[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 8

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 90.321 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Topicstarter
De openingspost is een schaamteloze copypasta van aex351, alle credits gaan dus naar hem.

Samsung LCD TV's :
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/nl/products/tv/images/pt_televisies.jpg
Inleiding Samsung LCD tv's :

Samsung televisies zijn er in allerlei soorten en maten te vinden. Een belangrijk punt is welk past bij jou. Deze thread is een vervolg
op een voorgaande thread dat oorspronkelijk alleen bedoeld was voor de R serie maar uiteindelijk ook de overige series in betrokken raakten.

Serienummers :
Uitleg over hoe de serienummers van Samsung TV's in elkaar zit.

Het is vaak lastig om te bekijken welke tv nou nieuwer is of welke nou net even iets beter is. Samsung werkt met een redelijk simpel
serienummer systeem waarbij je makkelijk en snel kan bekijken uit welke reeks/serie de bijbehorende tv nou komt.

Een serienummer van een Samsung tv zit met de volgende patroon in elkaar: voorvoegsel-|aa/b/c/d/e
aa = Inch / b = Model type / cc = Model type nummer / d = Kleur / e = extra feature zoals digitale tuner

Als voorbeeld nemen de we LE-32m51b wat we kunnen opsplitsen naar:
  • voorvoegsel- = Le-
  • aa = 32 Inch
  • b = M serie
  • c = 51
  • d = Black
  • e = Niet aanwezig
We weten nu dat de 32m51b : 32 Inch is / Uit de M serie komt / Model type nummer 51 met zich mee draagt / en de kleur zwart is (B voor Black) / bevat geen extra feature want er is geen extra letter.

Model type nummer heeft een directe relatie op de bijbehorende serie. Nummer 51 kan dus ook in andere series voorkomen maar onderling hebben ze dus weinig met elkaar te maken.

De Samsung televisies / Serie's :
2007 het jaar van True HD en LED. True HD is nu te vinden in de M/N en F serie met als kleinste model een 37" welk te vinden is in de M serie. De M serie positioneert zichzelf als flagship product. In de M serie is over het algemeen de nieuwste technologie terug te vinden. De N serie, geintroduceerd in 2006, staat net onder de M serie. Toen de eerste N serie product de N71 op de markt kwam was het precies hetzelfde als de M71 maar miste de 100Hz feature. Hoe de N serie zich verder zal ontwikkelen is mij nog niet bekend. Daaronder hebben we R serie. De R serie is over het algemeen iets minder dan de M serie alhoewel in sommige tussentijdse periodes toch prima weet te concurreren met de M serie. De R serie is vooral geliefd vanwege de design (zie de R#). Dan hebben we ook nog de F serie. Een beetje een aparte serie ook ontstaan in 2006 en bevatte producten met True HD. De F serie stond min of meer naast de M serie in 2006 omdat de M71 niet True HD was. Update in de F serie is nog niet voorgekomen in 2007 en daarmee zet ik de F serie neer als een soort tijdelijk innovatie serie neer.

Elke serie heeft een andere design en specificaties. Elke serie hanteerd zijn eigen prijs beleid, de M serie is over het algemeen niet goedkoper dan de R serie zelfs al wanneer de huidige R serie product beter zou zijn. Althans dit lijkt het geval.

Huidige series zijn in 2007 geupdate: M / N / R / S. De nieuwe M serie producten M86/87 bevat nog geen LED zoals verwacht was aangezien de M91 dit wel heeft. Wel is elke model boven de en (37" True HD. Zelfde geldt voor de N serie. De 32" model van de M serie is vooralsnog de enige met de 100Hz smooth motion technologie aanboord. Het ziet er naar uit dat de True HD versies dit niet hebben. N Serie heeft geen smooth motion technologie (100hz). Heeft ook 3 HDMI input.

De M86 en M87 zijn precies hetzelfde behalve een klein design verschil. Onderaan de TV zit een strip, bij de een zwart en de ander zilver/wit. Deze design is ook terug te vinden in de nieuwe Samsung LCD monitoren.

De N87 lijkt zoals het eerste product van de N serie, de N71, niet op precies een product uit de M serie. De strip onderaan de TV en de geluids boxen hebben ze nu aan de zijkanten geplakt. Vind het nu meer op een eerdere product uit de T serie lijken. Heeft ook wel iets weg van de S serie qua design. Dynamische contrast ratio is ook met 10000:1 5000 minder dan de M8#.

De R8# serie is gewoon ja weer in alle soorten maten en kleuren te koop. HD ready alleen. Dit maakt het wel iets minder aantrekkelijk aangezien het toch min of meer must is. Update tegenover de R7# zit hem dus ook gewoon vooral in het design, dynamische contrast ook wel maar of dit nou echt op waarheid is berust? zelfde geldt overigens ook voor de overige series. Ik vind echte contrast ratio belangrijker. De R serie is dus echt min of meer het huis tuin en keuken product geworden.

De S8# serie is net als de R8# ook in alle maten te koop. Bevat ook 3 HDMI input poorten. 3 HDMI poorten is dus zo te zien ook wel weer standaard geworden.

Qua series zijn de verschillen dus minimaal maar tegelijker tijd groot. Dynamische Contrast ratio is echt een punt waar ze hier op mikken. van 15000:1 in de M serie tot aan x<10000:1 in de overige series.

De 32" varianten kan je nu voor al vaak minder dan 1000 euro kopen. Een jaar of 1/2 terug moest je hier minimaal 1400 voor betalen. We hebben een verschuiving gezien van 26"/32" mainstream naar 40" mainstream. Het moet steeds groter. Grotere televisies worden nu ook wat meer aantrekkelijker nu de resolutie hoger is. Maar of je een 40" TV op je slaapkamer wilt? In een normale woonkamer, ja wat is normaal, is 32" al "Groot" en kan vaak worden voldaan met een 26". Maar hoe groter zo'n tv hoe meer ervoor gevraagd kan worden.

De volgende Series (modellen) zijn er :
  • F Serie ( F71 )
  • N Serie ( N71 / N87 )
  • M Milano Serie ( M51 / M61 / M71 / M91 / M86 / M87 )
  • R Serie ( R41 / R51 / R7# / R8#)
  • T Serie ( T51 )
  • S Serie ( S51 / S71 / S8# )
  • A Serie (A41)
*nog niet op de markt

Laatste uitgebrachte tv's
  • 2007
  • M87 (37">x True HD)
  • M86 (32">x HD Ready - 100hz, 40">x True HD )
  • N87 (40">x True HD)
  • R8# (23">x HD Ready)
  • S8# (26">x HD Ready)
  • 2006
  • M91 (HD Ready - LED)
  • F71 (True HD
  • N71 (HD Ready)
  • S71 (HD Ready)
  • M71 (HD Ready - 100hz)
  • R7# (HD Ready)
  • M61 (HD Ready)
  • 2005
  • M51 (HD Ready)

Marktontwikkeling:
Samsung LCD TV's zijn over het algemeen goed betaalbaar, zijn vaak niet het duurst, en bieden toch een hoop. Een trend dat gaande is betreffende de prijs is dat de LCD TV's met de jaren goedkoper zijn geworden. Hierbij is wel op te merken dat wanneer een TV in een bepaalde serie een prijs heeft deze niet veel zal dalen gedurende levensloop. Zelfs nadat er nieuwe modellen op de markt zijn gekomen zal de prijs van bijvoorbeeld een oude M serie TV nog steeds op een dezelfde prijspeil zijn (+/- wat procenten eraf) als bij de introductie. Binnen 6 maanden na de introductie zal zo'n TV zijn definitieve laagste prijspeil bereikt hebben. Waarna de dalingen alleen nog maar trager gaan. Tegen de tijd dat het dan weer wat aantrekkelijk word is er al weer een nieuwe model met natuurlijk betere specificaties.

Wanneer je bijvoorbeeld een oog hebt op de 40M87 en je vindt die te duur dan kan je beter uitwijken naar een serie daaronder welk een lager gemiddelde prijspeil hanteert.

HDTV :
De complete M serie evenals de R serie is HDTV ready. Dit wil zeggen dat alle HDTV input op de televisie kan worden weergeven. Wat dit niet wil zeggen is dat dit een HD TRUE televisie is. HD TRUE houd in dat de televisie op een resolutie van 1920*1080 px kan draaien. Dit houd niet in dat deze televisies niet op HDTV kwaliteit kan weergeven. Er bestaan namelijk enkele HDTV formaten : 1080p en 720p (1920*1080 en 1280*720). De samsung tv's hebben een max resolutie van 1366 * 768 . Dit houd in dat 720p ge-upscalled moet worden om 100% het beeld te vullen en 1080p ge-downscalled moet worden. Kwaliteit van uiteindelijke beeld hangt dus van het techniek in de televisie zelf af.

De volgende HDTV formaten zijn er :
  • 1080p
  • 1080i
  • 720p
  • 720i
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/9/98/Common_Video_Resolutions.svg/700px-Common_Video_Resolutions.svg.png

Waarbij P voor progresive staat en I voor interlace. Beide zijn verschillende techieken om een xx aantal frames per seconden te laten zien. P is het beste kwaliteit.
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7a/Interlace10hz.gif

Dynamische Contrast :
Een oplettende koper zal het al zijn opgevallen "dynamische contrast". In 9 op de 10 keer adverteerd samsung met de dynamische contrast in plaats van het werkelijke contrast. Dynamische Contrast is een techniek waarbij het contrast level word verhoogd wat soms meer nadelen met zich mee kan brengen. Het is daarom ook altijd verstandig om te letten op de echte contrast level. Dit kan je vaak controlleren door naar bijvoorbeeld een rusische samsung website te surfen waar wel de echte contrast levels op staan vermeld.Zo zien we dat de Le-32m61b een dynamische contrast level van 5000:1 heeft maar een echte contrast level van 1000:1 (onduidelijkheid hierover kan ook 800:1 zijn) . De samsung Le-32m51b dc : 3000:1 en c 800:1 .Dynamische contrast is dus zo te zien voor westerse landen een leuk marketing middel om te kunnen concurreren met andere lcd tv maker die mogelijke wel het echte contrast neer zetten ( dynamische contrast word niet alleen geleverd door
samsung ) dc is namelijk vaak een hoger getal dan concurrenten met hun c getal.

Afbeeldingen : Zie bronnen voor actuele informatie

Service Menu :
In het service menu heb je toegang tot extra instellingen, gebruik op eigen risico
Om in het servicemenu te komen dien je de volgende handelingen te verichten met je afstandbediening:
Standby -> Info -> Menu -> Mute -> Power On

- Zap tijd
Een van de meest negative punten van samsung Lcd tv's is het traag zappen ( zijn natuurlijk meningen ). Zap tijd kunnen we verstellen

Via het service menu : (opsommingen van mogelijkheden [afhankelijk van TV])
  • (oudere modellen) Video Mute Time". (standaard instelling is 8 of 10). Hoe lager het getal hoe minder vertraging bij het zappen.
  • (nieuwere modellen) Adjust - User Control Init. (standaard instelling is 8 of 10). Hoe lager het getal hoe minder vertraging bij het zappen.

Bronnen :
http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/index.asp

Gerelateerde topics :
[rml][ LCD TV] Samsung LExxR serie - LE32R41B / LE32R51B[/rml] ( door : Kryz [oud] )
Voorgaande delen :
[rml][ LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series )[/rml] Deel 1
[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 2
[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 3
[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 4
[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 5
[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 6
[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 7

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/uk/products/television/images/tv1.jpg
Slot :
Deze thread zal met de tijd geupdate worden en waar nodig de fouten eruit gehaald worden.
(c) aex351

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ben sinds vorige week in het bezit van een LE37M87BD. HDTV ziet er prachtig uit op deze TV. Toch probleempje met 1080p:

- Laptop (ATI X1600) aangesloten middels DVI-naar-HDMI kable op HDMI 2.
- Catalyst Control Center toont voor 1920x1080 de volgende refresh rates: 24, 25, 30, 50 en 60Hz.
- HDMI 2 modus staat op "just scan" ingesteld.
- 1080p op 24Hz en 60Hz wordt niet volledig weergeven (mist een klein stukje beeld aan de linkerkant)
- 720p en 1080i worden wel 100% correct weergeven
- 1080p via VGA wordt ook 100% correct weergeven

Ietmand enig iedee hoe 1080p via HDMI perfect in beeld te krijgen?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:40
ari3 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 00:39:
Ben sinds vorige week in het bezit van een LE37M87BD. HDTV ziet er prachtig uit op deze TV. Toch probleempje met 1080p:

- Laptop (ATI X1600) aangesloten middels DVI-naar-HDMI kable op HDMI 2.
- Catalyst Control Center toont voor 1920x1080 de volgende refresh rates: 24, 25, 30, 50 en 60Hz.
- HDMI 2 modus staat op "just scan" ingesteld.
- 1080p op 24Hz en 60Hz wordt niet volledig weergeven (mist een klein stukje beeld aan de linkerkant)
- 720p en 1080i worden wel 100% correct weergeven
- 1080p via VGA wordt ook 100% correct weergeven

Ietmand enig iedee hoe 1080p via HDMI perfect in beeld te krijgen?
Kan je niet met de instellingen van je ati t beeld iets oprekken? Kon ik met nvidia namelijk wel (ik moest t zelf overigens inkrimpen vanwege overscan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Laatst online: 20:26
Ik heb nog (steeds) niet een samsung LCD aangeschaft. Mijn voorkeur gaat uit naar de LE32R81b (mede naar aanleiding van mijn vraag 26 of 32 inch). Maar door het doorlezen van het forum ben ik wel gaan twijfelen over de kwaliteit. Met namen de verhalen over "banding" en "clouding" brengen mij aan het twijfelen. Is het nu echt zo erg? Is het meteen te zien na aanschaf? Hebben andere merken hier ook last van? Of heb je gewoon pech als je toevallig een model hebt met dit euvel? In het laatste geval is het dan handig dat sommige winkels je zonder gezeur een ander model geven zolang het maar binnen 2 weken na aanschaf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196025

chippie777 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 09:31:
Ik heb nog (steeds) niet een samsung LCD aangeschaft. Mijn voorkeur gaat uit naar de LE32R81b (mede naar aanleiding van mijn vraag 26 of 32 inch). Maar door het doorlezen van het forum ben ik wel gaan twijfelen over de kwaliteit. Met namen de verhalen over "banding" en "clouding" brengen mij aan het twijfelen. Is het nu echt zo erg? Is het meteen te zien na aanschaf? Hebben andere merken hier ook last van? Of heb je gewoon pech als je toevallig een model hebt met dit euvel? In het laatste geval is het dan handig dat sommige winkels je zonder gezeur een ander model geven zolang het maar binnen 2 weken na aanschaf is.
Kheb de 32R81B zelf ook nu plus minus 2 maandjes... geen clouding of banding. Enkel is me ps2 op scart-rgb een beetje wazig als PRO 6 speel.
Wat ik wel merk is dat bij sommige donkere stukjes van films je een soort schaduw effect hebt(misschien is dat wel clouding of banding ? :? ) maar ik kan er mee leven.

Heb aangesloten erop , Xbox 360 via Component , PS2 via Scart1-RGB , PC via VGA en nog een Kiss dvd speler op scart2 waar ik geen bal meer mee doe... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toktokcity
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-02 14:25
Ook hier komt Selectro de Samsung tv ophalen en zal Samsung beslissen of ze een nieuw exemplaar leveren of dat ze gaan crediteren. Over de service van Selectro; als je op alles gewoon 'ja' zegt valt het wel mee, ik kom wel een dagje thuis (student :)). Leentoestel heb ik niet gevraagd, maakt me niet zoveel uit, zolang de huidige tv maar verdwijnt en het probleem dus is onderkend door Samsung.

Zal op het internet even rond kijken of ik een tweedehands breedbeeldbuisje kan vinden voor tijdelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Hmmm, de TS heeft een beetje update nodig. Zo is er inmiddels ook al de F9 serie (met LED backlight), waarvan ze verwachten meer (meer groottes) uit te gaan brengen in de komende maanden.

Nu weet ik dat ik niet één van de beste schrijvers voor stukjes in een (mooi opgemaakte) TS ben, ik hoop dat iemand dat veel beter kan dan ik. Maar als nodig wil ik best een bijdrage leveren :)

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 21-09-2007 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Zojuist heb ik via het service-menu de "Video mute time" aangepast van 10 naar 2. Dit scheelt aanzienlijk in zaptijd. De wachttijd is nu vergelijkbaar met een normale beeldbuis.

Kan het aanpassen van de "video mute time" nadelige gevolgen met zich mee brengen? Ik neem aan dat deze vertraging er is als pauze zodat het scherm zich kan inregelen naar het juist beeldformaat voordat je daadwerkelijk beeld op je scherm krijgt. Nu zie je het scherm verspringen (alleen in auto-breed).

Ik heb gezocht naar een beschrijving van alle opties in het service menu maar nog niet kunnen vinden. Is er ergens een lijst of beschrijving beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

M-series zijn nu goed betaalbaar geworden zeg. Zijn er nog kinderziektes bij deze modellen? Of zijn deze al verholpen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
De Samsung LE37M87B is er al voor 1199 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hoe kom ik er nou in hemelsnaam achter wat bijvoorbeeld het verschil is tussen de 32S62 en de 32S81 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212684

Het zal vast al vaak langs gekomen zijn hier maar ik ben nieuw op dit topic en kan het nog niet vinden.
ik heb last van (op de vga aansluiting na) dat het beeld gaat flikkeren op donkere stukken.soort van stoboscoop achtig.Kan ik hier zelf iets aan doen?
ik heb de LE83 nog wat.(zit op mn werk)
type van vorig jaar met grijze rand eronder.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 212684 op 21-09-2007 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Laatst online: 15:40
Anoniem: 212684 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 16:04:
Het zal vast al vaak langs gekomen zijn hier maar ik ben nieuw op dit topic en kan het nog niet vinden.
ik heb last van (op de vga aansluiting na) dat het beeld gaat flikkeren op donkere stukken.soort van stoboscoop achtig.Kan ik hier zelf iets aan doen?
ik heb de LE83 nog wat.(zit op mn werk)
type van vorig jaar met grijze rand eronder.
In dat geval staat de "dynamic dimming" aan. Dat is een soort beeldverbeteringstechniek en die gaat de backlight dimmen en zoals alle beeldverbeteraars moet ook deze uitgezet worden.
Kijk ff of t in het menu kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Malsain
Jochem_ schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 16:00:
Hoe kom ik er nou in hemelsnaam achter wat bijvoorbeeld het verschil is tussen de 32S62 en de 32S81 ?
Er zijn tal van websites om in ieder geval de technische specs te kunnen vergelijken, bijvoorbeeld deze .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212684

Ferry34 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 16:17:
[...]

In dat geval staat de "dynamic dimming" aan. Dat is een soort beeldverbeteringstechniek en die gaat de backlight dimmen en zoals alle beeldverbeteraars moet ook deze uitgezet worden.
Kijk ff of t in het menu kan.
nou wat een leuke verbetering dan maar weer :'(
en ja vaag hoorde ik daar iets van.in het gewone menu kom ik er niet in dus misschien via het service menu.
nu last ik dat je eerst op standby moet drukken dus.dus eerst de tv uitzetten of aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:48
Ik heb nu een paar weken mijn LE26R32B, en ben er tevreden mee. Echter heb ik het eerste half uur als ik mijn TV aanzet best veel backlight leakage aan de rechterkant. Het is niet echt constant, als ik hem op 4:3 zet zie je duidelijk dat de backlight leakage soms erger wordt en dan weer minder. Als ik de TV een tijdje aan heb is er nog wel een beetje backlight leakage, maar niet veel meer.

Is dit normaal of moet ik misschien Samsung maar even bellen :$ ?

• Jochem_
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dr. Malsain schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 16:20:
[...]

Er zijn tal van websites om in ieder geval de technische specs te kunnen vergelijken, bijvoorbeeld deze .
Tja, nofi hoor, maar van die half ingevulde kieskeurig.nl-specificaties kom je ook niet ver mee. Ik betwijfel bijvoorbeeld dat het ene model wel PAL/NTSC/SECAM ondersteunt en het andere alleen PAL. Verder alleen de dynamic contrastratio's te zien en overige gegevens missen voor elk van de schermen in een aantal categorien.

Foto's van de 32s62b op kieskeurig en bij samsung zelf zijn verschillend. Die van kieskeurig is een gelijkende foto als die van mediamarkt, heeft samsung het dan zelf bij het verkeerde eind?

[ Voor 9% gewijzigd door Jochem_ op 22-09-2007 00:31 ]

Anoniem: 232530

MarcoC schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 21:21:
Ik heb nu een paar weken mijn LE26R32B, en ben er tevreden mee. Echter heb ik het eerste half uur als ik mijn TV aanzet best veel backlight leakage aan de rechterkant. Het is niet echt constant, als ik hem op 4:3 zet zie je duidelijk dat de backlight leakage soms erger wordt en dan weer minder. Als ik de TV een tijdje aan heb is er nog wel een beetje backlight leakage, maar niet veel meer.

Is dit normaal of moet ik misschien Samsung maar even bellen :$ ?
Dat backlight leakage heb ik ook wel een beetje. Ik heb het rechts en links in de bovenhoek als ik de TV aanzet. Maar als de TV even 15 minuutjes aanstaat, dus warm word gaat het weg. Ik vind het persoonlijk geen reden om daar samsung bij te halen. Het gaat weg en volgens mij heeft elke samsung dat wel een beetje. Het lijkt mij geen defect.

• MarcoC
  • Laatst online: 23:48
Anoniem: 232530 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 08:16:
[...]

Dat backlight leakage heb ik ook wel een beetje. Ik heb het rechts en links in de bovenhoek als ik de TV aanzet. Maar als de TV even 15 minuutjes aanstaat, dus warm word gaat het weg. Ik vind het persoonlijk geen reden om daar samsung bij te halen. Het gaat weg en volgens mij heeft elke samsung dat wel een beetje. Het lijkt mij geen defect.
Ok, dan laat ik het maar zo :) .

Anoniem: 234078

Heb gisteren de LE32S81 besteld voor 539 euries. Dan wel bij de crappiest webshop te zien aan de reviews hier op tweakers, maar dat geeft me mooi de kans om beiden te reviewen (mocht de tv ook daadwerkelijk aankomen). De prijs (en ook nog zonder verzendkosten) was me laag genoeg om de gok te wagen.

Ik ben benieuwd :)

• Dr. Malsain
Jochem_ schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 00:20:
[...]
Tja, nofi hoor, maar van die half ingevulde kieskeurig.nl-specificaties kom je ook niet ver mee. Ik betwijfel bijvoorbeeld dat het ene model wel PAL/NTSC/SECAM ondersteunt en het andere alleen PAL. Verder alleen de dynamic contrastratio's te zien en overige gegevens missen voor elk van de schermen in een aantal categorien.

Foto's van de 32s62b op kieskeurig en bij samsung zelf zijn verschillend. Die van kieskeurig is een gelijkende foto als die van mediamarkt, heeft samsung het dan zelf bij het verkeerde eind?
Maar de specificaties staan toch ook gewoon op de Samsung website? Eventueel zou je ook de complete user manuals kunnen downloaden en vergelijken.

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-05 09:17
Is dit normaal ? Het gaat om een 52" M87 aangesloten via HDMI.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/855f8c9f0b4e9f8d56281954728c86df/full.jpg

Zijkant:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5b92163911f316b025d37cba02e31c2e/full.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Armo op 22-09-2007 22:35 ]

Duidelijk geval van 'clouding'

• Armo
Bedankt voor je reactie. Is het een bekend probleem bij M87 ?

Tijdens film kijken valt dit niet op maar bij zwarte beelden is het duidelijk te zien en storend, vooral van de zijkant zie je rood/wit door elkaar over het hele scherm :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Er zijn vele problemen met de M86 serie. Daarom twijfel ik om deze aan te schaffen.
Nu is de opvolger F86 serie net op de markt, zijn daar (soort gelijke ) problemen mee? Want hij is niet eens zo hoog aan de prijs, dus een interessant alternatief voor de M serie.

Ik wil binnen een maand een nieuw scherm kopen, dus alle input mbt de nieuwe F serie is welkom!

Ik spreek over dit model:

http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40F86BD/Conclusion.php

[ Voor 19% gewijzigd door nijntje82 op 24-09-2007 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 30-04 17:50

Deathchant

Don't intend. Do!

ben gister ook eens wezen kijken bij de mediamarkt voor een LCD TV......toch ogen de philips en sony LCD TV's toch betere quality. Ik vond het ambilight concept wel prettig, terwijl ik eerst dacht dat het een marketing truuc was.

Ik ben nog niet zo kapot van de samsung LCD's. Ik heb een 100HZ samsung gezien...maar volgens mij is dat hele 100HZ gedoe ook maar BS. Een LCD heeft geen beeldkanon, geen ionen, dus geen trillingen. Wat voor nut heeft dat 100HZ dan? Zal wel met interpolatie werken.
Ik zag geen verschil tussen een 100HZ en een 60HZ TV.

Of iemand moet me eens uitleggen wat het verschil moet maken

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Iemand enig idee waar de Samsung Auto Wall Mount te koop is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annedouwe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-04 22:11
Dr. Malsain schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 11:00:
Zojuist heb ik via het service-menu de "Video mute time" aangepast van 10 naar 2. Dit scheelt aanzienlijk in zaptijd. De wachttijd is nu vergelijkbaar met een normale beeldbuis.

Kan het aanpassen van de "video mute time" nadelige gevolgen met zich mee brengen? Ik neem aan dat deze vertraging er is als pauze zodat het scherm zich kan inregelen naar het juist beeldformaat voordat je daadwerkelijk beeld op je scherm krijgt. Nu zie je het scherm verspringen (alleen in auto-breed).

Ik heb gezocht naar een beschrijving van alle opties in het service menu maar nog niet kunnen vinden. Is er ergens een lijst of beschrijving beschikbaar?
Iemand hier nog een antwoord op ? Ben namelijk wel benieuwd hoe de zaptijd versneld kan worden, maar zit niet te wachten op eventuele nadelige gevolgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Annedouwe op 24-09-2007 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-03 06:19

jelmo

A.K.A. jelmo

Ik zit ook met een "brakke" 46" N 87 bd Samsung, en meer dan een maand geleden is mij door selectro verteld dat ik een maand moest wachten tot er een oplossing zou zijn voor m'n problemen, maar wat schetst mijn verbazing ? geen reactie. (let wel: Ik was hier sarcastisch ;) )

Binnenkort dus weer samsung bellen. Naast de banding heb ik ook ondekt dat ik ook wel enige clouding heb, dus genoeg reden voor omruiling/creditering. Enige probleem is dat ze met deze creditering alleen geld storten aan de winkel waar je 'm gekocht hebt, in mijn geval rebelio. Dus eerst met hen regelen dat ze de creditering ook daadwerkelijk aan mij weer overmaken :/

misschien dan toch maar voor zo'n LE46F86 gaan ... of met samsung regelen dat ze die met evt. bijbetaling als vervanger neerzetten.

we gaan 't zien...

ps: tijdje hier niet gereageerd, maar was op wel verdiende vakantie ;)

I don't ride fast, i fly low

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-05 08:17
Annedouwe schreef op maandag 24 september 2007 @ 10:18:
[...]

Iemand hier nog een antwoord op ? Ben namelijk wel benieuwd hoe de zaptijd versneld kan worden, maar zit niet te wachten op eventuele nadelige gevolgen.
Als het echt schadelijk was dan zou je de zapsnelheid wel niet kunnen veranderen.
Ik heb al 6 maanden geleden de zapsnelheid veranderd van 10 naar 2. En ik heb nog nergens last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217897

Hallo, ik heb zaterdag mijn M86 binnen gehad, ben er tot nu toe erg tevreden mee.
Alleen heb ik het idee dat die best warm word, van een afstand van ongeveer 30 centimeter voel je warmte eraf komen nadat die een poosje heeft aangestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82147

Anoniem: 217897 schreef op maandag 24 september 2007 @ 15:43:
Hallo, ik heb zaterdag mijn M86 binnen gehad, ben er tot nu toe erg tevreden mee.
Alleen heb ik het idee dat die best warm word, van een afstand van ongeveer 30 centimeter voel je warmte eraf komen nadat die een poosje heeft aangestaan.
Dat is heel normaal, dat doen alle 30"+ schermen die ik tot nu ben tegengekomen.
Scheelt uitstapjes naar de zonnebank :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217897

Anoniem: 82147 schreef op maandag 24 september 2007 @ 16:14:
[...]

Dat is heel normaal, dat doen alle 30"+ schermen die ik tot nu ben tegengekomen.
Mooi, ik heb hem voor het raam staan, scheelt weer stook kosten deze winter, dank je wel voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-05 17:02
Anoniem: 82147 schreef op maandag 24 september 2007 @ 16:14:
[...]

lagere verwarmings kosten 8)7 _/-\o_

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annedouwe
Is er trouwens een merkbaar verschil te merken tussen een HDMI kabel van zeg 20 euro en bv een monstercable van 129 euro ?
Ben bij mijzelf beetje aan het nagaan of het het geld waard is om 2 HDMI kabels te kopen voor 129 p.s..
Ik ga 1 gebruiken voor mijn HCS naar de TV en 1 van de Decoder naar de TV.
Suggesties ? Of wellicht totaal ander merk wat aan te raden is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216021

Annedouwe schreef op maandag 24 september 2007 @ 16:38:
Is er trouwens een merkbaar verschil te merken tussen een HDMI kabel van zeg 20 euro en bv een monstercable van 129 euro ?
Ben bij mijzelf beetje aan het nagaan of het het geld waard is om 2 HDMI kabels te kopen voor 129 p.s..
lidl kabel van 8 euro!!! geen vershil met bv eentje van 59 euro!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:17

CyBeRSPiN

sinds 2001

Annedouwe schreef op maandag 24 september 2007 @ 16:38:
Test het uit in de winkel, grote kans dat je geen verschil zult zien, hooguit dat de verkoper je het wil laten geloven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:02
Ik ga waarschijnlijk ook over op LCD. Heb nu nog een JVC breedbeeld staan met zo'n enorme toeter erachter, maar aangezien ik nu toch ook wel op 1080p wil gamen op m'n XBOX en straks hopelijk ook op de PS3 wil ik voorbereid zijn :)

Echter twijfel ik nog tussen 2 modellen. Aan de ene kant de LE37M87B. dus een 94cm scherm. Aan de andere kant de LE40M87B, dus een 102cm scherm. Volgens mij is het enige verschil tussen deze schermen de contrast ratio (beter bij de LE40M87B) en als ik me goed heb verdiept de Super Clear technologie, die het scherm glanzend maakt, en wellicht scherper?

Echter, de LE40M87B is zo'n 300 - 400 Euro duurder, en waaraan ik nog meer twijfel is de grootte. Ik ben een filmfreak, en ik heb gelezen dat een groot scherm bij DVD niet zoveel uitmaakt. Echter bij kabel TV is groter niet beter, zeker niet als je er dicht op zit. Een aangezien ik graag een voetbalwedstrijd kijk, of zo nu en dan een serie of documentaire, vraag ik me af of ik me hier niet aan ga ergeren. Ervaringen zouden welkom zijn :P Mijn kijkafstand is zo'n 3,25 meter.

Dus is die 400 Euro het waard, kan ik beter ff wachten of is de LE40M87B sowieso te groot voor mijn situatie?

Weet iemand overigens wat een JVC HV 32D25 (82cm beeldbuis met wel 480p aan boord :P) nog kan opbrengen? Is mooi wel 64 kilo aan televisie :+

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:38
DenMan schreef op maandag 24 september 2007 @ 23:54:
Ik ga waarschijnlijk ook over op LCD. Heb nu nog een JVC breedbeeld staan met zo'n enorme toeter erachter, maar aangezien ik nu toch ook wel op 1080p wil gamen op m'n XBOX en straks hopelijk ook op de PS3 wil ik voorbereid zijn :)

Echter twijfel ik nog tussen 2 modellen. Aan de ene kant de LE37M87B. dus een 94cm scherm. Aan de andere kant de LE40M87B, dus een 102cm scherm. Volgens mij is het enige verschil tussen deze schermen de contrast ratio (beter bij de LE40M87B) en als ik me goed heb verdiept de Super Clear technologie, die het scherm glanzend maakt, en wellicht scherper?

Echter, de LE40M87B is zo'n 300 - 400 Euro duurder, en waaraan ik nog meer twijfel is de grootte. Ik ben een filmfreak, en ik heb gelezen dat een groot scherm bij DVD niet zoveel uitmaakt. Echter bij kabel TV is groter niet beter, zeker niet als je er dicht op zit. Een aangezien ik graag een voetbalwedstrijd kijk, of zo nu en dan een serie of documentaire, vraag ik me af of ik me hier niet aan ga ergeren. Ervaringen zouden welkom zijn :P Mijn kijkafstand is zo'n 3,25 meter.

Dus is die 400 Euro het waard, kan ik beter ff wachten of is de LE40M87B sowieso te groot voor mijn situatie?

Weet iemand overigens wat een JVC HV 32D25 (82cm beeldbuis met wel 480p aan boord :P) nog kan opbrengen? Is mooi wel 64 kilo aan televisie :+
Is als je een film freak bent niet verstandiger om panasonic PV70 te nemen die is goed met sd en dvd?
En als ik opmaak dat m86 problemen heeft met banding etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Anoniem: 216021 schreef op maandag 24 september 2007 @ 22:38:
[...]

lidl kabel van 8 euro!!! geen vershil met bv eentje van 59 euro!!!
Fout, daar zit wel degelijk verschil tussen :p en wel in beeldkwaliteit!

[ Voor 5% gewijzigd door duncanvdlinden op 25-09-2007 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:02
duncanvdlinden schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 01:29:
[...]

Ik lees juist her en der dat het niet uitmaakt, omdat het een digitale kabel is, en dat je met kabels van 80 Euro dus opgelicht wordt... Ik heb zelf bij deze TV wel alles van Monster Cables, maar moet toegeven dat ik op HDMI gebied een vrij grote leek ben ;)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:43
duncanvdlinden schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 01:29:
[...]

Inderdaad meningen zijn verdeeld, maar het blijft digitaal .
Wat wel verschilt is de afscherming van de kabel (meer kans op storing met kabel van 10,- )
Ik zelf heb hdmi kabels van 25 euro en vond het mooi zat, en geloof me het beeld is haar en haarscherp.

(Nou moet je trouwens wel erg veel storing hebben wil je het signaal kunnen onderbreken hoor, dit krijg je normaal gesproken absoluut niet voor mekaar dus een kabel tot 25 euro is meer dan genoeg.)

[ Voor 17% gewijzigd door GeeMoney op 25-09-2007 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Alsjeblieft zeg, in het audio-deel van GoT zijn al zat kabelvoodoo-topics geweest, en ook in het video--deel zijn er al meerdere topics over geweest. Hieronder geef ik een 2-tal topics waarin het verhaal over dure of goedkope kabels al eens is gevoerd.

[PS3] Aansluiten met een goedkope of dure HDMI kabel?
Of
HDMI kabel: 11 euro of 140 euro?

Wanneer je een probleem hebt met het aansluiten van een HDMI-apparaat op een Samsung LCD-TV, da's OK natuurlijk prima om dat hier te discussieren. Maar een discussie over welke kabel het beste is ....aljeblieft zeg, laten we deze draad daar niet mee gaan vervuilen.

Ik hoop dat deze draad verder alleen over Samsung LCD TV's gaat, en niet over HDMI-kabels die wel,- of niet bij maanlicht door elfen zijn gemaakt.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 25-09-2007 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-05 12:28

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

In het vorige topic stond dit nog:
wingsofgold schreef op donderdag 13 september 2007 @ 17:17:
Vandaag heb ik eindelijk mijn LE32R82 binnen gekregen, echt geweldig scherm. Nou is me één ding nog niet echt gelukt. In de handleiding staat dat je de afstandsbediening kan gebruiken voor andere dvd spelers en settop boxen. Nu is het me gelukt om de dvd speler ermee te bediening, alleen probeer ik ook de UPC mediabox ermee te bedienen maar dit heeft nog tot niks geresulteerd. Dus mijn vraag; is er hier iemand met een samsung scherm en een UPC mediabox die dit wel voor elkaar heeft gekregen?
ik heb de thomson UPC mediabox. Het zou erg handig zijn om uiteindelijk met één afstandsbediening alles te kunnen regelen.
Nu zou ik hier graag een antwoord op krijgen, wil het namelijk zelf ook weten!

BVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingsofgold
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Zinu schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 16:53:
In het vorige topic stond dit nog:

[...]

Nu zou ik hier graag een antwoord op krijgen, wil het namelijk zelf ook weten!

BVD.
Ik heb inmiddels de hoop opgegeven dat dit mogelijk is. Ik ben alle nummers van 000 tot en met 080 doorlopen maar heeft niet gewerkt. Ik ga er gewoon vanuit dat dit niet mogelijk is en dat je dus steeds met twee afstandsbedieningen loopt te zwaaien.

ik heb nu overigens een Pace mediabox.

[ Voor 4% gewijzigd door wingsofgold op 25-09-2007 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-05 12:28

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Oh. Ach ja, misschien krijg ik toch nog een antwoord. 000-080 zijn er niet zo heel erg veel, als je ziet dat het tot 0999 kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 20:58
Ik wou eerst een LE46F86 halen ivm de hoge contrast ratio en het feit dat ie 100 mhz is, maar ik las zojuist dat de behuizing maar liefst 13 cm (!!!) breder is dan de LE46M86... dat is toch wel lelijk hoor :/

Daarnaast is ie voorlopig wss ook nog niet leverbaar... dus denk dat het toch maar de LE46M86 wordt. Of heel mss de Sony KLD-46W3000,die heeft ook erg goede specs, maar wederom pas vanaf halverwege oktober leverbaar...

Ik heb trouwens een stuk of vijf webshops gemaild (zondag avond) en nog van geen een antwoord gehad (of ze de LE46M86 op voorraad hadden ) :X

Behoorlijk slechte webshops; sommige beweren zelfs dat ze de Sony KLD-46W3000 op voorraad hebben terwijl deze nog niet eens uit is :/

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234416

Anoniem: 234078 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 17:05:
Heb gisteren de LE32S81 besteld voor 539 euries. Dan wel bij de crappiest webshop te zien aan de reviews hier op tweakers, maar dat geeft me mooi de kans om beiden te reviewen (mocht de tv ook daadwerkelijk aankomen). De prijs (en ook nog zonder verzendkosten) was me laag genoeg om de gok te wagen.

Ik ben benieuwd :)
Zou ik de url mogen hebben ,ik kan de webschop niet vinden
ik wil ook graag even kijken

bedankt voor je moeite

jojo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

HDTVtest.co.uk: Samsung LE52F96BDX Review :)

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 25-09-2007 23:10 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
jelmo schreef op maandag 24 september 2007 @ 11:18:
Ik zit ook met een "brakke" 46" N 87 bd Samsung, en meer dan een maand geleden is mij door selectro verteld dat ik een maand moest wachten tot er een oplossing zou zijn voor m'n problemen, maar wat schetst mijn verbazing ? geen reactie. (let wel: Ik was hier sarcastisch ;) )

Binnenkort dus weer samsung bellen. Naast de banding heb ik ook ondekt dat ik ook wel enige clouding heb, dus genoeg reden voor omruiling/creditering. Enige probleem is dat ze met deze creditering alleen geld storten aan de winkel waar je 'm gekocht hebt, in mijn geval rebelio. Dus eerst met hen regelen dat ze de creditering ook daadwerkelijk aan mij weer overmaken :/

misschien dan toch maar voor zo'n LE46F86 gaan ... of met samsung regelen dat ze die met evt. bijbetaling als vervanger neerzetten.

we gaan 't zien...

ps: tijdje hier niet gereageerd, maar was op wel verdiende vakantie ;)
Hou je ons op hoogte ? Ik heb veel erger mee gemaakt namelijk maar geen creditatie of vervanging mogen ontvangen. Ze bleven elke keer herhalen dat de TV niet te repareren moet zijn voor vervanging.

Mijn vorige TV, een plasma was 2 x gerepareerd en bij beide reparaties meer dan een maand op onderdeel moeten wachten, bij derde keer was het genoeg geweest vond ik aangezien ze geen antwoord haden op hoelang ik toen weer moest wachten.

Zowel selectro als Samsung komen hun afspraken niet na. Nadat ik ze helemaal gek had gebeld zei iemand van Samsung dat ze er werk van gingen maken en mij over 2 werkdagen terug zouden bellen alleen was dat 2 maanden geleden en je raad het al, ik ben nog niet gebeld. TV is inmiddels gerepareerd door een kennis van mij en verkocht.

Mijn huidige TV, een Samsung 52" M86 heeft last van clouding maar aangezien ik dit binnen 7 dagen aan winkel heb laten weten hoop ik dat ik iets met hun kan regelen ipv weer Samsung bellen alleen is het bedrijf waar ik hem gekocht heb momenteel 2 weken op vakantie :/

[ Voor 9% gewijzigd door Armo op 25-09-2007 23:24 ]

• FireFoz
Armo schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 23:20:
[...]

Hou je ons op hoogte ? Ik heb veel erger mee gemaakt namelijk maar geen creditatie of vervanging mogen ontvangen. Ze bleven elke keer herhalen dat de TV niet te repareren moet zijn voor vervanging.

Mijn vorige TV, een plasma was 2 x gerepareerd en bij beide reparaties meer dan een maand op onderdeel moeten wachten, bij derde keer was het genoeg geweest vond ik aangezien ze geen antwoord haden op hoelang ik toen weer moest wachten.

Zowel selectro als Samsung komen hun afspraken niet na. Nadat ik ze helemaal gek had gebeld zei iemand van Samsung dat ze er werk van gingen maken en mij over 2 werkdagen terug zouden bellen alleen was dat 2 maanden geleden en je raad het al, ik ben nog niet gebeld. TV is inmiddels gerepareerd door een kennis van mij en verkocht.

Mijn huidige TV, een Samsung 52" M86 heeft last van clouding maar aangezien ik dit binnen 7 dagen aan winkel heb laten weten hoop ik dat ik iets met hun kan regelen ipv weer Samsung bellen alleen is het bedrijf waar ik hem gekocht heb momenteel 2 weken op vakantie :/
als je zo'n slechte ervaring hebt met samsung, waarom koop je er dan weer een?

• Armo
FireFoz schreef op woensdag 26 september 2007 @ 07:18:
[...]

als je zo'n slechte ervaring hebt met samsung, waarom koop je er dan weer een?
Omdat ik geen andere TV kon vinden die aan mijn eisen voldeed ( + 50", HDMI 1,3 1080p / 24p) en binnen mijn budget viel...

• FireFoz
weet iemand of het nog uitmaakt of je een nederlands model hebt of bijv een duits ivm de garantie of in andere opzichten? Bij sommige webshops staat vaak dat het een nederlands model is maar bij andere weer niet. Voor de handleiding e.d. maakt het mij niet uit, als de functionaliteit en garantie maar hetzelfde is (garantie aan huis toch?)

net bijna eentje bestelt, ga ik toch weer twijfelen :p wat een ramp is dit, die keuze maken :/ :9

[ Voor 13% gewijzigd door FireFoz op 26-09-2007 10:05 ]

Zijn er al gebruikers van de F86 hier op tweakers? Zo ja, kunnen zij foto's plaatsen met daarbij een kort review? :)

• Mawanella
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2020
FYI: Volgens de site van komplett.nl staat de F86 40 inch op een leverdatum van 31 oktober.

Mawanella schreef op woensdag 26 september 2007 @ 12:27:
FYI: Volgens de site van komplett.nl staat de F86 40 inch op een leverdatum van 31 oktober.
Oww.. geen wonder dat niemand het dus heeft :D

• FireFoz
Die F86 ziet er wel erg mooi uit (qua specs). Jammer dat t nog een dikke maand duurt voordat ie beschikbaar is... kweet niet of ik nog zo lang kan wachten:P Mn keuze veranderd zo'n beetje elk uur :P

maar er is dus geen verschil qua garantie afhankelijk van het product? (nl model of niet)

[ Voor 18% gewijzigd door FireFoz op 26-09-2007 12:55 ]

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-03 18:03
Armo schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 22:34:
Is dit normaal ? Het gaat om een 52" M87 aangesloten via HDMI.

[afbeelding]

Zijkant:

[afbeelding]
Damn, dat is zeker niet normaal!
Ik heb ook een LE52M87 maar geeft via HDMI een mooi egaal zwart beeld, met of zonder input op de source! Zeker geen clouds, snel omruilen die handel!

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een 37M87 en heb daar een generieke (waarschijnlijk stomme) vraag over:

Ik heb digitale tv van KBG maar in DTV mode kan ik geen zenders vinden. Ook werkt de electronische tv gids niet. Werkt dit sowieso wel in Nederland? Guide+ werkt wel op mijn sony dvd hdd recorder maar op de samsung krijg ik het niet aan de gang. Ik kan ook niet instellen in welke regio ik woon... Wie kan mij helpen?

• Longzeh12
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-03 12:03
De f86 is al bij sommige dealers leverbaar hoor.

iK heb hem werkend gezien.
Persoonlijk vind ik de boxen aan de zijkant wat minder.
De tv lijkt nu wel heel erg breedbeeld..

Voor de rest zag het er wel strak uit

• Mawanella
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2020
Longzeh12 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 20:17:
De f86 is al bij sommige dealers leverbaar hoor.
Welke dealers?
Waar?
Ik wil hem ook werkend zien.

• Longzeh12
Mag geen reklame maken toch ??

Ik heb hem in ieder geval gezien in lunteren, een klein winkeltje.
Staan stuk of 8 tv's inclusief de nieuwe f86!!

Succes

• FireFoz
das toch geen reclame, reclame is als je ongevraagt de naam noemt. email hem anders maar naar me fire_foz op hotmail, thanks

zou hem ook graag willen zien...:)

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
niet om het topic te vervuilen maar voor de mensen die toch geintreseerd zijn in een goede kwaliteit HDMI kabel hier een test waar de kabels op beeldkwaliteit worden getest:
http://www.avreview.co.uk/news/article/mps/UAN/1170/v/3/sp/

Ook wel intressant voor de mensen die denken dat het geen verschil maakt :p

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:23
Bij de downloads op de Duitse site van de 40F86BD staat een PDF die een mooi overzicht geeft van alle nieuwe tv's.

Anoniem: 216021

mensen: als jullie je tv op auto breed hebben, en je zapt, zien jullie dan bijv dat het beeld zich nog effe aanpast als je naar een breedbeelduitzending zapt? ik dacht dat dit in de "wachtijd"hoort te gebeuren. maar soms krijg ik het beeld dus eerst met de zwarte balken in beeld, en na een seconde past hij het weer aan naar beeldvullend. Owja , ik heb de zaptijd nooit aangepast, dus de tv heeft genoeg tijd.

• Annedouwe
Heb gisteren mijn 46m86 binnengekregen en bevalt echt super. Het geluid is alleen een beetje..onecht, maar krijg binnenkort mijn HCS binnen dus dat komt wel goed.
Viel me op dat de instelling dynamisch contract voor veel "blokvorming" zorgde tijdens normale digitale (geen hd) uitzendingen. Deze optie maar uitgezet omdat dit snel begon te irriteren.
Wat tevens snel begon te irriteren was het gegoochel met 2 afstand bedieningen (waarschijnlijk binnenkort 3 met de HCS erbij).
  • Weet iemand of ik de afstandbediening van mijn 46m86 voor de DCB-H360R decoder kan gebruiken ? Zijn beide samsung producten, maar ik wordt niet veel wijzer uit de codes die in de handleiding van de 46m86 staat.
Al met al ziet het er allemaal super scherp uit. Een vriend van me die erg sceptisch was en het allemaal flauwekul vond om zo'n bedrag uit te geven aan een tv die viel zowat van de bank toen hij een natuurfilmpje op HD National Geo zag. Het is echt gewoon eng hoe scherp zo'n uitzending kan zijn. Mijn eerste indrukken zijn al met al erg positief, alhoewel de tv wel èrg traag reageert op input, zowel in het menu als met zappen. Dit laatste is te verhelpen met het system menu. De reactietijd in het menu zou ik niet weten hoe je dit moet veranderen, als iemand hiervoor suggesties heeft....

• jelmo

jelmo

A.K.A. jelmo

Armo schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 23:20:
[...]

Tuurlijk hou ik iedereen hier op de hoogte ! Ieder helpt elkander, en die kan op een tegeltje!

Ik had gelezen over creditering op dit forum en deel 7 hiervan. Hiervoor moet wel je tv opgehaald worden door selectro, en gaan ze daar constateren dat ze er niets aan kunnen doen. In mijn geval is er door een dergelijke monteur al 2x geconstateerd dat 't beeld niet goed is.

Ik vermoed overigens dat enkel clouding niet afdoende is voor samsung om tot creditering over te gaan, mits dit erg overduidelijk is en als zeer storend ervaren kan worden. Misschien, omdat je het op tijd gemeld hebt bij de verkopende partij, kan je daar terecht. Er zijn namelijk genoeg winkels die een tevreden klant een hogere prioriteit vinden, dan het eventueel niet maken van de kosten voor omruiling.

Ik heb samsung nog niet gebeld overigens, en moet nog even dubben...
ten eerste, vind ik 't euvel erg genoeg om tot creditering over te gaan en ten tweede, ik ben waarschijnlijk m'n tv dan ook een dusdanige tijd kwijt voor ik m'n geld heb dat dat ook weer mee gaat tellen.
Maarja, nu even 2 maanden geen grote tv, om vervolgens daarna de rest van de levensduur van de tv een goede te hebben... is het misschien ook wel waard ;)

Ik denk dat ik over niet al te lange tijd ga bellen met samsung, om te kijken wat ze kunnen regelen. Van mij mogen ze crediteren, of 'm omruilen tegen bijbetaling voor 't nieuwe F model die deze problemen niet meer heeft.

Overigens heeft Rebelio.nl al toegezegd te willen meewerken met de creditering (daar dit via de verkopende partij moet lopen) en als ik met 't gecrediteerde geld een nieuw product bij hun aanschaf, sowieso 50,- korting krijg. Pluspuntje voor rebelio :)

maar, ik laat nog van mij horen ! :)

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:04
FireFoz schreef op woensdag 26 september 2007 @ 22:00:
das toch geen reclame, reclame is als je ongevraagt de naam noemt. email hem anders maar naar me fire_foz op hotmail, thanks

zou hem ook graag willen zien...:)
http://www.plasmavisie.nl/

• FireFoz
thanks :) ben vandaag ff langs geweest en zag er goed uit. Was de 52 inch versie van de f86. Jammer dat ze hem niet op voorraad hadden anders had ik hem wss meteen mee genomen...
heb hem nu via internet bestelt, 2 weken :'(

weet iemand of er een verschil bestaat tussen LE46F86BD en LE46F86BD? Ik zie ze namelijk beide staan voor ongeveer dezelfde prijs maar op Samsung.nl/.de zie ik alleen BD staan...is het een typo zonder D ?

[ Voor 32% gewijzigd door FireFoz op 27-09-2007 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longzeh12
UPDATE CREDITERING samsung !!

Nou vandaag was de grote dag, ik kreeg een nummer voor mijn creditering van mijn samsung 37 m 86

In mei voor ongeveer 1600 euro gekocht. I
In juli ter reparatie aangeboden, nu krijg ik er 1050 euro voor terug of een nieuwe m86
hoogst waarscheinlijk met het zelfde banding probleem

De tv heb ik niet eens 5 maanden gebruikt. Slechte zaak, ben ik dus niet blij mee.
En dan krijg ik dit te horen van mijn dealer. Mensen aan de lijn bij samsung geven je een nummer en wat je gecrediteert krijgt dat kunnen (willen) ze je niet vertellen.

Ben er helemaal klaar mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Laatst online: 20:26
Longzeh12 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 00:20:

Nou vandaag was de grote dag, ik kreeg een nummer voor mijn creditering van mijn samsung 37 m 86

In juli ter reparatie aangeboden, nu krijg ik er 1050 euro voor terug of een nieuwe m86

De tv heb ik niet eens 5 maanden gebruikt. Slechte zaak, ben ik dus niet blij mee.
En dan krijg ik dit te horen van mijn dealer. Mensen aan de lijn bij samsung geven je een nummer en wat je gecrediteert krijgt dat kunnen (willen) ze je niet vertellen.

Dit vind ik inderdaad niet echt klantvriendelijk overkomen. Ik ben(was) van plan te kiezen voor een Samsung maar begin daar nu behoorlijk aan te twijfelen. Maar heeft elk merk niet zo z'n problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225601

Longzeh12 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 00:20:

Ahhh shit hey... hier schrik ik wel van! ik zit ook in dit zelfde schuitje... Wil ook mijn geld terug! Kan dit zomaar? Lijkt mij echt niet kloppen! Is het niet zo dat je het inkoop bedrag terug krijgt en de rest van de winkel waar je de tv gekocht hebt?

Zal even vertellen wat mij overkomen is afgelopen week. Ik had samsung al tot 21 september de tijd gegeven om een hdmi decoder te geven of geld terug. Geen reactie. Dus ik mail begin van de week hoe het nu zit. Krijg ik antwoord over een decoder waarvoor nu een oplossing zou zijn en ik moest die dan maar melden ter reparatie. Ik viel van mijn stoel!! Ging toch over mijn tv die niet goed is?
Ik mail terug of ik hier te maken heb met een sociale werkplaats 8)7 en krijg email terug met excuses en dat ze selectro zullen langs sturen om naar de tv te kijken. Die zijn al 2 keer geweest SUKKELS!!! }:O
En ja hoor, selectro belt vanochtend. Dus ik zeg, je bent van harte welkom maar jullie zijn al 2 keer geweest en alles is bekend. Om wanhoopig van te worden!! TREURIG!!!

Weet je wat ik nu zo lastig vind. Meestal krijg je nog wel eens iemand aan de telefoon die echt iets mag beslissen maar bij samsung kom je er gewoon niet door heen. Iedereen doet maar wat als je belt en niemand lost echt iets op. Het lijkt alleen maar erger te worden.

Ik denk dat ik maar weer eens contact zoek met de winkel waar ik de tv gekocht heb. Misschien willen zij uiteindelijk omruilen voor ander merk.

Als ik meer weet meld ik het hier! Succes allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
heb een LE32S81, als ik hem koud aanzet moet ik eerst een paar minuten wachten voordat hij normaal op mijn afstandsbediening reageert, alsof hij ff moet opwarmen. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
oeps :+

[ Voor 96% gewijzigd door FireFoz op 28-09-2007 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34331

Heeft iemand ervaring een samsung scherm die normaal gesproken problemen heeft van overscan (bv. van dvi naar hdmi)... Maar dan met een hd2600xt of iets dergelijks... Er zijn 'kaart varianten' waar direct een hdmi kabel op kan.. Is het overscan probleem dan op te lossen?

Zit nu met een dikke vga kabel van 25 euri en beeld is in principe perfect (ook 720P materiaal)... Maar lijkt me toch wat missen op res van 1368 bij 768 ?!

Heb zelf een 32n71

Dit alles gezien
Integrated AMD Xilleon™ HDTV encoder

* Provides high quality analog TV output (component/S-video/composite)
* Supports SDTV and HDTV resolutions
* Underscan and overscan compensation
//oftopic
Zag trouwens in de aanbieding folder van fotoklein ogenschijnlijk deze tv staan (gezien de plastic rand onder in)... Weet iemand dit? Dan is hij in een jaartje ongv. 900 euri goedkoper geworden?!

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 34331 op 28-09-2007 19:52 ]

Anoniem: 233386

O-)

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 233386 op 02-10-2007 22:08 ]

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:23
Lekkere service van Samsung als ik dat zo lees hier.
Ben zelf aan het kijken voor een 40F86 maar als ik zie wat voor problemen mensen hier hebben en dat die vervolgens ook nog niet opgelost wordt...
Het lijkt erop dat Samsung flink wil verkopen en de nieuwste technologie wil pushen maar ondertussen het after sales traject compleet negeert.
Dan misschien toch maar een TV uit de nieuwe Toshiba of Sharp serie.

Anoniem: 154736

Gisteren heb ik een LE32R82B gekocht. Tot nu toe ben ik heel tevreden op 1 ding na en dat is het volgende.
Ik heb bij spellen en films die ik via de xbox360 afspeel krijg ik rode puntjes bij bepaalde donkere beelden. Ik heb 3 scenario's geprobeerd maar bij 1 geeft die deze rode puntjes.
1. xbox360 aangesloten via VGA = rode puntjes
2. xbox360 aangesloten via component = geen rode puntjes
3. pc aangesloten via VGA = geen rode puntjes.
Oftwel alleen als ik mijn 360 via vga aansluit krijg ik rode puntjes bij donkere beelden. Waar kan dit aan liggen? instellingen? kabel? kan iemand mij aub helpen.
Hier onder een foto van het gebeuren:
http://img255.imageshack.us/img255/4321/1000270ez3.jpg

• Armo
Wat een service zeg ! Daarom is Samsung zo goedkoop vergelijken met andere merken zoals Panasonic, Sony of Philips.

Ik moet zeggen dat ik wel geluk heb met mijn 52" M87 ! Kreeg vandaag een mailtje van de winkel waar ik hem gekocht heb. Wat is er mis met de TV ? Check hier. Mijn TV is nog geen 2 weken oud en had winkel binnen 7 dagen gemailt over dit probleem maar aangezien ze op vakantie zijn geen reactie gehad.

Vandaag reactie gehad dat ik niet de enige ben met dit probleem en dat zij de TV terug gaan nemen en volledige aankoopprijs terug storten ! :)

Zit ik weer met "Welke TV zal ik kopen ? " (Geen Samsung iig ! ) 8)7

• Armo
Anoniem: 154736 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 11:39:
Gisteren heb ik een LE32R82B gekocht. Tot nu toe ben ik heel tevreden op 1 ding na en dat is het volgende.
Ik heb bij spellen en films die ik via de xbox360 afspeel krijg ik rode puntjes bij bepaalde donkere beelden. Ik heb 3 scenario's geprobeerd maar bij 1 geeft die deze rode puntjes.
1. xbox360 aangesloten via VGA = rode puntjes
2. xbox360 aangesloten via component = geen rode puntjes
3. pc aangesloten via VGA = geen rode puntjes.
Oftwel alleen als ik mijn 360 via vga aansluit krijg ik rode puntjes bij donkere beelden. Waar kan dit aan liggen? instellingen? kabel? kan iemand mij aub helpen.
Hier onder een foto van het gebeuren:
http://img255.imageshack.us/img255/4321/1000270ez3.jpg
Lijkt op dode (sub) pixels maar wel vreemd dat je dit alleen met VGA krijgt...

Armo schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 13:11:
[...]

Lijkt op dode (sub) pixels maar wel vreemd dat je dit alleen met VGA krijgt...
Ik vind het ook erg raar, ze komen overal in beeld dus niet op 1 plek ofzo. Ik heb in elk geval samsung gemailt en nu is het afwachten op een reactie

• Dennis_sla
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:21
Armo schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 13:10:
Wat een service zeg ! Daarom is Samsung zo goedkoop vergelijken met andere merken zoals Panasonic, Sony of Philips.

Ik moet zeggen dat ik wel geluk heb met mijn 52" M87 ! Kreeg vandaag een mailtje van de winkel waar ik hem gekocht heb. Wat is er mis met de TV ? Check hier. Mijn TV is nog geen 2 weken oud en had winkel binnen 7 dagen gemailt over dit probleem maar aangezien ze op vakantie zijn geen reactie gehad.

Vandaag reactie gehad dat ik niet de enige ben met dit probleem en dat zij de TV terug gaan nemen en volledige aankoopprijs terug storten ! :)

Zit ik weer met "Welke TV zal ik kopen ? " (Geen Samsung iig ! ) 8)7
Misschien een mooie Sony FullHD ? Het schijnt dat je er vanaf 1 oktober een gratis PS3 bij krijgt !!

D810 | 24-70 f/2.8 | 70-200 f/2.8 | SB900 |

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:27
Iemand antwoord op deze vraag?

Wij hebben thuis nu de LE37M86BD (Full HD).

firmware versie 2000

De PS3 is hierop aangesloten via HDMI en de PS3 geeft als je een BD afspeelt een 1080p 24 Hz output. Wat doet mijn tv dan precies?

geeft ie 24 beelden per seconde (elk beeld 1x)?
geeft ie 48 beelden per seconde (elk beeld 2x)?
geeft ie 72 beelden per seconde (elk beeld 3x)?
of doet ie iets heel anders?

• Armo
Dennis_sla schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 17:04:
[...]

Misschien een mooie Sony FullHD ? Het schijnt dat je er vanaf 1 oktober een gratis PS3 bij krijgt !!
Mja, als jij kijkt wat een Sony 52" Full HD kost...belangrijkste reden dat ik voor Samsung was gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-04 15:17
Nou gisteren toch maar gekozen voor een samsung le26s81. Het is misschien niet het nieuwste model maar kon hem voor een goede prijs krijgen. Hij was namelijk 600 bij de BCC en 500 bij Neckerman. Dan krijg je dus die 100 euro+25% korting bij bcc. Mooie lcd dus voor 475 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34331

Anoniem: 34331 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 19:31:
Heeft iemand ervaring een samsung scherm die normaal gesproken problemen heeft van overscan (bv. van dvi naar hdmi)... Maar dan met een hd2600xt of iets dergelijks... Er zijn 'kaart varianten' waar direct een hdmi kabel op kan.. Is het overscan probleem dan op te lossen?

Zit nu met een dikke vga kabel van 25 euri en beeld is in principe perfect (ook 720P materiaal)... Maar lijkt me toch wat missen op res van 1368 bij 768 ?!

Heb zelf een 32n71

Dit alles gezien

[...]

//oftopic
Zag trouwens in de aanbieding folder van fotoklein ogenschijnlijk deze tv staan (gezien de plastic rand onder in)... Weet iemand dit? Dan is hij in een jaartje ongv. 900 euri goedkoper geworden?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ajampaniki schreef op zondag 30 september 2007 @ 13:51:
Nou gisteren toch maar gekozen voor een samsung le26s81. Het is misschien niet het nieuwste model maar kon hem voor een goede prijs krijgen. Hij was namelijk 600 bij de BCC en 500 bij Neckerman. Dan krijg je dus die 100 euro+25% korting bij bcc. Mooie lcd dus voor 475 euro
zonde bij hier: http://www.elektrowarenhu...ndex.php?a=100&c=5&d=1648 is de 32 inch versie 25 euro duurder dan jouw prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-04 15:17
Anoniem: 154736 schreef op zondag 30 september 2007 @ 17:49:
[...]

zonde bij hier: http://www.elektrowarenhu...ndex.php?a=100&c=5&d=1648 is de 32 inch versie 25 euro duurder dan jouw prijs
Das best cheap. Maar ik wilde iig geen 32 inch, iets te groot voor me kleine slaapkamer. En wilde hem wel een beetje in de buurt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

O-)

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 233386 op 02-10-2007 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

O-)

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 233386 op 02-10-2007 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Naked
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-03 17:33
Ik zit zelf met een 32M71B die echt totaal niet naar behoren werkt.
Het beeld via VGA vertraagd, de Component geeft matig beeld, 100Hz geeft alleen maar problemen en kleuren zijn in alles behalve VGA heel onnatuurlijk.
Nou zijn er drie Selectro monteurs langs geweest en is de derde keer het moederbord van de TV vervangen waarna ik geen verbetering kon merken (behalve dat dynamic dimming uit staat). Ik heb toen gelijk tegen die monteur gezegd dat ik het hier niet mee eens was en hij heeft de TV toen meegenomen.
Nadat ik drie weken zonder TV zat heb ik Selectro maar gebeld waarom het zolang duurde.
Hierop werd ik de volgende dag gebeld door Samsung dat mijn TV teruggestuurd werd. Hier was ik het niet mee eens en ik wilde dit niet, maar nou en ik ging hem toch terugkrijgen zei die telefoniste.

Problemen waren niet verholpen, geen creditering of wat dan ook. Kreeg bij de aflevering een selectro formulier dat alle problemen niet aanwezig zouden zijn (kiss my ass) en dat dat hoort in het product.

Heeft iemand hier een idee wat ik hiermee aan kan?
Ik dacht zelf het te gaan aan te kaarten bij Samsung of grond van "recht op een deugtelijk product".
Deze TV koste me namelijk wel 1350 euro en dan is het volgens mij redelijk dat de VGA aansluiting geen vertragend beeld opleverd.
Enige hulp is zwaar gewaardeerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Buck Naked op 01-10-2007 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longzeh12
Na lang bellen en ruzie maken met Samsung en mijn dealer is het toch gelukt om alle betaalde geld terug te krijgen. Ik mag een nieuwe tv uitzoeken. Helaas doen ze niet aan geld terug....

Ik heb een voorstel gedaan om dezelfde tv te kopen (dan hou ik nog 200 euro over) en om deze terug te betalen aan mij zodat ik mijn scart apparatuur kan vervangen door hdmi apparaten. Ging mijn dealer niet mee akkoord.

Ik wil mijn geld terugggggggggggggggggg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136845

Vorige maand heb ik een LE-32S81b bij de mediamarkt gekocht en net viel mij op dat er een enorm irritante hoge piep toon uit de boxen komt.
De tv is aangesloten op een home cinema set en staat dus op interne mute en ik dacht dus dat het mischien daar aan lag maar dat blijkt niet zo te zijn.

Is dit een bekend probleem? moet ik hiervoor samsung of de media markt bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
ik moet zeggen dat ik nu toch wel een beetje huiverig begin te worden na al deze negatieve berichten over samsung :/ heb vorige week ook een samsung bestelt maar als ik dit allemaal zo lees...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-05 16:41

IkWilbert

Het is mij!

FireFoz schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 23:59:
ik moet zeggen dat ik nu toch wel een beetje huiverig begin te worden na al deze negatieve berichten over samsung :/ heb vorige week ook een samsung bestelt maar als ik dit allemaal zo lees...
Je leest hier over het algemeen alleen klachten. Er zijn ook een hele hoop mensen die wel tevreden zijn met hun samsung tv.

Ik zelf ben nog steeds zoekende welke tv ik zal aanschaffen.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmo

jelmo

A.K.A. jelmo

Damn, als ik hier zo lees over de creditering van de TV word ik niet blij !

Ik heb 1950,- voor m'n tv betaald en dat wil ik dan ook 100% terug, en geen cent minder!
Dat ik op moet draaien voor de verzendkosten, kan ik in komen, maar de tv deugde vanaf dag 1 niet.

Ik moet binnenkort weer samsung bellen over m'n problemen met m'n tv. Als de creditering dan ter sprake komt, ga ik ze dit toch even haarfijn uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-05 00:46
IkWilbert schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 09:29:
[...]

Je leest hier over het algemeen alleen klachten. Er zijn ook een hele hoop mensen die wel tevreden zijn met hun samsung tv.

Ik zelf ben nog steeds zoekende welke tv ik zal aanschaffen.
idem... zit er te twijfelen over de samsung 40N87 bij modern.nl voor 1299... dus erg aardig prijsje lijkt me...

Alleen de service van samsung klinkt erg slecht... Voor die prijs wel de enige tv van 40" met full hd enzo... en verder beeld zag er bij de MM erg strak uit...

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55347

Heb zelf de 86M versie en heb totaal geen problemen (tenzij ik de scart aansluiting gebruik). Alles is prima en gebruik de compo voor xbox en hdmi voor dvd speler :)

Geen ghosting en geen strepen. Ben top op heden helemaal tevreden met m'n tv (wie gebruikt nu ook scart op een fullhd tv :S)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16334

Wij hebben sinds een paar dagen een le40m87.

Gister mn playstation 3 via HDMI aangesloten, kleuren ff goed gezet enzo .. geweldig beeld idd =]
PC via VGA idem ^^
Digitale tv via scart heeft idd wat banding, maar ik begin er al aan te wennen volgens mij...
Al met al doet ie in SD-TV niet merkbaar onder voor de meeste CRT breedbeelds die ik gezien heb, en in HDTV (1080p) is ie helemaal onaantastbaar ;)

Wat ik echter extreem irritant vind is de "Movie Plus" bug waar onze TV dus toch over blijkt te beschikken :(

Hij heeft firmware 1010, en ik las online dat de bug in deze versie verholpen was, maar niks is minder waar :\ elke keer als ik van input verander, of van kanaal waarbij aspect ratio verandert, zet dat crappy movie plus zichzelf weer aan (op scart/analoge TV), en dat vernaggelt echt de beeldkwaliteit in films/series

Via HDMI op just-scan werkt movie-plus niet, dus heb je ook geen last van die bug .. maar elke keer bij kanaal wisselen weer 10 sec dat menu ingaan om movie-plus aan en weer uit te zetten is echt zwaar irritant... en het kan nog wel ff duren voor we ook een HDMI cable-tuner kopen

Klopt het dat de enige manier om dit op te lossen een firmware flash van Samsung is? of kan het ook aan de printplaat versie liggen ? (1004 dacht ik)

al met al hele strakke tv dus, maar de firmware bugs vernaggelen het af en toe een beetje als je zo rondleest |:( k'zou iedereen die er 1 wil kopen toch wel aanraden op te letten op de firmware bij de aanschaf ...
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.