Geen eenvoudige vraag. Ben er inmiddels achter dat de dingen waar ik ontevreden was over de Samsung grotendeels werden veroorzaakt door het signaal. (judder en kleurverschillen per zender)
Mijn Samsung had echter wel 1 nadeel: rare gedragingen op de scart aansluitingen. (maar dat kan exemplarisch zijn geweest!) Die heeft de Panasonic absoluut niet. qua beeldkwaliteit ontlopen ze elkaar nauwelijks.
Voordelen Samsung: Contrast (komt door filterbright denk ik). Hij heeft zo'n glimmend laagje waardoor je dat effect krijgt wat ze op laptops truebrite noemen, of Crystal brite.
Beeldkwaliteit bij lagere kwaliteit zenders.
Voordelen Panasonic: Betere details bij goed signaal. Veel beter geluid, zwaardere kwaliteit behuizing, voet en connectoren. Komt degelijker over.
De Panasonic is medogenloos bij slecht signaal, alles wordt 'perfect' weergegeven ook de storingen. De Sasmung is 'vergevender'. Bij analoog signaal denk ik dat de Samsung wint. Bij 720p de Panasonic. Maar alle verschillen zijn nipt!
Het is dus echt een close call. Ik zou zeggen ga kijken in de betere winkel, want het blijft een persoonlijke keuze.
Als ik er m'n geld op moet inzetten welke plasma over 5 jaar nog het beste werkt, dan zou ik voor de Panasonic kiezen. Komt allemaal net wat degelijker over. En misschien ben ik ook bevooroordeeld, heb namelijk veel verhalen gehoord over Samsung in het algemeen. En mij oude CRT van Panasonic (14 jaar oud) was niet stuk te krijgen.
Voordeeltje van de Samsung is wel dat ie bijna 200 euro goedkoper is.
[
Voor 4% gewijzigd door
Philflow op 14-06-2007 16:09
]