Helaas,samsung heeft het doessier opeens niet meer,geen expert en geen oplossing.
Bedankt.
Iemand interesse?
Ik ga voor een pana
Bedankt.
Iemand interesse?
Ik ga voor een pana
Verwijderd
Is inderdaad vervelend voor je....hoop voor je dat je h'm snel kwijt bent.Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 18:21:
Helaas,samsung heeft het doessier opeens niet meer,geen expert en geen oplossing.
Bedankt.
Iemand interesse?
Ik ga voor een pana
Dit heeft Philflow toen ook meegemaakt met zijn 42C91.Tim45 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:59:
Ben nog steeds uitermate tevreden over de 50Q91 en na ongeveer 120 branduren is het SD signaal (afhankelijk van de zender) ook zeer goed. Wat mij wel opviel is dat ik gisteravond ineens andere instellingen had. Zo stond hbv. het contrast op 100, terwijl ik dat toch op 55 had staan.
Iemand een verklaring hiervoor?
Verwijderd
Verwijderd
Is mij helemaal niet opgevallen, sta elke keer weer verbaasd van de kwaliteit. Bye the way het wijzigen van de instellingen is niet meer voorgekomenVerwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:41:
hi
IK heb de samsung 50Q91.
Het is mij opgevalen dat het schermbij somige films een soort van groene gloed over het beeld geeft
En ook dat hij bij schaduw wat normaal grijzig is dat hij dan te groen is.
Zelf soms gezien dat een persoon gewoon helemaal groen word.
Ik heb dit op verschilende samsungs getest en ze doen allemaal het zelfde, ook op de lcd,s van samsung.
Nu heb ik het ook getest op andere merken, en die doen het dus niet.
Zijn er meer mensen die dit opgevalen is.
Verwijderd
Verwijderd
Rick99 ik ben blij dat je tevreden bent met je nieuwe Pana.Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 19:53:
Ik heb inmiddels een pana, wat een verademing zeg, geen trilling te zien niet in de f1 en andere snelle sporten,ook met voetbal werkelijk perfect en het geluid is stukken beter.
Geen filters voor allerlei dingen,gewoon beeld en het is gelijk perfect.
Ben dus weer gelukkig mens en ga weer met plezier tv kijken.
NB03278, ik heb samsung ook gebeld, er was niets bekend over de expert,ook het dossier is opeens verdwenen, nog een keer iemand sturen zou op mijn kosten zijn.en willen er ook geen 1 sturen,want als selectro zegt dat het goed is is het goed. Hij gaf me wel een mailadres,maar helaas geen reactie. Ik begon me steeds meer te ergeren aan dat getril,daar kwam bij die warmte beelden zeg maar. Niet op te lossen,volgens een kennis die ook in de plasma tv zit zal een sofwarte update niet helpen,domweg omdat de tv te traag is, hij kan de snellere beelden niet verwerken.Samsung vond het jammer dat ik niet tevreden was maar doen geen enkele moeite verder. Vandaar dat ik voor de pana ben gegaan,ok ik heb de mijne met verlies verkocht en moest er wel bijleggen,maar dat is het dubbel en dik waard.
In ieder geval succes,ik ga het hier in de gaten houden.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
HDMI kabels zijn digitaal, dus je kunt net zo goed voor 7 euro eentje bij de Lidl halen.Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 10:52:
Ik wil graag alles met HDMI aansluiten, welke kabels kan ik het beste gebruiken? Ik heb geen zin om 100 euro per kabel uit gaan geven namelijk. Wat zijn verhoudingsgewijs goede kabels zonder dat ze een vermogen kosten?
mijne wil er soms ook heel erg lang over doen. Vaag verhaal en ik vertrouw het eigenljik niet.Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 09:04:
Ik heb de 42C91, en heb het probleem dat hij af en toe moeite heeft met aangaan. Met name 's ochtens wanneer ik opsta wil dat ding wel eens niet opstarten. Dan moet ik de powerstekker eruit trekken en er weer in doen en dan werkt hij wel........meer mensen met dit probleem?
Ben zelf nogal kieskeurig wat kabels betreft, maar heb voor het eerst goedkope (HDMI)kabels gekocht voor de 50Q91, meen dat ze rond de € 15 waren en geven het beeld werkelijk perfect weer.Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 10:52:
Ik wil graag alles met HDMI aansluiten, welke kabels kan ik het beste gebruiken? Ik heb geen zin om 100 euro per kabel uit gaan geven namelijk. Wat zijn verhoudingsgewijs goede kabels zonder dat ze een vermogen kosten?
Verwijderd
heb je bij de winkel al een navraag gedaan?Mischa_NL schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 22:51:
[...]
mijne wil er soms ook heel erg lang over doen. Vaag verhaal en ik vertrouw het eigenljik niet.
hij geeft dan de klik, maar het geluidje van dat hij aangaat kan dan soms wel 40 seconden duren...
Ik snap er ook niks van
Verwijderd
Vind ik niet, het verschil is wel degelijk te zien tussen rommel kabels en goeie kabelsPhilflow schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 22:47:
[...]
HDMI kabels zijn digitaal, dus je kunt net zo goed voor 7 euro eentje bij de Lidl halen.
Verwijderd
Volgens mij kan het niks uitmaken. Het is digitaal dus je hebt alleen te maken met een 0 of een 1. Dit kan hoe dan ook niet verstoord worden. Zeker niet op een afstand van max 1,5mtr. Ook het storen van andere kabels kan bijna niet. Wanneer je even goed let waar je je spanningskabels legt(zover mogelijk van je hdmi kabels) dan moet dat toch ook geen probleem lijkt me. Ook vergulde stekkers lijken mij bullshit want in een nieuwe woning gaan je stekkers zeker niet oxideren. Je aansluitingen in je TV zijn toch ook niet met goud verguld!Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:57:
[...]
Vind ik niet, het verschil is wel degelijk te zien tussen rommel kabels en goeie kabels
Hoho die kabels van de Lidl zijn helemaal geen rommel!Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:57:
[...]
Vind ik niet, het verschil is wel degelijk te zien tussen rommel kabels en goeie kabels
Kan me nog voorstellen dat verguld beter het signaal over stuurd, aangezien je wel met een voltage werkt. Dus betere geleiding is ook minder kans op uitval.Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:45:
[...]
Volgens mij kan het niks uitmaken. Het is digitaal dus je hebt alleen te maken met een 0 of een 1. Dit kan hoe dan ook niet verstoord worden. Zeker niet op een afstand van max 1,5mtr. Ook het storen van andere kabels kan bijna niet. Wanneer je even goed let waar je je spanningskabels legt(zover mogelijk van je hdmi kabels) dan moet dat toch ook geen probleem lijkt me. Ook vergulde stekkers lijken mij bullshit want in een nieuwe woning gaan je stekkers zeker niet oxideren. Je aansluitingen in je TV zijn toch ook niet met goud verguld!
Ik ga het wel eerst proberen met een goedkopen, kan daarna nog altijd een duurdere kopen.
Iemand nog info over een callibratie DVD of iets dergelijks?
Verwijderd
Die zijn er ja. De MM verkoopt deze o.a.Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 17:04:
Zijn er nog calibratie DVD's op de markt, wie weet dit?
Verwijderd
Ook te downloaden via trackers.Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 17:04:
Zijn er nog calibratie DVD's op de markt, wie weet dit?
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2007 07:16 ]
Verwijderd
Er is nog geen update volgens mij.Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 20:09:
Is de update waarover gesproken wordt alleen via een service monteur van Samsung te installeren?
[ Voor 13% gewijzigd door ksi op 11-09-2007 17:35 ]
Hey!
[ Voor 102% gewijzigd door Crawl NL op 11-09-2007 20:19 ]
Volgens mij niet. Er zijn namelijk ook 42C6 modellen (laatst hier nog bij de media markt in de aanbieding) en volgens mij hebben die toch hele andere specificaties.Vos schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:42:
Ik zie op kieskeurig een Samsung PS-42C9 staan maar deze staat niet op de Samsung site. Is dat gewoon een C91?
That Is The Question
Verwijderd
Zou ik ook graag willen weten....rataplan2 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 10:31:
weet iemand of het mogelijk is de afstandsbediening te gebruiken op een dreambox?
Zou echt fijn zijn
That Is The Question
Verwijderd
Zou die led nu zoveel stroom nemen dan? Vind het wel handig, in ieder geval een referentiepunt in de kamer als ik s'nachts thuis komjvanhambelgium schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 09:50:
You can turn on/off the blue LED on the front of TV according to the situation. Use it for saving power
or when the LED dazzles your eyes.
Ik stuur wel gewoon 1280x720 uit, maar het oorspronkelijke materiaal is 1080p. Hiermee kan de tv niet echt goed overweg. Lijkt me dat een dvd of hd-dvd/bluray met 720 p output dit beter doet? Ook al is het oorspronkelijke materiaal 1080p ?jvanhambelgium schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 15:30:
Als ik de manual mag geloven gaat die GEEN 1080p signaal accepteren over HDMI. Wel 1080i
Ik denk dat je wel eens een leeg/blauw scherm kan krijgen ;-)
[ Voor 10% gewijzigd door ksi op 03-10-2007 17:23 ]
Verwijderd
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2007 07:46 ]
Verwijderd
misschien dom hoor, maar heb je met alle instellingen gespeeld?Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 15:04:
nb0287
Ik heb dezelfde Plasma als jou ik heb ook last van dat luxeflex effect maar als ik tv kijk zie ik het niet.
Wat ik wel minder vind is inderdaad wat jij bedoelt met je f1 heb ik ook ik had van de week iets raars zat een film te kijken dvd er loopt een persoon in beeld en tussen zijn benen is er storing wit met zwarten strepen flikkert erg.
Dit zie ik wel meer moeilijk uit te leggen inderdaad en het komt bij alles voor snel beeld langzaam.
Dat vond ik dus ook zo raar snelle beelden valt het minder op dan bij langzaame beelden.
heb je al meer info over de update?
Verwijderd
Verwijderd
Ik hoop toch echt niet dat dit waar is, volgende week is mijn huis klaar en ga ik mijn plasma dan eindelijks gebruiken maar dan hoop ik toch niet dat je die rara wazen ziet!!Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 20:55:
Ja al gedaan maar werkt niet.
Zat net voetbal te kijken nou soms is het geen bal meer lol zo wazig ik dacht toch dat de plasma's van nu dan niet zouden hebben.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Dat herken ik ook nu ik een digitale ontvanger heb (Samsung H360R), maar dat verschilt per zender (per programma zelfs). Denk dat dat iets is wat aan digtale TV te wijten is (signaal?) ipv aan de televisie zelf.Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 09:23:
Bennen we weer.
Wat ik ook heb is als mensen in een film of gewoon via digitaal tv hun hoofd draaien zie ik vervorming bij het hooft soms lijkt het op blokjes moeilijk uit te leggen maar het vervormd.
[ Voor 15% gewijzigd door Speedy op 19-10-2007 08:26 ]
Verwijderd
Dat trekt wel weg, had dit zelf met een game (HUD stond 'ingebrand') maar die was de volgende dag verdwenen na wat tv kijken.Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 09:00:
Nog 1 ding.
Toen is gisteren me tv uitzetten zag ik het logo van sbs6 zwart links boven nog in me beeld? moet je wel goed kijken hoor
Trekt dit nog weg want ik het die optie tegen het inbranden gewoon aan staan.
Verwijderd
Verwijderd
ff een uurtje of 2 whitewash eroverheen gooien. Dan ben je het wel kwijt denk ik.Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 11:01:
Bij mijn eerste plasma een aantal jaren geleden was toen ook de SBS6 logo ingebrand geweest! Het is gewoon een te grote, duidelijk aanwezige logo wat voor plasma's erg k*t is.![]()
Overigens, de 50" plasma van Samsung zijn nu wel ERG gunstig geprijsd zeg ..
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
dit was bij zou oude plasma.Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:36:
[...]
ff een uurtje of 2 whitewash eroverheen gooien. Dan ben je het wel kwijt denk ik.
(ik had teletekst erin staan.....)
[ Voor 8% gewijzigd door kmf op 25-10-2007 00:23 ]
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Verwijderd
Onder burnin protection (of iets dergelijks) van je menu. je scherm wordt geheel wit tot je het weer uit zet.Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 19:32:
whitewash? waar zit dat?
Verwijderd
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 07:59:
Door nog een keer met de instellingen te spellen zoals.
Film plus Uit
DNI uit
en het beeld op Dynamic te zetten is eht wel minder maar nog zie ik vervormingen.
Nu wachten op een monteur!
[ Voor 9% gewijzigd door kmf op 30-10-2007 15:48 ]
Verwijderd
Klopt de beelden kunnen iet verwerk worden,daarom heb ik een pana die tevens ook nog 100 hertz is.Alle problemen opgelost,en de kleuren zijn dan ook nog eens een stuk mooier.Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 12:41:
Nou monteur is geweest.
Ivm dat Luxeflex effect hoord bij dit model is geen fout het heeft ermee te maken dat het contrast hoger wordt door dat, vraag me niet hoe en wat monteur heeft 1 uur gebeld.
Heeft het uitgelegt en heeft met een filter te maken die in de Q versie zit en niet in de C.
Dat blokkerige beeld wat ik had komt eigelijk alleen voor bij dvd digitaal tv bijna nooit.
Monteur heeft me dvd speller via HDMI aangesloten en beeld perfect.
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Verwijderd
Verwijderd
Inmiddels nog niks binnen of wat van gehoord, behalve dat ze het geld ontvangen hebben en de bestelling zsm gaan verwerken.MelvinB schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:30:
Ben voor de Samsung PS-42Q91H gegaan. Besteld bij Redcoon. De shopreview is niet echt denderend, maar goed.
Meteen een bijpassend meubel erbij besteld, de VCM Arosa. Zilveren frame met zwart glas.
Verder nog een Monster-Cable High-perf.antenne-kabel en een Monster-Cable High-perf. componenten-kabel erbij besteld.
Nu nog ff een UPC Digi erbij nemen en dan hoop dat ik wat mooie kwaliteit op het scherm kan toveren. Mijn home cinema is een Sony HTD-725SS en hieraan is ook een Netgear EVA700 op aangesloten.. Geen hdmi helaas voor de Sony, maar wel component, dus dat is in mijn geval dan de beste keus.
Oftewel; hier is niet duidelijk wat niet op voorraad is. De tv, meubel of de kabels?Helaas hebben wij het door u gewenste artikel momenteel niet op voorraad.
Wij verwachten de eerstvolgende levering op 7. November 2007
Zodra de goederen beschikbaar zijn, zullen wij uw opdracht per direct verder verwerken
en uw bestelling zal dan ons magazijn zo snel mogelijk verlaten.
Uiteraard krijgt u dan wederom per email een verzendbevestiging.
[ Voor 28% gewijzigd door Moris op 14-11-2007 21:40 ]
MelvinB schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 12:24:
Heb de Samsung PS-42Q91H inmiddels binnen sinds woensdag. Mooie plasma om te zien en een beetje dezelfde stijl als mijn Sammy 226BW-tft. Meteen meubel inelkaar gezet en de Sammy geplaatst. Monster-kabels aangesloten (component en antenne) en mijn Sony home cinema geplaatst en correct doorgelust. Evenals mijn Netgear Eva700.
Het eerste wat mij opviel was het scherpe beeld en dat terwijl ik nu nog een analoge kabel-verbinding heb. Ik ben zelf wel kritisch en wil alles perfect hebben, dus heb wel meteen de digitale ruisfilter uit gezet en het beeld op 16:9 gezet ipv Autobreed o.i.d, want dan worden beelden die balken vertonen, over het volle beeld verspreid en dan ga je de onregelmatigheden zien.
De dichtsbijzijnde stoel staat +- 2 meter van de tv af en dan nog is het beeld scherp. Oude tv-series enzo zijn wel wat lelijk, maar bijv. de nieuwe, modernere videoclips op TMF zien er echt scherp uit en bovendien heel kleurlijk. Ik twijfel dus of ik nu wel of niet digitale tv van UPC moet nemen.
Wat ik wel irri vond, is de zap-vertraging van een seconde of 2, maar ik begin er aan te wennen en erger mij er niet meer zo aan.
Het geluid wat uit de tv komt, is 3x niks. Dus die laat ik mooi over mijn home cinema lopen.
Strepen e.d wat ik over deze plasma heb gelezen, heb ik niet kunnen ontdekken. Reflecties heb ik trouwens ook niet, terwijl de de tv vlak langs een raam staat. De glimmende rand reflecteert als enige een beetje, maar niet storend.
Ik moet alleen de kleuren nog wat bijstellen, want daar ben ik nog niet helemaal tevreden over.
Als ik helemaal klaar ben met het instellen van de tv, zal ik eens kijken of ik een fatsoenlijke review kan maken.
In ieder geval minimaal 2 meter.Moris schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 13:08:
Ik ben blij te horen dat je tv zo goed bevalt, proficiat met de aankoop![]()
hoever zit jij van je toestel af?
[...]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 18:42:
Mijn toestel is besteld de Samsung PS-50C91H
Normaal gezien komt ie maandag binnen
Ik heb hem kunnen aankopen voor 1499 €
Voor die prijs zal hij worden thuis geleverd naar de bovenverdieping, en alles afgesteld en de posten er ingestopt.
K'zal me dan maar spoedig een Digi recorder aanschaffen van Indi en aansluiten via HDMI
En ook een Harman kardon Home cinema aanschaffen.
Nog een vraagje?omdat ik regelmatig lees over inbranding en 200 uur laten inspelen en er es een dvd laten op draaien met ruis enz....
Als er tv formaten worden uitgezonden met een zwarte band links en rechts of onder en boven kan er dan gezoomd worden of zo om deze te vermijden ivm inbranding?
Of kan dit geen kwaad die zwarte banden voor inbranding en betreft dat eerder voor logo's of hoe zit dat nu precies?want als je bvb naar een cinema film kijkt van bvb Ben Hur denk ik wel dat die er zijn.
Dus mijn vraaag kan dit kwaad?
Zoals ik al zei, ik zit er op zijn minst 2 meter van af en dan kijkt het lekker.Moris schreef op zondag 18 november 2007 @ 09:45:
Wat ervaar jou bij jezelf thuis al ideale kijkafstand![]()
[...]
[ Voor 30% gewijzigd door Moris op 21-11-2007 22:27 ]
Verwijderd
Verwijderd
Kan deze niet onmiddellijk terugvinden
Verwijderd
Verwijderd
Bedankt voor je reactie. Kon me ook al niet voorstellen dat er iets met het Ultra bright Filter mis was, maar zit nu te denken...misschien was het doekje niet 100 % schoon????ksi schreef op donderdag 27 december 2007 @ 12:44:
Misschien het hele scherm nog eens met 'water behandelen '
Waarna je met een droge doek microfibre meuk ofzo alles netjes licht droog maakt en bij langs gaat.
Zou weer helemaal als nieuw moeten zijn.
Eindelijk de strepen vage horizontale scanlines opgelost. Dacht eerst dat het v_sync was, maar bleek dat m'n samsung q niet 1280x720 60hz vreet maar liever 1280x720 50 hz. Op die laatste setting heb ik nergens last van, beetje weird allemaal maar wel blij dat het niet aan het scherm ofzo ligt haha.
Verwijderd
ik heb net hetzelfde toestel en je hoeft zeker niet de dure producten te gebruiken hoorVerwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 14:49:
[...]
Bedankt voor je reactie. Kon me ook al niet voorstellen dat er iets met het Ultra bright Filter mis was, maar zit nu te denken...misschien was het doekje niet 100 % schoon????
Net even de MM gebeld en zij konden zich ook niet voorstellen dat het iets met het filter te maken had. Advies was om Monstercable Cleaning Spray te kopen, dan zou het weer goed moeten zijn.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq