[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 7

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 49.337 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 232771

Ik ben er zo goed als uit,

ik ga een Samsung LE37M86B halen

is er iemand die deze tv ook heeft ?
en zo ja,

zie je verschil als je een game op de xbox in 1080P speelt met 720P ?
(is het echt waarneembaar als er een verschil is ?)

Produceert hij veel warmte ?
(ik heb niet zo n hele grote kamer)

hoe dicht zit je erop ?
(ik zit er ongeveer 2 meter vanaf,is dit genoeg? en krijg je op den duur geen last van je ogen of hoofdpijn ?)

heeft iemand de ingebouwd digitenne tuner al gebruikt ?

en heeft iemand zijn pc erop aangesloten ?
en kon je de resoluties onafhankelijk van mekaar selecteren ?

alvast bedankt voor de reply's

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-06 21:01
Ik ben het met hem eens, ik vraag me ook af waarom mensen een full hd televisie kopen en dan analoge televisie gaan kijken met een scart.
Dan had je een hd ready plasma moeten kopen, had je èn een beter sd beeld èn n fantastisch hd beeld.

Geen content? Ikzelf heb een xbox360 voor hd gaming en heb daarbij een hd dvd-speler gekocht voor maar €150,-. Ik vind t echt geen geld en King Kong van Peter Jackson is fenomenaal op hd dvd.
Anderen hebben een ps3 met daarin meteen n blu-ray speler. Trouwens, die toshiba hd dvd-speler kost ook maar €300.

Morgen ga ik langs de winkel om n samsung digitale hd decoder te kopen (€220,- + €30 voor n card) en dan heb je n decoder met hdmi. Bij casema krijg je dan zonder extra kosten alle zenders in digitale kwaliteit en iets van 4 zenders in hd (720p en 1080i) waaronder national geographic en discovery channel hd.

Ieder zn keus, maar ik vind het raar dat mensen met n full hd gaan zitten klagen dat hun sd zenders er niet zo mooi uitzien...ja duh!
Maar ze zijn wèl alvast voorbereid op de toekomst 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-06 20:47
Ferry34 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 23:33:
Ik ben het met hem eens, ik vraag me ook af waarom mensen een full hd televisie kopen en dan analoge televisie gaan kijken met een scart.
Omdat het soms niet mogelijk is om het anders aan te sluiten. Zit je in een UPC gebied heb je dus gewoon pech. Of overstappen naar Digitenne :'( of Schotel
Dan had je een hd ready plasma moeten kopen, had je èn een beter sd beeld èn n fantastisch hd beeld.

Geen content? Ikzelf heb een xbox360 voor hd gaming en heb daarbij een hd dvd-speler gekocht voor maar €150,-. Ik vind t echt geen geld en King Kong van Peter Jackson is fenomenaal op hd dvd.
Anderen hebben een ps3 met daarin meteen n blu-ray speler. Trouwens, die toshiba hd dvd-speler kost ook maar €300.
Agree, heb zelf een PS3 en games + blu-ray + upscaled dvd zien er werkelijk :9~ :9~ uit...
Morgen ga ik langs de winkel om n samsung digitale hd decoder te kopen (€220,- + €30 voor n card) en dan heb je n decoder met hdmi. Bij casema krijg je dan zonder extra kosten alle zenders in digitale kwaliteit en iets van 4 zenders in hd (720p en 1080i) waaronder national geographic en discovery channel hd.
Mazzelaar... Zou graag willen dat ze voor kabel hetzelfde gaan doen als voor telefonie gedaan is, het is natuurlijk van de zotte dat je niet kan kiezen maar "vast" zit aan je lokale aanbieder..
Ieder zn keus, maar ik vind het raar dat mensen met n full hd gaan zitten klagen dat hun sd zenders er niet zo mooi uitzien...ja duh!
Zelf zeur ik niet, wellicht heb ik mazzel maar vindt SD en gewoon goed uitzien (lees niet slechter als op mijn 3jaar oude Philips 82cm crt) heb de UPC mediabox wel middels een goede scart kabel aangesloten op ext1 (rgb)

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 02:26
Is 2.5% overscan op component voor een XBOX360 niet wat veel? Lijkt me aardig storend, en ik hoor nog geen berichten dat dit opgelost wordt met een firmware update. Kan iemand hier meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217221

Anoniem: 232771 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 19:45:
Ik ben er zo goed als uit,

ik ga een Samsung LE37M86B halen

is er iemand die deze tv ook heeft ?
en zo ja,

zie je verschil als je een game op de xbox in 1080P speelt met 720P ?
(is het echt waarneembaar als er een verschil is ?)

Produceert hij veel warmte ?
(ik heb niet zo n hele grote kamer)

hoe dicht zit je erop ?
(ik zit er ongeveer 2 meter vanaf,is dit genoeg? en krijg je op den duur geen last van je ogen of hoofdpijn ?)

heeft iemand de ingebouwd digitenne tuner al gebruikt ?

en heeft iemand zijn pc erop aangesloten ?
en kon je de resoluties onafhankelijk van mekaar selecteren ?

alvast bedankt voor de reply's
Hoi,
Ik heb een LE37M87BD. Op het randje na hetzelfde als de 86. Ik heb hem nu ongeveer 2 maanden en prima tevreden. Ik heb totaal geen problemen met banding, clouding of wat dan ook. Ik gebruik een Humax PVR voor digitale tv over scart (wel ok scartkabels gekocht), een pioneer DVD speler over scart en een XBox 360 over HDMI.

De interne tuner gebruik ik niet. Krijg via de normale kabel tv dramatisch beeld. Via de digitale ontvanger is het (afhankelijk van het programma) prima kijken. Soms wat last van digitale ruis, maar dat is meestal bij oudere programma's (lijkt het). Voetbal en andere snel bewegende zaken zien er meestal goed uit.

DVD speler gerbuik ik sinds de komst van de 360 niet meer zo vaak. 360 zorgt voor een uitstekend beeld. Zeker als ik er 1080p WMVHD bestanden op afspeel. Echt fenomenaal mooi en scherp beeld.
Games zijn ook supermooi. Ik kan geen vergelijk geven met 720p, maar de Xbox in combinatie met deze tv is een hele goede.

Hij wordt wel aardig warm, maar door onze kamergrootte is dit geen probleem.

Alleen het geluid vind ik voor een dergelijke tv ronduit slecht. Heb alles nu wel via mijn versterker aangesloten, maar geluid via de tv zelf is echt dramatisch. Als hij iets te hard staat klinken de speakers gewoon overbelast.

Ik zit er ongeveer 2,5 a 3 meter vanaf en dat is prima te doen.

Ik heb mijn laptop via HDMI -> DVI kabel erop aangesloten gehad en dat zag er ook prima uit. Heb niet zulke hoge eisen aan een dergelijke verbinding, en heb ook niet alle instellingen geprobeerd. Met justscan kreeg ik gewoon volledig beeld. Geen problemen gevonden of dingen die me irriteerden.

Al met al de aanschaf meer dan waard geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:30
Anoniem: 217221 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 12:11:
[...]
Alleen het geluid vind ik voor een dergelijke tv ronduit slecht. Heb alles nu wel via mijn versterker aangesloten, maar geluid via de tv zelf is echt dramatisch. Als hij iets te hard staat klinken de speakers gewoon overbelast.
Ga dan eens kijken bij de geluidsinstellingen. Ikzelf heb dit ook bij een bepaalde instelling. Volgens mij de optie waarmee je het geluidsniveau altijd hetzelfde houdt (voor reclames e.d. welke altijd een stukje harder zijn). Probeer in iedergeval een aantal van die geluidsopties te wisselen op het moment dat je er last van hebt, bij mij is het nu weg.

Ik ga vanavond of binnenkort in iedergeval eens kijken of het banding probleem zich ook voordoet bij de DVD-speler en de PS2. Daarnaast eens kijken of ik de Mediabox op de andere SCART aan kan sluiten. Als het probleem blijvend is, dan ga ik maar eens contact opnemen met Samsung. Het kan bij mij net zo goed de kabel van de UPC-box zijn die niet helemaal lekker is of goed zit.

[ Voor 21% gewijzigd door Arunia op 14-09-2007 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221993

Wat is precies je argument? Zelf heb ik al aangegeven dat ik mijn xbox erop aansluit (we kunnen het erover eens zijn dat de gaming content prima op orde is), maar het zal je niet ontgaan zijn dat er slechts 4 hd kanalen zijn waar je nog dik voor moet betalen en dat er nog geen industrie brede standaard is gekozen voor de HD technologie.

" In de strijd om de opvolger van de DVD, die loopt tussen Blue-ray en HD-DVD, hebben Paramount en Dreamworks besloten partij te kiezen voor de laatste door toekomstige films exclusief op HD-DVD uit te brengen. ".

Dan zit je lekker met blu-ray, of niet soms?

Verder kijk ik overigens digitale televisie, maar mijn recorder/decoder heeft geen hdmi aansluiting, dus moet ik scart gebruiken (of zal ik die 400euro gewoon als verloren beschouwen?).

De vergelijking tussen Hd ready en Full HD ontgaat mij volledig, de resolutie van HD ready is simpelweg lager en daarmee inferieur. Het 'geklaag' waar je naar refereert komt voor uit defecte scart aansluitingen. Ik dacht dus inderdaad de keus te hebben, zoals je zelf zegt, om op een geschikt moment over te gaan naar HDMI randapparatuur, maar volgens jou is dit blijkbaar niet gegrond.

overigens is de 720p en 1080i kwaliteit van de HD kanalen die je noemt nog een stuk minder dan 1080p Full hd kwaliteit, maar goed.

mvgrrrrrr
Syg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217221

Arunia schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 13:09:
[...]

Ga dan eens kijken bij de geluidsinstellingen. Ikzelf heb dit ook bij een bepaalde instelling. Volgens mij de optie waarmee je het geluidsniveau altijd hetzelfde houdt (voor reclames e.d. welke altijd een stukje harder zijn). Probeer in iedergeval een aantal van die geluidsopties te wisselen op het moment dat je er last van hebt, bij mij is het nu weg.
Ik heb weken zitten stoeien met de instellingen van het geluid, maar ik krijg het niet goed. Heb alle instellingen van de equalizer zo'n beetje gehad, maar weinig succes. Uiteindelijk dus alles maar via mijn versterker laten lopen. Direct vanuit mijn Humax PVR krijg ik prima geluid. Ik zal er nog eens een keer naar kijken want ik kan me niet voorstellen dat een tv voor dit geld zo'n drama geluid produceert.

Alleen moet ik nu wel 3 afstandbedieningen gebruiken. 1 voorhet geluid, 1 om te zappen op de humax en 1 voor de tv om eventueel naar andere bron of beeldweergave over te schakelen. Maar ik heb nu een Logitec 985 afstandbediening besteld, dus van die problemen hoop ik ook snel af te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 221993 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 13:19:
[...]

Wat is precies je argument? Zelf heb ik al aangegeven dat ik mijn xbox erop aansluit (we kunnen het erover eens zijn dat de gaming content prima op orde is), maar het zal je niet ontgaan zijn dat er slechts 4 hd kanalen zijn waar je nog dik voor moet betalen en dat er nog geen industrie brede standaard is gekozen voor de HD technologie.

" In de strijd om de opvolger van de DVD, die loopt tussen Blue-ray en HD-DVD, hebben Paramount en Dreamworks besloten partij te kiezen voor de laatste door toekomstige films exclusief op HD-DVD uit te brengen. ".

Dan zit je lekker met blu-ray, of niet soms?

Verder kijk ik overigens digitale televisie, maar mijn recorder/decoder heeft geen hdmi aansluiting, dus moet ik scart gebruiken (of zal ik die 400euro gewoon als verloren beschouwen?).

De vergelijking tussen Hd ready en Full HD ontgaat mij volledig, de resolutie van HD ready is simpelweg lager en daarmee inferieur. Het 'geklaag' waar je naar refereert komt voor uit defecte scart aansluitingen. Ik dacht dus inderdaad de keus te hebben, zoals je zelf zegt, om op een geschikt moment over te gaan naar HDMI randapparatuur, maar volgens jou is dit blijkbaar niet gegrond.

overigens is de 720p en 1080i kwaliteit van de HD kanalen die je noemt nog een stuk minder dan 1080p Full hd kwaliteit, maar goed.

mvgrrrrrr
Syg
Jij denkt misschien dat hd ready inferieur is aan full hd, maar ik kan je meteen vertellen dat mn hdready plasma een vele malen mooier beeld gaf icm xbox360, dan de full hd lcd van Samsung. Ja het de xbox360 op 1080p gezet bij de samsung.
Ik liet me ook altijd gek maken door specs, nu weet ik beter.

Dat je decoder geen hdmi aansluiting hebt dat is jammer, maar als je toch niet van plan was om deze te vervangen, dan had ik gewoon geen full hd gekocht.
Ook digitale tv is sd, doet gewoon max 575 lijnen (ongeveer uit mn hoofd), is dus minimaal de helft minder als de hd decoder zal laten zien op mijn inferieure plasma :+

Ik val je overigens niet aan, ik vind het ook raar dat men niet kan kiezen tussen kabelaars zoals je wel kunt kiezen met telefoon of internet. Ik mag me dus gelukkig prijzen dat casema de hd zenders zonder extra kosten doorgeven, net als de digitale zenders.
Ook het hele blu-ray en hd dvd is balen. Ik ben blij dat paramount en dreamworks nu ook hd dvd gaat uitbrengen en gelukkig dat sommige films op beide format komen, maar helaas kan ik ook sommige films niet zien op hd dvd zoals ice age.

Maar ik blijf t vreemd vinden dat men n full hd koopt, terwijl heel veel mensen er totaal geen content voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225601

Voor de mensen die nog wel intresse hebben voor de "SCART BATTLE" met Samsung hier even een korte update.

Ik ben gisteren gebeld door het hoofdkantoor. Kreeg de mededeling dat alles nu netjes in 1 dossier zit en er volgende week naar gekeken wordt mbt een oplossing. Geld terug of een HDMI decoder is mijn voorstel naar Samsung. Ik heb ze tot 21 september de tijd gegeven.
Nu maar hopen dat ze weer niet met 1 of ander lulverhaal komen.
Sterker nog... ik heb al zovaak gemaild en gebeld naar de service desk dat ik vandaag nog dit mailtje als reply kreeg: TE GRAPPIG gewoon!!!!
======================================
Geachte heer Vrolijk,

Zoals beloofd heb ik het voor u nagevraagd.

Het probleem dat u ondervindt met het beeld is op te lossen door een goed afgeschermde scart-kabel aan te schaffen. In dat geval heeft u geen andere digitale ontvanger nodig om geen storing met het beeld te hebben.

Mocht u nog vragen hebben dan verneem ik dat graag van u.

Met vriendelijke groet,

.......... (naam even weggehaald)
Samsung Electronics

=====================================
Hoe dom kun je nou zijn als het probleem inmiddels bekend is, de voeding zit te dichtbij en is niet genoeg afgeschermd. Ontwerpfout dus. Aan wie heeft ze dit dan nagevraagd en wie geeft daar dan nog zo'n antwoord. Zit ik mijzelf hierover op te winden .......... yes I am!!

Maar goed... even afwachten wat er volgende week vanuit hoofdkantoor komt.

Anoniem: 232530

Ik heb een Samsung LE32R83B en hij bevalt mij tot dus ver prima.

Alleen even een vraag. Ik lees over clouding en zag ook ergens een screenshot ervan. Dat heb ik gelukkig niet, allerlei witte plekken over het gehele scherm, maar wat mij opvalt is dat als ik de TV aanzet ik rechtsbovenin even een kleine lichtere plek zie als ik tussen de twee kanalen door kijk en dus je even een zwart beeld krijgt. Ik zie ze niet bij TV beelden hoor, daar komt het niet doorheen ofzo. Dat plekje verdwijnt geheel na zo'n 10 minuten als de TV warm is. Dan is het beeld op bv een preview verlopen kanaal weer mooi pikzwart. (op zo'n kanaal kan je het altijd het beste zien)

Herkent iemand dit? en het zal dan wel geen kwaad kunnen neem ik aan? Het zal wel met de lampen te maken hebben die even warm moeten worden ofzo?

groetjes
Loes

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 232530 op 15-09-2007 09:07 ]

Ferry34 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 19:04:
[...]

Maar ik blijf t vreemd vinden dat men n full hd koopt, terwijl heel veel mensen er totaal geen content voor hebben.
Het ding is dat je gewoon heel lang met een tv doet. Ik tenminste. HD beschouw ik nu als de beste koop en het zal een hoop moois gaan brengen de komende x jaar. Misschien wat overdreven maar mijn vorige tv heb ik geloof ik 15 jaar mee gedaan..

Ik heb overigens begrepen dat op de tech beurs in Duitsland bijna alle fabrikanten met blu-ray appratuur aan het showen waren...

[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 221993 op 15-09-2007 10:55 ]

• Nelis00
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-06 06:38
Oke, de 40R81 is besteld... Eindelijk...
Nu zou ik hem wel aan de muur willen bevestigen en ben ik dus op zoek naar een goede muurbeugel. Vogels, is hét merk op dat gebied, dat weet ik. Ik hoef hem niet te kunnen kantelen, gewoon hangen en blijven hangen maar er zal dus af en toe wel eens een kabeltje verstoken moeten worden.

Kan dat eventueel met bijvoorbeeld deze steunen?

Vogels VFW 6305

Of deze

Vogels VWF 040

Of zou ik dan meteen een beugel nodig hebben die alle kanten op kan draaien en een paar honderd euro kost? Graag jullie bevindingen.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-06 22:58
Wat vinden jullie van de samsung bd p1400 Bluray speler ?

http://www.hdtvnieuws.nl/...00-en-ht-bd2-introductie/

je kan hem al kopen voor 350 bij een webshop :)

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-06 23:02
Mektheb schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 15:09:
Wat vinden jullie van de samsung bd p1400 Bluray speler ?

http://www.hdtvnieuws.nl/...00-en-ht-bd2-introductie/

je kan hem al kopen voor 350 bij een webshop :)
Wat moeten wij ervan vinden ? Hij is nog niet uit...

Heb eindelijk LE52M87 besteld, ben benieuwd hoe hij zal bevallen !

• Ferry34
Anoniem: 221993 schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 10:54:
[...]

Het ding is dat je gewoon heel lang met een tv doet. Ik tenminste. HD beschouw ik nu als de beste koop en het zal een hoop moois gaan brengen de komende x jaar. Misschien wat overdreven maar mijn vorige tv heb ik geloof ik 15 jaar mee gedaan..

Ik heb overigens begrepen dat op de tech beurs in Duitsland bijna alle fabrikanten met blu-ray appratuur aan het showen waren...
Met mn vorige tv, een 30 inch van Iiyama, heb ik 2 tot 2.5 jaar mee gedaan. Op dit moment gaf deze 50 inch hd-ready plasma voor de dingen die ik ermee doe, het mooiste beeld.
Wie weet wordt dat over 2 jaar weer anders en krijg je zóveel 1080p content wat dan ook nog mooier wordt weergegeven, dat ik dit scherm naar de huiskamer gaat en ik voor t gamen n ander scherm koop. (sinds ik ben verhuisd en nu dus groter ben gaan wonen, lijkt mn 72 cm crt door de grotere kijkafstand nu wel erg klein ;)
Ik vind plasma dus mooier, maar ik zag het filmpje op de site van Philips met die aurea
http://www.aurea.philips.com/?lang=nl_nl
en dat vind ik toch wel bijzonder mooi. Als ze hier n plasma van gaan uitgeven, dan wil ik wel s gaan kijken hoe dat met gamen gaat :)
Dat ambilight is n mooi iets, maar de huidige ambilight vind ik veel te zwakjes. Dit aurea is andere koek, ik geloof iets van 126 leds! En die rand is ook prachtig.

De ontwikkelingen op tv gebied gingen jaren lang er langzaam, maar de laatste jaren gaat t toch wel heel erg hard. Wat nu bijvoorbeeld full hd is, is misschien over 5 jaar al ingehaald door n nog hogere resolutie of andere tv techniek met n enorm contrast.

[ Voor 5% gewijzigd door Ferry34 op 15-09-2007 16:29 ]

• Mektheb
Armo schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 16:17:
[...]

Wat moeten wij ervan vinden ? Hij is nog niet uit...

Heb eindelijk LE52M87 besteld, ben benieuwd hoe hij zal bevallen !
Uuhm misschien mooi design ? , uuhm Goedkoop ? eerst kon je beter een ps3 kopen nu komt samsung met cheapo Bluray en de Combo speler met Hd-dvd+bluray hebben ze ookal aangekondigd ik vind het wel wat hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Is er al bekend of ze van de F96 (met LED-backlight) serie ook kleinere modellen (40"oid) gaan maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232530

Anoniem: 232530 schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 09:01:
Alleen even een vraag. Ik lees over clouding en zag ook ergens een screenshot ervan. Dat heb ik gelukkig niet, allerlei witte plekken over het gehele scherm, maar wat mij opvalt is dat als ik de TV aanzet ik rechtsbovenin even een kleine lichtere plek zie als ik tussen de twee kanalen door kijk en dus je even een zwart beeld krijgt. Ik zie ze niet bij TV beelden hoor, daar komt het niet doorheen ofzo. Dat plekje verdwijnt geheel na zo'n 10 minuten als de TV warm is. Dan is het beeld op bv een preview verlopen kanaal weer mooi pikzwart. (op zo'n kanaal kan je het altijd het beste zien)

Herkent iemand dit? en het zal dan wel geen kwaad kunnen neem ik aan? Het zal wel met de lampen te maken hebben die even warm moeten worden ofzo?

groetjes
Loes
Even mijzelf quoten ;) Herkent iemand bovenstaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233386

Wat een zooitje daar bij Samsung zeg !!
Ik heb dus ook het banding probleem via scart en ik heb bij mijn eerste telefoongesprek al aangegeven dat het "het bekende scart euvel " is voor de le40M86BD.
Tot 2 keert toe is de monteur geweest en had er een nieuwe mainboard ingezet .. deze waren nog veel slechter dan degene die ik al had ... Monteur heeft advies gegeven aan Samsung om de tv te vervangen of te crediteren ... nu heb ik dus liever een nieuwe tv omdat ik hem goedkoop via het werk kon kopen.
Na weer kontakt met Samsung te hebben gehad zeiden ze me dat ik binnen 2 weken een antwoord zou krijgen of het geld terug of een goedwerkende nieuwe tv. Vind ik wel een goede oplossing ..
Tot mijn verbazing kreeg ik 2 dagen later weer een mail dat ze mijn tv aan het repareren zijn en wanneer hij goed was dat ik hem dan terug kreeg ????? TV staat gewoon bij mij thuis !! dus helemaal niet in het repaircenter ;-((

Ik weer een mail gestuurd en gezegd dat ik de 1e mail zou hanteren dus creditatie of vervangen en binnen 2 weken een antwoord. Hierop weer een mail ontvangen dat ze me geen tijdsbestek konden garanderen ??

Wederom gebeld en toen kreeg ik een gozer bij Samsung aan de lijn die niet wist wat banding was ;-(( dus hij navragen en ik kreeg doodleuk te horen dat het geen veelvoorkomend probleem zou zijn ??

Ik weer een mail gestuurd en ze gezegd dat er heel veel klachten bestonden en dat ze maar eens moesten googlen ofzo ...... "nee dat klopt niet wat er op internet staat want er is geen probleem met dit type tv en ik zou dus ook geen oplossing komen mbt banding via scart?"

5 minuten later kreeg ik weer een mail met het volgende "

Mijn excuses voor deze fout.
Helaas heb ik een leesfout gemaakt.

Men is bezig met een modificatie voor dit probleem en zodra deze er zal zijn, zal er contact met u opgenomen worden.
Het feit dat hiervoor geen tijdsbestek gegeven kan worden, blijft wel van kracht.

Samsung Electronics

8)7 8)7 :( :( |:( |:(

Wat een DRAKEN daar zeg !!!

Volgens mij krijgen ze ook een bonus ofzo als ze binnen een uur reageren ..... iedere als je een mail stuurt krijg ik deze melding terug "

Wegens een storing op de reparatiesite van ons reparatiecentrum, is het helaas niet mogelijk om informatie op te vragen met betrekking tot uw toestel.
Ik heb het nu voor u doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling om hier navraag naar te gaandoen.
Zodra ik meer weet, zal ik u hierover informeren.

Ik vertrouwerop u met dit antwoord van dienst te zijn. Indien u verdere vragen heeft, aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen."

Jullie horen het wel weer ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-06 14:28
Ik heb bij een kennis vorige week zijn LE40M86BD aangesloten op een media center pc via een DVI-HDMI kabel, resolutie 1920x1680, aangesloten op de HDMI2 aansluiting van de tv. Beeld bij gebruik van Media Center is goed, echter bij normaal Windows (Vista) gebruik niet helemaal mooi scherp. Heb eerder in dit topic gelezen dat dit waarschijnlijk met een VGA kabel beter gaat.

Wat echter nog het meest storende is, is dat na het zappen naar een ander kanaal (component of tv-kanaal), bij terugkomst op de HDMI2 aansluiting de tv het singaal van de pc niet meer oppikt, beeld blijft zwart. Pas als ik de HDMI kabel er even uittrek en er weer in steek komt het beeld van de pc weer terug.

Weet iemand hoe dit te verhelpen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115951

Anoniem: 100386 schreef op zondag 16 september 2007 @ 10:34:
Is er al bekend of ze van de F96 (met LED-backlight) serie ook kleinere modellen (40"oid) gaan maken ?
in de USA heb je ze als 40, 46, 52 en 70 inch.... dus waarschijnlijk komen deze modelen ook wel hier in de aanbieding vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225601

Anoniem: 233386 schreef op zondag 16 september 2007 @ 14:56:
Ik heb dus ook het banding probleem via scart en ik heb bij mijn eerste telefoongesprek al aangegeven dat het "het bekende scart euvel " is voor de le40M86BD.
Leef met je!
Heb dezelfde ervaringen. Als er bij meer bekend is meld ik het hier op de site!

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115951 schreef op maandag 17 september 2007 @ 10:55:
[...]

in de USA heb je ze als 40, 46, 52 en 70 inch.... dus waarschijnlijk komen deze modelen ook wel hier in de aanbieding vermoed ik.
Top, thx voor je antwoord (dacht al: Niemand is mijn vraag opgevallen ;) )

Hopelijk zullen ze redelijk snel verschijnen zodat ik er serieus naar kan gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44068

Anoniem: 225601 schreef op maandag 17 september 2007 @ 12:13:
[...]

Leef met je!
Heb dezelfde ervaringen. Als er bij meer bekend is meld ik het hier op de site!

Succes!
Zelfde hier, maar bij mij verticaal bewegende, horizontale balken op alle aansluitingen (maar alleen bij 50hz bronnen...). Monteur kon niks anders doen dan zeggen dat ik Samsung moet lastig vallen. Hopelijk wordt er wel wat aan gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142076

RoccoS schreef op zondag 16 september 2007 @ 19:59:
Ik heb bij een kennis vorige week zijn LE40M86BD aangesloten op een media center pc via een DVI-HDMI kabel, resolutie 1920x1680, aangesloten op de HDMI2 aansluiting van de tv. Beeld bij gebruik van Media Center is goed, echter bij normaal Windows (Vista) gebruik niet helemaal mooi scherp. Heb eerder in dit topic gelezen dat dit waarschijnlijk met een VGA kabel beter gaat.

Wat echter nog het meest storende is, is dat na het zappen naar een ander kanaal (component of tv-kanaal), bij terugkomst op de HDMI2 aansluiting de tv het singaal van de pc niet meer oppikt, beeld blijft zwart. Pas als ik de HDMI kabel er even uittrek en er weer in steek komt het beeld van de pc weer terug.

Lijkt op een slechte "handshake" tussen de hdmi bron en je LCD. Is een probleem wat wel vaker voorkomt. Heb zelf een oppo DVD speler die dat ook heeft gehad, is in een nieuwere firmware aangepast. Is er voor je LCD of voor je Media Center wellicht nieuwere firmware die dit aanpast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-06 09:35
Anoniem: 44068 schreef op maandag 17 september 2007 @ 16:29:
[...]

Zelfde hier, maar bij mij verticaal bewegende, horizontale balken op alle aansluitingen (maar alleen bij 50hz bronnen...). Monteur kon niks anders doen dan zeggen dat ik Samsung moet lastig vallen. Hopelijk wordt er wel wat aan gedaan...
Sorry voor mijn leek-heid, maar welke bronnen werken allemaal op deze verversing snelheid? Morgen is mijn LE37M86B binnen bij de winkel. Ik ben erg benieuwd naar evt. banding problemen. Luckily mag ik daar het scherm eerst testen voordat ik het de auto inlaad. Neem dvd spelertje mee om te testen op het banding probleem. Ik neem aan dat ik het gelijk moet opmerken als het probleem aanwezig is?

Ook even met betrekking tot het onscherpe beeld wanneer je een pc aansluit op het scherm. Ik wilde ook morgen een DVI -> HDMI kabel gaan oppikken na de arbeid. Blijkbaar kan ik beter voor een DVI -> VGA kabel gaan? Iemand anders dan RoccoS een reactie? Waarom is de LCD tv (of zijn LCD tv's) uberhaupt niet uitgerust met een DVI ingang?

Morgen als alles up and running op mn kamer staat zal ik zeker even laten weten hoe het met mijn scherm gesteld is.

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arrahant schreef op maandag 17 september 2007 @ 20:43:
[...]

Sorry voor mijn leek-heid, maar welke bronnen werken allemaal op deze verversing snelheid? Morgen is mijn LE37M86B binnen bij de winkel. Ik ben erg benieuwd naar evt. banding problemen. Luckily mag ik daar het scherm eerst testen voordat ik het de auto inlaad. Neem dvd spelertje mee om te testen op het banding probleem. Ik neem aan dat ik het gelijk moet opmerken als het probleem aanwezig is?
Ik heb een Philips upscaling DVD speler die via HDMI is aangesloten. Deze heeft een aantal display modi, 480p/576i/720p/1080i@50hz en 60hz. Verder een samsung HDTV decoder (720p/1080i 50hz) via HDMI en een Wii (480p 50hz, en bij GC spellen 576i 50/60hz) via component. Al deze apparaten geven op 50hz problemen, als de backlight op < 10 (max) staat. Op 60hz is er niks aan de hand, het probleem is dus ook alleen 'vervelend' voor de HDTV decoder en m'n Wii in progressive mode.

Samsung monteur kon mij niet meer vertellen dan dat het aan de voeding lag. Ik vraag me echter af hoe dat dan kan verklaren dat ik er op 60hz geen last van heb.

In een lichte omgeving vind ik het trouwens lastiger om te zien of er problemen zijn met banding (en clouding), dus als je gaat testen, probeer dat dan in een zo'n donker mogelijke omgeving. Probeer ook meerdere instellingen, dynamic contrast en backlight op hoog maskeren sommige effecten blijkbaar, terwijl dit juist wel weer de clouding verergert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan je die Wii en die decoder niet op PAL zetten ? Dan sturen ze alleen PAL uit (25 of 50 Hz), want ik denk dat je TV ook op PAL is ingesteld (dus op 25 of 50 Hz).

Althans, da's een gok ik ik zo maak op basis van je vehaal (zonder kennis van de TV, de Wii en/of de decoder dus ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-06 14:23

Tijntje

Hello?!

Zojuist gebeld met Samsung over het probleem bij het afspelen van DVD's.
Zoals ik al eerder had aangegeven heb ik bij het afspelen van DVD's last van judder bij panning.
Dit heb ik zowel bij mij KISS die via RGB scart is aangesloten als bij mijn Xbox 360 die via component is aangesloten.

Nu vertelt Samsung mij dat dit komt omdat ieder apparaat een code heeft die moet zorgen dat het beeld goed wordt weergegeven.
Wat een totale bullshit bij mijn weten.

Heeft iemand een idee waar het door kan komen?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 10:39:
Kan je die Wii en die decoder niet op PAL zetten ? Dan sturen ze alleen PAL uit (25 of 50 Hz), want ik denk dat je TV ook op PAL is ingesteld (dus op 25 of 50 Hz).

Althans, da's een gok ik ik zo maak op basis van je vehaal (zonder kennis van de TV, de Wii en/of de decoder dus ;))
De Wii geeft sowieso alleen PAL output (480p@50hz of 576i@50/60hz), de decoder is gok ik ook PAL. En PAL/NTSC zegt verder weinig over refreshrates zover ik weet, ze ondersteunen beide verschillende rates, alleen de kleuren encodering is verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-06 13:35
RoccoS schreef op zondag 16 september 2007 @ 19:59:

Vind het knap dat je dit op het beeld getoverd krijgt:

resolutie 1920x1680 : vandaar dat het beeld onscherp is.1920*1080 zou beter zijn :P

Je kan proberen Justscan aan te zetten op de TV in in windows cleartype aan te zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door wimpie007 op 18-09-2007 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44068 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 16:48:
[...]

De Wii geeft sowieso alleen PAL output (480p@50hz of 576i@50/60hz), de decoder is gok ik ook PAL. En PAL/NTSC zegt verder weinig over refreshrates zover ik weet, ze ondersteunen beide verschillende rates, alleen de kleuren encodering is verschillend.
Jazeker wel;
480p is een NTSC resolutie, en die komt in principe alleen voor op 23,796 fps wat dan weer door "pull up" wordt uitgezonden als 29,97fps. Meestal wordt NTSC 480i alleen uitgezonden in 59,94 fields per sec (29,97 fps de-deinterlinieerd dus). Je ziet de 60Hz heeft duidelijk (op een paar duidenden fps na) te maken met NTSC.

PAL daarentegen is altijd met 576 beeldlijnen, in een meervoud van 25 fps (dus 576p op 25 fps en 576i op 50 fields per seconde).

De dingen die aangeeft zijn dus sowieso fout: 480p@50 zou niet mogen gestaan, net als 576p@60.

Overigens: Omrekenen van NTSC naar PAL is iets waar vele beeldprocessoren zich compleet op fout rekenen, omdat vaak inhoud dat er ge-deinterlinieerd moet worden, vervolgens een pull-down moet worden gedaan, en daarna moet er een 4% snelheidsverhoging worden gedaan ... zonder de audio-synchronisatie te verliezen. Dit proces kost zelfs een verschrikkelijke hoeveelheid rekenkracht op een GPU geassisteerde PC (en dan gaat het soms niet eens real-time bij hoge resoluties). Kortom: Vergeet het maar dat je TV dat goed doet.

Het is dus echt wel degelijk van belang dat je je instelling helemal goed hebt.

Er zijn natuurlijk nog meer veschillen tussen PAL en NTSC, zoals verschillen in kleurruimte. Daarnaast zijn sommige TV's uitgerust met PAL-60, maar daaraan kleven een paar vervelende kanten. Dus het blijft altijd belangrijk om de instellingen goed te verifieren.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 18-09-2007 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233386 schreef op zondag 16 september 2007 @ 14:56:

Jullie horen het wel weer ......
hehehe. Oh my god, liever jij dan ik. Het crediteren is mij ook aangeboden, ik ben er nog over aan het nadenken.

[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 221993 op 18-09-2007 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 17:57:
[...]

Jazeker wel;
480p is een NTSC resolutie, en die komt in principe alleen voor op 23,796 fps wat dan weer door "pull up" wordt uitgezonden als 29,97fps. Meestal wordt NTSC 480i alleen uitgezonden in 59,94 fields per sec (29,97 fps de-deinterlinieerd dus). Je ziet de 60Hz heeft duidelijk (op een paar duidenden fps na) te maken met NTSC.

PAL daarentegen is altijd met 576 beeldlijnen, in een meervoud van 25 fps (dus 576p op 25 fps en 576i op 50 fields per seconde).

De dingen die aangeeft zijn dus sowieso fout: 480p@50 zou niet mogen gestaan, net als 576p@60.

Overigens: Omrekenen van NTSC naar PAL is iets waar vele beeldprocessoren zich compleet op fout rekenen, omdat vaak inhoud dat er ge-deinterlinieerd moet worden, vervolgens een pull-down moet worden gedaan, en daarna moet er een 4% snelheidsverhoging worden gedaan ... zonder de audio-synchronisatie te verliezen. Dit proces kost zelfs een verschrikkelijke hoeveelheid rekenkracht op een GPU geassisteerde PC (en dan gaat het soms niet eens real-time bij hoge resoluties). Kortom: Vergeet het maar dat je TV dat goed doet.

Het is dus echt wel degelijk van belang dat je je instelling helemal goed hebt.

Er zijn natuurlijk nog meer veschillen tussen PAL en NTSC, zoals verschillen in kleurruimte. Daarnaast zijn sommige TV's uitgerust met PAL-60, maar daaraan kleven een paar vervelende kanten. Dus het blijft altijd belangrijk om de instellingen goed te verifieren.
Hmm Wiki beweert wat anders maar goed (ntsc/pal zegt alleen wat over de kleur encodering, en is te combineren met velerlei lijnen en refresh mogelijkheden), daar ging de discussie niet over. Daarnaast verwacht ik dat zowel de decoder als de dvd speler altijd een PAL signaal zullen leveren (je kan het iig niet instellen), dus daar valt weinig aan te veranderen.

Misschien moet ik de oorzaak eens bij mijn netstroom zoeken en/of de aarding zoeken, die storen wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44068 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 23:26:
[...]

Hmm Wiki beweert wat anders maar goed (ntsc/pal zegt alleen wat over de kleur encodering, en is te combineren met velerlei lijnen en refresh mogelijkheden), daar ging de discussie niet over. Daarnaast verwacht ik dat zowel de decoder als de dvd speler altijd een PAL signaal zullen leveren (je kan het iig niet instellen), dus daar valt weinig aan te veranderen.

Misschien moet ik de oorzaak eens bij mijn netstroom zoeken en/of de aarding zoeken, die storen wellicht.
Weet niet welke wiki jij kijkt, maar mijn beschrijving van NTSC vs. PAL is correct.

Anoniem: 181923

Anoniem: 221993 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 20:11:
[...]

hehehe. Oh my god, liever jij dan ik. Het crediteren is mij ook aangeboden, ik ben er nog over aan het nadenken.
De M86 heeft dus een banding problem bij SCART maar werkt justcan nu wel met vga en hdmi?
Ik wil namelijk geen banding issues meemaken.

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:47
Anoniem: 181923 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 08:59:
[...]

De M86 heeft dus een banding problem bij SCART maar werkt justcan nu wel met vga en hdmi?
Zijn die problemen bij samsung nu alleen bij de M8* series, of ook bij S8* en R8*, kort gezegt kan je de nieuwe serie op het moment het beste vermeide van Samsung? IVM die fout ontwerp met die voeding ect.

[ Voor 4% gewijzigd door J_star op 19-09-2007 10:34 ]

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-06 20:47
Anoniem: 181923 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 08:59:
[...]

Ik heb een 37M86 en heb geen last van de banding issues. Moet wel vermelden dat ik de TV nog niet zolang heb en een "goede" scart kabel gebruik (geen elcheapo)

PSNID : HoefMeistert

Anoniem: 5897

zwembroek schreef op donderdag 13 september 2007 @ 11:18:
[...]

Wat moet je in godsnaam met scart op een FULL HD.
Als je dan zo graag een Full HD wilt, moet je hem ook optimaal benutten en dus HDMI gebruiken.
Dit zijn velen niet met mij eens, maar in principe is het gewoon zo.
Vind jij.. hij moet helemaal niks :Z
zwembroek schreef op donderdag 13 september 2007 @ 13:47:
[...]

Wat moet je dan NU met een Full HD???
Je kan het toch precies andersom redeneren?
Dan kan je net zo goed wachten tot alles mainstream is....
Oude TV was aan vervanging toe bijv? Dit was bij mij iig de reden. En aangezien ik niet elke 3 maanden bij de ITs sta voor een TV doe ik het meteen goed.

Nou..als je een tv van 2 ruggen koopt dan mag er wel een beetje knap beeld vanaf komen of niet dan?!?!?!? Wat een onzin man! :D

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Heb gister gelijk een mail verstuurd via dat web formulier.
Hier bij moet je het model aangeven via een pull daown menu. Dus ik geef netjes aan via dat menu dat het om een Samsung LE40M87BD gaat Met de volgende klacht omschrijving:
Geachte Heer/Mevrouw

Ik heb bij het afspelen van DVD's last van judder bij panning. Als tijdens een film het beeld naar links, rechts, boven of onder draait lijkt het alsof het beeld happerd. Dit is zowel bij PAL DVD's als bij NTSC.
Dit heb ik zowel bij mijn KISS dp500 die via RGB scart is aangesloten als bij mijn Xbox 360 die via component is aangesloten.
De Xbox 360 heeft bij het spelen van spellen niet dit probleem, het komt enkel voor bij DVD's.

Met vriendelijke groet,
Martijn Groothuis
Krijg ik het volgende terug, daar zakt echt je broek vanaf:
Geachte heer Groothuis,

Vriendelijk dank voor uw e-mail met betrekking tot uw DVD speler.,

Op basis van dedoor u verstrekte informatie ben ik niet in staat u onmiddelijk een oplossing te bieden. Het is dan ook raadzaam uw DVD speler te laten onderzoeken door een monteur. Om ervoor te zorgen dat uw DVD speler voor onderzoek wordt ingezonden naar ons reparatiecentrum raad
ik u aan langs te gaan bij de dealer waar u het apparaat heeft aangeschaft.

Mocht uw eigen dealer u geen oplossing kunnen bieden of lost u het probleem liever zonder tussenkomst van uw dealer op, dan is het ook mogelijk om zelf langs te gaan bij ons
reparatie centrum Selectro:

Selectro Santkamp 19 6836 BE Arnhem tel: 026-3233162

Het valt aan te bevelen in ieder geval uw aankoopbewijs mee te nemen en van tevoren te bellen voor een afspraak. Mocht u uw DVD speler op willen sturen, voegt u dan een duidelijke omschrijving van de klacht en een kopie van het aankoopbewijs toe aan de verzending.
In hoeverre eventuele problemen met of schade aan uw DVD speler binnen de garantie voorwaarden vallen, zal worden bepaald door ons reparatiecentrum.

Ik vertrouw erop u met dit antwoord van dienst te zijn. Indien u verdere vragen heeft,
aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

XXXXXXXXX
Customer Services
Samsung Electronics Benelux
Heb maar weer een melding terug gestuurd dat het echt om een TV gaat en niet over een DVD speler.

Toch, als je dit topic leest, dan had je kunnen inzien dat de mails slechts half worden gelezen. Verder is in dit topic ook al naar voren gekomen dat de technische kennis van de eerstelijns medewerkers van dubieus laag niveau lijkt te zijn.

Dus had je je mail ook beter ander kunnen formuleren: Begin de mail met simpelweg iets als een duidelijke omschrijving waar je het over hebt::
Soort apparaat: LCD LV
Type: <typenummer>
Merk: Samsung

Omschrijf daarna de klacht in duidelijke termen, die ook je schoonmoeder (nofi) zou kunnen begrijpen. Het woord "panning" zou ik niet gebruiken bijvoorbeeld, net zo min als "judder". Een technisch beroerd onderlegde eerstelijnsmedewerker leest daar gewoon overheen, en zal echt geen moeite doen om uit te vinden wat het betekend.

Vermijdt ook het herhaald gebruik van dezelfde term. Jij gebruikt in jouw mail de term DVD erg vaak. Als je snel over de mail heen leest, technisch niet onderlegd bent, dan spring je al snel op de conclusie dat het over een DVD-speler gaat. Zeg soms een LCD, dan weer TV en dan weer uitgeschreven televisie. Gebruik liever dus ok geen afkortingen van apparaten waar je dus geen klacht over hebt (zoals de DVD in jouw mail dus).

Dat soort dingen moet je op letten, ga er gewoon vanuit dat je met een propedeusestudent kunstgeschiedenis (wederom NOFI) of een VMBO-leerling in de zorg (uiteraard nog steeds NOFI) communiceert; Iemand die dus echt niet weet waar die het over heeft. Dit soort mails worden namelijk door dezelfde callcenters afgehandeld waar je ook naar toe kan bellen, en dat zij voor een flinbk deel mensen die slechts iets bijverdienen en vaak helemaal geen kennis hebben van het apparaat waar jij het over gaat hebben.

* Anoniem: 100386 heeft niet zo'n hoge pet op van de eerstelijnshulp van veel bedrijven ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 19-09-2007 14:02 ]

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Voor mijn vriendin zoek ik een mooi, maar ook niet te duur LCD-tvtje.

Nu kwam ik op de volgende uit:

Samsung LE 23R81B
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/images/le23r81_m2.jpg

Wat ik er tot nu toe over gelezen heb niet eens een slechte tv voor zijn geld. (438 euro). Maaar, hij heeft dynamic contrast. (4000:1). Nu ben ik op zoek naar het gewone contrast. Kan het nergens vinden, heb al op samsung.ru proberen te komen maar die timed out. :? Het enige wat ik heb kunnen vinden is aan de hand van de vorige post dan het panel LTA230W2 een contrast van 1200:1 heeft. Klopt dit ?

Iemand die dit toevallig weet, of betere tips heeft voor tv's van rond de 400 euro ?

[ Voor 10% gewijzigd door Pizzaman op 19-09-2007 14:55 ]

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Anoniem: 100386 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 13:02:
Toch, als je dit topic leest, dan had je kunnen inzien dat de mails slechts half worden gelezen. Verder is in dit topic ook al naar voren gekomen dat de technische kennis van de eerstelijns medewerkers van dubieus laag niveau lijkt te zijn.

Dus had je je mail ook beter ander kunnen formuleren: Begin de mail met simpelweg iets als een duidelijke omschrijving waar je het over hebt::
Soort apparaat: LCD LV
Type: <typenummer>
Merk: Samsung

Omschrijf daarna de klacht in duidelijke termen, die ook je schoonmoeder (nofi) zou kunnen begrijpen. Het woord "panning" zou ik niet gebruiken bijvoorbeeld, net zo min als "judder". Een technisch beroerd onderlegde eerstelijnsmedewerker leest daar gewoon overheen, en zal echt geen moeite doen om uit te vinden wat het betekend.

Vermijdt ook het herhaald gebruik van dezelfde term. Jij gebruikt in jouw mail de term DVD erg vaak. Als je snel over de mail heen leest, technisch niet onderlegd bent, dan spring je al snel op de conclusie dat het over een DVD-speler gaat. Zeg soms een LCD, dan weer TV en dan weer uitgeschreven televisie. Gebruik liever dus ok geen afkortingen van apparaten waar je dus geen klacht over hebt (zoals de DVD in jouw mail dus).

Dat soort dingen moet je op letten, ga er gewoon vanuit dat je met een propedeusestudent kunstgeschiedenis (wederom NOFI) of een VMBO-leerling in de zorg (uiteraard nog steeds NOFI) communiceert; Iemand die dus echt niet weet waar die het over heeft. Dit soort mails worden namelijk door dezelfde callcenters afgehandeld waar je ook naar toe kan bellen, en dat zij voor een flinbk deel mensen die slechts iets bijverdienen en vaak helemaal geen kennis hebben van het apparaat waar jij het over gaat hebben.

* Anoniem: 100386 heeft niet zo'n hoge pet op van de eerstelijnshulp van veel bedrijven ;)
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb in de reactie ook heel vaak TV, LCD, LE40M87BD, etc vermeld. Ik hoop dat ze het nu wel begrijpen. :)

• Mektheb
Pizzaman schreef op woensdag 19 september 2007 @ 14:17:
Voor mijn vriendin zoek ik een mooi, maar ook niet te duur LCD-tvtje.

Nu kwam ik op de volgende uit:

Samsung LE 23R81B
[afbeelding]

Wat ik er tot nu toe over gelezen heb niet eens een slechte tv voor zijn geld. (438 euro). Maaar, hij heeft dynamic contrast. (4000:1). Nu ben ik op zoek naar het gewone contrast. Kan het nergens vinden, heb al op samsung.ru proberen te komen maar die timed out. :? Het enige wat ik heb kunnen vinden is aan de hand van de vorige post dan het panel LTA230W2 een contrast van 1200:1 heeft. Klopt dit ?

Iemand die dit toevallig weet, of betere tips heeft voor tv's van rond de 400 euro ?
Mooi schermpje :D heb hem in de Grootste formaat zelfde type :) alleen 9000:1 als ik goed heb ....

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Dat is ook gewoon dynamic contrast neem ik aan.

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:47
Zijn nu die problemen alleen bij de M serie te vinden van banding en weet ik wel niet?
Is de S en R serie hier nog verlost van?

vandaag heeft Selectr me weer gebeld omdat ze de LE40M86BD willen komen ophalen ? Nu krijg ik nadat de tv in het bezit is van Selectro een brief thuis van Samsung of ze gaan crediteren of dat ze een vervangend exemplaar leveren. Waarom geeft Samsung nu al niet aan wat ze gaan doen ? nee ze moeten eerst mijn tv hebben en dan moet ik nog 2 weken wachten !
Selectro werkt ook al helemaal niet mee omdat ik ze zei dat ik niet voor de 3e keer een halve snipperdag ga opnemen .. vanaf 15:00 is er iemand thuis zei ik ze maar dan willen ze niet eens een afspraak maken. Ook vroeg ik om een leentoestel maar daar kunnen ze ook niet aan beginnen of anders heel misschien 1 als er nog een beschikbaar zou zijn maar die mocht ik dan maar lenen tot dat ik de brief van Samsung heb gekregen en dus niet tot ik een nieuwe tv heb gekregen of een creditatie heb ontvangen :o

Vroeg ze nog of ik alleen de tv mee moest geven en er werd "ja "gezegd want ze komen met een busje en daar kon het zo in geladen worden .. whahahah :+
en als er beschadigingen op komen dan ?? uuuuh ik vraag het even na hoor momentje ..... nee u moet de tv in de originele doos verpakken en dan nemen we hem weer mee. En de afstandsbediening en manuals ect dan ? "nee die moet u houden want bij een vervangende tv worden deze niet meegeleverd" .. 8)7 8)7 8)7
Maar er is nog niet bekend of ik een creditatie krijg of een andere tv toch ??? " ooh nee ik vraag het even na" " U moet ook de AB + manuals meegeven "

Nog nooit heb ik zo'n slechte service van een bedrijf gekregen !! maar ik lees hier ook andere verhalen over de goede service van Selectro .... nou van mij krijgen ze niet eens de koude douche maar een vette ijspegel onder de ballen!

En als ik vrijdagmiddag tussen 12:00 - 17:00 niet thuis was dan kon ik de tv beter even langs brengen in Arnhem ?? Wat een service zeg !!

Zou wel eens willen weten hoe Samsung Selectro betaald .. per rit of per tv of .. ? Nu komen ze voor de 3e keer terwijl de tv bij de 1e keer al meegenomen had kunnen/moeten worden.

ooh ja .. vorige week had ik al van Samsung te horen gekregen dat ze of gingen crediteren of dat ik een ander exemplaar zou krijgen .. nu een week later komt Selectro er een keer mee .. weer een week langer wachten op een oplossing.

En op de site staat ook dat wanneer je voor 10:00 beld dat er dan dezelfde dag nog een monteur langs zou komen ???? nou ECHT niet

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-06 09:35
Zo mijn LE37M86B is binnen sinds gisteren. En ik ben er zeer positief over. Gelukkig totaal geen banding problemen, het beeld is super. Ik mocht in de winkel gisteren rustig eerst met mn 360 de tv testen, wel fijn. Na al de prettige banding verhalen hier op GoT was het even samengeknepen billen toen ik de scart aansluiting daar gisteren uit testte (Prijstopper in Dordrecht), maar gelukkig niets geks.

Vandaag mn pc ook aangesloten op het scherm en dat werkte direct goed. In tegenstelling tot de ervaring van RoccoS ziet mijn desktop er wel onwijs scherp uit met een DVI -> HDMI kabel (merk is Bandridge, soort is Profigold). De letters onder de desktop icoontjes bijvoorbeeld, en de kleuren: prima. Enig probleem is echter mijn goede trouwe GeForce 6800 kaartje; die ondersteunt dus geen 1080p kwam ik achter... |:(

Ook Xbox 360 gaat goed, ik heb de 360 op 1080p ingesteld en gamen gaat lekker soepel. Vandaag Bioshock doorgespeeld en dat was echt een heel andere ervaring tov. de crt die ik hiervoor had.

Ook even Star Wars episode 1 afgespeeld (pod race scene), normale dvd. Ik kon helaas duidelijk zien dat het beeld een flinke rek & strek moest ondergaan. Framerate was wel helemaal in orde. Tijd voor meer hd stuff in mn kamer dus; maar vind de films echter nog veel te duur op dit moment.

Kortom: ik ben dik tevreden! Laat Halo 3 maar komen.

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

• Longzeh12
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-03 12:03
addertjeaddertj ,

Heb dus soorgelijke ervaringen met selektro.

Tv werd zo meegenomen zonder doos > 3 weken later ging er een bericht naar samsung voor ruilen en of creditatie. Nu gaat samsung nog eens 2 weken nadenken.

LEEN TV hadden ze niet>> staat wel op uw website en van samsung meneer >>>>ant: ja, alleen als we er een beschikbaar hebben (ik vraag me af hoeveel leen toestellen ze dan hebben)

Afspraak maken met selektro : hoooo maar dat kan pas 1 dag van te voren.
Als ik maandag bel en vraag of ze vrijdag langs kunnen, ik bel u nog teurg meneer.
Donderdag belt men op, ik neem niet op ivm werk. Bel 1 uur later op , meneer die dag is nu vol.

Bar en Bar slecht de service van selectro , bij mij dan.....

O jah klanten op de hoogte houden kennen ze ook niet

2 weken nadat mijn tv bel ik om te vragen wat te status is:

MENEER HIJ IS BIJ DE TECHNICUS.... meer ook niet....\\

/einde selectro ellende

• Annedouwe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-06 09:41
Na lang dit forum te hebben gelezen en verschillende sites te hebben afgezocht heb ik vandaag eindelijk mijn le46m86 besteld bij GFelectronics. Kan niet wachten totdat ik em heb !!
Ik heb hierbij de TXQ120 van samsung besteld en vroeg me af of iemand hier ook ervaringen mee heeft.

Ps GF electronics heeft waardeloze e-mail hulp. Je stelt 2 of meerdere vragen in 1 e-mail en krijg maar op 1 antwoord, wordt je helemaal gek van.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:10
Annedouwe schreef op donderdag 20 september 2007 @ 11:42:
Na lang dit forum te hebben gelezen en verschillende sites te hebben afgezocht heb ik vandaag eindelijk mijn le46m86 besteld bij GFelectronics. Kan niet wachten totdat ik em heb !!
Ik heb hierbij de TXQ120 van samsung besteld en vroeg me af of iemand hier ook ervaringen mee heeft.

Ps GF electronics heeft waardeloze e-mail hulp. Je stelt 2 of meerdere vragen in 1 e-mail en krijg maar op 1 antwoord, wordt je helemaal gek van.
Zoiezo doe ik al geen zaken bij bedrijven die alleen maar e-mail contact hebben, ik moet kunnen bellen en ik moet mijn bestelling ook op kunnen halen.
Anders is het gewoon een of andere malafide persoon die lekker denkt binnen te lopen via internet en service hebben ze nooit van gehoord.

DAMN nu krijg ik deze weer van Samsung zelf ?? 8)7 |:(
Nee mijn tig mails en telefoontjes waren niet duidelijk ??? punt is dat ze een klacht niet dooreen persoon laten afhandelen maar dat er een paar verschillende mensen mee bezig zijn

Vriendelijk dankvoor uw e-mail met betrekking tot uw televisie.

Voordat een televisie omgeruild of gecrediteerd kan worden, zal hij eerst opgehaald moeten worden met het reparatiecentrum. Het reparatiecentrum kan vervolgens een aanvraag voor een creditatie indienen als blijkt dat de televisie niet te repareren valt. Ik vind het vervelend te horen dat Selectro niet meteen de televisie opgehaald heeft. Alleen blijkt uit uw email ook niet of de televisie nu wel of niet is opgehaald. Als de televisie is opgehaald dat raad ik u aan af te wachten. Als hij niet is opgehaald dat raad ik u aan contact op te nemen met onze technische dienst op 0900 - 20 20 088.

Ik vertrouw erop u met dit antwoord van dienst te zijn.. Indien u verdere vragen heeft,
aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

XXXXXXXXX
Customer Services
Samsung Electronics Benelux
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Wordt echt tijd voor een deeltje 8

[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 8
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.