[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 3

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 38.183 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

JinZa schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 10:05:
Dit is overigens nog een klein nadeeltje van deze TV; geen digitale audio uitgang. Dus je HDMI's die je nu in je TV stop met eventuele digitale geluid kan je niet via de TV doorlussen naar je Hifi.
Dat is evt nog wel op te lossen door een receiver met HDMI I/O te gebruiken;
HD Source -> Receiver -> HD panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166898

Hmm, ik krijg een foutmelding op die link voor de verkiezingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-05 21:19

JinZa

Your life is digital..

Shiverzz schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 10:33:
[...]

Dat is evt nog wel op te lossen door een receiver met HDMI I/O te gebruiken;
HD Source -> Receiver -> HD panel.
Dit is inderdaad een oplossing. Alleen zijn goede HDMI receivers (ook met meerdere HDMI inputs, die ook nog het liefst v1.3 ondersteunen) op dit moment nog behoorlijk onbetaalbaar volgens mij.

I don't have a solution but I admire the problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikske_007
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-01 12:51
Feli yhtomit , mooi scherm 8)
welk type is het eigenlijk

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

JinZa schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:04:
Dit is inderdaad een oplossing. Alleen zijn goede HDMI receivers (ook met meerdere HDMI inputs, die ook nog het liefst v1.3 ondersteunen) op dit moment nog behoorlijk onbetaalbaar volgens mij.
Klopt. Ik heb überhaupt nog geen receiver voorbij zien komen die HDMI 1.3 ondersteund (laat staan met DTS HD decoder aan boord). Denk echter dat het het niet zo lang meer zal duren voordat deze verschijnen wanneer de BR/HD DVD formats op gang komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-05 10:21
Anoniem: 28484 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 08:42:
Een dag vertraagd maar nu dan toch ... foto's! Een leuke vergelijking tussen de oude 82cm philips en de samsung!

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik zal straks als het licht beter is nog een paar foto's maken ...

Eerste indruk is dat het beeld out of the box vreselijk is maar met een paar instellingen helemaal in orde.
Vraagje : Welke instellingen heb je gewijzigd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28484

carfreak02 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:42:
[...]

Vraagje : Welke instellingen heb je gewijzigd ?
Ik heb die DNI uitgezet en de beeldinstellingen op 'film' gezet. Veel zachter, natuurlijker beeld. Snap ook waarom, in die setting wordt veel scherpte uit het beeld gehaald, een goede setting voor low-res content dus ...

Heb helaas weinig tijd om te experimenteren ... zal in de loop van de dag ook proberen wat foto's te posten als het scherm op m'n laptop aangesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAZORDUDE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Anoniem: 28484 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 08:42:
Een dag vertraagd maar nu dan toch ... foto's! Een leuke vergelijking tussen de oude 82cm philips en de samsung!

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik zal straks als het licht beter is nog een paar foto's maken ...

Eerste indruk is dat het beeld out of the box vreselijk is maar met een paar instellingen helemaal in orde. Helaas heb ik alleen een el cheapo pioneer dvd spelertje zonder hdmi of component maar zelfs dat ziet er prima uit ... heb m'n laptop even via vga aangesloten, lijkt 1920 x 1080 1:1 maar dat moet ik nog even testen ...

Later meer ... nu werken!
Welke tv is het eigenlijk?
Als het de LE32N71 is, en heb je een xbox360 er op aangesloten, heb je ook ghosting of andere problemen ontdekt?

Dit is trouwens een effect wat ik nagemaakt hebt wat ik zag op mijn tv tijdens het spelen van de Rainbow6: Vegas demo op de xbox360. (het zag er op mn tv nog duidelijker uit dus meer contrast)
Zo zag de lucht er dus uit, en zag je het op een meter afstand nog duidelijk.
Maar zowieso zou het er op 30cm afstand niet zo uitmoeten zien.
Ik neem aan dat ookal zit je er met 30cm vanaf dat je nog een goede gradient moet zien.

Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/8941/skylcdko3.jpg

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wel kan het niet ook zo zijn dat de demo nog niet geoptimaliseerd is?

of heb je dit bij films en andere games ook gezien? En voor de duidelijkheid, op de f71 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

RAZORDUDE schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 20:24:
[...]

Ja dat is inderdaad heel vreemd.
Ik heb geen idee waar het aan ligt of de xbox zelf of de kabel of de tv.

[...]

Game mode al geprobeerd, heb zelfs alles al geprobeerd.
de game mode is helemaal niet mooi! geeft rot kleuren en werkt sowieso alleen via vga (op mijn m71).. xb360 lekker via component aansluiten en gaan met die banaan... zelf vind ik de (customized) movie mode het beste bij veel games.

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linksys2006
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-05 21:56
Bedankt voor alle posts hier, deze zijn erg nuttig voor me geweest _/-\o_
ik heb de Samsung Le40F71 besteld, en hoop dat ik hem morgen kan ophalen :P

Ik heb alleen 1 opmerking betreffende de vorige posts over HDMI 1.3 in de le40f71

The demonstrations will preview high-definition (HD) video and audio technology that will begin hitting the consumer market in November and continue rolling out in 2007. According to announcements by manufacturers, among the first consumer products with HDMI 1.3 features to reach the market will be the PLAYSTATION®3 (PS3) from Sony Computer Entertainment Inc. in November, the HD-XA2 HD DVD player from Toshiba America Consumer Products, LLC in December, and the EMP-TW1000, a 3LCD 1080p projector from Epson in December.
During the first half of 2007 we expect to see HDTVs with HDMI 1.3 functionality, allowing them to display Deep ColorTM content

BRON: www.hdmi.org en http://www.siliconimage.com/

Dus naar ik aanneem geen 1.3 in deze LCD, ook al zeg Samsung van wel. (bron eerdere post) :X

[ Voor 6% gewijzigd door linksys2006 op 27-10-2006 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-05 22:35
linksys2006 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:03:
Bedankt voor alle posts hier, deze zijn erg nuttig voor me geweest _/-\o_
ik heb de Samsung Le40F71 besteld, en hoop dat ik hem morgen kan ophalen :P
Een paar mooie foto's als dank voor al onze informatieve posts lijkt me wel het minste ;)
Waar heb je 'm besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

DoctorV64

Cosmopoliet

En niet geheel onbelangrijk, was het een goede prijs??

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194777

Ik heb sinds 4 weken een LE37R72B, nu ben ik zo stom geweest :( 8)7 om in het service menu naar calibration te gaan, en daar heb ik bij AV calibartion op de verkeerde knop van de AB gedrukt, nu staat daar FAIL achter en ik krijg dit niet meer terug, wie weet een oplossing hiervoor. :'(

Verder vertoont de tv een heel vreemd probleem,wat al was voordat het voorgaande aan de hand was, dit was nl de reden dat ik in het service menu ben gaan kijken.
Als de tv een paar uur aan staat , zie ik in de teletekst schermen boven iedere letter R of r een streepje, en als het scherm van teletekst wit is zoals bij sbs6, staat er tevens onder iedere W of w een dikke streep, ook in het menu van de tv verschijnen dan allemaal groene liggende streepjes
In het tv beeld zelf zie ik niets vreemds. ;)
Ik denk dat ik maar een garantie melding moet gaan doen. ?:( :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klootwyk
  • Laatst online: 23:40
heeft iemand een link naar discussies over de Amerikaanse F71, waarbij het opgelost zou zijn? Zeker niet uit af te leiden hoe je het met de Europese F71 kunt doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Maximus

There is no substitute

Ik heb mijn oog laten vallen op een Samsung LE23R71B tv. Deze is 23" en heeft een mooi zwart uiterlijk. Nu ben ik benieuwd of deze keuze ook jullie keuze zou zijn geweest. Ik kan de tv met mijn studentenbudget voor 555 euro kopen en dit zijn de overige belangrijke specificaties:

- 23" 1366 * 768 display
- 2000:1 contrast
- 500 cd/m2
- 2x SCART
- S-Video
- Component ingang
- 1x HDMI
- VGA uitgang
- Koptelefoonuitgang

Om mijn post te completeren nog een foto van de tv:

Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/9D1720DCAAABC29EC12571DF0042FAB7_big.jpg

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Laatst online: 06:41
Maximus schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 08:57:
Ik heb mijn oog laten vallen op een Samsung LE23R71B tv. Deze is 23" en heeft een mooi zwart uiterlijk. Nu ben ik benieuwd of deze keuze ook jullie keuze zou zijn geweest. Ik kan de tv met mijn studentenbudget voor 555 euro kopen en dit zijn de overige belangrijke specificaties:

- 23" 1366 * 768 display
- 2000:1 contrast
- 500 cd/m2
- 2x SCART
- S-Video
- Component ingang
- 1x HDMI
- VGA uitgang
- Koptelefoonuitgang

Om mijn post te completeren nog een foto van de tv:

[afbeelding]
toon volledige bericht
Zeker een mooie tv maar, persoonlijk denk ik wat te klein. Heb zelf een LE27S71 en vind dat een mooie maat voor in mijn kamer. (zit er tussen de 1 en 2 meter vanaf) Het betekent wel dat je nog ff door moet sparen maar denk dat je er wel meer plezier van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Nu online

Maximus

There is no substitute

Ik heb nu een 55cm 4:3 Samsung tv'tje, ik heb deze tv bekeken bij de mediamarkt en daar vond ik de TV groot genoeg. Het gaat mij meer om of de opties die op deze tv zitten toereikend zijn voor de toekomst.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Laatst online: 06:41
Maximus schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 10:50:
Ik heb nu een 55cm 4:3 Samsung tv'tje, ik heb deze tv bekeken bij de mediamarkt en daar vond ik de TV groot genoeg. Het gaat mij meer om of de opties die op deze tv zitten toereikend zijn voor de toekomst.
Ik had zelf ook een 55cm tv, en juist voor de toekomst heb ik nu flink wat groters genomen die ik als ik op me zelf ga wonen nog redelijk in me woonkamer kan zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Volgens mij als je een 55 cm 4:3 tv hebt is die in hoogte van het beeld vergelijkbaar met een 26/27" breedbeeld tv. Als je dan voor een 27 inch gaat hou je dus dezelfde hoogte maar krijg je er 2 vlakken (breedbeeld) in de breedte bij. Bij 23" lijkt het me dat het kleiner gaat lijken.

Wat betreft de toekomst: hij is HD ready en er zit een HDMI poort op, dus dat is okay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194886

Ik stond op het punt om een LE32N71 aan te schaffen (de nieuwste samsung 32 incher toch?), maar toen las ik op dit forum dat er vaak dode pixels en brightdots in het scherm zitten. bijvoorbeeld bij deze kerel:
Roberto schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 19:13:
Hebben die Samsung 32" pannels (M61 / N71) niet enorm veel last van live pixels?

Nu 3 schermen gezien ... allemaal meer dan 1 brightdot... nieuw uit de doos :/
|:(

Dit heeft me even doen wachten met de aanschaf. Maar ik wil niet lang meer wachten... :/
Hoe ernstig is dit probleem? Ik begrijp dat ik me hier in een samsung-fanboy kamp bevind, maar is de sony KDL-32V2000 niet een beter alternatief? In principe ben ik gewoon op zoek naar de beste 32 incher op dit moment. Design laat ik even buiten beschouwing. Ik hoop dat jullie nog zin hebben om mij te antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48079

Wat gebeurt er eigenlijk als je 1080p- materiaal afspeelt (bijvoorbeeld via de pc) op een HD ready TV (720p/1080i)? Is het wel mogelijk om dit af te spelen?

Ik zit namelijk nog steeds te twijfelen tussen de LE40R71B (HD ready) en de LE40F71B (Full HD) voor 500 euro meer. Het laatste model lijkt me wat toekomstvaster, maar als 1080p materiaal via bijvoorbeeld de Xbox of HD-DVD/bluray discs ook gewoon kan worden weergegeven (downscaled?) op de HD Ready vind ik het ook prima :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Anoniem: 194886 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:12:
Ik stond op het punt om een LE32N71 aan te schaffen (de nieuwste samsung 32 incher toch?), maar toen las ik op dit forum dat er vaak dode pixels en brightdots in het scherm zitten. bijvoorbeeld bij deze kerel:

[...]

|:(

Dit heeft me even doen wachten met de aanschaf. Maar ik wil niet lang meer wachten... :/
Hoe ernstig is dit probleem? Ik begrijp dat ik me hier in een samsung-fanboy kamp bevind, maar is de sony KDL-32V2000 niet een beter alternatief? In principe ben ik gewoon op zoek naar de beste 32 incher op dit moment. Design laat ik even buiten beschouwing. Ik hoop dat jullie nog zin hebben om mij te antwoorden.
Ten eerste, ik heb niemand hier horen klagen over bright dots bij hun N71 of M71 schermen. Maar mocht je ze hebben, dan kan je zo bij Samsung een ander scherm vragen want hun policy is 0 bright dots.
Zie ook dit wat eerder voorbij is gekomen:
Afbeeldingslocatie: http://img440.imageshack.us/img440/1406/samsungpixelpolicygr0.jpg

Of de Sony beter is weet ik niet, heb ik me niet in verdiept. Maar qua prijs/kwaliteit verhouding doet Samsung het goed de laatste tijd. De M71 serie van Samsung is trouwens nog een stapje beter dan de N71 aangezien die ook nog een 100Hz technologie aan boord heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Anoniem: 48079 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:41:
Wat gebeurt er eigenlijk als je 1080p- materiaal afspeelt (bijvoorbeeld via de pc) op een HD ready TV (720p/1080i)? Is het wel mogelijk om dit af te spelen?

Ik zit namelijk nog steeds te twijfelen tussen de LE40R71B (HD ready) en de LE40F71B (Full HD) voor 500 euro meer. Het laatste model lijkt me wat toekomstvaster, maar als 1080p materiaal via bijvoorbeeld de Xbox of HD-DVD/bluray discs ook gewoon kan worden weergegeven (downscaled?) op de HD Ready vind ik het ook prima :+
Als ik het goed heb kan de R71 geen 1080p signaal aan, dus ook niet als het ware aannemen om dan te downscalen. Je zult dus op je toekomstige HD-DVD speler de 720P uitgangsoptie moeten kiezen. Maar als je "1080P gedownscaled" prima zou vinden dan vind je 720P op de R71 ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194912

Ik heb sinds een uurtje een LE26R72B in huis. Momenteel ben ik alles aan het aansluiten maar loop ik tegen een probleem aan.

Het installeren van de standaard/voet lukt niet. De schroefgaatjes van de standaard krijg ik niet gelijk met de gaatjes die in de tv zitten. Dien je de voet door te duwen totdat je een klik te horen krijgt of iets? Iemand toevallig ervaring hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27170

Ik ben daarnet naar de mediamarkt geweest om wat tv's uit te checken. Nu heb ik naar de LE26R71 gekeken en de LE27S71. Ik vond de LE27S71 qua design mooier maar toen ik het beeld ging vergelijken vond ik het beeld van deze tv toch wel wat doffer dan van de LE26R71. Beide hebben een contrastverhouding van 3000:1, maar het leek echt of de LE26R71 een beter contrast had. Ik heb het toen aan een medewerker gevraagd en hij zei dat het waarschijnlijk dan aan de instellingen van de tv ligt want volgens hem moeten ze qua beeld ongeveer gelijk zijn. Heeft die gast gelijk? En als het alleen aan de instellingen ligt, wat is dan het wezenlijke verschil tussen deze twee tv's behalve die ene inch verschil :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Anoniem: 27170 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:33:
Ik ben daarnet naar de mediamarkt geweest om wat tv's uit te checken. Nu heb ik naar de LE26R71 gekeken en de LE27S71. Ik vond de LE27S71 qua design mooier maar toen ik het beeld ging vergelijken vond ik het beeld van deze tv toch wel wat doffer dan van de LE26R71. Beide hebben een contrastverhouding van 3000:1, maar het leek echt of de LE26R71 een beter contrast had. Ik heb het toen aan een medewerker gevraagd en hij zei dat het waarschijnlijk dan aan de instellingen van de tv ligt want volgens hem moeten ze qua beeld ongeveer gelijk zijn. Heeft die gast gelijk? En als het alleen aan de instellingen ligt, wat is dan het wezenlijke verschil tussen deze twee tv's behalve die ene inch verschil :+
Dat was mij ook opgevallen in de winkel. De 26R71 gaf een veel scherper beeld dan de 27S71. Er stond een film op met insecten en bij de 26R71 zag je de details een stuk beter. Toen ik vroeg waar dat aan lag, instellingen ofzo, toen hebben we er wat mee gespeeld maar de 26R71 bleef beter. De verkoper dacht dat de R serie dan betere technologie (lees scaler) + paneel had en dus ondanks de zelfde specs qua contrast een beter beeld gaf. Ik weet niet wat daar van waar is. Maar ja de S serie is wel de budget serie dus zou best kunnen dat er 'iets' beter is bij de hogere R serie. Wat dat precies is valt niet uit de specs te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfrancois
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:46
Anoniem: 194912 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:24:
Ik heb sinds een uurtje een LE26R72B in huis. Momenteel ben ik alles aan het aansluiten maar loop ik tegen een probleem aan.

Het installeren van de standaard/voet lukt niet. De schroefgaatjes van de standaard krijg ik niet gelijk met de gaatjes die in de tv zitten. Dien je de voet door te duwen totdat je een klik te horen krijgt of iets? Iemand toevallig ervaring hier mee?
Ja moet horen klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162608

Anoniem: 27170 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:33:
Of die gast gelijk had? Waarom zouden wij dat wel weten? Had dan die afstandbediening gevraagd had je er zelf even mee kunnen spelen :> . Als de contrastratios hetzelfde zijn moet je ze vergelijken met dezelfde instellingen. Ik denk niet dat iemand toevallig die twee tvs thuis heeft staan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik schuif de voet er in en dan na een klein stukje moet ik iets harder duwen en daarna kan ik hem vervolgens nog een stuk doorduwen echter kan ik zo hard duwen als ik wel hij klikt niet vast. Ik zie de schroef gaatjes half zitten. Er is net niet genoeg ruimte om de schroeven vast te kunnen draaien. Is het de bedoeling dat ie nu bij dit laatste stukje nog een keer klikt?
*edit: Met vrijwel me hele gewicht boven op de tv hangen helpt ook niet. Het wil niet vast klikken. Maandag maar terug met het spul :(

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 194912 op 28-10-2006 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 17:49
heb je de schroeven los gehaald? :X anders kan je die natuurlijk niet er helemaal in klikken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kenny89 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 23:34:
heb je de schroeven los gehaald? :X anders kan je die natuurlijk niet er helemaal in klikken..
Ik heb er nog geen schroef in gehad, schroeven zitten er los bij :) omdat de gaatjes van het stuk van de poot niet gelijk zijn te krijgen met de gaatjes die in de tv zelf zitten aan de achterkant kan ik ze niet vast draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linksys2006
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-05 21:56
Gisteren mijn LE40F71 opgehaald bij 4launch :P en wat apparatuur getest met deze schitterende LCD. Gezien het feit dat ik tot aankoop over ben gegaan is vanwege dit forum, dus een review is wel het minste wat ik kan doen ;)

1. Analoge TV aangesloten via COAX : Matig to goed beeld, sommige zenders zijn gewoon beter dan andere zenders , zal wel redelijk /stad/wijk/plaats afhankelijk zijn, maar over het algemeen was ik toch niet teleurgesteld over de beeldkwaliteit.

2.Camcorder HC3 van Sony(HDV camcorder) aangesloten via component: wat kan ik hierover zeggen, in 1 woord echt schitterend. Deze camera neemt op met 1080i(resolutie van 1440*1080). De weergave op het scherm is werkelijk adembenemend. Ik had vantevoren wat natuuropnamen gemaakt, en deze bekeken, werkelijk prachtig, Hier kan echt geen enkele DVD kwaliteit aan tippen.Schitterende kleurweergave op de Samsung en mooi beeldvullend.

3.Sony DAV-500 DVD speler aangesloten via composiet(gele tulp): Matige beeldkwaliteit, gezien het feit dat deze DVD speler niet upscaled en het een model is van een paar jaar terug, kleuren waren niet mooi en het beeld veranderde af en toe in wazig en dan weer scherp, dit was een tegenvaller en voor diegene die een DVD speler hebben die via een composiet wordt aangesloten en geen DVD upscaler hebben zal de beeldkwaliteit zeker tegenvallen, ook na het spelen met de kleurinstellingen kreeg ik geen mooi zuiver beeld. :|

4.XBOX 360 via component aansluiting: Output Xbox op 1080i gezet en dezelfde DVD die ik in de Sony DAV-500 gespeelt had in de Xbox gestopt, en wat een wereld van verschil _/-\o_ : natuurgetrouwe kleuren,zuiver,zuiver beeld, dit was toch wel wat ik gehoopt had, echt schitterend en loepzuiver beeld.
Tevens 2 games getest Dead or Alive 4 and Far cry instincts, natuurlijk ook schitterend om te zien, snelle reacties van de controller en geen vertraging (niet online gespeelt vanwege tijdsdruk) 8)
Nog niet de LCD op gaming mode geprobeerd.

5.PC naar LCD scherm via S-video.Gezien het feit dat ik nog geen andere bekabeling tot mijn beschikking had heb ik mijn PC met de LCD verbonden (een meter of 7 afstand van de PC tot de LCD) met een S-video kabel (PC met een ati 1900XTX). Power DVD 7 gebruikt om DVD vanaf de harde schijf te spelen, Dit viel me echt reuze mee! :*) . Ik was verwondered over de beeldkwaliteit, deze was gewoon goed,niet zoals de XBOX360, maar de beeldkwaliteit verraste me zeer positief.
Tevens een MPEG-2 gespeelt en dit was zeker nog kijkbaar, maar je zag wel kwaliteitsverschil.

6.Cardreaders getest Alleen XD kaart getest (heel kort) nog geen tijd gehad om hier dieper op in te gaan, maar het volgende viel me op. De LCD stretcht de foto's over heel het scherm, zal wel afhankelijk zal van de resolutie van de foto's (mijne zijn genomen op (2048 *1636)) ik vond dit nog tegenvallen want het zag er niet mooi uit, vandaag nog eens proberen.

Conclusie: Ik ben zeer tevreden over deze LCD,beeldkwaliteit is echt prima,ik heb me nog niet verdiept in de over en underscan situatie,zag deze bijv bij de games niet.
Out of the box kleuren waren prima op 1080i niveau, maar niet voor analoge tv en de sony dvd speler
Geluid niet getest, al met al een prima aankoop en zeer tevreden over mijn nieuwe aanwinst!

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben, mijn excuses voor eventuele taalfouten :X , heb dit nogal snel geschreven, en mocht je nog vragen hebben aarzel dan niet ;)

[ Voor 6% gewijzigd door linksys2006 op 29-10-2006 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle
  • Laatst online: 13-04 19:55

FullThrottle

Tonight's forecast,... dark!

Klinkt goed Linksys2006. Ik ben erg benieuwd of je last hebt van overscan i.c.m. je Xbox360
PeterPan schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 08:49:
De spel ontwikkelaars houden rekening met overscan en plaatsen dus geen belangrijke informatie in de buitenste ~5-10% van het beeld. Behalve de ontwikkelaars van Ridge Racer 6 en GRAW.....
Download de demo's maar eens als je de games niet hebt en je ziet wat ik bedoel.
Zou je dit kunnen doen en ons melden wat je ervaringen zijn?

AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192604

Overscan is enkel op 1080p. Kan je op dit moment niet halen met de XBOX360. De enige manier om dit op deze moment te testen is door een HD DVD speler te hebben en 1080p beeldmateriaal of door het aansluiten van de PC op de juiste resolutie.

Klinkt als de perfecte televisie voor mij, buiten dan die overscan maar wie weet komt er nog iets door de bus om dat op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Nu online

DoctorV64

Cosmopoliet

Mooie post over de F, zeker over de 360 :D
ARgh, keuzes keuzes.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

linksys2006 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 10:24:

4.XBOX 360 via component aansluiting: Output Xbox op 1080i gezet en dezelfde DVD die ik in de Sony DAV-500 gespeelt had in de Xbox gestopt, en wat een wereld van verschil _/-\o_ : natuurgetrouwe kleuren,zuiver,zuiver beeld, dit was toch wel wat ik gehoopt had, echt schitterend en loepzuiver beeld.
Tevens 2 games getest Dead or Alive 4 and Far cry instincts, natuurlijk ook schitterend om te zien, snelle reacties van de controller en geen vertraging (niet online gespeelt vanwege tijdsdruk) 8)
Nog niet de LCD op gaming mode geprobeerd.
Gaat de lcd niet automatisch over in de spelmodus? Als ik mijn xbox start komt er een xbox 360 controller in beeld en schakelt hij automatisch spelmodus in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
...
6.Cardreaders getest Alleen XD kaart getest (heel kort) nog geen tijd gehad om hier dieper op in te gaan, maar het volgende viel me op. De LCD stretcht de foto's over heel het scherm, zal wel afhankelijk zal van de resolutie van de foto's (mijne zijn genomen op (2048 *1636)) ik vond dit nog tegenvallen want het zag er niet mooi uit, vandaag nog eens proberen.
...
Zie hier een antwoord eerder in de thread van Scoobjuh:
Anoniem: 72860 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 21:13:
[...]

Je kunt ze wel goed krijgen, maar dan moet je wat meer handelingen verrichten:
Om een correct beeld te krijgen moet je eerst op info drukken en dan view in het menu selecteren. Pas dan heb je de juiste beeldverhouding.
Zie ook: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/26515167#26515167.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAZORDUDE

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Waar kan je eigenlijk de gegevens vinden of je TV wel de nieuwste firmware heeft?
Mijn firmware is van "Jul 11 2006" en heb de LE32N71B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72860

Anoniem: 194777 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 23:03:
Als de tv een paar uur aan staat , zie ik in de teletekst schermen boven iedere letter R of r een streepje, en als het scherm van teletekst wit is zoals bij sbs6, staat er tevens onder iedere W of w een dikke streep, ook in het menu van de tv verschijnen dan allemaal groene liggende streepjes
In het tv beeld zelf zie ik niets vreemds. ;)
Ik denk dat ik maar een garantie melding moet gaan doen. ?:( :X
Ziet het er zo uit: Afbeeldingslocatie: http://img195.imageshack.us/img195/7421/img25751ra.png

Schijnt een bekend Samsung probleem te zijn met een te warm wordende TV. Lijkt me een typisch geval van garantie waar het Main-Signalboard wordt uitgewisseld. Op een Duits forum zijn er nogal wat die er ook last van hebben: http://www.hifi-forum.de/viewthread-151-490.html

Edit//
Bij het verder lezen zie ik dat het vervangen van het mainboard niet altijd heeft geholpen, maar dat er een software update is die wel werkt. Hoe het ook zij... Samsung bellen!

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 72860 op 29-10-2006 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:26

aex351

I am the one

Topicstarter
Firmware is naar mijn weten niet downloadbaar. Alleen via monteur via de service ingang achter op de tv.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Review van de 40N71 (de britse variant althans) op cnet UK... is nogal oppervlakking maar goed, hier de link:

http://reviews.cnet.co.uk...9030218,49284724-1,00.htm

Scoort een 8,3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
@RAZORDUDE

Ik las bij avforums in een N71 thread dit bericht van iemand die blijkbaar ook dat rode effect wat jij noemde ervaart. Check:
I've got a 32 N7 and I've got a couple of questions for other owners.

1) When set to Movie mode, on Component input, I get a slight red fringing on the moving edges of objects. Just for quick moving things and only for a split-second. Anyone else see this?
2) On Dynamic the red goes away, but the scenes change brightness dynamically which can be quite annoying some times. Is this just because I have the Energy Saver mode on, or does it always happen?

Phil
Hij heeft het dus alleen in de movie mode (met component). Speel jij alles af in de movie modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackyWookie
  • Laatst online: 18-11-2022
Hmmm... Toch maar wachten tot de SONY X of W serie wat toegankelijker wordt (qua prijs) voor het gewone pleps denk ik...

I experience, therefore you are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

bwiep schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 09:13:
[...]

Nee heb nog geen referentienummer gehad. Maar ik had al duidelijk gemaakt dat er een audio video forum op de achtergrond meekijken :) En dat ik daar verslag over zou doen... (dus misschien helpt dat zodat ze iets meer moeite gaan doen om het uit te zoeken).

En alle vragen omtrend overscan op hdmi. Mja dat zie je wel... omdat je geen 1:1 pixelmapping hebt krijg je een vaag stretching en dan gaat er scherpte verloren. tov vga zijn de kleuren wel veel strakker.

Meest irritante is dat bv met MCE je dan je start balk en shit niet ziet. Maar via de vga interface ziet het er nog steeds verbluffend mooi uit ;) Moet nog es echt een paar hele strakke hd demo's hebben :)

(owja en ben nog steeds opzoek naar testbeeld generator om contrast/kleur e.d. echt in te regelen jullie een idee?)
Even kleine update, ik ben gebeld door de service afdeling van samsung nederland (zitten in tilburg gezien het telefoonnummer).

Ze gaan het probleem van het kraken van de behuizing en overscan op digitale signalen uitzoeken. Gezien dit nog een erug nieuw toestel is en ze dus ook nog geen support hebben geleverd :)
Ik wordt iig up to date gehouden over de voortgang hiervan. (en jullie dus ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klootwyk
Zojuist weer even met onze vrienden van Samsung gebeld en het verhaal verteld dat er op de Samsung website in de FAQ voor de F71 staat dat de overscan verholpen kan worden met een software update.
De medewerker was hiervan op de hoogte en gaf aan dat deze software er inderdaad zou zijn voor Amerika. Hij kon overigens nog niet bevestigen dat het probleem daadwerkelijk hiermee opgelost was.
De verwachting is dat de software voor de Benelux binnen een maand beschikbaar zou moeten komen, dus het advies was om dat even af te wachten. Overigens had de medewerker nog van niemand anders klachten/opmerkingen gehad, dus wellicht handig dat een ieder hierbij gebaat is c.q. van plan is deze TV te kopen als dit probleem opgelost is, ook nog met Samsung belt, zodat ze duidelijk inzien dat dit probleem bij meer mensen speelt.
Ben overigens nog steeds benieuwd of er al meldingen zijn dat in Amerika het probleem daadwerkelijk opgelost is en wat er uit die service monteur is gekomen die bij een van onze forumleden zou langskomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 12:36

KingCrash

Angry Rabbit

Ik heb een Samsung le32r72B besteld. Ik wil mijn pc ik via DVI->HDMI aansluiten.
Nu zoek ik dus een dvi-hdmi kabel. Op deze site zie ik wel HDMI-DVI kabels, maar niet andersom.

Kan ik deze ook gebruiken? Of moet ik echt een DVI-HDMI kabel halen

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
klootwyk schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 09:12:
Zojuist weer even met onze vrienden van Samsung gebeld en het verhaal verteld dat er op de Samsung website in de FAQ voor de F71 staat dat de overscan verholpen kan worden met een software update.
Staat dit ook al op de Nederlandse website in de FAQ? Ik kan het zo snel niet vinden.
Met een beetje geluk lossen ze het op en zetten ze de nieuwe firmware in de nog te produceren modellen zodat je, als je over een paar maanden deze TV koopt helemaal geen service call meer nodig hebt. Maar ik loop een beetje op de zaken vooruit.

Ook nog even een _/-\o_ voor bwiep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:59
KingCrash schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 09:17:
Ik heb een Samsung le32r72B besteld. Ik wil mijn pc ik via DVI->HDMI aansluiten.
Nu zoek ik dus een dvi-hdmi kabel. Op deze site zie ik wel HDMI-DVI kabels, maar niet andersom.

Kan ik deze ook gebruiken? Of moet ik echt een DVI-HDMI kabel halen
Je kan gewoon die HDMI-DVI kabel gebruiken, als je aantal posts/paginas terugleest zie je dat andere mensen ook gewoon een HDMI-DVI kabel gebruiken en niet specifiek een dvi-hdmi kabel.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

Rainesh schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 09:39:
[...]

Je kan gewoon die HDMI-DVI kabel gebruiken, als je aantal posts/paginas terugleest zie je dat andere mensen ook gewoon een HDMI-DVI kabel gebruiken en niet specifiek een dvi-hdmi kabel.
je kunt ook gewoon zeggen : Wat is het verschil dan volgens jou ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa

JinZa

Your life is digital..

linksys2006 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:03:
...
During the first half of 2007 we expect to see HDTVs with HDMI 1.3 functionality, allowing them to display Deep ColorTM content

BRON: www.hdmi.org en http://www.siliconimage.com/

Dus naar ik aanneem geen 1.3 in deze LCD, ook al zeg Samsung van wel. (bron eerdere post) :X
Eerlijk gezegd betwijfel ik ook of de HDMI versie 1.3 is. Samsung support/website is nou niet echt de meest betrouwbare bron van informatie over hun eigen producten. Eigenlijk is het gewoon pure misleidende reclame. Maar de gemiddelde consument boeit het gewoon niet wat de preciese specificaties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

De medewerker was hiervan op de hoogte en gaf aan dat deze software er inderdaad zou zijn voor Amerika. Hij kon overigens nog niet bevestigen dat het probleem daadwerkelijk hiermee opgelost was.
De verwachting is dat de software voor de Benelux binnen een maand beschikbaar zou moeten komen, dus het advies was om dat even af te wachten. Overigens had de medewerker nog van niemand anders klachten/opmerkingen gehad, dus wellicht handig dat een ieder hierbij gebaat is c.q. van plan is deze TV te kopen als dit probleem opgelost is, ook nog met Samsung belt, zodat ze duidelijk inzien dat dit probleem bij meer mensen speelt.
Ben overigens nog steeds benieuwd of er al meldingen zijn dat in Amerika het probleem daadwerkelijk opgelost is en wat er uit die service monteur is gekomen die bij een van onze forumleden zou langskomen!
Bizar die afdeling, ik loop nu al een week met samsung te bellen over dit euvel. Tegen mij werd ook al gezegt dat er niemand een klacht over had :| vage shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-05 11:47
Anoniem: 21405 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 09:47:
[...]

je kunt ook gewoon zeggen : Wat is het verschil dan volgens jou ? :P
inderdaad, zit helemaal geen verschil tussen

HDMI - DVI of DVI - HDMI is gewoon hetzelfde ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa

JinZa

Your life is digital..

Ik heb Samsung support hier wel over ge-mailed (via supportform op hun website) maar heb nog geen reactie hierover ontvangen. Ik zal ook wel even bellen. Erg benieuwd of zie hier wat aan gaan doen!

Ook interessante leesvoer de amerikaanse AV forum voor de HD samsung LCD tv modellen:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=657002&page=01&pp=30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-X
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-03-2024

F-X

3.Sony DAV-500 DVD speler aangesloten via composiet(gele tulp): Matige beeldkwaliteit, gezien het feit dat deze DVD speler niet upscaled en het een model is van een paar jaar terug, kleuren waren niet mooi en het beeld veranderde af en toe in wazig en dan weer scherp, dit was een tegenvaller en voor diegene die een DVD speler hebben die via een composiet wordt aangesloten en geen DVD upscaler hebben zal de beeldkwaliteit zeker tegenvallen, ook na het spelen met de kleurinstellingen kreeg ik geen mooi zuiver beeld. :|
En als je de DVD speler via RGB aansluit? Want via composiet heb je natuurlijk standaard belabberd beeld......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klootwyk
nee, staat alleen op samsung.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Ik heb rips gemaakt van de relevante testbeelden van de DVE (PAL) en HQV (NTSC) calibratie DVD's voor mensen die overscan willen testen.
De DVE bevat diverse testbeelden van steeds 1 frame lang dus je moet snel zijn met je pausetoest en dan beeld voor beeld doorspoelen totdat je het juiste beeld hebt.
Ik kon helaas geen screendumps maken van de relevante testbeelden met VLC.

De bestanden staan in een RAR op rapidshare.com (spyware? popups?) en je kunt ze met Nero oid branden als DVD.

http://rapidshare.com/files/1262395/DVE-PAL.rar.html (600KB)
http://rapidshare.com/files/1262562/HQV-NTSC.rar.html (4MB)

Ik heb alleen maar het overscan gedeelte geript (enkele seconden van elke DVD). Dit zijn prachtige DVD's om je TV mee te calibreren met in totaal tientallen test beelden en video/audio demos en test signalen.
DVE is te koop bij b.v. ICT Group en play.com. De HQV DVD is te bestellen direct bij HQV zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94556

geachte :+

Ook ik ben op zoek naar een lcd tv. Mijn vorige tv was stuk na 3.5 jaar en kon niet gerepareerd worden. Na een half jaar geen tv meer op mijn kamer begint het toch wel heel irritant te worden.

Het merk is me allang duidelijk. Dat word Samsung. Waarom? Vormgeving en perfect beeld (mijn ervaring na meerdere bezoeken aan verschillende winkels)

Nu heb ik een aantal vragen.
Ik ben op de hoogte van de technieken als SED en Laser tv.
Hoe lang moeten we hier nog op wachten?
Is het het wachten waard. (aangezien er volgend jaar weer technieken aankomen die weer beter zijn en dit als een lopende band altijd door zal gaan).

Daarnaast heb ik een redelijk kleine kamer. Meestal zit ik rond de 3 meter van mijn scherm af. Raden jullie mij een 26 of een 32 inch scherm aan (wat betreft kwaliteit en oog moeheid etc. etc.

alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 24-05 11:09
Op 3 meter zou ik als het budget toereikend is gaan voor een 32" model.
Ikzelf heb een 26" op 2.2 meter (voeteneind bed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94556

Ik ook voeteinde bed alleen dan een meter verder zeg maar ;)

Budget is zeker toereikend !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle

FullThrottle

Ik zie dat bij goedkoopste.nu de prijs voor de LE40f71B omhoog is gegaan naar 2169,-. Ik hoop niet dat ik nu problemen krijg met hun aangezien ik het scherm op 20 oktober voor 1929,- heb besteld (i.c.m. een surround setje).

Heeft iemand van jullie ervaring met hun en een vergelijkbare situatie?

Ik weet dat er hier mensen zijn die op dezelfde dag besteld hebben en nu lekker zitten te kijken naar hun samsung :( . Morgen maar eens met hun bellen. Mochten ze moeilijk doen dan zijn ze met mij nog niet jarig. Als bedrijfsleider bij een electronicaconcern ben ik "vrij goed" op de hoogte van mijn rechten. Maar goed, laat ik nu niet meteen te hard van stapel lopen. Ik neem aan dat ze openstaande bestellingen gewoon netjes afhandelen.

AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Nu online

DoctorV64

Cosmopoliet

De prijzen fluctueren toch regelmatig? Ik zie de prijs in 2 weken tijd omhoog en omlaag gaan.
Ik zal mezelf toch moeten overtuigen dat de F echt het juiste scherm voor me is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klootwyk
Hmz, dat maakt het wachten voor mij dus alleen maar makkelijker, ik wacht wel tot ze zakken, c.q. een Sony betaalbaarder wordt op deze manier... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191587

Vanavond even naar de BCC in Apeldoorn geweest. De LE40F71 was juist binnen en ze hebben hem speciaal voor mij even uitgepakt. Beeld zag er net zo slecht uit als andere televisies aangezien alles gewoon op de kabel stond aangesloten. Ik weet dat er veel over de XBOX wordt gesproken in dit forum. Zij hebben er één staan, maar niemand had een DVD of spel die we konden testen. Ze waren erg vriendelijke en wel geneigd om dit te testen. Dus als iemand er zin in heeft dan kun je naar de BCC in Apeldoorn gaan. Niet verwacht dat ik hier zo aardig geholpen zou worden.

Verder heb ik even gekeken naar een DVD-speler met versterker. Stond een leuke set van DENON. Je kon je DVD speler via HDMI aansluiten op je versterker en dan met een HDMI doorgaan naar de televisie. Zo blijft alles gelinkt. Zou dit veel verlies van kwaliteit geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Nu online

DoctorV64

Cosmopoliet

Morgen Xbox360 update, 1080p over vga en component :D
Kunnen de 360 bezitters met een F-scherm dit even bekijken voor ons :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAZORDUDE

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Swoosh schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 01:31:
@RAZORDUDE

Ik las bij avforums in een N71 thread dit bericht van iemand die blijkbaar ook dat rode effect wat jij noemde ervaart. Check:

[...]

Hij heeft het dus alleen in de movie mode (met component). Speel jij alles af in de movie modus?
Nou het lijkt of het bij mij niet veel uit maakt of ik het wel of niet in movie mode zet.
Ik heb "film" modus geprobeerd, en spaar stand aan/uit, game mode aan/uit etc., maar geen verschil.

Zou je me de link evt kunnen geven van die thread tenzij je al een oplossing hebt?

EDIT: ik heb me toch maar even geregistreerd op dat forum en even een reply gegeven, maar als er een oplossing is laat het me weten, weet niet zeker of op dit forum er een oplossing word gegeven.
Mijn member naam is daar "Phace" btw.

EDIT 2:

Ik zat net even te denken aan wat voor naam hij gebruikt voor het omschrijven van het probleem.
Hij noemt het "fringing".
En ik heb even gezocht op google en toen zag ik een afbeelding en toen moest ik denken aan wat oudere filmpjes van "the young ones", wat me er erg aan deed denken.
Het effect zie je volgensmij dus bij "slechte" kwaliteit filmpjes van bijvoorbeeld jaren 80 waarbij je dus ook vaak rode kleur "fringing" ziet, en dat lijkt verdacht veel op mijn probleem en die van hem.

[ Voor 37% gewijzigd door RAZORDUDE op 30-10-2006 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast_ray
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-01-2021
DoctorV64 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 21:51:
Morgen Xbox360 update, 1080p over vga en component :D
Kunnen de 360 bezitters met een F-scherm dit even bekijken voor ons :D
Ben inderdaad wel heel erg benieuwd hoe dat eruit ziet!!!
Als ze daarnaast ook nog iets doen aan die overscan op 1080p dan hebben ze weer iemand overgehaald om er 1 te kopen. Zodra bekend is of hier een softwareupdate voor komt hoor ik het graag......

Zit nu met mijn gedachten nog bij de sony kdl40w2000 omdat deze betere kleuren heeft door de bravia engine en belangrijker nog omdat hij geen overscan heeft. Het grote nadeel van de sony is dan weer dat hij geen 1080p ondersteunt op de vga en component uitgang, kan dus geen xbox360 afspelen op 1080p!!! En de kans dat ms met een hdmi kabel komt is zeeeeeeeer klein!!

Wie o wie weet de ideale full hd tv die dit alles bezit en dus perfect is voor de consolegamer?? 100hz heb je in mijn ogen niets aan omdat zowel de 360 als de ps3 maximaal 60hz aansturen, of zie ik dat verkeerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
RAZORDUDE schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 22:44:
[...]

Nou het lijkt of het bij mij niet veel uit maakt of ik het wel of niet in movie mode zet.
Ik heb "film" modus geprobeerd, en spaar stand aan/uit, game mode aan/uit etc., maar geen verschil.

Zou je me de link evt kunnen geven van die thread tenzij je al een oplossing hebt?

EDIT: ik heb me toch maar even geregistreerd op dat forum en even een reply gegeven, maar als er een oplossing is laat het me weten, weet niet zeker of op dit forum er een oplossing word gegeven.
Mijn member naam is daar "Phace" btw.

EDIT 2:

Ik zat net even te denken aan wat voor naam hij gebruikt voor het omschrijven van het probleem.
Hij noemt het "fringing".
En ik heb even gezocht op google en toen zag ik een afbeelding en toen moest ik denken aan wat oudere filmpjes van "the young ones", wat me er erg aan deed denken.
Het effect zie je volgensmij dus bij "slechte" kwaliteit filmpjes van bijvoorbeeld jaren 80 waarbij je dus ook vaak rode kleur "fringing" ziet, en dat lijkt verdacht veel op mijn probleem en die van hem.
toon volledige bericht
Hey, sorry was de link vergeten: http://www.avforums.com/f...read.php?t=396174&page=19
Maar die heb je zelf gevonden dus.

Ik hoop dat je er samen met die andere persoon die het ervaart uit komt wat de oorzaak is.
Firmware data vergelijken met die Britse modellen...is dat wel zinvol? Aangezien die N73 zijn met ingebouwde tuner volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Puur uitgaande van specificaties en het uiterlijk, denk ik dat de sharp xd1e in amerika d62u serie is.

review: http://dpreview-cnet.com....2_7-32069030.html?tag=txt

Voor mij is nog steeds de twijfel tussen de xd1e, f71 en misschien ff doorsparen voor de sony w2000 (maar als het echt geen 1080p doorgeeft als het geen hdmi is, wel zucht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 17:06

fulgore

goud

Anoniem: 166898 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:03:
Puur uitgaande van specificaties en het uiterlijk, denk ik dat de sharp xd1e in amerika d62u serie is.

review: http://dpreview-cnet.com....2_7-32069030.html?tag=txt

Voor mij is nog steeds de twijfel tussen de xd1e, f71 en misschien ff doorsparen voor de sony w2000 (maar als het echt geen 1080p doorgeeft als het geen hdmi is, wel zucht)
Het is al enige tijd bekend dat de xd1e serie in Amerika de d62u serie is. Zie daarvoor ook Amerikaanse site avsforums.com
Het jammere van deze serie is weer dat er grote problemen schijnen te zijn met banding. (balken over het scherm), ook in de Europese modellen is dit nu geconstateerd door enkele personen. Zie daarvoor het Engelse avforums.com
Wanneer er binnen 2 weken geen uitzicht komt op verbetering ga ik ook voor de Sony W2000. Alleen moet MS wel snel met een hdmi kabel komen voor de X360.

We zitten dus eigenlijk met hetzelfde dilemma :'(

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ach ja, die avsforum is wel zo ontzettend lelijk dan ik het snel opgaf om er wat te vinden over de sharp.

De dot-for-dot mogelijkheid op elke aansluiting, dus 0% overscan, is wel mooi, het zeer goeie zwarte beeld ook. Nadelen van onnatuurlijke standaard kleuren en matige viewing angle weer een stuk minder.

Er zou een hdmi kabel komen voor de 360 (e3) maar er verder ook niks meer van gehoord en bij micromedia (distributeur) staat hij nog wel in de releaselijst onder voorbehoud.

Het gekrakel van de f71 vind ik toch een zwaar oncomfortabel idee, om 2k neer te leggen en maar te hopen dat hij goed blijft. 2500 voor de sony - 100 euro tijdelijke kortingsactie is mij toch teveel van het goeie.

choices choices

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 166898 op 31-10-2006 14:34 . Reden: must learn how to type ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast_ray
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-01-2021
Anoniem: 166898 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:33:
ach ja, die avsforum is wel zo ontzettend lelijk dan ik het snel opgaf om er wat te vinden over de sharp.

De dot-for-dot mogelijkheid op elke aansluiting, dus 0% overscan, is wel mooi, het zeer goeie zwarte beeld ook. Nadelen van onnatuurlijke standaard kleuren en matige viewing angle weer een stuk minder.

Er zou een hdmi kabel komen voor de 360 (e3) maar er verder ook niks meer van gehoord en bij micromedia (distributeur) staat hij nog wel in de releaselijst onder voorbehoud.

Het gekrakel van de f71 vind ik toch een zwaar oncomfortabel idee, om 2k neer te leggen en maar te hopen dat hij goed blijft. 2500 voor de sony - 100 euro tijdelijke kortingsactie is mij toch teveel van het goeie.

choices choices
Op het oxm forum heb ik verschillende keren gelezen dat ms niet met een hdmi kabel komt, simpelweg om de reden dat dat niet zou kunnen. Het schijnt namelijk zo te zijn dat de 360 alleen een analoog output signaal heeft(vga en component) die zou niet zonder veel kwaliteitsverlies om te vormen zijn naar digitaal(hdmi).

Als sony nou gewoon een tv had gemaakt met 1080p op de component en vga was het goed geweest, dan had ik die nu al staan!! Zowel samsung als sharp kunnen namelijk niet tippen aan de beeldkwaliteit van Sony, zie de review van whats hifi over de 40w2000!! naar hun zeggen de eerste lcd die plasma overtreft!! Heb namelijk niet zo veel vertrouwen in samsung vanwege die overscan en de sharp schijnt inderdaad veel last te hebben van banding.

Denk dat ik deze serie tv´s aan me voorbij laat gaan en pas instap zodra er 1 is die op alle poorten 1080p ondersteunt, game namelijk op mijn 360 en wil dat echt wel eens in 1080p zien, daarnaast wil ik een ps3 voor de blu ray functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle

FullThrottle

Zo, even gebeld met goedkoopste.nu. De F71 komt waarschijnlijk deze week weer binnen en ik krijg 'em gewoon voor de prijs zoals hij gold toen ik hem bestelde (1929,-) zoals het hoort. Geen problemen dus. :) Komt die fall update voor de Xbox360 met 1080p ondersteuning ook mooi op tijd.

Bij BCC in Haarlem-Schalkwijk staat de F71 ook opgesteld. Vandaag draaide ze Lord of the Ring via de DVD speler van een PC. Ik was nou niet bepaald onder de indruk, kleuren waren slecht en ik zag het beeld duidelijk opgebouwd uit horizontale lijnen. Dat kan volgens mij een heel stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

fast_ray schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:01:
[...]

Als sony nou gewoon een tv had gemaakt met 1080p op de component en vga was het goed geweest, dan had ik die nu al staan!! Zowel samsung als sharp kunnen namelijk niet tippen aan de beeldkwaliteit van Sony, zie de review van whats hifi over de 40w2000!! naar hun zeggen de eerste lcd die plasma overtreft!! Heb namelijk niet zo veel vertrouwen in samsung vanwege die overscan en de sharp schijnt inderdaad veel last te hebben van banding.

Denk dat ik deze serie tv´s aan me voorbij laat gaan en pas instap zodra er 1 is die op alle poorten 1080p ondersteunt, game namelijk op mijn 360 en wil dat echt wel eens in 1080p zien, daarnaast wil ik een ps3 voor de blu ray functionaliteit.
Het is alleen jammer dat Whats hifi de Sharp niet heeft getest. Waarschijnlijk nog nooit in het echt gezien. Dus om nu direct te concluderen dat de Sony de beste is op dit moment ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, als die sony 40w2000 nou echt alleen 1080p over HDMI pikt (en 1080i component en maar 1366 x 768 via vga) valt hij ondanks zijn kwaliteiten toch echt af.

Mijn grootste probleem met de sharp is dat tot nu toe alleen de 46" en hoger is getest, terwijl de 42 en 37 schijnbaar een ander scherm hebben. Maakt het er niet makkelijker op.

Als dat gekrakel en overscan op de f71 acceptabel opgelost wordt bestel ik er gelijk 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren de laatste lost aflevering zitten kijken. Ik had twee versies gedownload, een divx en een HDTV 720P versie. Die divx is dus een HDTV rip met ac5.1 geluid.

Conclusie
Ik zie maar weinig verschil tussen beide versies, helemaal als je er gewoon vanaf je bank (2-3 meter) naar kijkt. Allebei waren ze haarscherp. Bij de divx zie je soms wat blokjes of onzuivere randjes. Toch had ik verwacht dat het verschil groter zou zijn. Blijkt dus dat die divx toch haarscherp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En de laatste xbox 360 update is uit. Ik (en vele andere waarschijnlijk ) vroeg me af of iemand al het verschil tussen 720p en 1080p heeft getest. Volgens mij moet het toch wel wat strakker beeld opleveren, maar of het verschil groot is? Help us out! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:26

aex351

I am the one

Topicstarter
Anoniem: 162608 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:38:
En de laatste xbox 360 update is uit. Ik (en vele andere waarschijnlijk ) vroeg me af of iemand al het verschil tussen 720p en 1080p heeft getest. Volgens mij moet het toch wel wat strakker beeld opleveren, maar of het verschil groot is? Help us out! :)
Handig zo'n startpost he.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aex351 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:40:
[...]

Handig zo'n startpost he.
Heb de startpost nog even opnieuw doorgenomen, maar waar doel je op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAB-46
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-03-2020
Ik heb een vraag ik heb een samsung LE26R72B op het oog maar ik wilde weten of er ook een pip functie werkt zonder dat de bron daarvan HMDI is. Dus een Scart van een decoder/dvd-hdspeler

Ik wilde weten of het een functie is met beeld-teletext en beeld-beeld(van een andere source)

thnx

Clau

[ Voor 19% gewijzigd door CAB-46 op 31-10-2006 18:45 ]

Sysspecs zie http://tweakers.net/gallery/89657/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 05:18
stukje eerder in dit topic las ik wat over Xbox360 op de N71, er zou ghosting waarneembaar zijn bij games.
Zijn er inmiddels meer mensen die ervaring hebben met de LE32N71B icm xbox360 ?

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Justin2000 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:25:
stukje eerder in dit topic las ik wat over Xbox360 op de N71, er zou ghosting waarneembaar zijn bij games.
Zijn er inmiddels meer mensen die ervaring hebben met de LE32N71B icm xbox360 ?
Dat zou wel ironisch zijn aangezien de samsung een xbox 360 functie heeft (gamemodus) welke speciaal bedoelt is om ghosting tegen te gaan. Heb er met mijn n71 geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195363

Ik wil graag een samsung kopen. Ik twijel alleen nog tussen de wat oudere le32m51 en de nieuwe le32s71b. In het start topic las ik dat de M de hogere tak is van dde samsung lcd tv's en de S serie het instapmodel. Maar topt de le32M51 als ouder model de nieuwe technologie van de Le32s71b ?
Overigens heb ik de LE32m51 gezien voor € 893,- en de Le32s71b voor € 837,- .
Wie kan mij ermee helpen ? Khoor het graag snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Foto's van de overscan op de HDMI poort van de 40F71 bij 576p, 720p en 1080i icm een upscaling Samsung 860 DVD speler:

Link naar Zweeds forum (gevonden op avforums.com)

[ Voor 3% gewijzigd door PeterPan op 01-11-2006 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Nu online

DoctorV64

Cosmopoliet

PeterPan,

Mooi! Toch wel wat procentjes wat ik zo zie (als ik de foto's goed begrijp) aan scaling.
Is volgens mij wel te overzien met een 360 als je een game speelt.

Keuzes, keuzes.

offtopic: heb jij PES6 gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De overscan niet te erg inderdaad, gebruik toch nooit subs dus het is wel te overzien.

Hoe zit het nu precies met dat gekrakel? Wat houd het in en is het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
  • Laatst online: 23-05 14:25
PeterPan schreef op woensdag 01 november 2006 @ 11:05:
Foto's van de overscan op de HDMI poort van de 40F71 bij 576p, 720p en 1080i icm een upscaling Samsung 860 DVD speler:

Link naar Zweeds forum (gevonden op avforums.com)
thanks voor deze link...
zie alleen niet zo het verschil.... :D
en wat wil dit zeggen mbt 1080p ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166898 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:54:
Hmm, als die sony 40w2000 nou echt alleen 1080p over HDMI pikt (en 1080i component en maar 1366 x 768 via vga) valt hij ondanks zijn kwaliteiten toch echt af.
Deze vraag trouwens aan sony gevraagd (ask the expert op hun website), maar nog geen reactie tot dusver.

Wanneer is eigenlijk te verwachten dat er een nieuwe samsung komt? Op de frontpage staat er iets over een f91?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Dit is het beste plaatje dat ik kon vinden van de DVE overscan test:

Afbeeldingslocatie: http://www.videoessentials.com/images/720overscan_lg.jpg

Dit is het 720p scherm en het plaatje is ook nog eens in lagere resolutie. Het PAL overscan scherm ziet er echter zo goed als hetzelfde uit maar heeft zelfs nog een buitenste witte rand die de 0% aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Ik zou liever plaatjes willen zien van GRAW op de 360 met zijn HUD. Als die er half vanaf vallen hoeft het van mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
PeterPan schreef op woensdag 01 november 2006 @ 12:58:
Dit is het beste plaatje dat ik kon vinden van de DVE overscan test:

[afbeelding]

Dit is het 720p scherm en het plaatje is ook nog eens in lagere resolutie. Het PAL overscan scherm ziet er echter zo goed als hetzelfde uit maar heeft zelfs nog een buitenste witte rand die de 0% aangeeft.
wat wil "5% Safe Action" dan zeggen want die 0% zie ik helemaal niet meer....

[ Voor 4% gewijzigd door Starks223 op 01-11-2006 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Dat zijn oude termen uit de jaren 50 en 60. Op een analoog TV signaal mag het scherm maximaal 10% overscan toepassen. 5% is de ideale hoeveelheid.
Zoals ik al schreef heeft de PAL versie van het overscan test scherm ook nog een witte rand voor 0%. In de foto's op het Zweedse forum zie je +/- 3% overscan op zijn scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na veel kijken en lezen heb ik dan toch maar besloten de LE40F71 aan te schaffen. Ik dacht nu klaar te zijn, maar zie dat mijn oude DVD-speler (Sony DVP-NS400D) de kwaliteit van deze LCD niet kan ondersteunen. Wat raden jullie aan om goed films te kunnen kijken? Na veel te leze dacht ik eigenlijk aan de XBOX-360. Deze ondersteund de nieuwste formaten al. Een leuke speler van Denon of Sony die 720p tot 1080p kunnen ondersteunen zijn niet te betalen. (volgens mij >1000 euro). Ook zijn deze niet echt op de toekomst voorbereid. Wat is nu het nut van een 1080p televisie als je geen randapparatuur hebt die het ondersteund? Verder heb ik televisie van @home digitaal. Zou ik dan ook de Samsung digitale decoder erbij moeten kopen. Dank je voor de reacties!
PS: Is er een betere topic waar ik dit zou moeten vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
op de foto´s van het zweedse forum zie je dus nog die 5% rand dus in principe zou je bijna niks moeten merken van de overscan??

is er ook een foto van 1080p ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Anoniem: 191587 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 15:03:
Na veel kijken en lezen heb ik dan toch maar besloten de LE40F71 aan te schaffen. Ik dacht nu klaar te zijn, maar zie dat mijn oude DVD-speler (Sony DVP-NS400D) de kwaliteit van deze LCD niet kan ondersteunen. Wat raden jullie aan om goed films te kunnen kijken? Na veel te leze dacht ik eigenlijk aan de XBOX-360. Deze ondersteund de nieuwste formaten al. Een leuke speler van Denon of Sony die 720p tot 1080p kunnen ondersteunen zijn niet te betalen. (volgens mij >1000 euro). Ook zijn deze niet echt op de toekomst voorbereid. Wat is nu het nut van een 1080p televisie als je geen randapparatuur hebt die het ondersteund? Verder heb ik televisie van @home digitaal. Zou ik dan ook de Samsung digitale decoder erbij moeten kopen. Dank je voor de reacties!
Bij de MM verkopen ze nu een Blu-ray brander voor €849,- 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als die er is zou ik het ook wel willen weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187328

Anoniem: 94556 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 13:27:
geachte :+

Ook ik ben op zoek naar een lcd tv. Mijn vorige tv was stuk na 3.5 jaar en kon niet gerepareerd worden. Na een half jaar geen tv meer op mijn kamer begint het toch wel heel irritant te worden.

Het merk is me allang duidelijk. Dat word Samsung. Waarom? Vormgeving en perfect beeld (mijn ervaring na meerdere bezoeken aan verschillende winkels)

Nu heb ik een aantal vragen.
Ik ben op de hoogte van de technieken als SED en Laser tv.
Hoe lang moeten we hier nog op wachten?
Is het het wachten waard. (aangezien er volgend jaar weer technieken aankomen die weer beter zijn en dit als een lopende band altijd door zal gaan).

Daarnaast heb ik een redelijk kleine kamer. Meestal zit ik rond de 3 meter van mijn scherm af. Raden jullie mij een 26 of een 32 inch scherm aan (wat betreft kwaliteit en oog moeheid etc. etc.

alvast bedankt !
toon volledige bericht
Ik heb het eens gewiki'd: SED tv's en Laser tv's... (Ik kon vrijwel niks over Laser tv's vinden)

SED tv (volgens WiKi 'vergelijkbaar' met het beste van LCD's met het beste van CRT's)

Voordelen:
50000:1, 100000:1 contrast
respons tijd: 1 ms

Nadelen:
duuuuuuuur
55 inch (Toshiba) <- je zei dat je een kleine kamer had.. duss..

Als ik jou was zou ik gewoon een LCD-tv kopen (van samsung natuurlijk ;) )
Waarschijnlijk komen deze SED-tv's pas rond eind 2007, begin 2008 op de markt en ze zullen dan zeer duur zijn. Als je daarop kunt wachten en het geld voor hebt... tjaa..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Na veel kijken en lezen heb ik dan toch maar besloten de LE40F71 aan te schaffen. Ik dacht nu klaar te zijn, maar zie dat mijn oude DVD-speler (Sony DVP-NS400D) de kwaliteit van deze LCD niet kan ondersteunen. Wat raden jullie aan om goed films te kunnen kijken? Na veel te leze dacht ik eigenlijk aan de XBOX-360. Deze ondersteund de nieuwste formaten al. Een leuke speler van Denon of Sony die 720p tot 1080p kunnen ondersteunen zijn niet te betalen. (volgens mij >1000 euro). Ook zijn deze niet echt op de toekomst voorbereid.
Als je alleen regio 2 DVD's wilt kijken is de Xbox 360 aangesloten via VGA een prachtige oplossing als DVD speler. HD-DVD drive erbij en je bent helemaal klaar! Maar vrijwel elke moderne DVD speler met HDMI kun je ook goed op dit scherm aansluiten. Vervolgens even experimenteren met de upscale instellingen van de speler om het beste resultaat te vinden.
De nieuwe Denon 1930 DVD speler kan upscalen naar 1080p en kost advies €350,- Dit is de laaste DVD speler die je koopt totdat Denon komt met een supermultispeler voor HD-DVD/BluRay/DVD/DVD-A/SACD/CD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Starks223 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 15:03:
op de foto´s van het zweedse forum zie je dus nog die 5% rand dus in principe zou je bijna niks moeten merken van de overscan??
De overscan discussie richt zich vooral op (digitale) native 1080i en 1080p signalen die van een PC, Xbox 360 of HD-DVD speler (of PS3 / BluRay) komen. Hier is overscan niet wenselijk, niet alleen vanwege het deels wegvallen van het beeld (al is het maar 3%) maar ook de onnodige extra digitale processing die hierbij komt kijken waardoor je een minder scherp beeld zult krijgen. Maar zelf dit is minimaal. Het is is uiteindelijk meer een theoretische en principiële kwestie.

Voor analoge (TV) signalen en ("upgescalede") DVD's is er niet echt een probleem en is het in het geval van analoge TV zelf wenselijk om b.v. Teletext signalen uit het zichtbare beeld te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[img]Als je alleen regio 2 DVD's wilt kijken is de Xbox 360 aangesloten via VGA een prachtige oplossing als DVD speler. HD-DVD drive erbij en je bent helemaal klaar! Maar vrijwel elke moderne DVD speler met HDMI kun je ook goed op dit scherm aansluiten. Vervolgens even experimenteren met de upscale instellingen van de speler om het beste resultaat te vinden. De nieuwe Denon 1930 DVD speler kan upscalen naar 1080p en kost advies €350,- Dit is de laaste DVD speler die je koopt totdat Denon komt met een supermultispeler voor HD-DVD/BluRay/DVD/DVD-A/SACD/CD[/img]

Beste Peter Pan,
Dank je voor je advies. Had gemakshalve de simpelste DVD speler overgeslagen op de site van Denon. Laat deze inderdaad 1080p zijn. Is inderdaad een leuke prijs. Zag er bij de BCC ook een mooie versterker bij staan van 1200 euro volgens mij. Deze kun je via HDMi doorlinken naar de Samsung.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.