Hallo iedereen, daar was ik weer
Ik heb inmiddels de reparateur over de vloer gehad, en de reacties hier gelezen van robbie de robot etc.
Wat mij direct opvalt is de info die daadwerkelijk bij de klant (ons) terecht komt...
De monteur die vandaag was, was vriendelijk, maar probeerde geen info achter te houden. Hij meldde alles direct, en vond 't ook lomp van samsung en vond dat ze 't snel op moesten lossen. Geen slaafje van Samsung dus.
Mijn verhaal van vandaag:
Andere monteur dan eerst, maar wel met nieuwe voeding onder zijn arm.
Na een berg schroefjes er uit gehaald te hebben, voeding verwisselt, schroefjes er weer in, de tv weer aangezet, en wat denk je... Banding is (natuurlijk) niet verdwenen
Hij heeft zijn baas gebeld voor verdere instructies en die heeft hem 't probleem uitgelegd.
Wat zijn baas hem vertelde heeft hij ook aan mij uitgelegd, en dat was 't volgende:
Deze range van tvs (ik heb een LE46N87BD), dus alle formaten, de N en M versies etc, zijn fout geproduceerd. Althans, fout ontworpen, en daardoor foutief in elkaar gezet.
Toen de monteur namelijk mijn achterkap er weer op wilde schroeven vergat hij de bescherming van de voeding. Hij verklaarde dit door 't feit dat er normaliter bij alle lcd tv's (ook andere merken) geen bescherming om een voeding zit. Dit had een rede: Samsung heeft de achterkant van de deze tv ranges fout ontworpen, en de voeding veel te dicht bij het moederbord geplaatst. Dit hebben ze geprobeerd op te lossen met 't "schild" rond de voeding, maar dit is niet afdoende.
Hij zei dat als je de voeding of moederbord maar een centimetertje verder weg zou plaatsen, je al een veel beter beeld zou hebben.
Verder zei hij dat 90% van de personen in nederland dit probleem hebben, maar dat niet iedereen het ziet. Het probleem was in ieder geval erg bekend bij hen.
Ik moet nu een maand wachten tot ze me van Selectro bellen, als samsung een oplossing heeft.
Als ik over een maand niet gebeld ben, moest ik maar weer gewoon samsung bellen en een oplossing eisen. Hij wist dat ze een nieuwe range uit gingen geven, en hij hinte in die richting dat ik dan maar zo'n tv moest krijgen als vervanging. Hij was in ieder geval allerminst te spreken over de apparaten, en m'n beeldkwaliteit.
ik kan nu niets anders doen dan wachten, wachten en nog eens wachten. Een maand vind ik lang, zeker voor een peperdure 2000,- TV. Wat mij betreft is samsung hier de boot mee ingegaan en ik ga in ieder geval niet zonder slag of stoot neer
nog even kort:
Nogmaals een + puntje voor selectro. Wederom keurig geholpen, monteur had verstand van zaken, was aardig en probeerde me echt te helpen. Ook het ontbreken van de pro-samsung attitude deed mij goed