Toen ik voor het eerst dit probleem vernam, was ik ook stomverbaasd. M.i. is er totaal geen reden waarom dit niet gesupporteerd kan worden. Ik vermoed dat het gewoon 'luiheid' van de fabrikanten is, omdat voordat BluRay en HD-DVD op de markt kwam er gewoon geen enkele 1080p/24 content was.Help!!!! schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 10:25:
Het zou me niks verbazen dat de volgende "must have" na 1080p en hdmi 1.3 aansluitingen het native weergeven van 1080P/24 wordt.
Zelf snap ik niet waarom die spelers en TV's er nog niet zijn. Het lijkt toch niet meer dan logisch dat je dit ondersteunt want je wilt toch zo min mogelijk up- of downscaling......
Bemerk wel dat de TV intern misschien nog wel een minieme hoeveelheid processing moet doen om het in bvb 48 of 72Hz weer te geven. Maar dit is echt pakken simpeler dan de de-interlacing of up/down-scaling die sowieso al aanwezig moet zijn.
BTW, van de drie dingen die je aanhaalt (HDMI 1.3, 1080p en 24fps) is m.i. 24fps wel het belangrijkste omdat die judder echt wel goed opvalt.