[Plasma] Samsung PS-42Q91H / PS-42Q92H

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 35.676 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• luvan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-06 13:16
Sinds ongeveer een maand in het bezit van de PS-42Q91H.

Over het algemeen ben ik zeer tevreden over dit scherm. Wat me wel stoort is, dat bij drukke achtergronden de personen/voorwerpen die in het beeld bewegen, omgeven worden door een soort waas. :'(
Ik heb dit voor bij zowel digitale tv (scartkabel) als bij het bekijken van een dvd (hdmi-kabel).

Zijn hier nog mensen die daar last van hebben en bestaat er een oplossing voor? :?

:P 'k Denk het te hebben gevonden!
Als ik de dvd-speler op 1080i zet, heb ik geen last meer van die "waas" bij drukke achtergronden.
M'n Digibox van Telenet kan ik niet instellen op deze resolutie (kan er zelfs geen hdmi-kabel op aansluiten).

Voor het gewone tv kijken zal het dus wachten worden tot de HD-Digibox of recorder te koop zal aangeboden worden om deze "waas" niet meer te moeten bekijken. 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door luvan op 29-12-2007 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 13:52

Tjark

DON'T PANIC

Hoe zijn de Q91/92H te vergelijken met de PS-42c6 die vanaf 4 jan bij de Makro voor 831 incl in de aanbieding is?

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb afgelopen weekend schoonmaakdoekjes van Screen Clene gebruikt en de vegen op mijn scherm zijn iets minder maar zeker nog niet weg.
Overdag ben ik in staat om er een kleed over te gooien...god zij dank zie je er niets van als de Sammy aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekosniekos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-06 12:12
Hey
jah ik was ook wel benieuwd naar die ene die in de folder van de makro staat
de PS-42c6
hij staat niet op de site en heet PS-42c6
rare afmetingen in de folder 1024*768
vraag me af met welke hij te vergelijken is en of hij beetje goed is
ik ben namelijk ook op zoek naar nieuw tv
maar twijfel tussen lcd of plasma, heb er wel wat geld voor over.
iemand verder nog idee wat nu de best buy plasma of lcd is?

verder vroeg ik me af of die ps 42-c6 nieuwe of juist oude serie is.

iemand tips. speel veel op de xbox 360

EDIT staat wel op samsung: http://www.samsung.com/nl/products/tv/plasmatv/ps_42c6h.asp

[ Voor 30% gewijzigd door niekosniekos op 04-01-2008 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Laatst online: 12-09 21:55
PS 42Q9x heeft ook die resolutie, volgens mij de Pana PV70 ook. Standaard voor 42" plasma's?

Kijkt in ieder geval prima ;)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:06
niekosniekos schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 00:13:
Hey
jah ik was ook wel benieuwd naar die ene die in de folder van de makro staat
de PS-42c6
hij staat niet op de site en heet PS-42c6
rare afmetingen in de folder 1024*768
vraag me af met welke hij te vergelijken is en of hij beetje goed is
ik ben namelijk ook op zoek naar nieuw tv
maar twijfel tussen lcd of plasma, heb er wel wat geld voor over.
iemand verder nog idee wat nu de best buy plasma of lcd is?

verder vroeg ik me af of die ps 42-c6 nieuwe of juist oude serie is.

iemand tips. speel veel op de xbox 360

EDIT staat wel op samsung: http://www.samsung.com/nl/products/tv/plasmatv/ps_42c6h.asp
Als ik de specs een beetje vergelijk dan is het eigenlijk gewoon een low budget C91. De Luminantie is 1300 Cd/m² ipv 1500 en contrast is 10.000:1 ipv 15.000:1. Ook heeft hij wat minder aansluitingen, zoals geen enkele aansluiting aan de zijkant en achterop en slechts 1 HDMI aansluiting. Voor de rest weinig verschil. Het zal wel de voorganger zijn, of anders gewoon een low budget model.

Wat kost dit model? Als het 900 euro of meer is zou ik liever voor de C91 gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door BackSlash op 04-01-2008 14:42 ]

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

gewoon niet doen
zoals de panasonic pv7 ipv pv70 heeft brengt samsung ook enkele modellen uit zoals de c6.
deze zijn zeker inferieur aan de eerder genoemde types. vandaar ook 100-300 euro goedkoper, maar dat is wel duurkoop denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 16:29

EgoPro

Time is an illusion.

Ik ben nu al een tijdje aan het kijken naar een plasma TV en ik heb momenteel alleen nog de PV70 tegenover de Q91 over en wil graag jullie mening hierover qua specs wint de sammy zeker, zijn er mensen die hier nog wat aan toe te voegen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EgoPro schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 15:57:
Ik ben nu al een tijdje aan het kijken naar een plasma TV en ik heb momenteel alleen nog de PV70 tegenover de Q91 over en wil graag jullie mening hierover qua specs wint de sammy zeker, zijn er mensen die hier nog wat aan toe te voegen hebben?
Ik persoonlijk zou eerder voor de C91 gaan dan voor de Q91 ivm de Filterbrite die zou op de Q reeks wel es last van diagonale strepen hebben naar het schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 16:33:
[...]

Ik persoonlijk zou eerder voor de C91 gaan dan voor de Q91 ivm de Filterbrite die zou op de Q reeks wel es last van diagonale strepen hebben naar het schijnt.
Zoals reeds eerder geschreven zie je de "strepen" uitsluitend wanneer het scherm uitstaat en dan nog bij een bepaalde licht inval. Zodra het scherm aangaat zie je er niets van. Mijn persoonlijke mening........een topscherm, zeker voor de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Ik moet ook zeggen dat ik die strepen nog nooit in de winkel heb kunnen ontdekken. Ik heb uit allerlei hoeken het scherm bekeken en ik kon ze niet ontdekken. Desondanks heb ik toch de Ps-50C91 dit weekend besteld :)

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BackSlash schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:46:
Ik moet ook zeggen dat ik die strepen nog nooit in de winkel heb kunnen ontdekken. Ik heb uit allerlei hoeken het scherm bekeken en ik kon ze niet ontdekken. Desondanks heb ik toch de Ps-50C91 dit weekend besteld :)
gefeliciteerd met jee aankoop je zal er geen spijt van hebben is een fantastisch toestel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Thanx! Ik kan ook niet wachten kan ik je vertellen :P Volgende week donderdag wordt ie geleverd... Het kon al eerder, maar ik wil eerst het nieuwe tv meubel hebben zodat hij gelijk aan de muur bevestigd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Congrats man!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 22:10:
Nog steeds niemand de upc box aan de praat gekregen met de Samsung afstandsbediening?
Inmiddels van UPC verhuisd naar Interactieve TV van KPN. Ik heb daar een motorola 1700 bij gekregen (zo'n wit geval). Wederom de Samsung Ab geprobeerd als vervanger. Ook hier weer geen response. Iemand dit al aan de praat gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verbaas mij er elke keer weer over hoe goed dit scherm is in downscalen.. Heb mijn PS3 en HS-speler gewoon op 1080i staan, maar de Sammy zet dit uitstekend om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 18:36:
[...]

Inmiddels van UPC verhuisd naar Interactieve TV van KPN. Ik heb daar een motorola 1700 bij gekregen (zo'n wit geval). Wederom de Samsung Ab geprobeerd als vervanger. Ook hier weer geen response. Iemand dit al aan de praat gekregen?
Ik kreeg niet eens de Samsung decoder (H360RA) aan de praat met de Samsung TV AB ... (of ik snap de ballen van Anynet ;))
Simpel opgelost door een Logitech Harmoney 525, 25 euro en van het gezeur af. Enkel de inputs werken niet met de activitys van de Logitech, maar dat schijnt met een telefoontje richting helpdesk Logitech op te lossen te zijn (maar ben vrij lui :P).

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Ik loop tegen een probleempje op met mijn 42Q91. Bij sommige DVD's heb ik dat ze met schokken worden afgespeelt, bij de ene film meer dan de andere. Bij grote open scenes valt het goed op, maar zag deze week bv "Death Sentence" en "Crash" waar het de hele film door aanwezig was, bij de eerste zo erg dat ik de film heb afgezet.

Nu dacht ik dat het aan mijn DVD speler lag (e.o.a. goedkope LG allesvreter op de RGB ingang) maar ook bij m'n Xbox360 (via de component ingang) doet zich dit voor. "Death Sentence" bij een vriend in de 360 afgespeelt op een oude CRT en daar is het beeld gewoon goed.

Hebben meer mensen hier last van? Met games (360) of TV kijken (Samsung H360RA via HDMI) heb ik hier geen last van :? Misschien is het met een DVD-speler via HDMI wel opgelost, maar dat is met mijn huidige apparatuur helaas niet te testen. Blijft wel vreemd dat niet elke film er last van heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Speedy op 22-01-2008 09:24 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Wat voor schokken bedoel je? Judder? En wat bedoel je met "grote open scenes"? Zaterdag kan ik kijken of ik ik ook schokken zie op m'n PS-50C91, dan hangt ie aan mijn muur als het goed is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Beetje gezocht op judder, maar dat lijkt het inderdaad ... nu nog de oplossing :P
Met grote open scenes bedoel ik meer als de camera boven een stad vliegt of als de camera draait in een open ruimte.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Dat klinkt typisch als judder ja :P Het beeld schijnt het beste te zijn vanaf een progressive signaal... dus HDMI of VGA. Ik heb hem straks alleen verbonden aan mijn HTPC dus misschien (hopelijk) zie ik dit effect niet zo sterk :) Lichte judder zul je desondanks altijd houden aangezien deze plasma's geen 24P kunnen afspelen maar dit intern converten.

[ Voor 22% gewijzigd door BackSlash op 23-01-2008 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Judder is mij (gelukkig) nog helemaal niet opgevallen. Zelfs bij zeer snelle beelden blijft het beeld perfect. Dit geldt overigens voor mij PS3 (HDMI) en dvd-speler (component)
Denk daarom dat er misschien iets met jou scherm is.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Ga eens kijken naar die kruidvat aanbieding voor een dvd-speler met HDMI of dat de oplossing is. Heb het soms niet, heel iets (daar kan ik overheen komen) en nu regelmatig echt extreem (film is niet om aan te zien, net of ik zit te gamen met 10fps)

Moet wel zeggen dat het (voor zover ik het nog weet :P) NTSC schijfjes zijn waar het probleem zich voor doet. Ga van het weekend eens een beetje testen.
Lichte judder zul je desondanks altijd houden aangezien deze plasma's geen 24P kunnen afspelen maar dit intern converten.
Dit zou dus verklaren waarom de film bij een vriend wel gewoon wordt getoond (CRT 50/60hz compatible).

Wordt nog wel wijzer hier ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Speedy op 23-01-2008 14:30 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Er zijn maar enkele plasma's die wel 'echt' 24P weergeven, waaronder een paar Pioneers. Zo ver ik weet ondersteunt geen enkele CRT 24P. Waarom je het dan niet ziet op de CRT weet ik ook niet precies :)

Het heeft denk ik iets te maken met een 3:2 pulldown. Je kan ook proberen de movie mode aan te zetten, hierdoor werkt de 3:2 pulldown wel goed, maar lijkt het beeld soms alsof het beeld met een handycam geschoten is. Het is een beetje experimenteren wat nu het beste werkt.

Wellicht is het ook beter om even door te sparen voor een DVD speler met HDMI van een iets beter merk dan Kruidvat :P Bij de mediamarkt heb ik er laatst 1 gezien van 67 euro, van Toshiba. Voor rond de 100 euro heb je ze ook van Sony / Pioneer.
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 14:17:
Judder is mij (gelukkig) nog helemaal niet opgevallen. Zelfs bij zeer snelle beelden blijft het beeld perfect. Dit geldt overigens voor mij PS3 (HDMI) en dvd-speler (component)
Denk daarom dat er misschien iets met jou scherm is.
Judder is juist goed waarneembaar bij langzaam bewegende beelden, zoals [TAG]Speedy ze omschrijft.

[ Voor 23% gewijzigd door BackSlash op 24-01-2008 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Zal de moviemode dan eens gaan proberen! Bedankt voor de tip alvast :)
Wat betreft de DVD speler ga ik denk ik maar wat geld opzij zetten voor een PS3 op HDMI, gelijk ook het Blu-Ray verhaal getackedl :Y)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
De ps3 schijnt een vrij goeie te zijn voor DVD upscalen :) Dus dat is zeker geen miskoop. En je kan er straks ook mooi GTA 4 mee spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bukkem
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07-2022
Gisteren een PS-42Q92 opgehaald. € 920,- bij de plasmazaak waar "de snelste man van nederland" werkt. Oh ja, prijs was incl. muurbeugel, dus das ook mooi meegenomen.

Verrekte handig dat Samsung de (draai-)voet er al aan gezet heeft.
TV komt waarschijnlijk nog aan de wand, maar tot die tijd is het wel handig dat je 'm kan draaien zonder de hele tv op te moeten tillen (33kg).

TV was snel aan de praat, zenders zoeken met plug 'n play gaat goed en snel. Ok hier vond 'ie niet alle zenders, maar die kan je makkelijk toevoegen mbv het ingeven van 't kanaalnummer of de frequentie.
Had al een Samsung LCDtv dus de menu's kende ik al :-)

Heb nog analoge kabel, maar de beeldkwaliteit is echt uitstekend.
DVD met gewoon scartkabeltje ziet er gelikt uit. Superscherp, levendig beeld, je ziet elk detail, ook in donkere scenes. Had ff Finding Nemo erin gedaan en dat zag er net zo scherp en strak uit als het HD materiaal dat ze in tv-zaken spelen op die mooie full-hd tv's. Alle dvd's zien er trouwens superstrak uit op dit scherm.

Contrast en Helderheid ff op 45 gezet, wat ik voor de zekerheid die eerste 200 uur maar zo laat staan. Kleur kan met gemak terug naar rond de 50, dat staat af fabriek veel te hoog.
Heb wel DNIE aangelaten, geeft iets beter beeld dan met DNIE uit vind ik.

Was erg benieuwd hoe het PC-beeld eruit zou zien met een PLASMA-tv, gezien de 4:3 resolutie van de tv, dus meteen getest.
PC dus ingesteld op 1024X768, de tv trekt dan automatisch 't beeld naar breedbeeld, hetgeen erin resulteert dat je iets horizontale uitrekking ziet, maar de mate waarin valt me reuze mee, het is absoluut niet storend ofzo.
De Windows desktop is haarscherp en duidelijk, en je kan alle tekst dus goed scherp prima lezen.

Maar de reden waarom je een pc op je tv aansluit is natuurlijk om video/film -materiaal te kijken! dus dat getest.
Heb tot nu toe alleen nog getest met MediaPlayer (10), en dat werkt prima op deze tv.
Ik ben in het menu Extra naar Opties gegaan en dan naar Apparaten, en heb dan Beeld geselecteerd, en op Eigenschappen geklikt. Toen de waarde voor 'Horizontale pixels per verticale pixel' gezet op 1,333.
Hierna speelde MediaPlayer alle videobestanden in de correcte aspectratio / beeldverhouding af, zowel videomateriaal in 4:3 als in 16:9.
Ik hoop dat anderen die hierover ook twijfels hebben bij het kiezen van een tv , zoals ik had, wat aan deze info hebben.

Mbt tot de 'luxaflex-strepen' waar hier ook over gediscussieerd is: ik zie ze ook. Merkwaardig genoeg juist niet als de tv uit staat, maar juist als 'ie aan staat. Als ik zap dan is het beeld heel ff zwart en dan zie je die strepen, maar zodra de uitzending dan verschijnt zie ik niets meer van. Heb er dus gelukkig geen last van.

Zit op een krappe 3 meter van de tv en dat is zeker niet te kort erop, het beeld is prima, de grootte is perfect, dus als je zo'n soort kijkafstand hebt dan hoef je je geen zorgen te maken of dit toestel misschien te groot is.

Als je 4:3 tv-uitzendingen bekijkt met de tv op 4:3 stand, dan zijn je balken links en rechts lichtgrijs ipv zwart. Als je dvd met verhouding 2,35 : 1 bekijkt (getest met Harry Potter) dan zijn de balken boven en onder zwart. Wat de reden hiervan is is me niet bekend.
Voorlopig zet ik de tv bij 4:3 uitzendingen maar gewoon op Zoom, you can never be too careful.

Dat eeuwige gelul van of plasma of lcd "beter" is dat is achterhaald, er zijn van beide soorten prima tv's inmiddels. Het interesseert me echt geen moer, het moet gewoon een goed toestel zijn.
Voor dit geld vind je nergens een fatsoenlijke 42" LCD, dus dat maakte de keuze voor deze Samsung PS-42Q92 vrij eenvoudig.

Bijzonder tevreden tot zover, een aanrader dit toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Bukkem schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 03:06:
[...]
Als je 4:3 tv-uitzendingen bekijkt met de tv op 4:3 stand, dan zijn je balken links en rechts lichtgrijs ipv zwart. Als je dvd met verhouding 2,35 : 1 bekijkt (getest met Harry Potter) dan zijn de balken boven en onder zwart. Wat de reden hiervan is is me niet bekend.
Voorlopig zet ik de tv bij 4:3 uitzendingen maar gewoon op Zoom, you can never be too careful.
[...]
Mooi om te lezen dat je zo tevreden bent! :) Deze Samsung serie is inderdaad gewoon prima, echt een geweldige prijs-prestatie verhouding!

Met betrekking tot bovenstaande: Je kan ook instellen dat die balken donkergrijs zijn. Daarvoor moet je in het opties menu zijn, in geloof onder het menu "voorkomen van inbranden". Je moet dan ergens instellen "verduisteren" ipv "verhelderen".

Overigens gebruik ik zelf liever gewoon de autobreed functie, de verhouding blijft dan gewoon goed en ik heb niet het idee dat ik dan wat van het beeld mis. Dit kan echter ook komen doordat ik digitale tv heb en de ontvanger op 16:9 heb ingesteld.

[ Voor 12% gewijzigd door BackSlash op 06-02-2008 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Bukkem schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 03:06:
Heb nog analoge kabel, maar de beeldkwaliteit is echt uitstekend.
Wat ik me afvraag aangezien ik ook analoge kabel heb (en niet snel digitaal zal hebben):
Kun je beter PLasma of Lcd nemen dan?

Mijn Loewe (100hrtz) staat op het punt te begeven. Nu heb ik haarscherp beeld, zowel tv als dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Leuke deal!

Alleen waarom aansluiten met vga? Das toch echt dik zonde. Enigste reden zou zijn dat je alleen maar een vga output ofzo op je videokaart hebt...

@Bi-zonder
Plasma natuurlijk. Zeker in dezelfde prijs catogorie. Bij duurdere lcds zal de schaling wel beter zijn, maar analoog signaal op een plasma scherm is eigenlijk niet te overtreffen na mijn mening.

@ tangerine dream
Ik snap geloof ik wat je bedoelt met die vlekken, zie het nu ineens ook. Wel wazige shit, volgens mi komt het door een of andere lcd/plasma spray wat ik heb gebruikt. Zal eerst de microvezel doekjes eens uitwassen misschien dat dat helpt.

[ Voor 45% gewijzigd door ksi op 06-02-2008 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap geloof ik wat je bedoelt met die vlekken, zie het nu ineens ook. Wel wazige shit, volgens mi komt het door een of andere lcd/plasma spray wat ik heb gebruikt. Zal eerst de microvezel doekjes eens uitwassen misschien dat dat helpt.
Gebruik nooit van die produkten
Naar mijn mening is het beste om het bijgeleverde doekje te benutten, de ene kant lichtjes besprenkeld met water en de andere kant droog. dat geeft echt de beste resultaten geloof mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Je moet een vezelloos doekje hebben en die hooguit een beetje bespuiten met water uit een plantenspuit (4-6 keer knijpen hooguit). Dat stond tenminste op het plastic van dat doekje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BackSlash schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 19:13:
Je moet een vezelloos doekje hebben en die hooguit een beetje bespuiten met water uit een plantenspuit (4-6 keer knijpen hooguit). Dat stond tenminste op het plastic van dat doekje :)
idd dat bedoelde ik nou net :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bukkem
ksi schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 12:50:
[...]

Leuke deal!

Alleen waarom aansluiten met vga? Das toch echt dik zonde. Enigste reden zou zijn dat je alleen maar een vga output ofzo op je videokaart hebt...
Ik heb de pc aangesloten op de VGA van de tv omdat in de gebruiksaanwijzingen van Samsung tv's staat dat de HDMI aansluitingen niet bedoeld zijn voor t aansluiten van een PC, en als je dat doet dat je dan een "blank screen" krijgt. Dus eigenlijk nooit geprobeerd om pc via DVI naar HDMI aan te sluiten.
Ben benieuwd of dat significant beter beeld geeft dan VGA.
Als iemand hier goede ervaringen mee heeft lees ik die graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bukkem
BackSlash schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 06:56:
[...]

Met betrekking tot bovenstaande: Je kan ook instellen dat die balken donkergrijs zijn. Daarvoor moet je in het opties menu zijn, in geloof onder het menu "voorkomen van inbranden". Je moet dan ergens instellen "verduisteren" ipv "verhelderen".
Klopt, dat had ik ook idd zo ingesteld, op Verduisteren dus. Het maffe is dat wanneer er balken boven en onder het beeld komen die wél zwart zijn, maar dat in de stand 4:3 de balken links en rechts dus niét zwart zijn, maar dus lichtgrijs.

Nou ja, ik vermijd die 4:3 stand voorlopig de eerste 200 uur sowieso maar denk ik.
En daarna zal het voor een tv-serietje van een half uurtje denk ik niet al te schadelijk zijn.

Ik gebruik voor 4:3 uitzendingen geen Autobreed, want dan worden de beeldverhoudingen verkracht, het beeld wordt dan domweg horizontaal uitgerekt, daar heb ik geen trek in.
Zet hem dan wel op Zoom ofzo.

Het mooie van deze Samsung is dat je in de stand Zoom het beeld ook naar boven kan schuiven, zodat je de ondertiteling in beeld krijgt.
Kweet niet of alle Samsung tv's dat hebben, mijn LCD Samsung heeft die functie in elk geval ook.
Verrekte handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Bukkem schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 17:49:
[...]

Ik heb de pc aangesloten op de VGA van de tv omdat in de gebruiksaanwijzingen van Samsung tv's staat dat de HDMI aansluitingen niet bedoeld zijn voor t aansluiten van een PC, en als je dat doet dat je dan een "blank screen" krijgt. Dus eigenlijk nooit geprobeerd om pc via DVI naar HDMI aan te sluiten.
Ben benieuwd of dat significant beter beeld geeft dan VGA.
Als iemand hier goede ervaringen mee heeft lees ik die graag.
Dat is gewoon onzin uit die handleiding, ik heb mijn pc namelijk via hdmi aangesloten en dat werkt. Of het beeld echt beter is dan via vga betwijfel ik. Ik heb mn laptop wel eens via VGA aangesloten en dat ziet er prima uit, niet echt een verschil in scherpte oid te zien vergeleken met HDMI.

Als je een 42 inch hebt zal het weinig verschil uitmaken, gezien de resolutie van de tv. Via vga kan je namelijk maximaal 1024x768 aansturen, via HDMI hoger. Bij mij (heb een 50") heeft HDMI dus wel voordeel omdat ik hem dan in 1280x720 kan aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het mooie van deze Samsung is dat je in de stand Zoom het beeld ook naar boven kan schuiven, zodat je de ondertiteling in beeld krijgt.
Kweet niet of alle Samsung tv's dat hebben, mijn LCD Samsung heeft die functie in elk geval ook.
Verrekte handig!
Ja in de zoom functie hebben de plasma's dat idd ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Mijn philips breedbeeld had dit ook dus ik ging er eigenlijk van uit dat de samsung plasma het zou hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:39
Gisteren ook de samsung PS-42Q92H bij de BCC in eindhoven voor 900 euro (Exl verwijderingsbjidrage) meegenomen. Moesten wel nog de halve auto afbreken. Ik ging er vanuit dat het wel paste aangezien de toshiba 42" LCD ook paste maar die vlieger ging helaas niet op.

Thuis direct alles aangesloten en het menu is overzichtelijk en handig.
Beeldkwaliteit is ff wennen als je van LCD tv afkomt. kleuren zijn wel voller en minder beeldfouten bij analoge en digitale tv van upc. Blu-ray is gewoon perfect. Ik heb alleen het gevoel dat de tv wel vlugger MPEG artefecten tijdens dvd films laat zien. Ik heb alle digitale beelverbeteraars uitstaan en het contrast nu op 50% gezet vanwege inspelen de 1e 200 uur maar ik vind hem nu eigenlijk net iets te donker dus denk erover om die toch iets hoger te zetten.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alle digitale beelverbeteraars uitstaan en het contrast nu op 50% gezet vanwege inspelen de 1e 200 uur maar ik vind hem nu eigenlijk net iets te donker dus denk erover om die toch iets hoger te zetten.
Ik heb mijn PS-50C91H ingespeeld op een contrast van 60% en daar is helemaal geen probleem mee ;)

• BackSlash
Ik heb het contrast op 50% staan op het HDMI signaal (HTPC), en zelfs 40% bij digitale tv vanwege die logo's. Als je het beeld dan te donker vind (vond ik ook) dan moet je de helderheid iets hoger zetten, die heb ik nu op 54% staan.

Edit: heeft er trouwens nog iemand anders zijn PC aangesloten via HDMI? Ik zie tegenwoordig in zwarte beelden van dichtbij allemaal groene en rode bewegende streepjes/pixels... Dit heb ik niet via VGA of op een andere beeldbron... heel vreemd. Het lijkt een soort ruis als je er verder vanaf zit...

[ Voor 39% gewijzigd door BackSlash op 21-02-2008 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helluuuuuuup.

Ik zie ongeveer net hetzelfde fenomeen dan Backslash....
Ik heb m'n samsung 42Q92 sinds deze dinsdag en vanaf vandaag benik ook die 'shimmering' pixels beginnen zien.
Ik zit op een goede 3m80 en ze zijn zeker zichtbaar, en ontzettend storend!

Ik zie ze zowel bij dvd via hdmi als op het analoge kabelsignaal :(

Ik heb het daarnet tijdens het bekijken van de King Kong dvd gefilmd met m'n gsm

HIER kan je het bekijken.
Ik heb geen tijd gehad om het te converteren naar een avi of mpeg, maar de VLC player kan het wel openen.

Wat denken jullie? Retourneren bij de winkel? 't is wel erg heftig vind ikzelf...

Greetz,
Trigun

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2008 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:39
Ik zou inderdaad terug gaan, ik heb (50Q91) na 7 maanden dit fenomeen nog niet gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Dat heb ik niet met die witte pixels... ik zie echt krioelende rode en groene pixeltjes in zwarte vlakken... en dan enkel op mijn HTPC via HDMI.

[ Voor 14% gewijzigd door BackSlash op 23-02-2008 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BackSlash schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:09:
Dat heb ik niet met die witte pixels... ik zie echt krioelende rode en groene pixeltjes in zwarte vlakken... en dan enkel op mijn HTPC via HDMI.
Ik denk dat de VGA eerder speciaal voorzien is daarvoor als je de handleiding leest zou dit zeker geen probleem mogen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Kan het kloppen dat ik de laatste tijd totaal geen vlekkerige voetbal meer zie op een drukke achtergrond?
Heeft samsung gelobby'd bij de cameramensen die de wedstrijden filmen ofzo? Of kan het iets anders zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crawl NL schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 19:51:
Ik zou inderdaad terug gaan, ik heb (50Q91) na 7 maanden dit fenomeen nog niet gezien...
Hier precies zo...geen last

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen werken de achterste twee HDMI poorten niet meer.
HDMI_1 toont een mooi zwart beeld met de philips dvp5980 aangesloten alsook bij hdmi2
HDMI3 werkt nog.

Ook is tijdens het afspelen van een DVD het beeld weggevallen en gedurende een 5 tal seconden verscheen er gewoon statische ruis, daarna keerde het DVD beeld terug.
Dit fenomeen heb ik ook gezien bij het bekijken van het analoge kabelsignaal.

En zo mogelijk zijn de witte pixels nog erger geworden.Wat wel opvalt is dat het erger is als je tv kijkt met de zwarte randen boven en onder. Als je het beeld zoomt, merk je er bijna niets van.

Ook een raar fenomeen: bij het setup menu van de DVP5980, flikkert dit ganse setup menu als ik de resolutie op 720p zet. Flikkeren niet echt, eerder 'schudden', van boven naar onder.... Echter enkel bij het setup menu van de DVD speler. Bij het afspelen van films is het beeld stabiel.

In ieder geval, er is vandaag een technieker langsgekomen, en ze gaan me een nieuwe PS42Q92 komen leveren. Hopelijk heb ik met dat exemplaar meer geluk.

Then again... misschien is dit het ideale moment om te vragen of ze geen 50C91H willen brengen mits opleg van mijn kant natuurlijk :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:39
waarom van een q serie terug gaan naar een c serie ? alleen vanwege het formaat ?
zou ik zelf niet doen.
wel klote dat je er problemen mee hebt.
tot op heden ben ik er nog tevreden mee vind het beeld ook echt een stuk rustiger als de 42" lcd die ik hiervoor 2 weken heb gehad.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed...

Ik mag eventueel een ander scherm kiezen.
In feite was ik wel tevreden met het beeld van de 42Q92 maar het zou nog enkelen weken kunnen duren alvorens die terug op stock is.

Dus de verkoper liet me de nieuwe panasonic TH42PX80 zien. Iemand die toevallig dit toestel heeft? Ik kan bijna geen enkele review online vinden van deze tv.

Heeft iemand andere suggesties?

Thanks

Trigun3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeker niet twijfelen om naar de PS-50C91H te gaan een super mooi beeld en een zeer goed toestel dat kan iedereen bevestigen die er ene heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb zojuist ook de PS42Q92H besteld... voor 900 euro komt hij op de stoep te staan...

Wat is nu een beetje betaalbare muurbeugel voor dit toestel? Die dingen van Vogel zijn zo rete-duur...

Ben benieuwd, en ik hoop dat hij bevalt. Ik kom van een 32" LCD af, welke onlangs gesneuveld is, dus zit nu op een 20" beeldkanon 4:3 :P.. Zal wel even wennen worden....

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joeltje schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 10:34:
Ik heb zojuist ook de PS42Q92H besteld... voor 900 euro komt hij op de stoep te staan...

Wat is nu een beetje betaalbare muurbeugel voor dit toestel? Die dingen van Vogel zijn zo rete-duur...

Ben benieuwd, en ik hoop dat hij bevalt. Ik kom van een 32" LCD af, welke onlangs gesneuveld is, dus zit nu op een 20" beeldkanon 4:3 :P.. Zal wel even wennen worden....
kijk even bij pick2pay, daar hebben ze muurbeugels voor 50-60 euro ofzo. Daar heb ik er ook 1 van en hij hangt prima aan de muur hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn 42Q92 1279 euri's betaald bij Vandenborre in belgië... vloeken dat ik deed toen ik de online prijzen zag.. maar goed.

Ben nog steeds aan het twijfelen... de 50C91H, terug een 42Q92 of de splinternieuwe Pana TH42PX80E.

Ergens denk ik, nou, ik vond die 42" echt niet imposant in mi'n woonkamer en had liever een 50" gewenst... Langs de andere kant ziet die pana er qua specs wel super uit.
En ik zou nog zo'n 400 euro's moeten opleggen voor die 50c91H terwijl ik geld terug zou krijgen als ik de pana zou kopen :p

Wat een miserie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allrighty !!! Zonet dan toch de 50C91H besteld. Deze zaterdag wordt ie geleverd. :)
Nu nog de afmetingen van de doos terugvinden om zeker te zijn dat die in de lift past...maar ik vrees ervoor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Ik heb ook de 50C91H... prima toestel! En zeker imposant als ie aan de muur hangt! Krijg er alleen maar positieve reacties op :) Zelfs mijn pa die zelf de 42 inch variant heeft, en van te voren sceptisch was over het formaat ("is dat niet te groot?") vond het mooi, en wil nu zelf ook wel een 50 inch!

De doos is echt huge! Maar in een lift moet ie wel passen, tenzij het een 2 persoons lift is ofzo, dan kan het krap worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
joeltje schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 10:34:
Da's zonde....... :P....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar is die stoep, dan laad ik hem wel ff in mijn auto. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel, het is idd eenkleine lift. De doos van de 42" ging er horizontaal niet in. Ze hebben die op zijn kant moeten kantelen (dus vertikaal). Dus ik vrees een beetje voor de doos van die 50"
en anders moeten ze die maar twee verdiepen naar boven sleuren via de trappen :d

Nog een vraagje, is het scherm ook draaibaar op de voet zoals de 42Q92?

En nog een laatste vraagje, kan het kwaad als je op een HD ready scherm, de resolutie van je dvd speler op 1080i zet (ipv 720p)

Greetzzz !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Ja, ik hoop dat het droog blijft :P

Ik kan niet wachten, heerlijk weer alles opnieuw aansluiten, heerlijk een paar uurtjes pielen met nieuw speelgoed. En ik heb een MacBook Pro besteld, dus dat via DVI kijken an ik ook mooi testen. Het worden mooie weken 8)
edit:

Dat valt dus niet tegen. gisteren besteld, morgen avond 20.00 uur bezorgen.. gratis bezorgen, en dan nog snel en op een "goed" tijdstip. kan ik meteen filmpjes kijken :P

[ Voor 19% gewijzigd door joeltje op 07-03-2008 08:50 ]

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 09:27:
wel, het is idd eenkleine lift. De doos van de 42" ging er horizontaal niet in. Ze hebben die op zijn kant moeten kantelen (dus vertikaal). Dus ik vrees een beetje voor de doos van die 50"
en anders moeten ze die maar twee verdiepen naar boven sleuren via de trappen :d

En nog een laatste vraagje, kan het kwaad als je op een HD ready scherm, de resolutie van je dvd speler op 1080i zet (ipv 720p)

Greetzzz !!
je tv gaat dan die 1080i omzetten naar 720P of zelfs 720i. Beter is het om beeld dat je wilt (720P) direct zo je tv in te sturen. Je kan beter zo min mogelijk 'omzettingen' hebben.

1080i is eigenlijk 540P.......je krijgt om en om de beeldlijnen te zien, alle even lijnen - alle oneven lijnen - even - oneven - even - oneven enz. Dus 720P is scherper dan 1080i, want die P ververst alle beeldlijnen in 1 keer.

Daarbij moet je tv bepaalde beeldlijnen 'weg' laten vallen die je dvd speler er net weer bij 'bedacht' heeft. Dvd is namelijk 480P als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
joeltje schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:02:
[...]

Ja, ik hoop dat het droog blijft :P

Ik kan niet wachten, heerlijk weer alles opnieuw aansluiten, heerlijk een paar uurtjes pielen met nieuw speelgoed. En ik heb een MacBook Pro besteld, dus dat Blue Ray an ik ook mooi testen. Het worden mooie weken 8)
edit:

Dat valt dus niet tegen. gisteren besteld, morgen avond 20.00 uur bezorgen.. gratis bezorgen, en dan nog snel en op een "goed" tijdstip. kan ik meteen filmpjes kijken :P
Jij gaat een mooi weekend tegemoet......geniet ervan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Greetzzz !!
De Samsung Plasma Televisie PS-50C91H heeft idd een draaibare voet.
Trouwens gefeliciteerd met je aankoop, zal je zeker geen spijt van hebben ;)
Ikzelf heb een Digirecorder van INDI en ik had deze op 720P staan maar heb dit nu veranderd naar 1080iEn mijn info button van de tv zelf geeft idd ook 1080i weer op het info venster en ikzelf vind hem nog zuiverder spelen zo.
Het gaat erom wat je persoonlijk zelf het mooiste vind, en niet op allerlei technische gegevens wat men neerschrijft.
Persoonlijk oordeel en ervaring geeft nog steeds de beste resultaten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Het is juist beter voor een plasma om hem verticaal te vervoeren! Er zit namelijk een glasplaat in, de kans is het kleinst dat deze beschadigd wanneer je deze verticaal vervoerd. Ik heb hem overigens zelf ook 2 trappen op gedragen samen met de bezorger, dat is prima te doen. De tv weegt misschien iets van 45 kg, dat is makkelijk te dragen met 2 man.
Ja dus :)

Greetzzz !!
De tv accepteert het signaal wel, maar of het mooier is dan 720P valt te betwijfelen. Ik heb de plasma via mijn HTPC wel eens 'voor de grap' op 1920x1080 aangestuurd en dat signaal wordt ook geaccepteerd. 1280x720 blijft echter het scherpste... vreemd genoeg scherper dan 1360x768.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Crawl NL schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 20:26:
[...]

Jij gaat een mooi weekend tegemoet......geniet ervan. ;)
Ja, ik baal er bijna van dat ik dinsdag moet gaan skie-en 8)7

Om 20.00 uur de eerste stap van mijn gadget update *O*

[update]

19.40 stonden ze dus op de stoep. Briljant! Ik heb gekocht via www.warenhuisservice.nl, en ik moet zeggen, de service zover is perfect. 5 maart besteld, 7 maart keurig geleverd, om 20.00 uur zouden ze komen. Keurig gebeld van te voren dat ze wegreden en hoe lang ze verwachtten er over te doen.

Pit zit in een huge mtf box 8) dat is pleziertje 1... uitpakken, aansluiten is allemaal dead-easy, aanzetten, menuutje doorlopen voor het instellen van de analoge kabel zenders. Snel even mijn harmony ab geupdate, de digi-ontvanger aangesloten, en gaan.

En dan: Wat een beeld O+ Ik was nog voor ik de instellingen ging aanpassen al zo onder de indruk, echt prachtig. Zeker met de digi tv. Je ziet iedere rimpel op Mathijs v. Nieuwkerks gezicht. (geeft je meteen een indruk hoe lang je bezig bent; 19.45 uitgepakt, en nog een 15 minuten DWDD zitten kijken op digi-tv). Ik kom van een 32" LCD, dat was een prima tv-tje, maar dit.... Mijn ouders draaien op een 50" Panasonic, en deze doet zeker niet onder qua beeld kwaliteit! Een voor nog geen 1.000 Euro ben je dus het mannetje, echt perfect voor ons...

Toen de instellingen wat bij geschaaft. De ruisonderdrukking heb ik uit gezet, want met digi heb je geen ruis, beetje veel minder contrast, beetje minder kleur, en de scherpte iets hoger, klaar. Hij is echt briljant mooi, en de piano zwarte lak glimt, maar zeker niet storend. Sterker nog, ik vind het eigenlijk erg mooi en sjiek. Over het geluid kan ik niets zeggen, want alles hangt aan de 5.1 versterker, dus voor mijn oren klinken alle tv's slecht.....

En vanmorgen mijn dochter: :o papa! <+:) is geweest! :+ Die zit echt in die tv! Super om te zien. Die geeft echt niets om de kwaliteit etc. maar de grootte is wel belangrijk ;) en dat is hij....

Al bij al, een super tv, erg mooi beeld, en de service van de winkel met het snelle (en gratis) leveren was zeker een toegevoegde waarde.

Jullie bedankt voor al jullie posts, het is altijd mooi te lezen wat je gaat krijgen, wat je kunt verwachten, en wat eventuele "bekende" problemen kunnen zijn bij dit soort dingen. Het geeft een mooi algemeen beeld van de bevindingen van anderen d:)b

[ Voor 78% gewijzigd door joeltje op 08-03-2008 08:37 ]

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, vandaag is mijn 50C91 ook geleverd. Beeld is misschien net ietsje minder van kwaliteit dan m'n vorige 42Q92, maar het verschil is miniem. Maar het is vooral voor de size dat ik em gekocht heb.... :p

Anyway.... wil het weeral lukken dat ik bij deze OOK weer problemen heb... beide HDMI's geven geen beeld...niets, nada, noppes... of je krijgt een zwart scherm, of je hebt een beeld vol met ruis en groene strepen als de dvd iets wil outputten op hdmi. Vga werkt wel normaal

Het kan natuurlijk ook aan de hdmi kabel / of de dvd speler liggen...Laten we hopen.. Morgen ga ik de ganze zooi - dvd speler en hdmi kabel- aan een andere tv hangen... ben benieuwd wat dat gaat geven.....

Indien het boeltje op die andere tv wel werkt.... nou...geen Samsung meer voor mij dan.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmp
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-09 09:50
ik heb vrijdag de 42Q92 binnen gekregen! wat een fantastisch beeld met mijn ps 3, ik heb helemaal niets aan de instellingen gedaan omdat ik nog niet echt tijd heb gehad om alles rustig door te nemen. Zowel games als Assasins Creed, Call of Duty 4 en PES2008 zijn echt een verademing na mijn 82cm CRT samsung breedbeeld! ongelovelijk wat dat ding op het scherm tovert. Nou zit ik nog steeds een beetje te twijfelen of ik geen FULL HD LCD had moeten halen van samsung, maar naar mijn idee (ik heb mijn ps3 meegenomen naar de winkel en daar op tv's lopen spelen) gaf deze plasma samsung echt het mooiste beeld en de meest heldere kleuren. Is iemand het hier totaal met mij eens of oneens? ik ben gewoon benieuwd wat iedereen zijn mening is. Ik werd helemaal gek van alle reviews, technische specificaties enz dus toen maar besloten om met mijn ps3 naar de winkel te gaan en het op mijn eigen houtje eens goed te bekijken.

Alle reacties zijn welkom :)

thanks anyway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
altijd kiezen wat jij het fijnst kijken vindt. Er is een behoorlijk verschil tussen LCD en Plasma, en ikzelf ben ok voor plasma gegaan, puur omdat ik het prettiger vind kijken....

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmp
En nog even wat anders, zijn er mensen die ervaring hebben met DIGITENNE van kpn ? digitale tv.
werk dit goed met de 42Q92H, en is dit een verbetering ten opzichte van analoog.
want ik loop zwaar te twijfelen en hoor verschillende verhalen!

edit: heb dit ook gepost in het digitenne forum, dus aan verwijzingen heb ik niet zoveel ;)

groetjes

[ Voor 15% gewijzigd door paulmp op 09-03-2008 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
ligt heel erg aan je ontvangst. ik heb digi van @home, en dat is zeker een verbetering, mijn buurman heeft digitenne, en kijkt liever analoog :X

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 22:35
Ik heb sinds kort ook een Samsung 42 Q91 inch plasma, en het beeld is boven verwachting.

Maar als ik een DVD laat draaien dan ziet het er niet uit :( .... allemaal ruis het lijkt wel of ik naar een oude videoband zit te kijken. Ik heb een DVD speler van Pioneer van 150 Euro (5 jaar oud) er zit geen component op dus gebruik ik een goede "scart-kabel" maar dit helpt allemaal niets.

Is mijn DVD speler te oud ? of zie ik iets over het hoofd.

Vraag me af of jullie dit ook hebben ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Die scart aansluiting is een van de meest ruis gevoelige aansluiting die je kan hebben denk ik.
Misschien als je van iemand een dvd speler ofzo kan lenen kan je zien of het beter wordt? Hoogstwaarschijnlijk wel...

Zelf geen problemen met ruis, gebruik als bron de computer met een dvi-hdmi aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Tot voor kort had ik mijn 50 euro LG DVD speler (zal ook iets van 4 jaar oud zijn) gewoon op de RGB scart aansluiting zitten zonder problemen. Dit met een gewone scartkabel, niks bijzonders. Maar zou ook even een DVD speler en kabel van iemand lenen, dan zie je het snel genoeg.

[ Voor 18% gewijzigd door Speedy op 09-03-2008 15:35 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Heb even een 99 Euro Scart (wat een kabel btw:) ) kabel gehaald bij een vriend van me, helaas
geen verschil.

Nu heb ik de DVD speler van mijn ouders gehaald .... een oude Philips .... DAMN nu is het goed :)

Nieuwe DVD speler halen dus :P

ps. Iemand een tip welke DVD Speler ik het beste kan kopen. Blu-ray sla ik nog even over i.v.m. met de prijs.

[ Voor 7% gewijzigd door RoaDHouse op 09-03-2008 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
RoaDHouse schreef op zondag 09 maart 2008 @ 17:45:
Heb even een 99 Euro Scart (wat een kabel btw:) ) kabel gehaald bij een vriend van me, helaas
geen verschil.

Nu heb ik de DVD speler van mijn ouders gehaald .... een oude Philips .... DAMN nu is het goed :)

Nieuwe DVD speler halen dus :P

ps. Iemand een tip welke DVD Speler ik het beste kan kopen. Blu-ray sla ik nog even over i.v.m. met de prijs.
Ik mag aanemen dat je de scart in diezelfde scartingang heb aangesloten.....? Er zit volgens mij maar 1 rgb scart aansluiting op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:18
Ik heb vrijdag een 50Q91 gekocht bij de MM voor €1449,-. Trouwens allen hier bedankt voor de info :) . Na veeeeel te hebben gelezen ben ik toch maar op zicht gaan checken. En dan niet alleen in Den Haag maar ook Zoetermeer. Toen ik daar was zat ik wel heel erg te twijfelen tussen de 46" LCD versie en de 50Q en 50C. Wat ik echt het liefst wou was 3 tot 4 x zo duur :+ . Maar na ze naast elkaar gezien te hebben (Zoetermeer) ben ik voor de Q gegaan. Die was in Den Haag 150,- goedkoper. Anyway, nu heb ik het contrast ook maar even op 50% gezet. Ik vind het maar niets, maar ja het zal wle goed zijn. Nu nog een compokabel voor de Wii. Mijn pc heb ik via HDMI aangesloten.
Ik zat net naar Ocean's Eleven te kijken via Casema digitale kabel. Soms als de mensen snel liepen hadden ze een soort van morph randje om zich heen. Iemand een idee waar dat door zou kunnen komen (instelling op Samsung)? Op mijn projectietv heb ik dat niet eerder gezien. Kan natuurlijk ook aan de kast liggen, maar wel heel toevallig dan. En is het iemand gelukt om een volledig werkende code te vinden voor een Samsung settopbox. Met 001 kan ik al wat en 003, maar EPG werkt weer niet :(

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Crawl NL schreef op zondag 09 maart 2008 @ 21:01:
[...]

Ik mag aanemen dat je de scart in diezelfde scartingang heb aangesloten.....? Er zit volgens mij maar 1 rgb scart aansluiting op.
Ja ... de andere is een AV.

Moet zeggen op mijn oude CRT TV zagen de DVD's er een stuk beter uit ... sommige DVD's zijn niet om aan te zien ( allemaal orgineel btw ). Het gewone TV beeld ziet er 10x beter uit .. aangesloten op een samsung 360 decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om even terug te komen op mijn hdmi issue... het ligt niet aan de 50C91 :d
De dvd speler doet hetzelfde op een andere plasma (hitachi), daar krijg ik wel beeld maar met een enorme groene waas over, en veeeeeeel ruis. Dus nu nog uitsluiten of het de hdmi kabel s of de hdmi poort van deze speler.

Trouwens, zou het mogelijk zijn dat de hdmi poort op de dvd speler mijn 42Q92 ''defect'' heeft gemaakt? Ik doel dan op die enorme witte pixels issue die ik had.
Lijkt me vergezocht...

En wat betreft dat morph rrandja, op mijn 42Q92 heb ik dit fenomeen nooit gezien. Ook nog niet op de 50C91 trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Ik vrees dat ik een inbrand probleem heb. Afgelopen weekend ontdekt, het RTL4 logo is volgens
mij permanent ingebrand :( .

Ik heb zondag en maandag het scherm een 2tal uren gezet op het patroon signaal (signaal wat van rechts naar links beweegt en van zwart naar wit) gezet, maar ik zag geen verbetering, het logo bleef bij een totaal wit scherm zichtbaar.

Ik heb het patroon signaal vanochtend weer aangezet en ik ben dus benieuwd of er verbetering is opgetreden als ik aan het eind van de middag thuis kom, dus na een uurtje of 8 gedraaid te hebben.

Ik heb btw een 50Q91.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Crawl NL schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 13:47:
Ik vrees dat ik een inbrand probleem heb. Afgelopen weekend ontdekt, het RTL4 logo is volgens
mij permanent ingebrand :( .

Ik heb zondag en maandag het scherm een 2tal uren gezet op het patroon signaal (signaal wat van rechts naar links beweegt en van zwart naar wit) gezet, maar ik zag geen verbetering, het logo bleef bij een totaal wit scherm zichtbaar.

Ik heb het patroon signaal vanochtend weer aangezet en ik ben dus benieuwd of er verbetering is opgetreden als ik aan het eind van de middag thuis kom, dus na een uurtje of 8 gedraaid te hebben.

Ik heb btw een 50Q91.
Vraag me af hoe dan kan, er zit toch pixelbescherming op ? (of heb je dat uit staan) naar mijn idee kan het dan toch niet inbranden. Als dat wel zo is vind ik dat een slechte zaak... moet niet meer kunnen met deze niewe schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Die retention krijg je ook niet weg met dat signaal scherm heb ik het idee (althans ik zie dan ook nog wel eens de HUD of een zenderlogo), maar zet hem eens een half uurtje op een DVDtje en kijk vervolgens nog eens?

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
RoaDHouse schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 14:45:
[...]

Vraag me af hoe dan kan, er zit toch pixelbescherming op ? (of heb je dat uit staan) naar mijn idee kan het dan toch niet inbranden. Als dat wel zo is vind ik dat een slechte zaak... moet niet meer kunnen met deze niewe schermen.
Heb deze gewoon op de default factory settings staan....dus nee deze staat niet uit.
Die retention krijg je ook niet weg met dat signaal scherm heb ik het idee (althans ik zie dan ook nog wel eens de HUD of een zenderlogo), maar zet hem eens een half uurtje op een DVDtje en kijk vervolgens nog eens?
Ik heb sinds de ontdekking (zondag) de tv gewoon aangehad (op rtl4 heb ik de zoom functie ingeschakeld zodat het logo uit beeld was) dus dan zou je kunnen verwachten dat dit dan ook effect zou hebben maar het logo is dus nog steeds zichtbaar op een compleet wit scherm......Let wel als de tv gewoon aanstaat zie je de inbranding niet.......alleen bij een geheel wit scherm, maar alleen dat al vind ik zeer vervelend zeker gezien de beloofde pixelbescherming.

Ben benieuwd of het vanavond minder is geworden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Wel erg wazig, nog nooit zo opgelet met een wit scherm.
Je zou retention eigenlijk alleen kunnen zien bij een zwart scherm (na-ijling). Nog nooit opgelet bij een wit scherm. Het rtl4 logo is dan donkerder?
Rtl4 is zelfs een zender die hun logo minder wit heeft dan alle andere zenders dacht ik. Zodat het minder inbrand op plasma's.

En geef het even wat langer de tijd. Weet niet hoe lang je rtl4 aan had staan, maar na een paar uur gewone televisie kijken is het bijna niet meer te zien denk ik.
Zorg er ook even voor dat je de picture mode dynamisch overschakeld na normal ofzo als je dit nog niet gedaan hebt. Deze dynamische mode is alleen als er veel daglicht ofzo op je televisie valt (hopelijk niet want plasma en daglicht is geen goede combi). Met dynamische mode schijnt deze retentie ofwel inbranden makkelijker voor te komen door hoge contrastwaardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Het is wel wat minder geworden maar ik zie het logo nog wel zitten en dat na ongeveer 8 uur normaal tv kijken en 8 uur het patroon signaal te hebben aangehad.

Ben er nog niet helemaal gelukkig mee.

Het rtl4 logo is dan wel wit maar wat je bv bij veel duitse zenders ziet is dat deze logo's 'doorzichtig' wit zijn en het rt4 logo is echter een solid wit, en deze is dan idd wat donkerder van kleur op een wit scherm.

Zal deze week de tv zoveel mogelijk op partoon signaal zetten om te kijken of er nog verder verbetering zichtbaar wordt, al vrees ik van niet.

Be aware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmp
42Q92H wat een apparaat dit! playstation 3 erop. nu 5 dagen in huis... en elke keer loopt het water me in de mond. ook getwijfel tussen de panasonic maar ik heb totaal geen spijt van mijn keus!!

sammy respect!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Crawl NL schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 17:41:
Het is wel wat minder geworden maar ik zie het logo nog wel zitten en dat na ongeveer 8 uur normaal tv kijken en 8 uur het patroon signaal te hebben aangehad.

Ben er nog niet helemaal gelukkig mee.

Het rtl4 logo is dan wel wit maar wat je bv bij veel duitse zenders ziet is dat deze logo's 'doorzichtig' wit zijn en het rt4 logo is echter een solid wit, en deze is dan idd wat donkerder van kleur op een wit scherm.

Zal deze week de tv zoveel mogelijk op partoon signaal zetten om te kijken of er nog verder verbetering zichtbaar wordt, al vrees ik van niet.

Be aware.
Zie je het logo dan in het grijs op dat witte scherm? Dat heb ik ook op m'n 50C91... De eerste keer schrok ik me ook rot, ik vreesde al voor het ergste... Maar in de loop van de tijd wordt het wel minder. In de eerste 200 uur is het scherm extra gevoelig voor logo's, maar als je genoeg afwisseld van zender en het contrast niet te hoog zet, moet het scherm niet kunnen inbranden.
Die Bruine schreef op zondag 09 maart 2008 @ 23:06:
[...]
Anyway, nu heb ik het contrast ook maar even op 50% gezet. Ik vind het maar niets, maar ja het zal wle goed zijn. Nu nog een compokabel voor de Wii. Mijn pc heb ik via HDMI aangesloten.
Je kan de helderheid wat opschroeven, dat gaf bij mij een mooi resultaat icm een lagere contrastwaarde.
Ik zat net naar Ocean's Eleven te kijken via Casema digitale kabel. Soms als de mensen snel liepen hadden ze een soort van morph randje om zich heen. Iemand een idee waar dat door zou kunnen komen (instelling op Samsung)?
[...]
Je zou eens moeten kijken bij de extra opties van de beeldinstellingen, je hebt daar o.a. randverbetering staan, zet dat eens uit als het aan staat. Overigens vind ik zelf het beeld het mooist zonder digitale beeldverbeteringstruukjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
BackSlash schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 11:04:
[...]

Zie je het logo dan in het grijs op dat witte scherm? Dat heb ik ook op m'n 50C91... De eerste keer schrok ik me ook rot, ik vreesde al voor het ergste... Maar in de loop van de tijd wordt het wel minder. In de eerste 200 uur is het scherm extra gevoelig voor logo's, maar als je genoeg afwisseld van zender en het contrast niet te hoog zet, moet het scherm niet kunnen inbranden.
Het logo zie je inderdaad als grijs, deze tv staat hier al vanaf Maart 2007 en wij kijken zo tussen de 3 a 4 uur tv per dag dus heeft nu dan al ongeveer 1400 uur gedraaid. In het begin ben ik ook constant bezig geweest met het checken op inbranding. Uiteraard heb ik meteen het contrast gezet naar 50% en deze staat hier nog steeds op. Tevens draai ik niet op dynamisch (afschuwelijk)...maar goed dat is een ander verhaal. Deze inbranding is van de afgelopen 3 a 4 weken want in januari was er nog niets aan de hand.

Ik ben dus ook verbaasd dat het nu pas heeft plaatsgevonden. Ik heb er, als ik nu tv kijk, geen last van het logo, maar wat mij dwarszit is dat ik dus de rest van de levensduur van deze tv op de hoede moet zijn, en daar heb ik eigenlijk niet zoveel trek in.......Ben blij dat Idols is afgelopen anders had mijn vrouw nu dus een ongemak gehad..... >:) Ik heb inmiddels samsung gemaild maar deze kwamen nog niet met een oplossing.

Ik heb inmiddels een mail terug gestuurd en ze de mogelijkheid gegeven om nogmaals tot een oplossing te komen, maar tussen de regels door gelezen te hebben van de 1e mail hoef ik denk ik niet veel meer te verwachten.

Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Tsja regel een uit de manual is volgens mij (van het Q model iig):
Zet de tv niet langer dan 2 uur op hetzelfde plaatje, dit kan het scherm beschadigen (zoiets in die strekking iig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Tsja regel een uit de manual is volgens mij (van het Q model iig):
Zet de tv niet langer dan 2 uur op hetzelfde plaatje, dit kan het scherm beschadigen (zoiets in die strekking iig).
Ik ben in het bezit van een dreambox en ongeveer 1500 zenders....hij krijgt de kans niet.

Het is volgens mij tijdens de zaterdagavond idols uitzendingen gebeurt aangezien dat het enige moment geweest waarop de tv op een vaste zender heeft gestaan.....en als zulke uitzendingen met een gemiddeld 5 minuten durende reclameblok (om de 20 minuten of zo) niet kunnen dan vind ik dit een kwalijke zaak.

2e mail binnen Samsung stelt voor om een monteur langs te sturen, maar zegt nadrukkelijk dat buiten een technisch fout hier geen garantie op zit.

Word je als consument weer mooi met de rug tegen de muur gezet want hoe kan ik controleren
dat bv. de pixelverschuiving niet werkt waardoor het logo is in gebrand.

Ga morgen maar eens bellen voor een monteur, ben trouwens benieuwd of hier nog kosten aan verbonden zijn.....

[ Voor 198% gewijzigd door Crawl NL op 20-03-2008 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bukkem
Wat een ellende lees ik nou allemaal jongens!
Inbranden, slecht beeld met hdmi, gatverdamme!

Ik klop het even af, want heb daar goddank geen last van (nog niet met hdmi kunnen testen overigens).
Maar wat me wel verontrust is dat dat dus zelfs na zoveel uren spelen nog kan optreden!!

Heb netjes een uurtje of 250 al die contrast en helderheid settings enzo onder de 50% gehouden dus dacht dat 't scherm nu wel aardig "inbrand-proof" was inmiddels (althans minder kwetsbaar voor inbranden dan die eerste 200 uur), maar dat schijnt dus helemaal niet zo te (hoeven) zijn :-(

Zou het iets te maken kunnen hebben met de produktiedatum misschien? Ik las hier al eerder dat mensen met dit soort problemen een firmware update enzo nodig hadden.

Nou staat achterop je toestel een sticker met de "Manufacturing Date" , en daar staat bij mij December 2007 (4 feb. 2008 gekocht), dus misschien omdat de toestellen van recentere datum ook recentere firmware hebben daarom minder last hebben van storingen en ander gezeik? Geen idee..

Het is toch bezopen dat als je naar een zender met een logo kijkt, en je bij elk reclameblok ff een rondje gaat zappen ( zodat je 7 minuten lang ff dat logo niet hebt) dan alsnog inbranding krijgt?!!

Kan je leverancier trouwens niks voor je doen? Of wimpelt die zijn verantwoordelijkheid domweg af op Samsung? Zo van : "Leuk dat je bij me kocht, maar als er wat is zoek je het maar uit met de fabrikant!" (m.a.w. garantie tot de deur dus...)

Wat mij betreft mag er een schandpaal-site komen waar dat soort tuig met naam en toenaam op gezet wordt, zodat iedere aspirant koper dat soort tenten kan vermijden!

Nou ik hoop dat die problemen alsnog opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

@ Crawl NL, het is inderdaad wel klote. Maar volgens mij is dat van jou niet zozeer ingebrand alswel slijtage. Inbranden is meer dat je juist lichte logo's op een zwarte achtergrond hebt.

De slijtage komt meer doordat de plasmacellen van het logo sneller verouderd zijn, hierdoor zijn ze in intensiteit gedaald. Het gevolgd daarvan is dat rondom het logo de andere cellen feller en intenser zijn en het logo zichtbaar op een wit scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had dus eerst de 42Q92H --> problemen met witte pixels die ahw over het beeld versprongen
Laten inruilen voor een 50C91H --> imposant scherm...maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat het beeld van de 42Q92 stukken beter was. Vooral met het analoge kabel signaal.

Ook heb ik enorme moeite met die 50C91 goed af te stellen qua kleur... Wat een pokkeding zeg :)

Vooral in bij zwarte beelden valt dit scherm me dik tegen. Ik bedoel hiermee dat het zwart nogal redelijk toeloopt. Als iemand een zwart pak aanheeft, of je ziet een zwarte auto, dan is dit echt wel zwart...je ziet zo goed als geen nuances in dit zwart. De 42Q92H gaf dit toch iets beter weer.

Dus na de 50C91H zes dagen in huis te hebben gehad, denk ik dat ik terug ga overschakelen naar de 42Q92H of de nieuwe panasonic TS-42PX80E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
ksi schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 09:57:
@ Crawl NL, het is inderdaad wel klote. Maar volgens mij is dat van jou niet zozeer ingebrand alswel slijtage. Inbranden is meer dat je juist lichte logo's op een zwarte achtergrond hebt.

De slijtage komt meer doordat de plasmacellen van het logo sneller verouderd zijn, hierdoor zijn ze in intensiteit gedaald. Het gevolgd daarvan is dat rondom het logo de andere cellen feller en intenser zijn en het logo zichtbaar op een wit scherm.
10 maanden oud en nu al slijtage......dat is dan toch wel heel erg snel toch? Dan lijkt het me dat ze daar dan toch wel wat tegen moeten doen.

Contacten over en weer.......volgende week woensdag komt er een monteur naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bukkem
Weet iemand hoe je PIP aan de praat krijgt op dit ding?
Bij mij staat die optie gewoon domweg uitgegrijsd in het menu :-(
Ook als er een videorecorder via scart aangesloten is en aanstaat.

Druk je op de remote op t knopje PIP dan zegt ie doodleuk: Niet beschikbaar

Doe ik iets verkeerd of zie ik iets over het hoofd?

Of werkt PIP met een externe scartbron alleen over de RGB-scart ofzo?

Ik weet het niet meer.

Tips welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 12:13:
Ik had dus eerst de 42Q92H --> problemen met witte pixels die ahw over het beeld versprongen
Laten inruilen voor een 50C91H --> imposant scherm...maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat het beeld van de 42Q92 stukken beter was. Vooral met het analoge kabel signaal.

Ook heb ik enorme moeite met die 50C91 goed af te stellen qua kleur... Wat een pokkeding zeg :)

Vooral in bij zwarte beelden valt dit scherm me dik tegen. Ik bedoel hiermee dat het zwart nogal redelijk toeloopt. Als iemand een zwart pak aanheeft, of je ziet een zwarte auto, dan is dit echt wel zwart...je ziet zo goed als geen nuances in dit zwart. De 42Q92H gaf dit toch iets beter weer.

Dus na de 50C91H zes dagen in huis te hebben gehad, denk ik dat ik terug ga overschakelen naar de 42Q92H of de nieuwe panasonic TS-42PX80E
Zonde dat je er niet tevreden mee bent. Heb ja al eens een calibratie dvd geprobeerd? En op wat voor instellingen heb je het beeld nu staan? (of is hij inmiddels al ingeruild?)
Bukkem schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 02:09:
Weet iemand hoe je PIP aan de praat krijgt op dit ding?
Bij mij staat die optie gewoon domweg uitgegrijsd in het menu :-(
Ook als er een videorecorder via scart aangesloten is en aanstaat.

Druk je op de remote op t knopje PIP dan zegt ie doodleuk: Niet beschikbaar

Doe ik iets verkeerd of zie ik iets over het hoofd?

Of werkt PIP met een externe scartbron alleen over de RGB-scart ofzo?

Ik weet het niet meer.

Tips welkom.
Bij mij werkt het tot nu toe alleen als ik op een HDMI bron zit en dan op dat knopje PIP druk. Als ik gewoon tv kijk (via RGB scart, digitale tv) dan is het bij mij ook niet beschikbaar. Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bukkem
|:(

:|

Best irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BackSlash schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 17:59:
Bij mij werkt het tot nu toe alleen als ik op een HDMI bron zit en dan op dat knopje PIP druk. Als ik gewoon tv kijk (via RGB scart, digitale tv) dan is het bij mij ook niet beschikbaar. Vreemd...
Hier werkt het ook met de VGA ingang vanaf mijn HTPC en kan ik PIP gewoon gebruiken.
Bij RGB werkt het inderdaad niet, ik denk dat dit gewoon dan domweg niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Retention problemen?
Maak op onderstaande link zelf een anti retention DVD aan en laat hem een uurtje of 3 draaien, en je probleem is opgelost! ;)

Download Break In DVD And SVCD

PIP werkt hier zonder problemen op HDMI en op de Componentaansluiting.
Uiteraard op de C91 is dit niet van toepassing als hij op tv zelf staat :+

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:59:
Retention problemen?
Maak op onderstaande link zelf een anti retention DVD aan en laat hem een uurtje of 3 draaien, en je probleem is opgelost! ;)
Net in de PS3 gestopt, ben benieuwd........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Monteur net geweest, conclusie scherm is ingebrand en dus geen garantie.

Bedankt SAMSUNG voor het leveren van een plasmascherm met inbrandbeveiligingen die inbrand tijdens Idols uitzendingen, heel erg bedankt.
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste