[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 6

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 95.487 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:10
GeJe schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 17:33:
Waarom wordt er eigenlijk alleen maar over de m86/87 gesproken en niet over de n87?

Deze kost iets minder en heeft het voordeel dat het scherm niet glimt (wat ook weer ten koste gaat van een beetje contrast) en de kast ook niet, als ik het goed zie.

Heeft iemand ervaring met het scherm? Waarom deze is niet populair?

Zie ook samsung site:
http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le40n87bd.asp
Het "glimmende" Super clear panel is een verrijking van de M series.
Het zorgt namelijk niet alleen voor een hoger contrast, maar geeft ook echt diepte aan HD content.
Soms lijkt het zelfs een beetje 3D achtig. Daar komt nog bij dat het ook geen nadelen met zich meebrengt. Het lijkt erop dat het een zeer reflecterend scherm is, maar wanneer ie eenmaal aan staat heb je daar helemaal geen last meer van. Ik zou het super clear panel dan ook niet willen missen.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier de LE37S81B? zit namelijk te twijfelen tussen deze en de LG 37LC25R ±'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 00:09
Pegasus81 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 10:40:
[...]

Helaas, het is niet mogelijk om 5.1 te krijgen uit de optical-out, hoe raar ik dat ook vind:

'Geachte heer [naam],

Zoals beloofd heb ik het voor u nagevraagd.

De LE40M87BD geeft alleen 2 kanalen door via de optische uitgang.
Het is dus helaas niet mogelijk om 5:1 geluid via de optische uitgang te krijgen.

Mocht u nog vragen hebben dan verneem ik dat graag van u.

Met vriendelijke groet,

[Samsung medewerker]
Samsung Electronics '
Goed om te weten. Maar waarom is dit eigenlijk een probleem voor jou?
Je hebt toch ook n surroundset dacht ik?
(ff teruggelezen naar je probleem)

Ik heb geen verstand van ps3, maar daar zit toch een optical uitgang op? En als ik goed heb gekeken op internet, dan heeft die surround van jou toch n optische ingang?
Dan moet t toch gewoon van je optical uitgang van de ps3 naar je optical ingang van je surround?
Ik meen te hebben gelezen dat je de source voor het geluid bij de ps3 toch ook kan kiezen?

Inderdaad, want ik las dit op internet:
"Andre schreef:
Even voor de duidelijkheid: Als je een "gewone" DD5.1 receiver hebt (ik heb geen DTS zelfs ) dan kun je dus gewoon een Blu Ray of HD DVD speler aansluiten en krijg je gewoon goed geluid?

Bij mijn weten wel.
Bij de PS3 (die ik je kan aanraden) kun je kiezen via welke uitgang het geluid de speler uitgaat, je kunt de PS3 dan zelf laten bepalen welke geluidstracks hij dan door kan sturen en dat werkt heel goed.
Omdat ik via de optische uitgang het geluid wegstuur, neemt hij geen DTS, maar de ongecomprimeerde PCM track wordt fenomenaal door mijn reciever naar 6.1 verdeeld en dan hoor ik dingen die ik anders niet hoorde."

[ Voor 46% gewijzigd door Ferry34 op 08-06-2007 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
zwembroek schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 10:55:
[...]

Het "glimmende" Super clear panel is een verrijking van de M series.
Het zorgt namelijk niet alleen voor een hoger contrast, maar geeft ook echt diepte aan HD content.
Soms lijkt het zelfs een beetje 3D achtig. Daar komt nog bij dat het ook geen nadelen met zich meebrengt. Het lijkt erop dat het een zeer reflecterend scherm is, maar wanneer ie eenmaal aan staat heb je daar helemaal geen last meer van. Ik zou het super clear panel dan ook niet willen missen.
Dus de n-serie heeft dat glimmende niet? Goed om te weten.
De 37 inch van de M8 heeft t ook niet? Zag niets spectaculairs bij t scherm in de winkel, contrast is ook de helft.

Ga binnenkort waarschijnlijk de LE40M86 halen, maar ik heb 1 vraagje.
Ik gebruik m alleen voor xbox360 en pc, maar worden die letters op de pc niet erg klein op 1920x1080?
Of kan je ook n iets mindere resolutie nemen of is dit niet aan te raden?
Ben heel benieuwd hoe de xbox360 speelt op dit scherm!
Wilde ook de HD-DVD add-on erbij kopen, maar voor de kerst komt er een blu-ray voor de xbox360!!
Heel ff wachten wat de standaard gaat worden dus, wat is die xbox toch geweldig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 11:34
Vraagje, ik lees een pagina terug over de "just scan" optie van de LE40M86B, betekent dit dus dat ik wél via een DVI-D naar HDMI kabel naar de tv een 1080p resolutie native (1 op 1) kan weergeven?

[ Voor 3% gewijzigd door Phorze op 08-06-2007 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik7
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-09 18:16
THE_BASE schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 20:44:
Hmmz, is er niemand die goede instellingen heeft op bv. Casema Digitaal of UPC Digital ofsow?

Ik heb wel diverse fora gelezen, maar echt vét is dat niet, dat is veelal Engels of Duits. En die instellingen zijn veel te donker.
Ook ik heb op deze fora gezocht en kon voor mij LE32S71B geen instellingen vinden.
Ik weet dat de instellingen persoonlijke smaak is, maar zou iemand hier toch eens wat instellingen kunnen posten voor een LE32S71B?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 12:34:
[...]

Wat jij beschrijft is Clouding (een soort lichtere vlekken "wolken" door je beeld heen).

[...]

Dat heeft niets met overscan te maken! je hebt het hier gewoon over je zoom functie van je tv..
Als je bijvoorbeeld een LE40M86 via hdmi aansluit op je pc en dan een 1920x1080 signaal insteld verwacht je dat jouw complete desktop pixel voor pixel op je tv terecht komt. Dit geberut helaas niet. De tv blaast het signaal een beetje op (2,5% bij de le40m86) en daardoor verlies je aan alle kanten een stukje van het beeld. Vaak groot genoeg om je complete muis cursor in te verliezen.
Dit kun je ook zien bij sommige spelletjes via je ps3, dan kan er bv een klein stukje van de onderkant weg vallen waardoor je snelheidsmeter (bij een race spel) aan de onderkant een klein beetje afgeplat is.

Via de VGA ingang heb je hier geen last van, dan is het echt 1 op 1.
Gelukkig heeft de Samsung LE40M86 hiervoor de optie alleen scannen (just scan) en wordt het beeld via hdmi 1:1 weergegeven.

Oh ik zie dat Phorze hierover ook al iets vroeg.
Via hdmi kan dat zeker, dvi-hdmi weet ik nog niet, ff checken...

[ Voor 5% gewijzigd door Ferry34 op 08-06-2007 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Even een rare vraag misschien maar weet iemand van jullie ook wat de afmetingen van de doos van een 42" model is? Dit ivm vervoer. Dan kunnen we er rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Er bestaat geen 42" in LCD! Enkel plasma ...

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _TP_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
GeJe schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 08:26:
[...]

Voor mij is een niet reflecterend scherm erg belangrijk, omdat de zon recht in mijn tv schijnt. Waardoor als het scherm ook nog reflecterend is, mijn game/film avondjes wel erg kort worden :'( en ik wil mijzelf niet popcorn zien eten als ik naar een horror film kijk.

Ik weet niet of een superclear panel mij dan over de streep kan trekken. Andere specs wellicht wel maar die heb ik nog niet kunnen ontdekken behalve 127% color gamut i.p.v. 100%.
Had je daar vroeger met je crt scherm ook last van dan?
Tevens zoals anderen hier ook al zeggen glimt het paneel niet meer zo erg als het aan staat. Ga maar een keer naar de winkel en kijk of je jezelf kan zien in het paneel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
THE_BASE schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:56:
[...]

Hoe me ten goede als ik het fout heb hoor.

Maar ik zag toch echt een optie in het menu!
Ik denk dat ik al weet wat je bedoelt!
Je zag waarschijnlijk dat je t licht van de aan-uit knop (die ronde blauwe waarschijnlijk, anders die blauwe gloed onderaan je tv), in het menu kan uitzetten. Sommige mensen storen zich aan het blauwe licht als ze tv kijken of gamen.

Wij hadden het over LED backlight. Bij de huidige lcd worden lichtbuizen gebruikt die licht uitzenden en dat gaat door de kristallen en dan heb je beeld (simpel uitgelegd).
Bij dinamic dimming wordt dit licht gedimd om beter contrast en zwartwaardes te krijgen, maar omdat deze lampen hele delen van het scherm beschijnen is het resultaat redelijk. Soms is het zelfs hinderlijk en daarom kan je bij sommige modellen (waarschijnlijk ook die van jou) die dynamic dimming uitzetten.
De nieuwe LED techniek gebruikt led's (logisch) ipv de buizen. Hierdoor kan je kleine delen van het scherm dimmen. Het wachten is op de led tv's waarbij er achter iedere pixel n led zit, dan krijg je dynamic contrast van ze zeggen 50.000:1 of zelfs 100.000:1 of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 11:34
Ferry34 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 16:17:
[...]

Gelukkig heeft de Samsung LE40M86 hiervoor de optie alleen scannen (just scan) en wordt het beeld via hdmi 1:1 weergegeven.

Oh ik zie dat Phorze hierover ook al iets vroeg.
Via hdmi kan dat zeker, dvi-hdmi weet ik nog niet, ff checken...
Dat zou aardig zijn als je dat kunt testen. Ik heb nog wat nagelezen en de karakteristieken van dvi en hdmi zijn precies hetzelfde (2 weg verkeer, zelfde signalen) behalve dan de audio bij hdmi.

Dus eigelijk ga ik er vanuit dat "just scan" gaat werken met een dvi naar hdmi kabel.
(ik neem dan ook aan dat mijn videokaart het gewoon als een "monitor" zal zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvidia schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 19:49:
Er bestaat geen 42" in LCD! Enkel plasma ...
Sorry, dat bedoelde ik maar had het er niet bij gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 03:34
Samsung had in mei een gratis mp3 speler actie bij aanschaf van een LCD TV bij een aantal webshops. Heeft iemand al een mp3 speler ontvangen? Ik heb nog niets ontvangen. :'(

Wat toevallig, net pakketje bezorgd van Samsung.
Gratis Samsung YP - K3J ZB, 1 GB Black mp3 speler. _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door lethargy op 09-06-2007 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
De Samsung LE46N71 heeft twee zogeheten HDMI/DVI ingangen. Echter staat er in de manual dat je hem niet op de laptop/pc kan aansluiten. Daaruit concludeer ik dus dat de definitie DVI weer anders is als DVI van een pc? Ik had gehoopt dat ik met een DVI-->HDMi kabeltje ik mijn pc ook via deze ingang kon gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Carel op 09-06-2007 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ik kan het nergens vinden, misschien is het er wel niet, maar het lijkt me wel handig > een Factory Settings reset functie. Hebben Samsungs die?

Ik heb zonet een demo-model S71b gekocht, maar de beeld-settings zijn redelijk rampzalig en ook staan er al zenders in ed. Ik kan handmatig alle instellingen gaan resetten, maar kans dat ik toch iets oversla, plus ik vind het gevoel van een fresh start gewoon fijn :) In de manual kan ik zelf niets vinden om het apparaat weer terug naar de fabrieksinstellingen te krijgen. Iemand hier een idee? :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
je kan het zelfs in het normale menu doen? (met mijn s81b iig wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ik kan het werkelijk waar niet in het menu vinden. Ik heb zodra ik het menu open links 5 tabbladen (, die iets van inhoud veranderen al naar gelang het soort connectie je op het moment gebruikt.) Van boven naar beneden: Input, Picture, Sound, Channel, Setup. Ik verwachtte het zelf in Setup, maar daar staat het niet :/ :P Ik dacht dat je misschien een of andere knoppen-combinatie moest gebruiken, maar kan het niet echt ergens vinden.

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Ik volg dit topic al een poosje, aangezien ik van plan ben een Samsung LCD te gaan kopen. Over een week of vijf ga ik op mezelf wonen en heb ik dus een mooie nieuwe TV nodig. Eerst leek 32 inch me mooi zat, maar ik heb budget voor een 40 inch.
M'n bank komt op ongeveer 3,5 meter afstand en het gebruik is vooral normaal TV kijken, films kijken en het scherm zal ik op mijn PC gaan aansluiten.

Ben ik de enige die door de bomen het bos niet meer ziet? Volgens mij ontloopt het mekaar allemaal niet zoveel. Het grootste verschil is in mijn optiek tussen Full-HD en HD-ready. Dat verschil is in prijs dan ook zo'n 500 euro. Ik denk niet dat het me dat waard is eerlijk gezegd.

Voorlopig blijf ik het topic nog even volgen, maar ik weet echt nog niet welke het moet worden. Ik neig naar een R8x of R7x, maar waarom? Ja, goeie vraag...

[ Voor 9% gewijzigd door Positron op 09-06-2007 19:06 ]

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid_ice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 14:43
Ik heb vandaag een LE32R81 gekocht voor maar 670...
Dit is me gelukt door goed speurwerk en de paagste-prijs garantie van de BCC.

ze hedden niet ind e gaten dat de screenshot vand e site van de kijkshop eigelijk van de kijkshop-webwinkel was.

Kwam ik ook later pas acher hoor.
Maar wel leuke TV voor lage prijs :D

Klus page: http://klusthuis.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
Voor de mensen die een 40" full hd scherm gaan halen icm johnny loco fiets, staar je niet blind op deze fiets.
Ik heb er vandaag opgezeten en merkte op dat wanneer het avond / donker wordt dan mag je volgens de wet er niet mee op de weg, er zit geen verlichting op.
Natuurlijk is dit makkelijk te verhelpen om er zelf verlicting op te plaatsen, maar kost je alleen maar extra geld.
Ander iets is het is leuk die formaat banden die op de johnny loco fiets zitten, maar wat nou als je banden versleten zijn, dan kan je niet ff naar een halffords toe.(misschien wel in de grote stad maar mindere drukke steden of dorpen wordt het al wat moeilijker.)

Zoals ik het zie is:
Je bent beter af met een 40 inch full hd scherm zonder fiets actie dan dat je extra betaald voor de zogenaamde gratis fiets waar je nog 15 euro aan extra kosten moet betalen (staat in de voorwaarden op de samsung site)

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
zwembroek schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 14:34:Ik heb vernomen (en zelf gezien) dat sommige mensen die deze lcd net hebben aangeschaft deze nieuwe firmware al standaard erop hebben zitten. Zij kunnen dus blu-ray films kijken zoals het hoort in 1080p@24Hz en niet in 1080p@60Hz. Ik hoop dat u mij hier enige informatie over kan verstrekken aangezien ik deze tekortkoming echt als zeer storend ervaar en mijn plezier in deze lcd erg doet afnemen.
Welke versie van de firmware ondersteunt 1080p@24Hz? Ik ga mijn Samsung nog kopen en dan zal ik hier zeker op letten. Geen 24Hz is geen sale.
Heel erg triest dit.... 8)7
Ja, best jammer dat zo'n customer service persoon gewoon geen moeite neemt om je te helpen. Zelfs als zo iemand jouw verhaal niet begrijpt of snapt kan minstens even nagevraagd worden bij de technische dienst ofzo... Bah, het werkethos van dat soort mensen...

[ Voor 3% gewijzigd door ari3 op 09-06-2007 21:18 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
ari3 schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 21:16:
[...]
Welke versie van de firmware ondersteunt 1080p@24Hz? Ik ga mijn Samsung nog kopen en dan zal ik hier zeker op letten. Geen 24Hz is geen sale.

[...]

Ja, best jammer dat zo'n customer service persoon gewoon geen moeite neemt om je te helpen. Zelfs als zo iemand jouw verhaal niet begrijpt of snapt kan minstens even nagevraagd worden bij de technische dienst ofzo... Bah, het werkethos van dat soort mensen...
Het is misschien geen antwoord op je vraag maar misschien heb je hier wat aan, ik kan helaas niet zo goed engels, maar ik zie wel dat ze het hebben over firmware versies voor de m86/m87

http://www.avforums.com/f...hread.php?t=529839&page=4

en voor mensen die vga problemen hebben met hun m86 m87 series lees dit allemaal door:
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=529389

[ Voor 15% gewijzigd door aliberto op 09-06-2007 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aliberto schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 20:38:
Zoals ik het zie is:
Je bent beter af met een 40 inch full hd scherm zonder fiets actie dan dat je extra betaald voor de zogenaamde gratis fiets waar je nog 15 euro aan extra kosten moet betalen (staat in de voorwaarden op de samsung site)
Dat is betrekkelijk bij winkelketen staat de 40M87B voor 1979,- met fiets dat is de hoofdprijs. Op kieskeurig de laagste prijs voor een NL model zonder fiets 1675,-
Dan ga je zoeken en vindt ik hem online (aktie) voor 1750 met fiets. Die fiets brengt altijd 225 op bij verkoop nieuw.
Dan heb je de tv voor rond de 1550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 22:50:
[...]

Dat is betrekkelijk bij winkelketen staat de 40M87B voor 1979,- met fiets dat is de hoofdprijs. Op kieskeurig de laagste prijs voor een NL model zonder fiets 1675,-
Dan ga je zoeken en vindt ik hem online (aktie) voor 1750 met fiets. Die fiets brengt altijd 225 op bij verkoop nieuw.
Dan heb je de tv voor rond de 1550
Ik had laatst uit nieuwsgierigheid gemaild naar Rebelio om te vragen of hun LE40M86 een Nederlands model was.
Er werd me verteld dat het een Europees model was. Het enige verschil tussen Europees en Nederlands is dat je geen Nederlandse handleiding had bij het Europese model.
Maar die kon je dan wel weer van Samsungs website downloaden.

Toen ik doorvroeg over reparatie en doorsturen naar buitenland werd mij verteld dat deze gewoon door Selectro Service Nederland gerepareerd zou worden zonder dat je de tv maanden kwijt zou zijn.

staat ook op samsung website:

Wat moet ik doen als ik mijn product in het buitenland heb gekocht?
Samsung Electronics Benelux ondersteunt een product dat in Europa is gekocht wanneer het een 'EU Bloc Warranty' heeft. Deze garantie is aanwezig waar aan de bovenkant van de kaart van de productgarantie duidelijk ' European Bloc' aangegeven is.

Als een product in een ander deel van de wereld gekocht is, zal Samsung proberen de reparatie uit te voeren. Samsung Electronics Benelux kan het resultaat hiervan niet garanderen.

bron:
http://www.samsung.com/nl/support/warranty/conditions.htm

Dus kort Samengevat :
Samsung zou er niet moeilijk over doen

[ Voor 25% gewijzigd door aliberto op 09-06-2007 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

't is wel zo dat Samsung op hun site zegt: ALLEEN als je koopt bij de speciale Samsung dealers krijg je 24 uur service aan huis. check even de site voor details. Bestekeus.nl is geloof ik zo'n dealer.

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 09-06-2007 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
  • Laatst online: 05-09 09:12
liquid_ice schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 20:11:

ze hedden niet ind e gaten dat de screenshot vand e site van de kijkshop eigelijk van de kijkshop-webwinkel was.

Waar heb je de screenshot vandaan? Ik heb de kijkshop site bekeken maar er staat bijna niets op.

Ik heb een LE32R82 gekocht bij BCC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Voor de liefhebbers van Plasma:
De nieuwe Q97 is uit!!

voor specs:
http://www.samsung.com/uk...u.asp?page=Specifications

Helaas geen full hd

Edit:

binnenkort ook nog de :

p76 series 63 inch groot wel full hd

P96 series 50 inch 1080p
http://www.samsung.com/uk...c.asp?page=Specifications

[ Voor 43% gewijzigd door aliberto op 10-06-2007 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aliberto schreef op zondag 10 juni 2007 @ 11:40:
Voor de liefhebbers van Plasma:
De nieuwe Q97 is uit!!

voor specs:

Helaas geen full hd
Gast NOFI, maar dat is dus de Q91 |:(
Damn, ik was echt superblij dat er nieuwe Q uitwas maar de Q97 = UK en gelijk aan de Q91 in NL.

Maar er komen wel nieuwe plasma's uit van Samsung MET FULL HD:

http://www.samsung.com/uk.../plasma/ps50p96fdxxec.asp
http://www.samsung.com/uk.../plasma/ps63p76fdxxeu.asp

edit:

Misschien is het beter dat je dit verder bespreekt op de Samsung Q/C91 topic. Dit is speciaal bedoeld voor Samsung LCD's.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2007 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 11:48:
[...]

Gast NOFI, maar dat is dus de Q91 |:(
Damn, ik was echt superblij dat er nieuwe Q uitwas maar de Q97 = UK en gelijk aan de Q91 in NL.

Maar er komen wel nieuwe plasma's uit van Samsung MET FULL HD:

http://www.samsung.com/uk.../plasma/ps50p96fdxxec.asp
http://www.samsung.com/uk.../plasma/ps63p76fdxxeu.asp
Dat wist ik niet, en de andere versies die ik opnoemde? zouden die dan wel de "97"zijn maar dan een andere benaming

Voor de pserie is al een prijs uit:
http://www.rebelio.nl/app...onid=e430a6a82c29155c5a36

is dit de engelse q97 versie trouwens?:
http://www.kieskeurig.nl/...4B4A6C12572F2003EEF09.htm

en hier de 42 inch
http://www.kieskeurig.nl/...100BAC12572F2003F01FB.htm

want de q97 staat in de categorie nieuw:
http://www.kieskeurig.nl/product_nieuw/tv_plasma.htm

[ Voor 43% gewijzigd door aliberto op 10-06-2007 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Dominee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-08 20:07
Ik heb een LE32R82B gekocht en ben er zeer blij mee... nu alleen nog een DCB-P850R kopen (weet iemand of er soms binnenkort een nieuwe recorder komt?)

Ik heb ook gelijk in het sevice menu de zap snelheid aangepast naar 6, had hem eerst op 4 gezet maar hoorde dan een tok bij het zappen klonk een beetje alsof die het niet leuk vond.

Heb alleen nog een probleempje, doordat de achtergrond niet echt donker was kon ik het menu niet goed lezen. En zat ik voordat ik het door had in menu 4 SVP-UX, Comb-filter en heb ik daar bij Y-filter deze op 00H gezet weet niet of dit zo stond, weet iemand wat dit inhoud en kan iemand voor me kijken hoe dit bij hem staat?

En is het ook mogelijk om het service menu weer op de fabrieksstand te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aliberto schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 23:03:
[...]
Toen ik doorvroeg over reparatie en doorsturen naar buitenland werd mij verteld dat deze gewoon door Selectro Service Nederland gerepareerd zou worden zonder dat je de tv maanden kwijt zou zijn.
Wezenlijk verschil is de procedure, de webshop (Europees model bij redcoon) zegt:
Alle garantie verloopt via ons. We halen het artikel zelf op, en leveren het kosteloos binnen de garantie periode weer af!

Dus redcoon haalt op, bied aan bij reparateur, deze brengt terug naar redcoon, deze komt weer naar de consument brengen.

Bij NL versie gewoon de 24 uurs service direct van Samsung aan huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nog steeds niemand die zijn of haar góede instellingen met mij en andere leden wil delen? ;)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
De Dominee schreef op zondag 10 juni 2007 @ 12:50:Heb alleen nog een probleempje, doordat de achtergrond niet echt donker was kon ik het menu niet goed lezen. En zat ik voordat ik het door had in menu 4 SVP-UX, Comb-filter en heb ik daar bij Y-filter deze op 00H gezet weet niet of dit zo stond, weet iemand wat dit inhoud en kan iemand voor me kijken hoe dit bij hem staat?
Ik heb dezelfde TV en bij mij staat die ook op 00H :)

Optie 12 is overigens "Reset", neem aan dat je dat zoekt.

[ Voor 5% gewijzigd door walterg op 10-06-2007 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste dagen ben ik aan het rondneuzen voor een nieuw lcd schermpje voor mijn xbox 360. Budget ligt niet al te hoog ( 600~700 euro) omdat ik keuzes moet maken ivm kamerverbouwing. Mijn budget ligt niet zo hoog maar ik wil echt vette kwaliteit op mijn scherm krijgen voor een wat laag budget.

Ben eigenlijk gelijk de samsungs gaan bekijken, omdat ik een keer in de winkel stond en die schermpjes er gewoon bovenuit staken.

Nou heb ik naar lang zoeken en lezen en vergelijken deze 2 LCD tv's gevonden. Alleen het is zooo moeilijk om een keuze te maken, omdat de ene een hogere contrast ratio heeft en de andere een wat lagere maar een 1080 lijnen weergave heeft.

Samsung LE27S71B
(kieskeurig link) (21 winkelprijzen van € 485 tot € 660)
en

Samsung LE26R82B (kieskeurig link) (42 winkelprijzen van € 595 tot € 699)

Nou, een goede post dacht ik zelf. Ben er niet te lui voor om echt het beste kopen voor mijn budget, alleen ik kan niet goed de afweging nu maken welk scherm ik ga kiezen, en bij welke winkel ik het scherm ga halen. Want, als ik volle kwaliteit wil moet ik er toch een high quality HDMI kabel bij kopen?

Zou erg fijn zijn als iemand antwoord op mijn vragen wist O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 15:56:
Nou heb ik naar lang zoeken en lezen en vergelijken deze 2 LCD tv's gevonden. Alleen het is zooo moeilijk om een keuze te maken, omdat de ene een hogere contrast ratio heeft en de andere een wat lagere maar een 1080 lijnen weergave heeft.
Ik zal de keuze wat makkelijker voor je maken dan : het vetgedrukte is niet waar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 19:20:
[...]

Ik zal de keuze wat makkelijker voor je maken dan : het vetgedrukte is niet waar. :)
Daar kwam ik later ook achter met me stomme kop.

Mijn oog is nu gevallen voor de LE23R81B

Morgen ff bij de It's kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Dominee
walterg schreef op zondag 10 juni 2007 @ 15:52:
[...]

Ik heb dezelfde TV en bij mij staat die ook op 00H :)

Optie 12 is overigens "Reset", neem aan dat je dat zoekt.
Bedankt dat je het even hebt opgezocht, geeft mij weer een gerust gevoel! _/-\o_

Volgens mij is de reset eentje die alleen het normale menu reset(kom ik net achter) en niet het service menu, dus vanaf nu blijf ik uit het service menu :)

P.S. Mooie tv he?! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Hehe, prachtig apparaat.

Ik hoop trouwens niet dat nu al m'n gewone instellingen weg zijn :'(

Wat heb jij er voor betaald trouwens? Even kijken of ik nog wat geld van de laagste prijs garantie kan krijgen :+

(mijne was 800 bij een speciale koopavond van de bcc, 950 met 15% korting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Dominee
Ik heb er 767,- incl verw. bijdrage voor betaald :+ (heb hem sinds donderdag, bij de eshop gekocht) :+

p.s. alle instellingen staan inderdaad weer op fabrieks stand alleen de kanalen hield die gelukkig vast behalve de namen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
ik zit met dubio, namelijk ik zag de l37m86 lcd(de le40m86 hadden ze nog niet binnen bij micro electro) en de PS-50Q91H plasma tv.
De lcd gaf bij een beeld van voetballende mensen blokjes en daarin tegen de plasma weer niet. Het zag er net iets beter uit.

Maar de le37m86 heeft maar een dynamisch contrast van 8000 en geen glanzende plaat waardoor het allemaal minder mooi kan ogen. De q91 heeft weer een contrast van 15000
Stel je zou de le40m86 vergelijken met de q91 zou er dan veel verschil zijn?
Ik heb al gelezen dat nieuwsuitzendingen niet perfect is met de q91 versie.

en zo komt de volgende vraag gelijk wat zou een betere keuze zijn buiten om het energie gebruik van de q91.
De dingen die ik ermee doe is :
af en toe een dvd'tje kijken
xbox360
voornamelijk tv kijken 3 a 4 uur per dag

Mijn budget is max 1800 euro en kan helaas niet meer wachten voor de led tv's die in juli uitkomen. die zullen toch duurder uitvallen denk ik.
Andere alternatieven zijn ook welkom
De kijk afstand is 4 tot 4.3 meter.
Liefst 40 inch of groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:31
Iemand enig idee wanneer de Full HD variant van de Samsung LE40M91B eraan komt?
Ik vind de LED techniek een dusdanige verbetering dat ik best nog even wil wachten, ik wil wel perse Full HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
GeeMoney schreef op zondag 10 juni 2007 @ 22:12:
Iemand enig idee wanneer de Full HD variant van de Samsung LE40M91B eraan komt?
Ik vind de LED techniek een dusdanige verbetering dat ik best nog even wil wachten, ik wil wel perse Full HD.
die opvolger gaat de nieuwe 81 series heten, is full hd heeft 100 of 120 hertz en ik denk dat de prijs rond de 3000 euro zal liggen voor een 40 inch. Mogelijk eind juli beschikbaar
Reden philips heeft ook al zijn led tv's aangekondigt en daar waren al prijzen van bekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Carel schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 12:49:
De Samsung LE46N71 heeft twee zogeheten HDMI/DVI ingangen. Echter staat er in de manual dat je hem niet op de laptop/pc kan aansluiten. Daaruit concludeer ik dus dat de definitie DVI weer anders is als DVI van een pc? Ik had gehoopt dat ik met een DVI-->HDMi kabeltje ik mijn pc ook via deze ingang kon gebruiken.
DVI kan een analoog en een digitaal signaal uitsturen, en over HDMI werkt alleen het digitale signaal, maar dan houd het ook wel op met de verschillen. Ik zou niet inzien waarom het signaal van een laptop/PC niet zou werken maar dat van een decoder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft de ps50q91 ook last van de zgn. strepen in het beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 23:56:
lees deze topic aub door:
[Plasma] Samsung PS-42Q91H / PS-42Q92H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 23:56:
Je kunt inderdaad in die thread kijken, je kunt ook hier kijken: http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=526939

Dan zie je dat van de 24 Q9 bezitters, er 9 zijn die er last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

Ik heb sinds een paar weken een LE40M86 van 40" en wat mij opvalt is dat er zowel op de UPC receiver als op de DVD horizontale lichtgrijze "strepen" door het beeld komen. Dit is vooral goed zichtbaar als er zwart wordt getoond op het scherm. De strepen lijken ook van onder naar boven te bewegen. Op mijn HTPC via de VGA aansluiting zijn ze er niet.... Zou het kunnen komen dat inferieure scartkabels deze strepen veroorzaken? Of is mijn TV brak? Ik heb al geprobeerd interferentie bronnen te vinden, maar kom er niet echt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Rafe schreef op zondag 10 juni 2007 @ 22:20:
[...]

DVI kan een analoog en een digitaal signaal uitsturen, en over HDMI werkt alleen het digitale signaal, maar dan houd het ook wel op met de verschillen. Ik zou niet inzien waarom het signaal van een laptop/PC niet zou werken maar dat van een decoder wel.
Het "waarom" weet ik niet maar ik weet wel dat Samsung tv's pas vanaf de 8 serie PC-DVI -> HDMI ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

S1W schreef op maandag 11 juni 2007 @ 08:42:
Ik heb sinds een paar weken een LE40M86 van 40" en wat mij opvalt is dat er zowel op de UPC receiver als op de DVD horizontale lichtgrijze "strepen" door het beeld komen. Dit is vooral goed zichtbaar als er zwart wordt getoond op het scherm. De strepen lijken ook van onder naar boven te bewegen.
Het waarom weet ik niet. Ik kan je wel vertellen dat ik ze op mijn Samsung C91 ook zie als ik de kleuren heel warm heb staan (via UPC digitaal scart).

Laatst was er ook iemand die een Panasonic 42PV70 had en die had het ook, ook met UPC via scart.Maar hij zag het alleen met dure kabels.

Dus ik ben wel benieuwd wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

walterg schreef op maandag 11 juni 2007 @ 09:00:
[...]

Het "waarom" weet ik niet maar ik weet wel dat Samsung tv's pas vanaf de 8 serie PC-DVI -> HDMI ondersteunen.
Ik heb een "7" binnen staan en PC-DVI>>HDMI werkt perfect als zegt de gebruikershandleiding dat dit niet zo zou zijn. Waarom dit wel werkt weet ik ook niet ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Uitsmijter
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 09:59
Ik heb ook net de 32R82b. Allemaal heel fijn, maar toch nog een paar vragen:
  1. Als ik een DVD speel via mijn combi-audioset (CD-DVD-TUNER in één; Kenwood AX-7) is het geluid direct via de versterker en dus eerder dan het beeld. Ik wil dus toch een losse DVDspeler kopen met HDMIuitgang. En het geluid moet dan van de DVDspeler naar de TV naar het audiosetje om alles weer synchroon te krijgen. Maar nu heb ik ergens lezen dat als je in de Samsung een HDMI inprikt alle (analoge) audio-uitgangen niks meer doen. Kan iemand dit bevestigen?
  2. Zijn er andere oplossingen voor dit probleem: audio extern en dus niet synchroon met het beeld?
  3. Het geluid uit de samsung is bij analoge tv veel harder dan via de digitale tv van UPC. Heeft iemand daar een oplossing voor?
  4. Rondom hoofden en bewegende personen zie ik zowel bij analoge als bij digitale tv vrij veel mpeg-artifacten (en bij de ene zender meer dan bij de andere, heb ik het idee) Ik heb al geprobeerd de optie 'scherpe randen'uit te zetten, maar dat maakte geen verschil. Zijn er nog andere functies die hier betrekking op hebben?
Ik begrijp dat dit een boel vragen in 1 post zijn, maar ik hoop dat mensen er een antwoord op hebben. Voor de twijfelaars onder ons: verder is het een fantastisch apparaat dat je gewoon moet kopen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
De Uitsmijter schreef op maandag 11 juni 2007 @ 14:11:
  1. Het geluid uit de samsung is bij analoge tv veel harder dan via de digitale tv van UPC. Heeft iemand daar een oplossing voor?
  2. Rondom hoofden en bewegende personen zie ik zowel bij analoge als bij digitale tv vrij veel mpeg-artifacten (en bij de ene zender meer dan bij de andere, heb ik het idee) Ik heb al geprobeerd de optie 'scherpe randen'uit te zetten, maar dat maakte geen verschil. Zijn er nog andere functies die hier betrekking op hebben?
Hmm, dat geluid kun je misschien aanpassen in het menu. Daar is een optie voor het automatisch instellen van het geluid.

Qua beeld: daar had ik in het begin last van bij NET5, vooral bij buitenlandse series. Camera's draaien snel en je kreeg blokjes. Nu heb ik dat niet meer. Misschien een update van je MediaBox?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Uitsmijter
THE_BASE schreef op maandag 11 juni 2007 @ 15:42:
Qua beeld: daar had ik in het begin last van bij NET5, vooral bij buitenlandse series. Camera's draaien snel en je kreeg blokjes. Nu heb ik dat niet meer. Misschien een update van je MediaBox?
Dat is frapant: idd bij NET5. Het is dus ook meteen de dame die zit te klagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
De Uitsmijter schreef op maandag 11 juni 2007 @ 14:11:

[list=1]
• Als ik een DVD speel via mijn combi-audioset (CD-DVD-TUNER in één; Kenwood AX-7) is het geluid direct via de versterker en dus eerder dan het beeld. Ik wil dus toch een losse DVDspeler kopen met HDMIuitgang. En het geluid moet dan van de DVDspeler naar de TV naar het audiosetje om alles weer synchroon te krijgen. Maar nu heb ik ergens lezen dat als je in de Samsung een HDMI inprikt alle (analoge) audio-uitgangen niks meer doen. Kan iemand dit bevestigen?
• Zijn er andere oplossingen voor dit probleem: audio extern en dus niet synchroon met het beeld?[/b]
Als ik mijn pc via hdmi aansluit krijg ik gewoon op mijn 2x tulp audio out geluid, maar helaas wel met een delay.

Ik weet niet zeker of het een oplossing was (geen tijd gehad om uitvoerig te testen) maar volgens mij was de delay weg toen ik de virtual surround zooi (xt nogwat?) uit heb gezet.

Ik zal dit nog een keer testen straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
hardware-lover schreef op maandag 11 juni 2007 @ 09:37:
[...]

Ik heb een "7" binnen staan en PC-DVI>>HDMI werkt perfect als zegt de gebruikershandleiding dat dit niet zo zou zijn. Waarom dit wel werkt weet ik ook niet ;)
Cool! Samsung ondersteund het echter alsnog niet ;)

maar dat was inderdaad niet wat ik bedoelde :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Uitsmijter
walterg schreef op maandag 11 juni 2007 @ 17:20:
Als ik mijn pc via hdmi aansluit krijg ik gewoon op mijn 2x tulp audio out geluid, maar helaas wel met een delay.
Begrijp ik goed dat toen dus het geluid bij jou later kwam ipv eerder, zoals nu bij mij het geval is?
walterg schreef op maandag 11 juni 2007 @ 17:20:
Ik weet niet zeker of het een oplossing was (geen tijd gehad om uitvoerig te testen) maar volgens mij was de delay weg toen ik de virtual surround zooi (xt nogwat?) uit heb gezet.

Ik zal dit nog een keer testen straks.
Ik hoor het graag! Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
De Uitsmijter schreef op maandag 11 juni 2007 @ 17:31:Begrijp ik goed dat toen dus het geluid bij jou later kwam ipv eerder, zoals nu bij mij het geval is?
Weet ik niet 100% zeker, ik was met twee vrienden Heroes af aan het kijken dus heb niet de serie gestopt om eens uitgebreid te gaan testen :*)

(dat had me m'n kop gekost)

Ik zal na het eten het een en ander testen.

edit: Getest. Het verschil tussen virtual surround aan en uit is volgens mij subtiel maar aanwezig. Voor mijn gevoel is het geluid over de analoge out een fractie eerder dan over de speakers maar ik moet zeggen dat ik het niet zeker weet. Zodra ik er uit ben laat ik het je weten ;)

Overigens is mijn analoge audio out actief bij geluid over hdmi.

[ Voor 29% gewijzigd door walterg op 11-06-2007 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Dominee
Ik heb nu sinds kort de LE32R82B maar vind het wel een nadeel dat die alleen op standby kan.

Zit er aan te denken om er een standby killer tussen te plaatsen, maar weet niet of dit kan bij een lcd tv(ivm geschakelde voeding?!) en of dit goed is.

Hoe hebben jullie dit gedaan, staat die altijd op standby of hebben jullie een standby killer of schakelaar er tussen zitten.

Is het ook bij lcd tv's nog gevaarlijk om hem op standby te laten staan ivm brandgevaar?

Ben benieuwd wat jullie idee hierover is! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Dominee schreef op maandag 11 juni 2007 @ 20:20:
Ik heb nu sinds kort de LE32R82B maar vind het wel een nadeel dat die alleen op standby kan.

Zit er aan te denken om er een standby killer tussen te plaatsen, maar weet niet of dit kan bij een lcd tv(ivm geschakelde voeding?!) en of dit goed is.

Hoe hebben jullie dit gedaan, staat die altijd op standby of hebben jullie een standby killer of schakelaar er tussen zitten.

Is het ook bij lcd tv's nog gevaarlijk om hem op standby te laten staan ivm brandgevaar?

Ben benieuwd wat jullie idee hierover is! 8)
Ik ben er inmiddels wel aan gewend maar dacht er hetzelfde over kort na de aanschaf. Ach, Samsung geeft op dat er <1W verbruikt wordt, prima denk ik dan. Gisteravond voor het slapen tijdens de bliksem wel even de stekker eruit gehaald voor een nachtje. :+

Maar ik heb er inmiddels vrede mee, die standby stand... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Uitsmijter
walterg schreef op maandag 11 juni 2007 @ 18:31:
[...]
edit: Getest. Het verschil tussen virtual surround aan en uit is volgens mij subtiel maar aanwezig. Voor mijn gevoel is het geluid over de analoge out een fractie eerder dan over de speakers maar ik moet zeggen dat ik het niet zeker weet. Zodra ik er uit ben laat ik het je weten ;)

Overigens is mijn analoge audio out actief bij geluid over hdmi.
Als het verschil al nauwelijks hoorbaar is, zal het zeker niet zichtbaar zijn. Ik ben gerust gesteld en ga er een DVD speler bij kopen! Dank voor de moeite.

@ De Dominee
In de handleiding staat dat als je voor langere periodes de tv niet gebruikt je de stekker eruit moet halen. Ik denk dat het geen kwaad kan. Als je het zeker wil weten, stuur dan even een mailtje naar de (niet altijd even snuggere) samsung-helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Rafe schreef op zondag 10 juni 2007 @ 22:20:
[...]

Volgens de handleiding moet je wel op n paar dingen letten:
-Een aantal kabels voor eerdere HDMI-versies kunnen zorgen dat het scherm knippert of dat er geen
weergave op het scherm is.
Gebruik in dit geval de kabel die de recentste HDMI-versie (HDMI 1.3) ondersteunt.
DVI IN (HDMI 2) (AUDIO R/L)

En dit kreeg ik als antwoord op t engelse samsungforum op de vraag of de LE40M86 de just-scan optie ondersteund wanneer je je pc aansluit via dvi-hdmi verloop.
Originally Posted by Ferry34
Could somebody please tell me if it is possible to do the just scan option when connencting the m86 with dvi-hdmi?
Thanks from Holland.

Yes thats how i have got my HTPC connected - HDMI2

(Ik had ook al ergens gelezen dat dit maar op 1 ingang mogelijk was, blijkbaar de hdmi2 aansluiting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
De Uitsmijter schreef op maandag 11 juni 2007 @ 20:26:
[...]

Als het verschil al nauwelijks hoorbaar is, zal het zeker niet zichtbaar zijn. Ik ben gerust gesteld en ga er een DVD speler bij kopen! Dank voor de moeite.
Het stoorde me wel dat de audio niet helemaal synchroon liep maar ik ging er van uit dat het aan de video file lag. Ik ben een enorme zeikerd met dit soort dingen en het kan zijn dat je het niet eens ziet :)
@ De Dominee
In de handleiding staat dat als je voor langere periodes de tv niet gebruikt je de stekker eruit moet halen. Ik denk dat het geen kwaad kan. Als je het zeker wil weten, stuur dan even een mailtje naar de (niet altijd even snuggere) samsung-helpdesk.
Zelf heb ik de hele bende (TV, versterker, wii, ps2 etc) op een verlengsnoer zitten met een schakelaar, maar dat is niet perse omdat de tv niet helemaal uit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
ari3 schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 21:16:
[...]
Versie 1013 moet je hebben.
En ik hoop niet dat mijn mailtje je ervan afhoud deze LCD te kopen. Ikzelf heb helemaal nog geen "judder" ervaren met het kijken van Blu-rays. Het zou alleen wel voor kunnen komen. En omdat het met deze LCD gewoon wel mogelijk is om 1080p@24Hz weer te geven, wil ik dat natuurlijk ook.
Volgens mij zijn er nu ook nog geen LCD's op de markt die 1080p@24Hz ondersteunen al zal dat in de nabije toekomst wel anders zijn. Het mooie is dat deze Samsung het al wel kan, mits je de juiste firmware hebt. Nu hoop ik dat d.m.v. een firmware update mijn LCD dat ook kan weergeven. En afgaande op het AV forum is dat ook het geval. Je moet het alleen ff mooi brengen bij Samsung anders gaan ze zich er weer vanaf maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 20:25:
[...]

Ik ben er inmiddels wel aan gewend maar dacht er hetzelfde over kort na de aanschaf. Ach, Samsung geeft op dat er <1W verbruikt wordt, prima denk ik dan. Gisteravond voor het slapen tijdens de bliksem wel even de stekker eruit gehaald voor een nachtje. :+

Maar ik heb er inmiddels vrede mee, die standby stand... :)
Vond het zelf ook nooit zo erg maar mijn vriendin heeft daar een hekel aan(standby modus), toch maar even de verdeelstekker met een aan/uit knop erop makkelijk binnen bereik gezet, daarmee nu 's-nachts mijn LCD tv, casema kastje, versterker, dvd speler en playstation 2 van de stroom.

heb zelf sindskort ook een LE32R81B trouwens, fijne tv echt super tevreden over

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2007 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S1W schreef op maandag 11 juni 2007 @ 08:42:
Ik heb sinds een paar weken een LE40M86 van 40" en wat mij opvalt is dat er zowel op de UPC receiver als op de DVD horizontale lichtgrijze "strepen" door het beeld komen. Dit is vooral goed zichtbaar als er zwart wordt getoond op het scherm. De strepen lijken ook van onder naar boven te bewegen. Op mijn HTPC via de VGA aansluiting zijn ze er niet.... Zou het kunnen komen dat inferieure scartkabels deze strepen veroorzaken? Of is mijn TV brak? Ik heb al geprobeerd interferentie bronnen te vinden, maar kom er niet echt uit.
Dat is dus Banding. Als je op avforums of google ofzo op banding zoekt kun je er alles over lezen. Bij mijn le40m86bd gebeurt dit ook alleen maar via de scart en niet via hdmi of vga.
Volgens mij kun je dit bij samsung melden en zou je een nieuwe moeten krijgen onder de garantie voorwaarden. (wel eerst even checken dat het echt niet aan de scart kabel ligt door meerdere te testen, en van verschillende bronnen (dvd, ps2 whatever).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwembroek schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 09:22:
[...]

En ik hoop niet dat mijn mailtje je ervan afhoud deze LCD te kopen. Ikzelf heb helemaal nog geen "judder" ervaren met het kijken van Blu-rays. Het zou alleen wel voor kunnen komen. En omdat het met deze LCD gewoon wel mogelijk is om 1080p@24Hz weer te geven, wil ik dat natuurlijk ook.
Volgens mij zijn er nu ook nog geen LCD's op de markt die 1080p@24Hz ondersteunen al zal dat in de nabije toekomst wel anders zijn. Het mooie is dat deze Samsung het al wel kan, mits je de juiste firmware hebt. Nu hoop ik dat d.m.v. een firmware update mijn LCD dat ook kan weergeven. En afgaande op het AV forum is dat ook het geval. Je moet het alleen ff mooi brengen bij Samsung anders gaan ze zich er weer vanaf maken. ;)
Gaat dit over de M86 serie?

Nu ben ik niet erg ervaren mbt tv techniek, maar ik zou wel graag weten welke firmware er op een R8x serie zit (wil eigenlijk zelf de 40" r82 kopen). Ik vind het belangrijk dat ik films, ook bluray, zonder stotterend beeld kan kijken.

Laatste vraag; ik zag een site waar je firmware versies kon dl-en, hoe moet je dat installeren en hoe weet ik of mijn tv compatible is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

liquid_ice schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 20:11:

Wat was de link van die shop dan if I may ask ???

wat ik op kijkshop-ict.nl zie is de 32R81 voor € 809,45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwembroek schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 09:22:
[...]

Ik lees anders in je mail naar de helpdesk iets anders : zwembroek in "[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ..."
Lees ik nou slecht of ben je de helpdesk aan het neppen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
De Uitsmijter schreef op maandag 11 juni 2007 @ 16:15:
[...]

Dat is frapant: idd bij NET5. Het is dus ook meteen de dame die zit te klagen ;)
Najah, dan bereiken ze wel de doelgroep :)

Maar ik heb het nu inmiddels niet meer, was ook een instelling volgens mij, ik geloof MoviePlus GameMode ofsow.

[ Voor 2% gewijzigd door THE_BASE op 12-06-2007 14:49 . Reden: Foutje! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds twee weken in het bezit van dit de samsung le40m86. Alhoewel ik over het algemeen tevreden ben heb ik een beetje last van clouding (krijg het niet weg met de instellingen). Veel irritanter zijn echter de horizontale strepen die verticaal door het beeld bewegen (ik lees net dat dit banding heet). Je ziet het niet altijd even goed, maar ik ga er op zitten letten en dan is het hek van de dam ;-(

Ik tast een beetje in het duister waar dit aan ligt (ik heb het internet ongeveer uitgelezen hierover ;-) ). Ik heb het alleen met digitale (kabel) tv over scart. Uiteraard meerdere kabels en beide aansluitingen gebruikt, zonder suc6. Ook mijn DTV box (humax pvr) aangesloten op mijn 20 jaar oude sony tv, en daar zag ik het probleem niet. Aan het signaal ligt het volgens mij zeker niet, want wanneer ik het (beeldvullende) menu bekijk van mijn PVR is het banding effect erg duidelijk te zien.

Ik zou dus zeggen, ligt aan de tv. Wanneer ik echter mijn dvd speler aansluit over de scart zie ik het probleem niet. Kan het zijn dan de tv dit probleem alleen heeft met digitale tv?

Samsung gebeld en die sturen direct een monteur (had het probleem nog nauwelijks uitgelegd),

Wellicht dat iemand hier nog iets zinnigs over kan roepen of iemand die dit probleem gehad heeft en verholpen? All help is appreciated.

Thanx!

ps: On a more positive note: Xbox over component zier er briljant uit (1080p)! Ik vind het het beeld over het algemeen errug goed. Ik was enigszins huiverig voor het weerspiegelen van het scherm, maar ik heb er echt helemaal geen last van. Laat dit je niet weerhouden zou ik zeggen. Super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 16:47: Wanneer ik echter mijn dvd speler aansluit over de scart zie ik het probleem niet. Kan het zijn dan de tv dit probleem alleen heeft met digitale tv?
Is Scart 1 RGB en scart 2 niet? Heb je dan al geprobeerd om te wisselen van scart ingang? zowel je DVD als UPC.

En je zegt dat je al met verschillende scartkabels hebt, ik neem aan dat je het dus al geprobeerd het met een hogere kwaliteit afgeschermde scart kabel.

Ik had er (alleen onder bepaalde omstandigheden) ook last van op mijn Samsung plasma. Ik ben er niet achter gekomen wat het was. Misschien wel m'n wireless router die er net naast staat.

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 12-06-2007 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 16:47:
Ik ben sinds twee weken in het bezit van dit de samsung le40m86. Alhoewel ik over het algemeen tevreden ben heb ik een beetje last van clouding (krijg het niet weg met de instellingen). Veel irritanter zijn echter de horizontale strepen die verticaal door het beeld bewegen (ik lees net dat dit banding heet). Je ziet het niet altijd even goed, maar ik ga er op zitten letten en dan is het hek van de dam ;-(

Ik tast een beetje in het duister waar dit aan ligt (ik heb het internet ongeveer uitgelezen hierover ;-) ). Ik heb het alleen met digitale (kabel) tv over scart. Uiteraard meerdere kabels en beide aansluitingen gebruikt, zonder suc6. Ook mijn DTV box (humax pvr) aangesloten op mijn 20 jaar oude sony tv, en daar zag ik het probleem niet. Aan het signaal ligt het volgens mij zeker niet, want wanneer ik het (beeldvullende) menu bekijk van mijn PVR is het banding effect erg duidelijk te zien.

Ik zou dus zeggen, ligt aan de tv. Wanneer ik echter mijn dvd speler aansluit over de scart zie ik het probleem niet. Kan het zijn dan de tv dit probleem alleen heeft met digitale tv?

Samsung gebeld en die sturen direct een monteur (had het probleem nog nauwelijks uitgelegd),

Wellicht dat iemand hier nog iets zinnigs over kan roepen of iemand die dit probleem gehad heeft en verholpen? All help is appreciated.

Thanx!

ps: On a more positive note: Xbox over component zier er briljant uit (1080p)! Ik vind het het beeld over het algemeen errug goed. Ik was enigszins huiverig voor het weerspiegelen van het scherm, maar ik heb er echt helemaal geen last van. Laat dit je niet weerhouden zou ik zeggen. Super!
Syg,

Lukt 1080p op de XBOX ook via VGA bij jouw? Ik heb gehoord dat dit toch het beste beeld geeft, maar dat het niet op alle schermen lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 16:59:
[...]

Syg,

Lukt 1080p op de XBOX ook via VGA bij jouw? Ik heb gehoord dat dit toch het beste beeld geeft, maar dat het niet op alle schermen lukt.
Nog niet getest, maar kan het wel even proberen. Ben echter over de component aansluiting al meer dan tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:03:
[...]

Nog niet getest, maar kan het wel even proberen. Ben echter over de component aansluiting al meer dan tevreden.
Ben erg benieuwd! Zou het graag willen weten. Ik heb zelf de 46" in bestelling staan, en kan niet wachten!
Maar vind je het via component niet vaag of donker? Welke spellen heb je getest als ik vragen mag? Gears of War en Condemned lijken mij geweldig om op dit scherm te spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensxeon
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-07 19:26
Hebben alle M series een reflecterend scherm of is dit alleen van af 40" ik wil namelijk graag de LE-32M71 of de LE-32M86.weet iemand het verschil tussen die 2 ik kon via kieskeurig niet veel verschil herkennen kwa specs van het scherm zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alleen GOW en dat is behoorlijk ok. Voor het geluid zou ik overigens wel een surround set aansluiten. Zeker bij gow is dat wat mij betreft de helft van de beleving. Daar blijft het standaard tv geluid toch zwaar bij achter (dat merk ik nu hele erg omdat ik deze nog niet heb aangesloten). Het toestel heeft overigens een speciale game modus voor de weergave, maar ik heb nog niet uitgezocht wat de voordelen hiervan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laurensxeon schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:31:
Hebben alle M series een reflecterend scherm of is dit alleen van af 40" ik wil namelijk graag de LE-32M71 of de LE-32M86.weet iemand het verschil tussen die 2 ik kon via kieskeurig niet veel verschil herkennen kwa specs van het scherm zelf
weet ik niet precies, maar ik kan wel zeggen dat ik helemaal geen last heb van de reflectie op mijn 40"

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2007 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:35:
alleen GOW en dat is behoorlijk ok. Voor het geluid zou ik overigens wel een surround set aansluiten. Zeker bij gow is dat wat mij betreft de helft van de beleving. Daar blijft het standaard tv geluid toch zwaar bij achter (dat merk ik nu hele erg omdat ik deze nog niet heb aangesloten). Het toestel heeft overigens een speciale game modus voor de weergave, maar ik heb nog niet uitgezocht wat de voordelen hiervan zijn.
Ah oke! Surround set is eigenlijk wel een must idd. Maar het schijnt dat het standaard geluid toch wel redelijk OK is voor een LCD.

Ben benieuwd of je 1080p over VGA kan krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensxeon
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:36:
[...]

weet ik niet precies, maar ik kan wel zeggen dat ik helemaal geen last heb van de reflectie op mijn 40"
ik bedoel eigenlijk crystal bright

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

@ Syg had je mijn post gezien? Ik ben wel benieuwd naar je antwoord.
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 16:47: Wanneer ik echter mijn dvd speler aansluit over de scart zie ik het probleem niet. Kan het zijn dan de tv dit probleem alleen heeft met digitale tv?
Is Scart 1 RGB en scart 2 niet? Heb je dan al geprobeerd om te wisselen van scart ingang? zowel je DVD als UPC.

En je zegt dat je al met verschillende scartkabels hebt, ik neem aan dat je het dus al geprobeerd het met een hogere kwaliteit afgeschermde scart kabel.

Ik had er (alleen onder bepaalde omstandigheden) ook last van op mijn Samsung plasma. Ik ben er niet achter gekomen wat het was. Misschien wel m'n wireless router die er net naast staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:42:
@ Syg had je mijn post gezien? Ik ben wel benieuwd naar je antwoord.

[...]

Nee, had 'em gemist ;-)
De kabels zijn beide niet hoogwaardig, maar geven geen probleem wanneer ik de box op een andere tv aansluit (of mijn dvd op de lcd). Ik heb scart gewisseld op de tv. Op mijn pvr heb ik maar 1 scart die RGB output geeft. Op de andere scartaansluiting wel even svideo geprobeerd, maar die gaf gewoon dezelfde strepen.

Van wat ik gelezen heb kreeg ik niet de indruk dat de kwaliteit van de scart kabel dit banding probleem veroorzaakt, of denk jij van wel? Kan het zijn dat een slecht afgeschermde kabel storing oppikt van andere apparaten? Ik heb wel geprobeerd alle stekkers eruit te halen behalve tv en pvr, maar dat hielp niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:50:
[...]
De kabels zijn beide niet hoogwaardig, maar geven geen probleem wanneer ik de box op een andere tv aansluit (of mijn dvd op de lcd).
Dat is niet gek want een CRT is veel 'vergevingszinder' dan een LCD. Met andere woorden: storingen in het signaal zie je op een CRT niet zo goed.
Van wat ik gelezen heb kreeg ik niet de indruk dat de kwaliteit van de scart kabel dit banding probleem veroorzaakt, of denk jij van wel?
Lastig te zeggen. Er was iemand die het alleen zag met goede kabels. Dus dat kan ook.
Kan het zijn dat een slecht afgeschermde kabel storing oppikt van andere apparaten?
Dat was mijn gedachte.

Misschien heb je hier nog iets aan: De banding die ik waarnam op mijn Samsung PS42-C91 zag ik alleen als ik de TV op ext.1 zette, en vervolgens op de afstandbediening van de PVR het knopje 'TV' indrukte. Kleuren werden dan warmer, en de banding verscheen (ik dacht trouwens dat het moire heette).

Wel opvallend trouwens dat ik het ook met zo'n PVR box had. Mijne is de DVR van UPC. De output staat toch op RGB he? want dat is essentieel.

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 12-06-2007 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:59:
[...]

Wel opvallend trouwens dat ik het ook met zo'n PVR box had. Mijne is de DVR van UPC. De output staat toch op RGB he? want dat is essentieel.
Ik had zelf al het idee dat CRT weleens vergevingsgezinder zou kunnen zijn. Ik moet er wel bij zeggen dat hij het op CRT echt helemaal niet doet, en op mijn lcd continu. Mijn pvr staat op rgb maar het probleem bestaat op alle output instellingen (svideo en die ander).

Mijn pvr is de (HUMAX pvr 9200 icm casema). Ik heb liever dat het aan de pvr ligt, maar ik heb niet de middelen om dingen uit te sluiten. Ik kom overigens wel meer berichten tegen dat dit samsung model problemen heeft met de scartaansluitingen, maar wellicht zijn dat ook wel mensen die rotte kabels of een crummy pvr gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja alleen vanaf 40" hebben de schermen een "Super Clear Panel" en ook pas 15000:1 contrast. De LE-32M86 heeft echter wel weer een 100hz paneel en dat is weer iets wat de grotere modelllen niet hebben.

Het verschil tussen de LE-32M71 en de LE-32M86 is dat de M71 een contrast van 6000:1 heeft en een cardreader, de M86 heeft echter 8000:1, HDMI 1.3, HDMI aan de zeikant en 1080p support.

Dus ehhmmm de keuze tussen die 2 zou makkelijk moeten zijn als je de komende jaren toch alle media wilt laten ondersteunen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 20:31:
[...]
Ja alleen vanaf 40" hebben de schermen een "Super Clear Panel" en ook pas 15000:1 contrast.
Eehh... voor de goede order dit gaat om dynamische contratratio's, niet de echte contrastratio's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 13:27:
[...]

Ik lees anders in je mail naar de helpdesk iets anders : zwembroek in "[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ..."
Lees ik nou slecht of ben je de helpdesk aan het neppen :?
Je leest zeker niet slecht, maar "neppen" is wel een groot woord.
Als ik een Blu-ray op mijn PS3 afspeel dan laat mijn LCD een 1080p@60Hz signaal zien, terwijl
de LCD met de firmware update het beeld in 1080p@24Hz weergeeft.
Zo hoort het ook, en ik vind dat ik daar ook het recht op heb na 3200 euro te hebben betaald.
Samsung vind het echter binnen zijn eigen specificaties passen en wil alleen een update uitvoeren als ik er ook daadwerkelijk last van heb. Op dit moment heb ik dat niet, (omdat ik nog maar twee Blu-rays heb gezien) maar reken maar dat je het wel ziet aangezien 3:2 PULLDOWN bijna altijd voor judder zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensxeon
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 20:31:
[...]

Ja alleen vanaf 40" hebben de schermen een "Super Clear Panel" en ook pas 15000:1 contrast. De LE-32M86 heeft echter wel weer een 100hz paneel en dat is weer iets wat de grotere modelllen niet hebben.

Het verschil tussen de LE-32M71 en de LE-32M86 is dat de M71 een contrast van 6000:1 heeft en een cardreader, de M86 heeft echter 8000:1, HDMI 1.3, HDMI aan de zeikant en 1080p support.

Dus ehhmmm de keuze tussen die 2 zou makkelijk moeten zijn als je de komende jaren toch alle media wilt laten ondersteunen
bedankt. voor de fijne info.

ik denk dat ik er wel uit ben.. z'n tv is een grote uitgave en je kan een zeer mooie en er zijn ook veel mooie en goede 720p schermen maar ik denk dat ik dan toch ga voor de LE37M87BD deze heeft 1080 dat in de toekomst toch scherper is en zeker met de komst van bleu ray. ik hoop dat ik hem tegen inkoop prijs kan krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:00

aex351

I am the one

Topicstarter
laurensxeon schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:41:
[...]

ik bedoel eigenlijk crystal bright
Dat is van Acer.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 10:31

Copyman

Dode muis

We hebben hier sinds vandaag de LE40M87BD, maar ik vraag me na een paar uur zoeken nog één ding af: is er ook een auto source mode, waarin de TV automagisch omschakelt naar de goede source als één van de source apparaten wordt aangezet?

Ik heb al in de PDF versie van de handleiding gezocht, maar ik kan het simpelweg niet vinden. Kan iemand me vertellen of deze TV dit ondersteunt?

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Copyman schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 22:55:
We hebben hier sinds vandaag de LE40M87BD, maar ik vraag me na een paar uur zoeken nog één ding af: is er ook een auto source mode, waarin de TV automagisch omschakelt naar de goede source als één van de source apparaten wordt aangezet?

Ik heb al in de PDF versie van de handleiding gezocht, maar ik kan het simpelweg niet vinden. Kan iemand me vertellen of deze TV dit ondersteunt?
Ik denk het niet, is meer een optie voor monitors. Mogelijk dat je een eventuele detectie volgorde kan instellen in het service menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman

Copyman

Dode muis

Onze vorige (non-LCD) televisies hadden dit wel (Philips/Sony). Stel, je zette de dvd-speler of satelliet receiver aan, dan schakelde de TV automagisch over naar dat kanaal. Bij deze LCD-TV kan ik dat echter niet vinden.

Zowel bij het inschakelen van de satelliet receiver als de KiSS media player gebeurt er niets (standaard TV-ontvangst blijft gewoon doorlopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Copyman schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 22:55:

Als ik mijn Kiss DP-558 aanzet gaat mijn Samsung LE40M71B linea recta naar Ext.1. Dit is wat jij bedoelt denk ik ? Deze zit aangesloten via RGB SCART. Dus het kan inderdaad. Maar details van de ondersteuning ken ik niet, ik weet alleen dat het bij mij zo werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 16:51
Ik ben op zoek naar een nieuwe LCD tv. Het gaat een Samsung worden en graag een 46inch in full HD.

Nu zie ik op de Samsung website dat er 3 modellen zijn in dit formaat:

- LE46N87BD
- LE46M86BD
- LE46M87BD

Welke van de drie is nou echt beter? Wat zijn de verschillen eigenlijk? Kunnen we zeer binnenkort opvolgers verwachten of is dit een goed moment om zo'n tv aan te schaffen?

Er is al aangegeven dat de M serie het beste zou moeten zijn, klopt dit? Zijn er al mensen met een van deze beestjes in huis en wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:21:
[...]

Ben erg benieuwd! Zou het graag willen weten. Ik heb zelf de 46" in bestelling staan, en kan niet wachten!
Maar vind je het via component niet vaag of donker? Welke spellen heb je getest als ik vragen mag? Gears of War en Condemned lijken mij geweldig om op dit scherm te spelen!
Component icm xbox360 staat juist bekend om zijn spetterende kleuren, terwijl je bij vga de kleurinstellingen moet verhogen (hoewel de laatste update daarin ernstige verbeteringen heeft aangebracht hoor ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
dynamisch contrast is zowiezo verschillend. Die M71 staat helemaal niet op de site van samsung? Vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Valderrama schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 23:59:
Ik ben op zoek naar een nieuwe LCD tv. Het gaat een Samsung worden en graag een 46inch in full HD.

Nu zie ik op de Samsung website dat er 3 modellen zijn in dit formaat:

- LE46N87BD
- LE46M86BD
- LE46M87BD

Welke van de drie is nou echt beter? Wat zijn de verschillen eigenlijk? Kunnen we zeer binnenkort opvolgers verwachten of is dit een goed moment om zo'n tv aan te schaffen?

Er is al aangegeven dat de M serie het beste zou moeten zijn, klopt dit? Zijn er al mensen met een van deze beestjes in huis en wat zijn de ervaringen?
De verschillen zijn alleen het uiterlijk. Kijk maar s naar de onderste rand of de aan-uit knop. Meestal zit het verschil daarin. Design type chrome deco en meer van dat soort gein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Ferry34 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 00:39:
[...]
dynamisch contrast is zowiezo verschillend. Die M71 staat helemaal niet op de site van samsung? Vreemd
Wie wil dat antieke ding nou hebben O-).
Kijk eens: http://www.samsung.com/nl/products/tv/archive/le40m71b.asp
Staat wel op de site alleen niet op de voorpagina van lcd tv's. Daar staan over het algemeen alleen de nieuwe modellen. Via de dropdownbox erboven "kies model" kan je de betreffende tv selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman

Copyman

Dode muis

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 23:51:
[...]

Als ik mijn Kiss DP-558 aanzet gaat mijn Samsung LE40M71B linea recta naar Ext.1. Dit is wat jij bedoelt denk ik ? Deze zit aangesloten via RGB SCART. Dus het kan inderdaad. Maar details van de ondersteuning ken ik niet, ik weet alleen dat het bij mij zo werkt...
Dit is inderdaad wat ik bedoel. Het volgende is bij ons aangesloten:

• Ext1: Satelliet Receiver
• HDMI1: KiSS DP-1600

En nog een toslink lijntje van TV naar de audio receiver, maar die doet er in dit geval niet toe. Als de TV aan staat en ik zet 1 van deze twee apparaten aan, gebeurt er helemaal niets. Ik moet de source dus handmatig op Ext1 of HDMI1 zetten, wat toch wel behoorlijk irritant is. Hopen dat iemand anders de oplossing weet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de TV kijkers en kijkafstand twijfelaars. Ik heb vandaag de 52M87 ontvangen. TV zal voornamelijk voor TV kijken gebruikt worden en ik hou van groot. Kabelsignaal via digitale samsung decoder (scart) opvallend goed (had wat minder verwacht).
Zit op 3.50 meter en is prima te doen, spiegeling scherm geen probleem. Bij tv uit is zo'n coating wel mooier als zo'n matte zwarte coating.
wat pics bij bewegend beeld, met volop daglicht (staat naast raam) geen flits, instellingen out of the box.
Met name huidtinten was ik benieuwd naar en deze zijn mooi natuurlijk.

pic1
pic 2
pic 3
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.