[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 7

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 49.406 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Het bord van mijn samsung le40m86bd was een week of wta geleden ook vervangen (had ik al gemeld hier). De firmware die er nu op staat: 2000. (bord is een 1011).

Ik heb ook gelezen dat er al 2002 uit is in de uk en zelfs 2004 in italie, maar in nederland hebben ze geen van beide :/.

De movieplus bug en het 1080p24hz probleem zijn nu dus wel verholpen.

Verwijderd

Welk bord moet je NIET hebben dan? En hoe kun je dit checken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 10:16:
[...]
Heb je een link naar de bron van die informatie, ben namelijk er benieuwd aangezien ik tussen nu en december (o.a.) een LCD full-HD wil gaan kopen.

Verwijderd

lethargy schreef op donderdag 06 september 2007 @ 10:08:
[...]

Met HDMI moet ie het ook gewoon doen. Bij mij werkt dat prima. Zorg dat je de nieuwste drivers van je videokaart hebt. Mijn videokaart herkent dan gelijk de Samsung TV. Dan resolutie 1360x768 instellen.
Die moet er gewoon tussen staan en anders met powerstrip toevoegen.
Ok, nieuwste drivers staan erop maar als ik deze resolutie aanklik (screen) dan switched de monitor naar zwart beeld en zegt ie NIET ONDERSTEUND.

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk14/w-182506.html

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05:30
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 10:52:
[...]

Ok, nieuwste drivers staan erop maar als ik deze resolutie aanklik (screen) dan switched de monitor naar zwart beeld en zegt ie NIET ONDERSTEUND.

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk14/w-182506.html
Bij mij doet de LE32S81B het zonder probleem op mijn 9800pro. TV via DVI-hdmi aangesloten.
Videokaart herkent gelijk Samsung LCD. Ingesteld als extended desktop (desktop2). Resolutie 1360x768 @ 60Hz.
Heb je ook andere resolutie's al geprobeerd?

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:38
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 01:28:
Heya. Mijn Samsung LE23R32B wil niet hoger dan 1200×668 gaan.
- Ik heb mijn pc erop aangesloten d.m.v. een HMDI-kabel en met een 7600GS AGP, en bij de HDTV-configuratie de 720p gekozen.
-Als ik vervolgens de resolutie 1280×720 kies worden de buitenste stukken buiten beeld gebracht.
- Ik kan niet eens de juiste aanbevolen resolutie (1366×768) vinden op mn pc.
- Als ik hoger wil gaan dan 1280×720 gaat het beeld flikkeren alsof dee vernieuwingsfrequentie veel te laag is.
- En als laatste: Ik heb nu Windows XP PRO SP2 erop en ik moet zeggen dat de letters en de pictogrammen aardig blokkerig zijn, i.p.v. gewoon iedere pixel te gebruiken. (zie screen)
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk14/-182091.html
Kan iemand mij uit de brand helpen ik heb echt kapotveel lopen zoeken.
1360x768 gebruiken. Als deze er niet bijstaat kan je hem simpel zelf aanmaken. Je moet 1360 ipv 1366 gebruiken omdat het aantal pixels een veelvoud van 8 moet zijn.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:27
Ik kan mijn 360 ook niet op andere resoluties dan 640x480 of 1920x1080 via VGA doen.

Ik denk zelf dat de refresh het probleem is. Probeer daar eens een andere waarde voor te pakken.

Verwijderd

Kan het probleem niet bij de 23inch liggen? Mijn monitor wilt op sommige resoluties wel op 60hz gaan en goed beeld geven, (1280/720), maar hoger is gelijk 30hz!

edit: 1200/676 is het hoogste wat ik nu in kan stellen met eem goede refresh-rate...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2007 17:34 ]

Verwijderd

Dikkie schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 10:58:
Heb mijn LE40M87B nu een tijdje staan, en flink vaak aan laten staan na het vervangen van de printplaat.

Ik moet zeggen dat de motion blur grotendeels weg is en de clouding is ook een stuk minder. Ghosting is minimaal en komt alleen voor bij oudere tv programmas gek genoeg.

Goed voorbeeld is bij voetbal wedstrijden. Bij snelle bewegingen van de camera van links naar rechts, werd de middellijn 5 a 6 x zo breed. Nu blijft de middellijn gewoon 1 lijn zonder vervorming.

Misschien dat het aan de instellingen ligt die ik heb toegepast. Indien gewenst zal ik die wel posten.
hallo, zou je die instellingen wil posten bvd

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

lethargy schreef op donderdag 06 september 2007 @ 10:08:
[...]

Met HDMI moet ie het ook gewoon doen. Bij mij werkt dat prima. Zorg dat je de nieuwste drivers van je videokaart hebt. Mijn videokaart herkent dan gelijk de Samsung TV. Dan resolutie 1360x768 instellen.
Die moet er gewoon tussen staan en anders met powerstrip toevoegen.
Heb jij ook een nnR32B?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• toktokcity
  • Laatst online: 13-09 20:24
Ik volg deze thread al geruime tijd omdat ook wij een samsung LCD (LE37M86B) aan hebben geschaft. Vooral de discussie over banding heb ik met veel interesse gevolgd, met name omdat ik het tot op heden UPC verweten heb (foute firmware). Door de correspondentie in bovengenoemde brief kwam ik op het idee een scartconverter te gebruiken en de digi-tv box op de tulp AV ingang aan de zijkant van de tv aan te sluiten. En nu komt het, de banding is weg! Conclusie waar ik niet erg gelukkig van wordt, dit betekent dus dat het probleem hoogstwaarschijnlijk door de bovengenoemde constructiefout wordt veroorzaakt, of in iedergeval door de scartaansluiting. Morgen maar eens contact opnemen met de Samsung Helpdesk.

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05:30
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 17:31:
Kan het probleem niet bij de 23inch liggen? Mijn monitor wilt op sommige resoluties wel op 60hz gaan en goed beeld geven, (1280/720), maar hoger is gelijk 30hz!

edit: 1200/676 is het hoogste wat ik nu in kan stellen met eem goede refresh-rate...
Ik heb even rondgekeken op internet en kwam het volgende op een duits forum tegen:
http://www.hifi-forum.de/viewthread-151-535.html
Ik weet niet of je goed duits kan, maar het komt er op neer dat op jou TV via hdmi alleen 720p en 1080i ondersteund en geen 1360x768.
Vanaf de R8 serie wordt dat wel ondersteund voor de WXGA schermen.
Dan moet je toch maar via VGA je PC aansluiten.
Ik heb de LE32S81 en daar lukt het wel met hdmi en 1360x768 resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 10:40:
[...]

Heb je een link naar de bron van die informatie, ben namelijk er benieuwd aangezien ik tussen nu en december (o.a.) een LCD full-HD wil gaan kopen.
Ik kan je die info ook wel bevestigen. Alleen is het nu wel zo dat de firmware update geen vereiste meer is voor de weergave van 1080P@24Hz. Door een firmware update van de PS3 is het nu mogelijk om de weergave van Blu-ray nu te forcen in 24Hz i.p.v. 60Hz. Hierdoor laat de PS3 of elke andere HD speler die deze output forced de Samsung geen keus. Wat eerst dus wel zo was. De Samsung zonder firmware update liet dan de PS3 niet weten ook 24Hz aan te kunnen, zodat automatisch de output naar 60Hz werd gezet. NU de PS3 deze output kan forcen, heeft de Samsung geen keus meer, dan alleen maar het 1080P@24Hz te accepteren. Dit gebeurt dan ook verder zonder problemen.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwembroek schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 10:39:
[...]Ik kan je die info ook wel bevestigen. Alleen is het nu wel zo dat de firmware update geen vereiste meer is voor de weergave van 1080P@24Hz. Door een firmware update van de PS3 is het nu mogelijk om de weergave van Blu-ray nu te forcen in 24Hz i.p.v. 60Hz. Hierdoor laat de PS3 of elke andere HD speler die deze output forced de Samsung geen keus. Wat eerst dus wel zo was. De Samsung zonder firmware update liet dan de PS3 niet weten ook 24Hz aan te kunnen, zodat automatisch de output naar 60Hz werd gezet. NU de PS3 deze output kan forcen, heeft de Samsung geen keus meer, dan alleen maar het 1080P@24Hz te accepteren. Dit gebeurt dan ook verder zonder problemen.
Het ging er mij om dat de Samsung dit ook zonder aanpassingen gaat weergeven, niet perse dat de PS3 dat eventueel kan aanleveren (ben sowieso niet van plan een Sony-apparaat aan te schaffen). Mijn (aanstaande) receiver kan namelijk 1080p/24 aanleveren, en ik wil dus zeker weten dat mijn apparatuur allemaal goed met elkander overweg kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 10:51:
[...]

Het ging er mij om dat de Samsung dit ook zonder aanpassingen gaat weergeven, niet perse dat de PS3 dat eventueel kan aanleveren (ben sowieso niet van plan een Sony-apparaat aan te schaffen). Mijn (aanstaande) receiver kan namelijk 1080p/24 aanleveren, en ik wil dus zeker weten dat mijn apparatuur allemaal goed met elkander overweg kan :)
Dat probeer ik dus te zeggen, dat het nu ook zonder firmware updates kan.
Zolang je HD speler maar 1080P@24Hz aanleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 13:05
Heeft iemand ervaringen met LE52M87BD ? Ik zoek een scherm die +- 50" is, HDMI 1,3 heeft en belangrijkste; 1080p 24 Hz accepteert.

Kwam dus op deze scherm uit alleen blijkt nu dus dat niet alle LE52M87BD's 24 Hz accepteren (dus niet omzetten naar 60 Hz). Is er een manier om achter te komen welke wel 24 Hz accepteren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 10:16:
Het bord van mijn samsung le40m86bd was een week of wta geleden ook vervangen (had ik al gemeld hier). De firmware die er nu op staat: 2000. (bord is een 1011).

Ik heb ook gelezen dat er al 2002 uit is in de uk en zelfs 2004 in italie, maar in nederland hebben ze geen van beide :/.

Dat is niet helemaal waar, ik heb namelijk firmware versie 2002 op mijn LE46M86B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lethargy schreef op donderdag 06 september 2007 @ 22:55:
[...]

Ik heb even rondgekeken op internet en kwam het volgende op een duits forum tegen:
http://www.hifi-forum.de/viewthread-151-535.html
Ik weet niet of je goed duits kan, maar het komt er op neer dat op jou TV via hdmi alleen 720p en 1080i ondersteund en geen 1360x768.
Vanaf de R8 serie wordt dat wel ondersteund voor de WXGA schermen.
Dan moet je toch maar via VGA je PC aansluiten.
Ik heb de LE32S81 en daar lukt het wel met hdmi en 1360x768 resolutie.
Ok ik heb hem nu aangesloten via RGB Component en de resolutie staat er nu wel bij, maar als ik hem instel zijn de letters NOG vager en flikkert het beeld heel snel, ook al staat hij op 60HZ.
Als hij dus op de aanbevolen resolutie (1360x768) staat is het beeld echt om te huilen. :'( Wat kan ik nog meer aanpassen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
VGA kabel gebruiken :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha ja idd. Was ik vergeten te melden, ik heb een best oude VGA-kabel, (maar hij doet het nog wel) aangesloten, en hij doet het wel TOT windowsxp. Dus ik zie mn bios etc windows logo ook, maar als hij moet schakelen naar desktop word het beeld zwart en zegt hij "niet ondersteund". Kan het aan die kabel liggen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online
Armo schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 13:28:
Heeft iemand ervaringen met LE52M87BD ? Ik zoek een scherm die +- 50" is, HDMI 1,3 heeft en belangrijkste; 1080p 24 Hz accepteert.

Kwam dus op deze scherm uit alleen blijkt nu dus dat niet alle LE52M87BD's 24 Hz accepteren (dus niet omzetten naar 60 Hz). Is er een manier om achter te komen welke wel 24 Hz accepteren ?
Ehm, sommige mensen kunnen of willen niet lezen!
Ik heb een LE52M87 van de aller eerste batch en die accepteert gewoon 1080p@24Hz!
Net als alle andere M86/87, het ligt er alleen aan dat je een HD-speler moet hebben die een 24Hz signaal forceerd. En dat doen nagenoeg alle HD-spelers. Alleen wanneer een HD-speler de Samsung de keus geeft, 24Hz of 60Hz, pas dan is de firmware versie van de Samsung LCD belangrijk. Omdat bij oudere firmware versies de samsung dan automatisch voor 60Hz kiest.
Dit verhaal stond dus ook 1 post boven je te lezen. Wil je persee nieuwe firmware op je Samsung LCD, dan bel je Selectro en die zet het er voor je op. Dus de versies maken geen hol uit. Tenzij je praat over de movie plus bug. Maar dat is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawanella
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2020
Dat weten jullie vast heeft LE40F86BD (uit de F86 serie natuurlijk) ook 1080p24 support?
Kan het niet uithalen uit deze link :?

http://www.samsung.com/nl...d.asp?page=Specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 21:17
wat is het verschil dan tussen 1080@24Hz of 1080@60Hz ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 13:05
DARKLORD schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 01:40:
wat is het verschil dan tussen 1080@24Hz of 1080@60Hz ?
http://en.wikipedia.org/wiki/24p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mawanella schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 22:32:
Dat weten jullie vast heeft LE40F86BD (uit de F86 serie natuurlijk) ook 1080p24 support?
Kan het niet uithalen uit deze link :?

http://www.samsung.com/nl...d.asp?page=Specifications
Yep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi heb al een tijdje de le32r81
en al eens problemen gehad met het scherm en nu weer iets raars

ik krijg als de tv een tijd aan staat hapering in het beeld

echt schokken is dan bij snel en langzaam beeld als
ik dan op de upc decoder een ander kanaal selecteer en weer terug ga dan is het weer goed
heel raar is dit ?

iemand ook deze ervaring

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 20:36:
hoi heb al een tijdje de le32r81
en al eens problemen gehad met het scherm en nu weer iets raars

ik krijg als de tv een tijd aan staat hapering in het beeld

echt schokken is dan bij snel en langzaam beeld als
ik dan op de upc decoder een ander kanaal selecteer en weer terug ga dan is het weer goed
heel raar is dit ?

iemand ook deze ervaring

mvg
Lijkt me meer dat dat aan de upc decoder ligt aangezien de tv van mijn ouders daar vanavond ook last van had (tijdens t kijken van t voetbal) Een keer switchen van kanaal hielp toen ook.

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 08-09-2007 22:24 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeiemorgen, ik ben hier voor het eerst maar heb met interesse jullie topic(s) gelezen over de samsung lcd. Ik heb nu een vraagje en hoop dat ik daar een antwoord op kan krijgen.

Ik heb een de LE32R83B sinds deze week en bevalt mij tot nu toe prima. Even goed installeren zodat er geen storingen meer zijn, het bleek bij mij dat de tussenkabel tussen de antenne en de video balken gaf. Nu heb ik regelrecht de antenne in de digitale ontvanger zitten en kan niet meer zo switchen tussen analoog en digitaal zonder de antenne echt eruit te moeten halen en direct in de tv te stoppen maar ik kijk eigenlijk nooit meer analoog dus dat is geen probleem lijkt mij.

Echter even een vraag betreffend het geluid. Ik heb mijn sony home cinemaset aangesloten op de tv zodat het geluid via de 5 boxjes kan lopen. Mooi geluid maar ik krijg een soort 'echo'. Ik neem aan dat het geluid van de tv uit zal moeten als je hem via de cinemaset laat lopen? Kan ik dat ergens instellen?
Ik vind het geluid van de lcd al mooi maar met cinemaset heeft het net iets meer, alleen haat ik al die afstandbedieningen. Voor het geluid zou ik dan weer de remote van de cinema moeten pakken en dan de rest weer met de digirecorder remote. Allemaal onhandig vind ik. Wie tips heeft dan hoor ik het graag hoe ik het beste nu zo'n cinemaset kan aansluiten. Bij mijn vorige breedbeeld had ik gewoon twee speakers aangesloten achter in de tv maar dat schijnt hier niet zomaar meer te kunnen begrijp ik?

Verder bevalt mij de samsung goed. Ik heb altijd phillips gehad maar deze is ook prima. Ik zit alleen nog steeds te knoeien met de beeldformaten. Ik stoor mij soms aan het 'uitgetrokken' beeld als je de tv hebt ingestelt op autobreed. Ik heb hem al op breedbeeldzoom gehad en dat lijkt mij voor nu nog de beste keus. Dan past hij alles zo aan als het word uitgezonden.

p.s nog 1 vraagje erbij. Soms zie ik zwarte kleuren wat 'blokvormig' paarsig. Dat is vooral als er beelden zijn die opgenomen zijn in de schemer. Ik heb bij instellingen het zwart al op hoog staan. Iemand een idee hoe ik dat weg kan werken? Bij welke instellingen?

alvast bedankt voor evt. reageren,
groetjes
Loes

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2007 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Laatst online: 19-09-2024
Het enige wat ik weet is indien je toestel Anynet heeft, dan kan je het zo oplossen! Dan schakelt hij automatisch over zoals bij me. Je hoeft dan niet het geluid uit te zetten. Hoe dit bij jou zit, dan zou ik het geluid gewoon muten. Just try

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geluid muten? sorry maar ik ben helaas niet zo'n knutselfreak. Er zit idd een Anynet optie bij, daar zou ik dan meer over moeten weten. Wat doet het dan net zoals bij jou? en als het niet werkt kan je het zo weer inschakelen? Het mooiste zou zijn gewoon twee speakers aansluiten maar dat kan dus kennelijk niet. Twee speakers die je dan achter je neerzet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2007 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsjoe123
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 20:39
Goedemiddag,

Ik heb sinds een maand of 2 een Samsung 26R82. Doet het prima, alleen ik heb op RTL4 last van strepen door het beeld. Het zijn min of meer horizontale strepen die in 2 a 3 banen over het beeld verdeeld zijn

\\\\\ \\\\\\
\\\\\\ \\\\\\
\\\\\\\ \\\\\\

Zoiets ongeveer als je het schematisch bekijkt.
Ik heb verder nog analoge tv. rtl4 zit op frequentie 504 en kon geen andere vinden. Het is ook de enige zender waar ik er last van heb. Ze zijn niet continu aanwezig maar toch tijdens een uurtje kijken storend vaak

Iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, na wat topics door gelezen te hebben moet ik concluderen dat ik ook last heb ik overscan van samsung :(

Ik heb een 32n71b die ik verbonden heb met een vrij dure hdmi kabel... En staat ingesteld op 720P... Ziet er goed uit.. Doch ik zie amper mijn taakbalk als ik hem op primair zet en secundair... tja er mist gewoon een stuk boven en beneden...

Met een beetje vogelen lukt het wel om het -bijna- goed in beeld te krijgen, maar dan gaat de resolutie terug naar 1174*664 oid. en dat is toch niet de bedoeling.

Ik heb een 7900GT... Kheb hier ook evt. een x600xt van ati liggen, zou die dat beter doen? Maar als ik het allemaal goed heb begrepen doet het beeldscherm van samsung dit...
Bij Samsung is er een firmwareupdate die dit verhelpt.
Gaat dat ook werken voor mij lcd? Gaat dit dan ook 115 euro kosten? Dat is toch vrij belachelijk? :(

VGA werkt op zich wel aardig, maar dat werkt toch niet op 720P... Verder zit ik er aan te denken om een dvd-speler met hdmi te kopen, gezien scart vrij slecht is... Maar krijg ik daar ook geen overscan te zien? .. Of juist niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 15:31:
Hmm, na wat topics door gelezen te hebben moet ik concluderen dat ik ook last heb ik overscan van samsung :(

Ik heb een 32n71b die ik verbonden heb met een vrij dure hdmi kabel... En staat ingesteld op 720P... Ziet er goed uit.. Doch ik zie amper mijn taakbalk als ik hem op primair zet en secundair... tja er mist gewoon een stuk boven en beneden...

Met een beetje vogelen lukt het wel om het -bijna- goed in beeld te krijgen, maar dan gaat de resolutie terug naar 1174*664 oid. en dat is toch niet de bedoeling.

Ik heb een 7900GT... Kheb hier ook evt. een x600xt van ati liggen, zou die dat beter doen? Maar als ik het allemaal goed heb begrepen doet het beeldscherm van samsung dit...

[...]

Gaat dat ook werken voor mij lcd? Gaat dit dan ook 115 euro kosten? Dat is toch vrij belachelijk? :(

VGA werkt op zich wel aardig, maar dat werkt toch niet op 720P... Verder zit ik er aan te denken om een dvd-speler met hdmi te kopen, gezien scart vrij slecht is... Maar krijg ik daar ook geen overscan te zien? .. Of juist niet 8)7
Ehhmm, vooralsnog geeft mijn LE46M86BD alleen via VGA het juiste 1:1 pixelperfect beeld. Overscan is dan niet beschikbaar, omdat het niet nodig is.
HDMI is bij mij gewoon niet goed. Op alle drie HDMI ingangen is het beeld niet beeldvullend. Sommige noemen het feit dat ATi overscan niet correct zou implementeren de oorzaak (ik heb dus een 1900xt). De Just Scan/Alleen Scannen optie geeft geen verbetering, maar juist een verslechtering bij mij. Ik zou met Powerstrip aan de gang moeten om dit op te lossen, maar heb vooralsnog geen HDCP beveiligde content om af te spelen, dus heeft het nog geen zin om HDMI correct werkend te krijgen.

Overigens, waarom zou 720p niet via VGA werken?? Mijn pc geeft 1080p (1920*1080) via VGA weer. Zorg wel voor een goede kwaliteit VGA kabel.

Zoals in de handleiding staat: Een pc behoor je eigenlijk via VGA aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gelukt! Ik heb nu dus mn hdmi en vga aangesloten en de vga als beeldscherm 2 gedefineerd met kloon. Om de een of andere reden wilt hij niet 1366*768 doen met 1 scherm ofzo, heeeel vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THX schreef op zondag 09 september 2007 @ 15:58:
[...]

Ehhmm, vooralsnog geeft mijn LE46M86BD alleen via VGA het juiste 1:1 pixelperfect beeld. Overscan is dan niet beschikbaar, omdat het niet nodig is.
HDMI is bij mij gewoon niet goed. Op alle drie HDMI ingangen is het beeld niet beeldvullend. Sommige noemen het feit dat ATi overscan niet correct zou implementeren de oorzaak (ik heb dus een 1900xt). De Just Scan/Alleen Scannen optie geeft geen verbetering, maar juist een verslechtering bij mij. Ik zou met Powerstrip aan de gang moeten om dit op te lossen, maar heb vooralsnog geen HDCP beveiligde content om af te spelen, dus heeft het nog geen zin om HDMI correct werkend te krijgen.

Overigens, waarom zou 720p niet via VGA werken?? Mijn pc geeft 1080p (1920*1080) via VGA weer. Zorg wel voor een goede kwaliteit VGA kabel.

Zoals in de handleiding staat: Een pc behoor je eigenlijk via VGA aan te sluiten.
Hmmm, ja... daar zit wat in... Maar in principe is het op z'n zachts gezegt jammer... Heb een mooie dvi <> hdmi gold plated kabel op de kop getikt op marktplaats welke nu doelloos is.

Bestaat er iets als een hdmi > d-sub verloop? Zou dat werken?

Op google enz. kom ik eigelijk weinig ogenschijnlijk hoogwaardige vga kabels tegen? Voor een tientje ben ik het mannetje met 1.8 meter?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 20:13:
[...]

Hmmm, ja... daar zit wat in... Maar in principe is het op z'n zachts gezegt jammer... Heb een mooie dvi <> hdmi gold plated kabel op de kop getikt op marktplaats welke nu doelloos is.

Bestaat er iets als een hdmi > d-sub verloop? Zou dat werken?

Op google enz. kom ik eigelijk weinig ogenschijnlijk hoogwaardige vga kabels tegen? Voor een tientje ben ik het mannetje met 1.8 meter?!
HDMI/DVI is digitaal. VGA is analoog. Je kunt van DVI naar VGA met een verloopje (zit standaard bij je videokaart).

Waarom zou je (als ik het goed begrijp) van DVI naar HDMI naar VGA willen?? En gold-plated of niet, maakt geen hol uit op korte afstanden van 1.8m. Daar zul je geen verschil tussen zien.

Een VGA kabel met een dik/stug snoer is gewoon voldoende. Ik denk dat er geen echt slechte kabels te vinden zijn in de gemiddelde winkel.
Wellicht dat je op de verpakking kunt zien of alle aders in de kabel 1 op 1 verbonden zijn met de pinnetjes van de D-SUB pluggen.

Ik gebruik een VGA kabel, welke bij mijn oude 21-inch CRT monitor zat van 9 jaar oud. De monitor is niet meer in gebruik (is te koop... :+ ), maar de kabel heb ik dus nog wel in gebruik (tot de verkoop van de CRT).

[ Voor 9% gewijzigd door THX op 09-09-2007 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THX schreef op zondag 09 september 2007 @ 20:35:
[...]

HDMI/DVI is digitaal. VGA is analoog. Je kunt van DVI naar VGA met een verloopje (zit standaard bij je videokaart).

Waarom zou je (als ik het goed begrijp) van DVI naar HDMI naar VGA willen?? En gold-plated of niet, maakt geen hol uit op korte afstanden van 1.8m. Daar zul je geen verschil tussen zien.

Een VGA kabel met een dik/stug snoer is gewoon voldoende. Ik denk dat er geen echt slechte kabels te vinden zijn in de gemiddelde winkel.
Wellicht dat je op de verpakking kunt zien of alle aders in de kabel 1 op 1 verbonden zijn met de pinnetjes van de D-SUB pluggen.

Ik gebruik een VGA kabel, welke bij mijn oude 21-inch CRT monitor zat van 9 jaar oud. De monitor is niet meer in gebruik (is te koop... :+ ), maar de kabel heb ik dus nog wel in gebruik (tot de verkoop van de CRT).
Kheb even vga kabel van mijn andere scherm gepakt.. Redelijk snoertje. Maar wat je zegt is niet helemaal waar? Met dvi naar hdmi kan ik in het nvidia control panel instellen wat er uitgezonden moet worden... 780P 1080I of 480.. en nog iets met een 5..

Met de vga kabel... niet.. Wat ik nu op mijn tv krijg is een analoog singaal? En idd. van dvi > hdmi > d-sub is op zn minst gezegt omslachtig en zal ook niks uit maken... Al met al zuigt de overscan maar weer zwaar... :(

De kabel... tja, nieuw zijn de "drop veter" hdmi kabels ongv. 20 á 30 euro... Als je een mooie dvi <> hdmi kabel op de kop tikt op marktplaats voor 25 euri ... is toch alleen maar leuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 21:06:
[...]

Kheb even vga kabel van mijn andere scherm gepakt.. Redelijk snoertje. Maar wat je zegt is niet helemaal waar? Met dvi naar hdmi kan ik in het nvidia control panel instellen wat er uitgezonden moet worden... 780P 1080I of 480.. en nog iets met een 5..

Met de vga kabel... niet.. Wat ik nu op mijn tv krijg is een analoog singaal? En idd. van dvi > hdmi > d-sub is op zn minst gezegt omslachtig en zal ook niks uit maken... Al met al zuigt de overscan maar weer zwaar... :(

De kabel... tja, nieuw zijn de "drop veter" hdmi kabels ongv. 20 á 30 euro... Als je een mooie dvi <> hdmi kabel op de kop tikt op marktplaats voor 25 euri ... is toch alleen maar leuk?
Met VGA kun je juist veel meer resoluties instellen (zie handleiding). Je moet het niet als een TV zien, maar als een echte monitor. Blijkbaar zorgt de HDMI voor een functie binnen nVidia control panel, waardoor je maar een aantal standaard TV resoluties kunt kiezen.

En ja, VGA is analoog, maar je mag best eens komen kijken hoe het er uit ziet op een 46-inch !! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THX schreef op zondag 09 september 2007 @ 21:13:
[...]

Met VGA kun je juist veel meer resoluties instellen (zie handleiding). Je moet het niet als een TV zien, maar als een echte monitor. Blijkbaar zorgt de HDMI voor een functie binnen nVidia control panel, waardoor je maar een aantal standaard TV resoluties kunt kiezen.

En ja, VGA is analoog, maar je mag best eens komen kijken hoe het er uit ziet op een 46-inch !! :+
Het is idd. ook niet mis... Net even een 720P hd op gezet via vga... en is niks mis mee... maar this ook -bijna- een principe?
NVIDIA Features Not Implemented Yet
These are features that NVIDIA is currently working on and plan to incorporate in future driver releases.
Overscan/Underscan Compensation Support
The ability to display the entire desktop on a TV is not supported—the desktop will be masked instead.
NVIDIA has not implemented full underscan compensation control in the drivers yet. But, end users can access 8% underscan compensation from the Windows Vista Display Properies Control Panel on an HDTV as follows:

1. Open the Windows Control Panel, click Classic View, then double-click Personalization.
2. Click Display Settings, then click Advanced Settings.
3. Click the Monitor Tab.
4. Clear (uncheck) the Hide modes that this monitor cannot display checkbox, then click OK.

Once this is done, HDTV users will now see up to two new "underscanned" modes on the Windows Display Settings Control Panel, depending on their HDTV–1176x656 for 720p modes and 1768x992 for 1080i/1080p modes.
To switch between the interlaced and progressive modes for 1768x992,

1. Click Advanced Settings, then click the Adapter Tab.
2. Click List all modes, then locate the modes that are appended with "interlaced" or "progressive" and click the appropriate mode.
3. Click OK, then click OK or Apply.
...

Is dat niks? Of kost dat dan -ook- weer...

Verder zie ik bij de mogelijkheden bij de nieuwe modellen van ati ook under en overscan compensatie opties? Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 19:57:
[...]

Het is gelukt! Ik heb nu dus mn hdmi en vga aangesloten en de vga als beeldscherm 2 gedefineerd met kloon. Om de een of andere reden wilt hij niet 1366*768 doen met 1 scherm ofzo, heeeel vaag.
Dat probleem heb ik ook, gebruik mijn TV altijd via dual-view. Heb het één keer aan de praat gekregen als single display, maar verder zegt 'ie altijd "Niet ondersteund". Ach ja, het is niet eens een probleem eigenlijk.

Je bedoelt overigens 1360*768 ;) .

[ Voor 4% gewijzigd door MarcoC op 09-09-2007 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoC schreef op zondag 09 september 2007 @ 22:07:
[...]
Dat probleem heb ik ook, gebruik mijn TV altijd via dual-view. Heb het één keer aan de praat gekregen als single display, maar verder zegt 'ie altijd "Niet ondersteund". Ach ja, het is niet eens een probleem eigenlijk.

Je bedoelt overigens 1360*768 ;) .
Ik had nog wat gevonden btw, als je op veilige modus of vga-modus opstart doet hij het wel. Nieuwe drivers installeren en klaar. Volgens mij pakt hij bij het begin bij windows niet de goede resolutie ofzo, want ik kan er nu maar 1 instellen (via VGA) en dat is die 1360*768. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Staat er bij jou Samsung display of Analog display? Toen het werkte stond er altijd Samsung, maar toen deed ik rebooten en toen werkte het niet meer en stond er Analog display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kan iemand mijn precies zeggen wat er nu eigenlijk allemaal is opgelost met een nieuw moederbord en nieuwe firmware bij de M86/87.
Ik heb namelijk alles oud.

LE52M86
T-TLPMPEUD-1010
T-BDPMPEUS-1004
BORD2-CALLA-TR-1004
Apr 06 2007
11:20:38

Movie plus werkt trouwens helemaal niet bij mij krijg hem niet geselecteerd (kan hem niet kiezen is grijs)
Heb al van alles geprobeerd.

Verder heb ik niet te klagen, beeld is mooi maar als het beter kan dan wil ik natuurlijk nieuwe firmware en moederbord maar het moet wel de moeite waard zijn om hem van de muur te schroeven.
Enige wat ik had is dat mijn PS3 soms niet goed loopt via HDMI (beeld knippert en het beeld is heel sloom) rechtstreeks via de tv, hij zit nu via een av-receiver aangesloten op HDMI en dan heb ik het probleem niet.
En wat is nu de nieuwst firmware in Nederland? 2000?
En wat is het nieuwst moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 13:39:
Geluid muten? sorry maar ik ben helaas niet zo'n knutselfreak. Er zit idd een Anynet optie bij, daar zou ik dan meer over moeten weten. Wat doet het dan net zoals bij jou? en als het niet werkt kan je het zo weer inschakelen? Het mooiste zou zijn gewoon twee speakers aansluiten maar dat kan dus kennelijk niet. Twee speakers die je dan achter je neerzet.
Je moet eens in het menu van je tv duiken. Daar zal je bij het geluid een optie vinden om het geluid van de tv af te zetten. Ik heb dat ook zo gedaan en dan via de audio out de tv verbonden met de receiver van m'n surround set.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff, na een weekje vakantie kan ik niet helemaal bijlezen, maar zal toch even updateje posten mbt mijn le40m86 met banding probleem over scart.

Bij mij is eerder de printplaat vervangen en dat heeft zoals ik ook lees bij anderen, niet geholpen. Het plan was om het Panel te vervangen en daar zat ik eigenlijk al een tijdje op te wachten. Vanmorgen werd ik gebeld door selectro dat de levering van het onderdeel al erg lang duurt, en het onbekend is hoe lang het verder nog gaat duren. Ze stelden nu voor om bij samsung een voorstel tot creditering te doen.

Ze crediteren echter alleen aan de winkel, dus moet ik eerst even kijken wat dit betekent voor mij. Vind het eigenlijk naadje want afgezien van de banding ben ik meer dan tevreden.

Daarnaast nog even een kanttekening: er wordt veel gesproken over firmware versie e.d. Volgens mij maakt dit niets uit wat betreft het banding probleem.

groet
syg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 11:31:
Pff, na een weekje vakantie kan ik niet helemaal bijlezen, maar zal toch even updateje posten mbt mijn le40m86 met banding probleem over scart.

Bij mij is eerder de printplaat vervangen en dat heeft zoals ik ook lees bij anderen, niet geholpen. Het plan was om het Panel te vervangen en daar zat ik eigenlijk al een tijdje op te wachten. Vanmorgen werd ik gebeld door selectro dat de levering van het onderdeel al erg lang duurt, en het onbekend is hoe lang het verder nog gaat duren. Ze stelden nu voor om bij samsung een voorstel tot creditering te doen.

Ze crediteren echter alleen aan de winkel, dus moet ik eerst even kijken wat dit betekent voor mij. Vind het eigenlijk naadje want afgezien van de banding ben ik meer dan tevreden.

Daarnaast nog even een kanttekening: er wordt veel gesproken over firmware versie e.d. Volgens mij maakt dit niets uit wat betreft het banding probleem.

groet
syg
Toch vind ik het opvallend dat jij er meer last van schijnt te hebben dan anderen. Ik heb nog steeds het gevoel dat het eerder aan het apparaat ligt wat het beeldsignaal verstuurd, en niet aan de TV. Daarnaast kan het natuurlijk ook de kabel zelf zijn, een slechte aarding van één van die 2 (bv. aarden via je kabel-TV aansluiting).

En wat banding betreft: Ik heb een HDDVD serie van Planet Earth in 1080p. Deze serie wordt wegens de goede beeldkwaliteit vaak als referentie gebruikt om andere HDDVD's mee te vergelijken. En zelfs die serie heeft af en toe banding in beeld (aflevering 3, "fresh water", de iopeningsscene waar de regenwolken zich samenpakken boven de Tepuis).

Daar kan noch de TV nog de speler noch de producent/encoder wat aan doen. Het ligt gewoon aan het feit dat sommige kleuren zo dich bij elkaar liggen dat welke VC-1/AVC/MPEG2 codec dan ook geen duidelijk onderscheid meer kan maken. Er ontstaat dan banding, en als je pech hebt dan kan de TV nèt een fractie andere kleuren moeilijk reproduceren en wordt het banding-effect in één bepaalde scene gewoon erger (door een opeenstapeling van kleie dingetjes).

Als ik jou was zou ik eens testen of het met digitale verbindingen ook zo'n probleem geeft, ebn eventueel overwegen om dan maar alles digitaal te gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort komt er hier ook een gast van Selectro langs om te kijken naar de problemen die ik heb met m'n LE40m87: (golvende banden met 50hz bronnen, op alle aansluitingen), zoemende backlight dimmer, aardig wat clouding en 1 dooie pixel. Ik ben benieuwd wat er uit zal komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 09:34:
[...]

Ik heb sinds een paar weken een LE37M86BD staan. Geen enkel probleem. Werkt perfect! Ook de scarts werken goed. HDMI nog niet getest. Ben er echt zeer tevreden mee :)
Ondertussen ook HDMI met een Samsung decoder. Beeld is duidelijk beter dan met de scart (logisch). Het enige dat nu wel stoort is wanneer ik bijv een talkshow zit te kijken en iemand heeft een streepjes trui/jasje aan. Heel het jasje begint dan te knipperen als de persoon of camera iets beweegt. Dit is dus alleen met digitale tv.

Enig idee iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 11:31:

groet
syg
het banding probleem met deze toestellen gaat volgens mij nooit opgelost geraken,
bedrijven houden zich hoe langer hoe minder bezig met afterservice,
de site van samsung is er een mooi bewijs van,
stuur een mailtje met klachten over je tv, en je krijgt een mailtje terug waarin staat dat ze het probleem aan je koelkast/diepvries niet kunnen oplossen, en u best naar hun betalend nummer belt...
en als ik lees hoeveel mensen nu al over banding geklaagt hebben (ikzelf inclusief)...

als je mensen lang genoeg ter plekke rondjes laat draaien haken ze wel af zo redeneren ze tegenwoordig, voor samsung zijn we gewoon kutklanten...

als je dit toestel wilt houden, kan je best overschakelen op hdmi, en die scarts laten voor wat ze zijn..

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wilde alleen even weten of ik er goed aan doe om een Samsung LE37M86 nu te kopen,ik sluit er geen scart apparatuur op aan alleen VGA,HDMI en Component,heb ik dan last van Banding en dergelijke,en is de 37 inch versie hetzelfde als z'n grote broers,ook 1080P 24hz ????

O ja werkt de digitale tuner alleen maar met digitenne en niet met een Casema smart card bijv.

alvast bedankt voor de reply s.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarthDavy schreef op maandag 10 september 2007 @ 09:45:
[...]
Je moet eens in het menu van je tv duiken. Daar zal je bij het geluid een optie vinden om het geluid van de tv af te zetten. Ik heb dat ook zo gedaan en dan via de audio out de tv verbonden met de receiver van m'n surround set.
Heb het gevonden. Ik heb nu de interne versterker uitgezet. Bedankt DarthDavy, dat werkt goed. Het is toch een mooier geluid dan alleen de TV vind ik. Nu nog een oplossing voor het bedienen van de cinemaset. Ik wil graag met 1 afstandsbediening te werk gaan en niet 1 van de digitale ontvanger en nu ook van de cinemaset.

Ik ben verder zeer tevreden met mijn LE32R83b LCD TV.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2007 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 17:23
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 00:58:
ik wilde alleen even weten of ik er goed aan doe om een Samsung LE37M86 nu te kopen,ik sluit er geen scart apparatuur op aan alleen VGA,HDMI en Component,heb ik dan last van Banding en dergelijke,en is de 37 inch versie hetzelfde als z'n grote broers,ook 1080P 24hz ????

O ja werkt de digitale tuner alleen maar met digitenne en niet met een Casema smart card bijv.

alvast bedankt voor de reply s.......
Ik heb afgelopen weekend dezelfde TV gekocht (na webwinkel elende in een "normale" winkel) en moet zeggen dat ik ZEER positief verrast ben door de beeld kwaliteit.
Ik heb Digitale TV (van UPC) aangesloten via SCART (Monster RGB op EXT1) en heb geen last van banding oid. Afgelopen zaterdag voetbal gekeken (in de instellingen alleen ff de digitale zut uitgezet) en vond het beeld ZEER acceptabel (dit tov mijn vorige CRT (82cm philips pixelplus2)).
PS3 via HDMI aangesloten en games & blu-ray/DVD zien er echt TE goed uit :9~ :9~ :9~ ...

De 37" heeft idd ook 1080P 24hz!

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 07:32:
[...]

Heb het gevonden. Ik heb nu de interne versterker uitgezet. Bedankt DarthDavy, dat werkt goed. Het is toch een mooier geluid dan alleen de TV vind ik. Nu nog een oplossing voor het bedienen van de cinemaset. Ik wil graag met 1 afstandsbediening te werk gaan en niet 1 van de digitale ontvanger en nu ook van de cinemaset.

Ik ben verder zeer tevreden met mijn LE32R83b LCD TV.
Waarom kijk je dan niet eens naar de Logitech Harmony? Ik heb zelf de 885, maar de lagere modellen zijn een stuk goedkoper en kunnen zat. Makkelijk in te stellen via de computer en in het gebruik ook super. Je moet uiteindelijk wel wat dingetjes fine-tunen, maar dat kan in de loop der tijd nog wel.

Ik zelf heb blijkbaar dus ook last van banding, maar het is niet zo heel erg storend.
Alleen de PS2, DVD en UPC box hangen nu nog aan scart. De PS2 gaat vervangen worden door de PS3 en de DVD-speler wordt vervangen uiteindelijk door een HD-DVD/Blu-Ray Disc speler.
De UPC box zijn we nog niet over uit.
Ikzelf had eigenlijk het banding nog niet gezien, maar mijn vriendin wees me op de lijntjes die tijdens egale kleuren horizontaal over het beeld heen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:52
Arunia schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 08:37:
[...]

Waarom kijk je dan niet eens naar de Logitech Harmony? Ik heb zelf de 885, maar de lagere modellen zijn een stuk goedkoper en kunnen zat. Makkelijk in te stellen via de computer en in het gebruik ook super. Je moet uiteindelijk wel wat dingetjes fine-tunen, maar dat kan in de loop der tijd nog wel.

Ik zelf heb blijkbaar dus ook last van banding, maar het is niet zo heel erg storend.
Alleen de PS2, DVD en UPC box hangen nu nog aan scart. De PS2 gaat vervangen worden door de PS3 en de DVD-speler wordt vervangen uiteindelijk door een HD-DVD/Blu-Ray Disc speler.
De UPC box zijn we nog niet over uit.
Ikzelf had eigenlijk het banding nog niet gezien, maar mijn vriendin wees me op de lijntjes die tijdens egale kleuren horizontaal over het beeld heen gaan.
Waarom zou je de dvd-speler vervangen door een hd dvd/blu-ray disc speler, als je toch al een ps3 gaat kopen. De blu-rayspeler zit daar al in. (of je wilt ook nog n hd dvd-speler hebben natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 08:37:
[...]

Dat is wel een goede tip Arunia. Hij moet in elk geval de LCD, digitale ontvanger en de cinemaset kunnen handteren.
Instellen via de computer zal een ware uitdaging worden want zo handig ben ik niet :?

Banding heb ik gelukkig niet. Hij bevalt mij prima. 1 klein minpuntje is dat je de TV nogal eens bij moet draaien als je op verschillende plekken in de woonkamer zit. Je kijtk er schuin wat flats op.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2007 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik wil pertinent geen spelcomputer als videospeler hebben.
Geef mij maar een apparaat wat daar specifiek voor gemaakt is.
De PS3 net als de 360 zijn spelcomputers, dus laat ik ze daar maar voor gebruiken.
Tuurlijk kan ik de BR van de PS3 en de HD-DVD box van de 360 gebruiken, maar dat wil ik gewoon niet. Snap je?

Daarnaast komen er nog spelers die alle 3 de formaten aan zal kunnen, dus dat vind ik dan een prettigere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag tweakers,

Ik heb deze LE32R86BD nu enkele dagen, content maar ik heb een probleem.

Ik krijg geen beeld van uit de pc interface, ik heb mijn laptop met het scherm verbonden via eeen vga cabel maar ik krijg dat pc beeld niet op mijn tv, ik doe dezelfde handelingen als met een andere lcd tv en daar werkt het wel zonder enig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 08:51:
[...]

Dat is wel een goede tip Arunia. Hij moet in elk geval de LCD, digitale ontvanger en de cinemaset kunnen handteren.
Instellen via de computer zal een ware uitdaging worden want zo handig ben ik niet :?

Banding heb ik gelukkig niet. Hij bevalt mij prima. 1 klein minpuntje is dat je de TV nogal eens bij moet draaien als je op verschillende plekken in de woonkamer zit. Je kijtk er schuin wat flats op.
Geloof me, ik laat eigenlijk altijd universele afstandsbedieningen links liggen omdat ik absoluut geen zin heb om ze in te gaan stellen, maar de Harmony software zorgt er eigenlijk voor dat je niet veel meer zelf hoeft te doen.
Hij maakt al activiteiten aan aan de hand van de apparaten die je hebt.
Dus: Televisie, DVD-speler, digitale tuner en versterker.
Dan krijg je dus Televisie kijken, dvd kijken en digi televisie kijken.

Hij schakelt alle apparaten in die nodig zijn voor die activiteit.
Bijvoorbeeld je wilt televisie kijken met de versterker (nadat je natuurlijk de juiste apparaten in de software hebt gezet). Dan kun je het zo instellen dat hij de televisie inschakeld, de digitale tuner en de versterker. Waarna de televisie gemute wordt (dus het geluid uit).
Als je daarna DVD wilt kijken, dan druk je de activiteit aan genaamd dvd kijken (namen e.d. zijn te veranderen) en dan wordt de tv op het juiste kanaal gezet en de digitale tuner gaat dan uit.

Je moet wel de remote gericht houden op je spullen, aangezien hij alles achter elkaar afspeelt, maar dat went natuurlijk vrij snel.

Als je op de uit-knop drukt, dan schakelt alles uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Aruna voor je reactie. Perfecte site is dit om zo alles uit je TV te kunnen halen en de bereidwillige mensen hier die je verder helpen.

Ik ga denk ik zo'n afstandsbediening aanschaffen. Even een behoorlijke uitgave maar dan ben je ook voor jaren en jaren klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:21
Hmmm wat ik zo lees is de LE40M87 geen haar slechter als dit LED scherm.
100Hz valt ze juist tegen, zwart is net zo zwart. Scherm heeft nog steeds licht last van Clouding, 1080P/24 doet de LE40M87 ook vlekkeloos.
Weinig verbeteringen dus met het LED panel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 11:44:
[...]

Toch vind ik het opvallend dat jij er meer last van schijnt te hebben dan anderen. Ik heb nog steeds het gevoel dat het eerder aan het apparaat ligt wat het beeldsignaal verstuurd, en niet aan de TV. Daarnaast kan het natuurlijk ook de kabel zelf zijn, een slechte aarding van één van die 2 (bv. aarden via je kabel-TV aansluiting).

....
He G_M_C. Of ik meer last heb dan anderen is moeilijk te bepalen. Ik weet wel dat dit noch aan mijn apparaat noch aan mijn kabels ligt. De monteur heeft een eigen dvd speler aangesloten en daar constateerden we hetzelfde probleem. Dat zijn dan drie apparaten die op beide scart aansluiting banden tonen (op de rgb is het erger dan op de andere geloof ik).

Mijn xbox heb ik aangesloten op component en daar heb ik geen probleem whatsoever. HD ziet er fantastisch uit en bij het bekijken van dvd's op mijn xbox: geen bandjes. Hieruit concludeer ik dat het toch echt aan de scartaansluitingen ligt.

Oplossing is inderdaad het vervangen van mijn decoder / recorder door een met HDMI en dvd's kijken via mijn XDoos. Probleem bij de laatste is dat deze veel te veel herrie maakt en HD dvd spelers nog te duur zijn. Wellicht weet iemand of die externe HDDVD unit voor de xbox360 wat is? Is deze stil bijvoorbeeld? Probleem met de eerste is dat deze net nieuw is en er bij mijn weten geen decoder/recorders zijn met HDMI aansluiting? (ik heb nu de Humax PVR 9200, net nieuw overigens). Misschien bestaat er een kabel waarmee ik iets kan oplossen, maar ik neem aan dat scart -> HDMI kabels ofwel heel duur zijn ofwel niet bestaan, omdat deze van analoog naar digitaal zou moeten converteren. Misschien dat iemand hier iets over kan roepen?

groet
Syg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 12:37:
[...]

He G_M_C. Of ik meer last heb dan anderen is moeilijk te bepalen. Ik weet wel dat dit noch aan mijn apparaat noch aan mijn kabels ligt. De monteur heeft een eigen dvd speler aangesloten en daar constateerden we hetzelfde probleem. Dat zijn dan drie apparaten die op beide scart aansluiting banden tonen (op de rgb is het erger dan op de andere geloof ik).

Mijn xbox heb ik aangesloten op component en daar heb ik geen probleem whatsoever. HD ziet er fantastisch uit en bij het bekijken van dvd's op mijn xbox: geen bandjes. Hieruit concludeer ik dat het toch echt aan de scartaansluitingen ligt.

Oplossing is inderdaad het vervangen van mijn decoder / recorder door een met HDMI en dvd's kijken via mijn XDoos. Probleem bij de laatste is dat deze veel te veel herrie maakt en HD dvd spelers nog te duur zijn. Wellicht weet iemand of die externe HDDVD unit voor de xbox360 wat is? Is deze stil bijvoorbeeld? Probleem met de eerste is dat deze net nieuw is en er bij mijn weten geen decoder/recorders zijn met HDMI aansluiting? (ik heb nu de Humax PVR 9200, net nieuw overigens). Misschien bestaat er een kabel waarmee ik iets kan oplossen, maar ik neem aan dat scart -> HDMI kabels ofwel heel duur zijn ofwel niet bestaan, omdat deze van analoog naar digitaal zou moeten converteren. Misschien dat iemand hier iets over kan roepen?

groet
Syg
Jup, ik ben me er heel goed van bewust dat het geheel upgraden van het signalpad/systeem naar digitaal met HDMI een heel dure, en behoorlijk ingewikelde grap is. Ik heb daarom een hele lange tijd goed gespaard om in een periode van een half jaar geheel over te kunnen gaan naar High Def.

Momenteel heb ik net mijn eerste upgrade gedaan; Een nieuwe receiver en dat kost behoorlijk wat.

Maar om eventjes duidelijk te maken waarom ik het in deze draad heb over een receiver: Deze receiver heeft een een goede video-processor. Component/S-Video etc. signalen worden gedigitaliseerd / gedeïnterlaced / "pulled up" en worden vervolgens via HDMI in 1080p uitgestuurd naar de TV. Via dit systeem zal ik dus geen last hebben van banding, zoals jij dit hebt, omdat ik een "tussenstap" heb ingebouwd.

Nu ben ik me bewust dat ik wel een hele dure tussenstap heb aangeschaft, er bestaan nl. ook veel goedkopere receivers die dit kunnen. Maar ik gaf eea aan om het idee/het principe duidelijk te maken.

En ja overstappen naar HD is een dure grap (ik moet later in het jaar ook een TV en een HTPC ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:50:
[...]

het banding probleem met deze toestellen gaat volgens mij nooit opgelost geraken,
bedrijven houden zich hoe langer hoe minder bezig met afterservice,
de site van samsung is er een mooi bewijs van,
stuur een mailtje met klachten over je tv, en je krijgt een mailtje terug waarin staat dat ze het probleem aan je koelkast/diepvries niet kunnen oplossen, en u best naar hun betalend nummer belt...
en als ik lees hoeveel mensen nu al over banding geklaagt hebben (ikzelf inclusief)...

als je mensen lang genoeg ter plekke rondjes laat draaien haken ze wel af zo redeneren ze tegenwoordig, voor samsung zijn we gewoon kutklanten...

als je dit toestel wilt houden, kan je best overschakelen op hdmi, en die scarts laten voor wat ze zijn..

mvg
Hier moet bijgezegd worden dat selectro prima service levert. Ik denk dat ik hem gewoon uitzit tot er wel een nieuw panel geleverd kan worden. Patience is a virtue. Voor dvd zal ik in de nabije toekomst wel overgaan op HD met HDMI. Wat dat betreft heeft Arunia wel gelijk, maar hou er rekening mee dat de enige HD en Blu-Ray compatible speler nu door LG wordt geleverd (op zich een betaalbaar merk) voor de schappelijke prijs van 1400 euro. En nogmaals, voor decorder/recorders zijn er volgens mij nog geen HDMI apparaten (digitale cable wel te verstaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 12:48:
[...]

Jup, ik ben me er heel goed van bewust dat het geheel upgraden van het signalpad/systeem naar digitaal met HDMI een heel dure, en behoorlijk ingewikelde grap is. Ik heb daarom een hele lange tijd goed gespaard om in een periode van een half jaar geheel over te kunnen gaan naar High Def.

Momenteel heb ik net mijn eerste upgrade gedaan; Een nieuwe receiver en dat kost behoorlijk wat.

Maar om eventjes duidelijk te maken waarom ik het in deze draad heb over een receiver: Deze receiver heeft een een goede video-processor. Component/S-Video etc. signalen worden gedigitaliseerd / gedeïnterlaced / "pulled up" en worden vervolgens via HDMI in 1080p uitgestuurd naar de TV. Via dit systeem zal ik dus geen last hebben van banding, zoals jij dit hebt, omdat ik een "tussenstap" heb ingebouwd.

Nu ben ik me bewust dat ik wel een hele dure tussenstap heb aangeschaft, er bestaan nl. ook veel goedkopere receivers die dit kunnen. Maar ik gaf eea aan om het idee/het principe duidelijk te maken.

En ja overstappen naar HD is een dure grap (ik moet later in het jaar ook een TV en een HTPC ;) )
Kost wat inderdaad :). Het streeft echter mijn doel voorbij. Als ik investeringen moet gaan doen die ik niet van plan was omdat het apparaat kapot is geleverd (en dat is het in feite), dan ben ik mezelf in de maling aan het nemen. De 'upscaling' stap sla ik denk ik liever over en ga voor een puur HD signaal. Voor decoders is HD echter ook nog te duur, zeker gezien de hoeveelheid aangeboden content. Een HDMI uitgang op mijn decoder had echter geen overbodige luxe geweest :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2007 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik mijn LE40M86 veel in combinatie met mijn pc, dmv een dvi-hdmi kabel (zonder adapter, 10 meter),
en meestal werkt dit super.

Maar soms kan ik de hdmi2 input niet selecteren (grayed out), ook niet na een paar restarts en reseating van de kabels.

Dit is erg frustrerend, en ik heb nog geen oplossing gevonden.
Na wat browsen lijkt het erop dat het te maken heeft met de HDCP handshake.

Heeft iemand een idee hoe ik dit beter werkend krijg?
Of iemand met dezelfde symptonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeeMoney schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 12:12:
[...]

100Hz valt ze juist tegen, zwart is net zo zwart. Scherm heeft nog steeds licht last van Clouding, 1080P/24 doet de LE40M87 ook vlekkeloos.
Scart interferentie is weg, motion judder verminderd en just scan op component. Voor mij redenen genoeg om de M reeks te laten vallen en meteen op de F86 te wachten (tot het einde van de maand maar en voor bijna dezelfde prijs als de M86 in het begin). 100 Hz valt tegen bij sommigen, maar er zijn meldingen dat het op de LOW setting voor sommige input signalen wel een goed effect geeft. Daarenboven is de color accuracy iets beter (geen rode tint op mensenhuid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik het anders verwoorden:

is bij iemand op dit forum het banding probleem op le40m86 opgelost na reparatie (firmware, printplaat, panel)?

gr syg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullHD
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-08 23:12
GeeMoney schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 12:12:
[...]
F86 is geen LED scherm. De F96 heeft een LED backpanel.

In het "final verdict" stond het volgende: Is the Samsung LE40F86BD worth buying over the M86/ M87? In my opinion the answer is a definite yes, due to marginally better blacks and most importantly absence of internal Freeview tuner stutter.

Dus als je nu moet kiezen tussen de M86/87 of F86 dan ga je volgens HDTVTest voor de F86.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij een uitgemaakte zaak. Ik wacht nog 2 weken en dan bestel ik een le 40 F86B. Ik laat de M serie maar links liggen, want op het prijsverschil kijk ik niet bij zo'n groot bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbids
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 16:24
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 12:14:
[...]

Zo die zijn goedkoop daar, betrouwbare zaak? Ervaring met bestellen daar etc?
Nee helaas, geen ervaring mee...
Check www.factoryprices.nl, die heeft ze voor 1717 euro (nog goedkoper ;) ).
En nee ook daar geen ervaring mee :)

Limbids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawanella
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2020
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 18:32:
Lijkt mij een uitgemaakte zaak. Ik wacht nog 2 weken en dan bestel ik een le 40 F86B. Ik laat de M serie maar links liggen, want op het prijsverschil kijk ik niet bij zo'n groot bedrag.
M.a.w. de LE40F86B is dan pas in Nederland verkrijgbaar.

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:45
FullHD schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 18:06:
[...]

F86 is geen LED scherm. De F96 heeft een LED backpanel.

In het "final verdict" stond het volgende: Is the Samsung LE40F86BD worth buying over the M86/ M87? In my opinion the answer is a definite yes, due to marginally better blacks and most importantly absence of internal Freeview tuner stutter.

Dus als je nu moet kiezen tussen de M86/87 of F86 dan ga je volgens HDTVTest voor de F86.
Volgens deze quote is de belangrijkste reden om voor de F86 te kiezen dus het feit dat de M-serie blijkbaar een probleem heeft met de Freeview tuner. Die zit er in Nederlandse modellen niet in. Blijft over de 'marginally better blacks'. Is dat het extra geld waard?

• zwembroek
  • Nu online
Anakha schreef op woensdag 12 september 2007 @ 07:45:
[...]

Volgens deze quote is de belangrijkste reden om voor de F86 te kiezen dus het feit dat de M-serie blijkbaar een probleem heeft met de Freeview tuner. Die zit er in Nederlandse modellen niet in. Blijft over de 'marginally better blacks'. Is dat het extra geld waard?
Juistum, my thoughts exactly...;)

Wij hebben geen last van Freeview stutter....mensen lezen dat iets beter is, maar hebben geen idee wat het is |:(

• FullHD
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-08 23:12
Anakha schreef op woensdag 12 september 2007 @ 07:45:
[...]
Blijft over de 'marginally better blacks'. Is dat het extra geld waard?
En niet te vergeten het "banding" probleem op de scart ingangen dat maar niet opgelost geraakt op de M86/87 (omdat het blijkbaar aan de layout van de componenten in het toestel ligt). En daar hebben 'wij' wel last van.

• Starks223
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 07:56
misschien is de USB aansluting ook een reden om hem aan te schaffen.
zelf firmware updates uitvoeren is wel handig aangezien elk samsung model ondertussen 5 firmware updates heeft gehad.

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:33
Misschien een beetje off topic, maar ik ben van plan de samsung le32s81 (r81) te kopen. Echter ik weet niet zeker of ik de juiste maat koop. Mijn kijk afstand is tussen de 3 en 4 meter (afhankelijk van waar ik zit) is dit scherm dan niet te groot? Kan ik dan misschien beter de le26s81 (r81) kopen? Wie weet raad? ZIjn hier mensen met deze schermen die misschien hun kijkafstand hier willen doorgeven?

• MarcoC
Je kan juist beter nadenken over een maatje groter vind ik.

• Longzeh12
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-03 12:03
Syg

Ook bij mij is het banding probleem NIET opgelost.
ze hebben het moederbord vervangen >>> geen verbetering
Hhierna is hij meegenomen door de monteur 1.5 week later kunnen ze me niet meer vertellen dan : meneer hij is in behandeling bij de technicus

geen leen toestel. Over selectro ben ik dus ook niet te spreken. Ik hoop dus dat ik ook een creditering krijg. Geen mij mijn 1800 euro maar terug ik koop wel wat anders dan een toestel dat niet gewoon kapot is.....

• Nelis00
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 08:42
Na jaren 'research' onzeker wikken en wegen en twijfelen sta ik dan toch nu op het punt een 40R81W aan te schaffen. Combinatie van aardige prijs/kwaliteit en toch wel mooi die witte versie in mijn inrichting. Voor de meeste van jullie misschien niet echt een goede reden, maar ach...

Wil ik nog één ding bevestigd zien. Kun je op een 40R81 het beeld van een Macbook netjes zonder zwarte balken of beeldverlies via HDMI > mini DVI of het scherm toveren?

• toktokcity
  • Laatst online: 13-09 20:24
Ook bij ons heeft de monteur geconstateerd dat de printplaat vervangen moet worden (wij hebben banding op scart). Was echter niet op voorraad en als dit wel het geval is wordt een nieuwe afspraak gemaakt. Of dit resultaat op gaat leveren wachten we af.

• Arunia
Mijn vriendin had het gisteren ook over het banding probleem. En dat ik gezegd had dat als het vervelend was, dat ik zou gaan bellen. Maar als ik bovenstaande zo lees, dan heb ik het idee dat er niet veel kans is dat het iets uit gaat maken.
Ik zit nog even te denken of ik er achteraan wil gaan. Ik heb er zelf eigenlijk niet zoveel last van, maar ik kijk dan ook vrij weinig televisie.

Verwijderd

Longzeh12 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 19:54:
Geen mij mijn 1800 euro maar terug ik koop wel wat anders dan een toestel dat niet gewoon kapot is.....
Let er hierbij wel op dat de creditering plaats vind aan de leverancer en niet aan jou persoonlijk. Je moet dus nog even checken wat de voorwaarden van de shop waar je hem hebt gehaald zijn.

gr Syg.

ps: Nu het nieuwe model uitkomt en positief getest is door hdtvtest, is het misschien wel een voordeeltje dat hij eventueel omgeruild wordt.

Verwijderd

toktokcity schreef op donderdag 13 september 2007 @ 00:32:
Ook bij ons heeft de monteur geconstateerd dat de printplaat vervangen moet worden (wij hebben banding op scart). Was echter niet op voorraad en als dit wel het geval is wordt een nieuwe afspraak gemaakt. Of dit resultaat op gaat leveren wachten we af.
bij mij heeft dit niets uitgehaald. Nadat dit werd geconstateerd belden de monteur een collega en kreeg te horen dat het aan het panel ligt. Deze kan nu echter niet geleverd worden.

Verwijderd

MarcoC schreef op woensdag 12 september 2007 @ 18:56:
Je kan juist beter nadenken over een maatje groter vind ik.
ik ook.

zit op een meter of 4/4.5 en heb een 40 inch. vind ik perfect. Ik zou er wel rekening mee houden dat het een redeliijk bakbeest is ondanks het feit dat hij plat is. Maar ik zou als je huiskamer en budget het toelaat ook een 37" in overweging nemen ;-)

• zwembroek
  • Nu online
FullHD schreef op woensdag 12 september 2007 @ 10:04:
[...]

En niet te vergeten het "banding" probleem op de scart ingangen dat maar niet opgelost geraakt op de M86/87 (omdat het blijkbaar aan de layout van de componenten in het toestel ligt). En daar hebben 'wij' wel last van.
Wat moet je in godsnaam met scart op een FULL HD.
Als je dan zo graag een Full HD wilt, moet je hem ook optimaal benutten en dus HDMI gebruiken.
Dit zijn velen niet met mij eens, maar in principe is het gewoon zo.

[ Voor 6% gewijzigd door zwembroek op 13-09-2007 11:22 ]

Verwijderd

zwembroek schreef op donderdag 13 september 2007 @ 11:18:
[...]

Wat moet je in godsnaam met scart op een FULL HD.
Als je dan zo graag een Full HD wilt, moet je hem ook optimaal benutten en dus HDMI gebruiken.
Ja, want nu is echt een geschikt moment om een blu-ray player (of toch hd dvd player?) te kopen. En het aanbod van PVR's met HDMI uitgang is OVERWELDIGEND.

really.

• Arunia
Daarbij ben ik het ook met Syg eens. Ikzelf wil best alles aan HDMI hangen, maar vind het zonde om nu nog een DVD-speler met HDMI te kopen welke dan weer vervangen wordt door een BluRay en HDDVD speler in 1 welke waarschijnlijk gewoon DVD's af kan spelen.
De UPC mediabox kan niet op iets anders als Scart (composiet is nu ook weer niet aan te raden), dus daar heb je dan ook weer niets aan. Lullig om te zeggen, maar SCART moet dat ding eigenlijk gewoon zo kunnen zonder problemen, anders hadden ze het er nooit op moeten zetten.

• zwembroek
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 11:23:
[...]

Ja, want nu is echt een geschikt moment om een blu-ray player (of toch hd dvd player?) te kopen. En het aanbod van PVR's met HDMI uitgang is OVERWELDIGEND.

really.
Wat moet je dan NU met een Full HD???
Je kan het toch precies andersom redeneren?
Dan kan je net zo goed wachten tot alles mainstream is....

• zwembroek
  • Nu online
Arunia schreef op donderdag 13 september 2007 @ 11:33:
Daarbij ben ik het ook met Syg eens. Ikzelf wil best alles aan HDMI hangen, maar vind het zonde om nu nog een DVD-speler met HDMI te kopen welke dan weer vervangen wordt door een BluRay en HDDVD speler in 1 welke waarschijnlijk gewoon DVD's af kan spelen.
De UPC mediabox kan niet op iets anders als Scart (composiet is nu ook weer niet aan te raden), dus daar heb je dan ook weer niets aan. Lullig om te zeggen, maar SCART moet dat ding eigenlijk gewoon zo kunnen zonder problemen, anders hadden ze het er nooit op moeten zetten.
Ikzelf heb HDTV van UPC en die box heeft een HDMI aansluiting.
Mijn PS3 is een Blu-ray speler, DvD-speler, game console via HDMI.
Dus dan is scart totaal overbodig en haal je het maximale uit je tv.
Het is toch zonde zo'n duur scherm te gebruiken voor analoge signalen.

• HoefMeistert
zwembroek schreef op donderdag 13 september 2007 @ 13:50:
[...]

Ikzelf heb HDTV van UPC en die box heeft een HDMI aansluiting.
Mijn PS3 is een Blu-ray speler, DvD-speler, game console via HDMI.
Dus dan is scart totaal overbodig en haal je het maximale uit je tv.
Het is toch zonde zo'n duur scherm te gebruiken voor analoge signalen.
Enige reden waarom ik GEEN HDTV van UPC heb ik omdat het 29,99 p/m is (voor 4 HD kanalen) standaard digitale TV is 2,99... en ja factor 10 voor HDMI & 4 kanalen vindt ik wat overdreven.. Jammer genoeg kun je bij UPC ook geen "eigen" decoder aansluiten dus ja dan blijft er SCART over. Ik heb gelukkig geen last van banding en heb goed beeld met de mediabox over SCART.

Verwijderd

zwembroek schreef op donderdag 13 september 2007 @ 13:47:
[...]

Wat moet je dan NU met een Full HD???
Je kan het toch precies andersom redeneren?
Dan kan je net zo goed wachten tot alles mainstream is....
Ik heb een xbox, had een nieuwe tv nodig en ben klaar voor toekomst wanneer er wel voldoende content aanbod is (betaalbaar).

Wachten tot alles mainstream is een utopie want je loopt altijd achter de feiten aan. (zoals het feit dat nu 100 Hz de lcd standaard wordt en je over 10 jaar een 3D televisie in je woonkamer hebt staan)

• Arunia
HoefMeistert schreef op donderdag 13 september 2007 @ 14:09:
[...]

Enige reden waarom ik GEEN HDTV van UPC heb ik omdat het 29,99 p/m is (voor 4 HD kanalen) standaard digitale TV is 2,99... en ja factor 10 voor HDMI & 4 kanalen vindt ik wat overdreven.. Jammer genoeg kun je bij UPC ook geen "eigen" decoder aansluiten dus ja dan blijft er SCART over. Ik heb gelukkig geen last van banding en heb goed beeld met de mediabox over SCART.
Idem, vind het veel te duur om voor die paar HD kanalen geld neer te leggen. Daarnaast zijn het kanalen die ik toch haast niet zou gebruiken.
Je mag dan wel een FullHD tv hebben, maar dat betekent niet dat je je oude spul niet meer aan mag sluiten. Ik wil ook nog wel eens gebruik maken van oudere spelcomputers bijvoorbeeld, krijg jij die dan op HDMI (en nee, rommetjes op je mediacenter oid zijn dan niet de bedoeling).

• zwembroek
  • Nu online
HoefMeistert schreef op donderdag 13 september 2007 @ 14:09:
[...]

Enige reden waarom ik GEEN HDTV van UPC heb ik omdat het 29,99 p/m is (voor 4 HD kanalen) standaard digitale TV is 2,99... en ja factor 10 voor HDMI & 4 kanalen vindt ik wat overdreven..
Dat is inderdaad veel te duur....ik betaal voor Discovery HD en National Geo HD 5,99 euro per maand. Plus dat ik dus de overige "normale" kanalen via HDMI kan weergeven.

• HoefMeistert
zwembroek schreef op donderdag 13 september 2007 @ 14:39:
[...]

Dat is inderdaad veel te duur....ik betaal voor Discovery HD en National Geo HD 5,99 euro per maand. Plus dat ik dus de overige "normale" kanalen via HDMI kan weergeven.
Que hoe heb je dat geregeld dan... voor 5 a 6 E wil ik het wel overwegen.. Is discovery HD een apart kanaal of gewoon Discovery op HD ? Discovery wordt wel naar gekeken namelijk...

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 01:24
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 11:23:
[...]

really.
nou ik moet zeggen dat ik er over denk nu een te kopen :P

bluray spelers worden goedkoper :)

er is een nieuwe uit van samsung de Samsung BD-P1400

met een straatwaarde van 346€ das toch een mooi bedrag
Samsung Electronics introduceert twee nieuwe Blu-ray modellen van de derde generatie: de Samsung BD-P1400 Blu-ray speler en de Full HD Home Theatre Set Samsung HT-BD2; volgens Samsung het eerste Full HD Cinema Systeem met ingebouwde Blu-ray speler.

BD-P1400
De Blu-ray Disc player BD-P1400 levert de hoogst haalbare resoluties in 1080p. De player geeft zowel beeld als geluid in Full HD weer, ook van standaard DVD’s dankzij de automatische 1080p upscaling-functie. Daarnaast ondersteunt hij de HQV-standaard (Hollywood Quality Video) voor de hoogste kwaliteit video en BD Java voor interactieve mogelijkheden.

http://www.hdtvnieuws.nl/...00-en-ht-bd2-introductie/

Iseci

• zwembroek
  • Nu online
HoefMeistert schreef op donderdag 13 september 2007 @ 15:07:
[...]

Que hoe heb je dat geregeld dan... voor 5 a 6 E wil ik het wel overwegen.. Is discovery HD een apart kanaal of gewoon Discovery op HD ? Discovery wordt wel naar gekeken namelijk...
Mijn vriendin zit op de backoffice bij UPC en die heeft het voor mij geregeld toen HDTV beschikbaar
was. Maar een maatje van mij heeft ook dat 5,99 pakket, en die heeft het geregeld via www.ervaarhdtv.nl. Kan nu niet checken of die link nog werkt i.v.m. spinnetwerk op mijn werk.
Discovery HD is een apart kanaal met andere programmering. Hetzelfde geld voor National G HD.

Verwijderd

Hey,

Ik heb een Samsung LE32M86BD. Ik ben er heel content van echter vond ik één ding een beetje lastig. Als movie plus aangelegd wordt en het beeld beweegt snel vindt ik het soms een beetje raar wat ik niet heb door movie plus af te zetten (maar dan beweegt het beeld natuurlijk minder vloeiend).

Nu vroeg ik mij af of er nog mensen zijn die dit ondervonden hebben?

De firmware die er nu opstaat is
T-BDXPDEU00-1007 en eronder staat er nog:
T-ST1DEU7-1000

Is hiervoor een nieuwe versie en hoe krijg ik deze erop? Komt er gratis een technieker langs.

MVG

• wingsofgold
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Vandaag heb ik eindelijk mijn LE32R82 binnen gekregen, echt geweldig scherm. Nou is me één ding nog niet echt gelukt. In de handleiding staat dat je de afstandsbediening kan gebruiken voor andere dvd spelers en settop boxen. Nu is het me gelukt om de dvd speler ermee te bediening, alleen probeer ik ook de UPC mediabox ermee te bedienen maar dit heeft nog tot niks geresulteerd. Dus mijn vraag; is er hier iemand met een samsung scherm en een UPC mediabox die dit wel voor elkaar heeft gekregen?
ik heb de thomson UPC mediabox. Het zou erg handig zijn om uiteindelijk met één afstandsbediening alles te kunnen regelen.

• Dennis_sla
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 20:20
In de pricewatch staat de 40M86 nu al voor 1249 euro !!!

[ Voor 10% gewijzigd door Dennis_sla op 13-09-2007 22:24 ]

D810 | 24-70 f/2.8 | 70-200 f/2.8 | SB900 |

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.