[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 7

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 49.403 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 20:34:
[...]

Onzin, Samsung heeft voor ieder model met een andere functie een andere model code... LE46M87 versie 2 zou dan geen LE46M87 heten maar 88 bijvoorbeeld...

Ik zit nog steeds te wachten tot mijn LE40N87 binnen is :)
Ik had al zo'n vermoeden dat het onzin is. Maar waarom zegt die persoon dat dan? Hij beweert nog geen update voor mijn m87 te hebben.

Iemand anders al een versie 2000 software gehad van selectro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 15:44:
Heb net Selectro gebeld over mijn software update. Nu blijkt dat er een LE46M87 in 2 versies is. 1 met digitale tuner en 1 zonder. Ik heb die met digitale tuner. Heb ik nooit op gelet bij mijn aankoop, want ik gebruik het niet.
dit klopt, als er achter de 87 bx staat heb je de versie zonder digitale tuner
staat er bdx achter, dan is het met een digitale tuner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 23:32:
[...]

Heb je hier ook een bron van, ik kan dit nergens vinden namelijk, en de afkorting van bd of bdx is eigenlijk toch afkomstig van bordeaux. Dit is weer de serienaam van de tv

[ Voor 13% gewijzigd door aliberto op 14-07-2007 09:54 ]

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 23:32:
[...]

Als dit echt zo is ga ik hem zeker omruilen in de winkel. Is het ook echt zo dat ze allebei op een andere software draaien dan?

Het beeldprobleem wat ik voornamelijk heb zie je niet voorkomen bij al de problemen die er al waren. Ik zie namelijk vliegende pixels (pixelstrepen) door het beeld. Dit is heel sterk te zien bij HDMI via 1080i.

De Selectro monteur wist wel van het probleem af, maar de update zijn ze nog aan het maken in korea :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aliberto schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 06:22:
[...]

Heb je hier ook een bron van, ik kan dit nergens vinden namelijk, en de afkorting van bd of bdx is eigenlijk toch afkomstig van bordeaux. Dit is weer de serienaam van de tv
De D staat voor digitale tuner
Kijk maar op de site van samsung, bij de verschillen tussen de specificaties van lcd's met een B of een BD erachter.
Dan zie je waar een BD erachter staat dat er iDTV aanwezig is, bij alleen een B niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 11:11:
[...]

Kijk maar op de site van samsung, bij de verschillen tussen de specificaties van lcd's met een B of een BD erachter.
Dan zie je waar een BD erachter staat dat er iDTV aanwezig is, bij alleen een B niet.
Ok maar als consument heb je dan niet echt een keus, reden er is maar 1 versie voor de m86/87 serie en dat is de BD, wanneer ik kijk op de samsung website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mzeist
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-07 07:56
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 11:11:
[...]

aha, en kan je die digitale tuner gebruiken voor bijvoorbeeld digitale kabel tv van Casema, of is het ergens anders voor bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mzeist schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 14:23:
[...]

aha, en kan je die digitale tuner gebruiken voor bijvoorbeeld digitale kabel tv van Casema, of is het ergens anders voor bedoeld?
zover ik weet, werkt het momenteel alleen met digitenne van kpn, maar ja wie weet later meer.
wel een nadeel is dat je dan een adapter moet kopen van circa 80 euro, anders past je smartcard niet in je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik ben iemand uit het Bravia kamp, maar ben op zoek naar een 37" en die hebben ze daar niet ;) Nu was ik op zoek naar een 37" 100Hz, maar die lijkt niet te bestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
Piellekes schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 14:06:
ik heb sinds gisterenochtend mijn LE40M86BD

hij is aangesloten op een zelfbouw-mediacenter met een asus 8600GT silent videokaart (dat wil zeggen silent=95°C, toch maar even de zalman van m'n oude kaart overgezet=59°) dit via DVI-HDMI

in een woord: perfect. _/-\o_ ik ben echt onwijs verrast door het beeld, echt genieten! ik kwam van een 37' CRT af via s-video. nu zie ik overigens wel hoe crappy analoge tv is :D

ff lijstje uit het service menu:

T-TLPPEUMD-2000
T-BDPMPEUS-1004
BORD2_CALLA_TR-1011
MAY 22 2007
13:04:57
Ik heb dezelfde firmware e.d.

Afbeeldingslocatie: http://vince.tweakdsl.nl/Image00001.jpg

Heb last van banding op de bovenste scart input, waar mijn xbox op zit aangesloten. De onderste zit m'n dreambox en daar heb ik er geen last van. Raar. Heb de tips in dit topic geprobeerd, maar bij de xbox heeft dit geen resultaat. Wel kan ik nog eens de oude originele kabel proberen om te kijken of ik er dan nog steeds last van heb.

Ten tweede heb ik een mooie DVI-HDMI kabel gekocht, die op een Radeon 9500 aangesloten en dan zowel op HDMI 1, 2 als 3 geprobeerd. Maar ik krijg het niet werkend! Elke keer "mode not supported", terwijl hij op 1920x1080@60Hz staat. Ook zo vaag! Iemand daar een idee over?!

VGA input werkt perfect... alleen DVI krijg ik dus niet werkend op HDMI. Hoop dat ik dat wel werkend krijg. Kan nog even mijn desktop erbij pakken of dat werkt, alleen heb ik niet zo'n zin om de helft hiervoor te moeten verbouwen. :P

Verder vind ik het tot nu toe een super TV, ben zeer tevreden. Wat ziet 1080p content er toch heerlijk uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:56

aex351

I am the one

Topicstarter
zAo schreef op zondag 15 juli 2007 @ 12:25:
Ik ben iemand uit het Bravia kamp, maar ben op zoek naar een 37" en die hebben ze daar niet ;) Nu was ik op zoek naar een 37" 100Hz, maar die lijkt niet te bestaan?
Nee 100Hz is volgens mij verleden tijd. Er is alleen nog een 32" die verkocht word met die 100hz. Lees ook alle problemen rondom die 100hz.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:13

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

dôh schreef op zondag 15 juli 2007 @ 14:48:
[...]

Ten tweede heb ik een mooie DVI-HDMI kabel gekocht, die op een Radeon 9500 aangesloten en dan zowel op HDMI 1, 2 als 3 geprobeerd. Maar ik krijg het niet werkend! Elke keer "mode not supported", terwijl hij op 1920x1080@60Hz staat. Ook zo vaag! Iemand daar een idee over?!
Je moet sowieso HDMI2 gebruiken, met bijbehorende audio tulpen. Begin eerst eens met een lagere resolutie en kijk wanneer het niet meer werkt. In de handleiding staan gedetaileerde instellingen voor de DVI/HDMI input. Horizontal/vertical frequency, pixel clock frequency...
Succes

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
[...]

Heb last van banding op de bovenste scart input, waar mijn xbox op zit aangesloten. De onderste zit m'n dreambox en daar heb ik er geen last van. Raar. Heb de tips in dit topic geprobeerd, maar bij de xbox heeft dit geen resultaat. Wel kan ik nog eens de oude originele kabel proberen om te kijken of ik er dan nog steeds last van heb.

VGA input werkt perfect... alleen DVI krijg ik dus niet werkend op HDMI. Hoop dat ik dat wel werkend krijg. Kan nog even mijn desktop erbij pakken of dat werkt, alleen heb ik niet zo'n zin om de helft hiervoor te moeten verbouwen. :P

Verder vind ik het tot nu toe een super TV, ben zeer tevreden. Wat ziet 1080p content er toch heerlijk uit!
ik denk dat selectro monteur aan het liegen is, ik neem aan dat jij een bd versie heb, reden gisteren werd er iets heel anders beweerd dat er voor een BD versie geen hogere firmware bestaat dan 1013, of heb jij een BDX Versie of een B versie. Zou je me dit willen vertellen aub

[ Voor 7% gewijzigd door aliberto op 15-07-2007 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
Roppedop schreef op zondag 15 juli 2007 @ 15:26:
[...]

Je moet sowieso HDMI2 gebruiken, met bijbehorende audio tulpen. Begin eerst eens met een lagere resolutie en kijk wanneer het niet meer werkt. In de handleiding staan gedetaileerde instellingen voor de DVI/HDMI input. Horizontal/vertical frequency, pixel clock frequency...
Succes
Ga ik doen!
aliberto schreef op zondag 15 juli 2007 @ 15:33:
[...]

ik denk dat selectro monteur aan het liegen is, ik neem aan dat jij een bd versie heb, reden gisteren werd er iets heel anders beweerd dat er voor een BD versie geen hogere firmware bestaat dan 1013, of heb jij een BDX Versie of een B versie. Zou je me dit willen vertellen aub
BDX/XEC

[ Voor 34% gewijzigd door dôh op 15-07-2007 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piellekes
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 14:46

Piellekes

Sensuàl!

aliberto schreef op zondag 15 juli 2007 @ 15:33:
[...]

ik heb de BDX versie

edit: net te laat ;) maar ik heb exact de zelfde tv als de post boven me

[ Voor 8% gewijzigd door Piellekes op 15-07-2007 17:02 ]

Rhodes, dan heel lang niks, dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
Ik heb de HDMI-DVI kabel nu werkend... In het Ati Control panel moest ik een paar opties veranderen, maar het werkt! Ik vind de scaling alleen niet goed, dus het beeld wat ik via de VGA input krijg is beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil voor in mijn slaapkamer een nieuwe lcd tv kopen, nu heb ik al besloten dat het een R81 wordt maar ik twijfel nog tussen de 26'' en de 32'', zit er nou verschil tussen deze 2? op de samsung site staan er bij de 26'' geen dingen zoals Movie Plus wat er bij de 32'' wel bij staat, maar het is het zelfde model alleen dan in een andere groote dus dat lijkt me raar als de 26'' minder functies heeft.
Mijn bed staat ongeveer 2,5 meter van de muur waar de tv komt te hangen, kijkt een 26'' dan nog prettig of zit ik dan echt te ver weg? en ik zag bij zo'n filmpje dat op de samsung site staat een muur beugel die je met de afstandsbediening kan draaien, zit dat erbij of moet je dat los kopen? en wat kost zo'n ding dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piellekes

Piellekes

Sensuàl!

dôh schreef op zondag 15 juli 2007 @ 17:32:
Ik heb de HDMI-DVI kabel nu werkend... In het Ati Control panel moest ik een paar opties veranderen, maar het werkt! Ik vind de scaling alleen niet goed, dus het beeld wat ik via de VGA input krijg is beter...
heb je de justscan funcie aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
Piellekes schreef op zondag 15 juli 2007 @ 19:32:
[...]

heb je de justscan funcie aangezet?
Ah relaxed! Dat heeft het opgelost! Ik mis nu nog wel een klein stukje aan de linker kant. De iconen op het bureaublad staan te dicht op de rand. Is daar nog iets aan te doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 19:17
dôh schreef op zondag 15 juli 2007 @ 22:04:
[...]

Ah relaxed! Dat heeft het opgelost! Ik mis nu nog wel een klein stukje aan de linker kant. De iconen op het bureaublad staan te dicht op de rand. Is daar nog iets aan te doen? :)
Volgens mij kun je gewoon met de '4 wegs joystick' het beeld verschuiven! In jouw geval dus op het 'pijltje' naar rechts drukken :)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:19
Wij hebben nu thuis een Samsung LE37M86BD Full HD (was het kleinste formaat wat je in 1080p kon krijgen). Deze hebben we aangesloten op een PS3 (via HDMI) en op een dolby surround system (optisch). Daarna heb ik via de PS3 een trailer gedownload op Full HD van Ice age 2 en pirates 3. Ik moet zeggen het beeld en geluid is geweldig (beter als in de bios).

Ik vraag me alleen af welke instellingen jullie gebruiken bij het bekijken van (Full HD) films? Ik heb op dit moment de tv op dynamisch staan de film instelling vind ik te donker.

En hebben jullie misschien verder nog tips voor de deze tv.

[ Voor 5% gewijzigd door Jesp_J op 16-07-2007 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piellekes

Piellekes

Sensuàl!

Jesp_J schreef op maandag 16 juli 2007 @ 09:15:
Wij hebben nu thuis een Samsung LE37M86BD Full HD (was het kleinste formaat wat je in 1080p kon krijgen). Deze hebben we aangesloten op een PS3 (via HDMI) en op een dolby surround system (optisch). Daarna heb ik via de PS3 een trailer gedownload op Full HD van Ice age 2 en pirates 3. Ik moet zeggen het beeld en geluid is geweldig (beter als in de bios).

Ik vraag me alleen af welke instellingen jullie gebruiken bij het bekijken van (Full HD) films? Ik heb op dit moment de tv op dynamisch staan de film instelling vind ik te donker.

En hebben jullie misschien verder nog tips voor de deze tv.
niet heel veel tips die ik zo kan bedenken, doet het vrij goed out of the box ;)

wat betreft de instellinen, op mijn Le40 heb ik de backlight des avonds op 1 of 2 staan, en dan de rest op film instellingen, dat is in een donkere kamer RUIM voldoende vind ik. overdag vind ik backlight standje 5 wel goed. mensen met mij (on)eens? misschien is de lichtopbrengst van een 40"(met overigens een glanzend scherm) wel anders dan die van de 37..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:34
Hey mensen, ik heb ook ff een vraagje met betrekking tot de M86/87.
Ik kwam er afgelopen weekend pas achter dat wanneer ik de tv op een bepaalde source heb staan zonder input signaal en je langs het beeld kijkt, dus niet recht tegenover de tv maar er heel erg schuin voor gaat staan, het net lijkt alsof er een regenboog doorheen loopt. Dus ik zie allemaal kleuren over het scherm. Dit zie je niet als je er recht voor gaat zitten. Is dit normaal bij LCD?
Het was me nog niet opgevallen en nu let ik er steeds op.. :)

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piellekes schreef op maandag 16 juli 2007 @ 10:36:
[...]

wat betreft de instellinen, op mijn Le40 heb ik de backlight des avonds op 1 of 2 staan, en dan de rest op film instellingen, dat is in een donkere kamer RUIM voldoende vind ik. overdag vind ik backlight standje 5 wel goed. mensen met mij (on)eens?
voor mijn LE52M87 vindt ik deze instellingen prettig voor tv kijken (digitaal):
Picture
Mode: Standard
Contrast: 75
Brightness: 54
Sharpness: 72
Colour: 52
Colour Tone: Normal
Backlight: 6
Size: 16:9
Digital NR: Medium
Movie Plus: On
DNie: On

Detailed Settings
Black Adjust: Medium
Dynamic Contrast: Off
Gamma: 0
Edge Enhancement: On
Colour Space: Wide
White Balance:
R-Offset: 17
G-Offset: 7
B-Offset: 11
R-Gain: 4
G-Gain: 14
B-Gain: 15
My Colour Control: Green op 9 rest op 15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop

Roppedop

zwembroek schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:17:
dus niet recht tegenover de tv maar er heel erg schuin voor gaat staan
Ehm, sorry maar ben je dan niet aan het zoeken naar 'foutjes' in een TV?

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Roppedop schreef op maandag 16 juli 2007 @ 13:07:
[...]

Ehm, sorry maar ben je dan niet aan het zoeken naar 'foutjes' in een TV?
Nee hoor, waarom?
Heb deze tv nu bijna 3 maanden en dit was me nog niet eerder opgevallen.
Het is niet zo dat ik "op zoek" ben naar fouten, het viel me gewoon toevallig op toen ik er langs liep.
Waarom zou je op zoek gaan naar foutjes als je erg tevreden bent......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop

Roppedop

Ok dan. Ik ben er ook tevreden ermee en ik heb 'm nog geen week.Ik zal er vanavond ook eens langs lopen kijken of ik een regenboog zie. Weet niet of het normaal is voor LCD.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dôh schreef op zondag 15 juli 2007 @ 22:04:
[...]

Hoe is het beeld via DVI->HDMI ten opzichte van DVI->VGA? Maakt het uit?

Wil ook mijn pc (radeon x1900xt) koppelen aan de tv en moet nog een kabel kopen daarvoor. Ben benieuwd of het via HDMI beter beeld geeft, vooral omdat eerder in deze thread al werd gezegd dat je volgens Samsung VGA *moest* gebruiken op de 46m86.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwembroek schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:17:
het net lijkt alsof er een regenboog doorheen loopt.
bij mij geen regenboog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
_Brake_ schreef op maandag 16 juli 2007 @ 00:19:
[...]

Volgens mij kun je gewoon met de '4 wegs joystick' het beeld verschuiven! In jouw geval dus op het 'pijltje' naar rechts drukken :)
Nope... die optie heb ik niet met DVI... raar... kan het niet vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 11:34
dôh schreef op maandag 16 juli 2007 @ 20:00:
[...]

Nope... die optie heb ik niet met DVI... raar... kan het niet vinden!
Volgens mij kan het ook alleen bij VGA, omdat DVI altijd het beeld goed zou moeten weergeven met de just scan optie aan.

Het is zaak dus toch even de drivers na te kijken. In de handleiding kun je eventueel de ondersteunde reso's en freq's bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 04-09 15:37
Bah bah, ook ik heb banding over scart op mijn LE40M87BD.

Vooral bij groene en blauwe achtergronden. Ik heb het al kunnen verminderen door de geadviseerde instellingen hier.

Dus Black adjust OFF en Noise reduction op AUTO, dat scheelt al wat, maar zie het nog.

Ik vind dat echt niet noprmaal voor zo'n dure tv. Rest van de ingangen wel om te snoepen, DVI--HDMI en dus desktoppie op 1920 bij 1080 en de xbox360 op VGA op 1920 en 1080. Prachtig beeld.

Beetje jamer want mijn decoder ondersteund alleen Scart(RGB en Composite) heb al een scart naar Component kabel geprobeert maar dan roept de TV dat de mode not supported. Waarschijnlijk omdat de Decoder dan 576i uitspuugd?

Ik zit te dubben wat ik moet doen. Heb em pas sinds zaterdag dus ruilen in de winkel kan nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

wimpie007 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 23:24:
Bah bah, ook ik heb banding over scart op mijn LE40M87BD.

Vooral bij groene en blauwe achtergronden. Ik heb het al kunnen verminderen door de geadviseerde instellingen hier.

Dus Black adjust OFF en Noise reduction op AUTO, dat scheelt al wat, maar zie het nog.

Ik vind dat echt niet noprmaal voor zo'n dure tv. Rest van de ingangen wel om te snoepen, DVI--HDMI en dus desktoppie op 1920 bij 1080 en de xbox360 op VGA op 1920 en 1080. Prachtig beeld.

Beetje jamer want mijn decoder ondersteund alleen Scart(RGB en Composite) heb al een scart naar Component kabel geprobeert maar dan roept de TV dat de mode not supported. Waarschijnlijk omdat de Decoder dan 576i uitspuugd?

Ik zit te dubben wat ik moet doen. Heb em pas sinds zaterdag dus ruilen in de winkel kan nog.
Errmmm. Dit is toch allang bekend. Dat is de reden dat ik niet voor deze TV ben gegaan. Heb nnu een Bandingloze xd1e van Sharp. Ik begrijp dit soort reacties niet. Je zoekt toch eerst uit als je iets koopt?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juve_1234
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-12-2021
FrankGuthrie schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 11:11:
[...]

Errmmm. Dit is toch allang bekend. Dat is de reden dat ik niet voor deze TV ben gegaan. Heb nnu een Bandingloze xd1e van Sharp. Ik begrijp dit soort reacties niet. Je zoekt toch eerst uit als je iets koopt?
Ik heb exact hetzelfde bij mijn LE40M87. Echter wanneer ik in de UPC Mediabox bij de TV instellingen het beeld wijzig van Hoog RGB naar Standaard, heb ik de horizontale lijnen niet meer.

Eind deze week komt in iedergeval een Samsung monteur kijken naar het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
FrankGuthrie schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 11:11:
[...]

Nou kwam op dit topic uit n.a.v. van mijn probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
Wij hebben thuis de LE37M87BD. Nou lees ik hier dat sommige mensen last hebben van strepen door het beeld, banding en clouding.

Op dit moment ziet het beeld er geweldig uit (en dan vooral HD films of games via de PS3) en kan ik niks van deze problemen vinden op onze tv.

Waar moet ik op letten of wij ook last hebben van deze problemen (of had ik ze wel gezien als we ze hadden)? En kunnen deze problemen ook later nog optreden?

PS3 aangesloten via HDMI
Digitale tv aangesloten via Scart kabel (gold plated)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Jesp_J schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 14:46:
Wij hebben thuis de LE37M87BD. Nou lees ik hier dat sommige mensen last hebben van strepen door het beeld, banding en clouding.

Op dit moment ziet het beeld er geweldig uit (en dan vooral HD films of games via de PS3) en kan ik niks van deze problemen vinden op onze tv.

Waar moet ik op letten of wij ook last hebben van deze problemen (of had ik ze wel gezien als we ze hadden)? En kunnen deze problemen ook later nog optreden?

PS3 aangesloten via HDMI
Digitale tv aangesloten via Scart kabel (gold plated)
Digitale TV op scart 1 of 2 en op de decoder RGB aan of uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi allemaal zou 8 dagen geleden eigenlijk mijn le32r81 binnen krijgen maar schijnt niet of slecht leverbaar te zijn schijnbaar

is over al niet op voorraad zou dit betekenen dat samsung wacht op printen of firmware of is het gewoon eeen heeel goed verkocht product

zitten er nog meer mensen te wachten ?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:52

Ad Hox

N/A

Na een tijdje dit topic gevolgd te hebben, en na de aanschaf van mijn Samsung LE32S81B wilde ik even mijn mening delen over het LCD scherm.

Voor 620 euro inc. BTW heb ik het scherm gekocht via een Internet winkel, binnen 3 dagen in huis. Eenmaal uit de doos gehaald zag ik het scherm eigenlijk voor het eerst in het 'echt', en het is werkelijk een juweeltje! Het design is strak en simpel, glimmend en ontzettend mooi.

Het beeld via de kabel (COAX) valt mij een beetje tegen dus dat zal aan de kabel liggen ('High Quality coax gehaald maar werkt niet echt') dus zal binnenkort maar eens Digitenne proberen. Het scherm aangesloten op VGA en dit is werkelijk schitterend! Haarscherp beeld en heel strak. Binnenkort even DVI/HDMI proberen.

De boxen zijn niet schel maar wel ietwat flets. Maar voldoen zeker op dit moment. Over een paar weken komt er een Samsung Home Cinema met zuil-speakers en HDMI dus dat zal wel schelen.

Instellen van de TV is hartstikke simpel: bij de eerste keer gaat hij alle zenders zoeken en door middel van Sorteren kan je alle zenders op de gewenste positie zetten. Menu en AB zijn overzichtelijk en duidelijk.

Hieronder mijn TV aangesloten op Media Center (Vista) en het ziet er allemaal erg strak uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.letsgetloos.com/LE32S81B.jpgKlik voor grote afbeelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
wimpie007 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 15:20:
[...]

Digitale TV op scart 1 of 2 en op de decoder RGB aan of uit?
Zal straks thuis even kijken. Maakt dit dan veel uit?

Volgens mij zit digitale tv op scart 1.

En wat houdt dat RGB aan of uit dan precies in (wat is beter)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt erop dat de 37M8x geen last van strepen heeft over scart en bij de 40M8x komt dit redelijk vaak voor. Klopt deze stelling of zijn er ook gevallen bekend van 37" met rotte scart aansluitingen.

Ik zit zwaar int twijfel tussen de 37" en 40", dus als de 37" geen problemen vertoond dan ga ik daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag de LE37M86 voor 1350 euro bij de plaatselijke Block.

Denk dat ik voor deze ga, wilde eerst perse een 42inch maar ik denk dat die te groot voor mij is. (nu voor in de slaapkamer, hopelijk snel voor mijn eigen huisje)

Deze en de 40" variant stonden naast de duurdere Sony w2000, en ik vond deze veel en veel mooier beeld geven. Zulke diepe kleuren zag ik bij geen 1 LCD die er bij stond (ook ff mediamarkt afgeweest, idem dito)

Denk dat dit hem wordt, ben al 3 maanden aan het twijvelen tussen een aantal;

tatung 42 fullhd
toshiba 42x3030d fullhd

en nu deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juve_1234 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 11:19:
[...]

Ik heb exact hetzelfde bij mijn LE40M87. Echter wanneer ik in de UPC Mediabox bij de TV instellingen het beeld wijzig van Hoog RGB naar Standaard, heb ik de horizontale lijnen niet meer.

Eind deze week komt in iedergeval een Samsung monteur kijken naar het probleem.
verwacht er maar niet teveel van, ik heb er ook eentje over de vloer gehad, hij had zelfs een nieuw toestel bij met hetzelfde probleem :O
zijn antwoorden waren oa:
-deze tv is bedoeld om werkelijk digitaal te kijken, dus niet via scart
-deze tv is niet te vergelijken met een toestel van pakweg 5000euro,waar u zeker géén banding zal hebben
-het is maar hoe kritisch u tv kijkt
-ik kan er niets aan doen, al deze tv's hebben dit
-...

ik lees hier dat je dat op voorhand kan weten,
ik heb me suf gezocht, en me blind gestaart op kieskeurig.nl, en op hdtvtest,
en daar was het nix anders dan rozengeur over deze tv :/
nu begin ik er idd wel meer en meer "klachten" over te lezen

ik heb dan nog zitten mailen naar samsung,
maar toen ik een standaardmailtje terugkreeg ivm mij diepvries/koelkast was voor mij de maat vol,
op sommige momenten kijk ik hier precies naar een aquarium,
nee, die van mij gaat terug, ik ben voor philips gegaan

nu maar hopen dat dat wat meevalt :X

grtzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Jesp_J schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 16:10:
[...]

Zal straks thuis even kijken. Maakt dit dan veel uit?

Volgens mij zit digitale tv op scart 1.

En wat houdt dat RGB aan of uit dan precies in (wat is beter)?
Ik heb de strepen voornamelijk op scart 1 en met RGB aan, zou mooier beeld moeten geven dan via composiet, maar nee hoor, vieze strepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 00:26:
[...]

ik heb dan nog zitten mailen naar samsung,
maar toen ik een standaardmailtje terugkreeg ivm mij diepvries/koelkast was voor mij de maat vo

grtzzz
LOL dat mailtje heb ik ook gehad.......
Maar dat is wel in en in triest ja......

Ik moet er wel bij zeggen dat ik nog steeds onder de induk ben van de beeldkwaliteit van deze tv.
Gebruik zelf geen scart aansluitingen, maar alles via HDMI.

[ Voor 18% gewijzigd door zwembroek op 18-07-2007 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 20:10:

Denk dat ik voor deze ga, wilde eerst perse een 42inch maar ik denk dat die te groot voor mij is. (nu voor in de slaapkamer, hopelijk snel voor mijn eigen huisje)

Deze en de 40" variant stonden naast de duurdere Sony w2000, en ik vond deze veel en veel mooier beeld geven. Zulke diepe kleuren zag ik bij geen 1 LCD die er bij stond (ook ff mediamarkt afgeweest, idem dito)

Denk dat dit hem wordt, ben al 3 maanden aan het twijvelen tussen een aantal;

tatung 42 fullhd
toshiba 42x3030d fullhd

en nu deze.
Ik heb zelf de LE37M86 en ben tot op heden erg tevreden! De kleuren vond ik zelf ook erg goed itt andere modellen en merken.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 20:10:
Waar zit die plaatselijke Block van jou?? 1350 is nog goedkoper dan de laagste prijs op Pricewatch,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longzeh12
  • Laatst online: 31-03 12:03
Ik heb dus ook een le37m86 met banding over scart. Hieraan hangt een dreambox. Het valt met niet altijd op maar vooral bij donkere scenes. Ik kan niet accepteren dat een tv van ruim 1400 euro dit kan hebben. Ik heb de tv al 2 maanden, want anders had ik hem ook terug gedaan.

Erg dat er geen oplossing voor komt. Terwijl er best veel mensen banding hebben zo te lezen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb inmiddels mijn LE40N87BD binnen, werkt perfect en ziet er redelijk uit met digitale TV van Casema.

Weet iemand welke CAM module ik moet gebruiken om via de CI poort Casema Digitaal aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 16:10:
Het lijkt erop dat de 37M8x geen last van strepen heeft over scart en bij de 40M8x komt dit redelijk vaak voor. Klopt deze stelling of zijn er ook gevallen bekend van 37" met rotte scart aansluitingen.

Ik zit zwaar int twijfel tussen de 37" en 40", dus als de 37" geen problemen vertoond dan ga ik daarvoor.
Ik hoor hier iedereen klagen over banding over scart.

Wel, ik heb een LE40F71B en die heeft GEEN banding over scart. Ik herhaal GEEN banding over scart. Ik weet dat dit toestel nu moeilijk te krijgen is (omdat het eigenlijk vervangen is door de M8 serie), maar misschien kan je het toch nog altijd ergens vinden.

Ow, ik heb m'n DVD-speler op SCART 1 hangen en mijn VCR op SCART 2 en beide spelen af zonder banding (VCR is natuurlijk maar wat belabberd, maar jah... een scherm van 1m diameter dient eigenlijk niet om videobanden op te kijken).

Maar beide scart-uitgangen vertonen geen banding bij mij en ik gebruik standaard goedkope scart-kabels voor die toestellen.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg van Samsung te horen dat ze eigenlijk alleen DVI-VGA ondersteunen om de pc op de tv aan te sluiten (bij 46m86), maar dat dvi-hdmi wel eens beter beeld zou kunnen geven. Iemand ervaring hiermee? dôh maybe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 09:26:
Heb inmiddels mijn LE40N87BD binnen, werkt perfect en ziet er redelijk uit met digitale TV van Casema.

Weet iemand welke CAM module ik moet gebruiken om via de CI poort Casema Digitaal aan de praat te krijgen?
(Hopelijk snap ik wat je bedoelt... Anders: :X )

Casema = DVB-C (Cable)
De Samsung ondersteunt alleen de DVB-T variant (Terrestrial: bijvoorbeeld KPN DigiTenne), dus Casema CAM kaarten m.b.v. je CI poort op je Samsung gaat dus niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 10:54:
Ik krijg van Samsung te horen dat ze eigenlijk alleen DVI-VGA ondersteunen om de pc op de tv aan te sluiten (bij 46m86), maar dat dvi-hdmi wel eens beter beeld zou kunnen geven. Iemand ervaring hiermee? dôh maybe?
Ik heb ook een LE46M86BD.
Beter beeld? Beetje vreemde opmerking... Via HDMI i.c.m. wel of geen "Justscan" krijg ik geen pixelperfect beeld. Via de VGA poort (PC IN) van de Samsung is het beeld bij mij compleet beeldvullend.
Wellicht dat dit te maken heeft met de firmware versie, maar via VGA (zoals ook in de handleiding vermeld wordt) is het bij mij echt pixelperfect 1:1.

[ Voor 16% gewijzigd door THX op 18-07-2007 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:34
Ben zojuist gebeld door Samsung. Nieuwe onderdelen waren binnen. Aanstaande dinsdag komt er een monteur langs.

Heb vanwege een druk schema niet door kunnen vragen welke versie printplaat, maar dat zien we as dinsdag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 08:50:
[...]

Waar zit die plaatselijke Block van jou?? 1350 is nog goedkoper dan de laagste prijs op Pricewatch,
Dat zag ik ook ja, daarom was ik ook zo enthiosiast. Hij zit in almere.

Nu zit ik nog maar tussen 2 tv's te twijvelen, deze dan, en de toshiba 42x3030d, bijna hetzelfde geld voor een 42inch. Daarentegen kan ik juist ook voor iets kleiner gaan met (waarschijnlijk) beter beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Ik heb nu een paar weken mijn le40m87bd, en het valt me de laatste week op dat de tv een aantal keer per dag terwijl hij gewoon uit/standby staat het geluid maakt alsof je hem aanzet (terwijl ik dit natuurlijk niet doe).

Ervaren andere mensen dit ook met dit toestel of zou ik een brakke voeding hebben? (ik zal maar even een stekkerdoos met uit schakelaar halen zodat ik hem helemaal uit kan zetten).

verder heb ik op de brakke scart aanslutingen na geen enkel probleem met het toestel.

Wat misschien wel handig is om te weten, is dat ik wel gebruik maak van de ingebouwde dvb-t tuner voor digitenne. Misschien dat deze ervoor zorgt dat de voeding niet helemaal uitgaat als de tv standbij staat.

[ Voor 27% gewijzigd door milenko79 op 18-07-2007 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Dikkie schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 11:56:
Ben zojuist gebeld door Samsung. Nieuwe onderdelen waren binnen. Aanstaande dinsdag komt er een monteur langs.

Heb vanwege een druk schema niet door kunnen vragen welke versie printplaat, maar dat zien we as dinsdag wel.
Heb gisteren trouwens TV en decoder ff op een geaardstopcontact gedaan en de banding over scart leek weg te zijn, te weinig tijd gehad om goed te testen maar sofar so good.

Maar mocht het probleem niet verholpen zijn, wat zouden jullie doen, ik heb geen last van clouding of dooie pixels maar zit nog wel binnen de terugbreng termijn van de TV. Ik heb een LE40M87BD met fw 1010 en is van april. (P5) model. Daar zit volgens mij de 24Hz bug van de PS3 in en de movieplusbug(die steeds opnieuw aangaat als je van bron wisselt of zapt) en de nading over scart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THX schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 11:17:
[...]

Ik heb ook een LE46M86BD.
Beter beeld? Beetje vreemde opmerking... Via HDMI i.c.m. wel of geen "Justscan" krijg ik geen pixelperfect beeld. Via de VGA poort (PC IN) van de Samsung is het beeld bij mij compleet beeldvullend.
Wellicht dat dit te maken heeft met de firmware versie, maar via VGA (zoals ook in de handleiding vermeld wordt) is het bij mij echt pixelperfect 1:1.
Zou "beter beeld" zijn volgens Samsung medewerker 1, maar medewerker 2 en 3 benadrukten dat het niet officieel ondersteund werd etc. In ieder geval teveel gedoe dus met hdmi. Ik koop dan inderdaad wel een DVI-VGA kabeltje. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 13:32:
[...]

Zou "beter beeld" zijn volgens Samsung medewerker 1, maar medewerker 2 en 3 benadrukten dat het niet officieel ondersteund werd etc. In ieder geval teveel gedoe dus met hdmi. Ik koop dan inderdaad wel een DVI-VGA kabeltje. Dank!
Beeld is echt wel scherper/mooier bij mij, Ik heb DVI kabel van 10m van mijn PC naar de tv lopen en aan het eind een convertor naar HDMI, DVI-HDMI wordt echt wel ondersteund hoor, let er wel op dat je HDMI ingang 2 pakt, staat zelfs in de manual volgens mij. Dit omdat deze HDMI v1.3 is.Met de justscan optie heb ik beeldvullend beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

wimpie007 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 14:44:
[...]

Beeld is echt wel scherper/mooier bij mij, Ik heb DVI kabel van 10m van mijn PC naar de tv lopen en aan het eind een convertor naar HDMI, DVI-HDMI wordt echt wel ondersteund hoor, let er wel op dat je HDMI ingang 2 pakt, staat zelfs in de manual volgens mij. Dit omdat deze HDMI v1.3 is.Met de justscan optie heb ik beeldvullend beeld
Tja, mijn VGA kabel is maar 1,8m... :+ Heb niet voor niets een OrigenAE X15e pc kast, welke niet misstaat in de kamer! 8)

Zal zelf HDMI 2 ook nog eens proberen; zeker als in de toekomst een BR of HDDVD in de pc komt (HDCP geneuzel...).

[ Voor 9% gewijzigd door THX op 18-07-2007 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

wimpie007 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 13:49:
[...]

Nou kwam op dit topic uit n.a.v. van mijn probleem
Maar voodat je iets koopt zoek je toch ook even uit hoe de recensies zijn? Dit probleem is allang bekend.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THX schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 14:47:
[...]

Tja, mijn VGA kabel is maar 1,8m... :+ Heb niet voor niets een OrigenAE X15e pc kast, welke niet misstaat in de kamer! 8)

Zal zelf HDMI 2 ook nog eens proberen; zeker als in de toekomst een BR of HDDVD in de pc komt (HDCP geneuzel...).
Hmmm, ik zou wel over 7-10 meter moeten. Ben ik dan toch beter af met een HDMI connectie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:41:
[...]

Hmmm, ik zou wel over 7-10 meter moeten. Ben ik dan toch beter af met een HDMI connectie?
Waarschijnlijk wel! Een kwalitatief hoogwaardige VGA kabel zou moeten kunnen, maar waarschijnlijk zul je vrij snel last gaan hebben van ghosting en wazigheid door interferentie e.d..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:41:
[...]

Ja.
VGA = Analoog. Signaal kan worden verstoord.
DVI-->HDMI = Digitaal. Signaal komt aan of niet.

Op je TFT ziet een DVI kabel er toch ook scherper uit dan met een VGA?

[ Voor 10% gewijzigd door wimpie007 op 18-07-2007 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
FrankGuthrie schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:06:
[...]

Maar voodat je iets koopt zoek je toch ook even uit hoe de recensies zijn? Dit probleem is allang bekend.
Tja, had enkele gezien maar dat waren er maar 2 ofzo dus dat zou wel meevallen dacht ik, op kieskeurig alleen maar lof enz. Bah!
Maar ja, ik zit nu dus te dubben, of reparatietraject starten, Of HDMI decoder kopen en probleem omzeilen of terugbrengen dat ding en geld terug vragen. Of terugbrengen en nieuwe model eisen een p6 of p7 met firmware 2000. Waarvan ik nog steeds niet weet of in die nieuwe modellen die banding opgelost is......

[ Voor 30% gewijzigd door wimpie007 op 18-07-2007 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Vandaag is mijn LE32S81B binnengekomen. Nette TV, instellen gaat ook verbazingwekkend. En het beeld is prima.
Alleen twee vragen:

-Is het normaal dat als je het geluid vanuit de PC (waarvandaan ik DVD's afspeel) via hifi en de TV laat gaan de TV net een tikkie later reageert, wat een soort echootje oplevert?

-Ik zie dat er een aantal keuzes in het menu grijs blijven, en daarmee niet te selecteren. Dit zijn bijvoorbeeld: Tint, Detailinstellingen, Geluidskeuze. De helpdesk van Samsung zegt dat dit is omdat de S serie een goedkoper model is. Vind ik een beetje raar verheel, maar ze zullenw el gelijk hebben. Weet iemand of die settings toch te benaderen zijn?

Ik kan zonder problemen het service menu is, maar weet niet wat ik daar zou kunnen veranderen (behalve de zappsnelheid dan.)

ThX! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey samsung mensen:

over die movie plus / film plus bug.

Ik zelf heb een le37r81 en heb ook een soort probleem ermee.

Soms is mijn movie plus grijs ( dat ik hem niet kan selecteren , en soms is hij wel actief. DIT ALLES IN DEZELFDE SOURCE, namelijk analoge tv.)
het leek erop of hij dus willekeurig grijs of selecteerbaar was.

Ik heb samsung gebeld en die zeiden, dat als een tv programma op een bepaalde manier wordt uitgezonden ( juiste frames of nog iets) dat de movie plus dus niet werkt omdat hij niks kan "enhancen" . dus als ene uitzending/ zender een bepaalde waarde heeft, dan werkt movie plus dus niet , ALDUS SAMSUNG.

Nu werkt movie plus standaard niet bij mij op net 5, want die voldoet dus an die eisen. En soms wel, en dan weer niet op de commercielen.

Wie heeft dit ook getest, of wil dit nu ook gaan bekijken?
LET WEL ik kijk alleen analoge tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 18:14:
hey samsung mensen:

over die movie plus / film plus bug.

Ik zelf heb een le37r81 en heb ook een soort probleem ermee.

Soms is mijn movie plus grijs ( dat ik hem niet kan selecteren , en soms is hij wel actief. DIT ALLES IN DEZELFDE SOURCE, namelijk analoge tv.)
het leek erop of hij dus willekeurig grijs of selecteerbaar was.

Ik heb samsung gebeld en die zeiden, dat als een tv programma op een bepaalde manier wordt uitgezonden ( juiste frames of nog iets) dat de movie plus dus niet werkt omdat hij niks kan "enhancen" . dus als ene uitzending/ zender een bepaalde waarde heeft, dan werkt movie plus dus niet , ALDUS SAMSUNG.

Nu werkt movie plus standaard niet bij mij op net 5, want die voldoet dus an die eisen. En soms wel, en dan weer niet op de commercielen.

Wie heeft dit ook getest, of wil dit nu ook gaan bekijken?
LET WEL ik kijk alleen analoge tv.
Movieplus werkt alleen maar bij 4:3 en 16:9 beeldformaten. Bij een breedbeeld uitzending op tv zet je samsung zijn beeld op zoom. De movieplus modus word dan uitgeschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MisterDon schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 18:13:
Vandaag is mijn LE32S81B binnengekomen. Nette TV, instellen gaat ook verbazingwekkend. En het beeld is prima.
Alleen twee vragen:

-Is het normaal dat als je het geluid vanuit de PC (waarvandaan ik DVD's afspeel) via hifi en de TV laat gaan de TV net een tikkie later reageert, wat een soort echootje oplevert?

-Ik zie dat er een aantal keuzes in het menu grijs blijven, en daarmee niet te selecteren. Dit zijn bijvoorbeeld: Tint, Detailinstellingen, Geluidskeuze. De helpdesk van Samsung zegt dat dit is omdat de S serie een goedkoper model is. Vind ik een beetje raar verheel, maar ze zullenw el gelijk hebben. Weet iemand of die settings toch te benaderen zijn?

Ik kan zonder problemen het service menu is, maar weet niet wat ik daar zou kunnen veranderen (behalve de zappsnelheid dan.)

ThX! :)
Die Samsung medewerker kletst maar wat. Als je de beeldinstelling op standaart of film zet (dus niet dynamisch) kun je gebruik maken van de detailinstellingen. Tint kan alleen in film modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste lui, ik schaam me een beetje maar ik zie echt het verschil niet met die movie plus aan of uit, waar moet ik nou op letten?!?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 13:57

pjvandesande

GC.Collect(head);

Sinds een kleine week ben ik de gelukkige eigenaar van een LE40M86BD. Ik moet zeggen, echt een top tv! Het enige wat mij wel irriteerd is het glimmende zwart ten opzichte van licht uit de omgeving. Nu reflecteerd eindelijk me scherm niet zo erg als mijn oude CRT, nu reflecteerd de rand van mijn TV.

Is er iemand die de afstandsbediening code die ik kan gebruiken voor de UPC Mediabox afstandsbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:34
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 21:27:
beste lui, ik schaam me een beetje maar ik zie echt het verschil niet met die movie plus aan of uit, waar moet ik nou op letten?!?!?
Je merkt het vooral bij personen die snel bewegen. DIe krijgen een soort van HALO dome over zich heen. Ziet er een beetje uit als het volgende plaatje: http://xbwproxy.ncode.nl/images/content/43023.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

Ik zie hier een hoop mensen zeggen dat ze de Xbox via VGA aangesloten hebben, is het een groot verschil met composite? Sluit je hem dan op de PC poort aan of gebruiken je dan een VGA -> HDMI converter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pjvandesande schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 23:30:Het enige wat mij wel irriteerd is het glimmende zwart ten opzichte van licht uit de omgeving. Nu reflecteerd eindelijk me scherm niet zo erg als mijn oude CRT, nu reflecteerd de rand van mijn TV.
Je maakt een geintje hopelijk? Dat had je ook in de winkel kunnen zien toch, ik heb juist de tv met glimmende 'plastic' gekocht. Vind het een stuk mooier in mijn kamer staan dan mat zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 10:01:
[...]

Je maakt een geintje hopelijk? Dat had je ook in de winkel kunnen zien toch, ik heb juist de tv met glimmende 'plastic' gekocht. Vind het een stuk mooier in mijn kamer staan dan mat zwart.
Op internet had ik een hoop goede verhalen gelezen over deze tv en in de winkel was het in mijn ogen de tv met het beste beeld. De glimmende rand vond ik in de winkel niet storend, maar in mijn huiskamer staat de tv richting een raam gericht waardoor de glimmende rand redelijk storend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

pjvandesande schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 10:10:
[...]

Op internet had ik een hoop goede verhalen gelezen over deze tv en in de winkel was het in mijn ogen de tv met het beste beeld. De glimmende rand vond ik in de winkel niet storend, maar in mijn huiskamer staat de tv richting een raam gericht waardoor de glimmende rand redelijk storend wordt.
De glimmende rand stof laten verzamelen en je probleem is opgelost.

Geloof me... Die zwarte randen van Samsung tv's zijn heel goed in het aantrekken van stof.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 20:59:
[...]

Die Samsung medewerker kletst maar wat. Als je de beeldinstelling op standaart of film zet (dus niet dynamisch) kun je gebruik maken van de detailinstellingen. Tint kan alleen in film modus.
Ah, that's the trick. Dank je! Ik vond het al een stug verhaal...

En wat de glimmende rand betreft... Ja, het viel mij ook wat op, maar dat hoort bij de looks van de TV he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
MisterDon schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 10:18:
[...]

Ah, that's the trick. Dank je! Ik vond het al een stug verhaal...

En wat de glimmende rand betreft... Ja, het viel mij ook wat op, maar dat hoort bij de looks van de TV he?
Past ook perfect bij de PS3... :P Vooral de M87.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longzeh12
  • Laatst online: 31-03 12:03
vandaag gebeld ivm de banding wat ik had, de monteur kwam vandaag nog langs.
Hij zag ook wat ik zag en inderdaad meneer wilde best ee nieuwe plaat bestellen.

Ik had firmware 1008 erop. Toen ik vroeg of er een nieuwe versie was, vertelde de monteur dat het niet uit was. Ik zei dat er mensen waren met versie 1013 en zelfs 2000. De monteur wist er niet van af. Samsung had geen release gegeven voor de tv.

Met Ghosting moest ik maar leren leven, dat was normaal bij lcd tv's.

Ik moest de monteur eerst overtuigen dat ik geen wifi aan had en geen buren waren. Toen heeft hij toch een plaat besteld voor mij (hopelijk met versie 2000 erop)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ik heb firmware versie 1009 op mijn le37m86

is dat niet wat oud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Hallo mensen, ik heb vanavond een samsung LCD gekocht namelijk de LE40M8, we waren bij de BCC in leeuwarden die had vandaag openings actie deze tv kost er normaal 1949 maar nu ivm opening gekocht voor 1615,- *O* (volgens mij is dat best een redelijke prijs voor deze tv)

thuis direct uit de doos gehaald en aangesloten... ik zit nu echter met 1 probleem:

ongeveer ee jaar geleden hebben wij een LG HDD / DVD speler gekocht (type RH7900H) en deze heeft een HDMI aansluiting... dus we hadden ook direct een HDMI-kabel bij de BCC gekocht en d DVD speler hiermee met de tv verbonden echter als ik de "source" op HDMI zet dan blijft het beeld zwart en na een paar seconden komt de melding "niet ondersteund" op de tv te staan.

ik heb alle 3 de HDMI aansluitingen geprobeerd, geen resultaat instellingen van zowel de TV als DVD-speler (via scart) bekeken niets over HDMI kunnen vinden, handleidingen van beide apparaten wordt ik ook niets wijzer van.

wie kan mij vertellen waar dit aan ligt? en hoe ik het kan oplossen?

btw de HDMI kabel is een "Monsterccable300 ding ksote me friggin 75 euro :X

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedendag

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe LCD-HDTV en mijn voorkeur gaat uit naar de LE-32S81. Die deze link: http://www.rebelio.nl/app...roductId/37764/index.html

Ik kan alleen niet vinden hoeveel HDMI aansluitingen hier op zitten, en of er een component aansluiting op zit. Kan iemand hier mij meehelpen?

Is het verder wel een goede keus, voor dit bedrag??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Er zit 1 hdmi aansluiting op en geen component.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimpie007 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 17:02:
[...]

Ja.
VGA = Analoog. Signaal kan worden verstoord.
DVI-->HDMI = Digitaal. Signaal komt aan of niet.

Op je TFT ziet een DVI kabel er toch ook scherper uit dan met een VGA?
Ok dan, heb een DVI kabel met HDMI converter besteld. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimpie007 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 17:03:
[...]

Tja, had enkele gezien maar dat waren er maar 2 ofzo dus dat zou wel meevallen dacht ik, op kieskeurig alleen maar lof enz. Bah!
Maar ja, ik zit nu dus te dubben, of reparatietraject starten, Of HDMI decoder kopen en probleem omzeilen of terugbrengen dat ding en geld terug vragen. Of terugbrengen en nieuwe model eisen een p6 of p7 met firmware 2000. Waarvan ik nog steeds niet weet of in die nieuwe modellen die banding opgelost is......
Ik heb ook het banding probleem als ik mijn dvd speler op scart aansluit. Ach, verhuist de dvd speler lekker met de oude tv naar de slaapkamer en kijk ik wel dvd's op mijn 360 via component.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raenius
  • Laatst online: 20-08-2021
Net Samsung reparatie weer aan de lijn. Nieuwe printplaat is nog steeds niet binnen, deadline is 3 augustus. Is de printplaat dan niet binnen gaan ze over tot creditering, hetgeen betekent dat ze mijn toestel op komen halen -> dan pas de creditering inschieten -> dan wachten tot het geld er is -> dan pas een nieuwe TV.

WTF? Ik ga wel even BCC bellen dat ze maar zorgen dat ik dan een vervangende TV heb...

[ Voor 11% gewijzigd door Raenius op 20-07-2007 10:15 ]

http://www.catalogged.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 13:57
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 00:57:
Goedendag

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe LCD-HDTV en mijn voorkeur gaat uit naar de LE-32S81. Die deze link: http://www.rebelio.nl/app...roductId/37764/index.html

Ik kan alleen niet vinden hoeveel HDMI aansluitingen hier op zitten, en of er een component aansluiting op zit. Kan iemand hier mij meehelpen?

Is het verder wel een goede keus, voor dit bedrag??
Ik heb de LE-32S81 en er zitten 2 HDMI ingangen en een component aansluiting op.
Voor dat geld is het een goede TV. Het hangt er natuurlijk wel vanaf wat je ermee van plan bent.
Ik kijk af en toe TV(analoog), dvd en heb mijn Wii is erop aangesloten. PC heb ik er ook op aangesloten en daarmee kijk ik af en toe een HD film. Ik heb in ieder geval geen last van clouding of banding zoals bij de veel duurdere full hd m87.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:18
Ik heb sinds gisteren de LE-40M87BD gekocht.
Ik moet zeggen dat ik heel erg blij ben met deze televisie.
Voor zover ik heb kunnen vinden heb ik wel last van banding (een verticale streep van ongeveer een centimeter of 5 breed), maar eigenlijk niet heel erg te zien. Dit is via Scart op de UPC mediabox (of whatever er aangesloten zit). Ik ga er vanuit dat het geen zin heeft om met de televisie terug te gaan naar de winkel aangezien de andere die ik dan mee zou kunnen krijgen hier ook wel last van zal hebben.
Vandaag of morgen in iedergeval maar eens kijken wat de firmware en printplaat code is.
Is dit een verouderde versie, dan ga ik contact opnemen met Samsung om dit te laten upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:52
pjvandesande schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 09:54:
Ik zie hier een hoop mensen zeggen dat ze de Xbox via VGA aangesloten hebben, is het een groot verschil met composite? Sluit je hem dan op de PC poort aan of gebruiken je dan een VGA -> HDMI converter?
xbox360 sluit je aan via component of vga, kijk zelf ff wat je het mooiste beeld vindt.
Composite is inferieur, niet gebruiken (is dus heel iets anders dan component = gescheiden tulpjes 3 kleuren groen blauw rood)
Een vga-hdmi kabel bestaat nog niet, de xbox360 heeft overigens geen hdmi uitgang. De nieuwe Elite xbxo360 weer wèl, maar die komt hier pas in augustus in de winkel.
De xbox360 doet zowiezo 720p en 1080p over zowel vga alsook component. Niet dat dat veel uitmaakt, aangezien het beeld van mijn Panasonic TH50PV70 50 inch hd-ready plasma een veel mooier beeld geeft dan bijvoorbeeld een full hd lcd van Samsung (no offence, maar ik heb ruim 2 uur zitten testen in verschillende winkels met verschillende samsungs LE40M86's.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

mijn Samsung heeft geen last van banding... zowel de UPC meidabox als de Wii hebben geen balk over het scherm (beide RGB scart).

en of die panasonic plasma een "beter" beeld geeft? tsjah dat is ook een kwestie van smaak. bij de BCC waar ik de samsung kocht stond ook een 42" panasonic plasma (volgens mij niet HD ready) maar die was echt vele malen minder mooi.

ik was eignelijk van plan een plasma te kopen, maar ben toch over geswitcht naar LCD, full HD op de echte resolutie, en de extreme hoge contrast waardes van deze Samsung hebben me overgehaald. inkijkhoek is ook nog eens erg goed en fading is minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
[...]

En ik heb ook exact dezelfde firmware als jij hebt met exact dezelfde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Chaoss schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 14:03:
mijn Samsung heeft geen last van banding... zowel de UPC meidabox als de Wii hebben geen balk over het scherm (beide RGB scart).

en of die panasonic plasma een "beter" beeld geeft? tsjah dat is ook een kwestie van smaak. bij de BCC waar ik de samsung kocht stond ook een 42" panasonic plasma (volgens mij niet HD ready) maar die was echt vele malen minder mooi.

ik was eignelijk van plan een plasma te kopen, maar ben toch over geswitcht naar LCD, full HD op de echte resolutie, en de extreme hoge contrast waardes van deze Samsung hebben me overgehaald. inkijkhoek is ook nog eens erg goed en fading is minimaal.
Banding is niet maar een enkele balk over het scherm hoor.
ZIjn meerdere horizontale beeldlijnen die van onder naar boven scrollen zeg maar.

Ik heb het trouwens ook via gewoon de coax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ook geen last van...

of ik zie ze niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 09:41:
[...]

Ik heb ook het banding probleem als ik mijn dvd speler op scart aansluit. Ach, verhuist de dvd speler lekker met de oude tv naar de slaapkamer en kijk ik wel dvd's op mijn 360 via component.
En via coax en decoder via scart heb je er geen last van?

Want anders moet ik een andere decoder gaan kopen die via component kan uitsturen alleen omdat die TV gaar is. En als de TV ooit naar de slaapkamer gaat moet daar ook die decoder weer....

HDMI en VGA aansluitingen voor de desktop en XBOX360 zijn wel heel goed!

En heb geen dooie pixels of clouding. Dus ja ik twijfel toch of ik hem ga terugbrengen en geld terug
of ruilen voor een nieuwer type die deze problemen niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier even een update van mijn situatie, wellicht helpt het andere....

Ik zit nog steeds te wachten op een nieuwe tv (LE37M86). Die ik nu heb heeft 1 dode pixel en golven (banding) op scart 1 en 2. De Its gaat de tv voor mij omruilen voor een hele nieuwe. Deze zou 17 juli binnen zijn... Helaas dus. Er schijnen problemen te zijn met de levering van de 37" volgens de verkoper. De eerste set komt uiterlijk pas 28 juli binnen, hoopte hij. Bij mij ging er toen een belletje rinkelen met de hoop dat de problemen met de levering te maken hebben met het "ombouwen of updaten" van de nieuwe tv's. Maar ja, dat blijft dus allemaal speculeren.
Is er nou echt al iemand die van die banding of interventie (volgens de monteur nog wel) af is na een software update of andere printplaat?
Zag iemand anders ook al hier naar vragen en ik ben ook erg benieuwd.
Ik heb samsung ook nog gemaild maar krijg alleen antwoord dat ik nog even moet wachten op mijn nieuwe tv en dat hun het niet kunnen versnellen. Geen woord over het niet geheel goed functioneren van het scherm.

Ik zal jullie op de hoogte houden!
succes allen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Nou ik dat bij jou zo hoor, vraag ik me af of ik wel last heb van banding.
Is dat een bewegende balk verticaal of blijft hij stil staan?

Wat ik wel heb is bij het schakelen van de DVD speler, dus vooruit spoelen e.d. dat er tijdens het zwaart wat interferentie door het beeld vliegt. Hiermee bedoel ik dus witte streepjes die dan van onder naar boven vliegen heel snel, maar dat houdt op op het moment dat de DVD-speler klaar is. Niet heel erg vervelend in iedergeval.

Op het moment heb ik de 360 via component aangesloten en als ik de instellingen op 1080p zet, zie ik gewoon beeld, maar weet zeker dat het absoluut geen 1080p is. Dus denk dat de tv het wel kan ontvangen, maar het gewoon naar beneden gooit.
Ik zit er dus ook heel hard aan te denken om een VGA kabel hiervoor aan te schaffen. Of een hele nieuwe 360 >_>. We zien wel, misschien is het toch wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak aarde
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-03 13:01
Ik ben mij al een tijdje aan het orienteren voor de aanschaf van een LCD TV. Na een tijdje vergelijken kwam ik al gauw uit op de LCD TV's van Samsung door de goede prijs/kwaliteit verhouding en het strakke design.
Ik heb een budget van rond de 500 euro en heb de LE26R71 op het oog. Die heeft genoeg aansluitingen en is groot genoeg voor mijn kamer.
Nou had ik nog een paar vragen, alvorens definitief de tv te bestellen:

- Is de resolutie hoog genoeg om het scherm comfortabel als pc-scherm te gebruiken?
- Hoe staat dit model bekend qua banding of ghosting?
- Komen er misschien binnenkort prijsverlagingen voor de oudere modellen, om te voorkomen dat ik net voor een prijsverlaging koop.

Hebben jullie verder nog ervaringen met dit model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:56

aex351

I am the one

Topicstarter
DarthDavy schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 10:15:
[...]

De glimmende rand stof laten verzamelen en je probleem is opgelost.

Geloof me... Die zwarte randen van Samsung tv's zijn heel goed in het aantrekken van stof.
Je kan natuurlijk ook je huis beter schoonmaken hè. Op mijn 22" Samsung monitor met glimmende rand merk ik nauwelijks iets van stof.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

gebruik zo'n statisch doekje als wat bij de tv zit en je hebt in ongeveer 10s al het stof verwijderd.

wij zijn redelijk schoon (en overdag is er niemand thuis) en we hebben een houten vloer... maar stof zie je altijd snel op glimmende oppervlakten

[ Voor 42% gewijzigd door Chaoss op 20-07-2007 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Klopt het dat bij de 40M iedere keer de instellingen weer grotendeels gereset worden?
Ik heb iedere keer als ik de tv aan zet dat de lichtsterkte weer op 10 staat en de meeste andere instellingen staan ook weer terug op het oude.

Ik weet wel dat je bij iedere aansluiting weer alles in moet stellen.
Is er een save optie?
Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.