[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 6

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 95.485 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:41
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:30:
Voor de TV kijkers en kijkafstand twijfelaars. Ik heb vandaag de 52M87 ontvangen. TV zal voornamelijk voor TV kijken gebruikt worden en ik hou van groot. Kabelsignaal via digitale samsung decoder (scart) opvallend goed (had wat minder verwacht).
Zit op 3.50 meter en is prima te doen, spiegeling scherm geen probleem. Bij tv uit is zo'n coating wel mooier als zo'n matte zwarte coating.
wat pics bij bewegend beeld, met volop daglicht (staat naast raam) geen flits, instellingen out of the box.
Met name huidtinten was ik benieuwd naar en deze zijn mooi natuurlijk.

pic1
pic 2
pic 3
had anders ff een overzichtfotootje gedaan ofzo, dat we allemaal echt de 'feel' krijgen van hoe groot zo'n 52 inch bakbeest nou eigenlijk is. Deze fotootjes zeggen een stuk minder over de kwaliteit, omdat de kwaliteit van de foto's ook ronduit brak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
r0g3r schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:38:
[...]

had anders ff een overzichtfotootje gedaan ofzo, dat we allemaal echt de 'feel' krijgen van hoe groot zo'n 52 inch bakbeest nou eigenlijk is. Deze fotootjes zeggen een stuk minder over de kwaliteit, omdat de kwaliteit van de foto's ook ronduit brak is.
Ik ben met je eens dat de foto's niet super zijn, maar ik respecteer wel de moeite die hij ervoor gedaan heeft om zijn tv aan ons te delen.

Persoonlijk had ik het leuk gevonden wat hij ervan vond qua,( soort review):
* verversings snelheid
* Blokjes vorming bij snelle beelden
* hoe het beeld is via analoog
* hoe het beeld is via scart
* hoe het beeld is via hdmi
* hoe het beeld is bij gebruik van een spel computer, denk hierbij weer aan verversings snelheid en blokjes vorming.
* Eventuele andere problemen
* of hij tevreden is met de kleuren , te denken aan zwart, maar ook natuurlijke tinten.

Mocht je het nog leuk vinden om een mini review te schrijven dan zou ik dat top vinden.

Groetjes

Aliberto

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aliberto schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:56:
[...]
Persoonlijk had ik het leuk gevonden wat hij ervan vond
Zal hem eerst eens paar dagen bekijken. Ik heb wel veel tv's gezien de laatste maanden. Modellen van rond de 50 inch. Ook plasma stond ik voor open, maar dat kan mij persoonlijk niet bekoren.
Heb deze wel naast die Samsung plasma gezien 50Q91 ? met HD materiaal. Wat je dan ziet is dat de LCD veel scherper is en veel dieper zwart heeft.
Was wel jammer want scheelde behoorlijk in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 12:22:
[...]

Zal hem eerst eens paar dagen bekijken. Ik heb wel veel tv's gezien de laatste maanden. Modellen van rond de 50 inch. Ook plasma stond ik voor open, maar dat kan mij persoonlijk niet bekoren.
Heb deze wel naast die Samsung plasma gezien 50Q91 ? met HD materiaal. Wat je dan ziet is dat de LCD veel scherper is en veel dieper zwart heeft.
Hoe kijk je dan tv, via de kabel toevallig?
Meestal tonen ze de beste beelden bij mediamarkt, maar geen kabel. zelf heb ik schotel maar ben nog steeds een zwevende kiezer voor tv's.
Wat zal het worden, plasma of toch de m86.Vandaar dat ik wel interesse heb in een review. Als je dit zou willen doen graag.

mijn persoonlijke opinie is ook dat de m86 minder verbruikt dan een plasma. Maar heb wel gehoord bij het verzamelen van kleuren naar zwart toe dat dit bij een lcd het meeste energie vraagt, en dat de verbruik daardoor zelfs hoger kan liggen dan plasma

[ Voor 26% gewijzigd door aliberto op 13-06-2007 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 20:47:
[...]

Eehh... voor de goede order dit gaat om dynamische contratratio's, niet de echte contrastratio's.
Dus...?! Er wordt een vraag gesteld wat de verschillen zijn. Wat maakt het uit of het nou een verschil in dynamisch of werkelijk contrast is... een verschil is een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valderrama schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 23:59:
Ik ben op zoek naar een nieuwe LCD tv. Het gaat een Samsung worden en graag een 46inch in full HD.

Nu zie ik op de Samsung website dat er 3 modellen zijn in dit formaat:

- LE46N87BD
- LE46M86BD
- LE46M87BD

Welke van de drie is nou echt beter? Wat zijn de verschillen eigenlijk? Kunnen we zeer binnenkort opvolgers verwachten of is dit een goed moment om zo'n tv aan te schaffen?

Er is al aangegeven dat de M serie het beste zou moeten zijn, klopt dit? Zijn er al mensen met een van deze beestjes in huis en wat zijn de ervaringen?
De N87 heeft een dynamisch contrast van 10.000:1 en geen Super Clear Panel
De M86 en de M87 zijn hetzelfde in specs allebei een dynamisch contrast van 15.000:1 en wel een Super Clear Panel, het verschil zit hem hier inderdaad in het uiterlijk. De M86 is volledig zwart dus de onderste rand is ook zwart (black deco), bij de M87 is dit een zilvere rand (chrome deco)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Ik heb deze week de Samsung le37m86bd gekocht,maar ben er niet helemaal tevreden over.Heb toch last van ghosting en ook vind ik het beeld niet scherp,vooral gisteren bij het voetbal op TIEN,ik kijk via Tvhome.. waar ligt het aan,aan de tv of aan het signaal.Als ik deze ruil voor een le40 ,maakt dat nog wat uit ?
djtcc (had even verkeerd gepost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 21:29
[...]

Ik heb al wel een grote Samsung LCD zien spelen met zo'n leuke full HD demo in een electro-zaak.
Allemaal mooi die demo-filmpjes (vuurwerk tijdens de nacht)

Wat me stoorde was dat het echt wel donker leek, precies het "niets", zo artificieel. Geen gradaties, het was precies alles of niets.
Ik ben van mening dat een plasma meer tussenstapjes kent van zwart naar wit...en dat is zeker van groot belang.

Ik denk nog steeds dat ik voor de 50Q91 zal gaan, voornamelijk kabel/DVD (met upscaler)
Voor de prijs dat ik 'em koop is het mischien nog helemaal niet zo'n slecht ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Samsung.com staat er een nieuwe 'betaalbare' TrueHD scherm met 1:17000 contrastratio. Ik neem aan dat deze binnenkort ook beschikbaar wordt in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:04

Fjeze

AllesPerfect!

Ik heb een vraagje: ik krijg volgende week een Samsung le37S81B, nu vroeg ik me af of hier ook iets van nieuwe Firmware op te zetten is (zelf of door samsung) en wat dat voor een effect heeft.
en weet iemand wat de nieuwste firmware voor deze LCD TV is?
alvast heel erg bedankt, als ik de TV heb zal ik wel een (kleine) review schrijven met een aantal foto's als daar interesse voor is? I ga hem vooral gebruiken i.c.m. mijn Playstation 3 en waarschijnlijk mijn PC.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvanhambelgium schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 07:36:
[...]

Ik heb al wel een grote Samsung LCD zien spelen met zo'n leuke full HD demo in een electro-zaak.
Allemaal mooi die demo-filmpjes (vuurwerk tijdens de nacht)

Wat me stoorde was dat het echt wel donker leek, precies het "niets", zo artificieel. Geen gradaties, het was precies alles of niets.
Ik ben van mening dat een plasma meer tussenstapjes kent van zwart naar wit...en dat is zeker van groot belang.

Ik denk nog steeds dat ik voor de 50Q91 zal gaan, voornamelijk kabel/DVD (met upscaler)
Voor de prijs dat ik 'em koop is het mischien nog helemaal niet zo'n slecht ding.
Ik heb twee keer vrij lang staan kijken naar Rosso concert Marco Borsato (volgens mij is die in HD opgenomen maar op gewone DVD) en Rod Stewart concert one night only (die is al in blu ray alleen nog niet in NL verkrijgbaar dacht ik).
Dus geen demo films. De LCD M87 en plasma Q91 naast elkaar. Voor mij persoonlijk kon de Q niet tippen aan de M, qua prijs kwaliteit is de plasma natuurlijk een goede koop. En je hebt het ook over prijzen (internet) van 1750 en 3200 dus ook budget speelt een rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Primeur

Samsung's 70-inch LED-backlit LCD television now on sale

Samsung's gettin' busy this morning in Korea with the launch of their 70-inch Full HD LCD television. Not only is it the world's largest commercially available LCD, this 1080p pup also brings a 120Hz refresh along with Samsung's local dimming LED backlighting solution for a reported 500,000:1 dynamic contrast ratio... for whatever that measurement's worth. The LN70F91BD is another ACAP packer featuring 3x HDMI 1.3 terminals and a USB 2.0 jack for purposes unknown. Available in S.Korea only at the moment with worldwide sales starting in the second half of the year. Only ₩59,000,000 for the privilege which translates to about $63k or €48k -- chump-change for culturally ambiguous superstars.

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2007/06/samsung-ln70f91bd.jpg

Een 178cm groot LCD scherm met een contrast ratio van 500.000 : 1 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 07:56
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 16:59:
[...]

Syg,

Lukt 1080p op de XBOX ook via VGA bij jouw? Ik heb gehoord dat dit toch het beste beeld geeft, maar dat het niet op alle schermen lukt.
ik heb een LE40M87 en bij mij werkt de 360 gewoon via VGA.... 1920 x 1280
Heb alleen ook last van clouding dus ze komen vandaag mijn lcd ophalen.
Ik hoop dat ze me geen oud paneel erin gaan stoppen...dat zou echt balen zijn...
Neem aan dat als de 360 via VGA 1920x1280 weergeeft ik een nieuw paneel heb of kan ik het zo niet testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Starks223 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:58:
[...]

ik heb een LE40M87 en bij mij werkt de 360 gewoon via VGA.... 1920 x 1280
Heb alleen ook last van clouding dus ze komen vandaag mijn lcd ophalen.
Ik hoop dat ze me geen oud paneel erin gaan stoppen...dat zou echt balen zijn...
Neem aan dat als de 360 via VGA 1920x1280 weergeeft ik een nieuw paneel heb of kan ik het zo niet testen?
Nope, dat VGA probleem ligt hem aan de firmware en niet aan het paneel.
Daar kan je ook niet achter komen, tenzij je hem openschroeft.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
dus het paneel maakt helemaal niets uit, als ze er maar de laatste nieuwe firmware opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
Samsung monteur is geweest.
Hij vertelde dat de firmware software los staat van het paneel.
Dus de firmware software wordt op het mainboard geinstalleerd.

Clouding is overdag niet te zien dus ben de tv 2 weken kwijt.
Ben benieuwd want over clouding doen ze moeilijk, marges (vlekken aan de zijkant van het toestel zitten binnen de marge), moeten eigenlijk op foto te zien zijn etc.

Hij vertelde ook dat de LE40F71B bezitters nu gratis de laatste nieuwe firmware geinstalleerd krijgen (weet niet of dit al bekend is hier) en er dus niet meer voor moeten te betalen.

Paar weken geleden was ie bij Philips geweest, die hadden een probleem met een nieuwe Samsung Full HD scherm....
Gebeurd vaker volgens hem, philips die willen zien wat er in de kast van concurenten zit... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gister de Samsung LE26R81B in mijn bezit. Bevalt me wel goed, xbox 360 eraan: zeer goed beeld.

Heb wel analoog beeldsignaal, ligt het er daarom aan dat ie sommige zenders niet goed weergeeft? Fine-tuning helpt niet echt.

En nog een vraagje: Heb ergens ooit in dit topic gelezen dat je de tijd tussen het zappen kan verkleinen in een geheim menu'tje ofzo? Alles doorgezocht maar niet kunnen vinden. Zou wel fijn zijn als iemand dat wist want dat is nog het enige waar ik me aan irriteer.

/edit: heb het al gevonden, in de openingspost O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2007 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jig
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-08 16:18

Jig

Ik wil een LCD TV kopen, en men wees mij op Samsung omdat deze een speciale console stand heeft. Ik wil namelijk mijn Xbox360 erop aansluiten. Klopt dit? (mijn andere keus zou anders Philips zijn, wat m'n pa heeft)

Zoja, welk model is dan het meest geschikt als ik 32" wil zonder ingebouwde tuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 10:04:
Op Samsung.com staat er een nieuwe 'betaalbare' TrueHD scherm met 1:17000 contrastratio. Ik neem aan dat deze binnenkort ook beschikbaar wordt in Europa.
ik heb even gegoogled en zie:

http://www.i4u.com/article9491.html

http://chinese.engadgethd...-000-1-contrast-and-acap/

[ Voor 12% gewijzigd door aliberto op 14-06-2007 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Starks223 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 15:31:
Samsung monteur is geweest.
........
Hij vertelde ook dat de LE40F71B bezitters nu gratis de laatste nieuwe firmware geinstalleerd krijgen (weet niet of dit al bekend is hier) en er dus niet meer voor moeten te betalen.
........
Wat is de laatste firmware van de F71? Weet jij dat toevallig? Heb de monteur voor mijn tv nog niet laten komen ondanks de overscan op HDMI. Maar als alle problemen zijn opgelost in de nieuwe firmware en als deze er ook nog eens gratis op wordt gezet, dan ga ik morgen gelijk bellen voor een afspraak!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
XeNoBiTe schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 18:12:
[...]

Wat is de laatste firmware van de F71? Weet jij dat toevallig? Heb de monteur voor mijn tv nog niet laten komen ondanks de overscan op HDMI. Maar als alle problemen zijn opgelost in de nieuwe firmware en als deze er ook nog eens gratis op wordt gezet, dan ga ik morgen gelijk bellen voor een afspraak!!
volgens mij de 1010svc (Just Scan en kleurenprobleem).

maar vraag het eerst even als je samsung belt morgen niet dat die monteur bij mij onzin heeft open verkopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Ik zit sterk te denken om een Samsung LE26R81 aan te schaffen, maar nu las ik op kieskeurig.nl dat de Toshiba 32C3000 ook een populaire LCD tv is voor een lage prijs. Ik weet niet hoeveel waarde ik kan hechten aan de reviews aldaar. Maar dit zette mij wel aan het twijfelen.

Ik heb ongeveer 800 euro voor de TV (incl. muursteun) over en moet maximaal rond de 80 cm zijn. Welke zouden jullie mij adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow dat zijn ze inderdaad! :D Dus ik neem aan dat de succesvolle M8x series nu al een opvolger heeft? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 21:31:
[...]

Wow dat zijn ze inderdaad! :D Dus ik neem aan dat de succesvolle M8x series nu al een opvolger heeft? _/-\o_
In Korea ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
[...]

Ik hang naar de Samsung LE40M86, maar nu komt panasonic ineens met een full hd plasma en die moet kosten €2100-€2400. Dat wordt toch wel een moeilijke keus hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-08 16:27

DapperKonijntje

Draw monkey

Hallo mensen,

Ik heb een vraag, ik zie momenteel door de bomen het bos niet meer.
Van de week heb ik een Samsung LE32R82 gekocht, na een beetje forum pluizen ben ik er achter gekomen dat er 3 verschillende panels in de Samsungs zitten.
Tot mijn teleurstelling bleek dat mijn TV een CMO panel heeft, welk dus het minst goed blijkt te zijn.

Maar nu lees ik hier en daar ook dat de R8 serie een nieuw CMO paneel gebruikt dat on par is met de andere panels.

Dus mijn vragen zijn eigenlijk

Wat is nou waar?
Is het verschil tussen de panels duidelijk merkbaar voor een casual film kijker en gamer?
Is het iets dat ik bij de winkel of Samsung kan aankaarten en een vervanging kan eisen?

Ik hoop dat iemand mij nu eens duidelijk kan maken wat wat is, want ik wordt helemaal para van al de verschillende meningen.

Even voor de duidelijkheid, ik vind het beeld zelf echt subliem en had me er echt niet druk om gemaakt als ik er nooit achter was gekomen.
Maargoed voor het geld dat ik er voor heb neergetelt knaag het toch een beetje.

Alvast bedankt.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Hallo ik heb net een LE52M86 binnen maar het enige wat die doet is tik tik tik tik om de seconde.
Verder gebeurt er niets het springt dus niet aan, dit is toch niet normaal of doe ik iets fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
pimpimmers schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 10:51:
Hallo ik heb net een LE52M86 binnen maar het enige wat die doet is tik tik tik tik om de seconde.
Verder gebeurt er niets het springt dus niet aan, dit is toch niet normaal of doe ik iets fout.
neem bij twijfel even contact op met samsung of de dealer waar je hem gekocht heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Alleen met stroom kabel tikt die ook steeds :( dus hij is defect heb net ff de winkel gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZZeHH
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2024
Hey ik ben al een tijd aan het rondneuzen voor een goede lcd. Denk dat het de LE46M86 gaat worden. Ik heb alleen vraag of de beugel waaraan je hem kan ophangen er standaard bij wordt geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesflex
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-08 14:33
zeg... ik heb zin om morgen een samsung le40m86b aan te schaffen... wie weet waar je 'm een beetje concurrerent tegen de online prijzen kan kopen? Voordeel van online is wel dat je 'm lekker goedkoop kan krijgen, maar het kost wel een paar dagen...

Wil 'm eigenlijk morgen halen en gebruiken :9~

Tips? (zonder reclame te maken en tegen de GOT regels in te gaan natuurlijk...) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DapperKonijntje schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 10:39:
Hallo mensen,

Ik heb een vraag, ik zie momenteel door de bomen het bos niet meer.
Van de week heb ik een Samsung LE32R82 gekocht, na een beetje forum pluizen ben ik er achter gekomen dat er 3 verschillende panels in de Samsungs zitten.
Tot mijn teleurstelling bleek dat mijn TV een CMO panel heeft, welk dus het minst goed blijkt te zijn.

Maar nu lees ik hier en daar ook dat de R8 serie een nieuw CMO paneel gebruikt dat on par is met de andere panels.

Dus mijn vragen zijn eigenlijk

Wat is nou waar?
Is het verschil tussen de panels duidelijk merkbaar voor een casual film kijker en gamer?
Is het iets dat ik bij de winkel of Samsung kan aankaarten en een vervanging kan eisen?

Ik hoop dat iemand mij nu eens duidelijk kan maken wat wat is, want ik wordt helemaal para van al de verschillende meningen.

Even voor de duidelijkheid, ik vind het beeld zelf echt subliem en had me er echt niet druk om gemaakt als ik er nooit achter was gekomen.
Maargoed voor het geld dat ik er voor heb neergetelt knaag het toch een beetje.

Alvast bedankt.
hallo konijntje,
omdat ik ook voor dit bang was, heb ik dit echt goed uitgezocht.
en je hoeft je echt geen zorgen te maken, : voor de nieuwe r8 serie die jij (en ik ) hebben maakt het niet uit of je die cmo of dat a of dat s scherm hebt, ik heb ook in winkels zitten checken, je ziet echt geen verschil sinds cmo die nieuwe gebruikt.
ik hoop dat dit je gerust stelt, en dat je hierover niet meer piekert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Volgens mij wordt de R8 serie uitsluitend met CMO geleverd.

bij de R7 was het een loterij, bij de R8 geen probleem dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
allesflex schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 20:01:
zeg... ik heb zin om morgen een samsung le40m86b aan te schaffen... wie weet waar je 'm een beetje concurrerent tegen de online prijzen kan kopen? Voordeel van online is wel dat je 'm lekker goedkoop kan krijgen, maar het kost wel een paar dagen...

Wil 'm eigenlijk morgen halen en gebruiken :9~

Tips? (zonder reclame te maken en tegen de GOT regels in te gaan natuurlijk...) 8)
misschien weet je het al, en anders veel succes met de link:

http://www.kieskeurig.nl/...062EBC12572A500471313.htm

of anders:

pricewatch: Samsung LE40M86BD (40")

[ Voor 6% gewijzigd door aliberto op 15-06-2007 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesflex
Goh... nee... echt waar??! :O
Wellicht ooit wel 's gekeken of daar ook 'echte' winkels tussen staan? 8)7
Maaruh, bedankt voor je inbreng..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gister een Samsung LE32M86 ik vind het beeld erg mooi, maar ik heb bij snelle beweging dat het beeld erg schokt en het lijkt alsof alles op het beeld geplakt is.

Is dit een bekend verschijnsel voor deze televisie? Of zou ik er een monteur voor langs moeten laten komen?

Ik kijk via een normaal kabel signaal met een standaard 100HZ coax kabel. Het verschilt volgens mij ook heel erg per uitzending wat schokt en wat niet.

Alvast bedankt voor jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 10:31

Copyman

Dode muis

*Schop*
Copyman schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 23:33:
Onze vorige (non-LCD) televisies hadden dit wel (Philips/Sony). Stel, je zette de dvd-speler of satelliet receiver aan, dan schakelde de TV automagisch over naar dat kanaal. Bij deze LCD-TV kan ik dat echter niet vinden.

Zowel bij het inschakelen van de satelliet receiver als de KiSS media player gebeurt er niets (standaard TV-ontvangst blijft gewoon doorlopen).
Copyman schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 08:54:
Het volgende is bij ons aangesloten:

Ext1: Satelliet Receiver
CompositeComponent: XBOX 360
• HDMI1: KiSS DP-1600
• HDMI2: Samsung DCB-H360R

En nog een toslink lijntje van TV naar de audio receiver, maar die doet er in dit geval niet toe. Als de TV aan staat en ik zet 1 van deze twee apparaten aan, gebeurt er helemaal niets. Ik moet de source dus handmatig op Ext1 of HDMI1 zetten, wat toch wel behoorlijk irritant is. Hopen dat iemand anders de oplossing weet. :)
Laat ik het nog maar even een keer naar boven halen. Nu een aantal dagen verder heb ik nog steeds niet uit kunnen vinden hoe de tv automatisch naar de goede source overschakelt als je een extern apparaat aanzet. Hebben meer mensen dit probleem, of weet iemand hoe dit is op te lossen?

Mini-update:
Ook bij het inschakelen van de Xbox 360 schakelt de TV niet automatisch over naar Component.

@Frank84: ik heb drie verschillende SCART kabels geprobeerd, zonder resultaat. Inmiddels is de satelliet receiver vervangen door een digitale kabelontvanger. Deze gaat via HDMI, dus SCART wordt nu niet meer gebruikt.

@Ferry34: Component idd. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Copyman op 17-06-2007 19:31 ]

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vaak ligt dit aan de scartkabel, als ik me niet vergis heb je scartkabels met minder pinnetjes volgens mij heb je pinnetje nummer 8 nodig om automatisch te herkennen. probeer als je gebruik maakt van een scart eens een andere. hdmi weet ik niet hoe dat werkt vraag me ook af of dit mogelijk is op de samsungs
Copyman schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 12:44:
*Schop*

[...]

[...]

Laat ik het nog maar even een keer naar boven halen. Nu een aantal dagen verder heb ik nog steeds niet uit kunnen vinden hoe de tv automatisch naar de goede source overschakelt als je een extern apparaat aanzet. Hebben meer mensen dit probleem, of weet iemand hoe dit is op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-08 16:27

DapperKonijntje

Draw monkey

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 22:28:
[...]

hallo konijntje,
omdat ik ook voor dit bang was, heb ik dit echt goed uitgezocht.
en je hoeft je echt geen zorgen te maken, : voor de nieuwe r8 serie die jij (en ik ) hebben maakt het niet uit of je die cmo of dat a of dat s scherm hebt, ik heb ook in winkels zitten checken, je ziet echt geen verschil sinds cmo die nieuwe gebruikt.
ik hoop dat dit je gerust stelt, en dat je hierover niet meer piekert.
Hey bedankt voor de info, kan ik toch weer wat geruster tv kijken :)

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aangeboden
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-07 20:23
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 13:54:
vaak ligt dit aan de scartkabel, als ik me niet vergis heb je scartkabels met minder pinnetjes volgens mij heb je pinnetje nummer 8 nodig om automatisch te herkennen. probeer als je gebruik maakt van een scart eens een andere. hdmi weet ik niet hoe dat werkt vraag me ook af of dit mogelijk is op de samsungs
Heb vandaag een 2 meter HDMI kabel (merk Silver Crest) gekocht bij de Aldi voor 7,99 euro. Lees op de achterkant van de verpakking dat die maximaal 1080i wordt ondersteunt.

Wat is het verschil tussen zo'n kabel en een duurdere HDMI kabel van 60 euro? 1080P ?
Scheelt het met een extra draadje of pinnetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Ik heb een vraagje,
Ik wil een LCD tv kopen voor mij Ps3 voornamelijk.
Ik heb er niet echt verstand van maar zou graag 1080p willen hebben vanwege mijn ps3
Ik kijk regelmatig films en het zou leuk zijn als ik mijn pc er op kan aansluiten
het maakt me eigenlijk niet uit of het 40 inch of 37 inch is.
Heb zelf al lopen zoeken en de Samsung LE37M86BD leek me wel iets

Prijs: liefst niet duurder dan 1650 euro

Alvast heel erg bedankt
Rheynoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 00:12:
Hallo mensen,

Ik heb een vraagje,
Ik wil een LCD tv kopen voor mij Ps3 voornamelijk.
Ik heb er niet echt verstand van maar zou graag 1080p willen hebben vanwege mijn ps3
Ik kijk regelmatig films en het zou leuk zijn als ik mijn pc er op kan aansluiten
het maakt me eigenlijk niet uit of het 40 inch of 37 inch is.
Heb zelf al lopen zoeken en de Samsung LE37M86BD leek me wel iets

Prijs: liefst niet duurder dan 1650 euro

Alvast heel erg bedankt
Rheynoud
persoonlijk zou ik je een le40m86 aanbevelen ivm hdmi 1.3 en betere contrast waarde, deze is al voor 1600 euro en een beetje te krijgen te krijgen, kijk via pricewatch of kieskeurig.nl voor de actuele prijzen. Voor samsung maakt het niet uit of je product wel of niet nederlands is, zolang het maar een europees model is. Hij wordt gewoon in nederland gerepareerd.(wanneer ie defect is) Kijk wel altijd bij aanschaf bij een winkel naar de voorwaardes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okeej bedankt :)
kan ik hier ook mijn pc op aansluiten?
zou wel leuk zijn
bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lacroix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-09 07:39
Vorig jaar heb ik een LE32R72 gekocht en ben daar tevreden over.. nu keek ik nog eens naar de prijzen van de True HD toestellen omdat ik uiteindelijk er toch zo 1 wil (blueray/hdvd en hd tv uitzendingen) en ik was positief verrast.

Mijn oog viel op de LE40M87BD of LE46M87BD .. is dit 1 van de top modellen van Samsung op dit moment?

Was ook verbaasd (en opgelucht) dat sommige toestellen 3 HDMI aansluitingen hebben. Zijn deze alle 3 identiek? (buiten dat 1 aan de zijkant is?).

Is een schermgrootte van 46" enigszins mogelijk op een kijkafstand van 3 meter?
40" lijkt me nog wel te doen, maar 46" gaat wel een héél stuk groter zijn dan mijn huidige 32" :-)

Hoe zit het met de toekomst? Staan er betere dingen in het vooruitzicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:01
Lacroix schreef op zondag 17 juni 2007 @ 12:48:
Is een schermgrootte van 46" enigszins mogelijk op een kijkafstand van 3 meter?
40" lijkt me nog wel te doen, maar 46" gaat wel een héél stuk groter zijn dan mijn huidige 32" :-)
Voor HD materiaal is het zeker goed te doen. Vraag is echter hoe het zal zijn met gewone DVDs (om nog niet van gewone kabeltv te spreken - wat mij zelf overigens niet interesseert). Best dus eens in een winkel een kijkje nemen met zelf meegebrachte DVDs, en misschien zelfs met eigen DVD speler als je een upscaling speler hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
Lacroix schreef op zondag 17 juni 2007 @ 12:48:
Was ook verbaasd (en opgelucht) dat sommige toestellen 3 HDMI aansluitingen hebben. Zijn deze alle 3 identiek? (buiten dat 1 aan de zijkant is?).
Een van de drie poorten heeft een audio ingang. Die is dus geschikt voor dvi -> hdmi met losse audio ingang.

Verder zijn ze voor zover ik weet hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
[quote]Copyman schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 12:44:
*Schop*

[...]

[...]

Mini-update:
Ook bij het inschakelen van de Xbox 360 schakelt de TV niet automatisch over naar Composite.

Je maakt hopelijk een vergissing en bedoel je dat je je xbox360 op component en niet op composite hebt aangesloten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 11:43:
Okeej bedankt :)
kan ik hier ook mijn pc op aansluiten?
zou wel leuk zijn
bedankt
wanneer je naar de website van samsung en kijkt naar de specificaties:
http://www.samsung.com/nl...d.asp?page=Specifications

dan zie je dat onder het kopje : AANSLUITINGEN ACHTERKANT een dsub staat aangegeven, dit is je VGA. Ofterwel je pc aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zelf nu iets he: ik merkte by het gamen op mn ps2 dat ik wat tearing had ( dat het beeld dus niet in ene naar bijv links of rechts gaat, maar dat de bovenkant, iets trager is. Viel me nu pas op na anderhalve maand. Licht dit nou aan de tv, of licht dat aan mn ps2, of liht dat aan die games? ( fifa 07, en the godfather.). ben nu een beetje paniekerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier nog meer mensen die hun DVD's via de pc op hun Samsung afspelen ? Ik in ieder geval wel, ik download erg veel en kijk ze dan zonder te branden direct vanaf schijf (hoef een film maar 1 keer te zien). Nu heb ik mijn kijkgenot nog wat vergroot door aan zgn software-upscaling te doen.

Met behulp van ffdshow ([google=ffdshow upscaling]) wordt mijn DVD (an alle andere) output eerst naar 1360x768 geupscaled voordat het getoond wordt. Het resultaat mag er zijn!
Volgens verschillende reviews op het web verslaat deze manier van upscaling alle DVD spelers die deze feature hardwarematig hebben. Tip om te proberen dus !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raenius
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-08-2021
Ik ben sinds gisteren de eigenaar van een LE37M87B (1399,-) en tot nu toe erg tevreden. :)

Ik kijk nu nog op analoge tv maar wil gaan overstappen naar digitale tv. (is dit werkelijk een zichtbaar verschil?)

Ik heb nog twee puntjes waar ik mee zit, bij het afspelen van DVD via de scart kabel merk ik toch dat het beeld niet helemaal scherp is met bepaalde momenten. De scartkabel die ik gebruik is niet verguld, type 3 euro bij de kabelboer. Volgens de mensen die er verstand van (zouden moeten) hebben kan je beter een vergulde kabel gebruiken (merk bv oehlbach) met vergulde pinnen daar deze het signaal beter zouden doorgeven. Hebben de mensen hier ook ervaring mee?

Een ander puntje is dat ik de TV niet uit krijg. Wel op standby maar niet helemaal uit, kweet het is een noob vraag maar als iemand het weet....hoor ik het graag!

http://www.catalogged.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 21:14:
Zijn er hier nog meer mensen die hun DVD's via de pc op hun Samsung afspelen ? Ik in ieder geval wel, ik download erg veel en kijk ze dan zonder te branden direct vanaf schijf (hoef een film maar 1 keer te zien). Nu heb ik mijn kijkgenot nog wat vergroot door aan zgn software-upscaling te doen.

Met behulp van ffdshow ([google=ffdshow upscaling]) wordt mijn DVD (an alle andere) output eerst naar 1360x768 geupscaled voordat het getoond wordt. Het resultaat mag er zijn!
Volgens verschillende reviews op het web verslaat deze manier van upscaling alle DVD spelers die deze feature hardwarematig hebben. Tip om te proberen dus !! :)
Hmmz, zo kijk ik dus ook DVD's, downloaded MPEG/WMV-bestanden en meer via bv. Windows Media Center. Ga maar eens met dat programma'tje aan de gang. Maar zou je dat kunnen uitleggen misschien. Ik gebruik zelf nu Nero Showtime om te kijken, kan ik ffdshow daarmee ook gebruiken, want dat is puur een plugin? Graag wat meer uitleg ;)

Wat misschien ook leuk is om mee te geven: Digitenne van KPN heeft nu een USB-reciever waarmee je ook via de laptop TV kunt ontvangen en kijken én kunt opnemen. Hang je laptop aan de TV, neem iets op en kijk het. Dat is dus digitaal en beter dan een videorecorder, wat dat geeft gewoon verschrikkelijk beeld op m'n LE32R82!

http://www.kpn.com/kpn/sh...d=415697/typeofpage=77285

[ Voor 6% gewijzigd door THE_BASE op 17-06-2007 22:34 . Reden: Uitleg? ]

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THE_BASE schreef op zondag 17 juni 2007 @ 22:31:
Hmmz, zo kijk ik dus ook DVD's, downloaded MPEG/WMV-bestanden en meer via bv. Windows Media Center. Ga maar eens met dat programma'tje aan de gang. Maar zou je dat kunnen uitleggen misschien. Ik gebruik zelf nu Nero Showtime om te kijken, kan ik ffdshow daarmee ook gebruiken, want dat is puur een plugin? Graag wat meer uitleg ;)
Ja ik zou een dezer dagen wel even een uitgebreidere uitleg kunnen geven als ik de tijd kan vinden. Echter met de google-link zou je een eind kunnen komen, zo ben ik zelf ook begonnen. Het is uiteindelijk niet veel werk. Ik gebruik overigens gewoon Media Player Classic, zweer ik al jaaaren bij. Lekker simpel en speelt alles, incl. quicktime dingen enzo. :)

Even gezocht : hier staat de hele boel al uitgekauwd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* update *
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 16:47:
Ik ben sinds twee weken in het bezit van dit de samsung le40m86. Alhoewel ik over het algemeen tevreden ben heb ik een beetje last van clouding (krijg het niet weg met de instellingen). Veel irritanter zijn echter de horizontale strepen die verticaal door het beeld bewegen (ik lees net dat dit banding heet). Je ziet het niet altijd even goed, maar ik ga er op zitten letten en dan is het hek van de dam ;-(

Ik tast een beetje in het duister waar dit aan ligt (ik heb het internet ongeveer uitgelezen hierover ;-) ). Ik heb het alleen met digitale (kabel) tv over scart. Uiteraard meerdere kabels en beide aansluitingen gebruikt, zonder suc6. Ook mijn DTV box (humax pvr) aangesloten op mijn 20 jaar oude sony tv, en daar zag ik het probleem niet. Aan het signaal ligt het volgens mij zeker niet, want wanneer ik het (beeldvullende) menu bekijk van mijn PVR is het banding effect erg duidelijk te zien.

Ik zou dus zeggen, ligt aan de tv. Wanneer ik echter mijn dvd speler aansluit over de scart zie ik het probleem niet. Kan het zijn dan de tv dit probleem alleen heeft met digitale tv?

Samsung gebeld en die sturen direct een monteur (had het probleem nog nauwelijks uitgelegd),

Wellicht dat iemand hier nog iets zinnigs over kan roepen of iemand die dit probleem gehad heeft en verholpen? All help is appreciated.

Thanx!

ps: On a more positive note: Xbox over component zier er briljant uit (1080p)! Ik vind het het beeld over het algemeen errug goed. Ik was enigszins huiverig voor het weerspiegelen van het scherm, maar ik heb er echt helemaal geen last van. Laat dit je niet weerhouden zou ik zeggen. Super!
Ik zal de vorderingen maar even posten voor de geinteresseerde lezer ;- ) Nog even goed gekeken naar dvd via scart en hier zie ik toch ook strepen, alleen veel minder dan bij digitale tv. Monteur is langsgeweest en hij zij eigenlijk dat hij dit probleem helemaal niet kende. Ik wordt teruggebeld voor een vervolgafspraak. Met betrekking tot clouding: Basically zeggen ze dat dit voor kan komen en dat ze daar niets aan doen ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesflex
Zo, ik heb me LE40M86B besteld... nu maar afwachten, maar vroeg me wel even af of gewoon via scart op UPC digital aansluiten de beste optie is?
En mocht ik later een AV receiver hebben gekocht, om het dan beter is om het signaal dan via die doos te laten lopen :?

Eigenlijk zelfde vraag voor me 360 en de evt. later PS3... Ik heb destijds bij de 360 ook de VGA en de advanced scart gekocht. Welke kan ik het beste gebruiken om aan te sluiten? Ik neem aan de advanced scart :? aangezien ik m'n PC er ook nog op wil koppelen met VGA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
allesflex schreef op maandag 18 juni 2007 @ 11:18:
Zo, ik heb me LE40M86B besteld... nu maar afwachten, maar vroeg me wel even af of gewoon via scart op UPC digital aansluiten de beste optie is?
En mocht ik later een AV receiver hebben gekocht, om het dan beter is om het signaal dan via die doos te laten lopen :?

Eigenlijk zelfde vraag voor me 360 en de evt. later PS3... Ik heb destijds bij de 360 ook de VGA en de advanced scart gekocht. Welke kan ik het beste gebruiken om aan te sluiten? Ik neem aan de advanced scart :? aangezien ik m'n PC er ook nog op wil koppelen met VGA.
De advanced scart gebruik je zeker niet op deze tv want dan heb kan je geen hd weergeven! Pak gewoon net als ik de componenten voor je xbox360 en de vga stop je in de tv. Kan je je PS3 later via HDMI inpluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
[b][message=28244837,noline] Met betrekking tot clouding: Basically zeggen ze dat dit voor kan komen en dat ze daar niets aan doen ;-(
Laat je niet te snel afschepen.
Mijn LE40M87 hebben ze vorige week opgehaald ivm clouding (en het afbreken van de plastic schroefdraad in de achterkap) .
Ze zeggen wel dat er een marge is, dus vlekken aan de zijkant van het beeld mag (als ze niet te groot zijn natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
Raenius schreef op zondag 17 juni 2007 @ 22:19:

Een ander puntje is dat ik de TV niet uit krijg. Wel op standby maar niet helemaal uit, kweet het is een noob vraag maar als iemand het weet....hoor ik het graag!
Je kan deze tv niet helemaal uitzetten.
Als het rode lampje brand staat ie gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raenius
Daar was ik al bang voor...is dit niet vreemd? Standbye wordt altijd afgeraden wanneer je niet thuis bent in verband met brand...

Iemand ook iets over puntje 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:01
Raenius schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:24:
Daar was ik al bang voor...is dit niet vreemd? Standbye wordt altijd afgeraden wanneer je niet thuis bent in verband met brand...
Dat is vooral voor CRT, waarbinnen hoge voltages actief zijn. Een LCD panel is gewoon laagspannige electronica zoals je wellicht tientallen apparaat in huis hebt staan die nooit volledig uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raenius schreef op zondag 17 juni 2007 @ 22:19:
Ik ben sinds gisteren de eigenaar van een LE37M87B (1399,-) en tot nu toe erg tevreden. :)
Zoooo... dat is een betere prijs dan ik. Heb zelf vandaag ietsje (..) meer moeten betalen, maar dan ook alleen bij gewone winkels gekeken in de buurt. Dus de vraag is ... waar ?!?

Nou alleen wachten op aflevering volgende week zaterdag ... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raenius
Ik moet zeggen dat ik die ook op mijn LE37M87 zie, ik heb op dit moment nog analoge televisie, ik zie dit ook wel op DVD via een goedkope scartkabel. Ik hoop dit laatste op te lossen door een degelijke kabel hiertussen te leggen.

Zijn hier trouwens ook mensen die hun PS2 hierop hebben aangesloten? In de winkel gaven ze aan dat ik het beste op component kon koppelen om het maximale resultaat te halen....?

[Bij de BCC gekocht]

[ Voor 2% gewijzigd door Raenius op 18-06-2007 14:18 . Reden: Vraag beantwoord van user boven deze post. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 17:11

Alaksandus

Vae puto deus fio

Ik ben van plan om een 32" R of M model te kopen. Echter zit ik met een vraag betreft het aansluiten van een PC.

Via mijn PC kan ik de TV aansturen via VGA en componenet (720p). Waar ik niet achterkom is welke het beste beeldkwaliteit levert. Kan iemand hier iets over zeggen? Ik hoor namelijk verschillende meningen hierover. De een zegt dat component beter is omdat het HD is. De ander zegt dat met VGA, want elk signaal wordt apart aangestuurd over een kabeltje (R,G,B, Horizontaal, Verticaal)

Mijn vraag is dus welke de beste kwaliteit levert: VGA of Component (via een GeForce 7600 AGP)

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coronaextra schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:33:
Mijn vraag is dus welke de beste kwaliteit levert: VGA of Component (via een GeForce 7600 AGP)
Ik gebruik beide : VGA voor desktop gebruik (nadruk op scherpte) en component voor films (nadruk op kleurgebruik) vanaf pc (GF7600GS) en dat vind ik optimaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raenius schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:16:
[...]

Ik moet zeggen dat ik die ook op mijn LE37M87 zie, ik heb op dit moment nog analoge televisie, ik zie dit ook wel op DVD via een goedkope scartkabel. Ik hoop dit laatste op te lossen door een degelijke kabel hiertussen te leggen.

Zijn hier trouwens ook mensen die hun PS2 hierop hebben aangesloten? In de winkel gaven ze aan dat ik het beste op component kon koppelen om het maximale resultaat te halen....?

[Bij de BCC gekocht]
Aansluiten op een andere tv (CRT weliswaar) met dezelfde scart kabels en ik zie geen enkel probleem. Wanneer ik de kabel direct in mijn tv stop trouwens ook niet, het heeft bij mij echt met de scart te maken. Als ik dit met een betere scart kabel kan oplossen dan doe ik dat graag, maar ik heb geen zin om om tientallen euro's te investeren in een monster kabel om er achter te komen dat de scart aansluiting inderdaad gewoon crummy is. Dit even afgezien van het feit dat ik het een beetje onzin zou vinden als de tv alleen met een dure scart acceptabel beeld levert.

Heeft iemand dit opgelost met een goede scartkabel en welke is aan te raden? Ik vervang nl liever een kabel dan een reparatietraject in te gaan. Ik begrijp overigens niet dat die samsungmonteur geen betere kabel bij zich had om dit te testen. Ik had duidelijk aangegeven dat ik een probleem had met mijn scart aansluiting .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Starks223 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 12:27:
[...]

Laat je niet te snel afschepen.
Mijn LE40M87 hebben ze vorige week opgehaald ivm clouding (en het afbreken van de plastic schroefdraad in de achterkap) .
Ze zeggen wel dat er een marge is, dus vlekken aan de zijkant van het beeld mag (als ze niet te groot zijn natuurlijk).
Het zit bij mij idd voornamelijk aan de zijkant (met name hoeken), maar ik moet zeggen dat ik me er niet echt aan stoor. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 16:01
Kan iemand mij zeggen wat het exacte kijkoppervlak is van een 32 inch breedbeeld tv?Ik weet dat de breedte 71 cm is maar ik ken niet de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raenius
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:55:
[...]

Heeft iemand dit opgelost met een goede scartkabel en welke is aan te raden? Ik vervang nl liever een kabel dan een reparatietraject in te gaan. Ik begrijp overigens niet dat die samsungmonteur geen betere kabel bij zich had om dit te testen. Ik had duidelijk aangegeven dat ik een probleem had met mijn scart aansluiting .......
Met een beetje geluk kan ik morgen testen met een kabel van iemand anders. Dat is een verzwaarde van een aantal tientallen euro's. Dus even kijken of dat werkt.

Overigens zit bij mij de analoge kabel vanuit het contactpunt in mijn videorecorder en dan door naar mijn Samsung LCD TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Raenius schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:04:
[...]

Met een beetje geluk kan ik morgen testen met een kabel van iemand anders. Dat is een verzwaarde van een aantal tientallen euro's. Dus even kijken of dat werkt.

Overigens zit bij mij de analoge kabel vanuit het contactpunt in mijn videorecorder en dan door naar mijn Samsung LCD TV.
Ik hoop voor je dat dit het magische antwoord is, reden, ik heb namelijk scartkabels van profigold , waren best prijzig. Mocht dit niet zo zijn, dan ben ik genoodzaakt om naar een andere tv uit te wijken. Ik heb namelijk een sateliet receiver via scart en dvd speler en ga niet alles vervangen voor 1 tv, je betaald grof geld voor zo'n televisie, dus hij moet gewoon perfect werken.

[ Voor 12% gewijzigd door aliberto op 18-06-2007 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mzeist
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-07 07:56
Kan er al iemand iets zeggen van de 100Hz techniek die in de 32m86 wordt gebruikt? Of is er ergens een review van dit toestel te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ivan4you schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:02:
Kan iemand mij zeggen wat het exacte kijkoppervlak is van een 32 inch breedbeeld tv?Ik weet dat de breedte 71 cm is maar ik ken niet de hoogte.
Pythagoras :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 16:01
Wil je dat eens uitrekenen voor mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
a^2 + b^2 = c^2

71^2 + b^2 = (32 * 2.54) ^2
b^2 = 81.3^2 - 71 ^2
b^2 = 1568.7
b = 39.6

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een LE32M87B, ben er ook erg tevreden over. Lekker strak beeld met digitale tv van @home.

Het enige punt waar ik mee zit, is dat ik mijn Jvc DD-3 set niet via hdmi kan verbinden met de tv. Ik heb volgens mij alle instellingen al geprobeerd. Op de set aangegeven dat ie via hdmi moet zenden. Op de tv kan ik verder weinig instellen op hdmi gebied. Verder heb ik ook 3 verschillende kabels geprobeerd.

Via scart of component doet ie het prima. Zodra ik de hdmi kabel probeer, zowel op 576 of 720, krijg ik op beeld - Niet ondersteund. Ook als ik alle instellingen op auto zet, - niet ondersteund of helemaal geen beeld.

Iemand een oplossing? Want ik word er een beetje gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:15
brama schreef op maandag 18 juni 2007 @ 20:01:
a^2 + b^2 = c^2

71^2 + b^2 = (32 * 2.54) ^2
b^2 = 81.3^2 - 71 ^2
b^2 = 1568.7
b = 39.6
[off-topic]
Misschien nog makkelijker:
Beeldverhouding is 16:9 (breedte staat tot hoogte)
[/off-topic]

[ Voor 3% gewijzigd door edterbak op 18-06-2007 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 10:52:
* update *

[...]

Ik zal de vorderingen maar even posten voor de geinteresseerde lezer ;- ) Nog even goed gekeken naar dvd via scart en hier zie ik toch ook strepen, alleen veel minder dan bij digitale tv. Monteur is langsgeweest en hij zij eigenlijk dat hij dit probleem helemaal niet kende. Ik wordt teruggebeld voor een vervolgafspraak. Met betrekking tot clouding: Basically zeggen ze dat dit voor kan komen en dat ze daar niets aan doen ;-(
Ik zit ook met horizontale strepen op mijn Le40m86!!
Als er veel licht in de kamer is, valt het zo niet op, evenals bij lichte scenes(in buitenlucht ofzo)
maar als je goed kijkt zie je ze toch, vanboven beginnen ze heel breed(de eerste15cm van het beeld) en daaronder zijn het fijne lijntjes, en ze golven een beetje, verschrikkelijk irritant!!
ik vind dit écht niet kunnen voor een tv van deze prijs |:(

er is al iemand van de kabel hier langs geweest (ik kijk btw via een digibox) en die heeft het signaal wat kunnen verbeteren, maar de lijntjes blijven.
Eerst terug geweest naar de winkel, die kon (lees:wilde) mij niet helpen, en heeft onmiddellijk samsung een fax gestuurd
twee dagen later krijg ik telefoon van samsung om te zeggen dat er een aantal onderdelen van het type toestel dat ik heb op waren, en dat ze gingen wachten om iemand te sturen als ze terug onderdelen in stock hebben.
Dit is nu ongeveer twee weken geleden,
en clouding zit er bij mij ook nog op

nee, ik had me mijn full HD tv wel anders voorgesteld :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren heb ik mijn zapsnelheid ingesteld via het service menu van mijn Samsung LCD tv type: LE32R71B. Nou heb ik per ongeluk op Calibration - HDMI Calibration geklikt en ging die de kleuren kalibreren. Na mijn tv opnieuw te hebben opgestart was het beeld een stuk blokkeriger via HDMI dan voorheen. Nou heb ik het 1 en ander al geprobeerd in het service menu maar krijg het beeld niet scherper. Het blijft blokkerig.

Weet iemand toevallig de correcte instellingen in het service menu om het beeld weer strakker te krijgen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:00

aex351

I am the one

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:00:
Gisteren heb ik mijn zapsnelheid ingesteld via het service menu van mijn Samsung LCD tv type: LE32R71B. Nou heb ik per ongeluk op Calibration - HDMI Calibration geklikt en ging die de kleuren kalibreren. Na mijn tv opnieuw te hebben opgestart was het beeld een stuk blokkeriger via HDMI dan voorheen. Nou heb ik het 1 en ander al geprobeerd in het service menu maar krijg het beeld niet scherper. Het blijft blokkerig.

Weet iemand toevallig de correcte instellingen in het service menu om het beeld weer strakker te krijgen? Alvast bedankt!
Weet je zeker dat het niet alleen je gevoel is? Dat omdat je wat gewijzigt hebt in de kalibratie menu je meer op het beeld bent gaan letten?

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:53

reset all to default ofzo?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
[...]
.........................nee, ik had me mijn full HD tv wel anders voorgesteld :?
dat kan ik me voorstellen.
mijn tv heeft ook last van clouding en is vorige week opgehaald.
heb een leen toestel gekregen...een 26" maar is beter als niets natuurlijk.
ik had mijn full hd ook anders voorgesteld maar ik had al gelezen dat clouding een probleem kon zijn dus zolang samsung goede service blijft verlenen hoor je mij niet klagen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Ik zit ook met horizontale strepen op mijn Le40m86!!
Houd de moed erin zou ik zeggen. Bij mij is hiervoor dus een monteur langsgeweest, maar dat was meer ter inventarisatie. Ze bellen mij voor een vervolgafspraak, maar het is al weer drie werkdagen geleden, dus ik bel ze morgen.

Het viel me gisteravond dat ik er nu ineens meer last van had dan het begin ! De reden was dat ik hem na eerdere tests op de andere scartaansluiting had laten zitten. Ik switch dus de (standaard) scart van de ene ingang op de tv naar de andere en het wordt minder erg /erger. Nu weet ik zeker dat het aan de aansluiting ligt (correct me if i'm wrong)
[...]
nee, ik had me mijn full HD tv wel anders voorgesteld :?
Ik maak momenteel alleen nog met mijn xbox gebruik van full hd over component, en daar heb ik niet over te klagen. Dit strepen probleem kun je volgens mij ook zelf uit de wereld helpen door je randapparatuur over HDMI aan te sluiten. Ik heb echter nog geen blu-ray/hddvd of hd decoder (reden: te weinig content ennog te duur), dus voor mij gaat die vlieger niet op. Maar mbt HD wat ik van mij xbox af kan zien is dit zeker geen miskoop. Ik denk echt dat de scartaansluitingen rot zijn.

hope this helps (a bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raenius schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:04:
[...]

Is dit nog gelukt? Ben erg benieuwd namelijk. Ik heb ECHT GEEN ZIN OM DAT ^(*&(* DING AL TERUG TE STUREN. Alleen van de gedachte word ik al moe: van de muur halen al, thuis blijven de hele dag, crappy leentoestel...~~ diepe zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aex351 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 13:12:
[...]

Weet je zeker dat het niet alleen je gevoel is? Dat omdat je wat gewijzigt hebt in de kalibratie menu je meer op het beeld bent gaan letten?
Dit niet alleen m'n gevoel. Films op tv bijv. (SBS 6) zijn heel blokkerig. Voorheen was dat niet zo.
Ook heb ik een Samsung HDTV decoder DCB H360R. Wellicht zit daar het probleem. Het rare is dat het HD demo kanaal wel erg strak op de tv eruit ziet.

Reset heb ik ook al geprobeerd maar het wil niet baten.
Als iemand een goeie tip heeft...graag want nu ziet het er echt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Laatst online: 14:23
Vandaag de LE40M87B opgehaald. Prachtig apparaat en dito plaatje, maar de welbekende bugs zijn ook hier aanwezig:

- horizontale intereferentie lijnen via SCART 2. Scart 1 is prima overigens
- Clouding midden onderop. 2 flinke clouds. Het is afwachten hoe dit zich oplost...of niet.
- 24hz 1080P via ps3 doet het niet. (Missing EDID)
- Movie plus waarschijnlijk, nog geen onderzoek naar gedaan, maar aangezien ik firmware versie 1010 heb zit dit er zeker nog in.

Volgende week maar eens even bellen met samsung voor een firmware upgrade, of misschien zelfs vervanging als die clouding niet wegebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

[...]
Het viel me gisteravond dat ik er nu ineens meer last van had dan het begin ! De reden was dat ik hem na eerdere tests op de andere scartaansluiting had laten zitten. Ik switch dus de (standaard) scart van de ene ingang op de tv naar de andere en het wordt minder erg /erger. Nu weet ik zeker dat het aan de aansluiting ligt (correct me if i'm wrong)
Laat me raden, de strepen heb je vooral op Scart 1 ? (tenminste dat was mijn ervaring)

Scart 1 is namelijk RGB scart 2 niet. Op RGB ga je veel sneller banding krijgen dan op niet RGB.

Ik had eerst een Samsung C91 plasma en ook die had hier last van. De scart aansluitingen zijn de achilleshiel van Samsung want dit speelde al vanaf de R51 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Philflow schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 18:39:
[...]

Laat me raden, de strepen heb je vooral op Scart 1 ? (tenminste dat was mijn ervaring)

Scart 1 is namelijk RGB scart 2 niet. Op RGB ga je veel sneller banding krijgen dan op niet RGB.

Ik had eerst een Samsung C91 plasma en ook die had hier last van. De scart aansluitingen zijn de achilleshiel van Samsung want dit speelde al vanaf de R51 series.
Maar je mag toch eisen dat dit in orde moet zijn tegenover Samsung of de winkel?
Of is dit niet op te lossen?
Zo ja hoe?

Ik zag bij nieuwe tv's van sony dat deze geen scart meer hebben.
Waarschijnlijk heeft scart zijn beste tijd nu wel gehad (denk ik) en er zijn zodoende genoeg alternatieven. Alleen hoop mensen hebben nog genoeg scart producten in huis (waaronder ik) dus ze kunnen het helaas niet achterwege laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

aliberto schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 19:21:
[...]
Ik zag bij nieuwe tv's van sony dat deze geen scart meer hebben.
Waarschijnlijk heeft scart zijn beste tijd nu wel gehad (denk ik) en er zijn zodoende genoeg alternatieven.
Dat lijkt me sterk. Zie hier 2 RGB scart's op Sony's nieuwe 32D3000 http://www.sony.nl/view/S...s&category=TVP+LCD+TV#tab

een scart aansluiting is voor de meeste mensen gewoon broodnodig bijvoorbeeld voor digitale kabel. Een HD decoder en abonnement is toch weer een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
  • Nu online
Heb een vraag ik zit te twijfelen tussen de 37 inch of 40 inch van de M86 serie.
Over de 37 Inch hoor ik ook niet zo goeie verhalen maar ik denk dat me 40 inch weer te groot is voor me kamer.

Hij komt ongeveer op 3,3 meter kijkafstand neer
welke zal ik halen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 11:34
Slash500 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 20:37:
Heb een vraag ik zit te twijfelen tussen de 37 inch of 40 inch van de M86 serie.
Over de 37 Inch hoor ik ook niet zo goeie verhalen maar ik denk dat me 40 inch weer te groot is voor me kamer.

welke zal ik halen ?
Groter is altijd beter. Ga eens kijken voor een 42'' of 46'' . Kijkt lekker hoor op die afstand. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
  • Nu online
lijkt me dan dat het heel erg groot word :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slash500 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 20:51:
lijkt me dan dat het heel erg groot word :o
46" op 3,3 meter vind ik ook zeker te groot.
Ik kijk zelf op 3,5 meter naar een 40" en dat vind ik een prima maat. TV is met een goed signaal aardig scherp (analoge kabel) en DVD en de rest kijk ik via pc.... en dat is perfect voor mij op die afstand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Slash500 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 20:37:

welke zal ik halen ?
Pas op, de 37 inch is niet gewoon een kleinere versie van de 40. De 40 heeft namelijk dat glossy panel waardoor het contrast veel hoger is en de kleuren veel mooier.
Ik zou voor de 40 gaan, ik ga m zeker halen binnen een maand. En wat is te groot? Ik zit op max 2 meter er vanaf, maar ik gebruik m dan ook niet voor televisie kijken, alleen xbox360 en pc.

[ Voor 9% gewijzigd door Ferry34 op 19-06-2007 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Dikkie schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 18:37:
Vandaag de LE40M87B opgehaald. Prachtig apparaat en dito plaatje, maar de welbekende bugs zijn ook hier aanwezig:

- horizontale intereferentie lijnen via SCART 2. Scart 1 is prima overigens
- Clouding midden onderop. 2 flinke clouds. Het is afwachten hoe dit zich oplost...of niet.
- 24hz 1080P via ps3 doet het niet. (Missing EDID)
- Movie plus waarschijnlijk, nog geen onderzoek naar gedaan, maar aangezien ik firmware versie 1010 heb zit dit er zeker nog in.

Volgende week maar eens even bellen met samsung voor een firmware upgrade, of misschien zelfs vervanging als die clouding niet wegebt.
Ik heb t ff niet gevolgd wat betreft bugs. Is er weer een movie modus-bug ofzo?
En zo ja, hoe kan ik er voor zorgen dat, wanneer ik het toestel koop, ik een toestel krijg met de nieuwste firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Laatst online: 14:23
Movie modus bug:
Ook al staat in het menu de Film Mode op Off, na het veranderen van de source springt het weer op on terwijl het menu nog steeds off zegt.

Controleren door in het service menu te kijken is de enige mogelijkheid (stb->info>menu>mute>pwr)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 17:56:
[...]

Houd de moed erin zou ik zeggen. Bij mij is hiervoor dus een monteur langsgeweest, maar dat was meer ter inventarisatie. Ze bellen mij voor een vervolgafspraak, maar het is al weer drie werkdagen geleden, dus ik bel ze morgen.

[...]

Ik maak momenteel alleen nog met mijn xbox gebruik van full hd over component, en daar heb ik niet over te klagen. Dit strepen probleem kun je volgens mij ook zelf uit de wereld helpen door je randapparatuur over HDMI aan te sluiten. Ik heb echter nog geen blu-ray/hddvd of hd decoder (reden: te weinig content ennog te duur), dus voor mij gaat die vlieger niet op. Maar mbt HD wat ik van mij xbox af kan zien is dit zeker geen miskoop. Ik denk echt dat de scartaansluitingen rot zijn.

hope this helps (a bit)
Ik denk dat ik morgen zelf maar eens contact opneem met samsung, ik zit al twee weken te wachten.
Ik begin schrik te krijgen dat het niet aan het toestel maar aan het signaal ligt, en de mensen van de teledistributie zijn al hier geweest :|
aan mijn kabels kan het ook niet liggen, want ik heb me zo een dikke scartkabel met vergulde koppen aangeschaft (kostte toch een dikke 50euro dacht ik)

we blijven hopen, ik zal mijn ervaringen hier ook blijven postten
wel goed om te weten dat er mensen zijn met gelijkaardige ervaringen, na een tijd begin je te denken dat je te kritisch bent :X
Philflow schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 18:39:
[...]

ik ben het onmiddellijk gaan testen, en het is idd een verschil, ik zie nog wel lijntjes, maar ze liggen nu precies veel dichter bij mekaar??
je ziet ze iets minder hard nu :?

echt wel spijtig dat ik nog niet via hdmi kan kijken O-)

in ieder geval bedankt voor de reacties

grtzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Philflow schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 20:13:
[...]

Dat lijkt me sterk. Zie hier 2 RGB scart's op Sony's nieuwe 32D3000 http://www.sony.nl/view/S...s&category=TVP+LCD+TV#tab

een scart aansluiting is voor de meeste mensen gewoon broodnodig bijvoorbeeld voor digitale kabel. Een HD decoder en abonnement is toch weer een stuk duurder.
zie filmpje op cnet over nieuwe sony KDL-52XBR2

is wel plasma, maar gaat even om het idee dat deze nieuwe tv geen scart heeft:
http://reviews.cnet.com/f...9.html?ar=o&tag=pdtl-list

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:20

Tijntje

Hello?!

Ik heb onlangs de LE40M87 aangeschaft. Nu zit daar ook digitale tv op maar ik vraag me af hoe je dat kunt aansluiten / gebruiken. Er kan een kaartje in aan de zijkant.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:05
aliberto schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 00:19:
[...]

is wel plasma, maar gaat even om het idee dat deze nieuwe tv geen scart heeft:
http://reviews.cnet.com/f...9.html?ar=o&tag=pdtl-list
Sony maakt toch geen plasma?

Edit: het is inderdaad een LCD.

[ Voor 3% gewijzigd door yorroy op 20-06-2007 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

aliberto schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 00:19:
[...]
Is een amerikaans model. nieuwste nederlandse modellen hebben gewoon 2x scart en dat zie ik niet gauw veranderen. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
yorroy schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 10:23:
[...]

Sony maakt toch geen plasma?

Edit: het is inderdaad een LCD.
sorry voor verkeerde info, was inderdaad lcd, maar het feit dat de tv geen scart meer heeft wil zeggen dat in de toekomst scart zal verdwijnen Alles zal overgaan naar hdmi of component

[ Voor 9% gewijzigd door aliberto op 20-06-2007 11:28 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.