[PS3] Aansluiten met een goedkope of dure HDMI kabel?

Pagina: 1
Acties:
  • 19.104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_sla
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-07 19:48
Ik ben wel benieuwd naar de mening van mensen, over hoe ze de PS 3 gaan aansluiten ?

Ikzelf heb een 32" Sharp LCD met een resolutie van 1368 x 768, deze speelt dus 720P content.

Ik weet alleen niet of het de moeite loont om een dure ( € 60,- ) HDMI kabel aan te schaffen, of een goedkoop ( € 30,- ) HDMI kabeltje ?

De afstand zal nog geen 2 meter zijn van de PS 3 naar me tv.

Graag jullie meningen hierover.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennis_sla op 09-03-2007 14:58 ]

D810 | 24-70 f/2.8 | 70-200 f/2.8 | SB900 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-07 17:02
Goedkoop. Maar er zijn hier al threads over geweest, dus waarschijnlijk zal deze gesloten worden. Er is geen (of nauwelijks) verschil tussen goedkope en dure hdmi kabels, het is immers een digitaal signaal wat of wel, of niet aankomt, en niet een beetje. Het is ook minder storingsgevoelig.

[ Voor 26% gewijzigd door Blaurens op 09-03-2007 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04-2024

T-Junkie

user brain not connected...

PLAYSTATION®3 General : Maybe this will help people understand HDMI cables...
http://boardsus.playstati...=by_date_ascending&page=1

Shopping for HDMI cables: who do retailers think they're kidding? Our price list inside.
http://arstechnica.com/journals/thumbs.ars/2007/2/19/7116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Hmmm, en wederom een digitale versie van de overbekende KabelVooDoo-discussie :o
Anoniem: 100386 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 09:39:
Laat het me eventjes duidelijk stellen: Een HDMI-kabel is een digitale interlink, net als bijvoorbeeld de netwerkkabel waar jij je internet over trekt. Aan beide kanten zijn bepaalde meganismen ingebouwd die ervoor zorgen dat de digitale informatie die wordt verzonden, exact gelijk is aan de digitale informatie die wordt ontvangen. Er gaat dus geen enkel bitje verloren, geheel onafhankelijk van de kabel - en al helemaal de prijs van die kabel !

Wanneer er digitale info verloren gaat, dan merk je dat echt wel hoor: Er ontstaat bijvoorbeeld macro-blocking in het beeld, of gemeen harde tikken in het geluid. Pas dan moet je kijken naar de verbinding.

De bewering van sommige fanaten die menen dat digitale verbindingen met dure kabels beter geluid of beeld opleveren is complete onzin; Dat zou suggereren dat er in die kabels een ZEER geavanceerde digitale audio,- en video-bewerking plaatsvindt die ervoor zorgt dat het beeld en het geluid verbetert. En we weten allenmaal dat dat niet het geval is.

En het andere vaak gehoorde argument dat het signaal duidelijker wordt overgedragen: Misschien. Maar dat wil niet zeggen dat het ook maar een beetje relevant is in deze discussie. HDMI is namelijk een digitale verbinding; Voor beide apparaten maakt het geen fluit uit of ze een 1, 1, 1, 1 of een 1 zien. In alle gevallen blijft het een 1, en wordt als zodanig behandeld in het digitale proces. Wat ik al eerder schreef: Zolang er geen enkele 1 veranderd in een 0, of andersom is het totaal niet relevant of er een dure kabel is gebruikt.

En dan nog tot slot: Er moeten een aantal "1"-en en "0"-en achter elkaar verloren gaan om een fout te veroorzaken, pas dan kunnen de correctie-meganismen er geen chocolade meer van maken. De hele byte (of reeks van bytes) vervalt dan geheel, en veroorzaak -zoals ik al schreef- een bijzonder goed merkbaar probleem. Pas dan, en niet eerder, moet je misschien gaan kijken naar je kabel en andere verbindingscomponenten. Persoonlijk gesproken ... Dan nog zou ik eerder de transmitter verdenken (of iets anders "electronisch") dan de kabel.
Mensen: Laat je nou niet in de luren leggen door verkoop/marketing-idioterie. Je eigen verstand is waarschijnlijk een stuk beter en/of intelligenter.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 09-03-2007 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_sla
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-07 19:48
Naar wat ik gelezen heb ga ik gewoon bij de mediamarkt maar op zoek naar de goedkoopste HDMI
kabel !!

D810 | 24-70 f/2.8 | 70-200 f/2.8 | SB900 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bittenhero
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-07 18:30
Ik heb gisteren voor 154 euro een Oehlbach kabel aangeschaft. Ik weet niet of t een significant verschil zal maken maar aan de kabel zal het in elk geval niet liggen. Ik heb een Samsung LE26M51B en een kabelafstand van 3 meter tussen de apparatuur en de tv.

Maar na het lezen van een bovengenoemd stukje heb ik best wel spijt, ik wist immers niet dat HDMI een digitaal signaal was :'( hopelijk kan ik de verpakking nog ergens vinden en de kabel ruilen

Edit: Oke de kabel gaat morgen meteen terug naar de winkel, ik kan op internet nergens een artikel vinden waarin een duurdere HDMI kabel een voordeel heeft op een goedkope kabel. Zon beetje elke vergelijkingstest wijst uit dat er totaal geen kwaliteitsverschil is bij het signaaloverdracht.

[ Voor 51% gewijzigd door bittenhero op 10-03-2007 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dennis_sla schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 15:57:
Naar wat ik gelezen heb ga ik gewoon bij de mediamarkt maar op zoek naar de goedkoopste HDMI
kabel !!
Mediamarkt ? ben je mal, die zijn zelfs met de goedkoopste kabels nog veel te prijzig. Een hdmi kabel van 1,5 meter staan hier in Duitsland op ebay (nieuw, van onlinewinkel) voor 5-10 euro. Die dingen komen voor 2 euro uit china.

Nog een voorbeeldje : een optische kabel bij de media markt 21,95 euro. Bij reichelt.de 1,85. Ik bedoel maar.

Succes met zoeken en laat je niet afzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:41
ik koop gewoon dat sony kabeltje met 20% korting en ik ben tevree

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjemidas
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-04-2017
kijk hier even om te zien of het nu echt niets uitmaakt. (onder DVI, HDMI of component en lees het verhaal)

Een goedkope kabel zal het prima doen over kortere afstanden. maar aangezien HDMI twisted pair is, is de impendantie onder langere lengtes moeilijk onder controle te houden. Zo kan ik bijv uit ervaring vertellen dat 15 meter HDMI gewoon niet werkt met goedkope kabels, geen beeld meer.
Na 5 meter al jitter (digitale ruis).

Ook heeft HDMI geen fout correctie, dus weg is weg.

Mensen die denken dat digitaal signaal geen kwaliteitsverlies heeft, lees maar es wat over twisted pair kabels of kijk anders maar es naar UPC digitale TV >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Wolfjemidas op 10-03-2007 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178962

Wolfjemidas schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 13:41:
kijk hier even om te zien of het nu echt niets uitmaakt. (onder DVI, HDMI of component en lees het verhaal)

Een goedkope kabel zal het prima doen over kortere afstanden. maar aangezien HDMI twisted pair is, is de impendantie onder langere lengtes moeilijk onder controle te houden. Zo kan ik bijv uit ervaring vertellen dat 15 meter HDMI gewoon niet werkt met goedkope kabels, geen beeld meer.
Na 5 meter al jitter (digitale ruis).

Ook heeft HDMI geen fout correctie, dus weg is weg.

Mensen die denken dat digitaal signaal geen kwaliteitsverlies heeft, lees maar es wat over twisted pair kabels of kijk anders maar es naar UPC digitale TV >:)
UPC digitale TV is ook net zo digitaal als het 'analoge' signaal wat ze aanbieden.

Oftewel een digitaal signaal met enorm ranzige compressie over een analoge lijn dumpen en hopen dat er met foutcorrectie aan de andere kant nog wat van te bakken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjemidas
ok, ok mischien niet het meest gelukkige voorbeeld, maar het signaal van UPC komt ook van de satelliet uiteindelijk af en is dus wel degenlijk digitaal. Toch is rechtstreeks van de satelliet beter, en dan bedoel ik niet alleen vanwege idd. de enorme compressie, maar ook vanwege "jitter", digitale sneeuw in het beeld, en dat komt toch door digitaal transport via kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indy911
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:32
bittenhero schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 01:16:
Oke de kabel gaat morgen meteen terug naar de winkel, ik kan op internet nergens een artikel vinden waarin een duurdere HDMI kabel een voordeel heeft op een goedkope kabel. Zon beetje elke vergelijkingstest wijst uit dat er totaal geen kwaliteitsverschil is bij het signaaloverdracht.
Zoals al heel vaak aangegeven: een betere kwaliteit HDMI kabel gaat geen effect hebben op de kwaliteit van het weergegeven beeld. Is je HDMI kabel echter van mindere (of slechte) kwaliteit, dan zullen er met name bij de langere kabellengtes "drop-outs" in je beeld verschijnen, vaak in de vorm van witte spikkels. Of - nog leuker - je krijgt gewoon helemaal geen beeld meer. Maar een duurdere kabel heeft absoluut GEEN invloed op contrast, kleurverzadiging of helderheid. Als het beeld met je huidige kabel zonder mankementen aankomt, zal een duurdere kabel daar absoluut niets aan verbeteren.

In mijn geval blijkt een 10m langer el-cheapo HDMI kabel nog prima te werken op 480p, maar 720p en 1080p komen er gewoon helemaal niet meer doorheen. Na het aanschaffen van een 10m kabel van €100 had ik nergens last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Wolfjemidas schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 17:41:
ok, ok mischien niet het meest gelukkige voorbeeld, maar het signaal van UPC komt ook van de satelliet uiteindelijk af en is dus wel degenlijk digitaal. Toch is rechtstreeks van de satelliet beter, en dan bedoel ik niet alleen vanwege idd. de enorme compressie, maar ook vanwege "jitter", digitale sneeuw in het beeld, en dat komt toch door digitaal transport via kabel
UPC Digitale TV wordt, net als van alle andere digitale kabelaanbieders, over een analoge lijn gestuurd. De bron is dus digitaal, het wordt digitaal in de decoder verwerkt, maar toch echt analoog verstuurd (de welbekende coax-kabel). Tel daarbij op dat je waarschijnlijk een SCART-kabel gebruikt om op de decoder/mediabox op je TV aan te sluiten en daar heb je nog een analoge verbinding erbij.

Dat het van de satelliet afkomt is natuurlijk kolder. RTL (4/5/7), SBS 6 en alle andere commerciële zenders zenden films en grote sportevenementen ook 'digitaal' uit. Ofwel: de bron is digitaal (DVD of satelliet), dat wil niet zeggen dat het ook een digitaal signaal is. Uiteindelijk is het namelijk allemaal analoog. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat digitale TV onzin is, want het levert (met de juiste decoder en TV) wel degelijk betere beeldkwaliteit op.

Feit is dat het geen bal uitmaakt welke digitale interlink kabel je gebruikt, zolang de pluggen maar goed genoeg contact maken om het signaal te kunnen verdragen. Natuurlijk zijn er soms wel voordelen aan dure kabels: denk aan flexibiliteit, i.p.v. de vaak erg stugge standaardkabels. En vaak ook aansluitingen die wat beter en strakker blijven zitten. In feite leveren deze voordelen geen betere beeld- en geluidskwaliteit op, maar kunnen wel praktischer in gebruik zijn. Als je namelijk door krappe bochten moet werken bij je apparatuur, is een flexibele kabel wel handig.
Het is ieder aan zichzelf om te bedenken of hij/zij voor dit soort mogelijke voordelen wil betalen. Je zit namelijk al snel op de 40-50 euro i.p.v. 10-15 euro. Daarnaast moet ik nog even kwijt dat kabels zoals de Oehlbach van 154 euro (eerder in dit topic) volledig onzin is. Dat is echt geld over de balk smijten. Nogmaals: een kabel van 40-50 euro (of die van 154) zal geen betere kwaliteit leveren, maar kan wellicht de voordelen bieden van een flexibelere kabel en iets beter pakkende pluggen. Persoonlijk vind ik dat nog wel een kleine extra investering waard, maar verder ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102124

ik heb een hdmi kabel van 2m gekocht voor 8 euro of zo op ebay 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjemidas
Zoals Indie ook al zei: kwaliteit maakt niets uit over kortere afstanden, maar over langere afstanden wel degenlijk. Kortom, heb je 2 meter nodig, is een kabel van 2 euro prima. Als je echter 5 meter of meer nodig hebt, is een duurdere kabel dus wel degenlijk te adviseren. Waar het mij om ging, is puur om het verhaal dat digitaal signaal geen verlies kent, te ontkrachten. HDMI is een behoorlijk zwak signaal, en daardoor (samen met twisted pair kabels ) ga je de boot in na meer dan 5 meter.

Dus ook al kost je de kabel van 10 meter maar 20 euro op internet, het is weggegooid geld, aangezien je HDMI over 10 meter niet goed krijgt met een goedkope kabel (lees geen beeld of "jitter")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Lijkt mij dat de Sony HDMI PS3 kabel gewoon goed is? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjemidas
tuurlijk, de kabel zal denk ik 1,5 meter zijn, in dat geval nooit een probleem. Ik heb zelf mijn 5 meter HDMI kabel al doorgetrokken naar waar de PS3 komt, hierbij een wat betere kabel aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213251

indy911 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 16:06:
[...]

Zoals al heel vaak aangegeven: een betere kwaliteit HDMI kabel gaat geen effect hebben op de kwaliteit van het weergegeven beeld. Is je HDMI kabel echter van mindere (of slechte) kwaliteit, dan zullen er met name bij de langere kabellengtes "drop-outs" in je beeld verschijnen, vaak in de vorm van witte spikkels. Of - nog leuker - je krijgt gewoon helemaal geen beeld meer. Maar een duurdere kabel heeft absoluut GEEN invloed op contrast, kleurverzadiging of helderheid. Als het beeld met je huidige kabel zonder mankementen aankomt, zal een duurdere kabel daar absoluut niets aan verbeteren.

In mijn geval blijkt een 10m langer el-cheapo HDMI kabel nog prima te werken op 480p, maar 720p en 1080p komen er gewoon helemaal niet meer doorheen. Na het aanschaffen van een 10m kabel van €100 had ik nergens last meer van.
Hallo indy911
mag ik vragen welke kabel jij heb aangeschaft van 10meter?, ik zoek me namelijk rot op internet naar een goede (betaalbare, dus niet van gefen ofzo) kabel om signaal goed over te brengen zonder jitter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sangre
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 18:42
De Playstation kabel is 3 meter. Logitech heeft voor 40 euro een 3 meter kabel met gouden connectoren en shielding. maar ik zou de playstation kabel nemen :)

Looks like someone booted up on the wrong side of the bios this morning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165321

www.bettercables.com

schijnen hele goede te zijn, heb er ook 1 besteld, is morgen in huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De enige reden om een duurdere kabel te nemen voor HDMI is dat die vaak uitgerust zijn met stevigere connectoren, of zoals hierboven genoemd als je een bovengemiddeld lange kabel nodig hebt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Anoniem: 165321 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 12:37:
[..... link naar kabelverkoper met KabelVooDoo praatjes .....]

schijnen hele goede te zijn, heb er ook 1 besteld, is morgen in huis
Schijnen beter te zijn .... waar ga je bij die bewering op af dan ?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 22-03-2007 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-06 02:05
Ik kon niet meer wachten om via internet een hdmi kabel te bestellen..
Vandaag bijna alle elektronica zaken afgelopen en ik de goedkoopste die ik tegen kwam was een merkloos hdmi kabel van 25 euro!!!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:07

S2S

Crashcat schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 23:14:
Ik kon niet meer wachten om via internet een hdmi kabel te bestellen..
Vandaag bijna alle elektronica zaken afgelopen en ik de goedkoopste die ik tegen kwam was een merkloos hdmi kabel van 25 euro!!!! :(
Ik heb een aardige kabel bij de Medimarkt gekocht, HAMA 1,5 m, 20 euro.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

HDMI kabel: 11 euro of 140 euro?

gewoon op marktplaats voor 10 euro een kabel kopen.
Pagina: 1