Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 00:43:
[...]
dat is net het rotte, ik heb hier een digibox staan van telenet, en die kan je enkel via scart aansluiten, en telenet is het enige wat hier te krijgen is
tis een dillema he, want de samsung zijn kleuren, en beelden via hdmi zijn super,
bij de philips is het afwachten, en geen full hd
toch bedankt
mvg
Hmmmmm... Mijn eerste reactie is: nog eens met de winkel onderhandelen voor een echt full HD toestel (dus 1080p).
Als dat dus niet lukt en je enkel een keuze gelaten wordt tussen die Philips en de echte full HD Samsung die banding over scart heeft, maar voor de rest perfect werkt en superieur is aan die Philips dan zou ik toch eens goed nadenken.
Hoe lang wil je dat je tv meegaat? Ik heb bvb een full hd scherm gekocht om er zo lang mogelijk mee te kunnen doen... Niet om hem volgend jaar of binnen twee jaar opnieuw te gaan vervangen. Scart zal meer en meer gaan verdwijnen. Momenteel gebruik ik zelf ook nog de twee scart ingangen van mijn tv (die gelukkig geen banding heeft), maar zo weet ik ook dat met de komst van de PS3 één van die scarts vervangen wordt door HDMI.
Bon, maar jij zit met het probleem van Telenet (voor mij persoonlijk komt er nooit rommel van Teleslet en/of Belgacow in mijn woning), maar zelfs daar zou er - indien je dat wenst - op korte termijn een oplossing voor zijn. Telenet dumpt momenteel aan hun digiboxen en digicorders (momenteel 79 euro voor een digibox dacht ik) omdat ze eind dit jaar ook met een nieuwe versie op de markt komen. Telenet mag dan wel de rechtzaak van de punt-tot-punt uitzendingen van Indi gewonnen hebben, Indi gaat wel door. Weliswaar zonder interactieve televisie, maar wel met als verkoopsargument dat zij HD televisiebeelden aanbieden. Ook Belgacom heeft plannen op korte termijn om met HD uitzendingen te gaan starten. Telenet zal niet achterblijven en komt eind dit jaar ook met nieuwe digiboxen/digicorders (die ze wel anders zullen noemen natuurlijk) en die ook met een HDMI-uitgang zullen voorzien zijn.
Misschien sta je niet te springen om je duurbetaalde digibox te gaan vervangen, maar je moet ook beseffen dat die digibox die je nu staan hebt helemaal niet in staat is om de kwaliteit van je tv recht aan te doen. Die digiboxen zijn ontwikkeld voor de oude CRT-toestellen en vandaar ook de enigste mogelijkheid om die via scart aan te sluiten (kostenbesparend).
Niemand kan de beslissing voor jou nemen, maar ik zou toch niet geneigd zijn om mijn full hd scherm te gaan omruilen voor geen full hd scherm.
En de digitale tv van telenet? Tsjah, de kwaliteit van een digibox tov een deftige coaxiale kabel analoog is nihil. Tis enkel de interactiviteit die je verliest, die je later dit jaar terug kan recupereren als telenet met de HDMI-boxjes op de markt zal komen (die je natuurlijk veel te duur zal moeten betalen, maar da's een discussie apart).
PS: ik ben geen fan van zowel Telenet als Belgacom. Tout court, ik ben vrij verontwaardigd van over hoe hier in Vlaanderen omgegaan wordt met de internet en televisie-abonnementen. Persoonlijk zit ik voor Internet bij een kleine ISP (Dommel) en heb ik de analoge kabel van Telenet opgezegd (wij kijken toch amper tv).
Edit:
Telenet is niet het enigste dat hier te krijgen is he. Je hebt ook digitale tv via Belgacom, maar da's van de regen in de drup kruipen