Begrijp uit, niet bevestigde, discussies elders dat de 50py750 en Panasonic TH50PF10 ??? "going for something like £2500" waarschijnlijk native HDMI @40hz en @ 50hz en 1 op 1 pixelscan gaan ondersteunen. Geruchten of....
Past niet in de kastPhilflow schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 12:19:
[...]
Mijn mening: altijd voor plasma gaan. ziet er gewoon beter uit. Mijn LCD is terug naar de leverancier en krijg komende week een Samsung plasma.
Als je trouwens 1100 wilt gaan neertellen voor een Panasonic zou ik 75 euro d'r bij leggen dan krijg je 5 inch meer.
En met 42" wordt de resolutie nog belangrijker. Dan vind ik 1024x768 echt te weinig. Ik zit er namelijk niet heel ver vanaf.
PSN: Shiver23
Waar is deze info te vinden?Anoniem: 64934 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:40:
Voor de liefhebbers.In japan hebben ze een test gedaan met de nieuwe instap hd model van Pioneer
50 inch 20.000 contrast(6000 Euro) en vergeleken met de 50py700 en 50py750.Bijde Panasonic schermen zijn beter.Alleen het nieuwe top model van 12000 Euro was beter van pioneer.
Link?
Anoniem: 64934
Shiver23 Het verschil tussen in prijs maakt wel uit voor hdmi.Vooral als je 1.3 bron materiaal wil gaan gebruiken films en ps3 spellen.Als je echt diepte en mooi beeld wil hebben. Koop dan een hdmi kabel tegen de 100 Euro.
Voodeless Het verschil tussen de 70 en 700 zijn de aanstluit mogelijkheden en geluid.Ik denk dat ze iets geleerd hebben van de 60 en 600 serie.
Flummie Zover ik kan vinden zijn de onderdelen het zelfde en vooral het paneel.Het enige wat ik kan vinden is een uitspraak over firmware.
Philflow Kijk uit wat je koopt van Samsung.Samsung is heeel slecht met garantie.
Voodeless Het verschil tussen de 70 en 700 zijn de aanstluit mogelijkheden en geluid.Ik denk dat ze iets geleerd hebben van de 60 en 600 serie.
Flummie Zover ik kan vinden zijn de onderdelen het zelfde en vooral het paneel.Het enige wat ik kan vinden is een uitspraak over firmware.
Philflow Kijk uit wat je koopt van Samsung.Samsung is heeel slecht met garantie.
Ik zeg alleen maar ff, lees dit: HDMI kabel: 11 euro of 140 euro?Anoniem: 64934 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:21:
Koop dan een hdmi kabel tegen de 100 Euro.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Een digitaal gecodeerd signaal komt aan of niet aan. Een verlies van signaal (door slechte kabels) zal dan ook resulteren in een stukje geluid of beeld dat mist. Het maakt dan ook niet veel uit of het een kabel is van 9 euro of een kabel van 90 euro. Zeker niet bij korte afstanden. Als je met analoge signalen te maken hebt is het een ander verhaal, maar dat is bij HDMI niet het geval.Anoniem: 64934 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:21:
Shiver23 Het verschil tussen in prijs maakt wel uit voor hdmi.Vooral als je 1.3 bron materiaal wil gaan gebruiken films en ps3 spellen.Als je echt diepte en mooi beeld wil hebben. Koop dan een hdmi kabel tegen de 100 Euro.
Maar ik ben bang voor een kabeldiscussie waar we toch niet uitkomen
Voodooless Iedereen heeft zijn eigen voorkeur en wat vind hij mooi voor beeld.Ik weet dat de betere kabels tegenwoordig getest zijn met hdmi 1.3.Voor andere merken weet ik niet.
Is het die van de huidige maand, ik zie het niet zo snel in de index staan of stond het in een voorgaande versie.Anoniem: 64934 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:29:
CVar Nikkei Electronics maandblad
Link: http://techon.nikkeibp.co.jp/NEA/
Heb jij dit blad en kan je het gewoon kopen?
Ja goed punt. Ik heb besloten om de gok toch te wagen.Anoniem: 64934 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:21:
Gelukkig heb ik ook de 14 dagen niet goed, geld terug garantie. Mocht ie niet bevallen dan zal ik voor de Panasonic 42PV70 gaan.
Wie garandeert me dat de 100 euro kabel nieuwer is of met HDMI 1.3 getestAnoniem: 64934 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:43:
Voodooless Iedereen heeft zijn eigen voorkeur en wat vind hij mooi voor beeld.Ik weet dat de betere kabels tegenwoordig getest zijn met hdmi 1.3.Voor andere merken weet ik niet.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Anoniem: 126470
Als ik me niet vergis is de 42pv70 een zilvere monitor met een klepje aan de voorkant waar pull op staat, klopt dit? is deze monitor ook in het zwart te verkrijgen, of stel ik nu hele domme vragen?
Ja want de PV70 is zwartAnoniem: 126470 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 19:18:
of stel ik nu hele domme vragen?
Ja klopt. en ik vind trouwens dat je gelijk hebt. Klepje is niet best.Anoniem: 126470 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 19:53:
ah,haha, maar is die ook met het (lelijke, imo) klepje?
Forumgenoten; ik kijk nog steeds naar analoge tv, op mijn pv70, omdat ik twijfel over de verbetering van digitale tv (via Multikabel). In de winkels waar men ook met digitale tv van Multikabel werkt vind ik het verschil niet echt overtuigend, zelf minder mooi dan bij mij thuis. Er wordt dan weer een verhaal opgehangen dat het signaal over aller tv's verdeeld wordt....bla bla. Het wordt je gewoon niet makkelijk gemaakt.
Mijn vraag; kan iemand mij aangeven of het idd een duidelijke beeldverbetering opleverd om digitaal via Multikabel te gaan kijken?
Mijn vraag; kan iemand mij aangeven of het idd een duidelijke beeldverbetering opleverd om digitaal via Multikabel te gaan kijken?
Ik overweeg de panasonic 42pv700 te bestellen.
Wat ik me afvraag, is het beeld van een digitale service zoals @home, beter/slechter dan een beeld van een schotel met digitale ontvanger ?
Wat ik me afvraag, is het beeld van een digitale service zoals @home, beter/slechter dan een beeld van een schotel met digitale ontvanger ?
Dat hangt denk ik ook af van je huidige signaal. Mijn signaal was erg slecht (ook multikabel) en ik heb veel betere kwaliteit met digitaal. Het hangt ook af van je decoder. Ik heb nu de H360r en die geeft een superstraks beeld.jopwelling schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 21:32:
Forumgenoten; ik kijk nog steeds naar analoge tv, op mijn pv70, omdat ik twijfel over de verbetering van digitale tv (via Multikabel). In de winkels waar men ook met digitale tv van Multikabel werkt vind ik het verschil niet echt overtuigend, zelf minder mooi dan bij mij thuis. Er wordt dan weer een verhaal opgehangen dat het signaal over aller tv's verdeeld wordt....bla bla. Het wordt je gewoon niet makkelijk gemaakt.
Anoniem: 215171
Ik kijk digitaal met @home... (op de 42PV70) De kwaliteit verschilt een beetje per zender. Zo heb ik het idee dat SBS6 iets beter is dan RTL4. Waar je in ieder geval geen last van hebt is ruis. Nog een voordeel van digitaal is de Elektronic Program Guide. Deze zou ik niet meer willen missen.bassio schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 22:30:
[...]
Dat hangt denk ik ook af van je huidige signaal. Mijn signaal was erg slecht (ook multikabel) en ik heb veel betere kwaliteit met digitaal. Het hangt ook af van je decoder. Ik heb nu de H360r en die geeft een superstraks beeld.
De rangorde van beeldkwaliteit schijnt het volgende te zijn.
1. via de schotel
2. via de digitale kabel met een extra HD (mpeg4) abbonenment. (echter alleen film 1 wordt in HD uitgezonden en je hebt een HD-ontvanger nodig)
3. via de digitale kabel zonder HD abbonement (mpeg2)
4. via analoog (mits goede ontvangst)
5. digitaal via de ether (digitenne) Dit schijnt waardeloos te zijn i.v.m. zeer beperkte bandbreedte.
Indien je kiest voor een digitale ontvanger heb je als voordeel dat -mits het signaal goed is- altijd de maximale kwaliteit ontvangen wordt. Dus ook als je analoog slecht is (wat bij mij het geval is)
De digitale ontvanger van mij (ook een Panasonic
Conclusie: kijk digitaal via de kabel of via de schotel.
dank zover,
zal jullie laten weten wat ik van de kwaliteit vind.......
zal jullie laten weten wat ik van de kwaliteit vind.......
Welnu; ik heb een aardige middestander gevonden die mij een digitaal kastje uitleent om eens even een weekje te proeven van deze techniek.
Er zijn zeker zenders die er een stuk helderder en strakker/scherper uitzien. Vooral Ned 1, Belgie 1 en 2 en BBC 1 en 2 geven een duidelijk beter plaatje.
Toch vraag ik me af of het de 100 euro en de maandelijkse extra kosten waard is. En vooral de extra afstandbediening en weer een kastje vormen toch wel een drempel tot definitieve aanschaf. Maar goed ik heb een week de tijd dus ik kijk het nog even aan....
Er zijn zeker zenders die er een stuk helderder en strakker/scherper uitzien. Vooral Ned 1, Belgie 1 en 2 en BBC 1 en 2 geven een duidelijk beter plaatje.
Toch vraag ik me af of het de 100 euro en de maandelijkse extra kosten waard is. En vooral de extra afstandbediening en weer een kastje vormen toch wel een drempel tot definitieve aanschaf. Maar goed ik heb een week de tijd dus ik kijk het nog even aan....
da's wel sympathiek van die kerel dan... dat extra kastje vind ik ook wel een domper, waar moet je met zo'n ding heen als je 't wat strak wil presenteren in je interieur hé...? Meestal zijn die dingen (behalve dan de digicorder van telenet) ook niet zo breed als de gemiddelde homecinema of stereo bak... dus 't staat hoe dan ook lullig vind ik.jopwelling schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 14:24:
Welnu; ik heb een aardige middestander gevonden die mij een digitaal kastje uitleent om eens even een weekje te proeven van deze techniek.
Die extra maandelijkse kosten zijn niet verplicht toch...? In principe enkel voor die dingen zoals extra kanalen of flexview... maar ja ... ik hoor dat in andere landen die flexview functies standaard gratis voorzien zijn (typische geldklopperij van telenet weer dus).
Maandelijkse kosten? mmm bij ons (@home) zijn alle basiszenders gratis te ontvangen via de digitale ontvanger. Voor 8 euro meer krijg je een 80 zenders extra.renio schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 14:52:
[...]
da's wel sympathiek van die kerel dan... dat extra kastje vind ik ook wel een domper, waar moet je met zo'n ding heen als je 't wat strak wil presenteren in je interieur hé...? Meestal zijn die dingen (behalve dan de digicorder van telenet) ook niet zo breed als de gemiddelde homecinema of stereo bak... dus 't staat hoe dan ook lullig vind ik.
Die extra maandelijkse kosten zijn niet verplicht toch...? In principe enkel voor die dingen zoals extra kanalen of flexview... maar ja ... ik hoor dat in andere landen die flexview functies standaard gratis voorzien zijn (typische geldklopperij van telenet weer dus).
Verder heb ik een universele AB. Alle basisfunctie van de tv werken en via de leerfunctie heb ik de kanaal P+/P- toesten vervangen door de P+/P- toesten van de digitale ontvanger.
Via het hotelmenu(zie eerdere posts) laat ik de tv opstarten via scart (digitale ontvanger) en je hebt nog maar 1 AB.
De gevoeligheid van de digitale ontvanger is dermate goed dat ik hem onopvallend weg heb kunnen stoppen.
Volgens mij is schotel in dit geval niet op 1 maar op 3 in het geval van nederland 1,2 en 3 omdat deze bij @home en de rest rechtstreeks wordt aangeboden via glas, dus een constante aanvoer van een 8mbit signaal, de rest wordt gewoon vanaf de schotel getrokken dus daar zal het niet uit mogen maken, ik geloof dat binnenkort ook rtl en sbs ook rechtstreeks hun signaal gaan aanbieden. Op de schotel steeds komen steeds meer zenders op de transponders waardoor de beeldkwaliteit achteruit gaat.Anoniem: 215171 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 11:32:
[...]
1. via de schotel
2. via de digitale kabel met een extra HD (mpeg4) abbonenment. (echter alleen film 1 wordt in HD uitgezonden en je hebt een HD-ontvanger nodig)
3. via de digitale kabel zonder HD abbonement (mpeg2)
Conclusie: kijk digitaal via de kabel of via de schotel.
Ik denk op het moment dat de HD ontvanger het beste beeld geeft, juist omdat deze de niet hd zenders upscaled en deze volledig digitaal aan te sluiten is, dus niet zoals en SD digitale ontvanger, eerst het signaal digitaal ontvangen om vervolgens met een analoge scartkabel aan te sluiten.

Dat is allemaal theorie, maar volgens mij staat de schotel wel degelijk op 1.
Begrijp ik goed dat de 42-py700 meer dan 2000 euro gaat kosten? Beetje scheef ivm met de pv70 is het niet?
Je vergelijk wel FullHD met HDreadylowfi schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 20:12:
Begrijp ik goed dat de 42-py700 meer dan 2000 euro gaat kosten? Beetje scheef ivm met de pv70 is het niet?
een Panasonic 37PX71 voor 959,- dat is wel erg goedkoop.
http://www.rebelio.nl/app...ieskeurig&productId=37758
Helaas geen voorraad en 33 dagen levertijd.
Misschien zegt het iets over wat de prijzen gaan doen nu de 1080p modellen er aan komen.
http://www.rebelio.nl/app...ieskeurig&productId=37758
Helaas geen voorraad en 33 dagen levertijd.
Misschien zegt het iets over wat de prijzen gaan doen nu de 1080p modellen er aan komen.
[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 26-05-2007 22:26 ]
Dat zou mooi nieuws zijn . Zit zelf voor de 37 inch pv45 te kijken, maar de pv70 zou mij liever zijn ivm met mooier model. De 71 is een mij onbekend model. Is het wel nederlandse model op die site?
ff gegoogled, lijkt een frans model te zijn. Op zich geen probleem want ze worden allemaal ondersteunt door Panasonic nederland.
En ik dacht dat de X staat voor digitale tuner. Wellicht dat iemand anders daar meer over weet?
En ik dacht dat de X staat voor digitale tuner. Wellicht dat iemand anders daar meer over weet?
Nouja, handig om te weten,maar 33 dgn is mij veels te lang, kan veel gebeuren op de prijzenmarkt binnen een maand. Stel je voor dat over een week alle pv70's opeens minimaal 100 goedkoper zijn, en wel een snelle levertijd....
Op zich geen probleem want je kunt onder rembours bestellen. Je hebt altijd het recht om je bestelling te cancelen. Wie weet kan Rebelio sneller leveren dan op de website staat. Maar goed van mij hoef je hem niet te bestellen hoorSjah schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 22:52:
Nouja, handig om te weten,maar 33 dgn is mij veels te lang, kan veel gebeuren op de prijzenmarkt binnen een maand. Stel je voor dat over een week alle pv70's opeens minimaal 100 goedkoper zijn, en wel een snelle levertijd....
Ik heb goede ervaringen met Rebelio, leveren snel en houden zich aan afspraken.
Er staat ook een logo met DVB-T en volgens mij is dat voor satelliet ontvangst. Weet wel dat DVB-C voor digitale kabel TV is.Philflow schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 22:36:
ff gegoogled, lijkt een frans model te zijn. Op zich geen probleem want ze worden allemaal ondersteunt door Panasonic nederland.
Gelukkig maar.Philflow schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 23:04:
[...]
Maar goed van mij hoef je hem niet te bestellen hoor
Het zal ook wel allemaal regio afhankelijk zijn..... Wellicht heeft de HD via de kabel ondertussen de schotel ook wel ingehaald. Alleen zijn er nog zo weinig HD kanalen op de kabel.iceme schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 19:42:
[...]
Volgens mij is schotel in dit geval niet op 1 maar op 3 in het geval van nederland 1,2 en 3 omdat deze bij @home en de rest rechtstreeks wordt aangeboden via glas, dus een constante aanvoer van een 8mbit signaal, de rest wordt gewoon vanaf de schotel getrokken dus daar zal het niet uit mogen maken, ik geloof dat binnenkort ook rtl en sbs ook rechtstreeks hun signaal gaan aanbieden. Op de schotel steeds komen steeds meer zenders op de transponders waardoor de beeldkwaliteit achteruit gaat.
Ik denk op het moment dat de HD ontvanger het beste beeld geeft, juist omdat deze de niet hd zenders upscaled en deze volledig digitaal aan te sluiten is, dus niet zoals en SD digitale ontvanger, eerst het signaal digitaal ontvangen om vervolgens met een analoge scartkabel aan te sluiten.
Cvar Ik denk dat je het via Amazon jp kunt bestellen en ik krijg het zelf via mijn werkgever.
Weer een web shop er bij voor de 42py700.prijs 2080 Euro nu
Weer een web shop er bij voor de 42py700.prijs 2080 Euro nu
Wellicht is het idd regio afhankelijk, het voordeel van de kabelmaatschappijen is dat ze geen bandbreedte hoeven in te kopen, het netwerk wat er ligt is al van hun. Ik neem toch aan dat ze over hun hele netwerk dezelfde data sturen, maar je weet maar nooit. CD daar in tegen noet bij astra wel bandbreedte inkopen waar ze dan wel hetzelfde willen bieden als de kabelproviders.Anoniem: 215171 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 09:48:
[...]
Het zal ook wel allemaal regio afhankelijk zijn..... Wellicht heeft de HD via de kabel ondertussen de schotel ook wel ingehaald. Alleen zijn er nog zo weinig HD kanalen op de kabel.
Hoe het zit met HD durf ik niet te zeggen, de kabel maatschappijen hebben het voordeel dat ze gelijk voor mpeg4 hebben gekozen scheelt een hoop bandbreedte hoeveel hd zenders zijn er te krijgen via CD? volgens mij nog geen enkele toch?
Maar we raken wel een beetje offtopic denk ik
Anoniem: 220630
Nieuw hier en kende Tweakers tot gisterenavond niet.
Al jaren in bezit van twee crt Loewes w.o. de grootste Calida.
Zonen - elders wonende - vinden dat pa mee dient te gaan met de veranderingen.
Dus na veel lezen o.a. Kieskeurig en andere sites via Googlen besloten tot de aanschaf van een
Panasonic TH37PV70.
Hem aanschouwende dacht ik, wat word ik wijzer ten opzichte van mijn Calida, buiten het feit, dat het uiteraard dan een Plasma etc zouden worden.
Maar de grote van de 37" viel mij tegen.
Ja, dan kijk je naar de 42"PV, dat is even wat anders.
Ook prachtig beeld, maar ik denk, dat mijn echtgenote met deze zwarte kleur - hij komt ook nog eens voor het raam te staan - een lichte rolberoerte krijgt.
Dat risico is - als je beiden de zeventig bent gepasseerd - niet onrealistisch.
Nu wordt er op deze site veel gesproken uiteraard over de PV70 maar ook over de PV 700.
Wat komt er bij aan te hangen.
Op het apparaat komt alleen een Philips DVDR 3320V voor de dvd's voor mijn kleizoon.
Heb er eerst mijn Jazz video's mee op dvd gezet.
Daarnaast de Humax 2000.
Geen overige zaken.
Dus simpel, lekker kijken naar de sateliet - heb analoge kabel en dat blijft zo - en af en toe een dvd erin.
Als ik de meerprijs voor de PV700 even terzijde stel, wat is dan zinvol.
Ik wil hem plaatsen op een Vogel EFF1140.
Daarnaast lees ik veel op de Sat4all, dat je altijd met monsterkabels moet gaan werken voor de beste
kwaliteit. Zegt mij als leek niet veel.
Gaarne - als het kan - advies hierover, mede gezien wat ik er mee doe.
Vast mijn dank voor de reactie(s).
Al jaren in bezit van twee crt Loewes w.o. de grootste Calida.
Zonen - elders wonende - vinden dat pa mee dient te gaan met de veranderingen.
Dus na veel lezen o.a. Kieskeurig en andere sites via Googlen besloten tot de aanschaf van een
Panasonic TH37PV70.
Hem aanschouwende dacht ik, wat word ik wijzer ten opzichte van mijn Calida, buiten het feit, dat het uiteraard dan een Plasma etc zouden worden.
Maar de grote van de 37" viel mij tegen.
Ja, dan kijk je naar de 42"PV, dat is even wat anders.
Ook prachtig beeld, maar ik denk, dat mijn echtgenote met deze zwarte kleur - hij komt ook nog eens voor het raam te staan - een lichte rolberoerte krijgt.
Dat risico is - als je beiden de zeventig bent gepasseerd - niet onrealistisch.
Nu wordt er op deze site veel gesproken uiteraard over de PV70 maar ook over de PV 700.
Wat komt er bij aan te hangen.
Op het apparaat komt alleen een Philips DVDR 3320V voor de dvd's voor mijn kleizoon.
Heb er eerst mijn Jazz video's mee op dvd gezet.
Daarnaast de Humax 2000.
Geen overige zaken.
Dus simpel, lekker kijken naar de sateliet - heb analoge kabel en dat blijft zo - en af en toe een dvd erin.
Als ik de meerprijs voor de PV700 even terzijde stel, wat is dan zinvol.
Ik wil hem plaatsen op een Vogel EFF1140.
Daarnaast lees ik veel op de Sat4all, dat je altijd met monsterkabels moet gaan werken voor de beste
kwaliteit. Zegt mij als leek niet veel.
Gaarne - als het kan - advies hierover, mede gezien wat ik er mee doe.
Vast mijn dank voor de reactie(s).
Ik ben altijd Pioneer fan geweest ... maar als ik het zo lees is Panasonic toch de betere keuze. Alleszins de 42PY700 ziet er heel interessant uit! Maar van zodra ik hier en daar liet bij vrienden liet horen dat ik een Panasonic plasma zou kopen kreeg ik een aantal links van 'groene ghosting' bij het gamen toegestuurd. Is dit probleem bij Panasonic of heb ik enkel filmpjes gezien van defecte toestellen?
Dit probleem heeft gespeeld met de PV60 series, niet met de PV70.Catscratch schreef op zondag 27 mei 2007 @ 12:59:
Is dit probleem bij Panasonic of heb ik enkel filmpjes gezien van defecte toestellen?
Het is bij de PV70 serie ook mogelijk om in het service menu te komen. Wel een waarschuwing dat je bij problemen die je veroorzaakt hebt door zelf instellingen via het servicemenu te hebben veranderd niet onder garantie vallen...
Hier een stukje van www.hifi-forum.de:
Hierzu habe ich aus einer internen Quelle von Panasonic folgendes erfahren:
- Wer das Servicemenü als normaler Benutzer aufruft und dadurch ein Fehlverhalten auslöst, bei dem greift die Garantie nicht mehr (das ist schon mehrmals passiert)
- Es gab bereits Fälle, bei denen durch einen falschen Tastendruck im Servicemenü der TV nicht mehr funktionierte und eingeschickt werden musste, da hier auch der Vor-Ort-Service nicht helfen konnte
- Die Technikzentrale von Panasonic in Wiesbaden kann definitiv nachweisen, dass ein unauthorisierter Zugriff im Servicemenü stattfand
- Wird nachgewiesen, dass ein unerlaubter Zugriff auf das Servicemenü erfolgte, so übernimmt Panasonic zwar in der Regel die Transportkosten, stellt die Arbeit aber dem Kunden in Rechnung
Was viele nicht wissen: Das Servicemenü besteht nicht aus 2, sondern aus 3 Untermenüs. Es gibt ein drittes Untermenü, das selbst für die Techniker nicht zugänglich ist. Nur Panasonic selbst kann in seinem Werk dieses Menü auslesen.
Und hier werden alle relevanten Daten mitprotokolliert. Und da jeder Techniker per Protokoll an Panasonic melden muss, ob und wann er im Serivcemenü war, kann man daraus einwandfrei klären, dass es ein unerlaubter Zugriff war.
Daher mein Rat:
Wenn Ihr Euch im Servicemenü bewegt, bitte nur das Notwendigste machen und keinesfalls herumprobieren
Nu de manier om erin te komen. Onder het pull klepje van de televisie de knop rechts van de F (TV-) ingedrukt houden en dan 000 op de afstandsbediening drukken. Je krijgt dan een menu te zien waarbij je in de rechterkolom volgens mij bij time je branduren kunt zien. Bij mij nu 0146:15, met 1 en 2 kun je tussen twee menuschermen switchen. Met exit verlaat je het servicemenu weer.
- Wer das Servicemenü als normaler Benutzer aufruft und dadurch ein Fehlverhalten auslöst, bei dem greift die Garantie nicht mehr (das ist schon mehrmals passiert)
- Es gab bereits Fälle, bei denen durch einen falschen Tastendruck im Servicemenü der TV nicht mehr funktionierte und eingeschickt werden musste, da hier auch der Vor-Ort-Service nicht helfen konnte
- Die Technikzentrale von Panasonic in Wiesbaden kann definitiv nachweisen, dass ein unauthorisierter Zugriff im Servicemenü stattfand
- Wird nachgewiesen, dass ein unerlaubter Zugriff auf das Servicemenü erfolgte, so übernimmt Panasonic zwar in der Regel die Transportkosten, stellt die Arbeit aber dem Kunden in Rechnung
Was viele nicht wissen: Das Servicemenü besteht nicht aus 2, sondern aus 3 Untermenüs. Es gibt ein drittes Untermenü, das selbst für die Techniker nicht zugänglich ist. Nur Panasonic selbst kann in seinem Werk dieses Menü auslesen.
Und hier werden alle relevanten Daten mitprotokolliert. Und da jeder Techniker per Protokoll an Panasonic melden muss, ob und wann er im Serivcemenü war, kann man daraus einwandfrei klären, dass es ein unerlaubter Zugriff war.
Daher mein Rat:
Wenn Ihr Euch im Servicemenü bewegt, bitte nur das Notwendigste machen und keinesfalls herumprobieren
Nu de manier om erin te komen. Onder het pull klepje van de televisie de knop rechts van de F (TV-) ingedrukt houden en dan 000 op de afstandsbediening drukken. Je krijgt dan een menu te zien waarbij je in de rechterkolom volgens mij bij time je branduren kunt zien. Bij mij nu 0146:15, met 1 en 2 kun je tussen twee menuschermen switchen. Met exit verlaat je het servicemenu weer.
Anoniem: 217676
DVB-T zijn digitale uitzendingen via de antenne, en niet via sateliet. Via sateliet heb je een decoder nodig.seninha schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 23:05:
[...]
Er staat ook een logo met DVB-T en volgens mij is dat voor satelliet ontvangst. Weet wel dat DVB-C voor digitale kabel TV is.
Bij mijn PV700 kom ik op dezelfde manier in het service menu, bedankt. Bij mij staan er nu 180:45 op. Grt Hans.BigSurf schreef op zondag 27 mei 2007 @ 13:38:
Het is bij de PV70 serie ook mogelijk om in het service menu te komen. Wel een waarschuwing dat je bij problemen die je veroorzaakt hebt door zelf instellingen via het servicemenu te hebben veranderd niet onder garantie vallen...
Daher mein Rat:
Anoniem: 216099
Vorige week een goede deal kunnen doen bij een plaatselijke winkel. Daar ik pas verhuisd ben had mijn vrouw wat spullen nodig zoals een nwe vaatwasser en magnetron. Gelijk het geheel wat interessanter gemaakt voor de leverancier door er een 37pv70 bij te doen inclusief panasonic hd recorder, kabels en vogels steun. 4 dagen later kwamen ze het geheel al installeren (recorder komt volgende week)
Ben er erg tevreden over al zie ik hier en daar per zender wel kwaliteitsverschil.
daar ik van een 58cm beeldbuis afkwam leek me dit groot genoeg maar zoals velen hier melden je went er erg snel aan.
Nu kwam mijn vader gisteren kijken en die was zo onder de indruk dat hij zei regel er voor mij ook maar 1 of ik neem die van jou over dan kan jij een grotere kopen.
Daar ik een leek ben is mijn vraag heel simpel: is omdat het aantal pixels gelijk is tussen een 42" en een 37" het beeld dan ook minder scherp, of zie ik dat verschil niet? (zit op ongeveer 4 meter)
Ben er erg tevreden over al zie ik hier en daar per zender wel kwaliteitsverschil.
daar ik van een 58cm beeldbuis afkwam leek me dit groot genoeg maar zoals velen hier melden je went er erg snel aan.
Nu kwam mijn vader gisteren kijken en die was zo onder de indruk dat hij zei regel er voor mij ook maar 1 of ik neem die van jou over dan kan jij een grotere kopen.
Daar ik een leek ben is mijn vraag heel simpel: is omdat het aantal pixels gelijk is tussen een 42" en een 37" het beeld dan ook minder scherp, of zie ik dat verschil niet? (zit op ongeveer 4 meter)
Zit er nu ook hard aan te denken om de overstap naar Plasma te maken. Heb nu een sony bravia 32inch lcd tv.
Het inbranden las ik verder terug in dit topic valt reuze mee tegenwoordig, gewoon de contrast etc niet al te hoog zetten in het begin en niet te lang op dezelfde zender kwa logo's enz.
En hoe zit het met het vervoeren van een plasma? Ik meen ergens gelezen te hebben dat je dit rechtop moet doen? Of kan liggend ook?
Had overigens de 42pv700 in gedachten.
Het inbranden las ik verder terug in dit topic valt reuze mee tegenwoordig, gewoon de contrast etc niet al te hoog zetten in het begin en niet te lang op dezelfde zender kwa logo's enz.
[ Voor 4% gewijzigd door schnumi op 28-05-2007 12:29 ]
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Bama het verschil zie je niet op 4 meter. alleen dat het beeld groter is
Schnumi Plasma mogen niet liggend vervoerd worden.
Dat liggend vervoeren valt wel mee. Zolang je niet met 80 over drempels rijdt kun je het scherm best liggend vervoeren. Er zijn al zat mensen die 'm zo thuis hebben gekregen. Als het staand kan dan verdient dat natuurlijk de voorkeur.Anoniem: 64934 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 12:34:
Kijk, drempels zijn geen probleem, maar het kan ook staand dus dan lijkt het me beter om het zo te doen.
Ga van de week eens kijken.
Ga van de week eens kijken.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Hallo, ik heb ook interesse in een plasma scherm van Panasonic. Panasonic levert altijd goede degelijke kwaliteit. Maar nou zit ik met het volgende, de techniek gaat aardig hard, voor je het weet is de led techniek er en overtreft hij de plasma van vandaag de dag (bijvoorbeeld, maar is dat ook zo?).
Want ik twijfel namelijk tussen;
PANASONIC PLASMA TV TH37PV45
Deze plasma zou ik willen halen omdat ik deze voor zo'n 800,- al heb gespot. Het is een ouder model en ook niet de grootste. Ik zat dan te denken; deze haal ik nu, raak voor een laag bedrag bekend met plasma en als ik over een paar jaar verhuis, koop ik een toppertje en gooi ik deze in de slaapkamer.
PANASONIC PLASMA TV TH42PV70
Of zeggen jullie koop deze, grotere, nieuwer, beter?, mooier? Ik heb deze gespot voor zo'n 1185,-.
Deze is natuurlijk interessanter, maar de prijs is ook zo'n kleine 400E meer. Nou heb ik het nog niet mega breed en moet sparen voor een verhuizing over 2 jaar, maar wil ondertussen wel genieten van plasma en evt een xbox360 :-).
Wat is dan in mijn geval de beste keuze? Kan hier iemand uit ervaring spreken mbt deze schermen?
Is een 37inch uberhaupt wel interessant tov een 42inch? En wat krijg ik meer voor die 400E, behalve design en meer inch?
Bedankt alvast voor de reactie(s)!
Gr,
Maarten
Want ik twijfel namelijk tussen;
PANASONIC PLASMA TV TH37PV45
Deze plasma zou ik willen halen omdat ik deze voor zo'n 800,- al heb gespot. Het is een ouder model en ook niet de grootste. Ik zat dan te denken; deze haal ik nu, raak voor een laag bedrag bekend met plasma en als ik over een paar jaar verhuis, koop ik een toppertje en gooi ik deze in de slaapkamer.
PANASONIC PLASMA TV TH42PV70
Of zeggen jullie koop deze, grotere, nieuwer, beter?, mooier? Ik heb deze gespot voor zo'n 1185,-.
Deze is natuurlijk interessanter, maar de prijs is ook zo'n kleine 400E meer. Nou heb ik het nog niet mega breed en moet sparen voor een verhuizing over 2 jaar, maar wil ondertussen wel genieten van plasma en evt een xbox360 :-).
Wat is dan in mijn geval de beste keuze? Kan hier iemand uit ervaring spreken mbt deze schermen?
Is een 37inch uberhaupt wel interessant tov een 42inch? En wat krijg ik meer voor die 400E, behalve design en meer inch?
Bedankt alvast voor de reactie(s)!
Gr,
Maarten
Anoniem: 87302
gewoon die 37 inch voor 800 pakken. Qua beeld is die nieuwe niet beter en 37 inch is ook al behoorlijk en heel goed te doen als je op 3 tot 4 meter zit. Boven de 4 meter kun je het beste de 42 inch PV45 of PV60 kopen voor 850 euro.
De Wii komt het beste tot uiting op een plasma, vooral de USA Wii schnumischnumi schreef op maandag 28 mei 2007 @ 12:29:
Zit er nu ook hard aan te denken om de overstap naar Plasma te maken. Heb nu een sony bravia 32inch lcd tv.
Het inbranden las ik verder terug in dit topic valt reuze mee tegenwoordig, gewoon de contrast etc niet al te hoog zetten in het begin en niet te lang op dezelfde zender kwa logo's enz.En hoe zit het met het vervoeren van een plasma? Ik meen ergens gelezen te hebben dat je dit rechtop moet doen? Of kan liggend ook?
[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 28-05-2007 13:18 ]
Bedankt voor je reactie, ik ga denk ik voor de 37 inch. Ik zit op 3 tot 4 m. afstand en ik schaf hem dan aan icm een glazenmeubel
.
Hoe zit het met HD content dat jullie afspelen? Via tv out? hdspeler? bleu ray (ps3)?
Hoe zit het met HD content dat jullie afspelen? Via tv out? hdspeler? bleu ray (ps3)?
@ nijntje82
onbewust zit ik met dezelfde twijfels... was er tot vlak voor het lezen van jouw post hierboven dat ik voor de 42PV70 zou sparen (en later dit jaar, lees eind dit jaar, kopen)... maar nu ik die prijzen van rond de 800 € zie voor een ouder model 37PV40 twijfel ik alweer (die zou ik bij wijze van spreken vandaag al willen/kunnen/en vooral 'mogen' bestellen).
Ik zit (verste positie) op 3m50 afstand en zou opteren om voorlopig analoog te blijven kijken... iemand enig idee of de 37PV40 dan een mooier beeld zou geven dan de 42PV70 (inches vs pixels)? Zoja dan is 't helemaal duidelijk wat ik moet kiezen...
onbewust zit ik met dezelfde twijfels... was er tot vlak voor het lezen van jouw post hierboven dat ik voor de 42PV70 zou sparen (en later dit jaar, lees eind dit jaar, kopen)... maar nu ik die prijzen van rond de 800 € zie voor een ouder model 37PV40 twijfel ik alweer (die zou ik bij wijze van spreken vandaag al willen/kunnen/en vooral 'mogen' bestellen).
Ik zit (verste positie) op 3m50 afstand en zou opteren om voorlopig analoog te blijven kijken... iemand enig idee of de 37PV40 dan een mooier beeld zou geven dan de 42PV70 (inches vs pixels)? Zoja dan is 't helemaal duidelijk wat ik moet kiezen...

Het blijft een lastige kwestie hoor, grenzen stellen in het budget. Want voor wat extra geld is het allemaal weer mooier,sneller,beter e.d..
Ik kies nu even bewust denk ik voor de 37inch 800,- mede omdat ik hier dan ook een leuk glazen meubel bij kan halen, wat natuurlijk ook belangrijk is voor het aanzicht. Een meubel is ook zo 200,-...
De techniek gaat aardig rap, eigelijk kun je niet echt meer iets kopen met zekerheid dat je daar meer dan 4 tot 6 jaar mee gaat doen denk ik. Ik koop dan ook de 37 inch versie om over 2 - 3 jaar een nieuw scherm te halen en de 37 inch versie komt dan ook in mijn slaapkamer terecht
. Op het moment is het me dan ook niet die 400,- waard extra. Maar kan me voorstellen dat dit een lastig dilemma is, waarin je een hoop moet overwegen..en dan nog loop je vast. Misschien moet je er een bepaalde prioriteit aangeven. Ik stel nu ook een budget pc samen voor 800 euro, omdat een PC simpel weg niet belangrijker dan die 800 voor mij is. En dit idem met een plasma.
Zou ik naar een auto kijken, zou ik daar mee geld in investeren, mede om de reden dat als ik hem weer inruil, ik er weer een royaal bedrag voor terug krijg.
Succes met je keuze!
Ik kies nu even bewust denk ik voor de 37inch 800,- mede omdat ik hier dan ook een leuk glazen meubel bij kan halen, wat natuurlijk ook belangrijk is voor het aanzicht. Een meubel is ook zo 200,-...
De techniek gaat aardig rap, eigelijk kun je niet echt meer iets kopen met zekerheid dat je daar meer dan 4 tot 6 jaar mee gaat doen denk ik. Ik koop dan ook de 37 inch versie om over 2 - 3 jaar een nieuw scherm te halen en de 37 inch versie komt dan ook in mijn slaapkamer terecht
Zou ik naar een auto kijken, zou ik daar mee geld in investeren, mede om de reden dat als ik hem weer inruil, ik er weer een royaal bedrag voor terug krijg.
Succes met je keuze!
@ Renio
het goede model is een 37PV45.
De PV40 heeft een hele lage resolutie (850*480) geen HD-ready dus.
Ik denk dat jullie een goede keuze maken met die 37PV45. Enig nadeel dat ik er aan vind is het design. Als je daarmee kunt leven is het een perfecte plasma voor heel weinig geld. Zelf trek ik het design niet dus heb voor 977,- een 42 inch samsung plasma besteld.
het goede model is een 37PV45.
De PV40 heeft een hele lage resolutie (850*480) geen HD-ready dus.
Ik denk dat jullie een goede keuze maken met die 37PV45. Enig nadeel dat ik er aan vind is het design. Als je daarmee kunt leven is het een perfecte plasma voor heel weinig geld. Zelf trek ik het design niet dus heb voor 977,- een 42 inch samsung plasma besteld.
[ Voor 54% gewijzigd door Philflow op 28-05-2007 16:28 ]
thanks voor de toelichting... idd bedoel 37PV45 .. nog steeds twijfels eigenlijk... nog half jaar ofzo wachten tot de 42PV70 rond de 950 - 1000 € zakt (of is dat te optimistisch?) of nu deze voor 800 € eurootjes kopen ('t design van de 37PV45 vind ik geen probleem... de pianolak op de nieuwe modellen ben ik ook niet zo zot van).
Ik denk dat dat vrij realistisch is. Zag 'm nu voor 1169,- bij Redcoon.renio schreef op maandag 28 mei 2007 @ 16:56:
nog half jaar ofzo wachten tot de 42PV70 rond de 950 - 1000 € zakt (of is dat te optimistisch?)
Misschien komt er nog een 42PV65 ofzo. Een budget versie met het nieuwe panel erin.
Je moet niet twijfelen, ga maar voor de 42". Je zult het niet beklagen, ik zit er op 3 meter vandaan en perfect.Anoniem: 216099 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 10:55:
Vorige week een goede deal kunnen doen bij een plaatselijke winkel. Daar ik pas verhuisd ben had mijn vrouw wat spullen nodig zoals een nwe vaatwasser en magnetron. Gelijk het geheel wat interessanter gemaakt voor de leverancier door er een 37pv70 bij te doen inclusief panasonic hd recorder, kabels en vogels steun. 4 dagen later kwamen ze het geheel al installeren (recorder komt volgende week)
Kijk goede info bedankt gilmour.Anoniem: 87302 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:16:
gewoon die 37 inch voor 800 pakken. Qua beeld is die nieuwe niet beter en 37 inch is ook al behoorlijk en heel goed te doen als je op 3 tot 4 meter zit. Boven de 4 meter kun je het beste de 42 inch PV45 of PV60 kopen voor 850 euro.
[...]
De Wii komt het beste tot uiting op een plasma, vooral de USA Wii schnumi
Nog 1 vraag ivm een 37PV45 of een 42PV70:
welke van de 2 zal 't mooiste analoge beeld geven (met het oog op inches vs resolutie)? Toont een 42 incher meer 'fouten' in analoog beeld dan een kleinere 37 incher? Zou voorlopig toch nog niet digitaal gaan... vandaar...
welke van de 2 zal 't mooiste analoge beeld geven (met het oog op inches vs resolutie)? Toont een 42 incher meer 'fouten' in analoog beeld dan een kleinere 37 incher? Zou voorlopig toch nog niet digitaal gaan... vandaar...
In theorie: de resoluties zijn bijna gelijk. Dat betekent dat op het 37 inch scherm de pixels kleiner zijn, en fouten in het signaal minder goed zichtbaar zullen zijn.
Maarja zo zou je dus kunnen redeneren dat je beter een 26 inch kunt kopen
Anoniem: 87302
Toch raak je de kern. Toen ik mijn plasma kocht was alles nog analoog en was digitaal signaal duur en slecht (UPC). Ik heb even getwijfeld of ik toen niet een 32 inch plasma moest kopen van Hitachi, die gaf perfect beeld. Maar ik vond het design niet mooi genoeg en heb toen de 37 inch Pana gekocht. Nu ik zie hoe goed digitale TV is en de kwaliteit van DVD's ook beter wordt kan ik iedereen een 42 inch plasma aanraden. Onder de 3 meter altijd een 37 inch kopen en boven de 4 meter een 42 inch. Ertussen is het een beetje je smaak/voorkeur. Als je analoog kijkt dan een kleinere TV, als je digitaal kijkt mag het iets groter.Philflow schreef op maandag 28 mei 2007 @ 20:41:
In theorie: de resoluties zijn bijna gelijk. Dat betekent dat op het 37 inch scherm de pixels kleiner zijn, en fouten in het signaal minder goed zichtbaar zullen zijn.
Ben de hele tijd al bezig om via Google plaatjes te vinden van alle aansluitingen die op de PV70 en 700 aanwezig zijn.
Maar tot nu toe niets kunnen vinden.
Misschien dat iemand mij hiermee kan helpen
Verder vraag ik me af of iemand z'n oude Xbox aangesloten heeft op zn Pana.
En hoe XBMC er dan uitziet.
Ik maak namelijk dagelijks gebruik van mn omgebouwde Xbox voornamelijk als media center .
Maar tot nu toe niets kunnen vinden.
Ik maak namelijk dagelijks gebruik van mn omgebouwde Xbox voornamelijk als media center .
Hier een foto van de achterkant van de 70:seninha schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 09:01:
Ben de hele tijd al bezig om via Google plaatjes te vinden van alle aansluitingen die op de PV70 en 700 aanwezig zijn.
Maar tot nu toe niets kunnen vinden.Misschien dat iemand mij hiermee kan helpen
![]()
http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PX70/Design.php
XBMC ziet er prima uit (natuurlijk wel de component aansluiting aanschaffen en 'm op 720p zetten). Het upscalen van DVD's en andere films werkt perfect en je ziet het verschil duidelijk.
Kan er hier iemand een korte samenvatting schrijven van wat men hierboven vertelt. Mijn duits is niet zo best.BigSurf schreef op zondag 27 mei 2007 @ 13:38:
Daher mein Rat:
.
Zoiets:Ekfad schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:00:
[...]
Kan er hier iemand een korte samenvatting schrijven van wat men hierboven vertelt. Mijn duits is niet zo best.
Hierover heb ik het volgende via een interne bron bij Panasonic vernomen:
- Degene die het service menu als normale gebruiker oproept en daardoor een fouttoestand wist, verliest zijn garantie (dat is al meerdere malen voorgekomen)
- Er zijn gevallen bekend bij wie door een foute toetsdruk in het service menu de tv niet meer functioneerde en opgestuurd moest worden omdat hier de aan-huis service niet kan helpen
- De technische afdeling van Panasonic kan zeker nagaan dat er een ongeauthoriseerde toegang tot het servicemenu heeft plaatsgevonden
- Als Panasonic een ongeauthoriseerde toegang heeft gekonstateerd neemt Panasonic wel de transportkosten voor zijn rekening maar de arbeidskosten zijn voor de klant
Maar allemaal leuk en aardig, ook deze nieuwe 2007 modellen hebben dus weer gewoon last van paarse slangen / purple banding?
Dat lees ik iig op hdtvtest.co.uk
Cons:
...
Purple / Magenta banding
...
Ok, dankjewel. Vooral het tweede punt was mij niet helemaal duidelijk, rest had ik ongeveer begrepenBigSurf schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:58:
[...]
Zoiets:
Hierover heb ik het volgende via een interne bron bij Panasonic vernomen:
- Degene die het service menu als normale gebruiker oproept en daardoor een fouttoestand wist, verliest zijn garantie (dat is al meerdere malen voorgekomen)
- Er zijn gevallen bekend bij wie door een foute toetsdruk in het service menu de tv niet meer functioneerde en opgestuurd moest worden omdat hier de aan-huis service niet kan helpen
- De technische afdeling van Panasonic kan zeker nagaan dat er een ongeauthoriseerde toegang tot het servicemenu heeft plaatsgevonden
- Als Panasonic een ongeauthoriseerde toegang heeft gekonstateerd neemt Panasonic wel de transportkosten voor zijn rekening maar de arbeidskosten zijn voor de klant
Ik heb nog niets ondervonden van paarse slangen / purple banding op m'n nieuwe PV700, sorry dat ik je daar niet in kan volgen voor jou maar goed voor mij.Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 12:29:
Maar allemaal leuk en aardig, ook deze nieuwe 2007 modellen hebben dus weer gewoon last van paarse slangen / purple banding?
[...]
Ik heb ze ook nog niet gezien op mijn 37PV70. Ik heb de scene van Harry Potter waar weleens naar gerefereerd wordt mbt de paarse slangen gekeken en ik heb ze niet kunnen zien. Als ze er zijn, dan vallen ze mij totaal niet op, dus ik ben blij om te zeggen dat het bij mij geen issue is.Anoniem: 217676 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 12:38:
[...]
Ik heb nog niets ondervonden van paarse slangen / purple banding op m'n nieuwe PV700, sorry dat ik je daar niet in kan volgen voor jou maar goed voor mij.
Look behind you! A three headed monkey!
Als je de review gewoon leest dan zul je zien dat de reviewer het probleem onderkend maar bij normaal gebruik ze niet opvallen. Het probleem met de vorige serie is dus grotendeels opgelostOscar Mopperkont schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 12:29:
[...]
Ik ben toch malle pietje niet!
Anoniem: 216512
Ik heb de 42PV70 nu een week en ben nog elke dag verbaast van het prachtige beeld. Lang getwijfeld of 42" niet te groot was voor mij ( zit op 3.5 à 4 meter ) maar dit went al na één dag . Echt een prachtig beeld . Ook een receiver Marantz SR3001 bijgekocht en enige groot nadeel vind ik de 4 afstandsbedieningen die ik nu heb . Iemand ervaring met de AB Logitech Harmony 885 ?
Logitech Harmony's zijn echt een geweldige uitkomst, wat mij betreft.
Wat was je vorige tv?
Wat was je vorige tv?
Ik vind dat nog behoorlijk conservatief. Ik zit op 2.60 meter van mijn 42 inch en dat ziet er strak uit. (digitale tv upc). Ben nu al gewend.Anoniem: 216512 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 16:20:
Lang getwijfeld of 42" niet te groot was voor mij ( zit op 3.5 à 4 meter ) maar dit went al na één dag .
Wel de Logitech 785, welke (naar mijn meningAnoniem: 216512 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 16:20:
Iemand ervaring met de AB Logitech Harmony 885 ?

- reeds gehad Harmony 525 (erg basic\krakerig)
- Harmony 785 (goed tot zéér goed te noemen)
| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |
Anoniem: 216512
Een 19 jaar oude Salora , nooit defect geweest !Shiver23 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 16:44:
Logitech Harmony's zijn echt een geweldige uitkomst, wat mij betreft.
Wat was je vorige tv?
dikke vette crosspost maar toch ff vlug wat piccies:
settings staan nog op safe ivm inbranden:

Is nog met een ixos scartkabel aangesloten maar wordt tzt vervangen door een hdmi-speler die kan upscalen + een freecom mediaplayer via composiet. Tevens hier nog alle instellingen op 50%- gezet ivm inbranden de eerste 200 uur.
Behang zit er hier iets meer dan 2 dagen op. Naden zijn her en der iets opengegaan door 't drogen maar dat tippen we wel bij.
De kastjes krijgen nog deurtjes maar die waren weer eens niet op voorraad bij de zweed.

Is nog met een ixos scartkabel aangesloten maar wordt tzt vervangen door een hdmi-speler die kan upscalen + een freecom mediaplayer via composiet. Tevens hier nog alle instellingen op 50%- gezet ivm inbranden de eerste 200 uur.
Behang zit er hier iets meer dan 2 dagen op. Naden zijn her en der iets opengegaan door 't drogen maar dat tippen we wel bij.
De kastjes krijgen nog deurtjes maar die waren weer eens niet op voorraad bij de zweed.
¯\_(ツ)_/¯
thnx; is in mijn nieuwe appartementje; check de HK maar eens voor t topic
¯\_(ツ)_/¯
Heb je geen last van reflectie in het scherm ? Op de foto nogal duidelijk maar ik weet niet of dat effectief een probleem vormt als je kijkt...??
De ruimte ziet er niet overdreven licht maar je had precies de gordijnen toe ?
Jan
De ruimte ziet er niet overdreven licht maar je had precies de gordijnen toe ?
Jan
reflectie is niet te zien tijdens het kijken! Is echt puur de foto die dat effect heeft vastgelegd. Ga maar eens naar het model kijken in de winkel. Enige reflectie die je wel ziet is een beetje de rand; die is wel wat glossy maar is totaal niet storend.
¯\_(ツ)_/¯
Is dit de 37 of 42?
* Focus is nog steeds bezig proberen zijn vriendin over te halen......
is de 42" zo te zien, heb deze zelf ook sinds vorige week en je krijgt bij zowel de 37" als de 42" dezelfde voet, alleen moet je de steuntjes anders monteren. veel verschil in afmeting is er denk ik dan ook nietFocus schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 11:05:
Is dit de 37 of 42?
Hey beschuit, dat zijn IKEA kastjes toch? Welk type?beschuitfluiter schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 08:33:
dikke vette crosspost maar toch ff vlug wat piccies:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
is de 42" versie ja, was maar €75 duurder dan de 37" versie dusss...
kastjes zijn uit de besta serie met inreda voetjes; moet er voor in het midden eigenlijk nog 1 bij, maar vond het zo mooier. hij heeft ook geen problemen met de plasma; daarnaast komt de plasma nog aan de muur te hangen uiteindelijk met daaronder mijn infinity center speaker
kastjes zijn uit de besta serie met inreda voetjes; moet er voor in het midden eigenlijk nog 1 bij, maar vond het zo mooier. hij heeft ook geen problemen met de plasma; daarnaast komt de plasma nog aan de muur te hangen uiteindelijk met daaronder mijn infinity center speaker
[ Voor 28% gewijzigd door beschuitfluiter op 30-05-2007 12:21 ]
¯\_(ツ)_/¯
Even een hersenspinsel. Ik zit te twijfelen om de TH42PV70 te kopen, maaaaar 
is het niet verstandiger om te wachten op de nieuwe 2007 modellen en er daar 1 van kopen ?
Of zijn de verbeteringen jullie het niet waard?
is het niet verstandiger om te wachten op de nieuwe 2007 modellen en er daar 1 van kopen ?
Of zijn de verbeteringen jullie het niet waard?
Dit zijn toch de nieuwe modellen van 2007?
Er komt wel een py700 model nog aan in juni ergens met 1080p maar die zal meer dan 2000 euro gaan kosten wat ik ervan begrijp....
Er komt wel een py700 model nog aan in juni ergens met 1080p maar die zal meer dan 2000 euro gaan kosten wat ik ervan begrijp....
Nou in de OP zie ik deze 42" modellen staan:lowfi schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:55:
Dit zijn toch de nieuwe modellen van 2007?
TH-42PX77U
TH-42PX75U
Dat zijn neem ik aan de nieuwe 2007 modellen, right? Dan is TH42PV70 een ouder model?
Of niet ?
Anoniem: 181923
Nou nee, de PV70 is de nieuwe 2007 lijn van Panasonic. De PX77U en X75U zijn de global (USA) benamingen (dacht ik mij te herinneren).Xoverride schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:05:
[...]
Nou in de OP zie ik deze 42" modellen staan:
TH-42PX77U
TH-42PX75U
Dat zijn neem ik aan de nieuwe 2007 modellen, right? Dan is TH42PV70 een ouder model?
Of niet ?
Ok , perfectosAnoniem: 181923 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:22:
[...]
Nou nee, de PV70 is de nieuwe 2007 lijn van Panasonic. De PX77U en X75U zijn de global (USA) benamingen (dacht ik mij te herinneren).
Hoewel ik me nog wel afvraag of Full HD niet nnnooogg mooier zal zijn. Want de PV70 haald dus max 1024*768 .
Of is dat het gewoon niet waard denk je ?
Ligt er helemaal aan hoever je gaat zitten. Om er profijt van te hebben moet je (geloof ik) op 2 meter of minder zitten.
Verder kun je afvragen hoeveel 1080p materiaal je echt gaat kijken.
ik wilde max 1250~1300 uitgeven aan een flatscreen. Voor mij was de 'lage' resolutie geen punt omdat ik deze plasma mooier vond dan menig lcd. Helemaal is deze prijsrange. mooie vloeiende beelden, zwart=zwart, maar vooral de kleuren hebben me helemaal overgehaald. Verder is het HD materiaal gewoon prima op dit scherm hoor, trust me; heb bij verschillende winkels hd materiaal bekeken en dat is gewoon yummie!
@hierboven: ik zit er straks op een kleine 3m vanaf ongeveer. dus 720p is dikke prima op dit scherm
@hierboven: ik zit er straks op een kleine 3m vanaf ongeveer. dus 720p is dikke prima op dit scherm
[ Voor 13% gewijzigd door beschuitfluiter op 30-05-2007 14:58 ]
¯\_(ツ)_/¯
Anoniem: 181923
Als je minder dan 3m (2,5m om precies te zijn) van je beeldscherm af zit en veel FULLHD materiaal hebt (Bluray speler en bluray films) dan is een true hd misschien het wel waard. Maar mocht je media niet bestaan uit 1920x1080 puntjes dan zou ik het geld nu hier niet aan uitgeven. Misschien over een 3jaar (en dan kun je je panasonic verplaatsen naar je slaapkamer bv)Xoverride schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:45:
[...]
Ok , perfectosgrote kans dat het die gaat worden voor mij.
Hoewel ik me nog wel afvraag of Full HD niet nnnooogg mooier zal zijn. Want de PV70 haald dus max 1024*768 .
Of is dat het gewoon niet waard denk je ?
Maar je hebt dus nog geen 720p resolutie. Althans niet in de horizontale pixels. En de 4:3 resolutie blijft vreemd voor een 16:9 scherm. De karteltjes irriteren mij dan ook best, ondanks dat een plasma een veel mooier 'beeld' geeft (kleuren, zwartwaarde, reactietijd). LCD en Plasma zijn beiden nog compromissen dus, voor mijn voorkeur en portemonnee.beschuitfluiter schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:57:
ik wilde max 1250~1300 uitgeven aan een flatscreen. Voor mij was de 'lage' resolutie geen punt omdat ik deze plasma mooier vond dan menig lcd. Helemaal is deze prijsrange. mooie vloeiende beelden, zwart=zwart, maar vooral de kleuren hebben me helemaal overgehaald. Verder is het HD materiaal gewoon prima op dit scherm hoor, trust me; heb bij verschillende winkels hd materiaal bekeken en dat is gewoon yummie!
[ Voor 12% gewijzigd door Shiver23 op 30-05-2007 15:14 ]
beschuitfluiter schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:57:
Hey maar ik begrijp dat je bij dit model de eerste 200uur op 'safe' moet draaien. Is dat gewoon een optie in het menu?
Er zijn ook verschillende calibratie cd's in de handel, onder andere 1 van het merk 'Monster' , heb je daar ervaring mee? Weet je of dat het geheel beter maakt?
Wel 720p omdat 720p alleen wat zegt over de verticale beeldlijnen. Inderdaad geen 1280 horizontaal maar dat staat los van de 720p HD Ready standaard. De 4:3 resolutie wordt veroorzaakt door rechthoekige ipv vierkante pixels. Dat verhaal staat ook al meerdere keren in dit topic uitgelegd. Wat bedoel je precies met karteltjes?Shiver23 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:13:
[...]
Maar je hebt dus nog geen 720p resolutie. Althans niet in de horizontale pixels. En de 4:3 resolutie blijft vreemd voor een 16:9 scherm. De karteltjes irriteren mij dan ook best, ondanks dat een plasma een veel mooier 'beeld' geeft (kleuren, zwartwaarde, reactietijd). LCD en Plasma zijn beiden nog compromissen dus, voor mijn voorkeur en portemonnee.
Hey naast deze 2 vragen, heb ik nog een vraagje:
1) maar ik begrijp dat je bij dit model de eerste 200uur op 'safe' moet draaien. Is dat gewoon een optie in het menu?
2) Er zijn ook verschillende calibratie cd's in de handel, onder andere 1 van het merk 'Monster' , heb je daar ervaring mee? Weet je of dat het geheel beter maakt?
nog een vraag:
3) hoeveel branduren heeft die PV70 eigenlijk?
1) maar ik begrijp dat je bij dit model de eerste 200uur op 'safe' moet draaien. Is dat gewoon een optie in het menu?
2) Er zijn ook verschillende calibratie cd's in de handel, onder andere 1 van het merk 'Monster' , heb je daar ervaring mee? Weet je of dat het geheel beter maakt?
nog een vraag:
3) hoeveel branduren heeft die PV70 eigenlijk?
Inderdaad wel 720p volgens HD Ready logo, maar niet minimaal 1280x720. En ik bedoel met karteltjes dat bij diagonale lijnen het beeld veel minder scherp is (karteltjes) en dat je duidelijk 'trappetjes' ziet. Zal ook wel weer te maken hebben met de rechthoekige pixels.The Legend schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:41:
[...]
Wel 720p omdat 720p alleen wat zegt over de verticale beeldlijnen. Inderdaad geen 1280 horizontaal maar dat staat los van de 720p HD Ready standaard. De 4:3 resolutie wordt veroorzaakt door rechthoekige ipv vierkante pixels. Dat verhaal staat ook al meerdere keren in dit topic uitgelegd. Wat bedoel je precies met karteltjes?
Ik weet best hoe het zit, maar ik ben zelf nog aan het twijfelen (als ik wat haal). LCD of Plasma en de reden waarom ik erg twijfel over plasma zijn dus bovengenoemde zaken. Ik ventileerde even mijn onzekerheid omtrent mijn keuzen onder woorden te brengen
Dan kun je gerust een 42 inch nemen. Ik zit ook op 2.60, bevalt mij prima.Xoverride schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:15:
[...]
heeel gaaf. Afstand in mijn geval zal ongeveer 2.60meter zijn.
Dit topic is gesloten.