Ikzelf zit op 1 meter te computeren achter mn 30 inch lcd, gamen op max 1.5 meter en ik ga absoluut een grotere kopen nl een 42 inch. Echt het went zo snel en de beleving vind ik groter wanneer je er dicht opzit. Let wel: ik kijk er geen tv op dus van matig signaal door geen digitale tv heb ik geen last.Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 18:17:
Ik twijfel tussen de 37" of de 42".
Ik vind natuurlijk hoe groter hoe mooier, maar ik zit er maar 2,5 mtr vanaf.
Is 42"dan nog wel te doen?
Ik ben namelijk bang dat ik achteraf spijt krijg van had ik toch maar die grotere gedaan.
Heb je ook zo gekeken toen je je koelkast hebt gekocht?(eerlijk zeggen). Ik koop dan gewoon diegene die voor mijn situatie het handigste is. Toch staat de koelkast 24 uur per dag aan, daar hoor je toch ook niemand over?renio schreef op maandag 18 juni 2007 @ 10:42:
Ben nu voor 99% overtuigd over de 42PV70 ... maar dat verbruik hé...
ik zou een idee willen hebben wat zo'n ding meer verbruikt (in euro's / jaar) tov een 100 Hz CRT van 70 cm.
Ok .. .inderdaad ... veel geld uitgeven aan een TV en zeiken over beetje meer verbruik is beetje zielig maar als je rekent dat de TV hier makkelijk 10 uur per dag aan staat loopt 't wel aardig op.
Dan maak ik me dus toch ook nog wat zorgen over de levensduur van een plasma...
En zo is het preciesFerry34 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 11:59:
[...]
Heb je ook zo gekeken toen je je koelkast hebt gekocht?(eerlijk zeggen). Ik koop dan gewoon diegene die voor mijn situatie het handigste is. Toch staat de koelkast 24 uur per dag aan, daar hoor je toch ook niemand over?
als je geen vriendin/vrouw hebt die zeurt over 't formaat; de grootste... altijd de grootsteFerry34 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 11:55:
[...]
Ikzelf zit op 1 meter te computeren achter mn 30 inch lcd, gamen op max 1.5 meter en ik ga absoluut een grotere kopen nl een 42 inch. Echt het went zo snel en de beleving vind ik groter wanneer je er dicht opzit. Let wel: ik kijk er geen tv op dus van matig signaal door geen digitale tv heb ik geen last.
¯\_(ツ)_/¯
nou nou, ik zit ook op een kijkafstand van +- 2.5 meter en de 37" tv die ik heb staat nu ECHT groot in de woonkamer. met xbox360/digitaletv/dvds/hddvd ongelovelijk geil beeld, maar op analoog zie ik toch duidelijk dat het minder is. met een nog groter beeld wordt dit toch alleen maar ergerPhilflow schreef op zondag 17 juni 2007 @ 20:17:
[...]
Ik zit precies op 2,5 meter van m'n 42PV70 en dat gaat perfect. 37 inch zou ook kunnen maar ik denk dat je daar spijt van zult krijgen. Ik zou er in ieder geval spijt van hebben gekregen.
mij lijkt een 42" echt teveel vh goede in zon kleine woonkamer, een 42" is toch echt een STUK groter als een 37"
iets anders; ik heb gister vluchtig de achterkant bekeken van de panasonic, ik heb nergens bevestigings mogelijkheden kunnen opmerken. de tv op de muur hangen moet natuurlijk kunnen, maar hoe???
Euhm neen ik heb daar niet opgelet... maar ik heb dan ook maar een medium-sized koelkast (hoeveel inch 't is weet ik effe nietFerry34 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 11:59:
[...]
Heb je ook zo gekeken toen je je koelkast hebt gekocht?(eerlijk zeggen). Ik koop dan gewoon diegene die voor mijn situatie het handigste is. Toch staat de koelkast 24 uur per dag aan, daar hoor je toch ook niemand over?

Enfin... I'm pushing it ... I know
Mijn rekensommetje:renio schreef op maandag 18 juni 2007 @ 10:42:
Ben nu voor 99% overtuigd over de 42PV70 ... maar dat verbruik hé...
ik zou een idee willen hebben wat zo'n ding meer verbruikt (in euro's / jaar) tov een 100 Hz CRT van 70 cm.
Stel gemiddeld 5 uur per dag = 35 uur per week = 1820 uur per jaar.
Gemiddeld gebruik 42PV70 = 241 watt. Bron: Video
Energie verbruik 42PV70 per jaar = 440 KWh
Prijs energie: 8 cent KWh (energie direct)
Verbruik per jaar = 35 euro
Dus bij gemiddeld 10 uur per dag = 70 euro
Trek daar vanaf: als je tv kijkt zet je wellicht je PC uit. je kamer wordt warmer = minder energie kosten. je zet de lampen uit, mooier beeld , en minder brightness nodig.
Je hebt helemaal gelijk!SYQ schreef op maandag 18 juni 2007 @ 12:12:
[...]
nou nou, ik zit ook op een kijkafstand van +- 2.5 meter en de 37" tv die ik heb staat nu ECHT groot in de woonkamer. met xbox360/digitaletv/dvds/hddvd ongelovelijk geil beeld, maar op analoog zie ik toch duidelijk dat het minder is. met een nog groter beeld wordt dit toch alleen maar erger
Als je analoog kijkt is voor 2,5 meter kijkafstand een 37 inch beter.
Ik kijk digitaal en bij mij bevalt het goed 2,40 meter vanaf een 42 inch. Ik zou de plamsa nog 10 cm achteruit kunnen zetten maar dat doe ik niet!
Over de grootte in de woonkamer, ik heb hem nu een week en ben volledig gewend.
[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 18-06-2007 12:55 ]
Als je de keuze op basis van beeldkwaliteit gaat maken is het inderdaad moelijk. Omdat er nauwelijks iets tussen zit. Allebei leveren ze uitstekende beeldkwaliteit.Xoverride schreef op maandag 18 juni 2007 @ 11:49:
[...]
Ik heb ze overigens laatst naast elkaar gezien, de nieuwe Samsung en de pv700 van Panasonic. Ik moet zeggen dat de keus erg moeilijk is.
De kleurechtheid van de panasonic lijkt wat beter, maar meer verschil kan ik niet echt ontdekken. Bovendien vraag ik me af of je met de kleuren op de Samsung nog wat kan spelen. Het contrast van die Samsung stond erg hoog toen ik ze vergeleek.
moeilijk,moeilijk,moeilijk
Zoals je weet heb ik ze een C91 in huis gehad en ik ben blij dat ik nu de 42PV70 heb.
De voordelen van 42PV70 liggen in: stuk beter geluid (echte bassen), betere zoom functies voor 4:3 uitzendingen (en dat zijn er nog een hoop), 2 RGB scarts, degelijkere behuizing met goed aansluitende connectoren. Nauwkeuriger beeld.
De voordelen van de Samsung C91 liggen in: Iets hoger zichtbaar contrast, 200 euro goedkoper, meer tweak mogelijkheden voor kleuren en beeld (die je ook nodig hebt).
Vergelijken in de winkel heeft zo z'n beperkingen. Vaak kun je ze niet vergelijken met digitale kabel, de zelfde verlichting als in huis, de kabels etc. Er zijn teveel omstandigheden die anders zijn dan thuis. Tenzij je een hele goede winkel hebt. Het goed afstellen van zo'n plasma kan gerust 2 uur duren en is persoonlijk.
Anyway, wat je ook kiest, ik denk niet dat je spijt zult krijgen want de Samsung's en Panasonics liggen erg dicht bijelkaar. Dichterbij dan ik aanvankelijk dacht (toen ik ze nog niet in huis had gehad). Het enige wat ik niet goed in kan schatten is hoe de lange duur betrouwbaarheid is bij Samsung. Wat dat betreft heb ik persoonlijk meer vertrouwen in Panasonic.
[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 18-06-2007 13:14 ]
Iedereen heeft het hier altijd over een energieprijs van maar 8 cent, maar dat is klinkklare onzin. Reken met belasting, transport etc maar gewoon op 17-18 cent per kwh, ZEKER geen 8 cent... De geschatte kosten kunnen dus zeker x2...Philflow schreef op maandag 18 juni 2007 @ 12:51:
[...]
Mijn rekensommetje:
Stel gemiddeld 5 uur per dag = 35 uur per week = 1820 uur per jaar.
Gemiddeld gebruik 42PV70 = 241 watt. Bron: Video
Energie verbruik 42PV70 per jaar = 440 KWh
Prijs energie: 8 cent KWh (energie direct)
Verbruik per jaar = 35 euro
Dus bij gemiddeld 10 uur per dag = 70 euro
Trek daar vanaf: als je tv kijkt zet je wellicht je PC uit. je kamer wordt warmer = minder energie kosten. je zet de lampen uit, mooier beeld , en minder brightness nodig.
En een 100Hz 28inch breedbeeld scherm bijv de Sony 28fx60 verbruikt zo'n 124 Wh dus dat is ongeveer 18 euro per jaar. Voor je plasma betaal je dus 17 euro meer maar je hebt er wel voor meer dan 17 euro per jaar plezier van vermoed ik...Philflow schreef op maandag 18 juni 2007 @ 12:51:
[...]Gemiddeld gebruik 42PV70 = 241 watt. Verbruik per jaar (bij 5 uur per dag kijken) = 35 euro
[ Voor 3% gewijzigd door BigSurf op 18-06-2007 13:22 ]
Ik heb die 8 cent van de website van energiedirect.Martijn schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:17:
[...]
Iedereen heeft het hier altijd over een energieprijs van maar 8 cent, maar dat is klinkklare onzin. Reken met belasting, transport etc maar gewoon op 17-18 cent per kwh, ZEKER geen 8 cent...
Maar ben je nu geen vaste kosten erbij aan het tellen? dat kan namelijk niet de bedoeling zijn.
Ivm inbranden en levensduur.
Beiden hebben toch betrekking op de fosfors in het scherm ? Die fosfors zijn toch krek dezelfde als in een CRT tv ? Dus eigenlijk is inbranden en levensduur net zo veel/weinig een probleem als dat bij CRT het geval was ? Dus wie zich nu zorgen hierrond maakt, moet eigenlijk gewoon maar eens terugkijken naar zijn CRT tijdperk en beseffen dat het allemaal (bij normaal gebruik) een beetje overroepen is ?
Of zie ik het verkeerd ?
Beiden hebben toch betrekking op de fosfors in het scherm ? Die fosfors zijn toch krek dezelfde als in een CRT tv ? Dus eigenlijk is inbranden en levensduur net zo veel/weinig een probleem als dat bij CRT het geval was ? Dus wie zich nu zorgen hierrond maakt, moet eigenlijk gewoon maar eens terugkijken naar zijn CRT tijdperk en beseffen dat het allemaal (bij normaal gebruik) een beetje overroepen is ?
Of zie ik het verkeerd ?
Bij nader inzien: Ik geloof niet dat die 8 cent zo gek is. Ik ga er natuurlijk wel vanuit dat je niet bij de duurste stroomleverancier van nederland zit.Martijn schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:17:
[...]
Iedereen heeft het hier altijd over een energieprijs van maar 8 cent, maar dat is klinkklare onzin. Reken met belasting, transport etc maar gewoon op 17-18 cent per kwh, ZEKER geen 8 cent... De geschatte kosten kunnen dus zeker x2...
Als ik hier kijk kan het nog goedkoper. (bron: gaslicht.com)

Onzin, zie hier http://www.energieprijzen.nl/faq.asp#Prijs.Philflow schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:30:
[...]
Bij nader inzien: Ik geloof niet dat die 8 cent zo gek is. Ik ga er natuurlijk wel vanuit dat je niet bij de duurste stroomleverancier van nederland zit.
Als ik hier kijk kan het nog goedkoper. (bron: gaslicht.com)
[afbeelding]
Jij hebt het over de kale energieprijs die de energieboer krijgt, daarbij betaal je ook nog eens per kwh zo'n 7 cent energiebelasting, nog eens transportkosten per kwh EN dan komt er nog eens BTW bij. Dit zijn dus GEEN vaste kosten maar echt per kwh.
Nu kom je met gemiddelde energieprijzen uit 2005. De concurrentie is nu lekker op gang dus er is vast wel wat veranderd. Voor een plasma gaan we ook niet uit van de gemiddelde prijzen van 2 jaar geleden.Martijn schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:00:
[...]
Onzin, zie hier http://www.energieprijzen.nl/faq.asp#Prijs.
neemt niet weg dat mijn aanvankelijke 8 ct per minuut waarschijnlijk te laag is. Ben benieuwd wat het wel is.
[ Voor 24% gewijzigd door Philflow op 18-06-2007 14:45 ]
ik ben er zelf nog steeds niet uit.
ik zit te twijfelen tussen de panasonic 42py700 en de pioneer 428xd.
de kijkafstand is ongeveer 2,2 meter ik vraag mij af of ik dan het verschil tussen full hd en hd ready nog zie. heeft er iemand een tip voor mij?
ik zit te twijfelen tussen de panasonic 42py700 en de pioneer 428xd.
de kijkafstand is ongeveer 2,2 meter ik vraag mij af of ik dan het verschil tussen full hd en hd ready nog zie. heeft er iemand een tip voor mij?
Laten we het zo zeggen, MINIMAAL 15cent per kwh (5.5cent energieprijs + 7.16 cent energiebelasting + 3 cent BTW). En nou niet meer eigenwijs zijn...Philflow schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:26:
[...]
Nu kom je met gemiddelde energieprijzen uit 2005. De concurrentie is nu lekker op gang dus er is vast wel wat veranderd. Voor een plasma gaan we ook niet uit van de gemiddelde prijzen van 2 jaar geleden.
neemt niet weg dat mijn aanvankelijke 8 ct per minuut waarschijnlijk te laag is. Ben benieuwd wat het wel is.
Er is welliswaar concurrentie, maar de olieprijzen zijn de afgelopen jaren toch zwaar gestegen... Concurrentie betekent niet per definitie lagere prijzen als 2 jaar terug
Ik heb mijn oog nu op de th-50pv700, maar waar kan ik die het best kopen. Ik zie hem op goedkopen.nl voor redelijke prijs(400 Euro onder de MediaMarkt prijs).
Iemand ervaring met goedkopen.nl? Ik zag dat ze de th-50pv700 bij RedCoon niet aanbieden.
Iemand ervaring met goedkopen.nl? Ik zag dat ze de th-50pv700 bij RedCoon niet aanbieden.
Vaak wil de mediamarkt z'n prijs aardig dichtbij de internet prijzen leggen, als je erom vraagt.Xoverride schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:25:
Ik heb mijn oog nu op de th-50pv700, maar waar kan ik die het best kopen. Ik zie hem op goedkopen.nl voor redelijke prijs(400 Euro onder de MediaMarkt prijs).
Vincent van (hoe heet die zaak ook alweer) evenaart meestal ook de laagste internetprijs (bijna).
Waar woon je?
[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 18-06-2007 15:39 ]
Den Haag, je weet wel die mooie stad achter de duinenPhilflow schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:28:
[...]
Vaak wil de mediamarkt z'n prijs aardig dichtbij de internet prijzen leggen, als je erom vraagt.
Vincent van (hoe heet die zaak ook alweer) evenaart meestal ook de laagste internetprijs (bijna).
Waar woon je?
Ok ja, weleens van gehoordXoverride schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:50:
[...]
Den Haag, je weet wel die mooie stad achter de duinen
Ik zag bij Goedkopen dat ze gratis extra service bij doen: Voor het verzenden van grote artikelen zoals wasmachines, koelkasten of plasma tv's biedt Marketplace een dienst genaamd "Extra Service". De apparatuur wordt uitgepakt en op de daarvoor bestemde plaats gezet. Daarna wordt de apparatuur aangesloten en gecontroleerd op een juiste werking. Hieronder vallen o.a. afwasautomaten, koel- en vriesapparatuur, grotere magnetrons, plasma- en beeldbuis tv's, grotere lcd tv’s, wasdrogers en wasmachines. Standaard wordt er door Marketplace afgeleverd op de verdieping die u wenst. Indien er in het perceel geen lift aanwezig is, is dit maximaal op de 3e etage.
Lijkt me een erg goede deal!
PV70 bij de MediaMarkt gekocht.
eur. 1.225,-. Adviesprijs: 1.499,- geloof ik.
Voor die paar tientjes meer tov goedkoopste internetshop (toen 1.169,- ex. bezorgkst) kon ik hem dan wel meteen meenemen en mee gaan spelen.
Daarnaast vindt ik het met dit soort spullen toch prettig een winkel in de buurt te hebben waar ik langs kan gaan bij evt. problemen/mankementen.
eur. 1.225,-. Adviesprijs: 1.499,- geloof ik.
Voor die paar tientjes meer tov goedkoopste internetshop (toen 1.169,- ex. bezorgkst) kon ik hem dan wel meteen meenemen en mee gaan spelen.
Daarnaast vindt ik het met dit soort spullen toch prettig een winkel in de buurt te hebben waar ik langs kan gaan bij evt. problemen/mankementen.
Ik wil je pret niet bederven maar volgens mij moet je dan toch bellen met Panasonic...readytoflow schreef op maandag 18 juni 2007 @ 16:09:
Deze vraag hoort hier niet echt thuis. Maar ik wil graag weten of een Apparaat met HDMI 1.3 aan te sluiten is/werkend is op een tv met HDMI 1.2A aansluiting. Ik neem aan dat het backwordscompatible is.
Yep dat zag ik ook jaPhilflow schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:55:
[...]
Ok ja, weleens van gehoordDan is Vincent niet in de buurt.
Ik zag bij Goedkopen dat ze gratis extra service bij doen: Voor het verzenden van grote artikelen zoals wasmachines, koelkasten of plasma tv's biedt Marketplace een dienst genaamd "Extra Service". De apparatuur wordt uitgepakt en op de daarvoor bestemde plaats gezet. Daarna wordt de apparatuur aangesloten en gecontroleerd op een juiste werking. Hieronder vallen o.a. afwasautomaten, koel- en vriesapparatuur, grotere magnetrons, plasma- en beeldbuis tv's, grotere lcd tv’s, wasdrogers en wasmachines. Standaard wordt er door Marketplace afgeleverd op de verdieping die u wenst. Indien er in het perceel geen lift aanwezig is, is dit maximaal op de 3e etage.
Lijkt me een erg goede deal!

Ik heb net mn 42PV70 opgehaald en neergezet. Alles ging perfect. Alleen nu is alles geel... Dvd's, UPC digitale tv etc, alles is geel ipv wit. Wilde net Panasonic bellen maar die gaan dus om 5 uur dicht met hun helpdesk.. heel handig.
Als ik em weer op fabrieksinstellingen zet, is het echt super fel geel. Maar de letters in het menu zijn weer wit.
Kwestie van afwachten en laten inlopen? Iemand een idee?
Als ik em weer op fabrieksinstellingen zet, is het echt super fel geel. Maar de letters in het menu zijn weer wit.
Had je dit al gezien? http://kieskeurig.nl/nl/p...D321A59C7C1256CFE002B2C37Xoverride schreef op maandag 18 juni 2007 @ 17:01:
[...]
Yep dat zag ik ook jaeerrrg aantrekkelijk. Maar ja ik weet niet hoe die gasten van goedkopen.nl zijn
RMA... Je hoort gewoon goed beeld te hebben.Wouterheadam5 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 17:11:
Ik heb net mn 42PV70 opgehaald en neergezet. Alles ging perfect. Alleen nu is alles geel... Dvd's, UPC digitale tv etc, alles is geel ipv wit. Wilde net Panasonic bellen maar die gaan dus om 5 uur dicht met hun helpdesk.. heel handig.
Je betaald dan ook wel 70 euro bezorgkosten. Dan kan die service er wel "gratis" bij zitten maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat je er stiekem toch gewoon voor betaaldXoverride schreef op maandag 18 juni 2007 @ 17:01:
[...]
Yep dat zag ik ook jaeerrrg aantrekkelijk. Maar ja ik weet niet hoe die gasten van goedkopen.nl zijn
Ik ben toch malle pietje niet!
Blijkbaar maakt het verschil tussen welke scart je gebruikt. Het werkt alweer.
Toch bedankt !
Ik ga ff genieten
Toch bedankt !
Ik ga ff genieten
Nou, scart 1 of 2 zouden allebei goed beeld moeten geven.Wouterheadam5 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 17:26:
Blijkbaar maakt het verschil tussen welke scart je gebruikt. Het werkt alweer.
Of bedoel je dat je een verkeerde scart kabel hebt?
[ Voor 181% gewijzigd door Philflow op 18-06-2007 17:32 ]
Verwijderd
Wat zitten jullie te zeveren over die elektriciteitsprijzen, als je een tv koopt van 1500 à 2000 euro zit je toch niet te zeuren dat je 60 euro meer elektriciteit moet betalen per jaar.Martijn schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:03:
[...]
Laten we het zo zeggen, MINIMAAL 15cent per kwh (5.5cent energieprijs + 7.16 cent energiebelasting + 3 cent BTW). En nou niet meer eigenwijs zijn...
Er is welliswaar concurrentie, maar de olieprijzen zijn de afgelopen jaren toch zwaar gestegen... Concurrentie betekent niet per definitie lagere prijzen als 2 jaar terug
Wij zitten te zeverenVerwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 17:26:
[...]
Wat zitten jullie te zeveren over die elektriciteitsprijzen, als je een tv koopt van 1500 à 2000 euro zit je toch niet te zeuren dat je 60 euro meer elektriciteit moet betalen per jaar.
Dat zie je verkeerd.Twixie schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:27:
Ivm inbranden en levensduur.
Of zie ik het verkeerd ?
Een plasmascherm heeft een lichtgewicht oppervlak met miljoenen kleine glas bubbels. Elke bubbel bevat een gasachtige substantie, genaamd "Plasma", aan de buitenkant van de glasbubbel zit een fosfor laag. Elk glasbolletje is een pixel.
Elke pixel bubbel,heeft drie subpixels:een rode, een groene en een blauwe. Een digitaal gestuurd signaal bepaald waar een stroompje moet lopen om de bubbels te laten oplichten. Dit is ultraviolet licht. Dit licht wordt omgezet op de fosforlaag in zichtbaar licht.
Statische beelden bij plasma schermen zal een inbranding of een permanente kleurverminking veroorzaken. LCD heeft hier geen last van en op mijn oude crt heb ik het ook nog nooit gezien.
Inbranden is feitelijk het minder worden van de lichtopbrengst. Als een scherm gelijkmatig gebruikt wordt zijn inbrandverschijnselen niet waarneembaar. Stilstaande objecten kunnen evenwel als fantoombeelden zichtbaar blijven indien ze langdurig op een en dezelfde plek zichtbaar zijn geweest. Denk aan de "fijne" logo's zoals sbs6 enzo, of bijv. healt meters bij games.
Inbrandverschijnselen doen zich vooral voor in de eerste 200 gebruiksuren. Daarna is het gevaar vele malen minder.
Ik weet ook wel hoe een plasma werkt hoor. Maar blijkbaar weet jij niet hoe een CRT werkt. Het verminderen van de lichtopbrengst komt immers door de fosfor die geleidelijk minder licht afgeeft. En zoals je zelf aanhaalt is inbranden daar een variant op. Rara, een CRT werkt ook met lichtgevende fosfors. Alleen worden ze daar 'aangestoken' door een elektronenkanon ipv door plasmagas. Maw daarom dat ik stelde dat de zogenaamde problemen bij plasma eigenlijk net zo goed van toepassing waren op CRT. Maar dat toen ook niemand daar wakker van lag.Ferry34 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 17:33:
[...]
Dat zie je verkeerd.
Een plasmascherm heeft ... technische blablabla
[ Voor 14% gewijzigd door Twixie op 18-06-2007 17:49 ]
Verwijderd
Ok, maar ik heb het me toch niet afgevraagt want ik heb gekeken wat was het beste scherm van het moment toen ik hem kocht. Ik vond en vind dat nog altijd veeeeeel belangrijker.Philflow schreef op maandag 18 juni 2007 @ 17:32:
[...]
Wij zitten te zeverenomdat er mensen zijn die het interessant vinden wat zo'n plasma nou precies verbruikt. Is het 60 euro of 200 euro per jaar? dat soort vragen.
Ik ookVerwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 17:50:
[...]
Ok, maar ik heb het me toch niet afgevraagt want ik heb gekeken wat was het beste scherm van het moment toen ik hem kocht. Ik vond en vind dat nog altijd veeeeeel belangrijker.
Ik heb ervaring met die gasten, een combi werd goed afgeleverd, alleen geen track tracert, maar verder alles correct. Alleen is het wel eens shop die bij garantie verwijst naar de fabrikant, maarja, doen die inetshops dat niet allemaal.Xoverride schreef op maandag 18 juni 2007 @ 17:01:
[...]
Ik weet het niet precies. Maar de MM is als leverancier verantwoordelijk voor het produkt dat ze aan mij verkocht hebben.Philflow schreef op maandag 18 juni 2007 @ 16:11:
[...]Ik wil je pret niet bederven maar volgens mij moet je dan toch bellen met Panasonic...
Maar vindt het gewoon prettig om iemand aan te kunnen kijken/spreken als ik wat wil weten of een probleem ergens mee heb.
Daarnaast is de winkel dichtbij en uiteindelijk toch nog goedkoper dan 2/3 van de internetshops die dan ook nog eens een levertijd hebben van een x aantal dagen.
Begrijp me niet verkeerd hoor. Als het meer als 75 euro had gescheeld, had ik m ook via internet besteld. Maar met toch een redelijk kwetsbaar product als een plasma liever zelf het ding in de woonkamer zetten.
(en stiekem is het onderhandelen ook leuk natuurlijk
Heb jij wel s een geval van inbranden gezien op een crt dan? Het schijnt inderdaad mogelijk te zijn (lees ik op internet) om inbrandingsverschijnselen op een crt te krijgen, alleen heb ik er nog nooit iemand over horen klagen. Blijkbaar zit er toch een verschil in de techniek waardoor het bij plasma wel een issue is. Misschien omdat bij plasma kleine kamertjes worden gebruikt? Ik weet het niet.Twixie schreef op maandag 18 juni 2007 @ 17:48:
[...]
Ik weet ook wel hoe een plasma werkt hoor. Maar blijkbaar weet jij niet hoe een CRT werkt. Het verminderen van de lichtopbrengst komt immers door de fosfor die geleidelijk minder licht afgeeft. En zoals je zelf aanhaalt is inbranden daar een variant op. Rara, een CRT werkt ook met lichtgevende fosfors. Alleen worden ze daar 'aangestoken' door een elektronenkanon ipv door plasmagas. Maw daarom dat ik stelde dat de zogenaamde problemen bij plasma eigenlijk net zo goed van toepassing waren op CRT. Maar dat toen ook niemand daar wakker van lag.
[ Voor 18% gewijzigd door Ferry34 op 18-06-2007 19:50 ]
Verwijderd
Hoi allemaal, ik heb me speciaal voor deze thread geregistreerd hier, want na het hele forumdraadje in 1 keer gelezen te hebben, (pffffff nogal veel) ben ik tot het besluit gekomen
de Panasonic TH-42PV70 te kopen. Goede prijs, met goede prestaties !
Als dvdspeler voor de plasma is mijn keus gevallen op de Kiss DP-600. Met een Hdmi aansluiting kan ik dan genieten van HDwmv en HDdivx via het netwerk thuis.
Alleen die digitale decoders vind ik nog lastig kiezen. De overbekende samsung decoder met hdmi heeft nogal wat kuren, en is mij wat te prijzig.
Als goedkoper alternatief dacht ik aan een decoder met een component-aansluiting, maar daar heb ik nog niet zoveel modellen van kunnen vinden. Deze zijn dan meestal naast een hdmi aansluiting beschikbaar, maar dat schroeft de prijs weer omhoog.
Maargoed, ik blijf dit interresante topic lezen, en ik tel de dagen af wanneer mijn plasma binnen is.
Iedereen bedankt voor de waardevolle informatie, Greetz, Sens !
de Panasonic TH-42PV70 te kopen. Goede prijs, met goede prestaties !
Als dvdspeler voor de plasma is mijn keus gevallen op de Kiss DP-600. Met een Hdmi aansluiting kan ik dan genieten van HDwmv en HDdivx via het netwerk thuis.
Alleen die digitale decoders vind ik nog lastig kiezen. De overbekende samsung decoder met hdmi heeft nogal wat kuren, en is mij wat te prijzig.
Als goedkoper alternatief dacht ik aan een decoder met een component-aansluiting, maar daar heb ik nog niet zoveel modellen van kunnen vinden. Deze zijn dan meestal naast een hdmi aansluiting beschikbaar, maar dat schroeft de prijs weer omhoog.
Maargoed, ik blijf dit interresante topic lezen, en ik tel de dagen af wanneer mijn plasma binnen is.
Iedereen bedankt voor de waardevolle informatie, Greetz, Sens !
Ik heb inderdaad 0,1062 cent gebruikt voor de bereking en zie dat dat exclusief BTW is.Martijn schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:17:
[...]
Iedereen heeft het hier altijd over een energieprijs van maar 8 cent, maar dat is klinkklare onzin. Reken met belasting, transport etc maar gewoon op 17-18 cent per kwh, ZEKER geen 8 cent... De geschatte kosten kunnen dus zeker x2...
Als ik nu alle belastingen erbij optel, dan kom ik op 0.1264 cent
Dit is dus gebasseerd op de jaarafrekening van 11 mei 2007 en het daadwerkelijk betaalde bedrag.
Dus waarschijnlijk heb je toch een dure electriciteit aanbieder.
Oh ja...bij dat bedrag zitten ook al transportkosten van Continuon, maar geen administratiekosten, want die moet je toch betalen.
Ok bedankt! , dat ziet er redelijk average uit. Lijkt me wel in orde dus.Philflow schreef op maandag 18 juni 2007 @ 17:12:
[...]
Had je dit al gezien? http://kieskeurig.nl/nl/p...D321A59C7C1256CFE002B2C37
Ik heb een vraag voor de bezitters van de 70-serie (TH-37PV70, TH-42PV70 enz.).
Hoe tevreden zijn jullie over het contrast en de kleurweergave (helderheid, verzadiging)? Op een Duits forum (www.hifi-forum.de) lees ik nogal wat opmerkingen van bezitters van de 60-serie die beweren dat het contrast, de helderheid en de kleurverzadiging van de schermen uit de 70-serie zo'n 30% minder zou zijn dan die van de vorige serie. Daardoor zouden de beelden minder briljant en kleurrijk overkomen.
Hoe tevreden zijn jullie over het contrast en de kleurweergave (helderheid, verzadiging)? Op een Duits forum (www.hifi-forum.de) lees ik nogal wat opmerkingen van bezitters van de 60-serie die beweren dat het contrast, de helderheid en de kleurverzadiging van de schermen uit de 70-serie zo'n 30% minder zou zijn dan die van de vorige serie. Daardoor zouden de beelden minder briljant en kleurrijk overkomen.
Heb er zelf een digitale camera vandaan. De winkel zag er goed uit.Xoverride schreef op maandag 18 juni 2007 @ 20:34:
[...]
Ok bedankt! , dat ziet er redelijk average uit. Lijkt me wel in orde dus.
Had tevens de verkeerde accu (kleiner dan standaard), en kreeg een beter dan standaard er voor terug. Kon het gewoon omruilen.
Wel effe gevraagd over de garantie, en er werd wel gelijk gewezen op fabrieks garantie. Maar ja wettelijk hebben hun gewoon de eerste 2 jaar of zo.
Maar gelukkig nog geen gebruik van gemaakt.
Ik heb vandaag de th-50pv700 gezien maar ook de th-50pv60. Die eerste zag er net ff wat beter uit, vind ik overigens ook gelden voor de 42pv70 serie. Ik denk alleen wel dat het heel erg afhangt hoe hij is ingesteld en wat er op draait. Bij diverse winkels is het beeld totaal verschillend.mh1956 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:00:
Ik heb een vraag voor de bezitters van de 70-serie (TH-37PV70, TH-42PV70 enz.).
for what it's worth
Verwijderd
Hallo allemaal,
net zo als jullie ben ik erg te spreken over de panasonic en kan niet wachten totdat de TH-42PY700 in de winkel hangt om deze te bekijken (en evenuteel gelijk te bestellen)
Ik zit alleen nog met de twijfel (TH-42PY700) 42 inch Full HD of (TH-37PV70) 37 inch HD Ready. Zal dit een enorm verschil zijn?? op een afstand van 2,5 meter?? Wie weet goede argumenten voor mijn dilemma?? ik hoop een antwoord te vinden.
bedankt in ieder geval.
ps. wie weet hoe duur de meubel kost die bij de panasonic hoort??
net zo als jullie ben ik erg te spreken over de panasonic en kan niet wachten totdat de TH-42PY700 in de winkel hangt om deze te bekijken (en evenuteel gelijk te bestellen)
Ik zit alleen nog met de twijfel (TH-42PY700) 42 inch Full HD of (TH-37PV70) 37 inch HD Ready. Zal dit een enorm verschil zijn?? op een afstand van 2,5 meter?? Wie weet goede argumenten voor mijn dilemma?? ik hoop een antwoord te vinden.
bedankt in ieder geval.
ps. wie weet hoe duur de meubel kost die bij de panasonic hoort??
Ben nu inmiddels al ruim een jaar aan het orienteren.
Een klein jaar mezelf verdiept in een Samsung LCD, maar nu sinds deze week toch maar weer de Panasonic plasma's in het keuzepakket opgenomen... Ben er inmiddels vrij zeker van dat het een 37PV60 gaat worden.
Maar wat mij opvalt, is er nog niemand die zijn Macbook succesvol op zijn 37PV70 heeft aangesloten? Kan dat gewoon via HDMI? Of ben je hier ook weer tot VGA aangewezen?
Lees er vreemd genoeg helemaal niks over in dit topic.
Een klein jaar mezelf verdiept in een Samsung LCD, maar nu sinds deze week toch maar weer de Panasonic plasma's in het keuzepakket opgenomen... Ben er inmiddels vrij zeker van dat het een 37PV60 gaat worden.
Maar wat mij opvalt, is er nog niemand die zijn Macbook succesvol op zijn 37PV70 heeft aangesloten? Kan dat gewoon via HDMI? Of ben je hier ook weer tot VGA aangewezen?
Vanochtend internetshop gebeld, vanmiddag opgehaald en in mn woonkamer gezet.
Wat een bakbeest is die 42PV70 toch, en oh wat mooi..
'Normale' kabel van UPC is niet te doen hoor met dit ding. Gelukkig hebben we al een tijdje UPC Digital en dit is echt mooi. Je ziet wel duidelijk verschil tussen bijvoorbeeld een nieuwe serie zoals Lost en een oude serie zoals Friends. Maar dit heb je ook bij andere (CRT/LCD) monitoren.
Alleen beetje jammer dat m'n PS2 spellen er zo lelijk uit zien
Mijn kijkafstand ligt tussen de 1,8 en 2,6 meter en ik vind het niet te groot. Zelfs mn huisgenoten beginnen er nu al aan gewend te raken.
Binnenkort het scherm eens testen met een HTPC eraan. Ben benieuwd naar die 720p
Wat een bakbeest is die 42PV70 toch, en oh wat mooi..
'Normale' kabel van UPC is niet te doen hoor met dit ding. Gelukkig hebben we al een tijdje UPC Digital en dit is echt mooi. Je ziet wel duidelijk verschil tussen bijvoorbeeld een nieuwe serie zoals Lost en een oude serie zoals Friends. Maar dit heb je ook bij andere (CRT/LCD) monitoren.
Mijn kijkafstand ligt tussen de 1,8 en 2,6 meter en ik vind het niet te groot. Zelfs mn huisgenoten beginnen er nu al aan gewend te raken.
Binnenkort het scherm eens testen met een HTPC eraan. Ben benieuwd naar die 720p
Een beetje een oneerlijke vergelijking als je mij vraagt, aangezien je 37" met 42" vergelijkt. Waarom dan niet vergelijken met de TH-42PV70 ??Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 23:29:
Hoedanook. Het eerste dat je je moet afvragen is hoeveel FullHD materiaal je zult bekijken de komende jaren. Wil je het voornamelijk om te gamen (PS3, XBox360) of ga je nog veel DVDs bekijken ? Of ben je al van plan volop BluRay te kopen ?
Tweede punt is hoe klein het verschil zal zijn tussen HD-Ready en FullHD op 2.5m afstand van een 42". Daarvoor zou je in een winkel eens beide moeten vergelijken op die afstand en met HD materiaal.
Tenslotte is er nog de meerprijs. Afhankelijk van je antwoorden hierboven is er de vraag of het je die meerprijs waard is. Het verschil tussen de PY700 en de PV700 zal toch al snel een paar honderd euro zijn, het verschil tussen de PV700 en PV70 is ook alweer een paar honderd euro. En het verschil tussen 37 en 42 ook alweer €100... Gegarandeerd kun je dus die TH-37PV70 krijgen voor de helft van de prijs van een TH-42PY700.
Neem aan dat die eerste 37PV60 een typefout is, aangezien je dan beter de technisch identieke maar veel goedkopere 37PV45 kunt halen.Nelis00 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 23:50:
Ben nu inmiddels al ruim een jaar aan het orienteren.
[ Voor 12% gewijzigd door Nielson op 19-06-2007 06:58 ]
Verwijderd
Ik wil een xbox 360 er op aansluiten (deze is ook media center) uiteraard ook hdfilm bekijken.Twixie schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 00:46:
[...]
Een beetje een oneerlijke vergelijking als je mij vraagt, aangezien je 37" met 42" vergelijkt. Waarom dan niet vergelijken met de TH-42PV70 ??
Hoedanook. Het eerste dat je je moet afvragen is hoeveel FullHD materiaal je zult bekijken de komende jaren. Wil je het voornamelijk om te gamen (PS3, XBox360) of ga je nog veel DVDs bekijken ? Of ben je al van plan volop BluRay te kopen ?
Tweede punt is hoe klein het verschil zal zijn tussen HD-Ready en FullHD op 2.5m afstand van een 42". Daarvoor zou je in een winkel eens beide moeten vergelijken op die afstand en met HD materiaal.
Tenslotte is er nog de meerprijs. Afhankelijk van je antwoorden hierboven is er de vraag of het je die meerprijs waard is. Het verschil tussen de PY700 en de PV700 zal toch al snel een paar honderd euro zijn, het verschil tussen de PV700 en PV70 is ook alweer een paar honderd euro. En het verschil tussen 37 en 42 ook alweer €100... Gegarandeerd kun je dus die TH-37PV70 krijgen voor de helft van de prijs van een TH-42PY700.
ik heb uiteraard nog DVD's. en ga voor digitale TV van Casema.
Ik hoor alleen in de wandel gangen dat de stap tussen Full HD en HD ready op een 37 of 42 inch scherm op een afstand van 2,5 meter niet echt te zien is mits je ze allebij naast elkaar zet. Ik lees ook heel veel goede recentie's over de TH-42pv700 (de 37pv700) zelfde specs maar kleiner beeld uiteraard.
Dus daarom mijn vraag. is de 42PY700 vele malen mooier als de 42PV700 of zie je dit alleen als je ze naast elkaar zet??? (en ja je hebt de 37PV700 voor de helft van de prijs, maar ik wil weten of ik goede besluiten neem voordat ik hem (TH-42PY700) aanschaf.
bedankt
Ga in de winkel kijken. Het gaat erom wat jij mooi vind.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 07:42:
[...]
Dus daarom mijn vraag. is de 42PY700 vele malen mooier als de 42PV700 of zie je dit alleen als je ze naast elkaar zet???
De onderzoeken zeggen dat je op 2,5 meter het verschil niet kunt zien.
[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 19-06-2007 08:46 ]
Als jouw Mac 1280*720 kan outputten zal het geen probleem zijn op HDMI. VGA 1024*768 werkt ook prima.Nelis00 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 23:50:
Kan dat gewoon via HDMI? Of ben je hier ook weer tot VGA aangewezen?
Verwijderd
pfff, nou bij mij in arnhem bij mm doen ze dat echt niet, wat een ballenfiliaal is dat. ze wilden me een showroom model aansmeren voor 1200 (normale prijs 1400) terwijl ik hem toen bij redcoon voor 999 heb gekocht. ik blijf erbij, mm is leuk om de modellen te zien en misschien af en toe leuke aanbieding , maar voor de rest niets dan gezeik over dit filiaalPhilflow schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:28:
[...]
Vaak wil de mediamarkt z'n prijs aardig dichtbij de internet prijzen leggen, als je erom vraagt.
Waar woon je?
@Philflow, heb je een link nar dat onderzoek.Philflow schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 08:45:
[...]
Ga in de winkel kijken. Het gaat erom wat jij mooi vind.
De onderzoeken zeggen dat je op 2,5 meter het verschil niet kunt zien.
Ben wel benieuwd onder welke condities en met welk materiaal die onderzoeken zijn gedaan.
Ik heb geen link naar onderzoeken. Bij Google zoeken op BBC, viewing distance, 720p 1080p zal wel resultaten opleveren denk ik.HenBel schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 09:46:
[...]
@Philflow, heb je een link nar dat onderzoek.
Ben wel benieuwd onder welke condities en met welk materiaal die onderzoeken zijn gedaan.
Ik heb wel dit plaatje:

En een link: 1080p Does Matter - Here's When (Screen Size vs. Viewing Distance vs. Resolution) http://www.carltonbale.com/2006/11/1080p-does-matter/
[ Voor 20% gewijzigd door Philflow op 19-06-2007 10:12 ]
Bedenk jezelf dus even wat je bent. En daarbij blijft in deze test onduidelijk of ze ook met 1080p bronmateriaal op 720p schermen hebben getest (en andersom). Scaling is namelijk wel een extra stap die beeldkwaliteit beinvloed. Ik ben dan ook van mening dat je een scherm moet kopen dat zo dicht mogelijk ligt bij het formaat wat je het meeste kijkt.If you are a videophile with a properly setup viewing room, you should definitely be able to notice the resolution enhancement that 1080p brings. However, if you are an average consumer with a plasma on the far wall of your family room, you are not likely to be sitting close enough to notice any advantage.
PSN: Shiver23
"If you are a videophile with a properly setup viewing room, you should definitely be able to notice the resolution enhancement that 1080p brings. However, if you are an average consumer with a plasma on the far wall of your family room, you are not likely to be sitting close enough to notice any advantage."
Properly setup betekent dus o.a. op de juiste afstand zitten. M.a.w. voor een 42 inch scherm zul je minstens op 2.40 moeten zitten om het verschil tussen 720p en 1080p te kunnen opmerken. Eigenlijk moet je dus dichterbij zitten 2 meter - 2.20 om er echt van te profiteren.
Ja, óf je koopt een bron met een hele goede scaler. Enkele DVD spelers staan erom bekend dat ze hele goede scalers hebben. Ik denk ook dat een goed geconfigureerde HTPC het aan kan.Shiver23 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 10:24:
[...]
Scaling is namelijk wel een extra stap die beeldkwaliteit beinvloed. Ik ben dan ook van mening dat je een scherm moet kopen dat zo dicht mogelijk ligt bij het formaat wat je het meeste kijkt.
[ Voor 25% gewijzigd door Philflow op 19-06-2007 10:42 ]
Ik heb nog geen tijd gehad om die links te bekijken. Dat ga ik vanavond doen.Philflow schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 10:35:
Ja, óf je koopt een bron met een hele goede scaler. Enkele DVD spelers staan erom bekend dat ze hele goede scalers hebben. Ik denk ook dat een goed geconfigureerde HTPC het aan kan.
Wel ben ik van mening dat elke scaler invloed heeft op de kwaliteit. Hoe goed een scaler ook is. Het blijft informatie erbij berekenen of weglaten.
Dus beste kwaliteit levert volgens mij altijd nog de bronmateriaal die scherm origineel weergeeft. Dus Full HD = 1080P en HD Ready = 720P
Verwijderd
weet iemand wat ik in moet vullen of veranderen aan instellingen in de ATI Catalyst Control Center om toch beeld te krijgen op mijn nieuwe Panasonic TH-37PV70 ? Heb nl. een ATI Radeon videokaart X550/X300 en heb deze aangesloten met een dvi - hdmi kabel maar krijg dus echt geen beeld op mijn tv. Moet ik ook nog iets instellen op mijn tv, nee toch ? In de ATI catalyst control center herkent de kaart wel mijn tv en benoemt hem ook als panasonic maar mij pc beeld krijg ik dus niet op mijn tv.
Kan iemand met helpen, tips geven etc. ?
Kan iemand met helpen, tips geven etc. ?
En upscalen is wenselijker dan downscalen. (tenzij je resoluties hebt die precies de helft zijn). Dan heb ik liever een full-hd scherm met minder goede scaler dan dat ik het geld uitgeef aan een goede scaler met een scherm met lagere resolutie. (en resoluties worden in de toekomst eerder hoger dan lager dus pak je daar ook nog een voordeel).HenBel schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:23:
[...]
Ik heb nog geen tijd gehad om die links te bekijken. Dat ga ik vanavond doen.
Wel ben ik van mening dat elke scaler invloed heeft op de kwaliteit. Hoe goed een scaler ook is. Het blijft informatie erbij berekenen of weglaten.
Dus beste kwaliteit levert volgens mij altijd nog de bronmateriaal die scherm origineel weergeeft. Dus Full HD = 1080P en HD Ready = 720P
Waarom is de th 50pv600 duurder dan de th 50pv700
?
Weet iemand nu alle verschillen tussen de pv700 en de pv70? Wat ik weet is:
- design (zilveren rand)
- 1 hdmi poort meer bij de pv700
Maar is dit nou alles of heeft de pv700 toch ook een anti reflectie coating. Dit kan ik nergens terugvinden.
- design (zilveren rand)
Maar is dit nou alles of heeft de pv700 toch ook een anti reflectie coating. Dit kan ik nergens terugvinden.
Mooie theorie is dat maar jij bent de enige van wie ik hem gehoord heb. En ik lees toch aardig wat fora en bladen. Heb je artikelen of links die dit ondersteunen?
Upscalen van SD door de Sony en Samsung LCD's levert namelijk in de praktijk meestal een niet zo best resultaat op. Helaas heb ik de Full HD panasonic's en Pioneers nog niet kunnen testen op een SD signaal.
[ Voor 24% gewijzigd door Philflow op 19-06-2007 12:44 ]
- KaartlezerXoverride schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:37:
- design (zilveren rand)
- Beter/mooier geluid
- +1 HDMI poort
- Design
Verwijderd
huh wat bedoel je ? Bedoel je dat ik met de afstandbediening de tv op hdmi 1 moet zetten met de knop av of iets anders ? Wat en hoe dan !!!???
Kwakkel schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:37:
heb je je HDMI als AV-kanaal gekozen?
Kwam gisteren een aardig meubeltje voor de Panasonic tegen bij de Ikea. 59 euries.

[ Voor 70% gewijzigd door Philflow op 19-06-2007 13:06 ]
Verwijderd
is dit een TH-42PV700 of TH-37PV70Philflow schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 13:02:
Kwam gisteren een aardig meubeltje voor de Panasonic tegen bij de Ikea. 59 euries.
[afbeelding]
Shiver23 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:50:
En upscalen is wenselijker dan downscalen. (tenzij je resoluties hebt die precies de helft zijn). Dan heb ik liever een full-hd scherm met minder goede scaler dan dat ik het geld uitgeef aan een goede scaler met een scherm met lagere resolutie. (en resoluties worden in de toekomst eerder hoger dan lager dus pak je daar ook nog een voordeel).

Als je een hoge resolutie hebt maar een slechte scaler, dan ga je bij het upscalen zoveel lelijke artefacts zien dat je gaat smeken om een lagere resolutie-scherm !!
Het lijkt me nogal wiedes dat downscalen veeeeel gemakkelijker is dan upscalen. Bij downscalen combineer je gewoon verschillende pixels tot 1 pixel. Bij upscalen moet je pixels uitvinden die er oorspronkelijk niet waren!
idd, met de AV-knop, HDMI selecterenVerwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:59:
huh wat bedoel je ? Bedoel je dat ik met de afstandbediening de tv op hdmi 1 moet zetten met de knop av of iets anders ? Wat en hoe dan !!!???
[...]
dat zal dan wel in orde zijn i suppose
Zoals ik al zei: gewoon zelf in de winkel eens gaan kijken.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 07:42:
Ik hoor alleen in de wandel gangen dat de stap tussen Full HD en HD ready op een 37 of 42 inch scherm op een afstand van 2,5 meter niet echt te zien is mits je ze allebij naast elkaar zet. Ik lees ook heel veel goede recentie's over de TH-42pv700 (de 37pv700) zelfde specs maar kleiner beeld uiteraard.
Dus daarom mijn vraag. is de 42PY700 vele malen mooier als de 42PV700 of zie je dit alleen als je ze naast elkaar zet??? (en ja je hebt de 37PV700 voor de helft van de prijs, maar ik wil weten of ik goede besluiten neem voordat ik hem (TH-42PY700) aanschaf.
Op 2.5m ga je bij de 37" wellicht bijna geen verschil waarnemen, bij 42" zal al iets van verschil zijn. Vraag is echter nog of het de meerprijs waard is. Als je ze naast mekaar ziet staan, ga je misschien wel het verschil zien, maar thuis staat er geen andere TV naast en ga je dus ook nooit merken dat het eigenlijk nog iets scherper kan.
Als geld geen rol speelt en je ten stelligste FullHD wil, kan je beter voor de PY700 gaan. Ben je budget-bewust en wil je voor de beste prijs-kwaliteit dan kun je beter een PV70 nemen. Het geld dat je overhoudt kun je al opzij zetten om over enkele jaren alweer een betere/grotere TV te kopen.
Verwijderd
Nee dat had ik natuurlijk zelf ook al bedacht hehe !
Maar krijg dus totaal geen beeld, plasma blijft maar op zwart staan, wat doe ik verkeerd ??
Maar krijg dus totaal geen beeld, plasma blijft maar op zwart staan, wat doe ik verkeerd ??
Kwakkel schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 13:29:
[...]
idd, met de AV-knop, HDMI selecteren
dat zal dan wel in orde zijn i suppose
Hoe je het draait of keert, je zal nog vaak met de scaler/processor te maken hebben. Het is immers een feit dat we nog altijd met een hele waaier aan formaten zitten. Bvb:HenBel schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:23:
[...]
* Gewone TV is nu eenmaal nog 576i.
* DVDs zijn nu eenmaal nog 576i of p, en sommige hebben een anamorfe beeldverhouding wat inhoudt dat die 576 lijnen platgedrukt zijn.
* Sommige games kunnen niet in 1080p en zijn dan nog steeds 720p.
* Sommige BluRay of HD-DVD disks kunnen gerust in 1080i of 720p zijn, afhankelijk van hoe ze opgenomen zijn. Er is helemaal geen garantie dat alles in 1080p zal zijn.
* HDTV in de toekomst zal bijna zeker slechts 1080i zijn wegens te weinig bandbreedte voor p.
M.i. heeft het daarom niet zoveel zin om je keuze te beperken tot een model dat 1080p of 720p via 1:1 pixelmapping kan weergeven. Vergeet ook niet dat er naast scaling nog een hoop andere processing gebeurt om het beeld verder te verbeteren (bvb interpoleren om vloeiender beelden te krijgen)... En sommige FullHD TVs hebben zelfs niet eens een 1920x1080 panel (bvb de Sony W/X LCDs hebben een 1920x1440 panel).
Kunnen we niet iets nieuws bedenken voor die vaste pixels? Of gaan we dan weer terug in de tijd?

Ik wil de poppenkast wel weer tevoorschijn toveren met Jan Klaasen en Katrijn!Shiver23 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 14:07:
Kunnen we niet iets nieuws bedenken voor die vaste pixels? Of gaan we dan weer terug in de tijd?
Guess what... CRTs hadden óók vaste pixels, en die zaten dan nog niet eens netjes in een matrix maar wel in een driehoekspatroon (meestal toch) !Shiver23 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 14:07:
Door de analoge natuur van de technologie (inkomend signaal, afbuiging van de elektronen,...) kreeg je echter vanzelf een soort scaling.
Scalen op zich is niet meer zo moeilijk, kijk maar naar wat bvb Photoshop doet. Het probleem is echter van real-time scaling te kunnen doen. Je moet immers een scaling algoritme toepassen dat snel genoeg is dat het probleemloos 60x per seconde kan uitgevoerd worden op een beeld van 1920x1080 pixels groot. Dat is niet zo evident. Dat verklaart overigens waarom HD-Ready TVs een beter gescaled beeld kunnen leveren dan een FullHD. Er moeten nu eenmaal minder pixels berekend worden.
Ik denk echt dat over 3 jaar de BR en HD-DVD volop verkijgbaar zijn. De PS3 spellen dan bijna allemaal 1080P zijn. Ik ben niet van plan om over 5 jaar een nieuwe TV te kopen, dus was voor mij de keuze vrij gemakkelijk.Twixie schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 13:56:
[...]
Hoe je het draait of keert, je zal nog vaak met de scaler/processor te maken hebben. Het is immers een feit dat we nog altijd met een hele waaier aan formaten zitten. Bvb:
* DVDs zijn nu eenmaal nog 576i of p, en sommige hebben een anamorfe beeldverhouding wat inhoudt dat die 576 lijnen platgedrukt zijn.
* Sommige BluRay of HD-DVD disks kunnen gerust in 1080i of 720p zijn, afhankelijk van hoe ze opgenomen zijn. Er is helemaal geen garantie dat alles in 1080p zal zijn.
* HDTV in de toekomst zal bijna zeker slechts 1080i zijn wegens te weinig bandbreedte voor p.
M.i. heeft het daarom niet zoveel zin om je keuze te beperken tot een model dat 1080p of 720p via 1:1 pixelmapping kan weergeven. Vergeet ook niet dat er naast scaling nog een hoop andere processing gebeurt om het beeld verder te verbeteren (bvb interpoleren om vloeiender beelden te krijgen)... En sommige FullHD TVs hebben zelfs niet eens een 1920x1080 panel (bvb de Sony W/X LCDs hebben een 1920x1440 panel).
HD-TV zal nog wel heel lang op zich wachten (op die paar zenders na), als je bekijkt hoe lang het heeft geduurd voordat de eerste zenders breedbeeld gingen uitzenden (of nog steeds niet doen).
Je zegt dat er naast scaling nog andere processing wordt gedaan. Ik denk dat het alleen processing nog altijd beter is dan processing + scaling bij elkaar.
DOEN!Xoverride schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 14:32:
[...]
Ik wil de poppenkast wel weer tevoorschijn toveren met Jan Klaasen en Katrijn!
Ik heb slecht nieuws voor de mensen die wachten op de 50py700 (nederlands model)
Ik zat ernaast terwijl de eigenaar van de winkel belde met Panasonic, zij zijn een "Panasonic Experience store" oid dus krijgen de tvs sneller en krijgen extraatjes.
Maargoed het probleem: De tv is pas leverbaar in Juli (!) en dat wordt waarschijnlijk zelfs eind Juli
Verklaring: (heb de beste man zelf ook aan de telefoon gehad, ben "vaste klant"
) het scherm gebruikt andere panelen dan die van het Duitse model. Duitse model zou LG panelen hebben, omdat zij hier wegens hevige concurrentie het scherm sneller uit zouden moeten brengen. Het Nederlandse model heeft een ander paneel (ben helaas de naam vergeten)
Dus het is weer wachten geblazen
Btw Panasonic Nederland schijnt de laatste tijd een superslechte leverancier te zijn. De winkel was namelijk normaal gesproken beladen met Panasonics, maar had er nu nog maar 1 staan (oud model) omdat de nieuwe modellen ook slecht leverbaar waren.
Btw2 de eigenaar had mij zelfs aangeboden voor dezelfde prijs een Pioneer pdp-508 te verkopen (het nieuwe model, wat wel over een week binnen zou zijn) maar ik ben niet gezwicht
Ik zat ernaast terwijl de eigenaar van de winkel belde met Panasonic, zij zijn een "Panasonic Experience store" oid dus krijgen de tvs sneller en krijgen extraatjes.
Maargoed het probleem: De tv is pas leverbaar in Juli (!) en dat wordt waarschijnlijk zelfs eind Juli

Verklaring: (heb de beste man zelf ook aan de telefoon gehad, ben "vaste klant"

Btw Panasonic Nederland schijnt de laatste tijd een superslechte leverancier te zijn. De winkel was namelijk normaal gesproken beladen met Panasonics, maar had er nu nog maar 1 staan (oud model) omdat de nieuwe modellen ook slecht leverbaar waren.
Btw2 de eigenaar had mij zelfs aangeboden voor dezelfde prijs een Pioneer pdp-508 te verkopen (het nieuwe model, wat wel over een week binnen zou zijn) maar ik ben niet gezwicht
[ Voor 22% gewijzigd door jkommeren op 19-06-2007 18:23 ]
Dus Panasonic nederland heeft jou gezegd dat het duitse model 50PY700 een LG panel gebruikt?jkommeren schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 18:13:
Verklaring: (heb de beste man zelf ook aan de telefoon gehad, ben "vaste klant") het scherm gebruikt andere panelen dan die van het Duitse model. Duitse model zou LG panelen hebben,
Dat is nogal een boude uitspraak! Ik ben benieuwd of dit waar is.
Of baseer je je hier op uitspraken van een verkoper? (diezelfde verkoper die Panasonic een slechte leverancier noemt
[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 19-06-2007 18:31 ]
Dat zei de man van Panasonic ... Ik vond het ook vreemd hoorPhilflow schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 18:30:
[...]
Dus Panasonic nederland heeft jou gezegd dat het duitse model 50PY700 een LG panel gebruikt?
Dat is nogal een boude uitspraak! Ik ben benieuwd of dit waar is.
Of baseer je je hier op uitspraken van een verkoper? (diezelfde verkoper die Panasonic een slechte leverancier noemt)
Nu staat mij trouwens ook bij dat iemand van Philips mij ooit verteld heeft dat het merendeel van de plasma's gebruik maakt van hetzelfde merk paneel (LG.Philips dus) wat voor hem een reden was om gewoon een Philips te kopen ipv een Panasonic
[ Voor 17% gewijzigd door jkommeren op 19-06-2007 19:06 ]
Verwijderd
jkommeren 1:Ik geloof er niks van Panasonic is een van de weinige bedrijven die ZELF zijn panels maakt.2: Alle full hd plasma pannels worden door Panesonic gemaakt voor de Panasonic en pioneer full hd modellen.
Henbel Als je een goede goede dvd scaler zoekt.Is de Toshiba xe1 hd dvd speler een goed idee.
Henbel Als je een goede goede dvd scaler zoekt.Is de Toshiba xe1 hd dvd speler een goed idee.
Verwijderd
Ik heb een gewone DVD-speler van Philips. De HDMI-output kan ik zetten op 576p, 720p en 1080i.Twixie schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 13:56:
[...]
Hoe je het draait of keert, je zal nog vaak met de scaler/processor te maken hebben. Het is immers een feit dat we nog altijd met een hele waaier aan formaten zitten. Bvb:
Waar kan ik hem het beste op zetten? Zelf denk ik dan 576p. Dan hoeft de DVD-speler niet te upscalen en doet de TV het. Of is de TV processor dan zwaarder belast zodat dit ten koste gaat van andere beeldverbeterprocessen? Achja, wat maakt het eigenlijk uit. Ik zie geen verschil of de DVD-speler in 576p, 720p of 1080i staat. De TV herkent overigens wel steeds de verschillen en laat de waarde even in de OSD zien...
Verwijderd
Neem maar aan dat het een lul-verhaal is. En de verkoper de grootste L is.jkommeren schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 19:01:
[...]
Dat zei de man van Panasonic ... Ik vond het ook vreemd hoorkan goed zijn dat hij gewoon een lulverhaal aan het uitkramen was (ik dacht dat LG bijna alleen maar lcd panelen maakte)
Nu staat mij trouwens ook bij dat iemand van Philips mij ooit verteld heeft dat het merendeel van de plasma's gebruik maakt van hetzelfde merk paneel (LG.Philips dus) wat voor hem een reden was om gewoon een Philips te kopen ipv een Panasonic
Ik heb de ps2 met een componentkabel op de TH-42PV70 aangesloten, ik vind het beeld prima.Wouterheadam5 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 00:34:
......
.....
Ehm, ik heb de TH-50PY700 al zien staan bij Expert en bij MM Utrecht hoor
Het 42 inch model, dat heb ik nog nergens gezien. En daar wacht ik nu dus op.
Absoluut het mooiste scherm in heel mediamarkt als je het mij vraagt, te groot van mij maar ik verwacht veel van de 42''.
Het 42 inch model, dat heb ik nog nergens gezien. En daar wacht ik nu dus op.
Absoluut het mooiste scherm in heel mediamarkt als je het mij vraagt, te groot van mij maar ik verwacht veel van de 42''.
Helaas, Martijn heeft gelijk. Ik werk zelf voor een energiebedrijf en ik zal je zeggen, je vergeet de energiebelasting, dat is iets anders als de BTW. Je hebt altijd drie componenten:HenBel schreef op maandag 18 juni 2007 @ 20:28:
[...]
Ik heb inderdaad 0,1062 cent gebruikt voor de bereking en zie dat dat exclusief BTW is.
Als ik nu alle belastingen erbij optel, dan kom ik op 0.1264 cent
Dit is dus gebasseerd op de jaarafrekening van 11 mei 2007 en het daadwerkelijk betaalde bedrag.
Dus waarschijnlijk heb je toch een dure electriciteit aanbieder.
Oh ja...bij dat bedrag zitten ook al transportkosten van Continuon, maar geen administratiekosten, want die moet je toch betalen.
- leveringsdeel, alleen dit deel verschilt per aanbieder
- netwerkdeel (bv Continuon)
- energiebelasting
Dat zijn de variabele kosten per kW. Daar komt de BTW ook nog eens overheen. En ja, ook over de energiebelasting moet je BTW betalen!
Als ik me niet vergis kost daltarief (of laagtarief) bij Essent nu ongeveer 16 cent inclusief BTW. Het piektarief (normaaltarief) is nog veel duurder
[ Voor 14% gewijzigd door psy op 19-06-2007 22:32 ]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Je hebt gelijk. Ik heb het stukje Belastingen en heffingen over het hoofd gezien en inderdaad moet jeover de energiebelasting en heffingen BTW betalen. Maar ik zie hier dat ik ook nog een teruggave energiebelasting heb wat eraf wordt getrokken.psy schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 22:20:
[...]
Helaas, Martijn heeft gelijk. Ik werk zelf voor een energiebedrijf en ik zal je zeggen, je vergeet de energiebelasting, dat is iets anders als de BTW. Je hebt altijd drie componenten:
- leveringsdeel, alleen dit deel verschilt per aanbieder
- netwerkdeel (bv Continuon)
- energiebelasting
Dat zijn de variabele kosten per kW. Daar komt de BTW ook nog eens overheen. En ja, ook over de energiebelasting moet je BTW betalen!
Als ik me niet vergis kost daltarief (of laagtarief) bij Essent nu ongeveer 16 cent inclusief BTW. Het piektarief (normaaltarief) is nog veel duurder
Ik zal morgen even een nieuwe berekening maken.
Het Duitse model van de 50PY700 is de 50PZ700 (http://www.produkte.panas...@41@@@@@TH-50PZ700E@Viera|Plasma-Bildschirme@&altMod=N&upper=&prop=).jkommeren schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 18:13:
Ik heb slecht nieuws voor de mensen die wachten op de 50py700 (nederlands model)
Verklaring: (heb de beste man zelf ook aan de telefoon gehad, ben "vaste klant") het scherm gebruikt andere panelen dan die van het Duitse model. Duitse model zou LG panelen hebben, omdat zij hier wegens hevige concurrentie het scherm sneller uit zouden moeten brengen. Het Nederlandse model heeft een ander paneel (ben helaas de naam vergeten)
En volgens mij is de 50PY700 wel degelijk in Nederland te koop (aangezien ik hem al heb en ik ben niet de enige kan ik je vertellen). Dit is het Nederlandse model met Nederlandse handleiding.
Als ik jou was zou ik die verhalen van de verkoper met een korreltje zout nemen.
Maar ik moet je eerlijk bekennen dat ik het niet voor 100% zeker weet, dus er is altijd een kans dat er een kern van waarheid zit in dat verhaal van die verkoper.
Dat van de schaarste van Panasonic TV's valt ook reuze mee als ik in de MM kijk. Daar liggen de dozen gewoon in de winkel.
Dat meerdere merken dezelfde plasmaschermen gebruiken heb ik gehoord van iemand die bij Sony werkt. Maar vergeet niet dat die schermen moeten worden aangestuurd en de software verschilt ook voor de verschillende fabrikanten. Dat heeft ook invloed op de kwaliteit van het scherm.
[ Voor 6% gewijzigd door HenBel op 19-06-2007 23:16 ]
...we kruipen al weer dicht naar de 1000 post toe, dus ik heb deeltje 3 gemaakt. Beetje bijgewerkt met wat actuelere info (hoop ik). Aanvullingen daarop zijn welkom uiteraard
[Plasma]Het grote Panasonic nieuwe TV-modellen 2007 - deel 3
[Plasma]Het grote Panasonic nieuwe TV-modellen 2007 - deel 3
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2007 12:14 ]
't wat vroeg aangezien we nog niet bij de 1K zijn, maar goed, slotje dan maar
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Dit topic is gesloten.