[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 7

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 49.409 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke ik heb vandaag de LE26R32 aangeschaft, zeer tevreden tot nu toe.

Alleen hoe sluit ik hem het best op mijn PC aan zodat die het beste kwaliteit geeft ? vga?/dvi?/s-video?/?

ik heb trouwens een ouwe nvidia geforce mx420 kaartje in me pc hangen ( met s-video )

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2007 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister LE32R82 aangeschaft,

Maar een typisch geval van ja je raad het al; Banding:

Afbeeldingslocatie: http://twente112.nl/banding.gif

Wat moet ik nu :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gast wat is dit nou???!! terugbrengen dat ding, of anders samsung bellen, dit is namelijk onecceptabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heeft dit zelfs ook op de gewone coax aansluiting.

Maar ook met digitale tv, beide scarts, S-video-ingang en hdmi ingang. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan is dat ding kapot hoor!! dit scherm is defect, Henk. Deze moet je echt gaan ruilen,

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2007 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is idd niet normaal, meteen terug die handel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik wil graag een LCD voor op mijn kamer, helaas is mijn kamer niet al te groot, dus is een 26" echt de max.

in de LE26* range hebben ze een aantal modellen in de LE26R* range en 1 model in de LE26S* range.

Ik zie alleen bij de specs weinig verschil, is de S serie beter als de R serie, en is mijn redenering juist, als ik denk dat de hoogste in de R serie, ook de beste is? (dus de LE26R84B)

Zit namelijk een beetje op de samsung site te kijken, maar kan er niet echt uit wijs worden welk scherm er nou beter is, en waarvoor ik dan dus zou moeten kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de LE26R32 aangeschaft, zeer tevreden tot nu toe.

Alleen hoe sluit ik hem het best op mijn PC aan zodat die het beste kwaliteit geeft ? vga?/dvi?/s-video?/dvi-hdmi?/?

ik heb trouwens een ouwe nvidia geforce mx420 kaartje in me pc hangen ( met s-video )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05:30
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 13:59:

Alleen hoe sluit ik hem het best op mijn PC aan zodat die het beste kwaliteit geeft ? vga?/dvi?/s-video?/dvi-hdmi?/?

Beste kwaliteit is: 1. dvi-hdmi ; 2. vga ; 3. s-video.
Jij hebt alleen s-video op je videokaart, dus dat is de enige manier om je tv aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lethargy schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 15:14:
[...]

Beste kwaliteit is: 1. dvi-hdmi ; 2. vga ; 3. s-video.
Jij hebt alleen s-video op je videokaart, dus dat is de enige manier om je tv aan te sluiten.
ik heb ook vga? , hoe sluit ik mijn monitor dan aan de videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05:30
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 16:47:
[...]

ik heb ook vga? , hoe sluit ik mijn monitor dan aan de videokaart?
Niet, denk niet dat je monitor een s-video aansluiting heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://images10.newegg.com/productimage/14-102-328-04.JPG

dit is mijn videokaart . dat blauwe is toch vga?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 17:20:
[afbeelding]

dit is mijn videokaart . dat blauwe is toch vga?
ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus dat wordt morgen VGA kabel kopen bij media markt

bijde kanten male?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2007 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ik zag vandaag in het nieuwe Mediamarkt krantje de aanbieding van de Samsung LE32S62. Nu heb ik gezocht, maar kon er niets over vinden. Dit is nou niet zo'n ramp, maar ik wil wel graag weten wat andere bezitters van dit model vonden/vinden.

Het enige echte belangrijke is dat hij goed is voor gaming (Xbox 360). Verder is er nog of deze goed/niet goed is voor analoge televisiesignalen, en of de features goed zijn (de contrastratio (3000:1), de helderheid (500 cd/m2), resolutie (1366x768=720p of ook 1080i?)).

Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:54
Zinu schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 19:19:
Ik zag vandaag in het nieuwe Mediamarkt krantje de aanbieding van de Samsung LE32S62. Nu heb ik gezocht, maar kon er niets over vinden. Dit is nou niet zo'n ramp, maar ik wil wel graag weten wat andere bezitters van dit model vonden/vinden.

Het enige echte belangrijke is dat hij goed is voor gaming (Xbox 360). Verder is er nog of deze goed/niet goed is voor analoge televisiesignalen, en of de features goed zijn (de contrastratio (3000:1), de helderheid (500 cd/m2), resolutie (1366x768=720p of ook 1080i?)).

Bedankt alvast.
als je 720p hebt heb je zoiezo 1080i :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Maar dat is niet zozeer beter he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de LE26R32 heeft een resolutie van 1366 X 768, en mijn videokaart kan maar tot 1280 X 1024.

wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Al eens gekeken in de drivers of die resoluties niet verborgen staan, maar aan jou plaatje te zien is het een behoorlijk oud kaartje, of is het een Matrox?
In het geval als het een oude kaartje is zou je er beter aan kunnen denken om een recent kaartje te kopen, die bijvoorbeeld ook 2x dvi/vga heeft, zo kun je je desktopmonitor ook nog naast je tv gebruiken.
Ook hebben de wat goedkopere chipsets, SIS, oude Intels, maar zelfs bepaalde (ook nvidia) laptopvideoschipsets vaak een veel slechter beeld als recente kaartjes uit de Geforce of Radeon reeks.

Mijn geforce 6200go (vga) op mijn 1680x1050 monitor bijvoorbeeld, is niet om aan te zien, aan mijn x1950GT (vga) ziet het er wel weer netjes uit. Lijkt mij geen overbodige luxe om een recent DVI kaartje te kopen, zo kun je ook nog is DVI > HDMI uitproberen, en zal je waarschijnlijk ook een veel mooier VGA resultaat geven.

[ Voor 41% gewijzigd door duncanvdlinden op 13-08-2007 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatlobster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-10-2024
Of kijk even naar de nieuwe videokaarten van ATI, HD X2400 of HD X2600.
Deze kaarten ondersteunen hdcp en in dit geval dus zelfs audio via HDMI (1.3)!!

Left handed but always right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 11:42
Vrijdag de "LE40N87BD" aangeschaft. Zeer tevreden! Uiteraard niets aangesloten via de scart (Banding). Tot nu toe ook geen dooie pixels gezien. En wat een beeld...prachtig. Zelfs het aansluiten van vga naar vga is een plaatje om te zien.

Echter vraag ik me af hoeveel stroom dat ding verbruikt als ik gaat gamen/internetten wat vaak zal gebeuren. Dit staat op de samsung site: Energieverbruik (maximaal) 240W. Dit scheeld volgens mij veel in vergelijking met een normale tft monitor.

Iemand misschien een lijstje met prijzen of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Kan er iemand me helpen met een koopadvies?

Ga ik nu best voor een 'goedkope' 30 inch uit de S serie van ongeveer 650 Euro en wacht tot over een paar jaar Full HD gemeengoed is.
Of kan ik beter wat meer investeren en voor een 37 M gaan? Wel bijna dubbel de prijs maar ook een betere kwaliteit.
Of is het slims om voor de gulden middenweg te kiezen? en zoja welke serie dan?

Ik heb een niet al te grote ruimte dus groter dan 37 inch hoef ik echt niet te gaan.
Mijn budget draait zo rond de 1000 euro en daar wil ik natuurlijk het meeste uit halen.

Groet,
Tom

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2007 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Laatst online: 06-09 17:23
whiteclear schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 10:19:
Vrijdag de "LE40N87BD" aangeschaft. Zeer tevreden! Uiteraard niets aangesloten via de scart (Banding). Tot nu toe ook geen dooie pixels gezien. En wat een beeld...prachtig. Zelfs het aansluiten van vga naar vga is een plaatje om te zien.

Echter vraag ik me af hoeveel stroom dat ding verbruikt als ik gaat gamen/internetten wat vaak zal gebeuren. Dit staat op de samsung site: Energieverbruik (maximaal) 240W. Dit scheeld volgens mij veel in vergelijking met een normale tft monitor.

Iemand misschien een lijstje met prijzen of iets dergelijks?
Volgens mij zijn de "Branding" problemen opgelost. Las op diverse fora over nieuwe firmware updates & dat een selecte groep mensen er last van hadden. Zou zeggen check het eens :)

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Laatst online: 06-09 17:23
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 10:23:
Hallo,

Kan er iemand me helpen met een koopadvies?

Ga ik nu best voor een 'goedkope' 30 inch uit de S serie van ongeveer 650 Euro en wacht tot over een paar jaar Full HD gemeengoed is.
Of kan ik beter wat meer investeren en voor een 37 M gaan? Wel bijna dubbel de prijs maar ook een betere kwaliteit.
Of is het slims om voor de gulden middenweg te kiezen? en zoja welke serie dan?

Ik heb een niet al te grote ruimte dus groter dan 37 inch hoef ik echt niet te gaan.
Mijn budget draait zo rond de 1000 euro en daar wil ik natuurlijk het meeste uit halen.

Groet,
Tom
Zou lekker voor de FullHD gaan. Zit net buiten je budget maar anders kun je over een paar jaar weer een nieuwe halen. En daarbij heb je direct 37" :D

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb nu plus minus 3 weken ook een Samsung tv. De 32R81 aangeschaft via Online-systems.
Na wat heen en weer gemail tussen mezelf en diverse bedrijven, knoop doorgehakt bij online-systems besteld. prijs was 745 afgerond naar boven...( was iets van 744 en nog wat centen ). De bezorgkosten waren iets van 5 euri! Ja,schrok er ook van maar ging er gewoon voor. Via de mail nog gevraagd hoe in hemelsnaam dat kon , blijk dat ze het als Pakket(je) via TNT laten versture. En idd, de beste man kwam zaterdag morgen vroeg om een uur of 10.30 ( was net wakker en ging beneden me koffie maar maken...)
Meteen als de kleine kind dat ik ben( ben 26 jr maar goed...) de tv naar me slaapkamer gebracht, toch eerst die koffie gemaakt anders zou ik het niet redden die ochtend hoor...

Me ouwe tv was een 70 cm breedbeeld ook toevallig van Samsung. Die heb k verkocht aan me moeders school die ze gebruiken voor de educatieve programma's en de vrijdag middag films.
Dus deze tv was een verbetering en geweldige ervaring !
We zijn nu 3 weken verder zoals ik eerder schreef en nog nergens last van gehad(knock on wood...)
aangesloten is : 1 Kiss dvd speler op de RGB scart aansluiting , PS2 op de andere scart. component staat de XboX360 en eigenlijk ging ik gewoon testen hoe me pc op de tv was ben ik eigenlijk alleen maar aan het computeren vanuit me bed. Tv-series, internetten... het is echt relaxed om een pc aangesloten te hebben op je tv. Deze is trouwens vooralsnog via VGA aangesloten. Zit er zeker over na te denken om een DVI- HDMI kabel te kopen zodat ik dit als een vaste gebruiks methode kan gebruiken voor tv-series en gebruikelijke xvid's en x264 bestanden...

Mochten er vragen zijn sta ik er uiteraard voor open.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aanbieding bij de Media Markt,

Samsung LE 32 S 62 B voor 555 euro.
Ik ben van plan een scherm te kopen voor me PS3, en natuurlijk filmpjes kijken,ik weet dat het geen full HD is, maar ben ook maar een student :).
Kon in de pricewatch niks vinden over dit model, iemand een idee of dit een goede koop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 12:24:

Ik ben van plan een scherm te kopen voor me PS3, en natuurlijk filmpjes kijken,ik weet dat het geen full HD is, maar ben ook maar een student :).
Kon in de pricewatch niks vinden over dit model, iemand een idee of dit een goede koop is?
Leuke prijs voor dat scherm. Erg aantrekkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavershots
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-11-2023
Misschien een tip voor iedereen met het clouding probleem:

Mijn Le40m86 had out-of-the-box direct clouding problemen.
Aangezien dat ieder merk en model scherm hier last van heeft, en ik na 2 keer een scherm retour gebracht te hebben met dit probleem mijn buik vol had van die loterij, ben ik wat gaan experimenteren.
Nu heb ik een methode ontdekt waarmee ik in ieder geval de problemen in mijn scherm heb weten op te lossen:

Verduister de kamer en zet een volledig egaal zwarte afbeelding op je scherm waarbij de clouding "hot-spots" duidelijk waarneembaar zijn.
Vervolgens tik je met je vingers (eventueel met een doekje ertussen om te voorkomen dat je alle vette vingers weer weg dient te poetsen) herhaaldelijk op en rond-om de hot-spots.
Doe dit zeer frequent en met snelle korte tikjes, en werk de vlekken van boven naar beneden af op het scherm.
Bij ieder tik zie je rauw wit licht door het paneel heenkomen, wat dus wil zeggen dat je op dat moment de kristallen wegdrukt en het paneel dus rechtstreeks licht laat doorstralen.
Dit kan verder geen kwaad, en heeft naar mijn idee als resultaat dat eventuele "vuiligheid" in het paneel weggedrukt wordt en misschien de gebieden waar de kristallen niet goed "doorstromen"
worden "gemasseerd" waardoor het clouding probleem daar verdwijnt.

Je moet met deze methode wat geduld hebben, er wat tijd in steken en geen last hebben van RSI, maar het heeft bij mijn scherm in ieder geval resultaat geboekt.
De clouding vlekken zijn vrijwel volledig verdwenen, en egaal zwart heeft zijn intrede gedaan!

Ben benieuwd of deze methode bij meer clouding slachtoffers kan werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 07:56
ik heb mijn LE40M87 2 weken gehad en ter reparatie gestuurd ivm problemen met de behuizing en clouding.
er zou een nieuw paneel en nieuwe behuizing besteld zijn, na 2 maanden krijg ik het bericht dat een nieuw paneel niet besteld kan worden en dat ik de tv gecrediteerd krijg.

ik hoop dat samsung mij mijn geld terug geeft, de 40" is nu namelijk €200 goedkoper of ik leg €100 bij en ik heb een 46" (wat is eigenlijk de kijk afstand voor een 46"??).

is nu 3 maanden na mijn aankoop deze samsung nog steeds de beste keuze als je een 1080p set wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn PC (Radeon x1900xt) inmiddels met een DVI kabel en DVI-HDMI converter op de HDMI-2 ingang van de TV (46M86) aangesloten. Scherm ingesteld via catalyst control center op 1920*1080 met 60Hz. Na de patch van een paar pagina's terug eroverheen gehaald te hebben, heb ik bijna pixel perfect beeld (als ik van heel dichtbij kijk, zie ik links nog 3 pixels, rechts 2 pixels, boven 2 pixels en onder 1 pixel die niet gebruikt worden). Het ziet er allemaal geweldig uit, maar ik zie twee rare issues:

1) Bij hele lichte / witte stukken video, zijn er soms lichtblauwe pixels door het wit heen te zien. Dit is niet zo als ik tv kijk op hdmi-1 (upc hd-box) of 360 speel (component).

2) Af en toe krijg ik over het hele scherm een rode pixellering, die na 1 of 2 seconden weer verdwijnt in 3 stappen weer verdwijnt. Soms gebeurt dit middenin een film.

Allebei geen enorme issues, maar als ik er iets aan kan doen zou dat wel heel prettig zijn.

Heeft iemand soortgelijke issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Starks223 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 14:44:
ik hoop dat samsung mij mijn geld terug geeft, de 40" is nu namelijk €200 goedkoper of ik leg €100 bij en ik heb een 46" (wat is eigenlijk de kijk afstand voor een 46"??).
Ik kijk naar mijn 46" op een afstand van ongeveer 2.7 meter - helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-08 12:18

jelmo

A.K.A. jelmo

Ten eerste, een grote 'Thnx!' aan al m'n voorgangers in dit topic, ik ben een stuk wijzer :)

Mijn ervaringen:

Ik ben 3 weken geleden verhuist, en om dit te vieren, en de ruimte in m'n huiskamer optimaal te gebruiken heb ik mijzelf een LE-46-N-87-BD kado gedaan.

Hierna las ik dit topic pas. Paar dingen die mij opvielen, niemand koopt de N versie ? waarom niet ? ok, heeft geen clearpanel technologie, maar heb 'm naast een M panel gezien, die 500 euro duurder was, en nauwelijks verschil, en ja, ik heb wel goede ogen ;) (kwestie van instellen denk ik, black enhancer op de N versie doet wondren!)

enfin, ik na een veel te lange leveringsperiode eindelijk 't scherm binnen, neergezet en zoals ik hier al eerder gelezen heb: "Wat een mooi beeld, en zo groot ! :D" yada yada mooi mooi etc.

maar, ik las hier dingen over het movieplus probleem. Wat is dit precies ? iedereen refereert er naar, maar de daadwerkelijke uitleg ontgaat mij enigszins :)

Clouding, gelukkig geen last van (of iig zeeer weinig).

Banding; Ik weet niet of ik last heb van banding, maar heb een soort golfjes door m'n scherm lopen die zowel naar boven als naar beneden lopen. Ik weet niet of dit kwalificeert als banding, maar lelijk is't wel !

Xbox 360@ 1080P ... sweet 8)
Al dat geleuter over je ziet geen verschil op die afstanden etc. laat iedereen dat voor zichzelf uitmaken! 't ziet er vet uit :)

Maar, zoals je hierboven leest, ik heb ook nog wat probleempjes.
naast de banding die ik aangaf, had ik ook wat last van motion blur, dit is overigens op te lossen door enige opties lager/uit te zetten.

Gezien de kosten van 't scherm wilde ik 'perfectie' hebben, en het zekere voor het onzekere wil hebben dus vandaag toch maar samsung aan de telefoon gehad, en super relaxte service!
meisje aan de telefoon. Ik heb enkel gevraagd om nieuwe firmware en zij stemde meteen in. Daarna nog wat geroepen over het feit dat ik dacht dat ik ook misschien wel wat probleempjes had, maar dat allemaal niet nodig. De monteur neemt binnen 24 uur contact met mij op.

een lang verhaal kort, als je problemen hebt, samsung bellen. Enkel melden dat je een nieuwe firmware wil, en je zal deze krijgen.

zodra de monteur is geweest, zal ik nog wel wat van me laten horen :)

I don't ride fast, i fly low

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 15:25:
[...]

Ik kijk naar mijn 46" op een afstand van ongeveer 2.7 meter - helemaal goed.
thanks, ik zit op ongeveer 3.5 meter dus das genoeg vor 46".
alleen is de vraag bij de LE4xM8 serie blijven of niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Zinu schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 19:19:

Bedankt alvast.
Kan ik overigens nog gewoon die kleine, witte blokjes van analoge TV gebruiken op deze/een HDTV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Het kan misschien nog al op het forum staan, maar ik vroeg mij af of iemand het volgende herkent:
af en toe maakt onze samsung LE 40m86 een "bonk" geluid.
Precies of hij uitzet van de warmte.
Hij hangt aan de muur, en als hij dus het "bonk" geluid maakt, dan zie je hem ook eventjes bewegen.
Dit had hij in het begin niet...

Heeft iemand dit ook al voorgehad?

MVG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 19:19
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 12:24:

Ter uitbreiding op zijn vraag of het een goede koop is :P Ik had zelf de hele tijd de r32s81 in gedachten 739 euro bij de mm.
nu is de 32s62 dus voor 569 in media markt ehv
dat zijn dus de bedragen die ik zou moeten neerleggen wanneer ik het ga halen.

De grootste verschillen die ik nu kan zien (aan de hand van de sites)zit hem in de dynamische contrast ratio
s81 is 7000:1
s62 is 3000:1
Ik hoor hier mensen praten over verschillende panelen is dat hier van toepassing?

Waarvoor ik hem wil gebruiken is de xbox 360 en dan eventueel later HD-DVD films met de externe drive van de 360. Heeft de s81 eigenlijk een meer waarde tegenover de s62 wanneer ik hem puur voor de xbox 360 gebruik?
Dus heeft het eventuele verschil in panel en de hogere contras ratio een toegevoegde waarde in combi met een xbox 360of zit je met de s62 zo goed als de beste prestaties wat een xbox 360 kan leveren qua beeld?
Want ik zou het uiteindelijk zonde vinden om zoveel extra neer te leggen voor wat dynamische contrast terwijl het daadwerkelijke verschil minimaal blijkt te zijn,

[ Voor 3% gewijzigd door jazzVL op 14-08-2007 00:24 ]

"If u do something do it with style, or do it at all."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

jazzVL schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 00:23:
[...]
Ter uitbreiding op zijn vraag of het een goede koop is :P Ik had zelf de hele tijd de r32s81 in gedachten 739 euro bij de mm.
Voor dat geld heb je een R81 online incl. bezorging, en die is toch echt een stukje beter, door het S-PVA panel (of gelijkwaardig) wat erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu ook te kijken voor de m serie van Samsung. Het gat worden de:

- LE37M86
- LE40M86
- LE47M86

Ik ben zeer gesteld op qualiteit en wil dan ook het beste beeld. Gezien de resolutie op alle schermen 1920x1080 is, is mijn vraag waarom niet de 37" ? Waarom gaan veel mensen voor de 47" ? Groot is na mijn idee wel mooier, maar dan wel als de resolutie ernaar is.

Voor het beste qualiteit ga je toch voor de 37" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 08:44:
Voor het beste qualiteit ga je toch voor de 37" ?
Ligt aan je kijk afstand. Heel veel pixels is mooi, maar op een bepaalde afstand kun je het niet meer zien.

Het verschil tussen 1280*720 en 1920*1080 kun je op een 42 inch scherm niet meer zien als je er verder dan 2,20 vanaf staat.

Dus, wat is jouw gewenste kijkafstand? en wat ga je kijken? (dig/analoog/dvd/console/pc)

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 14-08-2007 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 08:49:
[...]

Ligt aan je kijk afstand. Heel veel pixels is mooi, maar op een bepaalde afstand kun je het niet meer zien.

Het verschil tussen 1280*720 en 1920*1080 kun je op een 42 inch scherm niet meer zien als je er verder dan 2,20 vanaf staat.

Dus, wat is jouw gewenste kijkafstand? en wat ga je kijken? (dig/analoog/dvd/console/pc)
Beetje kort door de bocht, maar de kijkafstand wil ik een beetje bepalen op wat voor een qualiteit ik heb. Als dit het beste te zien is op b.v. 2meter dan word dat de kijkafstand. Ik zit niet echt met de indeling van me woonkamer waar ik rekening mee moet houden. Ik wil het huis een beetje inrichten op het scherm. Ik zal eens een foto posten voor de gein hoe het nu is :)

Het gaat voor mij om gamen en films. X360 en PS3 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatlobster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-10-2024
Nou net even Samsung gebeld voor o.a een firmware upgrade.
Ik weet niet wie andere mensen aan de lijn hebben gehad maar deze medewerkster wist niets van problemen met de LE40M86 (banding, movieplus, 24 frames).
Er komt misschien wel een monteur langs maar of die dan echt wat gaat doen?
Ik heb de meest oude bord- en firmware-versies en zo op het eerste gezicht laat Samsung het afweten.

Heb het scherm gekocht op de eerste dag dat deze leverbaar was, 2200(!!) euro betaald en ook geen gratis fiets of zo. Mijns inziens mag ik dus wel wat verwachten van Samsung.
Ik woon (eng) dichtbij het Samsung hoofdkantoor, dus het scherm achterin de auto zetten en ze even een bezoekje brengen is zo gepiept.
(Angry early adopter inserts 40" lcd screen in Samsungs local CEO). ;)

Left handed but always right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het staat vast wel ergens in dit topic maar in de start post kon ik het niet vinden.
Ik vraag me nou af wat het voordeel is van nieuwere firmware? en waar kan je zien welke firmware je hebt en wat de nieuwste is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:26:
[...]
Als dit het beste te zien is op b.v. 2meter dan word dat de kijkafstand.
Het gaat voor mij om gamen en films. X360 en PS3 _/-\o_
Dan zou ik voor de LE40M86 gaan en op 1,90-2,00 gaan zitten. Als je voor de 46 inch gaat zou 2,40 mooi zijn.

Maar vergeet niet dat je voor dat geld ook een 50inch PS-50Q91 haalt, die heeft weliswaar een lagere resolutie, maar daar merk je niets van op 3 meter afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
jelmo schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 15:44:
Hierna las ik dit topic pas. Paar dingen die mij opvielen, niemand koopt de N versie ? waarom niet ? ok, heeft geen clearpanel technologie, maar heb 'm naast een M panel gezien, die 500 euro duurder was, en nauwelijks verschil, en ja, ik heb wel goede ogen ;) (kwestie van instellen denk ik, black enhancer op de N versie doet wondren!)
Ik heb zelf ook de N serie (40" FullHD) dus hij wordt best gekocht :) Reden dat ik de N heeft aangeschaft is dat het geen Glare (glanzend) screen is. De plek waar de tv staat, staat een raam voor, dus dat leek mij geen goed idee om de M serie te kopen.
enfin, ik na een veel te lange leveringsperiode eindelijk 't scherm binnen, neergezet en zoals ik hier al eerder gelezen heb: "Wat een mooi beeld, en zo groot ! :D" yada yada mooi mooi etc.
Amen
Clouding, gelukkig geen last van (of iig zeeer weinig).
Als je pal voor het scherm gaat zitten en je doet dat terwijl bij een fim een dondere scene is. Dan zal je ongetwijfeld een paar minder zwarte vakjes tegen komen.
Banding; Ik weet niet of ik last heb van banding, maar heb een soort golfjes door m'n scherm lopen die zowel naar boven als naar beneden lopen. Ik weet niet of dit kwalificeert als banding, maar lelijk is't wel !
Ik ben zelf nog geen banding tegengekomen, maar ik maak express geen gebruik van de scart aansluitingen. Dit wordt namelijk via de scart aansluiting aan de achterkant veroorzaakt. De nieuwste Firmware moet dat probleem als het goed is oplossen.
Xbox 360@ 1080P ... sweet 8)
Al dat geleuter over je ziet geen verschil op die afstanden etc. laat iedereen dat voor zichzelf uitmaken! 't ziet er vet uit :)
Halo 3...omg
zodra de monteur is geweest, zal ik nog wel wat van me laten horen :)
Graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Ik zou ook wel eens graag willen weten wat dat movieplus probleem eigenlijk is. Wat is movieplus? En wat is het probleem daarmee?

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb gisteren mijn Samsung LE23R81B omgeruild bij de winkel, omdat er een vervelende piep uit kwam.

Nu heb ik dus inmiddels een nieuwe TV, en nu viel mij op, dat als ik vanuit de onderste verticale positie naar het scherm kijk, het scherm helemaal verkleurd is.

Het is een scherm met 160 graden inkijkhoek. Het rare ervan is, dat dit bij het vorige exemplaar niet was, maar ja die had weer die irritante piep.

Is dit normaal voor een TV met een 160 graden inkijkhoek?

Het ziet er uit zoals het onderste rechtse scherm op deze foto: http://img1.lesnumeriques...ts/36/1752/36_175_108.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:01:
Hallo allemaal,

Ik heb gisteren mijn Samsung LE23R81B omgeruild bij de winkel, omdat er een vervelende piep uit kwam.

Nu heb ik dus inmiddels een nieuwe TV, en nu viel mij op, dat als ik vanuit de onderste verticale positie naar het scherm kijk, het scherm helemaal verkleurd is.

Het is een scherm met 160 graden inkijkhoek. Het rare ervan is, dat dit bij het vorige exemplaar niet was, maar ja die had weer die irritante piep.

Is dit normaal voor een TV met een 160 graden inkijkhoek?

Het ziet er uit zoals het onderste rechtse scherm op deze foto: http://img1.lesnumeriques...ts/36/1752/36_175_108.jpg
Bedoel je als je onder je tv gaat liggen en naar boven kijkt, dat het scherm niet goed is? Of is het uberhoud niet goed als je naar het zuiden van je scherm kijkt? Bel Samsung zou ik zeggen..elke x die tv meenemen om vervolgens om te ruilen zou ik niet goed van worden. Als je Samsung belt komt er een monteur die standaard een nieuw scherm bij zich heeft.

Ik heb zelf ook het scherm 1 x geretourneed. Maar mijn tv was duidelijk gebruikt toen ik de doos open maakte..tenminste...hij was al open. Alles was open gescheurd, geen stickers aanwezig, batterijen al in de afstandsbediening etc. Belachelijk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:01:
en nu viel mij op, dat als ik vanuit de onderste verticale positie naar het scherm kijk, het scherm helemaal verkleurd is.
Dat is vrij normaal voor de goedkopere LCD schermen. De vraag is heb je er last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 01:24
ik ga vandaag een nieuwe tv bestellen/halen

maar ik kom er niet uit welke van de 2 ik moet nemen

Samsung LE37M87
of
Sharp LC-37XD1E

iemand nog enige advies :)

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tntkiller schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:18:

Samsung LE37M87
of
Sharp LC-37XD1E

Je hebt dezelfde vraag gesteld in de thread "Sharp LCD TV's"? :P

Ik vind persoonlijk de Samsung qua design veel mooier. Specs zijn nagenoeg hetzelfde toch? Sharp iets goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whiteclear schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:59:
[...]

Bedoel je als je onder je tv gaat liggen en naar boven kijkt, dat het scherm niet goed is? Of is het uberhoud niet goed als je naar het zuiden van je scherm kijkt?
Het is alleen als ik van onder de TV naar boven kijk. Van boven naar beneden zie je het (bijna) niet. Ook vanuit de horizontale positie merk ik het niet, behalve dat het beeld dan een beetje 'geel' ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:25:
[...]

Je hebt dezelfde vraag gesteld in de thread "Sharp LCD TV's"? :P

Ik vind persoonlijk de Samsung qua design veel mooier. Specs zijn nagenoeg hetzelfde toch? Sharp iets goedkoper?
ja ze zijn vergelijkbaar ook in prijs

na de review te hebben gelezen van

http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40M86BD/

en

http://www.hdtvtest.co.uk/Sharp-LC42XD1E/

komt de samsung iets beter uit de test

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Samsung LE37M87
of
Sharp LC-37XD1E

zo'n tv ga je toch niet kopen zonder ze gezien te hebben? tenminste... dat zou ik niet doen.

en toen ik ging kijken kwam ik erachter dat ik plasma veel mooier vind, maarja dat is mijn mening.

[ Voor 37% gewijzigd door Philflow op 14-08-2007 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met de ingebouwde DVB-T tuners?
Alle modellen die eindigen met BD hebben namelijk de tuner ingebouwd maar zonder smartcard kan je, natuurlijk, slechts de Free-to-Air kanalen zien (Ned1,2,3 & nog wat regionale)

Is het mogelijk om door middel van een Conax CAM (Conditional Access Module) een digitenne smartcard in te jatsen? En zoja welke hardware is hiervoor beschikbaar?

Ik hoor graag je ervaring en meer informatie.

Groet,
Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
tntkiller schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:35:
[...]

ja ze zijn vergelijkbaar ook in prijs

na de review te hebben gelezen van

http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40M86BD/

en

http://www.hdtvtest.co.uk/Sharp-LC42XD1E/

komt de samsung iets beter uit de test
Ik had deze schermen ook op mijn lijstje staan. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de Toshiba 42x3000p review van dezelfde versie maar dan met DVB-T tuner: (http://www.hdtvtest.co.uk/Toshiba-42X3030D/)
Misschien ook nog een aanrader. Deze is goedkoper dan de andere 2 en komt erg goed uit de reviews

[ Voor 4% gewijzigd door cypher21 op 14-08-2007 15:08 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,

Er is weer veel geschreven de laatste dagen.... Ik heb weer eens gebeld met samsung vanwege mijn golvende lijnen op scart 1 en 2 (banding). Zou gisteren teruggebeld worden. Niet dus. Vandaag weer gebeld. Blijkt dat ze per telefoongesprek soms een nieuw klantnummer aanmaken dus ze konden niet eens terug vinden dat ik al 10 keer gebeld had (zo ongeveer) dus weer klacht uitgelegd. Dood vermoeiend. Toen zeiden ze, "bel selectro maar" Dat is waar de monteur vandaan kwam. Weer geen oplossing en wederom van kasje naar naar de muur. Wordt er beetje simpel van nu!! Dus selectro gebeld. Ging beetje mis in begin maar uiteindelijk had ik een soort van "hoofd" monteur aan de lijn. Die wist precies wie ik was want hij had het er nog over gehad met de monteur die hier geweest was. Best fijn dus... haha.
Maar...... geen oplossing. Volgens hem een productie fout die niet veel mensen zien en er zijn ook niet heel erg veel meldingen van bij hem en samsung bekend. Had het ook weer over een komende echte software update. Ik zei dus dat ik al versie 2000 had. Toen moest hij een beetje lachen en zei dat al die updates niet alle problemen hebben opgelost zoals movie plus. Wat ik raar vind wat op veel forums lees je dat die problemen er niet meer zijn in versie 2000. Uiteindelijk kon hij niets beloven, alleen dat hij maandag terug zou bellen nadat hij weer een overleg heeft gehad met samsung. Ik vroeg nog aan hem of hij niet een samsung decoder kon regelen zodat ik van die scart af ben. Dat kon hij helaas niet maar vond wel dat ik dit bij samsung moest opgooien. Ik koop uiteindelijk een product wat niet aan de redelijke eisen voldoet. Dus eigenlijk is samsung in gebreke..... Het rotte is dat ik best wel gehecht ben geraakt aan dit mooie scherm (LE37M86) dus ik hoop eigenlijk niet dat ze komen met geld terug....

Als er nieuws is meld ik het hier weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

@ Marty19762, heb je weleens uitgesloten dat het ligt aan interferentie met andere apparaten? (zoals Wifi, Dect, DVD speler, stekkerblokken etc.)

Misschien dat het niks uitmaakt, maar het lijkt me wel meer voor de hand liggen dan een software update. Banding klinkt voor mij als een hardware probleem, niet als software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:06:
@ Marty19762, heb je weleens uitgesloten dat het ligt aan interferentie met andere apparaten? (zoals Wifi, Dect, DVD speler, stekkerblokken etc.)

Misschien dat het niks uitmaakt, maar het lijkt me wel meer voor de hand liggen dan een software update. Banding klinkt voor mij als een hardware probleem, niet als software.
Klopt is inderdaad hardware. Heb echt al van alles geprobeerd. De kabels die ik heb werden zelf perfect genoemd door de monteur. Het is ook wel interventie van buiten af maar normaal gesproken is de scart goed afgeschermd in de tv. Bij samsung is het voor een deel weg bezuinigd (letterlijke state van de monteur) waardoor een beetje hardnekkige storing meteen zichtbaar is.
Lees toevallig net dit artikel , Bugs and Other Issues
www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE52M87BDX/Calibration.php
Ook hier komt die scart aan bod. Is dan wel voor de 52" maar gaat zeker op voor alle modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
Philflow schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:55:
[...]

zo'n tv ga je toch niet kopen zonder ze gezien te hebben? tenminste... dat zou ik niet doen.

en toen ik ging kijken kwam ik erachter dat ik plasma veel mooier vind, maarja dat is mijn mening.
tuurlijk heb ik ze wel vergeleken in de winkel maar zoals als zo vaak is gezegd in de winkel moet je niet echt de kwaliteit van de scherm bekijken mits het verbonden staat met een hd trailer ofzo maar vaak zijn het tv beelden die door 50 stekkers is gesplitst lijkt me niet goed voor de kwaliteit van het signaal.

het gaat meer om tech dingen zoals bij welke heb je meer kans op banding enz

ondersteuning is ook belangrijk zoals firmware upgrades enz

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:13:
[...]
Heb echt al van alles geprobeerd.
Ok maar heb je ook geprobeerd het weghalen van DVD-speler, stekkerblokken, Dect telefoon, wifi/routers, kabelmodems en dergelijke apparaten uit de buurt van de TV? Zeg maar alles wat interferentie zou kunnen veroorzaken.

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 14-08-2007 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

tntkiller schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:15:
[...]
het gaat meer om tech dingen zoals bij welke heb je meer kans op banding enz
Die kans is volgens mij groter op de Samsungs. Als ik uit die modellen zou moeten kiezen zou ik overigens wel voor de Samsung kiezen.

Maarja je hebt wel kans op banding en clouding. Als het goed is heb je daar en omruilgarantie en normale garantie voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ tombu

ja het is mogelijk om een cam met een smartcard in de tv te stoppen.
je kan je atenne op de coax aansluiting aansluiten.
vergeet niet dat de atenne van stroom te voorzien als de tv dat niet doet anders ontvang je niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
Philflow schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 00:34:
[...]

Voor dat geld heb je een R81 online incl. bezorging, en die is toch echt een stukje beter, door het S-PVA panel (of gelijkwaardig) wat erin zit.
Is deze R81 dan aanzienlijk beter dan de s81?
Want op basis van de sites zie ik alleen dat de r81 een hoger contrast ratio heeft. Heeft deze r81 dan een grotere toegevoegde waarde in combi met een xbox 360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:04:
@ tombu

ja het is mogelijk om een cam met een smartcard in de tv te stoppen.
je kan je atenne op de coax aansluiting aansluiten.
vergeet niet dat de atenne van stroom te voorzien als de tv dat niet doet anders ontvang je niks
Dankje EOL!

Heb jij dat werkend? Op welk type, Samsung? En valt de kwaliteit mee?

Groet,
Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 11:23:
Gister LE32R82 aangeschaft,

Maar een typisch geval van ja je raad het al; Banding:

[afbeelding]

Wat moet ik nu :( :(
Ehm, de tv is omgeruild, maar nu lees ik hier volgens mij met name bij andere types, dat als je apparaten aansluit op de scart je zowieso kans hebt op banding?

Het is toch eigenlijk te gek, want je moet toch gewoon gebruik kunnen maken van je scart; digitale tv, video-recorder, dvd-speler etc..

graag reactie.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

jazzVL schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:27:
[...]
'aanzienlijk' is nogal lastig definieren.
Want op basis van de sites zie ik alleen dat de r81 een hoger contrast ratio heeft.
Specs zeggen heel weinig over beedkwaliteit.
Heeft deze r81 dan een grotere toegevoegde waarde in combi met een xbox 360?
Weet ik niet precies. Ik weet alleen dat de R81 er goed uit ziet en uitstekende reviews krijgt. Van de S-serie weet ik dat Samsung goedkopere panels gebruikt. You get what you pay for. Of je het verschil met xbox gaat merken durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:36:
[...]

Ehm, de tv is omgeruild, maar nu lees ik hier volgens mij met name bij andere types, dat als je apparaten aansluit op de scart je zowieso kans hebt op banding?

Het is toch eigenlijk te gek, want je moet toch gewoon gebruik kunnen maken van je scart; digitale tv, video-recorder, dvd-speler etc..

ik kijk ook tv via de schotel, die is aangesloten op de scart ... maar ik heb wel redelijk goed beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na aanschaf van de LE46M86 in mei j.l. heb ik "banding" op beide scarts geconstateerd.

Bij helpdesk van Samsung ging het redelijk makkelijk ware het niet dat ze ipv horizontale strepen, verticale hadden genoteerd. Wel direct doorverwezen naar reparatiedienst en werd snel gebeld voor een afspraak.

Monteur langs geweest en de "banding" gezien, echter onbekend probleem bij hem. Gevraagd voor nieuwe firmware, ook onbekend. Versie nummer e.d. genoteerd en weer vertrokken.

Na paar weken ivm vakantie terug gebeld en na diverse terugkoppelingen met Samsung en Selectro door het reparatie bedrijf in Tilburg, schijnt de vervanging van een onderdeel (dus niet de hele printplaat) de oplossing te zijn. Moest besteld worden en ik word binnenkort gebeld voor een afspraak om het te vervangen. Nogmaals gevraagd voor nieuwe firmware maar bij alle instanties onbekend voor de LE46M86.

Vraag me ook af wat die firmware bij mij zou moeten verbeteren....(?)

Verder erg tevreden over deze tv, heb HD-DVD en HDTV en iedereen die op bezoek komt is onder de indruk. Ik kan er zelf trouwens ook geen genoeg van krijgen, BBC documantaire "Living Planet" in HD is geweldig. Xbox 360 is natte droom van elke gamer op deze tv.

Ik nog wel een probleem waar ik vanaf wil maar ik weet niet precies wat het is.

Als personen of objecten (paarden, autos etc) snel over het scherm gaan van links naar rechts of andersom dan komt er soms een soort randje om dit object heen. (soort digitale storing) en kan volgend moment weer weg zijn. Weet iemand wat dit is en hoe ik er vanaf kom?

LE46M86
DCB-H360R HD kabel ontvanger
Xbox 360 + HDDVD speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:36:
[...]

Als je maximaal gebruik wilt maken van de kwaliteiten van je tv moet je scart zowiezo links laten liggen en voor component of HDMI gaan, scheelt nogal wat in beeldkwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:05:
Na aanschaf van de LE46M86 in mei j.l. heb ik "banding" op beide scarts geconstateerd.

Bij helpdesk van Samsung ging het redelijk makkelijk ware het niet dat ze ipv horizontale strepen, verticale hadden genoteerd. Wel direct doorverwezen naar reparatiedienst en werd snel gebeld voor een afspraak.

Monteur langs geweest en de "banding" gezien, echter onbekend probleem bij hem. Gevraagd voor nieuwe firmware, ook onbekend. Versie nummer e.d. genoteerd en weer vertrokken.

Na paar weken ivm vakantie terug gebeld en na diverse terugkoppelingen met Samsung en Selectro door het reparatie bedrijf in Tilburg, schijnt de vervanging van een onderdeel (dus niet de hele printplaat) de oplossing te zijn. Moest besteld worden en ik word binnenkort gebeld voor een afspraak om het te vervangen. Nogmaals gevraagd voor nieuwe firmware maar bij alle instanties onbekend voor de LE46M86.

Vraag me ook af wat die firmware bij mij zou moeten verbeteren....(?)

Verder erg tevreden over deze tv, heb HD-DVD en HDTV en iedereen die op bezoek komt is onder de indruk. Ik kan er zelf trouwens ook geen genoeg van krijgen, BBC documantaire "Living Planet" in HD is geweldig. Xbox 360 is natte droom van elke gamer op deze tv.

Ik nog wel een probleem waar ik vanaf wil maar ik weet niet precies wat het is.

Als personen of objecten (paarden, autos etc) snel over het scherm gaan van links naar rechts of andersom dan komt er soms een soort randje om dit object heen. (soort digitale storing) en kan volgend moment weer weg zijn. Weet iemand wat dit is en hoe ik er vanaf kom?

LE46M86
DCB-H360R HD kabel ontvanger
Xbox 360 + HDDVD speler
Hoi Robin,

Bedoel je de banding zoals ik die ook bedoel, golvende lijnen? Dan ben ik erg benieuwd hoe het straks met jouw oplossing zit omdat ik zelfde probleem heb. (lees een paar posts terug).
Ik heb ook selectro gebeld. Op mijn homeservice bon staat een ordernummer dat begint 6030/.....
Toen ik selectro belde hadden ze het over een ordernummer beginnend met 6028 toen ik 6030 zei werd ik doorverbonden met een andere vestiging (waarschijnlijk randstand/zuid holland) en die wist nog geen oplossing. Wat staat er op jouw bon als ordernummer? ook 6030?
Ik hoor het HEEL graag!!

gr,
Martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:10:
[...]
Als je maximaal gebruik wilt maken van de kwaliteiten van je tv moet je scart zowiezo links laten liggen en voor component of HDMI gaan, scheelt nogal wat in beeldkwaliteit
Mooi gezegd, maar is nogal lastig als je UPC digitaal hebt.

Of je moet 30 euro per maand willen betalen voor UPC HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung LE37M87
of
Sharp LC-37XD1E

wat voor advies denk je te krijgen in de SAMSUNG thread?!?!

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:17:
[...]

wat voor advies denk je te krijgen in de SAMSUNG thread?!?!

;)
ja dat is waar :P

maar goed je kan altijd goed advies krijgen soms maar morgen ga ik toch beslissen welke

ik vond de uiterlijke van de sharp is mooier maar de review van de samsung is bvb op kieskeurig weer iets beter.

uds zal 90% zeker voor de samsung gaan

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:05:
is dit dus alleen op de scart aansluitingen?
Weet iemand of er ook 46LEM86's zijn die dit probleem niet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Starks223 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 08:38:
[...]
is dit dus alleen op de scart aansluitingen?
Ja
Weet iemand of er ook 46LEM86's zijn die dit probleem niet hebben?
Jazeker. Tenminste ik heb gelezen dat er mensen zijn die er geen last van hebben. (terwijl ik het opschrijf begin ik te twijfelen, of zou het zo zijn dat sommige mensen gewoon minder kritisch zijn en/of de kleursaturatie lager hebben staan.)

[ Voor 30% gewijzigd door Philflow op 15-08-2007 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Philflow schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:13:
[...]

Dan sluit je de UPC box aan via component, er bestaan namelijk ook kabels van scart naar component.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jazzVL schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:27:
[...]

Want op basis van de sites zie ik alleen dat de r81 een hoger contrast ratio heeft. Heeft deze r81 dan een grotere toegevoegde waarde in combi met een xbox 360?
Als ik een beetje stiekem antwoordt mag geven.

Kheb zelf de R81 en ook aangesloten met Xbox360 en het is echt een hele ervaring zowaar. Beeld is strak op 720P. Hoger heeft vooralsnog niet echt nut omdat de tv toch geen 1080P aankan.

De S-serie is een goedkoper model van de R serie. Persoonlijk vindt ik die speakers aan de zijkanten ook minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

whiteclear schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 09:27:
[...]
Dan sluit je de UPC box aan via component, er bestaan namelijk ook kabels van scart naar component.
Als dat kan zonder kwaliteitsverlies zou dat inderdaad mooi zijn.

Wel gek dat ik die opslossing nog niet eerder heb gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:13:
[...]

Ja bij Casema is HD gratis......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[

Hoi Robin,

Bedoel je de banding zoals ik die ook bedoel, golvende lijnen? Dan ben ik erg benieuwd hoe het straks met jouw oplossing zit omdat ik zelfde probleem heb. (lees een paar posts terug).
Ik heb ook selectro gebeld. Op mijn homeservice bon staat een ordernummer dat begint 6030/.....
Toen ik selectro belde hadden ze het over een ordernummer beginnend met 6028 toen ik 6030 zei werd ik doorverbonden met een andere vestiging (waarschijnlijk randstand/zuid holland) en die wist nog geen oplossing. Wat staat er op jouw bon als ordernummer? ook 6030?
Ik hoor het HEEL graag!!

gr,
Martin
[/quote]

He Martin,

De lijnen zijn horizontaal en bewegen van boven naar beneden, vooral te zien bij een blauwe of grijze achtergrond. Mijn reparatie is aangemeld bij een bedrijf in Tilburg wat volgens mij onderdeel is van Selectro. Heb de bon hier niet op mijn werk maar zal een kijken...
Ik heb het idee dat veel mensen het gewoon niet zien bij normaal gebruik, want je moet goed kijken om het waar te nemen. Zelf heb ik de scarts afgezworen maar ik heb voor een hele tv betaald dus ze zullen het rechttrekken, hugodver!

Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:54
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:17:
[...]

Ja bij Casema is HD gratis......
ist gratis maar moet je wel je reciever zelf aanschaffen , bij upc krijg je die gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Mektheb schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:28:
[...]

ist gratis maar moet je wel je reciever zelf aanschaffen , bij upc krijg je die gratis
Dat is natuurlijk absolute kolder; je krijgt nooit iets gratis bij commerciële bedrijven!

Bij UPC betaal je in feite je DVB receiver af zonder dat het je eigendom wordt!? Bijna zoals een GSM abo, maar dan zonder dat je de telefoon mag houden. Of zie ik dat verkeerd.

Heb zelf ook Casema. Ik heb de DVB receiver bij Alternate gehaald en het Irdeto kaartje bij MediaMarkt. Ik was dus voor 250 euro klaar en dan is het apparaat eigendom.

Overigens, er zijn nog maar 4 zenders in HD via Casema. Wat ik begreep is, indien het er meer worden, dat je er ook voor moet gaan betalen. Dat zal bij UPC dan niet het geval zijn, denk ik.

[ Voor 24% gewijzigd door THX op 15-08-2007 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:12:
[...]

'aanzienlijk' is nogal lastig definieren.

[...]

Specs zeggen heel weinig over beedkwaliteit.

[...]

Weet ik niet precies. Ik weet alleen dat de R81 er goed uit ziet en uitstekende reviews krijgt.
Weet iemand waar ik reviews kan vinden van de R81? Zelfs via google krijg ik amper een waardevolle link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:43:
[...]
Weet iemand waar ik reviews kan vinden van de R81? Zelfs via google krijg ik amper een waardevolle link.
www.testberichte.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Samsung LE..M86BD eigenaars,

Wie heeft er nog meer last (behalve "banding") van digitale randjes om objecten heen, als ze snel over het scherm bewegen. (dit gebeurd bij tv en dvd, niet bij xbox 360)

Het ziet eruit of er dan een laagje om dit object heen komt en ziet er natuurlijk niet uit, is een paar seconden later ook weer weg.

Wie weet wat dit is, waar het vandaan komt en wat de wetenschappelijke benaming hiervoor is?

Alle hulp is welkom...

Ga het ook aan de monteur laten zien als hij langs komt om de banding te repareren.

bvd

Robin de Robot :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmo

jelmo

A.K.A. jelmo

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:49:
Beste Samsung LE..M86BD eigenaars,

Wie heeft er nog meer last (behalve "banding") van digitale randjes om objecten heen, als ze snel over het scherm bewegen. (dit gebeurd bij tv en dvd, niet bij xbox 360)

Het ziet eruit of er dan een laagje om dit object heen komt en ziet er natuurlijk niet uit, is een paar seconden later ook weer weg.

Wie weet wat dit is, waar het vandaan komt en wat de wetenschappelijke benaming hiervoor is?

Alle hulp is welkom...

Ga het ook aan de monteur laten zien als hij langs komt om de banding te repareren.

bvd

Robin de Robot :(
LE46N87bd eigenaar hier,

dit heb ik ook, maar volgens mij komt dit door alle effecten die je op de tv aan kan zetten zoals movieplus etc die je kijk ervaring 'verbeteren'. Probeer dit soort dingen, en randen verbetering, en DNIe etc eens uit te zetten en kijk of je het nog hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmo

jelmo

A.K.A. jelmo

DarthDavy schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:00:
Ik zou ook wel eens graag willen weten wat dat movieplus probleem eigenlijk is. Wat is movieplus? En wat is het probleem daarmee?
Iemand al een iutlegje ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmo

jelmo

A.K.A. jelmo

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:00:
Hallo allen,

Er is weer veel geschreven de laatste dagen.... Ik heb weer eens gebeld met samsung vanwege mijn golvende lijnen op scart 1 en 2 (banding). Zou gisteren teruggebeld worden. Niet dus. Vandaag weer gebeld. Blijkt dat ze per telefoongesprek soms een nieuw klantnummer aanmaken dus ze konden niet eens terug vinden dat ik al 10 keer gebeld had (zo ongeveer) dus weer klacht uitgelegd. Dood vermoeiend. Toen zeiden ze, "bel selectro maar" Dat is waar de monteur vandaan kwam. Weer geen oplossing en wederom van kasje naar naar de muur. Wordt er beetje simpel van nu!! Dus selectro gebeld. Ging beetje mis in begin maar uiteindelijk had ik een soort van "hoofd" monteur aan de lijn. Die wist precies wie ik was want hij had het er nog over gehad met de monteur die hier geweest was. Best fijn dus... haha.
Maar...... geen oplossing. Volgens hem een productie fout die niet veel mensen zien en er zijn ook niet heel erg veel meldingen van bij hem en samsung bekend. Had het ook weer over een komende echte software update. Ik zei dus dat ik al versie 2000 had. Toen moest hij een beetje lachen en zei dat al die updates niet alle problemen hebben opgelost zoals movie plus. Wat ik raar vind wat op veel forums lees je dat die problemen er niet meer zijn in versie 2000. Uiteindelijk kon hij niets beloven, alleen dat hij maandag terug zou bellen nadat hij weer een overleg heeft gehad met samsung. Ik vroeg nog aan hem of hij niet een samsung decoder kon regelen zodat ik van die scart af ben. Dat kon hij helaas niet maar vond wel dat ik dit bij samsung moest opgooien. Ik koop uiteindelijk een product wat niet aan de redelijke eisen voldoet. Dus eigenlijk is samsung in gebreke..... Het rotte is dat ik best wel gehecht ben geraakt aan dit mooie scherm (LE37M86) dus ik hoop eigenlijk niet dat ze komen met geld terug....

Als er nieuws is meld ik het hier weer!
ik heb dus ook deze horizontale banden die voor de onderste 3 kwart van het beeld naar beneden bewegen, en het bovenste kwart naar boven bewegen.
ik heb dit bestempeld als banding.

Ik heb samsung vervolgens gebeld, en zonder opgaaf van redenen kwamen zij zondermeer mijn software updaten. Wel vinden ze het prettig als je even al je scart aansluitingen test, met verschillende kabels en andere apparaten.
Overigens maakte het meisje aan de telefoon sowieso een afspraak voor me, ook al had ik dit nog niet gedaan. Als het na het proberen van andere apparaten/kabels niet meer was, moest ik maar bellen om de afspraak te wijzigen/afzeggen.

De monteur kan elk moment hier zijn, dus duimen ! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Philflow schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 11:22:
[...]

Als dat kan zonder kwaliteitsverlies zou dat inderdaad mooi zijn.

Wel gek dat ik die opslossing nog niet eerder heb gehoord.
Het ging over Banding, niet over kwaliteit als ik het goed heb

[ Voor 8% gewijzigd door whiteclear op 15-08-2007 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelmo schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:09:
[...]

LE46N87bd eigenaar hier,

dit heb ik ook, maar volgens mij komt dit door alle effecten die je op de tv aan kan zetten zoals movieplus etc die je kijk ervaring 'verbeteren'. Probeer dit soort dingen, en randen verbetering, en DNIe etc eens uit te zetten en kijk of je het nog hebt.
Ga het vanavond direct proberen maar wel vreemd natuurlijk want die extra instellingen zijn er toch voor bedoeld om het beeld te verbeteren???

Thnx

Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 10:43:
[...]

Als ik een beetje stiekem antwoordt mag geven.

Kheb zelf de R81 en ook aangesloten met Xbox360 en het is echt een hele ervaring zowaar. Beeld is strak op 720P. Hoger heeft vooralsnog niet echt nut omdat de tv toch geen 1080P aankan.

De S-serie is een goedkoper model van de R serie. Persoonlijk vindt ik die speakers aan de zijkanten ook minder...
ik ga dan van een 55 cm crt naar lcd :P dus het wordt sowieso een totaal nieuwe ervaring van gamen denk ik :p

De r81 vind ik qua design ook erg mooi denk stiekem dat het toch die gaat worden.
heb op kieskeurig.nl ook even gekeken naar waarderingen van mensen die het hadden.
De S62 kreeg wel een hoger cijfer dan de s81 en r81
maar dat komt denk ik ook doordat er maar 1 review was van de s62 en van die andere 2 stukken meer reviews.

Maybe vanavond maar bestellen :P heb ik hem nog voor het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmo

jelmo

A.K.A. jelmo

Monteur is net 5 minuten weg, mijn verhaal :) (pas op, lang! maar wel nuttig!)

Eerste puntje van aandacht: ookal zijn mensen hier op't forum niet dol op de service van die selectro (?) lui, ik heb de laatste tijd heel wat mannetjes over de vloer gehad, met het betrekken van m'n nieuwe woning, en wat een verademing was deze techneut ! Dingen als je netjes voorstellen begint al goed :)

(kort mijn problemen: Erge banding of horizontale golfjes door m'n scherm, die van boven naar beneden en andersom liepen, zie voorgaande posts)

ik zal niet heel de 2 uur die hij hier was uitleggen, maar de belangrijke dingen op 'n rijtje zetten :)

- Monteur wist na 10 minuten 90% zeker dat 't niet aan m'n tv lag, maar aan iets externs. Maar hij zei meteen "zo kan je ook niet tv kijken" dus ging voor mij opzoek wat 't dan wel was. Top service noem ik dat!

- Na geklooit te hebben met m'n digi-tv kasje van Casema, en xbox er ook nog een aparte dvd speler bij gehaald en via scart aangesloten. Alles wat op scart werd aangesloten had die problemen. xbox via component niet

- Belangrijk Een scart signaal/kabel kan zowel RGB als CVBS (?) voeren. Scart 1 van mijn tv was gebouwd op RGB, scart 2 op dat CVBS signaal oid. Dit betekend dus, probeer je spullen altijd op al je scart poorten :) en probeer een ander uitgaand signaal op je apparaat! (benodigd volgens mij wel scartkabel waar alle pinnetjes op zitten, niet van die dingen waar er maar een aantal opzitten)

- Belangrijk Omdat een scart signaal/kabel kan zowel RGB als CVBS (?) voeren. Heb je last van banding, probeer je uitvoerapparaat (bijv, dvd speler via scart, of digi-tv kastje) eens op iets anders te zetten dan RGB uitvoer (CVBS in mijn geval). Dit verhielp op scart poort 2 de klachten, omdat die ook gemaakt was voor CVBS wist de monteur te vertellen, maar op RGB naar scart 1, waar deze gemaakt voor was, bleef het probleem zich voordoen.

- Ik, na dit topic gelezen te hebben, begon natuurlijk over de firmware. Hij zei, en ik geloofde hem eerlijk gezegd wel een beetje, dat simpelweg nieuwe firmware waar iedereen om roept, vaak niets uithaalt, en dat mensen vaak niet genoeg hier vanaf weten maar toch roepen dat ze nieuwe firmware willen.

- Na nog wat gestoei met kabels, andere apparaten, en zijn eigen setje scartkabels etc. bleef 't probleem zich voordoen. Toen begon het schroeven ! hij had uit voorzorg een nieuw moederbord bij zich voor mijn model (netjes!). Die er in geschroeft. Op dit moederbord zat overigens een sticker, waarop stond dat deze eind juni was gemaakt, ver na dat de nieuwste software was ontwikkeld.

- Het nieuwe moederbord zat er in, maar alleen de horizontale banden die naar boven liepen, waren verdwenen. De onderste 3 kwart van m'n beeld waar de lijnen naar beneden liepen, was nog net zo erg aangetast als met 't oude moederbord.

- Monteur hoofdbureau gebeld. na veel "oude jongens krentebrood" toch serieus gevraagd of iemand een oplossing wist. Hijzelf dacht dat 't misschien de voeding was. Als de voeding zelf intefereert met 't signaal zou dit een goede oorzaak kunnen zijn. (zei hij). Hij heeft daarop meteen een nieuwe voeding besteld bij 't hoofdbureau. Ze bestellen enkel dus al een voeding, puur om uitsluitsel te krijgen of dat het wel of niet is. Ze vervangen deze ook on-site, dus zit zo lang niet zonder TV!

-Belangrijk Een goede test om te kijken of de fout in je tv zit, of in 't signaal is door de "still" functie te gebruiken op je tv. Hij kon hier mee zien dat de fout (golfjes in mijn geval) in het signaal zaten en niet in de beeldbuis. Hierdoor kon hij ook zien dat 't aan 't signaal in de tv moest liggen (waarom weet ik ook niet precies)

-Hierna nog lang koffie gedronken, en gepraat over alles en niets, vreemd genoeg. Erg aardige vent!

Conclusie:
Mijn ervaringen met die gasten van Selectro zijn super! Monteur wist van wanten, en wist waar hij 't over had.
Mijn golfjes probleem is overigens dus nog niet opgelost, maar hij wist dat er al een aantal voedingen besteld waren, dus ik zou 'spoedig' een telefoontje kunnen verwachten voor een afspraak om die er in te laten zetten.

Weetjes
- Mijn tv: LE 46 N 87 BD
- Panel code, oftewel maker van 't panel is heel erg belangrijk!! Zo vertelde de monteur mij dat 't een bekende manier was van samsung om eerst eigen panels te maken, die te laten reviewen, en daarna crappy panels te gaan gebruiken. Beste panel is de S (samsung zelf). Op dit panel zijn alle reviews en technische specs gebaseerd. Een ander type panel kan dus simpelweg afwijken van die specificaties, oftewel, je koopt niet wat er op papier staat. Een kwalijke zaak lijkt mij.
Het ergste verschil met andere panels was de kleurweergave en inkijkhoek. Die van een samsung panel is werkelijk fan-tas-tisch. 178 graden, oftewel: alleen naar de achterkant van je tv zitten staren geeft kut beeld, verder heb je overal goed beeld. Andere merken panels zijn, of kunnen iig, maar een inkijkhoek hebben van veel minder graden.
De monteur kon mij vertellen dat het minste merk panels wat samsung gebruikt al duidelijke kleurverschillen (lees: super flets en ronduit lelijk) had als je net iets scheef op de bank zit. let hier dus op!

- Selectro is een apart bedrijf, en geen samsung bedrijf! is er iets mis komen zij. Zij bekijken het vanuit JOUW standpunt, niet vanuit samsung's. Antwoorden zoals "ja dat hoort zo" en "had je maar een duurdere moeten nemen" zal je dus niet snel horen. Voorbeeld: 1 schroefje van de 30(+-) die achterin je tv gaan om 't plastic vast te houden zat iets scheef. Hij begon meteen over een nieuwe achterplaat bestellen.

ps: Dit is allemaal gebaseerd op mijn ervaringe met mijn tv. Ik wil niemand op zijn tenen trappen die andere ervaringen heeft! Stel gerust vragen, ik weet dat ik wat chaotisch schrijf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelmo schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 16:03:
Mooi verhaal Jelmo en duidelijk wat mij betreft.
Heb ook wel goede ervaring met mijn 2e selectro monteur qua uitleg e.d. beide monteurs hebben de tv nog niet aangeraakt hahaha. Toch raar dat je steeds andere verhalen hoort. Mijn monteur zei dus over de banding dat het ligt aan de scartsocket op het moederbord en ging niet eens over tot vervangen omdat ook alle nieuwe borden dit probleem zouden hebben. Het ligt er zo ontzettend wat voor monteur je hebt en of die zin heeft om te gaan staan schroeven.

Wat betreft productiedatum van de printplaat met een nieuwe sticker.... Hier wordt mijn vermoeden wederom bevestigd dat als je een nieuwe tv krijgt dit dus gewoon een gebruikte kan zijn met een nieuwe printplaat waardoor het lijkt alsof je een hele nieuwe hebt. Ik heb op mijn 2e tv namelijk geen sticker meer op de zijkant (die zilvere) en de full hd stickers enzo op de voorkant.
Maar ja... deze discussie is hier al een keer eerder geweest en ook op avforum ging hier iedereen over de bekende... zeik.

Dat met die pannels van verschillende fabrikanten klopt als een bus. Maar of de verschillen echt zo groot zijn..... kweet het niet. Maar vreemd is het wel.

Hou ons (mij in iedergeval!!) op de hoogte van je nieuwe voeding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:27:

He Martin,

De lijnen zijn horizontaal en bewegen van boven naar beneden, vooral te zien bij een blauwe of grijze achtergrond. Mijn reparatie is aangemeld bij een bedrijf in Tilburg wat volgens mij onderdeel is van Selectro. Heb de bon hier niet op mijn werk maar zal een kijken...
Ik heb het idee dat veel mensen het gewoon niet zien bij normaal gebruik, want je moet goed kijken om het waar te nemen. Zelf heb ik de scarts afgezworen maar ik heb voor een hele tv betaald dus ze zullen het rechttrekken, hugodver!

Robin
Wacht in spanning af! Heb je verhaal Jelmo gelezen? pfff gaat lekker zo!! hahaha
Toch is het triest dat wij met zijn allen internet moeten afstruinen om er achter te komen wat de oplossing is voor ons probleem met de tv......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jazzVL schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 15:01:
[...]

ik ga dan van een 55 cm crt naar lcd :P dus het wordt sowieso een totaal nieuwe ervaring van gamen denk ik :p

De r81 vind ik qua design ook erg mooi denk stiekem dat het toch die gaat worden.
heb op kieskeurig.nl ook even gekeken naar waarderingen van mensen die het hadden.
De S62 kreeg wel een hoger cijfer dan de s81 en r81
maar dat komt denk ik ook doordat er maar 1 review was van de s62 en van die andere 2 stukken meer reviews.

Maybe vanavond maar bestellen :P heb ik hem nog voor het weekend.
Ik ging van een 70 cm breedbeeld naar de LCD dus ik weet waar je voor gaat zwichten...

als ik je een webshop mag aanraden : online-systems.nl . daar heb ik de mijne besteld. Vrijdag middag betaald , zaterdag in huis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelmo schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 16:03:

:+
Ben benieuwd wat hier allemaal uit gaat komen. Heb inmiddels ook wel het idee dat die firmware ook een beetje een hype is.

In ieder geval heb ik wel een goed panel want als ik zo´n beetje naast de tv sta heb ik nog goed beeld...

Wat betreft mijn randjes, als ik DNIe uitzet heb ik gewoon veel minder beeld. De rest wel uitgezet dus de testfase gaat weer in...

Alleen jammer dat mijn Xbox gisteren is gecrashed maar dat is een andere topic...

PS voor Marty: ik heb een heel ander nummer op de bon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een tip:

De normale SD kabel ontvanger DCB-B270R van Samsung die via scart wordt aangesloten heeft een maximale resolutie van 720p

De HD kabel ontvanger DCB-H360R die via HDMI wordt aangesloten upscaled het normale signaal naar 1080i en dat geeft aanzienlijk beter beeld en minder "ruis" , vooral voor de mannen met de grote schermen.

Kost wel een slok op een borrel meer en de DCB-H360R heeft ook zijn bugs gekend maar ik ben nog elke dag blij dat ik hem omgeruild heb...

Greetz

Robin de Robot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 20:01:
De normale SD kabel ontvanger DCB-B270R van Samsung die via scart wordt aangesloten heeft een maximale resolutie van 720p
Ik ken die ontvanger niet, maar SD is geen 720p. En 720p via scart lijkt me ook sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 14:18:
RicX,
Ik kan PiP gebruiken op mijn Samsung Le32R81B indien:
Ik als hoofdkanaal: Component, hdmi of PC op heb staan, staat ook in de handleiding.

[afbeelding]
Sorry dat ik reageer op zo'n oud bericht, maar ik heb eergisteren de Samsung LE23R82B (klikken voor info) - (aanbieding Mediamarkt krantje, die ja) aangeschaft, maar ik krijg PiP niet aan de praat.

Ik heb mijn Xbox 360 op component, en wil graag dat kanaal als hoofdkanaal hebben met de analoge TV als subkanaal. Maar wanneer ik in het Component kanaal PiP in wil schakelen, staat er 'Niet beschikbaar'. Dit is overigens op alle kanalen.

Weet iemand wat ik precies fout doe en hoe het wel moet?

[ Voor 5% gewijzigd door Zinu op 15-08-2007 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 22:01
Zinu schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 22:28:
[...]
Weet iemand wat ik precies fout doe en hoe het wel moet?
Een hele goede vraag... ik lees mee! (Ik krijg het namelijk ook niet voor elkaar)
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.