[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 7

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 49.405 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 18:37:
[...]

hey Yanco,
ik vind 26 inch wel erg klein voor tv kijken vanaf 4 meter hoor.
liever een 32, ( omdat je ook wil gebruiken voor pc, anders zou ik nog groter aanraden voor die 4 meter)
Bedankt Mark187.
Maar is een 32" niet té groot om op pc te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soort van repost met update
Hallo,
ik heb een paar weken geleden een Samsung LE32R81 aangeschaft met een Hard disc recorder dcb-p850.
Maar als ik tv kijk, zie ik soms op het beeld verticale lijnen (ongeveer 15 stuks, met een afstand van 5 centimeter t.o.v. elkaar). Dit is voornamelijke op donkere beelden te zien. Bij het schakelen tussen kanalen is dit effect niet te zien.

De STB is aangesloten via scart (met een kabel met gouden contact punten). Ik heb dit effect nog niet gezien met mijn dvd speler of ps3.

Weet een van jullie waaraan dit kan liggen? alvast bedankt
Ik erger me hier erg aan. Ik heb er nu een foto van gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://img505.imageshack.us/img505/4937/strepenka2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een verschil tussen de LE-32R73 en LE-32R73BD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 22:39:
Soort van repost met update

[...]

Ik erger me hier erg aan. Ik heb er nu een foto van gemaakt.
[afbeelding]
hoi hier zon zelfde tv met ook een soort van strepen in beeld
samsung heeft de tv mee voor reparatie waren zo geen onderdelen voor is een te nieuw model

zie deze posting
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 19:55:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]

dit doet hij bij zwart beeld
dus ook tijdens film als er zwart beeld is

samsung le32r81

Wie weet zo de laatste firm ware en print voor deze lcd ?

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 07:33

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ik ben flink voor je aan het zoeken geweest en op een frans forum wordt gerept over de afwezigheid van een 'TNT' bij de LE-32R73. De B staat overigens voor Black.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-08 16:27

DapperKonijntje

Draw monkey

Ik ben in het bezit van een LE32R82, maar zowel bij de component input als de VGA krijg ik last van flikkerende horizontale strepen, bij VGA krijg ik ook een dun lijntje wat van boven naar beneden loopt en zich blijft herhalen.

Dit gebeurt enkel als ik mijn Xbox (vga) en Wii (component) aanzet, als het uitstaat is het beeld weer strak.

Het valt het meest op bij een lichtgrijze tint, dan flikkeren ze van licht naar donker.
Bij scart en HDMI heb ik nergens last van.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben en/of evt een oplossing hebben, of kan ik beter even de klantenservice bellen...

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een tijdje een PS3 (vanaf de launch) en heb een mooie HDTV (Samsung LE32S7) en HDMI kabel. Ik heb echter een probleem; als er donkere kleuren in beeld komen, lopen deze niet mooi/vloeiend over. Ook lichte kleuren zien er niet altijd goed uit. Het is moeilijk uit te leggen, maar het lijkt dat het beeld 'vervaagd'.

Ik heb een foto gemaakt met m'n mobiel (geen mooie kwaliteit dus) van de demo van The Darkness waarop de kleuren te zien zijn.

Afbeeldingslocatie: http://img463.imageshack.us/img463/521/img019ou8.jpg

Ik heb een HDMI kabel van 7,95. Maar ik heb gebeld naar de Sony helpdesk, en die zeiden dat het daar niet aan lag, maar echt helpen konden ze me niet. Helemaal niet zelfs.

Ik had het ook met m'n Xbox 360. Maar die was kapot gegaan en toen kreeg ik een nieuwe. Daarmee alles opnieuw ingesteld (standaard setup) en het probleem was opgelost. Nu heb ik ook bij m'n Ps3 alles opnieuw gedaan ('setup') maar ik heb het nog steeds.

Weten jullie wat ik moet doen?

Edit: Denk dat ik hetzelfde probleem heb als DapperKonijntje met de post hierboven.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2007 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje

DapperKonijntje

Draw monkey

Dat ''vervagen'' is wss de overdreven motion blur die ze er in gegooit hebben.
Ik had het ook op mn Xbox en dacht dat het aan mn tv lag ofzo, maar het komt gewoon van het spel zelf, zodra je naar links of rechts kijkt word alles een beetje blurry en dat herstelt zich weer als het beeld stilstaat.

Mijn probleem is meer een soort van ruis in de vorm van horizontale strepen die constant tussen lichte en donkere tinten flikkeren.

EDIT// oh ik lees net dat je het bij je Xbox had opgelost...hm die motion blur is het enige wat ik me kan bedenken.

[ Voor 12% gewijzigd door DapperKonijntje op 27-07-2007 10:36 ]

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die horizontale strepen die constant tussen lichte en donkere tinten flikkeren heb ik ook ;). Maar dan op mijn PlayStation 3 met HDMI kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje

DapperKonijntje

Draw monkey

Oh, dan heb ik niks gezegt ^^
Wel raar, ik heb mijn dvd speler via HDMI en daar is het beeld perfect op...

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het ook raar, al die horizontale strepen en het zwart/grijs wat echt lelijk is. Ik weet niet wat ik moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Laatst online: 13-09 03:58
Ik stel hier mijn vraag omdat ik er vanuit ga dat jullie meer verstand hebben van samsung tv's dan ik. Ik wil graag een hdtv van samsung aanschaffen, maar ik kan ondanks uitgebreide topicstart geen wijs worden uit de vele verschillende modellen en series.

- de tv moet in ieder geval HD-ready zijn, minimaal 26 inch, bij voorkeur 32 inch zijn en niet meer dan 700 euro kosten (bij voorkeur in een fysieke winkel).

Mijn eisen zijn niet bijzonder hoog, maar ik wil natuurlijk wel goed beeld. En in de toekomst wil ik mijn laptop en xbox360 erop aan kunnen sluiten.
Er zijn echter een dozijn verschillende samsung 26 of 32 inch series, en ik begrijp de meerwaarde van sommige dingen niet helemaal goed. Zoals bijv. VGA of DVI het zegt me allemaal vrij weinig, ik gebruik nu enkel scart. Ik heb ook in de mediamarkt alle schermen eens goed bekeken, maar het verschil tussen bijv. een R en een S serie is behalve de prijs in mijn ogen niet heel erg groot...

Misschien dat iemand me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:27
Dat verschil in prijs heb je ook tussen de N en M series, de een is dan wat hogere kwaliteit dan de andere. In iedergeval, dat is wat ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou hier dan mijn frustratie van vandaag.

Ik heb vanochtend mijn LE37M86 mogen omruilen vanwege de golvende beelden via sart 1 en 2 en omdat ik 1 dooie pixel had.
Met het zweet op de rug hele zooitje aangesloten en wat blijkt.........
Golven op scart 1 zijn iets minder maar op scart 2 net zo hevig. Vevolgens nog eens goed gekeken en bingo...... 2 dooie pixels gevonden (tot op heden) Dat pixel verhaal is wel appart omdat de Its waar ik de lcd gekocht heb mij heeft beloofd om te ruilen bij dooie pixels terwijl samsung pas vanaf 6 pixels actie neemt.
Ik dus de Its weer gebeld. Nou je raad het al... die waren niet gelukkig met mij!! Begonnen nu ook een beetje dwars te doen, kon het overleg horen door de telefoon omdat ze vergaten mij in de wacht te zetten...... hahaha en dan moest ik maar weer langs komen zodat ze het probleem in de winkel konden bekijken. Ze verkochten ze dagelijks en nog nooit iemand terug geweest met problemen en ik al 2 keer.....blah blah blah. Ik tel dus mooi 1450 euro voor een lcd neer waar de scarts gewoon niet goed van werken. Nou is dat geen probleem als je al HDMI apparatuur hebt.... maar die heb ik dus nog niet.
Uiteindelijk begon ik aan mijzelf te twijvelen of ik nou zo´n zeikerd was, ik ben wel kritisch wat apparatuur betreft. Einde van de middag toch zelf samsung gebeld en die gaan maandag terug bellen. Hopelijk wordt het allemaal nog gefixed op korte termijn want ik ben het echt wel beetje zat en sta op het punt ander merk te kopen of geld terug.
Heb trouwens wel de nieuwe firmware en het is een P7 model in het serienummer.
T-TLPPEUMD-2000
T-BDPMPEUS-1004
Bord2-Calla-TR-1011
May 22 2007
13 04 57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Mau_Maus schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 13:46:
Ik heb de delen doorgespit, maar kan dit niet vinden:

Wij hebben sinds een maand de LE32R81B. Volgens mij kan je met sommige andere Samsung tv's gewoon op 1 drukken, dan gaat ie naar 1. Druk je 2x 1, dan gaat ie naar 11. Logisch. Maar bij deze tv moet je dus perse op dit logo drukken: -/-- Als ie op 1 streeptje staat kan je dus 0 t/m 9 gebruiken. Heb je -- Dan moet je perse bij 0 t/m 9 er een 0 voorzetten bv: 07. Ik vind dat irri. Is daar een trukje voor? Of kan er iets in het service menu veranderd worden? Erg bedankt alvast voor degene die een oplossing weet!
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 17:04:
Golven op scart 1 zijn iets minder maar op scart 2 net zo hevig.
Die golven (banding) is een terugkomend probleem bij de scarts van Samsung. ik had het op een Samsung plasma. Ik heb het in deze thread ookal gelezen van iemand die hem ook al had omgeruild.

Geen idee of het helpt maar heb je trouwens uitgesloten dat het ligt aan Wifi of Dect of andere interferentie met apparaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu mijn nieuwe tv, samsung LE32S81B, aangesloten. Hier heb ik ook mijn xbox 360 op aangesloten dmv de component kabel. Ik krijg nu alleen beeld, geen geluid. Hoe kan ik dit verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik heb alleen een mededeling voor de mensen die nog een muurbeugel/muursteun zoeken met 200x200 VESA bevestiging.

Ik heb een adapterplaat gevonden op internet: B-Tech BT7502
Die kost rond de 23 euro.

Je kan hem eventueel (net als ik) combineren met de muursteun: B-tech BT7514
Dan ben je voor 110 euro klaar. (ff google: "BT7514+BT7502")
Je kan ook goedkoper uit zijn als je n'm met een andere muursteun combineert.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2007 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-02-2020
ik wil mijn lcd scherm ook aansluiten op mijn computer maar ik heb hier een paar vraagjes over. mijn videokaart (7900gs) heeft nog een dvi uitgang. is het beter om dan een dvi-vga kabel te kopen of een vga kabel en dan een dvi-vga adapter. ook heb ik dan natuurlijk geluid nodig. deze moet lijkt mij aangesloten worden met een jack op mijn scherm (le26s81) en ik heb op mijn audio kaart een jack over maar die is voor digitaal (audigy 2 zs). kan ik daar wel gewoon een kabel op aansluiten of moet je dan kiezen tussen de front, rear of sub/center uitgang? alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Is die jack een coaxiaal versie? Volgens mij kun je hem dan gewoon aansluiten. Ik zou de handleiding van beide apparaten eens lezen. Kijken of het overeen komt. Wat je altijd kan doen is gewoon van de out van je kaart naar de 2 in van je televisie (rood/wit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:52
Waarom laat je m niet altijd op /-- staan en druk je voor de zenders tot en met 9 die 0 ervoor. Gaat t wisselen tussen de zenders waarschijnlijk ook sneller denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Silvos schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 13:59:
Ik stel hier mijn vraag omdat ik er vanuit ga dat jullie meer verstand hebben van samsung tv's dan ik. Ik wil graag een hdtv van samsung aanschaffen, maar ik kan ondanks uitgebreide topicstart geen wijs worden uit de vele verschillende modellen en series.

- de tv moet in ieder geval HD-ready zijn, minimaal 26 inch, bij voorkeur 32 inch zijn en niet meer dan 700 euro kosten (bij voorkeur in een fysieke winkel).

Mijn eisen zijn niet bijzonder hoog, maar ik wil natuurlijk wel goed beeld. En in de toekomst wil ik mijn laptop en xbox360 erop aan kunnen sluiten.
Er zijn echter een dozijn verschillende samsung 26 of 32 inch series, en ik begrijp de meerwaarde van sommige dingen niet helemaal goed. Zoals bijv. VGA of DVI het zegt me allemaal vrij weinig, ik gebruik nu enkel scart. Ik heb ook in de mediamarkt alle schermen eens goed bekeken, maar het verschil tussen bijv. een R en een S serie is behalve de prijs in mijn ogen niet heel erg groot...

Misschien dat iemand me kan helpen?
Allereerst wen je heel snel aan de grootte van een scherm en 26 inch word al snel te klein.

VGA is de analoge computeraansluiting, waar ook je xbox360 aan kan. Componenten (niet composiet!) zijn de 3 gekleurde aansluitingen ,rood blauw en groen,waar je ook je xbox360 aan kan hangen, ook heel mooi beeld. Je moet bij je xbox360 zelf gaan kijken welke aansluiting je t mooiste beeld vindt geven, beide zijn goed.
DVI is de andere pc aansluiting, maar dan digitaal. De letters en t beeld zijn net iets scherper. De meeste videokaarten hebben n vga en n dvi uitgang, maar niet allemaal.
HDMI is eigenlijk DVI+digitaal geluid. Beeld en geluid worden optimaal doorgegeven.
Scart is ouderwets en kan maar tot n bepaalde resolutie, 720x576 dacht ik, en dat is dus veel lager dan de resolutie van je hd ready tv.

Ik heb t vaker gezegd, je moet eigenlijk gewoon je eigen spullen die je gaat gebruiken meenemen naar de winkel. In de winkel draaien ze vaak blu-ray demo's of zie je hd digitale tv-zenders en dat ziet er dan prachtig uit. Maar dan kom je thuis en dan sluit je bijv je dvd via scart aan en dan blijkt de scartaansluiting bij dat type tv niet geweldig te zijn bijvoorbeeld.

Kijk dus wat je ermee gaat doen. Zo te zien ga je er in t begin alleen tv op kijken? Hou er rekening mee dat je op een platte tv meer ruis zult zien, digitale tv is dan wel aan te raden. (geen digitenne!)
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Ferry34 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 10:18:
[...]

Waarom laat je m niet altijd op /-- staan en druk je voor de zenders tot en met 9 die 0 ervoor. Gaat t wisselen tussen de zenders waarschijnlijk ook sneller denk ik.
Ja dat is dan de beste oplossing, maar het is niet de oplossing van het probleem helaas... en het gaat net zo snel.. de pauze blijft het zelfde voordat ie overspringt. De zaptijd kan ik altijd aanpassen in het service menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 21:34:
ik heb nu mijn nieuwe tv, samsung LE32S81B, aangesloten. Hier heb ik ook mijn xbox 360 op aangesloten dmv de component kabel. Ik krijg nu alleen beeld, geen geluid. Hoe kan ik dit verhelpen?
Component transporteert alleen beeld, geen geluid. Sluit dus je audio op je versterker aan voor surround of sluit het geheel met HDMI op de TV voor beeld en geluid op de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-02-2020
Arunia schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 23:52:
Is die jack een coaxiaal versie? Volgens mij kun je hem dan gewoon aansluiten. Ik zou de handleiding van beide apparaten eens lezen. Kijken of het overeen komt. Wat je altijd kan doen is gewoon van de out van je kaart naar de 2 in van je televisie (rood/wit).
ja die is coaxiaal. dus die kan ik gewoon in de audio van de 'pc audio' van de tv stoppen? maar ik ga idd ff lezen. bedankt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wie kan mij in de juiste richting helpen?
De televisie (37m86) heb ik aangesloten op de reciever dmv de tulp uitgang (rood/wit) voor het geluid, mijn xbox360 is met een optische kabel verbonden met de reciever. Helaas heb ik maar 1 optische ingang. Alle ingangen op de reciever zijn nu bezet (op scart na)

Nu wil ik mijn laptop geluid via de tv naar de reciever laten lopen. De stekker die ik gebruik is en 3,5mm jack naar tulp stekkers. Aan de zijkant van de samsung zit een audio ingang, maar hoe selecteer ik deze ingang? via de menu;s ben ik er niet achter gekomen.De handleiding heb ik ook doorgenomen maar ik zie denk ik iets over het hoofd?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 21:17
heeft iemand al digitale tv van kpn aangesloten? mine.tv

wil een le40m86bd kopen en digitale tv via mine. maar dit verloopt via scart... hebben alle le40m86bd's het probleem met banding op de scart?? is dit te repareren door samsung, gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 20:20:
[...]

Die golven (banding) is een terugkomend probleem bij de scarts van Samsung. ik had het op een Samsung plasma. Ik heb het in deze thread ookal gelezen van iemand die hem ook al had omgeruild.

Geen idee of het helpt maar heb je trouwens uitgesloten dat het ligt aan Wifi of Dect of andere interferentie met apparaten?
Dank voor je reactie.
Ik heb zelf geen dect of wifi. Mijn pc ziet wel meerdere wifi verbindingen hier in de flat maar kan niet controleren of dat storting geeft. Dan zou ik echt meetapparatuur moeten gaan gebruiken.

Maar er is alweer een klein pluspuntje. Samsung gaat mij maandag bellen. Ben dus benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DARKLORD schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 16:33:
heeft iemand al digitale tv van kpn aangesloten? mine.tv

wil een le40m86bd kopen en digitale tv via mine. maar dit verloopt via scart... hebben alle le40m86bd's het probleem met banding op de scart?? is dit te repareren door samsung, gratis?
Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat alle 37"of 40" in jou geval er last van hebben. Maar als ik zo op internet lees, ook op buitenlandse forums dan is het probleem wel serieus een samsung kwaal....
Als je tot aanschaf over gaat zou ik duidelijke afspraken maken daarover of nog even wachten tot dat iemand groen licht geeft dat het opgelost is. Ik hoop bij die laatste club te behoren binnenkort want verder is het een prachtscherm!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:44

Ad Hox

N/A

Ik heb mijn Samsung LE32S81B aangesloten via HDMI - DVI met mijn PC. De resolutie is de aanbevolen resolutie van 1360x768 op 60 Hz. Het beeld is echt verpletterend en haarscherp in Windows.

Als ik nu echter een DVD opzet (d.m.v. Media Center) dan krijg ik als de beelden nogal snel gaan een verticale streep op het midden van het beeld. Niet echt een lijn maar meer dat het beeld even in tweeën lijkt te zijn gesplitst. Is hier een oplossing voor?

Mijn Samsung staat als Clone aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ad Hox schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 17:21:
Ik heb mijn Samsung LE32S81B aangesloten via HDMI - DVI met mijn PC. De resolutie is de aanbevolen resolutie van 1360x768 op 60 Hz. Het beeld is echt verpletterend en haarscherp in Windows.

Als ik nu echter een DVD opzet (d.m.v. Media Center) dan krijg ik als de beelden nogal snel gaan een verticale streep op het midden van het beeld. Niet echt een lijn maar meer dat het beeld even in tweeën lijkt te zijn gesplitst. Is hier een oplossing voor?

Mijn Samsung staat als Clone aangesloten.
\

ja dit heet tearing, ik heb begrepen dat dit ligt aan het signaal wat je media centre uitzend niet helemaal jovel is. Ik heb dit met mn ps2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 10:15:
Hoe zit het met het omschakelen tussen verschillende beeldformaten, en dan vooral tussen 4:3 en 16:9? Volgens de verkoper gebeurde dit niet automatisch, hij wilde het helaas niet voor mij uitproberen.
Na een maandje ben ik er achter hoe ik het bij mijn LE32S81 voor elkaar kan krijgen: Menu, Beeld, Formaat 'Auto-breed', Schermmodus '4:3'. De TV schakelt nu automatisch heen en weer tussen 4:3 (zwarte balken aan de zijkant) en 16:9 (beeldvullend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Laatst online: 08-08 16:20

Elroy

Zelda!!!

Voor mensen die problemen hebben met PC aansluiten op 1080P met dvi -> hdmi (zwarte balken aan de zijkant @ ATI).
Er is een patch om de overscan/underscan op 0 te zetten waardoor je volledig beeld krijgt.
downloaden

Je krijgt nu een optie in je catelyst software waar je het in kan stellen. Zet de tv vervolgens op 'alleen scannen' en het werkt perfect :>

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 16:56:
[...]

Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat alle 37"of 40" in jou geval er last van hebben. Maar als ik zo op internet lees, ook op buitenlandse forums dan is het probleem wel serieus een samsung kwaal....
Als je tot aanschaf over gaat zou ik duidelijke afspraken maken daarover of nog even wachten tot dat iemand groen licht geeft dat het opgelost is. Ik hoop bij die laatste club te behoren binnenkort want verder is het een prachtscherm!!
ik kan je met zekerheid zeggen dat alle LE40m86's banding over scart hebben, ik heb er drie hier thuis gehad, en alle drie net hetzelfde aquarium beeld!!

In eerste instantie was ik kwaad, en wou ik geen samsung meer, ik had in de winkel zelfs al een philips besteld, tot ik op kieskeurig las dat dat geen échte full hd was, zo zie je maar, het is blijkbaar met ieder merk iets :'(

ik heb de samsung dus maar gehouden,
en nu ga ik gewoon netjes wachten tot ik digitaal kan kijken via hdmi,
want dat werkt dus wél perfect ;)
of dat samsung massaal nieuwe scarts gaat leveren (zal wel niet gebeuren)

grtzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 13:58
Fietsbel schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 15:16:
De televisie (37m86) heb ik aangesloten op de reciever dmv de tulp uitgang (rood/wit) voor het geluid, mijn xbox360 is met een optische kabel verbonden met de reciever. Helaas heb ik maar 1 optische ingang. Alle ingangen op de reciever zijn nu bezet (op scart na)

Nu wil ik mijn laptop geluid via de tv naar de reciever laten lopen. De stekker die ik gebruik is en 3,5mm jack naar tulp stekkers. Aan de zijkant van de samsung zit een audio ingang, maar hoe selecteer ik deze ingang? via de menu;s ben ik er niet achter gekomen.De handleiding heb ik ook doorgenomen maar ik zie denk ik iets over het hoofd?
Ik heb er nu tijdelijk een HDMI inzitten, kan overschakelen naar ext1, ext2 en HDMI3, dus als je iets aansluit aan de zijkant, krijg je de optie, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 11:38
Longzeh12 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 08:54:
Ik heb dus ook een le37m86 met banding over scart. Hieraan hangt een dreambox. Het valt met niet altijd op maar vooral bij donkere scenes. Ik kan niet accepteren dat een tv van ruim 1400 euro dit kan hebben. Ik heb de tv al 2 maanden, want anders had ik hem ook terug gedaan.

Erg dat er geen oplossing voor komt. Terwijl er best veel mensen banding hebben zo te lezen.....
Ben zelf ook ook het dubben tussen Samsung en Panasonic.Formaat zal een 50 inch worden.Ga hier ook een dreambox(DM500) op aansluiten via scart en tevens een xbox 360.Heeft iemand ervaring met de 50 inch versies en banding via de scart?Wel jammer dat veel mensen hier problemen mee hebben,is er al een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

blackburst schreef op zondag 29 juli 2007 @ 19:59:
[...]

Ik heb er nu tijdelijk een HDMI inzitten, kan overschakelen naar ext1, ext2 en HDMI3, dus als je iets aansluit aan de zijkant, krijg je de optie, lijkt mij.
Klopt, zo dacht ik er ook over, maar ik kan er niet naar overschakelen. Ook als ik via het menu naar de in/outputs selectie ga blijft het grijs. Een koptelefoon aansluiten geeft ook geen verschil.
Een bug wellicht? hebben meer mensen hier last van?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:56

aex351

I am the one

Topicstarter
Bluto schreef op zondag 29 juli 2007 @ 20:14:
[...]

Ben zelf ook ook het dubben tussen Samsung en Panasonic.Formaat zal een 50 inch worden.Ga hier ook een dreambox(DM500) op aansluiten via scart en tevens een xbox 360.Heeft iemand ervaring met de 50 inch versies en banding via de scart?Wel jammer dat veel mensen hier problemen mee hebben,is er al een oplossing voor?
Heb je dan ook een schotel?

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
aex351 schreef op zondag 29 juli 2007 @ 22:18:
[...]

Heb je dan ook een schotel?
UUUH,Ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
edit

[ Voor 98% gewijzigd door Ferry34 op 31-07-2007 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Fietsbel schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 15:16:

Waarom wil je het geluid van je laptop via je tv naar je receiver laten lopen? Is het niet veel handiger om je het geluid van je laptop direct naar je receiver te laten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 13:58
Fietsbel schreef op zondag 29 juli 2007 @ 20:29:
[...]

Klopt, zo dacht ik er ook over, maar ik kan er niet naar overschakelen. Ook als ik via het menu naar de in/outputs selectie ga blijft het grijs. Een koptelefoon aansluiten geeft ook geen verschil.
Een bug wellicht? hebben meer mensen hier last van?
Heb hem net 3 dagen, zal vanavond is kijken wat er mogelijk is, ben ook wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k wil binnenkort deze tv halen
samsung LE40F71
voor een best mooie prijs van 1000 euro met garantie

Maar is het wel een mooie tv met mooie beeld , ik weet wel dat het full HD is dus de beeld zal zeker wel goed zijn 1080p .
Maar is de contrast en de kleur wel goed of verwijzen jullie mij naar een andere ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
}:| :? Meer informatie graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
Heb dus 2 dreamboxen type DM500 die uiteraard op een schotel aangesloten zijn.(80 cm Triax,verder niet boeiend allemaal.)
Die dreamboxen hebben alleen een scartuitgang als ik me niet vergis en nu is mijn vraag dus,zijn er mensen die een 50 inch samsung(plasma) aangesloten hebben via dreambox-scart-samsung en last hebben van banding of andere "rare" strepen?
Anders moet ik toch voor de Panasonic gaan.
Hoe is de samsung trouwens met de xbox 360 tov de Panasonic (niet de fullHD versies)
Iemand dit kunnen vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik was van plan een LE32M86 te kopen, maar nu zie ik dat de M87 veel (~80 euro) goedkoper is. Hoe kan dat als alleen dat onderste randje zilver ipv zwart is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Heb sinds gisteren een le46m86B en heb al een beetje gezocht maar kon het niet vinden.
Mijn probleem is dat als ik de tv uitzet hij niet echt uit gaat, maar in de standby gaat. Ik druk dus op de grote knop in het midden onderaan en dan gaat er een klein rood lichtje branden.

Ik kan hem dus ook weer via de afstandsbediening aanzetten.
Maar zou hem dus echt uit willen zetten overdags.

Iemand een idee.????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Bluto schreef op maandag 30 juli 2007 @ 19:09:
[...]

Heb dus 2 dreamboxen type DM500 die uiteraard op een schotel aangesloten zijn.(80 cm Triax,verder niet boeiend allemaal.)
Die dreamboxen hebben alleen een scartuitgang als ik me niet vergis en nu is mijn vraag dus,zijn er mensen die een 50 inch samsung(plasma) aangesloten hebben via dreambox-scart-samsung en last hebben van banding of andere "rare" strepen?
Hoe is de samsung trouwens met de xbox 360 tov de Panasonic (niet de fullHD versies)
Ik heb ze vergeleken en ik vond de Panasonic plasma (de hd-ready versies) icm xbox360 mooier (geen ghohsting, mooiere kleuren en gewoon mooier beeld) dan de full hd lcd samsung en ik heb dus de 50 inch panasonic plasma gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren een Samsung LE23R81B 23" LCD TV, en vroeg me af of dat het normaal is dat je een lichte (hoge) pieptoon hoort als je vlakbij de TV staat, en het geluid op mute staat.

Als je het geluid gewoon aan hebt staan dan is er niets aan de hand, dan valt het gewoon niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
Bluto schreef op maandag 30 juli 2007 @ 19:09:
[...]

Ik heb een DM500-S op de 40" Full HD. En ik heb soms last van banding, vrij irritant. Gekke is dat ik het in het menu niet heb, maar wel als ik bijvoorbeeld naar film zit te kijken op premiere. Dit heb ik ook op de andere scart input, waar mijn Xbox op zit.

Als ik terug ben van vakantie ga ik daar toch eens over bellen met Samsung, ben er niet zo heel erg content mee. Afgezien daarvan, ben ik wel heel blij met het scherm. Ik gebruik de scart inputs namelijk niet echt veel, maar het moet wel gewoon goed zijn. Heb niet voor niets zo veel geld betaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatlobster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-10-2024
Volgens mij kan je de LE40M86B of een van de andere nieuwe types niet uitzetten en blijf je in standby mode (rood lampje). Wel jammer, had liever ook een uit-knop gehad.

Left handed but always right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatlobster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-10-2024
Ik ben een van de mensen die de LE40M86B al gelijk de eerste dag hebben aangeschaft. Helaas dus veel te veel betaald en ook geen fiets optie. :(
Het scherm werkt prima, geen balken of hoge tonen.

Natuurlijk wil ik wel het scherm laten updaten omdat er toch wat problemen blijken te zijn.
Hoe neem ik het beste contact op met Samsung en welke problemen moet ik melden om b.v. de firmware te laten updaten en het bord te laten vervangen?

Volgens mij zijn er de volgende problemen:

* Banding via SCART (geen fix tot nu toe)
* Geen 24 Hertz display mode als je b.v. een PS3 aansluit (bord update)
* Movie mode mist wat settings (firmware update?)

Left handed but always right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:21
Ilya schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 00:21:
Ik was van plan een LE32M86 te kopen, maar nu zie ik dat de M87 veel (~80 euro) goedkoper is. Hoe kan dat als alleen dat onderste randje zilver ipv zwart is?
Al sinds jaar en dag is er in de ICT/electronica wereld een prijsverschil in kleur.
Dit heeft met verkoop te maken :-)

@JeFFjuh

Dat is waarschijnlijk de voeding, die mag een klein beetje een pieptoon hebben maar meer toch ook niet hoor.

[ Voor 13% gewijzigd door GeeMoney op 31-07-2007 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeeMoney schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 11:16:
[...]

@JeFFjuh

Dat is waarschijnlijk de voeding, die mag een klein beetje een pieptoon hebben maar meer toch ook niet hoor.
Na een beetje rondneuzen, kwam ik op een post van iemand die suggereerde dat het waarschijnlijk de backlight is, en dat dit normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 18:33:
k wil binnenkort deze tv halen
samsung LE40F71
voor een best mooie prijs van 1000 euro met garantie

Maar is het wel een mooie tv met mooie beeld , ik weet wel dat het full HD is dus de beeld zal zeker wel goed zijn 1080p .
Maar is de contrast en de kleur wel goed of verwijzen jullie mij naar een andere ?
Ik heb die tv en ik ben daar heel tevreden van. Deze heeft trouwens ook geen banding over scart zoals zijn jongere broertje, de LE40M86 wel heeft.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
fatlobster schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 11:02:
Volgens mij kan je de LE40M86B of een van de andere nieuwe types niet uitzetten en blijf je in standby mode (rood lampje). Wel jammer, had liever ook een uit-knop gehad.
Oudere types ook, maar toch een licht puntje. Het standby gebeuren is een andere soort standby dan bij de tradionele beeldbuis. Dus geen tot weinig brandgevaar nu. En het verbruik in standby is ook minim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande
  • Laatst online: 09-09 13:57

pjvandesande

GC.Collect(head);

Ik heb nu me laptop aangesloten via VGA, dit ziet er echt prachtig uit! Alleen nu wil ik een film proberen te kijken, alleen nu heb ik geen idee hoe ik geluid via me TV kan krijgen. Ik gebruik een jack > plug kabeltje die ik overal mogelijk heb aangesloten, maar ik hoor geen geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:40

Tijntje

Hello?!

Hee, ik heb sinds 1 maand een Samsung LE40M86BD. Ik ben er erg tevreden over alleen is er 1 ding waar ik problemen mee heb.
Als ik DVD's afspeel en er is een scene waar het beeld "panned" dan heb ik last van judder. Net of het beeld af en toe hapert en een paar frames overslaat. Nu heb ik het geprobeerd via een RGB scart op een DVD speler en via component via de Xbox 360. Beide hebben het zelfde probleem. Het lijkt het meest te gebeuren bij "backup" DVD's maar ook bij originele heb ik er last van. Wat zo dit kunnen zijn?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Laatst online: 05:30
pjvandesande schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 19:55:
Ik heb nu me laptop aangesloten via VGA, dit ziet er echt prachtig uit! Alleen nu wil ik een film proberen te kijken, alleen nu heb ik geen idee hoe ik geluid via me TV kan krijgen. Ik gebruik een jack > plug kabeltje die ik overal mogelijk heb aangesloten, maar ik hoor geen geluid?
In je laptop via audio-uit of headphone uit en in je TV in de mini-jack ingang naast de VGA aansluiting. Controleer de instellingen van het geluid van je laptop. Je kan het ook testen door je mp3 speler met mini-jack kabel aan te sluiten op die ingang naast je VGA aansluiting.
Als je het beeld via VGA al mooi vindt, probleer het dan ook eens je PC via DVI-hdmi aan te sluiten. Dat is helemaal supermooi. Het geluid gaat dan via 2 tulp stekkers die naast hdmi 2 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik twijfel nog sterk tussen een Toshiba 32c3001 of een Samsung uit de R8 reeks, ik vraag mij dus af of de bijna 100 euro meer het waard is.
Wie heeft hier tussen dezelfde getwijfeld en uiteindelijk toch de Samsung genomen, en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

lethargy schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 20:57:
[...]

In je laptop via audio-uit of headphone uit en in je TV in de mini-jack ingang naast de VGA aansluiting. Controleer de instellingen van het geluid van je laptop. Je kan het ook testen door je mp3 speler met mini-jack kabel aan te sluiten op die ingang naast je VGA aansluiting.
Als je het beeld via VGA al mooi vindt, probleer het dan ook eens je PC via DVI-hdmi aan te sluiten. Dat is helemaal supermooi. Het geluid gaat dan via 2 tulp stekkers die naast hdmi 2 zitten.
Aah, jack > jack werkt prima inderdaad. Morgen maar is een DVI-hdmi halen, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wou dus gisteren de LE40F71
gaan ophalen , maar lukte helaas niet damn dat ding is echt groot hij paste gewoon niet in de auto :(
dus vandaag met een aanhangwagen gaan ophalen .
Alleen heb ik een paar vraagjes erover :
Kan ik hem gewoon aansluiten op de normale kabel dat standaard bij iedere huis is ( je weet wel zon wit ding ) of moet ik iets daar voor kopen ofzo :S
oftewel kan ik gewoon , veronica/rtl4 etc erop kijken
en zo ja hoeveel kost het ong .
Weet iemand wat goede settings zijn voor deze tv , of maakt dat niet veel uit bij hd tv

Trouwens , mij kennis is 0 op gebied van HD-TV , dus als ik soms dome/zinloos zeg weten jullie waarom :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2007 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:13

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Er zit een gewone kabel-tv aansluiting op. Het blijft een TV hoor ;)

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Jup, en met wat voor wagen rij jij dan wel?

Ik ben de mijne gaan ophalen met een ordinaire Volkswagen Golf en door de achterbanken plat te leggen paste die doos er perfect in (zelfs ruimschoots nog overschot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarthDavy schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 10:40:
Jup, en met wat voor wagen rij jij dan wel?

Ik ben de mijne gaan ophalen met een ordinaire Volkswagen Golf en door de achterbanken plat te leggen paste die doos er perfect in (zelfs ruimschoots nog overschot).
Het probleem is , is dat mijn vriending en nog 2 andere bewonderaars mee kwamen ><
en is het wel oke om hem plat te leggen want de verkoper zijj alleen maar staand of klopt dat niet ?

Ik heb een sport wagen , nogal crap maar vandaag mag ik die van mijn vader lenen dus ja dan lukt het denk ik wel en dit keer geen vriendin+bewonderaars meen nemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 11:35:
[...]

Het probleem is , is dat mijn vriending en nog 2 andere bewonderaars mee kwamen ><
en is het wel oke om hem plat te leggen want de verkoper zijj alleen maar staand of klopt dat niet ?

Ik heb een sport wagen , nogal crap maar vandaag mag ik die van mijn vader lenen dus ja dan lukt het denk ik wel en dit keer geen vriendin+bewonderaars meen nemen :+
Alleen plasma schermen moeten rechtop (staand dus) vervoerd worden. Bij LCD maakt dit niet uit; deze mogen ook plat (liggend) vervoerd worden.

[ Voor 13% gewijzigd door THX op 01-08-2007 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Plasma vervoer je best niet liggend (alhoewel ze dat ook wel zouden overleven hoor).

Mijn LE40F71 heeft er een autorit van twee uur opzitten liggend in de koffer en de achterbanken en die heeft daar niets negatiefs aan overgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:21
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 11:35:
[...]

Het probleem is dat het scherm het wel hebben kan bij Plasma alleen de glasplaat niet :P
LCD heeft geen glasplaat, dus kan gewoon liggend vervoerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDean
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-11-2023
duncanvdlinden schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 21:17:
Ik twijfel nog sterk tussen een Toshiba 32c3001 of een Samsung uit de R8 reeks, ik vraag mij dus af of de bijna 100 euro meer het waard is.
Wie heeft hier tussen dezelfde getwijfeld en uiteindelijk toch de Samsung genomen, en waarom?
Ik heb hier inderdaad ook tussen zitten twijfelen laatst. Ik heb nog geen tv aangeschaft maar ik heb inmiddels wel ervoor gekozen om toch maar voor een samsung r8 te gaan. Deze keuze heb ik gemaakt omdat samsung tv's een betere zwartweergave hebben dan de Toshiba's.

Ik vroeg me trouwens af hoe het zit met de verschillende firmware versies. Ik heb er wel wat dingen over gehoord maar het is me nog niet precies duidelijk of het veel uitmaakt welke versie je hebt. Worden er eigenlijk nog wel tv's geleverd met oudere firmware versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier weer een vervolg op mijn reparatie verhaal van de LE37M86.
Vandaag is er een aller vriendelijkste monteur langs geweest van Selectro (ik woon in Den Haag). Die kwam binnen en ik had alles al klaar gezet en hij zei direct.... Oh ik zie het al, banding.. van die golvende strepen op de scart 1 en 2. Dus hij ging zitten en ik mijn hele verhaal verteld... dit is al 2e tv na omruilen vorige met zelfde verhaal.
Hij bellen met zijn baas (dat deed de vorige monteur trouwens ook). Blah die blah die blah... Wat blijkt nou... niets aan te doen. Ligt volgens hun gewoon aan de tv. De klacht is bij Samsung bekend maar wanneer ze het gaan oplossen....... geen iedee. Hij had nieuwe printplaat alles bij zich, niets vervangen. Ik balen dus!! Dus toen heb ik Samsung gebeld. Die wisten (voor de zoveelste keer) niet waar ik het over had. Banding? golvende lijnen op scart1 en 2?? en wij zouden daar vanaf weten??? Nog nooit van gehoord. Alle gegevens verder genoteerd en de beste man zei dat ze het gingen uitzoeken. Wanneer ik daar dan iets van zou horen? Konden ze mij niet vertellen. Wat ik nu moest doen met deze tv. Konden ze ook niet vertellen. Ik snap er echt helemaal niets meer van. Op de alle formums die ik lees zie ik veel klachten over banding en zou dan niemand Samsung hierover gebeld hebben. Het ziet ernaar uit dat ik alles (DVD, Settopbox, DVD-HDD) moet gaan vervangen naar HDMI. Treurig!!
Misschien moeten wij hier een Poll opnenen van mensen met banding problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 17:35:
Misschien moeten wij hier een Poll opnenen van mensen met banding problemen.
Dat is wel een goed idee. Lijkt me dan ook wel handig om te kijken welke type toestellen met welke firmware last hebben van banding. Dat kan ook handig zijn voor toekomstige kopers.
Ben wel benieuwd hoeveel mensen er last van hebben. Dan kan je dat ook weer vermelden bij Samsung als je een klacht indient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lethargy schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 17:50:
[...]

Dat is wel een goed idee. Lijkt me dan ook wel handig om te kijken welke type toestellen met welke firmware last hebben van banding. Dat kan ook handig zijn voor toekomstige kopers.
Ben wel benieuwd hoeveel mensen er last van hebben. Dan kan je dat ook weer vermelden bij Samsung als je een klacht indient.
Jaaa goed idee en laten we ook het movie plus probleem er bij pakken...
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
[...]

Yup! I second that! Ga bellen zodra ik weer in Nederland ben! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

[...]
Dat is wel een goed idee. Lijkt me dan ook wel handig om te kijken welke type toestellen met welke firmware last hebben van banding.
Volgens mij heeft banding niets met firmware te maken. Maar met goedkope ondeugdelijke scart aansluitingen.

100% zeker weet ik dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Goed idee zo'n poll, ik sta namelijk op het punt om een R8 32" te kopen, ik hoop niet dat ik dan problemen kan verwachten met de scartaansluitingen.

[ Voor 3% gewijzigd door duncanvdlinden op 01-08-2007 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
Philflow schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 19:21:
[...]

Volgens mij heeft banding niets met firmware te maken. Maar met goedkope ondeugdelijke scart aansluitingen.

100% zeker weet ik dit niet.
Daar komen we dan snel genoeg achter. Misschien is de productiedatum ook van belang.

Ik heb zelf een LE32S81B van 3 maanden oud en ik heb nergens last van. Mijn broer heeft vorige week een LE46M86BD gekocht met firmware 2000 en hij heeft ook nergens last van.
Misschien is er een gedurende een bepaalde productiedatum een brakke scart aansluiting in de TV's gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:40

Tijntje

Hello?!

Is er iemand die hier iets meer over kan zeggen?
Tijntje schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 20:16:
Hee, ik heb sinds 1 maand een Samsung LE40M86BD. Ik ben er erg tevreden over alleen is er 1 ding waar ik problemen mee heb.
Als ik DVD's afspeel en er is een scene waar het beeld "panned" dan heb ik last van judder. Net of het beeld af en toe hapert en een paar frames overslaat. Nu heb ik het geprobeerd via een RGB scart op een DVD speler en via component via de Xbox 360. Beide hebben het zelfde probleem. Het lijkt het meest te gebeuren bij "backup" DVD's maar ook bij originele heb ik er last van. Wat zo dit kunnen zijn?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De monteur die hier was had niets aan te merken op mijn scartkabels, sterker nog ze waren prima.
Nee dit ligt echt aan niet goede aansluitingen van de tv en inderdaad lijkt het of het willekeurig is.
Zal 1 dezer dagen een poll proberen te maken met daarin alle klachten bundelen.
Helpers en meedenkers welkom!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Tijntje schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 21:33:
Is er iemand die hier iets meer over kan zeggen?
Heb je al gechecked op een ander scherm dat de judder niet in de dvd zit? en ook de DVD speler zou de boosdoener kunnen zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 01-08-2007 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Een vraag die ongetwijfeld al voorbij is gekomen, kon 'm alleen niet vinden. Ik heb mijn Xbox 360 met een VGA kabel aangesloten op m'n Samsung Samsung LE32S81B. Nou bestaat dat uit een VGA kabel en 2 tulpjes voor audio. Er is een jack ingang voor audio, maar daar moet ik een losse kabel voor regelen. Is het mogelijk de tulpjes ergens anders (scart oid) in de TV aan te sluiten en vervolgens voor het PC kanaal de audio daar vandaan te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Dat gaat je denk ik niet lukken. Dan zou je sowieso nog een scartblok met tulpaansluitingen moeten gebruiken en bovendien kun je volgens mij niet het geluid van de ene input gebruiken met het beeld van een andere. Tenzij je het geluid naar een losse versterker stuurt natuurlijk, maar dat lijkt me niet hetgeen jij wil.

Waarom niet gewoon een verloopje tulp --> jack gebruiken aan het eind?

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag mijn tv dus kunnen ophalen :D
Dat ding is echt prachtig alles ziet er mooi uit
ja tuurlijk als je de normale kanalen kijk , op tv ziet het er heel normaal uit
dus daarna mijn xbox 360 erop gezet 1080p @ gears of wars
weeh dat is echt wat anders ik mijn ouders en mijn vriendin stond van woah _/-\o_

Maar ik weet dat er veel in te stellen is en ik snap daar helemaal nieks van weet iemand wat mooie settings voor de samsung LE40F71 zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 00:45:
Maar ik weet dat er veel in te stellen is en ik snap daar helemaal nieks van weet iemand wat mooie settings voor de samsung LE40F71 zijn ?
Bwoah... Ik weet daar ook niets van en ik heb maar wat zitten prutsen met de standaardinstellingen en vind dat meer dan voldoende voor een mooi beeld.

Ik heb twee vraagjes voor je:

1. Heb jij last van banding over scart? Ik niet en ik zit hier maar te verkondigen dat de LE40F71 geen last heeft van banding over scart, maar heel zeker weet ik dat niet. Dus als jouw toestel ook geen banding geeft over scart is dat weer een streepje voor voor de LE40F71 boven op zijn jongere broer de LE40M86.

2. Heb jij de just-scan optie bij je beeldformaten? (16:9, 4:3, SuperZoom,...) Ik heb die just-scan optie niet omdat ik met een oudere firmware zit en tis nogal een gedoe om een nieuwe firmware versie op die tv te krijgen. Just-scan zorgt ervoor dat het beeld 1:1 doorgestuurd word. Dus als je een 1080p signaal hebt (wat dus de native resolutie voor de LE40F71 is), moet de tv helemaal niet meer gaan scannen en krijg je dus het perfecste en het zuiverste beeld. Probeer maar eens met je Xbox360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 17:35:
Hier weer een vervolg op mijn reparatie verhaal van de LE37M86.

*knip*
Ik heb ook de LE37M86 maar heb absoluut geen last van Banding, niet op scart 1 en niet op scart 2. Wel heb ik zo'n golden premium scart cable van 119 euro. Voor de grap een oude van zolder gehaalt, gewoon eentje die bij me oude videorecorder zat. Aan me UPC box gehangen, scart 1 en 2 op de TV, en prima beeld. Ik voel me nu een beetje genaait met die veelste dure scart cable maar geen Banding.
DarthDavy schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 10:36:
[...]

2. Heb jij de just-scan optie bij je beeldformaten? (16:9, 4:3, SuperZoom,...) Ik heb die just-scan optie niet omdat ik met een oudere firmware zit en tis nogal een gedoe om een nieuwe firmware versie op die tv te krijgen. Just-scan zorgt ervoor dat het beeld 1:1 doorgestuurd word. Dus als je een 1080p signaal hebt (wat dus de native resolutie voor de LE40F71 is), moet de tv helemaal niet meer gaan scannen en krijg je dus het perfecste en het zuiverste beeld. Probeer maar eens met je Xbox360.
Ik kan niet kiezen voor de just scan optie, deze blijft grijs. De xbox heb ik aangesloten via component. De optie is wel zichtbaar, kan dit aan de firmware liggen of is het een bepaalde instelling?

[ Voor 41% gewijzigd door pjvandesande op 02-08-2007 11:49 . Reden: tweede quote toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Just scan is alleen beschikbaar als een hdmi input gebruikt wordt, anders is hij grayed out inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

milenko79 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 13:25:
Just scan is alleen beschikbaar als een hdmi input gebruikt wordt, anders is hij grayed out inderdaad.
Dus voor als je het zou willen gebruiken voor je Xbox360 zou je een VGA cable voor je Xbox360 moeten gebruiken en daar weer een VGA -> HDMI converter op zetten? Is dat een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Kan ik helaas niet zeggen, Ik heb laatst een vga kabel gekocht voor mijn xbox maar de kleuren vielen me echt heel erg tegen (zelfs met de kleur correctie aan uit de nieuwste xbox360 firmware). Het extra beetje scherpte was leuk, maar weegt niet op tegen de fletse kleuren die de xbox over vga produceert.

Ik wilde nog proberen om mijn vga kabel met een dvi verloopstukje via een hdmi verlooptstukje dat ik nog had aan te sluiten, maar dat ging niet passen, mijn hdmi verloopstukje wil dvi-i en mijn dvi verlooptstukje is dvi-d.

Ik hoop zelf dat de xcm hdmi kabel voor de 360 die deze maand uit zou moeten komen de oplossing gaat zijn voor goede kleuren en just scan.

totdat er een goede oplossing is zou ik het lekker bij component houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Volgens engelse revieuw sites roeleren de panalen die samsung gebruikt in zijn tv's,
De beste zijn de met de S achteraan het modelnummer op de stikker aan de achterkant (bijv: LE32R87BD [R] S).
Wat voor paneelcodes hebben jullie hier met op internet bestelde LE32R81/82 tv's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

milenko79 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 16:10:

Ik hoop zelf dat de xcm hdmi kabel voor de 360 die deze maand uit zou moeten komen de oplossing gaat zijn voor goede kleuren en just scan.
Kijk, aan die informatie heb ik wat! Ik moet dus gewoon even geduld hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

duncanvdlinden schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 17:43:
Volgens engelse revieuw sites roeleren de panalen die samsung gebruikt in zijn tv's,
De beste zijn de met de S achteraan het modelnummer op de stikker aan de achterkant (bijv: LE32R87BD [R] S).
Wat voor paneelcodes hebben jullie hier met op internet bestelde LE32R81/82 tv's?
Goed om te horen! 'k Heb zelf (welliswaar) een LE46M86BD [R] S, maar toch... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,
ik hoor iedereen praten over een firmware versie, ik kocht de 40m86BD, echter bij bewegende beelden, wat meestal is, zie ik en vind ik dat deze flets worden, ze vegen precies door het scherm. Tot het weer stilstaat, echter dit is nog niet echt scherp, ik probeerde reeds alle instellingen maar i krijg het niet opgelost.. Gezichten zijn wazig, de aflijning van de contouren enz zijn wazig. Is er iemand die dit probleem kent, heeft dit een naam?
Hoe zie ik welke verise van software ik heb?
En kan je zelf updaten alsok kan je zien aan of welke update de laatste is?

Met vriendelijke groet,
een samsung kijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

duncanvdlinden schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 17:43:
Volgens mij haal je hier info over de R7 serie door de war met de R8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarthDavy schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 10:36:
[...]

Bwoah... Ik weet daar ook niets van en ik heb maar wat zitten prutsen met de standaardinstellingen en vind dat meer dan voldoende voor een mooi beeld.

Ik heb twee vraagjes voor je:

1. Heb jij last van banding over scart? Ik niet en ik zit hier maar te verkondigen dat de LE40F71 geen last heeft van banding over scart, maar heel zeker weet ik dat niet. Dus als jouw toestel ook geen banding geeft over scart is dat weer een streepje voor voor de LE40F71 boven op zijn jongere broer de LE40M86.

1: kun je wat meer zeggen wat banding over scart is ?
2: en waar kun je just scan instellen ik denk dat ik oude firmware heb ofzo :S ?
ik had zag toen ik op 1080p op de x360 speelde dat ik op sommige plekken zag het niet goed werd gescand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Philflow schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 22:09:
[...]

Volgens mij haal je hier info over de R7 serie door de war met de R8.
Nee ook de R8 serie, deze zijn er in de varianten "S", "A" en "C" , waarvan de C een CMO paneel is, deze werdt vervloekt in de R7 serie aangezien je dan een MVA had, echter heb je er tegenwoordig in de R8 een S-MVA voor en die is ongeveer net zo goed als de S-PVA's van Samsung en de AMO is volgensmij een TN, echter met ongeveer de kwaliteiten van een S-PVA deze laatste is overigens alleen in een 23" gesignaleerd.

Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvtest.co.uk/image/hdtv/Samsung-LE32R87BDX/sticker.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Bij mij staat er achterop: [R] A
Is dat goed/"slecht" ? wat voor paneel zit er in?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb zelf de 40M87BD met S paneel.
Dus dat zou dan de beste moeten zijn. Als dat een S-PVA is, zou ik er ook gewoon mee moeten kunnen Photoshoppen. ^_^ Dat zou wel ontzettend grappig zijn.
Maar daar is die natuurlijk niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Ik meen maar ik zal is verder zoeken voor jullie dat de A ook minstens zo goed is, een TN lijkt me een foute opmerking dan die ik gelezen heb, zou nooit mogen. Bij een Samsung tft desktop scherm werdt ook een A paneel gebruikt, daar werdt ie juist als beter bestempeld.
Ik denk dat het wel meevalt maar dat de C de minste is, of misschien weer andere voordelen heeft, maar ik kan het fouthebben :p
Ik haal deze info trouwens uit het volgende topic:

(echter 52 pagina's lezen is een hoop werk)
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=513376

en deze review wordt er ook over een CMO paneel gesproken:
http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE32R87BDX/

[ Voor 30% gewijzigd door duncanvdlinden op 02-08-2007 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Arunia schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 23:03:
Ik heb zelf de 40M87BD met S paneel.
Dus dat zou dan de beste moeten zijn. Als dat een S-PVA is, zou ik er ook gewoon mee moeten kunnen Photoshoppen. ^_^ Dat zou wel ontzettend grappig zijn.
In de M86/87 zit volgens mij ALTIJD een S-PVA panel gemaakt door Samsung/Sony.

Goed panel, maar gevaarlijk voor clouding.

Edit: ik bedoel de 40 inch schermen

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 02-08-2007 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Philflow schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 23:14:
[...]

In de M86/87 zit volgens mij ALTIJD een S-PVA panel gemaakt door Samsung/Sony.

Goed panel, maar gevaarlijk voor clouding.
Ik heb een L37M87, en heb dus blijkbaar een niet samsung scherm.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Fietsbel schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 23:18:
[...]
Ik heb een L37M87, en heb dus blijkbaar een niet samsung scherm.
Ohja, ik had het alleen over de 40 inch schermen. De 37 inch schermen weet ik niet.

Maar eerlijk gezegd weer ik het ook niet 100% zeker meer over de 40 inch schermen, het kan zijn dat mijn info achterhaald of onjuist is.

[ Voor 20% gewijzigd door Philflow op 02-08-2007 23:49 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.