Look behind you! A three headed monkey!
Anoniem: 81784
Volledig is natuurlijk erg onnatuurlijk.[b][message=28073045,noline]
wat is eigenlijk het nut van de contrast volledig aan te zetten?? vind dat niet eens mooi en natuurlijk uitzien, heb de mijne net over de helft
Maar bij Pioneer moet je de eerste 200 uur echt dik onder de helft zitten, en dat is een teken aan de wand.
En zelfs dan, na een kwartier met een logo is de retention zichtbaar in veel gevallen en ook nog eens lastig weg te krijgen.
Ik geloofde dat eerst niet, maar heb het zelf kunnen waarnemen met een ps2 op een 506.
Heeft mij ervan overtuigd om pioneer ff links te laten liggen en voor plasma me meer te focussen op de panasonic, hoe mooi de pioneers er ook kunnen uit zien.
Aantal weken terug had ik het idee die nieuwe 50 inch full hd te nemen van Panasonic; maar ik ben bang dat deze wat te groot is en nog wellicht wat overkill is aangezien mijn teevee-kijkgedrag niet echt veel is. Ook wil ik eerst die marketingmachine achter fullhd uitgewerkt zien voordat ik eventueel kan overstappen op fullhd.
Mijn dank is groot!
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Hier heb ik met de panasonic gelukkig totaal geen last van , heb hem pas sinds vrijdag.Anoniem: 81784 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:20:
[...]
Volledig is natuurlijk erg onnatuurlijk.
Maar bij Pioneer moet je de eerste 200 uur echt dik onder de helft zitten, en dat is een teken aan de wand.
En zelfs dan, na een kwartier met een logo is de retention zichtbaar in veel gevallen en ook nog eens lastig weg te krijgen.
Ik geloofde dat eerst niet, maar heb het zelf kunnen waarnemen met een ps2 op een 506.
Heeft mij ervan overtuigd om pioneer ff links te laten liggen en voor plasma me meer te focussen op de panasonic, hoe mooi de pioneers er ook kunnen uit zien.
Contrast staat standaard al onder de helft en dat houd ik de eerste weken ook maar even zo voor de zekerheid .
Al een paar uur discovery en sbs gekeken en echt totaal niets te zien van inbranden of wat ook , beeld staat nu nog niet helemaal ideaal maar dat komt wel als hij "ingespeeld" is
Uiterlijk van de panasonic (heb zelf de 42PV700) vind ik net zo mooi als de pioneers eerlijk gezegd , vind de 700 wel wat mooier als de 70 , maar hij is dan ook wat duurder .
kingfriko
Ook natuurlijk om even te vergelijken met LCD. (ben eigenlijk al om dat Plasma voor mij het gaat worden,aangezien ik normaal Formule 1 wil kijken
Verkoper was als eerste al blij dat ik al voor een plasma ging. Volgens hem was LCD nog niet zover om dat te biede wat ik vraag , namelijk TV uitzendingen , snelle sporten en DVD kijken.
Jammer genoeg was hun enige Panasonic Plasma gister verkocht. Was een TH-42PV70.
Morgen komt er weer een nieuwe en tevens een PV700 .
Nou ben ik gaan kijken wat het verschill is tussen deze twee , en ik kom eigenlijk niet verder dan het geluid (700 heeft surround en 70 niet) , aantal teltext paginas en aantal Scart aansluitingen.
Als ik bv de scart aansluitingen neem is de 700 beter voor mij (xbox, digitale ontvanger en souroundset moeten er namelijk op)
Zie ik nou iets over het hoofd tussen deze twee types??? boven de prijsverschil van ruim € 300
Anoniem: 217676
Probeer je component-stekker zo diep mogelijk te steken in de fiches, ik heb ook een dvd op component aangesloten op m'n 42pv700. Je krijgt wel een mooi beeld als alles goed aangesloten is. GroetjesMrScratch schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:19:
Zijn er mensen die een dvd-speler op component hebben aangesloten? Ik heb bij mijn 37PV70 last van schuine lijnen in het beeld als ik van erg dichtbij kijk. Het beeld ziet er voor de rest wel ok uit.
Hans.
De 700 heeft oa. een beter geluid, een anti-weerspiegeling coating en een bredere look door de boxen die op de zijkant zitten, plus je hebt 3 hdmi aansluitingen (2 achteraan + 1 vooraan).seninha schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:32:
Ben vandaag ook ff bij Expert langsgeweest om naar een paar Plasma TV's te gaan kijken.
Ook natuurlijk om even te vergelijken met LCD. (ben eigenlijk al om dat Plasma voor mij het gaat worden,aangezien ik normaal Formule 1 wil kijken)
Verkoper was als eerste al blij dat ik al voor een plasma ging. Volgens hem was LCD nog niet zover om dat te biede wat ik vraag , namelijk TV uitzendingen , snelle sporten en DVD kijken.
Jammer genoeg was hun enige Panasonic Plasma gister verkocht. Was een TH-42PV70.
Morgen komt er weer een nieuwe en tevens een PV700 .
Nou ben ik gaan kijken wat het verschill is tussen deze twee , en ik kom eigenlijk niet verder dan het geluid (700 heeft surround en 70 niet) , aantal teltext paginas en aantal Scart aansluitingen.
Als ik bv de scart aansluitingen neem is de 700 beter voor mij (xbox, digitale ontvanger en souroundset moeten er namelijk op)
Zie ik nou iets over het hoofd tussen deze twee types??? boven de prijsverschil van ruim € 300
Groetjes
Hans.
Anoniem: 215897
Ik was nog steeds bezig met het besluit van wat voor muurbeugel ik wou, valt er een folder binnen van Big Boss bouwmarkt, een plasma/lcd muurbeugel voor 39,50 EURO !
Nou zou je denken dat kan niet veel zijn, maar hij is perfeckt !! zelfs nog 15 graden verstelbaar.
De plasma hangt nu, aangesloten via hdmi, @home digitaal via Samsung DBC-H360R, naar een HD uitzending gekeken , en ik moet zeggen : Wauw. een zeer tevreden plama-bezitter,
Heb veel aan dit Forum gehad, hartelijk dank hier voor,

Ik heb met 4x een hoekbeugel (Gamme
(laatste foto is wat onduidelijk, maar er is een créme-witte "altijd-aan-ambilight-licht" gemaakt)

[ Voor 8% gewijzigd door BNX op 21-05-2007 20:53 ]
| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |
Anoniem: 219885
Dus dan gewoon de goedkoopste van de drie nemen?BNX schreef op zondag 20 mei 2007 @ 23:32:
[...]
Zal maar even toelichten![]()
1) Deze modellen zijn identiek kwa specs en uiterlijk, het zijn gewoon versies die uitkomen in verschillende landen \ import
2) Yep, alleen zou je even de garantie in België moeten checken van Panasonic (Benelux onsite dekking?)
3) Redcoon is netjes en snel, ik had 's morgens besteld en middags al een bericht dat v/d Greef transport mij zou bellen voor een aflever afspraak. 5 werkdagen later was hij in mijn bezit...![]()
Tip: als v/d Greef niet binnen 2 dagen belt, even zelf naar hun bellen nummer staat op Redcoon site)
-Is er enig vorm van ionbranden als je bv de hele avond naar SBS6 kijkt (ivm logo)
Dit vraag ik omdat ik bij HTforum zag staan dat bij de Pioneer plasma zelfs na 1 uur kijken

Anoniem: 219885 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 22:01:
[...]
Dus dan gewoon de goedkoopste van de drie nemen?
[ Voor 5% gewijzigd door BNX op 21-05-2007 22:18 ]
| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |
Dit had ik nog liggen, een 50cm kabelgoot van 7cm breed, hierover heen heb ik een stuk aluminium-geperforeerd stukje gezet, had ik ook nog liggen met 6.5cm breedte...[TAG]Speedy schreef op maandag 21 mei 2007 @ 21:47:
Dat is natuurlijk ook een optie inderdaad, mooi profiel ook waar je de kabels in heb weggewerkt ... ook de gamma?
Wie bewaard die heeft wat!!!
Ben afgelopen zaterdag weggeweest, puur voor orientatie.
In de plasma-categorie (knoop is door, het word een plasma) vond ik de samsungs en de panasonics verreweg de beste, en ook mooi geprijsd
Het word dus één van deze merken, ik wacht op de 42PY700, als het verschil tussen Full HD en HD Ready te verwaarlozen is word het de 42PV70 en niet de 4242PV700 (vanwege het mooiere design van de 70).
Zit er achter de vier afsluitdoppen aan de achterzijde een schroefdraad? Als ik de dop eraf haal lijkt het of er alleen een plastic hulsje in zit. ??
Anoniem: 215171
Hierin zit M8 schroefdraad. De schroefdraad zelf zit van 2cm tot 4cm diep. Je kunt er een M8 bout indraaien tot een lengte van 5cm. Je hieft niet bang te zijn dat de bevestigingspunten zwak zijn... Mijn 42PV71 hangt zelfs alleen maar aan de bovenste ophangpunten.jopwelling schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 09:40:
Even een vraag ivm de wandmontage:
Zit er achter de vier afsluitdoppen aan de achterzijde een schroefdraad? Als ik de dop eraf haal lijkt het of er alleen een plastic hulsje in zit. ??
Anoniem: 213297
Volgens mij ben ik blind of zo maar heb net het vorige topic doorgelopen maar kan die instellingen voor de eerste 200 uur niet vinden.voodooless schreef op zondag 20 mei 2007 @ 12:10:
Check ff de instellingen van het vorige topic. Die moet je de eerste 200 uur aanhouden om inbranden te voorkomen. Daarna kun je langzaam contrast en helderheid omhoog schroeven.
Iemand even een linkje.....?
Zal ondertussen nog eens doorlopen....
Kwestie van goed zoeken. Ik had de post binnen een minuut weer gevonden:Anoniem: 213297 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:16:
Volgens mij ben ik blind of zo maar heb net het vorige topic doorgelopen maar kan die instellingen voor de eerste 200 uur niet vinden.
Iemand even een linkje.....?
Zal ondertussen nog eens doorlopen....
Walkman in "[Plasma] Het grote Panasonic nieuwe mode..."
Zoekfuntie werkt ook binnen topics, heel handig
*****UPDATE*****
HA!
Een nog authentiek Jan de Bouviers sony av-meubel!
Grappig, deze heb ik zelf ook.
*alleen niet lang meer volgende week komt er een spectral te staan*
Anoniem: 213297
Tja de een is nu eenmaal wat meer begaan met het forum dan de ander he....voodooless schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:25:
[...]
Kwestie van goed zoeken. Ik had de post binnen een minuut weer gevonden:
Walkman in "[Plasma] Het grote Panasonic nieuwe mode..."
Zoekfuntie werkt ook binnen topics, heel handig
Bedankt voor de link in ieder geval!
Ik heb dit naar aanleiding van settings in een ander forum toen gezien, maar in het artikel staat dat dat de settings zijn nadat ze 'm hadden ingelopen. Er was wel een discussie of deze settings nou wel of geen kwaad konden en die kwam niet echt tot een duidelijke conclusie, zou er in ieder geval voor zorgen dat het contrast niet te hoog staat (maar dat staat ook in die post)....Anoniem: 213297 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:37:
[...]
Tja de een is nu eenmaal wat meer begaan met het forum dan de ander he....
Bedankt voor de link in ieder geval!
Lijkt me onwaarschijnlijk. Dit zijn echt typisch voorzichtige settings die je gebruikt de eerste weken. Daarna kun je denk ik wel rustig contrast en helderheid langzaam opschroeven.Walkman schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:07:
maar in het artikel staat dat dat de settings zijn nadat ze 'm hadden ingelopen.
Anoniem: 214494
Zijn er nog meer van deze "verborgen" menu's??? Het schijnt dat er ook een menu beschikbaar is voor de fijninstellingen. Dit menu wordt bijvoorbeeld gebruikt als je het scherm laat calibreren.
Wie weet hier meer over?
Heb wat rond gebeld voor prijzen maar de meesten zitten toch rond de adviesprijs van 2400,- euro.
Volgens mij is de prijs van 2160,- euro eerder in dit topic genoemt zo gek nog niet.
Afgaande op z'n grotere broer schijnt het een super ding te zijn!
Hier heb ik dus met de panasonic totaal geen last vanseninha schreef op maandag 21 mei 2007 @ 22:11:
Nog een vraag voor mensen die de TH-42PV 70 of 700 hebben hangen/staan.
-Is er enig vorm van ionbranden als je bv de hele avond naar SBS6 kijkt (ivm logo)![]()
Dit vraag ik omdat ik bij HTforum zag staan dat bij de Pioneer plasma zelfs na 1 uur kijkenal een klein beetje inbrand zichtbaar was bij zwart beeld .
kingfriko
seninha schreef op maandag 21 mei 2007 @ 22:11:
-Is er enig vorm van ionbranden als je bv de hele avond naar SBS6 kijkt (ivm logo)![]()
Dit vraag ik omdat ik bij HTforum zag staan dat bij de Pioneer plasma zelfs na 1 uur kijkenal een klein beetje inbrand zichtbaar was bij zwart beeld .
Ik ook niet....kingfriko schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 16:01:
[...]
Hier heb ik dus met de panasonic totaal geen last van
ik heb de panasonic 42py700 eens vergeleken met de 42pv70 en met name het stroomverbruik liegt er niet om: 486 vs 261 wattBrachhus schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 16:00:
DeTH42py700 staat nu ook op de Nederlandse website van Panasonic en wordt in juni uitgelevert.
Heb wat rond gebeld voor prijzen maar de meesten zitten toch rond de adviesprijs van 2400,- euro.
Volgens mij is de prijs van 2160,- euro eerder in dit topic genoemt zo gek nog niet.Nog even gebelt met Eshop maar hun garantie is, itt wat eerder in dit topic is gezegd is dezelfde als bij elke andere Panasonic dealer.

Bij eshop.nl staat deze al voor € 2169Brachhus schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 16:00:
DeTH42py700 staat nu ook op de Nederlandse website van Panasonic en wordt in juni uitgelevert.
Volgens mij is de prijs van 2160,- euro eerder in dit topic genoemt zo gek nog niet.Nog even gebelt met Eshop maar hun garantie is, itt wat eerder in dit topic is gezegd is dezelfde als bij elke andere Panasonic dealer.
Ga er vanuit dat zodra deze te bestellen is nog lager aangeboden gaat worden.
Wat me wel opvalt is het verbruik:
PY700 : 486Watt
PV700 : 261Watt
[ Voor 4% gewijzigd door seninha op 22-05-2007 18:00 ]
Anoniem: 219572
Hij zag de py700 reeds bij panasonic zelf spelen en was werkelijk overdonderd. Hij vindt de pv700 al superieur, de py zou enkel aan te raden zijn voor nog iets scherpere beelden bij hoge resolutiebeelden, afkomstig van bv. van een PS3.
Ikzelf twijfelde tussen de py700 en de op komst zijnde sharp H1DE-serie LCD fullHD 100hz. SHARP belooft immers door het terugbrengen van de responstijd tot 4ms dat alle clouding, veegeffecten, etc.. zouden verleden tijd zijn. Volgens de man van MM zijn dit marketingargumenten. Het is zelfs zo dat er een nieuwe manier van meten is, die altijd 'beter' resultaat geeft. Voor het bekijken van sport en supersnelle actiefilms zou plasma altijd superieur blijven.
Ik vroeg ook naar het gevaar van inbranden. Zo goed als nihil, enkel oppassen bij het gamen bij spelen waarbij de achtergrond niet verandert (bestaan die nog wel next-gen??). Bij uren spelen, en eventueel de spelconsole op pauze te zetten, zou er een klein risico zijn.
Soit, PANASONIC rules als je het mij vraagt!
Ja en vanaf 1.5 meter geen verschil waarneembaar tussen die twee.koen schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 16:39:
[...]
ik heb de panasonic 42py700 eens vergeleken met de 42pv70 en met name het stroomverbruik liegt er niet om: 486 vs 261 wattblijkbaar de prijs die je betaalt voor meer pixels en hogere lichtopbrengst...
Geweldig....
ik ga nu ff eten en daarna rommelen en dan later in de week zal ik mijn bevindingen hier neerzetten!
Zijn meer verschillen dan alleen full hd hoorAnoniem: 81784 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 18:59:
[...]
Ja en vanaf 1.5 meter geen verschil waarneembaar tussen die twee.
Ik heb de PV700 al 2 à 3 weken staan, heb nog niets gezien van inbranden.seninha schreef op maandag 21 mei 2007 @ 22:11:
dvd gekeken - spatzuiver
ps3 eran gehangen - nog niet eerder gezien, zo mooi beeld....
verder uiteraard het geluid, ik heb geen tvs gehoord met dit geluid.....ik heb ook gewoon
een prima harman kardon set, maar dit geluid is uitstekend....
en ja het uiterlijk.....persoonlijk is het wel, maar vind m toch echt net ff mooier as de 70...
inderdaad enige reflectie zo in de vooravond, maar uitstekend te kijken en niet storend...
verdere gebruikerservaringen volgen zeker....
o ja...kleinigheidjes (lol), maar erg prettig al die extra aansluitingen...ik zou ze niet willen missen.
nou ik ga weer verder genieten....
Werkt bij mij niet, kan dat? (PV70P)Anoniem: 215171 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 14:41:
Indien je bij deze nieuwe plasma's van Panasonic de -/V toest indrukt en vervolgens 3x de AV-toets van de AB, kom je in een speciaal menu (hotel-menu).

Ik download vaak series op HD formaat. Ik kijk ze nu op mn monitor.Anoniem: 81784 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 18:59:
[...]
Ja en vanaf 1.5 meter geen verschil waarneembaar tussen die twee.
Neem aan dat als ik ze dan via de PY700 FullHD scherm kijk op een afstand van 3.40meter verschill wel te zien is.
Of klopt dat niet
Bij "inbranden" gaat het over een statisch (stilstaand) beeld...Anoniem: 219572 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 18:59:
Alweer eens met een echte kenner gesproken, de hoofdverantwoordelijke van MM in de afdeling TV, de man die bepaalt wat wordt in stock genomen en wat niet.........
.......Ik vroeg ook naar het gevaar van inbranden. Zo goed als nihil, enkel oppassen bij het gamen bij spelen waarbij de achtergrond niet verandert (bestaan die nog wel next-gen??). Bij uren spelen, en eventueel de spelconsole op pauze te zetten, zou er een klein risico zijn.
Dit kunnen
- kleine oppervlakte zijn zoals logo's of bij games de scorebalken o.i.d.
- grotere vlakken zijn zoals het besturingssysteem van je computer of zwarte balken (geen vullend beeld bij films).
Indien er een wit vlak langdurig (lees dagen) op dezelfde positie op het scherm staat heb je kans dat bij overschakeling naar zwart een lichte waas blijft staan. Dit is meestal weg te krijgen met het bekende weergeven van sneeuw.
Indien er een zwart vlak (zoals bij breedbeeldfilm kan voorkomen) langdurig wordt weergegeven praat men niet meer over "inbranden" maar acherblijven van de lumiforen. Om dit proces zichtbaar te maken moet je een zwarte balk geen dagen maar maanden op dezelfde plek laten staan.
Een spelcomputer een half uur op pauze zetten lijkt me toch echt geen probleem....
Het enigste waar je op moet letten is dat je niet elke middag, weken lang je tv aan laat staan op dezelfde zender (bijvoorbeeld een muziekzender)
Mensen... indien er normaal tv gekeken wordt (ook de hele avond op sbs6 of rlt4) is de kans op inbranding bijna nul,nul. Geniet nu maar van het prachtige beeld en maak je niet druk.....
Dit zij de verschillen.
TH-42py700
V-Real Pro2
Full HD
1920 x 1080 pixels
1080p beeldverwerking
4.096 gradatiestappen
Contrast 5.000:1
PC signalen SXGA
Aantal kleuren Max. 68 miljard
Picture Mode Dynamisch/normaal/cinema/auto
Dolby Digital ja
Audio in (HDMI/Component/PC) 2x/L en R (cinch, achter en front)
Digital Audio uit ja
Weergave AVCHD/MPEG2/HD-JPEG
Verbruik 486 Watt
Gewicht 39 kg
Helemaal zwart
TH-42pv700
V-Real2
HD Ready
1080p beeldverwerking
3.072 gradatiestappen
Contrast 10.000:1
PC signalen XGA
Picture mode Standaard/dynamisch/cinema/auto
Aantal kleuren Max. 29 miljard
Dolby Digital nee
Audio in (HDMI/Component/PC) L en R (cinch, achter)
Digital Audio uit nee
Weergave HD-JPEG
Verbruik 261 Watt
Gewicht 31 kg
Niet helemaal zwart
At your service...Luie donder
Anoniem: 216512
Op een 42" zal je geen, ik herhaal GEEN, verschil zien in 720p en 1080p op een afstand van 3.4mseninha schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 21:19:
Ik download vaak series op HD formaat. Ik kijk ze nu op mn monitor.
Neem aan dat als ik ze dan via de PY700 FullHD scherm kijk op een afstand van 3.40meter verschill wel te zien is.
Of klopt dat niet
Het oppervlak is simpelweg te klein om die verschillen te zien, dat heb ik niet bedacht maar er bestaat een tabel (probeer google eens) waar de schermgrote en de resolutie tegenelkaar weggezet worden en wanneer er dus geen verschil waarneembaar is.
Als je voor een 50" gaat is het een ander verhaal, maar is ook daar het de 1000 euro verschil waard....?
He-he-he ja dank je actieve donder!
Maar goed ik zie de verschillen, en laat ik gezien de schermafmeting, ze even op een rij zetten waarvan ik denk dat het waarneembaar is:
V-Real Pro2 (dit had te maken met de kwaliteit van sd materiaal).
4.096 gradatiestappen (ik vermoed dat het gradatiestappen zijn in grijstinten, ergo meer contrast variaties, vermoed ik)
Welnu, tenzij ik iets over het hoofd zie (gaarne reactie dan) vraag ik me af of het prijsverschil te rechtvaardigen is vanwege de bovenstaande dingen.
Ikzelf zal het scherm gebruiken als puur HT, tv kijk ik er niet op. Ik zit er ongeveer 4 meter vandaan en zal dus voor de 50" gaan. Op 4 meter is het verschil tussen 1080p en 720p op een 50" moeilijk waarneembaar. Wellicht kan ik voor die 1000 euro bijvoorbeeld de Denon 3830 erbij nemen en genieten van zaken als een veel betere geluidsdetailering.
Keuzes-keuzes

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Wat een bakbeest vergeleken met een 28" crt scherm, maar het zwart is zelfs zwarter dan m'n oude tv
Wel even een vraagje over aansluiten van m'n receiver en dvd speler:
wat is de beste verbinding voor m'n dvd recorder en receiver?
- panasonic plasma 42PV70
- panasonic dvd recorder EH65
- yamaha receiver RXV1700
Ik heb nu dvd recorder via scart aan tv gekoppeld en via hdmi aan receiver, receiver is via hdmi met tv verbonden. Maar dat wil volgens mij zeggen dat m'n receiver altijd aan moet staan voor beste beeldkwaliteit (hdmi). Als ik de dvd recorder via hdmi aan de tv koppel, moet ik hem maar optisch met de receiver verbinden... Wat zou jullie aansluitvolgorde zijn?
foto's van het geheel volgen, kijk nu naar MI III
Zou het dan via HDMI doen, natuurlijk moet je receiver dan aan staan, maar als je op zo'n TV een DVD kijkt wil je natuurlijk ook surround soundkoen schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 13:54:
Woeiiii, mijn 42PV70 is vandaag ook bezorgd.. [afbeelding]
Wat een bakbeest vergeleken met een 28" crt scherm, maar het zwart is zelfs zwarter dan m'n oude tvErvaring met analoge tv is oké, even de zenders finetunen. UPC Dmediabox moet ik nog aansluiten.
Ik heb nu dvd recorder via scart aan tv gekoppeld en via hdmi aan receiver, receiver is via hdmi met tv verbonden. Maar dat wil volgens mij zeggen dat m'n receiver altijd aan moet staan voor beste beeldkwaliteit (hdmi). Als ik de dvd recorder via hdmi aan de tv koppel, moet ik hem maar optisch met de receiver verbinden... Wat zou jullie aansluitvolgorde zijn?
Hangt er van af he, als je receiver doostuurt in standby hoef je hem helemaal niet aan te zetten. Mijn installatie ligt net hetzelfde gekoppeld en dvd kijk ik altijd via hdmi, ook als mijn receiver niet aan staat.koen schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 13:54:
Woeiiii, mijn 42PV70 is vandaag ook bezorgd.. [afbeelding]
Wat een bakbeest vergeleken met een 28" crt scherm, maar het zwart is zelfs zwarter dan m'n oude tvErvaring met analoge tv is oké, even de zenders finetunen. UPC Dmediabox moet ik nog aansluiten.
Zelfde geldt voor mij, ben alleen afgegaan over wat er over het 50"scherm is geschreven(plasma van het jaar) Deze 42" full hd plasma is natuurlijk wel "future proof" en voor relatief weinig geld.

Aan de andere kant, wanneer ik zo'n 600 eurotjes in mijn zak kan houden blinkt er weer een mooie ps3 aan de horizon.
Zit er op z'n verst 4,5 meter vanaf, ga ik in de andere stoel zitten anderhalf a twee meter. Kids zitten ook altijd dichtbij....(zou m'n vrouw daar intrappen....

Wat je zegt, keuzes- keuzes!!
Ps Goed sd signaal vind ik nog een van de belangrijkste dingen aangezien ie daar het meest voor gebruikt wordt.(en zo verzin ik wel vaker wat om zaken naar me toe te praten, heb nu al 3 argumenten!
Wacht het eerst allemaal maar even af.
[ Voor 15% gewijzigd door Brachhus op 23-05-2007 14:25 ]
nou dat sd verhaal zit wat mij betreft op mijn 700 wel goed, ok digitaal is stuk strakker, maar gewoon is t beeld toch ook gewoon goed te noemenBrachhus schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:16:
[...]
Zelfde geldt voor mij, ben alleen afgegaan over wat er over het 50"scherm is geschreven(plasma van het jaar) Deze 42" full hd plasma is natuurlijk wel "future proof" en voor relatief weinig geld.
Aan de andere kant, wanneer ik zo'n 600 eurotjes in mijn zak kan houden blinkt er weer een mooie ps3 aan de horizon.![]()
Zit er op z'n verst 4,5 meter vanaf, ga ik in de andere stoel zitten anderhalf a twee meter. Kids zitten ook altijd dichtbij....(zou m'n vrouw daar intrappen....)
Wat je zegt, keuzes- keuzes!!
Ps Goed sd signaal vind ik nog een van de belangrijkste dingen aangezien ie daar het meest voor gebruikt wordt.(en zo verzin ik wel vaker wat om zaken naar me toe te praten, heb nu al 3 argumenten!![]()
)
Wacht het eerst allemaal maar even af.
net even getest en m'n receiver kan dat nietEkfad schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:07:
[...]
Hangt er van af he, als je receiver doostuurt in standby hoef je hem helemaal niet aan te zetten. Mijn installatie ligt net hetzelfde gekoppeld en dvd kijk ik altijd via hdmi, ook als mijn receiver niet aan staat.

[...]
He-he-he ja dank je actieve donder!
Maar goed ik zie de verschillen, en laat ik gezien de schermafmeting, ze even op een rij zetten waarvan ik denk dat het waarneembaar is:
V-Real Pro2 (dit had te maken met de kwaliteit van sd materiaal).
4.096 gradatiestappen (ik vermoed dat het gradatiestappen zijn in grijstinten, ergo meer contrast variaties, vermoed ik)
En het verschil in kleuren? zou dat nog wat uitmaken voor het beeld?(68 milj--29 milj)
Anoniem: 64934
psy Maximale stroomverbruik.
Voor de liefhebbers.In japan hebben ze een test gedaan met de nieuwe instap hd model van Pioneer
50 inch 20.000 contrast(6000 Euro) en vergeleken met de 50py700 en 50py750.Bijde Panasonic schermen zijn beter.Alleen het nieuwe top model van 12000 Euro was beter van pioneer.
Zapt hij een beetje snel?
Hoe zijn de zoom etc standen voor niet breedbeeld materiaal?
Inzovere ben je future proof dat het scherm 1080p kan weergeven.Brachhus schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:16:
Maar dan weer, ga je op dat formaat er ook echt wat van merken?
Overigens voor 42" moet ik het voordeel wel wat nuanceren, de hdready schermen zijn 1024X768 wil je goed 720p weergeven dan mis je een stukje.
Dat zou evt wel een overweging zijn om voor de fullHD 42" te gaan.
Zo is dat, wat heb je aan een prachtig scherm als je niet de randapparatuur hebt om de kwaliteit te benutten?Aan de andere kant, wanneer ik zo'n 600 eurotjes in mijn zak kan houden blinkt er weer een mooie ps3 aan de horizon.
Dat lijkt me sterk, doet me meer aan een mooi marketing verhaal denken. Volgens mij kunnen je ogen het verschil op dat niveau niet meer waarnemen.En het verschil in kleuren? zou dat nog wat uitmaken voor het beeld?(68 milj--29 milj)
Anoniem: 28734
Zit te wachten op verkoopstart van de 50py700 maar nu zie ik hierboven in dit topic de 50py750 voorbijkomen? Ik kan hier online niets over vinden. Heeft iemand info?
Flummie
Kijk, dat zijn berichten!Anoniem: 64934 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:40:
Brachhus De py700 en de pioneer hd1 zijn momenteel de enige Plasma's die Hd kleuren.Kunnen weergeven.
psy Maximale stroomverbruik.
Voor de liefhebbers.In japan hebben ze een test gedaan met de nieuwe instap hd model van Pioneer
50 inch 20.000 contrast(6000 Euro) en vergeleken met de 50py700 en 50py750.Bijde Panasonic schermen zijn beter.Alleen het nieuwe top model van 12000 Euro was beter van pioneer.
ik heb sinds vandaag de PV70.lowfi schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 17:14:
2 vraagjes...
Zapt hij een beetje snel?
Hoe zijn de zoom etc standen voor niet breedbeeld materiaal?
het beeld is (tot dusver) fantastisch. De auto-mode voor beeldgrootte werkt goed, alleen scaled ie soms bij ondertiteling bij 1 of 2 regels tekst en dat vind ik soms onrustig.
wat betreft het zappen: het gaat niet heel snel. verder lijkt hij bij mij na elke zap het kanaal opnieuw af te stemmen, dus even "storing" en dan scherp beeld.
heeft iedereen dat?
morgen snel componentkabel aansluiten voor de dvd
Only dead fish go with the flow
Thanks. Hoe is het beeld bij gewoon TV kijken?
kijk je analoog of digitaal?
Zover ik heb kunnen vinden is het verschil tussen de 50py700 en 50py750 de firmware.
Gisterren bezig geweest met en een ps3. ben er achter gokomen dat de pv70 geen hdmi 1.3 heeft en de pv700 er 2 heeft.
nou dat probleem is dus op te lossen:Escrimador schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 00:00:
[...]
verder lijkt hij bij mij na elke zap het kanaal opnieuw af te stemmen, dus even "storing" en dan scherp beeld.
ik heb alleen nog analoog gekeken en vind het echt prima beeld (maar kom ook van een 51cm elektronenkanon)Enige minpuntje ligt eigenlijk bij UPC, omdat die alle zenders net naast de kanaalnummers heeft ingesteld, als nr+.
Hierdoor moest de tv bij het overschakelen van zender naar zender eerst het beeld scherpstellen. Oplossing hiervoor is handmatig de zenders (kan na het scherpstellen) opslaan. Voor de ca 30 zenders ben ik ongeveer 3 minuten bezig geweest.
Deze waarden zijn maximaal volgens mij, maar weet iemand wat het gemiddelde gebruik is bij normale settings en of dit ook afhangt welke bron je gebruikt (SD of HD)?seninha schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 16:59:
[...]
Bij eshop.nl staat deze al voor € 2169http://www.eshop.nl/produ...1_2015&products_id=147186
Ga er vanuit dat zodra deze te bestellen is nog lager aangeboden gaat worden.
Wat me wel opvalt is het verbruik:
PY700 : 486Watt![]()
PV700 : 261Watt
Hmm, check even pag 91 van je handleiding, en kijk even of de instellingen goed zijn, zo'n dure versterker, het zou een zonder zijn dat ie niet gewoon doorstuurt (al bestaat de kans altijd aangezien ie converteert).koen schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 15:16:
[...]
net even getest en m'n receiver kan dat nietwel heel vaag, want het scherm geeft wel aan dat er een hdmi signaal wordt ontvangen, maar ik krijg pas beeld als ik de receiver aan zet.
Ben je daar 100% zeker van (wat heb je bijv getest)? Want voor zover ik weet zijn alle nieuwe pana's uitgerust met hdmi 1.3Anoniem: 64934 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:11:
Flummie Datum is onbekend.Op de Amerikaanse forums hebben ze het er over dat de 50py750 2 maanden later komt dan de 50py700.Alleen de py750 zijn in een beperkte oplage te krijgen en zou 500 Euro meer moeten kosten dan de 50py700.Alleen ik vraag me af of we ze hier wel zullen zien.
Zover ik heb kunnen vinden is het verschil tussen de 50py700 en 50py750 de firmware.
Gisterren bezig geweest met en een ps3. ben er achter gokomen dat de pv70 geen hdmi 1.3 heeft en de pv700 er 2 heeft.
PSN: Shiver23
Diepere Kleuren: HDMI 1.3 ondersteund 30-bit, 36-bit en 48-bit (RGB of YCbCr) kleurdiepten. Door deze uitbreiding kunnen ruim een miljard kleuren getoond worden.
Breder kleurenspectrum: De ondersteuning voor de “xvYCC” kleurenstandaard, waarmee alle zichtbare kleuren getoond kunnen worden. Tot op dit moment kunnen niet alle ‘zichtbare’ kleuren getoond worden door schermen, maar alleen een subset hiervan (binnen de driehoek). Dankzij nieuwe wiskundige methoden kan iedere kleur weergegeven worden. Een van de bekendste voorbeelden van ‘niet-weer-te-geven kleuren’ zijn de diep-blauwe kleuren van de oceaan in tropische gebieden.
Ekfad Ik heb eens mijn promo dvd uitgebrobeerd voor hdmi 1.3. Die heb ik op de laatste cebit meegenomen.
alle instellingen staan zoals ook vermeld op pagina 90/91 van de manual, of moet ik juist een instelling omzetten?Ekfad schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 14:11:
[...]
Hmm, check even pag 91 van je handleiding, en kijk even of de instellingen goed zijn, zo'n dure versterker, het zou een zonder zijn dat ie niet gewoon doorstuurt (al bestaat de kans altijd aangezien ie converteert).
ik denk dattie het gewoon niet ondersteunt

dan wordt het toch beide via hdmi aan het plasmascherm, want ik vind de viera link wel handig ook om met m'n panasonic dvdrecorder te gebruiken...
het scalen gaat bij mijn 700 uitstekend, en hij zapt zeer snel, geen "storing"of opnieuw afstemmen...Escrimador schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 00:00:
[...]
ik heb sinds vandaag de PV70.
het beeld is (tot dusver) fantastisch. De auto-mode voor beeldgrootte werkt goed, alleen scaled ie soms bij ondertiteling bij 1 of 2 regels tekst en dat vind ik soms onrustig.
wat betreft het zappen: het gaat niet heel snel. verder lijkt hij bij mij na elke zap het kanaal opnieuw af te stemmen, dus even "storing" en dan scherp beeld.
heeft iedereen dat?
morgen snel componentkabel aansluiten voor de dvd
Anoniem: 220394
Wat is dit een plaatje, de afmeting leverde vanuit de vrouwelijke zijde wel enig commentaar op.
De televisie voldoet qua uiterlijk volledig aan de gestelde verwachtingen. Na het installeren en aansluiten van de diverse kabelaria, konden we niet wachten om van het op dit forum reeds gemelde
superbeeld te gaan genieten.
Aan de voorpret kwam helaas snel een einde, bij het aanzetten werd het lampje groen, begon te knipperen en werd rood. Enige vorm van beeld hebben we niet gezien.
Deze pana is door onze leverancier afgekoppeld en weer meegenomen. We bleven met een leeg gevoel en veel ruimte achter.
We zullen wel pech gehad hebben, na 3 Samsungs versleten te hebben in 4 maanden tijd, dachten
we het beter te treffen.
Nieuwe exemplaar volgt over 2/3 weken.
To be continued!!!!

Anoniem: 87302
Ik wil mogelijk een 50 inch van de huidige generatie plasma panels kopen. In Nederland kost het goedkoopste Nederlandse model 3.300 euro. Een geimporteerd model kost ruim 2.600 euro, zie http://www.kieskeurig.nl/...DB437C1257261004F164B.htm
Maar in Engeland kost dit model 1950 euro en in Duitsland ca 2.200 euro.
Iemand suggesties?
af en toe heb ik een verkleurd beeld maar meetsal gewoon zwart scherm?
zijn 3 verschillende tv's geweest. van dode pixels tot beschadigingen aan het panel.LlamaWereldOver schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:47:
dat is echt wel slechtkan je niet vragen of je leverancier ze vooraf wil testen? of is het steeds een andere geweest? al is het dezelfde mag je dat wel van hem verwachten denk ik
Van te voren testen is wellicht beter, je verwacht dit echter niet..
De laatste had last van verticale strepen (banding). Moet er wel bij zeggen dat dit LCD is geweest.
Voordeel was dat we de LCD beeldkwaliteit goed hebben kunnen beoordelen. Vandaar nu dus Plasma...
Anoniem: 220394 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:42:
Na lang wachten, uiteindelijk geleverd. De TH-50PV700
Wat is dit een plaatje, de afmeting leverde vanuit de vrouwelijke zijde wel enig commentaar op.
De televisie voldoet qua uiterlijk volledig aan de gestelde verwachtingen. Na het installeren en aansluiten van de diverse kabelaria, konden we niet wachten om van het op dit forum reeds gemelde
superbeeld te gaan genieten.
Aan de voorpret kwam helaas snel een einde, bij het aanzetten werd het lampje groen, begon te knipperen en werd rood. Enige vorm van beeld hebben we niet gezien.
Deze pana is door onze leverancier afgekoppeld en weer meegenomen. We bleven met een leeg gevoel en veel ruimte achter.
We zullen wel pech gehad hebben, na 3 Samsungs versleten te hebben in 4 maanden tijd, dachten
we het beter te treffen.
Nieuwe exemplaar volgt over 2/3 weken.
To be continued!!!!
Ik vermoed dat je een autosetup hebt uitgevoerd, daar de tv wel een signaal ontvangt maar niet weergeeft kan het zijn dat jouw versterker voor hdmi ergens een instelling heeft gekozen die niet compatibel is, daar wat instellingen uitproberen kan eventueel het gewenste resultaat opleveren.koen schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 17:19:
[...]
alle instellingen staan zoals ook vermeld op pagina 90/91 van de manual, of moet ik juist een instelling omzetten?
ik denk dattie het gewoon niet ondersteunt
dan wordt het toch beide via hdmi aan het plasmascherm, want ik vind de viera link wel handig ook om met m'n panasonic dvdrecorder te gebruiken...
Anoniem: 214890
Ook ik heb een TH42PV700 en onlangs de PS3 gekocht en aangesloten, schitterend! Weliswaar via component (max 1080i, want de 700 kunnen 1080p enkel via HDMI aannemen). Is de kwaliteit via HDMI dan zoveel beter dan component? En dan een vraagje over de PS3. Ik heb onlangs een DVD op mijn PC geconverteerd naar een PS3-compatibele weergave-file. Hij converteerde de hoofdstukken allemaal afzonderlijk, zodoende ik een file met een 14-tal mpeg-filtjes kreeg. Heb deze dan allemaal op een CD geplaatst, dan gekopieerd naar de PS3. Probleem is nu dat hij elk hoofdstuk apart laat zien en deze ook zo afspeelt. Je kunt dus niet de hele film in een ruk bekijken. Steeds weer naar 't vorige menu en 't volgende hoofdstuk aanduiden om af te spelen. Daarom m'n vraag hieromtrent: kan men folders kopeieren, een volledige film en hoe. En hetzelfde geldt voor muziek?
Spijt me als dit misschien niet in dit topic past, maar jullie hebben misschien al wat meer ervaring en ik ben niet zozeer een gamer, maar een filmgenieter
ahzo, wel grappig dat men bij panasonic altijd gezegd heeft dat de nieuwe toestellen wel hdmi 1.3 zouden ondersteunen. (nuja, dit kan ook wel erg ruim genomen wordenAnoniem: 64934 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:17:
Hdmi 1.3
Diepere Kleuren: HDMI 1.3 ondersteund 30-bit, 36-bit en 48-bit (RGB of YCbCr) kleurdiepten. Door deze uitbreiding kunnen ruim een miljard kleuren getoond worden.
Breder kleurenspectrum: De ondersteuning voor de “xvYCC” kleurenstandaard, waarmee alle zichtbare kleuren getoond kunnen worden. Tot op dit moment kunnen niet alle ‘zichtbare’ kleuren getoond worden door schermen, maar alleen een subset hiervan (binnen de driehoek). Dankzij nieuwe wiskundige methoden kan iedere kleur weergegeven worden. Een van de bekendste voorbeelden van ‘niet-weer-te-geven kleuren’ zijn de diep-blauwe kleuren van de oceaan in tropische gebieden.
Ekfad Ik heb eens mijn promo dvd uitgebrobeerd voor hdmi 1.3. Die heb ik op de laatste cebit meegenomen.
Eh... je kunt toch gewoon dat DVD'tje in je PS3 rammen en gewoon doodnormaal afspelenAnoniem: 214890 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 08:36:
Ik heb onlangs een DVD op mijn PC geconverteerd naar een PS3-compatibele weergave-file. Hij converteerde de hoofdstukken allemaal afzonderlijk, zodoende ik een file met een 14-tal mpeg-filtjes kreeg. Heb deze dan allemaal op een CD geplaatst, dan gekopieerd naar de PS3.
Dan moet het scherm deze diepere kleurweergave ook nog ondersteunen.Anoniem: 64934 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:17:
Hdmi 1.3
De PV70 en PV700 hebben 3072 gradaties per kleur, komt overeen met 11.5 bit per kleur (bij wijze van spreken), in totaal dus in theorie grofweg 36 bits kleurweergave. Dat zou dus netjes binnen HDMI 1.3 passen.Shiver23 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 09:25:
Dan moet het scherm deze diepere kleurweergave ook nog ondersteunen.
Gisterren nog een e-mail gestuurd naar pani. Het antwoord wat ik terug kreeg is als volgd.
Alle modellen met 3 hdmi hebben 1.3 ah
Ik twijfel echt hard. Of een 37PV70 plasma of een LG 100hz LCD. Ik zal behalve digitale tv ook een PS3 er op aansluiten. Wie haalt me over?
En de modellen met 2 inputs?Anoniem: 64934 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:40:
Alle modellen met 3 hdmi hebben 1.3 ah
Anoniem: 214890
Inderdaad kun je een DVD in de PS3 steken en bekijken. Maar ik heb gedurende enkele jaren, bepaalde DVDs op mijn HD van m'n PC gezet en de originele DVD is of beschadigd of uitgeleend (en nooit teruggegeven) of ... De DVD files zijn te groot en daarom heb ik ze 'geripped' of 'geconverteerd' naar bestanden compatibel met PS3. Daarom m'n vraag.
Ik zal dan maar 'ns een goede HDMI kabel kopen. Jammergenoeg hangt mijn tv aan 'n niet kantelbare muurbeugel, dus wel wat werk weer om een kabel bij te steken.
Maar toch weer even over de kwaliteit dan. Als ik nu een spel of BR speel/kijk via component dan doet ie 720p want 1080i wordt niet uitgegeven door spel noch BR, maar als ik HDMI doe dan downscaled ie toch weer naar 720 want de natieve resolutie van de tv is 1024x768 (dichter bij 720p), waaroom zou dan het beeld beter zijn, is de 1080p chip in de panasonic zo goed?
Mijn mening: altijd voor plasma gaan. ziet er gewoon beter uit. Mijn LCD is terug naar de leverancier en krijg komende week een Samsung plasma.[b][message=28099509,noline]
Ik twijfel echt hard. Of een 37PV70 plasma of een LG 100hz LCD. Ik zal behalve digitale tv ook een PS3 er op aansluiten. Wie haalt me over?
Als je trouwens 1100 wilt gaan neertellen voor een Panasonic zou ik 75 euro d'r bij leggen dan krijg je 5 inch meer.
Dit topic is gesloten.