[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 7

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 49.336 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:10

aex351

I am the one

Topicstarter

Samsung LCD TV's :
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/nl/products/tv/images/pt_televisies.jpg
Inleiding Samsung LCD tv's :

Samsung televisies zijn er in allerlei soorten en maten te vinden. Een belangrijk punt is welk past bij jou. Deze thread is een vervolg
op een voorgaande thread dat oorspronkelijk alleen bedoeld was voor de R serie maar uiteindelijk ook de overige series in betrokken raakten.

Serienummers :
Uitleg over hoe de serienummers van Samsung TV's in elkaar zit.

Het is vaak lastig om te bekijken welke tv nou nieuwer is of welke nou net even iets beter is. Samsung werkt met een redelijk simpel
serienummer systeem waarbij je makkelijk en snel kan bekijken uit welke reeks/serie de bijbehorende tv nou komt.

Een serienummer van een Samsung tv zit met de volgende patroon in elkaar: voorvoegsel-|aa/b/c/d/e
aa = Inch / b = Model type / cc = Model type nummer / d = Kleur / e = extra feature zoals digitale tuner

Als voorbeeld nemen de we LE-32m51b wat we kunnen opsplitsen naar:
  • voorvoegsel- = Le-
  • aa = 32 Inch
  • b = M serie
  • c = 51
  • d = Black
  • e = Niet aanwezig
We weten nu dat de 32m51b : 32 Inch is / Uit de M serie komt / Model type nummer 51 met zich mee draagt / en de kleur zwart is (B voor Black) / bevat geen extra feature want er is geen extra letter.

Model type nummer heeft een directe relatie op de bijbehorende serie. Nummer 51 kan dus ook in andere series voorkomen maar onderling hebben ze dus weinig met elkaar te maken.

De Samsung televisies / Serie's :
2007 het jaar van True HD en LED. True HD is nu te vinden in de M/N en F serie met als kleinste model een 37" welk te vinden is in de M serie. De M serie positioneert zichzelf als flagship product. In de M serie is over het algemeen de nieuwste technologie terug te vinden. De N serie, geintroduceerd in 2006, staat net onder de M serie. Toen de eerste N serie product de N71 op de markt kwam was het precies hetzelfde als de M71 maar miste de 100Hz feature. Hoe de N serie zich verder zal ontwikkelen is mij nog niet bekend. Daaronder hebben we R serie. De R serie is over het algemeen iets minder dan de M serie alhoewel in sommige tussentijdse periodes toch prima weet te concurreren met de M serie. De R serie is vooral geliefd vanwege de design (zie de R#). Dan hebben we ook nog de F serie. Een beetje een aparte serie ook ontstaan in 2006 en bevatte producten met True HD. De F serie stond min of meer naast de M serie in 2006 omdat de M71 niet True HD was. Update in de F serie is nog niet voorgekomen in 2007 en daarmee zet ik de F serie neer als een soort tijdelijk innovatie serie neer.

Elke serie heeft een andere design en specificaties. Elke serie hanteerd zijn eigen prijs beleid, de M serie is over het algemeen niet goedkoper dan de R serie zelfs al wanneer de huidige R serie product beter zou zijn. Althans dit lijkt het geval.

Huidige series zijn in 2007 geupdate: M / N / R / S. De nieuwe M serie producten M86/87 bevat nog geen LED zoals verwacht was aangezien de M91 dit wel heeft. Wel is elke model boven de en (37" True HD. Zelfde geldt voor de N serie. De 32" model van de M serie is vooralsnog de enige met de 100Hz smooth motion technologie aanboord. Het ziet er naar uit dat de True HD versies dit niet hebben. N Serie heeft geen smooth motion technologie (100hz). Heeft ook 3 HDMI input.

De M86 en M87 zijn precies hetzelfde behalve een klein design verschil. Onderaan de TV zit een strip, bij de een zwart en de ander zilver/wit. Deze design is ook terug te vinden in de nieuwe Samsung LCD monitoren.

De N87 lijkt zoals het eerste product van de N serie, de N71, niet op precies een product uit de M serie. De strip onderaan de TV en de geluids boxen hebben ze nu aan de zijkanten geplakt. Vind het nu meer op een eerdere product uit de T serie lijken. Heeft ook wel iets weg van de S serie qua design. Dynamische contrast ratio is ook met 10000:1 5000 minder dan de M8#.

De R8# serie is gewoon ja weer in alle soorten maten en kleuren te koop. HD ready alleen. Dit maakt het wel iets minder aantrekkelijk aangezien het toch min of meer must is. Update tegenover de R7# zit hem dus ook gewoon vooral in het design, dynamische contrast ook wel maar of dit nou echt op waarheid is berust? zelfde geldt overigens ook voor de overige series. Ik vind echte contrast ratio belangrijker. De R serie is dus echt min of meer het huis tuin en keuken product geworden.

De S8# serie is net als de R8# ook in alle maten te koop. Bevat ook 3 HDMI input poorten. 3 HDMI poorten is dus zo te zien ook wel weer standaard geworden.

Qua series zijn de verschillen dus minimaal maar tegelijker tijd groot. Dynamische Contrast ratio is echt een punt waar ze hier op mikken. van 15000:1 in de M serie tot aan x<10000:1 in de overige series.

De 32" varianten kan je nu voor al vaak minder dan 1000 euro kopen. Een jaar of 1/2 terug moest je hier minimaal 1400 voor betalen. We hebben een verschuiving gezien van 26"/32" mainstream naar 40" mainstream. Het moet steeds groter. Grotere televisies worden nu ook wat meer aantrekkelijker nu de resolutie hoger is. Maar of je een 40" TV op je slaapkamer wilt? In een normale woonkamer, ja wat is normaal, is 32" al "Groot" en kan vaak worden voldaan met een 26". Maar hoe groter zo'n tv hoe meer ervoor gevraagd kan worden.

De volgende Series (modellen) zijn er :
  • F Serie ( F71 )
  • N Serie ( N71 / N87 )
  • M Milano Serie ( M51 / M61 / M71 / M91 / M86 / M87 )
  • R Serie ( R41 / R51 / R7# / R8#)
  • T Serie ( T51 )
  • S Serie ( S51 / S71 / S8# )
  • A Serie (A41)
*nog niet op de markt

Laatste uitgebrachte tv's
  • 2007
  • M87 (37">x True HD)
  • M86 (32">x HD Ready - 100hz, 40">x True HD )
  • N87 (40">x True HD)
  • R8# (23">x HD Ready)
  • S8# (26">x HD Ready)
  • 2006
  • M91 (HD Ready - LED)
  • F71 (True HD
  • N71 (HD Ready)
  • S71 (HD Ready)
  • M71 (HD Ready - 100hz)
  • R7# (HD Ready)
  • M61 (HD Ready)
  • 2005
  • M51 (HD Ready)

Marktontwikkeling:
Samsung LCD TV's zijn over het algemeen goed betaalbaar, zijn vaak niet het duurst, en bieden toch een hoop. Een trend dat gaande is betreffende de prijs is dat de LCD TV's met de jaren goedkoper zijn geworden. Hierbij is wel op te merken dat wanneer een TV in een bepaalde serie een prijs heeft deze niet veel zal dalen gedurende levensloop. Zelfs nadat er nieuwe modellen op de markt zijn gekomen zal de prijs van bijvoorbeeld een oude M serie TV nog steeds op een dezelfde prijspeil zijn (+/- wat procenten eraf) als bij de introductie. Binnen 6 maanden na de introductie zal zo'n TV zijn definitieve laagste prijspeil bereikt hebben. Waarna de dalingen alleen nog maar trager gaan. Tegen de tijd dat het dan weer wat aantrekkelijk word is er al weer een nieuwe model met natuurlijk betere specificaties.

Wanneer je bijvoorbeeld een oog hebt op de 40M87 en je vindt die te duur dan kan je beter uitwijken naar een serie daaronder welk een lager gemiddelde prijspeil hanteert.

HDTV :
De complete M serie evenals de R serie is HDTV ready. Dit wil zeggen dat alle HDTV input op de televisie kan worden weergeven. Wat dit niet wil zeggen is dat dit een HD TRUE televisie is. HD TRUE houd in dat de televisie op een resolutie van 1920*1080 px kan draaien. Dit houd niet in dat deze televisies niet op HDTV kwaliteit kan weergeven. Er bestaan namelijk enkele HDTV formaten : 1080p en 720p (1920*1080 en 1280*720). De samsung tv's hebben een max resolutie van 1366 * 768 . Dit houd in dat 720p ge-upscalled moet worden om 100% het beeld te vullen en 1080p ge-downscalled moet worden. Kwaliteit van uiteindelijke beeld hangt dus van het techniek in de televisie zelf af.

De volgende HDTV formaten zijn er :
  • 1080p
  • 1080i
  • 720p
  • 720i
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/9/98/Common_Video_Resolutions.svg/700px-Common_Video_Resolutions.svg.png

Waarbij P voor progresive staat en I voor interlace. Beide zijn verschillende techieken om een xx aantal frames per seconden te laten zien. P is het beste kwaliteit.
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7a/Interlace10hz.gif

Dynamische Contrast :
Een oplettende koper zal het al zijn opgevallen "dynamische contrast". In 9 op de 10 keer adverteerd samsung met de dynamische contrast in plaats van het werkelijke contrast. Dynamische Contrast is een techniek waarbij het contrast level word verhoogd wat soms meer nadelen met zich mee kan brengen. Het is daarom ook altijd verstandig om te letten op de echte contrast level. Dit kan je vaak controlleren door naar bijvoorbeeld een rusische samsung website te surfen waar wel de echte contrast levels op staan vermeld.Zo zien we dat de Le-32m61b een dynamische contrast level van 5000:1 heeft maar een echte contrast level van 1000:1 (onduidelijkheid hierover kan ook 800:1 zijn) . De samsung Le-32m51b dc : 3000:1 en c 800:1 .Dynamische contrast is dus zo te zien voor westerse landen een leuk marketing middel om te kunnen concurreren met andere lcd tv maker die mogelijke wel het echte contrast neer zetten ( dynamische contrast word niet alleen geleverd door
samsung ) dc is namelijk vaak een hoger getal dan concurrenten met hun c getal.

Afbeeldingen : Zie bronnen voor actuele informatie

Service Menu :
In het service menu heb je toegang tot extra instellingen, gebruik op eigen risico
Om in het servicemenu te komen dien je de volgende handelingen te verichten met je afstandbediening:
Standby -> Info -> Menu -> Mute -> Power On

- Zap tijd
Een van de meest negative punten van samsung Lcd tv's is het traag zappen ( zijn natuurlijk meningen ). Zap tijd kunnen we verstellen

Via het service menu : (opsommingen van mogelijkheden [afhankelijk van TV])
  • (oudere modellen) Video Mute Time". (standaard instelling is 8 of 10). Hoe lager het getal hoe minder vertraging bij het zappen.
  • (nieuwere modellen) Adjust - User Control Init. (standaard instelling is 8 of 10). Hoe lager het getal hoe minder vertraging bij het zappen.

Bronnen :
http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/index.asp

Gerelateerde topics :
[rml][ LCD TV] Samsung LExxR serie - LE32R41B / LE32R51B[/rml] ( door : Kryz [oud] )
Voorgaande delen :
[rml][ LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series )[/rml] Deel 1
[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 2
[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 3
[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 4
[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 5
[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 6

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/uk/products/television/images/tv1.jpg
Slot :
Deze thread zal met de tijd geupdate worden en waar nodig de fouten eruit gehaald worden.
(c) aex351

[ Voor 200% gewijzigd door aex351 op 27-06-2007 00:49 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Deel 7 is er alweer inmiddels, favorieten updaten.

deel 6 statistieken :
geopend : 16 april 2007 01:16
gesloten : Nog open
totaal berichten : 1075

deel 5 statistieken :
geopend : 21 februari 2007 20:01
gesloten : 17 april 2007 22:51
totaal berichten : 1054

deel 4 statistieken :
geopend : 2 december 2006 00:54
gesloten : 2 maart 2007 12:51
totaal berichten : 1041

deel 3 statistieken :
geopend : 11 oktober 2006 20:41
gesloten : 2 december 2006 14:03
totaal berichten : 1029

deel 2 statistieken :
geopend : 10 juli 2006 16:51
gesloten : 14 oktober 23:20
totaal berichten : 1088+

deel 1 statistieken :
geopend : 10 maart 2006 22:26
gesloten : 10 juli 2006 16:51
totaal berichten : 1003

[ Voor 98% gewijzigd door aex351 op 25-06-2007 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-06 12:32
Ik lees niets over de S81serie in de startpost? Is ook een 2007 model.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221993

nnndoh schreef op maandag 25 juni 2007 @ 21:46:
maar mijn vraag is, in handleiding staan voor allelij apparaten code's voor de afstand bediening, weet iemand toevallig een code voor de humax pvr 9200c ? zodat ik de afstandsbediening van de tv ook kan gebruiken voor de pvr? in plaats van de logitech afstandsbediening te gebruiken?
.... daar ben ik ook benieuwd naar!

mbt: Ghosting, ik zal eens kijken of het mij opvalt bij wimbledon. Wanneer het zo is kan ik het ook vergelijken als mijn nieuwe printplaat geplaatst is. Zie hoe ik 'als' gebruik in plaats van 'wanneer', want het is niet dat ik al iets van samsung gehoord heb sinds de monteur 15 juni langsgeweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221993

Oh @ nnndoh

Sorry, even volledig offtopic: weet jij of er al een firmware update beschikbaar is voor die humax pvr 9200c? Mijn firmware is van december. Ik erger me nogal aan het feit dat de opnametijden niet worden aangepast wanneer de programmering uitloopt. CSI zonder einde is gewoon niet hetzelfde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Ik heb in het PS3 topic gelezen dat iemand met net dezelfde Samsung als de mijne, nl. de LE40F71B zijn firmware heeft moeten updaten om overscan te moeten verkomen.

Nu vraag ik mij af hoe je de firmware van een Samsung TV kunt flashen en waar ik de laatste versie van die firmware kan vinden voor mijn tv? (ik heb nl. geen firmware op de site van samsung gevonden, enkel handleidingen)

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Anoniem: 221993 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:17:
Oh @ nnndoh

Sorry, even volledig offtopic: weet jij of er al een firmware update beschikbaar is voor die humax pvr 9200c? Mijn firmware is van december. Ik erger me nogal aan het feit dat de opnametijden niet worden aangepast wanneer de programmering uitloopt. CSI zonder einde is gewoon niet hetzelfde ;)
een offtopic antwoord,

nee helaas, ze waren aan het beta testen ofzo, zou deze maand moeten gebeuren,
hou anders deze sites in de gaten
DVB-C PVR Humax Duovisio PVR-9200 C
http://www.xsbb.nl/phpbb/viewforum.php?id=tvhomenl&f=58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
quote:
Mothergoose schreef op zondag 24 juni 2007 @ 22:03:
[quote]XeNoBiTe schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:05:
[...]

Ik heb gewoon opgebeld naar de servicedesk en verteld dat ik graag de nieuwe firmware er op wilde. En daarbij zei ik dat ik via via had gehoord dat dit nu gratis gedaan werd. Binnen een week stond de monteur op de stoep en die heeft er netjes de Justscan firmware opgezet.
[/quote

?????????????? ik ga morgen gelijk even bellen. Bedankt
Succes! Gewoon zeggen dat je het van meerdere andere gebruikers hebt vernomen dat het gratis uitgevoerd wordt.

[...]

WAUW, wat een verschil (ik heb nu dus de Just Scan functie) Je hebt gelijk iets van 2cm extra beeld (40" scherm) aan alle kanten als je 1080p via de PS3 aanleverd.
Of wel, geen "just scan" functie is echt zonde bij een medium als Blu-ray.

Ik ben er echt blij mee, eindelijk ECHT Full HD kijken, enig nadeel...............ik moet alles weer opnieuw instellen/afstellen na de firmware update. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:22
En mag ik van jou weten welke firmware versie dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
Dikkie schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:59:
En mag ik van jou weten welke firmware versie dit is?
Zal ik even checken, maar wat ik nu wel heb met "Just Scan" is een groene lijn van 1 pixelbreed aan de linkerkant van mijn scherm bij het afspelen van een blu-ray op de PS3.
Bij HD content van de HDD in PS3 heb ik het niet??

Eens kijken of hier wat over te vinden is op het www.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Mothergoose schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 19:50:
[...]

Zal ik even checken, maar wat ik nu wel heb met "Just Scan" is een groene lijn van 1 pixelbreed aan de linkerkant van mijn scherm bij het afspelen van een blu-ray op de PS3.
Bij HD content van de HDD in PS3 heb ik het niet??

Eens kijken of hier wat over te vinden is op het www.
Je moet de blu-ray/DVD videouitvoer op de PS3 even op RGB zetten ipv Y Pb/Cb Pr/Cr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68786

Ik heb mijn oog laten vallen op de LE37M87BD. Nu was ik vandaag in de mediamarkt om te kijken of ze dit model hadden staan. Ze hadden echter alleen de LE37M86BD, wat ook een erg mooi scherm is. Wat is nu precies het verschil gussen het 86 en 87 model? Kan het nergens echt terug vinden. Is het de moeite waard om verder te zoeken naar het 87 model of is het verschil dermate klein dat de 86 versie ook prima is.

En aangezien ik geen digitale tv heb: valt er ook prima naar te kijken wanneer je een analoog signaal gebruikt? Hoofdreden om dit scherm te halen is om mijn Playstation 3 op aan te sluiten.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 68786 op 26-06-2007 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
DCFreak schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:28:
[...]

Je moet de blu-ray/DVD videouitvoer op de PS3 even op RGB zetten ipv Y Pb/Cb Pr/Cr.
Vrouwtje is nu Tv aan het kijken, probeer het later eens even.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Laatst online: 15:48
Anoniem: 68786 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 21:57:
Ik heb mijn oog laten vallen op de LE37M87BD. Nu was ik vandaag in de mediamarkt om te kijken of ze dit model hadden staan. Ze hadden echter alleen de LE37M86BD, wat ook een erg mooi scherm is. Wat is nu precies het verschil tussen het 86 en 87 model? Kan het nergens echt terug vinden. Is het de moeite waard om verder te zoeken naar het 87 model of is het verschil dermate klein dat de 86 versie ook prima is.
Zie TS
De M86 en M87 zijn precies hetzelfde behalve een klein design verschil. Onderaan de TV zit een strip, bij de een zwart en de ander zilver/wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aaah... bedankt. Daar heb ik overheen gelezen. Kan iemand me nog wat vertellen over of het kijken naar een LCD met analoog signaal een beetje te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Anoniem: 68786 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 22:17:
Aaah... bedankt. Daar heb ik overheen gelezen. Kan iemand me nog wat vertellen over of het kijken naar een LCD met analoog signaal een beetje te doen is?
Kwaliteit vind ik niet denderend, vanwege de lage input resolutie, maar het went.
_Brake_ schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 12:36:
Ik lees niets over de S81serie in de startpost? Is ook een 2007 model.
Komt omdat die qua specificaties precies hetzelfde is als de S86. Ik verander de S86 in de startpost wel naar de S8# en afwijkende S8# modellen zet ik er apart naast. Dit heb ik ook zo gedaan met de M86 en de M87 waarbij de M86 wel in een 32" uitvoering te verkrijgen is en de M87 niet.

[ Voor 56% gewijzigd door aex351 op 27-06-2007 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
DCFreak schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:28:
[...]

Yep, dat is de oplossing, wederom bedankt.

Firmware is nu: 1010SVC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
1010SVC, dat is behoorlijk oude firmware nog steeds.
versie 1012, 1013 en nu 2000 is al in omloop. Vanaf 2000 zijn de bugs echt geplet.

Naja, afwachten maar, want de monteur kan elk moment binnenstappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
aex351 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 00:45:
[...]

Kwaliteit vind ik niet denderend, vanwege de lage input resolutie, maar het went.

[...]

Komt omdat die qua specificaties precies hetzelfde is als de S86. Ik verander de S86 in de startpost wel naar de S8# en afwijkende S8# modellen zet ik er apart naast. Dit heb ik ook zo gedaan met de M86 en de M87 waarbij de M86 wel in een 32" uitvoering te verkrijgen is en de M87 niet.
Als hij precies hetzelfde is, waarom dan een ander versienummer? Of verschilt het ontwerp?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-03 18:03
Dikkie schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 08:51:
1010SVC, dat is behoorlijk oude firmware nog steeds.
versie 1012, 1013 en nu 2000 is al in omloop. Vanaf 2000 zijn de bugs echt geplet.

Naja, afwachten maar, want de monteur kan elk moment binnenstappen
Die 1010SVC firmware is voor de F serie van Samsung en niet de M serie. :)
Maar krijg jij ook een nieuw moederbord? Ik zit ook te wachten op die upgrade, maar heb verder nog niets van Samsung mogen vernemen.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
zwembroek schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 09:45:
[...]

Die 1010SVC firmware is voor de F serie van Samsung en niet de M serie. :)
Maar krijg jij ook een nieuw moederbord? Ik zit ook te wachten op die upgrade, maar heb verder nog niets van Samsung mogen vernemen.
Over 30 minuutjes kom ik dat te weten.
Van de 4 problemen die ik heb is er maar 1 op te lossen met firmware upgrade(MoviePlus bug). 2 andere door een printplaat te vervangen (SCART-> mits die aan de printplaat zit en 24hz 1080P).

Clouding is een stuk verminderd dus dat laat ik voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Om een firmaware update te krijgen moet ik dus naar Samsung bellen en dan moet er een technieker langskomen?

Ik heb ook al gelezen dat ze een CD met een kabel kunnen opsturen ook. Misschien moet ik best maar eens naar Samsung bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raenius
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-08-2021
Ik heb gisteren (zoals in het vorige topic aangegeven) getest met een monster scart cable a 60 euro. Bij DVD kijken zie ik nog steeds horizontale strepen (banding). Op mijn analoge tv signaal kan ik me hier nog iets bij voorstellen maar niet op DVD. Dus het wordt voor mij ook Samsung bellen, helaas. Ghosting is voornamelijk aanwezig tijdens het normale TV kijken, gek genoeg heeft bijvoorbeeld RTL4 dit heel erg maar bijvoorbeeld sbs of discovery dit al eens stuk minder.

Voor zover ik heb kunnen lezen in de topics zou ik dus een nieuwe printplaat moeten hebben en een software upgrade.

(Ik heb de LE37M87BD btw)

Update: Net Samsung gebeld en wordt morgen terug gebeld voor een afspraak. Persoon melde gelijk dat dit misschien opgelsot zou kunnen worden met een firmware update. Ik verwees naar de dingen die ik hier gelezen had ivm de printplaat en hij antwoordde bevestigend. Dus nu is het even afwachten. Had overigens een aardige medewerker aan de lijn met geen wachttijd! Dus tot nu toe een positief gevoel.

[ Voor 40% gewijzigd door Raenius op 27-06-2007 11:40 ]

http://www.catalogged.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Monteur is zojuist langsgeweest.
Heb hem een lijst met posts gegeven van het avforums forum waarin de problemen alsmede de bevestiging van het vervangen van de printplaten, werd gemeld.

Hij is er van op de hoogte, maar het wachten is op Samsung NL om de nieuwste firmware vrij te geven. ook de nieuwe printplaten moet worden vrijgegeven aan de engineers.

Hij heeft alles tot aan de printplaat serienummer (wat zit er trouwens bar weinig kabels en electronica in zo'n scherm :) ) opgeschreven en op het moment dat ze alles van Samsung ontvangen wordt een vervolgafspraak gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
_Brake_ schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 09:23:
[...]

Als hij precies hetzelfde is, waarom dan een ander versienummer? Of verschilt het ontwerp?
Het design ja. Ze kunnen moeilijk twee dezelfde tv's met een andere design onder dezelfde serienummer naar buiten brengen.

[ Voor 18% gewijzigd door aex351 op 27-06-2007 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raenius
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-08-2021
Raenius schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 10:50:
Ik heb gisteren (zoals in het vorige topic aangegeven) getest met een monster scart cable a 60 euro. Bij DVD kijken zie ik nog steeds horizontale strepen (banding). Op mijn analoge tv signaal kan ik me hier nog iets bij voorstellen maar niet op DVD. Dus het wordt voor mij ook Samsung bellen, helaas. Ghosting is voornamelijk aanwezig tijdens het normale TV kijken, gek genoeg heeft bijvoorbeeld RTL4 dit heel erg maar bijvoorbeeld sbs of discovery dit al eens stuk minder.

Voor zover ik heb kunnen lezen in de topics zou ik dus een nieuwe printplaat moeten hebben en een software upgrade.

(Ik heb de LE37M87BD btw)

Update: Net Samsung gebeld en wordt morgen terug gebeld voor een afspraak. Persoon melde gelijk dat dit misschien opgelsot zou kunnen worden met een firmware update. Ik verwees naar de dingen die ik hier gelezen had ivm de printplaat en hij antwoordde bevestigend. Dus nu is het even afwachten. Had overigens een aardige medewerker aan de lijn met geen wachttijd! Dus tot nu toe een positief gevoel.
Kreeg net telefoon terug, aanstaande maandag (!) komt er al een monteur langs. Ik vertelde diegene die de afspraak maakte ook over de problemen en hun oplossingen (printplaat etc) en zij dacht dat ze inderdaad zoiets gehoord had ja.

Dus nu even afwachten tot maandag!

http://www.catalogged.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-06 09:47
Raenius schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 14:41:
[...]

Kreeg net telefoon terug, aanstaande maandag (!) komt er al een monteur langs. Ik vertelde diegene die de afspraak maakte ook over de problemen en hun oplossingen (printplaat etc) en zij dacht dat ze inderdaad zoiets gehoord had ja.

Dus nu even afwachten tot maandag!
hou me op de hoogte welke versie printplaat er in gaat.
Dan kan ik me alvast op voorbereiden wanneer mijn le46m86 komt

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
Eindelijk, er zit schot in! Ik had mijn 46M87 al besteld, maar de levertijd kon niet nagekomen worden, waardoor ik 'm moest annuleren doordat ik op vakantie ging. Gelukkig maar, want ik was toen nog niet voldoende ingelicht over de problemen en oplossingen waren er nog niet.
Nu lijkt er eindelijk de firmware te zijn, plus nieuwe printplaat, die het nodige gaat oplossen. Alleen is de vraag wanneer een toestel met die firmware en printplaat bij de winkels liggen, want ik wil natuurlijk geen oud model (of nog erger, een refurbished ding). Dat zal toch wel aan het serienummer te zien zijn? Wat voor serienummer zou ik moeten verwachten om alle vernieuwingen in 1 toestel te hebben zitten?

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

DarthDavy schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 10:26:
Om een firmaware update te krijgen moet ik dus naar Samsung bellen en dan moet er een technieker langskomen?

Ik heb ook al gelezen dat ze een CD met een kabel kunnen opsturen ook. Misschien moet ik best maar eens naar Samsung bellen.
Of zelf even een kabeltje solderen, firmware downloaden en tv flashen. Als je de juiste onderdelen hebt liggen (9 polig sub-d connector en 3,5mm stereo plugje) kan je in een klein uurtje helemaal klaar zijn. Met de link die ik je gaf in het ps3 topic kan je de firmware, flashsoftware en instructie hoe de kabel te maken downloaden.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Ik heb ook sinds een week mijn samsung le40m87db. Ik heb gelukkig geen dode pixels en geen clouding, maar wel last van zeer slecht beeld via scart, natuurlijk movieplus probleem en de andere bekende problemen.

Ik heb nu firmware 1010 en mainboard 1004.

Ik heb net samsung gebeld om te kijken of mijn moederbord vervangen kan worden en ik een nieuwe firmware kan krijgen, maar de meneer aan de helpdesk deed net alsof er geen problemen waren. De monteur gaat me straks bellen voor een afspraak, dus dan zien we wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Nieuwe printplaten en firmware zijn nog niet in het bezit van de monteurs, dus die kunnen nu nog weinig doen. Het is afwachten tot Samsung NL eens in actie komt. Wat dat betreft, en dat bekende mijn monteur ook, zjin ze niet bepaald de snelste ivm andere Samsung vestigingen (Italie en Australie zijn al dik een maand aan het vervangen van de printplaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Ja, nou ja, al kunnen ze nu niks doen, dan mogen ze het doen zodra de printplaten wel beschikbaar zijn. Ik wacht wel even af wat de monteur mij verteld.

De helpdeskmedewerker maakte toen ik zei dat men in Italie en Australie alle printplaten aan het vervangen is i.v.m. deze problemen: "Maar meneer, we wonen hier in Nederland en niet in Italie".
Op mijn opmerking dat de tv dan nog steeds hetzelfde is en dezelfde fouten heeft en dus dezelfde oplosssing zou behoeven kreeg ik verder geen reply (hij wilde alleen nog maar mijn gegevens noteren en verder inhoudelijk niets meer zeggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesflex
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-06 10:21
Ik lees hier veel over de eventuele problemen met versies en printplaten en overige zaken bij verschillende types. Ik heb een LE40M86b in bestelling (ja, al 2 weken :/ ) en wil eigenlijk wel even kijken of/wat er mee mis zou zijn.

Is het handig dat iemand (of de topic starter) de SP bijwerkt met de informatie over de verschillende versies en problemen? Want ik kan het eigenlijk niet vinden/opsommen... |:( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Tsjah, je leest natuurliijk altijd over de problemen, maar ik heb LE40F71B en ik heb daar helemaal geen problemen mee: mooi beeld via scart voor de VCR (tsjah, wat is mooi beeld voor oude videobanden op een scherm van meer dan een meter? Goed genoeg volgens mij wat ik zie) en mooi beeld via component voor de DVD-speler. Ik heb geen dode pixels, geen clouding of ghosting. Ofwel zie ik het allemaal niet. Ik vind dat mijn tv een heel mooi beeld heeft.

Misschien duurt het wel tot ik m'n PS3 heb tot ik problemen ga zien, vandaar ook m'n vragen om die firmware te flashen. Maar tot nu toe ben ik heel tevreden van m'n LE40F71B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Op het moment dat je je scherm krijgt, even in het service menu kijken (niks aanpassen!) en de onderste 4 a 5 regels plaatsen of via pm sturen aan mij, en dan kan ik je meteen vertellen of je een faulty versie hebt of niet. (het betreft hier alleen de LE4?M86 en LE4?M87 versie)

[ Voor 10% gewijzigd door Dikkie op 28-06-2007 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

VOor een Samsung scherm vind ik dit een enorm fout plaatje

Afbeeldingslocatie: http://www.redcoon.nl/res/shop/cataloge/product_450/B127409.jpg

Gevonden op http://www.redcoon.nl/ind...05/Samsung_LE_40_M_86_B/#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Selectro belde net. Ze verteleden me dat de update nog in ontwikkeling is (ze hebben hem dus gewoon nog niet). Ze bellen me zodra de update beschikbaar is om die te laten installeren.

Over het vervangen van de printplaat om het 24hz probleem te verhelpen kon ze me niets vertellen, daar moest eerst een monteur naar kijken. Ik meldde nog dat dit een reeds bekende bug is, maar volgens de mevrouw van selectro kan alleen de monteur hier maar over oordelen. Dan maar hopen dat de monteur het probleem kent als hij de firmware komt flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-05 11:24

RicX

Het leven is geen ponypark

Vraagje voor mensen met de Samsung LE37M86... Heb em eergisteren gekocht en al een paar dagen in gebuik, maar heb een vraagje. De PiP van mij wil niet worden geselecteerd. Heb ik ergens een fabrieksinstelling verkeerd staan ofzo? Want ik kan nergens iets vinden wat deze optie activeerd.

Ik heb geen last van het ghosting-effect en die game-mode van die schermen is echt geweldig :P

Ik had 1650 betaald ervoor als iemand het zou willen weten, bij de MediaMarkt.

Honesty is the best policy, but insanity is a better defense

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik7
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 15:00
Kan iemand mij vertellen wat de laatste firmware van de LE32S71B is?
En waar in het service menu ik de firmware versie kan vinden?

Komt dit bekend voor?
t-brdmpeu-2008
t-brdmpeus-1002
dec 06 2006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34619 schreef op maandag 16 april 2007 @ 12:07:
le32m86bd - geen full hdtv maar wel 100hz, geen super clear scherm
Dit model heeft toch wel een super clear scherm? Althans, volgens de samsung site wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39303

Even een post van mijzelf uit het vorige topic aanhalen;
Anoniem: 39303 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 15:48:
Ik was vandaag even bij de MediaMarkt in Rotterdam, en vond de verschillende schermen toch ietwat tegenvallen... Dacht eerst dat het wat te maken had met de manier van aansluiten (wel via HDMI, maar waarschijnlijk nog steeds geen optimaal signaal)...

Maar toen ik later een m86 zag staan de rechtstreek op een BluRay (er draaide Fantastic Four) speler was aangesloten, vond ik het beeld ook een beetje tegenvallen, niet alleen haperde het beeld bijna iedere minuut, ook vond ik de scherpte en de de vloeiendheid van bewegingen een beetje tegenvallen.

Wat mij het meeste opviel waren bijvoorbeeld de randen van een luchtballon die door de lucht vliegt of bijvoorbeeld zoiets simpels als een wolk, waarbij er allemaal rare flikeringen ontstaan...

Had er meer van verwacht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Ik heb vandaag m'n laptop via een vga kabel op m'n LE31S81B aangesloten. Echt heel mooi, helemaal als je alleen een 'slecht' analoog signaal gewend bent. De laptop kwam zelf met een resolutie aan van 1360x768, praktisch beeldvullend dus!

Meteen een 720p HD filmpje gedownload van een site van Microsoft, en dat ziet er toch wel erg mooi uit hoor (kleuren zijn ook heel vol).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
ik heb ook sinds maandag de LE37m86 en zit al een aantal dagen een beetje kritisch te kijken naar de tv zenders, maar blijf toch het idee houden dat mijn oude mycom 32 inch lcd tv een snellere response time heeft,hd ready maar toch beter beeld
gister ook een oehlback scart kabel gehaald, maar dat helpt niet echt
soms lijkt het net als mensen bewegen dat ze een hele smalle aura hebben, of op die plek dat je dan blokjes ziet. een ander moment is dat weer weg
en ook als ze bewegen, dan gaat dat niet mooi soepel.

zou een monster scart kabel een beetje helpen dan? tv staat aangesloten op digitale tv
xbox360 gaat wel erg goed, alleen heb ik dan weer met guitar hero dat het net lijkt of het een fractie van een seconde achterloopt waardoor elke noot wat ik aanslaat te laat is.( en dat ligt niet aan mij :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Goed nieuws voor de m86 en m87 eigenaren.

Er is op dit moment een firmware in de testfase bij samsung waarin het 24hz probleem opgelost is. Er hoeft in dit geval dan geen printplaat vervangen te worden.

Het blijft wel de vraag hoe de andere problemen opgelost kunnen worden, maar het is iig een flinke stap vooruit(movieplus en 24hz opgelost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Dikkie schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 10:55:
Goed nieuws voor de m86 en m87 eigenaren.

Er is op dit moment een firmware in de testfase bij samsung waarin het 24hz probleem opgelost is. Er hoeft in dit geval dan geen printplaat vervangen te worden.

Het blijft wel de vraag hoe de andere problemen opgelost kunnen worden, maar het is iig een flinke stap vooruit(movieplus en 24hz opgelost).
Kun je eventueel mij vertellen om welke versie firmware het hier gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Waarschijnlijk een versie boven de 2000(wat op dit moment de laatste versie is), tenzij ze de nummering aangepast hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door Dikkie op 29-06-2007 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicX

RicX

nnndoh schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 22:16:
ik heb ook sinds maandag de LE37m86 en zit al een aantal dagen een beetje kritisch te kijken naar de tv zenders, maar blijf toch het idee houden dat mijn oude mycom 32 inch lcd tv een snellere response time heeft,hd ready maar toch beter beeld
gister ook een oehlback scart kabel gehaald, maar dat helpt niet echt
soms lijkt het net als mensen bewegen dat ze een hele smalle aura hebben, of op die plek dat je dan blokjes ziet. een ander moment is dat weer weg
en ook als ze bewegen, dan gaat dat niet mooi soepel.

zou een monster scart kabel een beetje helpen dan? tv staat aangesloten op digitale tv
xbox360 gaat wel erg goed, alleen heb ik dan weer met guitar hero dat het net lijkt of het een fractie van een seconde achterloopt waardoor elke noot wat ik aanslaat te laat is.( en dat ligt niet aan mij :p)
Hey, kan jij wel PiP gebruiken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218559

RicX,
Ik kan PiP gebruiken op mijn Samsung Le32R81B indien:
Ik als hoofdkanaal: Component, hdmi of PC op heb staan, staat ook in de handleiding.

Afbeeldingslocatie: http://i18.tinypic.com/534ljls.png

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 218559 op 29-06-2007 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:47

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ik heb vandeweek de LE32S81B aangeschaft samen met een Pioneer DV-400 DVD-speler (upscale tot 1080p) en een goede HDMI-kabel. En het bevalt me erg goed. De Extended Edition DVD van Lord of the Rings is werkelijk subliem op dit scherm.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jfeelder/homecinema1.jpg

Wat me wel tegenvalt is dat er geen beeld-instelling mogelijk is waarbij automatisch gedetecteerd wordt of een zender 4:3 of breedbeeld is. Nu moet ik bij het zappen vaak manueel omschakelen. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224706

Ik heb sinds een dikke week een LE40M86. Van het begin had ik problemen met de shop-mode. Via 'plug en play' uitgezet maar de shop-mode komt op willekeurige momenten terug. Toestcombinaties op paneel. Niets helpt. Door een onbekende oorzaak ben ik nu ook nog alle zenderinformatie kwijt geraakt. Het lukt ook niet meer om via 'plug en play' zenders te vinden. Alleen maar sneeuw. Natuurlijk heb ik de antenne aansluiting gecontroleerd maar daar ligt het niet aan. Iemand suggesties?

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 224706 op 04-07-2007 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
RicX schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 14:01:
[...]

Hey, kan jij wel PiP gebruiken dan?
de tv zelf niet " niet beschikbaar" wel via mijn humax pvr want daar zitten 2 tuners in
maar ik kan dus niet de xbox en tv tegelijk zien
het uitzetten van de digitale ruisfilter heeft mijn beeldkwaliteit toch iets weer verbeterd

[ Voor 13% gewijzigd door nnndoh op 29-06-2007 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191747

Kijk hier heb ik van AVF:

UPDATE:

There are two guys in Germany who just got their M86/87 updated. The engineer didn't upgrade the firmware, he only connected a 'small device' (not a laptop) to the HDMI port and obviosuly updated the EDID settings.

He had to do this with all 3 HDMI ports and that was it. The firmware is still 1008 on that fellas M86/87 but it now works with the PS3 and displays 1080p24.
He did not connect a laptop to the service port.

The engineer said he would get back to him once a new firmware will be released. Probably to fix the movie+ bug.

zou mooi zijn als dit waar is..;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
maandag maar eens samsung bellen

heb nu met colin mcrae dirt op de xbox360 dat alles een waas word op de achtergrond als je een bocht neemt, je kan het vergelijken met een tft monitor wat op een crt monitor wel scherp is bij snelle bewegingen,

vind wel jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
nnndoh schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 21:19:
maandag maar eens samsung bellen

heb nu met colin mcrae dirt op de xbox360 dat alles een waas word op de achtergrond als je een bocht neemt, je kan het vergelijken met een tft monitor wat op een crt monitor wel scherp is bij snelle bewegingen,

vind wel jammer
In cmr dirt zit best veel motion blur.
Heb je ook op andere tv's getest en daar ook problemen ondervonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
heb de xbox nu op 720p staan, minder motion blur, maar wel last van artifacts
op mijn oude mycom lcd heb ik er geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-05 15:35
Gisteren een LE40M86BD besteld! :) Kan niet wachten!

Zijn er nog dingen waar ik speciaal op moet letten? :D

Edit:

Ik zat er aan te denken om voor m'n HTPCtje (nu ik deze TV besteld heb) zo'n nieuwe ATi 2000 series kaart te kopen (vanwege UVD). Wat ik me afvroeg is of deze ook MKV ondersteunt? Heeft iemand daar een concreet antwoord op?

[ Voor 51% gewijzigd door dôh op 30-06-2007 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicX

RicX

Anoniem: 218559 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 14:18:
RicX,
Ik kan PiP gebruiken op mijn Samsung Le32R81B indien:
Ik als hoofdkanaal: Component, hdmi of PC op heb staan, staat ook in de handleiding.

[afbeelding]
Ja, die had ik ook al gezien, maar via PC en dan PiP staat ie nog steeds niet selecteerbaar in het menu. En als ik zoals mijn beste vriend nnndoh schrijft, als ik via component een xbox aansluit, kan ik nog steeds niet PiP-en naar mijn tv... ik wilde namelijk omdat ik in mijn pc ook een tv-kaart heb, op mijn LCD twee verschillende zenders op kunnen zetten en tegelijk kijken... Kan bij bepaalde voetbalaangelegenheden wel eens handig zijn... :P
nnndoh schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 16:11:
[...]

de tv zelf niet " niet beschikbaar" wel via mijn humax pvr want daar zitten 2 tuners in
maar ik kan dus niet de xbox en tv tegelijk zien
het uitzetten van de digitale ruisfilter heeft mijn beeldkwaliteit toch iets weer verbeterd
dat ruisfilter ga ik dan ook gelijk maar eens uitzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piellekes
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 15:48

Piellekes

Sensuàl!

dôh schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 20:45:
Gisteren een LE40M86BD besteld! :) Kan niet wachten!

Zijn er nog dingen waar ik speciaal op moet letten? :D

Edit:

Ik zat er aan te denken om voor m'n HTPCtje (nu ik deze TV besteld heb) zo'n nieuwe ATi 2000 series kaart te kopen (vanwege UVD). Wat ik me afvroeg is of deze ook MKV ondersteunt? Heeft iemand daar een concreet antwoord op?
hee ik heb eigenlijk precies dezelfde situatie als waarin jij zit. ook net dezelfde TV besteld, en toen gaan zoeken op wat fora die melden dat je toch wel een toffe videokaart nodig hebt om HD materiaal vloeiend af te spelen op vista. vooral nieuwe generatie kaarten geven een behoorlijke boost naar het schijnt. Ik heb zelf een 8600GT besteld van nVidea, afgezien van het doorsturen van s/pdif over HDMI kan die hetzelfe als de ati HD2xxx series (maar die zijn nu hot vanwege de introductie ervan).

en dan nog MKV, dat is als ik me niet vergis alleen maar een container voor video/audio, dus niet de compressiemethode zelf. dus in de MKV container zit dan bijvoorbeeld een MPG-film die dan vervolgens met de goede player weer hardwarematigversneld op je scherm wordt getoverd.
Ten eerste, om misverstanden te voorkomen, moet duidelijk zijn wat een multimediacontainer is:

Het is een bestand dat kan bestaan uit één of meerdere audio, ondertitel en video tracks. Dit maakt het mogelijk om bijvoorbeeld een complete film of CD op te slaan in één enkel bestand.
Het is echter NIET een video- of audiocodec (compressie formaat).

Rhodes, dan heel lang niks, dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221530

ik ben nu een maandje in het bezit van mijn LE40M86,
na drie dagen al gaan klagen in de winkel dat ik last had van clouding en horizontale lijnen in mijn beeld, de winkel heeft dan onmiddellijk een fax naar samsung gestuurd, en vandaag, net een maand later is er iemand hier geweest.
Nu, ik woon in belgie, en kijk digitale tv van telenet,
ik heb gehoord dat er digiboxen zijn die je via HDMI kan aansluiten, maar met de mijne van telenet is dat dus niet mogelijk, het moet via scart.
De samsungman had een splinternieuw toestel bij, want ze zitten met een serieus onderdelen tekort aangezien de LE40M86 zo populair is(ook veel klachten dan toch blijkbaar)

ik heb hem eerst van mijn strepenbeeld laten genieten, zowel via de digibox, als via mijn PS2 die ook op scart steekt,
daarna hebben we samen het nieuwe toestel uit de doos gehaald, en wat bleek, net hetzelfde beeld, alleen had dat nieuwe toestel minder last van clouding, maar de strepen waren hetzelfde.
Wat was de conclusie?? Het ligt aan het model tv.
En dat was het, geen nieuwe firmware, niets.
De clouding moest ik er ook maar bijnemen...
EN dan kreeg ik een verhaal dat je van deze tv geen resultaten moet verwachten als van een tv van 6000euro,
ik ben ook maar een gewone werkende mens, voor mij is 2000euro al veel geld!! |:(

ik begrijp niet dat er niet meer klachten over die strepen zijn, of kijkt werklijk iedereen (behalve ik) al digitaal via hdmi????

dit is werkelijk frustrerend, ik weet niet wat ik nog moet doen,
de winkel is ook op de hoogte gebracht,en ze gingen een oplossing zoeken(een ander toestel gaan kiezen eventueel??)

van een tv van deze waarde, en met deze specs mag je toch ook wel mooi (lees:STREEPLOOS) beeld verwachten denk ik :?

iemand nog ervaringen met deze problemen??

grtzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-06 21:01
Anoniem: 221530 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 00:34:
ik ben nu een maandje in het bezit van mijn LE40M86,
na drie dagen al gaan klagen in de winkel dat ik last had van clouding en horizontale lijnen in mijn beeld, de winkel heeft dan onmiddellijk een fax naar samsung gestuurd, en vandaag, net een maand later is er iemand hier geweest.
Nu, ik woon in belgie, en kijk digitale tv van telenet,
ik heb gehoord dat er digiboxen zijn die je via HDMI kan aansluiten, maar met de mijne van telenet is dat dus niet mogelijk, het moet via scart.
De samsungman had een splinternieuw toestel bij, want ze zitten met een serieus onderdelen tekort aangezien de LE40M86 zo populair is(ook veel klachten dan toch blijkbaar)

ik heb hem eerst van mijn strepenbeeld laten genieten, zowel via de digibox, als via mijn PS2 die ook op scart steekt,
daarna hebben we samen het nieuwe toestel uit de doos gehaald, en wat bleek, net hetzelfde beeld, alleen had dat nieuwe toestel minder last van clouding, maar de strepen waren hetzelfde.
Wat was de conclusie?? Het ligt aan het model tv.
En dat was het, geen nieuwe firmware, niets.
De clouding moest ik er ook maar bijnemen...
EN dan kreeg ik een verhaal dat je van deze tv geen resultaten moet verwachten als van een tv van 6000euro,
ik ben ook maar een gewone werkende mens, voor mij is 2000euro al veel geld!! |:(

ik begrijp niet dat er niet meer klachten over die strepen zijn, of kijkt werklijk iedereen (behalve ik) al digitaal via hdmi????

dit is werkelijk frustrerend, ik weet niet wat ik nog moet doen,
de winkel is ook op de hoogte gebracht,en ze gingen een oplossing zoeken(een ander toestel gaan kiezen eventueel??)

van een tv van deze waarde, en met deze specs mag je toch ook wel mooi (lees:STREEPLOOS) beeld verwachten denk ik :?

grtzzz
Belachelijk! Werkelijk ongehoord dit, een toestel van €2000.
Heb je dit trouwens op alle scartingangen? Volgens mij las ik laatst iets over n hogere gevoeligheid voor banding bij de scart die rgb ondersteunde en dat de andere er minder last van had.
Ik begin me overigens steeds meer te verbazen over de hoeveelheid klachten, begrijp niet dat ze de toestellen niet beter ontwerpen. Bij de LE40F71 moesten ook al enkele firmware-updates aan te pas komen om de problemen te verhelpen zoals moviemodus-bug en de overscan-bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ferry34 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 09:08:
[...]

Belachelijk! Werkelijk ongehoord dit, een toestel van €2000.
Heb je dit trouwens op alle scartingangen? Volgens mij las ik laatst iets over n hogere gevoeligheid voor banding bij de scart die rgb ondersteunde en dat de andere er minder last van had.
Ik begin me overigens steeds meer te verbazen over de hoeveelheid klachten, begrijp niet dat ze de toestellen niet beter ontwerpen. Bij de LE40F71 moesten ook al enkele firmware-updates aan te pas komen om de problemen te verhelpen zoals moviemodus-bug en de overscan-bug.
Yep, op beide scart ingangen heeft ie het :'(
ik begrijp het ook niet,
ok, het toestel is bedoeld om full hd te kijken,
maar als je een wagen koopt om snel te rijden, wilt dat toch ook niet zeggen dat ie dan mag voorzien zijn van slechte remmen he???

grtzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Misschien een gekke vraag, maar wanneer verwachten jullie dat Samsung weer nieuwe modellen aankondigd? Het design van de huidige schermen vind ik niet zo mooi, de serie hiervoor weer wel maar die hebben niet alle features.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Anoniem: 221530 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 00:34:

Heb je het over horizontale strepen, die verticaal omhoog bewegen? zoja, dat is iets dat 'banding' wordt genoemd. Er zijn een aantal mensen in deze thread geweest die het genoemd hebben. Ik heb het zelf waargenomen op een Samsung PS42-C91 (alleen in hele bonte kleuren was het te zien).

Ik vermoed dat dit komt omdat Samsung lagere kwaliteit scart aansluitingen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85456

even een vraag een de 32r8x bezitters (maar misschien kunnen andere samsung lcd bezitters ook wel antwoord geven).

Ik stond gisteren op het punt om een 32r81 te kopen, ik stelde alleen een vraag aan de verkoper waar ik geen goed antwoord op kreeg nl: Hoe zit het met het omschakelen tussen verschillende beeldformaten, en dan vooral tussen 4:3 en 16:9? Volgens de verkoper gebeurde dit niet automatisch, hij wilde het helaas niet voor mij uitproberen.

Ik kijk nu tv met een JVC Crt breedbeeld via UPC digital Tv, veel zenders zenden nu anamophic breedbeeld uit wat er perfect uitziet, als ik zap naar een 4:3 signaal pakt mij huidige tv dit goed op en past de beeldinstellingen aan (afhankelijk wat er ingesteld is).

Kan iemand mij vertellen hoe dit bij de samsung gaat, het lijkt me behoorlijk irritant om dit telkens handmatig te moeten veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Bij de LE32s81 gebeurt dat in ieder geval niet. Zie mijn eerdere opmerking hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Laatst online: 20-05 15:14

Elroy

Zelda!!!

Ik heb een LE37M86 scherm en heb last van een of ander brand lucht wat uit m'n tv komt .
Mijn backlight staat standaard op stand 8 of 10 en soms na een uur kijken begint hij echt te ruiken.
Is dit iets wat normaal is? de tv werkt overigens nog perfect.

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Elroy schreef op zondag 01 juli 2007 @ 13:13:
Ik heb een LE37M86 scherm en heb last van een of ander brand lucht wat uit m'n tv komt .
Mijn backlight staat standaard op stand 8 of 10 en soms na een uur kijken begint hij echt te ruiken.
ik heb wel eens zoiets gelezen over een sharplcd tv op kieskeurig ( zo even uit mijn hoofd)
Bij dat type tv was dat probleem na 1 week verholpen, met vieze brandluchten. De tv moest ingedraaid worden

Maar dat van Samsung ben ik nog niet tegengekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:21
"

[ Voor 100% gewijzigd door r0g3r op 01-07-2007 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicX

RicX

offtopic:
nuttige reply
Elroy schreef op zondag 01 juli 2007 @ 13:13:
Ik heb zelf ook die LE37M86 Elroy, geen brandlucht hier... Ik zou of Samsung, of de zaak waar je hem gekocht hebt even contacteren...
Ik heb trouwens de PiP aan de praat... Heb het toestel eens een factory-default-settings-reset toegediend, en ik kon de PiP in de PC-modus gebruiken :P

Wel wazig eigenlijk dat hij het alleen in de PC/HDMI/Component modus doet... Of heeft dit een of andere technische reden?

Ik wilde graag zelf nog Ambilight erbij klussen, omdat die (wellicht ook nog eens illegale) pakketjes wat op internet staan meestal veel geld kosten voor wat je krijgt. Jullie horen de vorderingen wel :P

Trouwens... Check deze site even... Die settings voor mijn 37" werken super-geil ;)

offtopic:
Ik had toch voor de LE40 moeten kiezen: klik hier

[ Voor 14% gewijzigd door RicX op 02-07-2007 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Anoniem: 221530 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 09:16:
[...]

Yep, op beide scart ingangen heeft ie het :'(
ik begrijp het ook niet,
ok, het toestel is bedoeld om full hd te kijken,
maar als je een wagen koopt om snel te rijden, wilt dat toch ook niet zeggen dat ie dan mag voorzien zijn van slechte remmen he???

grtzzz
Damn... wat een probleem!!! Tis natuurlijk ongehoord van Telenet dat ze die digirotboxen met scart-aansluiting leveren, maar dat is ook zeuren over iets waar we niets aan kunnen doen.

Nu, ik heb een LE40F71, de voorganger van jouw scherm en ik gebruik de scart-aansluitingen ook voor verschillende doeleinden zonder al te veel problemen.

Ik heb ook met de PS2 eventjes op SCART gespeeld, maar dat was mede door de lage resolutie van de PS2 niet echt fijn te noemen. Op dat moment had ik mijn DVD-speler op component zitten, maar ik heb een component-kabel voor m'n PS2 gekocht en die geeft een iets beter beeld op m'n TV. Nog altijd karteltjes natuurlijk, maar jah, een PS2 is ook niet ontwikkeld voor op een 40 inch tv te spelen, dus de enige oplossing is daar een PS3 te kopen.

Op dat moment had ik dus m'n DVD-speler op component zitten en die gaf daar een heel mooi beeld op (dus zonder clouding en horizontale lijnen). Ik zag het niet echt zitten om DVD op scart te gaan kijken en gebruikte dus even m'n PS2 als DVD-speler, maar de kwaliteit van het beeld is op m'n PS2 beduidend minder dan met m'n DVD-speler (wel last van clouding, lagere kwaliteit beeld... Vreemd he). Dan heb ik dan toch maar m'n DVD-speler op scart op de tv aangesloten en de kwaliteit valt best wel weer mee (RGB-scart weliswaar).

De eerste scart-extensie gebruik ik voor de video-speler en da's natuurlijk gene vetten op zo'n grote tv, maar dat ligt volgens mij eerder gewoon aan de kwaliteit van de videobanden dan aan de scart.

Ik heb dus best vrij goede ervaringen dus met de scart-aansluitingen van m'n LE40F71. Het lijkt me sterk dat m'n tv dat een vorige generatie is dan de jouwe daar betere prestaties voor neerzet, maar het kan natuurlijk wel en dat kan eventueel een oplossing voor uw probleem zijn.

Je kan ook een DVD-speler met HDMI aansluiting kopen, want zo'n ding heb je nu al voor 80 euro en ik overweeg nu zelf om dat ook te doen. Tis idd een feit dat je als een snelle wagen koopt, de remmen rot mogen zijn, maar geef nu toe: we hebben geen snelle wagen gekocht om maar mee 50km/h te rijden.

En jah... Telenet is nog altijd telenet he... Ik heb zelf geen digitale tv en de analoge kabel is een ramp op m'n tv, maar aangezien wij toch amper tot geen kabel tv kijken ga ik me daar niet druk in maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11776

Ik heb voor mijn ouders onlangs een LE40M86B aangeschaft. Gelukkig mijn vader om kunnen lullen, hij wilde namelijk een philips kopen. Qua prijs/kwaliteit verhouding is deze Samsung gewoon veruit het beste.

Nu wilde ik "even" een laptop aansluiten met een VGA kabel om een HD film te kijken.....maar dit blijkt niet zo "even" :( .

De laptop van mijn ouders aangesloten (Windows Vista, Geforce 7300go)....vervolgens extend desktop....en dan de samsung instellen op 1920x1080. Dit werkt dus maar 1 keer. Haal ik de VGA kabel er uit en steek ik hem er weer in zegt de TV: Niet ondersteund! Krijg het met geen mogelijkheid meer aan de praat.
De enige optie is een nieuw profiel aanmaken in Vista maar dan geldt bovenstaande weer.

Wat ik heb gedaan:
1) Nieuwe drivers geinstalleerd
2) Powerstrip geinstalleerd
3) Andere VGA kabels geprobeerd
4) Desktop klonen of alleen extern werkt ook niet.

Weet iemand nog raad?

Ik heb mijn eigen laptop ook aangesloten (Windows Vista, Ati 9700). Maar dan herkent hij niet eens dat er een beeldscherm aanhangt, ook niet als ik het probeer te forceren.

Beetje frustrerend omdat dit gewoon heel makkelijk moet zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Misschien staat de resolutie / kleurendiepte van het 2e beeldscherm nu niet meer goed / te hoog? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213863

Is de LE40M86BD aan te sluiten via PC dvi verloop hdmi naar hdmi tv. Ik wil films ed van pc dus op die manier afspelen op de tv. Volgens samsung nederland wordt dit afgeraden staat ook in de gebruikershandleiding. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11776

_Brake_ schreef op maandag 02 juli 2007 @ 15:26:
Misschien staat de resolutie / kleurendiepte van het 2e beeldscherm nu niet meer goed / te hoog? :)
Nee, de instellingen zijn hetzelfde. En volgens vele posts in de gerelateerde topics ondersteunt de televisie meerdere resoluties naast 1920x1080. Ook het aantal Hz staat gewoon op 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piellekes
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 15:48

Piellekes

Sensuàl!

Anoniem: 213863 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 16:13:
Is de LE40M86BD aan te sluiten via PC dvi verloop hdmi naar hdmi tv. Ik wil films ed van pc dus op die manier afspelen op de tv. Volgens samsung nederland wordt dit afgeraden staat ook in de gebruikershandleiding. Iemand hier ervaring mee?
ik ben hier ook benieuwd naar. in zekere zin is de TV een soort monitor van je computer dus zou het toch vlekkenloos moeten werken?

Rhodes, dan heel lang niks, dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Ik heb de Samsung LE32S81B aan de muur gehangen met een Vogels VFW 040, maar nu komt de connector van de VGA kabel tegen de muur waardoor de TV niet strak aan de wand hangt 8)7

Een oplossing is misschien een haakse (90o naar boven/beneden of 45o 'opzij') VGA connector. Hiervan heb ik 1 gevonden, maar die was €70,00 en dat vond ik toch iets teveel van het goede. Hoe hebben jullie dit 'probleem' opgelost? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DarthDavy schreef op maandag 02 juli 2007 @ 11:41:
[...]

Damn... wat een probleem!!! Tis natuurlijk ongehoord van Telenet dat ze die digirotboxen met scart-aansluiting leveren, maar dat is ook zeuren over iets waar we niets aan kunnen doen.

Nu, ik heb een LE40F71, de voorganger van jouw scherm en ik gebruik de scart-aansluitingen ook voor verschillende doeleinden zonder al te veel problemen.

Ik heb ook met de PS2 eventjes op SCART gespeeld, maar dat was mede door de lage resolutie van de PS2 niet echt fijn te noemen. Op dat moment had ik mijn DVD-speler op component zitten, maar ik heb een component-kabel voor m'n PS2 gekocht en die geeft een iets beter beeld op m'n TV. Nog altijd karteltjes natuurlijk, maar jah, een PS2 is ook niet ontwikkeld voor op een 40 inch tv te spelen, dus de enige oplossing is daar een PS3 te kopen.

Op dat moment had ik dus m'n DVD-speler op component zitten en die gaf daar een heel mooi beeld op (dus zonder clouding en horizontale lijnen). Ik zag het niet echt zitten om DVD op scart te gaan kijken en gebruikte dus even m'n PS2 als DVD-speler, maar de kwaliteit van het beeld is op m'n PS2 beduidend minder dan met m'n DVD-speler (wel last van clouding, lagere kwaliteit beeld... Vreemd he). Dan heb ik dan toch maar m'n DVD-speler op scart op de tv aangesloten en de kwaliteit valt best wel weer mee (RGB-scart weliswaar).

De eerste scart-extensie gebruik ik voor de video-speler en da's natuurlijk gene vetten op zo'n grote tv, maar dat ligt volgens mij eerder gewoon aan de kwaliteit van de videobanden dan aan de scart.

Ik heb dus best vrij goede ervaringen dus met de scart-aansluitingen van m'n LE40F71. Het lijkt me sterk dat m'n tv dat een vorige generatie is dan de jouwe daar betere prestaties voor neerzet, maar het kan natuurlijk wel en dat kan eventueel een oplossing voor uw probleem zijn.

Je kan ook een DVD-speler met HDMI aansluiting kopen, want zo'n ding heb je nu al voor 80 euro en ik overweeg nu zelf om dat ook te doen. Tis idd een feit dat je als een snelle wagen koopt, de remmen rot mogen zijn, maar geef nu toe: we hebben geen snelle wagen gekocht om maar mee 50km/h te rijden.

En jah... Telenet is nog altijd telenet he... Ik heb zelf geen digitale tv en de analoge kabel is een ramp op m'n tv, maar aangezien wij toch amper tot geen kabel tv kijken ga ik me daar niet druk in maken.
Gisteren ben ik naar wijnegem shoppingcenter geweest, en daar stond jouw model te spelen, en mijn model stond er vlak langs(twas wel 40" versus 46") en ze waren op dezelfde bron aangesloten,
jouw model hing op scart (zelf gecheckt) en het was prachtig beeld, mijne hing op hdmi, was natuurlijk ook prachtig beeld, kan daar maar eens aan uit he 8)7

ik heb ook al vanalles zitten proberen natuurlijk, en ik heb hier ook nog een ps2 staan, en als ik dat geel,rood en wit kabeltje rechtstreeks in de tv steek, heb ik beduidend beter beeld dan via scart...

ik ben dan net nog maar eens teruggeweest naar de winkel, en nu komen ze morgen een ander scherm hangen waar een nieuwe beeldkaart insteekt

ik ben écht eens benieuwt of het nu beter gaat zijn :?
toch straf dat die mens van samsung afgelopen zaterdag niet op de hoogte was van dit probleem

en zaterdag kan ik eindelijk eens een ps3 uittesten op mijn LE40M86 :9

to be continued...

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Laatst online: 19:14
jfeelders schreef op zondag 01 juli 2007 @ 10:57:
Bij de LE32s81 gebeurt dat in ieder geval niet. Zie mijn eerdere opmerking hier.
Ik heb ook de LE32s81 en bij mij schakeld het beeld wel automatisch naar 4:3 of 16:9.
In menu - beeld - formaat (auto-breed) en schermmodus staat op 16:9.
4:3 uitzendingen worden dan automatisch beeldvullend getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Laatst online: 20-05 15:14

Elroy

Zelda!!!

Waar staat dat in de handleiding als ik vragen mag?

Aangezien dit in o.a. in de handleiding staat:

DVI IN (HDMI 2) (AUDIO R/L)- When connecting this product via HDMI or DVI to a Set Top Box, DVD Player or Games Console
etc, make sure that it has been set to a compatible video output mode as shown in the table
below. Failure to observe this may result in picture distortion, image breakup or no picture.
- When using an HDMI/DVI cable connection, it is only possible from the HDMI 2 terminal.
You should use the DVI-to-HDMI cable or DVI-HDMI Adapter for the connection, and the
“R - AUDIO - L” terminal on DVI for sound output.

HDMI ondersteund volgens de handleiding:
640 x 350
640 x 480
720 x 400
800×600
1024×768
1280×1024
1920×1080

Vga ondersteund overigens wel veel meerdere soorten resoluties (onder de 1280x1024).
Ik zal overigens morgen zelf ook testen met een dvi -> hdmi kabeltje.

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

lethargy schreef op maandag 02 juli 2007 @ 20:57:
Ik heb ook de LE32s81 en bij mij schakeld het beeld wel automatisch naar 4:3 of 16:9.
In menu - beeld - formaat (auto-breed) en schermmodus staat op 16:9.
4:3 uitzendingen worden dan automatisch beeldvullend getoond.
Maar dat is juist wat je niet wil toch? Je wil 4:3 gewoon als 4:3 en 16:9 als 16:9 wordt uigezonden. Geen onnatuurlijke uitrekkingen of versmallingen en dat allemaal automatisch gedetecteerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Laatst online: 19:14
jfeelders schreef op maandag 02 juli 2007 @ 21:20:
[...]

Maar dat is juist wat je niet wil toch? Je wil 4:3 gewoon als 4:3 en 16:9 als 16:9 wordt uigezonden. Geen onnatuurlijke uitrekkingen of versmallingen en dat allemaal automatisch gedetecteerd...
Liever dat dan van die zwarte balken aan de zijkant van het beeld bij een 4:3 uitzending. Dat uitrekken valt wel mee. Ik heb geen zin om naar een smal beeld te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85456

lethargy schreef op maandag 02 juli 2007 @ 21:29:
[...]

Liever dat dan van die zwarte balken aan de zijkant van het beeld bij een 4:3 uitzending. Dat uitrekken valt wel mee. Ik heb geen zin om naar een smal beeld te kijken.
Ok, die auto-breed functie is goed nieuws, dat zal dan ook op de 32r8x ongetwijfeld aanwezig zijn. Vraag is natuurlijk hoe dat uitrekken gebeurd, bij mijn huidige JVC worden de zijkanten wat meer uitgerekt dan het midden wat me goed bevalt. Anders wordt het natuurlijk als het beeld volledig uitgerekt wordt naar 16:9 waardoor je de "dikke koppen" krijgt, maar dit is denk ik niet het geval bij de samsungs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

dus wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:24
Goed nieuws:

Bei seinen LCD-Fernsehern setzt Samsung auf Full HD, 100 Hz und noch höhere Kontraste. Die F8-Serie kommt mit 1920x1080p Auflösung und einem dynamischen Kontrast von 25.000:1 in den Handel. Die 100-Hz-Motion-Plus-Technologie soll für eine fließende Darstellung von Bewegungen sorgen. Weiterhin ist das Gerät mit Anschlussmöglichkeiten wie USB 2.0 und 3 x HDMI-1.3 ausgestattet. Gestochen scharfe Fernsehbilder liefert darüber hinaus Samsungs
Super-Clear-Panel-Beschichtung mit leuchtenden, natürlichen Farben. Die Fernseher der F8-Serie sollen in der zweiten Jahreshälfte zum Preis von 3.299,- Euro (LE-46F86BD ) und 2.599,- Euro (LE-40F86BD) auf den Markt kommen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Ivan4you schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 10:48:
Goed nieuws:

Bei seinen LCD-Fernsehern setzt Samsung auf Full HD, 100 Hz und noch höhere Kontraste. Die F8-Serie kommt mit 1920x1080p Auflösung und einem dynamischen Kontrast von 25.000:1 in den Handel. Die 100-Hz-Motion-Plus-Technologie soll für eine fließende Darstellung von Bewegungen sorgen. Weiterhin ist das Gerät mit Anschlussmöglichkeiten wie USB 2.0 und 3 x HDMI-1.3 ausgestattet. Gestochen scharfe Fernsehbilder liefert darüber hinaus Samsungs
Super-Clear-Panel-Beschichtung mit leuchtenden, natürlichen Farben. Die Fernseher der F8-Serie sollen in der zweiten Jahreshälfte zum Preis von 3.299,- Euro (LE-46F86BD ) und 2.599,- Euro (LE-40F86BD) auf den Markt kommen
Jezus wat een prijzen, voor de prijs van een 46 heb jij al een 52" van de m86.

Ik ben net nog bij micro electro geweest en verteld over de scart problemen rond de m86 serie. Ze waren zo vriendelijk om dit even te testen en kon geen problemen ondervinden. Dit is getest op een le37m86. ik weet niet of dat wat uitmaakt in vergelijking met de grotere schermen van dezelfde serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Anoniem: 221530 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 19:00:
[...]

Gisteren ben ik naar wijnegem shoppingcenter geweest, en daar stond jouw model te spelen, en mijn model stond er vlak langs(twas wel 40" versus 46") en ze waren op dezelfde bron aangesloten,
jouw model hing op scart (zelf gecheckt) en het was prachtig beeld, mijne hing op hdmi, was natuurlijk ook prachtig beeld, kan daar maar eens aan uit he 8)7

ik heb ook al vanalles zitten proberen natuurlijk, en ik heb hier ook nog een ps2 staan, en als ik dat geel,rood en wit kabeltje rechtstreeks in de tv steek, heb ik beduidend beter beeld dan via scart...

ik ben dan net nog maar eens teruggeweest naar de winkel, en nu komen ze morgen een ander scherm hangen waar een nieuwe beeldkaart insteekt

ik ben écht eens benieuwt of het nu beter gaat zijn :?
toch straf dat die mens van samsung afgelopen zaterdag niet op de hoogte was van dit probleem

en zaterdag kan ik eindelijk eens een ps3 uittesten op mijn LE40M86 :9

to be continued...

grtz
Ben ik even gelukkig dat ik dan toch voor de F-serie ben geweest. Ik had nog getwijfeld, omdat de F-serie een soort van buiten serie was en ik wist dat die snel ging verdwijnen. Ik stond ook een beetje twijfelachtig tegen zo'n serie dat niet de normale lijn volgt (wat voor materiaal steken ze er dan in?), maar de LE40F71 kreeg over het algemeen wel goeie commentaar overal. Als je op het internet gaat lezen, dan vind je over ieder model van ieder merk wel iets negatiefs te lezen.

Ik vraag me echt af hoe ze er dan bij Samsung bijkomen om in de M-serie scart-aansluitingen te steken die van lagere kwaliteit zijn dan die op de F-serie. Is dat om de kosten te besparen? Ook vreemd als je ziet dat ik m'n F71 nog gekocht heb voor 1500 euro en dat je voor de M86 2000 euro moet neertellen.

Raar... Raar... Raar... Wat je ook eens kan proberen, is eens een echt goeie scart-kabel proberen (die standaard kabel van de PS2 bvb is rotzooi en ik zou ook nooit zo gamen op m'n tv met die kabel, maar met een componentkabel is het dan wel weer te doen). Naja, als je toch een PS3 hebt, dan steek je die toch op HDMI en zal er geen probleem zijn (hoop ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Iemand ervaring met de LE37M86BD? http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le37m86bd.asp
Hoe ver zitten jullie van dit scherm af?

Hoe zit het met dode pixels tegenwoordig, komen die nog voor? of is dit iets uit het verleden?

[ Voor 44% gewijzigd door Fietsbel op 03-07-2007 11:49 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Ben inmiddels eigenaar van een vette LE46M86BD...

DVI -> HDMI-1 geeft met mijn mediacenter pc (ATi 1900XT) het probleem dat het beeld niet beeldvullend is. Bij inschakelen van JustScan (Alleen Scannen) wordt het zelfs nog kleiner.
DVI -> HDMI-2 heb ik nog niet uitgebreid getest, maar volgens mij is het ook hierop niet beeldvullend.

Samsung support gebeld en zij vertelde me inderdaad dat je daar de VGA poort voor moet gebruiken. Staat inderdaad ook in de handleiding. Mijn idee hierbij was dat ik op de VGA poort met 1920-1080 ghosting van bijvoorbeeld de iconen van Windows zou krijgen. Ik kan meedelen dat het dus 1:1 pixelperfect is met VGA en dus kraakhelder! _/-\o_ Met dezelfde kabel op een Dell 2407 had is namelijk wel last van ghosting (misschien meer interferentie...).
Mocht ik in de toekomst HDCP content willen afspelen via mijn Windows machine, zou ik de overscan wel graag weg willen hebben. MKV bestanden e.d. gaan nu in ieder geval Full HD over het scherm heen.
Wat ik overigens niet verwacht had, maar wel erg goed vind, is het feit dat alle inputs apart ingesteld kunnen worden betreffende kleur/verhouding/contrast. Zeker voor de PC ingang, omdat de kleuren dan bijna verzadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79610

Beste forum leden,

ik ben van plan om een lcd voor me slaapkamer aan te schaffen allen zit ik met een probleem waar ik niet helemal uit kan komen.(Zal wel echter niet de enige zijn) :) Mijn budget is rond 500 euro
Ik heb een aantal lcd'tjes op het oog.

LE26S81B
(http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le26s81b.asp)
LE27S73B
(http://www.rebelio.nl/app...ieskeurig&productId=37671)
LE26S86B
(http://www.rebelio.nl/app...ieskeurig&productId=37784)
Toshiba 32C3000 (deze prijs ligt wel iets hoger)
(http://www.kieskeurig.nl/...0F4A8C12572AA004D25C7.htm)

Enige wat ik veel over las is het last hebben van clouds en ghost.
Komt dit vaak voor in de Samsungs. Of kan ik beter naar LG gaan.
Het gaat om dat meer voor me X360 is en dat het puur om de beeld kwaliteit gaat.
Graag reacties.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 79610 op 03-07-2007 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Ghosting is bij mij alleen waar te nemen op bepaalde zenders (RTL 7 Wimbledon) en dan alleen op de SCART.
Xbox 360 werkt perfect via vga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Heeft niemand z'n tv aan de muur hangen en zo in de knoop is gekomen met uitstekende stekkers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dikkie schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:19:
Ghosting is bij mij alleen waar te nemen op bepaalde zenders (RTL 7 Wimbledon) en dan alleen op de SCART.
Xbox 360 werkt perfect via vga.
Ik wist dus niet dat het aan de zender lag dat ghosting. Dacht eerder aan de tv. :?
Dus het maakt niet uit welke ik van ze neem ze zijn allemaal te doen. :/
Bedankt voor je reactie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145809

Nu heb ik al verschillende keren problemen met xbox360 en VGA voorbij zien komen, maar ik vroeg mij af of ik het zelfde probleem heb. Mijn firmware is T-TLDMPEUD-1008, T-BDPMPEUS-1004.

In mijn eerste poging kon ik maximaal 1280 x 1024 kiezen, na het aansluiten van mijn Media PC op 1920 x 1080, kon ik bij de xbox360 ook 1920 x 1080 kiezen echter schakelt de TV (LE40M86BD) na enkele seconden 'uit', de power indicator knippert.

Is dit een probleem met de firmware of heb ik een ander probleem?

De PS3 1080P via HDMI en xbox360 1080P via component geven geen probleem.

Als je op de xbox360 echter via component HD-DVD gaat kijken wordt het 1920 x 1080i, daarom wil ik de xbox360 via VGA aansluiten om het maximale eruit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:57
Ik was afgelopen weekend voor het eerst even gaan kijken naar de LE32R81B maar ik vindt die plastic rand eronder echt niet mooi. Is dit hetzelfde als bij de LE32R82B?

Is er iemand die de LE32R82B heeft ? Zo ja kan je dan eens een wat groter plaatje posten (ook voor in de TS ms ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
_Brake_ schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:47:
Heeft niemand z'n tv aan de muur hangen en zo in de knoop is gekomen met uitstekende stekkers?
Ik heb een Vogels ophang systeem, en daar zit genoeg ruimte achter voor de bekabeling en aansluitingen

http://vogels.com/detail....D=31&ChildID=80&PlineId=0
Anoniem: 79610 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:54:
[...]

Ik wist dus niet dat het aan de zender lag dat ghosting. Dacht eerder aan de tv. :?
Dus het maakt niet uit welke ik van ze neem ze zijn allemaal te doen. :/
Bedankt voor je reactie. ;)
Of het aan de zender ligt weet ik niet precies. Maar het valt wel op dat het bij donkere achtergronden aanwezig is (wimbledon heeft die donkergroene muren).
Anoniem: 145809 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:03:
Nu heb ik al verschillende keren problemen met xbox360 en VGA voorbij zien komen, maar ik vroeg mij af of ik het zelfde probleem heb. Mijn firmware is T-TLDMPEUD-1008, T-BDPMPEUS-1004.

In mijn eerste poging kon ik maximaal 1280 x 1024 kiezen, na het aansluiten van mijn Media PC op 1920 x 1080, kon ik bij de xbox360 ook 1920 x 1080 kiezen echter schakelt de TV (LE40M86BD) na enkele seconden 'uit', de power indicator knippert.

Is dit een probleem met de firmware of heb ik een ander probleem?

De PS3 1080P via HDMI en xbox360 1080P via component geven geen probleem.

Als je op de xbox360 echter via component HD-DVD gaat kijken wordt het 1920 x 1080i, daarom wil ik de xbox360 via VGA aansluiten om het maximale eruit te halen.
Je hebt een oude firmware.
Even bellen met Samsung en vragen voor een firmware update. Tevens vermelden van je problemen.

Vraag wel eerst even of die nieuwe firmware al gereleased is aan de monteurs anders komen ze namelijk, zoals in mijn geval, voor niets.

Versie 2000 is de nieuwste firmware atm, alleen was die vorige week iig nog niet in het bezit van de monteurs.

Het uitschakelen van je TV in VGA mode is normaal. Als het geen/verkeerd signaal ontvangt gaat deze in semi-standby -> rode ledje knippert

Edit:
Trouwens, waarschijnlijk heb je ook een oude printplaat (laatste regel -> waarschijnlijk 1004 terwijl 1011 de nieuwste is).
Op dit moment kan je namelijk geen 24hz via de ps3 krijgen en dat kan bij het bekijken van blu-ray films nogal hinderlijke "judder" veroorzaken. De nieuwe printplaat icm nieuwe firmware verhelpt dit probleem, maar ook hier geld dat deze onderdelen nog niet bij de monteurs aanwezig zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Dikkie op 03-07-2007 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Dikkie schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:46:
[...]

Ik heb een Vogels ophang systeem, en daar zit genoeg ruimte achter voor de bekabeling en aansluitingen

http://vogels.com/detail....D=31&ChildID=80&PlineId=0
Ik heb daar dus het kleine broertje van (VFW 040), maar bij mij komt de VGA kabel tegen de muur?

Welke kabels heb jij aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Tevens de VGA, maar deze komt idd tegen de muur aan, precies op maat iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
oei, relaxed! welke is dat dan? zou je er een foto van kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dikkie schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:46:

[...]

Of het aan de zender ligt weet ik niet precies. Maar het valt wel op dat het bij donkere achtergronden aanwezig is (wimbledon heeft die donkergroene muren).
En met welke scherm heb jij dit ervaren?
Ik heb liever eentje waar je liever helemaal geen last van zou hebben want, zoiets kopen is niet echt goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145809

Dikkie bedankt voor de info, zal contact opnemen met Samsung over de Firmware en de printplaat.

Overigens heb ik bij BluRay via de PS3 1920x1080 @ 24Hz, nieuwe firmware voor PS3 heeft veel meer instel mogelijkheden.
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.