[Plasma] Samsung PS-42Q91H / PS-42Q92H

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 35.678 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

Ik probeer al een paar keer op te merken dat het niet inbranden is. Maar juist veroudering van de cellen! Raar dat de monteur je dat niet heeft uitgelegd.
Maargoed komt op hetzelfde neer allemaal, jammer iig.

Toch vind ik dat je niet moet miepen, samsung garandeert geen scherm dat niet kan inbranden. En ook al is er de laatste jaren veel verbeterd. In principe kan een plasma scherm nog steeds inbranden als maar lang genoeg hetzelfde plaatje op blijft staan.
Verder zie je het alleen op een wit scherm, maar de laatste keer dat ik een wit scherm in een film zag was tijdens het doodgaan van een of andere mafkees in een of andere film of nee nog nooit gezien eigenlijk een wit scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:44
Nou ik heb net ff gekeken of ik mijn inbrandbescherming wel aan had staan en die stond wel aan. Nou kijkt mijn vriendin iedere dag zo 2 uurtjes net 5 (gilmore girls en mcleads daughters) en ik heb nu ook al een ingebrande 5 rechtsboven in de hoek. Ik heb het scherm pas een goede maand.

Is er ergens een optie dat je kunt zien hoeveel draaiuren je scherm heeft want heel eerlijk had ik wel rekening gehouden met inbranden (draai 1 tot 2 keer in de week een qlimax dvdtje van 2 uur met veel kleurschifting en veel bewegend beeld) maar dat je na 1 maand al een ingebrand logo hebt vind ik eigenlijk wel heel erg vlug.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:03
Zorg er gewoon voor dat je het beeld instelt op normaal of film, en dan het contrast niet hoger dan 50% doen de eerste 200 uur. Als je langer dan een uur achter mekaar 1 zender kijkt met een vel logo (net5, sbs6), zet dan evt voor een half uurtje het beeld op 4:3, of zoom het logo een half uurtje weg.

In het begin moet je gewoon extra voorzichtig zijn met een plasma. Maar om Samsung nu de schuld te geven dat jij je scherm inbrandt gaat mij een beetje te ver, je hebt ook nog zoiets als 'eigen verantwoordelijkheid'.

Ik heb ook last gehad van dit soort 'inbrand' geintjes, maar het gaat naderhand wel weg bij voorzichtig gebruik. Je kan die inbrand DVD ook nog proberen en die een aantal uur laten draaien, dan kan het nadelige effect misschien nog worden bijgeschaaft.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:46
BackSlash schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 09:45:

In het begin moet je gewoon extra voorzichtig zijn met een plasma. Maar om Samsung nu de schuld te geven dat jij je scherm inbrandt gaat mij een beetje te ver, je hebt ook nog zoiets als 'eigen verantwoordelijkheid'.
Anno 2007 bij een 1500 euro kostende TV mag je toch verwachten dat je een paar uur per dag onbezorgd Net5 kan kijken lijkt me ... als je nu 24/7 het testbeeld aan laat staan alla, maar dit lijkt mij normaal gebruik.
Wel goed balen, heb hier zelf enkel 'last' van image retention, ingame-HUD's, dat geen-signaal-ding e.d. wat achterblijft, maar dat is gelukkig wel weg als ik een film heb gekeken daarna. Heb zelf overigens die inbrand DVD niet gebruikt, als dat ding toch 200 uur stroom staat te vreten gebruik ik hem ook liever waar ik hem voor gekocht heb :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door Speedy op 20-03-2008 09:54 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:39
BackSlash schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 09:45:
Zorg er gewoon voor dat je het beeld instelt op normaal of film, en dan het contrast niet hoger dan 50% doen de eerste 200 uur. Als je langer dan een uur achter mekaar 1 zender kijkt met een vel logo (net5, sbs6), zet dan evt voor een half uurtje het beeld op 4:3, of zoom het logo een half uurtje weg.

Ik heb ook last gehad van dit soort 'inbrand' geintjes, maar het gaat naderhand wel weg bij voorzichtig gebruik. Je kan die inbrand DVD ook nog proberen en die een aantal uur laten draaien, dan kan het nadelige effect misschien nog worden bijgeschaaft.
IN HET KORT.....

Scherm gekocht op 15-05-2007, direkt contrast op 50% gezet (staat hier nog steeds op), en mij tv staat btw ook niet op dynamisch maar op normaal.
Tot aan januari 2008 dit jaar geen last, begin januari 2008 dit nog gecheckt. Toen kwamen die voor mijn vrouw aantrekkelijke 8)7 IDOLS live uitzendingen, en die heeft dit dus elke zaterdagavond gekeken. 2 weken geleden kwam ik er dus achter dit rtl voorgoed op mijn tv is vastgelegd.

Normaal staat onze TV dus bijna nooit op rtl, aangezien wij over ongeveer 1500 zenders beschikken en mijn vrouw een geboren zapperd is, krijgt de tv van ons dus de kans niet op inbranden (zou je zeggen) :(

Dus door deze idols uitzendingen is dit gebeurd........en daarom ben ik min of meer boos op samsung omdat ik vanuit mijn optiek altijd correct en voorzichtig ben omgegaan met deze tv maar samsung de schouders ophaald.......en zegt........ja meneer dat doen deze schermen nu eenmaal.

Genoeg eigen verantwoordelijkheid ?

[ Voor 34% gewijzigd door Crawl NL op 20-03-2008 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
ik stoor me er op zich nog niet echt aan maar als er al na 1 maand image retention is hoe zit dat dan over 2 jaar ? ik was van plan deze tv namelijk wel wat langer te gebruiken als de vorige. En inderdaad mag je anno 2008 wel verwachten dat een plasma niet al na 1 maand met gemiddeld 2 uur per dag net 5 en 1 uur comedy central/discovery en een film per avond (dvd bluray of tv) image retention heeft van het net5 logo

Anders eens net5 enzo aanschrijven of ze om de dag het logo links en rechtsboven in beeld willen plaatsen.

[ Voor 10% gewijzigd door harley op 20-03-2008 12:38 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmp
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-09 09:50
ik had laatst mn ps3 een tijdje op het menu scherm laten staan, ff gaan eten chillen enz.
kom ik terug zap ik staan die logos idd allemaal in het scherm. maar na ff tv kijken en zappen is het gelukkig weer weg en zie ik het niet meer. Ik heb niets aan de instellingen veranderd. maar ik flip af en toe als ik lang naar 1 zender kijken soms even tussen verschillende scherm opties 4:3, zoom enz... dat wil wel eens helpen want heb het erna nooit weer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Vandaag weer lekker F1 gekeken en de dansende auto's zijn ook dit seizoen weer aanwezig helaas. Het viel me nu bij de GP van Maleisië extreem op, meer mensen hier last van gehad? Australie leek het veel minder erg. Raar dat ik met overige beelden nooit problemen heb ... zou het de manier van opname zijn (zal Bernie E. eens mailen ;))?

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

Vanochtend ook gezien. Is me eigenlijk niks opgevallen??
Vertel ook maar niet waar ik op moet letten of wat je bedoelt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmp
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-09 09:50
bedoel je met die dansende auto's een soort van ghosting... dat er zon' "staartje" achteraan komt? want dat heb ik ook nog niet gemerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Het is inderdaad een soort dansend effect, dit op overzichtbeelden, vaak als de auto's naar je toe komen rijden. Als het je niet is opgevallen heb je er waarschijnlijk geen last van, want het was best heftig aanwezig.

[ Voor 31% gewijzigd door Speedy op 25-03-2008 09:59 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
vandeweek na 10 minuutjes UT3 had ik al image retention van de health status linksonderin pas na ruim een uur was dat weg. ik vind dat het scherm daar wel best vlug last van heeft als ik heel eerlijk ben. Ik vraag me af of ik niet toch beter voor LCD had kunnen gaan (ook al kunnen die ook inbranden maar pas bij jarenlang hetzelfde scherm en niet al na 1 maand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nb0287
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02-2023
[TAG]Speedy schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 09:59:
Het is inderdaad een soort dansend effect, dit op overzichtbeelden, vaak als de auto's naar je toe komen rijden. Als het je niet is opgevallen heb je er waarschijnlijk geen last van, want het was best heftig aanwezig.
Join the club.Ik irriteer mij hier ook echt verschrikkelijk aan. Kan me ook niet voorstellen dat mensen dit niet zien. Ik heb hier vorig jaar in dit forum al aandacht aan besteed. Tv is er al diverse keren voor weggeweest maar niks lost het probleem van de "dansende" auto's op. In Amerika is het probleem met een firmware update opgelost. Heb diverse malen met Selectro en Samsung contact gehad maar die zeggen dat er geen problemen zijn.
Kan iemand kijken die pas geleden deze TV gekocht heeft welke firmware versie er op zijn TV staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Vorig jaar heb ik er niet zo op gelet (misschien was ik minder kritisch omdat ik hem net had), maar het is inderdaad best frustrerend. Het enige wat ik volg op TV ziet er niet uit, DVD's e.d. geen last van.

Wel frustrerend dat Samsung USA het probleem heeft opgelost, maar ze het hier in de EU niet willen erkenen :/

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nb0287
[TAG]Speedy schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 14:00:
Vorig jaar heb ik er niet zo op gelet (misschien was ik minder kritisch omdat ik hem net had), maar het is inderdaad best frustrerend. Het enige wat ik volg op TV ziet er niet uit, DVD's e.d. geen last van.

Wel frustrerend dat Samsung USA het probleem heeft opgelost, maar ze het hier in de EU niet willen erkenen :/
Eén van de hoofdredenen voor het aanschaffen van deze TV was voor het kijken naar de F1. Als dan blijkt dat de TV het niet aankan dan is dat zeer frustrerend. Ga deze TV dan ook binnenkort wegdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Hmm ik heb nog nooit dat soort dingen gezien. Hoe kan ik m'n firmware controleren? Ik heb hem in januari aangeschaft.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:39
Ik kijk nu dat ik weet dat ik een inbranding heb een stuk minder leuk tv.....zal wel tussen de oortjes zitten 8)7. Er komt in de toekomst in ieder geval geen Samsung meer hier in huis.... >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Crawl NL op 27-03-2008 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:44
Ik heb geen last van inbranden, ook niet na 3 uur op RTL-4.

(Mischien dat jullie toch het contrast te hoog hebben staan de eerste 200 uur)

En ook geen last van dansende bolides.

Ben er tevreden mee ( nog wel :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
contrast staat op 60% (ik vind 50% gewoon te donker) en ik vind dat dat moet kunnen bij een tv van bijna 1000 euro anno 2008 als je een tv maar op 50% mag gebruiken moeten ze dat duidelijk aangeven of ervoor zorgen dat hij van zichzelf de 1e 200 uur op 50% draait ofzo. Ik ga toch ook geen motor maken die 250km p/u topsnelheid heeft maar de 1e 20.000km mag hij maar 100kmp/u rijden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Uhm bij nieuwe auto's is het ook algemeen bekend dat je de eerste 1000 km ook niet voluit ermee moet rijden... tenminste, dat is het beste voor het ding :) Als je het wel doet moet je het natuurlijk zelf weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Nee dat is wat algemeen wordt aangenomen. En het is eigenlijk dat je niet continu volgas moet blijven rijden maar wisselende toerentallen. Gelukkig zijn er genoeg mensen die gewoon direct volgas gaan met wisselende toerentallen en die blijken later een zuinigere en beter trekkende auto te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Daar zijn de meningen nogal over verdeeld wat nu het beste is voor de auto. De mensen die graag hard rijden zeggen dat het beter is om in het begin gelijk hard te gaan zodat de motor daarop wordt ingesteld, de ander zegt weer dat de motor rustig moet worden ingesleten. Een derde zegt dat het al in de fabriek gebeurt en het helemaal niks uitmaakt.

En zo is het ook een beetje met plasma's :) Iedereen zegt weer wat anders en nergens staat concreet in de handleiding hoe je ermee om moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Als ik mijn auto stevig inrijd (wat ik ook gewoon doe, volgens de dealer geen probleem mits je niet gelijk 1000km autobahn op z'n top pakt, dat matige rijden inrijden is van "tig" jaar terug) dan heeft dat misschien gevolgen voor de lange termijn (al heb ik daar mijn twijfels bij), niet binnen een jaar. Dat die TV dan 10 ipv 15 jaar mee gaat heb ik vrede mee, maar ik kan me voorstellen dat diegenen met dat inbrand verschijnsel er goed de balen van hebben dat het al met een jaar gebeurd!! Dat is het zelfde als dat je auto na een jaar ernstige mankementen gaat vertonen.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dit toestel nu een klein jaar en heb totaal geen last van boven genoemde problemen.Enige wat ik heb zijn lichte vlekken maar dat is alleen als het toestel uit staat. (per abuis met water schoongemaakt, eigen fout dus)
Kan niet anders zeggen dat ik hetzelfde toestel gelijk weer zou kopen. Zelfs met snelle games niets dan verbazing, zo mooi en probleemloos. Jammer van de negatieve berichten, maar voor mij een absolute topper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:14
Dansende wagens heb ik ook last van. Alles wat snel gaat. Ik heb zowat alle digitale opties uit staan. Behalve dan actieve kleuren oid. Zodra ik de rest aan zet krijg ik weer strepen en uitgesmeerde blokjes. Vind ik eerlijk gezegd wel nep. Ik koop een Q versie omdat ik dat mooier beeld vind geven. En dan blijkt dat ik er geen gebruik van kan maken. Ik kijk zowat alleen maar SciFi en GP1 :( . Wat betreft inbranden. Ik vind het best irritant dat alles blijft hangen. Tuurlijk dat weet je van Plasma, maar zo erg had ik het niet verwacht. Als je 4 uur lang 4:3 kijkt heb je 3 uur zwart-wit beeld nodig om het te herstellen. Dat doe ik dus ook niet meer.

Ik zou het scherm echter zo weer kopen. Kleuren en beeldweergave in het algemeen vind ik in deze prijsklasse toch het beste. 50Q91

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 22:21
Heb de PS42C62 (lijkt er op :) ) nu zo'n goede 4 weken ter vervanging van m'n (ook Samsung) PTV.

Voor het geld, MM €700,- , een absolute topaanbieding :*) . Vergelijkbaar ander merk was/is iets van 20% duurder en een gebrekkig LCD ( matig contract) op dit formaat is dan zelfs 50% of veel meer duurder.

Glasplaat als bij een vlakkeplaat CRT spiegelt.
Wat last van het vermalijde inbranden. Komt o.a. door teletext-ondertiteling waarbij je (helaas) het TXT-bladnummer (Franse TV: 888) niet kan onderdrukken. Teveel wit voor een paar uur, is bingo & bye bye.

:( verdere kritiek :
VGA heeft een lage refresh rate, wanneer je er langs kijkt zie je het beeld als een TL-lamp knipperen. VGA resolutie wat kieskeurig en maximaal 1024*768.
PIP op de tuner werkt jammergenoeg alleen vanuit de VGA/HDMI modus.
Het beeld in VGA modus wordt/kan niet tot de rand opblazen, je kan alleen kiezen uit 4:3 & 16:9.
Wat ik ook irri vind, is dat je niet rechstreeks met één knop naar AV/VGA of HDMI modus kan gaan, je moet de keuzes doorscrollen.
Had ook graag een 3e full-SCART willen hebben met e/o front SVHS ondersteuning. Helaas dus niet en dit maar opgevangen met een Vivanco-schakelunit.

:? Weet of iemand wat je wel/niet kan doen met de service-stekker in/uitgang ? In het boekje staat dat je een remote-standaaard kan koppelen. Wat is het stuurprotocol ? Krijg wat besturings ideeën.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
PtrO schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:43:
Heb de PS42C62 (lijkt er op :) ) nu zo'n goede 4 weken ter vervanging van m'n (ook Samsung) PTV.

Voor het geld, MM €700,- , een absolute topaanbieding :*) . Vergelijkbaar ander merk was/is iets van 20% duurder en een gebrekkig LCD ( matig contract) op dit formaat is dan zelfs 50% of veel meer duurder.

Wat last van het vermalijde inbranden. Komt o.a. door teletext-ondertiteling waarbij je (helaas) het TXT-bladnummer (Franse TV: 888) niet kan onderdrukken. Teveel wit voor een paar uur, is bingo & bye bye.

VGA heeft een lage refresh rate, wanneer je er langs kijkt zie je het beeld als een TL-lamp knipperen. VGA resolutie wat kieskeurig en maximaal 1024*768.
Het beeld in VGA modus wordt/kan niet tot de rand opblazen, je kan alleen kiezen uit 4:3 & 16:9.
Wat ik ook irri vind, is dat je niet rechstreeks met één knop naar AV/VGA of HDMI modus kan gaan, je moet de keuzes doorscrollen.
Had ook graag een 3e full-SCART willen hebben met e/o front SVHS ondersteuning. Helaas dus niet en dit maar opgevangen met een Vivanco-schakelunit.

:? Weet of iemand wat je wel/niet kan doen met de service-stekker in/uitgang ? In het boekje staat dat je een remote-standaaard kan koppelen. Wat is het stuurprotocol ? Krijg wat besturings ideeën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
PtrO schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:43:

Ik ken deze Plasma .. is gewoon goed (vooral voor dat geld) nix mis mee. Wat bedoel je met teveel wit bye-bye :? ?

[ Voor 3% gewijzigd door RoaDHouse op 03-04-2008 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Sorry ... ging fout hierboven _/-\o_ lette effe niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Sinds een week hier ook de 42Q92 staan, tot nu toe alleen maar positief! Zeker met digitale TV is het prachtig en ook het verbinden met de laptop (HD-trailers van Apple kijken!) gaat prima. Ik heb wel last van een (hele korte) vertraging in het geluid tussen de TV en m'n boxen, maar dat zal aan mijn opstelling liggen. Binnenkort wordt de geluidsset sowieso vervangen en dan ga ik er eens rustig voor zitten om dat allemaal goed te regelen.

Maar tot nu toe alleen maar positief!

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 22:21
RoaDHouse schreef op donderdag 03 april 2008 @ 00:50:
[...]

Ik ken deze Plasma .. is gewoon goed (vooral voor dat geld) nix mis mee. Wat bedoel je met teveel wit bye-bye :? ?
Het teletext paginanummer is fel-wit, zit op een vast plaats wat na een tijdje "inbrandt".
Ik kijk veel Franse TV (via canalsat/satelliet) met ondertiteling waarbij je op teletekst pagina 888 onderin de gesproken tekst meeleest. Goed voor je taal.

Links boven heb ik op de Samsung dan in fel-wit het teletext pagina-nummer wat daar blijft staan. Op m'n Philips CRT en Samsung projectie, wordt dat nummer niet getoond. De felheid, doet pijn aan je ogen, van de teletekstletters zijn (ook in rood/geel enz) erg "hard" op de plasma.

Kortom een klein, maar voor plasma vernietigend irritant, verschil van teletext implementatie. Kennelijk is daar bij de Samsung plasma afdeling niet over nagedacht en hebben ze dat niet getest.

Voor de rest geniet ik er beslist van :) . Relatief weinig geld, groot beeld in een heel goede kwaliteit.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nb0287
Heb vandaag mijn nieuwe Panasonic TH-46PZ85 binnen gekregen. De Samsung 42Q92 gaat naar mijn ouders toe. Was het gedoe met de dansende F1 auto's zat! Mijn ouders kijken toch geen F1. De Panasonic geeft de F1 wagens wel goed weer. Je kan merken dat deze TV veel minder moeite heeft met snellere beelden dan de Samsung. Ben weer helemaal blij :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week met pijn in mijn hart de 50Q91 verkocht. Heb bijne een jaar heel veel plezier beleefd aan dit scherm. Morgen komt (als het goed is) de nieuwe, nl. de 50P96AV-K. Ik wilde toch de stap naar full-HD maken en voor € 1620 kon ik het niet laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacht dat ik er helemaal uit was....Na lang wikken en wegen tussen de Pioneer 4280XA & Samsung 42Q92 wilde ik zwikken voor de laatste, puur omdat het enorme verschil in prijs (Pioneer is bijna 2x zo duur) het volgens mij niet waard was bijna het dubbele te betalen (E 2000,00 is echt mijn uiterste limiet btw).

Daarbij vindt voornamelijk de vrouw des huize het design van de Samsung veel mooier, maar dat is een beetje de discussie over de spits van je plaatselijke voetbalclub die jij NIET op het veld wilt zien (omdat hij niet functioneert en niet scoort) en je vriendin WEL (omdat hij een leuk koppie en kontje heeft). Nou is "uiterlijk" bij een tv wel wat belangrijker dan bij een voetballer, maar toch, het is niet de hoofdzaak, dat blijven de beeldkwaliteit & duurzaamheid....

Maar na de negatieve reacties en problemen die sommigen met de Samsung hebben ga ik weer hevig twijfelen. Ik kijk eigenlijk zelden tv (enkel voetbal & National Geo), gebruik 'm voornamelijk voor DVD's & the odd game op de XBox, maar ik weet niet of mevrouw (en ikzelf ook) zo blij is als de HUD van COD4 of de scoreboard van PES in het scherm "gebrand" zit na een game-sessie en ik begrijp van sommige reacties dat die kans bij de Samsung zeker zeer redelijk aanwezig is.

Ik weet dat een keuze een persoonlijke is en niemand anders voor mij kan beslissen, maar wat voor advies zouden mensen geven. Is die E 1000,00 extra de Pioneer ECHT waard of heb je bij de Samsung gewoon relatief (niet absoluut uiteraard) meer waarde voor je geld en nog steeds een hele goede plasma? Suggesties en advies zijn meer dan welkom.
Ik weet het zelf echt niet meer en aan verkopers in de winkel heb je al helemaal niets, die begrijpen na tig keer NOG niet dat ik niet in hun LCD verkooppraatje trap (ongelovigen, maar dat terzijde :-)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Ik denk dat je met de Samsung echt zeker tevreden zal zijn... Ik ben er nog steeds súpertevreden mee. Ook totaal geen last gehad van enige problemen met inbranden of zo, terwijl hij toch af en toe wel lang op dezelfde zender staat. Gewoon een topscherm!

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie nu dat de Pioneer 4280XA E 1699,00 bij de mediamarkt is....De nieuwe Samsung serie (42a450) is ook uit (E 1049,00). Samsung is dus nog steeds aanzienlijk goedkoper (maar het wordt minder en de keuze dus weer lastiger, zucht) & misschien dat de '' oude' problemen bij de nieuwe serie verholpen zijn?
Zijn er al gelukkige eigenaren van een van deze nieuwe modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ram0n schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:15:
Sinds een week hier ook de 42Q92 staan, tot nu toe alleen maar positief! Zeker met digitale TV is het prachtig en ook het verbinden met de laptop (HD-trailers van Apple kijken!) gaat prima. Ik heb wel last van een (hele korte) vertraging in het geluid tussen de TV en m'n boxen, maar dat zal aan mijn opstelling liggen. Binnenkort wordt de geluidsset sowieso vervangen en dan ga ik er eens rustig voor zitten om dat allemaal goed te regelen.

Maar tot nu toe alleen maar positief!
Ik kick dit topic nog maar eens... Tot nu toe (Ruim 3 maanden) zeer tevreden over de pit, prima kwaliteit voor wat je betaald, zeker met digi-tv!

Maar...

Ik krijg erg slecht beeld wanneer ik mijn MB-Pro op deze pit aansluit via HDMI. Als ik de tv aansluit via de vga, is het beeld scherper 8)7. Ik wou van VGA af, omdat de refresh rate te laag is. Nu heb ik op mijn MBPro de juiste resolutie gekozen, maar toch; letters zijn haast onleesbaar, internet zit er raar uit, net of de beeldlijnen om en om verspringen... Als ik echter een dvd start, en bekijk op de tv via de HDMI, werkt het weer goed, en is het beeld net zo scherp als wanneer ik via een scart-dvd speler de dvd kijk. Ik hoopte juist op beter beeld, maar dat valt dus vies tegen :'(

Wie heeft de tip?

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Welke tv heb je?

Stel de refresh rate eens op 50 Hz in, dat geeft op mijn plasma (50C91) een rustiger beeld dan op 60 hz. Vreemd genoeg geeft de resolutie 1280x720 een scherper beeld dan 1360x768 bij mij, dus misschien moet je dat eens proberen (mits je ook eentje hebt op die resolutie ;))

Waar ik wel last van heb bij mijn HTPC, die met DVI --> HDMI kabel is aangesloten, is dat in een zwarte achtergrond het beeld onrustig is. Ga ik met mn neus op de tv zitten kijken, dan zie ik rode en groene pixeltjes die knipperen in zwarte gedeeltes. Via scart is dit niet het geval... iemand hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb de 42Q92... Ik kan in de MBPro niet alle resoluties kiezen, slechts twee, en de interlaced is dan met films de beste, echter onleesbare tekst. Indien ik een te lage resolutie pak, heb ik dus zwarte randen om het beeld, maar is het wel leesbaar...

Ik heb niets te melden.

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste