[Plasma] Het grote Panasonic nieuwe modellen 2007 - deel 2

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 21.721 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkommeren
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-08 18:02
Hey allemaal, ik volg deze topic al zo lang dat ik dacht er maar eens in te gaan posten :)

Maanden geleden de aankondiging van de 50py700, toen ik de prijs zag ging ik uit mijn dak >:) 3500 euro voor 1080p 50" ... Kon niet wachten.

Huidige situatie: Panasonic 42PA50 plasma, dus 42" en het laatste analoge model als ik me niet vergis. Beeldkwaliteit is super, maar ik heb ook een PS3 en 1080p lijkt mij toch een flinke upgrade. (ik kijk heel graag films, zelden tv, en heb mijn computer en ps3 via component aangesloten atm)

Ik zit nu op zo'n 2.2m van mijn tv af, als niet minder, en heb geen enkel (maar dan ook geen ENKEL) probleem met dit formaat (of het nou analoog signaal is, upc digital of een dvd). Volgens verschillende sites was dit echter ook ongeveer de ideale kijkafstand voor een 1080p 50" tv, en dat geloof ik graag. Mensen die twijfelen of een 42" te groot is voor 3 meter afstand geef ik dus ook het volgende antwoord: Als je vrouw / vriendin het toelaat, koop MINIMAAL 42".

Ik heb hem inmiddels 2 weken geleden besteld bij de lokale tvboer (EP te Eindhoven) met de belofte hem deze week te hebben, zij zijn bovendien Panasonic erkend retailer oid dus zouden hem snel binnen moeten hebben. Ook kon ik mn oude tv voor 800 euro inruilen en kreeg ik de voor die tv gebruikelijke garantie van 5 jaar, het is dus ook het nederlandse model. Uiteindelijk moet ik dus 2700 euro neertellen en wordt hij bij mij aan de muur gehangen :)

Kan alleen niet wachten pvd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenBel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-02-2018
Tja, geduld is een schone zaak.
Maar je geduld zal uiteindelijk beloond worden en je zal niet telurgesteld zijn.
Ben wel erg benieuwd of je met die 50" nog steeds geen problemen hebt met een analoog signaal.
Laat het ons weten als je hem hebt uitgetest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 20:35:
[...]

Hoe weet je dat ie op 48% staat? ik zie namelijk nergens getallen.
Op de helft is 50%, een kwart is 25%....
Van 0% tot 100% doet hij in 64 stapjes. Dus elk stapje is 1,56%.
Nu heb ik hem op de helft gezet (50%) dan 1 stap naar links dus 50% - 1,56% = afgerond 48%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HenBel Vandaag een 50py700 met Digital Video Esssentials afgesteld Hd Dvd versie.Uit schuld gevoel heb ik maar een 42py700 besteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 21:46:
[...]
Op de helft is 50%, een kwart is 25%....
Van 0% tot 100% doet hij in 64 stapjes. Dus elk stapje is 1,56%.
Nu heb ik hem op de helft gezet (50%) dan 1 stap naar links dus 50% - 1,56% = afgerond 48%.
Duidelijk. thanks!

als ik de mijne op kleurtoon warm zet krijg ik gele huidstinten. Ik heb gekozen voor koel.

@ Joep kijk jij UPC/Casema digitaal?

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 14-06-2007 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nu een tijdje de panasonic 37-pv70 en ben er erg tevreden over maar heb een probleem. Ik heb nu een dvi naar hdmi kabel gekocht en deze aangesloten tussen de pc en de tv. Alleen ik krijg met geen mogelijkheid mijn pc beeld ook op mijn tv, wat kan ik toch fout doen, begrijp er niks meer van ben radeloos...
Heb alles geprobeerd in te stellen in het ATI Catalyst control center en de panasonic wordt ook wel herkend maa krijg geen enkel beeld op mij tv......

HELLLLLUUUPPPP
:? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Vandaag bij de Raf naar binnen gelopen en ik denk dat ik een 'LCD'-er ben.

Er stond er eentje naast de X-serie van Sony. Hier werd op beiden 1080p signaal getoond (blu-ray). Ik was zwaar teleurgesteld door de scherpte van het beeld van de panasonic. Erg duidelijke kartels en staircasing bij diagonale lijnen. Soms leek het beeld ook minder soepel te lopen als de Sony.
De PV70 stond via digitale tv aangesloten. Aangesloten op Samsung hdtv-kastje was het beeld juist weer erg zacht, uitgesmeerd leek het zelfs. Blijkbaar heb ik een voorkeur voor scherp beeld, want ik vond het zeer tegenvallen. Ik hou het denk ik nog maar even bij mijn 1080i CRT, hoewel die iedere keer kleiner lijkt te worden (28").

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

je stond er zeker met je neus bovenop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Metertje of 2 er vanaf gestaan. Iets minder dan mijn normale kijkafstand. Ik sta wel bekend als een kritische kijker (anderen noemen het ook wel zeikerd :o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 14:51
Shiver23 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 23:44:
Vandaag bij de Raf naar binnen gelopen en ik denk dat ik een 'LCD'-er ben.

Er stond er eentje naast de X-serie van Sony. Hier werd op beiden 1080p signaal getoond (blu-ray). Ik was zwaar teleurgesteld door de scherpte van het beeld van de panasonic. Erg duidelijke kartels en staircasing bij diagonale lijnen. Soms leek het beeld ook minder soepel te lopen als de Sony.
De PV70 stond via digitale tv aangesloten. Aangesloten op Samsung hdtv-kastje was het beeld juist weer erg zacht, uitgesmeerd leek het zelfs. Blijkbaar heb ik een voorkeur voor scherp beeld, want ik vond het zeer tegenvallen. Ik hou het denk ik nog maar even bij mijn 1080i CRT, hoewel die iedere keer kleiner lijkt te worden (28").
Welke RAF was dit ?
Ik wil de PV70 nml ook nog zien met digitale TV. Gisteren wel digitale TV (Casema via Samsung HD decoder) op een Samsung LE37M87LCD gezien en dit was ongelooflijk slecht. Bij iedere wisseling van scenes/wijziging camerapositie was het beeld erg onrustig en daarnaast heel veel mpeg artefacts (viel vooral storend op rond de ondertiteling) en kleurweergave was dramatisch (gezichten bijv. veel te rood). Reactie van mijn vrouw was zelfs 'ik snap echt niet dat ze dit durven te verkopen!'. De PV70 zat helaas niet aangesloten op dig. TV, maar alleen op analoog dus ik kon het niet vergelijken. HD zag er uiteraard wel uitstekend uit, maar dat geloof ik inmiddels wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-11-2024
johan12 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 15:01:
[...]

Ik ga de tv zaterdag terugbrengen. Dan krijg ik een nieuwe. Ik zit er alleen over te denken om het 42 inch model maar mee te nemen voor 70 euro extra... alleen weet ik nog niet hoever ik in mijn nieuwe van de muur afzit.. (ik krijg over 2 weken de sleutel). Dus wat is wijsheid. De afstand van muur tot muur (zonder bank) is minimaal 3 meter.. maar misschien wat meer.. Wat denken jullie?
42 inch is dan perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenBel
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 21:54:
HenBel Vandaag een 50py700 met Digital Video Esssentials afgesteld Hd Dvd versie.Uit schuld gevoel heb ik maar een 42py700 besteld...
Hoe is uiteindelijk het eindresultaat?
Hoeveel branduren heeft die PY700 dan? Ik zit namelijk met ongeduld te wachten tot de teller de 200 bereikt, maar het schiet niet zo op.
Waarom eigenlijk uit schuldgevoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 23:42:
Ik heb nu een dvi naar hdmi kabel gekocht en deze aangesloten tussen de pc en de tv. Alleen ik krijg met geen mogelijkheid mijn pc beeld ook op mijn tv, wat kan ik toch fout doen, begrijp er niks meer van ben radeloos...
Heb je al 1280 x 720 @ 60 hz geprobeerd?

Eventueel met Powerstrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Shiver23 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 23:44:
Hier werd op beiden 1080p signaal getoond (blu-ray). Ik was zwaar teleurgesteld door de scherpte van het beeld van de panasonic.
Waarom zou je 1080p aansluiten op een PV70? dan zet je die blueray speler toch op 720p.
Kijken wie er dan het beste uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Utrecht
Philflow schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 08:31:
[...]
Waarom zou je 1080p aansluiten op een PV70? dan zet je die blueray speler toch op 720p.
Kijken wie er dan het beste uit ziet.
Omdat het alleen in 1080p op BR staat? Anders laat je de speler scalen naar 720p, maar dat zal denk ik ook geen gigantisch verschil maken. En ze hadden het natuurlijk op 1080p aangesloten omdat de Sony dat wel weer kan geven. Zat namelijk via HDMI-splitter op 1 BR-speler aangesloten.

[ Voor 12% gewijzigd door Shiver23 op 15-06-2007 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HenBel 203 Branduren.Groen is te dominant.Nu zijn de kleuren meer normaal en zwart is een stuk beter.In tokyo drift krijg ik nu meer hd kleuren te zien en vooral een echte rode auto en bij de pioneers een meer roze auto.Ik heb geen ruimte voor een 50 inch scherm.dan maar een 42 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenBel
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 10:02:
HenBel 203 Branduren.Groen is te dominant.Nu zijn de kleuren meer normaal en zwart is een stuk beter.In tokyo drift krijg ik nu meer hd kleuren te zien en vooral een echte rode auto en bij de pioneers een meer roze auto.Ik heb geen ruimte voor een 50 inch scherm.dan maar een 42 inch.
Ik neem aan dat je wel alle settings voor beeldverbeteringen uit heb gezet.
Jammer dat van die ruimte, maar een 42" vind ik persoonlijk nog steeds groot.

De mensen die bij mij thuis de TV hebben zien staan, vinden 50" veeeel te groot.
Ze vinden dat de TV veel te dominant aanwezig is in de huiskamer.
Het gaat er uiteindelijk om wat je zelf goed vind, maar dit geeft even aan dat er mensen zijn die bewust voor kleiner kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:26
[b][message=28228215,noline]
Er stond er eentje naast de X-serie van Sony. Hier werd op beiden 1080p signaal getoond (blu-ray). Ik was zwaar teleurgesteld door de scherpte van het beeld van de panasonic. Erg duidelijke kartels en staircasing bij diagonale lijnen.
Ik heb een tijdje geleden diezelfde X van Sony gezien met een gewone DVD, welliswaar via HDMI aangesloten. Ernaast stond een HD-Ready LCD van Samsung voor de helft van de prijs. Wel, die X had enorm veel jaggies en het beeld van die Samsung was echt pakken beter dan van die dure Sony.
Ik vermoed dat de de-interlacer van die X eigenlijk totaal niet volstaat...
Maar zo zie je maar, afhankelijk van welke toestellen aangesloten zijn, via welke kabels en met welk materiaal kan elke TV er goed of juist heel slecht uit zien. Bovendien weet je ook nooit of ze in een winkel iets verneukt hebben met de aansluitingen of instellingen. Een TV kan er bagger uitzien in de ene winkel en fantastisch zijn in de andere winkel.
Dat is ook waarom het zo verdomd moeilijk is om de juiste keuze te maken bij je aankoop. Je moet op zijn minst al beeldmateriaal te zien krijgen dat je zelf kent en vaak gebruikt. Bvb je favoriete DVD, videogame of analoge zenders... Maar dat impliceert bijna dat je mét toestel en al naar de winkel moet gaan om het op de TVs aan te sluiten. Niet echt praktisch dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van de TH-42PV70 plasma tv. Dit is echt een geweldig scherm! Nu ben ik aan het overwegen om ook een home cinema (SC-PT550EG-S) van panasonic aan te schaffen. Wat ik graag zou willen weten is als je die home cinema via HDMI op je tv aansluit, kan je deze dan ook gebruiken voor het geluid van de randapparatuur die via scart en component aan je tv hangt?

Bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:53
HenBel schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 11:19:
[...]
...
De mensen die bij mij thuis de TV hebben zien staan, vinden 50" veeeel te groot.
Ze vinden dat de TV veel te dominant aanwezig is in de huiskamer.
Het gaat er uiteindelijk om wat je zelf goed vind, maar dit geeft even aan dat er mensen zijn die bewust voor kleiner kiezen.
Dat lijkt mij eigenlijk ook wel. Dat hij zeer dominant over komt. Maar ja, qua beeld grootte lijkt het me wel mooi.

In dat opzicht zou een beamer misschien mooier zijn, als ie uit is zie je hem bijna niet, maar als hij aan staat het je mega beeld.

Alleen heb ik persoonlijk liever een TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt aan iedereen die zijn ervaringen met de nieuwe Panasonics hier wereldkundig heeft gemaakt. Ik heb uiteindelijk een 37PV70 gekocht, en jullie hebben mij hard geholpen om de knoop door te hakken.

Na 2 weken zijn dit mijn bevindingen :
- tv-beelden langs de analoge kabel : matig tot zwak (fletse kleuren, wazig beeld).
- tv-beelden via Telenet Digital TV : hangt sterk af van de bron (garbage in = garbage out). Ik kijk nogal veel tv-series op Kanaal Twee (Prison Break, Without a Trace,...), VT4 (CSI en varianten, Heroes, Lost,...) en Vijf TV (Grey's Anatomy, Criminal Minds,...) en de beeldkwaliteit daarvan is zéééééér goed. Roland Garros op Canvas was excellent, net als België-Portugal (voor alle duidelijkheid : ik heb het enkel en alleen over de beeldkwaliteit :'( ). De beeldkwaliteit hangt vermoed ik ook af van de bandbreedte die door Telenet aan de diverse zenders wordt toegekend : de Nederlandse en Britse zenders zien er al een stukje minder fris uit (maar nog altijd best OK). Met de overige zenders heb ik nog geen ervaring.
- dvd's : als de dvd deugt, ziet hij er op dit scherm fantastisch uit.

Probleempjes :

- tv-uitzendingen in 4:3 : uitgerekt tot 16:9 ziet dat er niet altijd even appetijtelijk uit. Anderzijds ben ik (zeker in de eerste maanden) een beetje terughoudend om deze uitzendingen in 4:3 (met grijze balken) te bekijken.
- heel wat dvd's in mijn collectie blijken niet in 16:9, maar in 2,25 tot 2,35:1 te zijn. Gevolg : zwarte balkjes boven en onder, wat ik op zich helemaal niet erg vind, maar wat blijkbaar afgeraden wordt voor plasma's (of maak ik mij zorgen om niks ?) Dit valt op te lossen door die zwarte balkjes weg te zoomen (zoom 2), maar dit trekt dan weer de beeldkwaliteit naar beneden.

Conclusie : voor mijn kijkgewoonten is dit een héle goeie tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Shiver23 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 09:40:
[...]
Omdat het alleen in 1080p op BR staat? Anders laat je de speler scalen naar 720p, maar dat zal denk ik ook geen gigantisch verschil maken.
Dat maakt dus wel verschil. Zo heb je geen eerlijke vergelijking. Een native 1080p scherm tegen een 1024*768. hmmm... wie zou er beter 1080p weergeven?

Sluit er maar eens 720p op aan dat weet je wat ik bedoel. Was vanmiddag nog bij MM Arena waar ze een 720p demo draaien op de 42PV70. De demo was gefilmd vanaf een snelle boot door de jungle. Damn wat een beeld. 0,0 judder met zeer snelle bewegende beelden. Ik weet zeker dat geen enkele LCD dat kan evenaren. Maar don't take my word for it, ga maar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Philflow schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 13:47:
[...]

Dat maakt dus wel verschil. Zo heb je geen eerlijke vergelijking. Een native 1080p scherm tegen een 1024*768. hmmm... wie zou er beter 1080p weergeven?

Sluit er maar eens 720p op aan dat weet je wat ik bedoel. Was vanmiddag nog bij MM Arena waar ze een 720p demo draaien op de 42PV70. De demo was gefilmd vanaf een snelle boot door de jungle. Damn wat een beeld. 0,0 judder met zeer snelle bewegende beelden. Ik weet zeker dat geen enkele LCD dat kan evenaren. Maar don't take my word for it, ga maar kijken.
Ja. Origineel 720p materiaal en origineel 1080p materiaal maakt uit. Maar op een Blu-Ray staat het dus alleen in 1080p. Of dat downscalen via de speler of de tv gebeurt zal best uitmaken, maar ik denk niet heel veel. Omdat het 2 scaling stappen zijn denk ik zelfs dat het minder wordt. Dus 1080p én SD materiaal zag er naar mijn mening ook niet goed uit. 1080p kartelig, SD te wollig.
Ik ben op zoek naar een toestel dat alle bronnen gemiddeld het beste weergeeft. SD voor tv, 720p voor games tv-series en 1080p voor films/games. Beetje goede weergave van een browser of desktop zou ook mooi zijn.

En waarom zou ik het niet mogen vergelijken? Ik probeer te kiezen tussen een Plasma en een LCD. Wat vind ik belangrijker, scherpte in het beeld, of beter kleuren/zwartwaardes. Blijkbaar vind ik scherpte erg belangrijk in het beeld. Dat kan natuurlijjk voor iemand anders veel minder belangrijk zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Shiver23 op 15-06-2007 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 12:13:
Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van de TH-42PV70 plasma tv. Dit is echt een geweldig scherm! Nu ben ik aan het overwegen om ook een home cinema (SC-PT550EG-S) van panasonic aan te schaffen. Wat ik graag zou willen weten is als je die home cinema via HDMI op je tv aansluit, kan je deze dan ook gebruiken voor het geluid van de randapparatuur die via scart en component aan je tv hangt?
Die Home Cinema hoef je helemaal niet via HDMI aan je TV aan te sluiten. Wat je normaal om te beginnen altijd doet, is de audio-out (rood/witte tulpstekkers) aansluiten op een audio-ingang op de HT-set. De 42PV70 heeft die audio-out (net zoals elke TV vandaag de dag). Dit zorgt ervoor dat je elke bron die je op TV kunt weergeven kunt beluisteren op de HT-set : gewone TV-kanalen, alles aangesloten via SCART, etc...
Echter, dit is slechts analoge stereo en levert je hooguit analoge Dolby Pro-Logic. Met DVD, XBox 360 of PS3 wil je echte digitale dolby. Wat je dan doet is simpelweg de digitale audio uitgang van dat apparaat rechtstreeks aansluiten op de HT-set, dus zonder TV ertussen. Het beeld moet dan uiteraard wél nog naar de TV, en dat kun dus via HDMI, component of SCART. Wel moet je dan de TV op mute zetten anders hoor je het geluid uit zowel je HT-set als uit de ingebouwde speakers van de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Shiver23 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:02:
[...]
Of dat downscalen via de speler of de tv gebeurt zal best uitmaken, maar ik denk niet heel veel.
En daar zit je dus naast wat mij betreft. Dat maakt wel veel uit. Maar goed, zoiets zul je alleen geloven als je het in het echt ziet.

Heb je nooit het kwaliteitsverschil gezien tussen een gewone DVD speler op een HD-ready TV en een goede upscaling DVD speler? verschil van dag en nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:20

The Legend

*Plop*

Twixie schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:12:
[...]

Die Home Cinema hoef je helemaal niet via HDMI aan je TV aan te sluiten.
Euh, als je de DVD speler wilt gebruiken lijkt me dat wel handig.
Wat je normaal om te beginnen altijd doet, is de audio-out (rood/witte tulpstekkers) aansluiten op een audio-ingang op de HT-set. De 42PV70 heeft die audio-out (net zoals elke TV vandaag de dag). Dit zorgt ervoor dat je elke bron die je op TV kunt weergeven kunt beluisteren op de HT-set : gewone TV-kanalen, alles aangesloten via SCART, etc...
Dat geldt dus alleen voor geluid dat uit de TV komt inderdaad, niet voor geluid/beeld dat vanuit de home cinema set komt.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Upscalen en downscalen zijn wel andere dingen. Bij upscalen ga je informatie erbij berekenen. Bij downscalen gooi je informatie weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Home Cinema hoef je helemaal niet via HDMI aan je TV aan te sluiten. Wat je normaal om te beginnen altijd doet, is de audio-out (rood/witte tulpstekkers) aansluiten op een audio-ingang op de HT-set. De 42PV70 heeft die audio-out (net zoals elke TV vandaag de dag). Dit zorgt ervoor dat je elke bron die je op TV kunt weergeven kunt beluisteren op de HT-set : gewone TV-kanalen, alles aangesloten via SCART, etc...
Je moet toch HDMI gebruiken indien je je DVD's wil laten upscalen. In dit geval heb je dan toch ook geen tulpstekker nodig.
Indien je nu bijvoorbeeld een nintendo Wii via component aansluit op die 42PV70, kan je dan niet gewoon je geluid via de home cinema laten komen ipv de speakers van de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:53
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:59:
[...]

Indien je nu bijvoorbeeld een nintendo Wii via component aansluit op die 42PV70, kan je dan niet gewoon je geluid via de home cinema laten komen ipv de speakers van de tv?
Waarschijnlijk wel, maar dan moet je hem op de aux aansluiting aansluiten (als deze er op zit) of op bijv. cd of andere aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Hallo,

4 maanden geleden voor mn ouders een 42PV60E aangeschaft en mn volgende tv wordt nu ook een Pana als vervanger voor mn oude Hitachi 42PD4200. Nu twijfel ik nog tussen de 42PV70 en de 42PV7. Weet iemand de verschillen tussen deze twee (de handleiding van de 42PV7 is helaas nog niet beschikbaar) ?

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:59:
Je moet toch HDMI gebruiken indien je je DVD's wil laten upscalen. In dit geval heb je dan toch ook geen tulpstekker nodig.
Mijn excuses, had niet door dat dat zo een all-in-one met ingebouwde DVD-speler was. Uiteraard hang je dan best dat systeem met HDMI aan je TV voor het beste beeld.
Echter, voor zover ik weet ga je via diezelfde HDMI kabel het geluid *niet* in de omgekeerde weg kunnen sturen (dat zou bovendien vereisen dat de TV het inkomende analoge geluid omzet naar een digitaal signaal wat ik onwaarschijnlijk acht), namelijk dat het geluid van andere toestellen aangesloten op de TV of geluid van TV-kanalen, zo naar de home-cinema set verstuurd kunnen worden. Maar dat mag geen probleem zijn : je kan gewoon een stereo-kabeltje (2x tulpstekker aan beide kanten) leggen tussen de audio-out van de TV en de AUX audio-input op dat HT-setje.

Hoedanook is het dus zeker geen probleem. In het beste geval moet je alleen maar een HDMI kabel leggen, in het 'slechtste' geval moet je daarnaast nog een audio-kabeltje leggen.

BTW, in de specs zie ik niets staan over upscaling hoor...
Component kabel (groen-rood-blauw tulpstekkers) bevatten geen audio. Daar heb je typisch nog afzonderlijk 2 audio-plugjes (rood-wit tulpstekker). Die kun je dan op de juist audio-in op je TV inpluggen (die zal normaal naast de component ingang zitten) en dan zo via de audio-out naar de HT-set zoals hierboven beschreven. Of je kan het geluid rechtstreeks naar de HT-set sturen. In het eerste geval kan je als je wil nog steeds geluid via TV krijgen, in het tweede geval moet je de HT-set gebruiken voor geluid.
Wil je digitaal geluid (wie niet?) bij bvb Xbox 360, PS2 of PS3, dan leg je een optisch kabeltje van de console naar de digitale audio-ingang van de HT-set.

Hopelijk nu alles duidelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Twixie op 15-06-2007 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Dat geldt dus alleen voor geluid dat uit de TV komt inderdaad, niet voor geluid/beeld dat vanuit de home cinema set komt.
Waarom zou je het geluid dat van je HT-set komt nog eerst naar je TV willen sturen en dan terug naar je HT-set ?! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Twixie schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 15:44:
[...]

Waarom zou je het geluid dat van je HT-set komt nog eerst naar je TV willen sturen en dan terug naar je HT-set ?! 8)7
Omdat je anders je DVD speler niet kunt gebruiken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

fvdn77 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 15:40:
Weet iemand de verschillen tussen deze twee (de handleiding van de 42PV7 is helaas nog niet beschikbaar) ?
Specs staan op bestekeus.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
The Legend schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 15:57:
[...]

Omdat je anders je DVD speler niet kunt gebruiken 8)7
De DVD speler en versterker zitten in 1 toestel, dus het geluid van DVD zal toch wel via interne circuits naar de luidsprekers verstuurd worden, zonder dat je daarvoor zelfs een TV nodig hebt. En zelfs met afzonderlijke DVD en versterker is het gebruikelijk van het geluid van de DVD rechtstreeks naar de versterker te sturen en niet via de TV om. 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Twixie op 15-06-2007 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:42
dus je moet de inputsource op je versterker hele tijd omzetten al naar gelang wat je luistert? Doe mij dan maar alles via tv..... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Sjah schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 17:12:
dus je moet de inputsource op je versterker hele tijd omzetten al naar gelang wat je luistert? Doe mij dan maar alles via tv..... 8)
Behalve dat je TV helemaal niet overweg kan met 5.1 Dolby Digital en het al zeker niet terug naar je versterker zal sturen... Dus als je tevreden bent met Dolby Pro Logic doe je het inderdaad maar zoals je zegt, maar dan is het belachelijk van een Dolby Digital / DTS set te kopen.
Maw, de enige manier om DD/DTS 5.1 (of 7.1) te hebben is door de bron rechtstreeks met de versterker te verbinden via een digitale verbinding (coax of optisch, of in het geval van de nieuwe HD-audio-formaten zelfs HDMI) en NIET via de TV om. Of in het geval van die Panasonic all-in-one hoeft er zelfs niets te gebeuren voor wat betreft DVD aangezien alles in het toestel zelf verwerkt wordt.
Als je dus je XBox 360 of PS3 via de TV om zijn audio laat afspelen, weet je eigenlijk niet wat je mist aan surround ervaring...

Overigens wordt het omgekeerde wél vaak toegepast : namelijk dat alle video-signalen via de versterker om naar 1 input op de TV geschakeld worden. De ietwat deftiger versterkers hebben immers ook video-ingangen, en de duurdere kunnen die inputs zelf converteren naar een ander type output of zelfs upscalen naar HD.
In mijn setup heb ik bvb 6 spelconsoles aangesloten op de versterker en die kan ik allemaal 'bekijken' via de component-ingang op mijn TV. DVD-speler en PS3 zijn rechtstreeks op TV aangesloten via HDMI voor het beeld, en via optisch/coax naar de versterker voor het geluid.

[ Voor 22% gewijzigd door Twixie op 15-06-2007 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Twixie schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 17:07:
[...]

De DVD speler en versterker zitten in 1 toestel, dus het geluid van DVD zal toch wel via interne circuits naar de luidsprekers verstuurd worden, zonder dat je daarvoor zelfs een TV nodig hebt. En zelfs met afzonderlijke DVD en versterker is het gebruikelijk van het geluid van de DVD rechtstreeks naar de versterker te sturen en niet via de TV om. 8)7
Ik doel natuurlijk op de upscaling functie van de dvdspeler. Dat lijkt me 1 van de hoofdredenen om zo'n set aan te schaffen. Om 'm dan niet via HDMI aan te sluiten is een beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
The Legend schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 17:34:
Ik doel natuurlijk op de upscaling functie van de dvdspeler. Dat lijkt me 1 van de hoofdredenen om zo'n set aan te schaffen. Om 'm dan niet via HDMI aan te sluiten is een beetje jammer.
Lees de posts eens opnieuw, de vraag ging over het GELUID en daar heb je dus geen HDMI voor nodig. En nogmaals: die concrete set doet niet eens aan upscaling...
De hoofdreden om zo een set aan te schaffen lijkt mij nog altijd het geluid te zijn, je wil een 5.1 surround ervaring zonder veel geld te moeten uitgeven aan afzonderlijke DVD-speler, afzonderlijke versterker en 6 luidsprekers.

[ Voor 19% gewijzigd door Twixie op 15-06-2007 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Twixie schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 17:31:
[...]

Behalve dat je TV helemaal niet overweg kan met 5.1 Dolby Digital en het al zeker niet terug naar je versterker zal sturen... Dus als je tevreden bent met Dolby Pro Logic doe je het inderdaad maar zoals je zegt, maar dan is het belachelijk van een Dolby Digital / DTS set te kopen.
Maw, de enige manier om DD/DTS 5.1 (of 7.1) te hebben is door de bron rechtstreeks met de versterker te verbinden via een digitale verbinding (coax of optisch, of in het geval van de nieuwe HD-audio-formaten zelfs HDMI) en NIET via de TV om. Of in het geval van die Panasonic all-in-one hoeft er zelfs niets te gebeuren voor wat betreft DVD aangezien alles in het toestel zelf verwerkt wordt.
Als je dus je XBox 360 of PS3 via de TV om zijn audio laat afspelen, weet je eigenlijk niet wat je mist aan surround ervaring...
Als je weet dat ik enkel stereo draai, zal je mijn opmerking beter begrijpen. Wel kwaliteits stereo hoor, dat dan weer wel. Heb jaren geleden besloten dat ik me kamer geen audio-uitstalruimte wil maken,en daar sta ik nog steeds achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Sjah schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 17:37:
[...]
Als je weet dat ik enkel stereo draai, zal je mijn opmerking beter begrijpen. Wel kwaliteits stereo hoor, dat dan weer wel. Heb jaren geleden besloten dat ik me kamer geen audio-uitstalruimte wil maken,en daar sta ik nog steeds achter.
In dat geval kun je idd even goed alles via gewone stereo langs je TV laten lopen (je zal wel hoogstens wat kwaliteitsverlies hebben omdat alles analoog loopt). Maar de oorspronkelijke vraag ging eigenlijk wel over een surround-set dus beter niet alles langs je TV laten lopen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Daar heb jij weer gelijk in.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Twixie schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 17:37:
[...]

Lees de posts eens opnieuw, de vraag ging over het GELUID en daar heb je dus geen HDMI voor nodig. En nogmaals: die concrete set doet niet eens aan upscaling...
De hoofdreden om zo een set aan te schaffen lijkt mij nog altijd het geluid te zijn, je wil een 5.1 surround ervaring zonder veel geld te moeten uitgeven aan afzonderlijke DVD-speler, afzonderlijke versterker en 6 luidsprekers.
Wat betreft het geluid, je hebt gelijk. De SC-PT550 kan echter wel degelijk upscalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
The Legend schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 18:36:
[...]

Wat betreft het geluid, je hebt gelijk. De SC-PT550 kan echter wel degelijk upscalen.
Je heb idd gelijk. Ik had hier gekeken en daar moet je echt wel goed kijken. Staat blijkbaar enkel daar rechtsboven, maar helemaal niet meer in de specs.
Des te beter dus voor de potentiële koper :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook deze tv (37pv70) aangeschaft mede door de positieve reacties op dit board. Maar is er niemand van jullie die eens voetbal heeft gekeken?

Ik had voor deze pana een samsung (nieuwe serie lcd) te leen vanwege leveringsproblemen en bij bewegende beelden was het gras op de samsung een blur maar als de camera stil ging staan dan zag je het beeld scherpstellen en kon je de grassprietjes zien.

Helaas bij de pana is het altijd een groene massa stilstaand of bewegend. Niemand anders dit eerder opgevallen?

Dit valt mij zwaar tegen dus ga ik serieus overwegen om de tv terug te brengen en in te ruilen voor een goede lcd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 19:00:
Ik heb ook deze tv (37pv70) aangeschaft mede door de positieve reacties op dit board. Maar is er niemand van jullie die eens voetbal heeft gekeken?
2 vragen:

Heb je het over het voetbal op Tien/Talpa?

Hoe staat je 'sharpness' ingesteld?

PS. zelfde antwoord op htforums gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik moet zeggen dat ik steeds meer tevreden ben over m'n 42PV70.

Misschien ligt het aan:
- m'n nieuwe scart kabel http://www.allekabels.nl/...el-Professioneel-Ofc.html
(hoewel ik dit echt niet zeker weet of dit het verschil maakte. )

- de instellingen die ik gevonden heb. (o.a. ben ik erachter gekomen dat de kleuren veel natuurlijker zijn met de instelling Koel'. Kan het niet begrijpen dat er zoveel mensen met warm kijken want dan krijgt iedereen gele gezichten bij mij.)

- ik heb ook al gehoord dat een plasma in het begin moet 'indraaien'.

- of misschien is het m'n eigen psychologie die de aankoop probeert op te hemelen.

- of er heeft een plotselinge verbetering plaatsgevonden in m'n upc signaal

- of het is de 720p demo die ik vandaag zag in de mediamarkt arena. ongelofelijk. beste stukje HD tv dat ik tot nu toe heb gezien, met zeer snelle bewegingen. vergelijk dat maar eens met de langzame beelden op de sony full hd's.

Hoe dan ook, ik ben blij dat ik de stap heb genomen. :)

PS. en voor degene die nog geinteresseerd waren in wat er gebeurd was met m'n oude panasonic crt die was gevallen. kreeg net een mailtje van de koper en de tv doet het perfect.

[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 15-06-2007 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 19:00:

Ik had voor deze pana een samsung (nieuwe serie lcd) te leen vanwege leveringsproblemen en bij bewegende beelden was het gras op de samsung een blur maar als de camera stil ging staan dan zag je het beeld scherpstellen en kon je de grassprietjes zien.

Helaas bij de pana is het altijd een groene massa stilstaand of bewegend. Niemand anders dit eerder opgevallen?

Dit valt mij zwaar tegen dus ga ik serieus overwegen om de tv terug te brengen en in te ruilen voor een goede lcd.
Welke samsung had je dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, ik weet dat eigenlijk het enige wat je echt moet doen is beslissen hoeveel je geld je wilt uitgeven en dan gewoon kijken naar verschillende modellen op de markt.

Daarop ben ik tot de volgende conclusie gekomen, en hoor graag jullie feedback hierop:

- Full HD of HD Ready. Als je toch een smak geld uitgeeft voor een TV dan kan je beter maar een Full HD kopen, dan ga je de komende x aantal jaren niet twijfelen dat je toch maar voor de Full HD had moeten gaan.
- Spellen spelen op PS3 komen het beste tot zijn recht op een Full HD. In de toekomst komen er steeds meer Full HD games.
- Spellen spelen op een Plasma is beter dan op een LCD omdat LCD altijd, hoe minimaal dan ook, last zullen hebben van ghosting.
- Inbranden is al lang geen issue meer bij Plasma.
- Ik zit ongeveer 4 meter van mijn muur af en dan kan een 42 inch/107cm prima.
- De prijzen van Plasma/LCD zullen nu gelijk blijven als je kijkt hoeveel inch/cm je krijgt voor je geld. Het zal natuurlijk nog wel dalen, maar de echte dalingen hebben we nu wel gehad.
- 42PV700 is een van de beste schermen voor relatief weinig geld.
- Het stroom verbruik van een Plasma en LCD verschillen niet veel meer.
- De levensduur van Plasma en LCD zijn ook niet verschillend.
- De komende tijd komen er geen 'grote' nieuwe features bij of wordt het beeld echter beter van kwaliteit voor Plasma zowel voor LCD.

Ik wil dus, eigenlijk heel simpel, een groot scherm met supireur beeld, maar wel betaalbaar. Met de 42PV700 heb ik dus een Full HD plasma voor een goed bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de sharpness op de helft staan en de samsung was een le37R81.

Ik heb de instellingen staan zoals eerder hier vermeldt voor de eerste 200 uur, gebruik alleen niet cinema maar normaal.

Wat zijn trouwens voor jullie na die 200 uur de ideale instellingen...(voor het geval dat ik hem toch ga houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 20:34:
Ik heb de sharpness op de helft staan en de samsung was een le37R81.
Zet de sharpness eens hoger dat scheelt. Gras details ga je dan wel zien.

Heb je het over het EK tot 22jr. voetbal op Talpa/Tien? Hun beeldkwaliteit met name voor de live wedstrijden is slecht. Details zitten er nauwelijks in.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 15-06-2007 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

[b][message=28233765,noline]
Ik wil dus, eigenlijk heel simpel, een groot scherm met supireur beeld, maar wel betaalbaar. Met de 42PV700 heb ik dus een Full HD plasma voor een goed bedrag.
hi Philip 2 dingen waar ik het niet mee eens ben:

-De 42PV700 is geen full HD. De 42PY700 wel. spelfoutje neem ik aan.

-voor de overweging Full hd of niet is het belangrijk wat je kijkafstand gaat worden t.o.v. de schermdiameter. Als je op >3 meter gaat zitten van een 42PY700 vind ik het weg gegooid geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 14:27
Philflow schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 20:47:
[...]

hi Philip 2 dingen waar ik het niet mee eens ben:

-De 42PV700 is geen full HD. De 42PY700 wel. spelfoutje neem ik aan.

-voor de overweging Full hd of niet is het belangrijk wat je kijkafstand gaat worden t.o.v. de schermdiameter. Als je op >3 meter gaat zitten van een 42PY700 vind ik het weg gegooid geld.
Is er iemand hier die een 42PY700 heeft aangesloten op een xbox360? Ik ben zowiezo erg geintresseert naar de beeldkwaliteit van een plasma icm xbox360. Is het inbranden echt geen probleem wanneer je zoals ik, gerust een paar uur aan t racen ben en je dus bijv veel de snelheidsmeter op 1 plaats heb staan?
En is het pc beeld op zo'n plasma ook wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HenBel Hier is een review van de 42PZ700.

http://reviews.cnet.com/f...8.html?ar=o&tag=pdtl-list

Vreemd ik dacht dat ik dit gisterren avond ook al had niet gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 Ik zou nooit een computer of console op een Full hd plasma aansluiten.Alle full hd plasma van alle merken hebben geen anti-burn beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 10:31:
Ferry34 Ik zou nooit een computer of console op een Full hd plasma aansluiten.Alle full hd plasma van alle merken hebben geen anti-burn beveiliging.
euh...
Full HD plasma's hebben geen anti-burn beveiling nodig omdat ze gewoon geen last van burn-in hebben... zou je het zo kunnen stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 10:31:
Burn-in is geen issue op de laatste generatie plasma's van Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenBel
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 10:28:
HenBel Hier is een review van de 42PZ700.

http://reviews.cnet.com/f...8.html?ar=o&tag=pdtl-list

Vreemd ik dacht dat ik dit gisterren avond ook al had niet gezet.
Ik kan me wel vinden in deze review.
Dat van die kleuren vind ik namelijk ook. Alleen is het voor mij nog aftellen tot de 200 branduren, zodat ik hem kan calibreren. Die kleuren beginnen me namelijk wel te irriteren. Maar ik moet meer TV kijken want zit nog op 77 branduren.
Verder vind ik de AB wel goed, alleen het zappen gaat wel traag. En aangezien ik graag snel langs de kanalen zap, kan het soms wel vervelend zijn.
Wat ik ook heb gemerkt (weet niet of dit plasma eigen is), is dat als je foto's aan het kijken bent en het is verder stil in de kamer, dat je de TV hoort. Het is geen brom geluid ofzoiets, maar meer een electrisch geluid. Ik zit dan ongeveer 1 meter van de TV. Het geluid hoor je beter bij heldere foto's en minder tot niet bij donkere foto's. Nogmaals, je hoort het als je er op let en verder geen ander geluid aanwezig is.
Dit is wel irritant als je alleen foto's op je TV wilt kijken. Het lijkt alsof het tonen van het beeld even extra energie kost, waardoor de TV dat geluid maakt.
Verder vind ik ook het geluid niet echt geweldig. Luister daarom altijd via de HT.

De TV heeft een optische output. Wat ik me afvraag is of je de bitstream signaal kan doorgeven aan je receiver als je DVD of PS3 via HDMI op de TV is aangesloten. Ik heb nu namelijk geen optische ingangen meer over op mijn receiver. Zit dus te af te wegen om alle HDMI apparaten niet direct op de receiver aan te sluiten, maar dat het geluid dus via de optische uitgang van de TV naar de receiver loopt. Wil alleen weten of ik dan nog wel DTS of Dolby Digital signalen kan afspelen. Heb trouwens wel nog 1 digitale coax ingang over.
Als ik het nu wil testen, moet ik de TV van de muur halen wat nogal werk kost, aangezien ik niet meer met mijn hand bij het beveiligingsknopje kan komen om de TV los te maken. Wil het eigenlijk alleen maar doen als ik de TV wegbreng voor callibratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 20:31:
- Full HD of HD Ready. Als je toch een smak geld uitgeeft voor een TV dan kan je beter maar een Full HD kopen, dan ga je de komende x aantal jaren niet twijfelen dat je toch maar voor de Full HD had moeten gaan.
Vergeet niet dat een FullHD TV nog steeds significant meer kost dan een gelijkwaardige HD-Ready TV.
- Spellen spelen op PS3 komen het beste tot zijn recht op een Full HD. In de toekomst komen er steeds meer Full HD games.
Vergeet niet dat de games ook nog altijd even goed te spelen moeten zijn op gelijk welke niet-HD TV. Maw, je zult niet méér informatie op het scherm krijgen omdat kleine lettertjes gewoon niet meer leesbaar gaan zijn in gewone PAL resolutie. Het beeld zal hooguit wat scherper zijn, maar van zodra je een beetje van de TV afzit ga je het verschil tussen FullHD en HD-Ready nog nauwelijks zien.
Als jij op 4m afstand op een 42" het verschil ziet tussen FullHD en HD-Ready dan ben jij wellicht Superman. Een normaal mens zal op die afstand onmogelijk nog verschil zien tussen beide.
Als jij de V700 hebt, dan heb jij een HD-Ready en geen FullHD. Als je al die tijd in de waan verkeerde dat je FullHD hebt, dan bewijst dat des te meer dat je op die afstand gewoon geen verschil meer ziet tussen beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Schaamteloze crosspost:
Maar gebruikt iemand zijn nieuwe Panasonic Plasma met een Logitech Harmony remote?
Zo ja: lukt het dan ook om met de remote (activities of devices) de tv aan en/of uit te zetten?
Hier niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenBel
Twixie schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 12:53:
Als jij de V700 hebt, dan heb jij een HD-Ready en geen FullHD. Als je al die tijd in de waan verkeerde dat je FullHD hebt, dan bewijst dat des te meer dat je op die afstand gewoon geen verschil meer ziet tussen beide.
Hij heeft dan nog nooit Full HD gezien dus heeft hij ook geen referentie hoe full hd eruit ziet. Dus dat bewijst niet dat je op die afstand het verschil niet meer ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 21:21:
[...]

Is er iemand hier die een 42PY700 heeft aangesloten op een xbox360? Ik ben zowiezo erg geintresseert naar de beeldkwaliteit van een plasma icm xbox360. Is het inbranden echt geen probleem wanneer je zoals ik, gerust een paar uur aan t racen ben en je dus bijv veel de snelheidsmeter op 1 plaats heb staan?
En is het pc beeld op zo'n plasma ook wel goed?
Is de 42py700 dan al uit? Ik zie hem al aangeboden worden op bij diverse internetstores, maar ik dacht dat hij pas eind juni leverbaar zou zijn. Of heb ik het fout? Ik zit vol ongeduld te wachten om hem aan te schaffen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HenBel Ik gebruik Break In. Om plasma tv's in te werken.

http://www.eaprogramming.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, ik weet dat eigenlijk het enige wat je echt moet doen is beslissen hoeveel je geld je wilt uitgeven en dan gewoon kijken naar verschillende modellen op de markt.

Daarop ben ik tot de volgende conclusie gekomen, en hoor graag jullie feedback hierop:

- Spellen spelen op een Plasma is beter dan op een LCD omdat LCD altijd, hoe minimaal dan ook, last zullen hebben van ghosting.
- De prijzen van Plasma/LCD zullen nu gelijk blijven als je kijkt hoeveel inch/cm je krijgt voor je geld. Het zal natuurlijk nog wel dalen, maar de echte dalingen hebben we nu wel gehad.
- De komende tijd komen er geen 'grote' nieuwe features bij of wordt het beeld echter beter van kwaliteit voor Plasma zowel voor LCD.

Beste Philip,
Met de 42PV700 heb je een HD READY toestel, maar op 4 meter kijkafstand kan je geen beter toestel aanschaffen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:21

MrScratch

I am rubber, you are glue

readytoflow schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 13:30:
Schaamteloze crosspost:
Maar gebruikt iemand zijn nieuwe Panasonic Plasma met een Logitech Harmony remote?
Zo ja: lukt het dan ook om met de remote (activities of devices) de tv aan en/of uit te zetten?
Hier niet namelijk.
Ja, ik. Heb ik geen enkel probleem mee. De reguliere powertoggle doet het niet behalve als je hem langer ingedrukt houdt, maar dat is bij de originele afstandsbediening ook zo. Via activiteiten wist mijn harmony meteen dat een verlengd signaal nodig is en dit werkt zonder problemen.

Had alleen een probleem dat bij aanzetten het 5 seconden duurt voor de tv is opgestart en moest ik een delay instellen als ik naar een av-kanaal wilde. Maar dat werkt nu ook prima. De combinatie bevalt bij mij uitstekend.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 50pv60, is dat een beetje een fatsoenlijke TV?
Is-ie qua hardware vergelijkbaar (op de grootte van het paneel na uiteraard) met de 42pv60?
Iemand die ervaringen met deze grote jongen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. De 42PV700 is GEEN FULL HD maar een HD READY Scherm. Jij bent denk in de war met de PY700.

2. Levensduur PLASMA en DVD is wel degelijk verschillend. De half-helderheidstijd van de plasma's zijn gegarandeerd 30.000 uur. Bij een gebruik van 6 uur per dag is dit dus 14 jaar. Dit wil echter niet zeggen dat dit het einde van het plasmascherm is. Er is nml gene reden om aan te nemen da thet scherm niet nog vele jaren dienst kan doen. anders is dit bji LCD . Het PANEEL heeft een zeer lange levensduur nml meer dan 50.000 uur. Echter de lichtbron achter het scherm gaat gemiddeld maar tussen de 10.000 en 25.000 uur mee. Wordt deze verlichting niet vervangen dan is de levensduur beeindigd. Over de kosten hiervan moet je bij de desbetreffende fabrikant wezen en ini de winkel zal niemand je hierop wijzen , maar je je mag ervan uitgaan dat tegen die tijd dit de investering niet meer waard is. Het LCD scherm zelf gaat dus langer mee dan de lichtbron. Sommige LCD schermen zoals bijv .de grote mate bevatten meer dan 1 lamp. Indien de lamp niet evenredig sljten hetgeen niet ondenkbaar is wordt het LCD scherm onregelmatig verlicht. Het scherm is hierdoor niet meer prettig om te bekijken. Plasma heeft hier gene last van.

3. Inbranden geen issue meer ?? Kijk eens op de div. forums over de pioneer . Het merk wat plasma's betreft. Jehoort niets anders dan mensen die klagen over Dirty Screen en Inbranden.

4. Stroomverbruik nagenoeg hetzelfde ? De Sony Bravia verbruikt per uur 180 watt , de PANA PY700 , maar liefst 480 watt ...... Dat is toch wel aanzienlijk verschil , maar ja is voor mij geen issue... . Wel een TV kopen voor 2000 euro en dan klagen oververbruik van 60 euro per jaar minus de kosten die je normale TV al verbruikte minus de verwarmingskosten in d ewinter, immers plasma geeft genoeg warmte af hahaha.. HHHHmmmmm moet je wel een pot verf bij optellen want tegen de muur gehangen wordt het behoorlijk zwart op je muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenBel
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 21:50:
[...]
4. Stroomverbruik nagenoeg hetzelfde ? De Sony Bravia verbruikt per uur 180 watt , de PANA PY700 , maar liefst 480 watt ...... Dat is toch wel aanzienlijk verschil , maar ja is voor mij geen issue... . Wel een TV kopen voor 2000 euro en dan klagen oververbruik van 60 euro per jaar minus de kosten die je normale TV al verbruikte minus de verwarmingskosten in d ewinter, immers plasma geeft genoeg warmte af hahaha.. HHHHmmmmm moet je wel een pot verf bij optellen want tegen de muur gehangen wordt het behoorlijk zwart op je muur.
Bij mij is het gemiddelde stroomverbruik 370 Watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenBel
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 15:03:
HenBel Ik gebruik Break In. Om plasma tv's in te werken.

http://www.eaprogramming.com/
Bedankt voor de tip _/-\o_
Ik ga ook maar even die Break In gebruiken. Dan kan ik sneller de TV laten calibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maandag in de folder bij Media Markt Leeuwarden de Panasonic TH37PV45 voor
€777,- mooie prijs voor een HD Plasma :D ik ga hem dan halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Geldt dat ook in MM Amsterdam? En belangrijker, bezorgen ze voor dat geld ook thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 12:49:
Top aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:24
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 12:49:
Klinkt erg goed. Kun je bij de MM zo'n ding ook meteen meenenemen ? Op hun site staat namelijk het volgende bij bezorgen :
Sommige artikelen hebben speciale transportvoorwaarden. In die gevallen zal Media Markt besluiten het product te bezorgen om de aanspraak op garantie veilig te stellen. Een voorbeeld: een plasmascherm moet rechtop worden vervoerd, anders scheurt het scherm. Ook in deze gevallen zijn de bezorgkosten voor rekening van de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk niet dat het geld in alle MM omdat ieder zijn MM in een andere stad zijn eigen aanbinding en folder heeft.

Over bezorgen hier in MM Leeuwarden komt er €12.50,- bij maar het schild je echt een hoop gedoe :) omdat het meestal niet past in de auto of dat de plasma moet liggen wat helemaal niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 09:24
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 16:11:
Denk niet dat het geld in alle MM omdat ieder zijn MM in een andere stad zijn eigen aanbinding en folder heeft.

Over bezorgen hier in MM Leeuwarden komt er €12.50,- bij maar het schild je echt een hoop gedoe :) omdat het meestal niet past in de auto of dat de plasma moet liggen wat helemaal niet goed is.
Probleem is dat ik zo'n 100KM van Leeuwarden af woon. Op zich niet zo erg, Zwolle - Leeuwarden is goed te rijden, als de berzorgkosten echter op kilometerbasis wordt 't minder. Zou je in ieder geval even willen laten weten als je 'm gehaald hebt ? Ben al een poos aan het twijfelen over een LCD/Plasma, en dit lijkt me wel een hele goede prijs/kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klinkt goed alleen is de pv700 geen full hd dat is de py700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel tussen de 37" of de 42".
Ik vind natuurlijk hoe groter hoe mooier, maar ik zit er maar 2,5 mtr vanaf.
Is 42"dan nog wel te doen?
Ik ben namelijk bang dat ik achteraf spijt krijg van had ik toch maar die grotere gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

-wat kijk je het meeste? (dvd/tv/console/pc)
-heb je digitale kabel?
-is die 2,5 meter de exacte afstand tussen je ogen en het scherm?

[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 17-06-2007 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ik verwacht toch zeker het nodige van LED-LCD schermen. Veel betere zwartwaarden, uniforme backlighting (veel minder bleeding), dynamisch contrast, nog lager stroomverbruik, langere levensduur en een dunner scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Achja, ik verwacht nog meer van OLED, maar het komt maar niet. Ik koop gewoon een plasma, en kijk voor 12 jaar niet meer naar de techniek om. Tevreden is Tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Shiver23 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 18:34:
[...]

Ik verwacht toch zeker het nodige van LED-LCD schermen. Veel betere zwartwaarden, uniforme backlighting (veel minder bleeding), dynamisch contrast, nog lager stroomverbruik, langere levensduur en een dunner scherm.
Ik hoop juist dat ze écht contrast hebben in plaats van dynamisch contrast. dynamisch contrast is eigenlijk gewoon oplichterij.

De eerste LED van Samsung was aardig maar niet meer dan dat en erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zondag 17 juni 2007 @ 19:03:
[...]

Ik hoop juist dat ze écht contrast hebben in plaats van dynamisch contrast. dynamisch contrast is eigenlijk gewoon oplichterij.

De eerste LED van Samsung was aardig maar niet meer dan dat en erg duur.
Ik vind de zwart-waarden van mijn PV700 eigenlijk niet voor verbetering vatbaar, en het contrast mag er ook zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zondag 17 juni 2007 @ 18:25:
[...]

-wat kijk je het meeste? (dvd/tv/console/pc)
-heb je digitale kabel?
-is die 2,5 meter de exacte afstand tussen je ogen en het scherm?
Ik kijk het meest gewoon tv en dvd.
Ik heb nog geen digitale tv, maar kan daar natuurlijk naar omschakelen.
Die 2,5 mtr is exact tot m'n ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 19:59:
[...]

Als je digitaal gaat kan je gemakkelijk de 42" aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 20:00:
[...]

Als je digitaal gaat kan je gemakkelijk de 42" aanschaffen.
Is dat niet te groot dan?

M'n zwager heeft een sony (hou ik totaal niet van) 40W2000 en die vind ik zelfs digitaal nog blokkerig overkomen. Van afstand is het wel te doen, maar dichtbij.... Nu is dat natuurlijk lcd full HD en geen plasma. Hij moet dus flink downscalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 20:04:
[...]

Is dat niet te groot dan?

M'n zwager heeft een sony (hou ik totaal niet van) 40W2000 en die vind ik zelfs digitaal nog blokkerig overkomen. Van afstand is het wel te doen, maar dichtbij.... Nu is dat natuurlijk lcd full HD en geen plasma. Hij moet dus flink downscalen.
Ik heb een 42PV700 en als ik van op 2.5 meter kijk ziet het er nog altijd strak uit, ik heb wel digitaal, als ik kijk op analoog ziet het er natuurlijk een stuk minder strak uit.
Grt Hans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 19:59:
[...]
Ik zit precies op 2,5 meter van m'n 42PV70 en dat gaat perfect. 37 inch zou ook kunnen maar ik denk dat je daar spijt van zult krijgen. Ik zou er in ieder geval spijt van hebben gekregen.
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 20:04:
[...]
M'n zwager heeft een sony (hou ik totaal niet van) 40W2000 en die vind ik zelfs digitaal nog blokkerig overkomen. Van afstand is het wel te doen, maar dichtbij...
Dat is nou precies de reden waarom er hier zoveel plasma wordt aangeraden.

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 17-06-2007 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zondag 17 juni 2007 @ 20:17:
[...]

Ik zit precies op 2,5 meter van m'n 42PV70 en dat gaat perfect. 37 inch zou ook kunnen maar ik denk dat je daar spijt van zult krijgen. Ik zou er in ieder geval spijt van hebben gekregen.

[...]

Dat is nou precies de reden waarom er hier zoveel plasma wordt aangeraden.
Thanks (Hans ook)

Ik zou zelf ook voor de 42" gaan, maar m'n vrouw vind hem te groot.
Nu die nog eve overtuigen....
P.S.
Die panasonics zijn wel erg mooi hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 20:21:
[...]
Niks zeggen joh, dat heeft ze niet door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 20:21:
[...]

Thanks (Hans ook)

Nu die nog eve overtuigen....
P.S.
Die panasonics zijn wel erg mooi hè?
Ze zijn erg mooi en zeker kwalitatief ook, geen last van inbranden en je kunt ook schuin naar het beeld kijken (moet je eens proberen met een lcd, dan weet je wel waar ik over praat). Als je hem een week hebt zal je denken, moest ik de 50" niet hebben gehad, zo snel geraak je gewoon aan het scherm. Mijn vrouw is er zeker van overtuigd.
Grt Hans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 03-07 12:24
Ik ben heel erg aan het twijfelen tussen de 42" en de 50". Ik kijk voornamelijk 720p, maar ook digitale tv (met hd-zenders). Kijkafstand is maximaal 3 meter maar kan dichterbij. Wat is dan jullie advies hierover? En wat is de minimale afstand om 720p te bekijken op 50" volgens jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 21:50:
[...]

2. Levensduur PLASMA en LCD is wel degelijk verschillend. De half-helderheidstijd van de plasma's zijn gegarandeerd 30.000 uur.

4. moet je wel een pot verf bij optellen want tegen de muur gehangen wordt het behoorlijk zwart op je muur.
Panasonic plasmas geven een half-helderheidstijd van 60.000 uur.
En ik heb mijn plasma tegen de muur gehangen en de muur is nog steeds wit hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik heb vanavond voor het eerst m'n 42PV70 wat dichterbij gezet. Kijk nu vanaf 2.40 (ogen-scherm) en dat gaat prima.
Matthijs schreef op zondag 17 juni 2007 @ 21:33:
Ik ben heel erg aan het twijfelen tussen de 42" en de 50". Ik kijk voornamelijk 720p, maar ook digitale tv (met hd-zenders). Kijkafstand is maximaal 3 meter maar kan dichterbij. Wat is dan jullie advies hierover?
Ik denk dat je makkelijk voor 50 inch kunt gaan. Helemaal als je 720p kijkt.

In het begin komt het misschien groot over maar na 2 weken weet je niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:54
na 6 uur hetzelfde beeld is inbranden (precies) geen probleem op 37PV70

had voor ik ging slapen de burn-in DVD van www.euprogramming.com opgezet
was vergeten dat als de VCR stopt met opnemen, de DVD/VCR-combi zichzelf uitschakeld
toen ik deze morgend opstond, zag ik dus een zwart scherm met de tekst "component"
heb het dan maar even nagekeken, en op het eerste zicht, is er geen burn-in te zien (OEF)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Ben nu voor 99% overtuigd over de 42PV70 ... maar dat verbruik hé...

ik zou een idee willen hebben wat zo'n ding meer verbruikt (in euro's / jaar) tov een 100 Hz CRT van 70 cm.
Ok .. .inderdaad ... veel geld uitgeven aan een TV en zeiken over beetje meer verbruik is beetje zielig maar als je rekent dat de TV hier makkelijk 10 uur per dag aan staat loopt 't wel aardig op.
Dan maak ik me dus toch ook nog wat zorgen over de levensduur van een plasma... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:54
als je tv 10 uur per dag aan staat, kom je met de pana voor 6000 dagen toe (zie ook paar posts naar boven)
dat is nog altijd 16 jaar
(zelfs als ie 'maar' 30.000 uren heeft, dan heb je 3000 dagen of 8 jaar, wat toch ook niet slecht is (heb je n reden om n nieuwe te kopen ;p )

en t verbruik is hier ook al eens berekent: die kwam uit op een kost van 60 euro/jaar - 20 euro/jaar dat de oude TV verbruikte. Dat geeft een extra kost van 40 euro/jaar. Zelfs als je dat verdubbelt omdat je veel TV kijkt, denk ik dat je droogkast of je vriezer je meer kosten dan dat =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-06 09:17

Xoverride

sabai sabai

renio schreef op maandag 18 juni 2007 @ 10:42:
Ben nu voor 99% overtuigd over de 42PV70 ... maar dat verbruik hé...

ik zou een idee willen hebben wat zo'n ding meer verbruikt (in euro's / jaar) tov een 100 Hz CRT van 70 cm.
Ok .. .inderdaad ... veel geld uitgeven aan een TV en zeiken over beetje meer verbruik is beetje zielig maar als je rekent dat de TV hier makkelijk 10 uur per dag aan staat loopt 't wel aardig op.
Dan maak ik me dus toch ook nog wat zorgen over de levensduur van een plasma... :?
Dude, dat heeft Henbel al helemaal voorgerekend in dit topic:

Dit komt ergens uit het topic:

Ik heb vanavond even 3 uur het stroomverbruik van de 50PY700 opgemeten.
Gespecificeerd is 561 Watt (op Panasonic site).

Gemeten:
- Laagst gemeten verbruik : 178.1 Watt
- Hoogst gemeten verbruik: 700,9 Watt
- Verbruik tijdens opschrijving meting (Opsporing verzocht op TV): tussen 300-450 Watt
- Verbruik: 1,041 kWh in 3 uur en 3 minuten
- Totale kosten: 0.11 euro (tarief is 0,106 euro/kWh (afgerond van 0,1062)).

Het tarief is opgebouwd uit kosten van Nuon (0,0722 euro/kWh) en kosten van Continuon Netbeheer (0,0340 euro/kWh)

Instellingen van TV staan nog op gehalveerd contrast voor de eerste 200 branduren.

Een avondje kijken komt dus neer op ongeveer 0.22 euro en op jaarbasis is dat ongeveer 80 euro indien je 365 dagen per jaar kijkt.
Ik heb het nog niet opgemeten, maar ik denk dat het verbruik van mijn computer hoger is dan het verbruik van de plasma. Ik vind de uitslag ook niet echt schokkend moet ik zeggen.

Over de levensduur hoef je je volgens mij geen zorgen te maken. Ergens is er een website genoemd waar er allemaal fabeltjes uit de wereld worden genomen, waaronder de levensduur. Volgens mij kwam het erop neer dat een plasma wel een leven mee kan gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Kwakkel schreef op maandag 18 juni 2007 @ 10:56:
als je tv 10 uur per dag aan staat, kom je met de pana voor 6000 dagen toe (zie ook paar posts naar boven)
dat is nog altijd 16 jaar
(zelfs als ie 'maar' 30.000 uren heeft, dan heb je 3000 dagen of 8 jaar, wat toch ook niet slecht is (heb je n reden om n nieuwe te kopen ;p )

en t verbruik is hier ook al eens berekent: die kwam uit op een kost van 60 euro/jaar - 20 euro/jaar dat de oude TV verbruikte. Dat geeft een extra kost van 40 euro/jaar. Zelfs als je dat verdubbelt omdat je veel TV kijkt, denk ik dat je droogkast of je vriezer je meer kosten dan dat =)
Hoe zit het bijvoorbeeld in vergelijking met de nieuwe Samsungs? Heeft de panasonic een langere levensverwachting dan de nieuwe Samsungs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkommeren
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-08 18:02
Vergeleken met LCD Samsungs? Lampen van een LCD gaan max 30.000 uur mee. Halfwaardetijd van gassen in nieuwste generatie plasma is 50.000 uur (en dan is hij dus niet "op" )

Ik zou me er verder niet zo druk om maken, over 10 jaar wil je toch echt wel een nieuwe tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

jkommeren schreef op maandag 18 juni 2007 @ 11:31:
Vergeleken met LCD Samsungs? Lampen van een LCD gaan max 30.000 uur mee. Halfwaardetijd van gassen in nieuwste generatie plasma is 50.000 uur (en dan is hij dus niet "op" )

Ik zou me er verder niet zo druk om maken, over 10 jaar wil je toch echt wel een nieuwe tv
Nee vergeleken met de nieuwste Samsung plasma.

Ik heb ze overigens laatst naast elkaar gezien, de nieuwe Samsung en de pv700 van Panasonic. Ik moet zeggen dat de keus erg moeilijk is.

De kleurechtheid van de panasonic lijkt wat beter, maar meer verschil kan ik niet echt ontdekken. Bovendien vraag ik me af of je met de kleuren op de Samsung nog wat kan spelen. Het contrast van die Samsung stond erg hoog toen ik ze vergeleek.

moeilijk,moeilijk,moeilijk
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.