Goeiemorgen, ik ben hier voor het eerst maar heb met interesse jullie topic(s) gelezen over de samsung lcd. Ik heb nu een vraagje en hoop dat ik daar een antwoord op kan krijgen.
Ik heb een de LE32R83B sinds deze week en bevalt mij tot nu toe prima. Even goed installeren zodat er geen storingen meer zijn, het bleek bij mij dat de tussenkabel tussen de antenne en de video balken gaf. Nu heb ik regelrecht de antenne in de digitale ontvanger zitten en kan niet meer zo switchen tussen analoog en digitaal zonder de antenne echt eruit te moeten halen en direct in de tv te stoppen maar ik kijk eigenlijk nooit meer analoog dus dat is geen probleem lijkt mij.
Echter even een vraag betreffend het geluid. Ik heb mijn sony home cinemaset aangesloten op de tv zodat het geluid via de 5 boxjes kan lopen. Mooi geluid maar ik krijg een soort 'echo'. Ik neem aan dat het geluid van de tv uit zal moeten als je hem via de cinemaset laat lopen? Kan ik dat ergens instellen?
Ik vind het geluid van de lcd al mooi maar met cinemaset heeft het net iets meer, alleen haat ik al die afstandbedieningen. Voor het geluid zou ik dan weer de remote van de cinema moeten pakken en dan de rest weer met de digirecorder remote. Allemaal onhandig vind ik. Wie tips heeft dan hoor ik het graag hoe ik het beste nu zo'n cinemaset kan aansluiten. Bij mijn vorige breedbeeld had ik gewoon twee speakers aangesloten achter in de tv maar dat schijnt hier niet zomaar meer te kunnen begrijp ik?
Verder bevalt mij de samsung goed. Ik heb altijd phillips gehad maar deze is ook prima. Ik zit alleen nog steeds te knoeien met de beeldformaten. Ik stoor mij soms aan het 'uitgetrokken' beeld als je de tv hebt ingestelt op autobreed. Ik heb hem al op breedbeeldzoom gehad en dat lijkt mij voor nu nog de beste keus. Dan past hij alles zo aan als het word uitgezonden.
p.s nog 1 vraagje erbij. Soms zie ik zwarte kleuren wat 'blokvormig' paarsig. Dat is vooral als er beelden zijn die opgenomen zijn in de schemer. Ik heb bij instellingen het zwart al op hoog staan. Iemand een idee hoe ik dat weg kan werken? Bij welke instellingen?
alvast bedankt voor evt. reageren,
groetjes
Loes
[
Voor 23% gewijzigd door
Verwijderd op 09-09-2007 10:16
]