Komen ze die gewoon ophalen en krijg je een nieuwe of?
Ik las dat de 360 geen 1080p over VGA doet op de m86-serie....iemand die dat kan bevestigen?
Verwijderd
Ik zit eigenlijk nog steeds met dezelfde keuze, maar ik kies denk ik toch voor de R. Ik vind hem mooier omdat de speakers weggewerkt zitten en er zit toch betere techniek in. Dus persoonlijk vin dik het de prijsverschil wel waard.sekeroglan schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 03:48:
[...]
Nu komt mijn vraag:
Ik ga niet vragen welke het beste is, want meningen verschillen eenmaal. Wat ik wel graag wil weten is, is het verschil van 163 euro waard kwa techniek van de R81 serie. Aangezien ik het toch alleen voor me xbox360 ga gebruiken misschien later voor PS3, omdat ik lees dat er verschil is in paneel techniek.
Natuurlijk zijn de verschillen minimaal, maar met het oogpunt op de techniek die zo snel groet, zou ik toch de net iets betere pakken.
TrammelanT thanks voor je uitleg. Ik kan me niet vorstellen dat die zaken alleen maar aan de tv liggen, maar idd ook aan de randapparatuur. Wie weet zou je die zaken iet hebben als je bv een blu ray disc zou bekijken, of satelliet tv.. (ik ben niet op de hoogte va UPC kwaliteit, maar weet ondertussen wel dat dvd op hogere res dan 1024 er al snel blokkerig uit kan zien, afhankelijk van zitafstand... Hou me op DE HOOGTE
Mooi ding nb0278!
Verwijderd
Trammelant,Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:44:
[...]
Ja Trammelant hier.![]()
Heb de le37r81b sinds maandag en ik zal er es wat over vertellen.
Wat direct opvalt,zijn de kleuren. Echt ontzettend helder. Ik heb ze redelijk snel afgesteld en ik heb me nog niet echt verdiept in alle beeldopties dus wie weet kan het nog mooier.
Toch ben ik niet blij met wat er gebeurt bij bewegende beelden. Je ziet zeg maar een gezicht close up waarbij het detail-level echt ongekend is ( digitale tv v upc) maar dat gezicht wordt meteen troebel wanneer het beweegt. Ik ben ook wel een kleiner scherm gewend en heb nog nooit lcd tv gekeken maar toch.
Het is dus zeg maar een " damn wat mooi " en " hee is dat normaal ? " ervaring.
Ik heb em op ' standaard ' modus staan met ' dni ' en ' movie plus ' aan. Ik las (op de wehkamp site) dat movie plus ervoor zorgt dat snelle beelden scherp blijven door de positie vh bewegende object in te schatten blablabla maar daar merk ik niets van.
Wie weet (ik hoop het) een kwestie van instellingen.
Ook dvd valt me tegen. Het ziet er blokkerig uit maar ik heb dan ook een knudde surround dingetje (philips mx3800) met een standaard scart kabel. Ik wil dan ook een andere met hdmi maar omdat de mx3800 geen digitale audio ingang heeft, kan ik dus 5.1 vergeten en moet ik ook nog es een andere surround set.![]()
Ok, ik vind de tv schitterend qua uiterlijk. Hij heeft een transparante rand die de kleur vd muur en tv meubel overneemt en dat is zeker mooi.
Verder moet ik op zoek naar betere apparatuur en kabels en nog wat klooien met de instellingen.
Ik heb de negatieve dingen er wat uitgelicht maar ik ben stiekem gewoon erg blij met de le37r81b. !
Ik heb nagenoeg dezelfde TV (LE37R82B).
Wat jij beschrijft heb ik ook ervaren. Snelle beelden zagen er erg blokkerig uit. Door het veranderen van de fabrieksinstellingen wordt het beeld aanzienlijk beter. Ik was in het begin ook wat huiverig over de beeldkwaliteit maar ben ondertussen meer dan tevreden!
Ik ga hem zelf terugbrengen. Winkel zit praktisch naast mijn huis.JJFS schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 11:17:
[...]
Komen ze die gewoon ophalen en krijg je een nieuwe of?
Zo, had de 40m86 al even binnen maar moest zelf het land uit dus kon er niet mee spelen. De eerste indrukken zijn erg goed. Het gewone analoge signaal geeft erg goed beeld, maar het digitale van de samsung h360r is duidelijk beter. Klein beetje last van clouding, maar dat zie je alleen als het ele beeld grijs/zwart is als er geen signaal binnen komt, als je gewoon beeld hebt, zie je het echt niet, ook niet bij donkere stukken in een film. Het uitvinden van welke kleuren mode bij welke ingangs signalen je kan gebruiken en afmetingen je kan gebruiken is ff oefenen, maar dan heb je ook wat. De TV ook via HDMI aan de HTPC verbonden, en dat geeft echt een heel goed beeld. Moet toegeven dat ik nog ff moet checken op hoeveel Hrz de bedoeling draait. Enige is dat bij Just-scan ik ongevreer 5 kolommen aan pixels kwijt ben aan de linkerkant, en voor de rest nergens anders. niet echt hinderlijk, ben alleen het zwarte randje van mijn windows start knop kwijt, maarja ik ben een perfectionist.
Ik heb de komende week veel vrij, dus ga even de ideale settings ontdekken
Natuurlijk wil ik jullie de foto's niet onthouden (ja ik weet het, de kabels moeten nog weg gewerkt worden)

Ik heb de komende week veel vrij, dus ga even de ideale settings ontdekken
Natuurlijk wil ik jullie de foto's niet onthouden (ja ik weet het, de kabels moeten nog weg gewerkt worden)

[ Voor 5% gewijzigd door jobvr op 29-04-2007 18:07 ]
If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.
Euh, dat lijkt me wel een probleem. De Just-Scan optie moet het 1920x1080 signaal 1 op 1 doorgeven aan de pixels. Doet het dat niet, dan is er iets mis lijkt me. Op mijn LE40F71 werkt het perfect namelijk. Als je links pixels mist, heb je dan rechts een zwart randje? Hebben de andere 40M86 TVs hier ook last van?jobvr schreef op zondag 29 april 2007 @ 08:04:
Enige is dat bij Just-scan ik ongevreer 5 kolommen aan pixels kwijt ben aan de linkerkant, en voor de rest nergens anders. niet echt hinderlijk, ben alleen het zwarte randje van mijn windows start knop kwijt, maarja ik ben een perfectionist.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Heb je het al geprobeerd zonderal die beeld'verbeterings'technieken aan. Meestal doen dingen als DNI, movieplus etc. meer kwaad dan goed. Ben benieuwd of het dan beter wordt.Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:44:
[...]
Toch ben ik niet blij met wat er gebeurt bij bewegende beelden. Je ziet zeg maar een gezicht close up waarbij het detail-level echt ongekend is ( digitale tv v upc) maar dat gezicht wordt meteen troebel wanneer het beweegt. Ik ben ook wel een kleiner scherm gewend en heb nog nooit lcd tv gekeken maar toch.
Het is dus zeg maar een " damn wat mooi " en " hee is dat normaal ? " ervaring.
Ik heb em op ' standaard ' modus staan met ' dni ' en ' movie plus ' aan.
Ik heb hier ook wel degelijk last van, maar ik mis zoals al eerder gezegt aan iedere kant van het beeld ongeveer 5 cm. Dit is als ik de pc instel op 1920x1080 @ 60hz. Zodra ik het aantal hz verlaag naar 30 heb ik wel een correcte weergave. Alleen zit er qua kwaliteit wel een groot verschil tussen deze twee modes.RichieB schreef op zondag 29 april 2007 @ 09:08:
[...]
Euh, dat lijkt me wel een probleem. De Just-Scan optie moet het 1920x1080 signaal 1 op 1 doorgeven aan de pixels. Doet het dat niet, dan is er iets mis lijkt me. Op mijn LE40F71 werkt het perfect namelijk. Als je links pixels mist, heb je dan rechts een zwart randje? Hebben de andere 40M86 TVs hier ook last van?
Kan het aan de laptop liggen dat deze dat niet kan trekken? Of de vista drivers? Ik heb een Asus V1j notebook met een ATI mobile radeon 1600, met hdmi aansluiting erin zitten en deze draait op de catalyst 7.4 drivers.
Hopelijk dat iemand mij verder kan helpen want ik weet niet waar het probleem zit en zou toch graag mijn laptop optimaal beeld laten weergeven op de prachtige samsung 37M86.
Ik wilde gisteren mijn 40M87 om gaan ruilen voor een nieuw exemplaar maar ze hadden hem niet meer op voorraad. Ze komen volgende week vrijdag weer binnen. Ik hoop dat het toestel dan wel goed is. Clouding is trouwens niet het enige probleem. Ik heb ook last van horizontale lijnen die zich naar beneden bewegen.Ik heb er een foto van gemaakt maar het is lastig om te fotograferen. Ik heb al de TV ver van de rest van mijn apparatuur aangesloten om te checken of het geen storing is met andere apparaten. De kabels die ik gebruik zijn van goede kwaliteit (Profgold,Monster,Oehlbach)
Heeft iemand een idee wat dit veroorzaakt of is dit een defect van het toestel. Met de optie Ruisonderdrukking op auto wordt het al een stuk minder maar nog steeds zichtbaar.
Heeft iemand een idee wat dit veroorzaakt of is dit een defect van het toestel. Met de optie Ruisonderdrukking op auto wordt het al een stuk minder maar nog steeds zichtbaar.

jobvr...welke beugel heb je gebruikt om hem op te hangen?jobvr schreef op zondag 29 april 2007 @ 08:04:
.................................Natuurlijk wil ik jullie de foto's niet onthouden (ja ik weet het, de kabels moeten nog weg gewerkt worden)
Wanneer zie je de strepen? Tijdens gewoon tv kijken of wanneer je een dvd of soortgelijk kijkt? Probeer anders je antennekabel eruit te halen als je gewoon een dvd kijkt, kijk of dit probleem zich dan nog steeds voordoet. Want ik had ook een soortgelijk probleem met mijn 40N71B maar bleek dat mijn antennekabel niet afgeschermd was.nb0287 schreef op zondag 29 april 2007 @ 11:08:
Ik wilde gisteren mijn 40M87 om gaan ruilen voor een nieuw exemplaar maar ze hadden hem niet meer op voorraad. Ze komen volgende week vrijdag weer binnen. Ik hoop dat het toestel dan wel goed is. Clouding is trouwens niet het enige probleem. Ik heb ook last van horizontale lijnen die zich naar beneden bewegen.Ik heb er een foto van gemaakt maar het is lastig om te fotograferen. Ik heb al de TV ver van de rest van mijn apparatuur aangesloten om te checken of het geen storing is met andere apparaten. De kabels die ik gebruik zijn van goede kwaliteit (Profgold,Monster,Oehlbach)
[afbeelding]
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Het is zowel bij DVD als bij UPC Digital te zien. Allebei via Scart aangesloten. Heb de antennekabel er uitgetrokken maar dit helpt niet. Is trouwens een Hirshmann kabel.Rainesh schreef op zondag 29 april 2007 @ 13:18:
[...]
Wanneer zie je de strepen? Tijdens gewoon tv kijken of wanneer je een dvd of soortgelijk kijkt? Probeer anders je antennekabel eruit te halen als je gewoon een dvd kijkt, kijk of dit probleem zich dan nog steeds voordoet. Want ik had ook een soortgelijk probleem met mijn 40N71B maar bleek dat mijn antennekabel niet afgeschermd was.
Verwijderd
het lukt mij niet om de xbox360 via VGA 1080P weer tegeven op de samsung le40m86b.
Iemand anders meer succes?
On the 1080p Xbox360 over VGA issue:Verwijderd schreef op zondag 29 april 2007 @ 16:53:
het lukt mij niet om de xbox360 via VGA 1080P weer tegeven op de samsung le40m86b.
some German dude got it to work, something about hooking up a pc on 1080p first because the 360 test pattern doesn't last long enough for the tv to figure out the signal. After that, hook up the 360 again, and it should work.
"Und ich hab auch die 360 über 1080p und VGA am Laufen.Ich hab vorher einen PC über VGA drangehängt und ihn die Auto Einstellung machen lassen die länger dauert, als die Xbox das Testbild anzeigt."
Could someone try this out? Don't have my set yet, basically my getting one depends on getting the 360 to work over VGA.
misschien iemand die het duitse gedeelte wil vertalen voor mij?
Kennis begint met informatie vergaren.
Newstar FPMA-W110, kost je maar €35 ofzo en hij hangt dan 17mm van de muur, wel ff de gaten in je muur horizontaal boren, want je kan niet stellen, als je een beetje voorwaartse hoek erin wil, kan je altijd met ringetjes werken.Starks223 schreef op zondag 29 april 2007 @ 12:50:
[...]
jobvr...welke beugel heb je gebruikt om hem op te hangen?
If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.
Verwijderd
Nou dat werk niet voor mij ... nog steeds hetzelfde probleem.Steveedge schreef op zondag 29 april 2007 @ 16:57:
[...]
On the 1080p Xbox360 over VGA issue:
some German dude got it to work, something about hooking up a pc on 1080p first because the 360 test pattern doesn't last long enough for the tv to figure out the signal. After that, hook up the 360 again, and it should work.
"Und ich hab auch die 360 über 1080p und VGA am Laufen.Ich hab vorher einen PC über VGA drangehängt und ihn die Auto Einstellung machen lassen die länger dauert, als die Xbox das Testbild anzeigt."
Could someone try this out? Don't have my set yet, basically my getting one depends on getting the 360 to work over VGA.
thanks! 17mm is dus genoeg ruimte voor alle kabels mooi...maar wat bedoel je met voorwaartse hoek?jobvr schreef op zondag 29 april 2007 @ 18:04:
[...]
Newstar FPMA-W110, kost je maar €35 ofzo en hij hangt dan 17mm van de muur, wel ff de gaten in je muur horizontaal boren, want je kan niet stellen, als je een beetje voorwaartse hoek erin wil, kan je altijd met ringetjes werken.
idd kantelen, 17mm is erg krap met de powerkabel kan ik je vertellen, dat vraagt om het betere soldeer werk, want er zijn weinig stekkers die het reddenStarks223 schreef op zondag 29 april 2007 @ 19:15:
[...]
thanks! 17mm is dus genoeg ruimte voor alle kabels mooi...maar wat bedoel je met voorwaartse hoek?
Ik wil graag een nieuwe Samsung LCD kopen met een budget van rond de 1000 euro. Nou heb het volgend lijstje gemaakt om tot een keuze te komen:
32 inch modellen:
pricewatch: Samsung LE-32M71B (32")
pricewatch: Samsung LE32M86B (32")
pricewatch: Samsung LE32M87B (32")
37 inch modellen:
pricewatch: Samsung LE37S81B (37")
pricewatch: Samsung LE37R82B (37")
pricewatch: Samsung LE37R72B (37")
Ik wil dus een 32 of 37 tv hebben. Echter zie ik door de bomen het bos niet meer en zou ik graag advies willen welke volgens jullie het meest geschikt is. Hij wordt gewoon gebruikt voor tv kijken zonder toeters en bellen. Mochten er andere modellen zijn die aan te raden zijn boven deze, dan hoor ik dat ook graag.
Dus wat is wijsheid in dit geval?
32 inch modellen:
37 inch modellen:
Ik wil dus een 32 of 37 tv hebben. Echter zie ik door de bomen het bos niet meer en zou ik graag advies willen welke volgens jullie het meest geschikt is. Hij wordt gewoon gebruikt voor tv kijken zonder toeters en bellen. Mochten er andere modellen zijn die aan te raden zijn boven deze, dan hoor ik dat ook graag.
Heb je de startpost gelezen? (Een kapmes zodat je wel de bomen door het bos kan zienDaannO schreef op zondag 29 april 2007 @ 21:32:
Ik wil graag een nieuwe Samsung LCD kopen met een budget van rond de 1000 euro. Nou heb het volgend lijstje gemaakt om tot een keuze te komen:
32 inch modellen:
37 inch modellen:

< dit stukje webruimte is te huur >
Ben er al een paar weken mee bezig en uiteraard alles doorgenomen. Via die weg kom ik ook aan mijn shortlist. Echter zie ik weinig tot geen verschil onder de genoemde schermen. Ik lees ook van veel mensen welke schermen zei genomen hebben en ik kijk daar dan ook naar. Maar echt duidelijke uitblinkers zijn er niet. De M serie klinkt het meest aantrekkelijk, daarom heb ik de 32e daaruit opgebouwd. Na de M, komt in mijn ogen de R serie, vandaar dat de 37 daaruit zijn gekozen.aex351 schreef op zondag 29 april 2007 @ 22:27:
[...]
Heb je de startpost gelezen? (Een kapmes zodat je wel de bomen door het bos kan zien) . Na het grondig bestuderen van de startpost en eventueel de startpost van eerdere delen weet je ongeveer wel waar je aan toe bent. Dan stel je lijst op van wat jij in een TV verwacht en begin je te vergelijken.
Ik zoek dus tips en advies, voor zover dat mogelijk is.
Je zegt vooral TV kijken. Wat voor signaal heb je? digitaal?DaannO schreef op zondag 29 april 2007 @ 22:34:
[...]
Ik zoek dus tips en advies, voor zover dat mogelijk is.
Als je analoog signaal hebt kun je de S81 beter van je lijstje halen.
Hoever ga je van je TV afzitten?
> Mochten er andere modellen zijn die aan te raden zijn boven deze, dan hoor ik dat ook graag.
Philips 32PFL7332 wordt erg goed getest met als specifieke kwaliteit gewoon TV kijken.
[ Voor 21% gewijzigd door Philflow op 30-04-2007 09:34 ]
Het wordt digitaal tv van KPN. De afstand tot de beeldbuis zal ongeveer 4 meter zijn. Ik ga eens nog naar de S81 kijken, bedankt.Philflow schreef op maandag 30 april 2007 @ 09:32:
[...]
Je zegt vooral TV kijken. Wat voor signaal heb je? digitaal?
> Mochten er andere modellen zijn die aan te raden zijn boven deze, dan hoor ik dat ook graag.
Philips 32PFL7332 wordt erg goed getest met als specifieke kwaliteit gewoon TV kijken.
Ik twijfel over de aanschaf van een Samsung LCD TV. Dat het Samsung wordt, is me wel duidelijk, gewoon design, daar val ik voor.
Maar nu ik de knoop heb doorgehakt om niet 26", maar 32" te nemen (zit ongeveer 4 meter van de beeldbuis af, iemand een suggestie?) weet ik niet wel type ik moet kiezen.
In de serie LE32R, heb je dus ...81B, 82B, 83B én 84B. En waar ik ook kijk, nergens zie ik echte grote verschillen. Wat ik belangrijk vind is de beeldkwaliteit, en die is al vele malen beter dan een 26" en de geluidskwaliteit, en ook die is weer beter dan bij een 26".
Wie weet wat die verschillen zijn in deze serie? En of alle LCD's uit deze serie een blauwe LED onderaan hebben?
Maar nu ik de knoop heb doorgehakt om niet 26", maar 32" te nemen (zit ongeveer 4 meter van de beeldbuis af, iemand een suggestie?) weet ik niet wel type ik moet kiezen.
In de serie LE32R, heb je dus ...81B, 82B, 83B én 84B. En waar ik ook kijk, nergens zie ik echte grote verschillen. Wat ik belangrijk vind is de beeldkwaliteit, en die is al vele malen beter dan een 26" en de geluidskwaliteit, en ook die is weer beter dan bij een 26".
Wie weet wat die verschillen zijn in deze serie? En of alle LCD's uit deze serie een blauwe LED onderaan hebben?
[ Voor 4% gewijzigd door THE_BASE op 30-04-2007 22:23 ]
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Verwijderd
Waarom specifiek die S van het lijstje halen....? Wat is er volgens jou dan zoveel minder aan deze dan de rest?Philflow schreef op maandag 30 april 2007 @ 09:32:
[...]
Op 4 meter zou ik zeker voor 37 inch gaan of groter.DaannO schreef op maandag 30 april 2007 @ 09:56:
[...]
Het wordt digitaal tv van KPN. De afstand tot de beeldbuis zal ongeveer 4 meter zijn. Ik ga eens nog naar de S81 kijken, bedankt.
Ik heb geen ervaring met de S81, wel met de S71, deze heeft een wat minder panel en minder beeldverbeteringstechnieken dan de R serie.Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 13:36:
[...]
Waarom specifiek die S van het lijstje halen....? Wat is er volgens jou dan zoveel minder aan deze dan de rest?
Bij DVD, PC, Xbox merk je dat niet zo. Bij gewoon TV kijken, met name analoog ga je het wel merken.
Ik ben van plan om binnenkort de LE37M86BD te kopen, alleen heb ik een vraag.
Is het beter om de tv in een winkel te kopen (dichtbij huis) of via het internet?
Dit in verband met garantie en dergelijke. Hoe gaat dat zoiezo met garantie als je clouding/teveel kapotte pixels etc hebt.
Is het beter om de tv in een winkel te kopen (dichtbij huis) of via het internet?
Dit in verband met garantie en dergelijke. Hoe gaat dat zoiezo met garantie als je clouding/teveel kapotte pixels etc hebt.
Ik ben er uit. Ik ga morgen voor deze 2 schermen kijken:
Ik denk dat deze de beste keus zijn voor mij en alles staat me wel aan van die 2. Alleen nog even kijken welke grote dus.
Ik denk dat deze de beste keus zijn voor mij en alles staat me wel aan van die 2. Alleen nog even kijken welke grote dus.
Bij de M71 klaagde sommige mensen erover dat die feature niet zo denderend werkte. Dus ik denkt het niet.VTec schreef op maandag 30 april 2007 @ 09:57:
Vraagje: ik heb intresse in de Samsung LE40M86BD, maar zie dat hij geen 100Hz ondersteunt heeft. Is dit niet een nadeel ?
Startpost doorlezen.THE_BASE schreef op maandag 30 april 2007 @ 12:38:
*KNIP*
Wie weet wat die verschillen zijn in deze serie?
Voor TV prijzen is de PW op t.net niet echt ideaal. Bekijk kieskeurig anders eens.DaannO schreef op maandag 30 april 2007 @ 21:15:
Ik ben er uit. Ik ga morgen voor deze 2 schermen kijken:
Ik persoonlijk zou het kopen via het internet. Is immers goedkoper en je krijgt dezelfde garanties. Ja en hoe het zit met kapotte pixels. Via het internet kan je het product zowiezo binnen 7 dagen zonder reden van opgaaf terug sturen. In de winkel hanteren ze hun eigen omruil beleid, iets dat ze helemaal niet hoeven te doen. Daarnaast heb je nog extra pixelgaranties wat je erbij kan kopen. En heeft Samsung zijn eigen pixelgarantie wat onder de normale garantie valt.Elroy schreef op maandag 30 april 2007 @ 21:12:
Lees dus de garantie voorwaardes door.
[ Voor 78% gewijzigd door aex351 op 30-04-2007 21:26 ]
Kijk alleen goed uit waar je iets online koopt. Niet elke onlineshop is even geweldig, uiteraard. Zelf koop ik hem (gewoon) via de winkel waar ik zelf werk
Qua prijs misschien ietsje duurder (al scheelt dat niet veel aangezien ik alleen de BTW betaal), maar wel met wat voordelen mocht er iets misgaan.
[ Voor 51% gewijzigd door VTec op 30-04-2007 21:27 ]
Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal
Ik ga eerst even in de stad kijken hoe ze er in het echt uitzien, daarna zal ik nog even op internet kijken hoe en wat. Als het veel scheelt dan doe ik het via internet aan de hand van de Pricewatch, maar dat komt wel goed.aex351 schreef op maandag 30 april 2007 @ 21:21:
[...]
Bij de M71 klaagde sommige mensen erover dat die feature niet zo denderend werkte. Dus ik denkt het niet.
[...]
Startpost doorlezen.
[...]
Voor TV prijzen is de PW op t.net niet echt ideaal. Bekijk kieskeurig anders eens.
[...]
Ik persoonlijk zou het kopen via het internet. Is immers goedkoper en je krijgt dezelfde garanties. Ja en hoe het zit met kapotte pixels. Via het internet kan je het product zowiezo binnen 7 dagen zonder reden van opgaaf terug sturen. In de winkel hanteren ze hun eigen omruil beleid, iets dat ze helemaal niet hoeven te doen. Daarnaast heb je nog extra pixelgaranties wat je erbij kan kopen. En heeft Samsung zijn eigen pixelgarantie wat onder de normale garantie valt.
Lees dus de garantie voorwaardes door.
Kieskeurig.nl !
Uhm, is er dan niemand die antwoord weet?THE_BASE schreef op maandag 30 april 2007 @ 12:38:
Ik twijfel over de aanschaf van een Samsung LCD TV. Dat het Samsung wordt, is me wel duidelijk, gewoon design, daar val ik voor.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Verwijderd
Zoals aex351 al zei, lees ff de startpost door
Is een 32'' trouwens niet aan de kleine kant op een afstand van 4 meter?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2007 23:03 ]
Na overleg wordt het eerder 2m. Morgen even in de winkel kijken wat een goed formaat is.Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 23:01:
[...]
Zoals aex351 al zei, lees ff de startpost door!
Is een 32'' trouwens niet aan de kleine kant op een afstand van 4 meter?
Verwijderd
Ben eigenlijk heel benieuwd welke setting er gebruikt worden voor het bekijken van digitale tv?
Heb zelf casema en sommige uitzending waarbij veel rood aanwezig is zien er niet echt mooi uit.
Zelf gebruik ik de setting welke hier staan:
http://www.avforums.com/f...hread.php?t=509999&page=3
Misschien hebben meer last van dit. Heb zelf als toestel de LE40M87BD.
Heb zelf casema en sommige uitzending waarbij veel rood aanwezig is zien er niet echt mooi uit.
Zelf gebruik ik de setting welke hier staan:
http://www.avforums.com/f...hread.php?t=509999&page=3
Misschien hebben meer last van dit. Heb zelf als toestel de LE40M87BD.
Allemaal net iets andere behuizing. Uit mijn hoofd: 81 en 82 zijn ronder, 83 en 84 wat strakker. 82 en 84 hebben de ronde aan/uit knop aan de voorkant, 81 en 83 aan de zijkant.
Voor allen die problemen hebben een Xbox 360 via VGA te koppelen aan een Samsung scherm:Verwijderd schreef op zondag 29 april 2007 @ 18:04:
[...]
Nou dat werk niet voor mij ... nog steeds hetzelfde probleem.
Ik heb hetzelfde probleem gehad toen ik switchte van een Acer 26inch (1280x768) naar m'n huidige Samsung 40F71 (1920x1080). Ik dacht dat simpelweg de kabel omgooien genoeg was. Het probleem is echter dat de xbox 1280x768 bleef eruit gooien wat de Samsung niet ondersteund, je krijgt dan een "niet ondersteund" melding en dus geen beeld.
Wat je moet doen is de xbox resetten, maar niet de terug naar fabrieks instellingen maar de reset specifiek voor het beeld. Deze is op te roepen op de volgende manier:
Xbox 360: How to reset the display settings to the default settings
Xbox 360: How to troubleshoot the Xbox 360 VGA HD AV Cable
Toen ik dit gedaan had, had ik beeld (ik meen dat de resolutie terug schakelt naar 640x480 wat de Samsung ondersteund). Vervolgens kun je bij de instellingen ineens naar 1920x1080 (of wat je nodig hebt).
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
ik heb plasmavisie.nl een mail gestuurd:Elroy schreef op maandag 30 april 2007 @ 21:12:
Hallo,
Ik ben eens aan het rondkijken voor een Samsung LE40M87BD.
Op diverse forums heb ik gelezen dat sommige toestellen last hebben van clouding (vlekken op het scherm vooral goed te zien bij donkere stukken film).
Stel ik zou de LE40M87BD bij jullie bestellen en de tv blijkt last te hebben van clouding, valt dit dan ook onder jullie service beleid?
Hier volgt hun antwoord:
L.s,
Wij conformeren ons aan de Samsung garantie bepalingen; derhalve zal dit niet onder garantie vallen.
Clouding is dan ook niet toe te schrijven aan het toestel maar aan de input; bekabeling; instellingen etc.
Plasmavisie
Ik zag dat Plasmavisie de LCD tv gratis ophaald bij een defect dus ik was wel geinteresseerd maar nu ik het antwoord lees weet ik nog niet zo zeker of de service wel zo goed is.
Is namelijk de eerste keer dat ik hoor dat clouding NIET aan de tv ligt.
[ Voor 7% gewijzigd door Starks223 op 01-05-2007 10:13 ]
Verwijderd
R81

R82

R83

R84

Uiterlijke verschillen toch wel duidelijk te zien (behalve bij R81 vs R84).
De 40" uitvoering van de R81 is overigens vrij scherp geprijsd en is nu beschikbaar vanaf 1170 euro.
Klant is toch koning, als jij een product koopt moet het toch 100 procent naar behoren werken.Starks223 schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 10:08:
[...]
ik heb plasmavisie.nl een mail gestuurd:
Hallo,
Ik ben eens aan het rondkijken voor een Samsung LE40M87BD.
Op diverse forums heb ik gelezen dat sommige toestellen last hebben van clouding (vlekken op het scherm vooral goed te zien bij donkere stukken film).
Stel ik zou de LE40M87BD bij jullie bestellen en de tv blijkt last te hebben van clouding, valt dit dan ook onder jullie service beleid?
Hier volgt hun antwoord:
L.s,
Wij conformeren ons aan de Samsung garantie bepalingen; derhalve zal dit niet onder garantie vallen.
Clouding is dan ook niet toe te schrijven aan het toestel maar aan de input; bekabeling; instellingen etc.
Plasmavisie
Ik zag dat Plasmavisie de LCD tv gratis ophaald bij een defect dus ik was wel geinteresseerd maar nu ik het antwoord lees weet ik nog niet zo zeker of de service wel zo goed is.
Is namelijk de eerste keer dat ik hoor dat clouding NIET aan de tv ligt.
Je hebt toch die 7 dagen niet goed geld terug garantie.
Bij aanschaf van een product moet je natuurlijk bepalen of je tevreden ben, mocht je clouding zien binnen die 7 dagen dan zeg je dat niet tegen plasma visie maar je bedenkt een andere goede reden om van je tv af te zien.
Wat je nu al van te voren kan doen is Samsung bellen of mailen en vragen of clouding onder de garantie valt. Dan weet je wie er de kink in de kabel is, namelijk Plasma visie of Samsung.
En misschien dat je het nog niet weet maar verkopers zijn altijd heel vriendelijk naar je als je wat wil kopen, hebben ze een product verkocht aan je dan zijn ze gelijk minder vriendelijk en behulpzaam.
Net even in de stad wezen kijken en het is een 32`er geworden. 37 is te groot en staat niet mooi in de kamer. Voor de prijs hoef je het niet te doen, maar ik vind het echt lelijk om zo een groot scherm ergens neer te zetten waarin het niet past.
De keuze is gevallen op de pricewatch: Samsung LE32R82B (32") niet de duurste maar wel de mooiste in onze mening. Als er een scherm is voor onder de 1000 euro met precies de zelfde looks en grote van Samsung, dan hoor ik het wel.
De keuze is gevallen op de pricewatch: Samsung LE32R82B (32") niet de duurste maar wel de mooiste in onze mening. Als er een scherm is voor onder de 1000 euro met precies de zelfde looks en grote van Samsung, dan hoor ik het wel.
Helemaal mee eens, ik ga deze vanmiddag bestellen!DaannO schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 12:02:
Net even in de stad wezen kijken en het is een 32`er geworden. 37 is te groot en staat niet mooi in de kamer. Voor de prijs hoef je het niet te doen, maar ik vind het echt lelijk om zo een groot scherm ergens neer te zetten waarin het niet past.
Wie heeft er hier ervaring met de 26S81B?
En dan met name m.b.t. de kwaliteit van het analoge signaal.
Of misschien heeft iemand anders een 26"/27" model van Samsung en wil zijn ervaringen en de kwaliteit van het analoge signaal hier neerzetten.
Deze tv staat hier voor de leuke prijs van 499,- en voor 515,- leveren ze hem thuis af.
Dit lijkt me wel een leuke tv voor de slaapkamer waar ik enkel het analoge signaal heb.
En dan met name m.b.t. de kwaliteit van het analoge signaal.
Of misschien heeft iemand anders een 26"/27" model van Samsung en wil zijn ervaringen en de kwaliteit van het analoge signaal hier neerzetten.
Deze tv staat hier voor de leuke prijs van 499,- en voor 515,- leveren ze hem thuis af.
Dit lijkt me wel een leuke tv voor de slaapkamer waar ik enkel het analoge signaal heb.
Uit de voorwaarden van plasmavisie:
09.2 Het product moet in originele nieuwstaat (compleet, onbeschadigd, ONGEBRUIKT en in originele verpakking) verkeren
Dus het verhaal van even 7 dagen proberen, hij bevalt niet en terugsturen gaat niet op, grtz
Zoals bij alle online winkels ben ik inmiddels achter, heb j e idd een afkoelingsperiode van 7 dagen, maar dit is GEEN uitprobeerperiode.
Als het product defect is krijg je uiteraard een nieuwe, maar als de fabrikant vind dat er geen defect is, tja dan sta je daar als consument,
grtz
09.2 Het product moet in originele nieuwstaat (compleet, onbeschadigd, ONGEBRUIKT en in originele verpakking) verkeren
Dus het verhaal van even 7 dagen proberen, hij bevalt niet en terugsturen gaat niet op, grtz
Zoals bij alle online winkels ben ik inmiddels achter, heb j e idd een afkoelingsperiode van 7 dagen, maar dit is GEEN uitprobeerperiode.
Als het product defect is krijg je uiteraard een nieuwe, maar als de fabrikant vind dat er geen defect is, tja dan sta je daar als consument,
grtz
Volgens mij mag je volgens de wet van kopen op afstand, een artikel altijd zonder opgaaf van reden binnen 7 dagen terug sturen.
- NAC Breda -
Dit is het antwoord van Samsung:aliberto schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 11:51:
[...]
Wat je nu al van te voren kan doen is Samsung bellen of mailen en vragen of clouding onder de garantie valt. Dan weet je wie er de kink in de kabel is, namelijk Plasma visie of Samsung.
Bedankt voor uw mail met betrekking tot de LE40m787.
Ik heb uw vraag nagevraagt bij onze productspecialist en de term " clouding" komt hem niet bekent voor.
Maar mocht u van mening zijn dat uw toestel niet naar behoren functioneert dan kunnen wij een monteur langssturen deze is dan ook meteen de enigste persoon die kan bepalen of het binnen de garantiev valt. Dit omdat hij de persoon is die uw toestel dan in levende lijven zal zien.
Hopende u toch ene klein beetje van dienst geweest te zijn.
Met vriendelijke groet,
William
Samsung Electronics Benelux B.V
'productspecialist' van mijn voeten zou ik zeggen, ik vraag mij af of ze van het fenomeen internet al hebben gehoord daar bij samsung ?Starks223 schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 18:38:
[...]
Dit is het antwoord van Samsung:
Ik heb uw vraag nagevraagt bij onze productspecialist en de term " clouding" komt hem niet bekent voor.
Maar mocht u van mening zijn dat uw toestel niet naar behoren functioneert dan kunnen wij een monteur langssturen deze is dan ook meteen de enigste persoon die kan bepalen of het binnen de garantiev valt. Dit omdat hij de persoon is die uw toestel dan in levende lijven zal zien.
Met vriendelijke groet,
William
Een beetje pruducent dient toch het internet af te schuimen om te zien hoe zijn product wordt ontvangen bij de eindgebruikers?
ik zie trouwens dat de LE40M8 serie overal duurder aan het worden is......
vreemd...wegens veel vraag prijs omhoog schroeven of komt er een samsung cashback actie aan?
vreemd...wegens veel vraag prijs omhoog schroeven of komt er een samsung cashback actie aan?
Starks223 schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 18:38:
[...]
Dit is het antwoord van Samsung:
Met vriendelijke groet,
William
[ Voor 12% gewijzigd door JvS op 23-05-2007 13:01 ]
Verwijderd
Ik ben van plan van de week de 40M86 full hd scherm aan te schaffen.
Vraag 1:Hoe is het beeld kwaliteit via digital televisie(decoder),is het een beetje aan te zien of is het blokkerig?(veel mensen zeggen dat Plasma gewoon beter en mooier is)
Vraag 2: Hoe is het beeld kwaliteit icv Xbox360?
Tis toch 1700 Euri en wil echt weten of het de moeite waard is..
Bedankt alvast.
Vraag 1:Hoe is het beeld kwaliteit via digital televisie(decoder),is het een beetje aan te zien of is het blokkerig?(veel mensen zeggen dat Plasma gewoon beter en mooier is)
Vraag 2: Hoe is het beeld kwaliteit icv Xbox360?
Tis toch 1700 Euri en wil echt weten of het de moeite waard is..
Bedankt alvast.
Verwijderd
Ik ben nou onderhand een jaar bezig met het zoeken naar een goede LCD (geen haast bij)
Ik ben toch iedere keer blijven hangen bij een philips. Ik zit eigenlijk te wachten tot de prijs een
beetje dropped van de pf9731. Nou komen ze in juni met 100hrz lcd's, misschien dat de oude dan wat goedkoper worden.
In ieder geval zie ik nou net in een folder de LE40N86 staan van samsung voor 2000 euro. Precies mijn budget. Dus ik ben eens gaan kijken wat het is maar kan er weinig over vinden.
Nou lees ik hier dat er veel zitten te wachten op die M87. Dus ben ik daar eens naar gaan zoeken.
Die nieuwe dingen zoals movie plus en superclear van samsung lijken veel op clear lcd van philips.
is dit enigsinds te vergelijken, of is philips daar duidelijk beter in?
Het scheelt bijna 1000 euro met een philips, daar kan ik die ambilight wel voor missen.
En wat is nou eigenlijk het verschil tussen de N en een M serie?
Of weer wachten op de 100hrz lcd's...
Ik ben toch iedere keer blijven hangen bij een philips. Ik zit eigenlijk te wachten tot de prijs een
beetje dropped van de pf9731. Nou komen ze in juni met 100hrz lcd's, misschien dat de oude dan wat goedkoper worden.
In ieder geval zie ik nou net in een folder de LE40N86 staan van samsung voor 2000 euro. Precies mijn budget. Dus ik ben eens gaan kijken wat het is maar kan er weinig over vinden.
Nou lees ik hier dat er veel zitten te wachten op die M87. Dus ben ik daar eens naar gaan zoeken.
Die nieuwe dingen zoals movie plus en superclear van samsung lijken veel op clear lcd van philips.
is dit enigsinds te vergelijken, of is philips daar duidelijk beter in?
Het scheelt bijna 1000 euro met een philips, daar kan ik die ambilight wel voor missen.
En wat is nou eigenlijk het verschil tussen de N en een M serie?
Of weer wachten op de 100hrz lcd's...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2007 20:22 ]
Ik ben al sinds een paar maand de trotse bezitter van een Samsung LE40F71B. Ik had geen zin om op de nieuwe serie te wachten en vond 1500 euro een mooi prijsje. Ik heb er (gelukkig) nog steeds geen spijt van
Top scherm!
Nu heb ik me Xbox360 op vga; Wii op component en in de nabije toekomst komt er vanzelf nog een PS3/HD device bij op de hdmi... Ik heb gezien dat ik firmware 1010 heb (zonder svc); en dus overscan problemen ga krijgen in de toekomst op de hdmi uitgang.
Daarom wil ik nu al vast die fatsoenlijke firmware er op zetten; zodat het in de toekomst allemaal vlekkeloos gaat werken. (overscan op de Wii is nu al waarneembaar (bv Red Steel); maar dat blijft nou eenmaal, en daar heb ik me bij neergelegd.)
Om de 'doe-het-zelf-mensen' die dit ook nog van plan zijn tegemoet te komen heb ik iig hier alle documentatie verzameld in 1 rar. Alstu!
Hier zit in : de juiste firmware (1010svc) + de Flash loader + de instructies + plaatje hoe zelf zo'n stekkerje te maken.
En met dat laatste moet ik nog aan de gang; ik moet even goed rond kijken naar een seriele connector... die ik dus kan solderen aan een 3,5 mm jack + kabel... heb vanmiddag in de MM gekeken maar kon nergens een kabeltje vinden waar dat nog aan zat.. Ook nog even op zolder gekeken naar een oude muis; helaas al weggegooid, ancient spul. Misschien dat iemand nog zo'n kabel over heeft (serieel naar 3,5mm jack) ? Of alleen een seriele connector, zodat ik het zelf kan solderen ? Anders heb ik voor niks die soldeer bout gekocht
Nu heb ik me Xbox360 op vga; Wii op component en in de nabije toekomst komt er vanzelf nog een PS3/HD device bij op de hdmi... Ik heb gezien dat ik firmware 1010 heb (zonder svc); en dus overscan problemen ga krijgen in de toekomst op de hdmi uitgang.
Daarom wil ik nu al vast die fatsoenlijke firmware er op zetten; zodat het in de toekomst allemaal vlekkeloos gaat werken. (overscan op de Wii is nu al waarneembaar (bv Red Steel); maar dat blijft nou eenmaal, en daar heb ik me bij neergelegd.)
Om de 'doe-het-zelf-mensen' die dit ook nog van plan zijn tegemoet te komen heb ik iig hier alle documentatie verzameld in 1 rar. Alstu!
Hier zit in : de juiste firmware (1010svc) + de Flash loader + de instructies + plaatje hoe zelf zo'n stekkerje te maken.
En met dat laatste moet ik nog aan de gang; ik moet even goed rond kijken naar een seriele connector... die ik dus kan solderen aan een 3,5 mm jack + kabel... heb vanmiddag in de MM gekeken maar kon nergens een kabeltje vinden waar dat nog aan zat.. Ook nog even op zolder gekeken naar een oude muis; helaas al weggegooid, ancient spul. Misschien dat iemand nog zo'n kabel over heeft (serieel naar 3,5mm jack) ? Of alleen een seriele connector, zodat ik het zelf kan solderen ? Anders heb ik voor niks die soldeer bout gekocht
Inderdaad en volgens mij geldt dat ook voor gebruikte goederen.Ritchie schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 18:10:
Volgens mij mag je volgens de wet van kopen op afstand, een artikel altijd zonder opgaaf van reden binnen 7 dagen terug sturen.
Het lijkt erop als of een hoop internet winkels zich hier niet aanhouden. Ik heb laatst iets besteld bij BestelICT en daar hebben ze het ook over dat ongebruikt zou moeten zijn. Ik ben benieuwd wat er gebeurt.
Verwijderd
Bedankt, maar het werkt nog steeds niet. Is echt raar, beeld gaat heel even op 1080P om vervolgens in een soort stand by modus te gaan, rood knipperd lichtje voorop.Dukey schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 10:08:
[...]
Voor allen die problemen hebben een Xbox 360 via VGA te koppelen aan een Samsung scherm:
Ik heb hetzelfde probleem gehad toen ik switchte van een Acer 26inch (1280x768) naar m'n huidige Samsung 40F71 (1920x1080). Ik dacht dat simpelweg de kabel omgooien genoeg was. Het probleem is echter dat de xbox 1280x768 bleef eruit gooien wat de Samsung niet ondersteund, je krijgt dan een "niet ondersteund" melding en dus geen beeld.
Wat je moet doen is de xbox resetten, maar niet de terug naar fabrieks instellingen maar de reset specifiek voor het beeld. Deze is op te roepen op de volgende manier:
Toen ik dit gedaan had, had ik beeld (ik meen dat de resolutie terug schakelt naar 640x480 wat de Samsung ondersteund). Vervolgens kun je bij de instellingen ineens naar 1920x1080 (of wat je nodig hebt).
Ik heb even gekeken en ik moet je gelijk geven! De winkels zijn veel duidelijker beoordeeld en hij is ook stukken goedkoper dan op tweakers. Een aanrader dus.
http://www.kieskeurig.nl/...e=0&gq=samsung%20le32r82b
De internetwinkels zeggen ALLEMAAL (tenminste IK heb er geen een gevonden die dat niet zegt, als iemand er wel eentje weet, dan zeg dat even aub):Philflow schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 20:39:
[...]
Inderdaad en volgens mij geldt dat ook voor gebruikte goederen.
Het lijkt erop als of een hoop internet winkels zich hier niet aanhouden. Ik heb laatst iets besteld bij BestelICT en daar hebben ze het ook over dat ongebruikt zou moeten zijn. Ik ben benieuwd wat er gebeurt.
De 7 dagen afkoelingsperiode is een Bedenktijd die je wettelijk hebt om te bedenken of je het gekochte product ook daadwerkelijk wilde kopen, je kunt dan denken aan dingen als: Past het wel bij het interieur, is ie niet te groot, hoe ziet het apparaat er eigenlijk in het echt uit, allemaal dingen die ook al tegen kunnnen vallen als het apparaat uit staat.
maar het is uitdrukkelijk geen uitprobeerperiode
Wil je zonder reden een product terugbrengen en je geld terug, dan kan dat volgens mij alleen bij de mediamarkt, gebruikt of niet.
grtz
Verwijderd
Als ik mn ps3 via hdmi 1.3 aansluit op de 40m86 (die ik van plan ben te kopen) en vanaf daar een optische kabel naar de reciever stuur krijg ik dan nog wel gewoon dts geluid. Ik ga er wel vanuit maar vraag het toch voor de zekerheid. Ik kan het namelijk nergens terugvinden.
Verwijderd
Geloof mij nou maar, die liggen allang klaar bij onze fabrikanten, alleen de rest moet nog even goed verkocht worden en aan verdiend worden.
Dus mijn advies als je toch geen haast hebt (zei je zelf) idd wachten op die 100HZ.
Sharp is er redelijk als de kippen bij wat dat betreft dus hou die in de gaten.
Ik heb geen ps3 en geen m86, maar ik kan je nu al vertellen: ja, vast wel. Zolang er een optie is dat je voor audio de optical out gebruikt moet dat prima lukken.Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 23:45:
Als ik mn ps3 via hdmi 1.3 aansluit op de 40m86 (die ik van plan ben te kopen) en vanaf daar een optische kabel naar de reciever stuur krijg ik dan nog wel gewoon dts geluid. Ik ga er wel vanuit maar vraag het toch voor de zekerheid. Ik kan het namelijk nergens terugvinden.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2007 01:18 ]
Hij heeft het licht gezienDaannO schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 22:26:
[...]
Ik heb even gekeken en ik moet je gelijk geven! De winkels zijn veel duidelijker beoordeeld en hij is ook stukken goedkoper dan op tweakers. Een aanrader dus.
http://www.kieskeurig.nl/...e=0&gq=samsung%20le32r82b

Verwijderd
Iemand bekend met de LE32S62? Deze heb ik enkele dagen geleden gekocht, maar gek genoeg is er vrijwel niets over te vinden! De samsung site kent hem niet eens..

Ongebruikt is onzin!Topgunn schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 17:56:
Uit de voorwaarden van plasmavisie:
grtz
Er hoort officieel te staan...
ONGEOPEND ( Dat wil zeggen: wel uit de verpakking gehaald mag worden maar niet het openen van de tv zelf )
Dat ongebruikt is flauwekul, en dat is voor hun niet eens na te trekken. Het enige waar je om moet denken is dat je de tv reset naar fabrieksinstellingen. Je koopt je tv via internet. Je kunt vervolgens ook ontevreden zijn met het beeld dat hij geeft, ondanks dat je het design zo mooi vond o.i.d.
bij Mokio staat overigens ook (gebruikt of ongebruikt)
Zo zijn er wel meer..
[ Voor 3% gewijzigd door MitchR op 02-05-2007 02:04 ]
Bij Redcoon maakten ze geen enkel probleem over het terugsturen van een Samsung monitor, die ik eerst had geprobeerd. Goede service daar bij Redcoon.Topgunn schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 23:32:
[...]
De internetwinkels zeggen ALLEMAAL (tenminste IK heb er geen een gevonden die dat niet zegt, als iemand er wel eentje weet, dan zeg dat even aub):
knip
Wil je zonder reden een product terugbrengen en je geld terug, dan kan dat volgens mij alleen bij de mediamarkt, gebruikt of niet.
LG heeft al een 100 hz model LG2BR verkrijgbaar voor zo'n 750 euries. Volgens het duitse forum is de 100 hz echter geen verbetering op de vorige LG1BR.Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 01:16:
[...]
Dus mijn advies als je toch geen haast hebt (zei je zelf) idd wachten op die 100HZ.
[...]
Of 100 hz dus een echte verbetering gaat geven is twijfelachtig, 't is waarschijnlijk meer een marketing gimmick. nu gelooft ineens iedereen dat ie 100 hz wil hebben. haha slimme jongens.
[ Voor 20% gewijzigd door Philflow op 02-05-2007 08:59 ]
Daar twijfel ik nu dus ook over. volgens de fabrikante zou dit beter zijn vor snelle beelden, minder ghosting. Weet niet of dit echt zo zal zijn. Is het nou echt de moeite waard om te wachten op 100hz TV's?Philflow schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 08:58:
[...]
LG heeft al een 100 hz model LG2BR verkrijgbaar voor zo'n 750 euries. Volgens het duitse forum is de 100 hz echter geen verbetering op de vorige LG1BR.
Of 100 hz dus een echte verbetering gaat geven is twijfelachtig, 't is waarschijnlijk meer een marketing gimmick. nu gelooft ineens iedereen dat ie 100 hz wil hebben. haha slimme jongens.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Hier een review van een 100hz LG tegen een 60 Hz Philips.(in duits)FrankGuthrie schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 09:12:
[...]
Daar twijfel ik nu dus ook over. volgens de fabrikante zou dit beter zijn vor snelle beelden, minder ghosting. Weet niet of dit echt zo zal zijn. Is het nou echt de moeite waard om te wachten op 100hz TV's?
http://www.hifi-forum.de/...089&back=1&sort=lpost&z=4
Tenzij je veel CNN kijkt heeft het dus weinig nut.
Verwijderd
Ik zie steeds meer M8x-gebruikers hier reviews plaatsen maar heb nog geen een reviewer gezien voor de R8x-series. Ik kan me niet voorstellen dat niemand hier de R8x heeft gehaald. Wil de lambal die het in bezit heeft de moeite nemen om voor ons een mooie review hier te plaatsen?
Zojuist de LE32R82 besteld bij bestelict.nl. Zodra hij binnen is zal ik even mijn mening geven. Ik hoop wel dat ze hem snel kunnen leveren, uiterlijk voor dinsdag, want anders valt het cadeautje een beetje in de soep.Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 09:51:
Ik zie steeds meer M8x-gebruikers hier reviews plaatsen maar heb nog geen een reviewer gezien voor de R8x-series. Ik kan me niet voorstellen dat niemand hier de R8x heeft gehaald. Wil de lambal die het in bezit heeft de moeite nemen om voor ons een mooie review hier te plaatsen?
Deze lambalVerwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 09:51:

Even geduld dus nog...
Waar heb je hem besteld?THE_BASE schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 11:00:
[...]
Deze lambalheeft hem gisteren besteld, hoopt hem vandaag binnen te krijgen en hoopt dan van de week een korte review te plaatsen.
Even geduld dus nog...
Nou hij ondersteunt ook zeker 1280x1024Dukey schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 10:08:
[...]
Voor allen die problemen hebben een Xbox 360 via VGA te koppelen aan een Samsung scherm:
Er zijn meer resoluties die het doen maar dat weet ik niet uit mij hoofd.
een zeer gelukkig LE40F71B bezitter .
Verwijderd
Ik denk dat het mee gaat vallen met die gimmick. Vandaag de dag is het nog in kinderschoenen. Er zijn zelfs serieuze klachten geweest over de 100hz "mode" van enkele samsungs. Dat is allemaal nog bagger.Philflow schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 08:58:
[...]
LG heeft al een 100 hz model LG2BR verkrijgbaar voor zo'n 750 euries. Volgens het duitse forum is de 100 hz echter geen verbetering op de vorige LG1BR.
Echter in de mediamarkt heb ik goed gekeken naar een digitale uitzending op een sharp 100hz. Daar stond een samsung n serie naast van hetzelfde formaat. En voornamelijk bij panning van de camera zag je dat het beeld zich strakker verplaatste. Zo ook met de bewegende diertjes op het scherm.
Dus als je mij vraagt hoe het met de huidigie 100hz modi en exemplaren is gesteld dan ben ik het er mee eens dat dit voor een groot deel nog te wensen overlaat. Maar het zal niet lang meer duren voordat ook dat verder ontwikkeld is.
Mocht je er geen waarde aan hechten, dan moet je het niet doen. Maar zit hier bijvoorbeeld achter een 226BW monitor, en als ik savonds flink aan het werk ben en ik kijk even van mijn scherm af, dan zie ik het nog naflikkeren in mijn ogen.
Daar heb ik met mijn oude breedbeeld tv met 100hz advanced digital scan totaal geen last van. Ik kijk daar zelfs liever een hq divxje op dan op mijn monitor.
Maar mocht je zelf het verschil niet merken dan heeft het ook geen nut. De sprong vroeger op tv's van 50 naar 100 hz is ook groter dan van 60 naar 100hz, al scheelt 50-60 niet veel...
ik heb zelf een Toshiba 37WL68P, met 100Hz, en als ik de 100hz functie uitzet zit ik minder vloeiende bewegingen dan met deze functie aan... tot nog toe mag ik er niet over klagen dus
overigens is redcoon idd een firma waarbij je (mits onbeschadigd) iets binnen 7 dagen mag terugsturen (sterker nog het wordt kosteloos opgehaald)
en laat je niet afschrikken door mensen die slechte dingen roepen over redcoon, bestel alleen als een product in voorraad is en je hebt het binnen 4-5 dagen in huis.
overigens is redcoon idd een firma waarbij je (mits onbeschadigd) iets binnen 7 dagen mag terugsturen (sterker nog het wordt kosteloos opgehaald)
en laat je niet afschrikken door mensen die slechte dingen roepen over redcoon, bestel alleen als een product in voorraad is en je hebt het binnen 4-5 dagen in huis.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Uhm, bij mijn leverancier. Tegen inkoop dus.

Binnenkort mag ik (en mijn ouders) een mooie LE46M86 ontvangen
. Even geduld op de levering die als het goed is deze week al dan niet begin volgende week zal komen.
Erg lang en veel getwijfeld over het feit welk formaat te nemen, de LE46M86 dus of een maatje kleiner de LE40M86. Mede omdat het prijsverschil op dit moment "enigszins" acceptabel is, +- 500 euro meer (nou ja, relatief gezien, want het blijft een hoop geld extra natuurlijk) maar ook omdat we maar een kijkafstand hebben van +- 4 mtr.
De gedachte erachter was omdat er toch eenmalig een groot, fors bedrag neergelegd moet worden en om het bioscoop effect te versterken, dan maar meteen een 46 inch. Zelf komen we van een zeer oude CRT van 80cm, dus dat is wel een erg groot verschil.
Natuurlijk, je kan voor het prijsverschil bijna een PS3 halen met dus BR functionaliteit, maar zoals sommige in onze omgeving spijt hadden van hun 32 inch aankoop op 3 mtr... zou toch weer zonde zijn.
Goed, meteen maar goed doen en tevens een DCB-H360R erbij gehaald i.c.m. Casema DTV pack. Ik ben heel, heel erg benieuwd gezien alle problemen er toen waren met de ontvanger (o.a. te lezen hier @ GoT en Kieskeurig). Maar dat stamt weer uit 2006, en ik mag aannemen dat Samsung in ieder geval niet stil heeft gezeten wat betreft updates voor het apparaat.
Iets totaal anders: ik had in de winkel de calibratie instellingen van hdtvtest.co.uk uitgeprobeerd, maar in mijn mening waren die erg "blauw-getint" zeg maar. Maar ja, ieder zijn voorkeuren en meningen blijkbaar, zo zie je maar dat zulke "professionele" calibraties niet kunnen bevallen. Veels te blauwig, koud en in mijn mening niet natuurgetrouw wat betreft bijv. huidstint bij een film als Gladiator of Swordfish.
Ik ben erg blij verrast dat de verkoper de moeite heeft genomen om een HDMI dvd speler aan te sluiten voor me en mee lopen testen wat betreft kleurinstellingen en alle andere calibraties met de zelf meegenomen dvd's
.
Nu maar hopen dat hij snel binnenkomt en er geen dode/stuck pixels voorkomen dan wel cloading... dat zou wel heel erg zonde zijn
.
EDIT:
Oh ja, iemand die het merk HDMI kabel kan aanraden i.c.m. deze lcd / ontvanger? Ik zag een 2 mtr kabel bij de MM voor rond de 49 euro (bekend merk, blauw gekleurde kabel... pff hoe heet dat nou), volgende stap is 89 euro van wel een bekend merk (is me even ontgaan)...(!)
. Iets te gortig in mijn mening, maar goed.
Ik ben namelijk bang dat ook ik straks die groene artifacts te zien krijg dan wel geen beeld / geleuid over de kabel
.
Erg lang en veel getwijfeld over het feit welk formaat te nemen, de LE46M86 dus of een maatje kleiner de LE40M86. Mede omdat het prijsverschil op dit moment "enigszins" acceptabel is, +- 500 euro meer (nou ja, relatief gezien, want het blijft een hoop geld extra natuurlijk) maar ook omdat we maar een kijkafstand hebben van +- 4 mtr.
De gedachte erachter was omdat er toch eenmalig een groot, fors bedrag neergelegd moet worden en om het bioscoop effect te versterken, dan maar meteen een 46 inch. Zelf komen we van een zeer oude CRT van 80cm, dus dat is wel een erg groot verschil.
Natuurlijk, je kan voor het prijsverschil bijna een PS3 halen met dus BR functionaliteit, maar zoals sommige in onze omgeving spijt hadden van hun 32 inch aankoop op 3 mtr... zou toch weer zonde zijn.
Goed, meteen maar goed doen en tevens een DCB-H360R erbij gehaald i.c.m. Casema DTV pack. Ik ben heel, heel erg benieuwd gezien alle problemen er toen waren met de ontvanger (o.a. te lezen hier @ GoT en Kieskeurig). Maar dat stamt weer uit 2006, en ik mag aannemen dat Samsung in ieder geval niet stil heeft gezeten wat betreft updates voor het apparaat.
Iets totaal anders: ik had in de winkel de calibratie instellingen van hdtvtest.co.uk uitgeprobeerd, maar in mijn mening waren die erg "blauw-getint" zeg maar. Maar ja, ieder zijn voorkeuren en meningen blijkbaar, zo zie je maar dat zulke "professionele" calibraties niet kunnen bevallen. Veels te blauwig, koud en in mijn mening niet natuurgetrouw wat betreft bijv. huidstint bij een film als Gladiator of Swordfish.
Ik ben erg blij verrast dat de verkoper de moeite heeft genomen om een HDMI dvd speler aan te sluiten voor me en mee lopen testen wat betreft kleurinstellingen en alle andere calibraties met de zelf meegenomen dvd's
Nu maar hopen dat hij snel binnenkomt en er geen dode/stuck pixels voorkomen dan wel cloading... dat zou wel heel erg zonde zijn
EDIT:
Oh ja, iemand die het merk HDMI kabel kan aanraden i.c.m. deze lcd / ontvanger? Ik zag een 2 mtr kabel bij de MM voor rond de 49 euro (bekend merk, blauw gekleurde kabel... pff hoe heet dat nou), volgende stap is 89 euro van wel een bekend merk (is me even ontgaan)...(!)
Ik ben namelijk bang dat ook ik straks die groene artifacts te zien krijg dan wel geen beeld / geleuid over de kabel

[ Voor 9% gewijzigd door InsjaHH op 02-05-2007 14:35 ]
Hoe goed 100 Hz is, verschilt idd tussen de merken. Op avforums.com (Engels forum) werd in elk geval beweerd dat bij eigenlijk alleen bij Panasonic (LX70) en Toshiba (WL-68) de resultaten erg goed waren, en bij Samsung (M8x) en LG (de 3-serie geloof ik?) en nog wat andere merken wat tegenvallend. Hierbij werd een testsite aangehaald, die ik nu even niet terug kan vinden. Als je dit 100 Hz gebeuren belangrijk vindt (vooral voor voetbal liefhebbers lijkt me) zou ik dat forum maar eens door gaan spitten. Ook hifi-forum.de trouwens.Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 12:09:
[...]
Ik denk dat het mee gaat vallen met die gimmick. Vandaag de dag is het nog in kinderschoenen. Er zijn zelfs serieuze klachten geweest over de 100hz "mode" van enkele samsungs. Dat is allemaal nog bagger.
ik heb een (goldplated > who cares?) kabel van €9 euro voor 2 meter, en die werkt perfect op mijn ps3 op 1080pInsjaHH schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 14:32:
EDIT:
Oh ja, iemand die het merk HDMI kabel kan aanraden i.c.m. deze lcd / ontvanger? Ik zag een 2 mtr kabel bij de MM voor rond de 49 euro (bekend merk, blauw gekleurde kabel... pff hoe heet dat nou), volgende stap is 89 euro van wel een bekend merk (is me even ontgaan)...(!). Iets te gortig in mijn mening, maar goed.
Ik ben namelijk bang dat ook ik straks die groene artifacts te zien krijg dan wel geen beeld / geleuid over de kabel.
het is dus onzin om een dure kabel te kopen
het signaal is digitaal. 1 of 0, dus er kan niet echt ruis zijn
Daar ben ik het 100% mee eens, maar de fabrikanten van HDMI kabels / lcd tv's / ontvangers / noem maar op blijkbaar niet. Misschien dat de fabrikage van de kabel zelf te maken heeft met de rare fenomenen die men hier en daar tegenkomt (groene artifacts, geen geluid over HDMI etc.).Phusebox schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 14:51:
ik heb een (goldplated > who cares?) kabel van €9 euro voor 2 meter, en die werkt perfect op mijn ps3 op 1080p
het is dus onzin om een dure kabel te kopen
het signaal is digitaal. 1 of 0, dus er kan niet echt ruis zijn
Zou het een kwestie van niet aan de standaard van HDMI 1.3 houden door fabrikanten zijn? Zo ken ik ook een vergelijkend fenomeen van S-Video kabels die zwart-wit beeld doorgeven en niet in kleur, terwijl alle instellingen correct waren bij vrienden. Ze hadden een ander kabeltje getest et voila, beeld in kleur
geen idee, ik had zoiets van ach, voor 9 euro kan ik het allicht proberen, en werkt perfect dus... geen artifacts, perfect geluid (alhoewel ik dat normaal optisch doe, maar goed heb het getest)InsjaHH schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 15:44:
[...]
Daar ben ik het 100% mee eens, maar de fabrikanten van HDMI kabels / lcd tv's / ontvangers / noem maar op blijkbaar niet. Misschien dat de fabrikage van de kabel zelf te maken heeft met de rare fenomenen die men hier en daar tegenkomt (groene artifacts, geen geluid over HDMI etc.).
Zou het een kwestie van niet aan de standaard van HDMI 1.3 houden door fabrikanten zijn? Zo ken ik ook een vergelijkend fenomeen van S-Video kabels die zwart-wit beeld doorgeven en niet in kleur, terwijl alle instellingen correct waren bij vrienden. Ze hadden een ander kabeltje getest et voila, beeld in kleur.
dus zeker de moeite waard om zo'n kabeltje van ebay te halen ofzo
Verwijderd
dude
welk type / fabr is die hdmi kabel van 9 euro?
heb net LE40R81B gekocht op store.nl
ik ben zelf een muurbeugel aan het maken van aluminium koker. lukt vrij aardig. scheelt weer knaken
ik ben zelf een muurbeugel aan het maken van aluminium koker. lukt vrij aardig. scheelt weer knaken
Verwijderd
Ik ben het er niet helemaal mee eens. Op korte afstand maakt het niet uit, maar bij langere afstanden is het aan te raden een wat degelijkere kabel te kopen.InsjaHH schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 15:44:
[...]
Daar ben ik het 100% mee eens, maar de fabrikanten van HDMI kabels / lcd tv's / ontvangers / noem maar op blijkbaar niet. Misschien dat de fabrikage van de kabel zelf te maken heeft met de rare fenomenen die men hier en daar tegenkomt (groene artifacts, geen geluid over HDMI etc.).
En weer, ik moet me daarbij aansluiten. Uiteraard zijn er uitzonderingen op de regelVerwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 17:15:
Ik ben het er niet helemaal mee eens. Op korte afstand maakt het niet uit, maar bij langere afstanden is het aan te raden een wat degelijkere kabel te kopen.
EDIT:
Het viel me pas te binnen: het merk Vivanco bij de MM, goede ervaringen ermee wat betreft de S-Video en Toslink kabels... misschien deze maar proberen (icm korting erop vragen
[ Voor 15% gewijzigd door InsjaHH op 02-05-2007 17:33 ]
Succesvol m.b.v. eigen gesoldeerde 'Serial-naar-3.5mm jack' kabel me LE40F71B geflashed
Heb alleen nog geen hdmi app. om het testen; maar in het service menu staat iig 1010SVC
Wooohoo
Moest ik even kwijt.
Moest ik even kwijt.
deze heb ik gekocht:Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 17:03:
dude
http://cgi.ebay.nl/HDMI-n...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
ik heb een goldplated HDMI kabel bij de Lidl gehaald van 2 meter. koste €8.
heb hem nog niet kunnen testen maar op de doos staat max. tot 1080i.
ben dus benieuwd of deze kabel wel 1080p aankan dan.....
heb hem nog niet kunnen testen maar op de doos staat max. tot 1080i.
ben dus benieuwd of deze kabel wel 1080p aankan dan.....
De Samsung LE40M86 is een mooie LCD TV daarom ben ik van plan deze aan te schaffen, het enjge wat mij tegenhoud is de beeldkwaliteit met een traditionele analoge kabel. Helaas is er nog geen Digitale TV mogelijk in deze omgeving vandaar. Nu heb ik al diverse verhalen gelezen dat het beeld er niet uit ziet als je er een analoge lijn op aansluit.
Heeft iemand hier ervaring(en) mee ????
Heeft iemand hier ervaring(en) mee ????
-
Welke 2 firmwares staan onder de 1010SVC bij jou?BaT schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 17:35:
Succesvol m.b.v. eigen gesoldeerde 'Serial-naar-3.5mm jack' kabel me LE40F71B geflashedHeb alleen nog geen hdmi app. om het testen; maar in het service menu staat iig 1010SVC
Wooohoo
![]()
Moest ik even kwijt.
Okay, net m'n nieuwe Samsung LE32R82 aangesloten. Dacht eerst wat onwijs groot hier, maar inmiddels al enigzins aan gewend. Zal wel schrikken zijn als ik morgen wakker word!
Máár: weet iemand hoe je PIP (Picture-In-Picture) activeert, het is grijs en staat op 'Niet mogelijk', dat terwijl ik een DVD-speler en een VHS-recorder heb aangesloten...
En misschien is er een techneut hier: ik wil mijn laptop met Windows Vista aansluiten, via de VGA-Out aan de Scart, S-video of HDMI-aansluiting. Iemand een idee?
Máár: weet iemand hoe je PIP (Picture-In-Picture) activeert, het is grijs en staat op 'Niet mogelijk', dat terwijl ik een DVD-speler en een VHS-recorder heb aangesloten...
En misschien is er een techneut hier: ik wil mijn laptop met Windows Vista aansluiten, via de VGA-Out aan de Scart, S-video of HDMI-aansluiting. Iemand een idee?
misschien aan de vga aansluiting?THE_BASE schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 22:54:
Okay, net m'n nieuwe Samsung LE32R82 aangesloten. Dacht eerst wat onwijs groot hier, maar inmiddels al enigzins aan gewend. Zal wel schrikken zijn als ik morgen wakker word!![]()
of heeft de R serie die niet

PIP werkt alleen met een externe bron in 1 beeld, en tv tuner in het andere beeld
[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 02-05-2007 23:14 ]
Verwijderd
Meest voor de hand liggend is de VGA aansluiting. S-video geeft ook goed beeld op zich.THE_BASE schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 22:54:
Okay, net m'n nieuwe Samsung LE32R82 aangesloten. Dacht eerst wat onwijs groot hier, maar inmiddels al enigzins aan gewend. Zal wel schrikken zijn als ik morgen wakker word!![]()
Ik snap niet wat je bedoeld met VGA aan de Scart, lijkt me volstrekt overbodig aangezien ik me niet voor kan stellen dat de R serie geen VGA ingang heeft.
Maar beiden zijn soweiso ondergeschikt aan HDMI, dus als je laptop een DVI uitgang heeft, kan je een DVI> HDMI kabel proberen.
Volgens sommigen zie je het verschil niet tusen vga en dvi, volgens anderen zeer zeker wel.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2007 23:48 ]
'bovenste' nu dus 1010svc,aangeboden schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 22:46:
[...]
Welke 2 firmwares staan onder de 1010SVC bij jou?
dan 1000
en als laatst 1014.
De onderste 2 zijn onveranderd gebleven met de update. De oorspronkelijke 'bovenste' versie was 1010 (zonder svc).
Heb trouwens voor de kabel gewoon een 3.5mm jack kabeltje gebruikt, seriele connector voor 95 ct gekocht.
[ Voor 15% gewijzigd door BaT op 03-05-2007 00:43 ]
wil je geen handel beginnen in firmware kabels:)BaT schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 00:31:
[...]
'bovenste' nu dus 1010svc,
dan 1000
en als laatst 1014.
De onderste 2 zijn onveranderd gebleven met de update. De oorspronkelijke 'bovenste' versie was 1010 (zonder svc).
Heb trouwens voor de kabel gewoon een 3.5mm jack kabeltje gebruikt, seriele connector voor 95 ct gekocht.
Veel mensen zijn zoek naar dat soort kabels omdat Samsung absurt hoge bedragen vraagt.
ik heb een dvi poort op mijn x700pro, maar las ergens dat het DVI-I is, dat werkt dus niet op HDMI of wel?Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 23:21:
[...]
Maar beiden zijn soweiso ondergeschikt aan HDMI, dus als je laptop een DVI uitgang heeft, kan je een DVI> HDMI kabel proberen.
Dit topic is gesloten.