wat zijn je systeem specs dan?Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:17:
[...]
Hier met een X1950 Pro (ook 256 MB) draait alles heerlijk op 1920x1080. Ook met mijn vorige videokaart ging het nog best goed (7600GS). Je opmerking is dus lichtelijk overdreven...
Scroll je op dezelfde site naar beneden, dan zie je dit:evilpin0 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:55:
[...]
Veroudert model, dus prolly opruiming maar niettemin een bodem prijs. Zo laag heb ik ze nog niet gezien.
vergeet te editen
Attentie:
Dit product verkopen wij ver beneden de normale verkoopprijs de reden hier voor kan zijn: Demonstratiemodel, lichte beschadiging of uit productie genomen. Wij verkopen dit product zo als het is goed werkend en 3 maanden garantie. Door deze verkoopwijze kunnen wij scherpe prijzen offreren, waar u uw voordeel mee kunt doen. Maar let op: het is geen spiksplinternieuw product, maar nooit ouder dan 3 maanden, en het is een Topmerk dus geen risico. Televisie verkopen wij af magazijn, worden niet verstuurd!
Ja haalt wat termen door de war.Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 11:01:
Bedankt Philflow je hebt S-PVA, PVA, CMO, WXGA
Dus een Samsung met een S-PVA paneel is het beste? De R8 heeft ook een hogere contrast 8000 : 1 dan de R7 die heeft 5000: 1 :)en 2 HDMI ingangen meer ja
(S)PVA is een techniek voor een type LCD-TFT Paneel.
CMO is de afkorting voor een LCD Fabrikant.
WXGA is een andere naam voor de resolutie wat gekoppeld is aan een standaard voor resoluties.
Ik denk dat jij bedoeld: (S)PVA / MVA / (AS)IPS en TN. (dit zijn type LCD panelen)
Een willekeurig LCD fabrikant X kan deze type panelen maken.
De geproduceerde panelen bevatten een x aantal pixels bevatten wat de maximale resolutie definieerd. Deze resolutie heeft een naam wat overeenkomt met een afgesproken standaard.
[ Voor 27% gewijzigd door aex351 op 09-05-2007 22:07 ]
< dit stukje webruimte is te huur >
Verwijderd
Ik was in de veronderstelling dat C&C3 ook redelijk nieuw wasevilpin0 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:53:
[...]
Ik zeg: nieuwe spellen ...
Probeer maar voor de grap eens supcom op die reso te draaien, geeft je 1-10 fps.

dit vind ik dus ook vreemd. ik heb zelf een denon 2930 dvd-speler en als ik alleen scannen aan zet op mijn 40m86 krijg ik ook langs alle kanten 2 cm rand erbij. gaan ze dit nog oplossen met een firmware update denken jullie of blijft dit zo? anders wil ik toch een andere tv.MySjah schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 14:48:
[...]
Ja dat leek mij dus ook, maar het lijkt wel onmogelijk om op 1080p 60 hz te draaien op een full screen size. Want elke keer als ik dit probeer krijg ik zwarte borders. Op 30 hz is er nix aan de hand, maar die 30 hz maakt nogal een verschil..
Heb inmiddels ook al een andere notebook met ati kaart aangesloten op de tv, zelfde resultaat. Terwijl een Nvidia kaart wel gewoon werkt. Ik vind het ook erg vreemd dat mijn notebook wel gewoon werkt op de Sony W2000. Lijkt dus wel of de samsung niet helemaal lekker werkt met een ATI kaart!? Of ik doe iets helemaal fout...
Dat komt waarschijnlijk doordat je dvd-speler bij de upscaling naar 1920x1080 dat niet 100% beeldvullend doet. Dus die zwarte randen woorden er door je dvd-speler omheen gezet. Dit doet hij om te anticiperen op de overscan van je TV. Ik heb hetzelfde probleem met mijn Samsung HT-P1200.bounto schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 09:30:
dit vind ik dus ook vreemd. ik heb zelf een denon 2930 dvd-speler en als ik alleen scannen aan zet op mijn 40m86 krijg ik ook langs alle kanten 2 cm rand erbij. gaan ze dit nog oplossen met een firmware update denken jullie of blijft dit zo? anders wil ik toch een andere tv.
Het zou ook nog aan de DVD zelf kunnen liggen, maar dat ligt minder voor de hand (ik heb wel DVDs gezien die net niet helemaal de 16:9 verhouding hadden waardoor er of boven+onder of links+rechts een klein zwart randje ontstaat).
Overscan is nou eenmaal een eeuwenoud geaccepteerd mechanisme in de TV wereld. Het 1:1/pixel mapping/just scan is echt iets van de laatste tijd en niet alle apparaten zijn ontworpen met de gedachte dat digitaal video signaal zonder extra scaling op de pixels overgebracht moet worden. Je dvd-speler gaat er dus gewoon van uit dat je TV het beeld nog 5% scaled, dus scaled de dvd-speler maar 95% beeldvullend. Raar maar waar.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Op welke manier kan je 'm op 1080p instellen? Ik heb 'm helemaal beeldvullend met gewoon settings op 1920x1080 @ 60Hz dmv eigenschappen beeldscherm op mijn laptop (ATI Mobility 9600).MySjah schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 14:48:
Ja dat leek mij dus ook, maar het lijkt wel onmogelijk om op 1080p 60 hz te draaien op een full screen size. Want elke keer als ik dit probeer krijg ik zwarte borders. Op 30 hz is er nix aan de hand, maar die 30 hz maakt nogal een verschil..
Heb inmiddels ook al een andere notebook met ati kaart aangesloten op de tv, zelfde resultaat. Terwijl een Nvidia kaart wel gewoon werkt. Ik vind het ook erg vreemd dat mijn notebook wel gewoon werkt op de Sony W2000. Lijkt dus wel of de samsung niet helemaal lekker werkt met een ATI kaart!? Of ik doe iets helemaal fout...
Misschien zie ik iets over het hoofd en is wat ik heb ingesteld 1080i? Iemand die hier opheldering over kan geven?
Verwijderd
Je kunt geen interlaced resolutie instellen op je videokaart. Wat jij instelt is altijd progressief, dat interlaced verhaal ligt volledig bij de tv.InsjaHH schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 10:23:
[...]
Op welke manier kan je 'm op 1080p instellen? Ik heb 'm helemaal beeldvullend met gewoon settings op 1920x1080 @ 60Hz dmv eigenschappen beeldscherm op mijn laptop (ATI Mobility 9600).
Misschien zie ik iets over het hoofd en is wat ik heb ingesteld 1080i? Iemand die hier opheldering over kan geven?
Heeft iemand een suggestie hoe ik toch audio vanuit mijn MCE (Vista) over de HMDI richting TV krijg (zonder een nieuwe videokaart aan te moeten schaffen). Of is dit vanwege de beveiliging gewoon onmogelijk en ben ik verplicht mijn versterker aan te zetten?
Left handed but always right.
Dank voor deze verheldering, ik dacht alVerwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:23:
Je kunt geen interlaced resolutie instellen op je videokaart. Wat jij instelt is altijd progressief, dat interlaced verhaal ligt volledig bij de tv.
Dat is onzin. Natuurlijk kan je wel een interlaced resolutie instellen op je PC. Dat heb ik ook gedaan met mijn nVidia kaart. Kijk maar eens in Powerstrip. Ik gebruik het om 1080i films af te spelen, dan laat ik mijn TV de de-interlacing doen (mijn PC is daar niet snel genoeg voor). Werkt prima.Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:23:
Je kunt geen interlaced resolutie instellen op je videokaart. Wat jij instelt is altijd progressief, dat interlaced verhaal ligt volledig bij de tv.
1920x1080@30Hz is waarschijnlijk een interlaced signaal. 1920x1080@60Hz is waarschijnlijk progressief.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
het gaat ook niet om een vga signaal, dat gaat prima. Het probleem zit em in DVI/HDMI.. daarmee geeft het geen volledig beeld.
Interlaced is wel in te stellen, stel je uitgaande resolutie maar eens in op 1920x1080 @ 30hz. Dan geeft de TV duidelijk aan 1080i. En het kwaliteitsverschil is ook duidelijk te zien! Ik snap gewoon niet waar het probleem zit... eerst dacht ik ATI, want een Nvidia chip werkt wel.. maar na het testen op een sony w2000 waar de ATI het wel doet denk ik weer aan de LCD. Vreemd verschijnsel vind ik het!
Heb samsung al gemailt, maar daar krijg ik nog niet echt een reactie op
Als iemand nog de gouden tip heeft.. graag!
Interlaced is wel in te stellen, stel je uitgaande resolutie maar eens in op 1920x1080 @ 30hz. Dan geeft de TV duidelijk aan 1080i. En het kwaliteitsverschil is ook duidelijk te zien! Ik snap gewoon niet waar het probleem zit... eerst dacht ik ATI, want een Nvidia chip werkt wel.. maar na het testen op een sony w2000 waar de ATI het wel doet denk ik weer aan de LCD. Vreemd verschijnsel vind ik het!
Heb samsung al gemailt, maar daar krijg ik nog niet echt een reactie op
Als iemand nog de gouden tip heeft.. graag!
Verwijderd
I stand corrected. Met Powerstrip inderdaad wel. Maar ik kreeg niet de indruk dat daarmee gestoeid werd in dit geval.... maar gewoon met windows-instellingenRichieB schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 17:00:
[...]
Dat is onzin. Natuurlijk kan je wel een interlaced resolutie instellen op je PC. Dat heb ik ook gedaan met mijn nVidia kaart. Kijk maar eens in Powerstrip. Ik gebruik het om 1080i films af te spelen, dan laat ik mijn TV de de-interlacing doen (mijn PC is daar niet snel genoeg voor). Werkt prima.
1920x1080@30Hz is waarschijnlijk een interlaced signaal. 1920x1080@60Hz is waarschijnlijk progressief.
Heb gisteren de LE40R81W gekocht. Ben er erg tevreden mee, alleen lukt het me niet om het pc beeld op de tv te krijgen. Heb meerdere pc's geprobeerd, via S-Video gaat dat goed, maar de D-Sub aansluiting werkt niet.
In het service menu heb ik de PC detectie uitgezet, zodat ik wel de PC optie kan kiezen, anders bleef de keuze grijs. De TV detecteert blijkbaar het signaal niet. Om te testen heb ik geprobeerd of de audio-in het doet als de tv op PC staat, maar dan hoor ik niks.
Zou de PC ingang van mijn tv stuk zijn of heeft iemand nog tips?
In het service menu heb ik de PC detectie uitgezet, zodat ik wel de PC optie kan kiezen, anders bleef de keuze grijs. De TV detecteert blijkbaar het signaal niet. Om te testen heb ik geprobeerd of de audio-in het doet als de tv op PC staat, maar dan hoor ik niks.
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
Verwijderd
ik zit er aan te denken om de LE40M87BD te kopen op eshop.nl. vanaf 15 mei krijg je daar inderdaad die gratis johnny loco fiets bij.
raar trouwens, gister was ie nog 1869 euro, nu opeens 1939 euro? Normaal worden ze toch alleen maar goedkoper?
Maar to the point, is dit een verstandige keus? Ik ben echt een totale leek op het gebied van LCD/Plasma tv's, maar heb hier toch wel wat goeie verhalen over gehoord.
Wat me alleen wel een beetje tegenhoudt, is bijna 1000 euro meer betalen voor full hd tov hd ready... is dit het echt waard?
raar trouwens, gister was ie nog 1869 euro, nu opeens 1939 euro? Normaal worden ze toch alleen maar goedkoper?
Maar to the point, is dit een verstandige keus? Ik ben echt een totale leek op het gebied van LCD/Plasma tv's, maar heb hier toch wel wat goeie verhalen over gehoord.
Wat me alleen wel een beetje tegenhoudt, is bijna 1000 euro meer betalen voor full hd tov hd ready... is dit het echt waard?
Verwijderd
Ik heb een L40S81B besteld en krijg hem morgen binnen hoop ik. Heb hem voor 1200 euro gehaald met 2 jaar garantie bij een electrozaak in Utrecht. Op internet heb ik niet zoveel reviews over dit product gezien en ook hier staat er niks over dit product. Maar na veel vergelijken kwam ik op deze lcd uit. Ik wou er maar 1300 euro aan uitgeven. Bij de mediamarkt zag ik hem ook staan voor 1300 maar heb toch voor 1200 gehaald bij Radio Bos in Utrecht. Het beeld is erg mooi, en er zitten genoeg opties voor mij denk ik. Ik ga hem voornamelijk gebruiken om gewoon tv te kijken, gamen en om dvd's te kijken.
Ik denk dat deze geschikt is voor mij. Heeft iemand ervaring met deze samsung?? Ik hoop dat ik een goede aankoop heb gedaan..
Ik denk dat deze geschikt is voor mij. Heeft iemand ervaring met deze samsung?? Ik hoop dat ik een goede aankoop heb gedaan..
Ahh, de Gefen DVI audio to HDMI adaptor doet de truck, daarmee kan je de audio van je MCE samenvoegen met het videosignaal. HDMI 1.3 compatibel.
Left handed but always right.
Verwijderd
Welke resolutie stuur je uit... het zou nl. ineens moeten werken hoor !fmb schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 22:04:
Heb gisteren de LE40R81W gekocht. Ben er erg tevreden mee, alleen lukt het me niet om het pc beeld op de tv te krijgen. Heb meerdere pc's geprobeerd, via S-Video gaat dat goed, maar de D-Sub aansluiting werkt niet.
Verwijderd
Heb ook een 40M86 besteld. Week geleden bij de MM.
Iemand die weet hoelang de levering ongeveer duurt/kan gaan duren?
Iemand die weet hoelang de levering ongeveer duurt/kan gaan duren?
Verwijderd
Overigens, bij de koop van het apparaat ook bij de MM overlegd 'wat er gebeurt als de prijs daalt tussen het moment van kopen en leveren'. Dan zou er een korting komen... maarja, dat moet ik nog maar zien. Wil die fiets op zich wel hebben. Mag aannemen/ ik hoop dat ik een bon krijg bij aflevering. Maar liever vandaag dat scherm dan morgen.
Verwijderd
Beste mensen, ik heb gisteren mn le37r81 binnen gehad , na maanden lang van twijfels en surfen op sites
dit soort sites:
maak je geen zorgen over panelen enzo, het is echt gewoon super. Rechtstreeks uit de doos aangesloten op de analoge kabel, zonder aangepaste instellingen is het beeld al prachtig. ik ben super tevreden. dvd : meesterlijk, ps2 (!!!) zuiver. alleen moet ik de laptop nog een keer testen.
een uitgebreidere omschrijving volgt
dit soort sites:
maak je geen zorgen over panelen enzo, het is echt gewoon super. Rechtstreeks uit de doos aangesloten op de analoge kabel, zonder aangepaste instellingen is het beeld al prachtig. ik ben super tevreden. dvd : meesterlijk, ps2 (!!!) zuiver. alleen moet ik de laptop nog een keer testen.
een uitgebreidere omschrijving volgt
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2007 18:00 ]
Ik was al bang dat het in één keer zou moeten werken...Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 10:15:
[...]
Welke resolutie stuur je uit... het zou nl. ineens moeten werken hoor !
Resolutie is niet bijzonder, 800x600 en 1024x768, refreshrate op 60 Hz. Maar als ik het goed begrijp geeft de LCD dan een "signal out of range" melding. Ik vrees dat mijn aansluiting stuk is.
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
Verwijderd
Dat vrees ik ook. Beide resoluties werken nl. op mijn LE40R72B, ik ga er eigenlijk vanuit dat deze op jouw model op zouden moeten werken... (kun je natuurlijk even nalezen). Dus helaas, lijkt me een DOA verhaal ! Vervelend met zo'n groot apparaat.fmb schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 21:35:
[...]
Ik was al bang dat het in één keer zou moeten werken...
Resolutie is niet bijzonder, 800x600 en 1024x768, refreshrate op 60 Hz. Maar als ik het goed begrijp geeft de LCD dan een "signal out of range" melding. Ik vrees dat mijn aansluiting stuk is.
Verwijderd
Beste Mensen.,
Ik werd net gebeld dat ik die samsung LE40M86BDX/XEC binnen is, maar op een ander forum zei iemand dat dat 15 000:1 contrast dynamisch (? Wat is dat) is en dat het werkelijk maar 1300:1 is.
IS dat waar, kan iemand dat ff bevestigen?
Ik werd net gebeld dat ik die samsung LE40M86BDX/XEC binnen is, maar op een ander forum zei iemand dat dat 15 000:1 contrast dynamisch (? Wat is dat) is en dat het werkelijk maar 1300:1 is.
Verwijderd
Ja het is dynamisch en in werkelijkheid is de 40M86 gelijk aan 2000:1.Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 11:02:
Beste Mensen.,
Op de russische website van Samsung(waar je volgens de TS de échte contrastwaarden kan vinden) zie ik ook alleen maar de dynamische contrastwaarden? Weet iemand waar je makkelijk de echte ratio's kan vinden?
Ben sinds gisteren de trotse eigenaar van een LE-32R82B. Nu merk ik bij het aanzetten van het toestel dat er gedurende 30 sec. witte flikkerende pixeltjes verspreid over het beeld voorkomen. Het valt niet geweldig hard op, maar het is er wel. Na die 30 sec. stopt het geflikker, en is het beeld gewoon perfect.
Iemand een idee hoe dit komt? Is dit normaal bij het aanzetten, hoort dit bij het "opwarmen" ofzo?
Iemand een idee hoe dit komt? Is dit normaal bij het aanzetten, hoort dit bij het "opwarmen" ofzo?
And I find it kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I'm dying
are the best I've ever had.
Ik vroeg mij af wat het verschil is tussen de LE32R81B en de LE32S81B, ik zag ze gisteren naast elkaar staan waarbij de S iets helderder eruit zag al heeft hij 1 HDMI poort minder maar verder word ik er niet echt wijzer van, kan iemand mij misschien hierbij helpen?
Verwijderd
Nou ik ben weer terug van de winkel.
TV word zo bezorgd. Had nog wel een decoder nodig, ben voor een samsung met 160 gb disk gegaan
TV word zo bezorgd. Had nog wel een decoder nodig, ben voor een samsung met 160 gb disk gegaan
www.samsung.nljorisandkaylas schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:45:
Ik vroeg mij af wat het verschil is tussen de LE32R81B en de LE32S81B, ik zag ze gisteren naast elkaar staan waarbij de S iets helderder eruit zag al heeft hij 1 HDMI poort minder maar verder word ik er niet echt wijzer van, kan iemand mij misschien hierbij helpen?
Ook de "echte" contrastwaardes zijn toch maar fabrieksopgave. als je echt gaat meten blijkt er weinig van te kloppen. Ik zou er dus niet teveel belang aan hechten.CaptainCharisma schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 11:16:
Op de russische website van Samsung(waar je volgens de TS de échte contrastwaarden kan vinden) zie ik ook alleen maar de dynamische contrastwaarden? Weet iemand waar je makkelijk de echte ratio's kan vinden?
Verwijderd
Tja, vergelijk maar :jorisandkaylas schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:45:
http://www.samsung.com/nl...b.asp?page=Specifications
http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le32s81b.asp
De R heeft oa. een hoger contrastwaarde, en de modellen verschillen qua uiterlijk nogal van elkaar. Ik zou zelf voor de R gaan (heb ik ook, ouder model weliswaar).
Dat de S helderder beeld gaf is gewoon een instellingsverschil of signaalverschil in de winkel.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2007 15:26 ]
Verwijderd
Heb vannochtend de LE26R81B bij Plasma-discounter.nl besteld voor 599€ 
Met alle verzendkosten shit enzo erbij 622
Vind het een zeer mooie prijs voor dit toestel
Met alle verzendkosten shit enzo erbij 622
Vind het een zeer mooie prijs voor dit toestel
Is ie wel aangesloten op een geaard stopcontact?tutterke schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:03:
Ben sinds gisteren de trotse eigenaar van een LE-32R82B. Nu merk ik bij het aanzetten van het toestel dat er gedurende 30 sec. witte flikkerende pixeltjes verspreid over het beeld voorkomen. Het valt niet geweldig hard op, maar het is er wel. Na die 30 sec. stopt het geflikker, en is het beeld gewoon perfect.
Hmm, hier zit 'ie gewoon in een geaard verlengsnoer, wat in een niet-geaard stopcontact gaat en heb nergens last van?17maart schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 18:58:
[...]
Is ie wel aangesloten op een geaard stopcontact?
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Verwijderd
verdorie , ik zou een review schrijven maar ben te druk aan het spelen met mn tv 'tje,
wat ik wel moet zeggen is dat die PIP ook bij mij niet werkt, maar ik zal de posts nog een keer doornemen. voor de rest moet ik weer zeggen: wat een geweldig beeld man,
(le37r81)
FMB!!!, ik heb dus het zelfde probleem als jij: er gebeurd helemaal niets.
mensen, het maakt toch niet uit wat voor kaart ik heb in mn laptop?
gewoon een simpel sis kaartje van 64 shared.
wat ik wel moet zeggen is dat die PIP ook bij mij niet werkt, maar ik zal de posts nog een keer doornemen. voor de rest moet ik weer zeggen: wat een geweldig beeld man,
(le37r81)
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2007 19:54 ]
Verwijderd
Kan iemand me ff helpen. Ik krijg de TV niet aangesloten op mn decoder.. Als ik hem aansluit lukt het wel maar de decoder werkt zegmaar niet.. als ik hem uit doe doet ie het nog gewoon. Ik kom ook niet in het menu terwijl zowel de tv als menu van samsung zijn.
Wat doe ik fout?
Wat doe ik fout?
Uhm... ik heb de Samsung LE32R82B.
Nu heb ik begrepen dat het EPG on-board heeft. Ik heb een digitale tuner van Casema, ook een Samsung, kan ik dan alleen EPG via die tuner kijken, of kan ik ook via mijn tv EPG kijken? Dus d.m.v. EPG van mijn TV?
Nu heb ik begrepen dat het EPG on-board heeft. Ik heb een digitale tuner van Casema, ook een Samsung, kan ik dan alleen EPG via die tuner kijken, of kan ik ook via mijn tv EPG kijken? Dus d.m.v. EPG van mijn TV?
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Voor een D-Sub signaal lijtk het me niet dat de videokaart uitmaakt... dat zou op mijn oude S3 kaartje met 2 MB nog moeten werken. :-)Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 19:33:
Het lijkt er inderdaad op dat mijn Samsung D-Sub aansluiting DOA is, maandaag maar even bellen!
Verwijderd
Joo,
Ik heb vandaag een nieuwe Samsung TV gehaald, en omdat ik digitale TV wil de samsung dcb p850r ook gekocht.
Nu krijg ik de decoder niet werkend.. als ik de coax kabel er in doe, en de kabel die naar de TV moet in de tv doe, dan pakt ie gewoon het analoge signaal. Ook als ik de decoder uit doe werkt ie nog gewoon, uberhaupt een signaal dat er iets niet klopt.
Ik heb trouwens casema..
Is er iemand die me kan helpen?
Ik heb vandaag een nieuwe Samsung TV gehaald, en omdat ik digitale TV wil de samsung dcb p850r ook gekocht.
Nu krijg ik de decoder niet werkend.. als ik de coax kabel er in doe, en de kabel die naar de TV moet in de tv doe, dan pakt ie gewoon het analoge signaal. Ook als ik de decoder uit doe werkt ie nog gewoon, uberhaupt een signaal dat er iets niet klopt.
Ik heb trouwens casema..
Helaas, ik denk dat je gebonden blijft aan de EPG van je ontvanger (en dus niet je TV). Aangezien de tv natuurlijk niet het digitale signaal doorkrijgt, kan deze ook niet de EPG "opbouwen".THE_BASE schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 20:54:
Uhm... ik heb de Samsung LE32R82B.
Hier zit ik ook met mijn EPG van de H360R, maar die ziet er nagenoeg bijna 't zelfde uit als op de 46M86.
meer info over gratis fiets actie bij Samsung 40" full hd of groter
http://www.samsung.com/nl/actie/index.html
internetaankopen zijn uitgesloten van deze actie (staat in voorwaarden)
Verwijderd
met uitzondering van door samsung goedgekeurde dealersTinman schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 22:39:
meer info over gratis fiets actie bij Samsung 40" full hd of groter
o.a.
alternate.nl
bobshop.nl
plasma-discounter.nl
en nog een stuk of 30
Wellicht komt het omdat je 'm analoog hebt aangesloten? De decoder moet je via scart of component, mits dat eropzit, aansluiten. De analoge kabel wordt gewoon doorgelust, daar heb je niets aan.Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 21:31:
Joo,
Ik heb trouwens casema..
Verwijderd
@ Stevedge, ik was er al achter gekomen ja, maar toch bedankt.
Wel jammer dat de afstandsbediening van de TV zelf bijna niets meer aan hebt. En dat je altijd naa het ext. 1 kanaal moet gaan.
Wel jammer dat de afstandsbediening van de TV zelf bijna niets meer aan hebt. En dat je altijd naa het ext. 1 kanaal moet gaan.
Verwijderd
Stevige oneliner, ik geloof er ook nog helemaal niets van. Ik geloof best dat het in bepaalde situaties mooi is, maar in de meeste ook helemaal niet.
Ten tijde van schrijven was dat niet het geval. Maar dat is ook 5 delen terugCaptainCharisma schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 11:16:
< dit stukje webruimte is te huur >
Verwijderd
Ik ben sinds 2 maanden ook echt intensief gaan kijken welke LCD tv ik wilde kopen. Kon tussen een bedrag van 750 tot 1000 euro. Her en der zijn het vaak Samsungs geweest die mijn aandacht hebben getrokken, omdat ik fijne ervaringen heb met mn samsung tft scherm en omdat een goede vriend ook een samsung LCD tv heeft en werkelijk alles ok is aan dat ding.
Maar de hoofdmoot van de Samsungs binnen mijn budget draait op 60 Hz (60 beeldverversingen per seconde). Dit is duidelijk waarneembaar voor de menselijke hersenen en er treedt "judder" op bij bewegingen (denk niet alleen aan voetbal of F1, maar ook al aan een camera die van links naar rechts draait). 100 plaatjes per seconde zijn voor de hersenen echter als lastiger waarneembaar, waardoor het beeld rustiger en vloeiender verloopt bij bewegingen.
In de MediaMarkt van Utrecht zag ik 2 sharps boven elkaar geplaatst. De bovenste LC-32RD2E is voorzien van double frame driving en 4ms en kan daardoor op 100Hz draaien. Ik zag duidelijk verschil. Je hoeft hier geen kenner of mierenneuker voor te zijn om het verschil te zien. Een vriendin van mij zag het ook een keer in een andere winkel, ik vroeg haar of zij het verschil zag en ze vond bewegende beelden wel verbazingwekkend rustiger en strakker verlopen met 100Hz (Hier speelde een Ice Age DVD). Dit geeft een realistischere en prettigere weergave voor het oog en je hoofd (er zijn mensen die zo gevoelig zijn voor 60Hz dat men hoofdpijn ervan krijgt.)
In de Mediamarkt spelen ze van die Demobeelden af van Astra Satteliet TV, als je dan van die diertjes ziet lopen en de cam beweegt mee, dan is het 1 vloeiende bedoeling, bij de 60 Hz zie je ze stotterig en onrustig bewegen, vond ik na het zien van de 100Hz onprettig om naar te kijken. Tot de mate dat het onnatuurlijk of onrealistisch overkomt.
Of alleen al een voorbijrijdend treintje terwijl de camera stilstaat, zo vloeiend zie je dat echt niet op een 60Hz LCD.
Waarom denk je dat je bij die supermooie demobeelden van Sony en Samsung vaak een zo rustig mogelijk beeld ziet (daarmee bedoel ik van die promotiebeelden waarbij je het samsung of bravia logo meermaals voorgeschoteld krijgt)? Juist, om te voorkomen dan het mensen opvalt dat er judder optreedt bij snelle bewegingen. Je ziet langzaam bewegende insecten, geen snelle camerabeelden, stilstaande beelden van een mooie en kleurrijke omgeving waarbij je een mooie jongedame rustig ziet wandelen etc.
Ik heb dus sinds vorige week besloten de LC-32RD2E te bestellen. Sharp geeft hier ook gratis 3 jaar garantie op. De hoofdreden is de 100Hz voorziening en ik ben van mening dat Sharp goed bezig is op het gebied van LCD's ontwikkelen. Zo zijn ze ook de eersten die met 100Hz LCD's op de proppen zijn gekomen en zullen zeker in komende ontwikkelen met 100Hz de eersten zijn (Full HD 100Hz is er volgens mij nog niet maar zit er snel aan te komen).
Zo aantrekkelijk vind ik die 100Hz dat ik heb besloten een 37" Samsung binnen mijn budget te laten liggen, en toch ga genieten van een 32" - maar dan met 100 Hz - dat zegt toch wel iets denk ik
Daarom wil ik iedereen een advies geven en die is: zoek je een 32" LCD TV, overweeg dan zeker bovenstaand model. Je zult ook zien dat ie relatief goedkoop te vinden is op internet, in vergelijking met 100Hz Samsungs.
http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/2007/3
http://www.kieskeurig.nl/...37156C12572B900327863.htm
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2007 14:16 ]
Cool, ik ben zelf ook zowat aan het uitkijken voor een 32" tvtje, ga die Sharp eens bekijkenVerwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 13:55:
[...]
Ik ben sinds 2 maanden ook echt intensief gaan kijken welke LCD tv ik wilde kopen. Kon tussen een bedrag van 750 tot 1000 euro. Her en der zijn het vaak Samsungs geweest die mijn aandacht hebben getrokken, omdat ik fijne ervaringen heb met mn samsung tft scherm en omdat een goede vriend ook een samsung LCD tv heeft en werkelijk alles ok is aan dat ding.
....
Verwijderd
Klinkt indrukwekkend. Ik vind echter wel dat je het vertelt alsof je CRT's met elkaar vergelijkt, dat verschil tussen 60Hz en 100Hz. Bij die verschillen met CRT krijg je inderdaad hoofdpijn al zijn er nog steeds legio mensen zijn die zelfs dat niet eens zien.Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 13:55:
indrukwekkend verhaal
Ik ben echter wel benieuwd geworden naar aanleiding van je verhaal, ik zal het ook eens gaan vergelijken in de winkel als ik er eens ben. Ik kan me echter niet voorstellen dat het verschil zo groot is als jij nu doet vookomen, maar we zullen zien.
[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2007 15:09 ]
Verwijderd
Het maakte indruk op mij en het verschil heeft me doen besluiten deze te bestellen.
Of het indrukwekkend IS, is uiteraard een tweede
Of het indrukwekkend IS, is uiteraard een tweede
Iemand ervaring met de LE23R81W? Is dit een gloednieuw model wat net uit is uitgekomen? Ben benieuwd of dat wit wel prettig kijkt, of dat ie in het zwart wat rustiger voor het oog is. Moet toch maar ff in de winkel kijken of ie ergens te vinden is, voorlopig nog nergens gezien.

of toch misschien de LE26R82B, qua prijs niet een groot verschil alleen de afmeting iets anders. specs zijn nagenoeg hetzelfde.

of toch misschien de LE26R82B, qua prijs niet een groot verschil alleen de afmeting iets anders. specs zijn nagenoeg hetzelfde.

Verwijderd
Dinsdag komt mijn 40M86 binnen.
Heb ook net een Pioneer 545H HD/DVD recorder erbij gekocht maar loop nog wat te kutten met de instellingen/aansluitingen. Heb nl ook digitale decoder van casema. Zo lukt het opnemen van het digitale signaal niet...en analoge kwaliteit is drama. Weet niet of daar een oplossing voor is cq hoe alles dan aangesloten moet worden.
Als ik namelijk EN mijn HD recorder aanzet EN mijn Digitale TV dan zitten ze ophetzelfde kanaal. Niet handig. Iemand een idee hoe dit te verhelpen is?
Nu is het:
Coax in Digitale decoder, door naar HD recorder en dan door naar TV.
Scart van digitale decoder naar HD recorder en dan nog een scart naar TV.
(oh btw, Verlies ik daar veel kwaliteit mee? )
Heb ook net een Pioneer 545H HD/DVD recorder erbij gekocht maar loop nog wat te kutten met de instellingen/aansluitingen. Heb nl ook digitale decoder van casema. Zo lukt het opnemen van het digitale signaal niet...en analoge kwaliteit is drama. Weet niet of daar een oplossing voor is cq hoe alles dan aangesloten moet worden.
Als ik namelijk EN mijn HD recorder aanzet EN mijn Digitale TV dan zitten ze ophetzelfde kanaal. Niet handig. Iemand een idee hoe dit te verhelpen is?
Nu is het:
Coax in Digitale decoder, door naar HD recorder en dan door naar TV.
Scart van digitale decoder naar HD recorder en dan nog een scart naar TV.
(oh btw, Verlies ik daar veel kwaliteit mee? )
Verwijderd
hmmm, ik heb nu net als een andere forumposter die vivanco vga kabel gehaald bij de mm, en nee hoor , geen reactie van mn tv.
iemand nog een idee hoe ik die pip aan de praat kan krijgen?
60hz = 60x per seconde dat je TV een nieuw beeldje gevoerd krijgt, elke (1s / 60) 16,67ms dus. Tegenwoordig kunnen panels sneller dan dat refreshen, maar als je TV geen nieuw materiaal aangeleverd krijgt om te laten zien heb je daar dus niet zoveel aan. Door tussenliggende frames te berekenen en die te laten zien krijg je een rustiger beeld en een vloeiender uitziende beweging. Hoe het op CRTs werkt weet ik niet precies, maar daar zal die 100hz vooral over hoe vaak het scherm per seconde knipperde zijn gegaan denk ik.Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 15:08:
[...]
Klinkt indrukwekkend. Ik vind echter wel dat je het vertelt alsof je CRT's met elkaar vergelijkt, dat verschil tussen 60Hz en 100Hz. Bij die verschillen met CRT krijg je inderdaad hoofdpijn al zijn er nog steeds legio mensen zijn die zelfs dat niet eens zien.
Ik ben echter wel benieuwd geworden naar aanleiding van je verhaal, ik zal het ook eens gaan vergelijken in de winkel als ik er eens ben. Ik kan me echter niet voorstellen dat het verschil zo groot is als jij nu doet vookomen, maar we zullen zien.
Overigens is er nog een 100hz 32" scherm, de Panasonic TX32LX70. Ik heb hem in Leiden in een winkel gezien, maar de zwartweergave vond ik erg belabberd, de PC monitor bij de Aldi vandaan die op de PC van mijn moeder is aangesloten deed het nog beter. Wel kon je in een demostand het verschil tussen 100hz aan en uit zien en het verschil was duidelijk, 100hz is erg fijn
Tot nu toe zat ik dus aan de Samsung LE32M86 te denken, maar ik zal die Sharp ook even in de gaten houden. Bedankt voor de tip ParadoXygen
Hmm, denk dat ik die forumposter ben!Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 20:01:
hmmm, ik heb nu net als een andere forumposter die vivanco vga kabel gehaald bij de mm, en nee hoor , geen reactie van mn tv.
Kabel aansluiten op VGA van TV en PC of notebook. Daarna via beeldschermeigenschappen het tweede scherm aanvinken als bruikbaar, resolutie 1280*768. Dan zou je TV het signaal op source PC (hier de 3e source) moeten pakken.
Sleep je wel je vensters naar rechts, buiten beeld dus, dan komen ze naar je TV. Je TV wordt dus geen kloon!
Verwijderd
ahh ja base , jij was het.
Weet je wat het rare is , hij geeft voor mn tweede scherm geen hogere resolutie weer dan800 bij 600 . ik kan die 2e niet schuiven.
en wat bedoel je precies met buiten beeld schuiven? want dat lukt mij volgens mij ook niet.
Verder merk ik wel dat als ik op source druk , dat pc niet voorkomt als de laptop niet is aangesloten, maar als mn laptop wel is aangesloten, dan kan ik wel source kiezen op de tv. het ligt dan denk ik toch aan mn lappie.
edit:
het is een stuk later, en ik heb het op een hele rare manier toch voor elkaar gekregen.
via mn normale xp settings werkt het dus NIET. Maar met een of ander setupprogramma'tje van sis, heb ik het toch voor elkaar gekregen. daarmee kon iok geforceerd hogere resoluties uit de kaart persen, die via xp niet mogelijk zijn ( daar is de enige resolutie 800-600) heel erg vaag dit maarja.
Weet je wat het rare is , hij geeft voor mn tweede scherm geen hogere resolutie weer dan800 bij 600 . ik kan die 2e niet schuiven.
en wat bedoel je precies met buiten beeld schuiven? want dat lukt mij volgens mij ook niet.
Verder merk ik wel dat als ik op source druk , dat pc niet voorkomt als de laptop niet is aangesloten, maar als mn laptop wel is aangesloten, dan kan ik wel source kiezen op de tv. het ligt dan denk ik toch aan mn lappie.
edit:
het is een stuk later, en ik heb het op een hele rare manier toch voor elkaar gekregen.
via mn normale xp settings werkt het dus NIET. Maar met een of ander setupprogramma'tje van sis, heb ik het toch voor elkaar gekregen. daarmee kon iok geforceerd hogere resoluties uit de kaart persen, die via xp niet mogelijk zijn ( daar is de enige resolutie 800-600) heel erg vaag dit maarja.
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2007 23:23 ]
Verwijderd
Wanneer wordt de 40M86 100hz in NL leverbaar? Ik de UK hebben ze het alRafe schreef op zondag 13 mei 2007 @ 20:17:
[...]
60hz = 60x per seconde dat je TV een nieuw beeldje gevoerd krijgt, elke (1s / 60) 16,67ms dus. Tegenwoordig kunnen panels sneller dan dat refreshen, maar als je TV geen nieuw materiaal aangeleverd krijgt om te laten zien heb je daar dus niet zoveel aan. Door tussenliggende frames te berekenen en die te laten zien krijg je een rustiger beeld en een vloeiender uitziende beweging. Hoe het op CRTs werkt weet ik niet precies, maar daar zal die 100hz vooral over hoe vaak het scherm per seconde knipperde zijn gegaan denk ik.
Overigens is er nog een 100hz 32" scherm, de Panasonic TX32LX70. Ik heb hem in Leiden in een winkel gezien, maar de zwartweergave vond ik erg belabberd, de PC monitor bij de Aldi vandaan die op de PC van mijn moeder is aangesloten deed het nog beter. Wel kon je in een demostand het verschil tussen 100hz aan en uit zien en het verschil was duidelijk, 100hz is erg fijn. Op Full HD schermen zie je het nog amper, maar dat zal er denk ik mee te maken hebben dat er twee keer zoveel pixels zijn per frame dat berekend moet worden.
Tot nu toe zat ik dus aan de Samsung LE32M86 te denken, maar ik zal die Sharp ook even in de gaten houden. Bedankt voor de tip ParadoXygen.
http://www.samsung.com/uk.../tftlcd/le32m86bdxxeu.asp
Niet, goed lezen. Alleen available in 32 inch.Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 00:37:
[...]
Wanneer wordt de 40M86 100hz in NL leverbaar? Ik de UK hebben ze het al![]()
http://www.samsung.com/uk.../tftlcd/le32m86bdxxeu.asp
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verwijderd
Graag gedaan. Die van mij komt naar verwachting over 7 dagen binnen, ben reuzebenieuwd. Ik bewonder hem af en toe nog in Utrecht als ik er toch toevallig ben.Rafe schreef op zondag 13 mei 2007 @ 20:17:
[...]
Tot nu toe zat ik dus aan de Samsung LE32M86 te denken, maar ik zal die Sharp ook even in de gaten houden. Bedankt voor de tip ParadoXygen.
Ik heb idd meerdere 100 hz modellen gezien, maar kunnen allemaal niet op tegen de 4ms en 10.000:1 dynamisch van de Sharp Aquos.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2007 02:42 ]
Verwijderd
Komt er binnenkort ook een 42" variant hiervan uit? Op hun website zie ik dat het alleen verkrijgbaar is als 32" model.Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 02:41:
[...]
Graag gedaan. Die van mij komt naar verwachting over 7 dagen binnen, ben reuzebenieuwd. Ik bewonder hem af en toe nog in Utrecht als ik er toch toevallig ben.
Ik heb idd meerdere 100 hz modellen gezien, maar kunnen allemaal niet op tegen de 4ms en 10.000:1 dynamisch van de Sharp Aquos.
http://www.sharp.nl/producten/teaser_aquos.php?mc=18
Verwijderd
Ok luitjes. Inmiddels even dvd gekeken via hdmi op mijn le37r81b.
Ik was in het begin niet zo blij het het beeld via crappy scart en ik was bang dat dat niet alleen aan de aansluiting lag. Maar daar ligt het wel aan !!
Echt ongelooflijk mooi nu via hdmi en dan is het nog gewoon dvd !
Alleen dat anynet is irritant. Ik heb inmiddels de samsung ht-x30 cinema toestand maar zet je hem aan/uit, dan gaat de tv ook aan/uit. Daar moet ik nog maar even mee knoeien.
Ik was in het begin niet zo blij het het beeld via crappy scart en ik was bang dat dat niet alleen aan de aansluiting lag. Maar daar ligt het wel aan !!
Alleen dat anynet is irritant. Ik heb inmiddels de samsung ht-x30 cinema toestand maar zet je hem aan/uit, dan gaat de tv ook aan/uit. Daar moet ik nog maar even mee knoeien.
Verwijderd
Hier exact dezelfde set-up! Ik heb daarnaast nog een digitale ontvanger van Tele2 (samsung) voor digi-tv. 3 afstandsbedieningen is niet echt handig.Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 11:26:
Ik heb inderdaad ook wat moeite met dat anynet. Als ik gewoon een cd'tje opzet gaat de tv ook aan. Als je een oplossing hebt hoor ik het graag van je! Heb je de tv trouwens aan de muur hangen of gewoon staand?
Verwijderd
Voorlopig staat ie nog wel. Ophangen is duur en ik wil dan ook geen kabels zien dus dat kost ff wat tijd.Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 11:33:
[...]
Hier exact dezelfde set-up! Ik heb daarnaast nog een digitale ontvanger van Tele2 (samsung) voor digi-tv. 3 afstandsbedieningen is niet echt handig.
Ik heb inderdaad ook wat moeite met dat anynet. Als ik gewoon een cd'tje opzet gaat de tv ook aan. Als je een oplossing hebt hoor ik het graag van je! Heb je de tv trouwens aan de muur hangen of gewoon staand?
Verwijderd
Goed om te horen dat HDMI zoveel uitmaakt.Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 11:26:
Woensdag komt mijn 40M86 en daar dan meteen maar een HDMI-kabel bij aanschaffen.
Zit nu nog te klooien met mijn setup in relatie tot Digitale TV van Casema irt een HD/DVD recorder.
Verwijderd
Geen idee, ik weet wel dat er inmiddels een 37" verkrijgbaar is in USA en elders.Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 10:59:
[...]
Komt er binnenkort ook een 42" variant hiervan uit? Op hun website zie ik dat het alleen verkrijgbaar is als 32" model.
http://www.sharp.nl/producten/teaser_aquos.php?mc=18
Mocht je toch 42" of groter aanschaffen zou ik zeker aanraden te wachten op 100Hz Full HD.
Edit: Bij nader inzien zou ik je dat niet per se aanraden omdat er in het algemeen een sceptisch gedachtegoed is ontstaan dat Full HD voor de menselijke ogen en hersenen nieteens zoveel uitmaakt tov HD Ready vanaf een afstand van ca. 2 meter.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2007 14:43 ]
mocht je voor samsung willen gaan wacht even tot juli, dan komt er een led full hd tv met contrast ratio van 50.000.Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 14:40:
[...]
Geen idee, ik weet wel dat er inmiddels een 37" verkrijgbaar is in USA en elders.
Mocht je toch 42" of groter aanschaffen zou ik zeker aanraden te wachten op 100Hz Full HD.
Edit: Bij nader inzien zou ik je dat niet per se aanraden omdat er in het algemeen een sceptisch gedachtegoed is ontstaan dat Full HD voor de menselijke ogen en hersenen nieteens zoveel uitmaakt tov HD Ready vanaf een afstand van ca. 2 meter.
Als er iemand de type hiervan weet laat het graag weten
om je een verschil tussen contrasten te laten zien kijk hier eens:
http://cache.gizmodo.com/.../01/Samsung%20contrat.JPG
misschien dat jullie nog wat aan deze link hebben:
http://www.avsforum.com/a...e/index.php/t-788306.html
mijn engels is niet goed, maar daar hebben ze het over een tv in juli 2007
[ Voor 10% gewijzigd door aliberto op 14-05-2007 15:02 ]
Kennis begint met informatie vergaren.
Verwijderd
Dus als ik dat goed lees komt er een tv met 50000:1 en 120hz op fullhd van samsung.
aliberto schreef op maandag 14 mei 2007 @ 15:00:
[...]
mocht je voor samsung willen gaan wacht even tot juli, dan komt er een led full hd tv met contrast ratio van 50.000.
Als er iemand de type hiervan weet laat het graag weten
om je een verschil tussen contrasten te laten zien kijk hier eens:
http://cache.gizmodo.com/.../01/Samsung%20contrat.JPG
misschien dat jullie nog wat aan deze link hebben:
http://www.avsforum.com/a...e/index.php/t-788306.html
mijn engels is niet goed, maar daar hebben ze het over een tv in juli 2007
dit staat er zelfs in een bericht, maar ik weet niet of dit voor de amerikaanse markt is:Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 15:41:
Dus als ik dat goed lees komt er een tv met 50000:1 en 120hz op fullhd van samsung.
[...]
81s are 120Hz.
From the first post of this thread:
Sizes - 40,46,52,57 inches
1080p
120Hz
LED BLU
Contrast - 100 000:1
Local Dimming
HDMI 1.3 (3 ports)
Color Gamut - 105% NTSC
MSRPs - unknown
Availability - July 2007
maar dit is 100.000 contrast ratio maar welke heeft er dan 50.000??
Edit:
vond dit http://gizmodo.com/gadget...contrast-ratio-226715.php stond ook in andere forum deel van samsung tv's.
[ Voor 18% gewijzigd door aliberto op 14-05-2007 16:37 ]
Verwijderd
Hoeveel is 100000:1 in echt contrast ongeveer
aliberto schreef op maandag 14 mei 2007 @ 16:01:
[...]
dit staat er zelfs in een bericht, maar ik weet niet of dit voor de amerikaanse markt is:
81s are 120Hz.
From the first post of this thread:
1080p
120Hz
LED BLU
Local Dimming
HDMI 1.3 (3 ports)
Color Gamut - 105% NTSC
MSRPs - unknown
Availability - July 2007
maar dit is 100.000 contrast ratio maar welke heeft er dan 50.000??
Ik wil best wachten mits de prijs niet het viervoudige of hoger zal zijn, en dat is nu denk ik net de reden om niet te wachtenVerwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 16:06:
[...]
In eerdere post stond dat de dynamische contrast ratio van de m86/87 series 15000 is maar op (samsungs?) russische site wordt er de werkelijke contrast weergegeven van 2000. Mocht dit zo zijn dan is de reken-som:Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 16:06:
[...]
15000 : 2000 = 7.5
dus
100000 : 7.5 = 13333,333333
Ik weet niet of je zo mag rekenen.
Corrigeer me wanneer ik het fout heb.
(heb nooit wiskunde afgemaakt
Maar zijn LED tv's nu ook zuiniger dan de huidige LCD tv's?
[ Voor 5% gewijzigd door aliberto op 14-05-2007 16:57 ]
Hij is aangesloten op een geaard stopcontact, en hij doet het nog steeds.17maart schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 18:58:
[...]
Is ie wel aangesloten op een geaard stopcontact?
Hij doet het ook altijd; het is het ergste bij het aanzetten, maar ook als hij gewoon speelt zie je soms van die witte spikkeltjes. Het duurt maar een fractie van een seconde, en op verschillende plekken op het beeld. Het lijkt wel of er opeens enkele pixels wit worden, en daarna gewoon terug werken.
Iemand nog een suggestie?
Is het trouwens mogelijk om hem helemaal uit te zetten? Of is uitzetten altijd gewoon standby? Of moet ik dan de stekker uittrekken?
EDIT: niet dus, het is standby, of de stekker uittrekken
[ Voor 13% gewijzigd door tutterke op 14-05-2007 23:34 ]
And I find it kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I'm dying
are the best I've ever had.
de nieuwe tv's van samsung die in juli 2007 uitkomen zijn de Q97 en de 81s series, meer heb ik niet kunnen vinden, beiden met hoge contrast ratio, maar de 81 series word dus 100.000 : 1 en de Q97 50.000 : 1
hopelijk zo voldoende korte info
Als het goed is heeft de 81 Series LED backlight. Ik wilde niet zolang wachten op een TV. Ben sinds kort verhuisd en ben daarom voor de Sharp XD1E gegaan. Maar anders was de 81 series zeker het wachten waard.aliberto schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 11:25:
de nieuwe tv's van samsung die in juli 2007 uitkomen zijn de Q97 en de 81s series, meer heb ik niet kunnen vinden, beiden met hoge contrast ratio, maar de 81 series word dus 100.000 : 1 en de Q97 50.000 : 1
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verwijderd
Maar de 81 series is toch al uitgebracht? R81?aliberto schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 11:25:
Q97 is zeker de opvolger van de Q92 plasma wat er nu is.
@Dagi
in de bron van mijn vorige bericht staat er duidelijk:
Samsung's new 81 series promises to offer dramatic improvements over existing LCD technology. Please post your impressions (if you've managed to see one of these sets in person) and news here. Thanks.
http://www.gizmodo.com/as.../01/Samsung%20contrat.JPG
1080p
LED BLU
Local Dimming
HDMI 1.3 (3 ports)
Color Gamut - 105% NTSC
MSRPs - unknown
Availability - July 2007
Het kan dus de vervanger zijn van de huidige 81 serie
Tevens hebben de huidige 81 serie geen full hd.
Ik denk persoonlijk dat full hd dit jaar zo goed als standaard gaat worden en dat hd ready tv's bijna niet meer worden uitgebracht
Samsung's new 81 series promises to offer dramatic improvements over existing LCD technology. Please post your impressions (if you've managed to see one of these sets in person) and news here. Thanks.
1080p
LED BLU
Local Dimming
HDMI 1.3 (3 ports)
Color Gamut - 105% NTSC
MSRPs - unknown
Availability - July 2007
Ik denk persoonlijk dat full hd dit jaar zo goed als standaard gaat worden en dat hd ready tv's bijna niet meer worden uitgebracht
Tweakers,
ik heb een vraag. Ik heb een macbook en ik wil daar graag een scherm bij kopen. Ik wil ook graag gamen op dat scherm met een xbox 360, en verder gewoon films en tv kijken. Nou vraag ik me af of ik beter een lcdtv kan kopen, of een computerbeeldscherm zoals de samsung 226bw. Ik weet niet of het aansluiten van een macbook problemen geeft met resolutie, en of het prettig is om een lcdtv als beeldscherm te gebruiken. Mijn budget is ongeveer 400 euro. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Max
ik heb een vraag. Ik heb een macbook en ik wil daar graag een scherm bij kopen. Ik wil ook graag gamen op dat scherm met een xbox 360, en verder gewoon films en tv kijken. Nou vraag ik me af of ik beter een lcdtv kan kopen, of een computerbeeldscherm zoals de samsung 226bw. Ik weet niet of het aansluiten van een macbook problemen geeft met resolutie, en of het prettig is om een lcdtv als beeldscherm te gebruiken. Mijn budget is ongeveer 400 euro. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Max
Verwijderd
Ik denk dat het belangrijkste is dat je even aangeeft hoe groot je je scherm wilt hebben. En eigenlijk ook welke resolutie je wilt draaien...MaxMadu schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 17:08:
Tweakers,
Max
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2007 17:23 ]
Ok, ik wil graag op de native resolutie van de tv draaien, dus 1366 x 768. En een scherm van 26 inch lijkt me groot genoeg, 23 inch is misschien ook wel genoeg.
Dan kan ik je de 26" van de Samsung LE26R.. aanraden. Ik denk dat je snel spijt krijgt van 23" hoor.MaxMadu schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 17:34:
Ok, ik wil graag op de native resolutie van de tv draaien, dus 1366 x 768. En een scherm van 26 inch lijkt me groot genoeg, 23 inch is misschien ook wel genoeg.
Om terug te komen op die LED's, mijn Samsung LE32R82B heeft dus wél LED backlight. Het voordeel is helderder en dynamisch beeld. Ik gebruik het alleen niet.
Verwijderd
weih nut?THE_BASE schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 19:35:
[...]
Dan kan ik je de 26" van de Samsung LE26R.. aanraden. Ik denk dat je snel spijt krijgt van 23" hoor.
Om terug te komen op die LED's, mijn Samsung LE32R82B heeft dus wél LED backlight. Het voordeel is helderder en dynamisch beeld. Ik gebruik het alleen niet.
Backlight uit en er met een lamp op schijnen ofzo? Lijkt me knap lastig kijken iig zonder backlight, aangezien je zonder gewoon niets ziet
.
Overigens zou een 100hz HDTV met led backlight natuurlijk helemaal super zijn... maarja dat zal wel weer een flinke berg geld kosten en lange tijd duren eer het zover is.
Overigens zou een 100hz HDTV met led backlight natuurlijk helemaal super zijn... maarja dat zal wel weer een flinke berg geld kosten en lange tijd duren eer het zover is.
[ Voor 37% gewijzigd door Rafe op 15-05-2007 23:34 ]
ik twijfel, ik heb volgende situatie:
woon in een studentenflat waar we alleen satelliet hebben. Dus moet ik sowieso nog een decoder kopen + tv maar wat ook in mij opkwam was een htpc met pc scherm.
Dan dacht ik aan de LE32M86B(D?) als TV
en de Dell Ultrasharp 3007 WFP als pc scherm in combi met de HTPC.
Wat zouden jullie doen in mijn geval? Ga ik echt voordeel hebben door die 2560*1600 resolutie ?
Of is dit echt overdreven, mijn doel is vooral films en tv kijken, eventueel paar games ofzo.
Het jammere is dat die dell enkel maar een DVI aansluiting heeft en die samsung tv een hoop aansluitingen en "100hz".
woon in een studentenflat waar we alleen satelliet hebben. Dus moet ik sowieso nog een decoder kopen + tv maar wat ook in mij opkwam was een htpc met pc scherm.
Wat zouden jullie doen in mijn geval? Ga ik echt voordeel hebben door die 2560*1600 resolutie ?
Of is dit echt overdreven, mijn doel is vooral films en tv kijken, eventueel paar games ofzo.
Het jammere is dat die dell enkel maar een DVI aansluiting heeft en die samsung tv een hoop aansluitingen en "100hz".
Verwijderd
Denk vanuit de media die je gaat gebruikenfluppie007 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 23:42:
ik twijfel, ik heb volgende situatie:

Ik zou voor een 32" Samsung TV gaan kiezen. De instelmogelijkheden zijn ideaal voor gaming en tv kijken hierop lijkt mij een must (hoge contrastwaarden). De extra 2" zijn natuurlijk altijd welkom. Maar een HTPC icm een 30" Dell monitor is volgens mij minimaal 2000 euro. Mocht je zo veel geld te besteden hebben dan zou ik kiezen voor een 40" of zelfs een 46".
http://www.pick2pay.nl/kieskeurig.htm?item=8619
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2007 23:58 ]
Ik wilde eerst die tatung 42" 1080P tv halen maar die past niet in mijn tv-meubel ( Ikea Expedit TV-meubel ) Dus ik zal voor 32" moeten gaan en daar heb je nog geen Full-HD. Dan ga ik eens in de
winkel een kijkje nemen naar die LE32M86. Thx voor je tips !
Verwijderd
Vergeet ook niet naar de Sharp te kijkenfluppie007 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 01:53:
Ik wilde eerst die tatung 42" 1080P tv halen maar die past niet in mijn tv-meubel ( Ikea Expedit TV-meubel ) Dus ik zal voor 32" moeten gaan en daar heb je nog geen Full-HD. Dan ga ik eens in de
http://www.sharp.nl/php/p.php?par=18_521_no_1642
Dit is ook een favoriet geworden en die kan net in mijn tv-meubel haha.
http://www.hdtvorg.co.uk/reviews/lcd/sharp_lc37xd1e.htm
Sharp LC-37XD1E
Sharp LC-37XD1E
Verwijderd
Er is ook een 37" Samsung FullHD he?fluppie007 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 03:10:
Dit is ook een favoriet geworden en die kan net in mijn tv-meubel haha.
Sharp LC-37XD1E
Niet dat jij denkt dat er alleen een 32" of zo.
Zie hier:
http://www.samsung.com/nl...d.asp?page=Specifications
Verwijderd
Mijn 40M86 is net thuis bezorgd
Maar, nu nog aan het werk, dus kan er NOG niet van genieten.
Vanavond meteen installeren, PS2 aanzetten met God of War 2 en LOS!
Verwijderd
En nog tijd maken voor foto's maken en hier posten aubVerwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 10:19:
Mijn 40M86 is net thuis bezorgd![]()
Uhm, omdat het de schermkwaliteit niet ten goede komt, je ziet duidelijker de pixels en het is feller/scherpen. Zeker i.c.m. met HDTV of Digitale TV.
Verwijderd
Misschien beetje offtopic maar ik zou de prio toch veel eerder bij mijn tv leggen dan bij mijn meubel... ook al is het net nieuw, als ik een toestel wil hebben wat er niet in past gaat het meubel mooi op marktplaatsfluppie007 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 01:53:
haha maar jij woont niet in een kamertje van 20m² ( 4 * 5 ) he, waarin nog is een badkamer is gebouwd van 2,50*1,40. In die kamer moet een bed, bank, bureau,boekenkast, tafeltje om te eten met 2 stoelen, kledingkast en mini keukenblok van 110cm breed haha. Die expedit van 185*185 is de grootste die past. Maar 37" is lang niet slecht in zon kleine kamer he.
Was ik net voor plasma gezwicht... komt dit er weer aan.aliberto schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 11:51:
@Dagi
1080p
LED BLU
Local Dimming
HDMI 1.3 (3 ports)
Color Gamut - 105% NTSC
MSRPs - unknown
Availability - July 2007
Het lijkt erop dat dit een heel interessant jaar word voor de kopers van de grote flat panels
* DarkChylde heeft gelukkig nog een paar maanden om alle nieuwe ontwikkelingen aan te zien
Heb nu een sinds dinsdag een LE32R81B in ons nieuwe huis staan, mooi ding! Alleen toen ik 's avonds even tv wilde kijken viel mij op dat onderaan de tv(onder het Samsung logo) je duidelijk een soort glow kan zien, dat stoorde mij wel. Ik dacht dat dit een geval was van 'backlight leakage' ofzo maar toen ik vervolgens naar de winkel ging om te vragen of dit normaal was zag ik tot mijn verbazing dat alle vergelijkbare Samsung modellen(de twee andere LE32R81B's die er stonden en nog een LE26R81) ook precies hetzelfde 'probleem' hebben. Ook bij deze modellen zag je dus duidelijk een lichtbalkje, soort van 'glow' onder het Samsung logo zolang de tv aanstaat.
Zijn de tv's van die winkel nu zo brak of hebben jullie hetzelfde? En is er nog wat aan te doen...
Zijn de tv's van die winkel nu zo brak of hebben jullie hetzelfde? En is er nog wat aan te doen...
Uuuuhhh die zogenaamde Glow waar je het over hebt is "standaard" en hoort zo...CaptainCharisma schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 12:40:
Heb nu een sinds dinsdag een LE32R81B in ons nieuwe huis staan, mooi ding! Alleen toen ik 's avonds even tv wilde kijken viel mij op dat onderaan de tv(onder het Samsung logo) je duidelijk een soort glow kan zien, dat stoorde mij wel. Ik dacht dat dit een geval was van 'backlight leakage' ofzo maar toen ik vervolgens naar de winkel ging om te vragen of dit normaal was zag ik tot mijn verbazing dat alle vergelijkbare Samsung modellen(de twee andere LE32R81B's die er stonden en nog een LE26R81) ook precies hetzelfde 'probleem' hebben. Ook bij deze modellen zag je dus duidelijk een lichtbalkje, soort van 'glow' onder het Samsung logo zolang de tv aanstaat.

Aangezien je het bij de andere modellen ook hebt gezien....mag je toch wel aannemen dat dit standaard is...en niet een of ander probleem
Dit topic is gesloten.