Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
hmm ik denk max 5 meter, maar 10 meter hdmi kabel... ouch da's ook duur, en volgens mij haalt hdmi die lengte ook niet?THE_BASE schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 10:06:
[...]
Super! Ik heb wel VGA op mijn TV, dus dan zou ik gewoon een VGA-kabel moeten hebben. Maar of 'ie er van 10 meter is?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
die is geschikt ja... weet alleen niet of de kwaliteit over 10 meter zo goed blijft
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
Precies, ik zou er wel wat voor over hebben als jij er eentje kon maken en kon opsturen BaT ... indien je hier voor open staat, kan je me mailen op tim apestaart qone.nl ?aliberto schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 02:20:
[...]
wil je geen handel beginnen in firmware kabels:)
Veel mensen zijn zoek naar dat soort kabels omdat Samsung absurt hoge bedragen vraagt.
Ach, de kwaliteit is voor dit geval niet zo belangrijk. Vind het gewoon leuk om Media Center te gebruiken op die TV, bedienend vanuit laptop. Of foto's laten zien o.i.d.Phusebox schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 10:38:
[...]
die is geschikt ja... weet alleen niet of de kwaliteit over 10 meter zo goed blijft
Straks maar even op zoek in Utrecht
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Nu vraag ik me af of de volgende situatie zal werken:Phusebox schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 23:14:
PIP werkt alleen met een externe bron in 1 beeld, en tv tuner in het andere beeld
H360R ontvanger als "externe bron"
tv tuner van de lcd zelf
Zo is het mogelijk om (gezien de grootte van de PIP) de analoge tv tuner in een venster te stoppen en zelf digitale tv te kijken?
Maar als ik het goed begrijp kan je dus niet:
DVD speler
als twee inputs hebben, klopt dit
You've got mailVerwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:38:
[...]
Precies, ik zou er wel wat voor over hebben als jij er eentje kon maken en kon opsturen BaT ... indien je hier voor open staat?
[ Voor 36% gewijzigd door BaT op 03-05-2007 15:09 ]
Was laatst een hele discussie over, moet je even in de search duiken want ik kan het even niet vinden. Het kwam er op neer dat nullen en enen op het eind gewoon nullen en enen zijn en dat de kwaliteit te verwaarlozen is. Het ging in dat geval om hdmi kabels, maar het geld ook hiervoor.Phusebox schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 10:38:
[...]
Heb ik en werkt, gewoon de H360R via HDMI aansluiten en een coax kabel naar de analoge ingang van je TV. Ik vindt dat PIP alleen niet heel relext werken, veel teveel gekut met de afstand bediening, En ik gebruik een Harmony 885 om mijn versterker, TV, stereo en HTPC mee te besturen en als ik dan ook nog alle PIP knoppen wil bedienen, kom ik knopjes tekort.InsjaHH schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 12:40:
[...]
Nu vraag ik me af of de volgende situatie zal werken:
tv tuner van de lcd zelf
Zo is het mogelijk om (gezien de grootte van de PIP) de analoge tv tuner in een venster te stoppen en zelf digitale tv te kijken?
Maar als ik het goed begrijp kan je dus niet:
DVD speler
als twee inputs hebben, klopt dit.
maar als jij met 5 afstandsbedieningen in je hand wil zitten kan je via PIP 2 uitzendingen volgen
If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.
HAHA kunnen we de hele discussie weer opnieuw beginnen, zo ver ik me kan herinneren, was de conclusie dat de kwaliteit van de kabel niet uitmaakt voor de beeldkwaliteit, omdat nullen en éénen idd nullen en éénen blijven. Mits er niet TE veel storing in het signaal komt. Als je bijvoorbeeld je HDMI kabel van 5 meter tegen een 220V kabel aanlegt in een kabelgoot, dan krijg je met slecht geshielde kabels wel een probleem.DaannO schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 15:27:
[...]
Was laatst een hele discussie over, moet je even in de search duiken want ik kan het even niet vinden. Het kwam er op neer dat nullen en enen op het eind gewoon nullen en enen zijn en dat de kwaliteit te verwaarlozen is. Het ging in dat geval om hdmi kabels, maar het geld ook hiervoor.
If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.
Mmmmm. Ikzelf heb:BaT schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 00:31:
[...]
'bovenste' nu dus 1010svc,
dan 1000
en als laatst 1014.
De onderste 2 zijn onveranderd gebleven met de update. De oorspronkelijke 'bovenste' versie was 1010 (zonder svc).
Heb trouwens voor de kabel gewoon een 3.5mm jack kabeltje gebruikt, seriele connector voor 95 ct gekocht.
1010
1000
1013
Je hebt dus de allerlaatste firmware voor de wiselink. Wanneer heb jij jouw scherm aangeschaft?
Wil versie 1014 erop hebben. Er zit een vervelende bug met staande plaatjes als ik een slideshow doe. De plaatjes worden uitgerekt. Heb jij dat ook?
Is er een site waar ik wiselink versie kan downloaden? Dan ga ik gelijk ook upgraden naar 1010SVC.
Verwijderd
Verwijderd
Heb je die al? Die ga ik ook kopen namelijk.Met anynet en zo ?Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 09:46:
Nu nog even wachten op de samsung HT-X30 home cinema set...
Vertel.
Ik heb nog niet echt een punt waar ik me aan stoor, het zou kunnen zijn dat 'ie wat traag zapt. En dat ik kan blijven stoffen.
Verder is het een heerlijk apparaat. Ik was altijd wat bang over de beeld- en geluidkwaliteit. Beeld was ik gewend van een oude 34cm TV. Tjah, dat was gewoon goed en LCD is toch altijd wat minder, tenzij je er wat goeds op aansluit. Ik heb TVD van Casema aangesloten, een videorecorder daarop, een DVD-speler erbij en zelfs via VGA nog mijn notebook. En Windows Media Center is dan echt heerlijk
Menu is prima en snel, duidelijke bediening. Ik heb alleen nog niet echt een goede instelling gevonden voor de beeldkwaliteit. Misschien heeft iemand goede instellingen? Graag!
Verwijderd
Dat traag zappen kun je fixen in het service menu. Even zoeken hoe, is al tijdje geleden voor mijTHE_BASE schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 18:48:
Sow, de Samsung LE32R82 staat. Eerste indruk is absoluut een prima voldoende.
Ik heb nog niet echt een punt waar ik me aan stoor, het zou kunnen zijn dat 'ie wat traag zapt. En dat ik kan blijven stoffen.
Verwijderd
Ik DENK het niet...Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 16:47:
zou een component kabel van mun dvd speler naar LE40R81B (niet full HD) merkbaar minder zijn dan een HDMI kabel?
Waar zou ik moeten zoeken dan, dacht al zoiets gelezen te hebben? Maargoed, ik zap toch veelal via TVD van Casema,Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 19:02:
[...]
Dat traag zappen kun je fixen in het service menu. Even zoeken hoe, is al tijdje geleden voor mij
Zo rond eind maart. Cardreader/wiselink heb ik nog niet echt gebruikt; zal het in de nabije toekomst testen en mijn bevindingen hier posten. Voor zover ik weet zijn alleen de 'normale' firmwares in omloop; niet die voor Wiselink;heb er mensen iig niet over horen praten. Dat zou ik sowieso doen!aangeboden schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 16:26:
[...]
Je hebt dus de allerlaatste firmware voor de wiselink. Wanneer heb jij jouw scherm aangeschaft?
Wil versie 1014 erop hebben. Er zit een vervelende bug met staande plaatjes als ik een slideshow doe. De plaatjes worden uitgerekt. Heb jij dat ook?
Is er een site waar ik wiselink versie kan downloaden? Dan ga ik gelijk ook upgraden naar 1010SVC.
Verwijderd
Een kabel van DVI (i) naar hdmi moet lukken. DVI - i is puur een type DVI die zowel digitaal naar digitaal en analoog naar analoog kan geleiden.Phusebox schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 08:53:
[...]
ik heb een dvi poort op mijn x700pro, maar las ergens dat het DVI-I is, dat werkt dus niet op HDMI of wel?
Van DVI weet ik dat je ze zo kort mogelijk moet houden. Deze zijn niet ontworpen voor langere afstanden en daarom in de grote filmindustrie ook een onverklaarbare keuze geweest. Tenzij 3-voudig afgeschermd, dan moet je die 10 M wel kunnen halen. Dit is echter ook afhankelijk van de bronkwaliteit, evenals de kwaliteit van het apparaat dat de bron moet ontvangen.
Hoe korter hoe beter dus toch.
Van HDMI naar HDMI en VGA naar VGA kan je wat betreft lengte jezelf uitleven. (van DVI naar HDMI dus niet! - in de regel is 5 M dan het maximum om kwaliteitsverlies te voorkomen).
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 03:11 ]
http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE32R87BDX/
Icm DTV van Casema zien de HD uitzendingen er ontzettend scherp en mooi uit. Ook de bestaande DVD speler op progressive scan met component via de receiver (helaas geen upscaling denk 'k, althans het beeld is wel schermvullend?) ziet het er erg netjes uit. Ondanks dat hij dus op 576p draait ... perfect
Later meer hierover, nu maar snel de "file" induiken richting Utrecht haha...
Verwijderd
of een 37 inch Samsung le37r81b
of een 32 inch Sharp, maar dan wel met 100 Hz
Je merkt in de winkels bij HD demo schermen dat men altijd kiest voor langzame en rustieke beelden. Als je dus een demo opname ziet van Sony of Samung, is daarvan altijd sprake. Anders verraden ze de stoterige beeldbewegingen. Op zicht valt het natuurlijk mee, maar heb goed gekeken en je merkt het toch wel heel erg als je het verschil kan zien op 2 schermen naast elkaar.
Dus moet ik nou een lekker groot formaat nemen en dan jammeren om gebrek aan 100Hz, of een 100Hz nemen en jammeren om gebrak aan lekker groot kijken....

Lastige luxeproblemen
hier is een test van die sharp http://www.testberichte.d...l4_sft_magazin_74137.htmlVerwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 15:44:
of een 32 inch Sharp, maar dan wel met 100 HzZiet er veel strakker uit bij vlotte uitzoom en beweging van de camera. lc32rd2e is het.
Panasonic LX70 komt wat beter uit de bus. ook 100hz.
Ik ben zelf voor een Philips 7332 gegaan, geen 100 hz, 150 euro goedkoper en wordt gelijk beoordeeld met LX70.
> Dus moet ik nou een lekker groot formaat nemen
Dat ligt eraan wat je ermee gaat doen. Ik zit op 2,4 meter. Voor mij dus 32 inch.
[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 04-05-2007 16:02 ]
Hmm, ik heb dus een Samsung LE32R82B gekocht. Ik ben echt onwijs tevreden over de digitale beeldkwaliteit. Analoog is het ook geweldig, maar d.m.v. Mine van KPN of TVD van Casema (ook HD-kwaliteit mogelijk met de juiste decoder) is het perfect!Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 15:44:
Heb nu weer een ander dilemma...
of een 37 inch Samsung le37r81b
of een 32 inch Sharp, maar dan wel met 100 HzZiet er veel strakker uit bij vlotte uitzoom en beweging van de camera. lc32rd2e is het.
Je merkt in de winkels bij HD demo schermen dat men altijd kiest voor langzame en rustieke beelden. Als je dus een demo opname ziet van Sony of Samung, is daarvan altijd sprake. Anders verraden ze de stoterige beeldbewegingen. Op zicht valt het natuurlijk mee, maar heb goed gekeken en je merkt het toch wel heel erg als je het verschil kan zien op 2 schermen naast elkaar.
Dus moet ik nou een lekker groot formaat nemen en dan jammeren om gebrek aan 100Hz, of een 100Hz nemen en jammeren om gebrak aan lekker groot kijken....![]()
Lastige luxeproblemen
Ik heb gekeken naar de Sharp en vind het design van Samsung wederom winnen!
Het wordt waarschijnlijk een Samsung, JVC, Toshiba of Philips (misschien dan inmiddels ook wel LG).
Eisen;
-hoog contract (miminaal 3000:1)
-snelle reactietijd
-boxen aan onderkant
-smalle, zwarte beeldomlijsting
-32 of 37 inch
Er wordt veel ‘gewone’ tv op gekeken en hierom wil ik een functie die het beeld automatisch (verticaal) oprekt en/of weer verkleint. (dus 4:3, 16:10, 14:9, anamorphic, etc. beeldvullend maken). Zoals latere Panasonic CRT breedbeeld tv’s dat bijvoorbeeld hebben. (Mijn huidige Sony breedbeeld CRT TV heeft dit niet)
Hebben de Samsung LCD’s een dergelijke functie?
[ Voor 5% gewijzigd door german8 op 04-05-2007 16:56 . Reden: typo ]
een mooie gevonden ..
Samsung LE32R81B
http://www.samsung.com/nl...b.asp?page=Specifications
mooi design etc ... nu zie ik bij specificaties staan 8 ms .. wat houdt precies in? en heeft iemand ervaring met deze tv
bvd
Als je even dit topic doorleest, zie je dat ik hem sinds gisteren hebt, althans de R82, geen blauwe LED aan de onderkant, maar een normale fatsoenlijke aan/uit-toets.EiSpeed schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 17:11:
onze huidige JVC is kapot gegaan en zijn dus op zoek naar een nieuwe tv...
een mooie gevonden ..
Samsung LE32R81B
http://www.samsung.com/nl...b.asp?page=Specifications
mooi design etc ... nu zie ik bij specificaties staan 8 ms .. wat houdt precies in? en heeft iemand ervaring met deze tv
bvd
Lees even mijn korte review. 8ms is responstijd.
eigenlijk echt alleen te merken bij games .. ik zal effe zoeken naar je review
Verwijderd
Mee eens, maar ik vind wat dat betreft de 100Hz optie toch aantrekkelijker omdat het design van Sharp me totaal niet tegenstaat.THE_BASE schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:15:
[...]
Ik heb gekeken naar de Sharp en vind het design van Samsung wederom winnen!
Gezien de prijsverschillen denk ik toch dat het de Sharp gaat worden, vooral gezien ik nog een PS3 wil gaan kopen einde zomer.
Of de LX70 inderdaad die iemand ook als suggestie gaf. Maar de philips is mij geen optie want ik merk toch heel duidelijk verschil tussen 60 en 100 Hz. Daarnaast is de Sharp toch de winnaar omdat ik nog geen andere 100Hz met 4ms en 10.000:1 dynamisch ben tegengekomen.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 19:00 ]
Verwijderd
Inmiddels binnen via bestekeus.nl €222,- nette prijs. Heb de set gisteren geinstalleerd. Dit weekend maar eens even voor gaan zitten. Standaard geen HDMI kabel bijgeleverd, dus die moet ik ook nog even aanschaffen.Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 17:38:
[...]
Heb je die al? Die ga ik ook kopen namelijk.Met anynet en zo ?
Vertel.
En gaat de dvd dan ook via deze encoder en worden de beelden van de dvd speler dan ook mooier of veranderd hier vrijwel niets aan ?
Verwijderd
Ga door....Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 22:25:
[...]
Inmiddels binnen via bestekeus.nl €222,- nette prijs. Heb de set gisteren geinstalleerd. Dit weekend maar eens even voor gaan zitten. Standaard geen HDMI kabel bijgeleverd, dus die moet ik ook nog even aanschaffen.
Zit optical in op toch ? En is het dezelfde als de ht tx35 maar dan met kleine speakertjes ?
Verwijderd
Waarschijnlijk de LE26R81B of de LE26R82B
Iemand ervaring met een van deze tv's?
En dan nog een vraag (misschien een domme
Bij ontvangstvorm zie ik bij veel LCD TV''S alleen PAL staan
Ik neem aan dat de huidige tv's toch ook wel met NTSC om kunnen gaan?
Je moet je niet teveel kijken naar zulke dynamische contrast waardes. Zie ook startpost. Allemaal gekmakerijKlaasHof schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:47:
Ik ga pas van 13e maand een LCD tv kopen maar ben nu al aan het oriënteren.
Het wordt waarschijnlijk een Samsung, JVC, Toshiba of Philips (misschien dan inmiddels ook wel LG).
Eisen;
-hoog contract (miminaal 3000:1)
-snelle reactietijd
-boxen aan onderkant
-smalle, zwarte beeldomlijsting
-32 of 37 inch
Er wordt veel ‘gewone’ tv op gekeken en hierom wil ik een functie die het beeld automatisch (verticaal) oprekt en/of weer verkleint. (dus 4:3, 16:10, 14:9, anamorphic, etc. beeldvullend maken). Zoals latere Panasonic CRT breedbeeld tv’s dat bijvoorbeeld hebben. (Mijn huidige Sony breedbeeld CRT TV heeft dit niet)
Hebben de Samsung LCD’s een dergelijke functie?
< dit stukje webruimte is te huur >
Alleen de auto wall mount komt een week later, ik zal mijn bevindingen hier posten en als alles compleet is ook met foto's. Het eerste wat ik ga doen is mijn PS3 uit zijn doos bevrijden en alles eens goed uitchecken.
Wilde ik ff melden
(Er was hier nog iemand die een 52 inch in bestelling had, is die ook al gearriveerd?)
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
in de startpost staat ook:aex351 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 19:28:
[...]
Je moet je niet teveel kijken naar zulke dynamische contrast waardes. Zie ook startpost. Allemaal gekmakerij
HDTV :
De complete M serie evenals de R serie is HDTV ready. Dit wil zeggen dat alle HDTV input op de televisie kan worden weergeven. Wat dit niet wil zeggen is dat dit een HD TRUE televisie is. HD TRUE houd in dat de televisie op een resolutie van 1920*1080 px kan draaien. Dit houd niet in dat deze televisies niet op HDTV kwaliteit kan weergeven. Er bestaan namelijk enkele HDTV formaten : 1080p en 720p (1920*1080 en 1280*720). De samsung tv's hebben een max resolutie van 1366 * 768. Dit houd in dat 720p ge-upscalled moet worden om 100% het beeld te vullen en 1080p ge-downscalled moet worden. Kwaliteit van uiteindelijke beeld hangt dus van het techniek in de televisie zelf af.
De M-serie heeft toch een max resolutie van 1920x1080 en hoeft toch geen 1080p te downscalen, anders is het toch geen True HD tv??
Verwijderd
Ik kom hier zomaar binnen vallen met een vraag. Van techniek heb ik geen kaas gegeten,
dat mogen de mannelijke gezinsleden hier samen allemaal bepraten.
Toch waag ik hier een poging omdat ik sterk de indruk heb dat er onder jullie erg veel
kenners zijn op dit gebied vandaar...
Als simpele consument zoeken wij een 46 inch full hd lcd scherm.
De keus van de mannen hier is wat prestaties betreft gevallen op de Samsung.
Alleen....ik vind de rand (hoogglans) niet zo heel mooi,
Nu is er hier een discussie ontstaan omdat ik me meen te herrinneren dat
ik een 46 inch scherm heb gezien van Samsung met een matte rand.
Klopt dit en zo ja ...weet iemand van jullie dan misschien het type nummer van dit toestel?
Alvast heel vriendelijk bedankt
Er zijn wel witte versie's, die zijn te herkennen aan de W aan het eind van het serie nummer. Ik kan me herinderen dat ergens in een van de vooraf gaande delen van dit topic iemand een mail had gestuurd naar Samsung met de vraag of ze ook mat zwarte modellen hadden, Het antwoord was dat je dan een schuurpapiertje moest pakken......Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 01:02:
Hoi allemaal,
Ik kom hier zomaar binnen vallen met een vraag. Van techniek heb ik geen kaas gegeten,
dat mogen de mannelijke gezinsleden hier samen allemaal bepraten.
Toch waag ik hier een poging omdat ik sterk de indruk heb dat er onder jullie erg veel
kenners zijn op dit gebied vandaar...
Als simpele consument zoeken wij een 46 inch full hd lcd scherm.
De keus van de mannen hier is wat prestaties betreft gevallen op de Samsung.
Alleen....ik vind de rand (hoogglans) niet zo heel mooi,
Nu is er hier een discussie ontstaan omdat ik me meen te herrinneren dat
ik een 46 inch scherm heb gezien van Samsung met een matte rand.
Klopt dit en zo ja ...weet iemand van jullie dan misschien het type nummer van dit toestel?
Alvast heel vriendelijk bedankt
Ik had zelf ook mijn twijfels over de hoogglans rand, maar aan de muur zonder TL-verlichting zoals in een winkel valt het niet erg op.
Verwijderd
Ja, als je erop gaat letten zul je best iets ontdekken wat je niet aanstaat, maar persoonlijk vind ik als ik het puur over die lak heb, dat het juist een verrijking is van het toestel, je hebt iets moois in huis staan, in vergelijking met die matte boel vind ik het echt een juweel om naar te kijken.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2007 09:22 ]
Ik vind het glimmende uiteindelijk ook wel aardig, maar ik kan me ook goed voorstellen dat mensen het mindermooi vinden, zeker als je hele bestaande audio/video set, al in het mat is uitgevoerd. en een heel groot argument tegen het glimmende uiterlijk is STOF dat zie je er namenlijk 10.000x beter op dan op een mat zwarte TVVerwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 09:18:
Ik snap niet zo waarom mensen zo met die lak zitten, zeker niet met als argument dat het zou reflecteren en storend zou zijn tijdens het kijken. Nou die mensen kan ik allemaal uit de droom helpen: dat doet het dus absoluut niet, zeker niet als je, zoals ik, een genieter bent en de boel vaak zoveel mogelijk verduistert (nee ik kijk niet veel normale tv, meer films).
Ja, als je erop gaat letten zul je best iets ontdekken wat je niet aanstaat, maar persoonlijk vind ik als ik het puur over die lak heb, dat het juist een verrijking is van het toestel, je hebt iets moois in huis staan, in vergelijking met die matte boel vind ik het echt een juweel om naar te kijken.
Ik heb de LE26R81B een paar dagen (nog flink moeten zoeken is zo populair dat ie overal is uitverkocht)Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 17:05:
Ik ben ook van plan om een Samsung HD ready tv te kopen
Waarschijnlijk de LE26R81B of de LE26R82B
Iemand ervaring met een van deze tv's?
En dan nog een vraag (misschien een domme)
Bij ontvangstvorm zie ik bij veel LCD TV''S alleen PAL staan
Ik neem aan dat de huidige tv's toch ook wel met NTSC om kunnen gaan?
Ik ben zeeeer tevreden ik heb hem gekocht omdat ik een tv zocht die gewoon goed beeld gaf geld was iets minder belangrijk en kwam toen deze tegen in de winkel ik stond toen echt met open mond te kijken hoevele beter dit beeld was dan de rest van de tv's. Oke hij stond dan wel op een digitaal sample kanaal van samsung maar ook nu die hier thuis staat nog voorlopig op analoog aangesloten is het beeld gewoon goed alleen NL 1 en RTL5 doen een beetje vaag maar dat licht eerder aan casema dan aan de tv.
Verwijderd
hallo, ben ook van plan de LE52M86 te bestellen (2999.00) maar wil eerst even weten/zien of deze ook 1:1 op de pixel kan weergeven via HDMI i.c.m. een reed's aangeschafte Sapphire X1600 Por HDMI video kaart zodat ik hem behalve voor TV ook als desktop van 1920x1080 kan gebruiken, iemand hiet al ervaring mee? .zwembroek schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 19:31:
Mijn bestelde LE52M87 is ein-de-lijk binnen gekomen en wordt aankomende week geleverd.
Alleen de auto wall mount komt een week later, ik zal mijn bevindingen hier posten en als alles compleet is ook met foto's. Het eerste wat ik ga doen is mijn PS3 uit zijn doos bevrijden en alles eens goed uitchecken.
Wilde ik ff melden![]()
(Er was hier nog iemand die een 52 inch in bestelling had, is die ook al gearriveerd?)
Dat HDTV maakt me niet zoveel uit, het er bij mij meer om hoe de TV omgaat met de verschillende tv-zenders en hun formaten.Starks223 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 21:09:
[...]
in de startpost staat ook:
HDTV :
De samsung tv's hebben een max resolutie van 1366 * 768. Dit houd in dat 720p ge-upscalled moet worden om 100% het beeld te vullen en 1080p ge-downscalled moet worden. Kwaliteit van uiteindelijke beeld hangt dus van het techniek in de televisie zelf af.
De M-serie heeft toch een max resolutie van 1920x1080 en hoeft toch geen 1080p te downscalen, anders is het toch geen True HD tv??
Verwijderd
Ik heb bij de mediamarkt de samsung LE40M86BDX/XEC gereserveerd.
Deze komt over een paar weken. Kan iemand vertellen of dit een goede tv is? Ik betaal er 1749 euro voor.
(Ik ben een leek op TV gebied)
Groeten
Verwijderd
Want ik heb een camera gekocht met een FULL HD sticker, maar ik kan maar kiezen tussen de 8megapixel, 5, en 16:9
Verwijderd
1920 : 16 = 120
1080 : 9 = 120
Komt dezelfde waarde uit dus 1920 x 1080 (full-hd) = 16:9.
Alleen zijn de 16 en de 9 verhonderdtwintigvoudigd
Dat klopt.TranceSetter schreef op zondag 06 mei 2007 @ 21:55:
maar 16:9 hoeft dus geen full-hd te zijn, dat is gewoon puur afhankelijk van het aantal pixels
Je reserveerd een televisie en pas achteraf ga je kijken of het een goede televisie isVerwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 20:55:
Hallo Tweakers,
Deze komt over een paar weken. Kan iemand vertellen of dit een goede tv is? Ik betaal er 1749 euro voor.
Groeten
[ Voor 54% gewijzigd door aex351 op 06-05-2007 22:13 ]
< dit stukje webruimte is te huur >
Verwijderd
Ik heb ook niet gezegd dat 16:9 per definitie full-hd is. Ik heb alleen gezegd dat 1920x1080, dus full-hd, per definitie 16:9 is.TranceSetter schreef op zondag 06 mei 2007 @ 21:55:
maar 16:9 hoeft dus geen full-hd te zijn, dat is gewoon puur afhankelijk van het aantal pixels
Het geldt bijvoorbeeld ook voor 1280x720 (80x16:80x9).
zeer goede prijs....ben bij MM in Maastricht geweest en daar was de LE40M86 €2199 en ze wilden er nog geen euro vanaf doen omdat het een nieuw model was...Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 20:55:
Hallo Tweakers,
Groeten
Dus heb hem maar bij www.gfelectronics.nl besteld.....
[ Voor 5% gewijzigd door Starks223 op 06-05-2007 23:07 ]
Welke Mediamarkt ben je geweest voor die samsung LE40M86BDX/XEC ???Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 20:55:
Hallo Tweakers,
Groeten
Bij de MM in Utrecht kon ik hem voor € 2050 meekrijgen lager gingen ze niet.
-
Verwijderd
De ht-x30 is volgens mij nagenoeg hetzelfde als de ht-tx35, maar dan met kleine speakers i.p.v. speakerzuilen. Wat betreft de optical in, die zit er volgens mij niet op. Ik heb dit weekend weinig tijd gehad om er mee te spelen dus dat zal in de loop van deze week gebeuren. Ik ga in ieder geval vandaag een HDMI kabel halen zodat ik hem kan aansluiten op mijn LE37R82b. Dan ook eens checken hoe dat Anynet® van Samsung werkt. Geluid is overigens erg goed! Heb het even getest met een Band of Brothers dvd'tje.Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 07:29:
[...]
Ga door....![]()
Zit optical in op toch ? En is het dezelfde als de ht tx35 maar dan met kleine speakertjes ?
Vond het trouwens wel een tegenvaller dat er geen HDMI kabel meegeleverd werd.
Verwijderd
Helemaal juist, je ziet het stof veel beter. Dus haal je er wat vaker een doekje eroverheen. Kun je zelfs ook als voordeel zien, anders verdwijnt het allemaal weer in het apparaat, wat de levensduur beperkt.jobvr schreef op zondag 06 mei 2007 @ 10:10:
[...]
Ik vind het glimmende uiteindelijk ook wel aardig, maar ik kan me ook goed voorstellen dat mensen het mindermooi vinden, zeker als je hele bestaande audio/video set, al in het mat is uitgevoerd. en een heel groot argument tegen het glimmende uiterlijk is STOF dat zie je er namenlijk 10.000x beter op dan op een mat zwarte TV
Is de LE40M86 nou wel of niet 100Hz ??
niet....GeeMoney schreef op maandag 07 mei 2007 @ 16:00:
Ik heb even een kleine twijfel...
Is de LE40M86 nou wel of niet 100Hz ??
Bedankt!
Toch een gemiste kans, verder heeft het scherm namelijk alles wat ik zoek.
HD op alle ingangen, HDMI 1.3 en 40" is een mooi maatje afwerking is gelikt en specificaties zijn verder prima.
Ik ben van plan om een LCD TV van Samsung aan te schaffen. De modellen die me aanstaan zijn:
- LE37R82B
- LE37R72B
- LE40R72B
Voor het formaat zit ik eigenlijk meer aan de 37" te denken, omdat ik er niet meer dan 3 meter vandaan zal zitten. Dit is op het moment als student zijnde, en wanneer ik een eigen appartement heb over een aantal jaar, dan zal dit misschien iets meer dan 3 meter zijn. 40" lijkt me daardoor eigenlijk wat nutteloos, en kan ik denk ik beter het geld daarvoor in een iets geavanceerder 37" model stoppen.
De TV zal voornamelijk gebruikt worden voor een beetje TV kijken (gewoon via de kabel), films, maar voornamelijk voor het spelen van mn Xbox 360. Enige verschil wat ik heb kunnen vinden tussen de 72-serie en 82-serie, is dat de 82 een hogere helderheid (500 tegenover 550cd/m) en het contrast (5000:1 tegenover 8000:1), en vooral de prijs niet vergeten (899 tegenover 1045euro).
Mn richtprijs die ik van te voren had ingesteld was rond de €1000, dus dat zou verder niet zo een groot probleem zijn, maar ik vraag me af of het die €150 waard is. (Full-HD zou wel een optie zijn, maar dan ga ik al snel redelijk ver boven mn budget zitten). Volgens mij zit er ook in beide modellen een game-modus, en hebben beide 8ms response, dus lijkt me dat het voor de Xbox 360 ook niet uitmaakt.
Overigens zit er in het 72 model maar 1 hdmi aansluiting, en in het 82 model 3 hdmi. Dit zou misschien handig zijn om in mijn keuze mee te nemen, aangezien er in de toekomst nog wel een hd-dvd/blu-ray speler zal komen, waardoor ik er eentje kwijt ben. Xbox kan via component aansluiting...dus zou ik die 2 extra nodig hebben ergens (zodat ik niet een verdeelblok moet kopen later voor 100euro), of zou die ene genoeg zijn dan?
Waar ik dus eigenlijk naar op zoek ben is een antwoord op de bovenstaande vragen, ervaringen, en enige meningen met uitleg. Suggesties zijn ook altijd goed natuurlijk.
Verwijderd
Alleen nu is het zo, eerst heb ik de mediacenter aangesloten via een DVI -> HDMI kabel, alleen op dat moment vallen de delen als de taakbalk enzo allemaal buiten beeld. Dit is verder ook niet goed te krijgen, tenminste zoals ik het in de handleiding kan lezen. Ik heb hem daarna geprobeerd via de VGA aansluiting aan te sluiten, dat werkt wel gewoon. Alleen VGA is toch minder scherp beeld...
Nu ben ik vandaag naar een TV en HiFi winkel gegaan hier in de buurt. Ze hebben daar kabels van het merk Bandrigde, volgens hun zijn dat zeer goede kwaliteit kabels (klopt dat?), en daar hebben ze me de volgende opties voorgesteld:
- VGA Monitor Cable (ik heb er op dit moment een, alleen dat is een simpel goedkoop ding)
- DVI to VGA Monitor Cable
- High Definition VGA Monitor Cable (met gouden connectoren)
Ik heb er niet zoveel verstand van, en ik ben opzoek naar de beste oplossing om goede kwaliteit beeld te krijgen op m'n LCD TV. Wat is van hier boven de beste oplossing voor goed scherp beeld?
Nog enkele details, tv gaat gekeken worden via de kabel, en verder via internet. Daarnaast gebruik ik hem ook voor bekijken van films op dvd, foto's vanaf de hardeschijf en muziek. Specificaties van de mediacenter:
Intel Core 2 Duo E6400
Asus Geforce 7300GT Silent (met DVI, VGA en TV out)
Windows Vista Home Premium
Hauppage WinTV PVR500MCE
Verwijderd
Verwijderd
Nouja, omdat ik dus m'n mediacenter er op aan ga sluiten, komt alle input voor de tv vanuit de computer. Dus moet de bekabeling wel goed zijn. Ik ben gewoon opzoek naar de beste oplossing, als VGA de beste oplossing is, voor het beste en scherpste beeld, dan neem ik dat.Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:22:
Wat is er in Godsnaam mis met een simpele VGA aansluiting? Waarom doet men zo moeilijk over DVI en HMDI van computer naar TV, terwijl VGA priiiimaa beeld geeft..?
Alleen dan nog een keuze maken tussen die drie opties, die ik eerder genoemd heb. Welke zou jij dan in dat geval nemen?
Verwijderd
Amen. De meeste mensen zien het verschil waarschijnlijk niet eens, ALS het al beeld zonder problemen geeft....Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:22:
Wat is er in Godsnaam mis met een simpele VGA aansluiting? Waarom doet men zo moeilijk over DVI en HMDI van computer naar TV, terwijl VGA priiiimaa beeld geeft..?
Verwijderd
Jammer dat je je keuze van zo'n minor detail laat afhangen. Je weet wel dat 100Hz bij LCD's van Samsung héél iets anders is dan 100Hz bij elke CRT tv neem ik aan ? Ik zou het er niet eens bij willen hebben eigenlijk... ik weet zeker dat ik het toch niet zou gebruiken.GeeMoney schreef op maandag 07 mei 2007 @ 16:34:
[...]
Bedankt!
HD op alle ingangen, HDMI 1.3 en 40" is een mooi maatje afwerking is gelikt en specificaties zijn verder prima.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 19:30 ]
Verwijderd
Oke, ik heb het even vergeleken, mischien geeft VGA inderdaad wel beter beeld. Maar het is inderdaad niet echt merkbaar. Maar ik dat dacht, DVI/HDMI is digitaal signaal, dus betere kwaliteit en scherpte.Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:28:
Amen. De meeste mensen zien het verschil waarschijnlijk niet eens, ALS het al beeld zonder problemen geeft....
Maar de VGA aansluiting heeft dus zo te zien wel betere scherpstelling, en opties voor scherpstelling, dus dan moet ik deze maar houden. Maar nogmaals, welke kabel neem ik dan voor de verbinding, van die drie hierboven genoemde opties?
Verwijderd
Simpel : je pakt een goed dikke VGA kabel (VGA <--> VGA), vergulde connectoren vergeet je (die hebben pas zin als je ook vergulde aansluitingen hebt), kies de lengte die je nodig hebt en kopen maar.Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:31:
[...]
Oke, ik heb het even vergeleken, mischien geeft VGA inderdaad wel beter beeld. Maar het is inderdaad niet echt merkbaar. Maar ik dat dacht, DVI/HDMI is digitaal signaal, dus betere kwaliteit en scherpte.
Maar de VGA aansluiting heeft dus zo te zien wel betere scherpstelling, en opties voor scherpstelling, dus dan moet ik deze maar houden. Maar nogmaals, welke kabel neem ik dan voor de verbinding, van die drie hierboven genoemde opties?
merk Bandrigde zegt me helemaal niets, let dus gewoon op de dikte.
edit :
Wat je dus NIET moet hebben is dit :

maar bijvoorbeeld dit :

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 19:58 ]
volgens mij moet je je niet blind staren op die 100hz want zo geweldig is dat niet heb ik gelezen....GeeMoney schreef op maandag 07 mei 2007 @ 16:34:
[...]
Bedankt!
Verwijderd
Oke, m'n vraag is nog niet helemaal beantwoord, want inprincipe hebben alle drie de opties een vga aansluiting aan het einde, en alle drie zijn ze vrij dik, maar dit zijn dus de drie opties:Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:51:
Simpel : je pakt een goed dikke VGA kabel (VGA <--> VGA), vergulde connectoren vergeet je (die hebben pas zin als je ook vergulde aansluitingen hebt), kies de lengte die je nodig hebt en kopen maar.Gegarandeerd succes !
merk Bandrigde zegt me helemaal niets, let dus gewoon op de dikte.
edit :
[afbeelding]
maar bijvoorbeeld dit :
[afbeelding]
- VGA Monitor Cable (Goede kwaliteit, dikke kabel, maar wel 'normale' doeleinden)
- DVI to VGA Monitor Cable (Digitaal signaal tot aan de vga stekker, dus zo min mogelijk verlies)
- High Definition VGA Monitor Cable (met gouden connectoren) (Goede geleiding, dikke kabel, met twee VGA connectors)
Dus ik moet dan kiezen tussen deze drie, opzich maakt de prijs niet echt uit. Uit jouw verhaal kan ik opmaken dat ik het best voor de laatste optie kan kiezen. Maar ik denk zelf dan optie 2 misschien ook wel een goede oplossing is, omdat het digitaal signaal is tot aan de VGA connector, dus heel weinig verlies.
Maar nogmaals ik heb er niet zoveel verstand van, dus daarom vraag ik het aan jullie.
Helaas, het signaal gaat analoog door de kabel. Een DVI uitgang heeft genoeg pootjes, om een analoog en digitaal signaal te verzenden. Bij een DVI->VGA kabel, zitten vanaf de DVI stekker alleen de analoge pootjes aangesloten. Deze optie is dus precies hetzelfde als de VGA monitor kabel.Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:11:
[...]
- DVI to VGA Monitor Cable (Digitaal signaal tot aan de vga stekker, dus zo min mogelijk verlies)
[....]
Kan ook zijn dat ik het probleem niet goed begrepen heb, als dat het geval is, is dit een zinloos stukje tekst en moet je het maar snel weer vergeten..
Hmm, ik heb dus gewoon een VGA-kabel van 10 meter gehaald bij MediaMarkt, van het merk Vivanco voor 39,99 euro. En geloof me: als ik het uit moet drukken is het gewoon DVD tot HD-kwaliteit.Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:11:
[...]
Oke, m'n vraag is nog niet helemaal beantwoord, want inprincipe hebben alle drie de opties een vga aansluiting aan het einde, en alle drie zijn ze vrij dik, maar dit zijn dus de drie opties:
- VGA Monitor Cable (Goede kwaliteit, dikke kabel, maar wel 'normale' doeleinden)
- High Definition VGA Monitor Cable (met gouden connectoren) (Goede geleiding, dikke kabel, met twee VGA connectors)
Dus ik moet dan kiezen tussen deze drie, opzich maakt de prijs niet echt uit. Uit jouw verhaal kan ik opmaken dat ik het best voor de laatste optie kan kiezen. Maar ik denk zelf dan optie 2 misschien ook wel een goede oplossing is, omdat het digitaal signaal is tot aan de VGA connector, dus heel weinig verlies.
Maar nogmaals ik heb er niet zoveel verstand van, dus daarom vraag ik het aan jullie.
Verwijderd
Ik heb de TV voor 1749 bij de media markt in den haag gereserveerd. Hij komt wel pas over een paar weken. Ik kan ook vertellen dat je vanaf 15 mei bij elke tv groter dan 40 " van samsung een johnny loco fiets krijgt twv 399.
Groeten,
Dat is jammer dan, net een LE46M86 gehaald; had die fiets mooi voor m'n ritjes TUDelft - station kunnen gebruiken...Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 21:21:
Beste Tweakers,
Ik heb de TV voor 1749 bij de media markt in den haag gereserveerd. Hij komt wel pas over een paar weken. Ik kan ook vertellen dat je vanaf 15 mei bij elke tv groter dan 40 " van samsung een johnny loco fiets krijgt twv 399.
Groeten,
Stom, maar ach, nu kan ik wel genieten van de TV
Je kan altijd nog proberen of ze bij de zaak waar je hem gekocht hebt een deal willen maken om een latere datum op de bon te zetten.InsjaHH schreef op maandag 07 mei 2007 @ 21:40:
[...]
Dat is jammer dan, net een LE46M86 gehaald; had die fiets mooi voor m'n ritjes TUDelft - station kunnen gebruiken...
Stom, maar ach, nu kan ik wel genieten van de TV. Als iemand die fiets kwijt wil
.
Verwijderd
Thanks. Hier staat het beschreven:Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 21:21:
Beste Tweakers,
Groeten,
http://www.eshop.nl/actie.php?actie_nr=109
Zoals het hierboven staat krijg je het alleen bij een 40" of meer en zo te zien alleen bij de M-series.
Dat is dus wel jammer anders kon je bij een 40R8x ook al een beach cruiser krijgen
Als je een 40R81 koopt krijg je een Samsung DVD speler kado!!
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2007 10:27 ]
Verwijderd
Ik zie dat het allemaal nieuw voor je is. In mijn plaatjes en post komt heel DVI niet voor, dus optie 2 valt sowieso al af. De vergulde connectoren ook, dus optie 1 volstaat prima !Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:11:
[...]
Oke, m'n vraag is nog niet helemaal beantwoord, want inprincipe hebben alle drie de opties een vga aansluiting aan het einde, en alle drie zijn ze vrij dik, maar dit zijn dus de drie opties:
Verwijderd
Zorg gewoon dat je resolutie van 1360x768 kiest, dan is er niets aan de hand, heb je 1:1 pixelmapping.mzeist schreef op maandag 07 mei 2007 @ 22:23:
Ik heb er ook geen verstand van, maar het lijkt me voorts van belang dat de video kaart op de juiste resolutie staat ingesteld zodat de tv het niet gaat lopen omrekenen naar de resolutie van de lcd...
Verwijderd
heb voorlopig deze hangen aan men 40m87....1920x1080 scherp beeldVerwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:51:
[...]
edit :
[afbeelding]

Verder vroeg ik me af of je die cruiser dan ook krijgt als je em nu besteld en dan pas over die paar weken ophaalt...
Heb je al bu-ray films gechecked? En heb je ook last van judder?
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Verwijderd
Ze hadden er trouwens 8 besteld en er waren er zonder mij al 4 gereserveerd.
Insjahh waar heb jij m dan gekocht? Ik dacht dat ie in NL nog niet uit was
Techaddict: 3 weken zeiden ze. (Weet datum niet uit me hoofd)
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2007 16:09 ]
Helaas ben ik (nogzwembroek schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:37:
Heb je al bu-ray films gechecked? En heb je ook last van judder?
Judder heb ik met DVD's (op progressive 576p als ik me niet vergis) geen last van. Wel vind ik bijv. scenes bij de Gladiator waar 't beeld origineel al vertraagt wordt een beetje vreemd. Maar goed, dat zag er al vreemd uit op de oude CRT dus tja, kwestie van smaak van de regisseur denk 'k zo
Mocht er iemand in de buurt van Den Haag wonen die 'm BR wil zien.. ik ook namelijk. Overigens is het scherm gekocht bij de MM in Den Haag. Levertijd was geschat op 1 of 2 weken, ik kreeg binnen 5 dagen al een belletje
[ Voor 4% gewijzigd door InsjaHH op 08-05-2007 19:14 ]
Verwijderd
Omdat het een analoog signaal is zul je het verschil wel zien als je die kwaliteitskabel haalt...Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 10:39:
[...]
heb voorlopig deze hangen aan men 40m87....1920x1080 scherp beeld
Verwijderd
Bedankt
Dat is een vraag die niet 1-2-3 te beantwoorden is omdat er 3 verschillende panelen in de R71 kunnen zitten. (S-PVA, CMO of ...) Als jij een 32R71 met een S-PVA panel kunt regelen dan is er een grote kans dat ie beter is dan een R81 met CMO panel.Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 21:51:
Hoi, Ik ben van plan een HDTV te kopen voor me 360 en PC alleen zit ik te twijfelen tussen de LE32R71B of een LE32R81B zit er veel verschil tussen de R7 en R8 serie?
hier zie je reviews van de R7 en R8:
http://www.hdtvorg.co.uk/reviews/lcd/SamsungLE-32R74BDX.htm
http://www.hdtvorg.co.uk/reviews/lcd/samsung_le32r87bdx.htm
Verder heeft een R81 3 HDMI ingangen en een R71 1 dacht ik, maar dat kun je allemaal zelf opzoeken op Samsung.nl
[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 08-05-2007 23:11 ]
Verwijderd
ik heb mijn 40M86 nu zo'n 3 weken staan en vind het een prima scherm. Heb er ook een ps3 aanhangen en een samsung HD 860 dvd speler met upscaling tot 720p/1080i.
Grootste nadeel is dat het een gigantisch stofvanger is (elke dag swiffer duster er overheen trekken!).
Verder is analoog beeld goed te doen als je een bril draagt of lenzen in hebt en die UITDOET! Digitale tv is iets beter maar eigenlijk nog ruk maarja, veel tv kijken doe ik er ook niet echt mee. Bespeur ook enigzins een minimale vorm van ghosting bij snelle scenes. Niet storend. 100 hz CRT zie ik ook ghosting.
Full HD Blue Ray is echt in één woord SUPER! Geen ghosting, blurring of andere shit. Met spellen ook niet.
Lichte clouding op zwart scherm maar daar moet je heel goed voor kijken, valt dus eigenlijk niet op.
Pc aangesloten via vga op 1920x1080 en werkt prima.
Dvd speler uiteraard aangesloten via hdmi en is naar mijn mening echt een MUST, veel strakker beeld en mooiere kleuren.
Zogenaamde HTPC functie in menu gaat naar mijn mening nergens over, beeld werd iets donkerder en verder geen verschil gezien.
Optische geluidsuitgang nog niet getest maar heb ook geen last van vertraging in geluid (gewone tv). Gewoon een dikke vergulde dubbele tulp er tussen tv en receiver hangen.
Kijkafstand is btw ca. 2.8 m. en met full hd zou ik eigenlijk best een maatje groter kunnen hebben nog. Misschien ben ik wel gek.
Al met al ben ik best tevreden.
Groeten
Heb ook al een andere pc met nvidia kaart aangesloten en deze geeft wel netjes 1080p weer... vind het maar een vaag probleem. Nu werk ik zelf in een winkel waar we LCD's verkopen en heb dus mijn notebook daar maar eens op een ander full HD scherm aangesloten, de Sony W2000 en daar geeft hij wel perfect fullscreen 1080p beeld weer.
Iemand die dezelfde ervaringen heeft en een oplossing weet?
Verwijderd
Dus een Samsung met een S-PVA paneel is het beste? De R8 heeft ook een hogere contrast 8000 : 1 dan de R7 die heeft 5000: 1 :)en 2 HDMI ingangen meer ja
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2007 11:21 ]
Verwijderd
Een goede vriend van me heeft de 40R72 en ik moet zeggen dat het qua grootte en vorm en super is. Alleen hij heeft het nu moeten opsturen (na 1 jaar) vanwege problemen aan zijn LCD. Ik hoor ook dat de Samsung LCD's vrij gevoelig zijn voor reparaties. Maar dat mag de pret niet drukken want ik wil binnenkort voor mezelf de 40M86 halen en voor mijn ouders de 40R81 adviseren. Ik zou dus niet meer kijken naar de R7x model. Deze is inmiddels verouderd.Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 11:01:
Bedankt Philflow dus een Samsung met een S-PVA paneel is het beste? De R8 heeft ook een hogere contrast 8000 : 1 dan de R7 die heeft 5000: 1
Beeldbuis aangepast naar LCD, dankzij Ivan
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2007 11:40 ]

Verwijderd
Hallo, ik ben van plan om de LE52M86 te kopen, en hier was ik dus ook al bang voor, wil hem aansluiten op een Sapphire Radeon X1600 Pro 256MB DDR3 PCI-e HDMI en wil dan natuurlijk wel 1:1 op de pixel 1920x180 (Pixel Mapping, treu-scan) weergegeven hebben, iemand dit al zien werken?MySjah schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 10:44:
heeft hier iemand zijn ATI videokaart wel succesvol op de tv aan kunnen sluiten? Ik heb nog steeds problemen bij het aansluiten van mijn notebook op de 37M86. 1080i wordt wel netjes fullscreen weergegeven, alleen 1080p niet, dan krijg ik overal zwarte borders rondom het beeld.
Heb ook al een andere pc met nvidia kaart aangesloten en deze geeft wel netjes 1080p weer... vind het maar een vaag probleem. Nu werk ik zelf in een winkel waar we LCD's verkopen en heb dus mijn notebook daar maar eens op een ander full HD scherm aangesloten, de Sony W2000 en daar geeft hij wel perfect fullscreen 1080p beeld weer.
Iemand die dezelfde ervaringen heeft en een oplossing weet?
Veel te weinig geheugen heeft je videokaart voor nieuwe spellen om op die resolutie te draaien. Films, surfen en andere windows dingen gaat lijkt mij gewoon perfect.Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 11:40:
[...]
Hallo, ik ben van plan om de LE52M86 te kopen, en hier was ik dus ook al bang voor, wil hem aansluiten op een Sapphire Radeon X1600 Pro 256MB DDR3 PCI-e HDMI en wil dan natuurlijk wel 1:1 op de pixel 1920x180 (Pixel Mapping, treu-scan) weergegeven hebben, iemand dit al zien werken?
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Om precies te zijn heb je in de 32 inch R7 serie: een CMO, een AUO-MVA, of een S-PVA panel.Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 11:01:
Bedankt Philflow je hebt S-PVA, PVA, CMO, WXGA
Dus een Samsung met een S-PVA paneel is het beste? De R8 heeft ook een hogere contrast 8000 : 1 dan de R7 die heeft 5000: 1 :)en 2 HDMI ingangen meer ja
De laatste 2 zijn de beste, de CMO is wat goedkoper.
In deze thread vind je details en kun je lezen hoe het kunt uitvinden.
http://www.avforums.com/f...=458910&highlight=lottery
PS. Let niet teveel opspecificaties, die zeggen heel weinig. Vooral dynamische cr zegt weinig.
Ja dat leek mij dus ook, maar het lijkt wel onmogelijk om op 1080p 60 hz te draaien op een full screen size. Want elke keer als ik dit probeer krijg ik zwarte borders. Op 30 hz is er nix aan de hand, maar die 30 hz maakt nogal een verschil..evilpin0 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 14:22:
[...]
Veel te weinig geheugen heeft je videokaart voor nieuwe spellen om op die resolutie te draaien. Films, surfen en andere windows dingen gaat lijkt mij gewoon perfect.
Heb inmiddels ook al een andere notebook met ati kaart aangesloten op de tv, zelfde resultaat. Terwijl een Nvidia kaart wel gewoon werkt. Ik vind het ook erg vreemd dat mijn notebook wel gewoon werkt op de Sony W2000. Lijkt dus wel of de samsung niet helemaal lekker werkt met een ATI kaart!? Of ik doe iets helemaal fout...
Samsung LE32S71BX voor 485,- incl BTW
LE32S71BX http://www.lcdenplasma.nl/
Echte stuntprijs, weet niet of het een betrouwbare winkel is.
Verwijderd
Hier met een X1950 Pro (ook 256 MB) draait alles heerlijk op 1920x1080. Ook met mijn vorige videokaart ging het nog best goed (7600GS). Je opmerking is dus lichtelijk overdreven...evilpin0 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 14:22:
[...]
Veel te weinig geheugen heeft je videokaart voor nieuwe spellen om op die resolutie te draaien. Films, surfen en andere windows dingen gaat lijkt mij gewoon perfect.
Ik zeg: nieuwe spellen ...Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:17:
[...]
Hier met een X1950 Pro (ook 256 MB) draait alles heerlijk op 1920x1080. Ook met mijn vorige videokaart ging het nog best goed (7600GS). Je opmerking is dus lichtelijk overdreven...
Probeer maar voor de grap eens supcom op die reso te draaien, geeft je 1-10 fps.
Veroudert model, dus prolly opruiming maar niettemin een bodem prijs. Zo laag heb ik ze nog niet gezien.Philflow schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 14:49:
Voor de mensen die nog op zoek zijn naar een goedkope deal kwam ik deze tegen:
Samsung LE32S71BX voor 485,- incl BTW
LE32S71BX http://www.lcdenplasma.nl/
Echte stuntprijs, weet niet of het een betrouwbare winkel is.
vergeet te editen

Dit topic is gesloten.