[Plasma] Het grote Panasonic nieuwe modellen 2007 - deel 2

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 21.723 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Shiver23 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 14:11:
Dit: Stromverbrauch 494 (W) schrikt mij nog altijd af....
Stel dat ie gemiddeld 300 watt gebruikt.

Heb je weleens het verschil op jaar basis berekend tussen een Full HD plasma en een Full HD LCD van hetzelfde formaat? Ik denk dat het je alles meevalt. 1 Kwh kost geloof ik zo'n 8 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Dat verschil zal op jaarbasis bij intensief gebruik (300 dagen per jaar, 3 uur per dag) inderdaad niet veel meer zijn dan een tientje. (12,50 tegenover 22 euro)
Valt mee. Gewoon ergens wat spaarlampen indraaien ter compensatie :o
En bij plasma hoef je geen lampen achter het scherm te plaatsen om het contrast te verhogen en de zwartwaardes virtueel te vergroten :D (Uit de cursus: Hoe praat je een grote aankoop goed) Mijn abonnement op dode pixels is nog altijd niet verlopen, dus dat is nog weer een puntje voor plasma. Alleen was 1080p/24 nog wel een redelijk harde eis. Maar moet ik dan maar met mijzelf over in onderhandeling.

[ Voor 49% gewijzigd door Shiver23 op 12-06-2007 15:25 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Shiver23 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 15:19:
Gewoon ergens wat spaarlampen indraaien ter compensatie :o
En bij plasma hoef je geen lampen achter het scherm te plaatsen om het contrast te verhogen en de zwartwaardes virtueel te vergroten :D
Ik vind het beeld het mooiste met de meeste lampen in de woonkamer uit. Nog meer besparing ;)

Verder heeft de Panasonic 42PV70 al heel goed geluid van zichzelf. Ik heb niet de behoefte de hele tijd m'n homecinemaset aan te zetten (wat ik bij m'n samsung wel had).

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 12-06-2007 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

wooot, heb hem gekocht voor 1170 bij mediamarkt. gelijk 5 jaar garantie bij

ik = blij :D

ps. vast leuk om te weten, had 3 dagen terug besloten om een tv (lcd) te kopen. gewoon paar uur GOT ingedoken en vele topics gelezen. vervolgens de tv (th37pv70) eergister besteld, terwijl ik hem tot gisteravond nog niet irl had gezien. tnx tweakerss!

[ Voor 58% gewijzigd door SYQ op 12-06-2007 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 14:21:
JanssenDaniel Hoever staat je tv van de muur?Het probleem kan ook bedrading in de muur zijn.
Mijn gedachte is eerder aan een magnetische veld.

De tv hangt aan de muur, ongeveer 5-10 cm van de muur, dankzij de beugel. Maar er ligt geen bedrading (volgens het grondplan). Maar als dit 'n electromagnetische oorzaak kan zijn, kan de technicien gelijk hebben wat draadloze toestellen betreft? En zijn zulke intervallen normaal?
Hoe moet ik 't dan oplossen?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 15:08:
[...]

Stel dat ie gemiddeld 300 watt gebruikt.

Heb je weleens het verschil op jaar basis berekend tussen een Full HD plasma en een Full HD LCD van hetzelfde formaat? Ik denk dat het je alles meevalt. 1 Kwh kost geloof ik zo'n 8 cent.
Er zit geen verschil, want je kijkt toch niet altijd naar een wit scherm op je plasma, je zou nog kunnen versteld staan op het einde van het jaar wie het minst verbruikt de plasma of de lcd.
Grt Hans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:02
Nevermind, verkeerde topic...

[ Voor 96% gewijzigd door Twixie op 12-06-2007 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JanssenDaniel Ik kan geen ja of nee zeggen wat de technicien zegt.Ik kan geen beoordeling maken over de omgeving.Ik kan je wel helpen om een aantal dingen uit te sluiten.Over de intervallen ???

Plaats je plasma op de statief en hoe meer dan 30 centimer afstand van de muur.Als je dan nog problemen hebt. Hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 11:38
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 14:02:
Ik las net op een Duitse forum dat de TH-42PZ700E for 1533,81 € + 32,50 € verzendkosten (binnen duitsland) te bestellen valt!

Hopelijk gaan wij in Nederland ook dit soort prijzen zien!
Wat is precies het verschil tussen de PZ en de PY modelllen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenBel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-02-2018
Ik heb vanavond even 3 uur het stroomverbruik van de 50PY700 opgemeten.
Gespecificeerd is 561 Watt (op Panasonic site).

Gemeten:
- Laagst gemeten verbruik : 178.1 Watt
- Hoogst gemeten verbruik: 700,9 Watt
- Verbruik tijdens opschrijving meting (Opsporing verzocht op TV): tussen 300-450 Watt
- Verbruik: 1,041 kWh in 3 uur en 3 minuten
- Totale kosten: 0.11 euro (tarief is 0,106 euro/kWh (afgerond van 0,1062)).

Het tarief is opgebouwd uit kosten van Nuon (0,0722 euro/kWh) en kosten van Continuon Netbeheer (0,0340 euro/kWh)

Instellingen van TV staan nog op gehalveerd contrast voor de eerste 200 branduren.

Een avondje kijken komt dus neer op ongeveer 0.22 euro en op jaarbasis is dat ongeveer 80 euro indien je 365 dagen per jaar kijkt.
Ik heb het nog niet opgemeten, maar ik denk dat het verbruik van mijn computer hoger is dan het verbruik van de plasma. Ik vind de uitslag ook niet echt schokkend moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenBel
Bluto schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 20:57:
[...]

Wat is precies het verschil tussen de PZ en de PY modelllen?
PZ bevat ook nog een DVB-T ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henbel Hoe zijn de zwart waardes van de 50py700 en hoe is het beeld bij normale tv ontvangst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenBel
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 22:09:
Henbel Hoe zijn de zwart waardes van de 50py700 en hoe is het beeld bij normale tv ontvangst?
De zwartwaardes zijn uitstekend en de ontvangst bij normale TV ontvangst verschilt per kanaal. Op sommige kanalen is het beeld echt wazig. Ben ook druk bezig met het bekijken welke satelliet ontvanger ik zal aanschaffen.
Maar ik moet zeggen dat ik slechtere beeldwaliteit ben tegengekomen op normale SD kwaliteit.
Zit te twijfelen of ik ook nog duurdere antennekabels (vb. vergulde Monster) zal kopen. Ben bang dat ik dan storingen beter ga zien (zoals eerder in topic vermeldt).
Gebruik nu Hirschmann aansluitingen + kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Of dus ongeveer 350W gemiddeld.
- Totale kosten: 0.11 eurocent (tarief is 0,106 euro/kWh (afgerond van 0,1062)).
Een avondje kijken komt dus neer op ongeveer 0.22 eurocent
Ik neem aan dat je telkens euro ipv eurocent bedoelt ? (dus 11c en 22c)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

HenBel schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 22:20:
[...]

De zwartwaardes zijn uitstekend en de ontvangst bij normale TV ontvangst verschilt per kanaal. Op sommige kanalen is het beeld echt wazig. Ben ook druk bezig met het bekijken welke satelliet ontvanger ik zal aanschaffen.
Heb je ook digitale kabel overwogen? ik ben erg te spreken over de beeldkwaliteit van UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 14:11:
Dit: Stromverbrauch 494 (W) schrikt mij nog altijd af....
Ja, maar je hoeft je verwarming nooit meer aan!
HenBel schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 21:42:
- Verbruik tijdens opschrijving meting (Opsporing verzocht op TV): tussen 300-450 Watt
Mag ik concluderen dat het bij witte criminelen 450 Watt was en bij zwarte 300 Watt? :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2007 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gemeten:
- Totale kosten: 0.11 eurocent (tarief is 0,106 euro/kWh (afgerond van 0,1062)).

Het tarief is opgebouwd uit kosten van Nuon (0,0722 euro/kWh) en kosten van Continuon Netbeheer (0,0340 euro/kWh)

Instellingen van TV staan nog op gehalveerd contrast voor de eerste 200 branduren.

Een avondje kijken komt dus neer op ongeveer 0.22 eurocent en op jaarbasis is dat ongeveer 80 euro indien je 365 dagen per jaar kijkt.
Ik heb het nog niet opgemeten, maar ik denk dat het verbruik van mijn computer hoger is dan het verbruik van de plasma. Ik vind de uitslag ook niet echt schokkend moet ik zeggen.
Ben het met je eens :

Wel een tV kopen van boven de 2000 euro ..... moeten we ook niet zeuren over het stroomverbruik van 80 euro op jaarbasis. Haal daarvan af nog eens laten we zeggen 20 euro die je voor je conventionele TV betaalde per jaar en oefffffffff voor een schrikbarend bedrag van 60 euro per jaar meer nu , weergaloos grootbeeld !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenBel
Twixie schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 23:04:
Ik neem aan dat je telkens euro ipv eurocent bedoelt ? (dus 11c en 22c)
Oeps, ik bedoelde inderdaad euro. Heb het inmiddels aangepast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenBel
Philflow schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 23:09:
[...]
Heb je ook digitale kabel overwogen? ik ben erg te spreken over de beeldkwaliteit van UPC.
Heb ik overwogen, alleen heb ik meerdere TV's in huis en je krijgt van UPC maar 1 decoder. Heb nog niet bekeken of je ook zelf nog andere decoders kunt plaatsen net als bij @home waarbij je de samsung decoder zelf kunt plaatsen.
Verder vind ik het abonnement van Canal Digital goedkoper dan UPC. Je moet wel eerst investeren en dat heb je bij UPC dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 19:21
Nee dat kan niet... Bij UPC is 1 decoder echt het maximum. Deze gebruik ik (uiteraard) op de plasma in de huiskamer.

Ik heb als alternatief digitenne genomen voor mijn LCD op de slaapkamer, maar dit komt echt niet in de buurt van UPC Digital.

[ Voor 13% gewijzigd door M@cer op 13-06-2007 07:43 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gemeten:
- Totale kosten: 0.11 euro (tarief is 0,106 euro/kWh (afgerond van 0,1062)).

Een avondje kijken komt dus neer op ongeveer 0.22 euro en op jaarbasis is dat ongeveer 80 euro indien je 365 dagen per jaar kijkt.
Als ik jouw verhaal goed lees reken jij dat men gemiddeld 6 uur per dag tv kijkt. Het (nederlandse) gemiddelde ligt echter op 3 uur per dag. Dit betekent dus dat een plasma ongeveer 40 euro per jaar kost. Ongeveer 20 euro meer per jaar dus als een crt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 08:16:
[...]

Als ik jouw verhaal goed lees reken jij dat men gemiddeld 6 uur per dag tv kijkt. Het (nederlandse) gemiddelde ligt echter op 3 uur per dag. Dit betekent dus dat een plasma ongeveer 40 euro per jaar kost. Ongeveer 20 euro meer per jaar dus als een crt.
Als je een 50 inch Full HD plasma koopt gaat die TV vanzelf vaker aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 19:15:
JanssenDaniel Ik kan geen ja of nee zeggen wat de technicien zegt.Ik kan geen beoordeling maken over de omgeving.Ik kan je wel helpen om een aantal dingen uit te sluiten.Over de intervallen ???

Plaats je plasma op de statief en hoe meer dan 30 centimer afstand van de muur.Als je dan nog problemen hebt. Hoor ik het graag.
Alvast bedankt voor je suggestie. Heb gisteren enkele uren tv gekeken met het geluid op z'n zachtst. Het lijkt dat ie 't ongeveer 2 keer per uur doet. Ik ben dan dadelijk alle draadloze toestellen gaan uitzetten (op advies van panasonic) en 't verdween niet. Maar ik denk dat ik me vergist heb (niet helemaal) van lokalisatie van het geluid. Ben ook 'ns gaan horen boven de tv en het gezoem (zoals hieronder beschreven) lijkt ook van midden (onder?) te komen. Blijkbaar heb ik in 't begin gedacht dat 't enkel rechtsonder was, waarschijnlijk omdat de tv aan de muur hangt is de plaats moeilijk te lokaliseren. Nu...het is gelukkig niet al te storend, maar je kent dit hé, als je je concentreert op zo'n dom geluid, vergalt 't je kijkplezier toch wel 'n beetje :-)
Het geluid: het gaat om een soort zacht zoemend geluid dat met verschillende achterelkaar volgende intervallen te horen is. Lang (bv. 5 sec)...kort (bv. 2 sec)...zeer lang (bv. 7sec)...kort...zeer kort...en soms zelfs een gezoem gedurende 15 sec... en dit gedurende enkele minuten, dan is het weer stil voor een lange tijd. Maar ik weet eigenlijk niet of ie 't veel doet, want soms ontgaat 't geluid me waarschijnlijk als het geluid van de tv luider staat of er geen stille passages in de film of serie zijn.
De technicien verzekerde me dat 't geen transfo geluid zou zijn, daar dit 'n schrelle irritante hoge toon zou geven. Wat is het dan? Magnetische intereferentie? Mocht 't van de muur komen zou 't dan niet frequenter voorvallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 08:45:
[...]
Als je een 50 inch Full HD plasma koopt gaat die TV vanzelf vaker aan.;)
Dat maakt mij wel nieuwsgierig naar hoe lang de mensen hier tv kijken per dag.
Ik kom zelf maar aan 3 tot 4 uur per dag. Zou niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen voor meer te kijken... (Het werk kost te veel vrije tijd... :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 19:21
Vanaf een uur of 6 gaat ie aan, en om een uur of half 12 gaat de tv weer uit.
En dan af en toe nog een paar uur Nick Jr. voor de kleine meid :)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:56
+ 12 uur per dag in t weekend misschien, voor sommigen? ... trekt t gemiddelde wel snel omhoog :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenBel
Doordeweeks gaat de TV om 17:30 uur aan en meestal tussen 23:00 en 23:30 uur gaat de TV weer uit. In het weekend verschilt het. Soms meer dan 6 uur per dag en als er afspraken zijn, kan het soms zijn dat de TV helemaal niet aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 11:37
hmmmmmmm

Merken jullie bij grote witte vlakken dat het scherm een beetje trilt? Lijkt een beetje op een lcd monitor met een lage refrehrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

HenBel schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 07:25:
[...]
Heb ik overwogen, alleen heb ik meerdere TV's in huis en je krijgt van UPC maar 1 decoder.
Ja 1 decoder, maar op de andere toestellen kun je gewoon analoog kijken.

Ik maak nu gebruik van een aanbieding van UPC: Digitale TV + Digitale Video Recorder 160GB + uitgebreid zender pakket met 60 zenders. 6 maanden lang 0,-. Daarna mag ik het eventueel gewoon terugsturen. Het bevalt me perfect. Waarschijnlijk zal ik hem op een gegeven moment wel terugsturen want ik wil een DMR-EH 57.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ja, maar je hoeft je verwarming nooit meer aan!
Was wellicht al lachend bedoeld, maar is wel een feit! Dat hoge verbruik wordt ten dele omgezet in warmte, en dat wil dus per definitie zeggen dat je in de winter minder moet stoken ! Idem met heel die hype rond spaarlampen, ook daar vergeten ze effen mee te rekenen dat het mindere rendement van gloeilampen eigenlijk gewoon omzetting naar warmte is, en die gaat normaal ook niet verloren.
Uiteraard heb je er in de zomer wel niets aan en is het dus idd puur verlies, maar ik vermoed dat je van het 'verlies' minstens 30% moet aftrekken omdat dat gecompenseerd wordt met een besparing op je gas/stookolie-rekening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JanssenDaniel Ik zou even de plasma van de muur halen en op de statief plaatsen en kijken of het geluid nu weg is.Als het geluid blijft "midden onder" vraag dan maar om een service monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:44

sanook

_/-\o_

Philflow schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 10:54:
[...]

Ja 1 decoder, maar op de andere toestellen kun je gewoon analoog kijken.

Ik maak nu gebruik van een aanbieding van UPC: Digitale TV + Digitale Video Recorder 160GB + uitgebreid zender pakket met 60 zenders. 6 maanden lang 0,-. Daarna mag ik het eventueel gewoon terugsturen. Het bevalt me perfect. Waarschijnlijk zal ik hem op een gegeven moment wel terugsturen want ik wil een DMR-EH 57.
Oei, dat wordt een zure appel. Ik heb de DVR én de DMR-EH57 en ik moet zeggen dat de DVR véél fijner is in gebruik, en kwa beeldkwaliteit is de DVR ook perfect, zeker met opnames ! Ik gebruik de DMR-EH57 alleen om af en toe iets te branden naar DVD, voor opnemen (en kijken natuurlijk) wordt altijd de DVR gebruikt ! Helaas zijn er in NL weinig/geen DVD recorders (zonder HD) die wel HDMI en dergelijke hebben (ik heb wel de Samsung 155 geprobeerd maar te veel tekortkomingen), dus kom je helaas toch uit bij een HDD/DVD recorder, terwijl je het HDD deel niet nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

sanook schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:24:
[...]

Oei, dat wordt een zure appel. Ik heb de DVR én de DMR-EH57 en ik moet zeggen dat de DVR véél fijner is in gebruik, en kwa beeldkwaliteit is de DVR ook perfect, zeker met opnames !
Oh goed om te weten! Gelukkig heb ik nog 6 maanden met de DVR. Daarna een tientje per maand.

Wat is er niet fijn aan het gebruik van de HD recording van EH57?

Interessant trouwens, dat is de Samsung die ik ook overweeg. Wat beviel je daar niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 14:51
vandaag ook even bij MM geweest om de 37PV70 en 42PV70 in actie te zien na de lovende reviews gelezen te hebben. Kon nog niet echt zeggen dat het overweldigend mooi was kwa kleurweergave. De 37" Sharp LCD die ernaast stond was overtuigender wat dat betreft. Ik dacht dat plasma's juist een stuk beter waren op het gebied van kleurweergave ?
Maar echt goed vergelijken ging nu ook weer niet, want het waren 2 verschillende demo's die getoond werden en er zat ook geen coax/digitale ontvanger aan dus TV beeld kon ook niet.

Weet iemand toevallig nog winkels in omgeving Amersfoort of Almere waar ze de 37PV70/42PV70 hebben staan zodat ik eens rustig kan vergelijken (lukt bij de MM toch nooit) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

sverzijl schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:08:
Kon nog niet echt zeggen dat het overweldigend mooi was kwa kleurweergave. De 37" Sharp LCD die ernaast stond was overtuigender wat dat betreft. Ik dacht dat plasma's juist een stuk beter waren op het gebied van kleurweergave ?
Onder het TL licht van de mediamarkt gaat LCD er beter uit zien. Verder is er nogal wat mis met de instellingen (bij de MM waar ik kom tenminste).

Maar goed, het kan ook dat jij meer houdt van de wat fellere weergave van LCD. Die mensen zijn er ook.

PS. Voor de mensen die graag het service menu in willen van de PV70, hier staat hoe: http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=532705

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 13-06-2007 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Philflow schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:44:
[...]

Oh goed om te weten! Gelukkig heb ik nog 6 maanden met de DVR. Daarna een tientje per maand.

Wat is er niet fijn aan het gebruik van de HD recording van EH57?

Interessant trouwens, dat is de Samsung die ik ook overweeg. Wat beviel je daar niet aan?
De EH-57 mankeert niks, maar door de uitgebreidere mogelijkheden (zoals knippen en dergelijke) zijn de menu's wat uitgebreider dus je moet meer toetsen indrukken om iets op te kunnen nemen, Als je alleen af en toe een tv programma opneemt en afkijkt is de DVR van UPC veel gebruiksvriendelijker maar nogmaals die Panasonic mankeert niks. Wel van belang vind ik de digitale opname's van de DVR, met de Panasonic moet je kiezen tussen analoog opnemen óf analoog kijken terwijl je met de DVR niet moeilijk hoeft te doen.

De Samsung 155 had aantal vreemde dingen: als je HDMI aansluit is er geen SCART output meer. Bij kijken van DVD ondersteunt ie geen HDMI geluid (bij TV kijken e.d. wel). En in tegenstelling tot wat op de Samsung site (en folder) staat speelt ie geen VCD's, en dat is voor mij een must omdat mijn vrouw veel VCD's uit haar moederland heeft). En omdat ik een ook Panasonic plasma heb werkt dat net even lekkerder samen met een Panasonic DVD/HDD (Viera link, Q-link).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag ook even bij MM geweest om de 37PV70 en 42PV70 in actie te zien na de lovende reviews gelezen te hebben. Kon nog niet echt zeggen dat het overweldigend mooi was kwa kleurweergave. De 37" Sharp LCD die ernaast stond was overtuigender wat dat betreft. Ik dacht dat plasma's juist een stuk beter waren op het gebied van kleurweergave ?
In de winkels komt LCD beter uit de verf. Bij normaal huiskamer licht doet de plasma het weer beter. Ik neem aan dat je thuis geen winkel hebt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar echt goed vergelijken ging nu ook weer niet, want het waren 2 verschillende demo's die getoond werden en er zat ook geen coax/digitale ontvanger aan dus TV beeld kon ook niet.

Weet iemand toevallig nog winkels in omgeving Amersfoort of Almere waar ze de 37PV70/42PV70 hebben staan zodat ik eens rustig kan vergelijken (lukt bij de MM toch nooit) ?
Probeer het eens bij de Block Electrostore in Almere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 14:51
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 16:31:
[...]
In de winkels komt LCD beter uit de verf. Bij normaal huiskamer licht doet de plasma het weer beter. Ik neem aan dat je thuis geen winkel hebt.....
tja, ik kan ze helaas niet allemaal mee naar huis toe nemen om ze te proberen bij huiskamer licht.

Maar zojuist bij BCC in Amersfoort gIeweest waar ze wel de voorganger(?) van de 37PV70 hadden staan, namelijk de 37PV45 (geen 100Hz) welke ik wat uitgebreider heb kunnen bekijken met zowel de HD demo als normale TV (waar ik heb toch 90% van de tijd voor zal gebruiken naast XBOX360 en misschien wat gedownload HD materiaal streamen).

WOW! wat een verschil tussen deze plasma en de omringende Samsungs en Sony LCDs (zowel HD ready als Full HD) bij gewoon analoog TV signaal. Snelbewegende beelden (vrijwel) geen probleem en het zag er stukken beter uit op plasma dan op LCD.
Neem bijv. RTL7 waar ze af en toe de temperaturen van geheel Europe van onder naar boven laten scrollen. Op zo´n beetje alle LCDs zie je de letters lelijk verspringen bij het scrollen. Idem met de aftiteling van de HD demo die ze daar hadden draaien. Vele malen rustiger op de plasma dan op de LCDs.
Zijn er hier ook mensen die er een XBOX360 aan hebben hangen ? Zo ja, hoe bevalt dat (zag al wel dat iemand hier een PS3 had, maar die doet HDMI, XBOX360 moet via component)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de 37PV70 100 Hertz ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:10
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 14:21:

Johan12 Jouw probleem zit hem in de serie en is een bekend probleem.
Dus het probleem van mij zit in de serie, kan ik de tv makkelijk omruilen met dit probleem voor een andere zonder het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johan12 Ik weet niet waar je de tv hebt gekocht en hoe lang je de tv nieuw hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
Ik heb m net 5 dagen en heb m gehaald bij de harense smid, waar een vriend van me werkt. Ik denk dat hij niet al te moeilijk zal doen, maar wilde weten wat mensen hier ervan denken, ik bedoel het klinkt gewoon als een doorgerband zekeringetje of iets dergeljks. Als ik de stekker eruit haal, stopt het tikkende geluid.
Overigens heb ik ook een lichte brandgeur (beetje warme elektrische brandgeur) als ik de tv aan heb gehad in mijn kamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johan12 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 21:58:
Ik heb m net 5 dagen en heb m gehaald bij de harense smid, waar een vriend van me werkt. Ik denk dat hij niet al te moeilijk zal doen, maar wilde weten wat mensen hier ervan denken, ik bedoel het klinkt gewoon als een doorgerband zekeringetje of iets dergeljks. Als ik de stekker eruit haal, stopt het tikkende geluid.
Overigens heb ik ook een lichte brandgeur (beetje warme elektrische brandgeur) als ik de tv aan heb gehad in mijn kamer
Ik zou zeggen "Omruilen!!!" en daarmee vooral niet te lang wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar staat het dan Philflow dat de TH37PV70 100HZ is ? en de TH37PV45 heeft zeker geen 100HZ?

De TH37PV45 is nu € 999,- bij Redcoon :D ga denk ik deze wel halen de TH37PV45 is bijna nergens meer te bestellen.

http://www.redcoon.nl/ind...id/9004/refId/kieskeurig/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 23:19:
Waar staat het dan Philflow dat de TH37PV70 100HZ is ? en de TH37PV45 heeft zeker geen 100HZ?

De TH37PV45 is nu € 999,- bij Redcoon :D ga denk ik deze wel halen de TH37PV45 is bijna nergens meer te bestellen.

http://www.redcoon.nl/ind...id/9004/refId/kieskeurig/
Bij Block Electrostore is de TH-37PV45 voor €899,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:27

MrScratch

I am rubber, you are glue

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 23:19:
Als ik nou zeg dat ik de 37PV70 bij mij thuis heb staan en dat ik de instelling mbt 50/100Hz op deze tv kan instellen, geloof je het dan wel? Wat de 45 heeft weet ik dan weer niet, want die heb ik niet.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De PV70 serie heeft voor de volle 100% 100Hz en de PV45 voor de volle 100% niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

€899 is te duur voor een 37PV45 die hoort rond de 800 nu te zijn en jah MrScratch ik gelooft je! :D kan je wat vertellen over 37PV70? is het een aanrader en is hij voor de 360 geschikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol dan moet je ook wel de PV70 noemen als je die bedoeld voor 999,- en niet de PV45 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:35
Gaat de pv45 eruit? Moet ik snel bestellen, nee toch? De pv45 is toch gewoon budgetmodel van dit jaar, wat nog een dik half jaar duurt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehm dit jaar zegt niks,om maar zo te zeggen,nieuwe modellen worden niet in Januari geintroduceerd.Zie b.v de PY700,die is pas net uit.Dus de PV45 kan er b.v ook voor het eind van het jaar er uit zijn,dat ligt aanPanasonic 8)7 .

En de PV45 is al een wat ouder model

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2007 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

net nieuwste budget model is de 37PV7 voor 899,- helaas geen VGA input
http://www.bestekeus.nl/s...94_708/products_id/245757

wel 100 hz denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 23:56:
lol dan moet je ook wel de PV70 noemen als je die bedoeld voor 999,- en niet de PV45 :D
Wat is die Budget model 37PV7 duur 100 erbij en je hebt de TH37PV70 voor € 999,- bij Redcoon :D

En jah de TH37PV45 gaat er uit en wordt niet meer geproduceerd de TH37PV70 is de plaats vervanger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johan12 Terug brengen en omruilen.Gewoon zeggen wat je hier schrijft.Dat je na een bepaalde tijd een soort brandlucht ruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

man man man, wat voel ik me toch zooo brak. gister na werk gelijk na huis geracet, om vervolgens pas rond snachts 2uur bed in te duiken (met tegenzin :P ). kameraad die een lcdtv van panasonic heeft (destijds gekocht voor 2500e) moest toegeven dat de mijne veel betere kleuren had :9

micro reviewtje over de th37pv70

xbox360 (vga kabel)
* gears of war ziet er gewoon ubergeil uit !
* pes6 volop gespeeld, niks vage beelden of ghosting (komt dit uberhaubt voor met plasma's?)
* hdvwm bekeken via xbox360 mediacenter. oei oei oei

xbmc (scart)
* shooter dvd (filmtip!) , gewoon heerlijk beeld

schotel (scart)
* veel zenders zien er gewoon goed uit, enkele hebben veel artifacts maar dat zal wel door de uitzending komen. overall gewoon dik tevreden

minpuntjes?
- als je van dichtbij bekijkt hangt er een soor ruis over het beeld, heel lichtjes te waarnemen. van afstand absoluut niet storend. dit heb ik trouwens op alle ingangen (plasma eigenschap??)

ps. afstand is ongeveer 2,5meter en zeker te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Hoe is je ervaring met de resolutie en rechthoekige pixels? Hoe scherp is het beeld als je het vergelijkt met een LCD-TV? Want dat is toch wel mijn grootste zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

ik kan je als vergelijkingsmateriaal jammer genoeg alleen oude modellen opnoemen, heb je dus weinig aan. wil eventueel vanavond wel langs kameraad gaan en zijn panasonic lcd bekijken, maar ook die is minimaal een jaar oud (contrast van 1600 meende ik zo uit me hoofd).

maar spelletjes en wmvhd (hd rips) op de xbox360 zien er echt geil uit (vga kabel), dvds ook heerlijk beeld. en dit alles terwijl ik maar op pakweg 2,5 meter zit. ik ben echt tevreden

rechthoekige pixels???

ps. zus heeft een 32" philips (http://www.kieskeurig.nl/...DA1BDC1257213003D50B0.htm) , en bij haar zag ik altijd hangende pixels op de achtergrond. hier heb ik dus ook echt naar zitten zoeken op de mijne, maar niet kunnen waarnemen (ff gelijk afkloppen hehe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

De resolutie is 1024x768 (4:3) maar de beeldverhouding is 16:9. Dus horizontaal zijn de pixels iets uitgerekt. En de resolutie is natuurlijk een stukje lager dan bij een LCD-tv. Dus die combinatie, hoe verhoudt zich dat tot de scherpte op het scherm, is een beetje mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-06 09:17

Xoverride

sabai sabai

Shiver23 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:20:
De resolutie is 1024x768 (4:3) maar de beeldverhouding is 16:9. Dus horizontaal zijn de pixels iets uitgerekt. En de resolutie is natuurlijk een stukje lager dan bij een LCD-tv. Dus die combinatie, hoe verhoudt zich dat tot de scherpte op het scherm, is een beetje mijn vraag.
Zitten er hier nou wat mensen met een 50" op een afstand van ongeveer 2.70 meter / 3 meter ?

Ik ben namelijk erg benieuwd naar wat ervaringen. Wil namelijk niet dat het straks te groot is, ik weet niet of je dan namelijk pixels gaat zien o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Door de scaling hoef je je niets aan te trekken van de rechthoekige pixels. De scaling houdt hier uiteraard rekening mee. In principe betekent het wel dat je relatief gezien in de horizontale richting minder resolutie hebt dan vertikaal. Bvb bij 720p zal in vertikale richting niets verloren gaan (720 geupscaled naar 768) maar in de horizontale richting wel (1280 gedownscaled naar 1024). Dus voor HD materiaal (720p en hoger) is je bekommernis alleszins terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Zitten er hier nou wat mensen met een 50" op een afstand van ongeveer 2.70 meter / 3 meter ?
Voor HD-materiaal zal dat perfect lukken. Ik heb toch al paar keer in een MM naar een 50" staan kijken van op een goeie 2m afstand en ziet er echt geweldig uit.
Maar met gewone DVDs zou dat wel eens kunnen tegenvallen, vrees ik... Moet ik nog testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Xoverride schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:25:
[...]
Voor TV kijken gaat je dit tegenvallen denk ik. Sommige zenders zijn gewoon niet zo best, ook met digitale kabel. Zoals je inmiddels weet zit ik op 2,60 van een 42 inch en soms zie ik de inperfecties.

50 inch op 2,70 wordt dus problematisch. tenzij het je meer om DVD materiaal gaat, dan geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
SYQ schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 10:45:

xbmc (scart)
* shooter dvd (filmtip!) , gewoon heerlijk beeld
Tip is om voor je oude XBOX de component kabel op de kop zien te tikken, dan kan je alles ook nog eens upscalen naar 720p....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

mijn mening zal wel niet objectief zijn, omdat ik erg enthiousast bent over de tv plus het bedrag wat ik heb neergelegd maar toch...

nogmaals, ik ben dik tevreden over de tv (kleur/scherpte/zwart/grootte). ik heb hiernaast ook een dell 24" monitor, en heb hierop pes6 en vele andere spelletjes volop gespeeld (zelfde kabel) en moet zeggen de tv doet er echt niet onder. natuurlijk houd ik nu wel rekening met de kijkafstand :)

ik heb 1300 betaald voor de tv, hiervoor kon ik ook de nieuwe sharp lcd kopen. maar ik wil geen uberspecs waar ik niks aan heb. anders had ik wel een maandje gewacht en gegaan voor een full hd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

SYQ schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:36:
[...]

mijn mening zal wel niet objectief zijn, omdat ik erg enthiousast bent over de tv plus het bedrag wat ik heb neergelegd maar toch...

nogmaals, ik ben dik tevreden over de tv (kleur/scherpte/zwart/grootte). ik heb hiernaast ook een dell 24" monitor, en heb hierop pes6 en vele andere spelletjes volop gespeeld (zelfde kabel) en moet zeggen de tv doet er echt niet onder. natuurlijk houd ik nu wel rekening met de kijkafstand :)

ik heb 1300 betaald voor de tv, hiervoor kon ik ook de nieuwe sharp lcd kopen. maar ik wil geen uberspecs waar ik niks aan heb. anders had ik wel een maandje gewacht en gegaan voor een full hd
'uberspecs', wat een mooi woord ! Mensen die daar op kicken kopen lcd, genieters kopen plasma !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:53
Xoverride schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:25:
[...]

Ik ben namelijk erg benieuwd naar wat ervaringen. Wil namelijk niet dat het straks te groot is, ik weet niet of je dan namelijk pixels gaat zien o.i.d.
Dat was ik ook, maar HenBel gevraagd en die gaf toen dit antwoord:
.... Mijn kijkafstand is dus een stuk dichterbij dan 3,80 meter ...
Nou weet ik niet zeker hoeveel een stuk is ( ;) ), maar neem aan dat hij dan op +/- 3 meter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Twixie schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:26:
[...]
Dus voor HD materiaal (720p en hoger) is je bekommernis alleszins terecht.
Laat ik nou een PS3 er op aan willen sluiten voor HD-gaming en BR-films.
sanook schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:42:
[...]

'uberspecs', wat een mooi woord ! Mensen die daar op kicken kopen lcd, genieters kopen plasma !
Hmm, toch maar een LCD dus O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

[quote]Shiver23 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:57:
[...]
Laat ik nou een PS3 er op aan willen sluiten voor HD-gaming en BR-films.
[...]

Niet mee eens met die statements van Twixie. Gamen en HD films in 720p afspelen gaat perfect.

Voor 1080p kun je natuurlijk beter een Full hd plasma of LCD kopen. maar goed dat heeft alleen toegevoegde waarde als je op 2,2 meter van een 42 inch wilt gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Niet mee eens met die statements van Twixie. Gamen en HD films in 720p afspelen gaat perfect.

Voor 1080p kun je natuurlijk beter een Full hd plasma of LCD kopen. maar goed dat heeft alleen toegevoegde waarde als je op 2,2 meter van een 42 inch wilt gaan zitten.
Niet eens met welke statement van mij ? Ik zit namelijk zelf nog met een 720p LCD scherm, en ga nu upgraden naar een nog steeds 720p plasma scherm. Ik zie ook niet (meer) de noodzaak in om persé FullHD te willen hebben. In de praktijk is het verschil gewoon verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenBel
Philflow schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:34:
[...]

Voor TV kijken gaat je dit tegenvallen denk ik. Sommige zenders zijn gewoon niet zo best, ook met digitale kabel. Zoals je inmiddels weet zit ik op 2,60 van een 42 inch en soms zie ik de inperfecties.

50 inch op 2,70 wordt dus problematisch. tenzij het je meer om DVD materiaal gaat, dan geen probleem.
Hier ben ik het mee eens. DVD's, Blue Ray en games is totaal geen probleem.
Ik heb alleen maar problemen met bepaalde tv kanalen.
Ik raad je ook aan om digitale televisie te nemen als je met een 50" naar televisie wil gaan kijken.
Ik zit op ongeveer 3 meter en zie dat sommige kanalen gewoon niet scherp zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Twixie schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:04:
[...]
Niet eens met welke statement van mij ?
Ik bedoelde deze "Dus voor HD materiaal (720p en hoger) is je bekommernis alleszins terecht."

Voor 720p materiaal: In de breedte wordt er dus geschaald van 1280 naar 1024 pixels. Een verschil dat je op een afstand van 2 meter niet meer kunt waarnemen.

Dus wil je dichterbij zitten dan 2 meter dan is bekommernis terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ik bedoelde deze "Dus voor HD materiaal (720p en hoger) is je bekommernis alleszins terecht."
Ah ok ;). Met die uitspraak bedoelde ik niet dat het dan een probleem is, maar wel dat hij (en ik ook) zich dan terecht afvraagt of het een probleem is ;). Kleine nuance die idd niet zo duidelijk was :).
Een van de redenen bij games is overigens, denk ik, dat games sowieso ook goed moeten werken op gewone PAL resolutie. Dus de teksten, HUDs, e.d. zullen altijd groot genoeg moeten zijn zelfs voor lage resoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Ok super, ja het gaat mij vooral om het bekijken van dvd's. TV kijk ik nagenoeg nooit(wat een bokkeprogramma's ook allemaal).

Maar mocht ik dus TV gaan kijken op die 50" dan is digitaal dus een aanrader. Zijn de kanalen dan wel acceptabel van kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenBel
Twixie schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:04:
[...]

Niet eens met welke statement van mij ? Ik zit namelijk zelf nog met een 720p LCD scherm, en ga nu upgraden naar een nog steeds 720p plasma scherm. Ik zie ook niet (meer) de noodzaak in om persé FullHD te willen hebben. In de praktijk is het verschil gewoon verwaarloosbaar.
Niet helemaal mee eens.
In de Media Totaal heb je nu een artikel waarin dat duidelijk wordt uitgelegd en waar ik eigenlijk mee eens ben.
Hieronder even kort van een van de aspecten:

HD materiaal (1080p) levert de beste prestaties op hun native formaat (1920x1080p).
Weergave op een 720p plasma resulteert in een niet werkelijke weergave van het materiaal aangezien je het materiaal moet downscalen wat resulteerd in wat overdreven contourtjes rond details en minder afzonderlijke detailscherpte omdat stukjes detail worden weggegooid. (uiteraard heb je hetzelfde als je 720p materiaal af gaat spelen op een 1080p scherm vanwege de upscaler).

Ook behandelen ze het onderzoek waarbij je binnen een bepaalde afstand het verschil niet meer ziet tussen HD en Full HD. Maar de conclusie van dit onderzoek gaat echter te snel door de bocht want het BBC onderzoek had uitsluitend betrekking op de transmissie-norm van televisie en daarbij zou een Full HD TV meer moeten rekenen dan een HD-ready variant en kunnen er dus meer afrondingsfouten optreden.

In media totaal dus een uitgebreidere uitleg met daarin een Plasma TV test tussen de 50PY700 en Hitachi P50T01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 10:24:
Johan12 Terug brengen en omruilen.Gewoon zeggen wat je hier schrijft.Dat je na een bepaalde tijd een soort brandlucht ruikt.
Ik ga de tv zaterdag terugbrengen. Dan krijg ik een nieuwe. Ik zit er alleen over te denken om het 42 inch model maar mee te nemen voor 70 euro extra... alleen weet ik nog niet hoever ik in mijn nieuwe van de muur afzit.. (ik krijg over 2 weken de sleutel). Dus wat is wijsheid. De afstand van muur tot muur (zonder bank) is minimaal 3 meter.. maar misschien wat meer.. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Interessant verhaal Henbel
HenBel schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 14:47:
[...]
wat resulteerd in wat overdreven contourtjes rond details
Dit klinkt mij toch echt als een artefact van de scaler, en geen algemeen effect van het downscalen.
en minder afzonderlijke detailscherpte omdat stukjes detail worden weggegooid.
hier is iedereen het dus wel over eens. Maar de vraag blijft natuurlijk hoe dicht bij je moet zitten om die detail verschillen te zien.

Ik ben het ermee eens dat het BBC onderzoek niet alles zegt. Veel belangrijker om zelf te testen in een goede winkel PV700 naast een PY700 op identieke bronnen, heel goed afgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

johan12 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 15:01:
[...]

Ik ga de tv zaterdag terugbrengen. Dan krijg ik een nieuwe. Ik zit er alleen over te denken om het 42 inch model maar mee te nemen voor 70 euro extra... alleen weet ik nog niet hoever ik in mijn nieuwe van de muur afzit.. (ik krijg over 2 weken de sleutel). Dus wat is wijsheid. De afstand van muur tot muur (zonder bank) is minimaal 3 meter.. maar misschien wat meer.. Wat denken jullie?
Ik denk 50" nemen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

johan12 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 15:01:
[...] De afstand van muur tot muur (zonder bank) is minimaal 3 meter.. maar misschien wat meer.. Wat denken jullie?
Even goed meten wat de gemiddelde afstand is tussen je scherm en je ogen.

Mijn mening: Voor een 42 inch moet je tenminste 2.50 en liever meer hebben en digitaal kijken. Ik kan het weten want ik zit op 2.50 van een 42PV70 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Philflow

Ik volg al tijdje deze plasma-forums: ik wil kiezen tussen een Sammy 42C91 en een Pana 37/42PV70.

Ik heb begrepen dat jij je de C91 omgeruild hebt voor een PV70? Ben je nu wel tevreden?

BVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 15:26:
@Philflow
Ik heb begrepen dat jij je de C91 omgeruild hebt voor een PV70? Ben je nu wel tevreden?
Geen eenvoudige vraag. Ben er inmiddels achter dat de dingen waar ik ontevreden was over de Samsung grotendeels werden veroorzaakt door het signaal. (judder en kleurverschillen per zender)

Mijn Samsung had echter wel 1 nadeel: rare gedragingen op de scart aansluitingen. (maar dat kan exemplarisch zijn geweest!) Die heeft de Panasonic absoluut niet. qua beeldkwaliteit ontlopen ze elkaar nauwelijks.

Voordelen Samsung: Contrast (komt door filterbright denk ik). Hij heeft zo'n glimmend laagje waardoor je dat effect krijgt wat ze op laptops truebrite noemen, of Crystal brite.
Beeldkwaliteit bij lagere kwaliteit zenders.

Voordelen Panasonic: Betere details bij goed signaal. Veel beter geluid, zwaardere kwaliteit behuizing, voet en connectoren. Komt degelijker over.

De Panasonic is medogenloos bij slecht signaal, alles wordt 'perfect' weergegeven ook de storingen. De Sasmung is 'vergevender'. Bij analoog signaal denk ik dat de Samsung wint. Bij 720p de Panasonic. Maar alle verschillen zijn nipt!

Het is dus echt een close call. Ik zou zeggen ga kijken in de betere winkel, want het blijft een persoonlijke keuze.

Als ik er m'n geld op moet inzetten welke plasma over 5 jaar nog het beste werkt, dan zou ik voor de Panasonic kiezen. Komt allemaal net wat degelijker over. En misschien ben ik ook bevooroordeeld, heb namelijk veel verhalen gehoord over Samsung in het algemeen. En mij oude CRT van Panasonic (14 jaar oud) was niet stuk te krijgen. ;)

Voordeeltje van de Samsung is wel dat ie bijna 200 euro goedkoper is.

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 14-06-2007 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Niet helemaal mee eens.
In de Media Totaal heb je nu een artikel waarin dat duidelijk wordt uitgelegd en waar ik eigenlijk mee eens ben.
Heb je echter zelf al met je eigen ogen eens gekeken ? Of geloof je gewoon letterlijk wat de boekjes schrijven... ?
In de praktijk is het verschil echt wel klein, vind ik. Met eigen ogen vastgesteld, maar misschien zijn mijn ogen niet meer zo goed ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Philflow schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 15:37:En mij oude CRT van Panasonic (14 jaar oud) was niet stuk te krijgen. ;)
hehe dat knip-oogje doet 't 'm wel ... ik zit hier ook nog opgescheept met een 10-jaar oude CRT van Panasonic ... niet stuk te krijgen dat kreng! (maar mijn geduld voor een plasma geraakt stilletjes aan op...) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

renio schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 15:40:
[...]
... ik zit hier ook nog opgescheept met een 10-jaar oude CRT van Panasonic ... niet stuk te krijgen dat kreng!
Ik had de mijne verkocht via marktplaats. Komt de koper dus hier, hij vond hem wel wat zwaar. Vervolgens loopt ie met die TV de trap af, laat ie onder bij de trap de TV een afstand van 50 cm uit z'n handen vallen. Harde klap op een houten trap. Volgens mij doet ie het nog steeds want ik heb daarna niets meer van ze gehoord. Ik zal het nog even checken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Philflow

Het blijft inderdaad een persoonlijke keuze. Ik zal even afstappen van m'n deskresearch en op pad gaan... Thnx voor het helder antwoord! :)

Latertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

@ Neanderlander.

Succes! en misschien nog ten overvloede: zorg er dus voor dat als jij van plan bent via scart te gaan kijken dat je ze in de winkel vergelijkt op scart. Liefst natuurlijk met UPC digi indien je daarmee wilt gaan kijken thuis.

Meestal zijn ze zo slim om er een HDMI DVD speler aan te hangen, waardoor iedere TV er wel goed uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
renio schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 15:40:
[...]

hehe dat knip-oogje doet 't 'm wel ... ik zit hier ook nog opgescheept met een 10-jaar oude CRT van Panasonic ... niet stuk te krijgen dat kreng! (maar mijn geduld voor een plasma geraakt stilletjes aan op...) :X
Ik zit hier met een 25 jaar oude Grundig, ook niet kapot te krijgen. Maar die oude bakken bleven toch wel werken. Of is dat met de breedbeelds van 10 jaar en jonger niet meer zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Sjah schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:02:
[...]

Ik zit hier met een 25 jaar oude Grundig, ook niet kapot te krijgen. Maar die oude bakken bleven toch wel werken. Of is dat met de breedbeelds van 10 jaar en jonger niet meer zo?
bwa... mijn verwachting is dat mijn breedbeeld panasonic van > 10 jaar het nog makkelijk 10 jaar kan uithouden (voor hoeveel verkoop je nog zo'n ding hé..? kan ik voor dat geld misschien nog net een muurbeugel kopen lijkt me pfff) .
... ikzelf daarentegen hou het zelfs geen 10 maanden niet meer uit (wil nog wat wachten tot eind dit jaar... als de prijzen van de 42PV70 tot tegen de 900 euro of lager komen)... :O

het is een echte kwelling... ieder uur in dit pokkeforum komen kijken... tips en inside-details te weten komen... lezen hoe anderen helemaal uit hun dak gaan bij het openen van die knort van een doos en het installeren van hun blinkende plasma... ik ga er aan kapot!

Allee bon... tot over een uurtje ofzo dan maar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Volgens het Duitse magazine Video zijn de optimale instelling voor de 42PV71
Kontrast: 65%, Helligkeit: 57%, Farbe: 57%
Modus: Normal Farbton: Warm

In menu van 42PV70 kan ik echter geen getallen zien. Als ik de waarden met handmatig tellen probeer te benaderen komen ze belachelijk hoog uit. Iemand een idee hoe dit zit?

Edit: het schijnt om % te gaan

[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 14-06-2007 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
renio schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:18:
[...]

bwa... mijn verwachting is dat mijn breedbeeld panasonic van > 10 jaar het nog makkelijk 10 jaar kan uithouden (voor hoeveel verkoop je nog zo'n ding hé..? kan ik voor dat geld misschien nog net een muurbeugel kopen lijkt me pfff) .
... ikzelf daarentegen hou het zelfs geen 10 maanden niet meer uit (wil nog wat wachten tot eind dit jaar... als de prijzen van de 42PV70 tot tegen de 900 euro of lager komen)... :O

het is een echte kwelling... ieder uur in dit pokkeforum komen kijken... tips en inside-details te weten komen... lezen hoe anderen helemaal uit hun dak gaan bij het openen van die knort van een doos en het installeren van hun blinkende plasma... ik ga er aan kapot!

Allee bon... tot over een uurtje ofzo dan maar 8)7
tJa ik ken dat. Ik zit zelf ook met aankoopbeslissing voor plasma en vakantie overslaan. Wil ik dat of niet? Als ik wil kan ik nu de pv45 bestellen, of de pv70,wel mooi, maar ik kijk weinig tv, maar 't blijft geil zo een plasma. Het blijft toch wel veel zo een duizend euro, aan de andere kant het is een schijntje vergeleken bij wat het ooit kostte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:57

The Legend

*Plop*

Philflow schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:25:
Volgens het Duitse magazine Video zijn de optimale instelling voor de 42PV71
Kontrast: 65%, Helligkeit: 57%, Farbe: 57%
Modus: Normal Farbton: Warm

In menu van 42PV70 kan ik echter geen getallen zien. Als ik de waarden met handmatig tellen probeer te benaderen komen ze belachelijk hoog uit. Iemand een idee hoe dit zit?

Edit: het schijnt om % te gaan
Volgens mij gaan ze uit bij standaard instellingen op exact het midden. Dat is dan 50%. Contrast op 65% is dan 15 clicks naar rechts.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:30:
[...]

tJa ik ken dat. Ik zit zelf ook met aankoopbeslissing voor plasma en vakantie overslaan. Wil ik dat of niet? Als ik wil kan ik nu de pv45 bestellen, of de pv70,wel mooi, maar ik kijk weinig tv, maar 't blijft geil zo een plasma. Het blijft toch wel veel zo een duizend euro, aan de andere kant het is een schijntje vergeleken bij wat het ooit kostte.
2 jaar en 3 maanden geleden een 37 inch plasma gekocht voor 2.200 euro. Nu is een 37" met betere specs te koop voor 800 euro. Het gaat hard. 3 jaar geleden was mijn plasma nog 4.000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

The Legend schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 17:30:
[...]
Volgens mij gaan ze uit bij standaard instellingen op exact het midden. Dat is dan 50%. Contrast op 65% is dan 15 clicks naar rechts.
Ja zoiets, al is 15 clicks naar rechts wel heel veel naar rechts.
Het gaat dus om relatieve afstand 65% is een 65% balkje. Veel te hoog naar mijn smaak trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 14-06-2007 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenBel
Twixie schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 15:40:
[...]

Heb je echter zelf al met je eigen ogen eens gekeken ? Of geloof je gewoon letterlijk wat de boekjes schrijven... ?
In de praktijk is het verschil echt wel klein, vind ik. Met eigen ogen vastgesteld, maar misschien zijn mijn ogen niet meer zo goed ;).
Nee, ik geloof niet letterlijk wat er in de boekjes staat.
Echter is het geen hogere wiskunde wat daar bij komt kijken om het te geloven.
Waar gerekend wordt, wordt afgerond en terden er dus afrondingsverschijnselen op.

Ik vraag me af wie wel de twee varianten wel goed afgesteld en werkend heeft gezien. Dan bedoel ik niet in de mediamarkt of andere elctrozaken want de calibratie daar is gewoonweg slecht. Teveel groen en rood want dat verkoopt eenmaal en veel mensen vallen ervoor. Dit heb ik niet zelf verzonnen maar van iemand die calibraties uitvoert.
Je zou dus (wil je goed kunnen vergelijken) een 720p en 1080p tv in een huiskamer hebben staan met elk een optimale calibratie en beide TV's moeten het beeldmateriaal in hun oorspronkelijke resolutie weergeven. Dan kijken naar de verschillen op verschillende afstanden.

Zolang ik niet zelf een onderzoek heb gedaan, moet ik geloven dat wat ze hebben getest ook de waarheid is. Onderzoeken zijn er om eerdere onderzoeken te verwerpen en tot dusver ben ik geen enkele "wetenschappelijk" onderzoek tegengekomen waarbij werd aangetoond dat de verschillen inderdaad niet meer te zien zijn op een specifiek afstand met de techniek en beeldmateriaal van nu.
Er zal inderdaad een punt zijn waarop je de verschillen niet meer duidelijk ziet, maar er worden afstanden genoemd waarbij ik me afvraag in welk onderzoek dat naar voren is gekomen.
Echter is het aangegeven artikel geen onderzoek of test maar meer een kritische noot en verduidelijking naar de onderzoek toe,

Maar iedereen moet evengoed geloven wat hij/zij zelf wil geloven en dat geldt ook voor mezelf natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
I know the feeling. Ik ben al een half jaar aan het kijken voor een nieuwe TV, maar hoe meer je er over leest, en hoe meer modellen je in de toonzalen ziet, hoe moeilijker het is.
Om de een of andere reden wil ik nu absoluut het perfecte toestel, terwijl natuurlijk elk toestel wel zijn mindere punten en mankementjes heeft. En als ik er zo over nadenk was mijn oude CRT eigenlijk ook niet perfect. Daarna kwam een 32" Samsung LCD (die types die Microsoft gebruikte in hun 360-demo's) en die werd ook op diverse forums bejubeld, maar achteraf gezien was ik er toch niet zo tevreden van... zo zie je maar. Heb nu een beetje schrik hetzelfde voor te hebben met mijn nieuwe koop. Voorlopig wordt dat wellicht een PV70, maar ik zou niet van mezelf verschieten moest ik over 2 maand nog aan het kijken zijn en alweer wat anders op het oog heb :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Echter is het geen hogere wiskunde wat daar bij komt kijken om het te geloven.
Waar gerekend wordt, wordt afgerond en terden er dus afrondingsverschijnselen op.
Ik heb me ook altijd lang zitten blindstaren op specs en theoretische beschouwingen. Dat is gaandeweg voorbij gegaan. O.a. door gewoon in de winkels naar de modellen te kijken en te merken dat ik bvb toch wel het beeld van die plasma tv's een stuk mooier vond dan van die LCDs met hogere resoluties. Of bvb door ineens te merken dat die W2000 FullHD van Sony blijkbaar een panel heeft van 1440x1080 en dus ook weer aan scaling doet. Of bvb door in te zien dat alle TVs sowieso nog een hoop processing doen die er ook voor zorgt dat die pixeltjes toch niet zo mooi 1-op-1 mappen op het scherm, zelfs al kies je 1:1 pixelmapping. Etc...etc...

Alleen is het meer werk om diverse winkels rond te rijden en uit te testen, dan gewoon thuis achter de computer forums and reviewsites te gaan opzoeken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Focus schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 09:50:
hmmmmmmm

Merken jullie bij grote witte vlakken dat het scherm een beetje trilt? Lijkt een beetje op een lcd monitor met een lage refrehrate.
Dat heb ik ook een beetje... de plasma's van samsung en andere Pana's in de winkel hadden dit ook. Is wel verwaarloosbaar maar goed, je ziet het wel. Nu heb ik het contrast op 48% staan, helderheid op 55%, kleur op 55% en beeld op warm. Bij deze instellingen is het trillen weg en kijkt het scherm het rustigste in een huiskamer! Tenminste... dit zijn mijn ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 19:43:
[...]
Nu heb ik het contrast op 48% staan
Hoe weet je dat ie op 48% staat? ik zie namelijk nergens getallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenBel
Twixie schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 18:47:
[...]

I know the feeling. Ik ben al een half jaar aan het kijken voor een nieuwe TV, maar hoe meer je er over leest, en hoe meer modellen je in de toonzalen ziet, hoe moeilijker het is.
Om de een of andere reden wil ik nu absoluut het perfecte toestel, terwijl natuurlijk elk toestel wel zijn mindere punten en mankementjes heeft. En als ik er zo over nadenk was mijn oude CRT eigenlijk ook niet perfect. Daarna kwam een 32" Samsung LCD (die types die Microsoft gebruikte in hun 360-demo's) en die werd ook op diverse forums bejubeld, maar achteraf gezien was ik er toch niet zo tevreden van... zo zie je maar. Heb nu een beetje schrik hetzelfde voor te hebben met mijn nieuwe koop. Voorlopig wordt dat wellicht een PV70, maar ik zou niet van mezelf verschieten moest ik over 2 maand nog aan het kijken zijn en alweer wat anders op het oog heb :).
Als je lang genoeg wacht, dan zijn de OLED TV's wel op de mark ;)
In de eerste instantie wachtte ik op die OLED TV's (al 5 jaar), maar ik zag dat die techniek gewoon niet snel vooruitgaat voor grotere schermen.

Mocht je toch voor een plasma willen gaan, dan vindt de industrie tegen die tijd wel weer iets waardoor je weer een nieuwe TV wilt kopen of oudere types niet meer wilt aanschaffen.
Dit heb ik zelf ondervonden. Was 5 jaar op zoek naar een TV en telkens ging ik voor de nieuwere model, aangezien die weer een aantal features had die de oude niet had. En zo gaan de jaren voorbij.
Bijna had ik gewacht op de 50PY750 maar mijn eega zei dat ik maar eens de knoop moest doorhakken, die TV moest kopen en niet verder zoeken.
Soms denk ik "gelukkig heb ik dat gedaan", maar op een ander moment denk ik weer: "had ik maar even langer gewacht, want dan had ik gewoon een tv gehad die wel 24p native kan weergeven"
Tja keuzes...keuzes

Maar de industrie vindt wel weer oie
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.