[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 6

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 95.431 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223487

Kent iemand toevallig een link waar de juiste service menu instellingen staan van Samsung LCD tv type: LE32R71B of weet iemand de belangrijke instellingen in het service menu?
De reset werkt gewoon niet. Het probleem is dat het beeld teveel is opgebouwd uit artefacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221993

Philflow schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 18:39:
[...]

Laat me raden, de strepen heb je vooral op Scart 1 ? (tenminste dat was mijn ervaring)

Scart 1 is namelijk RGB scart 2 niet.
Mmm, volgens mij hoef ik dit niet eens te controleren.....

Blijkbaar zit hij nu dus op de niet RGB scart. Ik ben hierin niet zo thuis, maar is de kwaliteit van het beeld over de RGB scart beter? Ik had namelijk het gevoel dat de beeldkwaliteit over rgb (de strepen daargelaten) beter was. Maar misschien zie ik nu spoken. Kan iemand wellicht uitleggen wat dit verschil (wel / geen rgb) betekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-07 21:25
Ik heb vandaag de Samsung LE32S81B gehaald en de zaptijd teruggezet naar '4', maar is dit nou zoveel sneller dan? Of moet ik hem echt naar '2' zetten (en de beeldopbouw voor lief nemen)? Of misschien '3' (sorry dat ik dit vraag, maar heb niet zoveel behoefte om een spiksplinternieuwe televisie binnen 1 dag te molesteren in het servicemenu) :)

Edit:
Ik zal hem zelf eens op 1, 2, 3 en 4 zetten om uit te proberen. Heb hem immers al verzet, dus een beetje kromme redenatie van mezelf achteraf.

[ Voor 19% gewijzigd door _Brake_ op 20-06-2007 16:54 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Anoniem: 221993 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 12:31:
[...]

Mmm, volgens mij hoef ik dit niet eens te controleren.....

Blijkbaar zit hij nu dus op de niet RGB scart. Ik ben hierin niet zo thuis, maar is de kwaliteit van het beeld over de RGB scart beter?
Ja de RGB scart is de hoogste kwaliteit. Kan je alleen vanuit ervaring vertellen dat het zo is. De uitleg kan ik je niet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218559

Philflow schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:02:
[...]
Ja de RGB scart is de hoogste kwaliteit. Kan je alleen vanuit ervaring vertellen dat het zo is. De uitleg kan ik je niet geven.
Via wikipedia:

RGB & S-Video

Behalve het conventionele composiet videosignaal bevat SCART een mogelijkheid om signalen in RGB-formaat uit te zenden. Het composietsignaal leidt normaal tot een flink kwaliteitsverlies van het beeld omdat het in de krappe 6,5 MHz aan analoge bandbreedte die voor PAL-signaal gespecificeerd is geperst moet worden. Bij RGB is zoveel analoge bandbreedte beschikbaar als de bekabeling toestaat. Dit maakt het mogelijk dat nieuwe digitale videobronnen zoals dvd-spelers en satellietontvangers een zeer hoge beeldkwaliteit kunnen realiseren.

De RGB-implementatie in SCART is vrijwel geheel compatible met de VGA-standaard die in de computerwereld gebruikt wordt. De enige verschillen zijn dat bij SCART de horizontale synchronisatie (terugslag) een vaste frequentie van 15,625 kHz heeft en de verticale synchronisatie tussen 50 en 60 Hz dient te liggen. Bij VGA is de horizontale terugslag variabel, maar minimaal 31 kHz, evenals de verticale terugslag, die minimaal 50 Hz is. Een ander verschil is dat bij SCART beide terugslagsignalen op dezelfde elektrische leiding worden doorgegeven en bij VGA op twee aparte leidingen.

Omdat het verschil zo klein is kan eigenlijk iedere computer een RGB SCART-signaal genereren. De elektronica op de grafische kaarten is flexibel genoeg voor een 15 kHz frequentie en de meeste grafische kaarten zijn instaat beide terugslagsignalen op één elektrische leiding te zetten. Indien deze ontbreekt kunnen beide leidingen worden samengevoegd door een primitieve elektronische schakeling die met gemak in de stekker past.

Alhoewel duidelijk superieur ten opzichte van de mogelijkheid de televisie via composiet aan te sturen wordt van deze mogelijkheid helaas echter weinig gebruikgemaakt wegens gebrek aan softwareondersteuning. Het is praktisch alleen mogelijk dit te doen met het Linux-besturingssysteem.

In de SCART-connector was aanvankelijk geen S-Video voorzien. Dit formaat biedt een aanzienlijk betere beeldkwaliteit dan composiet, maar minder dan RGB. Alhoewel vanuit de SCART-kant gezien feitelijk overbodig werd deze signaalvorm in de jaren '90 erg populair en werd een S-Videofunctie aan SCART toegevoegd. Dit heeft enige verwarring voor de consument opgeleverd; het is aan een televisie lastig te zien of de S-Videofunctie ondersteund is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:09

aex351

I am the one

Topicstarter
Phorze schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 20:49:
[...]
Groter is altijd beter. Ga eens kijken voor een 42'' of 46'' . Kijkt lekker hoor op die afstand. :*)
Mits de beeld kwaliteit goed is en de tv een hoge resolutie heeft. HD O-) Anders valt de slechte kwaliteit van normale uitzendingen veel meer op en dat kijkt ook niet zo denderend.

[ Voor 15% gewijzigd door aex351 op 20-06-2007 18:01 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223714

Ik zit met een twijfelgeval:

Ik ben al enige tijd aan het zoeken naar een LCD TV en kwam door budjetaire redenen :) uit bij de samsung LE37M86. Natuurlijk door zijn specs en true HD.

Ik ben eens een kijkje gaan nemen en wat mij opviel is dat bij "gewoon" tv signaal zoals bij JIM de beeldkwaliteit een stuk minder is dan zijn voorgangers. Zeker van op iets kortere afstand. Met die demo filmpjes was het wel een stuk beter...
Ik heb ergens gelezen dat deze tv nogal wat instel werk vraagt om een optimale beeldkwaliteit te bekomen. Kan dit de oorzaak zijn? of zijn er andere redenen?

Ik zou graag zeker zijn voor ik mijn geld uitgeef :) Wat zou ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Hij staat inmiddels op 3. Dan zie je geen beeldopbouw meer en gaat het op z'n snelst. Trouwens wijzigen wel meer dingen dan die ruisfilter en die dni optie!

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
_Brake_ schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 01:11:
Hij staat inmiddels op 3. Dan zie je geen beeldopbouw meer en gaat het op z'n snelst. Trouwens wijzigen wel meer dingen dan die ruisfilter en die dni optie!
Verklaar je nader aub.

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
De waarde van de zapstand, waar ik het 5 posts boven je quote over had 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
_Brake_ schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 09:54:
[...]

De waarde van de zapstand, waar ik het 5 posts boven je quote over had 8)7
ok dat begreep ik wel maar niet van het ruisfilter en dni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poepertje
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-06-2024
Hoi
Ik ben van plan om een Samsung LE40M86B te kopen.
Wat ik eigenlijk nog niet begrijp is dat ik bij sommige forums las over cloud's?
Als ik nou in een winkel Samsung LE40M86B gaat kopen, hoe weet ik dat deze geen clouds heeft?
en als ik deze toch vind op mijn scherm, valt dat onder garantie of is er een manier dat deze akkelige probleem vanzelf weggaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:58
Heb zojuist gebeld met Samsung.
Verteld over de bugs, clouding, 24hz 1080P met de ps3, scart storing etc.

Komt een monteur langs om de nieuwe firmware erop te knallen, maarja firmware lost clouding niet op, en ik ik heb toch wel 40% van mijn scherm vol met clouds zitten (4 flinke grote).

Tevens kan het 24hz probleem niet verholpen worden met een simpele firmware upgrade.
Maargoed, dat zal ik, op het moment dat die monteur er is, wel vragen.
Het toestel zal dan waarschijnlijk vervangen moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poepertje
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-06-2024
Dikkie schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:08:
Heb zojuist gebeld met Samsung.
Verteld over de bugs, clouding, 24hz 1080P met de ps3, scart storing etc.

Komt een monteur langs om de nieuwe firmware erop te knallen, maarja firmware lost clouding niet op, en ik ik heb toch wel 40% van mijn scherm vol met clouds zitten (4 flinke grote).

Tevens kan het 24hz probleem niet verholpen worden met een simpele firmware upgrade.
Maargoed, dat zal ik, op het moment dat die monteur er is, wel vragen.
Het toestel zal dan waarschijnlijk vervangen moeten worden.
Dikkie!

Als de monteur bij jouw is langs geweest, post even wat er gebeurd is.
Ben wel nieuwsgierig hoe zij met deze probleem omgaan. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Zal ik meteen doen uiteraard. Eerst even een telefoontje afwachten van Samsung voor de daadwerkelijke afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Dikkie schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:29:
Zal ik meteen doen uiteraard. Eerst even een telefoontje afwachten van Samsung voor de daadwerkelijke afspraak.
Ik weet niet of je bij een 'officiele' samsung dealer hebt gekocht/besteld maar dan heb je recht op 24 uurs service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
aliberto schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 12:57:
[...]

ok dat begreep ik wel maar niet van het ruisfilter en dni
Sorry hiervoor! Er is een waarschuwing gemaakt dat de instellingen van de ruisfilter en de DNi terug naar de fabrieksinstelling gaan als je in het servicemenu gaat zitten. Er zijn echter wel meer instellingen die terug gaan naar default, dat bedoelde ik ermee te zeggen :)

Edit:
Weet iemand hoe ik (gratis) aan een kalibratie DVD kom?

[ Voor 7% gewijzigd door _Brake_ op 21-06-2007 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-07 00:36
Philflow schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 20:13:
[...]

Dat lijkt me sterk. Zie hier 2 RGB scart's op Sony's nieuwe 32D3000 http://www.sony.nl/view/S...s&category=TVP+LCD+TV#tab

een scart aansluiting is voor de meeste mensen gewoon broodnodig bijvoorbeeld voor digitale kabel. Een HD decoder en abonnement is toch weer een stuk duurder.
1080p is de maximale resolutie die is gedefinieerd voor HDTV-gebruik en deze indeling wordt gebruikt voor Blue-ray Disc® en PLAYSTATION®3.

Dit staat op die site van sony. Wat is dat Blue-ray? Ik ken wel Blu-ray ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Monteur is vandaag geweest en heeft gratis de Justscan firmware op mijn LE40F71B gezet. Zeker een verschil te zien bij het gebruik van de Samsung HD decoder over HDMI. Nu moet ik nog een keer de kleuren gaan tweaken, maar heb daar helaas geen hardware voor. Iemand nog een lijstje met zijn/haar kleurinstellingen voor deze geweldige tv?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raenius
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-08-2021
Anoniem: 221993 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 17:59:
[...]

Is dit nog gelukt? Ben erg benieuwd namelijk. Ik heb ECHT GEEN ZIN OM DAT ^(*&(* DING AL TERUG TE STUREN. Alleen van de gedachte word ik al moe: van de muur halen al, thuis blijven de hele dag, crappy leentoestel...~~ diepe zucht.
Sorry is nog niet gelukt. Ik hoop dit weekend wat meer tijd te hebben dan.

Wat ik ook bemerk is dat sommige zenders er behoorlijk wat ghosting op kan treden. Hebben meer mensen hier last van?

http://www.catalogged.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tijntje schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 09:21:
Ik heb onlangs de LE40M87 aangeschaft. Nu zit daar ook digitale tv op maar ik vraag me af hoe je dat kunt aansluiten / gebruiken. Er kan een kaartje in aan de zijkant.
volgens mij is dit alleen geschikt voor sateliet tv. Je kunt dus digitenne aanvragen en het kaartje in je tv stoppen. Je hebt dan geen decoder meer nodig. Samsung geeft hier voor nederland (digitenne dus) overigens geen enkele garantie op. Ze bieden ondersteuning voor iets van 6 landen, maar het is niet gezegd dat het voor andere landen niet werkt.

Heb zelf digitale tv over de kabel, wat volgens mij veel minder problemen heeft dan digitenne.

Correct me if i'm wrong,
hope this helps,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*Update*

Heb vandaag maar even gebeld met het reparatiecentrum omdat ik niets meer heb gehoord nadat de monteur vorige week vrijdag mijn problemen heeft waargenomen.

Er is een nieuw onderdeel besteld, te weten een hoofdprintplaat (waar o.a. de scartaansluiting opzitten). Deze wordt ter plekke vervangen, dus geen gezeur met vervangende toestellen e.d.

Ik laat nog even weten hoe het uitpakt! Ondanks al deze meuk raad ik hem nog steeds aan ;-)

Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Raenius schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:23:
[...]

Sorry is nog niet gelukt. Ik hoop dit weekend wat meer tijd te hebben dan.

Wat ik ook bemerk is dat sommige zenders er behoorlijk wat ghosting op kan treden. Hebben meer mensen hier last van?
Ghosting heb ik niet veel last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 221993 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:37:
[...]

volgens mij is dit alleen geschikt voor sateliet tv. Je kunt dus digitenne aanvragen en het kaartje in je tv stoppen. Je hebt dan geen decoder meer nodig. Samsung geeft hier voor nederland (digitenne dus) overigens geen enkele garantie op. Ze bieden ondersteuning voor iets van 6 landen, maar het is niet gezegd dat het voor andere landen niet werkt.

Heb zelf digitale tv over de kabel, wat volgens mij veel minder problemen heeft dan digitenne.

Correct me if i'm wrong,
hope this helps,
Volgens mij moet er eerst een geschikte CAM in het slot van de TV geplaatst worden waarin vervolgens de smartcard geschoven wordt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Anoniem: 221993 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:40:
*Update*

Heb vandaag maar even gebeld met het reparatiecentrum omdat ik niets meer heb gehoord nadat de monteur vorige week vrijdag mijn problemen heeft waargenomen.

Er is een nieuw onderdeel besteld, te weten een hoofdprintplaat (waar o.a. de scartaansluiting opzitten). Deze wordt ter plekke vervangen, dus geen gezeur met vervangende toestellen e.d.

Ik laat nog even weten hoe het uitpakt! Ondanks al deze meuk raad ik hem nog steeds aan ;-)

Cheers!
Dat is goed nieuws. Mijn monteur komt dus aanstaande woensdag.

Ik heb gelezen dat er in italie al printplaten zijn vervangen vanwege de 24hz 1080P issues met de PS3.

Dit kan alleen worden opgelost door de nieuwe printplaat erin te zetten icm een firmware upgrade (Versie 1013 en zelfs al versie 2000 is gespot).

Ik zal in mijn geval er dus op hameren dat ik een nieuwe printplaat wil om deze problemen op te lossen (banding op scart en 24hz 1080P) aangezien een firmware upgrade alleen niet voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik7
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 15:00
De "Justscan firmware", is deze voor ieder model Samsung LCD beschikbaar?
Bijvoorbeeld de LE32S71B?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:31
_Brake_ schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:57:
[...]
Zo'n DVD is niet zo'n probleem, het lastige is alleen dat je voor het instellen van de kleuren filters nodig hebt. (Stukjes rood, groen en blauw plastic.) En die kan je niet downloaden. Je kan zo'n kalibratie DVD dus maar beter gewoon kopen.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

_Brake_ schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:57:
[...]
Torrent :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:17
Kan iemand mij even snel uitleggen wat het 24Hz probleem op 1080p inhoudt?
En de clouding is dat zeg maar een vlak wat in kleur minder is als de rest van het scherm, maar dan in de vorm van een wolk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
GeeMoney schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 20:19:
En de clouding is dat zeg maar een vlak wat in kleur minder is als de rest van het scherm, maar dan in de vorm van een wolk?
iemand had hier al een foto van clouding geplaatst, zie
zwembroek in "[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
XeNoBiTe schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 21:52:
Monteur is vandaag geweest en heeft gratis de Justscan firmware op mijn LE40F71B gezet. Zeker een verschil te zien bij het gebruik van de Samsung HD decoder over HDMI. Nu moet ik nog een keer de kleuren gaan tweaken, maar heb daar helaas geen hardware voor. Iemand nog een lijstje met zijn/haar kleurinstellingen voor deze geweldige tv?!
GRATIS??????? leg uit, ik ben nog steeds in een discussie verwikkeld met samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
GeeMoney schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 20:19:
Kort maar krachtig:

Blue ray 1080p wordt weergegeven in 24hz. Progressive houdt in dat het beeld in 1 keer op het scherm geplaatst wordt. Interlaced(PAL, NTSC etc) werkt met halve beelden. 60hz is feitelijk dus 30 hz voor het volledig beeld.

Omdat de tv niet doorgeeft dat het 1080p24 aankan, zal de ps3 de 24hz signaal converteren naar een 60hz signaal. aangezien 2 x 24 geen 60 hz(en ook geen 50hz) komen er kleine stotteringen (judder) in het weergeven van de frames.

Samsung heeft een foutje gemaakt door in de EDID informatie niet de 1080p24 te plaatsen. EDID is de informatie die de tv stuurt naar de input(in dit geval de ps3). Een oplossing die er waarschijnlijk aan zit te komen is dat je in de PS3 het 24hz signaal kan forceren. Nu kan die optie alleen nog maar op 'auto'(ps3 vraagt de EDID info op) of 'off' (uit :)) staan. Het is afwachten wat de firmware update van de PS3 voor nieuws zal brengen.

Feit is wel dat dit eigenlijk in de samsung opgelost moet worden, want andere bluray spelers zullen een soortgelijk probleem krijgen.

Ik denk dat mijn verhaal technisch gezien niet 100% correct is maar het komt ongeveer op hetzelfde neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Dikkie schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 22:25:
[...]

Kort maar krachtig:

Blue ray 1080p wordt weergegeven in 24hz. Progressive houdt in dat het beeld in 1 keer op het scherm geplaatst wordt. Interlaced(PAL, NTSC etc) werkt met halve beelden. 60hz is feitelijk dus 30 hz voor het volledig beeld.

Omdat de tv niet doorgeeft dat het 1080p24 aankan, zal de ps3 de 24hz signaal converteren naar een 60hz signaal. aangezien 2 x 24 geen 60 hz(en ook geen 50hz) komen er kleine stotteringen (judder) in het weergeven van de frames.

Samsung heeft een foutje gemaakt door in de EDID informatie niet de 1080p24 te plaatsen. EDID is de informatie die de tv stuurt naar de input(in dit geval de ps3). Een oplossing die er waarschijnlijk aan zit te komen is dat je in de PS3 het 24hz signaal kan forceren. Nu kan die optie alleen nog maar op 'auto'(ps3 vraagt de EDID info op) of 'off' (uit :)) staan. Het is afwachten wat de firmware update van de PS3 voor nieuws zal brengen.

Feit is wel dat dit eigenlijk in de samsung opgelost moet worden, want andere bluray spelers zullen een soortgelijk probleem krijgen.

Ik denk dat mijn verhaal technisch gezien niet 100% correct is maar het komt ongeveer op hetzelfde neer.
Weet jij of ze hier al mee bezig zijn om het probleem op te lossen.
Zou anders een enorme blunder zijn.
Heb je wel een next gen console of consoles en denk je net een next gen tv gekocht te hebben met de m86 series, blijk dit echter niet zo te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
RichieB schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 18:07:
[...]

Zo'n DVD is niet zo'n probleem, het lastige is alleen dat je voor het instellen van de kleuren filters nodig hebt. (Stukjes rood, groen en blauw plastic.) En die kan je niet downloaden. Je kan zo'n kalibratie DVD dus maar beter gewoon kopen.
Ah zo werkt dat! Kan ik die kleuren niet gewoon printen ofzo? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223487 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 12:11:
Kent iemand toevallig een link waar de juiste service menu instellingen staan van Samsung LCD tv type: LE32R71B of weet iemand de belangrijke instellingen in het service menu?
De reset werkt gewoon niet. Het probleem is dat het beeld teveel is opgebouwd uit artefacts.
Vandaag dus een monteur langsgeweest. Heeft even in het service menu gekeken maar kon verder niets doen aan het nogal blokkerige beeld met grauwe kleuren. Hij zei dat het ligt aan de kabelmaatschappij. |:( Yeah right! Nee, ik ben achterlijk! 8)7 Hij wist het eigenlijk verder ook niet en deed alsof andere ook die problemen hebben. Gelukkig wilde hij wilde wel even een nieuwe printplaat proberen.
Je raadt het nooit. Tot 'onze' verbazing was het beeld veel beter. Betere kleuren en veel minder blokjes zoals voorheen.

Ik bedoel maar...alle instellingen geprobeerd, alles gereset, zenders opnieuw opgezocht en geen resultaat. Een nieuwe printplaat erin en hupzekee...alles deed het weer.

Dus blijf gewoon uit het service menu ongeacht de zapsnelheid! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206865

Heren,

De laatste paar dagen er veel gezocht, maar nog maar erg weinig info hierover gevonden.

Ik wil een Samsung 32 Inch scherm kopen. Nu twijvel ik nog tussen de LE32R8... Serie of de LE32M... Serie. Ik weet namelijk niet hoeveel extra zo'n 100 HZ scherm mij nou gaat bieden als ik voornamelijk TV kijk en af en toe een DVD'tje. Ik heb alles gelezen of ghosting enz enz, maar kom vaak tegen dat het alleen een voordeel is als je een PS3 of andere console aan gaat sluiten op je scherm.

Graag reactie!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
aliberto schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 00:03:
[...]

Weet jij of ze hier al mee bezig zijn om het probleem op te lossen.
Zou anders een enorme blunder zijn.
Heb je wel een next gen console of consoles en denk je net een next gen tv gekocht te hebben met de m86 series, blijk dit echter niet zo te zijn
Probleem is al opgelost, maar om het op te lossen moet er een nieuwe printplaat in. Alleen firmware updaten helpt niet.

De printplaat is versie 1011 terwijl de oudere modellen versie 1004 hebben.
Mijn tv:
T-TLPPEUMD-1010 <- firmware
T-BDPMPEUS-1004 <- onbekend
BORD2_CALLA_TR-1004 <-printplaat

Nieuwste versies die uit de fabriek komen as we speak:
T-TLPPEUMD-2000
T-BDTMPEUS-1004/AS
BOARD2-CALLA-TR-1011

Ik heb ook van meerdere mensen gehoord dat na het vervangen van de printplaat de beeldkwailiteit verbeterd is. Des te meer redenen voor mij om een neiuwe printplaat te eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-07 14:03
Anoniem: 223487 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 02:34:
[...]

Vandaag dus een monteur langsgeweest. Heeft even in het service menu gekeken maar kon verder niets doen aan het nogal blokkerige beeld met grauwe kleuren. Hij zei dat het ligt aan de kabelmaatschappij. |:( Yeah right! Nee, ik ben achterlijk! 8)7 Hij wist het eigenlijk verder ook niet en deed alsof andere ook die problemen hebben. Gelukkig wilde hij wilde wel even een nieuwe printplaat proberen.
Je raadt het nooit. Tot 'onze' verbazing was het beeld veel beter. Betere kleuren en veel minder blokjes zoals voorheen.

Ik bedoel maar...alle instellingen geprobeerd, alles gereset, zenders opnieuw opgezocht en geen resultaat. Een nieuwe printplaat erin en hupzekee...alles deed het weer.

Dus blijf gewoon uit het service menu ongeacht de zapsnelheid! :*)
Als je alleen de zapsnelheid aanpast en verder overal vanaf blijft en niet per ongeluk instellingen veranderd, dan is het geen probleem.
Er is hier al vaak gewaarschuwd dat je TV niet meer goed kan werken en als je zomaar instellingen in het servicemenu veranderd.
Heb je dat trouwens gezegd tegen de Samsung monteur, dat je per ongeluk in het service menu instellingen veranderd had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206865 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 08:08:
Heren,

De laatste paar dagen er veel gezocht, maar nog maar erg weinig info hierover gevonden.

Ik wil een Samsung 32 Inch scherm kopen. Nu twijvel ik nog tussen de LE32R8... Serie of de LE32M... Serie. Ik weet namelijk niet hoeveel extra zo'n 100 HZ scherm mij nou gaat bieden als ik voornamelijk TV kijk en af en toe een DVD'tje. Ik heb alles gelezen of ghosting enz enz, maar kom vaak tegen dat het alleen een voordeel is als je een PS3 of andere console aan gaat sluiten op je scherm.

Graag reactie!

Alvast bedankt!
Ben net bij BCC geweest en die zeggen dat 100 Hz op een 32 Inch niet kan en dat dit een soort verkoop truck is. Hij zegt dat ze software matig 100 Hz hebben nagebootst. Hij geeft ook aan dat het geen enkel verschil maakt of je nou de LE32R8.. Serie hebt of de LE32M8.. Serie. De software van de M serie is zelfs erg slecht dat het het scherm slechter maakt voor een hogere prijs!!!

Klopt dit??

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58133

kijk dit wordt even intressant ben ook al een maand bezig met een lcd kopen 32"
nu was er eerst nog twijfel met andere merken maar samsung heeft toch het mooiste helderste beeld

ben aan het twijfelen tussen de le32s81b en de le32r81B

verschil lijkt me alleen design

maar nu ben ik bij de bcc geweest en daar begonnen ze ook over 100 HZ lcd

komt dat snel ??
is het nuttig voor deen 32 "om er op te wachten

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

Meer lezen over Samsung's 100Hz oplossing ? Probeer eens te [google=samsung 100hz lcd], dan kom je namelijk oa. hier uit.
Een artikel wat goed beschrijft hoe de techniek in elkaar zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 16:35:
Meer lezen over Samsung's 100Hz oplossing ? Probeer eens te [google=samsung 100hz lcd], dan kom je namelijk oa. hier uit.
Dank je wel. Dit heb ik welliswaar al wel gelezen. Het eeft me echter nog niet overtuigd dat ik nu voor alleen TV kijken zo'n scherm moet kopen.. Ik sluit er geen console op aan en als ik dit lees gaat het alleen om de verbetering bij de games. Ik snap hoe de techniek werkt, maar ik wil gewoon lekker TV kijken.. Kan iemand mij zeggen of ik lekker relaxed TV kan kijken op een LE32R8 serie zonder dat ik constant het idee heb dat het scherm iets mist en dan ik toch die 200 EUR meer uit had moeten geven...

Alvast bedankt!!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou dan wordt het erg makkelijk : ik zit al driekwart jaar naar een LE40R71B te kijken die ik gebruik voor TV en DVD via PC en ik kan je vertellen dat ik erg relaxed zit te kijken zonder het idee dat ik iets mis.
Je kunt ook alleen zelf die beslissing maken, en wel door beiden naast elkaar te zetten en zélf te vergelijken. Misschien kun jij dan als eerste onderbouwd hier posten waarom we met zijn allen wél aan de 100Hz moeten, want ik zou niet weten waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drikus
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-07 17:48
@dikkie

Het was me al eerder opgevallen dat mijn le37m87 het PS3 1080p signaal op 24hz op 60Hz weergeeft. In de manual staat onder supported modes voor 1080p dvi/hdmi @ 50/60Hz en over component en nam ik aan dat het simpelweg as designed was.

Echter begin ik nu wel te twijfelen. :P 24Hz via de PS3 op 1080P zal wel fijn zijn. :9~ Maar is dit wel echt een fabricage fout en kan om deze reden alleen om vervanging gevraagd worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemini66
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05-2022
Ik heb vandaag ff de PS3 getest op de LE46-M87.
En bij info stond tijden een BD film netjes 1080P @ 24hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Je kunt wel van alles over 100 hz gaan lezen maar het enige dat telt is of je het ziet.

Op een Samsung LCD heb ik het nog nooit gezien. Wel op Panasonic en Sharp. En ik moet zeggen dat is echt mooier dat 50 hz. Veel vloeiendere bewegingen. Gelukkig heeft mijn Panasonic plasma ook 100 hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
drikus schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 17:41:
@dikkie

Het was me al eerder opgevallen dat mijn le37m87 het PS3 1080p signaal op 24hz op 60Hz weergeeft. In de manual staat onder supported modes voor 1080p dvi/hdmi @ 50/60Hz en over component en nam ik aan dat het simpelweg as designed was.

Echter begin ik nu wel te twijfelen. :P 24Hz via de PS3 op 1080P zal wel fijn zijn. :9~ Maar is dit wel echt een fabricage fout en kan om deze reden alleen om vervanging gevraagd worden ?
Zoals onder jouw reply staat. Er zijn (nieuwe) versie van het model die het wel ondersteunen.
De oudere toestellen ondersteunen het ook, mits het 24hz signaal geforceerd wordt, en via de ps3 kan het iig niet geforceerd worden. In Italie is samsung bezig alle printplaten en firmware te update bij de mensen thuis. Hetzelfde geld voor Australie. Engeland zijn ze nog bezig met een oplossing.

Er wordt, iig in Duitsland en aangezien alle modellen voor geheel Europa gelden, mee geadverteerd:
Unsere Full-HD-Displays unterstützen eine vollständig progressive 1080p-Zuspielung – was bedeutet, dass die auf BD und HD-DVD abgelegten Bilder nicht unnötig in Halbbilder zerlegt und interlaced, also im Halbbildverfahren zum Display übertragen werden müssen. Mit Einführung der M8-Serie bieten wir zudem erstmals eine 24-Hertz-Bildsignalverarbeitung an, was eine Einspeisung von 1080p/24 Hertz-Signalen in unsere Full-HD-LCD-Geräte ermöglicht. Auch den Overscan (Bildabschnitt) haben wir abgeschafft – eine native 1080p-Pixel-auf-Pixel-Darstellung ist also gewährleistet. Somit stellen wir sicher, dass Sie Filme tatsächlich so erleben, wie sie im Studio erschaffen wurden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216021

he maar maakt het voor mijn r81 niet uit dat die ps3 die 1080p@24 heeft? mijne speelt tot max 1080i.
anybody?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 23:58

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Hallo allemaal,

Sinds vorige week heb ik mijn 40m86 binnen. Helaas heb ik (gelukkig maar 1) probleempje met de televisie. Met het volume onder de 10 hoor ik een zacht (maar hinderlijk) gezoem uit de achterkant van de tv komen. Bij het zappen hoor ik het zoemgeluid eventjes veranderen. De televisie aan en uit zetten heeft geen effect.
Ik meen me te herrineren dat ik dit eerder heb gelezen op GoT, maar ik kon de post niet meer terugvinden.

Kan iemand mij vertellen :
a. Wat dit geluid veroorzaakt
b. Of elke Samsung dit heeft / Het een defect is
c. Dit gerepareerd kan worden via de Samsung monteur
d. Dit het omruilen waard is (Media Markt 2 weken omruilgarantie)

Ik heb eigenlijk geen zin om de tv om te ruilen omdat ik gelukkig geen last heb van clouding en banding en dergelijke en ik ben bang dat als ik mijn tv omruil, ik weer pech heb. Daarnaast is het lastig rijden met zo'n gigantische tv op je achterbank (geen zicht uit achteruitkijkspiegel, lijkt me verboden)
Echter, de monteur laten langskomen terwijl dit probleem gewoon simpel op te lossen is met een omruiling bij de Media Markt, vind ik ook weer onnodig.

Graag meer info als jullie hier ervaring mee hebben.
Alvast bedankt !

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Goeie link, bedankt. Heel interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lethargy schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 11:33:
[...]

Als je alleen de zapsnelheid aanpast en verder overal vanaf blijft en niet per ongeluk instellingen veranderd, dan is het geen probleem.
Er is hier al vaak gewaarschuwd dat je TV niet meer goed kan werken en als je zomaar instellingen in het servicemenu veranderd.
Heb je dat trouwens gezegd tegen de Samsung monteur, dat je per ongeluk in het service menu instellingen veranderd had?
En niet per ongeluk instellingen veranderd? 8) Het navigeren in het service menu met de knop rechts geeft de bevestiging van je keuze optie i.p.v. de Ok knop. Ik bedoel maar!
Dat je dan ineens je tv kalibreert op HDMI signaal...is het resultaat van een nieuwe printplaat.

Na het aangeven van een stroomstoring waardoor mijn tv niet meer functioneerde begon de monteur over het feit dat het aan de kabelaar lag in mijn geval Caiway. Aangezien ik wist dat dat niet het probleem zou kunnen zijn kwam ik met de Bokito uit de mouw. Ik heb mijn video mute time lager gezet waardoor hij laconiek reageerde van...aan de instellingen kunnen het niet liggen.
Je moet er ook niet aanzitten aangezien je beeld tijd nodig heeft voor de opbouw.
Een nieuwe printplaat was dus nog de enigste optie die gelukkig mij uit de brand hielp. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Welke versie heeft jouw printplaat nu?

het zijn de onderste 5 regels in het service menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Centaur schreef op zondag 24 juni 2007 @ 00:57:
Hallo allemaal,

Sinds vorige week heb ik mijn 40m86 binnen. Helaas heb ik (gelukkig maar 1) probleempje met de televisie. Met het volume onder de 10 hoor ik een zacht (maar hinderlijk) gezoem uit de achterkant van de tv komen. Bij het zappen hoor ik het zoemgeluid eventjes veranderen. De televisie aan en uit zetten heeft geen effect.
Ik meen me te herrineren dat ik dit eerder heb gelezen op GoT, maar ik kon de post niet meer terugvinden.

Kan iemand mij vertellen :
a. Wat dit geluid veroorzaakt
b. Of elke Samsung dit heeft / Het een defect is
c. Dit gerepareerd kan worden via de Samsung monteur
d. Dit het omruilen waard is (Media Markt 2 weken omruilgarantie)

Ik heb eigenlijk geen zin om de tv om te ruilen omdat ik gelukkig geen last heb van clouding en banding en dergelijke en ik ben bang dat als ik mijn tv omruil, ik weer pech heb. Daarnaast is het lastig rijden met zo'n gigantische tv op je achterbank (geen zicht uit achteruitkijkspiegel, lijkt me verboden)
Echter, de monteur laten langskomen terwijl dit probleem gewoon simpel op te lossen is met een omruiling bij de Media Markt, vind ik ook weer onnodig.

Graag meer info als jullie hier ervaring mee hebben.
Alvast bedankt !
Dit schijnt een bekend probleem te zijn bij de Samsung teevees. Zelf hoor ik het ook maar heb er eigenlijk geen last van. In het service menu kun je een spaarstand optie uitzetten waardoor de piep 'schijnt' te verdwijnen. In mijn vorige posts heb ik aangegeven om 'niet' in het service menu te kloten aangezien bij mij dat heeft geleid tot een nieuwe printplaat.

Om dit zoemgeluid tijdens power on te onderdrukken is het een kwestie van het geluid wat harder te zetten. :+ Voornamelijk heb ik er last van tijdens standy modus en aangezien ik mijn tv niet uit kan zetten heb ik er een schakelaar stopcontacten doos tussengezet om de stroom toevoer dicht te knijpen. Dan is de piep namelijk wel weg.

Als de piep heel irritant is dan zou ik hem ruilen. Het is een dure aankoop en om nou een piep voor zeker 5 jaar voor lief te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dikkie schreef op zondag 24 juni 2007 @ 13:32:
Welke versie heeft jouw printplaat nu?

het zijn de onderste 5 regels in het service menu.
T-BRDMPEU-2007
T-BRDMPEUS-1002
Nov 02 2006

Voor mij een nieuwe versie dan de vorige. Wat ook een verbetering is dat die nu onthoud op welke source die voor het laatst actief was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Mothergoose schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 21:20:
[...]

GRATIS??????? leg uit, ik ben nog steeds in een discussie verwikkeld met samsung.
Ik heb gewoon opgebeld naar de servicedesk en verteld dat ik graag de nieuwe firmware er op wilde. En daarbij zei ik dat ik via via had gehoord dat dit nu gratis gedaan werd. Binnen een week stond de monteur op de stoep en die heeft er netjes de Justscan firmware opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Mij dunkt dat die 100Hz techniek gewoon alweer een "verbetering" door beeldprocessing is i.p.v. het het schem zodanig te bouwen dat het niet blurt. Er wordt geroepen dat 100Hz voor LCD en CRT verschillend zijn, maar dat blijkt uit jouw link niet. Beeldverbetering door het bron signaal te gaan bewerken werkt in praktijk vrij slecht. Voor bewegende beelden gaat het net zo vaak fout als het goed gaat! Een algorithme kan nu eenmaal niet interpreteren wat het beeld voorstelt en op basis daarvan een goede anti-waas strategie bedenken. Beter stoppen ze de energie in het verbeteren van de schermen zodat ze niet meer blurren i.p.v. die 100Hz onzin.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ari3 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:23:
[...]
Mij dunkt dat die 100Hz techniek gewoon alweer een "verbetering" door beeldprocessing is i.p.v. het het schem zodanig te bouwen dat het niet blurt. Er wordt geroepen dat 100Hz voor LCD en CRT verschillend zijn, maar dat blijkt uit jouw link niet. Beeldverbetering door het bron signaal te gaan bewerken werkt in praktijk vrij slecht. Voor bewegende beelden gaat het net zo vaak fout als het goed gaat! Een algorithme kan nu eenmaal niet interpreteren wat het beeld voorstelt en op basis daarvan een goede anti-waas strategie bedenken. Beter stoppen ze de energie in het verbeteren van de schermen zodat ze niet meer blurren i.p.v. die 100Hz onzin.
Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt.... Als het hardware matig niet verbeterd is dan zal het ook niet top werken... Software matig kunnen ze heus wel wat doen maar het blijft een benadering van hoe het echt moet...

Ik denk dat ik een veel betere koop doe aan aan 32R serie Tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
ari3 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:23:
[...]
Ik heb juist uit dat artikel begrepen dat de grootste verbetering niet komt door het veranderen of aanpassen van het beeld waarvoor berekeningen nodig zijn, maar juist door tussen de beelden een zwart beeld te geven waardoor je ogen de ghostimage niet meer zien en daar is natuurlijk helemaal geen berekening voor nodig.
Correct me if I'm wrong, want hier heb ik weinig verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ferry34 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 19:30:
[...]

Ik heb juist uit dat artikel begrepen dat de grootste verbetering niet komt door het veranderen of aanpassen van het beeld waarvoor berekeningen nodig zijn, maar juist door tussen de beelden een zwart beeld te geven waardoor je ogen de ghostimage niet meer zien en daar is natuurlijk helemaal geen berekening voor nodig.
Correct me if I'm wrong, want hier heb ik weinig verstand van.
Hé wel het artikel goed lezen als je er blij mee bent... Samsung's oplossing was juist niet een zwart frame ertussen door... maar een real-time berekend image. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 08:48
Iemand bekend met de LE32S62 nergens kom ik over dit scherm iets tegen? Dit terwijl hij vrij goedkoop te krijgen is voor rond de 550 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Padje schreef op zondag 24 juni 2007 @ 21:17:
Iemand bekend met de LE32S62 nergens kom ik over dit scherm iets tegen? Dit terwijl hij vrij goedkoop te krijgen is voor rond de 550 euro?
Gezien het typenummer lijkt het me een vrij oud model? S7x en S8x zijn sowieso al uit, dus dan zal die S6x serie wel een paar generaties terug zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 08:48
Zie: http://www.kieskeurig.nl/...29129C12572F20033847D.htm

Kleur(en) Zwart
Introductie model 2007
Afmetingen (H x B x D) 54,4 x 89,3 x 8,2 cm
EAN 8808987250188

Dus erg oud lijkt me niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
[quote]XeNoBiTe schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:05:
[...]

Ik heb gewoon opgebeld naar de servicedesk en verteld dat ik graag de nieuwe firmware er op wilde. En daarbij zei ik dat ik via via had gehoord dat dit nu gratis gedaan werd. Binnen een week stond de monteur op de stoep en die heeft er netjes de Justscan firmware opgezet.
[/quote

?????????????? ik ga morgen gelijk even bellen. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5641

Anoniem: 21405 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 17:10:
Nou dan wordt het erg makkelijk : ik zit al driekwart jaar naar een LE40R71B te kijken die ik gebruik voor TV en DVD via PC en ik kan je vertellen dat ik erg relaxed zit te kijken zonder het idee dat ik iets mis.
Je kunt ook alleen zelf die beslissing maken, en wel door beiden naast elkaar te zetten en zélf te vergelijken. Misschien kun jij dan als eerste onderbouwd hier posten waarom we met zijn allen wél aan de 100Hz moeten, want ik zou niet weten waarom.
Los van die 100Hz ontwikkeling, zijn de schermen wel volop in ontwikkeling. Ik heb zelf de le40r71b ook gehad en nu de le52m87 en moet zeggen dat in een jaar tijd er grote verbetering is qua zwartwaarde en contrast of in gewoon nederlands het beeld is veel intenser qua beleving (het totaal plaatje).
De reflecterende coating zal hier ook aan bijdragen en is echt fraaier in huis als zo'n mat zwarte vlek (als hij uit staat).
Maar de le40r is ook een prima toestel in prijs kwaliteit nu al rond de 1000 te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok nu de grote vraag voor iedereen:

Nu een LCD 32 inch kopen met 100Hz rate of zonder??? (Scheelt ongeveer 200 EURO)

Graag reactie. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mzeist
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-07 07:56
Ik zou voor de nieuwste van de twee gaan, maar wat is verder het verschil tussen die 32m86 en de 32R naast de 100Hz optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Mothergoose schreef op zondag 24 juni 2007 @ 22:03:
[quote]XeNoBiTe schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:05:
[...]

[/quote

?????????????? ik ga morgen gelijk even bellen. Bedankt
Succes! Gewoon zeggen dat je het van meerdere andere gebruikers hebt vernomen dat het gratis uitgevoerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224023

mzeist schreef op maandag 25 juni 2007 @ 00:12:
Ik zou voor de nieuwste van de twee gaan, maar wat is verder het verschil tussen die 32m86 en de 32R naast de 100Hz optie?
Design is iets anders en de M86 heeft HDMI 1.3 en een optische geluids uitgang. Misschien een ander paneel???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169304

Wat is nou de laatste firmware versie voor de LE40M86 ?

Ik hoor mensen wel "justscan" firmware zeggen, maar welk firmware nummer is dat? of is het nummer helemaal weg en staat er gewoon "justscan" in je servcie menu? (lijkt me niet).

Mischien ook wel een idee voor de eerste pagina (de faq), hier staat wel hoe je je firmware versie checkt, maar niet wat de nieuwste is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
V2000 - Vooralsnog gespot en ter plekke geinstalleerd door monteurs in Zweden en Italie

Deze firmware lost ook de MoviePlus bug op die in de 1013 NIET was verholpen.

Dat is dan ook de enige bug die opgelost is aangezien de 24hz 1080p problemen alleen verholpen kunnen worden door het vervangen van de printplaat door een nieuwer exemplaar.

[ Voor 128% gewijzigd door Dikkie op 25-06-2007 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39303

Ik was vandaag even bij de MediaMarkt in Rotterdam, en vond de verschillende schermen toch ietwat tegenvallen... Dacht eerst dat het wat te maken had met de manier van aansluiten (wel via HDMI, maar waarschijnlijk nog steeds geen optimaal signaal)...

Maar toen ik later een m86 zag staan de rechtstreek op een BluRay (er draaide Fantastic Four) speler was aangesloten, vond ik het beeld ook een beetje tegenvallen, niet alleen haperde het beeld bijna iedere minuut, ook vond ik de scherpte en de de vloeiendheid van bewegingen een beetje tegenvallen.

Wat mij het meeste opviel waren bijvoorbeeld de randen van een luchtballon die door de lucht vliegt of bijvoorbeeld zoiets simpels als een wolk, waarbij er allemaal rare flikeringen ontstaan...

Had er meer van verwacht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Anoniem: 221993 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:40:
[...]

Ghosting heb ik niet veel last van.
Ik zit nu wimbledon te kijken, maar ik zie nu ook ghosting. Vooral op momenten dat de camera niet beweegt maar de spelers wel in horizontale richting.

Denk dat dit ook wat te maken heeft met de faulty SCART aansluitingen, aangezien ik dit nog niet heb gezien via HDMI en VGA icm 360/PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
gister een L40r81b gehaald neergezet bekeken, xbox op gespeeld en vandaag weer ingepakt en omgeruild voor de L37m86bd,
40 inch was gewoon net TE groot voor mijn woonkamer, en deze 37 inch vind ik toch beter passen qua formaat
uiteindelijk was de 37 inch iets duurder vanwege de full hd

maar mijn vraag is, in handleiding staan voor allelij apparaten code's voor de afstand bediening, weet iemand toevallig een code voor de humax pvr 9200c ? zodat ik de afstandsbediening van de tv ook kan gebruiken voor de pvr? in plaats van de logitech afstandsbediening te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 21405 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 20:48:
[...]

Hé wel het artikel goed lezen als je er blij mee bent... Samsung's oplossing was juist niet een zwart frame ertussen door... maar een real-time berekend image. ;)
Yep, je hebt gelijk....te snel gelezen.
Hmm, inderdaad eerst maar s zien en dan geloven. De auteurs van het verhaal waren wel enthousiast, vooral bij games, bij films was het juist fake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 39303 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 15:48:
Ik was vandaag even bij de MediaMarkt in Rotterdam, en vond de verschillende schermen toch ietwat tegenvallen... Dacht eerst dat het wat te maken had met de manier van aansluiten (wel via HDMI, maar waarschijnlijk nog steeds geen optimaal signaal)...

Maar toen ik later een m86 zag staan de rechtstreek op een BluRay (er draaide Fantastic Four) speler was aangesloten, vond ik het beeld ook een beetje tegenvallen, niet alleen haperde het beeld bijna iedere minuut, ook vond ik de scherpte en de de vloeiendheid van bewegingen een beetje tegenvallen.

Wat mij het meeste opviel waren bijvoorbeeld de randen van een luchtballon die door de lucht vliegt of bijvoorbeeld zoiets simpels als een wolk, waarbij er allemaal rare flikeringen ontstaan...

Had er meer van verwacht..
Dat is raar, ik heb hetzelfde gezien.
Was vorige week bij BCC in Amersfoort en daar hadden ze m ook staan icm met Blu-ray, aangesloten via hdmi. 1 of ander concert van Beyoncé, maar ik zag op de achtergrond toch behoorlijk wat ruis. Ik een verkoper erbij gehaald en gevraagd waarom dat beeld zo matig was, maar hij wist het ook niet.
Het moet toch heel strak kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
--------------------------------------------------------------------------------
na veel wikken en wegen heb ik vandaag de knoop doorgehakt en ben helaas niet meer voor plasma gegaan. maar voor de le46m86. kreeg hem voor 2600 euro mee met 5 jaar garantie ipv 2900 euro
De medewerker van mikro elektro wilde graag de johnny loco fiets voor 200 euro van mij overkopen.

ik hoefde hierover niet te twijfelen en zei: Verkocht

Over 3 weken wordt ie bezorgd, want dan ben ik verhuisd, ik zal wel een korte review schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:09

aex351

I am the one

Topicstarter

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68786

Anoniem: 34619 schreef op maandag 16 april 2007 @ 12:07:
le32m86bd - geen full hdtv maar wel 100hz, geen super clear scherm
Dit model heeft toch wel een super clear scherm? Althans, volgens de samsung site wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 12:36
nwagenaar schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 10:36:
[...]

Niet zozeer een advies, maar wel een bepaalde mening. Ik heb dus de 32" LE32R32 gekocht ter vervanging van mijn oude Philips 26". Zelf zit ik dus ook ong. 1,5M ~ 2,0M van mijn TV (afhankelijk van mijn zitpositie) en heb geen spijt gehad van deze koop in zijn geheel. Behalve dat de Samsung een aanzienlijk betere beeldkwaliteit heeft ten opzicht van oude Philips (heb zelf DVB-S ipv reguliere kabel) ben ik wel geschrokken van de grootte van de TV. Qua plaatsing is het geen probleem maar mogelijk was een 26" Samsung wellicht een betere keuze geweest voor mij. Het voornamelijk de voet die hem zo groot/lomp maakt ten opzichte van mijn oude Philipsje :)

Wat betreft de LE32R32. Zelf geen enkel probleem ervaren. Beeld vanaf mijn DGStation 400S DVD-S ontvanger is aanzienlijk beter (SCART op 1e aansluiting) alsmede ook van mijn XBOX "Classic" (SCART op 2e aansluiting), XBOX 360 (HDTV component aansluiting) en mijn DVD speler (HDMI). Qua beeld heb ik niks te klagen. Heb zelfs nog niks getweaked qua beeld instelling, een aanzienlijke verbetering van wat ik had.
Hoe bevalt die relook ontvanger? Gebruik je hem ook in combinatie met een Canal Digitaal kaartje? Werkt het opnemen goed met de dubbele tuner? Wat voor schotel en evt. diseqc switch gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

djmartyn schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:08:
[...]

Hoe bevalt die relook ontvanger? Gebruik je hem ook in combinatie met een Canal Digitaal kaartje? Werkt het opnemen goed met de dubbele tuner? Wat voor schotel en evt. diseqc switch gebruik je?
[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 7
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.