Heb het ook bij normaal analoog tv signaal en tijdens het afspelen van een dvd, het heeft dus niet met de game te maken.Frijns.Net schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 10:52:
[...]
Heb je dit ook op een gewone (CRT) TV of op een PC monitor?
Misschien ligt het gewoon aan de manier waarop de game het beeld opbouwt m.b.t. anti aliasing enz. en heeft het niks met je tv te maken.
Verwijderd
Heb ik gedaan maar heeft geen effect op dit probleem daarnaast heb ik het ook bij analoge tv en tijdens het kijken van een dvd.Anoniem: 231322 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:42:
Zit er geen Game Mode op dat toestel? Schakel anders die eens in. Wil ook nog wel eens helpen
Verwijderd
Met andere woorden dit is normaal bij een "goedkope" tv als mijne ?Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:00:
[...]
Je kan bij een goedkopere TV niet verwachten dat je een top-of-the-line scaler/imageprocessor mee aan boord krijgt. In feite; Ik heb heel weinig TV's gezien die goede processoren aan boord hebben, het hoogst haalbare schijnt een Faroudja FLI2310 / DCDi te zijn ... en da's eigenlijk helemaal niet zo'n goede processor.
Anoniem: 236887
Ik hoor wisselende verhalen over de 100Hz technologie in de nieuwe F8 en F9 serie en benieuwd naar gebruikerservaringen. Meer specifiek: Wanneer (type uitzending, source, gaming, etc) ervaren jullie de toegevoegde waarde van deze technologie en wanneer deactiveren jullie de 100Hz liever?
Verwijderd
Het jaggies-effect wat ik in jouw pics zie, zou in principe bij de goedkopere beeld-processoren al (min of meer) niet meer voor mogen komen. Maar dan heb je nog iets anders; Zowel scalen, dinterlinieren als daarna nog een 2 of 3 bewerkingen, da's vaak teveel voor een goedkopere processor. Zie dit bijvoorbeeld:Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 22:38:
[...]
Met andere woorden dit is normaal bij een "goedkope" tv als mijne ?
Ingangssignaal deinterlinieren -> opschonen -> pull-down/pull-up doen -> framedoubles verwijderen -> dan nog scalen -> jaggies-detectie -> anitialiasing -> framerateconversie naar refreshrate -> output.
Maar de processor is niet de enige component in die schakel; Je moet ook goede software(=firmware) hebben, die die processor weer goed aanstuurt. Zoals je in dit topic ook kan lezen, zijn foutjes in die software een veel voorkomend probleem. En zoals je ziet is het soms hel;emaal niet zo makkelijk als mensen denken om een LCD-paneel op een goede manier met een goed progressief signaal aan te sturen.
Dus om jouw vraag te beantwoorden: Het zou me niets verbazen dat er bij de goedkopere lijn TV's inderdaad minder tijd/energie/geld in is gestoken.
Anoniem: 235836
Hallo,
Ik kon het zo snel even niet vinden dus vandaar de vraag:
Ik heb vandaag de 32R81B gekocht. eenmaal aangesloten heb ik op verschillende kanalen een lichtere baan/lijn horizontaal in beeld. deze verdwijnt en komt op willekeurige plaatsen.
Hoe kom ik hier vanaf?
gr.
Ik kon het zo snel even niet vinden dus vandaar de vraag:
Ik heb vandaag de 32R81B gekocht. eenmaal aangesloten heb ik op verschillende kanalen een lichtere baan/lijn horizontaal in beeld. deze verdwijnt en komt op willekeurige plaatsen.
Hoe kom ik hier vanaf?
gr.
Anoniem: 236672
Volgens mij moet digitenne antenne gewoon op de coax aansluiting. Ik ga vanmiddag even naar de primafoon, als het goed is is digitenne een maand gratis, ga ik zo'n ding halen en alleen de antenne aansluiten.MeNTaL_TO schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 18:45:
Ik ben een beetje confused op het moment, mijn ma wil de LE37M86BD kopen, volgende MM kan je in de CI een digitenne kaart stoppen, echter zie ik nergens een aansluiting voor de digitenne antenne. Ik lees ook het volgende in de handleiding
[...]
Wat mij zeer het gevoel geeft dat het gewoon om een digitale televisie standaard gaat, echter wel om de kabel versie (en ik vraag me af of de kabel aanbieders in NL sowieso deze standaard gebruiken aangezien die veel te graag gebruik maken van extra kastjes).
[edit] Volgens dit topic ( http://mgv.multikabel.nl/...&postorder=asc&highlight=
zou deze tv wel digitenne aan kunnen.
Alleen met de antenne zou je dus Ned 1, 2 en 3 aan moeten kunnen, kijken of de televisie deze kan vinden. Als dat lukt ga ik bij mijn ouders in Canaldigitaal kaart halen, zij hebben zo'n CI module die in mijn LCD kan.
Het moet toch gewoon werken, je kunt kiezen tussen TV en DTV, als je in DTV zit kun je kanalen zoeken, signaal checken etc etc. Waarom zouden deze funties erop zitten als het geen nut heeft?
Het grootste verschil zit hem in dat de M een glossy (glimmend) TFT paneel heeft. Ik denk dat je dat maar is moet bekijken in de winkel, maar het geeft een soort plasma achtige gloed over het scherm. De kleuren springen er veel mooier uit. Ik dacht zelf niet zo'n fan te zijn van glimmende schermen (pc monitoren in het algemeen) maar deze TFT maakt hem wel een stuk aantrekkelijker om naar te kijken. Ik denk dus ook dat dat de reden is van het hogere contrast, de glimmende coating geeft hem een beter contrast. Je kunt het vergelijken met een Matte foto en een hooglans foto.ElayZ schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 08:59:
Wat is het verschil tussen de LE40M87BD en de LE40N87BD? (afgezien van design en prijs)
Want qua specs zijn ze nagenoeg hetzelfde (voor zover ik zie) En ik lees dat er vrij veel problemen zijn met de M87, zijn deze problemen met de N87 ook aanwezig of niet?
Anoniem: 235836
Ik heb het gelukkig al gevonden. Ik had toch nog een paar vraagjes dus heb ik maar ff met Samsung gebeld. Binnen een minuut een medewerker aan de lijnAnoniem: 235836 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 12:44:
Hoe kom ik hier vanaf?
Menu>instellingen>plug&play>go>thuis
Ook onthield hij mijn instellingen niet. Bleek dus door het zelfde te komen.
Gelijk maar ff gevraagd waarom Picture in Picture niet werkt en sommige andere menu opties.
Blijkt dit te komen door het aangeboden signaal. PiP heeft bijvoorbeeld HDMI of DVI signaal nodig.
gr.
Verwijderd
Hey,
Ik heb zojuist een le40f86 besteld maar na een snelle blik in de user manual schrok ik toch even.
De le40m86 kan 1080p over component aan maar de le40f86 niet! Weet iemand hier het fijne van? is dit uitgezet omdat het niet goed werkt, of heeft de f86 een andere beeldprocessor waardoor het niet meer kan. Heel irritant want ik heb juist een samsung gekozen omdat die (voorheen) 1080p via component aankonden. Dat is uiteraard voor mijn xbox360.
Ik heb zojuist een le40f86 besteld maar na een snelle blik in de user manual schrok ik toch even.
De le40m86 kan 1080p over component aan maar de le40f86 niet! Weet iemand hier het fijne van? is dit uitgezet omdat het niet goed werkt, of heeft de f86 een andere beeldprocessor waardoor het niet meer kan. Heel irritant want ik heb juist een samsung gekozen omdat die (voorheen) 1080p via component aankonden. Dat is uiteraard voor mijn xbox360.
dat wist ik niet eens, ik heb de 46" versie besteld. gelukkig heeft mijn xbox 360 hdmi...Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:13:
Hey,
maarja an de andere kant, hoeveel spellen zijn er nou 1080p

Leef lekker in het nu, er is niks anders
Verwijderd
Dat is waar, maar ik baal nu wel, want ik heb mijn keuze juist laten beperken door die 1080p/comp eis. Nu had ik net zo goed een sony of philips kunnen nemen. Neemt natuurlijk niet weg dat ik nog steeds blij ga zijn met dit scherm!FireFoz schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:28:
[...]
dat wist ik niet eens, ik heb de 46" versie besteld. gelukkig heeft mijn xbox 360 hdmi...
maarja an de andere kant, hoeveel spellen zijn er nou 1080p
Er zijn op de xbox volgens mij geen spellen voor 1080p maar als je xbox 1080p rendered, krijg je volgens mij wel een scherper plaatje. We zullen zien. Misschien dat die game mode nog wat extra's uit het signaal weet te halen.
Welke bedoel je precies met component: die ingang met de drie aparte kleuren, of bedoel je de d-sub (vga) ingang?Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:13:
Hey,
Ik heb de PC nog bij de tv staan (40F86) en kan wel even kijken hoever de VGA kan.
Component kan ik niet op mijn PC aansluiten dus dat kan ik niet proberen.
Als het goed is staat het verkeerd in de handleiding ( heb ik ergens op een ander forum gelezen ). Component en VGA zouden gewoon 1080p ondersteunen.Frijns.Net schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:43:
[...]
Welke bedoel je precies met component: die ingang met de drie aparte kleuren, of bedoel je de d-sub (vga) ingang?
Ik heb de PC nog bij de tv staan (40F86) en kan wel even kijken hoever de VGA kan.
Component kan ik niet op mijn PC aansluiten dus dat kan ik niet proberen.
PSN: KeaveXL
Verwijderd
Ik hoop dat je gelijk hebt. Het is ook eigenlijk wel waarschijnlijk omdat de m86 en f86 voor de rest zo weinig verschillen. 9 november ga ik hem ophalen en meteen testen tot hoever die kan!KeaveXL schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:02:
[...]
Als het goed is staat het verkeerd in de handleiding ( heb ik ergens op een ander forum gelezen ). Component en VGA zouden gewoon 1080p ondersteunen.
Jazeker wel, niet veel maar ze zijn er wel degelijk.Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:40:
[...]
Er zijn op de xbox volgens mij geen spellen voor 1080p....
Bedankt voor je antwoord!duncanvdlinden schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:48:
[...]
Het grootste verschil zit hem in dat de M een glossy (glimmend) TFT paneel heeft. Ik denk dat je dat maar is moet bekijken in de winkel, maar het geeft een soort plasma achtige gloed over het scherm. De kleuren springen er veel mooier uit. Ik dacht zelf niet zo'n fan te zijn van glimmende schermen (pc monitoren in het algemeen) maar deze TFT maakt hem wel een stuk aantrekkelijker om naar te kijken. Ik denk dus ook dat dat de reden is van het hogere contrast, de glimmende coating geeft hem een beter contrast. Je kunt het vergelijken met een Matte foto en een hooglans foto.
Ik dacht inderdaad al zoiets te lezen op de site van samsung zelf iets over clearpanel blabla maar dat staat eigenlijk op geen enkele andere site erbij vermeld maar dat (en het hogere contrast) is misschien toch wel de moeite waard om die +-100-150eu meer aan uit te geven.
Ik moet zeggen dat het wel een aardig gezoek is tussen alle soorten LCD's, alleen die van samsung met elkaar vergelijken is al lastig met wat er nu precies anders is aan elk model. Er is niet 1 site waar je makkelijk en betrouwbaar ze naast elkaar kunt zetten om te vergelijken? (niet kieskeurig of vergelijk.nl want daar is de helft vd specs niet eens ingevuld...)
Bij deze de foto's van de Samsung 40F86.
Het was even uitproberen om fatsoenlijke foto's te maken aangezien mijn camera (Canon S45) niet zo lichtgevoelig is en het gebruik van een flitser de foto verprutst.
Het beeld is altijd gewoon scherp op de tv, mocht je dus enige bewegingsonscherpte zien dan komt dat door het foto toestel.
De blauwe led rand onderin kun je gewoon via het tv menu uitzetten.
De TV met zijn glanzende scherm en rand.

Standaard TMF via het normale (niet digitale) kabelsignaal van @Home.

De rechterbovenhoek van de TV in close-up

Discovery, via het standaard kabelsignaal.

RLT 4

TV Menu

Tekenfilms zien er altijd wel goed uit op een LCD

De TV aan op een zwart beeld (komt van de dvd speler op pauze met zwarte achtergrond)

Pirates 3 via de DVD speler aangesloten op de component uitgang

Blue Earth via de PC middels DVI -> HDMI in Full HD 1080p

Windows Desktop op 1920x1080. De camera staat wat scheef.

Unreal Tournament 3 demo in 1920x1080

Lord of the Rings Extended Edition DVD via de DVD speler via Component ingang

Dat was het.
De kwaliteit van de kabel tv is erg afhankelijk van het aangeboden signaal.
Sommige kanalen zou ik liever op mijn gewone CRT bekijken.
Natuurlijk hangt het contrast van de TV wel af van je instellingen.
Als je 's avonds tv kijkt wanneer het donker is en je zet een DVD aan die zwarte randen boven heeft zoals LOTR dan zijn deze randen bijna echt zwart.
Kijk je overdag dan moet het contrast wat omhoog en dan worden deze iets minder zwart en dan zie je dat LCD de zwart waardes van CRT toch niet niet kan benaderen.
Op verzoek foto's via SCART ingang 1 van de TV:

Zelf heb ik nog geen verschil tussen scart of component kunnen vinden.
Ik gebruik component omdat de scart kabel de meest goedkope is die de MM had en de component wat beter van kwaliteit is.
Op die laatste foto zie je golvende lijnen in het beeld. Dit zie ik enkel wanneer ik een foto maak van het scherm. Ik heb even zitten kijken of het gewoon ook zichtbaar is maar dan zie ik daar helemaal niks van.
Eens kijken of ik nog een andere digicam kan lenen voor het verschil.
Het was even uitproberen om fatsoenlijke foto's te maken aangezien mijn camera (Canon S45) niet zo lichtgevoelig is en het gebruik van een flitser de foto verprutst.
Het beeld is altijd gewoon scherp op de tv, mocht je dus enige bewegingsonscherpte zien dan komt dat door het foto toestel.
De TV met zijn glanzende scherm en rand.
Standaard TMF via het normale (niet digitale) kabelsignaal van @Home.
De rechterbovenhoek van de TV in close-up
Discovery, via het standaard kabelsignaal.
RLT 4
TV Menu
Tekenfilms zien er altijd wel goed uit op een LCD
De TV aan op een zwart beeld (komt van de dvd speler op pauze met zwarte achtergrond)
Pirates 3 via de DVD speler aangesloten op de component uitgang
Blue Earth via de PC middels DVI -> HDMI in Full HD 1080p
Windows Desktop op 1920x1080. De camera staat wat scheef.
Unreal Tournament 3 demo in 1920x1080
Lord of the Rings Extended Edition DVD via de DVD speler via Component ingang
Dat was het.
De kwaliteit van de kabel tv is erg afhankelijk van het aangeboden signaal.
Sommige kanalen zou ik liever op mijn gewone CRT bekijken.
Natuurlijk hangt het contrast van de TV wel af van je instellingen.
Als je 's avonds tv kijkt wanneer het donker is en je zet een DVD aan die zwarte randen boven heeft zoals LOTR dan zijn deze randen bijna echt zwart.
Kijk je overdag dan moet het contrast wat omhoog en dan worden deze iets minder zwart en dan zie je dat LCD de zwart waardes van CRT toch niet niet kan benaderen.
Op verzoek foto's via SCART ingang 1 van de TV:
Zelf heb ik nog geen verschil tussen scart of component kunnen vinden.
Ik gebruik component omdat de scart kabel de meest goedkope is die de MM had en de component wat beter van kwaliteit is.
Op die laatste foto zie je golvende lijnen in het beeld. Dit zie ik enkel wanneer ik een foto maak van het scherm. Ik heb even zitten kijken of het gewoon ook zichtbaar is maar dan zie ik daar helemaal niks van.
Eens kijken of ik nog een andere digicam kan lenen voor het verschil.
[ Voor 107% gewijzigd door rvrbtcpt op 20-10-2007 12:07 ]
Thanks voor de mooie shots!Frijns.Net schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 11:25:
Bij deze de foto's van de Samsung 40F86.
Iets toevallig met scart aangesloten, want de grote vraag is; heb je last van het zgn. banding waar de m86 serie zoveel last van heeft.
Is het niet storend dat er van die speakers aan de zijkant zitten (hierdoor wordt het geheel toch een stukje breder).
Hoe is de SD content (kabel)?
Heb je nog geen digitale ontvanger?
[ Voor 4% gewijzigd door mwoe op 20-10-2007 11:41 ]
Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D
1. Foto's zal ik erbij zetten. Ik zie eigenlijk geen verschil tussen de scart of de component.mwoe schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 11:40:
[...]
Thanks voor de mooie shots!
Iets toevallig met scart aangesloten, want de grote vraag is; heb je last van het zgn. banding waar de m86 serie zoveel last van heeft.
Is het niet storend dat er van die speakers aan de zijkant zitten (hierdoor wordt het geheel toch een stukje breder).
Hoe is de SD content (kabel)?
Heb je nog geen digitale ontvanger?
2. De speakers aan de zijkant zijn voor mij niet storend. Het geluid is hierdoor wel fatsoenlijk en dat is toch ook wel fijn. De rand is niet zoveel breder, misschien 2 a 3 cm doorzichtig plexiglas met daarin een zilveren rand.
3. SD content van de meest bekeken zender is goed te doen maar niet de kwaliteit van mijn oude Philips CRT.
4. Als het lukt leen ik dit weekend nog even een digitale decoder van een vriend. Ik weet niet of het werkt maar als het lukt dan zal ik nog wat foto's maken. Daar verwacht ik toch een iets betere kwaliteit van.
[ Voor 6% gewijzigd door rvrbtcpt op 20-10-2007 11:55 ]
Verwijderd
Ook bedankt voor de foto's. Ziet er erg tof uit. Als ik die foto van dvd/comp vergelijk met dvd/scart zie ik toch verschil in kleur en detail in bijv. de baard van Aragorn. Heb jij een dvdspeler die upscaled?
Ik ga binnenkort een Samsung LE32** TV kopen en mijn keuze is teruggebracht tot drie modellen:
R81 (689 euro ex BTW)
S62 (519 euro ex BTW)
S81 (615 euro ex BTW)
Ik heb op kieskeurig gekeken en (als de info daar klopt) is de S62 de enige van deze drie die ook NTSC beelden aan kan. Mijn eerste vraag is, klopt dit? Ik heb een NTSC compatible TV nodig voor mijn Amerikaanse PS2 namelijk. Ik neig hierdoor in ieder geval (en de prijs uiteraard) naar de S62, maar die heeft wel lagere specificaties en vooral het contrastratio is vrij laag (3000:1 tegenover 7000 en 8000 van de R81 en S81).
Verder wil ik graag weten of die 'game mode' nut heeft en wat deze precies doet? Worden mijn PS3 en 360-games mooier daarmee? En waarom werkt het niet voor bijv. TV en DVD?
R81 (689 euro ex BTW)
S62 (519 euro ex BTW)
S81 (615 euro ex BTW)
Ik heb op kieskeurig gekeken en (als de info daar klopt) is de S62 de enige van deze drie die ook NTSC beelden aan kan. Mijn eerste vraag is, klopt dit? Ik heb een NTSC compatible TV nodig voor mijn Amerikaanse PS2 namelijk. Ik neig hierdoor in ieder geval (en de prijs uiteraard) naar de S62, maar die heeft wel lagere specificaties en vooral het contrastratio is vrij laag (3000:1 tegenover 7000 en 8000 van de R81 en S81).
Verder wil ik graag weten of die 'game mode' nut heeft en wat deze precies doet? Worden mijn PS3 en 360-games mooier daarmee? En waarom werkt het niet voor bijv. TV en DVD?
volgens mij zie ik in de laatste foto redelijk wat banding.
Anderen ook?
Anderen ook?
Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D
@arno_stolk Ik heb een Philips 3005 dvd speler die niet kan upscalen.
@mwoe Als je met banding die golvende lijnen bedoeld dan kan ik er alleen van zeggen dat dit enkel zichtbaar is op de foto. Nadat ik de foto's zag heb ik zelf even voor de tv zitten kijken naar diezelfde scene en het beeld diverse keren op pauze (dvd speler) en still (via tv) gezet om te kijken of ik het zelf ook zie maar dat is niet het geval. Anders had ik al met Samsung aan de telefoon gehangen.
Je mag altijd zelf even komen kijken mocht je in zuiden (z-Limburg) van het land zijn.
Ik kan nog een Canon D400 lenen en daar wil ik dezelfde foto mee maken. Eens zien of die dit effect ook krijgt.
@mwoe Als je met banding die golvende lijnen bedoeld dan kan ik er alleen van zeggen dat dit enkel zichtbaar is op de foto. Nadat ik de foto's zag heb ik zelf even voor de tv zitten kijken naar diezelfde scene en het beeld diverse keren op pauze (dvd speler) en still (via tv) gezet om te kijken of ik het zelf ook zie maar dat is niet het geval. Anders had ik al met Samsung aan de telefoon gehangen.
Je mag altijd zelf even komen kijken mocht je in zuiden (z-Limburg) van het land zijn.
Ik kan nog een Canon D400 lenen en daar wil ik dezelfde foto mee maken. Eens zien of die dit effect ook krijgt.
[ Voor 9% gewijzigd door rvrbtcpt op 20-10-2007 13:00 ]
wow vette foto's Frijns.net
Ik kan niet wachten tot ik de mijne krijg, ik hem vrijwel dezelfde besteld (maar dan 46"). Krijg hem hopelijk volgende week, na 4 weken wachten (bedank redcoon:()
Nee, nee, vroeg mij het net alleen af.Frijns.Net schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 12:59:
@arno_stolk Ik heb een Philips 3005 dvd speler die niet kan upscalen.
Hoop dat je nog een digitale tuner kan ritselen om uit te proberen voor wat betreft SD content.
Net nog even bij block wezen kijken.
Deze hadden ze nog niet, maar de 40m86(fullhd) en 40r81(hdready) wel.
Tijd naar zitten kijken. Hadden foxkids aanstaan (sd) weet niet of het pal digitaal of pal analoog was, maar viel me op dat "snelle" bewegingen op de m86 er slechter uitzagen als op de r81.
Verder vanaf afstand weinig verschil, maar zat natuurlijk wel naar een tekenfilm te kijken. Deze zien er per definitie altijd al beter uit
Mocht je nog wat foto's willen maken: graag van de zijkanten (boxen)
Super foto's Frijns, erg bedankt!
Ik heb de F86 ook besteld en wil hem ook aansluiten aan m'n pc. Nou ben ik zo stom geweest om impulsief een DVI HDMI kabel te kopen van standaard kwaliteit, 10 meter lang. Nou ben ik bang dat die kabel niet zo'n mooi resultaat gaat geven, vanwege de goedkope kwaliteit en erg lange lengte. Wat is jou mening daarover, welke dvi hdmi kabel gebruik jij, bij welke lengte?
Ik wil draadloze controllers aansluite op m'n pc en hem zo als console gebruiken
.
Verder nog een vraagje, is er nog merkbaar positief resultaat bij 100hz waar de F86 voor aangeprezen werd? Het zou namelijk snelle beelde niet zo blokkerig weergeven zeiden ze in de winkel.
greets maarten
ps; het betreft deze kabel http://www.allekabels.nl/.../HDMI-naar-DVI-Kabel.html
Wel leuk prijsje natuurlijk, maar als hij niet het gewenste resultaat gaat geven..
Ik zal het resultaat over 2 weken wel posten als ik de tv in hem heb.
Ik heb de F86 ook besteld en wil hem ook aansluiten aan m'n pc. Nou ben ik zo stom geweest om impulsief een DVI HDMI kabel te kopen van standaard kwaliteit, 10 meter lang. Nou ben ik bang dat die kabel niet zo'n mooi resultaat gaat geven, vanwege de goedkope kwaliteit en erg lange lengte. Wat is jou mening daarover, welke dvi hdmi kabel gebruik jij, bij welke lengte?
Ik wil draadloze controllers aansluite op m'n pc en hem zo als console gebruiken
Verder nog een vraagje, is er nog merkbaar positief resultaat bij 100hz waar de F86 voor aangeprezen werd? Het zou namelijk snelle beelde niet zo blokkerig weergeven zeiden ze in de winkel.
greets maarten
ps; het betreft deze kabel http://www.allekabels.nl/.../HDMI-naar-DVI-Kabel.html
Wel leuk prijsje natuurlijk, maar als hij niet het gewenste resultaat gaat geven..
[ Voor 15% gewijzigd door nijntje82 op 20-10-2007 20:08 ]
Anoniem: 236672
Jongens ik snap dat met het servicemenu niet, ik kom er niet in, heb de LE37M87BD? Wil het zappen veranderen, maar krijg het niet voor elkaar!
Is er een mogelijkheid om de scart aansluitingen te blokkeren? pas als een device aangesloten is komt deze in de lijst van Sources, maar mijn scart aansluitingen zijn leeg (ext 1 en ext2) en wil ik ook niet in mijn lijst hebben. Als ik van HDMI naar component wilt gaan, moet ik eerst ext 1 en 2 voorbij voordat ik bij component aankom. Ja, via het menu kan ook maar dat wil ik niet. Is dit mogelijk?
39
Verwijderd
Fietsbel, good point. Zou ik ook wel willen weten. Gebruik die Scart aansluitingen niet, dus zou wel 's willen weten of dat mogelijk is.
Iemand al 's gekeken naar oplossingen? Of ideeën?
Iemand al 's gekeken naar oplossingen? Of ideeën?
Bij mijn Sony CRT kan ik de externe kanalen aan een kanaal hangen, dus bijv onder 00 zit mijn scart2, misschien kan zoiets ook bij de Samsung (heb het nog niet geprobeert en zit nu op mijn werk).
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
De kabel die ik nu gebruik komt van een Lidl aanbieding: 7,95 voor 2m HDMI.nijntje82 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 20:06:
Super foto's Frijns, erg bedankt!
Ik wil draadloze controllers aansluite op m'n pc en hem zo als console gebruiken.
greets maarten
Het is best een stevige kabel en de kwaliteit is goed. Ik heb geen vergelijkings materiaal dus het is wat lastig om er een echt oordeel over te geven.
Het beeld via de kabel van een Full HD film is gewoon heel goed.
Een vriend van me heeft een 40X2000 met een goedkope HDMI kabel van ik meen 5m en daar is het beeld toch prachtig om te zien via de PC.
Volgens mij ga je pas problemen krijgen als je kabel echt gebreken vertoond.
Wat betreft het 100hz verhaal: ik heb nog geen echt verschil gezien met 100hz aan of uit.
Ik heb Top Gear zitten kijken en toen even met 100hz aan, in de verschillende standen of uit, zitten spelen en ik kon het verschil niet zien.
Je kunt ook voor demo kiezen, dan deelt de TV het beeld in 2en en dan zie je aan de ene kant 100hz aan en aan de andere kant het gewone beeld. Toen leek het wel of het met 100hz iets scherper was maar niet echt overtuigend.
Mocht je de TV in de winkel zien staan dan kun je deze stand wel even snel proberen.
Misschien werkt dit ook pas goed bij snelle beelden of het snelle camera bewegingen van links naar rechts of iets dergelijks.
Wat betreft de foto's, ik zal er nog wat maken met een D400, nadeel is dat ik die even moet gaan lenen en dat lukt hopelijk deze week.
Die golvende lijnen lijken me namelijk een samenspel van de S45 en de TV. Dit is enkel op de foto's te zien en niet wanneer je gewoon tv kijkt.
[ Voor 18% gewijzigd door rvrbtcpt op 22-10-2007 10:43 ]
Verwijderd
Hey, even over 100Hz. Ik was laatst bij de MM in Amsterdam en daar stonden een m86 en f86 naast elkaar een bluray Pixar film te tonen. Het verschil was heel duidelijk bij bewegende beelden. De f86 maakt bewegingen soepeler en naast de f86 vond ik de m86 maar schokkigere bewegingen hebben.
Daarom heb ik ook voor de f86 gekozen.
Ik heb zelf een M87 maar nog nooit last van die problemen gehad die jij beschrijft.Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:42:
Hey, even over 100Hz. Ik was laatst bij de MM in Amsterdam en daar stonden een m86 en f86 naast elkaar een bluray Pixar film te tonen. Het verschil was heel duidelijk bij bewegende beelden. De f86 maakt bewegingen soepeler en naast de f86 vond ik de m86 maar schokkigere bewegingen hebben.
Zowel niet bij SD (via HDTV box op HDMI) als bij HD content. Klinkt een beetje als dat die M86 daar op 60Hz i.p.v. 24 Hz stond ingesteld.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Verwijderd
MM zal er alles aan doen om de koper over te halen om het duurste scherm te kopen, dat is waar. Het lijkt me ook dat je het alleen duidelijk ziet, als je ze naast elkaar ziet. Maar feit blijft wel dat de f86 24hz beter ondersteund dan de m86zwembroek schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 14:17:
[...]
Ik heb zelf een M87 maar nog nooit last van die problemen gehad die jij beschrijft.
Zowel niet bij SD (via HDTV box op HDMI) als bij HD content. Klinkt een beetje als dat die M86 daar op 60Hz i.p.v. 24 Hz stond ingesteld.
Betere ondersteunig van 24Hz? Dat snap ik even niet. 24Hz is toch 24Hz?
Volgens een thread op AVForums zou alleen deze verschillen betreffen.
Volgens een thread op AVForums zou alleen deze verschillen betreffen.
In dezelfde thread een owner review, hier een stukje mbt 1080p/24 Blu-ray film.DIFFERENCIES BEETWEEN M86/7 SERIES AND F86 SERIES
- Justscan for Component, too
- 100Hz/120Hz with OFF/Low/Medium/High Settings (ME/MC technology)
- Firmware updates by USB
- Wiselink from USB Stick (MP3 Player / JPG SlideShow)
- Glossy (reflective) panels (same as M87s)
- Enhanced DYNAMIC contrast ratio (from 15'000:1 to 25'000:1)
- Speakers on the Side
- Pumped up price
Blu-Ray - I demoed Casino Royale on BRD playing through a PS3 with the latest system updates and with 1080p/24 switched to on. BD/DVD Video Output Format is set to Auto.
-When you first press play there is a grey load of screen corruption as HDCP decrypts the picture for about half a sec. A lovely touch, thanks DRM!
-With DNR off and 100Hz set to off, output is displayed at 1080p/24 with no problems that I could discern.
-Slow panning shots were displayed judder free.
-With 100hz set to high , as some have previously commented, there is a weird effect where it looks like everything was filmed on a handycam. Watching blu ray I was very distracted by the unnatural motion, but hey, you don't need to enable it! Set 100Hz to low and the unnatural effect is not noticeable.
DVD upscaled through the PS3 (revenge of the Sith) was likewise V. Impressive and had all the same characteristics as Blu ray pretty much in terms of how it responded to settings.
-100Hz set to high looked very odd, but set to low seemed to really enhance the image in terms of the amount of detail that would otherwise be lost through blurring.
-Interestingly, setting it to High really improved the amount of panning detail but the overall speeded up effect made it unacceptable to me.
Wil binnekort dus een samsung lcd aanschaffen,
Maar kan iemand mij duidelijk uitleggen hoe ik het een en ander aan moet sluiten. Heb geen kabel liggen in mijn nieuwe woning dus moet gebruik maken van een schotel. Begrijp ik het nu echter goed dat er nog geen sateliet decoders zijn met een hdmi uitgang? Want de DCB-H360R ondersteund geen dvb-s en is dus voor kabel televisie.
Wat zijn de mogelijkheden?
Maar kan iemand mij duidelijk uitleggen hoe ik het een en ander aan moet sluiten. Heb geen kabel liggen in mijn nieuwe woning dus moet gebruik maken van een schotel. Begrijp ik het nu echter goed dat er nog geen sateliet decoders zijn met een hdmi uitgang? Want de DCB-H360R ondersteund geen dvb-s en is dus voor kabel televisie.
Wat zijn de mogelijkheden?
Anoniem: 236742
Ik heb dus vandaag de N86 full hd gezien, en moet zeggen zag er goed uit.
De verkoper bij IT's vertelde mij dat binnen 1,5 jaar 10 zenders in HD erbij komen via digitaal,
klopt dit?
Even nog een vraagje heeft Full HD echt zin ?
Ik heb wel wat backupjes (DVD's) de afgelopen jaren verzameld, zijn deze nog wel om aan te
zien op een Full HD TV of krijg ik dan zeer slecht beeld ?
Ik moet dus wel vooruit gaan niet achteruit
Ik twijfel dus tussen de N86 Full HD en de R81 HD Ready
Wellicht kan iemand mij wat tips geven
De verkoper bij IT's vertelde mij dat binnen 1,5 jaar 10 zenders in HD erbij komen via digitaal,
klopt dit?
Even nog een vraagje heeft Full HD echt zin ?
Ik heb wel wat backupjes (DVD's) de afgelopen jaren verzameld, zijn deze nog wel om aan te
zien op een Full HD TV of krijg ik dan zeer slecht beeld ?
Ik moet dus wel vooruit gaan niet achteruit
Ik twijfel dus tussen de N86 Full HD en de R81 HD Ready
Wellicht kan iemand mij wat tips geven
weet iemand of er leveringsproblemen zijn met de LE-46F86BD? Zit nu al dikke 4 weken te wachten...
Verwijderd
Ik lees toch hier en daar dat de M86 problemen heeft met de zogenaamde 1080p/24Hz input
Er staat natuurlijk ook de het met nieuwe firmware is opgelost.
De ps3 denkt dus dat de m86 24Hz niet ondersteund en converteert de 24Hz naar 50/60Hz.I just found something out that has disappointed me on this TV, 1080p/24 is supported but earlier models (such as mine) with earlier firmware do not "tell" the PS3 it does so the PS3 sets Bluray movies to run in 60fps which makes them a bit jittery, I hope Sony add an ON option for this in the PS3 system settings.
Er staat natuurlijk ook de het met nieuwe firmware is opgelost.
Verwijderd
Zojuist is de Monteur vertrokken, heb een LE40M86BD met firmware: T-TLPMPEUD-1008, de monteur bleef beweren dat er geen nieuwe firmware beschikbaar is voor dit type, toen ik zei dat in de forums op internet er sprake is van een nieuwe versie, zei hij dat dit waarschijnlijk toestellen zijn uit andere landen.
Blijkbaar is Samsumg Nederland wat laks met nieuwe firmware updates, of doet men langer over het uittesten hiervan.
Dus heb ik nog steeds het probleem dat ik de xbox360 niet direct via VGA op 1920 x 1080 kan aansluiten en de MoviePlus bug.
Blijkbaar is Samsumg Nederland wat laks met nieuwe firmware updates, of doet men langer over het uittesten hiervan.
Dus heb ik nog steeds het probleem dat ik de xbox360 niet direct via VGA op 1920 x 1080 kan aansluiten en de MoviePlus bug.
sinds deze week heb ik een LE26R32.
Heerlijke TV (vooral voor de xbox360), heb wel een digitale decoder besteld, want het beeld over de kabel is nou niet echt super (ook niet slecht ofzo). Ook heb ik in donkere tv beelden wat last van Ghosting (of hoe je het ook noemt), komt dit door het dynamische contrast of digitale ruisfilter ofzo?
Heerlijke TV (vooral voor de xbox360), heb wel een digitale decoder besteld, want het beeld over de kabel is nou niet echt super (ook niet slecht ofzo). Ook heb ik in donkere tv beelden wat last van Ghosting (of hoe je het ook noemt), komt dit door het dynamische contrast of digitale ruisfilter ofzo?
Staat movieplus toevallig aan?T7D_Sneezy schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:31:
sinds deze week heb ik een LE26R32.
Ik heb alle digitale " verbeteringen" gelijk uitgegooid.
heeft iemand al een CI card in z'n tv gestoken? wil dat wel eens proberen met digitenne. maar hoe sluit je dan die antenne aan? gewoon op je coax ingang of?? wil dan niet alleen de free to air kanalen hebben natuurlijk...
le40m86
le40m86
[ Voor 19% gewijzigd door DARKLORD op 23-10-2007 22:47 ]
Eindelijk is er een standaard voor full hd 1080p, waarbij de eisen vastgesteld zijn om deze te mogen voeren waaronder
1080p invoer
24hz van blu-ray hd-dvd, helaas mag deze wel omgerekend worden door t toestel zelf....
1080p op hdmi, minimaal 1080i op componenten
geen overscan op de digiale input zoals hdmi!
hdcp op digitale input
http://www.hardware.info/...eert_HD_Ready_1080p_norm/
1080p invoer
24hz van blu-ray hd-dvd, helaas mag deze wel omgerekend worden door t toestel zelf....
1080p op hdmi, minimaal 1080i op componenten
geen overscan op de digiale input zoals hdmi!
hdcp op digitale input
http://www.hardware.info/...eert_HD_Ready_1080p_norm/
Verwijderd
Wie heeft de LE40M86BD werkend met een xbox360 (met HD-DVD) op 1920 x 1080 via VGA, zoja graag doorgeven op welke firmware (ik heb T-TLPMPEUD-1008).
Ik heb een aantal seconden beeld en dan schakelt de TV zich uit.
De monteur geeft de schuld aan de xbox360, echter xbox360 op 1920 x 1080 via VGA op mijn Dell 24" monitor gaat zonder problemen. Volgens de monteur is er (in Nederland) geen nieuwe firmware beschikbaar.
Ik heb een aantal seconden beeld en dan schakelt de TV zich uit.
De monteur geeft de schuld aan de xbox360, echter xbox360 op 1920 x 1080 via VGA op mijn Dell 24" monitor gaat zonder problemen. Volgens de monteur is er (in Nederland) geen nieuwe firmware beschikbaar.
Anoniem: 232234
Ik ben van plan om een paar neon-buisjes achter mn Samsung LE23R32 te verstoppen voor een mooi kleurtje, iemand die dit kan afraden i.v.m. hitte ofzo?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 232234 op 24-10-2007 12:05 ]
kan me niet voorstellen dat die led-strips veel hitte produceren, mits je tv niet in een kast staat ofzo zou ik het gewoon aandurvenAnoniem: 232234 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 12:04:
Ik ben van plan om een paar neon-buisjes achter mn Samsung LE23R32 te verstoppen voor een mooi kleurtje, iemand die dit kan afraden i.v.m. hitte ofzo?
[afbeelding]
[afbeelding]
Die LED strips van de Ikea heb ik thuis, daar komt totaal geen warmte vanaf.
De TV produceert meer warmte.
Heb een digitale decoder thuis, maar nog niet de bijbehorende AB.. tja.
Nickelodeon, het enige kanaal dat ik er even op kreeg, zag er niet echt beter uit als via het normale kabelsignaal.
In het weekend even die AB halen en dan even de rest van de kanalen bekijken.
Gisteren ook even een Full HD film van 23,96 fps gekeken op 24hz met just scan en dat ziet er eigenlijk niet zo geweldig uit.
Door de lagere framerate is het beeld wel scherp als er niet veel beweging is maar als het wel beweegt lijkt het net alsof je in de bioscoop zit en dan met je neus te dicht op het scherm.
Echt plezierig is het niet.
Met 50hz zag het er toch mooier uit.
Heb een digitale decoder thuis, maar nog niet de bijbehorende AB.. tja.
Nickelodeon, het enige kanaal dat ik er even op kreeg, zag er niet echt beter uit als via het normale kabelsignaal.
In het weekend even die AB halen en dan even de rest van de kanalen bekijken.
Gisteren ook even een Full HD film van 23,96 fps gekeken op 24hz met just scan en dat ziet er eigenlijk niet zo geweldig uit.
Door de lagere framerate is het beeld wel scherp als er niet veel beweging is maar als het wel beweegt lijkt het net alsof je in de bioscoop zit en dan met je neus te dicht op het scherm.
Echt plezierig is het niet.
Met 50hz zag het er toch mooier uit.
@ Frijns.net
ik ben van plan om me de 40M86 te kopen deze week.
Aangezien jij ook het clear panel hebt vroeg ik me af of je veel last hebt
van weerspiegeling in het scherm ? Of is het geen probleem als de tv aan staat ?
Ook vraag ik me af of het klopt dat een digitaal signaal op een hd ready tv beter uit ziet
dan op een Full HD.
Dit omdat ik natuurlijk niet achteruit wil gaan, en ik ook mijn dvd collectie niet wil
weg gooien.
Misschien kan je me over deze punten je ervaringen delen?
van weerspiegeling in het scherm ? Of is het geen probleem als de tv aan staat ?
Ook vraag ik me af of het klopt dat een digitaal signaal op een hd ready tv beter uit ziet
dan op een Full HD.
Dit omdat ik natuurlijk niet achteruit wil gaan, en ik ook mijn dvd collectie niet wil
weg gooien.
Van het clear panel en reflecties heb ik totaal geen last. Overdag niet en 's avonds niet.Anoniem: 236742 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:28:
@ Frijns.net
dan op een Full HD.
weg gooien.
Ook niet als ik er scheef voor zit of recht, het spiegeld alleen enorm als de tv uit staat.
Als de zon naar binnen schijnt gaat wel het gordijn een stuk dicht maar ik zit niet snel overdag achter de tv.
Hoe groter je scherm hoe meer je het ziet dat je een standaard kabel signaal hebt.
Bij full hd moeten er welliswaar nog meer beeldpunten berekend worden maar daarbij komt dat je dan ook een scherm van 40" hebt waarbij je dit toch 'erger' ziet dan wanneer je 26" of 32" hebt lijkt me.
Op de slaapkamer heb ik een 26" hd ready hangen en daar is het standaard kabelsignaal toch mooier als op mijn 40" Samsung. Misschien ook omdat die 26" Toshiba een faroudja (dacht toch dat het zo geschreven werd) scaler heeft wat toch niet de minste is.
Ik zou er een full hd in ieder geval niet voor laten.
Gewone dvd via component is al stukken beter als het standaard kabel signaal.
Daarbij komt nog dat als je eenmaal een full hd film hebt gezien, je blij bent dat je geen HD ready genomen hebt. Ook 720p content ziet er op full hd geweldig uit.
Kijk je 80%-90% tv dan zou ik het toch even gaan vergelijken want dan erger je je misschien aan de mindere kwaliteit van het SD signaal, al valt het na even kijken niet echt meer op.
Op een 40X2000 konden we geen verschil zien tussen het gewone signaal en dezelfde kanalen via de digitale decoder.
Gisteren heb ik Nickelodeon even zitten vergelijken en daar kon ik ook geen echt verschil op vinden. Dit weekend ga ik dat nog even verder nakijken.
De enige nadelen die ik tot nu toe heb gevonden aan de tv is het langzame zappen, het moeten doorlopen van alle aangesloten ingangen wat net zo traag gaat als het zappen, en de stomme manier waarop je de zenders kunt rangschikken.
Dat ging op mijn Philips toch gemakkelijker.
En wanneer je vanaf de zijkant naar het beeld kijkt krijg ik het idee dat het wat fletser aandoet dan wanneer je er rechter voor zit.
Misschien dat dit komt door het spiegelende oppvervlak.
Ik weet niet of anderen dit ook gemerkt hebben? Je zou eens vanaf de zijkant tot recht voor de tv moeten lopen en dan het beeld in de gaten houden.
[ Voor 12% gewijzigd door rvrbtcpt op 24-10-2007 16:44 ]
dat is echt enorm vervelend idd. je kan niet makkelijk even schakelen naar een ingang en moet altijd heel die lijst doorwerkenFrijns.Net schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:41:
[...]
De enige nadelen die ik tot nu toe heb gevonden aan de tv is het langzame zappen, het moeten doorlopen van alle aangesloten ingangen wat net zo traag gaat als het zappen, en de stomme manier waarop je de zenders kunt rangschikken.
Dat ging op mijn Philips toch gemakkelijker.
Ok bedankt voor je uitleg we kijken idd veel tv dus moeten we nog maar
eens gaan kijken.
Op een hd ready vind ik het beeld idd goed maar heb nog geen Full HD gezien
i.c.m. digitale tv.
Met die spiegeling is gelukkig wel mooi dat het niet echt storend is, want jij hebt
ook een flinke lichtinval zag ik.
Bedankt iig voor je Reply
eens gaan kijken.
Op een hd ready vind ik het beeld idd goed maar heb nog geen Full HD gezien
i.c.m. digitale tv.
Met die spiegeling is gelukkig wel mooi dat het niet echt storend is, want jij hebt
ook een flinke lichtinval zag ik.
Bedankt iig voor je Reply
Het ligt er ook aan hoever je ervanaf zit. Als je 3m of verder zit dan is het 'slechte' standaard signaal minder storend dan wanneer je er dichter op zit.
Voor een full hd film kun je gerust wat dichterbij zitten, daar is het beeld mooi genoeg voor.
Misschien kun je in de winkel het standaard signaal bekijken.
Jammer genoeg kun je van die kwaliteit geen foto maken, dan zou je het al moeten filmen en dan betwijfel ik nog of het zo overkomt zoals je het echt ziet.
En ik heb inderdaad flinke lichtinval. Als de zon overdag wat naar binnen schijnt dan is dat zeker storend en trek ik de gordijnen wat dicht. Maar dat was ook het geval bij mijn CRT.
Voor een full hd film kun je gerust wat dichterbij zitten, daar is het beeld mooi genoeg voor.
Misschien kun je in de winkel het standaard signaal bekijken.
Jammer genoeg kun je van die kwaliteit geen foto maken, dan zou je het al moeten filmen en dan betwijfel ik nog of het zo overkomt zoals je het echt ziet.
En ik heb inderdaad flinke lichtinval. Als de zon overdag wat naar binnen schijnt dan is dat zeker storend en trek ik de gordijnen wat dicht. Maar dat was ook het geval bij mijn CRT.
[ Voor 16% gewijzigd door rvrbtcpt op 24-10-2007 21:03 ]
Ben pas in het bezit van de LE40M87.
Ik heb de lcd aangesloten op Samsung DCB-P850R decoder via scart AV1 naat Ext 1
Als ik via de decoder naar het geluid van de lcd luister is dit bij mij best slecht ( ook na instellen geluid ). Maar via het analoge signaal is dit geluid beduident beter.( Voller geluid)
Bij mijn vorige tv (een crt Sony) is mij dit nooit opgevallen.
Zou dit mogelijk aan de scart kabel kunnen liggen ( is dezelfde als op vorige tv )??????
Zijn er nog andere oplossingen wat betreft geluid instellingen of aansluit opties??????
Aansluitingen decoder: 2 x Scart, 1 x Composiet, 1 x Optisch/Coaxiaal S/PDIF.
Ik heb de lcd aangesloten op Samsung DCB-P850R decoder via scart AV1 naat Ext 1
Als ik via de decoder naar het geluid van de lcd luister is dit bij mij best slecht ( ook na instellen geluid ). Maar via het analoge signaal is dit geluid beduident beter.( Voller geluid)
Bij mijn vorige tv (een crt Sony) is mij dit nooit opgevallen.
Zou dit mogelijk aan de scart kabel kunnen liggen ( is dezelfde als op vorige tv )??????
Zijn er nog andere oplossingen wat betreft geluid instellingen of aansluit opties??????
Aansluitingen decoder: 2 x Scart, 1 x Composiet, 1 x Optisch/Coaxiaal S/PDIF.
Ik ben nu ook in het bezit van een LE40M86.
Ik heb alleen een groot probleem. Op m'n PS3 heb ik een DVD gekeken (via HDMI aangesloten). Ik had voor elke bron de beeldinstellingen aangepast naar m'n eigen smaak. Na ongeveer een half uur kijken versprong de beeldmode van standaard naar dynamisch zonder dat ik iets deed. Ik had 'm weer teruggezet naar standaard, maar na een half uur sprong de TV weer terug naar dynamisch. en na een half uur weer. Het ergste was dat ALLE instellingen weer naar de fabrieksinstellingen gereset zijn. Ook van de andere ingangen (component).
Ik heb er echt lang op gezeten om alles goed in te stellen. Hebben jullie hier ook last van?
Ik heb dat alleen via de HDMI. Ik heb een satellietontvanger via component aangesloten en die doet het wel gewoon zonder problemen. Ik heb 'm nu 2 weken en nog nooit eerder last van gehad, alleen vandaag dus voor het eerst DVD via de PS3 gekeken, en toen gebeurde het.
Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
Ik heb alleen een groot probleem. Op m'n PS3 heb ik een DVD gekeken (via HDMI aangesloten). Ik had voor elke bron de beeldinstellingen aangepast naar m'n eigen smaak. Na ongeveer een half uur kijken versprong de beeldmode van standaard naar dynamisch zonder dat ik iets deed. Ik had 'm weer teruggezet naar standaard, maar na een half uur sprong de TV weer terug naar dynamisch. en na een half uur weer. Het ergste was dat ALLE instellingen weer naar de fabrieksinstellingen gereset zijn. Ook van de andere ingangen (component).
Ik heb er echt lang op gezeten om alles goed in te stellen. Hebben jullie hier ook last van?
Ik heb dat alleen via de HDMI. Ik heb een satellietontvanger via component aangesloten en die doet het wel gewoon zonder problemen. Ik heb 'm nu 2 weken en nog nooit eerder last van gehad, alleen vandaag dus voor het eerst DVD via de PS3 gekeken, en toen gebeurde het.
Ik ben er al uit. Hij was teruggesprongen naar shop mode. En dit is het truukje om te switchen: Zorg dat je de interne mute op "uit" hebt staan. Zet de TV dan op de TV-mode (gewone analoge kabel tv) Druk op de zijkant de "menu" en de "vol+" tegelijkertijd in. Na 5 seconden wordt het beeld zwart en komt er onderin "dynamisch" te staan. Dan is de TV uit de shop mode. Als er "shop mode" onderin staat dan staat de TV weer terug in shop mode.The Stimp! schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:53:
Ik ben nu ook in het bezit van een LE40M86.
Verwijderd
Heb antwoord van Samsung.Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 12:07:
[...]
Bedankt Dikkie, zal contact opnemen met Samsung om een en ander uit te laten zoeken.
Is er iemand in het forum, die wel een firmware upgrade (LE40M86BD) heeft gehad, en zoja welke versie en door wie.Wij raden u aanhet advies van de Samsung monteur aan te nemen. De firware die wij voorde producten uitgeven wordt alleen beschikbaar gesteld aan de door Samsung erkende reparatie centrums. Alleen de Samsung reparateurs hebben daarover de beschikking en worden dan ook ten alletijden door ons als eerste geinformeerd indien er nieuwe firmware wordt vrijgegeven.
Tweakers wordt door Samsung niet ondersteunt. Wij bieden dan ook geen garanties dat de informatie die daar willekeurig door diverse mensen wordt aanbodenjuist is.
Ik heb 2 sets van diezelfe Leds gekocht en achter mn tv geplakt, kosten wel €50 per set (dit zijn 4 lange leds-strips). Je kan ze in 5 kleuren zetten met een knop.Frijns.Net schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:16:
Die LED strips van de Ikea heb ik thuis, daar komt totaal geen warmte vanaf.
Ik laat ff n foto ervan zien.

Dacht ik al, maar kon niet eerder posten. Gelukkig opgelost!The Stimp! schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:35:
[...]
Ik ben er al uit. Hij was teruggesprongen naar shop mode. En dit is het truukje om te switchen: Zorg dat je de interne mute op "uit" hebt staan. Zet de TV dan op de TV-mode (gewone analoge kabel tv) Druk op de zijkant de "menu" en de "vol+" tegelijkertijd in. Na 5 seconden wordt het beeld zwart en komt er onderin "dynamisch" te staan. Dan is de TV uit de shop mode. Als er "shop mode" onderin staat dan staat de TV weer terug in shop mode.
@Ferry34 Die leds zien er niet verkeerd uit. Misschien toch nog even langs de Ikea om nog zo'n set te halen. Eerst maar eens de TV aan de muur hangen dit weekend.
Moet je zeker doen! Het ziet er goed uit en als je zoals ik gaat gamen in een donkere kamer, dan is dat licht prettig voor je ogen.Frijns.Net schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 09:24:
@Ferry34 Die leds zien er niet verkeerd uit. Misschien toch nog even langs de Ikea om nog zo'n set te halen. Eerst maar eens de TV aan de muur hangen dit weekend.
Ik moet zeggen dat als in de toekomst die philips aurea technologie op een plasma komt, ik wel wil gaan testen hoe dat met gamen is. Heb je dat filmpje wel s gezien op de site van Philips?
vanavond 2 uur wezen kijken bij de mediamarkt.
Daar stonden de 40f86, 40r81 en 40m86 naast elkaar
Dit zijn precies de tv's waar ik naar op zoek was.
Als content werd het concert van Borsato in het Gelredome uitgezonden (in Rosso of zo).
Vermoedelijk was dit beeldmateriaal afkomstig van de dvd die werd geupscaled naar 720p/50hz. Dit stond namelijk bij een andere lcd van sony op het scherm, dus vermoed ik dat dat het aanleverformaat was.
Beeld zag er op alle 3 de samsungs goed uit, maar de f86 en de m86 sprongen er toch echt wel uit, vermoedelijk ook gedeeltelijk door het "crystal clear" scherm wat ervoor zit. Zoals velen al gezegd hebben: zwart was echt zwart!
De f86 leek optisch iets mooier beeld te geven. Dacht eerst dat dat door de 100hz kwam, maar heb ik zelf even met de remote uitgezet
Zag eigenlijk geen echt verschil. Toen nog even de f86 in demo stand gezet (links 100hz aan, rechts 100hz uit), maar zag daar met deze content ook geen schokkende verschillen.
Zover ik heb begrepen zit er in beide hetzelfde paneel, dus zal het optische verschil meer zitten in de overige hard/software.
Vond de F86 toch wel een beetje te breed aan de zijkanten. Hierdoor lijkt het optisch echt op
een "breedbeeld" terwijl de m86 en de r81 daar toch een stuk minder last van hebben.
Kijkend naar de internet prijzen:
F86 rond de € 1650
m86 rond de € 1300
R81 rond de € 1085
Kom ik toch uit op de r81 of m86. Zie zelf voor mij weinig meerwaarde aan de f86.
Koop liever een goede decoder (samsung met hdmi).
Blijft natuurlijk alleen de vraag: welke "mankementen" zitten er nog in de r86 en de m86", banding(scart, judder en alle andere problemen waar ik over gelezen heb).
Wat me trouwens opviel bij de f86, het menu is tergend traag. is dit bij alle modellen zo??
Daar stonden de 40f86, 40r81 en 40m86 naast elkaar
Dit zijn precies de tv's waar ik naar op zoek was.
Als content werd het concert van Borsato in het Gelredome uitgezonden (in Rosso of zo).
Vermoedelijk was dit beeldmateriaal afkomstig van de dvd die werd geupscaled naar 720p/50hz. Dit stond namelijk bij een andere lcd van sony op het scherm, dus vermoed ik dat dat het aanleverformaat was.
Beeld zag er op alle 3 de samsungs goed uit, maar de f86 en de m86 sprongen er toch echt wel uit, vermoedelijk ook gedeeltelijk door het "crystal clear" scherm wat ervoor zit. Zoals velen al gezegd hebben: zwart was echt zwart!
De f86 leek optisch iets mooier beeld te geven. Dacht eerst dat dat door de 100hz kwam, maar heb ik zelf even met de remote uitgezet
Zover ik heb begrepen zit er in beide hetzelfde paneel, dus zal het optische verschil meer zitten in de overige hard/software.
Vond de F86 toch wel een beetje te breed aan de zijkanten. Hierdoor lijkt het optisch echt op
een "breedbeeld" terwijl de m86 en de r81 daar toch een stuk minder last van hebben.
Kijkend naar de internet prijzen:
F86 rond de € 1650
m86 rond de € 1300
R81 rond de € 1085
Kom ik toch uit op de r81 of m86. Zie zelf voor mij weinig meerwaarde aan de f86.
Koop liever een goede decoder (samsung met hdmi).
Blijft natuurlijk alleen de vraag: welke "mankementen" zitten er nog in de r86 en de m86", banding(scart, judder en alle andere problemen waar ik over gelezen heb).
Wat me trouwens opviel bij de f86, het menu is tergend traag. is dit bij alle modellen zo??
Ik ben het met je eens wat betreft het design. De M86 vind ik ook relaxter. De f86 daarin tegen zou wel beter geluid produceren, maar wie heeft dat nodig met een goede 5.1 versterker?
Wat betreft 100hz, is dat niet alleen merkbaar met zeer snelle beelden (bijv formule1) enzo. Dat de beelden in die toestand nog steeds scherp blijven?
En de zwartwaardes van de F86 zouden ook beter moeten zijn, dat zal ook vast wel merkbaar zijn in bepaalde situaties. (onverlichte huiskamer)
Ik zou alleen al om de problemen met de M serie niet in huis te halen, de vernieuwde F serie halen, ook al is deze wat aan de prijs.
ps: overigens is het handig om te kijken naar de prijzen van de winkel waar je hem gaat halen. Bij de IT's kan ik de M86 voor 1400 krijgen en de F86 voor 1650. Het verschil is dan 250,-.
Wat betreft 100hz, is dat niet alleen merkbaar met zeer snelle beelden (bijv formule1) enzo. Dat de beelden in die toestand nog steeds scherp blijven?
En de zwartwaardes van de F86 zouden ook beter moeten zijn, dat zal ook vast wel merkbaar zijn in bepaalde situaties. (onverlichte huiskamer)
Ik zou alleen al om de problemen met de M serie niet in huis te halen, de vernieuwde F serie halen, ook al is deze wat aan de prijs.
ps: overigens is het handig om te kijken naar de prijzen van de winkel waar je hem gaat halen. Bij de IT's kan ik de M86 voor 1400 krijgen en de F86 voor 1650. Het verschil is dan 250,-.
[ Voor 14% gewijzigd door nijntje82 op 27-10-2007 10:43 ]
Zijn er nog zoveel problemen dan met die M serie die nu in de winkel staat?
Er staat hier toch genoeg over hardware- en softwarematige updates.
Als je zorgt dat je een nieuw model M serie hebt dan heb je daar toch geen verkeerde TV aan.
En of je thuis het verschil in zwart tussen de M en de F ziet.. ik weet het niet.
Ik heb de M zien spelen en de zwart waardes zagen er toch geweldig uit.
Als je het vergelijkt met CRT zwart, daar halen zowel de M als de F het niet bij, dan kun je misschien beter plasma nemen.
En ik had toch gedacht wat meer te zien van die 100hz maar ik kan niet zeggen dat ik een spectaculair verschil zie.
Het liefst had ik een Sony 40X3500 gehad, maar er is een budget en that's it. Zo zullen er wel meer mensen zijn.
En een LCD zal lang niet zolang in je huiskamer staan als een CRT.
Als ik de ontwikkelingen zie dan vermoed ik dat er over 5jr wel weer iets nieuws aan de muur hangt ipv de 10jr of meer die je normaal deed met een CRT.
Ofwel, ik zou niet gaan kromliggen om een dure tv te betalen, zeker omdat je thuis toch maar 1 tv hebt staan en geen hele rij zoals in de winkel. Als je het beeld goed afgesteld hebt dan kijkt het toch lekker weg en kun je toch niet zitten vergelijken met een andere tv.
De minpunten vallen dan toch niet meer zo op.
Als ik een HD film aanzet dan heb ik 100hz niet nodig, boeit me de zapsnelheid niet meer en ook mag het menu dan gerust wat langzamer zijn want zo vaak zit ik daar toch niet in
Er staat hier toch genoeg over hardware- en softwarematige updates.
Als je zorgt dat je een nieuw model M serie hebt dan heb je daar toch geen verkeerde TV aan.
En of je thuis het verschil in zwart tussen de M en de F ziet.. ik weet het niet.
Ik heb de M zien spelen en de zwart waardes zagen er toch geweldig uit.
Als je het vergelijkt met CRT zwart, daar halen zowel de M als de F het niet bij, dan kun je misschien beter plasma nemen.
En ik had toch gedacht wat meer te zien van die 100hz maar ik kan niet zeggen dat ik een spectaculair verschil zie.
Het liefst had ik een Sony 40X3500 gehad, maar er is een budget en that's it. Zo zullen er wel meer mensen zijn.
En een LCD zal lang niet zolang in je huiskamer staan als een CRT.
Als ik de ontwikkelingen zie dan vermoed ik dat er over 5jr wel weer iets nieuws aan de muur hangt ipv de 10jr of meer die je normaal deed met een CRT.
Ofwel, ik zou niet gaan kromliggen om een dure tv te betalen, zeker omdat je thuis toch maar 1 tv hebt staan en geen hele rij zoals in de winkel. Als je het beeld goed afgesteld hebt dan kijkt het toch lekker weg en kun je toch niet zitten vergelijken met een andere tv.
De minpunten vallen dan toch niet meer zo op.
Als ik een HD film aanzet dan heb ik 100hz niet nodig, boeit me de zapsnelheid niet meer en ook mag het menu dan gerust wat langzamer zijn want zo vaak zit ik daar toch niet in
Ik ben juist een fanatieke formule1 kijker!nijntje82 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 09:44:
Ik ben het met je eens wat betreft het design. De M86 vind ik ook relaxter. De f86 daarin tegen zou wel beter geluid produceren, maar wie heeft dat nodig met een goede 5.1 versterker?
Hoop niet dat daar de 100hz heel veel mee helpt met beelden.
Aan de andere kant: als je 2 meer + van de tv zit, zie je het volgens mij toch niet echt
Hoi allen,
Ben al heel lang op zoek naar een LCD om daar alleen spelletjes op te spelen.
Ik heb een Xbox360 en een Wii en dat zijn de 2 dingen die daar het meest op gebruikt gaan worden.
Blu-ray of HD-dvd interesseren mij niet zo. Ook televisie kijken doe ik nog het liefst op een SD-TV.
Ik zit op ongeveer 4 meter van het scherm af en denk dat een 40inch wel leuk zal zijn.
Volgens mij kan ik dan ook Full HD verwaarlozen omdat ik dat toch niet zal zien.
Ik heb al een beetje rondgekeken en volgens mij is de 40r81 wel een goede keuze voor mij.
Wil alleen nog wel een mening van jullie horen.
Ik bedoel als het bijvoorbeeld "maar" 200 euro scheelt voor een TV die net iets beter is, kan ik beter daar voor gaan.
ALvast bedankt!
Ben al heel lang op zoek naar een LCD om daar alleen spelletjes op te spelen.
Ik heb een Xbox360 en een Wii en dat zijn de 2 dingen die daar het meest op gebruikt gaan worden.
Blu-ray of HD-dvd interesseren mij niet zo. Ook televisie kijken doe ik nog het liefst op een SD-TV.
Ik zit op ongeveer 4 meter van het scherm af en denk dat een 40inch wel leuk zal zijn.
Volgens mij kan ik dan ook Full HD verwaarlozen omdat ik dat toch niet zal zien.
Ik heb al een beetje rondgekeken en volgens mij is de 40r81 wel een goede keuze voor mij.
Wil alleen nog wel een mening van jullie horen.
Ik bedoel als het bijvoorbeeld "maar" 200 euro scheelt voor een TV die net iets beter is, kan ik beter daar voor gaan.
ALvast bedankt!
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
Dit wil ik ook nog wel overwegen! Welke kleuren kun je kiezen? En welke ervaar je als meest prettig als je in het donker een film kijkt?Ferry34 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:22:
[...]
Moet je zeker doen! Het ziet er goed uit en als je zoals ik gaat gamen in een donkere kamer, dan is dat licht prettig voor je ogen.
Ik moet zeggen dat als in de toekomst die philips aurea technologie op een plasma komt, ik wel wil gaan testen hoe dat met gamen is. Heb je dat filmpje wel s gezien op de site van Philips?
* _Brake_ zit even op de site van ikea, maar kan ze niet vinden
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Nou mijn LE-46F86BD is binnen
Ben er tot nu toe reuze tevreden mee!
Anoniem: 234655
Ik heb mijn Samsung F96 gecalibreerd voor de beeldinput van diverse toestellen:
- laptop PC, via HDMI
- DVD-speler, via HDMI
- digitale tv decoder, via SCART/RGB
- interne analoge tuner
Via dit forum kan je de tabel met mijn LE52F96 menu instellingen downloaden, in Excel en PDF formaat:
http://www.iishop.be/forum/index.php?topic=50.msg162#msg162
Hier is een screenshot ervan:
- laptop PC, via HDMI
- DVD-speler, via HDMI
- digitale tv decoder, via SCART/RGB
- interne analoge tuner
Via dit forum kan je de tabel met mijn LE52F96 menu instellingen downloaden, in Excel en PDF formaat:
http://www.iishop.be/forum/index.php?topic=50.msg162#msg162
Hier is een screenshot ervan:

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 234655 op 01-11-2007 10:41 ]
Lees net dit in het review op hdtv.co.uk van de 40m86:
Betekent dit nu als je bijv. films kijkt via een htpc en je videokaart progressive laat uitspugen, je dit probleem niet hebt?Regular DVD
For all my criticism of Samsung LE40M86BDBuy this for £742.93 at Dixons
Use code 'BIRTHDAY' for £82.00 off's poorly executed 2:3 pulldown in the form of Movie Plus, there's one sure way to solve the problem. Just outsource the deinterlacing to your DVD player or external video processor, so that the TV receives a progressive signal and only needs to handle scaling (or not... if it's a 1080 signal).
Zijn er ook webshops waar je losse afstandsbedieningen kan kopen voor een LE4086BD ?? Mijne heeft een klein ongelukje gehad
Of moet je daarvoor bij Samsung zelf zijn?
Zojuist even dit topic doorgespit, maar nog niets kunnen vinden over mijn probleem....
Wat er gebeurt is het volgende: je bent een tijdje even aan het spelen (kwartiertje, half uurtje ofzo) en dan springt het beeld heel even op zwart en laat dan weer het beeld zien (met daarin linksboven de input bijv, component) net alsof hij even van source/kanaal wisselt..
Heeft iemand anders dit ook wel eens gezien? Of misschien een oplossing hiervoor?
Het gaat om een LE27S71B.
Wat er gebeurt is het volgende: je bent een tijdje even aan het spelen (kwartiertje, half uurtje ofzo) en dan springt het beeld heel even op zwart en laat dan weer het beeld zien (met daarin linksboven de input bijv, component) net alsof hij even van source/kanaal wisselt..
Heeft iemand anders dit ook wel eens gezien? Of misschien een oplossing hiervoor?
Het gaat om een LE27S71B.
misschien hier:console schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 12:51:
Zijn er ook webshops waar je losse afstandsbedieningen kan kopen voor een LE4086BD ?? Mijne heeft een klein ongelukje gehadOf moet je daarvoor bij Samsung zelf zijn?
http://www.afstandsbediening-online.nl/
weet iemand of de nieuwe F-serie niet meer uit kan? Ik heb de LE-46F86BD, maar ik kan geen aan/uit functie vinden
Er is wel een button met het aan/uit icoontje er op, maar dan gaat ie inf eite op standby. Ook de Power button op de afstandsbediening doet hetzelfde. De "uit functie" is zoals standby; er blijft een lampje branden en als je een toets van de afstandsbediening indrukt gaat ie weer aan..
beetje vreemd
beetje vreemd
Een echte uit knop heb ik ook nog niet gevonden.
Aangezien mijn dvd speler die ook niet heeft heb ik de verdeelstekker in een op afstandbedienbaar stopcontact gestoken, en zo kan ik als alles in standby staat gewoon met een druk op de knop de stroom eraf halen.
Die dingen krijg je voor 19 euro bij de Hornbach
Aangezien mijn dvd speler die ook niet heeft heb ik de verdeelstekker in een op afstandbedienbaar stopcontact gestoken, en zo kan ik als alles in standby staat gewoon met een druk op de knop de stroom eraf halen.
Alleen de IR ontvangen staat dan ongeveer aan, er zit geen flybacktrafo in een lcd, milieu gedoe begint wel heel erg door te slaan.Frijns.Net schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 21:25:
Een echte uit knop heb ik ook nog niet gevonden.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Je moet ff weten waar je moet zoeken, ze staan onder meubelverlichting._Brake_ schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:05:
[...]
Dit wil ik ook nog wel overwegen! Welke kleuren kun je kiezen? En welke ervaar je als meest prettig als je in het donker een film kijkt?
* Ferry34 zit even op de site van ikea, maar kan ze niet vinden
Deze moet je hebben
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70115564
(die van €30 kunnen alleen wit, maar deze kan je in meerdere kleuren zetten). Ik vind paars t rustigste voor de ogen bij een donkere film, blauw is heel cool en n gaaf gezicht.
Toch is dit bijna altijd zo bij een lcd. Er zijn er maar weinig die helemaal uit kunnen.FireFoz schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 20:30:
weet iemand of de nieuwe F-serie niet meer uit kan? Ik heb de LE-46F86BD, maar ik kan geen aan/uit functie vindenEr is wel een button met het aan/uit icoontje er op, maar dan gaat ie inf eite op standby. Ook de Power button op de afstandsbediening doet hetzelfde. De "uit functie" is zoals standby; er blijft een lampje branden en als je een toets van de afstandsbediening indrukt gaat ie weer aan..
beetje vreemd
Ik had n keer gelezen op internet dat er t liefst altijd wat spanning op de kristallen zou moeten staan, dit zou beter zijn. Maar ik heb t verder nooit meer kunnen vinden over t hoe en waarom.
Er was iemand op dit forum, waarbij t heel lang duurde voordat zijn kleuren weer normaal werden, nadat hij m n tijdje helemaal uit had gezet.
Toch zijn er wel lcd's die helemaal uitkunnen, dus helemaal begrijpen doe ik t ook niet.
Brandgevaar zal er door t niet aanwezig zijn van een grote kast met veel stof en pluizen, zoals bij een ctr, er dan niet door zijn denk ik.
Iemand die t fijne ervan weet?
Verwijderd
Ik heb sins juni 2007 de Samsung LE37M87BD. Nu lees in die forum van alles over problemen met bepaalde Firmware versies.
T-TLPMPEA-1008
T-BDPMPEUS-1004
BORD2-CALLA-TR1004
Mar 20 2007
Kan iemand mij vertellen wat de nieuwste firmeware versie is en of ik van de andere dingen de goede versie heb. wat word er allemaal verberet door die firmeware update. Ik wil graag zelf nieuwere firmeware er op zetten kan iemand mij vertellen waar ik die kan downloaden en waar ik kan vinden hoe ik zon kabel kan maken hoe ik die firmeware er op kan zetten.
T-TLPMPEA-1008
T-BDPMPEUS-1004
BORD2-CALLA-TR1004
Mar 20 2007
Kan iemand mij vertellen wat de nieuwste firmeware versie is en of ik van de andere dingen de goede versie heb. wat word er allemaal verberet door die firmeware update. Ik wil graag zelf nieuwere firmeware er op zetten kan iemand mij vertellen waar ik die kan downloaden en waar ik kan vinden hoe ik zon kabel kan maken hoe ik die firmeware er op kan zetten.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2007 22:35 ]
Ben tot nu toe erg tevreden met mijn 40R81W.
Een paar dingetjes die ik anders zou willen zien.
Als ik mijn TV via tulpjes op mijn H&K AVR 2550 receiver aansluit en gewoon kabel tv kijk zit er een vertraging op het geluid van fractie van een seconde. Het probleem is hier al eens vaker langs gekomen, maar kan het na al die postings niet meer terug vinden. Iemand hier een oplossing voor?
Verder vind ik het selecteren van de HDMI2 waar ik mijn Macbook altijd aan hang een beetje erg omslachtig gaan. Ik moet dus in totaal 4 keer op 'source' drukken wil ik er komen. Ik bedoel op Scart 1 zit mijn PS2 die ik bijna nooit gebruik. Op Scart 2 niets, terwijl hij die altijd wel voorbij moet lopen. Op Component heb ik mijn DVD speler aangesloten die ik ook zelden tot nooit nodig heb. en daarna komt HDMI2 dus pas. Het zijn maar kleinigheidjes hoor, maar kan ik niet gewoon ergens een shortcut' aanmaken voor HDMI2? Of moet ik dan meteen aan een Logititech Harmony ofzo?
Als 3e vind ik het ook vreemd dat ik op HDMI 2 via menu 'Scherpte kleur & tint' niet kan selecteren om mijn kleuren wat beter af te stellen. Waarom is dat, of is dat ergens anders via een omweg wel te regelen?
Verder niets dan lof, en waar ik voor aanschaf nog twijfelde of 40" niet te groot zou wezen wordt de volgende zeker te weten groter dan 40". Niets went zo snel als grootte en snelheid dat blijkt maar weer...
Een paar dingetjes die ik anders zou willen zien.
Als ik mijn TV via tulpjes op mijn H&K AVR 2550 receiver aansluit en gewoon kabel tv kijk zit er een vertraging op het geluid van fractie van een seconde. Het probleem is hier al eens vaker langs gekomen, maar kan het na al die postings niet meer terug vinden. Iemand hier een oplossing voor?
Verder vind ik het selecteren van de HDMI2 waar ik mijn Macbook altijd aan hang een beetje erg omslachtig gaan. Ik moet dus in totaal 4 keer op 'source' drukken wil ik er komen. Ik bedoel op Scart 1 zit mijn PS2 die ik bijna nooit gebruik. Op Scart 2 niets, terwijl hij die altijd wel voorbij moet lopen. Op Component heb ik mijn DVD speler aangesloten die ik ook zelden tot nooit nodig heb. en daarna komt HDMI2 dus pas. Het zijn maar kleinigheidjes hoor, maar kan ik niet gewoon ergens een shortcut' aanmaken voor HDMI2? Of moet ik dan meteen aan een Logititech Harmony ofzo?
Als 3e vind ik het ook vreemd dat ik op HDMI 2 via menu 'Scherpte kleur & tint' niet kan selecteren om mijn kleuren wat beter af te stellen. Waarom is dat, of is dat ergens anders via een omweg wel te regelen?
Verder niets dan lof, en waar ik voor aanschaf nog twijfelde of 40" niet te groot zou wezen wordt de volgende zeker te weten groter dan 40". Niets went zo snel als grootte en snelheid dat blijkt maar weer...
Dacht dat ik eruit was en wilde de 40m86 gaan kopen tezamen met de samsung HD h360r decoder.
Niet voor de HD functie maar meer voor de HDMI aansluiting.
Ik hoorde dat er in de laatste consumentenbond de 40M86 als slechtste uit de bus kwam
Weet het nu helemaal niet meer.
Iemand ervaringen met DVD/SD kwaliteit en dan vooral specificiek SD content via de HD 350r decoder?
Ik hoorde dat er in de laatste consumentenbond de 40M86 als slechtste uit de bus kwam

Iemand ervaringen met DVD/SD kwaliteit en dan vooral specificiek SD content via de HD 350r decoder?
Verwijderd
Jaja ...mwoe schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 08:04:
[...]
Ik hoorde dat er in de laatste consumentenbond de 40M86 als slechtste uit de bus kwam![]()
[...]
En, als ik vragen mag; Welke was dan naar hun oordeel de beste ?
Uit een andere topic:Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 09:04:
[...]
Jaja ...
En, als ik vragen mag; Welke was dan naar hun oordeel de beste ?
Coolbananas schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:46:
Heb gisteren de Consumentengids ontvangen met een test van TV's. De nieuwste Sony's zijn natuurlijk niet getest.
Hierbij de uitslag van de categorie 40/42":
1. Sony KDL-40W2000
2. Sony KDL-40V2500
3. Panasonic TH-42PV70E
4. Panasonic TH-42PY700
5. Sony KDL-40D3000
6. Philips 42PF9641D/10
7. Pioneer PDP-4280XA
8. LG 42PC51
Zat zeker geen NL handleiding bij ofzo? Sorry, maar als ik een test absoluut niet serieus neem zijn het de testen van de CB.mwoe schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 08:04:
Dacht dat ik eruit was en wilde de 40m86 gaan kopen tezamen met de samsung HD h360r decoder.
Ik hoorde dat er in de laatste consumentenbond de 40M86 als slechtste uit de bus kwam![]()
Denk dat ik van deze vraag spijt ga krijgen, maar wat waren de argumenten om hem als slechtste van de test te bestempelen?
Inderdaad, ook ik houd me absoluut niet vast aan die testen, als de handleiding te kleine letters bevat of juist "te" uitgebreid is dan krijgt het scherm al een dikke dubbele min.MeNTaL_TO schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 09:13:
[...]
Zat zeker geen NL handleiding bij ofzo? Sorry, maar als ik een test absoluut niet serieus neem zijn het de testen van de CB.
Denk dat ik van deze vraag spijt ga krijgen, maar wat waren de argumenten om hem als slechtste van de test te bestempelen?
En wel apart want de Sony die ze als nummer 1 bestempelen heeft naar mijn weten een Samsung paneel erin zitten?
Kan ik je niet vertellen; zoals je in m'n voorgaande post ziet, komt dit van "Coolbananas". Zie Sony lcd forum deel4MeNTaL_TO schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 09:13:
[...]
Zat zeker geen NL handleiding bij ofzo? Sorry, maar als ik een test absoluut niet serieus neem zijn het de testen van de CB.
Edit: quote uit zijn verhaal:
Coolbananas schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 11:10:
Voilà:
De geteste tv's zijn LCD- en plasmaschermen met een beeldschermdiagonaal tussen de 65 en 107 cm. Hoe groter een scherm, des te meer stroom het verbruikt. De geteste plasmaschermen zijn allemaal groot. Vooral plasma's met een hoge resolutie zijn stroomvreters. LCDtelevisies heb je ook in kleinere formaten, en kleinere tv's verbruiken minder. Alle vroegere voordelen van plasma hebben de betere LCD-tv's tegenwoordig ook, maar de nadelen van plasma's - als lagere helderheid en een spiegelend scherm - zijn nog altijd niet goed opgelost.
Van de geteste toestellen komen de tv's van Panasonic als beste uit de bus. Vooral op het gebied van beeldkwaliteit scoort dit merk beter dan de concurrentie. Ook toestellen van Philips en Sony komen goed uit de test, waarbij van Sony vooral de grotere modellen het goed doen. De televisies van JVC, Samsung, LG en Sharp volgen op gepaste afstand.
Matig beeld
Hoewel de televisies steeds groter en platter worden, is de beeldkwaliteit bij geen van de geteste modellen zeer goed te noemen. De Panasonic TX-32LX70F geeft het nog beste beeld, het scherm van \Vooral bij het kijken naar foto's zijn de verschillen groot. Wie foto's, videoclips of mp3-bestanden op de tv wil bekijken kan het best een usb-aansluiting of geheugenkaartlezer gebruiken. Bij modellen van Philips en Panasonic zijn de bestanden dan in hoge resolutie te zien, wat zorgt voor een scherp en gedetailleerd beeld. Is de resolutie van de foto hoger dan die van het beeldscherm, dan stelt het toestel de resolutie automatisch bij. Worden de foto's vanaf een cd of dvd of direct vanaf de camera op het scherm gebracht, dan gaat het bijstellen veel moeizamer.
Een aantal modellen van Samsung geeft foto's ook in hoge resolutie weer, maar blaast het originele beeld vervolgens op tot breedbeeldformaat (16:9). Gevolg: onnatuurlijk brede foto's. Met sommige Samsung-tv's kunnen foto's zonder hulp van een computer worden afgedrukt. Hiervoor is een geschikte printer nodig. De televisie herkent de printer, waarna de foto, die je via de tv selecteert, paginagroot en niet opgeblazen wordt afgedrukt. Er zijn ook tv's die digitale foto's omzetten naar een analoog signaal. De kwaliteit is dan net zo goed als bij het bekijken van foto's via een dvdspeler of camera.
Naast het beeld laat de geluidskwaliteit van de geteste televisies te wensen over, vooral omdat ze zo plat zijn en er dus weinig ruimte voor goede luidsprekers is. De Sharp LC-26AD5E-BK en Samsung LE26SS1B scoren op dit punt duidelijk het slechtst. De overige modellen doen het beter. Vrijwel alle modellen zijn gebruiksvriendelijk. De Panasonic TX-32LE60F steekt er net bovenuit dankzij de uitgebreide helpfunctie en nuttige standaardinstellingen.
HD
Wie een nieuwe televisie wil kopen, moet zich niet blindstaren op termen als contrast, responstijd en helderheid. Goede scores voor deze eigenschappen leveren niet automatisch een beter beeld op. Alle geteste tv's zijn lID-ready en steeds meer full HD/HD-ready 1080p. In Nederland worden alleen nog niet veel programma's uitgezonden in HD. HD dvd-spelers zijn bovendien nog duur en recorders zijn er nog niet. Twee van de drie spelcomputers zijn wel HD. Fanatieke gamers hebben dus al voordeel van een groot scherm dat HD-ready is. Niet-gamers die een grote HD-ready televisie willen kopen, kunnen beter wachten tot er meer programma's in HD-kwaliteit worden uitgezonden
[ Voor 78% gewijzigd door mwoe op 29-10-2007 10:41 ]
Verwijderd
Laat maar meteen weer. Die consumentenbondtests zijn uiteindelijk alleen maar voor de absoluut niet technisch onderlechde en niets wetende consument gemaakt. Dat kan je meteen al zien doordat ze Plasma's gaan vergelijken met LCD's, de cathegorien zijn puur gebaseerd geweest op afmeting van het scherm. Hoe bedoel je "appels en peren vergelijken" :\
Ze hebben niet eens meegenomen dat, tenminste als je een beetje toekomstbestendig wilt zijn, een Full HD moet hebben ... de beeldkwaliteit van een FullHD scerm is altijd beter dan een gescaled 1366x768 beeld, simpelweg vanwege het scalen.
Kortom: Een test om meteen in de hoek te gooien. Bewijst overigens voor mij dat de consumentenbond zijn houdbaatrheidsdatum heeft overschreden in deze moderne tijden met internetreviews ... die vaak veel opjectiever, onderbouwder worden geschreven.
Ze hebben niet eens meegenomen dat, tenminste als je een beetje toekomstbestendig wilt zijn, een Full HD moet hebben ... de beeldkwaliteit van een FullHD scerm is altijd beter dan een gescaled 1366x768 beeld, simpelweg vanwege het scalen.
Kortom: Een test om meteen in de hoek te gooien. Bewijst overigens voor mij dat de consumentenbond zijn houdbaatrheidsdatum heeft overschreden in deze moderne tijden met internetreviews ... die vaak veel opjectiever, onderbouwder worden geschreven.
Helemaal mee eensVerwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:51:
Laat maar meteen weer. Die consumentenbondtests zijn uiteindelijk alleen maar voor de absoluut niet technisch onderlechde en niets wetende consument gemaakt. Dat kan je meteen al zien doordat ze Plasma's gaan vergelijken met LCD's, de cathegorien zijn puur gebaseerd geweest op afmeting van het scherm. Hoe bedoel je "appels en peren vergelijken" :\
Neemt niet weg dat de consumentenbond is voor de gemiddelde gebruiker en dat de gemiddelde gebruiker vooral SD content kijkt en dit binnen nu en 2 a 3 jaar niet echt zal veranderen mijns inziens.
Het was een hele uitgebreide test, waarbij gekeken werd naar:MeNTaL_TO schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 09:13:
[...]
- Beeld en geluid
- Gebruik en teletekst
- Energie en veelzijdigheid
- Aansluitingen
- Mogelijkheden
LCD TV | sony kdl-w2000 | panasonic th-42py700 | samsung le40m86bd |
kijkhoek | 83 | 95 | 76 |
beeldschermweerkaatsing | 90 | 70 | 30 |
kijkproef kabel | 56 | 59 | 37 |
scart (rgb, dvd) | 71 | 47 | 53 |
dvb-t | 61 | nvt | 49 |
HD, hdmi | 70 | 72 | 32 |
kijkproef foto's | 66 | 82 | 43 |
pc scherm, vga | 60 | 50 | 80 |
totale beeldkwaliteit | 65 | 57 | 44 |
luisterproef | 55 | 63 | 55 |
totale geluidskwaliteit | 59 | 64 | 58 |
Als er interesse is dan kan ik ook de andere testresultaten nog posten.
Ik heb trouwens zelf een Samsung TV en ben er heel tevreden mee.
Verwijderd
Ik ben overigens al in meerdere winkels wezen rondkijken, en heb daarbij alleen met mijn eigen ogen en oren gekeken eresp. geluisterd. En telkens viel de Samsung op, door de goede kleurverzadiging, het goede contrast en de mooie helderheid. Hij was zeg maar midden tussen een goede plasma en een andere LCD in qua beeld (diverse anderen waren "grijzer").lethargy schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:58:
[...]
Het was een hele uitgebreide test, waarbij gekeken werd naar:
- Beeld en geluid
- Gebruik en teletekst
- Energie en veelzijdigheid
- Aansluitingen
Hier de testuitslagen beeld en geluid:
- Mogelijkheden
LCD TV sony kdl-w2000 panasonic th-42py700 samsung le40m86bd kijkhoek 83 95 76 beeldschermweerkaatsing 90 70 30 kijkproef kabel 56 59 37 scart (rgb, dvd) 71 47 53 dvb-t 61 nvt 49 HD, hdmi 70 72 32 kijkproef foto's 66 82 43 pc scherm, vga 60 50 80 totale beeldkwaliteit 65 57 44 luisterproef 55 63 55 totale geluidskwaliteit 59 64 58
Als er interesse is dan kan ik ook de andere testresultaten nog posten.
Ik heb trouwens zelf een Samsung TV en ben er heel tevreden mee.
En qua geluid, ach dat scheelde niet zo veel; Geen enkele TV had voor mijn smaak goed geluid. Goed genoeg voor eventjes een serie kijken, of het nieuws; Maar voor films moet je toch al je receiver/systeem gebruiken. En dat maakt dat geluidskwaliteit, voor mijn dan, geen belangrijk punt is bij het kiezen van een TV.
En gezien het feit dat ik een heel goede receiver heb, met een ingebouwde Reon videoprocessor, zijn de punten bij het kiezen van een TV voor mij een stuk overzichtelijker;
- Hij moet Deep Color accepteren,
- Hij moet 24 Hz weergeven zonder pull-up,
- Hij moet 1920x1080 in progressief weergeven zonder over,- of underscan in volledige 1:1 pixelmapping.
En daarbij zjin dus de dingen als kleurverzadiging, helderheid en de calibratiemogelijkheden daarvan erg belangrijk. Kijkhoek zit (in tegenstelling tot de test van die bond) wel goed met de Samsung, alleen het glanzen van het scherm kan eventueel moeilijkheden veroorzaken.
Dat is bij alle Samsungs zo. Van zodra ze op netstroom zitten gaan ze op standby. De enige manier om ze volledig uit te zettten is ze van de netsroom halen (persoonlijk doe ik dat met zo'n multistekker met een aan/uit-knop).FireFoz schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 20:30:
weet iemand of de nieuwe F-serie niet meer uit kan? Ik heb de LE-46F86BD, maar ik kan geen aan/uit functie vindenEr is wel een button met het aan/uit icoontje er op, maar dan gaat ie inf eite op standby. Ook de Power button op de afstandsbediening doet hetzelfde. De "uit functie" is zoals standby; er blijft een lampje branden en als je een toets van de afstandsbediening indrukt gaat ie weer aan..
beetje vreemd
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Anoniem: 231322
Is niet voor niets dat vele LCD's niet geheel uit kunnen...
De kristallen in zo'n scherm hebben namelijk voortdurend een electro-stimu nodig heb ik mij laten vertellen. Zodat ze niet iedere keer weer opnieuw op hoeven te starten.
Geloof dat vele nieuwe LCD's wel helemaal uit kunnen/mogen
Verwijderd
Ik geloof daar eerlijk gezegd niet zoveel van: Kijk maar eens naar het standby verbruik van de gemiddelde LCD TV. Die is kleiner dan 3 Watt.Anoniem: 231322 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 11:56:
Is niet voor niets dat vele LCD's niet geheel uit kunnen...De kristallen in zo'n scherm hebben namelijk voortdurend een electro-stimu nodig heb ik mij laten vertellen. Zodat ze niet iedere keer weer opnieuw op hoeven te starten.
Het lijkt me sterk dat je met slechts 3 Watt de kristallen electronisch gestimuleerd kan laten. Zeker als je bedenkt dat dat dus ook inhoudt dat je de LCD-controle electronica mee op spanning zal moeten laten staan, de kristallen kan je tenslotte niet rechtstreeks onder stroom zetten.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2007 14:53 ]
Verwijderd
Kan iemand mij hier het antwoord op geven.Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 22:25:
Ik heb sins juni 2007 de Samsung LE37M87BD. Nu lees in die forum van alles over problemen met bepaalde Firmware versies.
T-TLPMPEA-1008
T-BDPMPEUS-1004
BORD2-CALLA-TR1004
Mar 20 2007
Dit topic is gesloten.