Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 08:40:
Kijkafstanden:
In "TVSatellite" van 11 t/m 24 augustus staat een artikel over HD-TV's op de testbank.
(Zie ook het blad HET) en daar staat geschreven (ik citeer)
"
Hoe groter, hoe beter !.............Het menselijk oog heeft een beperkt oplossend vermogen.
Daardoor zal je, als je te ver van de televisie zit, het verschil tussen Full HD en een HD Ready
televisie niet kunnen zien........Een 42 " televisie heeft bijvoorbeeld voor het bekijken van Full
HD signalen een maximale kijkafstand van twee meter...." einde citaat
Dus wat didelijk moge zijn, het heeft geen nut om een kleine Full HD televisie te kopen, als je
vervolgens op vijf meter gaat zitten kijken. M.a.w. Voor Full HD HOE GROTER, HOE BETER.

Het volgende stond ook in een test in het augustus-nummer van het Engelse blad What Hifi. Inmiddels ligt het september-nummer al in de winkels, dus je zult moeite hebben om dat nummer nog te pakken te krijgen.
Een paar quotes uit de test waarin een hd ready plasma t won van de full hd toestellen zoals de LG, de Sharp en de Philips full hd. De Samsung full hd lcd kreeg als enige ook de maximale score en eindigde vlak achter de Panasonic.
Kijk dus niet naar die full hd termen, maar naar de beeldkwaliteit van de content die jij er zelf thuis op gaat bekijken.
For:
- Great TV-tuner;
- Excellent HD-images, even if they're not fully HD;
- Build and finish
Against:
- Can overlook fine detail
- So-so sound
Verdict:
This superb TV shows that it ain't how many pixels you've got, it's what you do with them - brilliant!
De andere schermen uit de test waren allemaal LCD-schermen (tussen haakjes het aantal toegekende sterren; 5 sterren is het maximum. De TH-37PV70 kreeg vijf sterren)
- JVC LT-37DG8BJ (***)
- LC 37LY95 (***)
- Philips 37PF9731D (****)
- Samsung LE37R88BD (*****)
- Sharp LC-37XD1E (**)
- Toshiba 37C3030DB (****)
Algehele conclusie:
"If you've swallowed 'the doctrine of the numbers' as far as TVs are concerned, this result will be something of a surprise. The Panasonic has the puniest resolution of any screen here, and it uses a supposedly passé technology, plasma. Indeed, on paper, it's due a hiding.
In practise, the Pana is a masterful screen from an established flatscreen front-runner: no other product here can better the depths of its black tones or the smoothness of its edge-drawing, and in every other respect it's competing for top honours. It's a very worthy winner."
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 19:57:
Heb een samsung 40"R71 lcd.
Wil deze nu aan de muur hangen met een zwenk arm.
Dit is nodig daar de lcd half voor glazen bouwstenen en constructie elementen komt te hangen.
Heb al diverse threads doorgelezen maar er is wenig over te vinden behalve over Vogel steunen.
Vogel steunen zijn echter veelste duur.
Nu zegt de handleiding van samsung niet veel over het ophangen van het scherm, alleen dat het vesa 200 moetzijn.
Ga ik nu bij vogels volgens lcd type een selectie maken krijg je van die grote Plasma steunen te zien.
Nu heb ik na veel zoeken de volgende steun gevonden:
http://www.erconline.nl/lcd-muursteun-fp337-p-686.html
Deze is goedkoop ziet er goed uit en kan een gewicht aan tot 25 KG.
het is type Barkan LCD Muursteun FP337
Volgens samsung weegt de 40r71b 22 kg incl voet. dus dat zit wel goed of niet?
Volgens de fabrikant Barkan is de steun geschikt voor schermen tot Maximum TV size: 10" to 37" (25 to 94cm)
Heb de montage handleiding gedownload en hij wordt geleverd met uitbreiding naar vesa 200 x 200.
Dus hij past op mijn Samsung.
Heeft iemand ervaring met deze steun, Waarom staan die scherm afmetingen erbij als dit toch niets uitmaakt voor de bevestiging (vesa 200x200).
Is het gewicht niet belangrijker dan de afmeting van het scherm?
Ik heb zelf zo'n dure vogelsbeugel voor mn 50 inch. Hiervoor had ik een 30 inch met n vaste beugel. Toen ik m op had gehangen, bleek na een week dat ik m toch iets te hoog had gehangen. Vaak zie je dat pas na een tijdje.
Maar hoogte is dan niet te stellen en dus kon ik alles eraf halen en nog n paar gaten boren en dat is niet fijn als je alles eindelijk netjes hebt hangen.
Nu heb ik een vogels en die beugel in de muur zit weer aan een raamwerk die aan mn plasma vastzit. Als ik wil, kan ik m makkelijk loskoppelen en de plasma eraf halen en kan ik t raamwerk verstellen waardoor het scherm hoger of lager komt. Ik hoef dus niets te boren en dat is weer het voordeel van zo'n dure vogels.
Het is namelijk erg lastig vind ik, om de juiste hoogte te bepalen van een scherm als deze nog niet aanstaat. Let daar dus op als je m bevestigt!
Mektheb schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 22:01:
Geachte Tweakers
Ik heb afgelopen Donderdag een hele mooie Samsung Le40R81B gekocht , nu tot op heden prima scherm op en top , je kan de pixels bijna niet zien bewegen op een close range distance met een film , ( met analoge kabel uiteraard wel )
Nu zet ik hem aan tot verbazing een Dooie Subpixel ( geloof ik Groen )
Nu is mijn vraag ( en ja ik heb gezocht maar niet kunnen vinden )
Hoe doet samsung dat met schermen met pixel garantie ?
Had ik de extra pixel garantie waar ik overall over lees moeten nemen ( is me niet aangeboden ) ?
Kan iemand mij dit in een Normale simpele manier uitleggen? heb wel een statistiek gezien maar ik word daar jammer genoeg niet wijzer van
Ben nu dus bang me mooie schermpje over 2 weken meerdere pixels gaat laten zien...
Alvast bedankt
( Verder super super super scherm )
1 dode pixel is geen reden voor garantie, ze doen er dus niks aan.
Maar ik zou onmiddelijk de winkel bellen waar je m gekocht hebt en absoluut gaan omruilen.
Nu je weet waar die pixel zit, zal je m altijd zien en je irriteert je helemaal gek.
Ik had er vroeger ook 1 en die zat precies in het midden en ik zag m bijna altijd, behalve bij gamen niet. Maar bij films zag ik m ook nog. Ruilen dat ding! Je betaalt er genoeg voor hoor!
[
Voor 42% gewijzigd door
Ferry34 op 10-08-2007 11:44
]