Gisteren mijn LE40F71 opgehaald bij 4launch

en wat apparatuur getest met deze schitterende LCD. Gezien het feit dat ik tot aankoop over ben gegaan is vanwege dit forum, dus een review is wel het minste wat ik kan doen
1.
Analoge TV aangesloten via COAX : Matig to goed beeld, sommige zenders zijn gewoon beter dan andere zenders , zal wel redelijk /stad/wijk/plaats afhankelijk zijn, maar over het algemeen was ik toch niet teleurgesteld over de beeldkwaliteit.
2.
Camcorder HC3 van Sony(HDV camcorder) aangesloten via component: wat kan ik hierover zeggen, in 1 woord echt schitterend. Deze camera neemt op met 1080i(resolutie van 1440*1080). De weergave op het scherm is werkelijk adembenemend. Ik had vantevoren wat natuuropnamen gemaakt, en deze bekeken, werkelijk prachtig, Hier kan echt geen enkele DVD kwaliteit aan tippen.Schitterende kleurweergave op de Samsung en mooi beeldvullend.
3.
Sony DAV-500 DVD speler aangesloten via composiet(gele tulp): Matige beeldkwaliteit, gezien het feit dat deze DVD speler niet upscaled en het een model is van een paar jaar terug, kleuren waren niet mooi en het beeld veranderde af en toe in wazig en dan weer scherp, dit was een tegenvaller en voor diegene die een DVD speler hebben die via een composiet wordt aangesloten en geen DVD upscaler hebben zal de beeldkwaliteit zeker tegenvallen, ook na het spelen met de kleurinstellingen kreeg ik geen mooi zuiver beeld.
4.
XBOX 360 via component aansluiting: Output Xbox op 1080i gezet en dezelfde DVD die ik in de Sony DAV-500 gespeelt had in de Xbox gestopt, en wat een wereld van verschil

: natuurgetrouwe kleuren,zuiver,zuiver beeld, dit was toch wel wat ik gehoopt had, echt schitterend en loepzuiver beeld.
Tevens 2 games getest Dead or Alive 4 and Far cry instincts, natuurlijk ook schitterend om te zien, snelle reacties van de controller en geen vertraging (niet online gespeelt vanwege tijdsdruk)
Nog niet de LCD op gaming mode geprobeerd.
5.
PC naar LCD scherm via S-video.Gezien het feit dat ik nog geen andere bekabeling tot mijn beschikking had heb ik mijn PC met de LCD verbonden (een meter of 7 afstand van de PC tot de LCD) met een S-video kabel (PC met een ati 1900XTX). Power DVD 7 gebruikt om DVD vanaf de harde schijf te spelen, Dit viel me echt reuze mee!

. Ik was verwondered over de beeldkwaliteit, deze was gewoon goed,niet zoals de XBOX360, maar de beeldkwaliteit verraste me zeer positief.
Tevens een MPEG-2 gespeelt en dit was zeker nog kijkbaar, maar je zag wel kwaliteitsverschil.
6.
Cardreaders getest Alleen XD kaart getest (heel kort) nog geen tijd gehad om hier dieper op in te gaan, maar het volgende viel me op. De LCD stretcht de foto's over heel het scherm, zal wel afhankelijk zal van de resolutie van de foto's (mijne zijn genomen op (2048 *1636)) ik vond dit nog tegenvallen want het zag er niet mooi uit, vandaag nog eens proberen.
Conclusie: Ik ben zeer tevreden over deze LCD,beeldkwaliteit is echt prima,ik heb me nog niet verdiept in de over en underscan situatie,zag deze bijv bij de games niet.
Out of the box kleuren waren prima op 1080i niveau, maar niet voor analoge tv en de sony dvd speler
Geluid niet getest, al met al een prima aankoop en zeer tevreden over mijn nieuwe aanwinst!
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben, mijn excuses voor eventuele taalfouten

, heb dit nogal snel geschreven, en mocht je nog vragen hebben aarzel dan niet
[
Voor 6% gewijzigd door
linksys2006 op 29-10-2006 10:36
]