[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 8

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 90.661 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:41
1010 lost de movieplus niet op.
Pas vanaf versie 2000 is dat zo.

1011 versie van de printplaat (dus niet firmware) is alleen nodig als je 1080p/24hz nodig hebt.

1 telefoontje naar Samsung en vragen voor de firmware update. Selectro zal dan een afspraak met je maken voor een monteur.

[ Voor 27% gewijzigd door Dikkie op 02-10-2007 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:00
Dikkie schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 13:00:
1010 lost de movieplus niet op.
Pas vanaf versie 2000 is dat zo.

1011 versie van de printplaat (dus niet firmware) is alleen nodig als je 1080p/24hz nodig hebt.

1 telefoontje naar Samsung en vragen voor de firmware update. Selectro zal dan een afspraak met je maken voor een monteur.
Kan je misschien ook duidelijk uitleggen wat die 2 regels met getallen nu allemaal betekent?
Het is mij niet echt duidelijk ik zal morgenochtend mijn rijtje eens opschrijven en hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
GeeMoney schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 16:47:
[...]

Kan je misschien ook duidelijk uitleggen wat die 2 regels met getallen nu allemaal betekent?
Het is mij niet echt duidelijk ik zal morgenochtend mijn rijtje eens opschrijven en hier posten.
Ja hoor:

Vb.

T-TLPMPEA-1008 <- Firmware versie. In dit geval versie 1008. laatste versie is 2005. Echt alle problemen opgelost (movieplus, justscan) opgelost bij versie 2000
T-BDPMPEUS-1004 <- onbekend en onveranderd volgens mij
BORD2-CALLA-TR1004 <- moederbord versie. Juiste versie is 1011 die het 24hz probleem oplost
MAY 21 2007 <- Datum van de firmware. Dus niet de bouwdatum van het toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:46
IkWilbert schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 09:29:
[...]

Je leest hier over het algemeen alleen klachten. Er zijn ook een hele hoop mensen die wel tevreden zijn met hun samsung tv.

Ik zelf ben nog steeds zoekende welke tv ik zal aanschaffen.
Tsjah ik ben geen Sony AV fan maar als ik dit zo lees dan is Samsung dus gewoon ruk met reparatie afhandeling, Vind de prijzen wel goed voor wat je krijgt maar als er wat mis is hang je blijkbaar, ik kijk nog ff verder maar tis erg lastig, daarom zet ik een aantal zaken in een excel sheet om te kunnen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 15:37
Gman schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 00:22:
[...]

Tsjah ik ben geen Sony AV fan maar als ik dit zo lees dan is Samsung dus gewoon ruk met reparatie afhandeling, Vind de prijzen wel goed voor wat je krijgt maar als er wat mis is hang je blijkbaar, ik kijk nog ff verder maar tis erg lastig, daarom zet ik een aantal zaken in een excel sheet om te kunnen vergelijken.
Hoe meer tv's er van een merk verkocht worden hoe meer je erover leest op internet.
Procentueel gezien kan het percentage probleem tv's bij Samsung lager liggen als bij Sony.
Maar omdat Samsung goedkoper is en meer verkocht wordt lees je er natuurlijk meer over, ook over de problemen in dat geval.

Verder heeft iedereen een eigen idee over de optimale werking van een tv. De een gaat er met de loep op zitten om te zoeken naar artifacts en doet alle licht uit en zet een zwart beeld op om te zoeken naar clouding waar iemand anders gewoon tv kijkt en tevreden is.
Deze verschillen moet je maar uit de posts halen. Veel mensen klagen wel maar zetten er niet direct foto's bij waardoor het moeilijk inschatten is of de genoemde problemen voor jezelf ook een probleem zijn.

Deze is misschien ook wel leuk om te lezen: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=65310.0
Zelf ben ik ook aan het kijken voor een 40" of 42" lcd en de Samsung F86 leekt me niet verkeerd.
Zeker niet omdat een winkel in Belgie (ben geen belg, dus ik ga er niet even naartoe karren om te checken, maar kwam toevallig op hun site) deze voor 1450,- euro aanbood. Deze was nog niet op voorraad dus ik ben benieuwd of ze die daadwerkelijk gaan leveren voor de opgegeven prijs.

Hier nog een leuk vergelijk tussen de F86 en F96: http://www.hdtv-space-for...g_led-t406.0.html;msg6457

[ Voor 5% gewijzigd door rvrbtcpt op 04-10-2007 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dikkie schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 09:47:
[...]

Ja hoor:

Vb.

T-TLPMPEA-1008 <- Firmware versie. In dit geval versie 1008. laatste versie is 2005. Echt alle problemen opgelost (movieplus, justscan) opgelost bij versie 2000
T-BDPMPEUS-1004 <- onbekend en onveranderd volgens mij
BORD2-CALLA-TR1004 <- moederbord versie. Juiste versie is 1011 die het 24hz probleem oplost
MAY 21 2007 <- Datum van de firmware. Dus niet de bouwdatum van het toestel!
Zijn er al mensen die firmware 2000 en moederbord versie 1011 direct hebben meegekregen zonder te moeten flashen? Ik ben gewoon benieuwd of ze al in de schappen liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
ja, zelfs al versies met firmware 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Frijns.Net schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 09:22:
[...]

Hoe meer tv's er van een merk verkocht worden hoe meer je erover leest op internet.
Procentueel gezien kan het percentage probleem tv's bij Samsung lager liggen als bij Sony.
Maar omdat Samsung goedkoper is en meer verkocht wordt lees je er natuurlijk meer over, ook over de problemen in dat geval.
Dit snap ik heel goed, en dat er iets stuk gaat kan altijd gebeuren, maar als ik hier lees welke drama's er afspelen met de afhandeling ervan dan wordt ik niet blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugie|IA
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-07-2012

Fugie|IA

met dank aan..................

Ik ben ook op zoek naar een leuke tv en eigelijk ben ik heel de tijd erg gecharmeerd van de samsung lcd tv's. Om een beeld te schetsen, ik zoek een goede lcd tv voor allround gebruik. Mooier is altijd beter maar ik hoef niet perse de beste kwaliteit mogelijk (zolang ik maar gedownloade hdtv kan kijken ben ik al blij).

Inmiddels overweeg ik ernstig om de le37s81b te kopen. Toevallig zoekt mijn broertje ook een tv en vond de le26s81b wel een mooi apparaat. In eerste instantie leken me dit goeie tv's met een nog betere prijs, maar is het in dit geval niet duurkoop ? Ik lees hier over nogal wat problemen met de tv's en service. En kan iemand wat meer info geven over de S serie, ik begrijp dat dit de instapserie is maar is die daardoor ook gevoeliger voor fouten en wat is het verschil met bv de R serie ?

Being Crazy Ownz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 10:53
@ Fugie Zie de startpost voor S / R serie vergelijking!

Even iets anders: ik heb nu sinds een week of twee een LE37M86B staan en ik ben zeer tevreden. Analoog televisie kijken is zoals verwacht ruk, dus zoals al zo vaak is gezegd is digitale TV een must. Gamen op de 360 en m'n pc via hdmi aansluiten op het scherm werkt echt super. De 1e keer dat ik Bioshock ipv. op de crt in HD zag was ik erg verbaasd, een groot verschil! Prachtige tinten (ook het rood), framerate helemaal ok, prima dus! Scherm oogt nu hij in mijn kamer staat echter erg groot; viel mij niet zo op in de winkel. Moet nu de kamer anders indelen zodat ik hem goed kan ophangen en hij niet midden op m'n bureau meer hoeft te staan! 8)7

Echter dvd's kijken werkt prut. Ik speel ze af op de 360 en het beeld loopt trager dan het geluid (ik neem aan niet andersom)! Echt zeer vervelend. Als ik een dvd in de pc afspeel via hdmi merk ik dit niet op. Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Film modus afzetten door component? Of een fout in de 360?
Hopelijk ligt het aan de tv. Ik heb namelijk gebeld naar Samsung (wil binnenkort een bluray speler aanschaffen) en mijn firmware wordt volgende week geupgrade naar de laatste versie. Hopelijk lost dit ook de problemen op met old fashioned dvd. Ik lees zojuist hierboven dat het moederbord ook geupgrade dient te worden voor optimale 24hz ondersteuning? Gelijk maar proberen te regelen.

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugie|IA

Fugie|IA

Arrahant schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 23:49:
@ Fugie Zie de startpost voor S / R serie vergelijking!
de startpost staat niet zoveel in :) Anders had ik het niet gevraagd.

Ik zag trouwens net via kieskeurig dat de S serie alleen pal ondersteund, ik naam dat dat alleen over de tuner in de tv gaat ? Neem dat NTSC dvds wel gewoon afspeelbaar zijn, mits ondersteund door de dvd spelert.

[ Voor 30% gewijzigd door Fugie|IA op 05-10-2007 13:18 ]

Being Crazy Ownz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneezyThunder91
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 18:46
Beste mensen,

Ik ben sinds gisteren in het bezit van een Samsung LE32R82B en deze bevalt de eerste 24 uur prima. Nu heb ik alleen 1 klein probleempje:

Ik kan mijn geluid van de tv niet sturen via de versterker. Op mijn vorige (sony gewone breedbeeld tv) kon ik instellen in het menu dat de speakers extern waren. Dit is vooral handig bij het kijken van een dvd, zodat je niet geluid uit je versterker (dts) EN je TV hebt. Kunnen jullie hier mij iets over vertellen. Ik heb nog de handleiding al wel doorgelezen, maar ik kan dit gewoon niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
Arbeider schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 13:28:
Beste mensen,

Ik ben sinds gisteren in het bezit van een Samsung LE32R82B en deze bevalt de eerste 24 uur prima. Nu heb ik alleen 1 klein probleempje:

Ik kan mijn geluid van de tv niet sturen via de versterker. Op mijn vorige (sony gewone breedbeeld tv) kon ik instellen in het menu dat de speakers extern waren. Dit is vooral handig bij het kijken van een dvd, zodat je niet geluid uit je versterker (dts) EN je TV hebt. Kunnen jullie hier mij iets over vertellen. Ik heb nog de handleiding al wel doorgelezen, maar ik kan dit gewoon niet vinden.
je kunt toch gewoon het geluid op de tv helemaal zacht zetten?

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneezyThunder91
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 18:46
Ik wil ook bijvoorbeeld bij een leuke film op tv gewoon het geluid naar de boxen sturen ipv de eigen tv.

[EDIT]

Ik heb de optie inmiddels zelf al gevonden. Het is de internal Mute functie. Nu moet ik die opdracht nog mijn logitech harmony laten aanleren. Kijken hoe ik die macro kan programmeren zodat ik deze in een activity kan gebruiken :).

[ Voor 54% gewijzigd door SneezyThunder91 op 05-10-2007 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:22
Ik ben nog steeds aan het twijfelen over de aanschaf van een (samsung) lcd tv. Ben toch maar eens gaan kijken bij verschillende elektro zaken. Ben daar toch van geschrokken. Ik vond nagenoeg alle lcd's onscherp! HEt was niet om aan te zien. (3 verschillende zaken) Stel ik te hoge eisen? De goedkope ouderwetse crt tv's van onder de 100 euro hadden gewoon mooier beeld. Hoe komt dit? Het enige lcd scherm dat een beetje in de buurt kwam van een gewone tv was een philips met pixel plus (ik weet het, dit is eigenlijk vloeken in de kerk)
Staan al die schermen gewoon niet goed geinstalleerd in een winkel of is het gewoon zo dat het niet echt mooi is?
Ik kan een samsung LE32R83B + Wandbeugel aanschaffen voor 699,-- indlusief verzendkosten. Dat leek mij wel wat, maar wat ik nu in de winkel heb gezien brengt mij sterk aan het twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-09 07:30
chippie777 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 17:00:
Ik ben nog steeds aan het twijfelen over de aanschaf van een (samsung) lcd tv. Ben toch maar eens gaan kijken bij verschillende elektro zaken. Ben daar toch van geschrokken. Ik vond nagenoeg alle lcd's onscherp! HEt was niet om aan te zien. (3 verschillende zaken) Stel ik te hoge eisen? De goedkope ouderwetse crt tv's van onder de 100 euro hadden gewoon mooier beeld. Hoe komt dit? Het enige lcd scherm dat een beetje in de buurt kwam van een gewone tv was een philips met pixel plus (ik weet het, dit is eigenlijk vloeken in de kerk)
Staan al die schermen gewoon niet goed geinstalleerd in een winkel of is het gewoon zo dat het niet echt mooi is?
Ik kan een samsung LE32R83B + Wandbeugel aanschaffen voor 699,-- indlusief verzendkosten. Dat leek mij wel wat, maar wat ik nu in de winkel heb gezien brengt mij sterk aan het twijfelen.
Vind ik ook! De beeldkwaliteit van TV op vele LCD-tv's is soms ronduit slecht. Ik denk ook dat het te maken heeft dat LCD tv's gewoonweg niet gemaakt zijn voor analoge TV maar voor de digitale high definition TV van de nabije toekomst. Voor analoge TV ben je vaak nog beter af met een beeldbuis-tv. Verder kan ik iedereen sterk aanraden die nu een TV koopt >32" om een full HD te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dikkie schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 10:59:
ja, zelfs al versies met firmware 2005
Dus ik mag dan aannemen dat deze modellen totaal geen kinderziektes meer hebben? Welke (web)winkels verkopen de nieuwere edities?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugie|IA

Fugie|IA

heb vandaag een le37s81b en le26s81b besteld, was het wachten en twijfelen wel beu. Het ze overigens bij electromagazijn gehaald voor erg leuke prijzen.

Hopelijk krijg ik snel bericht wanneer ik ze kan afhalen, ben wel benieuwd :)

Being Crazy Ownz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
Wie weet of de Samsung F86 serie ook lipsync ondersteunt via de normale digitale poorten?
Als de PC erop aangesloten wordt dan komt het beeld via HDMI en het geluid gaat apart dan moet dit natuurlijk wel synchroon blijven lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTFox
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik ben nu bijna een jaar in het bezit van een Samsung LE32R71B.
Een perfecte tv, zeker in combinatie met mijn xbox.

Wat mij wel opvalt (en ik weet niet of dat normaal is, is dat er een lichte zoomtoon hoorbaar is wanneer de TV aanstaat en het geluid uit.

Is dit normaal?

Verder dus een prima TV!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

chippie777 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 17:00:
Tja, dat is natuurlijk niet zo vreemd.
Een Full-HD beeldscherm moet een normale TV uitzending meer dan 2x vergroten, dus dan wordt het wazig. Daarom zien TV uitzendingen er al beter uit op een HD ready scherm t.o.v. een Full-HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-09 07:30
(Aangezien er geen antwoord kwam op mijn topic...)
De beeldkwaliteit van mijn LE32R81 met gewone analoge TV distributie van telenet laat te wensen over. Het beeld is troebel en een klein beetje ruis (op alle zenders).
Nu heb ik het vermoeden dat dit te wijten is aan mijn COAX kabel? Deze is van eerder lage kwaliteit en 5m lang. Zou het verschil maken om een evt kortere COAX kabel van hoge kwaliteit te kopen. Iemand die hier ervaring mee heeft? Alvast bedankt...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik ff feedback krijgen van mensen die een blu-ray speler met 1080p24 gebruiken (een PS3 bijvoorbeeld) (liefst op een m87 scherm) ..

is het normaal dat ik in 24HZ mode (forced want mijn le40m87 werkt niet goed met die auto herkenning van PS3) een soort van "geknipper" zie, oftewel redelijk snelle van onder naar boven lopende lichtergekleurde "balken" in donkere scenes .. lijkt wel alsof je een ouwe crt monitor op 30 hz ofzo aanstuurt :X

niet echt wat ik had verwacht na al die lofzang over 1080p24 :'(

vrees dan ook dat mn tv niet goed is, ff in deze thread op avforums gezocht naar "flickering blu-ray", waarbij ik 2 mensen zag met hetzelfde probleem, een heeft het opgelost door de TV om te ruilen...

maandag zou Selectro sowieso bellen vanwege MoviePlus firmware update, dus dan kan ik ze dit ook maar vertellen dan :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
lijkt mij niet echt normaal idd
maar kun je op de ps3 ook geen spellen runnen op 1080p? heb je dan hetzelfde probleem? zo niet, dan mss toch ps3 probleem...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1080p is geen probleem, geweldig beeld zelfs :9~

1080p op 24hz (1080p24) met blu-rays geeft echter wel dit bovengenoemde probleem.. dus als de info knop 1080p@60hz aangeeft no problemo, maar 1080@24hz zie ik deze scrollende lijnen (zowel in PS3 hoofdmenu wanneer ik de 1080p24 voor blu-ray enable, want dan test ie hem even, als in de blu-ray zelf (Layer-Cake))

erg vreemd probleem omdat het eruit ziet als lage refreshrate op een CRT monitor .. nooit een LCD gezien die daar last van had :?

het is wat ze hier en hier beschrijven

heb maar 1 hdmi kabel hier, die al helemaal afgerold, andere hdmi poorten op de TV getest, zal zo nog eens met instellingen van TV spelen maar ik denk niet dat dat veel helpt

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2007 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben ze de 1080p/24hz probleem nu wel opgelost bij de F86 series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:17
Dit is nog wel een leuk topic: Samsung LE32S18 (Leo van Schaijik aanbieding)

Samsung LE32S81B voor €499, t/m 14-10-2007 :)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 09:59:
1080p is geen probleem, geweldig beeld zelfs :9~

1080p op 24hz (1080p24) met blu-rays geeft echter wel dit bovengenoemde probleem.. dus als de info knop 1080p@60hz aangeeft no problemo, maar 1080@24hz zie ik deze scrollende lijnen (zowel in PS3 hoofdmenu wanneer ik de 1080p24 voor blu-ray enable, want dan test ie hem even, als in de blu-ray zelf (Layer-Cake))

erg vreemd probleem omdat het eruit ziet als lage refreshrate op een CRT monitor .. nooit een LCD gezien die daar last van had :?

het is wat ze hier en hier beschrijven

heb maar 1 hdmi kabel hier, die al helemaal afgerold, andere hdmi poorten op de TV getest, zal zo nog eens met instellingen van TV spelen maar ik denk niet dat dat veel helpt
Zoals hierboven al eerder was beschreven kan je toestel alleen 1080p/24p materiaal afspelen als je een prinplaat met nummer 1011 hebt. Als je die niet hebt zou je een afspraak met Samsung moeten kunnen maken waarop ze gratis dit model printplaat bij je komen instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een eerste gedetailleerde review van de nieuwe Samsung F96-reeks:
http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE52F96BD/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
ik heb intresse in de samsung 37m86/7 moet ik nog ergens op letten bij aanschaf, scherm types, mogelijke problemen, beter de 86 of de 87 nemen?, het kleurverschil maakt me niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 12:27:
[...]

Zoals hierboven al eerder was beschreven kan je toestel alleen 1080p/24p materiaal afspelen als je een prinplaat met nummer 1011 hebt. Als je die niet hebt zou je een afspraak met Samsung moeten kunnen maken waarop ze gratis dit model printplaat bij je komen instaleren.
euh .. ik heb altijd begrepen dat die hele issue draaide om het automatisch detecteren van de 1080p24 ondersteuning door afspeelapparaat (PS3), of iig het ontbreken van deze detectie (omdat de EDID informatie van de HDMI poorten niet zo kloppen)

wanneer je de 1080p24 forceerde zou het goed moeten spelen begreep ik altijd .. maargoed Selectro zou maandag bellen voor een afspraak dus dan zal ik eens duidelijk maken dat ik ook een nieuwe printplaat nodig heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 21:17
krijg m'n ps2 niet via component aangesloten. het opstartscherm is wel zichtbaar, maar als daarna een dvd film opgestart wordt zegt de tv dat t signaal niet ondersteund is?? heb in het setup menu van ps2 ingesteld dat ie op component aangesloten zit. mis ik iets van een instelling of?

LE40M86BD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annedouwe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-08 19:18
duncanvdlinden schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 15:36:
ik heb intresse in de samsung 37m86/7 moet ik nog ergens op letten bij aanschaf, scherm types, mogelijke problemen, beter de 86 of de 87 nemen?, het kleurverschil maakt me niet uit.
Het enige verschil tussen de M86 en M87 is dat de 87 een chromen lijst aan de onderkant heeft en hierdoor waarschijnlijk iets duurder.
Puur een estetisch iets dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
THX schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 18:14:
[...]

Tja, dat is natuurlijk niet zo vreemd.
Een Full-HD beeldscherm moet een normale TV uitzending meer dan 2x vergroten, dus dan wordt het wazig. Daarom zien TV uitzendingen er al beter uit op een HD ready scherm t.o.v. een Full-HD.
Dit volg ik niet helemaal. De schermen waar ik naar kijk zijn 32 inch en volgens mij zijn die er niet in full HD. Ik kijk dus naar HD ready schermen maar vind het echt niet mooi om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Ik begrijp ook niet dat een scherm met meer pixels een source met een lagere resolutie waziger weer moet geven, dat ligt toch echt aan de processing, want of je nou 1 pixel blauw weergeeft, of 4 pixels, blauw, het idee blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

chippie777 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 18:01:
[...]

Dit volg ik niet helemaal. De schermen waar ik naar kijk zijn 32 inch en volgens mij zijn die er niet in full HD. Ik kijk dus naar HD ready schermen maar vind het echt niet mooi om te zien.
Akkoord.

Een HD Ready scherm is ook al 1,5 keer aan het vergroten, dus ook daar is het wazig. Je ziet gewoon veel meer detail, maar als dat er niet is (ouderwetse TV uitzending), dan ziet het er niet meer uit. Omdat deze dus minder vergroot dan een Full HD is het al "beter".
Digitale kabel o.i.d. is wel scherper, maar dan zie je soms weer de overdreven MPEG compressie toegepast door de kabelmaarschappijen bij sommige zenders (veelal de minder bekeken zenders!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
dat schijnt nihiel te zijn het verschil tussen SD op een 720p of een 1080p tv, als je een 40" 720p en 40" 1080p tv met elkaar vergelijkt.
Want de scalers zorgen ervoor dat het zo mooi mogelijk uitvergroot wordt, maakt niet uit hoeveel keer, het beeldoppervlakte blijft gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

lowlow schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 19:47:
(Aangezien er geen antwoord kwam op mijn topic...)
De beeldkwaliteit van mijn LE32R81 met gewone analoge TV distributie van telenet laat te wensen over. Het beeld is troebel en een klein beetje ruis (op alle zenders).
Nu heb ik het vermoeden dat dit te wijten is aan mijn COAX kabel? Deze is van eerder lage kwaliteit en 5m lang. Zou het verschil maken om een evt kortere COAX kabel van hoge kwaliteit te kopen. Iemand die hier ervaring mee heeft? Alvast bedankt...!
Ik vrees ervoor. Ik heb net hetzelfde op mijn TV (weliswaar 40 inch en full hd) en ik dacht ook dat een kortere coax-kabel van hoge kwaliteit ging helpen. Er hing eerst bij mij een hele lange coax kabel aan (meer dan 10m) en die heb ik vervangen door een dure 95db full hd shielded coaxkabel van 1,5m (speciaal de tv zo dicht bij de outlet ervoor geplaatst) en het beeld is nog altijd wazig en troebel, zelfs met sneeuw op sommige zenders.

Het probleem ligt gewoon bij Telenet. Zij verzwakken het signaal van analoge tv systematisch om meer digitale zenders over de coax toe te laten en op die manier pushen ze natuurlijk digitale televisie. Probeer het maar uit: bel maar eens naar Telenet. Ik durf wedden dat ze een digibox voor uw problemen zullen aanraden.

Ik doe er niet aan mee. Telenet krijgt geen euro van mij voor hun gangsterpraktijken. Wij kijken dan ook amper tv en voor die ene keer naar het nieuws op de VRT te kijken, dan neem ik dat wazige beeld er gewoon bij.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:58

nFo

Ik zag nog deze samsung tv: LE22S81B
http://www.samsung.com/nl...b.asp?page=Specifications

Heeft een resolutie van: 1680x1050
Is dit de ideale 2 in 1 monitor ?
Voor PC en Xbox 360/Wii gebruik ?

Of niet ?
Ik kan nog geen reviews vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
THX schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 19:39:
[...]

Akkoord.

Een HD Ready scherm is ook al 1,5 keer aan het vergroten, dus ook daar is het wazig. Je ziet gewoon veel meer detail, maar als dat er niet is (ouderwetse TV uitzending), dan ziet het er niet meer uit. Omdat deze dus minder vergroot dan een Full HD is het al "beter".
Digitale kabel o.i.d. is wel scherper, maar dan zie je soms weer de overdreven MPEG compressie toegepast door de kabelmaarschappijen bij sommige zenders (veelal de minder bekeken zenders!).
Het wordt mij al iets duidelijker. Ik begrijp hieruit dat bij een HD ready scherm het beeld altijd 1,5 vergroot moet worden. (waarom?)Het maakt dus niet uit welk merk LCD je neemt. Dus eigenlijk zou je dan geen HD ready moeten nemen? Is dat mogelijk, slim, aan te raden, af te raden, onzin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

chippie777 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 18:47:
[...]

Het wordt mij al iets duidelijker. Ik begrijp hieruit dat bij een HD ready scherm het beeld altijd 1,5 vergroot moet worden. (waarom?)Het maakt dus niet uit welk merk LCD je neemt. Dus eigenlijk zou je dan geen HD ready moeten nemen? Is dat mogelijk, slim, aan te raden, af te raden, onzin?
"Vergroten" is wellicht een foute term. Het gaat om verdelen van de bron over het gehele scherm.

Neem bijvoorbeeld een DVD (TV signaal is veelal nog slechter!).
Een PAL DVD heeft iets van 525 lijnen/pixels in de hoogte (+/- 700 in de breedte). Indien je dan op een Full HD scherm deze DVD bekijkt, worden de 525 pixels verdeelt over 1080 pixels --> je zal iedere DVD pixel meer dan 2x groter in de hoogte en in de breedte op je scherm krijgen. 1 DVD pixel wordt meer dan 2x2 pixels op je Full HD.
Vervang voor HD ready de 1080 waarde door 720 of 768.

Dus veelal wordt het waziger, tenzij een intelligente upscaler er beeld/pixels/tussenliggende kleuren erbij verzint, waardoor het beeld weer "scherper" wordt op HD schermen.

Hopelijk is het iets duidelijker na mijn vage en niet exacte feiten gebrabbel.

Samenvattend: zorg voor goede content voor de TV, welke je kiest of zorg voor een goede upscaler voor "oudere bronnen", dan is het goed te doen.
Normale TV is vrijwel altijd bagger op een HD scherm (zeker als je het dichterbij bekijkt). Uitzonderingen zijn uiteraard NGC-HD en Discovery HD etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Dit maakt het nog duidelijker!
Dus het pixel plus van philips is waarschijnlijk een techniek voor dit "probleem"?
Ik heb op het moment digitale tv van upc, dit moet dus goed overkomen op een lcd?
Wat heb je zelf verder nog voor mogelijkheden om het beeld goed te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 21:29
DarthDavy schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 14:22:
[...]

Ik vrees ervoor. Ik heb net hetzelfde op mijn TV (weliswaar 40 inch en full hd) en ik dacht ook dat een kortere coax-kabel van hoge kwaliteit ging helpen. Er hing eerst bij mij een hele lange coax kabel aan (meer dan 10m) en die heb ik vervangen door een dure 95db full hd shielded coaxkabel van 1,5m (speciaal de tv zo dicht bij de outlet ervoor geplaatst) en het beeld is nog altijd wazig en troebel, zelfs met sneeuw op sommige zenders.

Het probleem ligt gewoon bij Telenet. Zij verzwakken het signaal van analoge tv systematisch om meer digitale zenders over de coax toe te laten en op die manier pushen ze natuurlijk digitale televisie. Probeer het maar uit: bel maar eens naar Telenet. Ik durf wedden dat ze een digibox voor uw problemen zullen aanraden.

Ik doe er niet aan mee. Telenet krijgt geen euro van mij voor hun gangsterpraktijken. Wij kijken dan ook amper tv en voor die ene keer naar het nieuws op de VRT te kijken, dan neem ik dat wazige beeld er gewoon bij.
Wij hebben ook een Telenet installatie, met zo'n NIU / versterker waar de coax van de straat binnenkomt. De kabel naar de woonkamer hangt op een +4dB poort, dus versterking.
Ik kan je zeggen dat TV er zééér goed uitziet. Het VRT nieuws is zéér scherp en niks, nul komma nul waas ! Meeste zenders zijn zeer scherp.

Het enige verschil is ... ik kijk op een 50" HD-ready plasma van Samsung...DVD is uiteraard subliem.

Ik ben van de antwerpse regio.mischien ergens een lokaal probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mzeist
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-07 07:56
Wat is eigenlijk het het verschil tussen 'movie plus' en de 100 Hz feature in de m86 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 16:00
Onder het mom; beter laat dan nooit hier mijn versie van de LE40M87 :

Firmware 2000 ( T-TLPPEUMD-2000 )
T-BDPMEUS-1004
Printplaat 1011 ( BORD2_CALLA_TR-1011 )

Ik heb totaal geen last van banding en ook geen clouding, 24Hz probleem zou opgelost moeten zijn maar kan ik niet bevestigen omdat ik nog niet zo'n input heb (aka ps3) .
Ook heb ik geen last van ghosting, alleen valt me op dat ik nog steeds op de VGA ingang wel beeld lijk te missen boven en rechts, ik lees steeds iets over just scan maar lost dat het nou op of niet?
En zoja hoe zet ik dat dan aan?

Movieplus blijft bij mij gewoon uit als ik hem uitzet. (ook een bekende issue)

Oftewel, ik bof O-)

PS. nou moet ik wel zeggen dat ik hem 3 keer om heb moeten ruilen :X

[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 11-10-2007 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Hoe groot is de kans op dit moment dat je een oude treft?
Is er nog een goede manier om te voorkomen een oude te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullHD
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-08 23:12
Iemand al ervaringen met de F86 lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
FullHD schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:57:
Iemand al ervaringen met de F86 lijn?
Precies deze vraag wilde ik net posten.
Ik twijfel nog tussen de F86 of een Philips 9632

Van de Philips zijn al genoeg ervaringen bekend, maar er is schijnbaar nog niemand die de Samsung heeft.

De Sharp X2LE serie kan nu ook geleverd worden via diverse webshops, dat is misschien ook nog een mooie tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Laatst online: 15:34
WTFox schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 14:56:
Ik ben nu bijna een jaar in het bezit van een Samsung LE32R71B.
Een perfecte tv, zeker in combinatie met mijn xbox.

Wat mij wel opvalt (en ik weet niet of dat normaal is, is dat er een lichte zoomtoon hoorbaar is wanneer de TV aanstaat en het geluid uit.

Is dit normaal?

Verder dus een prima TV!!!!
Dat zal de backlight wel zijn vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verdorrie, ik heb een dode pixel op mn scherm
wat is samsung dr beleid omtrent dode pixels? ik heb de tv namelijk al sinds mei!
hier baal ik echt van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frijns.Net schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:44:
[...]
Precies deze vraag wilde ik net posten.
Ik twijfel nog tussen de F86 of een Philips 9632
Misschien kan deze review je helpen:
http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40F86BD/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 17:24:
verdorrie, ik heb een dode pixel op mn scherm
wat is samsung dr beleid omtrent dode pixels? ik heb de tv namelijk al sinds mei!
hier baal ik echt van
Ik heb zelf ook een scherm terugestuurt met dode pixels, deze had 1 dode pixels ergens in het midden, en luie (sub)pixels, eigenlijk vind ik die laatste de meest vervelende.
Een dode pixel is gewoon zwart, een luie (sub)pixel kleurt een primaire kleur (in mijn geval groen), een klein streepje van deze groene pixels zat bovenin het scherm, je ziet dat dus als een groen plekje met bioscooopformaat films. Dat was voor mij de reden om het scherm te ruilen.

De dode pixel zat ergens midden in het beeld, en dat valt echt totaal niet op, behalve als je zoekt met je neus dicht op het scherm. Zelfs bij een volledig wit scherm zie je daar niets van op een meter afstand en dichterbij. Het wordt overmeesterd door alle pixles eromheen, en het verdwijnt als de zon, zou ik je niet al te druk om maken dan.

Maar als je de dode pixel pas opvalt na een paar maanden dan lijkt mij het niet opvallend en irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 23:58:
[...]

Ik heb zelf ook een scherm terugestuurt met dode pixels, deze had 1 dode pixels ergens in het midden, en luie (sub)pixels, eigenlijk vind ik die laatste de meest vervelende.
Een dode pixel is gewoon zwart, een luie (sub)pixel kleurt een primaire kleur (in mijn geval groen), een klein streepje van deze groene pixels zat bovenin het scherm, je ziet dat dus als een groen plekje met bioscooopformaat films. Dat was voor mij de reden om het scherm te ruilen.

De dode pixel zat ergens midden in het beeld, en dat valt echt totaal niet op, behalve als je zoekt met je neus dicht op het scherm. Zelfs bij een volledig wit scherm zie je daar niets van op een meter afstand en dichterbij. Het wordt overmeesterd door alle pixles eromheen, en het verdwijnt als de zon, zou ik je niet al te druk om maken dan.

Maar als je de dode pixel pas opvalt na een paar maanden dan lijkt mij het niet opvallend en irritant.
ja het valt idd niet echt op MAAR volgens mij zat het er eerst echt niet, want ik heb al eerder gechecked.
Kunnen dode pixels ook later onstaan, of zijn ze er vanaf dag 1 ook al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Las op Avforums dat het banding probleem te verhelpen is met een betere stroomkabel naar de TV, lijkt dat de voeding dus op de 1 of andere manier erg reageerd op de kwalieit van je stroomvoorziening. Misschien dat een goede surge protector dan ook wonderen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ben zelf ook benieuwd naar de F86 ervaringen, want ik twijfel namelijk tussen de M86 en de F86. Er zit namelijk zo'n 300,- euro verschil tussen deze schermen, bij de TV boer hier om de hoek. Kan iemand me vertellen of het de 300 waard is? qua model gaat op zich mijn voorkeur uit naar de M86, ik vind namelijk de boxen aan de zijkant van het scherm (F86) niet zo mooi. Maar qua specs prefereer ik de F86. Nou is er natuurlijk ook nog een grote vraag; zijn er al problemen geconstateerd met de F86, welke er wel genoeg waren met de M serie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
Vandaag weer gaan kijken bij de BCC naar de Philips 9632 en de Samsung M86.
Jammer genoeg hebben ze de F86 nog steeds niet maar als ik deze review lees: klik dan zijn ze zeer te spreken over de F86.
De Samsung M86 laat de Philips al achter wat betreft de zwart waardes.
Ik ga volgende week de 40F86 bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb iets vaags met m'n M87. M'n laptop aangesloten via DVI naar HDMI. Ik configureer de TV als tweede scherm vanuit het Catalyst control center.

Als ik in Catalyst 1280x720 @ 50Hz kies en op de TV "just scan" zet dan krijg ik full screen.
Als ik in Catalyst 1280x720 @ 60Hz kies en op de TV "just scan" zet dan krijg ik een zwarte rand. Eigenlijk zie ik dan 1920x1080 met gecentreerd 1280x720 beeld er in.

Weet iemand hoe ik 1280x720 @ 60Hz full screen krijg op de TV?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
duncanvdlinden schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 15:46:
Las op Avforums dat het banding probleem te verhelpen is met een betere stroomkabel naar de TV, lijkt dat de voeding dus op de 1 of andere manier erg reageerd op de kwalieit van je stroomvoorziening. Misschien dat een goede surge protector dan ook wonderen doet.
Mwah, stroom is stroom. Wel geldt het volgende:
- De TV moet op een stopcontact met randaarde worden aangesloten zodat het chassis van de electronica en dus ook het schild van de SCART connector een kooi van Faraday waardoor stoorsignalen veel minder kans hebben.
- De gebruikte SCART-kabel moet volledig afgeschermd zijjn.
- Stroomkabels zijn over het algemeen niet afgeschermd. In combinatie met bovenstaande zou ik stroomkabels zoveel mogelijk uit de buurt van videokabels houden.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 09-09 12:30
Wie gebruikt er nu nog scart? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb nu al een kleine 2 maanden een Samsung LCD in mijn bezit, nl: de 32S81B. Daar ben ik zeer tevreden mee op één dingetje na: virtual console games spelen op de wii met componentsnoer:( wanneer ik nostalgisch ben en weer eens effe door super mario bros. 1 wil rennen moet ik mijn wii aansluiten op composiet, want van nes/snes games via component gaat mijn tv helemaal flippen. N64 games doet ie wel gewoon:S

vriend van me heeft een philips HD-ready lcd vergelijkbaar met mijn samsung32S81, maar heeft die Virtual console problemen niet. de philips Full-HD tv van zijn ouders heeft wel problemen met VC games, maar daar zit het beeld constant van links naar rechts te schuiven:S

Hebben meer mensen hier problemen mee en is er een oplossing voor?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 00:11:
[...]

ja het valt idd niet echt op MAAR volgens mij zat het er eerst echt niet, want ik heb al eerder gechecked.
Kunnen dode pixels ook later onstaan, of zijn ze er vanaf dag 1 ook al?
Dode pixels kunnen inderdaad later ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
  • Laatst online: 30-08 15:22
ari3 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 12:38:
[...]
Mwah, stroom is stroom. Wel geldt het volgende:
- De TV moet op een stopcontact met randaarde worden aangesloten zodat het chassis van de electronica en dus ook het schild van de SCART connector een kooi van Faraday waardoor stoorsignalen veel minder kans hebben.
- De gebruikte SCART-kabel moet volledig afgeschermd zijjn.
- Stroomkabels zijn over het algemeen niet afgeschermd. In combinatie met bovenstaande zou ik stroomkabels zoveel mogelijk uit de buurt van videokabels houden.
De vraag is: werkt het ook?

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
ik probeer al 3 weken de le46f86 te bemachtigen (voor een normale prijs) maar hij is echt nergens op voorraad. bij redcoon was ie vorige week "direct leverbaar" maar als je dan gaat bestellent och weer niet :(

Hij staat daar nu al 3 weken in bestelling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Frijns.Net schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 00:36:
Vandaag weer gaan kijken bij de BCC naar de Philips 9632 en de Samsung M86.
Jammer genoeg hebben ze de F86 nog steeds niet maar als ik deze review lees: klik dan zijn ze zeer te spreken over de F86.
De Samsung M86 laat de Philips al achter wat betreft de zwart waardes.
Ik ga volgende week de 40F86 bestellen.
denk dat ik ook die f86 ga halen van mokio
deze toch :P ? http://www.mokio.nl/Beeld...g/40_Inch/Samsung_LE40F86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Kan iemand iets uitleggen over de F86-serie? Ik begrijp dat 50Hz bronnen naar 100Hz geüpscanned worden en dat 24Hz bronnen (BluRay) naar 96Hz geüpscanned worden.

Maar wat gebeurt er met een 60Hz bron? Daar kun je niet voor ieder beeld een extra beeld voor toevoegen want dan kom je op 120Hz... Welk algoritme zit hier achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
Inderdaad.
Hier: http://www.iishop.be/ kost de 40F86 maar 1450,- euro.
Ik ken die winkel verder niet, de prijs stond in een e-mail van ze toen ik ze naar de prijs vroeg.
Goedkoper ben ik hem nog niet tegen gekomen.
Als ze die dingen direct uit Luxemburg halen of zo dan kan ik me die prijs wel voorstellen.
Mocht je daar willen shoppen, dan zou ik die bestellen en zelf gaan afhalen en dan betalen. Heb je geen gezeur mochten ze eens niet kunnen leveren of zo.

@ari3 welk algoritme erachter zit weet ik ook niet. Maar 60hz zou ook gewoon getoond kunnen worden zonder 'trucjes'. Bij een LCD heb je namelijk geen echte refresh rate. Dat ze meer beelden kunnen tonen wil nog niet zeggen dat het ook moet. Als je die 100hz af zet dan zie je gewoon de inkomende bron lijkt me.

[ Voor 17% gewijzigd door rvrbtcpt op 16-10-2007 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
aangezien ik veel SD content bekijk, lijkt me een fullhd tv een beetje overkill.

Nu zit ik te kijken naar de LE40R81B, 82b, 83b en 84b.
Technisch zijn dit dezelfde apparaten en zit het verschil in de vormgeving.

Iemand één van deze modellen?
- Zijn ze allemaal paino zwart of gewoon zwart
- hebben deze types ook last van de scart banding problemen zoals bekend op de m86/87 series?

Alvast bedankt.

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
mwoe schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:36:
aangezien ik veel SD content bekijk, lijkt me een fullhd tv een beetje overkill.

Nu zit ik te kijken naar de LE40R81B, 82b, 83b en 84b.
Technisch zijn dit dezelfde apparaten en zit het verschil in de vormgeving.

Iemand één van deze modellen?
- Zijn ze allemaal paino zwart of gewoon zwart
- hebben deze types ook last van de scart banding problemen zoals bekend op de m86/87 series?

Alvast bedankt.
Neem dan de Sony D3000 daar lees ik heel veel positieve berichten over.
Die is gewoon HD Ready maar als je hem ziet spelen dan zou je dat niet zeggen.
Als ik geen full hd had gekocht dan zou ik die nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julianvz
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09-2022
Hallo,

Ik beschik sinds anderhalve maand over de 23 inch LCD HD TV (R8) van samsung. Ik heb in de tijd dat hij aangesloten was aan mijn computer er veel plezier van gehad.

Echter nadat ik hem 1 dag aan mijn xbox360 heb laten hangen, is hij "kapot". Hij geeft nu een heel donker scherm. Ik kan nauwlijks iets zien (alleen als ik de gordijnen dicht doe). En dan moet ik heel goed focussen op het beeld om iets te zien. In eerste instantie dacht ik dus ook dat hij echt kapot was.
Wat heb ik allemaal gedaan:
- Sinds anderhalve maand is hij aangesloten aan mijn pc d.m.v. DVI-AVI kabel naar de "pc-ingang" (eerst geprobeerd met een HDMI-DVI kabel, maar de resolutie was niet correct). Het beeld was op 1360x780 (oid). En het beeld schokte een klein beetje, lees 1 pixel, naar links en naar rechts. het leek alsof mijn tv het beeld aan beide kanten wou opvullen, maar sprong steeds terug.

- 2 dagen geleden de Xbox360 aangesloten met die composite aansluiting, Eerst nog met de AV, maar een huisgenoot had nog een hdtv kabel liggen. De tv gaf goed beeld! ook nadat ik hem enkele keren heb gereset.

- Instellingen veranderd. zoals 480P, 720P en 1080i geprobeerd en waarschijnlijk ook PAL 50/60 geprobeerd, want dit word meestal geforceerd door de spellen. (fuzion frenzy 2, en wat demo's gespeeld btw).. Het gaf allemaal goed beeld.

Gisteren zette ik de computer weer aan, en het beeld op de tv was zwart. Ik veranderde van source en bij het normale tv kanaal kreeg ik wél geluid!. Geen enkel beeld was zichtbaar (alleen héél donker)

Wat heb ik geprobeerd (niets helpt):
- De instellingen van de tv gereset in het "beeld-menu". (aangezien ik d'r net achter kom dat ik nog wel iéts kan zien heb ik dat natuurlijk geprobeerd)
- De Xbox beeld-instellingen gereset.
- Alle aansluitingen achterin de tv er uit gehaald. En dan alleen de COAX proberen.
- Stroomkabel d'r in en d'r uit.
- De brighness, contrast en kleurinstellingen van de tv veranderd

Waarschijnlijk het probleem:
- Pal instellingen zijn verkeerd.
Ik weet niet hoe ik dit terug kan zetten. Is mijn tv permanent beschadigd?

- Tv was al defect bij aankomst.
Dit zal het schokkerige beeld verklaren van mijn pc beeld en dit nieuwe probleem.

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
Frijns.Net schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:48:
[...]

Neem dan de Sony D3000 daar lees ik heel veel positieve berichten over.
Die is gewoon HD Ready maar als je hem ziet spelen dan zou je dat niet zeggen.
Als ik geen full hd had gekocht dan zou ik die nemen.
Eens, maar scheelt toch zeker zo'n 200 euro met een d3000 en die is mat zwart met een zilveren rand rondom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Julianvz, waarom neem je niet gewoon even contact op met Samsung? Wss sturen die dan een monteur langs (gratis volgensmij) die het wel zal oplossen voor je. Betaal je tenslotte voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 19:31:
Heeft iemand ervaring een samsung scherm die normaal gesproken problemen heeft van overscan (bv. van dvi naar hdmi)... Maar dan met een hd2600xt of iets dergelijks... Er zijn 'kaart varianten' waar direct een hdmi kabel op kan.. Is het overscan probleem dan op te lossen?

Zit nu met een dikke vga kabel van 25 euri en beeld is in principe perfect (ook 720P materiaal)... Maar lijkt me toch wat missen op res van 1368 bij 768 ?!

Heb zelf een 32n71

Dit alles gezien

[...]
Heb een hd2600xt aangeschaft via de v&a voor 6 tientjes... En werkt perfect!

In het ati control panel zit een veel betere functie om under en of overscan te compenseren... Werkt perfect. Hij merkt het ook direct op dat er een dvi naar hdmi verbinding is ontstaan.

Fantastisch :)

Alleen wat me wel opvalt is dat tekst (binnen windows desktop omgeving) e.d. wel wat wazig is tov. d-sub (dan is het even scherp als gewone lcd panels van 17" , 19" enz. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Mensen,

Ik ben zoals jullie kunnen zien nieuw hier en wat betreft LCD TV's een leek!

Sinds 1 week ben ik in het bezit van de Samsung 37M87BD. Ik kijk nu nog TV via de kabel maar wil graag digitaal gaan kijken. Als ik KPN of UPC pak krijg ik een aparte kast en moet ik die afstand bediening gebruiken, dat vind ik niet zo leuk, weer een afstandbediening!

Nu zag ik dat deze LCD een ingang heeft voor een Comment interface, maar wat is dit? wat kan ik hier mee? En wat heb ik nodig om dit te gebruiken?

Een vriend van me zegt dat ik dan waarschijnlijk digitaal TV kan kijken zonder hiervoor een aparte kast te hebben, klopt dit? Kan ik digitaal TV kijken met een binnenhuis antenne en een smartcard module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
nee, dat heeft samsung niet. daarvoor moet je bij sony zijn, die heeft wel een digitale tuner inside.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 13:05
Die Comment interface is voor Samsung service zelf, je hebt er zelf niks aan.

Mijn 52" M87 wordt deze week eindelijk opgehaald en in plaats daarvan krijg ik een mooie 47" Philips !

Eindelijk van Samsung af !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Wat is het verschil tussen de LE40M87BD en de LE40N87BD? (afgezien van design en prijs)

Want qua specs zijn ze nagenoeg hetzelfde (voor zover ik zie) En ik lees dat er vrij veel problemen zijn met de M87, zijn deze problemen met de N87 ook aanwezig of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Wil binnekort de Samsung LE32S81B gaan kopen. Nu zie ik echter dat hij eeen hdmi versie 1.2 aansluiting heeft. Is dit een probleem als ik er in de toekomst een ps3 op aan wil sluiten? Dan moet je toch 1.3 hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Twanjo schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:26:Is dit een probleem als ik er in de toekomst een ps3 op aan wil sluiten? Dan moet je toch 1.3 hebben?
Nee, is geen probleem. De PS3 kan ook 1.2 uitsturen. Wel is het zo dat je dan geen gebruik kan maken van CEC en de betere kleurprofielen.

Verder gaat het gewoon prima werken hoor. Het beeld van HDMI 1.2 is gelijk aan de DVI specificatie dus zeker niet slecht te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
ari3 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:40:
[...]
Nee, is geen probleem. De PS3 kan ook 1.2 uitsturen. Wel is het zo dat je dan geen gebruik kan maken van CEC en de betere kleurprofielen.

Verder gaat het gewoon prima werken hoor. Het beeld van HDMI 1.2 is gelijk aan de DVI specificatie dus zeker niet slecht te noemen.
Sterker nog, PS3 heeft gewoon HDMI 1,2 en geen 1,3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
FireFoz schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:10:
nee, dat heeft samsung niet. daarvoor moet je bij sony zijn, die heeft wel een digitale tuner inside.
Dat heeft Samsung wel. De 37M87 heeft een DVB-T tuner ingebouwd en heeft een common interface. Digitenne zou moeten werken indien zij een compatible kaart voor de common interface leveren. Dan heb je geen extern kastje nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Armo schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:48:Sterker nog, PS3 heeft gewoon HDMI 1,2 en geen 1,3
Nee hoor, PS3 heeft v1.3a en ondersteunt de "deep color" en "xvYCC" profielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
ari3 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:58:
[...]
Nee hoor, PS3 heeft v1.3a en ondersteunt de "deep color" en "xvYCC" profielen.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat ie HDMI 1,2 had of HDMI 1,3 maar niet volledig ondersteund ofzo. Kan het alleen niet meer vinden waar dat was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is de XBOX360 Elite... de console van Microsoft die met dat probleem kampt ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2007 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
ari3 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:54:
[...]
Dat heeft Samsung wel. De 37M87 heeft een DVB-T tuner ingebouwd en heeft een common interface. Digitenne zou moeten werken indien zij een compatible kaart voor de common interface leveren. Dan heb je geen extern kastje nodig.
waar heb je dat gelezen? want ik kan daar niks over terugvinden. op samsung.nl ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Nog even een vraagje want ben echt een leek op televisie gebied.

Hoe kan ik een Samsung LE32S81B het beste aansluiten.

Heb in mijn nieuwe woning geen kabel dus moet gebruik maken van een schotel heb nu een abbo bij cananaldigitaal.

Als ik het goed begrijp ontvang ik dus al een digitaal signaal echter heb ik volgens mij wel een decoder uit het jaar ' 0 . Die ondersteund denk geen hdmi. Dus nieuwe decoder kopen en die met hdmi aansluiten op de samsung?

ps Een ps3 aansluiten op hdmi 1.2 tv gaat dus goed. Een hd dvdspeler ook? En is dat nou echt een groot verschil die 1.2 of 1.3 anders ga ik een ander model naar mijn budget zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ari3 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:54:
[...]
Weet je het zeker? De ene zegt niet en de andere wel, wie zal er verstand van hebben waar ik het kan navragen?

In het boekje staat de volgende zin.

U moet een CI-kaart aanschaffen bij een lokale kabelaanbieder.

Dus als ik die aanschaf kan ik iets ontvangen, ik zal eens een digitale binnenhuis antenne lenen bij iemand, een CI card heeft mijn vader met Canaldigital. Wie weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
dat zou wel vet zijn. maar welke tvs hebben dat? heeft de 46f86bd dit bijv ook? op samsung.nl kan ik er niks over terug vinden, bij geen van alle toesten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de website van Samsung kun helemaal nog geen informatie vinden over de LE37M87BD, ze hebben wel een product in de verkoop maar online is er niets van te vinden, alleen de handleiding is te downloaden

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2007 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ola !

Onlangs de samsung LE32R82B gekocht en ben tot nu toe zeer tevreden echter is er iets waar ik me toch aan erger namelijk dat sommige lijnen rare kartel/pixel achtige vormen aannemen.

Hier twee foto's als voorbeeld.

Afbeeldingslocatie: http://img139.imagevenue.com/loc148/th_48004_DSC00227_122_148lo.JPG
Afbeeldingslocatie: http://img46.imagevenue.com/loc988/th_48009_DSC00228_122_988lo.JPG

Weet iemand wat ik hier aan kan doen en hebben er meer hier last van ?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2007 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Kan iemand mij vertellen of het nut heeft om een decoder te kopen met een hdmi aansluiting om een LE32S81B aan te sluiten met canaaldigitaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 20:46:
Ola !

Onlangs de samsung LE32R82B gekocht en ben tot nu toe zeer tevreden echter is er iets waar ik me toch aan erger namelijk dat sommige lijnen rare kartel/pixel achtige vormen aannemen.

[afbeelding]
[afbeelding]

Heb je dit ook op een gewone (CRT) TV of op een PC monitor?
Misschien ligt het gewoon aan de manier waarop de game het beeld opbouwt m.b.t. anti aliasing enz. en heeft het niks met je tv te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 20:46:
Ola !

[afbeelding]
[afbeelding]

Je kan bij een goedkopere TV niet verwachten dat je een top-of-the-line scaler/imageprocessor mee aan boord krijgt. In feite; Ik heb heel weinig TV's gezien die goede processoren aan boord hebben, het hoogst haalbare schijnt een Faroudja FLI2310 / DCDi te zijn ... en da's eigenlijk helemaal niet zo'n goede processor.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2007 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er geen Game Mode op dat toestel? Schakel anders die eens in. Wil ook nog wel eens helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou na 1,5 maand wachten eindelijk schot in de zaak.

Door mijn "banding" probleem is de tv uiteindelijk afgekeurd en krijg ik mijn geld terug

Creditatie gaat via het bedrijf waar je hem gekocht hebt. (tenminste als het NL Samsung tv´s zijn) Ander krijg je een nieuwe tv opgestuurd.

Hoewel ik verder 100% tevreden was over de LE46M86 ga ik nu toch voor de LE46F86 vanwege de 100hrtz, de 6ms responsetijd en dynamic contrast van 1:25000.

Het heeft lang geduurd allemaal maar ik ben niet ontevreden over de service van Samsung.

Wel even weer zonder tv maar dan heb je ook wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 13:18:
Nou na 1,5 maand wachten eindelijk schot in de zaak.

Door mijn "banding" probleem is de tv uiteindelijk afgekeurd en krijg ik mijn geld terug

Creditatie gaat via het bedrijf waar je hem gekocht hebt. (tenminste als het NL Samsung tv´s zijn) Ander krijg je een nieuwe tv opgestuurd.

Hoewel ik verder 100% tevreden was over de LE46M86 ga ik nu toch voor de LE46F86 vanwege de 100hrtz, de 6ms responsetijd en dynamic contrast van 1:25000.

Het heeft lang geduurd allemaal maar ik ben niet ontevreden over de service van Samsung.

Wel even weer zonder tv maar dan heb je ook wat...
Daar ga je geen spijt van krijgen denk ik.
Heb zelf de 40F86 (net een dag) en daar ben ik nog geen gekke dingen bij tegengekomen.
Ok, CRT zwart is zwarter maar het kijkt toch heel lekker weg zo.
En ik heb nog geen banding, clouding of wat dan ook voor dingen gezien.
Zoemen, piepen of andere rare geluiden hoor ik ook niet, en het geluid is helemaal niet verkeerd voor z'n platte tv kast.
En als ik dvd kijk en via component dan zie ik geen sync problemen wanneer het geluid via mijn losse versterker loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frijns.Net schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 14:19:
[...]

Daar ga je geen spijt van krijgen denk ik.
Heb zelf de 40F86 (net een dag) en daar ben ik nog geen gekke dingen bij tegengekomen.
Ok, CRT zwart is zwarter maar het kijkt toch heel lekker weg zo.
En ik heb nog geen banding, clouding of wat dan ook voor dingen gezien.
Zoemen, piepen of andere rare geluiden hoor ik ook niet, en het geluid is helemaal niet verkeerd voor z'n platte tv kast.
En als ik dvd kijk en via component dan zie ik geen sync problemen wanneer het geluid via mijn losse versterker loopt.
Wil je zo aardig zijn om foto's hiervan te plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 14:30:
[...]

Wil je zo aardig zijn om foto's hiervan te plaatsen :)
Heb vandaag een nieuwe accu besteld voor mijn canon powershot.
Als ik die heb, dan zal ik wat foto's maken en hier neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil dit weekend een samsung lcd kopen (2de hands)

mijn vraag is nu, welke van de 3 is de beste(lees slimste) keus?

LE32R32 voor 450 euro
LE32S71 voor 475 euro
LE32S81 voor 560 euro
LE32R81 voor 600 euro

Ik wil geen top of de top lcd tv maar gewoon eentje dat goed zijn werk doet en zich vlotjes laat aansluiten aan mijn mediacenter (dus vga of dvi)

ik wou incl muurbeugel slechts 500 euro uitgeven maar het is misschien verstandiger om 50€ meer te geven voor een tv die toch een heel stuk beter is..

Is de S71 bv wat?

Bedankt!
Pieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik ben een beetje confused op het moment, mijn ma wil de LE37M86BD kopen, volgende MM kan je in de CI een digitenne kaart stoppen, echter zie ik nergens een aansluiting voor de digitenne antenne. Ik lees ook het volgende in de handleiding
Connecting CI (Common Interface) CARD - When not inserting "CI CARD" in some channels,"Scrambled Signal" is displayed on the screen. - The pairing information containing a telephone number, CI CARD ID, Host ID and other information will be displayed in about 2~3 minutes. If an error message is displayed, please contact your service provider. - When the channel information configuration has finished, the message "Updating Completed" is
displayed, indicating that the channel list is now updated. You must obtain a CI CARD from a local cable service provider.
Remove the CI CARD by carefully pulling it out with your hands since dropping the CI CARD may cause damage to it. Insert the CI-Card in the direction marked on it.
Wat mij zeer het gevoel geeft dat het gewoon om een digitale televisie standaard gaat, echter wel om de kabel versie (en ik vraag me af of de kabel aanbieders in NL sowieso deze standaard gebruiken aangezien die veel te graag gebruik maken van extra kastjes).

[edit] Volgens dit topic ( http://mgv.multikabel.nl/...&postorder=asc&highlight=
zou deze tv wel digitenne aan kunnen.

[ Voor 7% gewijzigd door MeNTaL_TO op 18-10-2007 19:44 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ElayZ schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 08:59:
Wat is het verschil tussen de LE40M87BD en de LE40N87BD? (afgezien van design en prijs)

Want qua specs zijn ze nagenoeg hetzelfde (voor zover ik zie) En ik lees dat er vrij veel problemen zijn met de M87, zijn deze problemen met de N87 ook aanwezig of niet?
In ieder geval is het contrast lager van de n87
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.