[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 7

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 49.413 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:10
Om even mijn ervaringen te delen met jullie:

Ik ben zojuist eigenaar geworden van een LE40M87 en ik moet zeggen: wat een beeld !!
Eenmaal thuis aangekomen gelijk dvd-recorder met component aangesloten en op 720P gezet en spelen maar, fabrieksinstellingen zijn wat te maar er valt gelukkig genoeg aan te passen.
Wat me opviel was dat de MoviePlus optie het beeld bij mij juist "vertragender" maakt, ik heb het dus ook meteen uitgezet en verder Noise Reduction op laag en het contrast en de rood waardes naar beneden geschroefd.
Ik heb wat test dvd's erin gehad (DVD Essentials) en wat films om uit te zoeken wat voor mijn gevoel het mooiste is.
Ik heb ook last van het Banding probleem op scart, echter ga ik toch geen gebruik maken van Scart dus dat is voor mij geen Issue.
Wel heb ik enorm last van Clouding (gewoon echt witte vlekken op het scherm) en ruil hem dan ook morgen om, voor eenzelfde nieuw model.
Beeld op VGA en component is gewoon super en Full HD films is een genot om te kijken!

Ook viel het analoog tv signaal reuze mee om naar te kijken, ondanks dat de kabel niet helemaal zuiver is had ik het echt erger verwacht.
Een knappe aansluiting met een knappe kabel naar de tv en de minimaal kijkafstand van 2m is het tocht prima te noemen.

[ Voor 11% gewijzigd door GeeMoney op 29-08-2007 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die vergelijkbare problemen heeft? (LE-37R72B)

Beeld rollen bij overschakelen tussen bronnen, komt zelden voor maar toch. Volgens mij was hier een firmware update voor, klopt dit?

Bij het kijken naar m'n PC (VGA aangesloten) wil het nogal eens voorkomen dat de TV vanzelf terug springt naar de EXT1 ingang, hier staat dan geen video signaal op dus ik snap niet goed hoe dit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de knoop doorgehakt, deze week een LE32S81B bij Office Centre (groothandel) bestellen, was er vandaag en ze waren op.
Kost 479 (ex btw), dus 570,01 als ik het goed onthouden heb.
Nergens anders kan ik hem vinden voor zo'n prijs (MM, ITS, Block, BCC). Zitten gelukkig in alkmaar allemaal bij elkaar. 2 Jaar garantie ook, meestal krijg je 1 dacht ik.

Dus nu maar eventjes afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje,

Ik sta ophet punt een LE46m87 te kopen maar ik begin nu toch wel te twijfelen.
Een kennis van mij heeft er gisteren een opgehangen maar zoals zo vele hier met banding problemen over beide scart aansluitingen.
Over hdmi enz. is alles prima maar helaas heeft hij de scartaansluiting voor Multikabel digitaal nodig en voor zijn PS2.
Het beeld is niet om aan te zien.
Zelf heb ik ook scart voor digitale tv nodig.
Weet iemand of er ook 46 inch types van Samsung bestaan zonder het scart probleen.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 17:27:
Vraagje,

Ik sta ophet punt een LE46m87 te kopen maar ik begin nu toch wel te twijfelen.
Een kennis van mij heeft er gisteren een opgehangen maar zoals zo vele hier met banding problemen over beide scart aansluitingen.
Over hdmi enz. is alles prima maar helaas heeft hij de scartaansluiting voor Multikabel digitaal nodig en voor zijn PS2.
Het beeld is niet om aan te zien.
Zelf heb ik ook scart voor digitale tv nodig.
Weet iemand of er ook 46 inch types van Samsung bestaan zonder het scart probleen.
Alvast bedankt.
Ik zit ook bij Multikabel, maar ik heb toch echt geen Scart nodig voor digitale tv hoor.
Kijk maar eens naar de Samsung DCB-H360RS die sluit je doormiddel van HDMI aan en zorgt ook nog eens voor Nog beter beeld.
Verder heb ik een Ps2 Component kabel gekocht en ook niet via Scart, probleem opgelost en toch een dik 46Inch scherm :)
Scart is zooo 2007 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarthDavy schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:10:
[...]

Hmmmmm... 40 inch is het zeker niet. Ik twijfel zelfs of het 37 inch is. Het lijkt me eerder een 32 inch te zijn.
Je hebt gelijk. ik heb de meetlat er eens naast gehouden en de afmetingen opgezocht: ps3 is 32,5 cm breed en 32m87 is met voet 57,6 cm hoog en als ik dezelfde apparaten in het filmpje opmeet kom ik op 5,3 voor de voor de ps3 en 9,5 voor de samsung. Als ik dan de verhouding van de ps3 vermeningvuldig met 9,5 komt er 58,25 uit. Dat zit idd veel dichter in de buurt bij de 32 inch dan de hoogte van de 37M87 die 65,4 cm is. Maw het is de 32M87 en dus is hij toch niet helemaal te vergelijken met de 40M87 die ik wil want de 32' is 100hz, heeft een lagere contrastratio en is hdready ipv full hd. Toch ben ik nog blij dat ze hem in het filmpie gebruikten en denk ik stiekem dat de 40 inch nog mooier is dan. (Ik hoop dat iedereen dit een boeiend stukje vond :) )

Toch wel een beetje shit wat ik lees over die scart-aansluiting aangezien ik dus ook een digibox heb met alleen scart. Ik ga eens zoeken welke combi-stekkers er bestaan, scart/hdmi en dvi-d/hdmi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Op mijn kamer heb ik gewoon een coax aansluiting van upc voor het analoge beeld. Hoe zit het met de kwaliteit hiervan op de samsung tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit me langzaam weer eens te verdiepen in full HDs, maar nu zie ik na een jaar dat je nog steeds op moet letten op firmwares, type panel en dat soort onzin... Ik had toch gehoopt dat dat kinderziektes van LCDs waren, en dat je nu onderhand er van uit mag gaan dat een full HD gewoon altijd top is als je hem aanschaf. Het is toch belachelijk dat je als consument je scherm moet bestuderen om er zeker van te zijn dat je de beste uitvoering van een bepaald type heb. :s
Firmware ok, maar op onderzoek uitgaan of je wel een [R] S aanduiding achter op het typeplaatje van de LCD heb..sorry hoor.

Hoet zit het met de nieuwe F serie, kun je die gewoon zodner zorgen aanschaffen en kun je er van uitgaan dat al die gegevens gewoon goed zijn of moet je weer op "[R] S aanduiding" onderzoek gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou dit dan de oplossing zijn voor het scartprobleem van de m87?
http://users.pandora.be/kvdv.company/pagina2.html of voor iets meer info:
http://www.lektropacks.com/pdf/cs720phd.pdf
Wel freaking duur natuurlijk!! Vooral met een hdmi-kabel erbij.

Hier een mooiere maar met mindere resolutie en geen prijs: http://www.elium.de/3/pro...3%20HDMI%20Converter.html
extra info: http://www.elium.de/3/pro...pekt%20HC%20333%20ENG.pdf

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 21:24 ]

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
jfeelders schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:43:
[...]
Ik ben zelf zeer geïnteresseerd in HDTV van Casema en lees en vraag daarom veel rond (div. fora en winkels). Er zitten een aantal minpunten aan de Samsung HD-decoder zoals hangers en HDMI-problemen. Op basis van online informatie ben ik gaan rondvragen bij leveranciers die we wisten te vertellen dat ze veel klachten krijgen over de decoder en dat er in de winter een Humax decoder zal verschijnen. Dit bedrijf heeft zeer veel ervaring met schotel-decoders (dit is hun niche) en maken nu de stap naar HD-decoders. Hun apparatuur zal dus hoogstwaarschijnlijk goedkoper en beter zijn. Het blijft een groeimarkt waarin kinderziektes voorkomen en ik vind het de prijs/kwaliteit-verhoudeing en instap-risico nu nog te groot.
Wat THX al zegt je moet de DCB-H360RA hebben die heb ik zelf ook dit staat op de zijkant van de doos bij de streepjes code.
Verder lees ik ook veel problemen ik twijfel of die mensen wel de DCB-H360RA hebben.
Ik denk zelf dat je nu alleen nog de DCB-H360RA kan krijgen tenzij een winkel nog oude voorraad heeft natuurlijk. Ik zelf koop alles online (zelfst mijn 52" TV) en heb er niet naar gevraagd ik ging er van uit dat ik uit de nieuwe voorraad kreeg en dat was dus ook zo.
Ook wat mijn opvalt is dat het vaak mensen zijn die Casema hebben.

En humax is zeker goed ik heb zelf ook schotel en een humax decoder. Maar of humax het nu beter kan weet ik nog niet, die heeft natuurlijk in het begin ook allemaal kinderziektes die bij de DCB-H360RA eruit zijn gehaald.

Zoals ik al eerder zei ik heb er twee. 1 heb ik eigenlijk altijd aan (vergeet hem vaak uit te doen) deze staat in een dicht kastje met veel ander apparatuur wat warm is dus die decoder is eigenlijk altijd heet. Maar nog geen vast lopers gehad. Andere staat beneden gaat gewoon s nachts uit en staat op een open glansen tafel op een HD/DVD-recorder deze word nauwelijks warm en doet het ook altijd.
En geen problemen met HDMI.

Dus ik kan wel zeggen dat ik goeie ervaring met het apparaat heb :)
Op een forum lees je natuurlijk heel veel slechte ervaring maar er zijn natuurlijk ook een hoop mensen zonder problemen en die het forum niet opzoeken. En dus lees jij ook niet dat die het wel goed kan doen, dus nu weet je het van mij :D

Verwijderd

L.J.2 Let op!! Goeie review van de 40M87
http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40M86BD/
Hij was al eerder hier geplaatst door Ferry34 maar ik heb hem net pas voor het eerst gelezen en hij is zo goed dat ik hem hier weer zet.

• GeeMoney
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 05:05:
Hij was al eerder hier geplaatst door Ferry34 maar ik heb hem net pas voor het eerst gelezen en hij is zo goed dat ik hem hier weer zet.
Op zich leuke review alleen valt het me op dat hij vaak het 1080i signaal als referentie neemt :?
Verder geeft hij aan de de-interlacing door je dvd-recorder of speler te laten door ze progressive uit te laten sturen, wat natuurlijk een goede tip is!
Justscan en Movieplus is mij niet helemaal duidelijk, ik heb MoviePlus in ieder geval uit staan maar de Justscan kan ik zo gauw niet vinden (staat denk ik in service menu) .

Verwijderd

Arunia schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 10:37:
We hebben nu van alles op de 40M87 aangesloten staan, maar het beeld wat de PS2 eruit spuigt is echt erbarmelijk. Het beeld staat niet eens centraal op het scherm, zwarte balken rondom en grafisch ziet het er absoluut niet uit.
Ik denk zelf dat dit een probleem van de PS2 is, maar vind het al ronduit vreemd dat het niet stretched is over het hele scherm.
Ik hoop dat de PS3 er een beter beeld uit gooit met oudere spellen.

Herkend iemand bovenstaande trouwens?
Ik heb hetzelfde, en ik denk dat het working as intended is. Ik heb hem aangesloten via AV (zijkant) en ik denk dat met SCART het hetzelfde eruit ziet. Het is gewoon een oude console die niet gemaakt is voor zulke schermen, maar wellicht kan je een component kabel ervoor aanscaffen, dat zou een flinke verbetering moeten zijn ;)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:45
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 09:16:
[...]

Ik heb hetzelfde, en ik denk dat het working as intended is. Ik heb hem aangesloten via AV (zijkant) en ik denk dat met SCART het hetzelfde eruit ziet. Het is gewoon een oude console die niet gemaakt is voor zulke schermen, maar wellicht kan je een component kabel ervoor aanscaffen, dat zou een flinke verbetering moeten zijn ;)
Dat zou een idee zijn, maar ware het niet dat de Wii al op de Component aansluiting staat en om nou deze iedere keer te gaan wisselen, dat zie ik niet zo zitten.
Ik denk dat ik gewoon lekker wacht tot we de PS3 gaan aanschaffen.
Waarschijnlijk gaat hij naar boven naar de slaapkamer. Ben benieuwd hoe het beeld daar is aangezien we daar een HD-Ready scherm hebben.

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Ik heb m'n PS2 via component aangesloten omdat scart idd op een 40 inch scherm full hd om bij te huilen is. Verwacht ook geen wonderen van een component kabel hoor. Wat mij vooral opvalt, is het verschil in de games die het hem doen. Zo zijn Gran Turismo 4, Beyond Good & Evil, Primal allemaal goed te doen omdat die een 720p ondersteuning hebben. Tekken 4 is bvb ook nog mooi, maar Tekken Tag Tournament is dan weer heel slecht. Ook Gran Turismo 3 is veel lelijker dan Gran Turismo 4.

Ik ben gisteren ook eens achter mijn tv gedoken en gekeken wat voor panel ik heb en op het plaatje stond [R] S -> dus ja, ik heb weer maar eens geluk met mijn tv.

Mijn tv is trouwens een LE40F71B.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Chucky67
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-11-2023
RESUMEE======LE40M86 / 87...========

Op zoek zijnde naar een nieuwe tv kwam ik uit op de Samsung LE40M86 / 87....
Maar in deze topic lees ik toch wel dingen die mij aan het twijfelen brengen of dit wel een goede aankoop/keus zal zijn.
Vooral wat betreft Banding en Clouding.
# 1 :Hebben alle LCD s van dit type hiervan last of ligt ook mede aan het gebruikte moederbord?

Mijn randapperatuur heeft geen HDMI dus wat zijn mijn mogelijkheden als ik geen Scart kan gebruiken ivm Banding ?

Digitale tuner :Samsung DCB-P850R heeft 2 Scart
1 Composiet (zgn Tulpstekkers aansluiting)

DVD Speler : Sony DVP-NS32 heeft 1 Scart
1 Digital out/coaxial (oranje tulpstekker aansluiting)
1 Composiet( zgn Tulpstekker aansluiting)

# 2 :Moet ik dan van: Composiet (tulp) naar S-Video ( 1x aanwezig op lcd) wat betref de Dig. tuner ?
Digitale tuner naar LCD

# 3 :Moet ik dan van :Digital out/coaxial naar Composiet wat betreft DVD speler ?
DVD speler naar LCD

# 4 : Of heb ik nog andere mogelijkheden om deze randapperatuur te koppelen ?
Misschien iets met de digital out/coaxial :? uitgang. :?

Graag wat adviezen van julllie.
vrgr Chuck67

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik kwam net op samsung de 52F96 serie tegen, is die nieuw ofzo?

http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le52f96bd.asp
Full HD

De 1080p Full HD van Samsung geeft de hoogste resolutie die je kunt hebben op een LCD scherm. Het 1920 x 1080p Full HD scherm geeft 1.5 keer meer lijnen dan bij een conventionele HD Ready TV. Op deze manier beleef je nog meer detail, diepte en scherpte dan ooit én ben je de toekomst een streepje voor.

LED SmartLighting™

De unieke Samsung LED SmartLighting™ technologie op de Samsung F9 maakt het mogelijk om de vele aanwezige LED’s (Light Emitting Diodes) ook plaatselijk te dimmen, afhankelijk van de beeldhelderheid. Dit resulteert in een bijzonder hoge dynamische contrast ratio van 500.000:1 en daarnaast een superieur dieper zwart en dus een veel realistischer beeld .

Verwijderd

Oh die F serie klinkt wel erg lekker hoor. :9
Maar zou je hier nog steeds het "[R] S aanduiding" verhaal bij hebben, of iedere scherm gewoon de top kwaliteit waarvoor je betaal? Als dit scherm geen rare foutjes heeft of kans op een "minder" paneel weet ik welke full HD in dit huis komt dit jaar. :)

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 17:02:
Heb de knoop doorgehakt, deze week een LE32S81B bij Office Centre (groothandel) bestellen, was er vandaag en ze waren op.
Kost 479 (ex btw), dus 570,01 als ik het goed onthouden heb.
Nergens anders kan ik hem vinden voor zo'n prijs (MM, ITS, Block, BCC). Zitten gelukkig in alkmaar allemaal bij elkaar. 2 Jaar garantie ook, meestal krijg je 1 dacht ik.

Dus nu maar eventjes afwachten :)
Bij welke Office Centre heb je hem gekocht? In Alkmaar? Nog leverbaar daar? Nav jouw post ben ik vanavond me aan gaan melden bij het filiaal in Amsterdam Zuid-Oost, maar daar waren ze al sinds zaterdag uitverkocht :(
Bij elke andere winkel op het net zijn ze minstens €70 duurder dan bij Office Centre.

Ioniq 5 P45

Verwijderd

Spiller schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 21:31:
[...]

Bij welke Office Centre heb je hem gekocht? In Alkmaar? Nog leverbaar daar? Nav jouw post ben ik vanavond me aan gaan melden bij het filiaal in Amsterdam Zuid-Oost, maar daar waren ze al sinds zaterdag uitverkocht :(
Bij elke andere winkel op het net zijn ze minstens €70 duurder dan bij Office Centre.
Ja in Alkmaar, vanwege die prijs koop ik hem daar ook.
Ik ga morgen even langs om hem te bestellen, gewoon voor de prijs in het krantje :)
Misschien de moeite om voor die 70 euro naar Alkmaar te rijden? Goedkoop en geen webshop, mocht het mij niet lukken morgen met bestellen (Wat ik niet verwacht) dan meld ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Ze hebben problemen met de bestellingen, ik heb er 'onder voorbehoud' ook een besteld maar verwacht er niks van helaas. Denk dat het een mooi lokkertje is van ze, en elk filiaal maar een paar schermen heeft gehad.
Trouwens werkte het wel, want heb wel een digicam gekocht toen ik er toch was...

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:34
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 05:05:
Inderdaad, maar toen ik de Samsung in de winkel ging vergelijken met een hd-ready plasma, won de plasma t zeer overtuigend.
Misschien dat er idd n ander panel in die Samsung zat, maar t beeld van de Panasonic plasma vond ik icm mn xbox360 met componenten zóveel mooier, dat ik de Panasonic meteen heb gekocht...wàt een beeld zeg! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:17
Ik vind daar niet echt instellingen terug die (semi)professioneel gekalibreerd zijn?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:45
Kalibratie zou ik ook wel graag willen doen, maar ben bang dat het per tv weer verschilt (dus verschillende 40M87's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

contrast ratio in die waardes is niet belangrijk. Lees dit maar eens door:

http://www.practical-home...e.com/contrast-ratio.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 08:58:
contrast ratio in die waardes is niet belangrijk. Lees dit maar eens door:

http://www.practical-home...e.com/contrast-ratio.html
Inderdaad. Ik was ook zo'n waarde-en specs junky. Ik moest minimaal een full hd hebben en een contrast van minder dan 10000:1 wilde ik ook niet. Las alles over full hd en keek naar alle sites van de producenten van tv's.
Totdat ik daadwerkelijk met mn apparatuur (xbox360) naar de winkel ging en alles s op verschillende tv's ging aansluiten. Toen bleek dat bijvoorbeeld heel vaak een hd-ready n mooier beeld gaf dan een full hd! Ik dacht echt what the fuck??!!

Ik zie vaak dat mensen hier zitten te twijfelen tussen enkele toestellen en dan hun beslissing nemen omdat de ene tv bijv n iets hoger contrast ratio zou hebben.
Mensen, er is echt maar 1 manier. Nadat je er enkele op t oog hebt, neem je spullen mee naar de winkel en ga dan de tv's vergelijken.
Je kunt je wel vergapen aan een blu-rayfilm, maar als je die thuis niet hebt en toch niet van plan bent om te kopen dan heeft dat niet veel zin.
Vooral scartproblemen of bijv een matige pc weergave kan je alleen ontdekken door t zelf te gaan bekijken en aan te sluiten.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:57
Ferry34 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:51:
[...]

Toen bleek dat bijvoorbeeld heel vaak een hd-ready n mooier beeld gaf dan een full hd! Ik dacht echt what the fuck??!!
Dat is ook nogal logisch hè, als je een 720p bron aan een 1080p paneel hangt zal dat paneel die 720p naar 1080p moeten upscalen! Dan krijg je idd kwaliteits verlies. Op een HD-ready paneel heb je dit dus niet. Maar hang nu maar eens een 1080p bron (Blu-ray) aan een 720P paneel en daarna aan een 1080p paneel. Dan zul je zien dat het paneel met 1080p veel scherper is, want die hoeft het beeld niet te downscalen. ;)

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Hebben meer mensen er last van dat als je het scherm in een donkere kamer aanzet en dan switched tussen de invoer bronnen (ext1 en ext2) dat je dan in de hoeken een witte waas ziet?
Ik heb nu 4 schermen thuis gehad (perfecte service van bcc) maar alle 4 hebben ze het.
Ook bij een film die niet full-screen is zie ik ze dus terug in de zwarte balken.
Echter als ik wat lichten aanzet is het niet meer zichtbaar (ook bij fullscreen films of utizendingen zie je ze niet) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwembroek schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:03:
[...]
Dat is ook nogal logisch hè, als je een 720p bron aan een 1080p paneel hangt zal dat paneel die 720p naar 1080p moeten upscalen! Dan krijg je idd kwaliteits verlies.

[...]

Op een HD-ready paneel heb je dit dus niet. Maar hang nu maar eens een 1080p bron (Blu-ray) aan een 720P paneel en daarna aan een 1080p paneel. Dan zul je zien dat het paneel met 1080p veel scherper is, want die hoeft het beeld niet te downscalen. ;)
Ten aanzien van het eerste;
Daarom is het (let op:) in mijn ogen in deze tijd min of meer van belang dat je een goede receiver hebt, die als centrale controle-unit fungeert. Je zorgt er dan voor dat er een (hele) goede video-processor in de receiver zit, die alle up,- of downscaling doet.

Je TV laat je dan gewoon rechtstreeks op zijn native resolutie aansturen, zodat je paneel geen scaling hoeft te doen. Bij dit soort receivers gaat mijn voorkeur uit naar receivers met een andere chipset dan een DCDi.

Ten aanzien van het 2e;
Ook bij de meeste HD-Ready panelen moest er gescaled worden. Want die panelen waren in 1366x768 resolutie, terwijl 720p natuurlijk 1280x720 is. Verder moest er waarschijnlijk ook nog iets worden gedaan aan de framerate; Het paneel was waarschijnlijk 60Hz, terwijl de meeste films bijvoorbeeld in "maar" 23,976 fps of 25 fps zijn opgenomen. en die framerate-conversie stuit(te) ook wel eens op problemen (en is overigens ook een 2e argument voor een goede video-processor in de keten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:07
Ik heb net een Samsung LE26R32B gekocht, en ben er erg blij mee, mooi beeld. Ook via VGA.

Alleen één probleempje; via VGA lijkt het wel alsof het beeld niet helemaal vloeiend is. Als ik mijn laptopscherm kloon en ik een filmpje tegelijk op mijn laptop en Samsung-TV zie dan lijkt hij op mijn laptop vloeiender af te spelen. Weet iemand hoe dat komt en of iemand dat probleem wel eens gehad heeft?

Het is een vrij miniem probleem (meestal merk ik het niet), maar ik erger me er soms toch aan. Ik heb wat zitten klooien met timings, maar dat haalt weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Ik wil de Samsung LE40M87BD of Samsung LE40M86BD kopen. Ik heb her end er gekeken naar de verschillen, maar kan behalve het uiterlijk niet veel vinden? Is het verschil in design dan werkelijk het enige verschil dat het verschil in prijs verantwoordt?

Ik had de 32R41B en daar kon ik eigenlijk alleen maar kiezen uit 16:9 en 4:3. Alle andere breedbeeldinstellingen hield niets anders in dan dat het beeld volledig werd uitgerekt om het beeldvullend weer te kunnen geven. Er is toch wel een prijsverschil tusen deze twee.

Hoe zijn de pan/scan functies op deze twee tv's? Is dit inmiddels verbeterd?

[ Voor 8% gewijzigd door AlbertTCB op 31-08-2007 14:30 ]

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ferry34: Ik geloof best dat een plasma van Panasonic in sommige gevallen een beter beeld geeft. Het is dat ik een PS3 heb en daarom dus full hd wil hebben want dan haal ik tenminste de max uit de spellen en blue-ray's. Al hoop ik natuurlijk wel dat gewoon tv kijken ook mooi wordt, de reden dat ik op zoek ben naar een nieuwe tv is de ps3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spiller schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 00:56:
Ze hebben problemen met de bestellingen, ik heb er 'onder voorbehoud' ook een besteld maar verwacht er niks van helaas. Denk dat het een mooi lokkertje is van ze, en elk filiaal maar een paar schermen heeft gehad.
Trouwens werkte het wel, want heb wel een digicam gekocht toen ik er toch was...
Was vanmiddag in Alkmaar, wilde hem bestellen, maar toen hadden ze ze weer op voorraad, dus de LE32S81B staat nu op het buro aan de PS3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:30
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:55:
[...]
Je TV laat je dan gewoon rechtstreeks op zijn native resolutie aansturen, zodat je paneel geen scaling hoeft te doen. Bij dit soort receivers gaat mijn voorkeur uit naar receivers met een andere chipset dan een DCDi.
Allemaal goed en wel, maar je spreekt hier duidelijk over receivers die al zoveel kosten als dat mensen maximaal willen uitgeven voor hun TV alleen... Voor velen dus geen optie. Mensen met een beperkter budget nemen dan beter gewoon een HD-Ready en nemen het er dan maar erbij dat FullHD content er niet zo haarscherp (maar nog steeds zeer goed) zal uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twixie schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:39:
[...]

Allemaal goed en wel, maar je spreekt hier duidelijk over receivers die al zoveel kosten als dat mensen maximaal willen uitgeven voor hun TV alleen... Voor velen dus geen optie. Mensen met een beperkter budget nemen dan beter gewoon een HD-Ready en nemen het er dan maar erbij dat FullHD content er niet zo haarscherp (maar nog steeds zeer goed) zal uitzien.
Correct, maar als je dat dan van te voren al weet .... moet je er niet over gaan mopperen, zoals sommige mensen doen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:54

Licko

ZVDK

ik ben momenteel ook aan het kijken naar een lcd tv

nu twijfel ik tussen de volgende toestellen:

de 26r32b
http://www.samsung.com/nl...b.asp?page=Specifications

de 26s81
http://www.samsung.com/nl...b.asp?page=Specifications

of de 27lc51 van LG
http://nl.lge.com/product...lcdtv_42373226lc51.jhtml#

dat is dus ook ongeveer mijn budget

iemand hier die de knoop mee kan helpen doorhakken :P

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 23:46

Lightah

Strikes Again

mr. TCB schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:23:
Ik wil de Samsung LE40M87BD of Samsung LE40M86BD kopen. Ik heb her end er gekeken naar de verschillen, maar kan behalve het uiterlijk niet veel vinden? Is het verschil in design dan werkelijk het enige verschil dat het verschil in prijs verantwoordt?
...
Enige verschil is idd het design. De 87 heeft een zilveren rand voorop onder het beeld.

Uit m'n hoofd heeft 'ie 4 picture modussen. 16:9, 4:3, autozoom, en nog iets. Hier werkt het perfect hoef het eigenlijk nooit handmatig aan te passen omdat het er niet uit zou zien.

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:31:
[...]

Was vanmiddag in Alkmaar, wilde hem bestellen, maar toen hadden ze ze weer op voorraad, dus de LE32S81B staat nu op het buro aan de PS3 :)
Je had hem niet eens gereserveerd? Alle filialen in NH hebben ze niet meer op voorraad :(
Okedan! Ben net even naar Alkmaar gereden en ze hadden er nog een op voorraad + het showmodel. Gelijk meegenomen en aangesloten, wat een beauty! Heb mn ouders aangestoken, dus binnenkort komt er ook een in de huiskamer :)
Plaatje drbij:
Afbeeldingslocatie: http://hugobos.nl/got/samsungth.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Spiller op 01-09-2007 00:50 ]

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 22:21

the-spawn

.: Dark Storm :.

Ik heb gister ook mijn nieuwe TV binnen gehad. De LE-40M87DBX
Maar ik heb een vraag bij mijn huisige opstelling.

TV + DCB-H360R + XBOX360 Elite + Logitech z-5500 Digital

Nu zitten de decoder en de Xbox met HDMI op mijn te aangesloten, beeld is subliem en geluid is ook super. Dus beeld en geluid via de TV.
Nu heb ik de optische kabel van de tv naar de optische ingang van de 5500 set verbonden.
Maar daar krijg ik geen Dolby Digital geluid op.
Komt dat omdat de tv dat niet door kan geven?

Want ik heb het verschil getest, dus Xbox360 met component op de TV en dan Optisch direct in de z-5500, maar geluid is dat echt mooier.

Ik moet alleen nu even kijken of ik verschil in beeld (tussen HDMI en COMPONENT) zie, ondervindt.

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
zwembroek schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:03:
[...]

Dat is ook nogal logisch hè, als je een 720p bron aan een 1080p paneel hangt zal dat paneel die 720p naar 1080p moeten upscalen! Dan krijg je idd kwaliteits verlies. Op een HD-ready paneel heb je dit dus niet. Maar hang nu maar eens een 1080p bron (Blu-ray) aan een 720P paneel en daarna aan een 1080p paneel. Dan zul je zien dat het paneel met 1080p veel scherper is, want die hoeft het beeld niet te downscalen. ;)
Dat had ik ook al begrepen en daarom heb ik in de winkel de xbox360 ingesteld op 1080p toen ik ging gamen op de samsung full hd en teruggezet op 720p toen ik t ging vergelijken met de hd-ready.
Het enige wat ik kan bedenken is dat ik later las dat er vaak andere panels (niet gemaakt door Samsung dus) in die Samsungs zitten.

[quote]the-spawn schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 10:53:

Nu zitten de decoder en de Xbox met HDMI op mijn te aangesloten, beeld is subliem en geluid is ook super. Dus beeld en geluid via de TV.
Nu heb ik de optische kabel van de tv naar de optische ingang van de 5500 set verbonden.

Want ik heb het verschil getest, dus Xbox360 met component op de TV en dan Optisch direct in de z-5500, maar geluid is dat echt mooier.
(einde quote)

Nee, via de optische out kan de tv geen surround doorgeven, alleen stereo.

Ik ben trouwens benieuwd of de beeldkwaliteit nog omhoog is gegaan door de hdmi, zit te twijfelen om ook n Elite te kopen.
En hoe is het beeld met de samsung decoder? Ben ook benieuwd naar de beeldkwaliteit hiervan.
Eigenlijk kijk ik nooit tv, maar lijkt me toch wel leuk om discovery enzo in hd te zien. :P

En naar die logitech had ik ook al zitten kijken (grappig), maar ik wil graag tegelijkertijd het geluid van de xbox360 èn internetradio via mn pc kunnen horen. Mijn creative extigy kan dat wèl, maar dat schijnt bijzonder te zijn. Normaal kan je blijkbaar maar 1 source tegelijkertijd horen.

Veel plezier met je set, ziet er erg goed uit!

[ Voor 49% gewijzigd door Ferry34 op 01-09-2007 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the-spawn schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 10:53:

Ik moet alleen nu even kijken of ik verschil in beeld (tussen HDMI en COMPONENT) zie, ondervindt.
Ja, de audio-out achterop de tv doet alleen stereo, dus je zou een (optisch) kabeltje direct van je 360 naar je surround set moeten laten lopen. Hoe en of dat werkt met de HDMI aansluiting van de 360 Elite, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
  • Laatst online: 03-04 20:39
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 12:54:
[...]

Ja, de audio-out achterop de tv doet alleen stereo, dus je zou een (optisch) kabeltje direct van je 360 naar je surround set moeten laten lopen. Hoe en of dat werkt met de HDMI aansluiting van de 360 Elite, weet ik niet.
HDMI aansluiting xbox > hdmi kabel > tv

AV out (die ook op de gewone x360 zit (boven hdmi connector) > x360 audio connector (zit bij de elite, 2 tulp & opticch > optische kabel > versterker...

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/229/477790792_ccfd8f614c.jpg

Zo zou het moeten werken, heb alleen begrepen dat niet bij alle elite's die audio connector erbij zit.

[ Voor 5% gewijzigd door KeaveXL op 01-09-2007 13:01 ]

PSN: KeaveXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Laatst online: 12-09 22:21

the-spawn

.: Dark Storm :.

bedankt voor de reacties,
ik heb nu de component kabel aangesloten, component naar tv en optical naar de set.
werkt nu wel met Dolby Digital.

ik zal eens kijken naar bovenstaande stekker, want HDMI met COMPONENT kan niet, component blokkeerd HDMI aansluiting, zo te zien bovenstaande niet!

EDIT -----

Ik heb de doos nog eens nagekeken, en inderdaad, daar zit gewoon die connector in.
Probleem opgelost dus :) THNX voor de TIP

[ Voor 19% gewijzigd door the-spawn op 01-09-2007 13:49 ]

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:57
Ferry34 schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 12:02:
[...]

Dat had ik ook al begrepen en daarom heb ik in de winkel de xbox360 ingesteld op 1080p toen ik ging gamen op de samsung full hd en teruggezet op 720p toen ik t ging vergelijken met de hd-ready.
Alleen heb je bij de X360 geen native 1080P games. en wordt het dus alsnog gescaled door de 360.
Maar het boeit ook niet, smaken verschillen. De een wil HD-ready en de ander Full HD.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:07
MarcoC schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:07:
Ik heb net een Samsung LE26R32B gekocht, en ben er erg blij mee, mooi beeld. Ook via VGA.

Alleen één probleempje; via VGA lijkt het wel alsof het beeld niet helemaal vloeiend is. Als ik mijn laptopscherm kloon en ik een filmpje tegelijk op mijn laptop en Samsung-TV zie dan lijkt hij op mijn laptop vloeiender af te spelen. Weet iemand hoe dat komt en of iemand dat probleem wel eens gehad heeft?

Het is een vrij miniem probleem (meestal merk ik het niet), maar ik erger me er soms toch aan. Ik heb wat zitten klooien met timings, maar dat haalt weinig uit.
Hmm, het is niet echt een probleem eigenlijk :P . Allereerst was mijn bron niet geheel vloeiend, en ten tweede is de responstijd van de TV lager dan die van mijn laptop waardoor hij op mijn laptop vloeiender oogt. Ik dacht ik zeg het even, misschien heeft iemand ooit hetzelfde 'probleem' :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwembroek schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 13:50:
[...]

Alleen heb je bij de X360 geen native 1080P games. en wordt het dus alsnog gescaled door de 360.
Maar het boeit ook niet, smaken verschillen. De een wil HD-ready en de ander Full HD.
Ik schijn gelezen te hebben dat Halo 3 wel 1080 P is. Ik ben zelf ook van plan om een Le 40 M 86 B aan te schaffen in combinatie met een xbox360 (elite) en de xbox 360 HD DVD speler addon.

Mijn vraag is of iemand hier zo'n setup heeft en of de HD DVD addon beter beeld geeft via HDMI in de elite als met de component verbinding van een xbox360 premium? En ondersteund de HD DVD addon nu volwaardig 1080 P. Of misschien heeft iemand één linkje ergens naar, want ik google me rot maar kan niks vinden.

De playstation 3 met bluray komt volgend jaar wel als er betere games zijn voor dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 20:21:
Oh die F serie klinkt wel erg lekker hoor. :9
Maar zou je hier nog steeds het "[R] S aanduiding" verhaal bij hebben, of iedere scherm gewoon de top kwaliteit waarvoor je betaal? Als dit scherm geen rare foutjes heeft of kans op een "minder" paneel weet ik welke full HD in dit huis komt dit jaar. :)
Al iets over bekend?
Ik kan helaas nog niet veel info vinden over de F serie op het moment. Zijn er nog goede sites met reviews enzo die julie weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarthDavy schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 11:55:
VOor een Samsung scherm vind ik dit een enorm fout plaatje

[afbeelding]

Gevonden op http://www.redcoon.nl/ind...05/Samsung_LE_40_M_86_B/#
Funny :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 17:13:
[...]
Mijn vraag is of iemand hier zo'n setup heeft en of de HD DVD addon beter beeld geeft via HDMI in de elite als met de component verbinding van een xbox360 premium? En ondersteund de HD DVD addon nu volwaardig 1080 P. Of misschien heeft iemand één linkje ergens naar, want ik google me rot maar kan niks vinden.
http://www.pcadvisor.co.uk/reviews/index.cfm?reviewid=803

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 17:13:
[...]

Ik schijn gelezen te hebben dat Halo 3 wel 1080 P is. Ik ben zelf ook van plan om een Le 40 M 86 B aan te schaffen in combinatie met een xbox360 (elite) en de xbox 360 HD DVD speler addon.

De playstation 3 met bluray komt volgend jaar wel als er betere games zijn voor dat ding.
Denk er maar wel even over na over die addon. Heb hem hier staan, maar als een film veel conversaties bevat word je helemaal debiel van het lawaai dat onze mooie witte doosje produceert.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Laatst online: 12-09 01:24
ik heb nu een week mijn LE37M87 binnen.

beeld ziet er ok uit van tv moet dekn ik wel een nieuwe decoder halen ofzo want het is niet super(Samsung DCB-9401R decoder) dus ik denk dat ik binnekort de samsung DCB-H360 ga kopen ivm met de hdmi aansluiting en volgens reviews een zeer goed beeld

firmware is 2000

de paneel volgens de stikker is [R] A maar het ziet er goed uit geen ghosting zover ik kan zien en de inkijk hoek is zeer groot (zit met de computer zo'n 2 meter pal naast de tv en nog kan ik ziet wat er de tv te zien is)

nu nog die blu-ray/hddvd hybride spelers in prijs zakken :)

misschien is het een optie om een pioneer dv-400v-s dvd speler (1080p upscaling) te kopen tot de blu-ray/hddvd goedkoper worden? of is het mogenlijk om de computer aan de tv aan te sluiten en daarmee videos af te spelen? heeft powerdvd een mogenlijkheid tot upscaling eigenlijk dat zou ook mooi zijn :)

voor nu ben ik behoorlijk tevreden met de TV :)

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:49

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

DapperKonijntje schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 09:52:
Ik ben in het bezit van een LE32R82, maar zowel bij de component input als de VGA krijg ik last van flikkerende horizontale strepen, bij VGA krijg ik ook een dun lijntje wat van boven naar beneden loopt en zich blijft herhalen.

Dit gebeurt enkel als ik mijn Xbox (vga) en Wii (component) aanzet, als het uitstaat is het beeld weer strak.

Het valt het meest op bij een lichtgrijze tint, dan flikkeren ze van licht naar donker.
Bij scart en HDMI heb ik nergens last van.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben en/of evt een oplossing hebben, of kan ik beter even de klantenservice bellen...
Ook ik heb hier last van, echter ik ben nergens in de samsungs topics dit ook tegengekomen. Heeft iemand hier meer van gehoord en zo ja zijn er oplossingen voor of is dit gewoon een bekend probleem van de r8x serie?

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Kan iemand zijn instellingen posten wat het beste beeld/kleur geeft met normaal Analoog tv-signaal?
Mijn is nu van fabriek af maar vind het niet echt knap qua kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
tntkiller schreef op zondag 02 september 2007 @ 13:27:
ik heb nu een week mijn LE37M87 binnen.

beeld ziet er ok uit van tv moet dekn ik wel een nieuwe decoder halen ofzo want het is niet super(Samsung DCB-9401R decoder) dus ik denk dat ik binnekort de samsung DCB-H360 ga kopen ivm met de hdmi aansluiting en volgens reviews een zeer goed beeld

firmware is 2000

de paneel volgens de stikker is [R] A maar het ziet er goed uit geen ghosting zover ik kan zien en de inkijk hoek is zeer groot (zit met de computer zo'n 2 meter pal naast de tv en nog kan ik ziet wat er de tv te zien is)

nu nog die blu-ray/hddvd hybride spelers in prijs zakken :)

misschien is het een optie om een pioneer dv-400v-s dvd speler (1080p upscaling) te kopen tot de blu-ray/hddvd goedkoper worden? of is het mogenlijk om de computer aan de tv aan te sluiten en daarmee videos af te spelen? heeft powerdvd een mogenlijkheid tot upscaling eigenlijk dat zou ook mooi zijn :)

voor nu ben ik behoorlijk tevreden met de TV :)
Ik zou proberen de Tv te ruilen voor een [R] S panel, zet ze maar eens naast elkaar, wedden dat je de S wil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Afbeeldingslocatie: http://aycu20.webshots.com/image/24979/2003447655102745305_th.jpg

Bovenstaand is een foto genomen van zo'n 40cm afstand in het donker.
Het betreft de DVD versie van LOTR met zwarte balken boven en onder.

Voor de volledige versie:
http://aycu20.webshots.co...003447655102745305_rs.jpg

Om een indicatie te geven van het zwart niveau :)
Ik heb hem nu wat afgesteld qua kleuren en vind hem tot nu toe met dvd's rete strak staan, echter analoog TV vind ik het rood en het wit wat te dominant maar krijg het niet echt weg. (ik heb nog analoog)

[ Voor 24% gewijzigd door GeeMoney op 03-09-2007 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
wimpie007 schreef op maandag 03 september 2007 @ 01:57:
[...]

Ik zou proberen de Tv te ruilen voor een [R] S panel, zet ze maar eens naast elkaar, wedden dat je de S wil!
mm das moeilijk hoe krijg ik een S en A paneel naast elkaar, ik heb hem nu 7 dagen dus kan hem nog retour zenden als het moet

wat is het verschil van de panelen? iemand die wel de S en A paneel naast elkaar heeft gezien..

ik vind het zo al raar dat samsung dit doet als je een lcd koop mag je toch wel verwachten dat je altijd hetzelfde paneel krijg?

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tntkiller schreef op maandag 03 september 2007 @ 09:41:
[...]

mm das moeilijk hoe krijg ik een S en A paneel naast elkaar, ik heb hem nu 7 dagen dus kan hem nog retour zenden als het moet

wat is het verschil van de panelen? iemand die wel de S en A paneel naast elkaar heeft gezien..

ik vind het zo al raar dat samsung dit doet als je een lcd koop mag je toch wel verwachten dat je altijd hetzelfde paneel krijg?
Ik heb dus precies hetzelfde idee hierover, belachelijk dat dit zo werkt.
En ik vraag me nog steeds af ofdat dit bij de nieuwe F (86) serie ook het geval is, maar waarschijnlijk weet niemand dit nog.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2007 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 17:23
wimpie007 schreef op maandag 03 september 2007 @ 01:57:
[...]

Ik zou zeggen als de TV goed is en je tevreden bent lekker zo laten. Denk zelf dat je beter een A met FW > 2000 en een P8 board kan hebben als een S panel met banding...

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Laatst online: 21-05 15:39
Ik heb nu al ruim een jaar de samsung LE32M51 LCD televisie.
Een prachtige beeld, alleen ik heb de laatste tijd steeds vaker last van vastlopers.
Klinkt vreemd een tv die vast loopt. Het euvel gebeurt altijd nadat ik teletekst wil oproepen. Ik zie vervolgens de bovenste regel van teletekst verschijnen die zeer langzaam uitfade naar volledig zwart.
De TV reageert hierna op geen enkel commando. Dat wil zeggen zowel op de AB als op de TV direct.
De enige manier is om de stroom er uit te trekken.

Iemand hier ervaring meer? En is dit een situatie waarbij ik bij de fabrikant aan moet kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
HoefMeistert schreef op maandag 03 september 2007 @ 10:05:
[...]

Ik zou zeggen als de TV goed is en je tevreden bent lekker zo laten. Denk zelf dat je beter een A met FW > 2000 en een P8 board kan hebben als een S panel met banding...
ja ik heb net ff de AVforums bezocht(en 500+ pagina's door lopen spitten :P )

er wordt wel wat over geschreven maar ook niet zoveel dat het een huge issue is

vooral met de nieuwe batches van p7/p8 (ik heb p7 met firmware 2000) zeggens ze dat het verschil met de S en A paneel verwaarloosbaar is(soms vinden de ze de A paneel beter)

ik heb zo te zien geen ghosting/clouding kleuren zijn goed en geen dode/luie pixels en de inkijk hoek is ook super.

dus misschien wel beter om het zo te laten.

nog een ander vraagje hier

firmware updaten moet dat ik Nederland altijd via een monteur gaan? er is wel een optie om zoals ik lees dat updaten via de kabel gaat maar als ik het zo lees is dat niet mogenlijk in nederland maar alleen in sommige landen.

[ Voor 16% gewijzigd door tntkiller op 03-09-2007 10:23 ]

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tntkiller schreef op maandag 03 september 2007 @ 10:18:
[...]

vooral met de nieuwe batches van p7/p8 (ik heb p7) zeggens ze dat het verschil met de S en A paneel verwaarloosbaar is(soms vinden de ze de A paneel beter)

ik heb zo te zien geen ghosting/clouding kleuren zijn goed en geen dode/luie pixels

O zal het hele S A verhaal onderhand niet meer zo van toepassing zijn dan? Zou ik wel blij mee zijn, dan kan ik tenminste voor de nieuwe F serie gaan zonder zorgen te maken over het paneel.
Iemand al de LE40F86 ergens te koop zien staan.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twixie schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:39:
[...]
Allemaal goed en wel ....... mmmm mmmm ....

Maar over gaan naar de high-definition era is nu eenmaal geen goedkope grap. Wanneer je alleen maar geld hebt om een HD-TV te kopen, en geen geld op iets aan te schaffen wat als High-Def bron kan dienen, dan kan je net zo goed er niet aan beginnen. Spaar dan nog een tijdje door is mijn advies. En nee, dat argument wordt niet onderuitgehaald doordat de "TV het signaal wel upscaled", de upscalers in de TV's zijn van erg matige kwaliteit, dus daarmee ben je niet geholpen (TV's met goede upscalers zijn meteen een heel stuk duurder dan de Samsungs waar wij het over hebben).

En dan heb ik het alleen nog maar gehad over High-definition beeld; In de High-def era zijn er ook nog nieuwe HD audio-formaten ....

Kortom: Overschakelen op HD is een dure grap, ik ben er niet voor niets al een paar jaar (!) voor aan het orienteren, voorbereiden en (met name) sparen !

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2007 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
  • Laatst online: 06-09 09:40
interessante link.. '' Samsung annonceringen op IFA Berlijn'' http://www.hdtvnieuws.nl/...nceringen-op-ifa-berlijn/

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelmo schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 17:13:
Wat zijn baas hem vertelde heeft hij ook aan mij uitgelegd, en dat was 't volgende:

Deze range van tvs (ik heb een LE46N87BD), dus alle formaten, de N en M versies etc, zijn fout geproduceerd. Althans, fout ontworpen, en daardoor foutief in elkaar gezet.
Toen de monteur namelijk mijn achterkap er weer op wilde schroeven vergat hij de bescherming van de voeding. Hij verklaarde dit door 't feit dat er normaliter bij alle lcd tv's (ook andere merken) geen bescherming om een voeding zit. Dit had een rede: Samsung heeft de achterkant van de deze tv ranges fout ontworpen, en de voeding veel te dicht bij het moederbord geplaatst. Dit hebben ze geprobeerd op te lossen met 't "schild" rond de voeding, maar dit is niet afdoende.
Hij zei dat als je de voeding of moederbord maar een centimetertje verder weg zou plaatsen, je al een veel beter beeld zou hebben.

Verder zei hij dat 90% van de personen in nederland dit probleem hebben, maar dat niet iedereen het ziet. Het probleem was in ieder geval erg bekend bij hen.

Ik moet nu een maand wachten tot ze me van Selectro bellen, als samsung een oplossing heeft.
Als ik over een maand niet gebeld ben, moest ik maar weer gewoon samsung bellen en een oplossing eisen. Hij wist dat ze een nieuwe range uit gingen geven, en hij hinte in die richting dat ik dan maar zo'n tv moest krijgen als vervanging. Hij was in ieder geval allerminst te spreken over de apparaten, en m'n beeldkwaliteit.

ik kan nu niets anders doen dan wachten, wachten en nog eens wachten. Een maand vind ik lang, zeker voor een peperdure 2000,- TV. Wat mij betreft is samsung hier de boot mee ingegaan en ik ga in ieder geval niet zonder slag of stoot neer ;)
Ik heb nu precies dezelfde ervaring. Ook ik zit al sinds juni samsung te stalken wat er nu aan de hand is. Uiteindelijk zelf weer eens selectro gebeld vandaag. Kreeg daar de "hoofdmonteur" aan de telefoon. Hij bevestigde bovenstaand verhaal. De voeding ligt inderdaad te dichtbij het mainboard en geeft storting op de scart.
Er is nog steeds geen oplossing voor. Erg slecht!! Ik snap ook niet waarom die voeding in het toestel zit. Eenvoudiger was geweest een snoer in de tv, dan pas de voeding voor op de grond en vanuit daar een snoer naar stopcontact. De meeste spelcomputers en computer schermen worden ook zo gemaakt. Maar ja...
Ik heb in iedergeval weer samsung gemaild dat ik nu wel eens antwoord wil op mijn vraag naar compensatie in de vorm van een samsung HD decoder die via HDMI loopt of een andere werkende oplossing. Zal wel weer antwoord krijgen dat ik nog maar even rustig moet afwachten.....

Hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het inderdaad zo dat ze de 37" maat gaan laten vallen, want ze schrijven er niets over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbids
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 16:24
O zal het hele S A verhaal onderhand niet meer zo van toepassing zijn dan? Zou ik wel blij mee zijn, dan kan ik tenminste voor de nieuwe F serie gaan zonder zorgen te maken over het paneel.
Iemand al de LE40F86 ergens te koop zien staan.?
Bij Komplett.nl krijgen ze er vanaf 21-09-2007 een stuk of wat (gewoon googlen en je vind wel wat winkels die die LE40F86BD verkopen)

Limbids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een LE37M86 gekocht.
Bij bekijken van DVD heb ik veel last van motion blur (of hoe het ook mag heten). Vooral gezichten worden wazig en streperig, ze misvormen gewoon. Moederbord is vervangen maar probleem blijft.
Selctro stelt dat dit wellicht binnen de specificaties valt en als dat zo is ik opdraai voor de voorrijkosten...hij is fijn. Heb met mijn DVD speler het op een Sony Bravia geprobeerd en daar is het aanmerkelijk minder.
Dacht een top TV is huis te hebben gehaald maar vooralsnog irriteert dat ding me.

Iemand een idee of mening hierover???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 10:14:
Heb een LE37M86 gekocht.
Bij bekijken van DVD heb ik veel last van motion blur (of hoe het ook mag heten). Vooral gezichten worden wazig en streperig, ze misvormen gewoon. Moederbord is vervangen maar probleem blijft.
Selctro stelt dat dit wellicht binnen de specificaties valt en als dat zo is ik opdraai voor de voorrijkosten...hij is fijn. Heb met mijn DVD speler het op een Sony Bravia geprobeerd en daar is het aanmerkelijk minder.
Dacht een top TV is huis te hebben gehaald maar vooralsnog irriteert dat ding me.

Iemand een idee of mening hierover???
Ik heb de 40" variant maar heb absoluut geen last van motion blur of wazige vegen etc.
Hoort absoluut niet met deze tv!
Heb je de optie MoviePlus in het menu wel uitstaan? Deze geeft bij mij wel na-ijlende effecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Laatst online: 12:41
Heb mijn LE40M87B nu een tijdje staan, en flink vaak aan laten staan na het vervangen van de printplaat.

Ik moet zeggen dat de motion blur grotendeels weg is en de clouding is ook een stuk minder. Ghosting is minimaal en komt alleen voor bij oudere tv programmas gek genoeg.

Goed voorbeeld is bij voetbal wedstrijden. Bij snelle bewegingen van de camera van links naar rechts, werd de middellijn 5 a 6 x zo breed. Nu blijft de middellijn gewoon 1 lijn zonder vervorming.

Misschien dat het aan de instellingen ligt die ik heb toegepast. Indien gewenst zal ik die wel posten.

[ Voor 4% gewijzigd door Dikkie op 04-09-2007 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeeMonkey,

Snelle reply..dank.

Ja de MoviePlus heb ik uitstaan. Bord en firmware zijn de nieuwste. Ben gisteren bij de zaak geweest waar ik de TV heb gekocht met m'n eigen DVD speler en DVD's. Aangesloten op exact hetzelfde model en wat dacht je...net zoveel last als m'n eigen TV. Om probleem met mijn DVD speler uit te sluiten de film op een ander DVD speler afgedraaid. Nog steeds even erg. Verkoper stond met open mond te kijken, wist niet wat die zag.
Gek genoeg valt het mij vooral op bij gezichten. Als iemand het beeld inloopt lijkt het wel of de vellen los hangen op het gezicht. Ziet er echt niet uit.

Maar ja, nu de oplossing van dit probleem nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 11:01:
GeeMonkey,

Snelle reply..dank.

Ja de MoviePlus heb ik uitstaan. Bord en firmware zijn de nieuwste. Ben gisteren bij de zaak geweest waar ik de TV heb gekocht met m'n eigen DVD speler en DVD's. Aangesloten op exact hetzelfde model en wat dacht je...net zoveel last als m'n eigen TV. Om probleem met mijn DVD speler uit te sluiten de film op een ander DVD speler afgedraaid. Nog steeds even erg. Verkoper stond met open mond te kijken, wist niet wat die zag.
Gek genoeg valt het mij vooral op bij gezichten. Als iemand het beeld inloopt lijkt het wel of de vellen los hangen op het gezicht. Ziet er echt niet uit.

Maar ja, nu de oplossing van dit probleem nog.
Hmz als ik je probleem zo hoorde dacht ik gelijk aan Movieplus uit, en de bug die ervoor zorgt dat het in het menu uitstaat terwijl deze stiekem toch actief is. Dit is met FW versie 2000 opgelost en jij geeft aan de nieuwste firmware te hebben, dat is trouwens 2002 dus dat kan het niet zijn. Als je een oudere FW hebt dan zou dit het kunnen zijnn. Dus ff movieplus aan en weer uitzetten ook al staat dit in het menu al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimpie007.

Dank je, ga ik proberen. Koppel het zo terug.
Overigens is mijn FW versie 2000 en bord 1011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 11:37:
wimpie007.

Dank je, ga ik proberen. Koppel het zo terug.
Overigens is mijn FW versie 2000 en bord 1011.
Net geprobeerd...probleem blijft hetzefde.

Heeft iemand Band of Brothers in huis. Bij aflevering 2 op 44:40 en verder. Bij mij smeert de camouflage op de gezichten uit, ijlt na lijkt het wel. Ziet er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Limbids schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 08:05:
[...]

Bij Komplett.nl krijgen ze er vanaf 21-09-2007 een stuk of wat (gewoon googlen en je vind wel wat winkels die die LE40F86BD verkopen)
Zo die zijn goedkoop daar, betrouwbare zaak? Ervaring met bestellen daar etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tntkiller schreef op maandag 03 september 2007 @ 09:41:
[...]

:( :( :( Er word onrust gezaaid!!!!
je hoeft je scherm niet te ruilen hoor!!!
ik ben lid van de av forums. en de kwestie over de schermen ging over de 7 series.
VERDER was het probleem scherm niet het A paneel, MAAR het C(mo) paneel.
Het paneel dat jij hebt (A) werd zelfs als beter beschouwd dan een S scherm. Ook de pixels hadden de zelfde vorm als de S schermen.
Maar voor deze 8 serie schermen zijn de problemen met de CMO schermen opgelost, en zijn zowel de A als S schermen van de zelfde qualiteit.
(nog effe kort het probleem van de CMO scherm uitleggen. 1) ze hadden een andere pixelvorm waardoor beeld minder scherp werd weergegeven 2) van te grote kijkhoeken werd het scherm paarsig ( je weet wel, wat vroeger al dat soort tft schermen ook hadden.) Dit probleem bestaat dus helemaal niet meer.

@wimpie : geen onrust zaaien!! ;)

@tnt : gewoon houden dat scherm dus! ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 12:36:
[...]

ik ben lid van de av forums. en de kwestie over de schermen ging over de 7 series.
Het paneel dat jij hebt (A) werd zelfs als beter beschouwd dan een S scherm. Ook de pixels hadden de zelfde vorm als de S schermen.
Maar voor deze 8 serie schermen zijn de problemen met de CMO schermen opgelost, en zijn zowel de A als S schermen van de zelfde qualiteit.
(nog effe kort het probleem van de CMO scherm uitleggen. 1) ze hadden een andere pixelvorm waardoor beeld minder scherp werd weergegeven 2) van te grote kijkhoeken werd het scherm paarsig ( je weet wel, wat vroeger al dat soort tft schermen ook hadden.) Dit probleem bestaat dus helemaal niet meer.

@wimpie : geen onrust zaaien!!

had ik al een update van gedaan in een vervolg post :P
tntkiller schreef op maandag 03 september 2007 @ 10:18:
[...]

vooral met de nieuwe batches van p7/p8 (ik heb p7 met firmware 2000) zeggens ze dat het verschil met de S en A paneel verwaarloosbaar is(soms vinden de ze de A paneel beter)

ik heb zo te zien geen ghosting/clouding kleuren zijn goed en geen dode/luie pixels en de inkijk hoek is ook super.

nog een ander vraagje hier

firmware updaten moet dat ik Nederland altijd via een monteur gaan? er is wel een optie om zoals ik lees dat updaten via de kabel gaat maar als ik het zo lees is dat niet mogenlijk in nederland maar alleen in sommige landen.

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ah duidelijkheid. :) thnx!

Weet jij trouwens ook hoe het zit met die "fout" ontworpen voeding. (te dicht op moederbord gezet waardoor een beschermkapje word gebruikt) Is dit helemaal opgelost bij de F serie?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
  • Laatst online: 22-01 21:17
heb sinds gisteren m'n LE40M86BD, [A] en gelijk bezig geweest met de scart aansluiting, maar ik kan geen banding ontdekken. dit zijn verticale strepen toch? geprobeert met ps2 dvd op scart, en op composite, en me wii op scart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 07:56
http://img529.imageshack.us/my.php?image=8696bn9.jpg

ik vind je dat je hier wel goed het verschil ziet tussen de F86 en de F96 (LED).
Of kan dat ook met instellingen te maken hebben?

Het lijkt ook alsof de F86 overscan heeft (kijk maar de ballonen in de rechterbovenhoek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil deze week een LCD TV kopen voor op mijn kamer, zit erg te denken aan de SAMSUNG LE26R81, ongeveer 650 euro. Ik wil de TV voornamelijk voor de 360 en DVD's gebruiken, is dit een goede keuze? (budget zit tegen de 800 euro aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 22:54
Starks223 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 15:20:
http://img529.imageshack.us/my.php?image=8696bn9.jpg

ik vind je dat je hier wel goed het verschil ziet tussen de F86 en de F96 (LED).
Of kan dat ook met instellingen te maken hebben?

Het lijkt ook alsof de F86 overscan heeft (kijk maar de ballonen in de rechterbovenhoek)
Edit : NVM

vind wel die 52Inch het Uitrekt als je ze vergelijkt

[ Voor 16% gewijzigd door Mektheb op 04-09-2007 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 07:56
Mektheb schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 16:02:
[...]

Edit : NVM

vind wel die 52Inch het Uitrekt als je ze vergelijkt
waar zie je dat aan?

ik vind de LED wel scherper (vergelijk het onderste raam) en meer detail (vergelijk de groene letter of ballon links onder) hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DARKLORD schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 14:28:
heb sinds gisteren m'n LE40M86BD, [A] en gelijk bezig geweest met de scart aansluiting, maar ik kan geen banding ontdekken. dit zijn verticale strepen toch? geprobeert met ps2 dvd op scart, en op composite, en me wii op scart.
Banding is volgens mij horizontaal.... Je kunt het het beste zien in donkere scenes of anders je beeld even op pauze zetten. De strepen lopen/golven dan gewoon door.

Ben benieuwd! laat het even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 22:54
Starks223 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 16:18:
[...]

waar zie je dat aan?

ik vind de LED wel scherper (vergelijk het onderste raam) en meer detail (vergelijk de groene letter of ballon links onder) hebben.
Aan het Gebouw , en aan de groene circkel naast het gebouw is totaal anders , of het moet een andere shot zijn maar dat lijkt me niet logisch als vergelijking vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longzeh12
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-03 12:03
Ook bij mij is de monteur langs geweest voor de banding probleem (37m86).

Nieuwe moederbord erop fw 2000 en toch bleven de golfen. De technicus zoals ze dat noemen wilde weg gaan en vertelde dat hij er niet meer aan kon doen.

Hierop deed ik alsof ik boos werd. Toen heeft ie gebled met zijn chef en die gaf aan de tv mee te nemen. Nu zit ik zonder mijn tv.

Hopen dat ze hem nu wel maken. Ik heb nog geprobeerd een nieuwe panal te laten bestellen, maar dit is niet gelukt.....

Wellicht met vervolg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Longzeh12 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 17:52:
Ook bij mij is de monteur langs geweest voor de banding probleem (37m86).

Nieuwe moederbord erop fw 2000 en toch bleven de golfen. De technicus zoals ze dat noemen wilde weg gaan en vertelde dat hij er niet meer aan kon doen.

Hierop deed ik alsof ik boos werd. Toen heeft ie gebled met zijn chef en die gaf aan de tv mee te nemen. Nu zit ik zonder mijn tv.

Hopen dat ze hem nu wel maken. Ik heb nog geprobeerd een nieuwe panal te laten bestellen, maar dit is niet gelukt.....

Wellicht met vervolg...
Dit haal ik van de Samsung site:

Same Day Service
Indien een product van Samsung binnen de garantietermijn een defect vertoont, belt u op werkdagen vóór 10:00 uur het Samsung Service & Informatie Centrum 0900 20 20 088. Een professionele technicus komt dan diezelfde werkdag nog bij u thuis om het defecte toestel te repareren. In het geval dat een TV niet ter plaatsen te repareren is, krijgt u tijdelijk een toestel ter vervanging.

De Same Day Service geldt voor de volgende producten:
LCD TV’s vanaf 26 inch
Plasma TV’s
Koelkasten
Wasmachines
Inbouw (koelkasten, magnetrons, ovens)

Niet dus?

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longzeh12
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-03 12:03
same day service was bij mij dat ze op de dag dat ik ze belde er waren.
Toen bestelde hij een onderdeel waar ik een maand op heb gewacht.

Leentoestel had de technicus niet dus ik had pech.
Ik ben dus niet tevreden over de service van selektro maar jah sommige mensen denker er anders over. De monteur had ook een instelling van, je moederbord is vervangen als je problemen houdt heb je pech

edit: vandaag gebeld met selectro, meer infoirmatie dan: de technicus is bezig met uw toestel ik weet niet hoe lang het kan duren kwam er niet uit.
Leek wel een cassetebandje dat werd herhaald.

[ Voor 20% gewijzigd door Longzeh12 op 05-09-2007 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 2 maanden de Samsung LE23R82B, en dat bevalt goed, maar er zijn
een paar kleine ergernissen die ik met de handleiding en Google nog niet
opgelost heb. Ten eerste de zapvertraging, die is irritant lang. Elders kwam ik een tip over het service menu tegen waar je dat kunt wijzigen,maar dat had betrekking op een ander model en met deze lukt dat niet. Ik kan wel in het service menu komen.
Verder komt bij het zappen de kanaalinfo linksboven veel te lang in beeld naar mijn
smaak, ik zou die het liefst niet zien. Ook verschijnt bij ieder kanaal onderin zenderinfo in teletekstletters, ook hier weer hinderlijk lang en voor mij overbodig. Weet iemand hoe deze zaken te veranderen zijn (service menu?), of een link die meer info hierover geeft?

Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de LE40M86BD nou al een tijdje in huis. Echt een topscherm, vooral in combinatie met de Xbox360. Bij heel lang spelen zie ik linksboven en rechts onderin wat lichte vlekken ontstaan. Er is een monteur voor langs geweest maar dit schijnt normaal te zijn (backlight). Hij zij dat ik door middel van instellingen nog eea kon verbeteren. Hebben andere mensen dit ook? Welke instellingen zou ik eventueel aan kunnen passen?

Alvast bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb een 37M86BD onderweg. Ik begreep dat er een label op het toestel zit waarop je het type paneel kunt aflezen. Weet iemand mischien of je het type paneel ook op de doos waarin de TV verpakt zit kunt aflezen? Dan kan ik hem meteen retour sturen zonder voor ontvangst te tekenen mocht ik het verkeerde paneel toegeschoven krijgen.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ari3 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 13:49:
Ik heb een 37M86BD onderweg. Ik begreep dat er een label op het toestel zit waarop je het type paneel kunt aflezen. Weet iemand mischien of je het type paneel ook op de doos waarin de TV verpakt zit kunt aflezen? Dan kan ik hem meteen retour sturen zonder voor ontvangst te tekenen mocht ik het verkeerde paneel toegeschoven krijgen.
Hoe bedoel je dat, een paneel die geen strepen veroorzaakt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 13:59:
[...]
Hoe bedoel je dat, een paneel die geen strepen veroorzaakt ofzo?
Nee, ik bedoel het type (S-PVA) en fabrikant van het paneel. Samsung fabriceert ook toestellen met panelen van andere fabrikanten die kwalitatief slechter zijn dan hun eigen panelen met betrekking tot kleurweergave en inkijkhoek.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 05:30
ari3 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 14:08:
[...]
Nee, ik bedoel het type (S-PVA) en fabrikant van het paneel. Samsung fabriceert ook toestellen met panelen van andere fabrikanten die kwalitatief slechter zijn dan hun eigen panelen met betrekking tot kleurweergave en inkijkhoek.
Lees dit stukje eens, dat valt dus wel mee met die panelen.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze email ontving ik vandaag retour op mijn laatste vraag hoe het nu staat met de oplossing voor mijn (het) banding probleem.

Waar ik wel om moest lachen is het alluminiumfolie deel. De storing zit niet in de kabels maar in de scartsockets op het moederbord die worden gestoord door de voeding die te dichtbij zit.

Ik denk dat ik het nog 2 weken geef en dan de samsung de deur uitdoe. Het is heel eenvoudig... ze moeten een hdmi decoder opsturen, gratis od met fikse korting.

Ik heb er "de kracht" niet meer voor >:)

Geachte heer Vrolijk,

Het spijt mij zeer maar er is helaas nog geen oplossing.

Hetduurt zo lang omdat het probleem in tweeën gesplitst is. Het technischeprobleem wordt behandeld door de ontwerpers van de TV en uw klacht wordt behandeld door het hoofdkantoor.

Omdat in eerste instantie niet duidelijk was waar het probleem lag, is er eerst contact opgenomen met het reparatiecentrum.
Zij hebben de situatie uitgelegd met de melding dat het probleem bekend is maar dat de ontwerpers nog geen oplossing hiervoorhebben.
Het hoofdkantoor is nu aan het uitzoeken hoe dit probleem opgelost kan worden voor u zonder te wachten op de ontwerpers. Helaas gaat hier enige tijd over heen omdat het via verschillende kanalen gaat en er niet iemand is die zonder onderzoek gelijk een beslissing kan nemen.

Ik begrijp dat zit buitengewoon vervelend voor u is aangezien u al zo lang moet wachten. Maar helaas kan ik hier niets aan veranderen.
Het enige dat ik u kan adviseren is om zolang de scart-kabels dusdanig te issoleren dat ze niet de TV kunnen storen. U zou dit bijvoorbeeld met alluminiumfolie kunnen proberen.

Wij vergeten u niet en er wordt hard aan uw zaak gewerkt maar helaas is deze zaak dusdanig ingewikkeld dat er geen snelle oplossing mogelijk is.
Zodra ik meer weet, laat ik u dit gelijk weten.

Met vriendelijke groet,

........................(naam even verwijderd)
Samsung Electronicss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Kreeg je deze brief serieus?

Staat vol met spelfouten zoals issoleren en Samsung Electronicss :P

Ook vind ik het knap dat ze kennelijk verwachten dat je je TV ff openschroefd of er Alu folie tussen te doen.

Tevens ruik ik een zaak voor Kassa a la Xbox360 problematiek.

is gewoon een produuctiefout die in deze TV zit, ben blij dat ik em de deur uit heb gedaan.(Zat nog binnen de 7 dagen termijn)

[ Voor 31% gewijzigd door wimpie007 op 05-09-2007 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
  • Laatst online: 22-01 21:17
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 16:42:
[...]

Banding is volgens mij horizontaal.... Je kunt het het beste zien in donkere scenes of anders je beeld even op pauze zetten. De strepen lopen/golven dan gewoon door.

Ben benieuwd! laat het even weten.
Was mis met horizontaal en verticaal :) maar belangrijk is dat ik geen strepen zie. ik ga vanavond nog maar eens goed testen. met alle verschillende aansluitingen.

hoe kom je erachter wat je firmware is? ben namelijk wel in het service menu gekomen. me tv is een LE40M86BD

T-TLPPEUMD-2000
T-BDPMPEUS-1004
BORD2-CALLA-TR-1011

dit stond er in het menu'tje. is de firmware dan 2000 of 1004?
ook kon ik niet vinden hoe het zappen sneller kan. stond nergens in het menu.

• tntkiller
DARKLORD schreef op woensdag 05 september 2007 @ 16:36:
[...]

Was mis met horizontaal en verticaal :) maar belangrijk is dat ik geen strepen zie. ik ga vanavond nog maar eens goed testen. met alle verschillende aansluitingen.

hoe kom je erachter wat je firmware is? ben namelijk wel in het service menu gekomen. me tv is een LE40M86BD

T-TLPPEUMD-2000
T-BDPMPEUS-1004
BORD2-CALLA-TR-1011

dit stond er in het menu'tje. is de firmware dan 2000 of 1004?
ook kon ik niet vinden hoe het zappen sneller kan. stond nergens in het menu.
Q. How do I tell my firmware version?
A. NOTE: Going into the service mode will reset all your picture settings, make a note of them before doing this. Put TV on standby, then press info, menu, mute, power. Below the menu options are 5 lines, the last 4 digits of the first line are your firmware version.

2000 zo te zien (en had ik gelezen dat 2002 of 2004 al gezien is)

dus vraag ik me af, ook al heb je een firrmware update optie werkt die niet in nederland toch?? hier moet het door een service medewerker gedaan worden.... correct me if im wrong :P

Iseci

Verwijderd

Heya. Mijn Samsung LE23R32B wil niet hoger dan 1200×668 gaan.
- Ik heb mijn pc erop aangesloten d.m.v. een HMDI-kabel en met een 7600GS AGP, en bij de HDTV-configuratie de 720p gekozen.
-Als ik vervolgens de resolutie 1280×720 kies worden de buitenste stukken buiten beeld gebracht.
- Ik kan niet eens de juiste aanbevolen resolutie (1366×768) vinden op mn pc.
- Als ik hoger wil gaan dan 1280×720 gaat het beeld flikkeren alsof dee vernieuwingsfrequentie veel te laag is.
- En als laatste: Ik heb nu Windows XP PRO SP2 erop en ik moet zeggen dat de letters en de pictogrammen aardig blokkerig zijn, i.p.v. gewoon iedere pixel te gebruiken. (zie screen)
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk14/-182091.html
Kan iemand mij uit de brand helpen ik heb echt kapotveel lopen zoeken.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 01:28:
Heya. Mijn Samsung LE23R32B wil niet hoger dan 1200×668 gaan.
- Ik heb mijn pc erop aangesloten d.m.v. een HMDI-kabel en met een 7600GS AGP, en bij de HDTV-configuratie de 720p gekozen.
-Als ik vervolgens de resolutie 1280×720 kies worden de buitenste stukken buiten beeld gebracht.
- Ik kan niet eens de juiste aanbevolen resolutie (1366×768) vinden op mn pc.
- Als ik hoger wil gaan dan 1280×720 gaat het beeld flikkeren alsof dee vernieuwingsfrequentie veel te laag is.
- En als laatste: Ik heb nu Windows XP PRO SP2 erop en ik moet zeggen dat de letters en de pictogrammen aardig blokkerig zijn, i.p.v. gewoon iedere pixel te gebruiken. (zie screen)
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk14/-182091.html
Kan iemand mij uit de brand helpen ik heb echt kapotveel lopen zoeken.
Je moet de VGA aansluiting gebruiken, en eventueel met powerstrip de resolutie 1360x768 toevoegen. HDMI wordt afgeraden voor PC weergave (staat zelfs in de manual).

Nederlands is makkelijker als je denkt

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 05:30
SeatRider schreef op donderdag 06 september 2007 @ 08:40:
[...]

Je moet de VGA aansluiting gebruiken, en eventueel met powerstrip de resolutie 1360x768 toevoegen. HDMI wordt afgeraden voor PC weergave (staat zelfs in de manual).
Met HDMI moet ie het ook gewoon doen. Bij mij werkt dat prima. Zorg dat je de nieuwste drivers van je videokaart hebt. Mijn videokaart herkent dan gelijk de Samsung TV. Dan resolutie 1360x768 instellen.
Die moet er gewoon tussen staan en anders met powerstrip toevoegen.
Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.