Er wordt hier gesproken over "de calibratie instellingen zoals op HDTVTEST" maar ik kan die instellingen nergens vinden op HDTVTEST. Heeft iemand die instellingen voor me, of een directe link naar de betreffende pagina?
Verwijderd
Ik hoop dat dit het laatste bericht is over een niet-Samsung toestel eigenlijk.Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 13:42:
heb de underscan geprobeerd, als je een 1920x1080 testbeeld weer geeft, zul je zien dat de Sharp geen 1920x1080 weergeeft via HDMI, 1:1 is niet mogenlijk, er is ook geen firmware update, Sharp bevestigd dit, zie http://pixelmapping.wikispaces.com/Pixel+mapping+explained
Als ik info wil lezen over Sharpdingen kom ik hier niet.
Die kan je ook niet vinden omdat ze nog niet bekend zijn gemaakt...17maart schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 18:33:
Er wordt hier gesproken over "de calibratie instellingen zoals op HDTVTEST" maar ik kan die instellingen nergens vinden op HDTVTEST. Heeft iemand die instellingen voor me, of een directe link naar de betreffende pagina?
Ik heb wel andere calibratie settings voor je. Die zijn van een professionele calibratie.
Movie Mode
Contrast 95
Brightness 44
Sharpness 26
Color 52 (Normal)
Tint G55
Backlight 4
HDMI Black Low
Detailed Settings
Black Correction Low
Color Wide
Gamma 0
Dynamic Contrast Low
White Balance
RO 15
GO 14
BO 13
RG 10
GG 18
BG 12
These setting were taken from someone who had there set professionally calibrated, the only adjustment that I made was to add Dynamic Contrast (Low) as I felt it brought out great shadow detail. These are the settings for my PS3 through HDMI, my Wii and SD settings differ but these were the basis.
Hope that is of use as the factory settings are awful.
[ Voor 46% gewijzigd door zwembroek op 20-04-2007 21:01 ]
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Heeft de LE40M87BD een digitale of analoge ontvanger aan boord?
Verwijderd
- Verschil tussen de LE46M87 en de LE46M86?
Technisch gezien helemaal niks, alleen de afwerking.
de 87 is met een chroom lijstje onder de tv afgewerkt.. ziet alleen in het echt wat kitcherig uit.. smaken verschillen natuurlijk
Zie: http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/productpresentation/le40m87bd_imageview.asp
en : http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/productpresentation/le40m86bd_imageview.asp
- Accepteren de bovenstaande rakkers 1080p@50/60hz over component en HDMI?
Van de handleiding, anders kijk zelf effe op Samsung bij manuals (wel 75 mb groot)
- Zijn er nog meer reviews te vinden behalve die op HDTVTEST.co.uk?
Niet echt, alleen staat er nog wat info op hdtvnieuws.nl en kieskeurig.nl
de 87 is met een chroom lijstje onder de tv afgewerkt.. ziet alleen in het echt wat kitcherig uit.. smaken verschillen natuurlijk
Zie: http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/productpresentation/le40m87bd_imageview.asp
en : http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/productpresentation/le40m86bd_imageview.asp
Van de handleiding, anders kijk zelf effe op Samsung bij manuals (wel 75 mb groot)
480i | 480p | 576i | 576p | 720p | 1080i | 1080p | |
HDMI/DVI 50 Hz | X | X | X | O | O | O | O |
HDMI/DVI 60 Hz | X | O | X | X | O | O | O |
Component | O | O | O | O | O | O | O |
Verwijderd
De chrome lijste is gemaakt voor mensen die daaronder een zilver meubel of zilver gekleurde audio apparaten hebben staan waardoor er enigsinds een natuurlijk verloop plaatsvind van zilver naar zwart. Op zich vind ik dat wel fijn, aangezien mijn hele audio set zilverkleurig is, mooie optie voor geinteresseerden, inplaats van het risico te nemen deze ook helemaal in het zilver uit te voeren wat toch nog steeds minder verkoopt op het moment.Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 01:36:
Ik heb zelf de 52inch besteld, alsmede de 42 en 37inch. Ze worden volgende week geleverd, behalve de 52inch en de auto wall mount. Samsung Nederland heeft de spec. sheets hiervan nog niet binnen en de levering zal tegelijkertijd gebeuren met de 52inch, 1ste/2de week mei.
http://www.samsung.com/nl..._20070329_0000334515.asp#
De auto wallmount word geleverd voor 350 euro. In vergelijk tot de vele bekende merken voor wandbeugels is het voor een dermate zwaar scherm een minimale meerprijs met een goeie toegevoegde waarde, daar waar andere ophangingen vaak 300 euro kosten.
Zodra ik wat foto's heb, na de verhuizing, dan zal ik wat pics posten
lol. is de 37 inch voor in de keuken?Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 01:51:
[...]
Ik heb zelf de 52inch besteld, alsmede de 42 en 37inch.
IK heb gisteren mijn order bij BestelICT ingetrokken en ben vervolgens naar een winkel bij mij in de buurt gegaan en die hadden de 40M87 gewoon op voorraad. Voor 1799,-. Moet alleen nog even een auto regelen waar de doos in pastzwembroek schreef op donderdag 19 april 2007 @ 19:36:
[...]
Ik heb precies hetzelfde nb0287, het levermoment wordt per week weer verlengd.
Mijn geduld is ook aardig op....
Dankjewel voor de kopie.zwembroek schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 20:55:
[...]
Die kan je ook niet vinden omdat ze nog niet bekend zijn gemaakt...
Ik heb wel andere calibratie settings voor je. Die zijn van een professionele calibratie.
Movie Mode
Contrast 95
Brightness 44
Sharpness 26
Color 52 (Normal)
Tint G55
Backlight 4
>knip<
Maar zodra ik bij een set met instellingen bij Sharpness iets anders zie staan dan 0, dan is mijn vertrouwen al weg.
Op een LCD wil je de sharpness niet anders zetten dan 0. Sharpness voegt nl. kunstmatige scherpte toe door er randjes omheen te maken. Dit is heel goed te zien met een van de testbeelden van de DVD Video Essentials.
Verwijderd
BCCzwembroek schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 09:51:
[quote]Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 01:51:
[...]
Waar heb jij je set besteld...?
En de 37 inch is voor de slaapkamer, aangezien ik daar ook veel van mijn tijd moet vertoeven

Naar de bios kan ik niet meer zo vaak gaan, vrijwel niet, dus dan halen we de bios maar in huis. Met dit toestel lukt dat aardig en op de lange termijn scheelt dat ook een hoop geld, de bios is ook niet meer zo goedkoop met alle randkosten er om heen, parkeren, kopje koffie etc etc
dan is je vertrouwen snel weg17maart schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 11:36:
[...]
Dankjewel voor de kopie.
Maar zodra ik bij een set met instellingen bij Sharpness iets anders zie staan dan 0, dan is mijn vertrouwen al weg.
Op een LCD wil je de sharpness niet anders zetten dan 0. Sharpness voegt nl. kunstmatige scherpte toe door er randjes omheen te maken. Dit is heel goed te zien met een van de testbeelden van de DVD Video Essentials.
[ Voor 88% gewijzigd door Tinman op 21-04-2007 12:10 ]
Op het av forum staat nu te lezen dat Samsung verschillende panelen gebruikt voor de M86/M87 lijn.
Namelijk:
Check your television's model sticker and version sticker, you can find those stickers from back of the television.
Model sticker: What letter comes after [R] ?
That letter tells panel manufacturer: S = Samsung, A = AUO (AU Optronics), C = CMO (Chi Mei Optoelectronics)...
Version sticker: What is Version code?
Alleen het paneel van samsung is een s-pva scherm.
Hoop niet dat deze paneel loterij nadelen met zich mee brengt.
Je kan het draadje waar dit besproken wordt hier lezen: http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=511377
Namelijk:
Check your television's model sticker and version sticker, you can find those stickers from back of the television.
That letter tells panel manufacturer: S = Samsung, A = AUO (AU Optronics), C = CMO (Chi Mei Optoelectronics)...
Je kan het draadje waar dit besproken wordt hier lezen: http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=511377
Heb van de week mijn grote LCD doos van de F71 weggegooit met de vuilnis. Heb de voet van de monitor nog bewaard. (mag weg voor de verkoopzwembroek schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 14:26:
Op het av forum staat nu te lezen dat Samsung verschillende panelen gebruikt voor de M86/M87 lijn.
Namelijk:
Heb uit nieuwsgierigheid die M86 bekeken in de MM. Lijkt wel of die 40"M86 iets kleiner is dan mijn LE40F71B. Ben van mening dat die F71 veel mooier design heeft dan die M86. De F71 is veel strakker van design, maar het beeld van de M86 is wel veel mooier en helderder dan 71 serie. D'r zat naast de M86 een 32" van de F71 serie en die zag qua lichtweergave wat minder. Toch ben ik tevreden dat ik voor de F71 ben gegaan, omdat die goedkoper en de Wiselink/USB heeft, wat de M86 niet ondersteunt. De M86- heeft DVB-T wat de F71 weer niet heeft.
Nu nog wat blauwe LED lichtjes/stirps monteren achter het scherm en hij is is klaar. (Je zou zeggen bijna een Philips-look-alike)
Verwijderd
Een paar vraagjes, ik zit namelijk dit topic uit te checken omdat ik een nieuwe tv wil kopen, maar er zijn een paar onduidelijkheden:
Wat is het verschil tussen de nieuwere LE32R8 serie en de nu bijna 3kwartaal oude LE32R32B? Ik zie ook wel dat de contrastratio een stuk lager is, maar heeft dit heel veel invloed op de beeldkwaliteit? Hij is namelijk een stuk goedkoper en als student heb je je daar ook wel een beetje naar te gedragen
Wat is het verschil tussen de nieuwere LE32R8 serie en de nu bijna 3kwartaal oude LE32R32B? Ik zie ook wel dat de contrastratio een stuk lager is, maar heeft dit heel veel invloed op de beeldkwaliteit? Hij is namelijk een stuk goedkoper en als student heb je je daar ook wel een beetje naar te gedragen
Verwijderd
De R3 is toch echt wel een heel stuk ouder dan de R8, de R7 serie is nu een jaar oud....de nu bijna 3kwartaal oude LE32R32B
De verschillen zijn toch echt vrij groot, de r7 was gewoon kwalitatief een stuk mooier en beter dan de r3, meer aansluitingen, minder problemen...
De r8 serie beloofd nog weer beter te worden, maar daarvan heb ik tot op heden geen review gezien
Ik heb vandaag in de winkel het 'nieuwe' 37" model van Samsung gezien, opzich een hele mooie tussenmaat tussen 32" en 40"; 40" vinden wij een beetje te groot voor de kamer en 32" vind ik dan weer te klein.. Ik vond het echt een mooie TV, mijn voorkeur gaat echter nog steeds uit naar de 40" Sony Bravia, de verkoper zei ook dat deze iets mooiere kleuren had.
Er werd op de tv een of andere film getoond van Film1 (HD, 1080i) en die beelden waren wel echt heel nice
. Maar mijn vader en ik schrokken nogal toen hij Nederland 2 ging opzetten, de pixels waren gestretched en het was simpelweg totaal geen scherp beeld
.
Is dit normaal voor 1080p HDTV's? Ik begrijp dat hij futureproof is doordat hij Full-HD is maar ik ga echt niet twee jaar lang (totdat HDTV geïntegreerd is) naar gestretche pixels kijken..
.
Nou zijn wij ook wel wat gewend (Loewe 80cm, überscherp) maar dit viel me toch een beetje tegen..
Ik heb ook berichten gelezen dat het onverstandig om nu een (LCD) TV te kopen omdat er binnenkort (LCD) TV's komen met een zeer hoog contrast en andere meuk waaronder HDMI 1.3? Is dit waar of kan je gerust nu een TV kopen en voorbereid zijn op de toekomst?
Er werd op de tv een of andere film getoond van Film1 (HD, 1080i) en die beelden waren wel echt heel nice
Is dit normaal voor 1080p HDTV's? Ik begrijp dat hij futureproof is doordat hij Full-HD is maar ik ga echt niet twee jaar lang (totdat HDTV geïntegreerd is) naar gestretche pixels kijken..

Nou zijn wij ook wel wat gewend (Loewe 80cm, überscherp) maar dit viel me toch een beetje tegen..
Ik heb ook berichten gelezen dat het onverstandig om nu een (LCD) TV te kopen omdat er binnenkort (LCD) TV's komen met een zeer hoog contrast en andere meuk waaronder HDMI 1.3? Is dit waar of kan je gerust nu een TV kopen en voorbereid zijn op de toekomst?
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
De samsung zijn er al met HDMI 1.3, maar het is inderdaad zo dat de nmeeste fabrikanten dit jaar nog met 1.3 HDMI uitkomen en met TV's die een hogere contrast hebben. Samsung is al gekomen, Sharp zal ook binnenkort komen. Thosiba brengt binnekort de X lijn, en in septemeber de Z lijn.........en ga zo maar door.Jedi_Pimp schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 18:34:
Ik heb vandaag in de winkel het 'nieuwe' 37" model van Samsung gezien, opzich een hele mooie tussenmaat tussen 32" en 40"; 40" vinden wij een beetje te groot voor de kamer en 32" vind ik dan weer te klein.. Ik vond het echt een mooie TV, mijn voorkeur gaat echter nog steeds uit naar de 40" Sony Bravia, de verkoper zei ook dat deze iets mooiere kleuren had.
Er werd op de tv een of andere film getoond van Film1 (HD, 1080i) en die beelden waren wel echt heel nice. Maar mijn vader en ik schrokken nogal toen hij Nederland 2 ging opzetten, de pixels waren gestretched en het was simpelweg totaal geen scherp beeld
.
Is dit normaal voor 1080p HDTV's? Ik begrijp dat hij futureproof is doordat hij Full-HD is maar ik ga echt niet twee jaar lang (totdat HDTV geïntegreerd is) naar gestretche pixels kijken...
Als je de beste specs wilt hebbe zou ik wachten. Ik kies liever voor een TV die zich heeft bewezen. Ik lees teveel problemen met nieuwe schermen, clouding, banding, buzzing etc.....
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Fatalspeed en MitchR rustig rustig rustig. Het heeft geen zin om elkaar te proberen te overtuigen als de TV's al gekocht zijn. Het is een bekend feit dat als mensen een product gekocht hebben ze alleen nog naar de positieve eigenschappen van het product kijken en ook veel naar reclames van dat product kijken omdat daarin de positieve eigenschappen van het product naar voren komen.
De Sharp en de Samsung zijn alle 2 TV's met een uitstekende prijs kwaliteit verhouding, die in hetzelfde segment zitten. Tot een week geleden kon ik een objectieve review schrijven, maar ik heb nu de 40M87 aan de muur hangen, dus gaat dat niet meer. Ik heb namelijk voor de Samsung gekozen en dat zal ik wel gedaan hebben omdat ik dacht dat tie beter was. Maar de Sharp is ook heel goed en ik durf er niets om te verwedden dat de Samsung beter is. Maar ik heb nu een mooie TV aan de muur hangen en ik denk niet dat de verschillen zo groot zijn dat ik er spijt van ga krijgen.
Het enige waar ik me aan kan storen zijn mensen die zeggen dat ze alle 2 de TV's in de winkel ideaal hebben afgesteld en toen konden zien welke de beste is. Dit kan namelijk niet. In de eerste plaats doe je er meer dan een uur over om een TV goed af te stellen, zodat tie ideaal is voor de omgeving. De instellingen die je soms leest op het internet zijn niet bedoeld voor een grote hal met veel Tl-licht. En ten tweede blijft het altijd behelpen met het signaal in dat soort zaken.
De enige die echt een goed objectief oordeel kan geven is iemand die de Samsung en Sharp heeft gekocht en naast elkaar thuis aan zijn muur heeft hangen. Helaas ben ik die nog niet tegengekomen dus zullen we het moeten doen met ongefundeerde meningen.
Laten we met zijn allen de kwaliteit van dit forum hoog houden door informatie met elkaar te delen, problemen vast te stellen en elkaar daarna te helpen met informatie, ipv van te gaan roepen dat jou TV de beste is........
Amen
De Sharp en de Samsung zijn alle 2 TV's met een uitstekende prijs kwaliteit verhouding, die in hetzelfde segment zitten. Tot een week geleden kon ik een objectieve review schrijven, maar ik heb nu de 40M87 aan de muur hangen, dus gaat dat niet meer. Ik heb namelijk voor de Samsung gekozen en dat zal ik wel gedaan hebben omdat ik dacht dat tie beter was. Maar de Sharp is ook heel goed en ik durf er niets om te verwedden dat de Samsung beter is. Maar ik heb nu een mooie TV aan de muur hangen en ik denk niet dat de verschillen zo groot zijn dat ik er spijt van ga krijgen.
Het enige waar ik me aan kan storen zijn mensen die zeggen dat ze alle 2 de TV's in de winkel ideaal hebben afgesteld en toen konden zien welke de beste is. Dit kan namelijk niet. In de eerste plaats doe je er meer dan een uur over om een TV goed af te stellen, zodat tie ideaal is voor de omgeving. De instellingen die je soms leest op het internet zijn niet bedoeld voor een grote hal met veel Tl-licht. En ten tweede blijft het altijd behelpen met het signaal in dat soort zaken.
De enige die echt een goed objectief oordeel kan geven is iemand die de Samsung en Sharp heeft gekocht en naast elkaar thuis aan zijn muur heeft hangen. Helaas ben ik die nog niet tegengekomen dus zullen we het moeten doen met ongefundeerde meningen.
Laten we met zijn allen de kwaliteit van dit forum hoog houden door informatie met elkaar te delen, problemen vast te stellen en elkaar daarna te helpen met informatie, ipv van te gaan roepen dat jou TV de beste is........
Amen
If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.
Hard hoor. Als ik alles zo eens tegen elkaar afzet, is deze tv qua opties wel de beste die op dit moment te krijgen is. Ik heb op dit moment een Philips 37PF9731D/10, maar daar heb ik zoveel problemen mee gehad dat ik 'm om mag ruilen. Ik heb tot morgen de tijd om te beslissen, maar k denk dat ik voor de Samsung 46M86 ga. 3 keer HDMI 1.3, 1080p over component, relatief weinig problemen met beeld enzo, vormgeving is mooi, beeldkwaliteit is ook prima...iemand die deze gecalibreerd heeft staan in de buurt van Utrecht waar ik mag komen kijken?Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 01:36:
480i 480p 576i 576p 720p 1080i 1080p HDMI/DVI 50 Hz X X X O O O O HDMI/DVI 60 Hz X O X X O O O Component O O O O O O O
kan iemand mij vertellen dat wanneer je canal digitaal heb en je wilt de smartcard module in de m86 serie plaatsen of dit ook werkt of ben je verplicht digitenne of andere providers ervoor te nemen?
Kennis begint met informatie vergaren.
Men vergeet ook al heel snel, dat beeldkwaliteit ook enorm smaakgebonden is!jobvr schreef op zondag 22 april 2007 @ 10:00:
Fatalspeed en MitchR rustig rustig rustig. Het heeft geen zin om elkaar te proberen te overtuigen als de TV's al gekocht zijn. Het is een bekend feit dat als mensen een product gekocht hebben ze alleen nog naar de positieve eigenschappen van het product kijken en ook veel naar reclames van dat product kijken omdat daarin de positieve eigenschappen van het product naar voren komen.
Amen
Ik persoonlijk vind het beeld uit plasma's niet mooi, vind lcd's een veel mooier beeld geven. Ik zeg niet dat dit zo is dus, maar dat is mijn smaak. Ik hou namelijk van spetterende kleuren en die hoeven van mij dus minder kleurecht te zijn.
Een plasma geeft kleuren veel natuurlijker weer, maar daar hou ik dus niet zo van.
Zo is het ook met de verschillen tussen bijv die Sharp en de Samsung. De 1 vind de Sharp een mooier beeld geven, de ander de Samsung: ze hebben beiden gelijk, want voor hun is die het mooist.
Verwijderd
Canaal digitaal gaat via dvb-s en de tuner in de m86 is voor dvb-t. Dus volgens mij gaat dat niet lukken.aliberto schreef op zondag 22 april 2007 @ 14:10:
kan iemand mij vertellen dat wanneer je canal digitaal heb en je wilt de smartcard module in de m86 serie plaatsen of dit ook werkt of ben je verplicht digitenne of andere providers ervoor te nemen?
Kan iemand me vertellen hoe het zit met de service. Stel ik koop als Belg in Nederland een LE40M86BD en er is een probleem mee na 1 jaar. Wat moet er dan gedaan worden? Moet er dan naar Samsung gebeld worden, ...
Is het ook mogelijk om een uitbreiding te nemen van de garantie tot 5 jaar?
Ook zit ik nog met een vraag omtrend de verhouding muur/tv. Mn muur is ongeveer 4m waardoor er zo'n 1/4 verhouding ontstaat! Is dit niet te groot? Nadelig is wel dat de 32" en 37" bepaalde dingen moeten missen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Ook zit ik nog met een vraag omtrend de verhouding muur/tv. Mn muur is ongeveer 4m waardoor er zo'n 1/4 verhouding ontstaat! Is dit niet te groot? Nadelig is wel dat de 32" en 37" bepaalde dingen moeten missen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
[ Voor 30% gewijzigd door nvidia op 22-04-2007 19:21 ]
Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov
In nederland wanneer er een samsung product kapot gaat kan je bellen naar samsung, mogelijk wordt je doorverbonden naar selectro service , en moet je een klachten omschrijving bij het defecte product toevoegen.nvidia schreef op zondag 22 april 2007 @ 19:18:
Kan iemand me vertellen hoe het zit met de service. Stel ik koop als Belg in Nederland een LE40M86BD en er is een probleem mee na 1 jaar. Wat moet er dan gedaan worden? Moet er dan naar Samsung gebeld worden, ...
Het is wijs om garantie uitbreiding te kopen, er zitten echter haken en ogen aan.
Niet Elke winkel doet aan garantie uitbreiding.
Heb je eindelijk een winkel gevonden die garantie uitbreidingen verkoopt dan moet je kijken of er de voorrij of verzendkosten bij inbegrepen zit.
Verder moet je na de standaard garantie van Samsung bij defect (wat volgens mij 2 jaar is)
en je hebt extra garantie uitbreiding, dan contact opnemen met de winkel waar je hem gekocht hebt. Die moeten ervoor zorgen dat alles in orde komt.
Of je belg of nederlander bent dat maakt in dit geval niets uit, hooguit extra verzendkosten ivm ander land.
[ Voor 4% gewijzigd door aliberto op 23-04-2007 08:54 ]
Weet iemand misschien waar ik de "echte" ratio waarden van de Samsung LCD's kan vinden.
ik heb namelijk begrepen dat Samsung maar ook andere merken met dynamische waarden adverteren, dat is alleen niet de echte waarden. Er bestaat wel een Russische site waar ze opstaan maar die ben ik nog niet tegengekomen.
ik heb namelijk begrepen dat Samsung maar ook andere merken met dynamische waarden adverteren, dat is alleen niet de echte waarden. Er bestaat wel een Russische site waar ze opstaan maar die ben ik nog niet tegengekomen.
-
Heb je ooit wel eens op de sites gekeken dan? Sony en Sharp hebben ook het echte contrast erbij.Dragons schreef op zondag 22 april 2007 @ 22:05:
Weet iemand misschien waar ik de "echte" ratio waarden van de Samsung LCD's kan vinden.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Tv fabrikanten zetten altijd het meest hoge contrast op de site met meestal daarbij het "werkelijke" contrast. Uiteindelijk zijn dat nog steeds niet de "echte" waarden, die moeten vaak gemeten worden. Bij (hdtvtest.co.uk) is de Samsung gemeten op 1200:1 (anders dan de vemelde 2000:1 dus)
Verwijderd
Ik heb mijn le32r81b ook binnen en hiermee heb ik hetzelfde probleem.Het geluid laat ik altijd via de tv (midden) en via de stereoinstalatie (links-rechts)lopen Via de stereoinstalatie is het geluid echter sneller te horen dan via de tv.De tv geeft dus een vertraging !.Het aan-uit zetten zoals boven beschreven werkt bij mij niet.Tevens is het geluid via de stereoinstalatie behoorlijk vervormd, ik krijg het niet mooi, wat ik ook doe. Heeft iemand een tip voor mij ???Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 21:15:
Heeft iemand ook een incidenteel probleem met de vertraging van het geluid? Ik heb het geluid over een stereo installatie lopen, soms zit er een vertraging op het geluid van wel een halve tot een hele seconde. Stereo uit, TCV uit, beide aan --> probleem opgelost... erg vreemd....
Ik wist niet precies hoe het duidelijker te vermelden, en met zo'n reacties schiet ik ook niet veel op. Toch bedankt voor de moeite.
[ Voor 125% gewijzigd door Weltschmerz op 24-04-2007 10:02 ]
&
Contrast RatioMitchR schreef op maandag 23 april 2007 @ 10:00:
Tv fabrikanten zetten altijd het meest hoge contrast op de site met meestal daarbij het "werkelijke" contrast. Uiteindelijk zijn dat nog steeds niet de "echte" waarden, die moeten vaak gemeten worden. Bij (hdtvtest.co.uk) is de Samsung gemeten op 1200:1 (anders dan de vemelde 2000:1 dus)
The contrast ratio also received a welcome boost as a result of the Super Clear Panel™: not only does the Samsung LE40M86BD maintain LCD's characteristic brightness, black level has now extended low enough to rival the best of plasma TVs. In fact, the Samsung LE40M86BD cleared 1200:1 effortlessly, making it the HDTV with the highest calibrated dynamic contrast ratio among all that we've tested.
Ik heb de hele review gelezen op hdtvtest.co.uk en ben onder de indruk van dit scherm, zijn er overigens erg lovend over. De LE40M86BD komt binnen twee weken bij mij thuis te staan zonder twijfel
[ Voor 4% gewijzigd door Dragons op 23-04-2007 19:56 ]
-
Verwijderd
Goedenavond,
Kan iemand mij vertellen hoe wezenlijk het verschil is tussen contrastratio's 3000:1 en 5000:1 - visueel gesproken ?
Ik zit namelijk te twijfelen tussen de le32m61b (5000:1) en de le37s71b (3000:1).
Voordeel van de m61b is voor mij het iets mooiere design tov de S en de hogere contrastratio.
Maar ik kom er voor mezelf niet uit of die voordelen opwegen tegen de 37 inches van de S.
Kijken kijken en kijken in de winkel helpt niet echt veel moet ik eerlijk zeggen. Ik kan het ding dan ook alleen maar aan de satelliet zien hangen (wat er nog nieteens zo goed uit zag in de winkel -iets wat ik nie taan de tv's wijt omdat ik de M ook bij een vriend in actie heb gezien - prachtig...)
Is er iemand met gevoel voor contrastratio's die mij een duwtje in de goeie richting kan geven?
Kan iemand mij vertellen hoe wezenlijk het verschil is tussen contrastratio's 3000:1 en 5000:1 - visueel gesproken ?
Ik zit namelijk te twijfelen tussen de le32m61b (5000:1) en de le37s71b (3000:1).
Voordeel van de m61b is voor mij het iets mooiere design tov de S en de hogere contrastratio.
Maar ik kom er voor mezelf niet uit of die voordelen opwegen tegen de 37 inches van de S.
Kijken kijken en kijken in de winkel helpt niet echt veel moet ik eerlijk zeggen. Ik kan het ding dan ook alleen maar aan de satelliet zien hangen (wat er nog nieteens zo goed uit zag in de winkel -iets wat ik nie taan de tv's wijt omdat ik de M ook bij een vriend in actie heb gezien - prachtig...)
Is er iemand met gevoel voor contrastratio's die mij een duwtje in de goeie richting kan geven?
Mn huisgenoot heeft de 32m61b, vanaf morgen heb ik de 40s71b.Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 21:55:
Goedenavond,
Ik vermoed dat er niet extreem veel verschil in zit aangezien het beide dynamisch is. Maar dat is wat ik vermoed.
Overigens, hoezo niet de 40 pakken? die had 100e meerprijs in de winkel waar ik was en ik heb van die 100e nog 75 euro kunnen afpraten vandaag.
Verwijderd
Hmm ik koop middels een truukje met een bepaald percentage korting via een kennis, en tot zover ik weet leverden zij geen 40 inch versie. Bovendien lijkt het me NET iets teveel voor 2 tot max 2.75 meter afstand?itsgreen schreef op maandag 23 april 2007 @ 22:01:
[...]
Mn huisgenoot heeft de 32m61b, vanaf morgen heb ik de 40s71b.
Ik vermoed dat er niet extreem veel verschil in zit aangezien het beide dynamisch is. Maar dat is wat ik vermoed.
Overigens, hoezo niet de 40 pakken? die had 100e meerprijs in de winkel waar ik was en ik heb van die 100e nog 75 euro kunnen afpraten vandaag.
Thanks voor je input... ik vraag me dus ook af in hoeverre dit verschil zichtbaar is in contrastratio's//al dan niet dynamisch. Ik kan me ook voorstellen dat de verschilen dan per merk verschillen.
Ik vind die 5 inches extra toch wel erg aantrekkelijk, krijg echt het idee meer in de film te zitten of in de game als ik net die 5 inch extra heb.
Contrast ratio wil zeggen kleuren. Dus hoe hoger de waarde hoe meer kleur. Je moet zelf alleen bepalen hoeveel waarde jij hecht aan de dynamische contrast ratio. Ik zou zeggen koop de televisie welk jij het mooist vind.Qua kwaliteit beginnen de TV's vandaag de dag toch wel erg dicht bij elkaar te liggen. Vroeger liep dat echt uit. Misschien toch wel liever een wat recentere M serie model kopen, vanwege de HD reso en meerdere HDMI inputs. Dat is toch wel een belangrijk punt. Vooral met de HD/BR spelers die eraan komen. En dan heb je ook nog HD TV. Dus dan heb je zowiezo al 2 HDMI input nodig. En dan nog een derde voor je HD videocamera aan de zijkantVerwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 21:55:
Goedenavond,
[ Voor 4% gewijzigd door aex351 op 24-04-2007 00:23 ]
< dit stukje webruimte is te huur >
Contrast heeft in dat opzicht niet veel te maken met de intensiteit van kleuren.aex351 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 00:22:
[...]
Contrast ratio wil zeggen kleuren. Dus hoe hoger de waarde hoe meer kleur. Je moet zelf alleen bepalen hoeveel waarde jij hecht aan de dynamische contrast ratio. Ik zou zeggen koop de televisie welk jij het mooist vind.Qua kwaliteit beginnen de TV's vandaag de dag toch wel erg dicht bij elkaar te liggen. Vroeger liep dat echt uit. Misschien toch wel liever een wat recentere M serie model kopen, vanwege de HD reso en meerdere HDMI inputs. Dat is toch wel een belangrijk punt. Vooral met de HD/BR spelers die eraan komen. En dan heb je ook nog HD TV. Dus dan heb je zowiezo al 2 HDMI input nodig. En dan nog een derde voor je HD videocamera aan de zijkant.
Contrast is niets anders dan een verschil tussen een tegenstelling. Het duidt het verschil aan tussen kleuren en het verschil tussen licht en donker
Wauw de 52 m 86 staat nu bij de Media Markt hier in Rotterdam Alexandrium...wat een grote bak.
Prijs 3599.
Jammer dat ze er een Animatie film op draaide. Wel een blu - ray. maar goed. zie liever een goede film om het een en ander te vergelijken.
Prijs 3599.
Jammer dat ze er een Animatie film op draaide. Wel een blu - ray. maar goed. zie liever een goede film om het een en ander te vergelijken.
Verwijderd
Kleine crosspost.
Gister heb ik ook maar eens een Samsung LCD TV gehaald. Ik zat te twijfelen tussen een Philips en deze Samsung. Wat mij opviel was dat de Philips slechter beeld gaf (dof, minder scherp) en ik weet dat het ook aan de kabels kan liggen maar dit was wel heel erg. En deze was 3" groter, had HDMI, veel andere aansluitingen en was nog goedkoper! Helemaal blij, en ook maar even een verzekering voor een week erbij gekocht. Thuis gekomen snel uitpakken.
Toen kwam het eerste probleem al, hij was te hoog
. Hoe gaan we dat oplossen?

Die avond even nagedacht, en dingen uitgemeten. Toen maar weer naar de Mediamarkt en een Vogel LCD steun gehaald. Met dit resultaat:

Hangt mooi dacht ik
En wauw, wat een super TV is dit! Beeld is haarscherp, heeft PIP en is mooi zwart.
Gister heb ik ook maar eens een Samsung LCD TV gehaald. Ik zat te twijfelen tussen een Philips en deze Samsung. Wat mij opviel was dat de Philips slechter beeld gaf (dof, minder scherp) en ik weet dat het ook aan de kabels kan liggen maar dit was wel heel erg. En deze was 3" groter, had HDMI, veel andere aansluitingen en was nog goedkoper! Helemaal blij, en ook maar even een verzekering voor een week erbij gekocht. Thuis gekomen snel uitpakken.
Toen kwam het eerste probleem al, hij was te hoog

Die avond even nagedacht, en dingen uitgemeten. Toen maar weer naar de Mediamarkt en een Vogel LCD steun gehaald. Met dit resultaat:

Hangt mooi dacht ik
En wauw, wat een super TV is dit! Beeld is haarscherp, heeft PIP en is mooi zwart.
Verwijderd
Haha, en maar gelijk gebruiken als computer monitor?? (!!) Pas dan wel om met het stroom verbruik, die ligt volgens mij hoger dan een flink tftje!
En als ik jou was zou ik hem toch nog ietjes van het buro af houden zal stukken mooier zijn, let maar op. (Als dat verstelbaar is met dat Vogel-ding). Edit, ik lees neit goed hij is idd te hoog om hem te plaatsen zoals ik bedoelde. Maar mooi ding verder hoor.
"Contrast heeft in dat opzicht niet veel te maken met de intensiteit van kleuren."
Mitch, als het verschil tussen het witste wit en het zwartste zwart bij scherm 1 hoger ligt dan bij scherm 2, dan betekent het volgens ook dat er wel degelijk méér kleurdiepte weergegeven kan worden bij scherm 1 en minder bij scherm 2.
AEX, de le37s71b heeft toch evengoed een HD reso, net als die 32m61b (beiden 1366x768) - of bedoel je heel wat anders?
Nog bedankt voor de reacties in iedergeval, zat idd toch te neigen naar die M ivm HDMI aansluitingen en in mijn ogen wat degelijkere bouw. En er komt ook een PS3 aan en daar zit ook al een Blu Ray in dus sja...
Aan de andere kant zit ik hier achter een samsung tft monitor met eveneens 3000:1 Dcontrast en dat bevalt me prima, harstikke kleurvol en diep contrast e.d., laat staan als ik met contrast instellingen speel.
Moet er nog overnadenken tenzij iemand nog sterke argumenten vor mij over heeft
Daarnaast sowieso even de prijzen aanzien, krijg ik binnenkort te horen.
En als ik jou was zou ik hem toch nog ietjes van het buro af houden zal stukken mooier zijn, let maar op. (Als dat verstelbaar is met dat Vogel-ding). Edit, ik lees neit goed hij is idd te hoog om hem te plaatsen zoals ik bedoelde. Maar mooi ding verder hoor.
"Contrast heeft in dat opzicht niet veel te maken met de intensiteit van kleuren."
Mitch, als het verschil tussen het witste wit en het zwartste zwart bij scherm 1 hoger ligt dan bij scherm 2, dan betekent het volgens ook dat er wel degelijk méér kleurdiepte weergegeven kan worden bij scherm 1 en minder bij scherm 2.
AEX, de le37s71b heeft toch evengoed een HD reso, net als die 32m61b (beiden 1366x768) - of bedoel je heel wat anders?
Nog bedankt voor de reacties in iedergeval, zat idd toch te neigen naar die M ivm HDMI aansluitingen en in mijn ogen wat degelijkere bouw. En er komt ook een PS3 aan en daar zit ook al een Blu Ray in dus sja...
Aan de andere kant zit ik hier achter een samsung tft monitor met eveneens 3000:1 Dcontrast en dat bevalt me prima, harstikke kleurvol en diep contrast e.d., laat staan als ik met contrast instellingen speel.
Moet er nog overnadenken tenzij iemand nog sterke argumenten vor mij over heeft
Daarnaast sowieso even de prijzen aanzien, krijg ik binnenkort te horen.
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2007 16:20 ]
Klopt, maar kleurdiepte is niet MEER kleur, dat staat helemaal los van het contrastMitch, als het verschil tussen het witste wit en het zwartste zwart bij scherm 1 hoger ligt dan bij scherm 2, dan betekent het volgens ook dat er wel degelijk méér kleurdiepte weergegeven kan worden bij scherm 1 en minder bij scherm 2.
Verwijderd
zo DAMES en heren (), ik heb er nu uiteindelijk 2 op het oog: de le37r81 of de le37r83
nu zag ik als verschil op internet EN in de winkel dat de 83 een soort ledje aan de voorkant heeft , met wat licht, bij de aan/uit knop . Dat ziet er mooi uit, MAAR misschien is zo een "lichtbron" onder je tv wel hinderlijk als je tv kijkt, ( vooral in het donker)
wie van julie heeft hier ervaring mee??
thank you
nu zag ik als verschil op internet EN in de winkel dat de 83 een soort ledje aan de voorkant heeft , met wat licht, bij de aan/uit knop . Dat ziet er mooi uit, MAAR misschien is zo een "lichtbron" onder je tv wel hinderlijk als je tv kijkt, ( vooral in het donker)
thank you
Verwijderd
En de dames dan....?Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 17:43:
zo heren(...)
MAAR misschien is zo een "lichtbron" onder je tv wel hinderlijk als je tv kijkt, ( vooral in het donker)
thank you
Gewoon post-itje overheen plakken, nergens last van.
Nee heb soortgelijk lampje op mn samsung monitor, hoor anderen ookw eleens over klagen maar ondervind er zelf 0,0 last van. Dus denk dat het persoonsgebonden blijft. Erg cliché antwoord maarja, kan ik ook niks aan doen.
Volg dit topic als vanaf deel 3 en heb eigenlijk nogsteeds een vraag waar ik eigenlijk niet het antwoord op weet. Voorkeur gaat momenteel uit naar een 40M86 of een 40R81W uit.
Heb hier thuis alleen een Macbook staan die draait op een resolutie van 1280x800.
Wat ik eigenlijk zou willen is vanaf mijn bank met een bluetooth toestenbord en muis een beetje internetten op mijn tv. Zit er zo'n 3.5 meter vandaan. Nu heb ik al heel wat research gedaan, maar heeft het zin qua leesbaarheid van de tekst enz om voor een Full-HD scherm te gaan? Omdat die Macbook toch maar 1280x800 uitzend denk ik eigenlijk dat het op beide schermen evengoed/slecht leesbaar zal zijn. Kan iemand dit bevestigen?
Heb hier thuis alleen een Macbook staan die draait op een resolutie van 1280x800.
Wat ik eigenlijk zou willen is vanaf mijn bank met een bluetooth toestenbord en muis een beetje internetten op mijn tv. Zit er zo'n 3.5 meter vandaan. Nu heb ik al heel wat research gedaan, maar heeft het zin qua leesbaarheid van de tekst enz om voor een Full-HD scherm te gaan? Omdat die Macbook toch maar 1280x800 uitzend denk ik eigenlijk dat het op beide schermen evengoed/slecht leesbaar zal zijn. Kan iemand dit bevestigen?
Verwijderd
Heb sinds gisteren de le37r81b in da house. De kleuren knallen er vanaf kan ik je melden !
Ik heb alleen niet de juiste externe rommel in huis. Mn dvd speler kan enkel scart uitpoepen en dat ziet er toch niet best uit. Het lijkt als of je op de pc een film kijkt met een tikje te lage resolutie.
Ook de upc mediabox heeft enkel scart maar het beeld is wel ok. Kan beter.
In de toekomst zal ik wat beter spul moeten aanschaffen maar verder is het ongelooflijk mooi wanneer je bijv een tekenfilm/animatiefilm bekijkt ! Top !
Dat blauwe ledje hindert echt niet. En zoja : dan zet je m uit via het menu.
Ik heb alleen niet de juiste externe rommel in huis. Mn dvd speler kan enkel scart uitpoepen en dat ziet er toch niet best uit. Het lijkt als of je op de pc een film kijkt met een tikje te lage resolutie.
In de toekomst zal ik wat beter spul moeten aanschaffen maar verder is het ongelooflijk mooi wanneer je bijv een tekenfilm/animatiefilm bekijkt ! Top !
Verwijderd
trammelant.. JE BENT SUPERR!!!!Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 20:29:
Heb sinds gisteren de le37r81b in da house. De kleuren knallen er vanaf kan ik je melden !
ik ga em nu zeker nemen
Verwijderd
Kun je een wat uitgebreidere review schrijven misschien? Het lieftst met heel veel foto's ed
Maandag was ik in MediaMarkt Middelburg en een verkoper bleef maar beweren dat de nieuwe Samsung m86 series geen 1080p ondersteunde via component. Waarop ik fel in discussie ging en vertelde dat Samsung de enige tv merk was die het wel deed.
De verkoper vertelde dat de Xbox360 dan gedownscaled werd naar 720p en vervolgens weer geupscaled werd naar 1080p.
Dit ivm dat 1080p veel meer brandbreedte vraagt & component aansluiting zou het niet aankunnen.
Ik geloofde er echter geen snars van. Ik weet dat het veel vraagt maar zou net genoeg moeten zijn.
In overleg zou ik op dinsdag terug zou komen met de xbox360 en we het eens haarfijn zouden uit testen.
Dus zo gezegt zogedaan, had vandaag mijn xbox 360 en een foto camera meegenomen naar mediamarkt Middelburg om deze te testen op een le40m86 en na afloop de foto's en mijn bevindingen hier te tonen.
( wilde ook graag mijn gelijk behalen)
Kom ik daar binnen zegt een andere verkoper verkoper dan die van gisteren keihard nee heb ik geen zin in, kom andere keer maar weer terug. Waarop ik antwoordde : ja maar ik ben toch klant?
De verkoper zei nee je wilt wat testen en niet kopen dus andere keer beter.
Deze verkoper vertelde mij:
* ook dat 1080p via component niet kon
* 1080p verhaal begin je pas te zien bij 46 inch of groter.
Bij 2e punt kan ik me wel vinden want dat heb ik hier vaker wel eens gelezen.
Er werd mij echter wel een Sony aangeraden dacht een w of een x serie(deze zou wel 1080p via component ondersteunen, maar was het laatst niet zo dat er problemen met xbox360 en sony tv's waren)
Wie heeft er hier nou gelijk in het verhaal, ik of de verkopende partij.
PS: ik zal daar nog eens proberen een test te doen met de xbox en wanneer dit gelukt is zal ik foto's plaatsen
De verkoper vertelde dat de Xbox360 dan gedownscaled werd naar 720p en vervolgens weer geupscaled werd naar 1080p.
Dit ivm dat 1080p veel meer brandbreedte vraagt & component aansluiting zou het niet aankunnen.
Ik geloofde er echter geen snars van. Ik weet dat het veel vraagt maar zou net genoeg moeten zijn.
In overleg zou ik op dinsdag terug zou komen met de xbox360 en we het eens haarfijn zouden uit testen.
Dus zo gezegt zogedaan, had vandaag mijn xbox 360 en een foto camera meegenomen naar mediamarkt Middelburg om deze te testen op een le40m86 en na afloop de foto's en mijn bevindingen hier te tonen.
( wilde ook graag mijn gelijk behalen)
Kom ik daar binnen zegt een andere verkoper verkoper dan die van gisteren keihard nee heb ik geen zin in, kom andere keer maar weer terug. Waarop ik antwoordde : ja maar ik ben toch klant?
De verkoper zei nee je wilt wat testen en niet kopen dus andere keer beter.
Deze verkoper vertelde mij:
* ook dat 1080p via component niet kon
* 1080p verhaal begin je pas te zien bij 46 inch of groter.
Bij 2e punt kan ik me wel vinden want dat heb ik hier vaker wel eens gelezen.
Er werd mij echter wel een Sony aangeraden dacht een w of een x serie(deze zou wel 1080p via component ondersteunen, maar was het laatst niet zo dat er problemen met xbox360 en sony tv's waren)
Wie heeft er hier nou gelijk in het verhaal, ik of de verkopende partij.
PS: ik zal daar nog eens proberen een test te doen met de xbox en wanneer dit gelukt is zal ik foto's plaatsen
De Samsung ondersteunt 1080p via HDMI en Component, althans volgens de handleiding. De Sony W2000 accepteert alleen 1080p via HDMI
Iemand vroeg iets over www.plasma-discounter.nl, toevallig woon ik twee dropjes verder op (zij zitten in Naarden, ik in Kortenhoef) en ben ik afgelopen vrijdag even langs gelopen om eens bij ze te kijken.
Hele aardige mensen, en in het uurtje dat ik daar heb rond gekeken (vergelijken, vergelijken en nog eens vergelijken
) werden er 3 LCD's verkocht. Mede ook het feit dat Tom Coronel zijn naam heeft verbonden aan de winkel wekt ook veel vertrouwen.
Ik weet in ieder geval dat ik daar mijn LCD TV gaat kopen (heb de LE46M87BD op het oog). En ze zijn ook nog eens goedkoper dan waar dan ook.
Echter, ik las net weer over de LED varianten. Ik kan hem niet terug vinden op de Nederlands site van Samsung. Iemand een idee wanneer er meer komen ? Ik ga de TV toch pas over een maandje of drie kopen, dus ik heb nog even de tijd, en wacht graag wat langer omdat LED er bijzonder goed lijkt uit te zien (zover ik dat gelezen heb)...
Ben de 40m91 dus wel op de site van Samsung tegen gekomen.. In het archief
Hele aardige mensen, en in het uurtje dat ik daar heb rond gekeken (vergelijken, vergelijken en nog eens vergelijken
Ik weet in ieder geval dat ik daar mijn LCD TV gaat kopen (heb de LE46M87BD op het oog). En ze zijn ook nog eens goedkoper dan waar dan ook.
Echter, ik las net weer over de LED varianten. Ik kan hem niet terug vinden op de Nederlands site van Samsung. Iemand een idee wanneer er meer komen ? Ik ga de TV toch pas over een maandje of drie kopen, dus ik heb nog even de tijd, en wacht graag wat langer omdat LED er bijzonder goed lijkt uit te zien (zover ik dat gelezen heb)...
Ben de 40m91 dus wel op de site van Samsung tegen gekomen.. In het archief
[ Voor 3% gewijzigd door Boushh op 25-04-2007 02:11 ]
Verwijderd
De samsung 40m86 ondersteunt 1080p vie hdmi, component en vga.MitchR schreef op woensdag 25 april 2007 @ 01:28:
De Samsung ondersteunt 1080p via HDMI en Component, althans volgens de handleiding. De Sony W2000 accepteert alleen 1080p via HDMI
De sony 40w2000 ondersteunt 1080p via hdmi en vga
Ok bedankt voor de info maar kan je ook misschien info geven of dan eerst het signaal van de xbox360 gedownscaled wordt over component naar 720p en dan weer naar 1080p geupscaled?Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 06:44:
[...]
De samsung 40m86 ondersteunt 1080p vie hdmi, component en vga.
De sony 40w2000 ondersteunt 1080p via hdmi en vga
Verwijderd
Ja dat was ik.Boushh schreef op woensdag 25 april 2007 @ 01:39:
Iemand vroeg iets over www.plasma-discounter.nl, toevallig woon ik twee dropjes verder op (zij zitten in Naarden, ik in Kortenhoef) en ben ik afgelopen vrijdag even langs gelopen om eens bij ze te kijken.
Ik ben er maandag heengereden om mijn le37r81b op te halen.
Eerst de maten gechecked en de doos paste dus precies in mn 106-je op de achterbank.
Echt millimeterwerk !!
Ja goedkope shop en ze werken lekker snel. Geen idee hoe ze zijn met thuisbezorging.
Goedemorgen,aliberto schreef op woensdag 25 april 2007 @ 06:50:
[...]
Ok bedankt voor de info maar kan je ook misschien info geven of dan eerst het signaal van de xbox360 gedownscaled wordt over component naar 720p en dan weer naar 1080p geupscaled?
Ik wordt helemaal knetter gek van die heikneuters van verkopers overal, nergens hebben ze verstand meer, ik leer veel meer via forums dan naar een winkel te gaan.
Eerst het fabeltje dat de samsung M86/87 geen 1080P via component kan ontvangen, BULLSHIT!!!!
Daarom heb ik juist de M87 gekocht voor mijn xbox 360.
Mijn setup:
- Xbox 360, ingesteld op 1080P, via MONSTER COMPONENT, naar "Comp 1" van mijn receiver ONKYO TX-SR674
- Onkyo TX-SR674 via MONSTER COMPONENT VIDEO 3 naar SAMSUNG LE46M87
PRACHTIG SUPERIEUR BEELD!!!!, druk op de info knop op de AB van de tv, en wat staat er:
1920*1080 @ 60HZ
Conclusie:
JA, 1080P via component kan wel, en nog super ook.
De xbox 360 DOWNSCALED HELEMAAL NIETS! hij geeft puur 1080P, alleen de games worden wel geupscaled naar 1080P, omdat deze een resolutie van 720P of 1080i, op sommige games na.
DVD's worden NIET GEUPSCALED!!! De xbox 360 geeft de dvd's weer met een resolutie van 576P, jawel, 576P, want de xbox 360 is een progressive scan dvd speler.
Als ik de xbox 360 op 720P instel, vind ik het beeld zelfs minder dan op 1080P!!! Dus verschil zie je wel degelijk. Het scherm is echt gemaakt om op een resolutie van 1920*1080 te draaien.
Mijn mening over SD TV:
Na wat instellen van de tv, goed acceptabel beeld! Ik vind het beeld echt niet onder doen dan de ouderwetse tv. Gisteren CSI Miami gekeken, maar gewoon een zeer kleurrijk, aardig gedetailleerd beeldkwaliteit. (Kijk digitaal sattelliet, via scart RGB en zit 4m van de tv overigens)
Foto's en scherminstellingen zal ik (nog steeds) plaatsen.
Ik hoop met dit kleine reviewtje duidelijkheid te kunnen geven over de 1080P fabeltjes!
[ Voor 12% gewijzigd door Bas Post op 25-04-2007 08:33 ]
BP on the move!!!
Ik ben sinds een week ook in het bezit van een 37M86 lcd, nu wil ik graag mijn laptop me hdmi aansluiting verbinden met de LCD. Wanneer ik dit doe krijg ik netjes mooi beeld op de lcd, alleen wordt er zo'n 5 cm van de zijkanten (boven, onder, links, rechts) niet benut.
Wanneer ik de info knop indruk geeft hij echter wel netjes 1920x1080 @ 60hz. Als ik kies voor de optie 16:9 wordt dit niet benutte beeld wel gereduceerd tot 1 a 2 cm, echter bij de optie 'alleen scannen' blijft dit de genoeme 5 cm.
Iemand die mij hier een oplossing in kan bieden?
Wanneer ik de info knop indruk geeft hij echter wel netjes 1920x1080 @ 60hz. Als ik kies voor de optie 16:9 wordt dit niet benutte beeld wel gereduceerd tot 1 a 2 cm, echter bij de optie 'alleen scannen' blijft dit de genoeme 5 cm.
Iemand die mij hier een oplossing in kan bieden?
Verwijderd
Ik ben van plan toch de Samsung 40M86 te gaan halen. We hebben thuis een topfield satelliet receiver met een scart aansluiting (RGB en YUV support). We zitten iets meer dan 3 meter van de nieuw aan te schaffen televisie af.
Wat is eigenlijk de beste manier om de receiver aan te sluiten?
Is dat van scart naar scart. Of moet ik een kabel aanschaffen van scart naar component ?
Verder heb ik nog een dvd speler staan, maar die is al oud, en heeft alleen s-video als beste aansluiting via scart. Die zal toch in de nabije toekomst vervangen gaan worden.
Verder gebruik ik vaak de laptop om aan de televisie te hangen. Die kan ik via VGA aansluiten.
Wat is eigenlijk de beste manier om de receiver aan te sluiten?
Is dat van scart naar scart. Of moet ik een kabel aanschaffen van scart naar component ?
Verder heb ik nog een dvd speler staan, maar die is al oud, en heeft alleen s-video als beste aansluiting via scart. Die zal toch in de nabije toekomst vervangen gaan worden.
Verder gebruik ik vaak de laptop om aan de televisie te hangen. Die kan ik via VGA aansluiten.
Ben net nog even bezig geweest met het beeldvullend krijgen van mijn pc scherm op de lcd. Zodra ik kies voor 1920x1080 op 30hz (interlaced??) krijg ik wel een mooi beeldvullend scherm. Alleen is er wel een groot verschil te zien tussen 60hz en 30hz, dus dit is ook niet de optimale oplossing.
Zijn er al meer eigenaren van een M86/87 serie die hun computer via hdmi/dvi hebben aangesloten en hier een oplossing in weten?
Zijn er al meer eigenaren van een M86/87 serie die hun computer via hdmi/dvi hebben aangesloten en hier een oplossing in weten?
Hartstikke bedankt voor je duidelijke info.Bas Post schreef op woensdag 25 april 2007 @ 07:24:
[...]
Goedemorgen,
Ik wordt helemaal knetter gek van die heikneuters van verkopers overal, nergens hebben ze verstand meer, ik leer veel meer via forums dan naar een winkel te gaan.
Eerst het fabeltje dat de samsung M86/87 geen 1080P via component kan ontvangen, BULLSHIT!!!!
Daarom heb ik juist de M87 gekocht voor mijn xbox 360.
Mijn setup:
- Xbox 360, ingesteld op 1080P, via MONSTER COMPONENT, naar "Comp 1" van mijn receiver ONKYO TX-SR674
- Onkyo TX-SR674 via MONSTER COMPONENT VIDEO 3 naar SAMSUNG LE46M87
PRACHTIG SUPERIEUR BEELD!!!!, druk op de info knop op de AB van de tv, en wat staat er:
1920*1080 @ 60HZ
Conclusie:
JA, 1080P via component kan wel, en nog super ook.
De xbox 360 DOWNSCALED HELEMAAL NIETS! hij geeft puur 1080P, alleen de games worden wel geupscaled naar 1080P, omdat deze een resolutie van 720P of 1080i, op sommige games na.
DVD's worden NIET GEUPSCALED!!! De xbox 360 geeft de dvd's weer met een resolutie van 576P, jawel, 576P, want de xbox 360 is een progressive scan dvd speler.
Als ik de xbox 360 op 720P instel, vind ik het beeld zelfs minder dan op 1080P!!! Dus verschil zie je wel degelijk. Het scherm is echt gemaakt om op een resolutie van 1920*1080 te draaien.
Mijn mening over SD TV:
Na wat instellen van de tv, goed acceptabel beeld! Ik vind het beeld echt niet onder doen dan de ouderwetse tv. Gisteren CSI Miami gekeken, maar gewoon een zeer kleurrijk, aardig gedetailleerd beeldkwaliteit. (Kijk digitaal sattelliet, via scart RGB en zit 4m van de tv overigens)
Foto's en scherminstellingen zal ik (nog steeds) plaatsen.
Ik hoop met dit kleine reviewtje duidelijkheid te kunnen geven over de 1080P fabeltjes!
Nu je het toch over een versterker heb zou ik graag kort en krachtig je mening willen weten over deze versterker:
http://www.jvc.nl/product.php?id=RX-D701SE&catid=217
(anders dwalen we een beetje af)
Ik vind het een mooi design en heb maar 2 boxen maar kan niet alles op 1 centraal punt aansluiten, kom dus aansluitingen te kort. Nou is mijn vraag wat weet je van jvc versterkers, en er zit hdmi 1.1 op zal dat geen vertragingen geven met een samsung hdmi 1.3 tv?
Of is het verstandig om even te wachten op de hdmi 1.3 versterkers, en wanneer zouden deze dan uitkomen?
De aansluitingen die ik nodig heb zijn:
mp3 speler via tulp
dvd speler via scart (geluid via spdif)
sateliet receiver via scart (eventueel geluid via spdif)
Xbox360 via component en audio via spdif
alvast bedankt
De samsung lcd,s bevatten die een faroudja chip voor de upscaling?
Echt niemand die hier iets zinnigs op kan antwoorden?Nelis00 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 19:02:
Volg dit topic als vanaf deel 3 en heb eigenlijk nogsteeds een vraag waar ik eigenlijk niet het antwoord op weet. Voorkeur gaat momenteel uit naar een 40M86 of een 40R81W uit.
Die 37 cm moet deze week toch weer eens terug naar mijn slaapkamer verhuizen hoor.
De keuze staat vast: een 37" samsung (past mooi bij de samsung ht-p1200 (met HDMI))
Nu twijfelde ik eerst tussen de 37S71B (oud model) & de 37S81B (gloednieuwe reeks)
Nu is het contrastverschil tussen de oude en de nieuwe reeks echt groot en ga ik dus voor de nieuwe reeks !
Bovendien is de prijs S81B (999€ in mediamarkt) een echte weggever ! (nu ze hebben hem nog niet, hij kan alle dagen binnenkomen)
Nu vraag ik me toch af of het de moeite is om een paar 100€ extra op tafel te leggen voor de duurdere R of M reeks (full HD lijkt me net een beetje overkill voor een 37"er)
Ik heb het dan over functies zoals "movieplus" - ...(zijn er nog ? - analoge signaalopkrikker)
Wordt er intern niet met dezelfde chipset gewerkt ? (maar dan met andere instellingen) Of zal ik als gewone gebruiker het verschil wel effectief zien ?
Nu twijfelde ik eerst tussen de 37S71B (oud model) & de 37S81B (gloednieuwe reeks)
Nu is het contrastverschil tussen de oude en de nieuwe reeks echt groot en ga ik dus voor de nieuwe reeks !
Bovendien is de prijs S81B (999€ in mediamarkt) een echte weggever ! (nu ze hebben hem nog niet, hij kan alle dagen binnenkomen)
Nu vraag ik me toch af of het de moeite is om een paar 100€ extra op tafel te leggen voor de duurdere R of M reeks (full HD lijkt me net een beetje overkill voor een 37"er)
Ik heb het dan over functies zoals "movieplus" - ...(zijn er nog ? - analoge signaalopkrikker)
Wordt er intern niet met dezelfde chipset gewerkt ? (maar dan met andere instellingen) Of zal ik als gewone gebruiker het verschil wel effectief zien ?
[E-B-X]
Verwijderd
Ik heb vorige week bij plasma-discounter.nl de LE37R82B gehaald. (€1066,-) Leuke tv!
Ik schrok echter wel toen ik de tv aansloot op mijn digitale ontvanger van tele2. Het beeld was erg blokkerig en de kleuren waren flets. Gelukkig kwam hier snel verandering in toen ik met de instellingen ging spelen. Bij snelle beelden is er wel eens wat kwaliteitsverlies.
Mijn PC heb ik aangesloten via VGA. Ben niet tevreden over de kwaliteit maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn verouderde videokaart.
Ik ben echter benieuwd of er buiten het standaard menu, ook nog een verborgen (service) menu is? Ik heb hier ooit eens iets over gelezen maar kan het niet meer vinden.
Nu nog even wachten op de samsung HT-X30 home cinema set...
Ik schrok echter wel toen ik de tv aansloot op mijn digitale ontvanger van tele2. Het beeld was erg blokkerig en de kleuren waren flets. Gelukkig kwam hier snel verandering in toen ik met de instellingen ging spelen. Bij snelle beelden is er wel eens wat kwaliteitsverlies.
Mijn PC heb ik aangesloten via VGA. Ben niet tevreden over de kwaliteit maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn verouderde videokaart.
Ik ben echter benieuwd of er buiten het standaard menu, ook nog een verborgen (service) menu is? Ik heb hier ooit eens iets over gelezen maar kan het niet meer vinden.
Nu nog even wachten op de samsung HT-X30 home cinema set...
Verwijderd
heb mij mijn pc via HDMI 1920x1080 getest op een LE46M86, kreeg toen een groene gloed op het scherm en zat niet op de pixel(leek toch een overscan), via VGA lukte dit wel maar dit wil ik niet gebruiken.MySjah schreef op woensdag 25 april 2007 @ 13:35:
Ben net nog even bezig geweest met het beeldvullend krijgen van mijn pc scherm op de lcd. Zodra ik kies voor 1920x1080 op 30hz (interlaced??) krijg ik wel een mooi beeldvullend scherm. Alleen is er wel een groot verschil te zien tussen 60hz en 30hz, dus dit is ook niet de optimale oplossing.
Hola peeps!
Ik sta zelf op het punt om de LE40M86 aan te schaffen, alleen nu zie ik dat er ook een LE40M86BD versie bestaat, welke in het overzicht van kieskeurig ietwat duurder is in prijs. Kan iemand mij dit verschil toelichten? Nu heb ik tevens begrepen dat de M87 versie aan de onderzijde een chroom randje heeft, moet ik dit zien als een 'plastic'-achtige coating of meer richting de strook van de F71?
Tot slot, heeft er iemand ervaringen met de PS 50Q92 Plasma van Samsung? Is dit enigszins een waardig alternatief voor de M86, ondanks dat het geen Full HD scherm is?
Alvast bedankt voor alle info!
Gr.
Ik sta zelf op het punt om de LE40M86 aan te schaffen, alleen nu zie ik dat er ook een LE40M86BD versie bestaat, welke in het overzicht van kieskeurig ietwat duurder is in prijs. Kan iemand mij dit verschil toelichten? Nu heb ik tevens begrepen dat de M87 versie aan de onderzijde een chroom randje heeft, moet ik dit zien als een 'plastic'-achtige coating of meer richting de strook van de F71?
Tot slot, heeft er iemand ervaringen met de PS 50Q92 Plasma van Samsung? Is dit enigszins een waardig alternatief voor de M86, ondanks dat het geen Full HD scherm is?
Alvast bedankt voor alle info!
Gr.
Verwijderd
Volgens mij is er helemaal geen verschil tussen de B en de BD. Ik denk dat de ene site hem B noemt en de andere BD. Aangezien ik geen sites ken die de beide in het assortiment heeft, alsmede de samsung site waar er maar 1 staat.
Daar staan alle full-hd schermen als BD en hd-ready als B. Misschien raken winkelsites in de war. Het moet dus eigenlijk BD zijn voor de 40M86
Daar staan alle full-hd schermen als BD en hd-ready als B. Misschien raken winkelsites in de war. Het moet dus eigenlijk BD zijn voor de 40M86
Hmm. dit klinkt als hetzelfde probleem watik heb met mijn F71...MySjah schreef op woensdag 25 april 2007 @ 13:35:
Op 1080i doet hij het met de 'overscan' fix perfect (dus 30hz).
Zet je hem op 1080p (60 hz) dan ziet het beeld er opeens kleiner uit....
Misschien toch een issue van videokaart oid?
Verwijderd
ik ben sinds maandag in het bezit van de LE32R71B en kon wel huilen van het beeld. ik heb hem gewoon op de kabel aangesloten. ik had begrepen dat dat wel kon (tot 32 inch), maar het grootste gedeelte van de zenders ziet er gewoon niet uit. heel erg blokkerig, en ook via de (goedkope) dvd-speler ziet het er niet uit. daarnaast heeft het scherm ook last van ghosting. als je mensen ziet joggen treedt het al op. nu begrijp ik dat ik de kabel moet vervangen voor een hirschmann o.i.d. of moet overstappen op digitale tv, maar ik heb toch het vermoeden dat ik gewoon een slecht gefrabiceerde tv in mijn bezit heb. Heeft iemand anders ervaring met deze tv, positief of negatief? en kan iemand mij adviseren wat ik het beste kan doen?
thanx
thanx
Verwijderd
Vandaag de 32R82 binnengekregen. Mooi scherm!
Ga zo eerst braaf het boekje lezen lekker in de zon.
Wat ik me wel afvraag Samsung heeft standaard geen uitknop zodat hij altijd
stand-by staat. Andere hebben er een stekkerdoos tussen zitten waardoor zij hun Samsung wel uitzetten. Wat is nu eigenlijk beter; Gewoon stand-by of toch via de stekkerdoos uitzetten?
stand-by staat. Andere hebben er een stekkerdoos tussen zitten waardoor zij hun Samsung wel uitzetten. Wat is nu eigenlijk beter; Gewoon stand-by of toch via de stekkerdoos uitzetten?

Zijn er al mensen met de LE32R81W?
Vind 't wel een mooie tv en de eerste exemplaren duiken langzamerhand op. Hoop dat er ergens één in een winkel tegenkom zodat ik het beeld kan beoordelen.
Vind 't wel een mooie tv en de eerste exemplaren duiken langzamerhand op. Hoop dat er ergens één in een winkel tegenkom zodat ik het beeld kan beoordelen.
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
Verwijderd
Ik zou proberen hem te testen door het aan je computer te hangen... Download een 720P film en bekijk het dan nog eens. Ik kan me voorstellen dat bij normale kabel tv er snel blokkerig beeld optreedt, vooral als je redelijk dichtbij de tv zit. Wat is je normale kijkafstand? Als je van een afstand tussen de 2,5 en 3,5 meter zit, moet het toch op zich prima te doen zijn?Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 15:35:
ik ben sinds maandag in het bezit van de LE32R71B en kon wel huilen van het beeld. ik heb hem gewoon op de kabel aangesloten. ik had begrepen dat dat wel kon (tot 32 inch), maar het grootste gedeelte van de zenders ziet er gewoon niet uit. heel erg blokkerig, en ook via de (goedkope) dvd-speler ziet het er niet uit. daarnaast heeft het scherm ook last van ghosting. als je mensen ziet joggen treedt het al op. nu begrijp ik dat ik de kabel moet vervangen voor een hirschmann o.i.d. of moet overstappen op digitale tv, maar ik heb toch het vermoeden dat ik gewoon een slecht gefrabiceerde tv in mijn bezit heb. Heeft iemand anders ervaring met deze tv, positief of negatief? en kan iemand mij adviseren wat ik het beste kan doen?
thanx
Verwijderd
Hoi EBX,ebx schreef op donderdag 26 april 2007 @ 04:21:
De keuze staat vast: een 37" samsung (past mooi bij de samsung ht-p1200 (met HDMI))
De S81B heb ik in Amsterdam en Eindhoven Mediamarkt al zien staan. In Utrecht hebben ze zelfs een 40" staan. Helaas nog geen 37", want die had ook mijn aandacht getrokken. Ik baal daar wel een beetje van want moet door omstandigheden per se morgen aanschaffen. En 40" is wel een beetje erg groot voor op een studentenkamer!!
Dus het wordt voor mij waarschijnlijk een 37R81, voor ongeveer dezelfde prijs, maar dan wel met hogere contrastratio en helderheid...
PS full hd voor een 37" is op zich geen overkill, ik zag duidelijk verschil tussen een 37" HDready en 37"Full HD in Utrecht (resp 37r81 en 37M-nogwat- met full HD). Maarja als je het hebt over de prijs, is dát misschien wel weer overkill...
Verwijderd
hallo ebx,ebx schreef op donderdag 26 april 2007 @ 04:21:
ik had dezelfde vaarg vorige week gesteld over s81 en r81.
een van de antwoorden was dat het paneel of scherm van de r ook van andere makelij was ofzo.
ik heb dus toch maar de 37r81 besteld
dit zijn de antwoorden die ik kreeg:
1)de R reeks heeft bij mijn weten een verbeterde tuner en beeldchip waardoor analoge uitzendingen er beter uit zien. heb je echter digitv is dat redelijk onnodig afz vinteg
2)Ik lees niet anders op fora dat de R vele malen beter is, omdat deze gebruik maakt van een ander soort paneel (het scherm dus) S-PVA. Ook is de R gewoon van betere kwaliteit.
Ik zou zeggen: vergelijk ze ff in de winkel en speel met de instellingen.
hope this helps
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2007 17:41 ]
Verwijderd
Marc en Trammelant,
Bevalt jullie TV nog LEKKER? En helemaal niks raars gezien of gehoord of meegemaakt met dat apparaat?
Ik lees nauwelijk reviews op internet over dit schermpje aangezien het best een nieuw model is denk ik. Maar mogelijk pik ik hem morgenavond ook op, denk wel dat dat hetm wordt en niet de 40s71.
Nouja misschien reageren jullie nog voor morgen middag en anders schaf ik em waarschijnlijk lekker toch aan.
Bevalt jullie TV nog LEKKER? En helemaal niks raars gezien of gehoord of meegemaakt met dat apparaat?
Ik lees nauwelijk reviews op internet over dit schermpje aangezien het best een nieuw model is denk ik. Maar mogelijk pik ik hem morgenavond ook op, denk wel dat dat hetm wordt en niet de 40s71.
Nouja misschien reageren jullie nog voor morgen middag en anders schaf ik em waarschijnlijk lekker toch aan.
Verwijderd
ik heb em nog niet binnen, staat gepland voor volgende week vrijdag.Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 21:36:
Marc en Trammelant,
maarja, dan heb jij em dus a!!!!!!
Verwijderd
Vrijdag pas? Bij de plasma-discounter?? Waarom zo lang? En als je et zelf zou ophalen dan?
Spannennd, nou dan hoor jij het wel van mij...
Spannennd, nou dan hoor jij het wel van mij...
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2007 00:43 ]
Als het beter was geweest om de tv uit te kunnen zetten, dan hadden ze er wel een aan-uitknop opgezet. Stekker eruit lijkt me niet zo goed.Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 15:51:
Vandaag de 32R82 binnengekregen. Mooi scherm!Ga zo eerst braaf het boekje lezen lekker in de zon.
Wat ik me wel afvraag Samsung heeft standaard geen uitknop zodat hij altijd
Ik heb n keer op internet gelezen dat n lcd beter niet helemaal uitgezet moet worden, vanwege de kleine spanning die op die kristallen moet blijven staan, maar ik heb nooit kunnen uitzoeken of dit de werkelijke reden is.
Brand zal je niet zo snel krijgen vanwege het ontbreken van een lompe kast met stofnesten
Eens naar mediamarkt gereden ...Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 16:23:
[...]
Hoi EBX,
De S81B heb ik in Amsterdam en Eindhoven Mediamarkt al zien staan. In Utrecht hebben ze zelfs een 40" staan. Helaas nog geen 37", want die had ook mijn aandacht getrokken. Ik baal daar wel een beetje van want moet door omstandigheden per se morgen aanschaffen. En 40" is wel een beetje erg groot voor op een studentenkamer!!
Dus het wordt voor mij waarschijnlijk een 37R81, voor ongeveer dezelfde prijs, maar dan wel met hogere contrastratio en helderheid...
PS full hd voor een 37" is op zich geen overkill, ik zag duidelijk verschil tussen een 37" HDready en 37"Full HD in Utrecht (resp 37r81 en 37M-nogwat- met full HD). Maarja als je het hebt over de prijs, is dát misschien wel weer overkill...
Het verschil tussen s en de r is toch 200€ (mediamarkt belgie), voor een studentenbudget (~1.000€) is dit toch al weer iets
Ik heb de le40s81B ook al zien staan in mediamarkt, beeldkwaliteit zag er echt vet uit, er was duidelijk een verschil met de oude generatie (S71), dus al heel blij dat ik op de nieuwe gewacht heb.
(Ze zeggen al 2 weken aan een stuk dat ie elke dag kan binnenkomen !)
Het enige natuurlijk ... zoals Marc187 zegt: het verschil in panelkwaliteit + verschil in verwerking analoog signaal (digitale tv in belgie is één grote grap) ...
De panelkwaliteit (is dit een PVA / S-PVA / ... ik kan het nergens vinden).
Maar dit kan ik uiteindelijk nog in de winkel beoordelen.
Analoge verwerkingskwaliteit is moeilijk te doen in de winkel. Sommige zitten op een DVD signaal, sommige op analoog (lokaal versterkt)
het moet uiteindelijk zijn 200€ extra waard zijn hé
[E-B-X]
Ik zit ook met de zelfde vragen, zal ik voor de LE37R81B of de LE37S81B gaan. Het scheelt toch 163 euro als je het haalt bij plasma-discounter. En aangezien ik het zo snel mogelijk wil halen wil ik ook graag meer helderheid.ebx schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 02:26:
[...]
Eens naar mediamarkt gereden ...
Het verschil tussen s en de r is toch 200€ (mediamarkt belgie), voor een studentenbudget (~1.000€) is dit toch al weer iets(+nog eens 120€ voor een in-de-kast-bouw HTPC project).
Ik heb de le40s81B ook al zien staan in mediamarkt, beeldkwaliteit zag er echt vet uit, er was duidelijk een verschil met de oude generatie (S71), dus al heel blij dat ik op de nieuwe gewacht heb.
(Ze zeggen al 2 weken aan een stuk dat ie elke dag kan binnenkomen !)
Het enige natuurlijk ... zoals Marc187 zegt: het verschil in panelkwaliteit + verschil in verwerking analoog signaal (digitale tv in belgie is één grote grap) ...
De panelkwaliteit (is dit een PVA / S-PVA / ... ik kan het nergens vinden).
Maar dit kan ik uiteindelijk nog in de winkel beoordelen.
Analoge verwerkingskwaliteit is moeilijk te doen in de winkel. Sommige zitten op een DVD signaal, sommige op analoog (lokaal versterkt)
het moet uiteindelijk zijn 200€ extra waard zijn hé
- Het grootste reden om een LCD te halen is voor mijn Xbox360. Aansluiting via component
- Tv kijken doe ik nauwelijks. (Hooguit 1 a 2 uur per week max) Af en toe nieuws of voetbal en dit zal dan gebeuren via UPC digitaal, dus zal weinig last heb van de ''mindere analoge kwaliteit''
- Ik zal hem ook gebruiken om films te kijken via mijn Xbox360.
- Verschillen die ik heb kunnen ontdekken is dat de LE37R81B kwa helderheid 550 Cd/m² en contras 8000:1 vs LE37S81B helderheid 500 Cd/m² en contras 7000:1. Verschillen zijn wel heel minimaal.
- Met aansluitingen verschillen ze ook niet veel, LE37R81B heeft 1 HDMI aansluiting meer.
- Design maakt me niks uit.
Zoals velen van jullie weten, je kan naar een winkel gaan en allebei bewonderen maar je zit met verschillende aansluitingen en licht val en andere aspecten. Dus daar wordt je ook niet echt wijzer van.
Nu komt mijn vraag:
Ik ga niet vragen welke het beste is, want meningen verschillen eenmaal. Wat ik wel graag wil weten is, is het verschil van 163 euro waard kwa techniek van de R81 serie. Aangezien ik het toch alleen voor me xbox360 ga gebruiken misschien later voor PS3, omdat ik lees dat er verschil is in paneel techniek.
Ik heb zelf niet veel verstand van tv's, heb nu een 4:3 66cm tv dus voor mij is alles al een vooruitgang.
Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand me kan helpen met het maken van me keuze of me in iedergeval in een richting kan sturen waar ik op moet letten.
https://card.exophase.com/1/1116015.png
Verwijderd
Wie weet waar ik een beetje goede instellingen van kleuren, helderheid etc kan vinden? Heb zelf sinds gister de 32R82
Ik heb al sinds een paar weken een LE40M86 en ben nog steeds allerlei dingen aan het uitzoeken en uitproberen. Het kost best wel wat tijd om een goede setting te vinden die op alle zenders een mooie kleurbeeld geeft maar ben tot nu toe best tevreden.
Ik heb gewoon de analoge kabel op de tv aangesloten en het beeld valt mij zeker niet tegen, het is gewoon prima te noemen. Er zitten heel veel opties in de firmware maar het is frustererend dat een aantal opties gewoon grijs blijven en dus niet aan of uitgezet kunnen worden.
Ik kan b.v. in Movie Mode geen Just Scan aanzetten en ook de PC of Media Center optie blijft gewoon grijs, welke optie ik ook kies. Ik heb een MCE aangesloten op de TV en het beeld is met de standaard settings en just scan, haarscherp. Ik heb de MCE via hdmi aangesloten en heb een HDCP compatibele kaart. Helaas lijkt de TV geen audio te accepteren als je een PC via hdmi hebt aangesloten. Het lijkt erop alsof de audio ingang geblokkeert is als je de HDMI gebruikt op dezelfde ingang. Helaas kan ik de Mediacenter optie niet aanzetten in de TV en weet dus ook niet of dit het probleem oplost. Ik heb tevens het vage vermoeden dat ik meer opties kan kiezen in het menu als de taal op Engels staat maar moet dit nog even uitzoeken. Mijn gevoel is dat er dan minder grijze velden in het menu staan.
Samsung moet zeker eens kijken naar de mogelijkheid om just scan aan te kunnen zetten in movie mode (deze geeft bij mij de mooiste kleuren).
Tot nu toe bevalt de TV erg goed. (Het is alleen een stof magneet).
Ik heb gewoon de analoge kabel op de tv aangesloten en het beeld valt mij zeker niet tegen, het is gewoon prima te noemen. Er zitten heel veel opties in de firmware maar het is frustererend dat een aantal opties gewoon grijs blijven en dus niet aan of uitgezet kunnen worden.
Ik kan b.v. in Movie Mode geen Just Scan aanzetten en ook de PC of Media Center optie blijft gewoon grijs, welke optie ik ook kies. Ik heb een MCE aangesloten op de TV en het beeld is met de standaard settings en just scan, haarscherp. Ik heb de MCE via hdmi aangesloten en heb een HDCP compatibele kaart. Helaas lijkt de TV geen audio te accepteren als je een PC via hdmi hebt aangesloten. Het lijkt erop alsof de audio ingang geblokkeert is als je de HDMI gebruikt op dezelfde ingang. Helaas kan ik de Mediacenter optie niet aanzetten in de TV en weet dus ook niet of dit het probleem oplost. Ik heb tevens het vage vermoeden dat ik meer opties kan kiezen in het menu als de taal op Engels staat maar moet dit nog even uitzoeken. Mijn gevoel is dat er dan minder grijze velden in het menu staan.
Samsung moet zeker eens kijken naar de mogelijkheid om just scan aan te kunnen zetten in movie mode (deze geeft bij mij de mooiste kleuren).
Tot nu toe bevalt de TV erg goed. (Het is alleen een stof magneet).
Left handed but always right.
fatlobster, heb jij met jou m86 en media center pc wel een volledig beeld op 1080p resolutie @ 60hz? Ik krijg bij mij alleen 1080 @ 30hz fullscreen. Wanneer ik de resolutie verhoog wordt het beeld gecentreerd en valt er van elke kant ongeveer 5 cm af.
MyShjah, ik heb een volledig beeld op 1080 @ 60hz. Ik draai Vista MC en heb een nVidia 7600GT met gewoon de default Vista drivers. Omdat ik binnenkort ook HD ga uitproberen zal ik waarschijnlijk moeten gaan kijken naar de laatste nVidia drivers dus wie weet wat ik dan tegen ga komen. Ik heb echter goede hoop dat ik zonder problemen 1080p HD films met de huidige drivers kan draaien.
ik heb zelf ook een M86 al sinds een paar weken en ik vroeg mij het volgende af.
als ik movie mode aan zet dan krijg ik onwijs veel bibberende lijnen om personen heen.
nou vroeg ik mij af of jullie hier ook last van hebben? als ik just scan gebruik heb ik hier geen last meer van.
als ik movie mode aan zet dan krijg ik onwijs veel bibberende lijnen om personen heen.
nou vroeg ik mij af of jullie hier ook last van hebben? als ik just scan gebruik heb ik hier geen last meer van.
Verwijderd
Ja Trammelant hier.Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 21:36:
Marc en Trammelant,
Heb de le37r81b sinds maandag en ik zal er es wat over vertellen.
Wat direct opvalt,zijn de kleuren. Echt ontzettend helder. Ik heb ze redelijk snel afgesteld en ik heb me nog niet echt verdiept in alle beeldopties dus wie weet kan het nog mooier.
Toch ben ik niet blij met wat er gebeurt bij bewegende beelden. Je ziet zeg maar een gezicht close up waarbij het detail-level echt ongekend is ( digitale tv v upc) maar dat gezicht wordt meteen troebel wanneer het beweegt. Ik ben ook wel een kleiner scherm gewend en heb nog nooit lcd tv gekeken maar toch.
Het is dus zeg maar een " damn wat mooi " en " hee is dat normaal ? " ervaring.
Ik heb em op ' standaard ' modus staan met ' dni ' en ' movie plus ' aan. Ik las (op de wehkamp site) dat movie plus ervoor zorgt dat snelle beelden scherp blijven door de positie vh bewegende object in te schatten blablabla maar daar merk ik niets van.
Wie weet (ik hoop het) een kwestie van instellingen.
Ook dvd valt me tegen. Het ziet er blokkerig uit maar ik heb dan ook een knudde surround dingetje (philips mx3800) met een standaard scart kabel. Ik wil dan ook een andere met hdmi maar omdat de mx3800 geen digitale audio ingang heeft, kan ik dus 5.1 vergeten en moet ik ook nog es een andere surround set.
Ok, ik vind de tv schitterend qua uiterlijk. Hij heeft een transparante rand die de kleur vd muur en tv meubel overneemt en dat is zeker mooi.
Verder moet ik op zoek naar betere apparatuur en kabels en nog wat klooien met de instellingen.
Ik heb de negatieve dingen er wat uitgelicht maar ik ben stiekem gewoon erg blij met de le37r81b. !
Hoi Bounto, nu je het zegt. Ja die bibberende lijnen waren mij ook al opgevallen. Zal vanavond just scan eens aanzetten. Bedankt voor deze tip.
Verwijderd
Nou, net een selectro monteur langsgehad voor een firmware upgrade voor mijn F71B ...
Blijkt dat hij alleen komt voor het kleurenprobleem en niet de firmware die ook just-scan bevat zal installeren! Na wat bellen blijkt deze upgrade 110 euro te kosten, of me dat nog niet was uitgelegd?
Ik meteen maar even met samsung gebeld waarom dit was, maar ondanks het feit dat de man aan de telefoon het met me eens was (de monteur was er per slot van rekening al) heb ik het niet voor elkaar kunnen krijgen om de aangepaste update om m'n tv te krijgen.
Ik zal er nog even een email aan wijden richting samsung maar het is toch wel redelijk teleurstellend.
Wie weet welke firmware de just-scan optie bevat en of er een andere mogelijkheid is om eraan te komen? Desnoods doe ik die upgrade zelf, heb dan wel een kabel nodig.
Blijkt dat hij alleen komt voor het kleurenprobleem en niet de firmware die ook just-scan bevat zal installeren! Na wat bellen blijkt deze upgrade 110 euro te kosten, of me dat nog niet was uitgelegd?
Ik meteen maar even met samsung gebeld waarom dit was, maar ondanks het feit dat de man aan de telefoon het met me eens was (de monteur was er per slot van rekening al) heb ik het niet voor elkaar kunnen krijgen om de aangepaste update om m'n tv te krijgen.
Ik zal er nog even een email aan wijden richting samsung maar het is toch wel redelijk teleurstellend.
Wie weet welke firmware de just-scan optie bevat en of er een andere mogelijkheid is om eraan te komen? Desnoods doe ik die upgrade zelf, heb dan wel een kabel nodig.
Ben ik nou dom, of kun je met deze tv Casema digitale kabeltelevisie ontvangen zonder kastje? Kaartje erin en goan?
Je wilt versie 1010SVC hebben. Zoek maar eens in dit topic, er staan een paar download links.Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 15:50:
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Heeft de monteur nou wel of niet geupgrade?Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 15:50:
Nou, net een selectro monteur langsgehad voor een firmware upgrade voor mijn F71B ...
Welke 3 versies firmwares staan er bij jou, als je het service menu ziet?
Standby -> Info -> Menu -> Mute -> Power On
Firmware download link =
http://www.egraphixstudios.com/samsung/
Vandaag eindelijk mijn 40M87 opgehaald.Ben nog een beetje aan het pielen met de afstellingen.

Ben tevreden met het beeld alleen wat minder met de clouding! ( zie plaatje hieronder ) Is op het plaatje iets heftiger dan in het echt.Maar het laat goed zien dat het om aardig wat plekken gaat.Was overdag niet te zien maar nu in het donker wel. Ik baal als een stekker. Ik heb hier en daar gelezen dat bij sommige mensen dit weggetrokken is na een tijdje. Ik kijk het een paar dagen aan en als het dan nog is dan ga ik hem ruilen.

Ben tevreden met het beeld alleen wat minder met de clouding! ( zie plaatje hieronder ) Is op het plaatje iets heftiger dan in het echt.Maar het laat goed zien dat het om aardig wat plekken gaat.Was overdag niet te zien maar nu in het donker wel. Ik baal als een stekker. Ik heb hier en daar gelezen dat bij sommige mensen dit weggetrokken is na een tijdje. Ik kijk het een paar dagen aan en als het dan nog is dan ga ik hem ruilen.

Verwijderd
Mooie TV! Alleen jammer van die stickers(?) op de rechterzijkant.nb0287 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 22:52:
Vandaag eindelijk mijn 40M87 opgehaald.Ben nog een beetje aan het pielen met de afstellingen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die zit er nog op omdat ie terug gaat.Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 10:39:
[...]
Mooie TV! Alleen jammer van die stickers(?) op de rechterzijkant.
Dit topic is gesloten.