[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 7

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:
  • 49.408 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopvtg
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-06-2024
Hier ook de paneel loterij :? zoals bij de Samsung SyncMaster monitor serie (206BW, 226BW) :S, survey's / reviews met Samsung panelen en vervolgens amass vervangen door goedkoop spul en Samsung onkent of weet van niks :(

'S' = Samsung
'A' = AU Optronics (AUO) Acer
'C' = CMO (Chi Mei Optoelectronics)
'C' = CPT (Chunghwa Picture Tubes) China
tenslotte:
' ' = De Panel Info.: regel in de hidden Service Functie is leeg en geen paneel letter op sticker :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 22:23:
[...]

1: kun je wat meer zeggen wat banding over scart is ?
2: en waar kun je just scan instellen ik denk dat ik oude firmware heb ofzo :S ?
ik had zag toen ik op 1080p op de x360 speelde dat ik op sommige plekken zag het niet goed werd gescand
1. Banding is het vertikaal oplopen (of neerlopen) van horizontale streepen door je scherm. Wanneer je dus een toestel op een scartaansluiting gebruikt dat je door je beeld vertikale strepen van hele dunne sneeuw ziet passeren.

2. Poeh, effe uit het hoofd (kan niet gaan controleren): menu -> beeld -> daar het menu waar je tussen 16:9, 4:3, Superzoom enzovoort kunt kiezen. Let wel, just scan is enkel beschikbaar voor HDMI-aansluiting. Dus ik weet niet hoe jij je Xbox360 op je tv aangesloten hebt.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 23:52
pjvandesande schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 13:43:
[...]

Dus voor als je het zou willen gebruiken voor je Xbox360 zou je een VGA cable voor je Xbox360 moeten gebruiken en daar weer een VGA -> HDMI converter op zetten? Is dat een aanrader?
vga-hdmi bestaat niet. Vga is analoog en HDMI is digitaal. Als er al eentje zou worden gemaakt, dan zouden alle voordelen van hdmi teniet gedaan worden en heb je er niets aan.
Het wachten is op de xbox360 met hdmi, maar de beeldkwaliteit van de Elite (die met hdmi) is bijna onmerkbaar beter (helaas!).
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 22:00:
hallo,
ik hoor iedereen praten over een firmware versie, ik kocht de 40m86BD, echter bij bewegende beelden, wat meestal is, zie ik en vind ik dat deze flets worden, ze vegen precies door het scherm. Tot het weer stilstaat, echter dit is nog niet echt scherp, ik probeerde reeds alle instellingen maar i krijg het niet opgelost.. Gezichten zijn wazig, de aflijning van de contouren enz zijn wazig. Is er iemand die dit probleem kent, heeft dit een naam?
Hoe zie ik welke verise van software ik heb?
En kan je zelf updaten alsok kan je zien aan of welke update de laatste is?

Met vriendelijke groet,
een samsung kijker.
Waarschijnlijk slechte kabels. Sluit s een goede kabel aan en kijk of er verbetering is!

[ Voor 40% gewijzigd door Ferry34 op 03-08-2007 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:18
Geachte Tweakers

ik heb gistere een Samsung Le40r81b gekocht wat een apparaat smullen ik had er voor een 32" lcd van samsung maar wat is dit geweldig kleuren zijn goed aftestellen :D zwart = zwart

Heb gewoon kable aangesloten je kan op 1 meter afstand niet eens de pixels zien zo scherp ,
echt ik sta versteld met me 32inch was het bagger... nu is het Subliem !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Tweakers,

Mijn Samsung LCDTV LE26R82B zoemt als ik aan het zappen ben. De monteur zegt dat dit niet verholpen kan worden omdat dit zoemen veroorzaakt wordt door het licht van de TV dat wordt gedimd als de TV zapt naar het volgende kanaal. Dimmen is ivm energiebesparing.

Kent iemand dit probleem?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2007 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
denk wel dat je dit op kan lossen, nl. in de settings gewoon energiebesparen uitzetten!

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ey,

Ben van plan de LE37M86B aan te schaffen. Alleen nu hoor ik hier en daar verhalen over banding, zelf in de winkel zag ik bij het showmodel af en toe strepen lopen door t midden van het scherm, niet constant. De verkoper vertelde mij dat dit aan de kabel lag die ze daar hadden lopen.... Heb deze thread doorgelezen en zag dat in iedergeval 1 persoon een soortgelijk probleem had op dit scherm. Bekend probleem onder de consument maar Samsung moet er niks van weten? Als dit zo is koop ik toch liever een ander scherm ipv dat ik de gok op een goed scherm maak :S.

Heb gezocht naar een product review maar niet kunnen vinden.. Iemand met dit scherm, tevreden of rubbish?

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers, ik heb vorige week een Samsung lcd gekocht.

Afbeeldingslocatie: http://www.robmaille.nl/Pics/Hifi2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.robmaille.nl/Pics/Hifi4.jpg

Tv: Samsung LE37S86BD (94 CM)

Ik heb nog geen gebreken opgemerkt. Wel heb ik de zaptijd versneld. Hij stond standaard op 9. Toen had ik hem teruggezet naar 1. Maar dan krijg je bij het zappen een harde ruis, die ruis duurt maar 1 sec, precies als je van zender wisselt. Nu heb ik hem teruggezet naar zaptijd 5. De ruis is nu verholpen.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 21:09:
Heb deze thread doorgelezen en zag dat in iedergeval 1 persoon een soortgelijk probleem had op dit scherm.
Volgens mij zijn er (veel) meer dan 1 die er last van hebben.

Ik weet niet of je het weet: dit probleem speelt uitsluitend bij scart. Als je dus alles via HDMI aansluit heb je er absoluut geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een kabel waarme je je laptop aan kan sluiten op je televisie.

Mijn televesie: http://www.samsung.com/nl...cdtv/images/le32s81_l.jpg
Mijn Laptop : http://www.laptops4u.nl/info/ifl90-hr126-vbi-1470.html

Ik wil alles overzetten. Zowel geluid als beeld en natuurlijk in de beste kwaliteit die mogelijk is.

Welke kabel(s) moet ik hier voor aanschaffen?

zijn deze daarvoor geschikt

eentje van deze: http://www.samenkopen.net/action_products/61544/440106
en eentje van deze: http://www.samenkopen.net/action_products/61544/332562

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:13
Ik zou dan een VGA kabel halen ipv svideo!

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Inderdaad een gewone VGA kabel heb je nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister - eindelijk - mijn LE46M86B opgehaald MET firmware versie 2002! Productiedatum is 25 juni 2007. Ik moet alleen nog even wat met de instellingen klooien. Maar voor de rest echt TOP!

Weet iemand misschien goede instellingen voor VGA en Component. Heb de instellingen van HDTVtest wel, maar die zijn alleen voor HDMI geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarthDavy schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 09:11:
[...]

1. Banding is het vertikaal oplopen (of neerlopen) van horizontale streepen door je scherm. Wanneer je dus een toestel op een scartaansluiting gebruikt dat je door je beeld vertikale strepen van hele dunne sneeuw ziet passeren.

2. Poeh, effe uit het hoofd (kan niet gaan controleren): menu -> beeld -> daar het menu waar je tussen 16:9, 4:3, Superzoom enzovoort kunt kiezen. Let wel, just scan is enkel beschikbaar voor HDMI-aansluiting. Dus ik weet niet hoe jij je Xbox360 op je tv aangesloten hebt.
Ik heb totaal geen last van banding ,

De x360 kun je nog niet aansluiten via hdmi :'(

Wat mij erg heeft verbaasd is dat is de verschil tussen 720p end 1080p
ik ging de tv van mijn buurman ophalen met zijn x360 hij speelde op 720p en ik 1080p _/-\o_
hij stond van woah van waar heb je dat tv ik wil ook full hd 8)7

Weet iemand of er al HD-dvd uit zijn want ik wou vandaag de hd-dvd kopen voor mijn x360

Mijn vriendin staat niet onder de indruk ,als ik zeg kijk verschil dan in games zegt ze
/care
Ik wil films kijken in full HD

Dus ik moet ervoor zorgen dat ze onder de indruk is :+
Kan iemand een beetje uitleggen wat overscan is ?
En ik had ergens gelezen dat de f71 100mhz is en op andere forums zeggen ze van niet wat is het nou ?
Wat is de exacte contrast ratio van de f71 der staat 1:6000 maar dat is een marketing truk wat is het echt ?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2007 06:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Hier een poll over M86/87 banding/ scart interference
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?p=5255568

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:30
Gelukkig ziet mijn vriendin het verschil tussen 720p en 1080p ook.
Maar ik heb dan ook wel Viva Pinata op de 360 aangezet voor haar.
Ze wist overigens allang dat ik niet voor minder dan FullHD in de woonkamer zou gaan mits het voor een goede prijs geleverd zou worden.
Je moet weten waar ze van houdt en dat dan showen op die resolutie.

Ikzelf wacht nog op de HD/BR spelers aangezien mijn vriendin Disney fan is en dus voor BR moet gaan en ik van mening ben dat beide een tijd naast elkaar zullen leven, dus hoe dan ook een combi-speler zou fantastisch zijn. Alleen op het moment zijn ze allemaal ontzettend duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 13:06:
Gelukkig ziet mijn vriendin het verschil tussen 720p en 1080p ook.
Maar ik heb dan ook wel Viva Pinata op de 360 aangezet voor haar.
Ze wist overigens allang dat ik niet voor minder dan FullHD in de woonkamer zou gaan mits het voor een goede prijs geleverd zou worden.
Je moet weten waar ze van houdt en dat dan showen op die resolutie.

Ikzelf wacht nog op de HD/BR spelers aangezien mijn vriendin Disney fan is en dus voor BR moet gaan en ik van mening ben dat beide een tijd naast elkaar zullen leven, dus hoe dan ook een combi-speler zou fantastisch zijn. Alleen op het moment zijn ze allemaal ontzettend duur.
Alles wat met het onderwerp games valt zegt zij /care :P

Maar ik denk dat ik maar moet wachten totdat er mooie shows zijn op full hd kwaliteit of van die dieren filmpjes waar je die mooie dieren ziet in de regenwoud met al die bomen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een beetje waar ik recensies van Samsung HD-ready schermen kan vinden? Ik zit een beetje te twijfelen tussen het kopen van een PC scherm of een HD-ready TV..

Voor zowel PC als XBox360 gebruik, is een widescreen TFT scherm misschien beter, want ook al zit er VGA op een HDtv, volgens ziet dat er niet uit als je Windows daar op draait of valt dat wel mee?

Ik had op het oog de Samsung LE23R81, omdat ik behoorlijk beperkte ruimte heb voor een HD scherm en deze niet al te groot is. Maar de enige recensies die ik kan vinden zijn op Kieskeurig.nl waar mensen dat ding gemiddeld een 6 geven omdat ie "toch wel tegenvalt bij het gebruik van analoge kabel tv" :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Ik heb sinds een weekje de LE40R71B.
Heb de home cinema set via scart aangesloten, de digitale ontvanger via scart en de dvd recorder via component.
Ik krijg echter geen beeld op het moment dat ik de dvd recorder aanzet en de component ingang selecteer.
De component ingang staat wel bij het lijstje van actieve ingangen.
Ik ben er zeker van dat de component kabel goed is, en dat de dvd recorder werkt.

Is er iets wat ik fout doe, of wat ik hieraan kan doen?

Edit; De component ingang stond nog uitgeschakeld op de dvd recorder. Niet bij nagedacht.

[ Voor 9% gewijzigd door Robbie T op 05-08-2007 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg ook al een tijdje deze ontwikkelingen op de avforum.
Af en toe wordt het me wel een beetje te veel al die info over de lcd's :)
Ik ga aankomende week samsung weer bellen of ze al wat meer weten. Voorlopig zit ik met een prachtig scherm maar met banding op scart 1 en 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 06:32:
[...]

Ik heb totaal geen last van banding ,

De x360 kun je nog niet aansluiten via hdmi :'(

Wat mij erg heeft verbaasd is dat is de verschil tussen 720p end 1080p
ik ging de tv van mijn buurman ophalen met zijn x360 hij speelde op 720p en ik 1080p _/-\o_
hij stond van woah van waar heb je dat tv ik wil ook full hd 8)7

Weet iemand of er al HD-dvd uit zijn want ik wou vandaag de hd-dvd kopen voor mijn x360

Mijn vriendin staat niet onder de indruk ,als ik zeg kijk verschil dan in games zegt ze
/care
Ik wil films kijken in full HD

Dus ik moet ervoor zorgen dat ze onder de indruk is :+
Kan iemand een beetje uitleggen wat overscan is ?
En ik had ergens gelezen dat de f71 100mhz is en op andere forums zeggen ze van niet wat is het nou ?
Wat is de exacte contrast ratio van de f71 der staat 1:6000 maar dat is een marketing truk wat is het echt ?
Ik vraag me af wat voor tv je buurman heeft dan, want t verbaast me nogal dat er n verschil te zien was tussen de 720p en 1080p. Het zou me niets verbazen als hij vergeten is de schuif op HD te zetten, want dat verschil is of bijzonder klein, meestal is 720P beter vanwege de scaling!

Bij overscan wordt t beeld door de tv iets uitgerekt. Dat is nog een techniek van vroeger, zodat je geen randjes of karteltjes zag die aan de rand van het beeld zaten.
Maar door de komst van hdmi is dit niet alleen overbodig, maar ook ongewenst. Vaak is de overscan zo hoog, dat je de taakbalk van je bureaublad bijna helemaal mist en dat is vervelend. Bij Samsung is er een firmwareupdate die dit verhelpt.
Dit geldt alleen voor hdmi, maar dat is logisch.

Iedereen roept elkaar maar na overigens, over de nutteloze truc die dynamisch contrast heet, maar is dit eigenlijk wel zo. Is er geen test waarin blijkt hoe dit werkt?
Misschien werkt t wel heel erg goed, ik weet het zelf ook niet. Krijgen de beelden juist niet nèt dat beetje extra?
Natuurlijk is t heel vervelend wanneer je in n scène duidelijk ziet dat de tv aan t stellen is, maar daar hoor ik de laatste tijd niemand meer over.

Ikzelf heb een hd dvd-speler gekocht voor mn xbox360 en heb King Kong erbij genomen, fantastisch beeld!
Fantastische prijs ook, want de speler kostte maar €150!! (en King Kong ook maar €20)
Van stand-alone spelers weet ik niets.
Overigens wèl heel jammer dat er eigenlijk geen leuke animatiefilm op hd dvd is, die zitten weer op blu-ray. Ik had Ice Age toch wel willen zien.
Wachten op video market place, kan je via xbox360 hd films downloaden en bekijken voor n x-bedrag. Helaas is de tijd dat je m kan kijken weer beperkt, want volgens mij huur je m voor een aantal dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, tijd om mijn verhaal te vertellen :)

Begin juni de LE40M86 gekocht bij MediaMarkt Ede voor 1900 euro. Ik superblij, en veel genieten ervan. Ik had last van witte wazen (clouding volgens mij) en volgens mij ook van banding op de scart, maar dat vond ik allemaal niet zo erg. Helaas na ongeveer 8 dagen tijdens het kijken kwamen er verticale lijnen in beeld en andere rare randjes om bijvoorbeeld personen (rood/groen).

Ik balen, Samsung gebeld, 2 dagen later monteur langsgekomen, probleem bevestigd, moederbord moest vervangen worden. Hij kon absoluut niet vertellen wanneer ze deze zouden hebben.
Tot eind Juni gewacht, maar geen moederbord, veel bellen met Selectro, na een tijdje besloten ze met Samsung te regelen dat ik een brief kreeg om een nieuwe TV te halen of geld terugkrijgen.
Niks kwam, nog paar keer bellen, en op 27 Juli had ik eindelijk die brief.

30 Juli gelijk me geld opgehaald bij MediaMarkt, en thuis een nieuwe besteld bij PixMania.com voor 1550 (scheelde me 350 :P), ondanks de slechte shopsurveys werd hij 5 dagen later geleverd. Hij werkt perfect, nieuwste firmware (2000), geen banding of clouding. Nu maar hopen dat deze het langer doet dan 8 dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 06:32:
[...]
De dynamic contrast ratio is 1:6000. De echte contrast ratio is een stuk minder, maar ik vind het ook jammer genoeg niet meer terug. Ik dacht - maar schiet me niet dood als het niet zo is - dat het 1:500 was.

Toen ik mijn tv gekocht had, had ik een lijstje samengesteld met alle potentiële tv's en Sony heeft er een handje van weg om met die contrast ratio's te goochelen, maar ze doen het allemaal. Zo ook Samsung. Ik weet wel nog dat op mijn lijstje van technische specificaties en prijs de Samsung op die moment (ik spreek wel over februari/maart 2007) met de beste specificaties kwam op hun LE40F71B en daarom heb ik dan ook gekocht.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die een nieuwe tv heeft gekocht (LE..M8x) model waarbij er geen stickers meer op de tv zitten van full hd e.d. en op de rechter zijkant geen zilvere sticker meer waarop serienummers e.d. stonden.
Ik heb namelijk een nieuwe gekregen ivm problemen (lees eerdere posts) en deze heeft die stickers niet meer en vraag me af of ik wel een nieuwe heb gekregen of een gerepareerde. Het is wel een P7 model met firmware 2000. Maar dat is kwestie van nieuwe printplaat en klaar.
Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-08 00:11
Ik had ook geen stickers. Ik heb geen idee of het een gerepareerde is of niet, maar hij doet het voorbeeldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Ferry34 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 07:39:
[...]

Ik vraag me af wat voor tv je buurman heeft dan, want t verbaast me nogal dat er n verschil te zien was tussen de 720p en 1080p. Het zou me niets verbazen als hij vergeten is de schuif op HD te zetten, want dat verschil is of bijzonder klein, meestal is 720P beter vanwege de scaling!
720p beter dan 1080p? Dat moet je me eens uitleggen! Als je 1080i bedoelt, dan kan ik enigszins begrijpen wat je wilt zeggen. Ik weet overigens niet hoe een Xbox360 presteert met de verschillende resoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou we speelden gears of wars hij op 720p en ik op 1080p
en geloof mij je zag het duidelijk ,de details waren gewoon beter
bijv, bij de pak die hij aanheeft zag je alles precies op 1080p terwijl je bij 720p toch net niet alles zo strak zag ;)

Maar ik zat op ebay te kijken en vond dit
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...&refwidgettype=osi_widget

Hiermee kun je dus gewoon een dvd in stoppen en dan word die in HD afgespeeld ?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2007 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Laatst online: 11-09 15:13
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 15:58:
bijv, bij de pak die hij aanheeft zag je alles precies op 1080p terwijl je bij 720p toch net niet alles zo strak zag ;)

Jep, dmv upscalling :). is nooit niet wat een echte HD film zal doen maar is altijd beter dan je dvd via component ofzo afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er nog 66cm samsungs ergens goedkoop te vinden? ( 400 -+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:43

Ad Hox

N/A

Hoe kan je de zaptijd veranderen, aangezien het best lang duurt om over te schakelen (LE32S81B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Mektheb schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 14:34:
Geachte Tweakers

ik heb gistere een Samsung Le40r81b gekocht wat een apparaat smullen ik had er voor een 32" lcd van samsung maar wat is dit geweldig kleuren zijn goed aftestellen :D zwart = zwart

Heb gewoon kable aangesloten je kan op 1 meter afstand niet eens de pixels zien zo scherp ,
echt ik sta versteld met me 32inch was het bagger... nu is het Subliem !
Ja je hebt nieuwe coax gelegd dipshit ;P Je kan mij niet wijsmaken dat je 40" beter is dan dat wrak dat je mij wilde verkopen op analoog TV gebied.

Maargoed, nu dan een vraag:

In de openingspost staat: "Dit houd in dat 720p ge-upscalled moet worden om 100% het beeld te vullen en 1080p ge-downscalled moet worden. Kwaliteit van uiteindelijke beeld hangt dus van het techniek in de televisie zelf af."

Dit zou dus betekenen dat ik mijn Xbox (incl. HD-DVD speler) beter op 1080i] kan zetten zodat dit gedownscaled wordt, dan op 720p wat geupscaled word? Want kleiner maken lijkt me beter dan opblazen?

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Ad Hox schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 17:41:
Hoe kan je de zaptijd veranderen, aangezien het best lang duurt om over te schakelen (LE32S81B)
Check de openingspost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

Bedankt, had op zaptijd gezocht maar in de OP staat het met een spatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:40

Tijntje

Hello?!

Philflow schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 21:37:
[...]

Heb je al gechecked op een ander scherm dat de judder niet in de dvd zit? en ook de DVD speler zou de boosdoener kunnen zijn.
Ik had in mijn post al aangegeven dat het zowel op mijn DVD speler is die via RGB scart is aangesloten en via de Xbox 360 die via component is aangesloten.
De DVD's die ik heb geprobeerd doen het op een oude CRT TV goed. Deze heeft natuurlijk wel een kleiner beeldbuis.
Ik heb het ook geprobeerd met de DVD's van Lord of the Ring. Dit zijn orginele DVD's en de film is zelfs verspreid over 2 DVD's

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Als Centralpoint een beetje opschieten met het vervangen van m'n TV kaart, dan kan ik m'n mediacentre met een dvi>hdmi kabel aansluiten op m'n TV. Ben zeer benieuwd naar het resultaat en zal jullie op de hoogte houden! Ga morgen of overmorgen ook m'n Kameleon 8in1 testen met de TV en een Samsung SD decoder.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 15:58:

Ik heb namelijk n xbox360 met 720p vergeleken op een plasma met een 1080p op een full hd lcd en de plasma was mooier. Ik had eigenlijk niet verwacht dat er dan nog s groot verschil zou zittten met een 720p op lcd.

Die dvd speler ziet er goed uit, ben benieuwd wat zoiets kost (dit is een 2de hands).

Doet n hd dvd speler van de xbox360 ook dvd's upscalen via component?
ff googlen: alleen via vga dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 08:08:
[...]

Ik heb namelijk n xbox360 met 720p vergeleken op een plasma met een 1080p op een full hd lcd en de plasma was mooier. Ik had eigenlijk niet verwacht dat er dan nog s groot verschil zou zittten met een 720p op lcd.

Die dvd speler ziet er goed uit, ben benieuwd wat zoiets kost (dit is een 2de hands).

Doet n hd dvd speler van de xbox360 ook dvd's upscalen via component?
ff googlen: alleen via vga dus.
Nou dat is dan wel mooi
ik had ook ergens gehoord dat de hd-dvd van de xbox zou verlaagd worden dus binnen kort hd-dvd + vga kabel halen :)
Ziet vga er eigenlijk mooier uit dan comp ?

Lees nu toch dat de kwaliteit van de xbox 360 hd-dvd matif is op full hd :'(
vind het echte een domme fout van MS maar jah daar het nou niet om

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2007 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de LE32S81B van samsung. Achter op de tv zit naast de pc ingang een audio ingang. Wie weet hoe ik deze kan gebruiken?

Kan ik deze gebruiken om mijn laptop er op aan te sluiten?

ps. Is die pc-ingang een VGA- ingang of wat voor ingang precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb een probleem met een Samsung LCD TV LE37S8. Ik heb dit topic doorgelezen, maar ben er niet achter gekomen wat het euvel is waardoor ik geen goed beeld krijg. Het beeld is nogal blokkerig en bij grote effen stukken zit er een bepaalde gloed op. Ik heb zowel de computer aangesloten als een dvd afgespeeld met een dvd-recorder. (computer aangesloten via pc kabel en de dvd via scart) Hetzelfde euvel bleef voorkomen. Ik heb twee foto’s genomen om het probleem wat duidelijker te laten worden.

Bij foto 1a zie je een duidelijke rode gloed met blokjes.
1a

Het origineel ziet er als volgt uit (De kleuren komen niet helemaal overeen, maar dat heeft met mijn camera te maken, voor hier geen probleem dus).
1b

Op foto 2a zie je ook een rode blokkerige gloed.
2a

Het origineel ziet er als volgt uit:
2b
Kan iemand me helpen met dit probleem. Is het een foute instelling, is dit normaal voor een LCD scherm of moet ik hem terugbrengen?

Gegroet,

Odin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Odin, bedoel je S81? Het effect met de kleuren heet volgens mij posterization (kan me vergissen). Ik weet niet of het normaal is voor die LCD.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 07-08-2007 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 13:27:
Ik heb de LE32S81B van samsung. Achter op de tv zit naast de pc ingang een audio ingang. Wie weet hoe ik deze kan gebruiken?

Kan ik deze gebruiken om mijn laptop er op aan te sluiten?

ps. Is die pc-ingang een VGA- ingang of wat voor ingang precies?
De PC ingang is inderdaad een VGA poort. Als je een kabel van mini-jack naar mini-jack (tv-pc) aansluit hoor je het geluid als output op je televisie. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Geachte Tweakers

Ik heb afgelopen Donderdag een hele mooie Samsung Le40R81B gekocht , nu tot op heden prima scherm op en top , je kan de pixels bijna niet zien bewegen op een close range distance met een film , ( met analoge kabel uiteraard wel )

Nu zet ik hem aan tot verbazing een Dooie Subpixel ( geloof ik Groen )

Nu is mijn vraag ( en ja ik heb gezocht maar niet kunnen vinden )
Hoe doet samsung dat met schermen met pixel garantie ?
Had ik de extra pixel garantie waar ik overall over lees moeten nemen ( is me niet aangeboden ) ?

Kan iemand mij dit in een Normale simpele manier uitleggen? heb wel een statistiek gezien maar ik word daar jammer genoeg niet wijzer van
Ben nu dus bang me mooie schermpje over 2 weken meerdere pixels gaat laten zien...

Alvast bedankt
( Verder super super super scherm )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 11:42
Beste Tweakers,

Ten eerste dank ik iedereen die zijn tijd besteed om vervolgens reviews etc te delen.

Ik ben van plan om deze week een nieuwe tv te kopen (overstap van CTR naar LCD).
Mijn ogen waren al gevallen op de mooie piano zwarte Samsung modellen. Ik dacht al (net als meerdere) als ik een tv koop, kan ik het beter gelijk goed doen. Dus ik ga zeker voor een Full-HD.
Na wat uurtjes rondneuzen op Internet, kwam ik tot een conclusie dat de Samsung LE40M86B(D)
de meest betaalbare Full-HD scherm was. Echter, kom ik toch veel problemen tegen.

Probleem + vraag 1: Banding.
Dunne strepen met witte ruis die diagonaal naar beneden/boven trekken.
Zeer irritant lijkt mij. Als ik het goed begrijp is dit alleen als je apparaten aansluit via SCART.
Oplossing lijkt mij dus vrij duidelijk; niks aansluiten via SCART. Ik heb een Yamaha reciever met tal tulp aansluitingen. Dus het lijkt mij dat ik geen last zal hebben van banding?

Probleem + vraag 2: Clouding.
Witte wazen over je scherm heen.
Nog irritanter lijkt mij. Dit is ook door de SCART? Zo ja, weer de oplossing om via tulp of HDMI te gaan?

Volgende punten zijn het volgende;
Ik neem aan dat er meerdere mensen nog aan het overwegen zijn om de LE40M86B aan te schaffen.
Is dit nou wel een goed idee op dit moment?
Zijn er bijvoorbeeld geen betere schermen ondertussen uitgekomen of mogen wij binnenkort een nieuw scherm type verwachten?

Ook de prijs is - zoals meerdere - zeer belangrijk. Is er toevallig iemand het scherm tegengekomen in een winkel waar het scherm goedkoop wordt aangeboden?
Ik kan zelf het scherm voor inkoopprijs aanschaffen waar ik werkzaam bent (ik ga geen reclame maken) Maar ik heb toch het gevoel dat het bij de Media Markt/Saturn/BCC goedkoper kan (door middel van afdingen)

Ik wil jullie bedanken voor jullie tijd. Excuses voor de meedere vragen.

Hopend op antwoorden en uitleg,

Mvg,
Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

whiteclear schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 08:25:
Dus het lijkt mij dat ik geen last zal hebben van banding?
Als je niks aansluit via scart zul je geen last hebben van banding.
Probleem + vraag 2: Clouding.
Dit is ook door de SCART?
Als je last hebt van clouding, zit het in het panel. Dan zie je het over iedere aansluiting.
Ik neem aan dat er meerdere mensen nog aan het overwegen zijn om de LE40M86B aan te schaffen.
Is dit nou wel een goed idee op dit moment?
Als je veel 1080p materiaal hebt én van plan bent om op 2 meter te gaan zitten is het een goed idee.

Als het je meer om TV kijken gaat of je gaat op 2,5 meter zitten heeft een 40" 1080p scherm geen nut.

Sterker nog: HD-ready toestellen winnen het van de Full HD's op SD resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Philflow schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 09:12:
[...]

Als je niks aansluit via scart zul je geen last hebben van banding.

[...]

Als je last hebt van clouding, zit het in het panel. Dan zie je het over iedere aansluiting.

[...]

Als je veel 1080p materiaal hebt én van plan bent om op 2 meter te gaan zitten is het een goed idee.

Als het je meer om TV kijken gaat of je gaat op 2,5 meter zitten heeft een 40" 1080p scherm geen nut.

Sterker nog: HD-ready toestellen winnen het van de Full HD's op SD resolutie.
Bedankt voor je reactie. Waarom heeft een Full-HD geen nut als je op 2,5M afstand zit?
En nee het is niet alleen voor tv kijken. o.a. ook voor de 360 en media center

En uiteraard investering voor de toekomst..

[ Voor 14% gewijzigd door whiteclear op 08-08-2007 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

whiteclear schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 09:42:
[...]
Bedankt voor je reactie. Waarom heeft een Full-HD geen nut als je op 2,5M afstand zit?
De optische resolutie v.h. menselijk oog kan het verschil tussen 720p en 1080p niet meer waarnemen op 2,2 meter afstand van een 40 inch scherm. Ik heb de tabel niet bij de hand maar die is ergens beschikbaar.

PS. hier nog een mooi voorbeeld van HD-ready t.o.v. Full HD
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/28521330

[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 08-08-2007 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 10:05:
[...]

De optische resolutie v.h. menselijk oog kan het verschil tussen 720p en 1080p niet meer waarnemen op 2,2 meter afstand van een 40 inch scherm. Ik heb de tabel niet bij de hand maar die is ergens beschikbaar.
Hoewel 720p er zeker goed uitziet op 40 inch en 2m, ik zie toch wel een vrij duidelijk verschil met 1080p.
Ik zou eerder zegge dat van 3 of meer meter het niet te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:04
Philflow schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 10:05:
[...]

PS. hier nog een mooi voorbeeld van HD-ready t.o.v. Full HD
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/28521330
En toch is dat persoonsgebonden, de discussie met speaker kabels van € 500,- per meter is precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

GeeMoney schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 14:53:
[...]
En toch is dat persoonsgebonden, de discussie met speaker kabels van € 500,- per meter is precies hetzelfde.
Op 3 meter van een 42 inch scherm kan niemand het verschil tussen 1080p en 720p zien. Tenzij je Clark Kent heet. Dat is niet persoonsgebonden volgens mij. Volgens het onderzoek dat ik zag ligt dat punt al bij 2,20. Waar het punt precies ligt zou men eigenlijk voor zichzelf moeten testen:
720p op een HD-ready toestel, zelfde opname in 1080p op een Full HD. En dan kijken op welke afstand het verschil niet meer te zien is. In de Panasonic thread zijn er een aantal mensen die dat gedaan hebben.

Hoe dat met luidspreker kabels zit weet ik niet en vind ik niet relevant.

[ Voor 87% gewijzigd door Philflow op 08-08-2007 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 22:01
Ik heb sinds een paar dagen een LE32S81B maar kan iemand mij vertellen hoe je deze TV helemaal uit zet? Zodra ik op de powerknop van tv zelf duw gaat hij in standby modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Beertjeman schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 18:06:
Ik heb sinds een paar dagen een LE32S81B maar kan iemand mij vertellen hoe je deze TV helemaal uit zet? Zodra ik op de powerknop van tv zelf duw gaat hij in standby modus.
Niet... of de stekker eruit.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een samsung 40"R71 lcd.
Wil deze nu aan de muur hangen met een zwenk arm.
Dit is nodig daar de lcd half voor glazen bouwstenen en constructie elementen komt te hangen.
Heb al diverse threads doorgelezen maar er is wenig over te vinden behalve over Vogel steunen.
Vogel steunen zijn echter veelste duur.
Nu zegt de handleiding van samsung niet veel over het ophangen van het scherm, alleen dat het vesa 200 moetzijn.
Ga ik nu bij vogels volgens lcd type een selectie maken krijg je van die grote Plasma steunen te zien.
Nu heb ik na veel zoeken de volgende steun gevonden:

http://www.erconline.nl/lcd-muursteun-fp337-p-686.html

Deze is goedkoop ziet er goed uit en kan een gewicht aan tot 25 KG.
het is type Barkan LCD Muursteun FP337
Volgens samsung weegt de 40r71b 22 kg incl voet. dus dat zit wel goed of niet?
Volgens de fabrikant Barkan is de steun geschikt voor schermen tot Maximum TV size: 10" to 37" (25 to 94cm)
Heb de montage handleiding gedownload en hij wordt geleverd met uitbreiding naar vesa 200 x 200.
Dus hij past op mijn Samsung.
Heeft iemand ervaring met deze steun, Waarom staan die scherm afmetingen erbij als dit toch niets uitmaakt voor de bevestiging (vesa 200x200).
Is het gewicht niet belangrijker dan de afmeting van het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Ik zie de laatste tijd niet zo veel goeie ervaringen met de LE40M86B / LE40M87B
Of zijn hier tog nog wel mensen die dik tevreden zijn? Ik kan het scherm trouwens voor 1450,- krijgen.
Goeie deal lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 13:57

pjvandesande

GC.Collect(head);

whiteclear schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 00:03:
Of zijn hier tog nog wel mensen die dik tevreden zijn? Ik kan het scherm trouwens voor 1450,- krijgen.
Goeie deal lijkt mij
Er wat mensen die last hebben van banding over scart. Echt, van de duizenden die verkocht worden hoor je vaak alleen de negative punten. Een beetje de wet van de groten getallen. Daar wil ik bij deze ook zeggen, op de glimmende rand na een super TV! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijkafstanden:
In "TVSatellite" van 11 t/m 24 augustus staat een artikel over HD-TV's op de testbank.
(Zie ook het blad HET) en daar staat geschreven (ik citeer)
" Hoe groter, hoe beter !.............Het menselijk oog heeft een beperkt oplossend vermogen.
Daardoor zal je, als je te ver van de televisie zit, het verschil tussen Full HD en een HD Ready
televisie niet kunnen zien........Een 42 " televisie heeft bijvoorbeeld voor het bekijken van Full
HD signalen een maximale kijkafstand van twee meter...." einde citaat
Dus wat didelijk moge zijn, het heeft geen nut om een kleine Full HD televisie te kopen, als je
vervolgens op vijf meter gaat zitten kijken. M.a.w. Voor Full HD HOE GROTER, HOE BETER. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 17:23
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 08:40:
Kijkafstanden:
In "TVSatellite" van 11 t/m 24 augustus staat een artikel over HD-TV's op de testbank.
" Hoe groter, hoe beter !.............Het menselijk oog heeft een beperkt oplossend vermogen.
Daardoor zal je, als je te ver van de televisie zit, het verschil tussen Full HD en een HD Ready
televisie niet kunnen zien........Een 42 " televisie heeft bijvoorbeeld voor het bekijken van Full
Dus wat didelijk moge zijn, het heeft geen nut om een kleine Full HD televisie te kopen, als je
vervolgens op vijf meter gaat zitten kijken. M.a.w. Voor Full HD HOE GROTER, HOE BETER. :)
Ja leuk allemaal. De andere kant als je toch voor een 37/40 of meer gaat is een FULLHD iets duurder. Daarbij zit ik met TV kijken wellicht verder van de bank als met gaming... En daarbij ook nog de TV kan het maar ondersteunen :9

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeeMoney schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 14:49:
[...]

Het probleem is dat het scherm het wel hebben kan bij Plasma alleen de glasplaat niet :P
LCD heeft geen glasplaat, dus kan gewoon liggend vervoerd worden.
Let op! De 40M87 heeft wel degelijk een glasplaat en kan dus niet liggend worden vervoerd, althans dat is het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan de LE26R32 goed overweg met een PS3?

en kan ik deze lcd aansluiten aan mijn pc door gebruik te maken van een dvi>hdmi kabel?
goed beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met een Mobile Intel 945GM/GU Express. Alle mods op de driver installatie (EDID aanpassingen) uitgevoerd maar altijd de melding op de TV "Mode not supprted"
Phorze schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 11:06:
Heeft iemand hier al gespeeld met Powerstrip icm een LExxM8 scherm?
In de handleiding staat namelijk de volgende info voor de aansturing via de HDMI aansluiting:
VESA 1920 x 1080
Horizontal Freq: 66.587
Vertical Freq: 59.934
Pixel Clock: 138.500
Polarity (H/V) +/-

Ik krijg Powerstrip dus met geen mogelijkheid op deze instellingen. Of mijn plank kan het niet aan (7800GT), of de info in de handleiding is niet correct. Het valt me trouwens op dat powerstrip (en volgens mij ook de nvidia drivers) Altijd een positieve polariteit hanteren op de horizontale en verticale freq's, terwijl dat dus niet het geval zou moeten zijn hier volgens de handleiding.

Reden dat ik hiermee aan het kloten ben is dat ik wil kijken of ik de pulldown judder kan minimaliseren. Gek genoeg helpt het instellen op 24hz met standaard nvidia driver geen hol bij HD content. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Banding via Scart ?

Ik heb hier geen last van. Meestal heeft dit te maken met goede aarding van alle aangesloten toestellen.
(LE40M87 - FW:1010)
lethargy schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 21:01:
[...]

Daar komen we dan snel genoeg achter. Misschien is de productiedatum ook van belang.

Ik heb zelf een LE32S81B van 3 maanden oud en ik heb nergens last van. Mijn broer heeft vorige week een LE46M86BD gekocht met firmware 2000 en hij heeft ook nergens last van.
Misschien is er een gedurende een bepaalde productiedatum een brakke scart aansluiting in de TV's gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 17:23
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 11:07:
Banding via Scart ?

Ik heb hier geen last van. Meestal heeft dit te maken met goede aarding van alle aangesloten toestellen.
(LE40M87 - FW:1010)

[...]
Ik een redelijk bekend probleem. Op AVForums is er veel info over te vinden (http://www.avforums.com/f...&highlight=40M87&page=501).

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

HoefMeistert schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 10:35:
[...]
Ja leuk allemaal. De andere kant als je toch voor een 37/40 of meer gaat is een FULLHD iets duurder.
1 nadeeltje: SD ziet er beter uit op HD ready dan op Full HD. vanwege het upscalen. tenminste dat is mijn waarneming.

Dus de mensen die hem vooral gebuiken om tv te kijken kunnen beter hun geld anders besteden.

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 09-08-2007 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kijkafstanden:
Daarom heb ik een 52" gekocht en ik zit net op 4 meter afstand, ik zou bij HDTV op 2,5 meter moeten zitten wat ook mogelijk is maar normaal zit ik op net 4 meter.
Eerste keer uit de doos lijkt het heel groot maar nu vind ik hem zelfs klein lijken, je raakt er heel snel gewend aan. Net zo toen ik een 30" lcd monitor kocht die op 2560x1600 draait. Gek genoeg zit ik nu dichter bij mijn scherm als toen bij mijn 19" ik zit nu op 1 meter afstand maar dit komt door de hoge resolutie.
Ik heb de 52" M86 nu 1,5 maand alles werkt top krijg deze week mijn Onkyo TX-SR875 av receiver binnen dan wordt het echt leuk er zit namelijk een Reon-HQV HD video scaling up to 1080p in.
Ik had alleen soms problemen met mijn PS3 dan heb ik strepen en het beeld is sloom maar dit is niet altijd zo. Ik weet nog niet wat het is maar ben er ook nog niet echt mee bezig geweest. Misschien als ik hem op de onkyo aansluit dat het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zeer tevreden met mijn LE40M87BDX - fw:1010
Ga nog wel Samung vragen voor een upgrade naar fw:2000
Geen last van clouding/scart banding/dode pixels
Wel last van Judder bij panning en MoviePlus probleem (kan met elkaar te maken hebben)
Full HD voornamelijk voor spelcomputer en kijken foto's (resolutie). Zit op 3-3,5 meter.

Andere populaire TV's hebben zelfde soort problemen (kijk naar Philips). Deze TV is een echte 1080p (ook intern) voor goede prijs.
Voordeel Philips is dat jezelf FW kan flashen.
Goeie deal lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan de LE26R32 goed overweg met een PS3?

en kan ik deze lcd aansluiten aan mijn pc door gebruik te maken van een dvi>hdmi kabel?
goed beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij bevestigen dat er goed beeld is dan met de pc? ik wil hem vandaag nog aanschaffen dan namelijk :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ad Hox schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:16:
[...]

De PC ingang is inderdaad een VGA poort. Als je een kabel van mini-jack naar mini-jack (tv-pc) aansluit hoor je het geluid als output op je televisie. Succes
en is dit dan een mini jack van 2.5 mm of van 3.5 mm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 13:42:
[...]

en is dit dan een mini jack van 2.5 mm of van 3.5 mm ?
Gewoon een 3.5 mm stereo plug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 13:36:
kan iemand mij bevestigen dat er goed beeld is dan met de pc? ik wil hem vandaag nog aanschaffen dan namelijk :*)
Van VGA>VGA in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ad Hox schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 14:32:
[...]

Gewoon een 3.5 mm stereo plug.
oohw ok. Maar het is wel een hele rare ingang. Er zit zeg maar een zwart blokje omheen. Het is niet rood of wit, snap je wat ik bedoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 17:37:
[...]

oohw ok. Maar het is wel een hele rare ingang. Er zit zeg maar een zwart blokje omheen. Het is niet rood of wit, snap je wat ik bedoel?
Lol, is dat niet dat maintenance ingangetje ?

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie deal lijkt mij
1450 waarzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ebayzo schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 18:03:
[...]
Lol, is dat niet dat maintenance ingangetje ?
ja, wist ik dat maar :P In het boekje staat dat het een audio ingang is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 22:01
juan pablo schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 23:49:
Nu is hij kennelijk die calibration gaan uitvoeren, want hij staat nu op "AV Calibration Failure"
Het beeld van tuner. Casema digitale TV decoder(SCART) en DVD speler
(SCART) is nu heel beroerd, zeker bij snel bewegende beelden.
Ik heb het zeker goed verknald nu ?
De PC ingang lijkt vooralsnog niet te zijn beinvloed.
Wat kan ik het beste doen ?
Monteur laten komen, of kan ik zelf nog iets ondernemen ?
Het Samsung Customer Care Center is helaas aleen tijdens kantooruren bereikbaar......
Wat heb je gedaan om het zaakje weer in orde te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed beeld met vga>vga ? kan ik bijvoorbeeld films die ik op mijn pc heb staan, bekijken op de tv?

Btw; heeft de LE26R32 wel een Vga?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2007 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt de Sharp LC-52HD1E (100Hz en met alle gewenste aansluit-mogelijkheden) het reverentie-model ? ;)
Zie hier een Duits filmpje over de 100 Hz techniek:
http://www.sharp.de/produkte/aquos/filme/100hz_wmv.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 22:41:
Wordt de Sharp LC-52HD1E (100Hz en met alle gewenste aansluit-mogelijkheden) het reverentie-model
Zei hij in de samsung thread >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 21:33:
[...]

goed beeld met vga>vga ? kan ik bijvoorbeeld films die ik op mijn pc heb staan, bekijken op de tv?

Btw; heeft de LE26R32 wel een Vga?
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom staat daar een 'B' achter?? zijn er meerdere modellen ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Kijkafstanden:
Het volgende stond ook in een test in het augustus-nummer van het Engelse blad What Hifi. Inmiddels ligt het september-nummer al in de winkels, dus je zult moeite hebben om dat nummer nog te pakken te krijgen.
Een paar quotes uit de test waarin een hd ready plasma t won van de full hd toestellen zoals de LG, de Sharp en de Philips full hd. De Samsung full hd lcd kreeg als enige ook de maximale score en eindigde vlak achter de Panasonic.

Kijk dus niet naar die full hd termen, maar naar de beeldkwaliteit van de content die jij er zelf thuis op gaat bekijken.

For:
- Great TV-tuner;
- Excellent HD-images, even if they're not fully HD;
- Build and finish

Against:
- Can overlook fine detail
- So-so sound

Verdict:
This superb TV shows that it ain't how many pixels you've got, it's what you do with them - brilliant!

De andere schermen uit de test waren allemaal LCD-schermen (tussen haakjes het aantal toegekende sterren; 5 sterren is het maximum. De TH-37PV70 kreeg vijf sterren)
- JVC LT-37DG8BJ (***)
- LC 37LY95 (***)
- Philips 37PF9731D (****)
- Samsung LE37R88BD (*****)
- Sharp LC-37XD1E (**)
- Toshiba 37C3030DB (****)

Algehele conclusie:
"If you've swallowed 'the doctrine of the numbers' as far as TVs are concerned, this result will be something of a surprise. The Panasonic has the puniest resolution of any screen here, and it uses a supposedly passé technology, plasma. Indeed, on paper, it's due a hiding.
In practise, the Pana is a masterful screen from an established flatscreen front-runner: no other product here can better the depths of its black tones or the smoothness of its edge-drawing, and in every other respect it's competing for top honours. It's a very worthy winner."
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 19:57:
Heb een samsung 40"R71 lcd.
Wil deze nu aan de muur hangen met een zwenk arm.
Dit is nodig daar de lcd half voor glazen bouwstenen en constructie elementen komt te hangen.
Heb al diverse threads doorgelezen maar er is wenig over te vinden behalve over Vogel steunen.
Vogel steunen zijn echter veelste duur.
Nu zegt de handleiding van samsung niet veel over het ophangen van het scherm, alleen dat het vesa 200 moetzijn.
Ga ik nu bij vogels volgens lcd type een selectie maken krijg je van die grote Plasma steunen te zien.
Nu heb ik na veel zoeken de volgende steun gevonden:

http://www.erconline.nl/lcd-muursteun-fp337-p-686.html

Deze is goedkoop ziet er goed uit en kan een gewicht aan tot 25 KG.
het is type Barkan LCD Muursteun FP337
Volgens samsung weegt de 40r71b 22 kg incl voet. dus dat zit wel goed of niet?
Volgens de fabrikant Barkan is de steun geschikt voor schermen tot Maximum TV size: 10" to 37" (25 to 94cm)
Heb de montage handleiding gedownload en hij wordt geleverd met uitbreiding naar vesa 200 x 200.
Dus hij past op mijn Samsung.
Heeft iemand ervaring met deze steun, Waarom staan die scherm afmetingen erbij als dit toch niets uitmaakt voor de bevestiging (vesa 200x200).
Is het gewicht niet belangrijker dan de afmeting van het scherm?
Ik heb zelf zo'n dure vogelsbeugel voor mn 50 inch. Hiervoor had ik een 30 inch met n vaste beugel. Toen ik m op had gehangen, bleek na een week dat ik m toch iets te hoog had gehangen. Vaak zie je dat pas na een tijdje.
Maar hoogte is dan niet te stellen en dus kon ik alles eraf halen en nog n paar gaten boren en dat is niet fijn als je alles eindelijk netjes hebt hangen.
Nu heb ik een vogels en die beugel in de muur zit weer aan een raamwerk die aan mn plasma vastzit. Als ik wil, kan ik m makkelijk loskoppelen en de plasma eraf halen en kan ik t raamwerk verstellen waardoor het scherm hoger of lager komt. Ik hoef dus niets te boren en dat is weer het voordeel van zo'n dure vogels.

Het is namelijk erg lastig vind ik, om de juiste hoogte te bepalen van een scherm als deze nog niet aanstaat. Let daar dus op als je m bevestigt!
Mektheb schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 22:01:
Geachte Tweakers

Ik heb afgelopen Donderdag een hele mooie Samsung Le40R81B gekocht , nu tot op heden prima scherm op en top , je kan de pixels bijna niet zien bewegen op een close range distance met een film , ( met analoge kabel uiteraard wel )

Nu zet ik hem aan tot verbazing een Dooie Subpixel ( geloof ik Groen )

Nu is mijn vraag ( en ja ik heb gezocht maar niet kunnen vinden )
Hoe doet samsung dat met schermen met pixel garantie ?
Had ik de extra pixel garantie waar ik overall over lees moeten nemen ( is me niet aangeboden ) ?

Kan iemand mij dit in een Normale simpele manier uitleggen? heb wel een statistiek gezien maar ik word daar jammer genoeg niet wijzer van
Ben nu dus bang me mooie schermpje over 2 weken meerdere pixels gaat laten zien...

Alvast bedankt
( Verder super super super scherm )
1 dode pixel is geen reden voor garantie, ze doen er dus niks aan.
Maar ik zou onmiddelijk de winkel bellen waar je m gekocht hebt en absoluut gaan omruilen.
Nu je weet waar die pixel zit, zal je m altijd zien en je irriteert je helemaal gek.
Ik had er vroeger ook 1 en die zat precies in het midden en ik zag m bijna altijd, behalve bij gamen niet. Maar bij films zag ik m ook nog. Ruilen dat ding! Je betaalt er genoeg voor hoor!

[ Voor 42% gewijzigd door Ferry34 op 10-08-2007 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 17:37:
[...]

weet niemand hoe ik deze ingang kan gebruiken?

HELP! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 20:43:
[...]

ja, wist ik dat maar :P In het boekje staat dat het een audio ingang is
optische geluidsingang misschien? Een foto doet wonderen. Ik probeer de handleiding te downloaden van samsung maar die site is als stroop :(

[ Voor 18% gewijzigd door Ferry34 op 10-08-2007 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:30:
[...]

optische geluidsingang misschien?
ja ik heb ook al geprobeerd een optische kabel erin te doen, dit werkt ook niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
1 dode pixel is geen reden voor garantie, ze doen er dus niks aan.
Maar ik zou onmiddelijk de winkel bellen waar je m gekocht hebt en absoluut gaan omruilen.
Nu je weet waar die pixel zit, zal je m altijd zien en je irriteert je helemaal gek.
Ik had er vroeger ook 1 en die zat precies in het midden en ik zag m bijna altijd, behalve bij gamen niet. Maar bij films zag ik m ook nog. Ruilen dat ding! Je betaalt er genoeg voor hoor!
Ik ben deze week al verschillende keren gebeld en naar hun gebeld , uit eindelijk samsung gesproken die zeiden ook omruilen dat ding :D , en toen zei de winkel Oja dat kan ook nog ( ze wouden dus op samsung afschuiven ) maar vandaag de oude ingelevered hebben ze DOA verklaard en ik heb me nieuwe nu , vanavond even aansluiten en gaan met die banaan

nu maar hopen als ik hem aansluit ik er geen 1 zie en daarna als er geen meer in zit niet meer na zoeken :D , haha wel nette service van die winkel

[ Voor 8% gewijzigd door Mektheb op 10-08-2007 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:46:
[...]

ja ik heb ook al geprobeerd een optische kabel erin te doen, dit werkt ook niet :S
Zo te zien is het een audio ingang voor de pc, kijk maar op de tekening in het begin. Je ziet de pc ingang met daar vlakbij de vga kabel die erin moet. Daaraan zie je een soort adapter waar de audiokabel aan vastzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Mektheb schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:54:
[...]

Ik ben deze week al verschillende keren gebeld en naar hun gebeld , uit eindelijk samsung gesproken die zeiden ook omruilen dat ding :D , en toen zei de winkel Oja dat kan ook nog ( ze wouden dus op samsung afschuiven ) maar vandaag de oude ingelevered hebben ze DOA verklaard en ik heb me nieuwe nu , vanavond even aansluiten en gaan met die banaan

nu maar hopen als ik hem aansluit ik er geen 1 zie en daarna als er geen meer in zit niet meer na zoeken :D , haha wel nette service van die winkel
Hartstikke mooi! Meestal verklaren ze m inderdaad DOA. Goed gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Ferry34 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:13:
[...]

Hartstikke mooi! Meestal verklaren ze m inderdaad DOA. Goed gedaan :)
Hehe Danku :D , wel jmmr je zo op je rechten , en je moet zelf maar kennis hebben van alles om zo je gelijk te halen , ( want ze zeiden dus niets over dat omruilen kon toen ik het de 1e x melden maar ze zeiden gelijk van ja samsung gaan we voor je bellen etc ) verder allemaal netjes gebeurd kwa afspraken etc dus ik hoop ik vanaf en me aankomende tijd + vakantie kan genieten :D

Dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey
Kennen jullie al de Samsung LE26S86DB? Wat wel cool is aan deze, is dat die een optische audio uit heeft, waardoor je dus volgens mij ook films VAN TV met een HomeCinema set kan bekijken.
Beetje jammer alleen dat ik dit pas net doorheb en al een JVC LT-26a80b heb gekocht. Of zou ik de bestelling nog kunnen annuleren? De status op dit moment is: Uw bestelling is in behandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg mensen ik ben va plan om einde van dit jaar geheel over te gaan naar HD, en daarbij broed ik op een 37" Samsung LCD. Maar, waar ik wel graag naar toe zou willen is een TV die ook daadwerkelijk de deepcolor (36 bits/ xyYCC) ondersteunt die door de HDMI 1.3 kan worden aangeleverd (en door mijn receiver dus ook ...). Is er een ETA voor deze features bekend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:47:
Hey
Kennen jullie al de Samsung LE26S86DB? Wat wel cool is aan deze, is dat die een optische audio uit heeft, waardoor je dus volgens mij ook films VAN TV met een HomeCinema set kan bekijken.
Beetje jammer alleen dat ik dit pas net doorheb en al een JVC LT-26a80b heb gekocht. Of zou ik de bestelling nog kunnen annuleren? De status op dit moment is: Uw bestelling is in behandeling.
Dat weet alleen het bedrijf waar je het besteld heb, neem zsm contact met hun op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:47:
Hey
Klopt, maar dit geeft alleen een downmix stereo signaal. Indien je bijvoorbeeld DD/DTS via HDMI je TV in laat gaan, komt er geen DD/DTS signaal uit deze optische output. Beetje jammer dat dit niet 1-op-1 doorgegeven wordt.
(Mijn constatering is overigens alleen getest op m'n LE46M86BD... O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:58:
waarom staat daar een 'B' achter?? zijn er meerdere modellen ervan?
De B is van black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, heb al een beetje rond gezocht hier in dit topic, maar niet mijn probleem kunnen vinden.
Ik heb een LE46M86B. Heb een laptop met HDMI aansluiting, wil dus mijn films via mijn laptop op mijn samsung afspelen.
Ik krijg alleen geen geluid uit de tv maar alleen uit de laptop.
HDMI zou toch ook geluid moeten doorsturen????
Moet ik nog iets op mijn tv instellen om ook het geluid via mijn tv te horen.

Ik hoop dat jullie een oplossing weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05:30
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 17:25:
Hallo, heb al een beetje rond gezocht hier in dit topic, maar niet mijn probleem kunnen vinden.
Ik heb een LE46M86B. Heb een laptop met HDMI aansluiting, wil dus mijn films via mijn laptop op mijn samsung afspelen.
Ik krijg alleen geen geluid uit de tv maar alleen uit de laptop.
HDMI zou toch ook geluid moeten doorsturen????
Moet ik nog iets op mijn tv instellen om ook het geluid via mijn tv te horen.

Ik hoop dat jullie een oplossing weten
Waarschijnlijk stuurt je laptop alleen beeld uit via hdmi. Je moet dan in je instellingen van de laptop kijken. Anders kan je ook nog via audio uit / headphone het geluid via mini-jack naar de tulp aansluiting naast 1 van je hdmi ingangen op je TV aansluiten. Er is 1 hdmi met tulpaansluitingen, bij mij is dat hdmi-2. Zo heb ik mijn pc via dvi-hdmi aangesloten en het geluid via geluidskaart naar audio in op de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op mijn laptop ook bij mijn geluidsinstellingen HDMI out staan.
Als ik die gebruik dan heb ik geen geluid op de tv en geen geluid op de laptop.

Zou het aan de kabel kunnen liggen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen ik heb effe hulp nodig met mn movie plus:

ik heb de le37R81.

Als ik movie plus uit of aan zet, dan gaat hij voor alle sources uit of aan. ? ik dacht dat dit ( voordat de monteur was langsgekomen voor mn scart) per source input onafhankelijk van elkaar ingesteld kon worden.
MN kleuren ,contrast en scherpte zijn wel per source in te stellen maar mn movie plus en dig NR lijken voor alle sources te gelden: dig nr of movie plus uit betekend dus dat dit voor alles geld. Klopt dit wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ferry34 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:15:
[...]
Ik heb zelf zo'n dure vogelsbeugel voor mn 50 inch. Hiervoor had ik een 30 inch met n vaste beugel. Toen ik m op had gehangen, bleek na een week dat ik m toch iets te hoog had gehangen. Vaak zie je dat pas na een tijdje.
Maar hoogte is dan niet te stellen en dus kon ik alles eraf halen en nog n paar gaten boren en dat is niet fijn als je alles eindelijk netjes hebt hangen.
Nu heb ik een vogels en die beugel in de muur zit weer aan een raamwerk die aan mn plasma vastzit. Als ik wil, kan ik m makkelijk loskoppelen en de plasma eraf halen en kan ik t raamwerk verstellen waardoor het scherm hoger of lager komt. Ik hoef dus niets te boren en dat is weer het voordeel van zo'n dure vogels.
Heb jij een EFW6305 van Vogels die krijg ik namelijk maandag binnen.
Ik hoop dat dat hem is, die heb ik voor mijn 52" besteld en het zou wel zo makkelijk zijn als je hem kan verstellen.

[ Voor 53% gewijzigd door pimpimmers op 11-08-2007 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
pimpimmers schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 20:36:
[...]

Heb jij een EFW6305 van Vogels die krijg ik namelijk maandag binnen.
Ik hoop dat dat hem is, die heb ik voor mijn 52" besteld en het zou wel zo makkelijk zijn als je hem kan verstellen.
Ik heb een EFW2001, maar zo te zien heeft die van jou hetzelfde soort raamwerk en kan je m dus stellen. Je ziet die frames met die gaten, die kan je dus gewoon n gaatje omhoog of omlaag doen en daarna weer vastzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahiko750
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 00:40
Vandaag mijn LE32M87B binnen gekregen, super mooi scherm ... echter helaas, een dode pixel :( !
Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.