[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 7

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste
Acties:
  • 49.411 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelmo schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 16:03:
Monteur is net 5 minuten weg, mijn verhaal :) (pas op, lang! maar wel nuttig!)

Eerste puntje van aandacht: ookal zijn mensen hier op't forum niet dol op de service van die selectro (?) lui, ik heb de laatste tijd heel wat mannetjes over de vloer gehad, met het betrekken van m'n nieuwe woning, en wat een verademing was deze techneut ! Dingen als je netjes voorstellen begint al goed :)

(kort mijn problemen: Erge banding of horizontale golfjes door m'n scherm, die van boven naar beneden en andersom liepen, zie voorgaande posts)

ik zal niet heel de 2 uur die hij hier was uitleggen, maar de belangrijke dingen op 'n rijtje zetten :)

- Monteur wist na 10 minuten 90% zeker dat 't niet aan m'n tv lag, maar aan iets externs. Maar hij zei meteen "zo kan je ook niet tv kijken" dus ging voor mij opzoek wat 't dan wel was. Top service noem ik dat!

- Na geklooit te hebben met m'n digi-tv kasje van Casema, en xbox er ook nog een aparte dvd speler bij gehaald en via scart aangesloten. Alles wat op scart werd aangesloten had die problemen. xbox via component niet

- Belangrijk Een scart signaal/kabel kan zowel RGB als CVBS (?) voeren. Scart 1 van mijn tv was gebouwd op RGB, scart 2 op dat CVBS signaal oid. Dit betekend dus, probeer je spullen altijd op al je scart poorten :) en probeer een ander uitgaand signaal op je apparaat! (benodigd volgens mij wel scartkabel waar alle pinnetjes op zitten, niet van die dingen waar er maar een aantal opzitten)

- Belangrijk Omdat een scart signaal/kabel kan zowel RGB als CVBS (?) voeren. Heb je last van banding, probeer je uitvoerapparaat (bijv, dvd speler via scart, of digi-tv kastje) eens op iets anders te zetten dan RGB uitvoer (CVBS in mijn geval). Dit verhielp op scart poort 2 de klachten, omdat die ook gemaakt was voor CVBS wist de monteur te vertellen, maar op RGB naar scart 1, waar deze gemaakt voor was, bleef het probleem zich voordoen.

- Ik, na dit topic gelezen te hebben, begon natuurlijk over de firmware. Hij zei, en ik geloofde hem eerlijk gezegd wel een beetje, dat simpelweg nieuwe firmware waar iedereen om roept, vaak niets uithaalt, en dat mensen vaak niet genoeg hier vanaf weten maar toch roepen dat ze nieuwe firmware willen.

- Na nog wat gestoei met kabels, andere apparaten, en zijn eigen setje scartkabels etc. bleef 't probleem zich voordoen. Toen begon het schroeven ! hij had uit voorzorg een nieuw moederbord bij zich voor mijn model (netjes!). Die er in geschroeft. Op dit moederbord zat overigens een sticker, waarop stond dat deze eind juni was gemaakt, ver na dat de nieuwste software was ontwikkeld.

- Het nieuwe moederbord zat er in, maar alleen de horizontale banden die naar boven liepen, waren verdwenen. De onderste 3 kwart van m'n beeld waar de lijnen naar beneden liepen, was nog net zo erg aangetast als met 't oude moederbord.

- Monteur hoofdbureau gebeld. na veel "oude jongens krentebrood" toch serieus gevraagd of iemand een oplossing wist. Hijzelf dacht dat 't misschien de voeding was. Als de voeding zelf intefereert met 't signaal zou dit een goede oorzaak kunnen zijn. (zei hij). Hij heeft daarop meteen een nieuwe voeding besteld bij 't hoofdbureau. Ze bestellen enkel dus al een voeding, puur om uitsluitsel te krijgen of dat het wel of niet is. Ze vervangen deze ook on-site, dus zit zo lang niet zonder TV!

-Belangrijk Een goede test om te kijken of de fout in je tv zit, of in 't signaal is door de "still" functie te gebruiken op je tv. Hij kon hier mee zien dat de fout (golfjes in mijn geval) in het signaal zaten en niet in de beeldbuis. Hierdoor kon hij ook zien dat 't aan 't signaal in de tv moest liggen (waarom weet ik ook niet precies)

-Hierna nog lang koffie gedronken, en gepraat over alles en niets, vreemd genoeg. Erg aardige vent!

Conclusie:
Mijn ervaringen met die gasten van Selectro zijn super! Monteur wist van wanten, en wist waar hij 't over had.
Mijn golfjes probleem is overigens dus nog niet opgelost, maar hij wist dat er al een aantal voedingen besteld waren, dus ik zou 'spoedig' een telefoontje kunnen verwachten voor een afspraak om die er in te laten zetten.

Weetjes
- Mijn tv: LE 46 N 87 BD
- Panel code, oftewel maker van 't panel is heel erg belangrijk!! Zo vertelde de monteur mij dat 't een bekende manier was van samsung om eerst eigen panels te maken, die te laten reviewen, en daarna crappy panels te gaan gebruiken. Beste panel is de S (samsung zelf). Op dit panel zijn alle reviews en technische specs gebaseerd. Een ander type panel kan dus simpelweg afwijken van die specificaties, oftewel, je koopt niet wat er op papier staat. Een kwalijke zaak lijkt mij.
Het ergste verschil met andere panels was de kleurweergave en inkijkhoek. Die van een samsung panel is werkelijk fan-tas-tisch. 178 graden, oftewel: alleen naar de achterkant van je tv zitten staren geeft kut beeld, verder heb je overal goed beeld. Andere merken panels zijn, of kunnen iig, maar een inkijkhoek hebben van veel minder graden.
De monteur kon mij vertellen dat het minste merk panels wat samsung gebruikt al duidelijke kleurverschillen (lees: super flets en ronduit lelijk) had als je net iets scheef op de bank zit. let hier dus op!

- Selectro is een apart bedrijf, en geen samsung bedrijf! is er iets mis komen zij. Zij bekijken het vanuit JOUW standpunt, niet vanuit samsung's. Antwoorden zoals "ja dat hoort zo" en "had je maar een duurdere moeten nemen" zal je dus niet snel horen. Voorbeeld: 1 schroefje van de 30(+-) die achterin je tv gaan om 't plastic vast te houden zat iets scheef. Hij begon meteen over een nieuwe achterplaat bestellen.

ps: Dit is allemaal gebaseerd op mijn ervaringe met mijn tv. Ik wil niemand op zijn tenen trappen die andere ervaringen heeft! Stel gerust vragen, ik weet dat ik wat chaotisch schrijf :+
Een heel verhaal :)
ikzelf heb ook last van banding op mijn LE40M86BD,
ik heb een monteur van samsung hier gehad, en die had totaal geen problemen met de banding, ook clouding was normaal, dit toestel kon je namelijk ook niet vergelijken met een scherm van 5000euro ofzo 8)7
enfin, khoop spoedig meer te horen over of het al dan niet aan de voeding ligt...
hoe zit dat eigenlijk met die panel code??? waar vind ik die???
staat dat toevallig ergens vermeldt op het stickertje aan de rechter zijkant???
Mijn tv hangt nl aan de muur :/

ik had alle hoop op een oplossing al opgegeven, en zat geduldig te wachten tot ik volledig via hdmi kan kijken, en die scarts niet meer nodig heb...

btw: ik heb het nogal gevraagd hier, maar nog geen reactie gehad,
dus bij deze:
- mijn tv maakt soms een 'bang' geluid, precies alsof ie aan het uitzetten is van de warmte ofzo,
en als hij het geluid maakt, beweegt hij zelfs lichtjes aan de muur :|
in het begin deed hij dit niet, is er niemand die dit herkent, en vooral, weet of dit normaal is??? :?

mvg

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Ik ben mede naar aanleiding van dit topic vanmiddag eens gaan kijken naar Samsung, maar ben daar eigenlijk een beetje van teruggekomen.
Ik vondt dat de tv's uit de R-serie (R81 stond daar) er eigenlijk een beetje goedkoop uitzagen. Dat glimmende plastic lijkt mij nogal kwetsbaar of valt dat wel mee. Er zaten op de tv in de winkel in ieder geval de nodige "gebruikssporen"
Is dit bij alle Samsung's het geval?

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:54
mlevd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 00:46:
Ik ben mede naar aanleiding van dit topic vanmiddag eens gaan kijken naar Samsung, maar ben daar eigenlijk een beetje van teruggekomen.
Ik vondt dat de tv's uit de R-serie (R81 stond daar) er eigenlijk een beetje goedkoop uitzagen. Dat glimmende plastic lijkt mij nogal kwetsbaar of valt dat wel mee. Er zaten op de tv in de winkel in ieder geval de nodige "gebruikssporen"
Is dit bij alle Samsung's het geval?
Tja tis net wat je mooi vind , ik heb zelf een le40r81b en goedkoop eruit zien vind ik wel mee vallen bedoel tis toch 1300 euro 1400 euro , en dat gebruikers spoor op zit in een winkel logisch mensen met vette vingers maar heb hem nu net anderhalve week en hij glimt nog mooi zonder vieze vingersalleen wat stofjes hier en daar maar verder echt en pracht scherm :)

Verwijderd

Philflow schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 21:13:
[...]

Ik ken die ontvanger niet, maar SD is geen 720p. En 720p via scart lijkt me ook sterk.
Ik ben geen techneut dus de DCB-B270R zal dan wel 576i via scart geven maar ik weet wel dat de DBC-H360R nu 1080i via HDMI op mijn tv geeft dus dat is nog een stukkie beter dacht ik.... *O*

Ik heb ze vergeleken en ben er in ieder geval erg tevreden over nu.

Verwijderd

Ik heb ook sinds een tijdje de LE40M87, en krijg, als de backlight niet op 10 staat, donkere golvende balken te zien (een soort 'CRT scherm op videobeelden' effect). Echter ik krijg dit niet alleen bij scart, maar bij alle inputs (HDMI/component) die een 50hz signaal leveren. Mijn upscaling DVD speler kan 720p(60hz) en 720p(50hz) signaal leveren, en alleen bij de 50hz krijg ik de lijnen te zien. Ook mijn Samsung HDTV decoder en Wii hebben dit probleem. Ik zie het ook bij het draaien van Gamecube spellen op de Wii, in 50hz krijg ik de lijnen, in 60hz modus niet. Verder zoemt het backlight als ie gedimmed wordt.

Zou dit iets met een 'vervuilde' electriciteits aansluiting kunnen zijn? Kmoet Samsung ook maar eens gaan bellen, want het zou mooi zijn als dit opgelost kon worden, verder ben ik erg tevreden met de TV.

• jelmo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-08 12:18

jelmo

A.K.A. jelmo

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 23:51:
[...]

...
enfin, khoop spoedig meer te horen over of het al dan niet aan de voeding ligt...
hoe zit dat eigenlijk met die panel code??? waar vind ik die???
staat dat toevallig ergens vermeldt op het stickertje aan de rechter zijkant???
Mijn tv hangt nl aan de muur :/
...
Ik, als leek, kan het alleen zien aan de sticker aan de achterzijde, de witte sticker met model en paneltype ofzo. Hier staat "model: <code> [R] S"

als ik de codering mag geloven en meerdere posts hier op 't forum, betekend dit dat dit een S panel van Samsung is. Of de [R] betekend dat hij refurbished is, weet ik niet, maar volgens de monteur had ik een 'brand spanking new' lcd tv :) (verder niet/nauwelijks clouding dus, ik vind 't prima) Ik heb ook een samsung desktop monitor: 226 BW en daar gebruiken ze de zelfde codering op de achterzijde, en ben ik ook gelukkig met een S panel.

volgens de monteur was 't ook af te lezen aan 't stickertje aan de zijkant idd, maar hiervoor moet je er waarschijnlijk meer verstand van hebben ;) hij bevestigde ook dat ik daadwerkelijk een S panel had :)

I don't ride fast, i fly low

• jelmo

jelmo

A.K.A. jelmo

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 16:34:
[...]

Mooi verhaal Jelmo en duidelijk wat mij betreft.
Heb ook wel goede ervaring met mijn 2e selectro monteur qua uitleg e.d. beide monteurs hebben de tv nog niet aangeraakt hahaha. Toch raar dat je steeds andere verhalen hoort. Mijn monteur zei dus over de banding dat het ligt aan de scartsocket op het moederbord en ging niet eens over tot vervangen omdat ook alle nieuwe borden dit probleem zouden hebben. Het ligt er zo ontzettend wat voor monteur je hebt en of die zin heeft om te gaan staan schroeven.
Dat ze niet eens zijn gaan schroeven vind ik een kwalijke zaak. Zoals gezegd, mijn monteur bekeek het vanuit zijn eigen standpunt en zei "dat wil ik thuis ook niet" dus ging opzoek naar de oorzaak, ookal dacht hij in 't begin dat het niet aan de TV lag.
Tevens vind ik dat ze tenminste je moederbord een keer moeten proberen te vervangen om zo gewoon dingen te gaan uitsluiten :)
Wat betreft productiedatum van de printplaat met een nieuwe sticker.... Hier wordt mijn vermoeden wederom bevestigd dat als je een nieuwe tv krijgt dit dus gewoon een gebruikte kan zijn met een nieuwe printplaat waardoor het lijkt alsof je een hele nieuwe hebt. Ik heb op mijn 2e tv namelijk geen sticker meer op de zijkant (die zilvere) en de full hd stickers enzo op de voorkant.
Maar ja... deze discussie is hier al een keer eerder geweest en ook op avforum ging hier iedereen over de bekende... zeik.

Dat met die pannels van verschillende fabrikanten klopt als een bus. Maar of de verschillen echt zo groot zijn..... kweet het niet. Maar vreemd is het wel.

Hou ons (mij in iedergeval!!) op de hoogte van je nieuwe voeding!
Ja, alle fabrikanten googelen met refurbished modellen enzo. Ik heb geruime tijd in een computerzaak gewerkt, samsung is niet de enige :)

Wel is het niet netjes dat ze niet eens de moeite hebben genomen 't in jouw geval nog te laten lijken op een nieuwe monitor, dus afleveren zonder stickers etc. erg vreemd.

overigens, zoals te lezen in m'n post hierboven, heb ik volgende de monteur wel een geheel nieuw scherm.

De verschillen met panels kan ik niet bevestigen, of ontkennen, maar de monteur die bij mij was, zei dat het hele erge verschillen waren.

• jelmo

jelmo

A.K.A. jelmo

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 19:48:
[...]

Ben benieuwd wat hier allemaal uit gaat komen. Heb inmiddels ook wel het idee dat die firmware ook een beetje een hype is.

In ieder geval heb ik wel een goed panel want als ik zo´n beetje naast de tv sta heb ik nog goed beeld...

Wat betreft mijn randjes, als ik DNIe uitzet heb ik gewoon veel minder beeld. De rest wel uitgezet dus de testfase gaat weer in...

Alleen jammer dat mijn Xbox gisteren is gecrashed maar dat is een andere topic...

PS voor Marty: ik heb een heel ander nummer op de bon...
Die randjes heb ik overigens alleen als ik via m'n digitale decoder kijk van casema, niet als ik m'n xbox aanzet. 't zou dus ook nog aan 't casema kastje kunnen liggen :)

en gecondoleerd met je xbox ... red ring 'o' death ... :(

Verwijderd

jelmo schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 10:12:
[...]

Die randjes heb ik overigens alleen als ik via m'n digitale decoder kijk van casema, niet als ik m'n xbox aanzet. 't zou dus ook nog aan 't casema kastje kunnen liggen :)

en gecondoleerd met je xbox ... red ring 'o' death ... :(
Ik heb gisteren alle instellingen geprobeerd zoals filmplus uit, DNIe uit en zelfs in de detailinstellingen zaken zoals randverbetering uit maar het beeld wordt er alleen minder door en de randjes blijven.

Het vreemde is dat gisteren bv bij Ajax-Slavia Praag helemaal geen probleem te zien was maar op een ander net bv serie Bones heel erg.

Ook heb ik het via Xbox 360 via component met gamen niet maar bij het afspelen van een dvd via Xbox 360 weer wel, dit sluit uit dat het alleen de kabelontvanger is en toch in de tv zit...

Lijkt op een lastig probleem dus, ga de monteur als ie komt nog om advies vragen... d:)b

PS krijg van Microsoft wel een jaar extra garantie voor de red ring 'o' death dus wel goede service vind ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2007 11:21 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:50:
Heeft er iemand ervaring met de ingebouwde DVB-T tuners?
Alle modellen die eindigen met BD hebben namelijk de tuner ingebouwd maar zonder smartcard kan je, natuurlijk, slechts de Free-to-Air kanalen zien (Ned1,2,3 & nog wat regionale)

Is het mogelijk om door middel van een Conax CAM (Conditional Access Module) een digitenne smartcard in te jatsen? En zoja welke hardware is hiervoor beschikbaar?

Ik hoor graag je ervaring en meer informatie.

Groet,
Tom
Hallo Ik heb ook een LE46M86BD, maar kan iemand mij een foto laten zien waar die smartcard zou moeten zitten. Heb de handleiding voor me en zou aan de linkerkant moeten zitten.
Bij mij zit daar niets.
Of zie ik iets over het hoofd.

Alvast bedankt

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 11:38:
[...]

Hallo Ik heb ook een LE46M86BD, maar kan iemand mij een foto laten zien waar die smartcard zou moeten zitten. Heb de handleiding voor me en zou aan de linkerkant moeten zitten.
Bij mij zit daar niets.
Of zie ik iets over het hoofd.

Alvast bedankt
Deze zit aan de achterkant, boven het vak waar je aansluitingen bevinden. Kan er nu helaas geen foto van maken.
Tevens moet je voor je smartcard nog een soort PCMCIA achtige adapter hebben (noemen ze dat niet de CAM module?).

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Zinu schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 22:28:
[...]

Sorry dat ik reageer op zo'n oud bericht, maar ik heb eergisteren de Samsung LE23R82B (klikken voor info) - (aanbieding Mediamarkt krantje, die ja) aangeschaft, maar ik krijg PiP niet aan de praat.

Ik heb mijn Xbox 360 op component, en wil graag dat kanaal als hoofdkanaal hebben met de analoge TV als subkanaal. Maar wanneer ik in het Component kanaal PiP in wil schakelen, staat er 'Niet beschikbaar'. Dit is overigens op alle kanalen.

Weet iemand wat ik precies fout doe en hoe het wel moet?
Overigens staat er bij bron 'HDMI', en daar is niets aangesloten. Maar ook niet te veranderen. Kan dat iets zijn?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 19:48:
[...]

PS voor Marty: ik heb een heel ander nummer op de bon...
Kun je misschien telefoonnummer en contactpersoon opgeven wie al deze zaakjes bij selctro voor jou gaat regelen. Dit kan ik dan weer doorgeven aan mijn contactpersoon en dan nemen ze hopelijk contact met elkaar op. Je kunt dit mailen naar martinvrolijk@gmail.com om de privacy een beetje te waarborgen... :-) >:)

En dan nog even je HD decoder. Je hebt het erover dat je deze hebt omgeruild. Dus je had eerst een gewone SD? Die heb ik namelijk nu ook en ik wil ook over op de HD decoder. Ik zit ook bij casema en heb de decoder nog niet betaald dus zit te denken om deze gewoon retour te sturen en om te ruilen. Heb je de HD decoder bij casema besteld?

in afwachting van je reactie!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Iemand die mij kan helpen met het aansluiten van mijn samsung tv op Digitale tv van Samsung? Gaat me voornamelijk over de beeldkwaliteit

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1238789/

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 15:45:
[...]

Kun je misschien telefoonnummer en contactpersoon opgeven wie al deze zaakjes bij selctro voor jou gaat regelen. Dit kan ik dan weer doorgeven aan mijn contactpersoon en dan nemen ze hopelijk contact met elkaar op. Je kunt dit mailen naar martinvrolijk@gmail.com om de privacy een beetje te waarborgen... :-) >:)

En dan nog even je HD decoder. Je hebt het erover dat je deze hebt omgeruild. Dus je had eerst een gewone SD? Die heb ik namelijk nu ook en ik wil ook over op de HD decoder. Ik zit ook bij casema en heb de decoder nog niet betaald dus zit te denken om deze gewoon retour te sturen en om te ruilen. Heb je de HD decoder bij casema besteld?

in afwachting van je reactie!
Weet nog niks, moet nog vervolg afspraak krijgen van Teleco Tilburg. Als ik meet weet post ik het meteen.

Wat betreft SD decoder, via marktplaats verkocht. Echter als je nog niet betaald hebt en Casema belt kun je hem misschien wel terug sturen. HD decoder bij It´s gekocht (€249) wat duurder als op internet maar wel goede service en misschien wel nodig gezien problemen uit het verleden met HDMI poorten en oude firmware. Weet trouwens niet wat ze bij casema vragen. Tip: Koop een goede (dure) HDMI kabel want ik had eerst een goedkope die niet paste en deed dus niks.... :|

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 17:41:
[...]

Weet nog niks, moet nog vervolg afspraak krijgen van Teleco Tilburg. Als ik meet weet post ik het meteen.

Wat betreft SD decoder, via marktplaats verkocht. Echter als je nog niet betaald hebt en Casema belt kun je hem misschien wel terug sturen. HD decoder bij It´s gekocht (€249) wat duurder als op internet maar wel goede service en misschien wel nodig gezien problemen uit het verleden met HDMI poorten en oude firmware. Weet trouwens niet wat ze bij casema vragen. Tip: Koop een goede (dure) HDMI kabel want ik had eerst een goedkope die niet paste en deed dus niks.... :|
nou , mijn hmdi kabel van de lidl van 8 euro doet het PERRRRFECT, lees de recenties maar eens, heb spijt dat ik er niet een hele boel had gekocht toen ze daar lagen!!!

Verwijderd

Oke bedankt, ik zie hem zitten, enig idee waar je die pcmcia achtige adapter kunt kopen????
THX schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 11:58:
[...]

Deze zit aan de achterkant, boven het vak waar je aansluitingen bevinden. Kan er nu helaas geen foto van maken.
Tevens moet je voor je smartcard nog een soort PCMCIA achtige adapter hebben (noemen ze dat niet de CAM module?).

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:54
Ik heb bij sommige programma's last van een rand om personen en tekst heen.
Kan dit liggen aan de dynamische contrast oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:45

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Ik heb onlangs een nieuwe tv gekocht van samsung. De LE32R81 om precies te zijn. Mooie tv, maar nu heb ik vandaag echter opgemerkt dat ik ook last heb van horizontale streepvorming (banding?) als ik met mijn xbox360 op component speel. Op 720P is het erg merkbaar op een zwarte achtergrond, dit betreft dan een aantal cm op de bovenste helft van de tv. Op 1080i is het wat minder merkbaar maar is het ook aanwezig. Als ik via scart speel heb ik er (nog) geen last van. Ik heb op dit probleem gezocht en het is probleem wat vaker voorkomt.. Echter ben ik nog geen concrete oplossingen tegengekomen. En aangezien ik nog net binnen de omruilperiode zit heb ik weinig tijd om verder op internet naar oplossingen te zoeken.. Dus ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen..

Edit: Ik heb deze strepen heel erg als ik de game mode optie aan zet. Dit vind ik in principe jammer aangezien deze game mode juist speciaal gemaakt is om te kunnen gamen op een xbox360 of ps3... Maar als ik de game mode optie uit zet heb ik hier iets minder last van, alhoewel je het toch duidelijk kunt zien.. (vanaf een cm van boven loopt er een horizontale streep van ongeveer 4 cm breed). Deze streep lijkt donkerder dan de rest :/ Verdere instellingen hebben niet echt geholpen om dit te voorkomen... Is dit dus op te lossen of is dit een kwestie van omruilen en klaar?

[ Voor 28% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-08-2007 07:50 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 23:52
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:40:
[...]

Ga het vanavond direct proberen maar wel vreemd natuurlijk want die extra instellingen zijn er toch voor bedoeld om het beeld te verbeteren???

Thnx

Robin
Dat zou je denken, maar je hoort op forums eigenlijk altijd dat je de beeldverbeteraars uit moet zetten. Daarom is t ook belangrijk dat je ze ook uit KUNT zetten als optie.
Vaak zie je vreemde effecten als je beeldverbeteraars aanzet, zoals een rand om personen in het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 11:17:
[...]

Ik heb gisteren alle instellingen geprobeerd zoals filmplus uit, DNIe uit en zelfs in de detailinstellingen zaken zoals randverbetering uit maar het beeld wordt er alleen minder door en de randjes blijven.

Het vreemde is dat gisteren bv bij Ajax-Slavia Praag helemaal geen probleem te zien was maar op een ander net bv serie Bones heel erg.

Ook heb ik het via Xbox 360 via component met gamen niet maar bij het afspelen van een dvd via Xbox 360 weer wel, dit sluit uit dat het alleen de kabelontvanger is en toch in de tv zit...

Lijkt op een lastig probleem dus, ga de monteur als ie komt nog om advies vragen... d:)b

PS krijg van Microsoft wel een jaar extra garantie voor de red ring 'o' death dus wel goede service vind ik.
(oftopic: als je je xbox360 opstuurt, krijg je er meteen n extra heatsink en waarschijnlijk de epoxyfix ingebouwd. Het wachten is nu op de-hij is al in omloop in de wereld- premium met hdmi en 65nm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 19:34:
[...]

nou , mijn hmdi kabel van de lidl van 8 euro doet het PERRRRFECT, lees de recenties maar eens, heb spijt dat ik er niet een hele boel had gekocht toen ze daar lagen!!!
Nou dat is fijn dat ik nu een kabel van €60,- heb moeten kopen, wel mooie bling bling goude stekkers :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:43:
[...]

Dat zou je denken, maar je hoort op forums eigenlijk altijd dat je de beeldverbeteraars uit moet zetten. Daarom is t ook belangrijk dat je ze ook uit KUNT zetten als optie.
Vaak zie je vreemde effecten als je beeldverbeteraars aanzet, zoals een rand om personen in het beeld.
Ik heb echt alle opties met beeldverbetering ik kon vinden uit gezet ( zie vorige post) en het komt nog steeds voor.
Snap er niks van.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 20:10:
Oke bedankt, ik zie hem zitten, enig idee waar je die pcmcia achtige adapter kunt kopen????

[...]
Informeer eens bij http://www.multimediapc.nl of http://www.mceforum.nl.
Voor de pc kabel/sat kaarten heeft men namelijk ook zo'n adapter nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door THX op 17-08-2007 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavershots
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-11-2023
Misschien herkent iemand het volgende probleem en heeft er eventueel een oplossing voor:

Als ik mijn Macbook laptop aansluit op mijn LE40M86 via een dvi naar hdmi kabel krijg ik weliswaar 1:1 mapping (just scan) maar helaas met een storende fel groene horizontale lijn boven in beeld.
Het betreft hier de bovenste lijn pixels die permanent groen blijven.

Het ligt niet aan de output van de laptop, want op een onlangs gebruikt LG 1080p scherm was dit verschijnsel niet aanwezig, en het vind plaats op elk van de 3 hdmi inputs...

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 21:17
pff zit nog steeds te twijfelen over het wel of niet aanschaffen van een le40m86bd. je koopt eigenlijk een product wat niet 100% is.. heb gelukkig component kabels besteld voor me wii en ps2 en de toekomstige ps3 zal toch over hdmi gaan. maar m'n digitale tv van mineKPN gaat over scart. als je daar banding op hebt wat hebje dan aan digitale tv.. is het mogelijk om van scart naar component te gaan om zo de banding te omzeilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu sinds een paar maanden een le40m86, en had last van dezelfde software bugs etc als iedereen (movieplus ofzo die steeds weer aan springt, hij kan geen 1080p@24Hz omdat hij aan het apparaat doorgeeft dat ie dit niet kan afspelen etc.).
Ik heb samsung een maand geleden gebeld dat ik nieuwe firmware erop wil, maar toen bleek dat ze die nog niet hadden in nederland (wel in het buitenland). In sommige landen werden zelfs de hele moederborden vervangen om het 1080p@24hz op te lossen (dit word niet opgelost met een firmware upgrade).
Gisteren werd ik ineens gebeld door samsung dat de nieuwe versie er is en vandaag is de monteur langs gekomen. Tot mijn grote vreugde was het niet alleen nieuwe software maar ook een compleet nieuw moederbord ! _/-\o_

pluspuntje voor samsung's service imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:14:
Ik heb nu sinds een paar maanden een le40m86, en had last van dezelfde software bugs etc als iedereen (movieplus ofzo die steeds weer aan springt, hij kan geen 1080p@24Hz omdat hij aan het apparaat doorgeeft dat ie dit niet kan afspelen etc.).
Ik heb samsung een maand geleden gebeld dat ik nieuwe firmware erop wil, maar toen bleek dat ze die nog niet hadden in nederland (wel in het buitenland). In sommige landen werden zelfs de hele moederborden vervangen om het 1080p@24hz op te lossen (dit word niet opgelost met een firmware upgrade).
Gisteren werd ik ineens gebeld door samsung dat de nieuwe versie er is en vandaag is de monteur langs gekomen. Tot mijn grote vreugde was het niet alleen nieuwe software maar ook een compleet nieuw moederbord ! _/-\o_

pluspuntje voor samsung's service imo.
Netjes! Heel netjes!
Ik heb vandaag een brief verzonden met mijn banding probleem. Ben benieuwd naar de reactie en hoe snel die zal zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:45

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Ik ben vandaag een vga kabel gaan halen om de xbox aan te kunnen sluiten, maar ook hierbij krijg ik een horizontale streep, echter staat deze streep niet stil, maar beweegt deze van boven naar beneden. Dus zowel met component als met de pc in aansluitingen krijg ik gewoon vreemde strepen in beeld (met name als het een donkerdere achtergrond is). Maar aangezien ik vooral lees dat het om de scart aansluitingen gaat vraag ik me af waar het dan aan kan liggen?

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, over een paar daagjes ben ik trotse eigenaar van een Samsung 32S81. Dit model heb ik gekozen vanwege de zachte prijs (heb hem voor 650 in de winkel kunnen krijgen :) ) en de vele aansluitingen.

Nu had ik een vraagje betreffende het aansluiten van die tv op mijn pc. ik heb een radeon 9800 pro videokaart met een vga, een s-video en een dvi uitgang. Het is toch mogelijk om die samsung via een dvi<->hdmi kabel aan te sluiten op de dvi uitgang van mijn computer en als 2de beeldscherm te kunnen gebruiken? of mag 2de beeldscherm alleen maar via de s-video?

is het dan trouwens ook mogelijk om mijn videokaart 1366 x 768 naar buiten te laten pompen ipv de gebruikelijke 1280 x 720? of vreten die tv's dat weer niet?

alvast bedankt.

ik zal mijn bevindingen over een paar dagen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 05:30
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:46:
Hoi, over een paar daagjes ben ik trotse eigenaar van een Samsung 32S81. Dit model heb ik gekozen vanwege de zachte prijs (heb hem voor 650 in de winkel kunnen krijgen :) ) en de vele aansluitingen.

Nu had ik een vraagje betreffende het aansluiten van die tv op mijn pc. ik heb een radeon 9800 pro videokaart met een vga, een s-video en een dvi uitgang. Het is toch mogelijk om die samsung via een dvi<->hdmi kabel aan te sluiten op de dvi uitgang van mijn computer en als 2de beeldscherm te kunnen gebruiken? of mag 2de beeldscherm alleen maar via de s-video?

is het dan trouwens ook mogelijk om mijn videokaart 1366 x 768 naar buiten te laten pompen ipv de gebruikelijke 1280 x 720? of vreten die tv's dat weer niet?

alvast bedankt.

ik zal mijn bevindingen over een paar dagen posten.
PC aansluiten via dvi-hdmi gaat prima. Gewoon de laatste ATI drivers installeren. In control center kan je alles instellen. Resolutie moet je op 1360 x 768 zetten, dat is de ondersteunde resolutie. Ik heb ook de s81 en 9800pro, het werkt allemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om mee te beginnen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2007/08/8-16-07-f8.jpg

Among many other things, Samsung has unveiled its F8 series of oh-so-sexy LCDs at IFA in Berlin. Focusing on the LE46F86BD in particular, this display touts 100MHz Motion Plus technology to sharpen up those images, 1080p support, a baffling 25,000:1 contrast ratio, and a superCLEAR panel coating to boot. Furthermore, you'll find a USB 2.0 port, a trio of HDMI 1.3 sockets, an eight-millisecond response time, and CCFL backlighting.

Wat issie mooi _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Hoe zit het nou met die firmware?
Ik heb gisteren gebeld met Samsung en verteld dat we 2 weken geleden een nieuwe lcd-tv van samsung hebben gekocht, vervolgens verteld dat ik op internet had gelezen dat er gratis de nieuwste firmware op kon worden gezet, maar dit werd ontkent door de medewerker.

Iemand die me wat kan vertellen hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
Robbie T schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 13:36:
Hoe zit het nou met die firmware?
Ik heb gisteren gebeld met Samsung en verteld dat we 2 weken geleden een nieuwe lcd-tv van samsung hebben gekocht, vervolgens verteld dat ik op internet had gelezen dat er gratis de nieuwste firmware op kon worden gezet, maar dit werd ontkent door de medewerker.

Iemand die me wat kan vertellen hierover?
Doet je TV het dan niet goed? Het lijkt me niet dat Samsung op iedere tv gratis nieuwe firmware gaat zetten. Alleen als je tv het niet goed doet dan kan in sommige gevallen een nieuwe firmware versie helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 20:10:

[...]
Bij de MediaMarkt in R'dam centrum hebben ze de hele kit voor 90 Euro. Je moet er wel ff naar vragen. De kit bestaat uit :
-CAM (is het ding waar je de smartcard in duwt)
-Antenne (zo'n kleine digitenne ding, geen spriet oid.)
-Antenne voeding (Samsungs geven geen stroom aan de antenne en daarom noodzakelijk)

Het pakket is ongeveer even duur als een kpn / digitenne decoder alleen heb je nu maar 1 afstandsbediening en geen rotkastje meer.
Ik had alleen graag geweten of het resultaat van de ingebouwde decoder even goed is als die van het kastje.

Ik herinner me ergens een foto gezien te hebben waar je duidelijk kan zien waar je de CAM module (pcmcia achtig ding) moet induwen. Het was een foto bij een review maar kan nu helaas niet vinden. Het is eigenlijk gewoon een 'groot' gat boven alle aansluitingen, aan de linkerkant van de TV.

Groet,
Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik heb een LE32r8* wie heeft de afstandsbediening code voor deze tv.
sinds ik op reset knop heb gedrukt op de afstandsbediening kan je niet simpel meer naar kanaal 1 en moet je steeds 01 en 02 etc drukken erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:36

BaT

Kan iemand met een LE40F71B even kijken of de pinnetjes die in die card-reader zitten (niet de eerste rij contactjes; maar de tweede rij die iets 'dieper' in de MMC/SD reader zit) allemaal recht zijn of dat het hoort dat de middelste ietjes naar voren zit :/ Had laatst een mem stick er verkeerd om ingedrukt... hoop dat het hoort. Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door BaT op 18-08-2007 16:57 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:54:
[...]

Bij de MediaMarkt in R'dam centrum hebben ze de hele kit voor 90 Euro. Je moet er wel ff naar vragen. De kit bestaat uit :
-CAM (is het ding waar je de smartcard in duwt)
-Antenne (zo'n kleine digitenne ding, geen spriet oid.)
-Antenne voeding (Samsungs geven geen stroom aan de antenne en daarom noodzakelijk)

Het pakket is ongeveer even duur als een kpn / digitenne decoder alleen heb je nu maar 1 afstandsbediening en geen rotkastje meer.
Ik had alleen graag geweten of het resultaat van de ingebouwde decoder even goed is als die van het kastje.

Ik herinner me ergens een foto gezien te hebben waar je duidelijk kan zien waar je de CAM module (pcmcia achtig ding) moet induwen. Het was een foto bij een review maar kan nu helaas niet vinden. Het is eigenlijk gewoon een 'groot' gat boven alle aansluitingen, aan de linkerkant van de TV.

Groet,
Tom
Oke bedankt, zal eens in Utrecht kijken of ze dat daar ook hebben.
Heb de aansluiting wel gevonden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:49:
Hoi ik heb een LE32r8* wie heeft de afstandsbediening code voor deze tv.
sinds ik op reset knop heb gedrukt op de afstandsbediening kan je niet simpel meer naar kanaal 1 en moet je steeds 01 en 02 etc drukken erg irritant.
Gewoon op de knop onder de 7 drukken dan schakel je tussen 1 cijfer of 2 cijfers tikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag een samsung LE26R81. Bij de eerste was er een speaker kapot maar kon hem gelukkig snel omwisselen.

Ik gebruik het scherm eigenlijk alleen maar voor mijn Xbox. Maar ik zou ook graag het scherm als extra computerscherm gebruiken en heb er dus een VGA kabeltje bij gekocht om m'n laptop aan het scherm te kunnen hangen. Hoeft niet naast m'n laptopscherm maar inplaats ervan.
Alleen krijg ik het niet voor elkaar om ook maar iets op de samsung te zien. Bij beide schermen niet.

Weet iemand een tutorial te vinden of kan iemand mij iets vertellen over het aansluiten?

Ik heb dus een LE26R81 en wil er een sony VGN-FS315M laptop met GeForce Go 4600 videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 20:22:
Ik gebruik het scherm eigenlijk alleen maar voor mijn Xbox. Maar ik zou ook graag het scherm als extra computerscherm gebruiken en heb er dus een VGA kabeltje bij gekocht om m'n laptop aan het scherm te kunnen hangen. Hoeft niet naast m'n laptopscherm maar inplaats ervan.
Alleen krijg ik het niet voor elkaar om ook maar iets op de samsung te zien. Bij beide schermen niet.
Je bent niet de enige. Gisteren tv gehaald en zonder problemen de ps2 en de dvd-speler eraan gehangen. Om de pc aan te sluiten heb ik in eerste instantie een vga-kabel van 10m gehaald en die aangesloten, maar het lukt ook mij niet om de tv ook maar iets te laten weergeven. De pc herkent 'm wel en ik heb met de standaard Nvidia software een resolutie aangewezen. Niks. Ultramon geprobeerd, niks, Powerstrip geprobeerd, ook niks. Met de twee poorten van mijn kaart is niks mis, met de kabel lijkt mij ook niet (anders zou de tv niet herkend worden), dus ik vermoed dat het iets met de tv is. Of zie ik iets over het hoofd?

Tv is 37r82, videokaart een 7600 GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Zinu schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 15:27:
[...]

Overigens staat er bij bron 'HDMI', en daar is niets aangesloten. Maar ook niet te veranderen. Kan dat iets zijn?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZZeHH
  • Laatst online: 09-12-2024
Ziet er heel strak uit! Ben zeer benieuwd wat die gaat kosten. Ben namelijk al een paar maanden aan het twijfelen of ik de LE46M86BD moet halen. Denk dat ik nog even geduld heb! :)
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 07:55:
Om mee te beginnen :)

[afbeelding]

Among many other things, Samsung has unveiled its F8 series of oh-so-sexy LCDs at IFA in Berlin. Focusing on the LE46F86BD in particular, this display touts 100MHz Motion Plus technology to sharpen up those images, 1080p support, a baffling 25,000:1 contrast ratio, and a superCLEAR panel coating to boot. Furthermore, you'll find a USB 2.0 port, a trio of HDMI 1.3 sockets, an eight-millisecond response time, and CCFL backlighting.

Wat issie mooi _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 01:24
BaZZeHH schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 12:15:
Ziet er heel strak uit! Ben zeer benieuwd wat die gaat kosten. Ben namelijk al een paar maanden aan het twijfelen of ik de LE46M86BD moet halen. Denk dat ik nog even geduld heb! :)

[...]
de prijs zal er ook wel naar zijn en dus boven mijn budget hehe dus ik heb de LE37M86BD besteld bij mokio dus ben benieuwd

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ik heb last van een erg vreemd probleem. Ik heb mijn Samsung LE32S62 nu 6 dagen, en heb al 2 dagen last hiervan.

Het probleem is dat ik erg wazig beeld krijg, met de kleuren helemaal door de war. De TV zit aangesloten via analoog, en de kabel is gewoon goed. Ook als ik alleen TV kijk is er niets aan de hand. Alleen zo gauw ik mijn Xbox 360 gebruik (heb en kan geen andere apparaten testen) komt er na een minuut of 5 dit probleem opdagen. Dan moet ik de TV even 10 minuten ofzo uit laten staan en is het weer goed. De eerste 4 dagen heb ik dus ook probleemloos de Xbox 360 kunnen gebruiken.

Alleen wil ik gewoon de 360 gebruiken, en kan ik me niet voorstellen dat die invloed heeft op de TV. Ik heb al in de handleiding gelezen dat er mogelijk interference kan zijn met elektronische apparaten, maar alles verder weg zetten (360, speakers) of een ander stopcontact te gebruiken (staat in handleiding) heeft geen resultaat.

Kan iemand me helpen? Ik weet het echt niet meer, en de TV heeft mij als jong manneke flink wat geld gekost!

Afbeeldingslocatie: http://xs218.xs.to/xs218/07330/DSC01422.JPG.xs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs218.xs.to/xs218/07330/DSC01423.JPG.xs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs218.xs.to/xs218/07330/DSC01424.JPG.xs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Het is nu zelfs al constant zo, niet meer na 10 minuten weg! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij vertellen of de full HD's zoals de LE37M86 / 87 ook 1080p ondersteunen via Component (Xbox 360)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zinu schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 15:47:
Het is nu zelfs al constant zo, niet meer na 10 minuten weg! |:(
Lijkt mij een defect in de tv zelf. Zou morgen maar eens bellen voor een nieuwe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 16:14:
kan iemand mij vertellen of de full HD's zoals de LE37M86 / 87 ook 1080p ondersteunen via Component (Xbox 360)
Ja, dit wordt ondersteunt.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 16:31:
[...]

Lijkt mij een defect in de tv zelf. Zou morgen maar eens bellen voor een nieuwe!
Zal ik doen. Gaat dat trouwens een beetje snel, zo'n nieuwe krijgen, of gaan er dagen zo niet weken overheen bij Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een LE23R81B TV gekocht, en vroeg me af hoe ik er achter kan komen welk soort panel ik in mijn TV heb zitten.

Op de doos staat Model code: LE23R81BX/XEC

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2007 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

ik sta op het punt om me een LE37M87 aan te schaffen, maar na al die wilde verhalen hier te lezen (clouding, horizontale lijnen, ...) begin ik toch wat te twijfelen ... Wie geeft me een duwtje zodat ik toch durf doorzetten ? :/

Voor wat moet ie dienen :
- PS3 via HDMI
- Logitech Z5450 5.1 via optische uitgang
- Analoge tv via standaard coax-kabel
- Kijkafstand : 2,5 meter (vandaar liever geen groter formaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 17:32:
Ik heb een LE23R81B TV gekocht, en vroeg me af hoe ik er achter kan komen welk soort panel ik in mijn TV heb zitten.

Op de doos staat Model code: LE23R81BX/XEC
Bijna volledig opgegeven... ;)

Je moet nog verder kijken. Bij mij staat er verderop ook nog [R] S achter. De S is een Samsung paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Zinu schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 16:42:
[...]

Zal ik doen. Gaat dat trouwens een beetje snel, zo'n nieuwe krijgen, of gaan er dagen zo niet weken overheen bij Samsung?
Ik heb overigens de doos ook niet meer... zou dat een probleem kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zinu schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 22:30:
[...]

Ik heb overigens de doos ook niet meer... zou dat een probleem kunnen zijn?
gaat echt sneller dan je denkt de service van samsung :)

en ik zou dan een goede doos kopen met piepschuim erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THX schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 22:13:
[...]

Bijna volledig opgegeven... ;)

Je moet nog verder kijken. Bij mij staat er verderop ook nog [R] S achter. De S is een Samsung paneel.
Ik heb dus een [R] paneel. Schijnbaar is dit dus geen Samsung paneel, en waarschijnlijk verklaart dit dus het feit dat ik een slechte inkijkhoek van onder heb.

Ik heb namelijk inmiddels mijn TV nogmaals (voor de laatste keer) omgeruild, en die inkijkhoek blijft dus zo slecht.

Bij de 1e TV die ik had (waar helaas een irritante hoge pieptoon in zat) was de inkijkhoek echt perfect, maar daar zat dus wel een Samsung panel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:36
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 09:37:
[...]

Ik heb dus een [R] paneel. Schijnbaar is dit dus geen Samsung paneel, en waarschijnlijk verklaart dit dus het feit dat ik een slechte inkijkhoek van onder heb.
Er staat nog iets achter die R, alleen aan die R kan je je panel niet bepalen.

S = S-PVA Sony/Samsung paneel.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmo

jelmo

A.K.A. jelmo

Veel van de reacties/posts hier leggen een bepaald probleem uit, en of iemand van 't forum hier verstand van heeft... Logisch op zich, maar bij veel van de problemen die ik hier zie denk ik "bel gewoon samsung"

Misschien zit ik er helemaal naast, maar je koopt 'n product en dat moet goed zijn. Is dit het niet, bel je de fabrikant.

Net zoals je een auto koopt, maar 't linkervoorwiel loopt aan. Dan vraag je ook niet aan je buurman of hij daar iets op weet, maar bel je de dealer dat je 't gemaakt wil hebben :)

Ik bedoel hier niet mee dat je hier niet om informatie mag vragen, maar gewoon je garantie ten gelde maken lost ook ontzettend veel problemen op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

BaT schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 16:56:
Kan iemand met een LE40F71B even kijken of de pinnetjes die in die card-reader zitten (niet de eerste rij contactjes; maar de tweede rij die iets 'dieper' in de MMC/SD reader zit) allemaal recht zijn of dat het hoort dat de middelste ietjes naar voren zit :/ Had laatst een mem stick er verkeerd om ingedrukt... hoop dat het hoort. Alvast bedankt!
Ik zal vanavond eens kijken voor je. Ik heb ook een LE40F71B

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

jelmo schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 10:22:
Veel van de reacties/posts hier leggen een bepaald probleem uit, en of iemand van 't forum hier verstand van heeft... Logisch op zich, maar bij veel van de problemen die ik hier zie denk ik "bel gewoon samsung"

Misschien zit ik er helemaal naast, maar je koopt 'n product en dat moet goed zijn. Is dit het niet, bel je de fabrikant.

Net zoals je een auto koopt, maar 't linkervoorwiel loopt aan. Dan vraag je ook niet aan je buurman of hij daar iets op weet, maar bel je de dealer dat je 't gemaakt wil hebben :)

Ik bedoel hier niet mee dat je hier niet om informatie mag vragen, maar gewoon je garantie ten gelde maken lost ook ontzettend veel problemen op!
Ben ik (deels) met je eens.
Ik denk dat veel forummers eerst vragen om ervaringen met de producten en support van, in dit geval, Samsung. Zeker om de support persoon aan de lijn te vertellen, dat je e.e.a. al bekeken en geprobeerd hebt, voordat je naar hun belde! En om te laten weten, dat je 'weet' waar je over praat.

Om in jou voorbeeld te blijven:
jezelf: "Zeg buurman, het lijkt wel of mijn linker voorwiel aanloopt?".
buurman: "Volgens mij heb je gelijk; ik zou meteen de dealer bellen!"
dealer: "Heeft u dit en dat al geprobeerd, want het hoeft niet perse je wiel te zijn."
jezelf: "Nee, want ik heb e.e.a. al geprobeerd!"
dealer: "Oke, dan maken we even een afspraak..."

:*) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmo

jelmo

A.K.A. jelmo

THX schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 10:50:
[...]

Ben ik (deels) met je eens.
Ik denk dat veel forummers eerst vragen om ervaringen met de producten en support van, in dit geval, Samsung. Zeker om de support persoon aan de lijn te vertellen, dat je e.e.a. al bekeken en geprobeerd hebt, voordat je naar hun belde! En om te laten weten, dat je 'weet' waar je over praat.

Om in jou voorbeeld te blijven:
jezelf: "Zeg buurman, het lijkt wel of mijn linker voorwiel aanloopt?".
buurman: "Volgens mij heb je gelijk; ik zou meteen de dealer bellen!"
dealer: "Heeft u dit en dat al geprobeerd, want het hoeft niet perse je wiel te zijn."
jezelf: "Nee, want ik heb e.e.a. al geprobeerd!"
dealer: "Oke, dan maken we even een afspraak..."

:*) >:)
ja is inderdaad waar, je hebt ook wel gelijk.

ook al heb ik ook al fouten gezien die zeker weten gerepareert moeten worden. Tevens gaat de samsung helpdesk er ook vanuit dat je er niets vanaf weet. Toen ik zelf belde met m'n probleem had ik ook nog nauwelijks iets geprobeerd en toch kreeg ik meteen een reparateur over de vloer.
ik mocht zelf nog wel wat dingen checken, en mocht ik het daarmee opgelost hebben, zouden ze de reparateur afbellen, maar ze gingen er vanuit dat hij gewoon langs moest komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Mijn vader zei net trouwens dat het misschien door de geluidsboxen komt, die staan namelijk pal voor de TV:
Afbeeldingslocatie: http://xs218.xs.to/xs218/07335/DSC02721-1.jpg.xs.jpg

Dat het door de magneten zou komen in de boxen en dat magnetiseren de oplossing zou moeten zijn... zou dat mogelijk kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zinu schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 12:47:
Mijn vader zei net trouwens dat het misschien door de geluidsboxen komt, die staan namelijk pal voor de TV:
[afbeelding]

Dat het door de magneten zou komen in de boxen en dat magnetiseren de oplossing zou moeten zijn... zou dat mogelijk kunnen zijn?
Ik heb exact dezelfde speakers, staan bij mij ook naast/voor het scherm, en veroorzaken geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zinu schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 12:47:
[afbeelding]

Dat was vroeger veel meer het geval dan tegenwoordig, want magneten beinvloeden de oudere CRT beeldbuisapparaten (zoek maar eens op hoe die werken). LCD's worden volgens mij niet (of veel minder) beinvloed door magnetische velden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ik vind het sowieso erg vreemd, omdat het probleem altijd gebeurt rond de Xbox 360 (daar gebruik ik de TV voornamelijk voor). Ik heb nl. een keer de TV gewoon op zenders een tijdje aan laten staan, niets aan de hand. Maar wanneer ik een tijdje speelde met de 360 stak dit probleem de kop op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwembroek schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 09:40:
[...]

Er staat nog iets achter die R, alleen aan die R kan je je panel niet bepalen.

S = S-PVA Sony/Samsung paneel.
Ik heb het gecontroleerd, en ik heb een "A" paneel. Ik heb Samsung tevens een e-mail gestuurd, omdat ik het er natuurlijk niet mee eens ben dat een "A" paneel ook (schijnbaar) een kleinere verticale inkijkhoek heeft. Dit heb ik inmiddels kunnen vergelijken bij de diverse electronica winkels.

Zo is er tussen de "A" en de "S" een zeer duidelijk verschil te zien als het gaat om de inkijkhoek. Dit is dus duidelijk geen productiefout.

Tevens vond ik deze informatie in het topic "[TFT] Samsung SyncMaster 931/206/226 BW/CW - Deel 4"

'S' = Samsung B-TN panel
De versie met een paneel van Samsung zelf. Dit is de beste versie die je kunt krijgen.

'A' = AU Optronics (AUO) TN panel
Deze versie is nog steeds erg goed. Wel heeft deze een aantal nadelen ten opzichte van de 'S' versie:
• Iets meer last van backlight leakage
• Lager contrast (maar nog steeds erg goed)
• Slechter gecalibreerd (de kleur blauw is bijvoorbeeld veel te nadrukkelijk aanwezig)

'C' = Chi Mei Optoelectronics (CMO) TN panel
Dit is waarschijnlijk de minste versie. Nadelen ten opzichte van de 'S' versie:
• Meer last van backlight leakage
• Iets meer last van ghosting
• Slechter gecalibreerd en moeilijker goed te calibreren

Toevoeging:

'S' = Samsung B-TNIII panel
'C' = CMO (Chi Mei Optoelectronics) TN panel
'C' = CPT (Chunghwa Picture Tubes)
'P' = Philips (?)

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2007 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 17:12:
[...]

Ik heb het gecontroleerd, en ik heb een "A" paneel. Ik heb Samsung tevens een e-mail gestuurd, omdat ik het er natuurlijk niet mee eens ben dat een "A" paneel ook (schijnbaar) een kleinere verticale inkijkhoek heeft. Dit heb ik inmiddels kunnen vergelijken bij de diverse electronica winkels.

Zo is er tussen de "A" en de "S" een zeer duidelijk verschil te zien als het gaat om de inkijkhoek. Dit is dus duidelijk geen productiefout.

Tevens vond ik deze informatie in het topic "[TFT] Samsung SyncMaster 931/206/226 BW/CW - Deel 4"

'S' = Samsung B-TN panel
De versie met een paneel van Samsung zelf. Dit is de beste versie die je kunt krijgen.

Deze versie is nog steeds erg goed. Wel heeft deze een aantal nadelen ten opzichte van de 'S' versie:
• Iets meer last van backlight leakage
• Lager contrast (maar nog steeds erg goed)
• Slechter gecalibreerd (de kleur blauw is bijvoorbeeld veel te nadrukkelijk aanwezig)

'C' = Chi Mei Optoelectronics (CMO) TN panel
Dit is waarschijnlijk de minste versie. Nadelen ten opzichte van de 'S' versie:
• Meer last van backlight leakage
• Iets meer last van ghosting
• Slechter gecalibreerd en moeilijker goed te calibreren

Toevoeging:

'S' = Samsung B-TNIII panel
'C' = CMO (Chi Mei Optoelectronics) TN panel
'C' = CPT (Chunghwa Picture Tubes)
'P' = Philips (?)
Nu heb je het over Monitor (TFT) schermen, niet over LCD schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 17:58:
[...]

Nu heb je het over Monitor (TFT) schermen, niet over LCD schermen.
Het lijkt mij dat de betekenissen van die afkortingen, en de nadelen zo'n beetje gelijk zijn aan de LCD TV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

DarthDavy schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 10:22:
[...]

Ik zal vanavond eens kijken voor je. Ik heb ook een LE40F71B
Ja, dat van die pinnetjes: dat hoort zo. Bij mij zitten de achterste rij pinnetjes ook wat verder naar voren dan de voorste.

Mvg,

DD

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:46

Lightah

Strikes Again

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:14:
Ik probeer mijn LE40M86 via een vga kabel (radeon x700, Geforce 8600gts) 1080i te laten weergeven. Echter zegt de tv ook dat het niet ondersteund is. Is dit te fixen door een instelling of moet ik echt samsung laten komen om het te vervangen?

edit: firmware 2000 trouwens

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

Lightah schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 21:50:
[...]

Ik probeer mijn LE40M86 via een vga kabel (radeon x700, Geforce 8600gts) 1080i te laten weergeven. Echter zegt de tv ook dat het niet ondersteund is. Is dit te fixen door een instelling of moet ik echt samsung laten komen om het te vervangen?

edit: firmware 2000 trouwens
Eeeh, waarom zou je je pc 1080i willen laten weergeven, als 1080p op je full-hd scherm ook kan... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:46

Lightah

Strikes Again

THX schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 22:21:
[...]

Eeeh, waarom zou je je pc 1080i willen laten weergeven, als 1080p op je full-hd scherm ook kan... :?
1080p lukt ook niet.

Niks met de resolutie 1920x1080 lukt...

[ Voor 8% gewijzigd door Lightah op 20-08-2007 22:47 ]

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCHero
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:35
Morrar schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 01:23:
Even een vraagje. Heb gegoogled en hier even gezocht maar kon zo snel niks vinden...

Probeerde vanavond mijn TV (Samsung LE26R8) aan te zetten maar kreeg geen beeld of geluid. Het power lampje bleef knipperen en er gebeurde verder niks. Ik heb de stekker eruit gehaald en er weer ingedaan, maar hielp ook niks. TV is nu hooguit 3 weken oud. Verder is er niks vreemds gebeurd, TV staat op een meubel, er is niets tegenaan gekomen of overheen gegaan...

Hopelijk zie ik iets over het hoofd en is het eenvoudig op te lossen, of is het ding nu al naar de knoppen?

Als iemand info / een oplossing heeft houd ik me aanbevolen. Alvast dank!
Oud bericht, maar ik heb precies hetzelfde probleem. Iemand wellicht een oplossing voordat ik contact opneem met Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 07:56
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 17:12:
[...]

ben benieuwd wat Samsung als antwoord geeft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Starks223 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:02:
[...]

ben benieuwd wat Samsung als antwoord geeft.....
Ik heb het idee dat ik een standaard antwoord ga krijgen, en dat ze me maar weer gaan verwijzen naar hun helpdesk, en dat er maar een monteur moet langskomen omdat mijn TV zogenaamd defect is. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een LE-37R72B en daar ben ik erg tevreden over, hoewel ik 2 kleine problemen heb:

1. Bij overschakelen tussen een RGB en een composiet bron wil het beeld wel eens gaan rollen, het duurt dan een seconde of 2 voor ik weer stabiel beeld heb. Volgens mij was hier een firmware update voor, klopt dit?

2. Bij het kijken naar m'n PC (VGA aangesloten) wil het nogal eens voorkomen dat de TV vanzelf terug springt naar de EXT1 ingang, hier staat dan geen video signaal op dus ik snap niet goed hoe dit komt. Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zinu schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 16:29:
Ik vind het sowieso erg vreemd, omdat het probleem altijd gebeurt rond de Xbox 360 (daar gebruik ik de TV voornamelijk voor). Ik heb nl. een keer de TV gewoon op zenders een tijdje aan laten staan, niets aan de hand. Maar wanneer ik een tijdje speelde met de 360 stak dit probleem de kop op.
misschieb ligt het wel aan je xbox, die gaan meteen stuk namelijk.

probeer het is op een andere (hd) tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelmo schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 10:22:

....
Gedeeltelijk mee eens. Die fabrikanten sturen je het liefst van het kastje naar de muur, dus een beetje achtergrond informatie en gebruikerservaringen delen praat wat makkelijker.

Nu vind ik de service van Samsung overigens prima, even afgezien van het feit dat mijn tv nog steeds een onopgelost banding probleem heeft. In ben inmiddels alweer een week of tig aan het wachten op een belletje dat er een nieuw panel voor met LE40m86 gemonteerd kan worden.

Ik zal niet rusten voor die bandjes eruit zijn. Anders mogen al mijn scart randapparatuur gaan vervangen door HDMI compatible apparaten, ook goed :-)

cheers, Syg

BTW: heeft iemand van de le40m86 banding probleemclub al een goed werkende gerepareerde tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik nu heel hard gaan lachen?
Het ging overigens om een klacht, ik heb een hele lange e-mail gestuurd, en krijg dus een lullig standaard antwoord terug (zoals ik al had gedacht).
Geachte heer JeFFJuH (mijn eigen naam weggelaten),

Vriendelijk voor uw e-mail met betrekking tot uw televisie.

Op basis van de door u verstrekte informatie zijn wij niet in staat u onmiddelijk
een oplossing te bieden. Voordat er bepaald kan worden of uw koelkast in aanmerking komt
voor reparatie/omruiling, zal er eerst onderzoek gepleegd moeten worden door onze technische medewerkers. Aangezien dit per e-mail niet mogelijk is, verzoek ik u vriendelijk om contact met ons op te nemen op het telefoonnummer 0900 – 20 200 88 (10 cpm).

Wij raden u aan het serienummer, de modelnaam en de aankoopdatum bij de hand te houden.

Indien u verdere vragen heeft, aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

xxx (naam van medewerker weggelaten voor privacy)
Customer Services
Samsung Electronics Benelux

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2007 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi allemaal

vandaag mijn samsung le32r81B weer terug gekregen van reparatie
dus eindelijk pc via hdmi kunnen proberen op de tv

werkt allemaal perfect aangesloten op hdmi 2
alleen geluid ??? Hoe krijg ik dat wordt bij de pc weggestuurt over de hdmi kabel
kan de tv dit niet omzetten ?

moet er misschien een tulp naar de tv l+R ??

of kan het via de jack die bij de vga ingang zit ? ??

wie helpt me

mvg

marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb een 32R32B, daarmee heb ik het volgende probleem. Op sommige zenders zijn een soort verticale balken zichtbaar. Ik dacht eerst aan interferentie, maar als ik de TV rechtstreeks op de coax aansluit zit het er nog. Sterker nog, als je de zender selecteert. heb ik de eerste halve seconde geen last er van, het lijkt wel of de storing wordt geintroduceerd met een van de ingebouwde beeldverbeteraars ofzo. Via het systeem menu heb ik echter niks gevonden waarmee ik dat uit kan zetten.

Eerst: Afbeeldingslocatie: http://upload.fkees.net/img/3494/tn/Div003GoT.JPG Na 0,5 seconde: Afbeeldingslocatie: http://upload.fkees.net/img/3495/tn/Div004GoT.JPG

Heeft iemand een idee, of mag ik aanspraak gaan maken op de thuisservice van Samsung?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:51:
hoi allemaal

vandaag mijn samsung le32r81B weer terug gekregen van reparatie
dus eindelijk pc via hdmi kunnen proberen op de tv

werkt allemaal perfect aangesloten op hdmi 2
alleen geluid ??? Hoe krijg ik dat wordt bij de pc weggestuurt over de hdmi kabel
kan de tv dit niet omzetten ?

moet er misschien een tulp naar de tv l+R ??

of kan het via de jack die bij de vga ingang zit ? ??

wie helpt me

mvg

marcel
Gewoon via de audio uitgang van je PC naar de tulp ingang naast de hdmi-2 ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 09:37:
[...]

Ik heb namelijk inmiddels mijn TV nogmaals (voor de laatste keer) omgeruild, en die inkijkhoek blijft dus zo slecht.

Bij de 1e TV die ik had (waar helaas een irritante hoge pieptoon in zat) was de inkijkhoek echt perfect, maar daar zat dus wel een Samsung panel in.
Ik vind dit echt een schande! Ik las t laatst op internet dat Samsung, wanneer ze voor tests en keuring moeten, ze natuurlijk wèl een toestel met een Samsung-panel meegeven. Het maken van de specificaties wordt ook met dit panel gedaan natuurlijk.
Het is dan toch van de gekke dat, wanneer je als onwetende consument zo'n tv koopt, er ineens een ander en minder goed panel inzit.
Als ik een auto koop, bijvoorbeeld een Mercedes 2.5 ltr, dan pik ik t toch ook niet als blijkt dat er ineens een Opel 2.0ltr motor inzit, met minder vermogen etc!?
Wat is er nou belangrijker bij een tv panel dan inkijkhoek en vooral kleurenweergave? Ik zou het zeker niet pikken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:15:
[...]

Gedeeltelijk mee eens. Die fabrikanten sturen je het liefst van het kastje naar de muur, dus een beetje achtergrond informatie en gebruikerservaringen delen praat wat makkelijker.

Nu vind ik de service van Samsung overigens prima, even afgezien van het feit dat mijn tv nog steeds een onopgelost banding probleem heeft. In ben inmiddels alweer een week of tig aan het wachten op een belletje dat er een nieuw panel voor met LE40m86 gemonteerd kan worden.

Ik zal niet rusten voor die bandjes eruit zijn. Anders mogen al mijn scart randapparatuur gaan vervangen door HDMI compatible apparaten, ook goed :-)

cheers, Syg

BTW: heeft iemand van de le40m86 banding probleemclub al een goed werkende gerepareerde tv?
Hey Syg,
Ik heb een LE37M86 en heb over zelfde probleem inmiddels brief geschreven naar Samsung met daarin het verzoek mij een decoder met HDMI geven om van scart probleem af te zijn. Kreeg mailtje terug dat ze een volledig onderzoek gingen instellen (voor de 2e keer dacht ik toen.... is mij eerder beloofd nl).
Gellukig hadden ze wel door dat het niet om een KOELKAST ging HAHAHAHAHA :D
Als ik nieuws heb meld ik het hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SeatRider schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:07:
Ik heb een 32R32B, daarmee heb ik het volgende probleem. Op sommige zenders zijn een soort verticale balken zichtbaar. Ik dacht eerst aan interferentie, maar als ik de TV rechtstreeks op de coax aansluit zit het er nog. Sterker nog, als je de zender selecteert. heb ik de eerste halve seconde geen last er van, het lijkt wel of de storing wordt geintroduceerd met een van de ingebouwde beeldverbeteraars ofzo. Via het systeem menu heb ik echter niks gevonden waarmee ik dat uit kan zetten.

Eerst: [afbeelding] Na 0,5 seconde: [afbeelding]

Heeft iemand een idee, of mag ik aanspraak gaan maken op de thuisservice van Samsung?
is duidelijk een signaalprobleem, een goede coaxkabel rechtstreeks op je lcd aansluiten en je zal zien dat de lijnen weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:47:
[...]

is duidelijk een signaalprobleem, een goede coaxkabel rechtstreeks op je lcd aansluiten en je zal zien dat de lijnen weg zijn.
Maar hoe kan het dan dat gedurende een seconde het beeld goed is, en daarna pas de lijntjes erbij komen? En het is maar op 2 van de 36 kanalen :S

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:54
Ik heb een Samsung Le40R81B [R] ik heb nergens last van rare inkijk hoeken alles is scherm kleuren zijn het zelfde als de Le40R81B [S] die ik heb gehad maar die had kapotte pixels dus heb ik die omgerolen , totnu toe heb ik nog geen mankement ondenkt , maar als ik het zo lees voel ik me lichtelijk genaaid om een 2e rangs Paneeel heb , maar we zullen zien bedoel heb extra garantie erbij genomen 5 jaar ( wel veel maja ) dus als er iets mis mee gaat mogen ze komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even onderzoek gedaan naar de diverse panelen van de Samsung LE23R81B (het 23" scherm dat ik heb). Hieronder mijn resultaten.

Als je deze TV hebt met een 'S' paneel, dan heb je de volgende specs: http://www.samsung.com/gl...y_id=606&partnum=LTA230W2

Zoals te zien is op deze pagina, is dit een PVA paneel. Deze schermen hebben een uitstekende inkijkhoek.

Echter, als je deze TV hebt met een 'A' paneel, dan heb je de volgende specs:
http://www.auo.com/auoDEV...&product_id=56&items_id=8

Dit is een TN paneel. Deze panelen worden voornamelijk gebruikt in computer beeldschermen, en hebben een veel slechtere (voornamelijk verticale) inkijkhoek.

Zo zie je maar weer wat voor 'n verschil er is tussen een 'S' en een 'A' paneel.

Je kunt de voor én nadelen tussen de diverse type panelen nog eens nalezen op http://lcdresource.com/tools/matrix-of-all-matrices.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mektheb schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:28:
Ik heb een Samsung Le40R81B [R] ik heb nergens last van rare inkijk hoeken alles is scherm kleuren zijn het zelfde als de Le40R81B [S] die ik heb gehad maar die had kapotte pixels dus heb ik die omgerolen , totnu toe heb ik nog geen mankement ondenkt , maar als ik het zo lees voel ik me lichtelijk genaaid om een 2e rangs Paneeel heb , maar we zullen zien bedoel heb extra garantie erbij genomen 5 jaar ( wel veel maja ) dus als er iets mis mee gaat mogen ze komen :)
Je moet kijken naar de letter achter de [R].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 07:33:
[...]

Je moet kijken naar de letter achter de [R].
Idd!

Ik had wel (2 keer) een [R] s paneel gehad, de 1ste met Movieplusbug, Banding over scart. teruggebracht en nieuwe meegekregen zonder movieplusbug door de nieuwere firmware. Echter vanwege mijn decoder die alleen via scart kan nog steeds het bandingprobleem.

Toen toch maar de TV teruggebracht en nadat de medewerker eerst beweerde dat het aan mijn scartkabel lag toch geld terug. Want hadden het (midden in de winkel) uitgetest met een monster scart kabel en een DVD speler. Ontzettende banding.

Echt niet normaal voor zo'n dure TV.

Ik wacht nu wel op de F FullHD 100Hz serie of ga voor een ander merk.

Zonde want de beeldkwaliteit van de Xbox en PC via HDMI was perfect!

[ Voor 15% gewijzigd door wimpie007 op 22-08-2007 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 17:23
wimpie007 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 09:32:
[...]

Idd!

Ik had wel (2 keer) een [R] s paneel gehad, de 1ste met Movieplusbug, Banding over scart. teruggebracht en nieuwe meegekregen zonder movieplusbug door de nieuwere firmware. Echter vanwege mijn decoder die alleen via scart kan nog steeds het bandingprobleem.

Toen toch maar de TV teruggebracht en nadat de medewerker eerst beweerde dat het aan mijn scartkabel lag toch geld terug. Want hadden het (midden in de winkel) uitgetest met een monster scart kabel en een DVD speler. Ontzettende banding.

Echt niet normaal voor zo'n dure TV.

Ik wacht nu wel op de F FullHD 100Hz serie of ga voor een ander merk.

Zonde want de beeldkwaliteit van de Xbox en PC via HDMI was perfect!
Ja das idd jammer. Gelukkig lijkt niet iedereen er last van te hebben. ik ga waarschijnlijk ook voor deze TV. Mocht ik dit probleem hebben sluit ik mn setupbox aan via s-video / component. Totdat UPC het vrijgeeft en ik van deze box af ben :*)

Beste aansluitingen zijn toch :
  • HDMI
  • Component
  • S-VIDEO
  • SCART
  • Composiet

[ Voor 4% gewijzigd door HoefMeistert op 22-08-2007 10:53 ]

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:36
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 18:38:
[...]

Het lijkt mij dat de betekenissen van die afkortingen, en de nadelen zo'n beetje gelijk zijn aan de LCD TV's.
Behalve de [R] S Dat is bij de M-serie een S-PVA paneel van Sony / Samsung.
Die stoppen ze meestal in de duurdere (grotere) M86/87.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Het is allemaal weer goed, heb een andere gekregen van de Mediamarkt.

Moet ik nu alleen geen voorzorgsmaatregelen nemen? Bijvoorbeeld de Xbox 360 op de grond zetten ipv er vrijwel tegen (hitte), of de component kabels nakijken? Aangezien het voor het eerst gebeurde tijdens het spelen op m'n 360, al lijkt het me sterk dat die het veroorzaakt heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

HoefMeistert schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 10:51:
[...]
Beste aansluitingen zijn toch :
  • HDMI
  • Component
  • S-VIDEO
  • SCART
  • Composiet
Eehhmm, nee! De beste aansluitingen zijn:
• HDMI
• VGA/DVI
• Component

De rest is lowres spul!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
THX schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 11:38:
[...]

Eehhmm, nee! De beste aansluitingen zijn:
• HDMI
• VGA/DVI
• Component

De rest is lowres spul!! :+
Idd, en daarnaast is RGB over scart echt wel beter dan S-Video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
wimpie007 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 11:46:
[...]

Idd, en daarnaast is RGB over scart echt wel beter dan S-Video
Heldert. Echter heeft mijn UPC Mediabox alleen een scart uitgang. Dus zou een RGB SCART het beste resultaat (moeten) geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
HoefMeistert schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 13:25:
[...]

Heldert. Echter heeft mijn UPC Mediabox alleen een scart uitgang. Dus zou een RGB SCART het beste resultaat (moeten) geven.
Ja daar had ik dus ook last van, echter gaf de Scart ingang(ext1 en 2) dus het bekende banding probleem. Bah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na dat ik dus alweer een e-mail had gestuurd naar Samsung vanwege het feit dat ik een slechte kwaliteit paneel in mijn TV heb zitten, kreeg ik nogmaals een antwoord, dat ik maar even telefonisch contact moest opnemen, om te kijken of dat mijn TV in aanmerking kwam voor reparatie.

Ik heb nu een fax en een brief naar Samsung gestuurd, met het verzoek een schriftelijke reactie te ontvangen. Ik hoop dat het nu bij iemand terecht komt die mij eens goed kan vertellen waarom er voor mijn type TV zowel TN als PVA panelen worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:42
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 15:00:
Na dat ik dus alweer een e-mail had gestuurd naar Samsung vanwege het feit dat ik een slechte kwaliteit paneel in mijn TV heb zitten, kreeg ik nogmaals een antwoord, dat ik maar even telefonisch contact moest opnemen, om te kijken of dat mijn TV in aanmerking kwam voor reparatie.

Ik heb nu een fax en een brief naar Samsung gestuurd, met het verzoek een schriftelijke reactie te ontvangen. Ik hoop dat het nu bij iemand terecht komt die mij eens goed kan vertellen waarom er voor mijn type TV zowel TN als PVA panelen worden gebruikt.
Dat antwoord is waarschijnlijk simpel: productie capaciteit.
De panelen zijn allen getest en dus goed bevonden om in dit type tv te mogen zitten.
De verschillen zullen volgens de fabrikant zo marginaal zijn (en dat zijn ze ook voor de average tv-kijker) dat ze zit dus geaccepteerd hebben.
Ik denk dat je als consument weinig te vertellen of te eisen hebt.

[ Voor 17% gewijzigd door GeeMoney op 22-08-2007 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
wimpie007 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:47:
[...]

Ja daar had ik dus ook last van, echter gaf de Scart ingang(ext1 en 2) dus het bekende banding probleem. Bah!
wordt het waarschijnlijk toch een SCART -> Component kabel.... Eerst maar wel ff met mijn huidige SCART kabels testen...

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.