tot nu toe echt last hebben gehad van de nadelen. Punt 2 is natuurlijk van vitaal belang i.v.m. het gebruik i.c.m.een computer. Punt 5 vind ik belangrijk i.v.m. het aansluiten van een Xbox360. Heeft iemand daar al ervaring mee?
1. Overscan vind plaats op alle ingangen m.u.v. de vga poort
2. De VGA ingang heeft 1:1 pixel mapping
3. De overscan is ongeveer 2%-4% van het beeld (wat is het nu exact?)
4. De overscan kan betekenen dat de beeldkwaliteit minder is dan zou kunnen.
5. De overscan kan een lichte vertraging veroorzaken in de weergave door het onnodig opnieuw scalen van het beeld.
6. Overscan is niet uit te zetten via het servicemenu.
7. Bij de Amerikaanse modellen is de overscan wel door een servicemonteur uit te zetten.
8. bwiep krijgt een monteur op bezoek en gaat ons inlichten of die de problemen kan oplossen.
Naast het principiële punt dat een 1080p TV op de digitale ingangen geen overscan zou moeten hebben is mijn vraag in hoeverre gebruikers tot nu toe echt last hebben gehad van de nadelen. Punt 2 is natuurlijk van vitaal belang i.v.m. het gebruik i.c.m.een computer. Punt 5 vind ik belangrijk i.v.m. het aansluiten van een Xbox360. Heeft iemand daar al ervaring mee?
AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4
Verwijderd
Punt 3 kan voor je XBOX360 ervaring een veel groter probleem zijn eens de update er komt voor 1080p aan te kunnen. De HUDs aan bovenkant en onderkant van het scherm zouden hier wel eens door kunnen wegvallen wat nefast zou zijn. Maar ik denk altijd het ergste, ik heb nog geen concreet beeld met overscan gezien.
Een korte [LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 3 onderbreking :
Het is weer tijd voor de GoT verkiezingen 2006: nominaties en categorieën : Nomineer [LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 3 voor beste thread/topic van het jaar (en in andere catagorien die je maar kan verzinnen). Eventueel mogen jullie mij ook nomineren voor beste t.net user alle tijden
[ Voor 5% gewijzigd door aex351 op 27-10-2006 03:59 ]
dit is zeer goed nieuws, als blijkt dat de monteur het bij europese modellen niet kan uitschakelen dan ga ik zeker wachten tot weer nieuwe modellen komen.bwiep schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 15:11:Ffe gebeld met servicedesk hebben call aangemaakt en er komt een monteur langs om iig dat kraken op te lossen. En ze gingen meteen kijken naar het overscan probleem. Want als dat op amerikaanse modellen op te lossen valt dan viel dat ook op te lossen op europese modellen
kan die het wel uitschakelen dan is de Samsung LE40F71B dus echt wel Best Buy 2006....
Klopt het als ik zeg dat: Als de Overscan uit staat, je alleen misschien slecht beeld zult hebben als je een antennekabel rechtstreeks aansluit op de tv maar als je digitale tv via de decoder kijkt je altijd goed beeld zal hebben?
Als dat zo is dan zou dat voor mij een onoverkomelijk bezwaar zijn. Aan de andere kant, ik heb mijn xbox360 nu aan een Sony Triniton conventionele breedbeeld hangen. Daar heb ik nu toch ook last van overscan? In het gebruik merk ik daar dan niets van. Of maak ik hier een denkfout en corrigeert de Xbox360 het beeld omdat hij "weet" op basis van de instellingen dat hij aan een conventionele tv hangt?Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 23:59:
Punt 3 kan voor je XBOX360 ervaring een veel groter probleem zijn eens de update er komt voor 1080p aan te kunnen. De HUDs aan bovenkant en onderkant van het scherm zouden hier wel eens door kunnen wegvallen wat nefast zou zijn. Maar ik denk altijd het ergste, ik heb nog geen concreet beeld met overscan gezien.
AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4
Verwijderd
Een dag vertraagd maar nu dan toch ... foto's! Een leuke vergelijking tussen de oude 82cm philips en de samsung!

Ik zal straks als het licht beter is nog een paar foto's maken ...
Eerste indruk is dat het beeld out of the box vreselijk is maar met een paar instellingen helemaal in orde. Helaas heb ik alleen een el cheapo pioneer dvd spelertje zonder hdmi of component maar zelfs dat ziet er prima uit ... heb m'n laptop even via vga aangesloten, lijkt 1920 x 1080 1:1 maar dat moet ik nog even testen ...
Later meer ... nu werken!

Ik zal straks als het licht beter is nog een paar foto's maken ...
Eerste indruk is dat het beeld out of the box vreselijk is maar met een paar instellingen helemaal in orde. Helaas heb ik alleen een el cheapo pioneer dvd spelertje zonder hdmi of component maar zelfs dat ziet er prima uit ... heb m'n laptop even via vga aangesloten, lijkt 1920 x 1080 1:1 maar dat moet ik nog even testen ...
Later meer ... nu werken!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2006 08:42 ]
Ziet er goed uit yhtomit. Hij is niet veel groter dan je vorige tv he?
Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen.
Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen.
Dat heb je netjes samengevat FullThrottle
Ik heb in een post op avsforum proberen aan te tonen wat het effect is van overscan. De gebruikte methode is natuurlijk een benadering van wat de Samsung processing doet maar het principe klopt. De reactie is ook wel leuk, die slaat de plank nogal mis
Veel informatie over de Amerikaanse versie (S4096) van dit model te vinden daar.
Download de demo's maar eens als je de games niet hebt en je ziet wat ik bedoel.
Ik heb in een post op avsforum proberen aan te tonen wat het effect is van overscan. De gebruikte methode is natuurlijk een benadering van wat de Samsung processing doet maar het principe klopt. De reactie is ook wel leuk, die slaat de plank nogal mis
Veel informatie over de Amerikaanse versie (S4096) van dit model te vinden daar.
Ik ga er van uit dat de aanbieders van digitale TV zelf al overscan toepassen en jou dus een schoon signaal aanbieden. Zeker de leveranciers van decoders met een component of HDMI aansluiting.Starks223 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 08:28:
Klopt het als ik zeg dat: Als de Overscan uit staat, je alleen misschien slecht beeld zult hebben als je een antennekabel rechtstreeks aansluit op de tv maar als je digitale tv via de decoder kijkt je altijd goed beeld zal hebben?
De spel ontwikkelaars houden rekening met overscan en plaatsen dus geen belangrijke informatie in de buitenste ~5-10% van het beeld. Behalve de ontwikkelaars van Ridge Racer 6 en GRAW.....FullThrottle schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 08:38:
Aan de andere kant, ik heb mijn xbox360 nu aan een Sony Triniton conventionele breedbeeld hangen. Daar heb ik nu toch ook last van overscan? In het gebruik merk ik daar dan niets van. Of maak ik hier een denkfout en corrigeert de Xbox360 het beeld omdat hij "weet" op basis van de instellingen dat hij aan een conventionele tv hangt?
Download de demo's maar eens als je de games niet hebt en je ziet wat ik bedoel.
[ Voor 53% gewijzigd door PeterPan op 27-10-2006 08:57 ]
Nee heb nog geen referentienummer gehad. Maar ik had al duidelijk gemaakt dat er een audio video forum op de achtergrond meekijkenBenn0 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 20:44:
[...]
Dat van het filmen was natuurlijk maar een geintje![]()
Nou, ik ben bijzonder nieuwsgierig of het gaat lukken. Wel vreemd dat ze via de service poort meer kunnen regelen dan via het service menu. Ik dacht dat die service poort alleen maar voor updates was. Misschien hebben ze op die laptop een wat mooiere interface voor het service menu.
Anyway als die overscan goed weg te regelen is en de Samsung helpdesk is hiervan ook op de hoogte dan ga ik dit scherm zeker ook bestellen
Heb je een referentie nummer gehad voor deze storing? Als dat zo is dan kunnen anderen misschien hieraan refereren bij het melden van hun probleem met overscan.
En alle vragen omtrend overscan op hdmi. Mja dat zie je wel... omdat je geen 1:1 pixelmapping hebt krijg je een vaag stretching en dan gaat er scherpte verloren. tov vga zijn de kleuren wel veel strakker.
Meest irritante is dat bv met MCE je dan je start balk en shit niet ziet. Maar via de vga interface ziet het er nog steeds verbluffend mooi uit
(owja en ben nog steeds opzoek naar testbeeld generator om contrast/kleur e.d. echt in te regelen jullie een idee?)
Kijk even of je de DVE test DVD ergens op de kop kunt tikken.bwiep schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 09:13:
(owja en ben nog steeds opzoek naar testbeeld generator om contrast/kleur e.d. echt in te regelen jullie een idee?)
Op http://www.w6rz.net/ kun je diverse testsignalen downloaden maar die staan allemaal in Transport Stream (.ts) formaat dus die kun je alleen met je PC afspelen. Hier http://www.pbase.com/jackcnd/display_tests kun je testplaatjes downloaden.
Ik heb er ook een logitech 5400 bij gekocht. Gewoon aangesloten met de audio out uitgang achterop de tv met een 3.5mm jack naar 2 x RCA / Tulp kabeltje. Niet vergeten je logitech op 3xstereo mode in te stellen met schakelaartje achter op de control center.kenny89 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 18:15:
[...]
nou, ik heb het eigenlijk helemaal niet geschakeld aan de tv. Ik kijk tv via de digitale ontvanger en daar zit een optical out op . Dus ik heb het aangesloten met een optical out. Je kunt het toch aansluiten achterop het scherm? niet 5.1 maar dan in 2.1?
Dit is overigens nog een klein nadeeltje van deze TV; geen digitale audio uitgang. Dus je HDMI's die je nu in je TV stop met eventuele digitale geluid kan je niet via de TV doorlussen naar je Hifi.
[ Voor 13% gewijzigd door JinZa op 27-10-2006 10:07 ]
Dit topic is gesloten.