[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 7

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 49.404 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

pjvandesande schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 10:10:
[...]

Op internet had ik een hoop goede verhalen gelezen over deze tv en in de winkel was het in mijn ogen de tv met het beste beeld. De glimmende rand vond ik in de winkel niet storend, maar in mijn huiskamer staat de tv richting een raam gericht waardoor de glimmende rand redelijk storend wordt.
ik heb er geen last van en onze samsung staat notebene tegenover een raam (ons bankstel staat voor het raam). het design en dus de glimmende rand spark mij erg aan.

En vanmiddag heb ik overdag tv gekeken (zonder de ramen heleaal te blinderen) en ik had echt nergens last vna.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raenius schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 10:15:
Net Samsung reparatie weer aan de lijn. Nieuwe printplaat is nog steeds niet binnen, deadline is 3 augustus. Is de printplaat dan niet binnen gaan ze over tot creditering, hetgeen betekent dat ze mijn toestel op komen halen -> dan pas de creditering inschieten -> dan wachten tot het geld er is -> dan pas een nieuwe TV.

WTF? Ik ga wel even BCC bellen dat ze maar zorgen dat ik dan een vervangende TV heb...
He Raenius,
Even een vraagje....nieuwe printplaat is om het movie + probleem te fixen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimpie007 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 15:07:
[...]

En via coax en decoder via scart heb je er geen last van?

Want anders moet ik een andere decoder gaan kopen die via component kan uitsturen alleen omdat die TV gaar is. En als de TV ooit naar de slaapkamer gaat moet daar ook die decoder weer....

HDMI en VGA aansluitingen voor de desktop en XBOX360 zijn wel heel goed!

En heb geen dooie pixels of clouding. Dus ja ik twijfel toch of ik hem ga terugbrengen en geld terug
of ruilen voor een nieuwer type die deze problemen niet heeft.
bij coax heb ik het heel licht bij blauwe achtergrond.. maar zo weinig dat ik er pas na 2 weken 1 keer iets van gezien heb. Vreemd genoeg heb ik er geen last van bij PS2 / Gamecube spellen die via mijn receiver op scart RGB aangesloten zijn, maar wel als de dvd speler via dezelfde receiver op dezelfde scart aansluiting zat. Go figure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:52
Arunia schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 21:38:
Klopt het dat bij de 40M iedere keer de instellingen weer grotendeels gereset worden?
Ik heb iedere keer als ik de tv aan zet dat de lichtsterkte weer op 10 staat en de meeste andere instellingen staan ook weer terug op het oude.

Ik weet wel dat je bij iedere aansluiting weer alles in moet stellen.
Is er een save optie?
Dan staat je tv nog in shop-mode en dan onthoudt die de instellingen van het beeld enz niet!
Verander t ff in het menu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Chaoss schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 14:03:
mijn Samsung heeft geen last van banding... zowel de UPC meidabox als de Wii hebben geen balk over het scherm (beide RGB scart).

en of die panasonic plasma een "beter" beeld geeft? tsjah dat is ook een kwestie van smaak. bij de BCC waar ik de samsung kocht stond ook een 42" panasonic plasma (volgens mij niet HD ready) maar die was echt vele malen minder mooi.

ik was eignelijk van plan een plasma te kopen, maar ben toch over geswitcht naar LCD, full HD op de echte resolutie, en de extreme hoge contrast waardes van deze Samsung hebben me overgehaald. inkijkhoek is ook nog eens erg goed en fading is minimaal.
Ik heb ruim 2 uur in de winkel vergeleken en t verschil was duidelijk. Er was op n gegeven moment in een film n scene met een stuk zee in de nacht. Op de samsung LE40M86 zag je gewoon n stuk zwart water, maar in de plasma zag je dat er nog een eiland lag. Dat kon je op de samsung helemaal niet zien.
Kleuren en zwartweergave waren gewoon beter, ik kan er ook niks anders van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juan pablo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 21:52
Hallo allemaal,
Ik bezit sinds korte tijd een Samsung LE46M86b.

Maar ik heb denk ik iets doms gedaan:

Ik wilde de volgende tip van Darkfire (19-7-2007) uitvoeren (de zaptijd):
http://www.kieskeurig.nl/...062EBC12572A500471313.htm
(is voor de 40" uitvoering, maar dit maakt niet uit lijkt mij)

Ik ben via Info -> Menu -> Mute -> Power On vanuit standby mode wel in het service menu terecht gekomen.
Nu ben ik per abuis in het "Calibrate" --> "AV Calibration" terecht gekomen (ik had niet door dat je hier met het "pijltje rechts" in terecht komt.
Nu is hij kennelijk die calibration gaan uitvoeren, want hij staat nu op "AV Calibration Failure"
Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/juanpablo/images/failure.jpg
Het beeld van tuner. Casema digitale TV decoder(SCART) en DVD speler
(SCART) is nu heel beroerd, zeker bij snel bewegende beelden.
Ik heb het zeker goed verknald nu ?
De PC ingang lijkt vooralsnog niet te zijn beinvloed.
Wat kan ik het beste doen ?
Monteur laten komen, of kan ik zelf nog iets ondernemen ?
Het Samsung Customer Care Center is helaas aleen tijdens kantooruren bereikbaar......
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 15:19
Hoe kun je zien welke firmware je tv heeft. Ben al een half uu op internet aan het zoeken en met de tv aan het kloten maar vind het maar niet.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juan pablo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 21:52
Jesp_J schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 01:29:
Hoe kun je zien welke firmware je tv heeft. Ben al een half uu op internet aan het zoeken en met de tv aan het kloten maar vind het maar niet.

Alvast bedankt
(iig bij de LE46M86B)
Ga naar service menu, dit kun je doen via de AB-buttons: Info -> Menu -> Mute -> Power On (vanuit standby mode !)
Dan krijg je na starten TV links boven dit te zien:
Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/juanpablo/images/menu.jpg
ik hoop dat je hier iets aan hebt.
PS: wees voorzichting in het service menu, ik heb bij mij de calibratie al verknald, zie eerdere post.

[ Voor 15% gewijzigd door juan pablo op 21-07-2007 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
Het is me gelukt. Bedankt!

Mijn firmware's zijn (tenminste als dit de firmwares zijn):
T-TLPPEUMD-2000
T-BDPMPEUS-1004
BORD2_CALLA_TR-1011

Zijn dit de nieuwste of moet ik upgraden om het movieplus probleem en het 24 Hz probleem op te lossen?

En hoe doe je dan zo'n upgrade?

En wat is nu de firmware van mijn tv (welke van de 3 getallen)

[ Voor 96% gewijzigd door Jesp_J op 21-07-2007 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds vandaag de le32r81B
rechtstreeks uit het samsung magazijn via webshop

gegevens
bdpmpeud 1006
bdpmpeus 1004
bord2_cala_TR-1006

neem dus aan de laatste firm + print zo niet hoor ik het graag
beeld is top via chello media en ook analoog goed beeld

nu pc aan het aansluten lastig met die resoluties en clonen
situatie ati 9550 dvi naar hdmi kabel le32r81B

nu heb ik al wel video maar geluid niet dit zou via de hdmi kabel moeten kunnen lopen toch

Grts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:13

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Jesp_J schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 01:55:

Mijn firmware's zijn (tenminste als dit de firmwares zijn):
T-TLPPEUMD-2000
T-BDPMPEUS-1004
BORD2_CALLA_TR-1011
Dat is de nieuwste: v2000.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

juan pablo schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 01:50:
[...]

(iig bij de LE46M86B)
Ga naar service menu, dit kun je doen via de AB-buttons: Info -> Menu -> Mute -> Power On (vanuit standby mode !)
Dan krijg je na starten TV links boven dit te zien:
[afbeelding]
ik hoop dat je hier iets aan hebt.
PS: wees voorzichting in het service menu, ik heb bij mij de calibratie al verknald, zie eerdere post.
Bedankt voor de tip, ik ben er achter dat ik precies hetzelfde heb als jij. ook een v2000 en zelfs het tijdstip is identiek. Alleen heb ik een 37" versie.

Met de afstandsbediening kun je meerdere dingen mee bedienen, is er een website waar ze de codes updaten? want de lijst in de handleiding is vrij kort en ik wil graag m'n samsunghdtv decoder H360 met de tv ab bedienen, die ligt lekkerder in de hand.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
Roppedop schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 11:07:
[...]

Dat is de nieuwste: v2000.
Dus als ik het goed heb gelezen en begrepen heb ik geen last meer van het movieplus probleem of het 24 Hz probleem.

Mijn BD films en DVD films worden dus afgespeeld zonder het te versnellen of te stotteren (via PS3, HDMI. Of heb ik dat fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
  • Laatst online: 22-01 21:17
wat is het verschil tussen een le40m86 en een le40m87 ?
ben al op zoek geweest maar zie het verschil niet...alleen dat de m87 duurder is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
DARKLORD schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 13:25:
wat is het verschil tussen een le40m86 en een le40m87 ?
ben al op zoek geweest maar zie het verschil niet...alleen dat de m87 duurder is
Alleen design verschil. De ene heeft een zilvere streep onderaan en de andere niet. Technisch zijn ze precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak aarde
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-03 13:01
Zak aarde schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 18:56:
Ik ben mij al een tijdje aan het orienteren voor de aanschaf van een LCD TV. Na een tijdje vergelijken kwam ik al gauw uit op de LCD TV's van Samsung door de goede prijs/kwaliteit verhouding en het strakke design.
Ik heb een budget van rond de 500 euro en heb de LE26R71 op het oog. Die heeft genoeg aansluitingen en is groot genoeg voor mijn kamer.
Nou had ik nog een paar vragen, alvorens definitief de tv te bestellen:

- Is de resolutie hoog genoeg om het scherm comfortabel als pc-scherm te gebruiken?
- Hoe staat dit model bekend qua banding of ghosting?
- Komen er misschien binnenkort prijsverlagingen voor de oudere modellen, om te voorkomen dat ik net voor een prijsverlaging koop.

Hebben jullie verder nog ervaringen met dit model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsjoe123
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 20:39
edit,

nvm al opgelost

[ Voor 86% gewijzigd door hatsjoe123 op 21-07-2007 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij heb ik oude firmware (1009) is de volgende 2000 en hoe kan ik upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:13

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Er is nog een 1010 en een 1013. Versie 2000 is de nieuwste. Upgraden kan Samsung alleen doen gelook ik, bellen dus.
Jesp_J schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 12:14:
[...]

Dus als ik het goed heb gelezen en begrepen heb ik geen last meer van het movieplus probleem of het 24 Hz probleem.

Mijn BD films en DVD films worden dus afgespeeld zonder het te versnellen of te stotteren (via PS3, HDMI. Of heb ik dat fout?
Ik heb (v2000) geen movieplus bug. PS3 heb ik niet dus dat heb ik niet getest. Maar wat ik zo lees op avforums.com zou dat weg moeten zijn.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kost da geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeiemiddag samen,

Ik ben bezig een LCD TV uit te zoeken en heb al zo'n beetje gekozen voor de LE3xR81B, maar ik twijfel nog tussen 32 inch en 37 inch. V.w.b. de schermgrootte is het PC-gebruik het belangrijkste keuzecriterium omdat op de TV een multimedia-PC wordt aangesloten, om te kunnen internetten en i.v.m. het gebruik v/d PC als Media Center.

Voor TV kijken zijn de afmetingen van het scherm voor mij minder belangrijk, ik tuur al jaren naar een 52 cm CRTtje en daar heb ik altijd goed mee kunnen leven.

De vraag is dus of 32 inch voldoende is om vanaf de bank te kunnen smurfen e.d. Wie kan hier vanuit eigen ervaring iets over zeggen? De afstand tot het scherm is ongeveer 3 meter.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 13:57
Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 15:08:

De vraag is dus of 32 inch voldoende is om vanaf de bank te kunnen smurfen e.d. Wie kan hier vanuit eigen ervaring iets over zeggen? De afstand tot het scherm is ongeveer 3 meter.

Alvast bedankt.
Een LCD TV is vanwege de resolutie niet ideaal om als PC monitor te gebruiken. Dit vanwege de beperkte resolutie van 1366x768. Wat ook nog een resolutie is die niet zomaar door je videokaart ondersteunt wordt. Dan moet je met powerstrip aan de gang.
Op een 22 inch LCD monitor heb je meestal al een resolutie van 1680 x 1050. En daar zit je dan nog heel dicht bij.
Ik heb een 32 inch LCD TV en als ik mijn laptop erop aansluit dan gaat het net op een afstand van 2,5 meter. Zelfs op een 37 inch zal het niet echt goed gaan, die heeft namelijk dezelfde resolutie. Voor even gaat wel, maar om er uitgebreid op te internetten vind ik het niet praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ lethargy:

Bedankt voor je reactie. Ideaal zal het niet wezen, maar ik zit nu met een laptop op schoot en dat is ook niet alles. Overigens zien de Windows-beelden op Samsung LCD TV's die ik in dit draadje tegenkwam er niet zo slecht uit, vond ik. Maar ja, op een plaatje zie je dat misschien niet zo goed.

Als je (PC-)scherm op enige afstand staat zijn er volgens mij niet echt alternatieven. LCD displays van 32 inch of groter die bedoeld zijn als computermonitor hebben meestal ook een resolutie van 1366 x 768. Althans de exemplaren die ik zo gauw heb kunnen koekelen.

Of heeft er iemand nog andere ideeen?

Ik moet maar eens met m'n laptopje naar de Media Markt om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Een LCD TV is vanwege de resolutie niet ideaal om als PC monitor te gebruiken. Dit vanwege de beperkte resolutie van 1366x768.
Niet echt een beperkte resolutie. Vroegah zaten we bijna allemaal met 1024*768 te werken, dus ik snap je volgens mij niet helemaal :?
Als je (PC-)scherm op enige afstand staat zijn er volgens mij niet echt alternatieven. LCD displays van 32 inch of groter die bedoeld zijn als computermonitor hebben meestal ook een resolutie van 1366 x 768. Althans de exemplaren die ik zo gauw heb kunnen koekelen.

Of heeft er iemand nog andere ideeen?
Boven heb ik een Dell 24-inch, welke 1920*1200 draait.
Op mijn Samsung 46-inch, welke 1920*1080 doet kan ik dus prima computeren, maar dan vanaf de bank! (ik type dit bericht nu namelijk) :+ 8) .
Ga het inderdaad zelf testen, want de één vindt letters te klein, terwijl de ander het prima kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is idd net wat je fijn vind. Ik kom zelf van een 19" WS monitor af (1440x900) en met mijn 26" TV heb ik totaal geen problemen qua lezen van teksten (hij wordt hoofdzakelijk gebruikt als monitor).

Ik vind het zelf eigenlijk prettiger om grote letters te hebben als kleine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
THX schreef op zondag 22 juli 2007 @ 22:38:
[...]

Niet echt een beperkte resolutie. Vroegah zaten we bijna allemaal met 1024*768 te werken, dus ik snap je volgens mij niet helemaal :?

[...]

Boven heb ik een Dell 24-inch, welke 1920*1200 draait.
Op mijn Samsung 46-inch, welke 1920*1080 doet kan ik dus prima computeren, maar dan vanaf de bank! (ik type dit bericht nu namelijk) :+ 8) .
Ga het inderdaad zelf testen, want de één vindt letters te klein, terwijl de ander het prima kan lezen.
Op 3 meter afstand is het toch echt niet prettig werken op een 32 inch LCD TV. Vroegah zat je op je computer monitor met resolutie 1024x768 toch ook niet op 3 meter afstand? En 1366x768 is ook niet een resolutie die iedere videokaart ondersteunt. Snap niet waarom die TV's niet gewoon een resolutie 1280x720 hebben. Nu heb ik dat met veel moeite met powerstrip in moeten stellen.
Jij hebt het nu over een 46 inch met resolutie van 1920x1080. Hij wil een 32 inch kopen en zit op 3 meter afstand. Dat is nogal een verschil.
Bij mij gaat het net op 2,5 meter afstand op mijn 32 inch TV. Voor 3 meter zou ik toch echt wel voor een 37 of 40 inch TV gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door lethargy op 23-07-2007 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 01:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

lethargy schreef op zondag 22 juli 2007 @ 15:35:
[...]

Een LCD TV is vanwege de resolutie niet ideaal om als PC monitor te gebruiken. Dit vanwege de beperkte resolutie van 1366x768.
mijn 40" versie kan ik via de pc gewoon aansturen met de HD resolutie van 1920x1080 dus als de kleinere versies ook full-HD zijn (dat weet ik zo niet) dan zijn die ook in diezelde resolutie aan te sturen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
Chaoss schreef op maandag 23 juli 2007 @ 00:19:
[...]

mijn 40" versie kan ik via de pc gewoon aansturen met de HD resolutie van 1920x1080 dus als de kleinere versies ook full-HD zijn (dat weet ik zo niet) dan zijn die ook in diezelde resolutie aan te sturen.
32 inch modellen zijn dus niet full-HD en de MAXIMALE ondersteunde resolutie is dus 1366x768.
Op 3 meter afstand zal het op een 40 inch met resolutie van 1920x1080 inderdaad prima gaan, maar dus niet met een 32 inch. Pak dan een 37 of 40 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
ik heb een paar weken geleden een Samsung LE32R81 aangeschaft met een Hard disc recorder dcb-p850.
Maar als ik tv kijk, zie ik soms op het beeld verticale lijnen (ongeveer 15 stuks, met een afstand van 5 centimeter t.o.v. elkaar). Dit is voornamelijke op donkere beelden te zien. Bij het schakelen tussen kanalen is dit effect niet te zien.

De STB is aangesloten via scart (met een kabel met gouden contact punten). Ik heb dit effect nog niet gezien met mijn dvd speler of ps3.

Weet een van jullie waaraan dit kan liggen? alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 15:08:
Goeiemiddag samen,

Ik ben bezig een LCD TV uit te zoeken en heb al zo'n beetje gekozen voor de LE3xR81B, maar ik twijfel nog tussen 32 inch en 37 inch. V.w.b. de schermgrootte is het PC-gebruik het belangrijkste keuzecriterium omdat op de TV een multimedia-PC wordt aangesloten, om te kunnen internetten en i.v.m. het gebruik v/d PC als Media Center.

Voor TV kijken zijn de afmetingen van het scherm voor mij minder belangrijk, ik tuur al jaren naar een 52 cm CRTtje en daar heb ik altijd goed mee kunnen leven.

Alvast bedankt.
Ik heb al gelezen dat die andere zegt dat de resolutie beperkt zou zijn??
Een lcd tv is bij uitstek geschikt om op te internetten, heb nog nooit gehoord dat die resolutie een probleem zou zijn want dan zou half nederland een probleem hebben!
Loop ff langs n winkel en laat ze een laptop op zo'n tv aansluiten (of neem die van jezelf mee).

Internetten vanaf de bank? Hoe ver zit je er vanaf? Aha, 3 meter dus.Let op: 32 inch lijkt nu groot omdat je t nog niet gewend bent, maar dit is al gauw te klein! Ik heb 2 jaar een 30 inch lcd gehad, maar ik had deze aan de muur achter mn bureau gehangen en dat was dus maar 1 meter. Je moet de lettertjes natuurlijk ook nog kunnen lezen. Bij 3 meter zou ik zeker voor een 37 inch gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Ferry34 op 23-07-2007 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Nou even terugkomend op mijn movieplusbug en scart interference probleem,

Heb dat ding teruggebracht naar de BCC en een nieuw exemplaar teruggekregen met nieuwere firmware (te herkennen aan P6 in seienummer) bij thuiskomt direct aangesloten en nee!!!! Nog steeds die banding en leek zelf erger te zijn, nadat de verkoper beweerde dat het wllicht aan m'n gebruikte kabel kon liggen in de winkel eenDVD speler met een Monster scart kabel aagesloten en ja hoor. Scart interference waar je bang van werd. Daarna zonder problemen geld teruggekregen.

Baal er flink van want via Component, VGA en HDMI perfect beeld.....Maar ja Casema decoder kan alleen over scart en via de coax was het ook. Dat verwacht je niet van een tv met adviesprijs 1999.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 07:40:
[...]

Ik heb al gelezen dat die andere zegt dat de resolutie beperkt zou zijn??
Een lcd tv is bij uitstek geschikt om op te internetten, heb nog nooit gehoord dat die resolutie een probleem zou zijn want dan zou half nederland een probleem hebben!
Loop ff langs n winkel en laat ze een laptop op zo'n tv aansluiten (of neem die van jezelf mee).

Internetten vanaf de bank? Hoe ver zit je er vanaf? Aha, 3 meter dus.Let op: 32 inch lijkt nu groot omdat je t nog niet gewend bent, maar dit is al gauw te klein! Ik heb 2 jaar een 30 inch lcd gehad, maar ik had deze aan de muur achter mn bureau gehangen en dat was dus maar 1 meter. Je moet de lettertjes natuurlijk ook nog kunnen lezen. Bij 3 meter zou ik zeker voor een 37 inch gaan.
Bedankt voor jullie opmerkingen. Het ziet er naar uit dat 32 inch een beetje klein is. Binnenkort ga ik met laptop en rolmaat naar de winkel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 14:14
Is de Samsung LE40F71B een redelijke TV? Zat te kijken naar 40" of groter in Plasma, maar de prijzen voor een Full HD Plasma TV zijn nog een beetje aan de hoge kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dikkie schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 11:56:
Ben zojuist gebeld door Samsung. Nieuwe onderdelen waren binnen. Aanstaande dinsdag komt er een monteur langs.

Heb vanwege een druk schema niet door kunnen vragen welke versie printplaat, maar dat zien we as dinsdag wel.
Dikkie, same here. Hij is net langs geweest. Na het vervangen van de printplaat nog steeds mooie bandjes in beeld.

Nu gaan ze een nieuwe Panel bestellen.

Wachten dus weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrankGuthrie schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:06:
[...]

Maar voodat je iets koopt zoek je toch ook even uit hoe de recensies zijn? Dit probleem is allang bekend.
Lekkere constructieve reacties geef jij. Zeg dan niets. Het feit dat een aantal mensen op dit forum last hebben van banding lijkt me nauwelijks een reden om aan te nemen dat ieder toestel van dit model er last van heeft. Ik heb voor ik mijn samsung LE40M86 kocht ongeveer het Internet uitgelezen over de nieuwste FULL HD toestellen en deze samsung in het algemeen. Dit probleem werd nauwelijks besproken en de recenties waren 1 grote lofzang.

De monteur zelf verklaart overigens ook dat dit niet de bedoeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 00:27:
Hallo,
ik heb een paar weken geleden een Samsung LE32R81 aangeschaft met een Hard disc recorder dcb-p850.
Maar als ik tv kijk, zie ik soms op het beeld verticale lijnen (ongeveer 15 stuks, met een afstand van 5 centimeter t.o.v. elkaar). Dit is voornamelijke op donkere beelden te zien. Bij het schakelen tussen kanalen is dit effect niet te zien.

De STB is aangesloten via scart (met een kabel met gouden contact punten). Ik heb dit effect nog niet gezien met mijn dvd speler of ps3.

Weet een van jullie waaraan dit kan liggen? alvast bedankt
hoi de zelfde tv hier
via digitale tv is na een tijdje juist bij zwart beeld verticale strepen te zien w stuks cm of 2 breed en 5 cm vanaf de linker kant

iemand meer ervaring of wat het zou kunnen zijn als hij het zo weer doet plaats ik een foto ervan als dat lukt

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longzeh12
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-03 12:03
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 17:27:
[...]

Dikkie, same here. Hij is net langs geweest. Na het vervangen van de printplaat nog steeds mooie bandjes in beeld.

Nu gaan ze een nieuwe Panel bestellen.

Wachten dus weer.
Syg, welke firmware zit er op jouw nieuwe bordje dan?
Ik denk dat als ze die van mij vervangen ik ook de strepen ga houden.
Er moet toch een oplossing voor zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Longzeh12 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 18:13:
[...]

Syg, welke firmware zit er op jouw nieuwe bordje dan?
Ik denk dat als ze die van mij vervangen ik ook de strepen ga houden.
Er moet toch een oplossing voor zijn
Hij belde zijn collega, die vrijwel direct zei dat dit aan het lcd panel lag.

Firmware versie weet ik niet. Weet ook niet of dat er toe doet. Ik heb 5 weken gewacht op een nieuw bordje, dus ik neem aan dat nu de onderdelen weer binnen zijn, dit de laatste versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 17:58:
[...]

hoi de zelfde tv hier
via digitale tv is na een tijdje juist bij zwart beeld verticale strepen te zien w stuks cm of 2 breed en 5 cm vanaf de linker kant

iemand meer ervaring of wat het zou kunnen zijn als hij het zo weer doet plaats ik een foto ervan als dat lukt

mvg
Afbeeldingslocatie: http://rottweiler.xrx.nl/sam.jpg
Afbeeldingslocatie: http://rottweiler.xrx.nl/sam2.jpg

dit doet hij bij zwart beeld
dus ook tijdens film als er zwart beeld is

samsung le32r81

Wie weet zo de laatste firm ware en print voor deze lcd ?

groeten

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2007 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 17:40:
[...]

Lekkere constructieve reacties geef jij. Zeg dan niets. Het feit dat een aantal mensen op dit forum last hebben van banding lijkt me nauwelijks een reden om aan te nemen dat ieder toestel van dit model er last van heeft. Ik heb voor ik mijn samsung LE40M86 kocht ongeveer het Internet uitgelezen over de nieuwste FULL HD toestellen en deze samsung in het algemeen. Dit probleem werd nauwelijks besproken en de recenties waren 1 grote lofzang.

De monteur zelf verklaart overigens ook dat dit niet de bedoeling is.
Inderdaad! Kieskeurig mensen alleen maar lof, htforum ook. Maar ja ben er gelukkig vanaf, teruggebracht.

Collega had em ook, die had ook geen last, maar ik had geen zin het hele reparatietraject, als ik 1680 uitgeef voor een tv verwacht ik dat ie goed is, jaja flink wat van de prijs afkunnen lullen bij de BCC. Snap niet dat Samsung heeft lopen bezuinigen op het analoge gedeelte, bij Composite(ja die gele tulp) is de banding ook aanwezig.

Had eerst een nieuwer model meegekregen maar die had ook last van banding, movieplus bug was daar wel uit want die p6 dingen hebben fw2000 versie.

BCC medewerker dacht eerst nog te bewerend dat het aan m'n bekabeling lag, dus ik zei doe er maar de duurste monster cable tussen, en ja hoor nog steeds die vieze strpen, bah! Dat was bij een DVD speler aangesloten op de scart van die LE40M87

[ Voor 5% gewijzigd door wimpie007 op 23-07-2007 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
Wij hebben thuis nu de LE37M86BD (Full HD).

firmware versie 2000

De PS3 is hierop aangesloten via HDMI en de PS3 geeft als je een BD afspeelt een 1080p 24 Hz output. Wat doet mijn tv dan precies?

geeft ie 24 beelden per seconde (elk beeld 1x)?
geeft ie 48 beelden per seconde (elk beeld 2x)?
geeft ie 72 beelden per seconde (elk beeld 3x)?
of doet ie iets heel anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 10:23:
[...]

Bedankt voor jullie opmerkingen. Het ziet er naar uit dat 32 inch een beetje klein is. Binnenkort ga ik met laptop en rolmaat naar de winkel 8)
Mooi, laat ff weten wat je besloten hebt dan. We zijn benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Skyclad schreef op maandag 23 juli 2007 @ 12:25:
Is de Samsung LE40F71B een redelijke TV? Zat te kijken naar 40" of groter in Plasma, maar de prijzen voor een Full HD Plasma TV zijn nog een beetje aan de hoge kant.
Heb je ook goed naar hd-ready plasma's gekeken dan? Ga maar s kijken of n lcd full hd een mooier beeld geeft dan een hd-ready plasma. En ga vooral kijken naar de content die jij er thuis mee gaat afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 14:14
Ferry34 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 07:19:
[...]

Heb je ook goed naar hd-ready plasma's gekeken dan? Ga maar s kijken of n lcd full hd een mooier beeld geeft dan een hd-ready plasma. En ga vooral kijken naar de content die jij er thuis mee gaat afspelen.
Ik heb wel vergeleken, maar de meeste HD Ready plasma's zijn of veel duurder, of lijken van mindere kwaliteit. Welke plasma TVs kan ik het beste gebruiken als vergelijkingsmateriaal?

Ik overweeg Full HD momenteel vooral als voorbereiding op HD films en straks HD TV, ik heb (nog) geen plannen voor een PS3/XBox360 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wimpie007 en THX, dank voor de info over DVI-HDMI. Ik heb idd een DVI kabel met HDMI converter gekocht (goed geholpen bij elektronica-online) en na wat klooien ziet het beeld er super uit op 1920*1080 60hz.

Wel heb ik nog een vraagje over het aansluiten van mijn SB live 5.1 op mijn receiver.

Ik had een dubbele RCA kabel van 10 meter gekocht en uiteindelijk 1 van de RCA's naar een 3.5mm mono jack op mijn Digital Out op de SB Live aangesloten, en de andere kant op de Coax in van mijn receiver. Dit zou volgens sommige fora dan 5.1 aan geluid geven, maar ik lees nu elders twee problemen.

1) een gewone RCA kabel heeft niet de 75 ohm resistance en daardoor krijgt de receiver een hoger voltage binnen dan verwacht. Dit kan de boel beschadigen.

2) Echt 5.1 kun je niet bereiken met Creative soundcards, ook niet via optisch / coax. Daar heb je dan een (dure) auzentech voor nodig.

Mijn vraag is dan nu:

Als ik toch geen echt 5.1 kan krijgen via mijn SB Live, krijg ik dan hetzelfde geluid in de volgende twee opstellingen?

a) SB Live digital out - 3.5mm mono jack naar enkele tulp converter - RCA / Coax kabel naar Coax in op receiver

b) SB live digital out - 3.5mm stereo jack naar 2x tulp converter - dubbele RCA kabel naar tulp Left en Right in receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 19:55:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
dit doet hij bij zwart beeld
dus ook tijdens film als er zwart beeld is
samsung le32r81
Wie weet zo de laatste firm ware en print voor deze lcd ?
groeten
Hi, Ik heb hetzelfde model LE32R81B, nog nooit gezien dit... sinds wanneer heb je de tv? Ik heb hem nu zo'n 6 weken maar dit nog nooit gezien. en welke firmware staat er nu op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jesp_J schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 00:04:

firmware versie 2000

De PS3 is hierop aangesloten via HDMI en de PS3 geeft als je een BD afspeelt een 1080p 24 Hz output. Wat doet mijn tv dan precies?

Hey Jesp_J

Ik heb ook deze lcd alleen nog met oudere firmware. Krijg vrijdag een hele nieuwe. Hopelijk met nieuwere firmware ed. Waar ik me zorgen om maak is de banding op scart. Wat ik nu graag van je zou willen weten is of jij hier last van hebt?
Zou je wellicht iets op de scart kunnen aansluiten om het te checken?"
Ik hoor graag van je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 10:30:
[...]

Hi, Ik heb hetzelfde model LE32R81B, nog nooit gezien dit... sinds wanneer heb je de tv? Ik heb hem nu zo'n 6 weken maar dit nog nooit gezien. en welke firmware staat er nu op?
hoi dit zijn de gegevens van mijn scherm heb hem nu een week

gegevens
bdpmpeud 1006
bdpmpeus 1004
bord2_cala_TR-1006

wat zijn jou firmware nummers

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 10:28:
Wimpie007 en THX, dank voor de info over DVI-HDMI. Ik heb idd een DVI kabel met HDMI converter gekocht (goed geholpen bij elektronica-online) en na wat klooien ziet het beeld er super uit op 1920*1080 60hz.

Wel heb ik nog een vraagje over het aansluiten van mijn SB live 5.1 op mijn receiver.

Ik had een dubbele RCA kabel van 10 meter gekocht en uiteindelijk 1 van de RCA's naar een 3.5mm mono jack op mijn Digital Out op de SB Live aangesloten, en de andere kant op de Coax in van mijn receiver. Dit zou volgens sommige fora dan 5.1 aan geluid geven, maar ik lees nu elders twee problemen.

1) een gewone RCA kabel heeft niet de 75 ohm resistance en daardoor krijgt de receiver een hoger voltage binnen dan verwacht. Dit kan de boel beschadigen.

2) Echt 5.1 kun je niet bereiken met Creative soundcards, ook niet via optisch / coax. Daar heb je dan een (dure) auzentech voor nodig.

Mijn vraag is dan nu:

Als ik toch geen echt 5.1 kan krijgen via mijn SB Live, krijg ik dan hetzelfde geluid in de volgende twee opstellingen?

a) SB Live digital out - 3.5mm mono jack naar enkele tulp converter - RCA / Coax kabel naar Coax in op receiver

b) SB live digital out - 3.5mm stereo jack naar 2x tulp converter - dubbele RCA kabel naar tulp Left en Right in receiver?
Ik kon volgens mij wel echt 5.1 uitsturen hoor op mijn SB Live 5.1, inderdaad via 3,5mm Jack naar RCA en dan op de Coaxial ingang., Sp/dif heette dat.

Maar omdat ik niet risico op beschadigen van mijn dure receiver wilde lopen heb ik een Terratec kaartje gekocht met Optical Out en een 10M optical cable. Hierdoor krijg je ook geen anre ground loops en geen rechtstreekse verbinding tussen je PC en receiver, het is immers licht en geen stroom wat er dan tussen loopt.

Zo'n terrateckaartje is maar €25 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:18
Ik heb net een VGA kabel voor de Xbox 360 aangeschaft en ik moet zeggen dat hij perfect op 1080p draait. Het enige nadeel wat ik ben tegengekomen dat ik in games last van tearing krijg. Er zou eigenlijk een optie "wait for V-sync" moeten zijn om dit tegen te gaan. Geen idee of dit er ook daadwerkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:17:
Ik heb net een VGA kabel voor de Xbox 360 aangeschaft en ik moet zeggen dat hij perfect op 1080p draait. Het enige nadeel wat ik ben tegengekomen dat ik in games last van tearing krijg. Er zou eigenlijk een optie "wait for V-sync" moeten zijn om dit tegen te gaan. Geen idee of dit er ook daadwerkelijk is.
Met component heb ik daar geen last van. Wat is het voordeel van vga tov component?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

[...]Wimpie007
en
[...]Bubblegun619
Een (mini)jack plug bestaat uit "tip - ring - sleeve" = "Linkerkanaal - Rechterkanaal - Aarding", dus als je zo'n kabel gebruikt, neem dan de linker (witte of zwarte plug) RCA plug als coaxiale aansluiting.
Officieel moet het allemaal voldoen aan coaxiale weerstand (75 Ohm), maar volgens mij gaat er geen receiver van kapot o.i.d.. Tien meter is wel best ver, maar ook dit moet kunnen. Optisch heeft uiteraard minder last van interferentie.

Ik heb zelf een oude ESI Waveterminal 192X pro-audio kaart in mijn HTPC gezet, omdat ik deze nog over had. Met mijn versterker gekoppeld via een Vandenhul Optocoupler MK2 geeft best een goed geluid... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

Heb jij een compleet 1:1 pixelperfect beeld? Ik heb op zowel HDMI 1 als 2 aan alle kanten randen. Ook met "Just Scan / Alleen Scannen" ingeschakeld. Met VGA heb ik daarentegen geen enkel probleem!
Heb niet zo'n zin om mijn ATi videokaart instellingen allemaal aan te passen. Heb jij een nVidia kaart, waarbij "Just Scan" wel functioneert of een andere televisie firmware?

[ Voor 6% gewijzigd door THX op 24-07-2007 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:34
Engineer is net weg.

Nieuwe printplaat geinstalleerd:
T-TLPPEUMD-2000
P-BDPMPEUS-1004
BORD2_CALLA_TR-1011

Helaas geen tijd om nu alles te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:32:
[...]

Met component heb ik daar geen last van. Wat is het voordeel van vga tov component?
Het enige voordeel is FullHD wat bij deze televisie op Component niet mogelijk is (de tv kan het wel binnen krijgen dan, maar geeft het niet weer). Maar waarschijnlijk redt de tv het gewoon niet kwa snelheid op FullHD. Ik zal eens testen binnenkort op 720p of het probleem zich dan alsnog voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimpie007 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 12:44:
[...]

Ik kon volgens mij wel echt 5.1 uitsturen hoor op mijn SB Live 5.1, inderdaad via 3,5mm Jack naar RCA en dan op de Coaxial ingang., Sp/dif heette dat.

Maar omdat ik niet risico op beschadigen van mijn dure receiver wilde lopen heb ik een Terratec kaartje gekocht met Optical Out en een 10M optical cable. Hierdoor krijg je ook geen anre ground loops en geen rechtstreekse verbinding tussen je PC en receiver, het is immers licht en geen stroom wat er dan tussen loopt.

Krijg je dan daadwerkelijke 5.1 of een upmixed versie? Als ik namelijk mbv mijn rca / coax aansluiting een ac3 speakertest-file speel, krijg ik alleen in de front speakers geluid. Als ik dan een film speel heb ik wel achter ook geluid, maar ik heb het idee dat dat dus upmixed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 15:24:
[...]

Krijg je dan daadwerkelijke 5.1 of een upmixed versie? Als ik namelijk mbv mijn rca / coax aansluiting een ac3 speakertest-file speel, krijg ik alleen in de front speakers geluid. Als ik dan een film speel heb ik wel achter ook geluid, maar ik heb het idee dat dat dus upmixed is.
Heb je daadwerkelijk SPDIF? Zie je je versterker omschakelen naar DTS of DD? Zo te horen, krijg je inderdaad een upmix van het originele signaal. Dus gewoon een Prologic signaal (al dan niet via een digitale verbinding).

Download anders eens een DTS.wav bestand o.i.d.. Je hoort dan of harde ruis (geen DTS passthrough via je digitale uitgang) of je versterker decode het goede signaal.
Het kan nog steeds dat een applicatie ervoor zorgt dat er iets omgezet wordt, maar DTS wordt vaak niet zomaar ondersteunt.

Misschien kan ik beter vragen hoe je nu e.e.a. test!? 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 11:26:
[...]

Hey Jesp_J

Ik heb ook deze lcd alleen nog met oudere firmware. Krijg vrijdag een hele nieuwe. Hopelijk met nieuwere firmware ed. Waar ik me zorgen om maak is de banding op scart. Wat ik nu graag van je zou willen weten is of jij hier last van hebt?
Zou je wellicht iets op de scart kunnen aansluiten om het te checken?"
Ik hoor graag van je!
Op dit moment zie ik geen banding over scart. De decoder voor digitale tv zit op de tv aangesloten via scart (wel een gold plated) en daar zie ik het niet op. Zal de DVD eens een keertje via scart proberen.

Verder niemand antwoord op deze vraag?

firmware versie 2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THX schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 15:38:
[...]

Heb je daadwerkelijk SPDIF? Zie je je versterker omschakelen naar DTS of DD? Zo te horen, krijg je inderdaad een upmix van het originele signaal. Dus gewoon een Prologic signaal (al dan niet via een digitale verbinding).

Download anders eens een DTS.wav bestand o.i.d.. Je hoort dan of harde ruis (geen DTS passthrough via je digitale uitgang) of je versterker decode het goede signaal.
Het kan nog steeds dat een applicatie ervoor zorgt dat er iets omgezet wordt, maar DTS wordt vaak niet zomaar ondersteunt.

Misschien kan ik beter vragen hoe je nu e.e.a. test!? 8)7 :+
volgens mij heb ik idd wel SPDIF, maar misschien doe ik iets fout.

Ik zet mijn SB in Audio HQ op Digital Output Only. Mijn AC3 filter staat op 3/2+SW 5.1 channels, PCM 16 bit, met Use SPDIF aangevinkt. Vervolgens speel ik dan het AC3 bestand op http://forum.videohelp.com/images/guides/p1693171/ac3test.avi af met powerdvd 7 (winamp geeft soort static) en dan werkt alleen de voorkant op mijn home theater.

Overigens pakt ie dan wel op mijn creative speakers die op de zwarte analoog out zijn verbonden de achterkant. Dus hij doet front left / center / right op de home theater en dan surround left en right op mijn pc speakers. Hetzelfde doet hij met de speakertest die in de creative audio hq mixer zit.

Ik stel mijn receiver af op DVD Digital input (want de coax zit labeled onder DVD achterop de receiver).

Wat kan ik het beste proberen?

Volgens mij krijg je nl geen damage op je receiver als je een goede coax kabel gebruikt (dus niet gewone rca kabel maar een met 75 ohm resistance).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimpie007 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 12:44:

zo eentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THX schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:36:
[...]

Een (mini)jack plug bestaat uit "tip - ring - sleeve" = "Linkerkanaal - Rechterkanaal - Aarding", dus als je zo'n kabel gebruikt, neem dan de linker (witte of zwarte plug) RCA plug als coaxiale aansluiting.
Officieel moet het allemaal voldoen aan coaxiale weerstand (75 Ohm), maar volgens mij gaat er geen receiver van kapot o.i.d.. Tien meter is wel best ver, maar ook dit moet kunnen. Optisch heeft uiteraard minder last van interferentie.

Ik heb zelf een oude ESI Waveterminal 192X pro-audio kaart in mijn HTPC gezet, omdat ik deze nog over had. Met mijn versterker gekoppeld via een Vandenhul Optocoupler MK2 geeft best een goed geluid... 8)
Het geluid komt er (iig aan de voorkant) prima uit. gister nog een HD film zo gekeken, alleen de dialoog was ivm het andere geluid erg laag, dus moest ik steeds handmatig volume aanpassen. Ik denk dat als ik de 5.1 goed aan de praat krijg, dat ik daar dan ook geen last meer van zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THX schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:41:
[...]

Heb jij een compleet 1:1 pixelperfect beeld? Ik heb op zowel HDMI 1 als 2 aan alle kanten randen. Ook met "Just Scan / Alleen Scannen" ingeschakeld. Met VGA heb ik daarentegen geen enkel probleem!
Heb niet zo'n zin om mijn ATi videokaart instellingen allemaal aan te passen. Heb jij een nVidia kaart, waarbij "Just Scan" wel functioneert of een andere televisie firmware?
ik heb een ati radeon x1900xt, en sluit mijn tv aan als extension van mijn pc scherm in CCC. ik gebruik geen justscan, gewoon 16:9 (met justscan wordt het allemaal alleen maar kleiner). ik heb wel kleine zwarte randen aan alle kanten (links en rechts iets meer dan onder en boven) maar dat stoort me totaal niet op mn 46" scherm. Merk er ook niks van als ik een film aan het kijken ben. Het enige dat ik wel opmerkte is dat, terwijl ik gister een film aan het kijken was, ik 2x een soort rode pixellering over het scherm kreeg. dat was binnen 2 seconden weer weg, maar wel maf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:09:
[...]

volgens mij heb ik idd wel SPDIF, maar misschien doe ik iets fout.

Ik zet mijn SB in Audio HQ op Digital Output Only. Mijn AC3 filter staat op 3/2+SW 5.1 channels, PCM 16 bit, met Use SPDIF aangevinkt. Vervolgens speel ik dan het AC3 bestand op http://forum.videohelp.com/images/guides/p1693171/ac3test.avi af met powerdvd 7 (winamp geeft soort static) en dan werkt alleen de voorkant op mijn home theater.

Overigens pakt ie dan wel op mijn creative speakers die op de zwarte analoog out zijn verbonden de achterkant. Dus hij doet front left / center / right op de home theater en dan surround left en right op mijn pc speakers. Hetzelfde doet hij met de speakertest die in de creative audio hq mixer zit.

Ik stel mijn receiver af op DVD Digital input (want de coax zit labeled onder DVD achterop de receiver).

Wat kan ik het beste proberen?

Volgens mij krijg je nl geen damage op je receiver als je een goede coax kabel gebruikt (dus niet gewone rca kabel maar een met 75 ohm resistance).
Volgens mij gebruikt PowerDVD niet de AC3filter. Zet anders via het tabblad SYSTEM - Show tray icon eens aan in de configuratie van AC3filter. Als PowerDVD het gebruikt, dan zal ie verschijnen rechtsonder naast de windows klok.
Staat SPDIF in de speaker configuratie van PowerDVD ingesteld, zodat alle signalen rechtstreeks naar de versterker gaan?
Probeer anders Media Player Classic eens als test.

Over het type kabel zou ik me niet echt zorgen maken. Je zegt dat Winamp "static" geeft; dat lijkt al op een DD of DTS signaal (alleen analoog weergegeven... 8) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:24:
[...]

ik heb een ati radeon x1900xt, en sluit mijn tv aan als extension van mijn pc scherm in CCC. ik gebruik geen justscan, gewoon 16:9 (met justscan wordt het allemaal alleen maar kleiner). ik heb wel kleine zwarte randen aan alle kanten (links en rechts iets meer dan onder en boven) maar dat stoort me totaal niet op mn 46" scherm. Merk er ook niks van als ik een film aan het kijken ben. Het enige dat ik wel opmerkte is dat, terwijl ik gister een film aan het kijken was, ik 2x een soort rode pixellering over het scherm kreeg. dat was binnen 2 seconden weer weg, maar wel maf.
Dan heb je dus GEEN pixelperfecte weergave. De tekstlabels onder je Windows iconen bijvoorbeeld, zijn dan ook niet scherp. Probeer alsjeblieft eens de PC input (VGA) om te zien wat ik bedoel.
Bij een film ga je het uiteraard niet goed zien, maar goede content is ook precies 1920 breed (pixel voor pixel). Dus het zou scherper moeten worden.
Ter info, ik heb op een Duits forum eens gelezen, dat een Samsung monteur op alle HDMI poorten kortstondig een kastje aansloot om de EDID informatie te corrigeren, zodat Just Scan wel goed functioneert. Daardoor zou HDMI wel beeldvullend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THX schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:24:
[...]

Volgens mij gebruikt PowerDVD niet de AC3filter. Zet anders via het tabblad SYSTEM - Show tray icon eens aan in de configuratie van AC3filter. Als PowerDVD het gebruikt, dan zal ie verschijnen rechtsonder naast de windows klok.
Staat SPDIF in de speaker configuratie van PowerDVD ingesteld, zodat alle signalen rechtstreeks naar de versterker gaan?
Probeer anders Media Player Classic eens al test.

Over het type kabel zou ik me niet echt zorgen maken. Je zegt dat Winamp "static" geeft; dat lijkt al op een DD of DTS signaal (alleen analoog weergegeven... 8) ).
Je hebt gelijk, ik krijg niet het ac3 filter logo als ik het bestand in PowerDVD afspeel, maar wel in MP classic. Als ik het AC3 bestand met MPC afspeel dan krijg ik inderdaad wel geluid uit alle speakers afzonderlijk. In PowerDVD staat de audio config op 4 speakers, want met SPDIF krijg ik helemaal geen geluid.

Het werkt dus wel met MPC! Alleen krijg ik weer geen beeld als ik HD content (.TS files) op MPC wil spelen. Kan ik powerdvd forceren ac3filter te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:36:
[...]

Je hebt gelijk, ik krijg niet het ac3 filter logo als ik het bestand in PowerDVD afspeel, maar wel in MP classic. Als ik het AC3 bestand met MPC afspeel dan krijg ik inderdaad wel geluid uit alle speakers afzonderlijk. In PowerDVD staat de audio config op 4 speakers, want met SPDIF krijg ik helemaal geen geluid.

Het werkt dus wel met MPC! Alleen krijg ik weer geen beeld als ik HD content (.TS files) op MPC wil spelen. Kan ik powerdvd forceren ac3filter te gebruiken?
Vreemd dat je met SPDIF in PowerDVD geen geluid hebt!? Ik heb overigens SPDIF uitgevinkt in AC3filter op het SYSTEM tabblad, omdat ie dan alles tracht te controleren...

Het beeld van .TS bestanden speelt bij mij in MPC te traag af, terwijl dat in PowerDVD wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THX schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:30:
[...]

Dan heb je dus GEEN pixelperfecte weergave. De tekstlabels onder je Windows iconen bijvoorbeeld, zijn dan ook niet scherp. Probeer alsjeblieft eens de PC input (VGA) om te zien wat ik bedoel.
Bij een film ga je het uiteraard niet goed zien, maar goede content is ook precies 1920 breed (pixel voor pixel). Dus het zou scherper moeten worden.
Ter info, ik heb op een Duits forum eens gelezen, dat een Samsung monteur op alle HDMI poorten kortstondig een kastje aansloot om de EDID informatie te corrigeren, zodat Just Scan wel goed functioneert. Daardoor zou HDMI wel beeldvullend zijn.
nee, idd niet pixelperfect. Tekstlabels zijn inderdaad niet heel scherp. Ik heb helaas geen DVI->VGA converter bij de hand om de VGA aansluiting te controleren.

Samsung zelf zegt dat ze de pc via hdmi aansluiting niet ondersteunen, dus ik vermoed dat ze ook geen monteur langs zullen sturen. Het is natuurlijk wel een poging waard. Zou dit probleem zich dan ook bij alle andere HDMI aangesloten apparaten voordoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THX schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:41:
[...]

Vreemd dat je met SPDIF in PowerDVD geen geluid hebt!? Ik heb overigens SPDIF uitgevinkt in AC3filter op het SYSTEM tabblad, omdat ie dan alles tracht te controleren...

Het beeld van .TS bestanden speelt bij mij in MPC te traag af, terwijl dat in PowerDVD wel goed gaat.
In PowerDVD kan ik wel SPDIF aangeven, maar de opties daaronder (Output Mode en S/PDIF Mixing) zijn dan wel grijs. misschien gelooft ie me niet dat SPDIF toch echt kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:50:
[...]

In PowerDVD kan ik wel SPDIF aangeven, maar de opties daaronder (Output Mode en S/PDIF Mixing) zijn dan wel grijs. misschien gelooft ie me niet dat SPDIF toch echt kan?
Output mode blijft bij mij volgens mij ook grijs. Dat is alleen een extra optie bij BD of HDDVD's dacht ik. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THX schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:52:
[...]

Output mode blijft bij mij volgens mij ook grijs. Dat is alleen een extra optie bij BD of HDDVD's dacht ik. :?
Nog even verder gekeken: Hij doet helemaal geen geluid bij het afspelen van mijn AC3 test filmpje, maar als ik een divx afspeel krijg ik wel geluid via SPDIF met powerdvd. apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:42:
[...]

Zou dit probleem zich dan ook bij alle andere HDMI aangesloten apparaten voordoen?
Nee, omdat bijvoorbeeld een Bluray speler of camera overscan beeldsignaal uitstuurt, waardoor het toch weer klopt. Een pc geeft helaas het exacte beeld weer, waardoor Just Scan benodigd is. Het vreemde is dat de functie op de Samsung LCD's het foutief oplost.

(Als ik het allemaal goed begrijp... O-) )

Mocht ik in de toekomst een bluray brander o.i.d. in mijn pc plaatsen, moet ik door HDCP beveiliging WEL gebruik gaan maken van de DVI-HDMI verbinding.

Ik kreeg via Samsung support ook te horen, dat ik het (volgens handleiding) via de PC input moet aansluiten. Mocht dit ook niet goed werken, dan zou men pas langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:56:
[...]

Nog even verder gekeken: Hij doet helemaal geen geluid bij het afspelen van mijn AC3 test filmpje, maar als ik een divx afspeel krijg ik wel geluid via SPDIF met powerdvd. apart.
Heeft het te maken met een licentiecode? Heb je de "Ultra versie" ge-kuch-activeerd... :+ ? Dan moet het toch goed gaan.

Ooh, en hoe gaat het met een DVD'tje in je pc?

[ Voor 5% gewijzigd door THX op 24-07-2007 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THX schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:59:
[...]

Heeft het te maken met een licentiecode? Heb je de "Ultra versie" ge-kuch-activeerd... :+ ? Dan moet het toch goed gaan.

Ooh, en hoe gaat het met een DVD'tje in je pc?
ik heb de ultra versie idd geactiveerd. misschien ligt het wel aan dat ac3 test bestandje. heb de dvd van Serenity er even ingedaan en die werkt ook op spdif. Wel moeilijk te horen of het nu upmixed is of daadwerkelijke 5.1.

edit: denk dat het wel 5.1 is eigenlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2007 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THX schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:57:
[...]

Nee, omdat bijvoorbeeld een Bluray speler of camera overscan beeldsignaal uitstuurt, waardoor het toch weer klopt. Een pc geeft helaas het exacte beeld weer, waardoor Just Scan benodigd is. Het vreemde is dat de functie op de Samsung LCD's het foutief oplost.

Mocht ik in de toekomst een bluray brander o.i.d. in mijn pc plaatsen, moet ik door HDCP beveiliging WEL gebruik gaan maken van de DVI-HDMI verbinding.

Ik kreeg via Samsung support ook te horen, dat ik het (volgens handleiding) via de PC input moet aansluiten. Mocht dit ook niet goed werken, dan zou men pas langskomen.
Handig. Misschien toch eens kijken hoe het er allemaal op VGA uitziet.

Jij denkt verder iig dat het geen kwaad kan om de RCA (niet-coax) kabel via de SBLive digital out op de receiver aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:34
1080p@24Hz is nu ook mogelijk zonder firmware update of een nieuwe printplaat.
Gewoon de PS3 op force 24Hz zetten en klaar. :)

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:50:
Je gebruikt toch een Soundblaster? Heb je in Audio HQ wel aangegeven dat de SB niet zijn eigen decoder moet gebruiken maar het signaal via spdif moet uitgeven? Is een apart tabblad voor.

Grtz,
F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THX schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:57:
[...]

Bijna. Een Bluray speler stuurt 1920x1080 uit, zonder overscan. Een camera en een DVD speler ook trouwens (op 720x576). Het is de tv die de overscan regelt. Als je een PC gebruikt op een 1:1 scherm (zoals Samsung) en je krijgt zwarte randen, heb je last van 'underscan'. Is een veel gehoorde klacht bij ATI. Snelste en makkelijkste oplossing is Powerstrip installeren en klooien met de timings.

Verder nooit aan de driver vertellen dat er een TV aan hangt (als daar een optie voor is), altijd volhouden dat het een monitor is. Volgens mij probeert de ATI driver namelijk overscan te compenseren door underscan toe te passen, maar bij een 1:1 scherm is dat niet nodig.

Grtz,
F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Zie dat mediamarkt de Samsung LE32 S71 voor 599 heeft staan. Is dit scherm nu nog wat? Of is er een betere ter aanbeveling (mag ook ander merk zijn) ?? Budget tot max 800 euro.

Bedankt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2007 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onzin. Voor het afspelen van DVD's en andere bestanden waar een AC3 of DTS stroom in zit, is een SB prima bruikbaar. Wel even goed instellen: in AudioHQ op het blad 'Decoders' de optie aanvinken om het SPDIF signaal door te geven en het niet door de kaart te laten decoderen. Verder, als je DTS bestanden wilt afspelen die je gewoon als .wav hebt, kan dat zelfs met Windows Media Player (en dus met MCE) als je in AudioHQ de optie 'bit-nauwkeurig afspelen' aanvinkt. Helaas moet je die instelling na iedere herstart van Windows opnieuw maken.

Waar het mis gaat is bij het afspelen van 5.1 geluid dat door de PC zelf wordt gegenereerd (spelletjes en Windows Media bestanden die 5.1 bevatten bijvoorbeeld). De geluidskaart kan daar niet zelf een DTS of AC3 stroom van maken en zal het geluid via de analoge uitgangen doorgeven. Een via SPDIF aangesloten apparaat zal dan alleen de 2 front kanalen laten horen. Je kunt je surround receiver dan analoog aansluiten op de geluidskaart, als je een zeskanaals analoge input hebt (meestal wel). Overigens laten veel surround receivers dat geluid 1:1 door, zodat je ook in Windows aan de slag moet met je spakeropstelling en bass redirection en al die ellende.

Overigens heeft Creative daar een heel aardig maar nogal onbekend apparaatje voor: het zet 5.1 analoog geluid om naar een DTS stroom, in real-time. Hetzelfde als 'Dolby Digital Live' maar dan met DTS. Omdat het kastje zowel coax als optische verbindingen heeft, kun je het ook gebruiken als optisch-coax omzetter. Met dat kastje kun je dus ook spelletjes in 5.1 digitaal via DTS over je surround receiver laten horen. Heel handig, kost meen ik 60 Euro als je het bij Creative via de website bestelt.

Grtz,
F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 19:47:
[...]

Onzin. Voor het afspelen van DVD's en andere bestanden waar een AC3 of DTS stroom in zit, is een SB prima bruikbaar. Wel even goed instellen: in AudioHQ op het blad 'Decoders' de optie aanvinken om het SPDIF signaal door te geven en het niet door de kaart te laten decoderen. Verder, als je DTS bestanden wilt afspelen die je gewoon als .wav hebt, kan dat zelfs met Windows Media Player (en dus met MCE) als je in AudioHQ de optie 'bit-nauwkeurig afspelen' aanvinkt. Helaas moet je die instelling na iedere herstart van Windows opnieuw maken.

Waar het mis gaat is bij het afspelen van 5.1 geluid dat door de PC zelf wordt gegenereerd (spelletjes en Windows Media bestanden die 5.1 bevatten bijvoorbeeld). De geluidskaart kan daar niet zelf een DTS of AC3 stroom van maken en zal het geluid via de analoge uitgangen doorgeven. Een via SPDIF aangesloten apparaat zal dan alleen de 2 front kanalen laten horen. Je kunt je surround receiver dan analoog aansluiten op de geluidskaart, als je een zeskanaals analoge input hebt (meestal wel). Overigens laten veel surround receivers dat geluid 1:1 door, zodat je ook in Windows aan de slag moet met je spakeropstelling en bass redirection en al die ellende.

Overigens heeft Creative daar een heel aardig maar nogal onbekend apparaatje voor: het zet 5.1 analoog geluid om naar een DTS stroom, in real-time. Hetzelfde als 'Dolby Digital Live' maar dan met DTS. Omdat het kastje zowel coax als optische verbindingen heeft, kun je het ook gebruiken als optisch-coax omzetter. Met dat kastje kun je dus ook spelletjes in 5.1 digitaal via DTS over je surround receiver laten horen. Heel handig, kost meen ik 60 Euro als je het bij Creative via de website bestelt.

Grtz,
F
Ik denk dat ik een oudere versie heb van de audio HQ (1.10.22) - die zat bij de laatste SB live 5.1 Value drivers. Deze heeft niet het Tabblad Decoders of de optie 'bit-nauwkeurig afspelen'. Die opties klinken iig erg handig. Het enige wat er op lijkt is de keuze tussen "Single Dolby Digital (AC-3) and PCM output" en "Separate Dolby Digital (AC-3) and PCM output". Bij mij staat dat op Single. Kan ik elke audio HQ gebruiken voor mijn SB Live of alleen degene die gekoppeld is aan de drivers?

Het kastje dat je bedoelt, is dat de Creative Digital I/O Module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uuuhhmm.. ontopic plz? oO jullie zijn wel erg offtopic bezig ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2007 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste mensen,

ik zit in een vervelende situatie, en kan wel wat raad gebruiken
ik heb hier ook al meermaals gepost over het banding via scart probleem van mijn samsung LE40m86,
de tv hangt hier al bijna twee maanden, en theeft heel wat voeten in de aarde gehad met de winkel waar ik hem gekocht had,
en ik heb dus uiteindelijk besloten om de tv om te ruilen voor een philips cineos 42PF7641D/10
deze lag rond dezelfde prijs als de samsung (de philips kost nu 2222euro)
nu ben ik er gisteren achter gekomen dat deze tv wel een full hd panel heeft, maar dat de rest van de hardware maar tot 1920 x 1080i kan weergeven, géén full hd dus!!! (tip voor de mensen die een full hd van philips zouden willen kopen: de type's met PFL kunnen wél 1920 x 1080p weergeven...

wat kan ik nu het beste doen, ik heb voor full hd gekozen met in het achterhoofd de aankoop van een ps3,
voor tv uitzendingen moet ik het niet doen, want die worden toch nooit op1920 x 1080p uitgezonden..

de samsung houden, of voor de philips gaan???

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hangt er een beetje vanaf denk ik. Als je van plan bent veel via scart aan te sluiten zou ik 'm omruilen. Kun je niet gewoon je scart aansluitingen omzeilen?

Ik heb ook banding bij scart dus gebruik gewoon scart zo weinig mogelijk... bijvoorbeeld, ik kijk dvd's via de xbox 360 op component (jij via je ps3 op hdmi dan) ipv over scart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Haha, nog goedkoper geworden dus! Je moet alleen wel ff andere drivers zoeken waardoor de cmedia chip gehackt wordt om zodoende spif passthrough te doen, dus dan geeft ie DTS, 5.1 en 7.1 gewoon 1:1 door. Prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:32:
[...]

Upscalen van DVD's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 23:40:
hangt er een beetje vanaf denk ik. Als je van plan bent veel via scart aan te sluiten zou ik 'm omruilen. Kun je niet gewoon je scart aansluitingen omzeilen?

Ik heb ook banding bij scart dus gebruik gewoon scart zo weinig mogelijk... bijvoorbeeld, ik kijk dvd's via de xbox 360 op component (jij via je ps3 op hdmi dan) ipv over scart.
dat is net het rotte, ik heb hier een digibox staan van telenet, en die kan je enkel via scart aansluiten, en telenet is het enige wat hier te krijgen is |:(

tis een dillema he, want de samsung zijn kleuren, en beelden via hdmi zijn super,
bij de philips is het afwachten, en geen full hd 8)7

toch bedankt :*)

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 00:43:
[...]

dat is net het rotte, ik heb hier een digibox staan van telenet, en die kan je enkel via scart aansluiten, en telenet is het enige wat hier te krijgen is |:(

tis een dillema he, want de samsung zijn kleuren, en beelden via hdmi zijn super,
bij de philips is het afwachten, en geen full hd 8)7

toch bedankt :*)

mvg
Hmmmmm... Mijn eerste reactie is: nog eens met de winkel onderhandelen voor een echt full HD toestel (dus 1080p).

Als dat dus niet lukt en je enkel een keuze gelaten wordt tussen die Philips en de echte full HD Samsung die banding over scart heeft, maar voor de rest perfect werkt en superieur is aan die Philips dan zou ik toch eens goed nadenken.

Hoe lang wil je dat je tv meegaat? Ik heb bvb een full hd scherm gekocht om er zo lang mogelijk mee te kunnen doen... Niet om hem volgend jaar of binnen twee jaar opnieuw te gaan vervangen. Scart zal meer en meer gaan verdwijnen. Momenteel gebruik ik zelf ook nog de twee scart ingangen van mijn tv (die gelukkig geen banding heeft), maar zo weet ik ook dat met de komst van de PS3 één van die scarts vervangen wordt door HDMI.

Bon, maar jij zit met het probleem van Telenet (voor mij persoonlijk komt er nooit rommel van Teleslet en/of Belgacow in mijn woning), maar zelfs daar zou er - indien je dat wenst - op korte termijn een oplossing voor zijn. Telenet dumpt momenteel aan hun digiboxen en digicorders (momenteel 79 euro voor een digibox dacht ik) omdat ze eind dit jaar ook met een nieuwe versie op de markt komen. Telenet mag dan wel de rechtzaak van de punt-tot-punt uitzendingen van Indi gewonnen hebben, Indi gaat wel door. Weliswaar zonder interactieve televisie, maar wel met als verkoopsargument dat zij HD televisiebeelden aanbieden. Ook Belgacom heeft plannen op korte termijn om met HD uitzendingen te gaan starten. Telenet zal niet achterblijven en komt eind dit jaar ook met nieuwe digiboxen/digicorders (die ze wel anders zullen noemen natuurlijk) en die ook met een HDMI-uitgang zullen voorzien zijn.

Misschien sta je niet te springen om je duurbetaalde digibox te gaan vervangen, maar je moet ook beseffen dat die digibox die je nu staan hebt helemaal niet in staat is om de kwaliteit van je tv recht aan te doen. Die digiboxen zijn ontwikkeld voor de oude CRT-toestellen en vandaar ook de enigste mogelijkheid om die via scart aan te sluiten (kostenbesparend).

Niemand kan de beslissing voor jou nemen, maar ik zou toch niet geneigd zijn om mijn full hd scherm te gaan omruilen voor geen full hd scherm.

En de digitale tv van telenet? Tsjah, de kwaliteit van een digibox tov een deftige coaxiale kabel analoog is nihil. Tis enkel de interactiviteit die je verliest, die je later dit jaar terug kan recupereren als telenet met de HDMI-boxjes op de markt zal komen (die je natuurlijk veel te duur zal moeten betalen, maar da's een discussie apart).

PS: ik ben geen fan van zowel Telenet als Belgacom. Tout court, ik ben vrij verontwaardigd van over hoe hier in Vlaanderen omgegaan wordt met de internet en televisie-abonnementen. Persoonlijk zit ik voor Internet bij een kleine ISP (Dommel) en heb ik de analoge kabel van Telenet opgezegd (wij kijken toch amper tv).

Edit:

Telenet is niet het enigste dat hier te krijgen is he. Je hebt ook digitale tv via Belgacom, maar da's van de regen in de drup kruipen :P

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Het tearing bij de Xbox 360 heeft absoluut niets te maken met de televisie.
De 360 stuurt gewoon een hogere verversing eruit dan de televisie kan weergeven. De enige oplossing zou zijn dat de software Wait voor V-Sync uit stuurt.
Overigens doen sommige spellen dit gewoon, maar bijvoorbeeld Dead Rising niet. Viva Pinata in iedergeval wel, die speelt m'n vriendin, dus kan er wel mee leven dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin januari hadden wij een Samsung LE40F71 gekocht, maar deze was defect en na een 1e reparatie werkte de TV nog niet.
Toen kregen we een nieuwe TV en de 'defecte' werd dan opgehaald door Samsung.
Echter na 5maanden niets van Samsung gehoord te hebben, hebben wij de TV gemaakt ( Een stekkertje was los gekomen).
Nu kregen wij vandaag telefoon van de winkel waar wij de TV hadden gekocht met de vraag waar die TV is. Natuurlijk vergat mijn moeder te liegen en wordt Samsung nu verwittigd dat wij de TV nog hebben.

Maar als Samsung (fabriek, dus niet de winkel) belt en we zeggen dat de TV weg gegooit is, wat kan Samsung dan doen? Gaan ze ons een factuur sturen of hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Ik heb de delen doorgespit, maar kan dit niet vinden:

Wij hebben sinds een maand de LE32R81B. Volgens mij kan je met sommige andere Samsung tv's gewoon op 1 drukken, dan gaat ie naar 1. Druk je 2x 1, dan gaat ie naar 11. Logisch. Maar bij deze tv moet je dus perse op dit logo drukken: -/-- Als ie op 1 streeptje staat kan je dus 0 t/m 9 gebruiken. Heb je -- Dan moet je perse bij 0 t/m 9 er een 0 voorzetten bv: 07. Ik vind dat irri. Is daar een trukje voor? Of kan er iets in het service menu veranderd worden? Erg bedankt alvast voor degene die een oplossing weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarthDavy schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 09:54:
[...]

Hmmmmm... Mijn eerste reactie is: nog eens met de winkel onderhandelen voor een echt full HD toestel (dus 1080p).

Als dat dus niet lukt en je enkel een keuze gelaten wordt tussen die Philips en de echte full HD Samsung die banding over scart heeft, maar voor de rest perfect werkt en superieur is aan die Philips dan zou ik toch eens goed nadenken.

Hoe lang wil je dat je tv meegaat? Ik heb bvb een full hd scherm gekocht om er zo lang mogelijk mee te kunnen doen... Niet om hem volgend jaar of binnen twee jaar opnieuw te gaan vervangen. Scart zal meer en meer gaan verdwijnen. Momenteel gebruik ik zelf ook nog de twee scart ingangen van mijn tv (die gelukkig geen banding heeft), maar zo weet ik ook dat met de komst van de PS3 één van die scarts vervangen wordt door HDMI.

Bon, maar jij zit met het probleem van Telenet (voor mij persoonlijk komt er nooit rommel van Teleslet en/of Belgacow in mijn woning), maar zelfs daar zou er - indien je dat wenst - op korte termijn een oplossing voor zijn. Telenet dumpt momenteel aan hun digiboxen en digicorders (momenteel 79 euro voor een digibox dacht ik) omdat ze eind dit jaar ook met een nieuwe versie op de markt komen. Telenet mag dan wel de rechtzaak van de punt-tot-punt uitzendingen van Indi gewonnen hebben, Indi gaat wel door. Weliswaar zonder interactieve televisie, maar wel met als verkoopsargument dat zij HD televisiebeelden aanbieden. Ook Belgacom heeft plannen op korte termijn om met HD uitzendingen te gaan starten. Telenet zal niet achterblijven en komt eind dit jaar ook met nieuwe digiboxen/digicorders (die ze wel anders zullen noemen natuurlijk) en die ook met een HDMI-uitgang zullen voorzien zijn.

Misschien sta je niet te springen om je duurbetaalde digibox te gaan vervangen, maar je moet ook beseffen dat die digibox die je nu staan hebt helemaal niet in staat is om de kwaliteit van je tv recht aan te doen. Die digiboxen zijn ontwikkeld voor de oude CRT-toestellen en vandaar ook de enigste mogelijkheid om die via scart aan te sluiten (kostenbesparend).

Niemand kan de beslissing voor jou nemen, maar ik zou toch niet geneigd zijn om mijn full hd scherm te gaan omruilen voor geen full hd scherm.

En de digitale tv van telenet? Tsjah, de kwaliteit van een digibox tov een deftige coaxiale kabel analoog is nihil. Tis enkel de interactiviteit die je verliest, die je later dit jaar terug kan recupereren als telenet met de HDMI-boxjes op de markt zal komen (die je natuurlijk veel te duur zal moeten betalen, maar da's een discussie apart).

PS: ik ben geen fan van zowel Telenet als Belgacom. Tout court, ik ben vrij verontwaardigd van over hoe hier in Vlaanderen omgegaan wordt met de internet en televisie-abonnementen. Persoonlijk zit ik voor Internet bij een kleine ISP (Dommel) en heb ik de analoge kabel van Telenet opgezegd (wij kijken toch amper tv).

Edit:

Telenet is niet het enigste dat hier te krijgen is he. Je hebt ook digitale tv via Belgacom, maar da's van de regen in de drup kruipen :P
De kogel is door de kerk, de samsung blijft!!
Het is idd allemaal waar wat je zegt over telenet, al een chance dat ik de digibox gratis bij de samsung gekregen heb,

de man in de winkel stelde voor om dan nog een ander toestel te kiezen,(ze hebben daar nog:sony,loewe,philips,jvc en lg)
de philips stond zelfs al klaar in de winkel om te leveren, twas een imposante doos, met in grote letters 1920 x 1080p opgeschreven, 8)7
over de service van de winkel heb ik dus eigenlijk geen klagen,
hij verwachtte de nieuwe digiboxen rond september, maar dat weet je nooit zeker

dan kijken we zolang maar via s-video he

wie weet komt samsung toch nog met een oplossing, mijn verkoper vertelde me dat hij de LE40m86 momenteel zelfs niet meer kon leveren...

tnx voor de reactie in ieder geval

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Was er ook geen banding via s-video?

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 11:34
Heeft iemand hier al gespeeld met Powerstrip icm een LExxM8 scherm?
In de handleiding staat namelijk de volgende info voor de aansturing via de HDMI aansluiting:
VESA 1920 x 1080
Horizontal Freq: 66.587
Vertical Freq: 59.934
Pixel Clock: 138.500
Polarity (H/V) +/-

Ik krijg Powerstrip dus met geen mogelijkheid op deze instellingen. Of mijn plank kan het niet aan (7800GT), of de info in de handleiding is niet correct. Het valt me trouwens op dat powerstrip (en volgens mij ook de nvidia drivers) Altijd een positieve polariteit hanteren op de horizontale en verticale freq's, terwijl dat dus niet het geval zou moeten zijn hier volgens de handleiding.

Reden dat ik hiermee aan het kloten ben is dat ik wil kijken of ik de pulldown judder kan minimaliseren. Gek genoeg helpt het instellen op 24hz met standaard nvidia driver geen hol bij HD content. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Laat ik hier nu ook eens posten, ik heb nu een 51cm 4.3 in mijn kamer en nu kijk ik vooral veel films (DVD) en ja 4.3 is dan niet optimaal vooral met de beruchte balken.

Nu ben ik dus aan het rondkijken en ja dan kom je bij de platte schermen, ik heb een niet al te grote kamer dus ik had in gedachte een 66cm model aangezien de kijkafstand ook 2.5/3m is.

Mijn oog is gevallen op de Samsung LE26R86 klik hier

Ik heb al aardig research gedaan o.a. op kieskeurig en hier op GoT maar toch zijn op bepaalde punten waar de meningen verschillend zijn. Ik ga nog TV kijken via de analoge kabel, helaas lees je daar heel veel slechte dingen over zoals veel ruis bij slechte kabels maar dat de analoge tuners in platte schermen (waaronder Samsung) slecht zijn. Mijn idee is hoe groter het scherm des te meer ruis er waarneembaar is, of zijn de nieuwe schermen zo goed dat ze functies hebben dat de ruis wordt onderdrukt. Of is met goede kabels een hoop op te lossen?

Ik heb dus al een DVD speler die kan upscalen naar diverse HD formaten is dat een groot verschil of is DVD normaal al redelijk goed.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Tja, dat is moeilijk te zeggen allemaal.
Ikzelf heb sinds vorige week een 102cm versie van Samsung.
In principe is de kwaliteit van de analoge aansluiting altijd minder op een LCD/Plasma scherm.
Het is maar of je het ontzetten problematisch vind.
Als je ze naast elkaar zet zie je het natuurlijk heel erg goed, maar ik vind het zelf niet zo heel erg vervelend om naar te kijken (als ik geen zin heb om de UPC-digital box in te schakelen).
Er zitten voor zover ik weet wel ruis onderdrukkers in, maar je zou bijvoorbeeld op de site van Samsung eens de handleiding van jouw keuze televisie kunnen downloaden om te kijken of dat erin zit bij jouw model.

Het upscalen van de DVD speler is opzich wel te zien, maar hou altijd in je achterhoofd dat dit allemaal een software oplossing is waarbij er gewoon wat kleuren tussen worden geplaatst. Overigens komt dit op een groter scherm wel ten goede, maar heel veel verschil zal er niet in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:45
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 13:12:
Begin januari hadden wij een Samsung LE40F71 gekocht, maar deze was defect en na een 1e reparatie werkte de TV nog niet.
Toen kregen we een nieuwe TV en de 'defecte' werd dan opgehaald door Samsung.
Echter na 5maanden niets van Samsung gehoord te hebben, hebben wij de TV gemaakt ( Een stekkertje was los gekomen).
Nu kregen wij vandaag telefoon van de winkel waar wij de TV hadden gekocht met de vraag waar die TV is. Natuurlijk vergat mijn moeder te liegen en wordt Samsung nu verwittigd dat wij de TV nog hebben.

Maar als Samsung (fabriek, dus niet de winkel) belt en we zeggen dat de TV weg gegooit is, wat kan Samsung dan doen? Gaan ze ons een factuur sturen of hoe zit dat?
ik zou zeggen dat de nieuwe tv die je 5 maanden geleden gekregen hebt, ook defect is. Samsung zal dan beloven die TV op te halen en jou alvast een nieuwe geven. En voor je het weet kun je een winkeltje beginnen en 'defecte' TV's gaan verkopen (die stiekem allemaal slechts 1 kabeltje los hebben die je zelf weer kunt fixen).

Denk je nou dat Samsung je gaat geloven dat je een zgan TV van hun hebt 'weggegooit'? Ik denk persoonlijk dat ze hiervoor inderdaad een factuur voor gaan opmaken als jij volhoudt aan het 'weggooi-verhaal'. Maar goed, niet geschoten is altijd mis! Dus wel ff proberen ;) Ik hoor graag hoe dat verhaal afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Arunia schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 14:06:
Tja, dat is moeilijk te zeggen allemaal.
Ikzelf heb sinds vorige week een 102cm versie van Samsung.
In principe is de kwaliteit van de analoge aansluiting altijd minder op een LCD/Plasma scherm.
Het is maar of je het ontzetten problematisch vind.
Als je ze naast elkaar zet zie je het natuurlijk heel erg goed, maar ik vind het zelf niet zo heel erg vervelend om naar te kijken (als ik geen zin heb om de UPC-digital box in te schakelen).
Er zitten voor zover ik weet wel ruis onderdrukkers in, maar je zou bijvoorbeeld op de site van Samsung eens de handleiding van jouw keuze televisie kunnen downloaden om te kijken of dat erin zit bij jouw model.

Het upscalen van de DVD speler is opzich wel te zien, maar hou altijd in je achterhoofd dat dit allemaal een software oplossing is waarbij er gewoon wat kleuren tussen worden geplaatst. Overigens komt dit op een groter scherm wel ten goede, maar heel veel verschil zal er niet in zitten.
Was van de week bij de MM en ja dan zie je leuk allemaal demo's draaien (HDMI) en een enkele met coax nou die waren echt om te huilen nu zal dat wel tig keer gesplit zijn.

Ik heb ook redelijke goede gezien bij andere en dat was is idd niet zo ernstig, je moet er niet dicht op gaan zitten en op een afstandje valt het wel mee. Gelukkig hebben we hier in huis Hirschmann kabels liggen dus ik hoop dat dat ook wel scheelt.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jesp_J schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:06:
[...]

Op dit moment zie ik geen banding over scart. De decoder voor digitale tv zit op de tv aangesloten via scart (wel een gold plated) en daar zie ik het niet op. Zal de DVD eens een keertje via scart proberen.

Verder niemand antwoord op deze vraag?

firmware versie 2000

Jesp,
Bedankt voor je reactie. Ik krijg morgen mijn nieuwe scherm.
Ik kan je helaas niet helpen met die beelden per seconde... Wellicht iemand anders nog.
Er wordt wel veel offtopic gepost over audio aansluitingen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een PS3, Digitaal doosje van Indi (aansluiten via scart) en mijn pc.
Nu zou ik graag een scherm gebruiken dat ik ook als monitor voor pc kan gebruiken.
Mijn voorkeur gaat uit op een samsung, omdat ik nu een SyncMaster 940mw gebruik waarvan ik erg tevreden ben.
Een 32" lijkt mij overdreven. Ik zit net iets meer als een meter van mijn scherm verwijderd als ik op pc zou werken. Voor ps3 en tv kijken zit ik er een 4 tal meter vanaf.
Zou ik daarom voor een 26" gaan?
Welk type zou ik nemen? Want er zijn zoveel verschillende types dat ik er niet meer aan uit geraak.
De 26S.... en 32S types zijn goedkoper, maar zijn ze daarom wel zo goed?
Welk type raden jullie mij aan?
Of zou ik een 21" monitor voor pc kopen en een 32" tv apart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:33:
Ik heb een PS3, Digitaal doosje van Indi (aansluiten via scart) en mijn pc.
Nu zou ik graag een scherm gebruiken dat ik ook als monitor voor pc kan gebruiken.
Mijn voorkeur gaat uit op een samsung, omdat ik nu een SyncMaster 940mw gebruik waarvan ik erg tevreden ben.
Een 32" lijkt mij overdreven. Ik zit net iets meer als een meter van mijn scherm verwijderd als ik op pc zou werken. Voor ps3 en tv kijken zit ik er een 4 tal meter vanaf.
Zou ik daarom voor een 26" gaan?
Welk type zou ik nemen? Want er zijn zoveel verschillende types dat ik er niet meer aan uit geraak.
De 26S.... en 32S types zijn goedkoper, maar zijn ze daarom wel zo goed?
Welk type raden jullie mij aan?
Of zou ik een 21" monitor voor pc kopen en een 32" tv apart?
hey Yanco,
ik vind 26 inch wel erg klein voor tv kijken vanaf 4 meter hoor.
liever een 32, ( omdat je ook wil gebruiken voor pc, anders zou ik nog groter aanraden voor die 4 meter)
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.