[Plasma] Het grote Panasonic nieuwe modellen 2007 - deel 2

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 21.728 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-06 09:17

Xoverride

sabai sabai

Philflow schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 17:11:
[...]

Dan kun je gerust een 42 inch nemen. Ik zit ook op 2.60, bevalt mij prima.
Ok dan, maar weet je ook wat van die safe mode, calibratie cd en de hoeveelheid branduren(zie mijn vorige post) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 17:11:
[...]

Dan kun je gerust een 42 inch nemen. Ik zit ook op 2.60, bevalt mij prima.
Ik zit op 3 meter en perfecto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

"Feit
Plasma-tv’s hebben in werkelijkheid een levensduur die minstens even lang is als die van LCD-tv’s. Tv’s op basis van beide technologieën bieden een levensverwachting van minstens 60.000 uur onder normale kijkomstandigheden voor zij meer dan de helft van hun oorspronkelijke helderheid verliezen. Dit komt overeen met gedurende 27 jaar onafgebroken zes uur per dag kijken.

Plasmaschermen kunnen zelfs nog langer meegaan, afhankelijk van de beeldinstellingen die u gebruikt. Als u bijvoorbeeld het contrast laag houdt, kan de levensduur van een plasmascherm nog worden verlengd."
http://www.plasma-lcd-feiten.nl/myths/lifetime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xoverride schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 17:19:
[...]

Ok dan, maar weet je ook wat van die safe mode, calibratie cd en de hoeveelheid branduren(zie mijn vorige post) ?
Gewoon alles op 50% laten staan voor de eerste 200 branduren en dan je gedacht doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Philflow schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 17:22:
"Feit
Plasma-tv’s hebben in werkelijkheid een levensduur die minstens even lang is als die van LCD-tv’s. Tv’s op basis van beide technologieën bieden een levensverwachting van minstens 60.000 uur onder normale kijkomstandigheden voor zij meer dan de helft van hun oorspronkelijke helderheid verliezen. Dit komt overeen met gedurende 27 jaar onafgebroken zes uur per dag kijken.

Plasmaschermen kunnen zelfs nog langer meegaan, afhankelijk van de beeldinstellingen die u gebruikt. Als u bijvoorbeeld het contrast laag houdt, kan de levensduur van een plasmascherm nog worden verlengd."
Ok, klinkt goed. Maar hoe zit het met die ' safe mode' ? die moet je de eerste 200 uur aan hebben staan? En dat is een setting op het scherm?

edit: ok alles op 50% zetten, er is dus niet zoiets als een safe mode?

Calibratie cd's anyone? :+

[ Voor 4% gewijzigd door Xoverride op 30-05-2007 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Philflow schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 17:22:
"Feit

Goede site 8) tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een goede site maar gesponsord door 3 merken, ze vertellen wel de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 20:32:
[...]

Een goede site maar gesponsord door 3 merken, ze vertellen wel de waarheid.
Ok dan, hey maar weet jij nou iets van die calibratie cd's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ouders hebben sinds vandaag de 37PV70 in huis.
Prachtige plasma met uitstekend beeld. Ze kijken wel nog analoog maar dat valt nog wel mee.
DVD kijken via HDMI op 576p is uiteraard nog veel mooier.
Hun Pioneer surround scaled blijkbaar niet op naar 720p.

Als je echt bijna op 180° kijkt dan zie je het beeld dubbel (het reflecteerd tegen de glasplaat).
Maar bij normaal gebruik is dit niet waar te nemen.

Ik heb bij hun het contrast verminderd naar 50% want dit stond op 100% :| :?

Wat ik wat spijtig vond, zijn de zwarte balken boven en onder bij 2.35:1 formaat.
Ook raar vond ik dat als je de DVD speler afzet, dan moet je via de AB de TV nog manueel verzetten naar het gewoon kabelsignaal. Bij mijn simpele CRT gaat dit automatisch.

Voor de rest echt een prachtig scherm.

Ik wacht nog eventjes af, maar in september ga ik voor de 42PV70, 42PV700 of 42PY700.
Ik ga nog wat reviews afwachten en dit draadje goed volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:46

MrScratch

I am rubber, you are glue

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 22:19:
Wat ik wat spijtig vond, zijn de zwarte balken boven en onder bij 2.35:1 formaat.
Waarom is dit spijtig? De tv, die 1.78:1 formaat is, geeft bij een beeld van 2.35:1 dan zwarte balken weer. Dit lijkt me toch volstrekt normaal?

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brachhus schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 16:00:
[...]

DeTH42py700 staat nu ook op de Nederlandse website van Panasonic en wordt in juni uitgelevert.
Heb wat rond gebeld voor prijzen maar de meesten zitten toch rond de adviesprijs van 2400,- euro.
Volgens mij is de prijs van 2160,- euro eerder in dit topic genoemt zo gek nog niet. :9~ Nog even gebelt met Eshop maar hun garantie is, itt wat eerder in dit topic is gezegd is dezelfde als bij elke andere Panasonic dealer.
Afgaande op z'n grotere broer schijnt het een super ding te zijn! _/-\o_

seninha schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 16:59:
[..]

Bij eshop.nl staat deze al voor € 2169 :) http://www.eshop.nl/produ...1_2015&products_id=147186
Ga er vanuit dat zodra deze te bestellen is nog lager aangeboden gaat worden.
Hier is ie nog iets scherper geprijsd, € 2.098,-
http://www.db-electronics...ow=product&ProductId=5906

Ben benieuwd wanneer die echt in het wild te aanschouwen is.
Volgens deze belgische toko vanaf 30 juni leverbaar.
http://www.aventra.be/nieuws.cfm?id=38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Laatst online: 11-09 15:04
Op de site van panasonic is de prijs inclusief BTW: € 2.499,- dat is inclusief plaatsingsvoet. Misschien zijn de overige prijzen exclusief deze voet, op sommige sites is dat namelijk het geval.

http://www.netto24.ch/image.asp?image=ty-st50d1-wg_10.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 31-05-2007 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:50

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Xoverride schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:15:
[...]

:*) heeel gaaf. Afstand in mijn geval zal ongeveer 2.60meter zijn.

Hey maar ik begrijp dat je bij dit model de eerste 200uur op 'safe' moet draaien. Is dat gewoon een optie in het menu?

Er zijn ook verschillende calibratie cd's in de handel, onder andere 1 van het merk 'Monster' , heb je daar ervaring mee? Weet je of dat het geheel beter maakt?
safe als in; contrast omlaag en setting op cinema zetten ipv dynamisch etc... staat ook al meerdere malen in dit topic ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
X-t-r-e-m-e schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 01:21:
Op de site van panasonic is de prijs inclusief BTW: € 2.499,- dat is inclusief plaatsingsvoet. Misschien zijn de overige prijzen exclusief deze voet, op sommige sites is dat namelijk het geval.

http://www.netto24.ch/image.asp?image=ty-st50d1-wg_10.jpg
Bij db-electronics is het met voet. Ik wacht even de reviews af. Ik geloof toch liever dat ik een echt 16:9 paneel heb ivm 1:1 pixel mapping. Of zijn pixels bij plasma altijd langwerpig.....?

[ Voor 4% gewijzigd door lowfi op 31-05-2007 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben bezig met de aanschaf van zo'n plat geval ( he wat zal ik die sony - beeldbuis van 50 kilo missen )
Maar goed , zo langzamerhand zie je door de bomen het bos niet meer. Was het eerst in volle overtuiging de 42" Full HD LCD van Philips te kiezen, komt daar ineens die BRAVIA aanvliegen de KDL-40W2000 en als de bui net over is SAMSUNG weer met de LE40M86BD.

En alsof het dan nog niet genoeg ga ik toch weer twijfelen om misschien toch maar voor een FULL HD PLASMA te gaan en tja dan kom je idd uit op de PANA TH-42PY700.
Die moet toch wel erg mooi zijn.
Maar dan ehhh .... in september komt de pionier onder de tv's de PIONEER met een FULL HD PLASMA met ehmmm ja contrast 20.000 :1 DUS WAT IS WIJS ???

De PANA en de PIO zitten natuurlijk wel in het hogere zeg maar top-segment .
De PANA inderdaad gezien voor 2098 maar wat de PIO gaat doen is nog een groot geheim , maar zal wel minimaal 1000 duurder zijn.

Ok , wie gaat mij overtuigen ?

Wordt het LCD of PLASMA en welk toestel , de LCD Bravia , de FULL HD PLASMA PANA of wachten op de PIO.

Overigens : Kijkafstand is zo rond de 3,50 / 4,00 meter en heb er voor wat het waard is 0,0 verstand van.

Wie oh wie helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Volgens mij komt pioneer niet met 42" 1080p plasma tvs. Panasonic is daar tot op heden redelijk uniek in. Wil je een full hd van pioneer moet je naar 50" wat ik persoonlijk te groot vind voor een tv. De prijs daar gelaten.

http://www.engadget.com/2...s-with-20-000-1-contrast/

Keuze tussen een Plasma of Lcd tv is een appart topic voor in dit forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Plasma of LCD moet je toch zelf kiezen. Er is op GoT een draadje hierover.
De Samsung M86 heeft overigens nogal wat 'problemen' in de software momenteel. Sony blijft mooi, maar ook daar zou in september een opvolger van komen. 100hz fullHD. Alleen zijn dit nog geruchten.

Als je nog kan wachten zou ik gewoon even wachten tot na de zomer als het allemaal even duidelijker is wat er allemaal nog gaat komen.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 12:06:
Als je nog kan wachten zou ik gewoon even wachten tot na de zomer als het allemaal even duidelijker is wat er allemaal nog gaat komen.
Ja en als dat er eenmaal is kan je weer beter wachten op wat er daarna weer gaat komen... en daarna en daarna :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou het is wel zo,binnen korte termijn komen er een aantal nieuwe modellen uit,dus misschien is het wel beter om een paar maandjes te wachten,totdat die modelllen er zijn,en dan je keus maken.

Maar je hebt wel gelijk aan de ene kant,je zal toch een keer wat moeten kopen,nieuwe modellen blijven komen,das het lastige met dit spul,het verouderd zo gigantisch snel helaas :X .
lastig ,zo'n scherm uitkiezen!!

Ik persoonlijk ga denk ik voor de TH-42PV70,maar wat me wel opviel aan dit model,was de lagere helderheid,ten opzichte van b.v Philips plasma's,wat merken jullie daarvan in b.v een donkere scene van een film,is elk detail nog wel goed te zien?Misschien een rare vraag maar ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:22
Yup, ik zit ook te geilen op de 37pv70, maar wacht tot de prijs op internet onder de 950 duikt. Hoelang dat gaat duren mag Joost weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik wil graag weten van een 42PV70 (of 37) eigenaar of jullie ook nog handmatig moeten switchen tussen verschillende beeldformaten.

Ik hebzelf een samsung plasma. Als ik bijvoorbeeld tennis kijk op nederland 1 ziet het er beeldvullend uit, maar als ik dan zap naar RTL5 krijg ik ineens zwarte balken. Dan kan ik dus iedere keer handmatig het formaat wijzigen. Een functie als auto-breed lost ook niets op.

Volgens sommige threads schijnt dat normaal te zijn: Ik snap niets meer van breedbeeld-formaten?

Ik ben benieuwd of Panasonic eigenaren dit ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:48
Philflow schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 15:28:
Ik wil graag weten van een 42PV70 (of 37) eigenaar of jullie ook nog handmatig moeten switchen tussen verschillende beeldformaten.

Ik hebzelf een samsung plasma. Als ik bijvoorbeeld tennis kijk op nederland 1 ziet het er beeldvullend uit, maar als ik dan zap naar RTL5 krijg ik ineens zwarte balken. Dan kan ik dus iedere keer handmatig het formaat wijzigen. Een functie als auto-breed lost ook niets op.

Volgens sommige threads schijnt dat normaal te zijn: Ik snap niets meer van breedbeeld-formaten?

Volgens mij ligt dat aan het signaal wat wordt meegezonden. Zat net toevallig RTL5 te kijken op m'n Samsung plasma en King of Queens wordt volledig uitgezonden, komt dat belspelletje er tussendoor en hij springt naar het formaat met de zwarte balken.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:14

voodooless

Sound is no voodoo!

Vaak werkt de automatische keuze van beeldformaat erg goed, maar soms ook gewoon niet. Het is best wel wisselend. Over het algemeen werkt het echter acceptabel. En voor die paar keer dat het mis gaat heb je de AB zo bij de hand :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

[TAG]Speedy schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:29:
[...]
Volgens mij ligt dat aan het signaal wat wordt meegezonden. Zat net toevallig RTL5 te kijken op m'n Samsung plasma en King of Queens wordt volledig uitgezonden, komt dat belspelletje er tussendoor en hij springt naar het formaat met de zwarte balken.
Ja dat is precies wat ik bedoel. Ok lijkt erop dat Panasonic dat dus ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:43

sanook

_/-\o_

Philflow schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 15:28:

Ik heb geen pv70 maar de voorloper (pv60) en ik heb bij gewone tv programma's eigenlijk nooit zwarte balken, die worden altijd gecorrigeerd door de Ttv Bij het ene programma wat sneller dan bij het andere, maar dat schijnt (volgens de gebr aanw) af te hangen van het beeld: Hoe donkerder het beeld hoe langer de tv nodig heeft om over te schakelen naar juiste formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yabadab
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-07 14:10

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 11:59:
....
Wordt het LCD of PLASMA en welk toestel , de LCD Bravia , de FULL HD PLASMA PANA of wachten op de PIO.

Overigens : Kijkafstand is zo rond de 3,50 / 4,00 meter en heb er voor wat het waard is 0,0 verstand van.

Wie oh wie helpt.
Wil je het verschil kunnen zien tussen Full HD en HD Ready op een 42" scherm, dan zul je een kijkafstand moeten hebben van minder dan 2,2 meter. Bij een grotere kijkafstand zie je het verschil niet meer. Hier zijn op internet meerdere tabellen over te vinden.

Verder geeft Plasma doorgaans beter beeld bij tv-zenders (SD) dan LCD.
Wil je een plasma dan zijn Panasonic en Pioneer de beste keuzen. (waarbij Pioneer iets beter, maar tevens ook een stuk duurder is dan Panasonic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Yabadab schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:52:
Wil je het verschil kunnen zien tussen Full HD en HD Ready op een 42" scherm, dan zul je een kijkafstand moeten hebben van minder dan 2,2 meter. Bij een grotere kijkafstand zie je het verschil niet meer.
Inderdaad. Dit wordt nogal eens vergeten in de hele hype rondom FullHD. Op normale kijkafstanden heb je er eigenlijk niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:50

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

fullHD lijkt me ook alleen nuttig op óf korte kijkafstand óf op schermen van >60"

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Of als je een spelcomputer of htpc eraan hebt hangen. Dan is 1024x768 best verrot......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo,heb je het wel eens gezien dan? op deze resolutie,met b.v een ps3 of 360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hier zou ik ook graag iemand over willen horen met een ps3! Is de 1024x768 "te weinig" voor optimale game ervaring bij een 37 inch op 3,5 meter.

Nog even een belangrijke vraag, kwam hem volgens mij niet tegen in dit topic: Wat is het verschil tussen de pv70 en de pv71. De 71 kan ik niet eens vinden op Panasonic sites...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yabadab

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

PV70 = nederlandse versie
PV71 = duitse versie
PX70 = engelse versie

Verder zijn ze identiek. Hoewel ik heb begrepen dat de duitse versie (PV71) een zwarte pianolak voet heeft, terwijl de nederlandse PV70 een matzwarte heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yabadab

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

hier nog een linkje naar de juiste kijkafstand:
http://www.carltonbale.co...oads/resolution_chart.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van die afstanden had ik inderdaad al gelezen , maar ja de helderziende had voorspeld dat ik soon ging verhuizen , dus voor het zelfde geldt krijg ik een veel kleinere woonkamer 8)7

Inbranden bij de PANA ben ik niet zo bang voor , wat me meer zorgen baart is het stroomverbruik :
486 WATT tov 186 WATT bij de Bravia .

2 uurtjes TV kijken kost dan gewoon 20 eurocent , misschien is dit toch weer een reden om toch maar voor LCD te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Is dat niet het maximale verbruik? Plasma heeft namelijk geen constant verbruik zoals een LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 19:52:
Is dat niet het maximale verbruik? Plasma heeft namelijk geen constant verbruik zoals een LCD.
Tja goeie vraag :

Heb hier de specs :

Verbruik : 486 Watt
Verbruik in Stand-BY 0,5 Watt

Zal dus idd wel een max verbruik zijn , maar wat jij zojuis verteld is voor mij nieuw maar ben ook geen kenner dus je zult gelijk hebben maar wat dan wel het gemiddeld verbruik is ............
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar dan nog is het verbruik erg hoog,als ie gemiddelt nou 350 watt verbuikt,dan zit je nog hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het moet trouwens perse een full HD plasma zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 19:57:
het moet trouwens perse een full HD plasma zijn?
Nou ja ...perse perse ...
Ben nog druk bezig . wordt onze eerste op ene compleet nieuw gerenoveerd huis dus willen het gelijk goed doen , vandaar dan maar gelijk voor FULL HD , hetzij LCD hetzij PLASMA , en aangezien de meeste specialisten en kenners naar plasma voor plasma kiezen neig ik ook die kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja dat is het et dan he,ik wou eerst ook voor die full hd plasma gaan,maar ik vind het stroomverbuik zo dramatisch hoog dat ik dat maar niet ga doen.Tis een lastige keuze,dat zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ik vond het zonde van m'n geld om te wachten op de 42" fullHD plasma en dacht dat ik het verschil op 3,5 meter toch niet zou zien. En hoeveel fullHD bronnen gebruik je nou? Voor die 750 euro extra koop ik over een jaar of vijf wel weer een verder door ontwikkeld en beter model :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik heb nu een aantal dagen een Samsung PS42-C91 staan en ik vind het beeld uitstekend.

Fantastisch contrast, diepe kleuren, het is net een CRT. Analoog ziet er al prima uit, en UPC digitaal is echt om je vingers bij af te likken. Ongelofelijke details, ik kan de porien in iemands huid tellen. Ook via de PC ziet het er fantastisch uit. Wat dat betreft zijn mijn verwachtingen overtroffen. Het geluid stelt weinig voor maar is goed genoeg om gewoon TV te kijken, en als ik film kijk zet ik de surroundset aan.

Ik ben op zoek gegaan naar minpunten en heb eigenlijk maar 1 ding kunnen vinden, en ik weet nog niet zeker of het echt een minpunt is van de tv:
Af en toe bij snel bewegende camera shots van grotere hoogte lijken de bewegende vlakken (landschap bijv.) niet 100% vloeiend te gaan. (Volgens mij wordt deze shots panning genoemd, weet ik niet zeker.) Helaas weet ik nog niet of de schokken al in het bronmateriaal zitten of dat de schokken door de Samsung worden veroorzaakt.

Voorbeeld: tijdens het tennis, Roland Garros, is er tussen de games soms een hoog opgestelde camera die een overzicht shot maakt. Van boven af worden dan tribunes in beeld gebracht met een draaiende camera. Het beeld loopt dan net niet 100% vloeiend. Er zijn lichte schokjes.

Ander voorbeeld: Miami Vice, 1:18, groot schip komt in beeld varen, lichte kleine schokjes.
Helaas weet ik niet zeker of mijn DVD perfecte kwaliteit is.

Ik ben benieuwd hoe dat op de Panasonic 42PV70 is. Ik heb namelijk gelezen dat die 100 hz is.

Ik zou graag van Panasonic bezitters horen:
- of de beschreven scenes bij hun 100% vloeiend worden weergegeven
- of zij iets merken van 100 hz bijv. t.o.v. PV60 of PV45 60 hz. modellen.

Daarnaast ga ik proberen de scenes op een 42PV70 te testen. Als iemand nog anders scenes kent waar dit in voorkomt hoor ik het graag!

PS. De schokjes zijn echt klein en ik zit er echt nauwkeurig naar te kijken. Het zijn maar enkele scenes waar het bij te zien is. Het doet me ook denken aan het effect wat ik bij 60hz vs. 100 hz LCD's heb gezien. Alleen lijkt het bij die LCD's continu te zien.

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 31-05-2007 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat met die camera bij het tennis,dat kan ook het mechanische zijn,waarop de camera draait,die niet helemaal stabiel staat om maar zo te zeggen,volgens mij gebruiken ze daarvoor van die remote camera's.Ik zal er eens op letten bij onze CRT,of die daar ook last van heeft.
Die 42pv70 is 100hz inderdaad.

1 ding ,geen van die tv's is perfect,je komt altijd wel wat tegen.Waar ik overgens wel benieuwt naar ben,heb jij last van die strepen waar ze het hier ook op het forum over hebben.Ik heb namelijk de Samsung in overweging genomen,maar het feit dat ie last van die strepen kan hebben,dat houd mij tegen om misschien die Samsung aan te schaffen.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:40:
Waar ik overgens wel benieuwt naar ben,heb jij last van die strepen waar ze het hier ook op het forum over hebben.Ik heb namelijk de Samsung in overweging genomen,maar het feit dat ie last van die strepen kan hebben,dat houd mij tegen om misschien die Samsung aan te schaffen.
Nee, ik heb de C serie en die heeft geen strepen. De Q heeft wel strepen.
En ja het is echt een heel mooi scherm. Dit is echt een klein detail wat zelden te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenBel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-02-2018
Vandaag de 50PY700 gekocht. *O*
Was vanmiddag in de lunchpauze voor de grap even gaan kijken bij Mediamarkt in Amsterdam.
Daar zag ik hem tot mijn grote verbazing staan.
Het beeld was echt geweldig, alhoewel de omstandigheden natuurlijk niet optimaal zijn (veel te veel licht in de Mediamarkt). Hij was daar 3499 euro.
Meteen op internet gekeken (kieskeurig) of er andere webwinkels zijn die hem al leveren.
Ik zag dat plasmavisie in Lunteren wel had, maar bij navraag bleek dat de 50PZ700 te zijn. Volgens de verkoper volledig identiek aan de 50PY700. Het enige verschil zij hij was de manual.
Toch maar even nagevraagd bij Panasonic en daar vertelde de vriendelijke juffrouw dat de 50PZ700 het Duitse model is en het verschil is dat dit model ook nog een DVB-T omtvanger heeft.
Ze heeft me verteld dat aangezien het een Duits model was, geen aan-huis service is voor dit model.
De prijs was wel 2799 euro, maar ik wilde eigenlijk toch wel gewoon de 50PY700.
Toch maar weer plasmavisie gebeld en gevraagd hoe dat zat met het ontbreken van de aan-huis service. Zij vertelden dat die service niets voorstelt en dat in veel gevallen de TV toch gewoon wordt opgehaald en naar de serviceshop gebracht. In dit geval zouden zij de TV ophalen i.p.v. de aan-huis service.
Toch maar weer aan bobshop gevraagd of zij enig zicht hadden op hun levering en zij zeiden dat ze de 50PY700 over 2 weken zouden krijgen en dat zij de eerste zouden zijn die ze geleverd krijgen en dat de Mediamarkt versie waarschijnlijk de Duitse variant was, wat verkocht werd onder het typenummer 50PY700. Bobshop heeft nog nadrukkelijk aan Panasonic gevraagd en Panasonic zegt dat de 50PY700 nog aan niemand was uitgeleverd.
Vanavond toch maar weer terug naar A'dam gegaan om de TV ook aan de vrouw des huizes te tonen, en daar heb ik toch gezien en ook bevestigd gekregen dat het om de Nederlandse versie gaat (50PY700). Tevens zit er 3 weken pixelgarantie bij en ze zeiden vanmiddag dat ze er nog 7 op voorraad hadden. Toen ik heb kocht, zij de verkoper dat ik de tweede was die hem daar kocht, want hij was de eerste. Heb nog wel wat van de prijs eraf gepraat.
De formaat van de doos is: l=138,7 cm , b=39,5 cm en h92,5 cm
Blijkbaar wordt er dezelfde voet meegeleverd als de 50PV60 aangezien ze bij de afgifte balie eerst met die TV aankwamen en voetsteun (TY-ST50D1WG), maar later alleen de TV omwisselden voor de juiste. Was wel even puzzelen met de auto aangezien er eigenlijk niet opgerekend had om die TV vanavond al te halen, maar na wat stoelen te hebben verwijderd, paste de TV er uiteindelijk staand in de auto.
Hij staat nu in de huiskamer en waarschijnlijk ga ik hem morgen eerst op de voet plaatsen totdat de 200 branduren erop zitten, zodat de TV weggebracht kan worden voor calibratie. Daarna gaat de TV aan een muurbeugel. Als ik hem uit heb gepakt zal ik wel wat foto's plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Gefeliciteerd :D

Wat ik alleen niet snap: hoe kun je dat ding nog in de doos hebben staan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damm je hebt ehm al,super :) ,vertel ons aub je eraringen met het apparaat,ik ben wel benieuwt hoe het beeld is _/-\o_ _/-\o_

Inderdaad,ik had ehm gelijk al uitgepakt en uitgeprobeerd _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HenBel schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:49:

Hij staat nu in de huiskamer en waarschijnlijk ga ik hem morgen eerst op de voet plaatsen totdat de 200 branduren erop zitten, zodat de TV weggebracht kan worden voor calibratie. Daarna gaat de TV aan een muurbeugel. Als ik hem uit heb gepakt zal ik wel wat foto's plaatsen.
FF een vraag , is dat noodzakelijk dat ie na 200 branduren weg moet voor calibratie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:25
HenBel schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:49:
Vandaag de 50PY700 gekocht.
Was vanmiddag in de lunchpauze voor de grap even gaan kijken bij Mediamarkt in Amsterdam.
Daar zag ik hem tot mijn grote verbazing staan.
.......
Als je van het weekend tijd hebt, kan je dan effe een paar leuke foto's er van plaatsen? >:)
En dan (als het mee zit) zodat je de grootte een beetje kan inschatten.

Vind zo'n 50" ook zeer mooi, en als ik hem bij bijv. de MM zie, dan valt de grootte nog wel mee. Alleen de vraag is hoe groot zo'n ding er dan thuis uit ziet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-09 18:48
Tja, ik ben al een tijdje aan het wennen aan een stuk karton van een 50" TV en moet zeggen dat het eigenlijk best wel flink groot is hoor !

Ik ben nog een beetje aan het twijfelen tussen de PS50Q91 (Samsung) en iets anders (vb een Pana), maar aangezien ik de PS50 voor een leuke prijs kan krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenBel
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 23:53:
[...]

FF een vraag , is dat noodzakelijk dat ie na 200 branduren weg moet voor calibratie ?
@stonypony Nee dit is niet noodzakelijk. Maar ik heb veel positieve reacties gelezen op htforums over ISF calibratie. Vandaar dat ik deze stap zelf doe. Daar wordt ook heel duidelijk uitgelegd dat calibratie niet alleen maar met een calibratie DVD kan. Er wordt nog meer gemeten dan alleen maar de grijswaarden goed zetten. Het is vaak ook het interpreteren van de resultaten om uiteindelijk tot een goed resultaat te komen. Het is echt een maar een klein deel van wat je uiteindelijk uitgeeft aan je TV dus vind ik het jammer om niet gewoon het beste uit je TV te halen.

@voodooless en @Raimond2 De TV staat alleen nog maar in de doos aangezien ik pas vrij laat thuis kwam. Ik was pas rond 22:00 uur thuis en vriendin zag het niet zitten om die zware tv (doos is 54 kg) nu helemaal uit te pakken. Daarbij komt dat ik de volgende ochtend gewoon weer om 05:45 uur op moet staan om naar mijn werk te gaan. Vanavond kijk ik na het eten wel verder.

Zodra alles staat, zal ik foto's nemen en hier plaatsen en mijn eerste ervaringen delen. Ook zal ik de TV afmeting doorgeven.

Wat ik gisteren vergeten was te vermelden is dat als je de TV nu bij mediamarkt koopt, krijg je ook nog 25% korting op Vogel steunen en TV meubels (merk weet ik niet meer).

Moet ook nog HDMI kabels halen aangezien ik nu nog een gewone CRT televisie heb en die kabels dus nog niet heb liggen (behalve van de PS3, alleen die heeft standaard een HDMI kabel naar tulpplugjes die je weer in een scart stopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenBel
Hierbij nog een aantal links naar reacties van mensen over de ISF calibratie:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=4648.0

Via de onderstaande link kom je bij de discussie wat ze bij een calibratie doen:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=250.0
http://www.htforum.nl/yab...11595;topicseen#msg711595

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

HenBel schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 07:42:
@voodooless en @Raimond2 De TV staat alleen nog maar in de doos aangezien ik pas vrij laat thuis kwam. Ik was pas rond 22:00 uur thuis en vriendin zag het niet zitten om die zware tv (doos is 54 kg) nu helemaal uit te pakken. Daarbij komt dat ik de volgende ochtend gewoon weer om 05:45 uur op moet staan om naar mijn werk te gaan. Vanavond kijk ik na het eten wel verder.
Smoesjes >:)

Zo'n IFS callibratie lijkt me ook wel wat voor ooit een keer. Ik heb echter niet echt een idee wat ik nu van het resultaat zou moeten voorstellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ik ben van mening dat je met callibratieDVD's een eind kan komen. Hier moet je wel wat tijd in steken om tot een goed resultaat te komen. Met een ISF-calibratie zou je een perfect resultaat moeten krijgen en het kost je geen tijd om in te lezen. Maar je betaalt er dan wel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Shiver23 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 10:05:
Ik ben van mening dat je met callibratieDVD's een eind kan komen. Hier moet je wel wat tijd in steken om tot een goed resultaat te komen. Met een ISF-calibratie zou je een perfect resultaat moeten krijgen en het kost je geen tijd om in te lezen. Maar je betaalt er dan wel voor.
En wat mag zo'n grapje +/- kosten dan? (sorry heb me er nog niet verder in zo'n ISF-calibratie verdiept hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
jvanhambelgium schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 07:39:
Tja, ik ben al een tijdje aan het wennen aan een stuk karton van een 50" TV en moet zeggen dat het eigenlijk best wel flink groot is hoor !

Ik ben nog een beetje aan het twijfelen tussen de PS50Q91 (Samsung) en iets anders (vb een Pana), maar aangezien ik de PS50 voor een leuke prijs kan krijgen...
Ja das misschien wel een goede optie. Tevens dan vergelijken met een 42".
Alleen waar vind je zo'n stukkie (tweedehands) karton?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
Ga eens horen bij een naburig magazijn ofzo ? Of een winkel die "in grotere dingen" doet ? Die hebben meestal wat karton liggen van enige afmeting.

Worst case can je enkele stukken aan elkaar plakken natuurlijk tot de afmetingen van de TV/kijkoppervlak bereikt worden.

Waarschijnlijk is het effect hier nog groter aangezien ik nu op een camping-tv''tje van nog geen 50cm
aankijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

stimpyrulez schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 10:16:
[...]

En wat mag zo'n grapje +/- kosten dan? (sorry heb me er nog niet verder in zo'n ISF-calibratie verdiept hoor)
Afhankelijk van de locatie (bij je thuis of bij de calibrator) tussen de 80 en 350 euro. Voor het beste resultaat zou ik het wel bij je thuis laten doen. Reken dan op minimaal 150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 08:19
[...]

Voor info voor isf http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=14.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenBel
[...]

Dat verschilt:
Doe je mee in een tour (meerdere inschrijvingen per regio, zodat meerdere mensen in een regio geholpen kunnen worden), dan zijn de kosten 200 euro. Er kunnen maximaal 3 of 4 personen in een tour meedoen, aangezien het hem niet lukt meerdere mensen af te handelen. Ze komen hierbij dus bij je langs.

Ga je naar Emmeloord dan ben je voor 80 euro klaar.

Laat je de specialist alleen voor jou komen, dan kost het je 350 euro voor de calibratie en 55 euro voorrijkosten en woon je verder dan 40 km van Emmeloord, dan komt daar nog 0,50 euro/km bij.

Je kan meer informatie vinden op:
http://www.isfcalibraties.nl/
http://www.hometheater.nl/ISFHAAmeer.htm

Ik ga dus naar Emmeloord, aangezien ik de prijsverschil wel groot vind. Maar hij heeft al een keer in de forum uitgelegd waarom de prijzen zo zijn. Uiteindelijk vind ik het maar een klein bedrag op het totale bedrag wat ik kwijt was aan de TV. Dan moet ik ook nog muurbeugels en HDMI kabels kopen.

Maar ben het wel met voodooless eens dat ik ook nog steeds niet een before/after plaatje heb gezien van een calibratie. Ik doe het dus zonder ooit een eindresultaat te hebben zien. Ik vertrouw eigenlijk blind op de ervaringen van andere mensen.

Als er mensen zijn met een Panasonic in deze forum die een ISF calibratie hebben gedaan, dan ben ik erg benieuwd naar hun ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

HenBel schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 10:41:
[...]

Dat verschilt:
Doe je mee in een tour (meerdere inschrijvingen per regio, zodat meerdere mensen in een regio geholpen kunnen worden), dan zijn de kosten 200 euro. Er kunnen maximaal 3 of 4 personen in een tour meedoen, aangezien het hem niet lukt meerdere mensen af te handelen. Ze komen hierbij dus bij je langs.

Laat je de specialist alleen voor jou komen, dan kost het je 350 euro voor de calibratie en 55 euro voorrijkosten en woon je verder dan 40 km van Emmeloord, dan komt daar nog 0,50 euro/km bij.

Ik ga dus naar Emmeloord, aangezien ik de prijsverschil wel groot vind. Maar hij heeft al een keer in de forum uitgelegd waarom de prijzen zo zijn. Uiteindelijk vind ik het maar een klein bedrag op het totale bedrag wat ik kwijt was aan de TV. Dan moet ik ook nog muurbeugels en HDMI kabels kopen.

Maar ben het wel met voodooless eens dat ik ook nog steeds niet een before/after plaatje heb gezien van een calibratie. Ik doe het dus zonder ooit een eindresultaat te hebben zien. Ik vertrouw eigenlijk blind op de ervaringen van andere mensen.

Als er mensen zijn met een Panasonic in deze forum die een ISF calibratie hebben gedaan, dan ben ik erg benieuwd naar hun ervaringen.
Ja en wat ik al in een eerdere reactie van mij plaatste: wie heeft er ervaring met die calibratie cd van het merk 'Monster' . De verkoper bij de BBC kwam daarmee aanzetten als "goede optie".

Dus interessant om te meten zou zijn of er verschil zit in de handmatige calibratie en de calibratie met de 'Monster' cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Digital Video Essentials en AVIA zijn goede calibratie-DVD's. Beiden geven een goede uitleg.
Die van Monster ken ik niet. Maar bij de BCC proberen ze mij ook altijd vanalles van Monster aan te smeren. Zullen ze wel dikke marges op hebben. Alleen daarom zou ik hem niet kopen ;)

[ Voor 54% gewijzigd door Shiver23 op 01-06-2007 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Laatst online: 11-09 15:04
Iedereen heeft het er over dat je vanaf een bepaalde afstand in relatie tot de grootte van het scherm het verschil tussen 720P of 1080P niet meer waarneemt. Maar geldt dit dan ook voor een xbox360 of playstation 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4MULA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-12-2023
Iemand de 42PY700 al ergens gespot of gehoord dat deze binnenkomt? Mijn handen jeuken om dat mooie dingetje te kopen! :9

Nog even een andere vraag. Zodra ik de 42PY700 binnen heb wil hem aan de muur bevestigen maar ik kan niet in het midden van de muur boren ivm de kabels die erin lopen. Zijn er ook tv-beugels welke ik meer aan de zijkant kan bevestigen en dus kan boren? (uiteraard wel een beugel voor deze tv) ;)

I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
X-t-r-e-m-e schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 11:15:
Iedereen heeft het er over dat je vanaf een bepaalde afstand in relatie tot de grootte van het scherm het verschil tussen 720P of 1080P niet meer waarneemt. Maar geldt dit dan ook voor een xbox360 of playstation 3?
Yep, het heeft te maken met het feit dat onze ogen niet echt superdingentjes zijn ;-)
Speelt geen rol "welke" 720p/1080p/i bron ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Shiver23 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 11:01:
Digital Video Essentials en AVIA zijn goede calibratie-DVD's. Beiden geven een goede uitleg.
Die van Monster ken ik niet. Maar bij de BCC proberen ze mij ook altijd vanalles van Monster aan te smeren. Zullen ze wel dikke marges op hebben. Alleen daarom zou ik hem niet kopen ;)
Stel je gebruikt 1 van deze dvd's , wat is dan de meerwaarde van een handmatige calibratie?

Zou het nog uit maken welke calibratie dvd je koopt voor het type scherm of merk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

De meerwaarde zit hem in de gebruikte tools. Met een DVD heb je alleen je ogen. Bij een calibratie wordt meetapparatuur gebruikt om het goed in te stellen. En natuurlijk de kennis van de persoon die de calibratie uitvoert.

En over het verschil zien tussen 720p en 1080p. Ik ken de onderzoeken dat je vanaf een bepaalde afstand inderdaad de verschillen niet meer zou zien, maar bij schermen met extreem hoge resoluties (4000p ofzo) blijkt dat mensen wel anders reageren op de hoge resolutie (motion sickness oa).

[ Voor 39% gewijzigd door Shiver23 op 01-06-2007 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-01 19:00

mk2k

n00b

Door stassen (tegelen, limburg) kun je ook ISF calibratie laten doen. Als ik daar de panasonic plasma koop komen ze langs voor 175 eur + 47,50 voorrrij kosten. Wat het kost als je tv daar niet heb gekocht weet ik niet

Alleen daar zegt de calibrateur, dat ze het pas na 400 branduurtjes doen.

[ Voor 10% gewijzigd door mk2k op 01-06-2007 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SBanga1976
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-08-2023
HenBel schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 10:41:
[...]

Dat verschilt:

Hometheater in Emmeloord is niet de enige die ISF-calibratie kan doen. Je kan ook via de volgende site een dealer bij jou in de buurt opzoeken: http://www.imagingscience.com/isf-trained.cfm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenBel
SBanga1976 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 12:39:
[...]

Hometheater in Emmeloord is niet de enige die ISF-calibratie kan doen. Je kan ook via de volgende site een dealer bij jou in de buurt opzoeken: http://www.imagingscience.com/isf-trained.cfm
Dat is inderdaad handig. Alleen bij Emmeloord weet ik de ervaringen van de mensen die dat hebben gedaan en die waren allemaal enthousiast. Van andere calibrateurs weet ik niet wat ze afleveren.
Ik kies dan liever voor Emmeloord en voor mij is het niet zo ver rijden.

Maar die site is inderdaad handig voor iemand die niet zo dichtbij woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4Mula 42py700 Ik denk begin juli voor hij leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HenBel schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 07:42:
[...]

@stonypony Nee dit is niet noodzakelijk. Maar ik heb veel positieve reacties gelezen op htforums over ISF calibratie. Vandaar dat ik deze stap zelf doe. Daar wordt ook heel duidelijk uitgelegd dat calibratie niet alleen maar met een calibratie DVD kan. Er wordt nog meer gemeten dan alleen maar de grijswaarden goed zetten. Het is vaak ook het interpreteren van de resultaten om uiteindelijk tot een goed resultaat te komen. Het is echt een maar een klein deel van wat je uiteindelijk uitgeeft aan je TV dus vind ik het jammer om niet gewoon het beste uit je TV te halen.

Zodra alles staat, zal ik foto's nemen en hier plaatsen en mijn eerste ervaringen delen. Ook zal ik de TV afmeting doorgeven.

Wat ik gisteren vergeten was te vermelden is dat als je de TV nu bij mediamarkt koopt, krijg je ook nog 25% korting op Vogel steunen en TV meubels (merk weet ik niet meer).

Moet ook nog HDMI kabels halen aangezien ik nu nog een gewone CRT televisie heb en die kabels dus nog niet heb liggen (behalve van de PS3, alleen die heeft standaard een HDMI kabel naar tulpplugjes die je weer in een scart stopt).
Ach ja,ik neem aan dat je ehm vanavond uitgepakt hebt,ik heb trouwens naar het stroomverbbruik zitten kijken en das niet mis zeg,bijna 600 watt,pfff.Das wel erg veeel :X

Ik ben wel benieuwt wat je bevindingen zijn,vooral met analoge kabel en digitale tv,of sataliet.
En natuurlijk ook met ps3 op 1080p :)

Het lijkt me echt een geweldig_/-\o_ g scherm,veel plezier ermee in ieder geval _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4MULA schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 11:28:
Iemand de 42PY700 al ergens gespot of gehoord dat deze binnenkomt? Mijn handen jeuken om dat mooie dingetje te kopen! :9

Nog even een andere vraag. Zodra ik de 42PY700 binnen heb wil hem aan de muur bevestigen maar ik kan niet in het midden van de muur boren ivm de kabels die erin lopen. Zijn er ook tv-beugels welke ik meer aan de zijkant kan bevestigen en dus kan boren? (uiteraard wel een beugel voor deze tv) ;)
Deze is nog niet uit,ik meen alleen de 50 inch versie is nu al te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenBel
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 14:03:
[...]

Ach ja,ik neem aan dat je ehm vanavond uitgepakt hebt,ik heb trouwens naar het stroomverbbruik zitten kijken en das niet mis zeg,bijna 600 watt,pfff.Das wel erg veeel :X

Ik ben wel benieuwt wat je bevindingen zijn,vooral met analoge kabel en digitale tv,of sataliet.
En natuurlijk ook met ps3 op 1080p :)

Het lijkt me echt een geweldig_/-\o_ g scherm,veel plezier ermee in ieder geval _/-\o_ .
Mij is verteld dat het maximale stroomverbruik gemeten is bij maximale verlichting (dus wit beeld) en dat het stroomverbruik lager is dan LCD op het moment dat je overwegend donkere scenes bekijkt.
De stroomverbruik van een plasma varieert dus continue.
Ik zal proberen of ik ergens een stroomverbruik meter kan lenen om het daadwerkelijke verbruik te meten.

Ik kan je alleen de bevindingen doorgeven van analoge kabel, DVD, Blue Ray DVD en PS3 game (Oblivion). Ik heb helaas nog geen satelliet (komt nog wel vanwege HD kanaal) en wil geen digitale TV van UPC aangezien ik juist mijn producten van UPC aan het afbouwen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoop dat het je lukt om een stroom verbruiksmeter,te lenen ergens,ik ben daar wel erg benieuwt ,naar hoeveel dat scherm nou gemiddeld ongeveer verbuikt.

Ik heb dan wel interresse in het kleinere broertje,van het scherm wat jij nu hebt,alleen het stroomverbuik is een punt.

Maar tof dat je je bevindingen wilt delen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 42PV70 heb ik inmiddels 2 weken in gebruik.
Op de eerste plaats wil ik zeggen: geen spijt van dit geweldige toestel.
Op de tv heb ik 3 bronnen aangesloten nl:
1 analoge kabel
2 digitale ontvanger (via @home met de panasonic TU-DC40RD) aangesloten via scart
3 DVD-speler Philips (DVP 5960) aangesloten op HDMI (speler ingesteld op 720progressief)

Het meeste kijk ik tv via de digitale ontvanger. Wat mij ontzettend opvalt is, indien het gehele beeld redelijk snel verplaatst, is dat deze beelden erg schokkerig weergegeven worden. Je krijgt er bijna koppijn van terwijl ik toch een kijkafstand van 4 meter heb.
Als je snelle fragmenten op analoog bekijkt is dit schokkerige beeld weg en wordt alles vloeiend weergegeven. Ik neem aan dat dit dan ook aan de compressie van het digitale signaal ligt.
Wel jammer want via digitaal is wel alles storingsvrij en scherper.

Het vreemde van alles is dat die schokkerige beelden bij snel bewegend vullend beeld (wel iets minder) bij DVD plaats vinden.

Heeft iemand hier ook last van of ligt het aan de DVD-speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 16:31:
ik hoop dat het je lukt om een stroom verbruiksmeter,te lenen ergens,ik ben daar wel erg benieuwt ,naar hoeveel dat scherm nou gemiddeld ongeveer verbuikt.

Ik heb dan wel interresse in het kleinere broertje,van het scherm wat jij nu hebt,alleen het stroomverbuik is een punt.
Het effectieve verbruik van de 42PV70 is 234 watt gemeten door het duitse magazine Video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 16:34:
Heeft iemand hier ook last van of ligt het aan de DVD-speler?
Ik vind dit wel erg interessant wat je beschrijft Joep want ik heb hetzelfde probleem maar dan op een Sasmung plasma.

DIt schreef ik eerder: "Af en toe bij snel bewegende camera shots van grotere hoogte lijken de bewegende vlakken (landschap bijv.) niet 100% vloeiend te gaan. (Volgens mij wordt deze shots panning genoemd, weet ik niet zeker.) Helaas weet ik nog niet of de schokken al in het bronmateriaal zitten of dat de schokken door de Samsung worden veroorzaakt."

Ik kijk trouwens ook via Digitale kabel (UPC) op scart en ik heb het ook bij DVD via scart.

Ik had gehoopt dat de Panasonic 42PV70 met z'n 100hz. hier geen last van zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Philflow schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 16:49:
[...]

Ik vind dit wel erg interessant wat je beschrijft Joep want ik heb hetzelfde probleem maar dan op een Sasmung plasma.

DIt schreef ik eerder: "Af en toe bij snel bewegende camera shots van grotere hoogte lijken de bewegende vlakken (landschap bijv.) niet 100% vloeiend te gaan. (Volgens mij wordt deze shots panning genoemd, weet ik niet zeker.) Helaas weet ik nog niet of de schokken al in het bronmateriaal zitten of dat de schokken door de Samsung worden veroorzaakt."

Ik kijk trouwens ook via Digitale kabel (UPC) op scart en ik heb het ook bij DVD via scart.

Ik had gehoopt dat de Panasonic 42PV70 met z'n 100hz. hier geen last van zou hebben.
Hmm dat is bizar, dat zou toch niet mogen gebeuren. Hoe zal het dan met games zijn als je die erop zou spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 21:53:
Ik heb nu een aantal dagen een Samsung PS42-C91 staan en ik vind het beeld uitstekend.

Fantastisch contrast, diepe kleuren, het is net een CRT. Analoog ziet er al prima uit, en UPC digitaal is echt om je vingers bij af te likken. Ongelofelijke details, ik kan de porien in iemands huid tellen. Ook via de PC ziet het er fantastisch uit. Wat dat betreft zijn mijn verwachtingen overtroffen. Het geluid stelt weinig voor maar is goed genoeg om gewoon TV te kijken, en als ik film kijk zet ik de surroundset aan.

Ik ben op zoek gegaan naar minpunten en heb eigenlijk maar 1 ding kunnen vinden, en ik weet nog niet zeker of het echt een minpunt is van de tv:
Af en toe bij snel bewegende camera shots van grotere hoogte lijken de bewegende vlakken (landschap bijv.) niet 100% vloeiend te gaan. (Volgens mij wordt deze shots panning genoemd, weet ik niet zeker.) Helaas weet ik nog niet of de schokken al in het bronmateriaal zitten of dat de schokken door de Samsung worden veroorzaakt.

Voorbeeld: tijdens het tennis, Roland Garros, is er tussen de games soms een hoog opgestelde camera die een overzicht shot maakt. Van boven af worden dan tribunes in beeld gebracht met een draaiende camera. Het beeld loopt dan net niet 100% vloeiend. Er zijn lichte schokjes.

Ander voorbeeld: Miami Vice, 1:18, groot schip komt in beeld varen, lichte kleine schokjes.
Helaas weet ik niet zeker of mijn DVD perfecte kwaliteit is.

Ik ben benieuwd hoe dat op de Panasonic 42PV70 is. Ik heb namelijk gelezen dat die 100 hz is.

Ik zou graag van Panasonic bezitters horen:
- of de beschreven scenes bij hun 100% vloeiend worden weergegeven
- of zij iets merken van 100 hz bijv. t.o.v. PV60 of PV45 60 hz. modellen.

Daarnaast ga ik proberen de scenes op een 42PV70 te testen. Als iemand nog anders scenes kent waar dit in voorkomt hoor ik het graag!

PS. De schokjes zijn echt klein en ik zit er echt nauwkeurig naar te kijken. Het zijn maar enkele scenes waar het bij te zien is. Het doet me ook denken aan het effect wat ik bij 60hz vs. 100 hz LCD's heb gezien. Alleen lijkt het bij die LCD's continu te zien.
Wat betreft het schokken met het tennis,datis hier (op een Philips CRT)ook wel,op momenten zo.Het valt natuurlijk nog meer op met zo'n groot scherm,wat jij hebt,je ziet elk foutje gewoon veel beter,helaas.

Wat betreft de schokken met de DVD speler,dat kan maar zo liggen aan de DVD speler zelf.Speel eens wat met instellingen zou ik zeggen,kijk of er wat verbeterd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2007 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 16:44:
[...]

Het effectieve verbruik van de 42PV70 is 234 watt gemeten door het duitse magazine Video.
Bedankt voor de info!als dat het gemiddelde gebruik is,dan is dat hoog.En datzal dat va nde andere schermen nog veel hoger zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Nog even over de schokken tijdens het tennis op m'n samsung plasma: vandaag zijn er niet heel vreemd. alsof ze de camera hebben geolied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:22
Wacht maar tot Krajicek Sereena afslacht, dan zal je veeeeel schokken zien.... :o ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 17:23:
[...]
Wat betreft de schokken met de DVD speler,dat kan maar zo liggen aan de DVD speler zelf.Speel eens wat met instellingen zou ik zeggen,kijk of er wat verbeterd.
De digitale ontvanger had bij AV de keuzemogelijkheden Video en RGB. Hij stond op RGB en ik heb hem omgezet naat Video. Nu is het schokken in het beeld een stuk minder. Het ligt dan waarschijnlijk ook niet aan de tv. :*) Sorry van enige onrust......
De DVD speler schok nog steeds... Hier heb je weinig instelmogelijkheden. De scan heb ik van 720P omgezet naar 1080i. Heb ook 480P en 587P geprobeerd. Geen zichtbaar verschil tussen de scan's. 1080i heeft volgens mij ook weinig zin omdat de DVD het signaal dan eerst moet upscalen terwijl de tv hem weer downscaled. Andere instellingen wijzigen heeft ook geen invloed op het schokkend beeld.
Met DVD moet ik dus leven... het is immers een DVD-speler van Let's make things......
een philips dus :'( Wordt misschien tijd voor een speler van Pana, is die Viera link ook nog ergens goed voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 18:26:
Wacht maar tot Krajicek Sereena afslacht, dan zal je veeeeel schokken zien.... :o ;)
Jammer maar helaas , het was toch andersom 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 17:33:
[...]

Bedankt voor de info!als dat het gemiddelde gebruik is,dan is dat hoog.En datzal dat va nde andere schermen nog veel hoger zijn....
Vindt het wel meevallen !! De BRAVIA 40" LCD is laag vergeleken met andere LCD's en die is 180 WATT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij DB Electronics staat ie voor 2098 euro !!!!
Ik zit ook te twijfelen om hem te kopen ..... maar ja het stroomverbruik he !!! 500 WATT !!!!!!!!

Dan maar misschien toch LCD en dan de BRAVIA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook tv-beugels welke ik meer aan de zijkant kan bevestigen en dus kan boren? (uiteraard wel een beugel voor deze tv) ;)
Check deze : http://db-electronics.nl/?Show=product&ProductId=5373

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 12:23

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik heb sinds gisteren de panasonic 42pv700 staan.
Ben er erg tevreden over, erg strak beeld via een digitale schotel ontvanger.

Wat ik me afvraag is waarom ik de tv met de bijgeleverde afstandsbediening niet in stand-by kan zetten.

Is hier in het menu ergens een instelling voor ofzo ?
Of is mijn afstandsbediening gaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 17:33:
[...]

niks hoger als het gebruik van een lcd tv dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 20:45:
[...]

Bij DB Electronics staat ie voor 2098 euro !!!!
Ik zit ook te twijfelen om hem te kopen ..... maar ja het stroomverbruik he !!! 500 WATT !!!!!!!!

Dan maar misschien toch LCD en dan de BRAVIA
je weet nie wat je zegt hahaha....als je die keus nog nie gemaakt hebt..moet je daar eerst is overnadenken? die pana is 10 x beter als die bravia.....maatje van me heeft m en zag van de week mijn pv 700 en schrok van t beeld...hij vond t zoveel mooier als dat van die bravia.....tis mij wel duidelijk.......lol plasma rulezz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy_Gonzalez schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 22:10:

Wat ik me afvraag is waarom ik de tv met de bijgeleverde afstandsbediening niet in stand-by kan zetten.

wil nie vervelend zijn maar mijn ab van mijn pv700 kan dat wel dus werkt ie niet goed bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik bedoel alelen te zeggend ie 260,klopt dus wel die ze opgeven voor de 42PV70,dus het verbruik van de 42PY700 en de 50inch versie zal dan ook ongeveer kloppen,wat ze opgeven bij de specs........

Dus dat is erg veel..........als ik het tenminste goed begrijp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan idd niet met een simpele druk op de knop, je moet het knopje ff ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehhmmm...
Druk die knop anders eens wat langer in :)
Had hiervoor een CRT Philips.... die sprong al uit als ik naar die knop keek.

Zo niet..... dan is ie stuk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 11:32

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Ik ga vandaag (waarschijnlijk) de Pana 42pv70 halen, is die doos een beetje te hanteren? ik moet namelijk in mn eentje 3 trappen op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 02:10:
[...]

Kan idd niet met een simpele druk op de knop, je moet het knopje ff ingedrukt houden.
Uhhmm oke, hij doet het dus toch }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

CV_SmileY schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 09:26:
Ik ga vandaag (waarschijnlijk) de Pana 42pv70 halen, is die doos een beetje te hanteren? ik moet namelijk in mn eentje 3 trappen op...
In je eentje ?
Dan wens ik je errug veel succes, de doos is enorm namelijk.
Afgelopen week hebben ze mij de 42pv700 gebracht, die vent was ook alleen, heb em maar effe samen uit de auto gepakt met hem, anders had hij nu nog staan te vogelen.

Het gewicht valt erg mee, maar de omvang is nogal royaal zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:21
Ik heb nu inmiddels ruim 2 jaar een 42" Panasonic Plasma (nog met losse tuner) en ik ben nog steeds erg tevreden.. Het enige waar ik spijt van heb is dat ik destijds geen HD versie heb gekozen. Maar misschien eind van het jaar maar eens upgraden naar een 50".. :)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@cer schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 09:58:
Ik heb nu inmiddels ruim 2 jaar een 42" Panasonic Plasma (nog met losse tuner) en ik ben nog steeds erg tevreden.. Het enige waar ik spijt van heb is dat ik destijds geen HD versie heb gekozen. Maar misschien eind van het jaar maar eens upgraden naar een 50".. :)
Koop dan een full HD anders heb je over een paar jaar weer spijt
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.