[Plasma] Het grote Panasonic nieuwe modellen 2007 - deel 2

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 21.730 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@cer schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 09:58:
Ik heb nu inmiddels ruim 2 jaar een 42" Panasonic Plasma (nog met losse tuner) en ik ben nog steeds erg tevreden.. Het enige waar ik spijt van heb is dat ik destijds geen HD versie heb gekozen. Maar misschien eind van het jaar maar eens upgraden naar een 50".. :)
Die plasma die jij hebt is de (een na) beste SD plasma aller tijden. Vergis je niet. Digitale TV van UPC ziet er zeer goed uit op dat ding. DVD's eveneens. Een vriendin van mij heeft de PV60 serie en die ziet er met SD slechter uit dan jouw model! Heb je al eens HD content bekeken op jouw plasma? Ik wel en ik kan je vertellen dat de PW7 HD content vrijwel perfect weergeeft! Ik heb met mijn MacBook op deze Panasonic monitor HD content bekeken (bluray/hddvd) en dat is echt subliem! Je moet met je neus op 10 centimeter van het scherm gaan zitten met een HD plasma ernaast om het verschil te zien en dan nog is het misschien maar een pixeltje meer. Als je gewoon op een meter of meer zit zie je simpelweg geen verschil tussen deze SD plasma en een (full) HD plasma. Kortom, een HD plasma gaat het echt niet veel beter maken, in tegendeel zelfs! Alleen als je alleen maar HD content (HDTV/BluRay/HDDVD/360/PS3) gaat bekijken op je TV dan is het de moeite waard om een 50 inch PHD9 te kopen. For the time being: geniet van je huidige plasma :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2007 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 11:30:
[...]
Als je gewoon op een meter of meer zit zie je simpelweg geen verschil tussen deze SD plasma en een (full) HD plasma. Kortom, een HD plasma gaat het echt niet veel beter maken, in tegendeel zelfs! Alleen als je alleen maar HD content (HDTV/BluRay/HDDVD/360/PS3) gaat bekijken op je TV dan is het de moeite waard om een 50 inch PHD9 te kopen. For the time being: geniet van je huidige plasma :)
Inderdaad. Bij een meter misschien niet, maar bij 2 meter wel.
Ik denk dat je een beetje gek gemaakt bent door de Full HD marketing maffia ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Sorry, maar een SD-plasma (Meestal 852x480 ofzo) ziet er echt niet uit.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 12:05:
Sorry, maar een SD-plasma (Meestal 852x480 ofzo) ziet er echt niet uit.
klopt. Met uitzondering van de goede SD plasmas zoals Pioneer. Panasonic. Fujitsu.
Ik heb een een op een vergelijking gedaan met een Panasonic SD plasma en een Panasonic HD plasma en de SD was op alle fronten beter met SD materiaal, dus analoge TV, digitale TV, DVD's. En met HD was er geen verschil waarneembaar.
Als je in de Free Record Shop staat waar ze zo een Samsung SD plasma hebben aangesloten met een composiet kabeltje, ja dat ziet er brak uit ja. Maar een goede SD plasma met component/VGA aansluiting is moeilijk te verslaan. En in het bijzonder met SD content!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 09:21
Het is inderdaad wel waar, mijn UPC digital geeft echt subliem beeld op mijn plasma... Meestal nog beter dan een DVD... (en ik heb geen flut DVD speler, maar een Harman Kardon)

Ik heb ook nog een 32" SOny LCD scherm, en die haalt het in de verste verte niet in vergelijking met mijn 42" SD Plasma. Voor mijn Xbox 360 is het een perfect apparaat, maar voor DVD of UPC Digital (ik heb er nu boven digitenne aan hangen) is het echt vele malen minder.

Ik ga misschien maar eens kijken of ik de 42-PHW7 of 50-PHW7 ergens vandaan kan halen aan het eind van het jaar.

[ Voor 5% gewijzigd door M@cer op 02-06-2007 13:49 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CV_SmileY schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 09:26:
Ik ga vandaag (waarschijnlijk) de Pana 42pv70 halen, is die doos een beetje te hanteren? ik moet namelijk in mn eentje 3 trappen op...
dat gaat je niet lukken m8, en uitpakken en neerzetten lukt je ook niet alleen...ik dacht t ook ff te doen op mn vrije middag maar dat die doos in de woonkamer stond en ik de bovenkant had opengemaakt dacht ik owjeee....toen kon ik alsnog wachten tot savonds op hulp van mn broer lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@cer schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 13:48:
Het is inderdaad wel waar, mijn UPC digital geeft echt subliem beeld op mijn plasma... Meestal nog beter dan een DVD... (en ik heb geen flut DVD speler, maar een Harman Kardon)

Ik heb ook nog een 32" SOny LCD scherm, en die haalt het in de verste verte niet in vergelijking met mijn 42" SD Plasma. Voor mijn Xbox 360 is het een perfect apparaat, maar voor DVD of UPC Digital (ik heb er nu boven digitenne aan hangen) is het echt vele malen minder.

Ik ga misschien maar eens kijken of ik de 42-PHW7 of 50-PHW7 ergens vandaan kan halen aan het eind van het jaar.
Jij hebt ook de 37 inch versie? Momenteel kun je in Engeland de 50 inch PW9 HD Ready voor 1980 euro kopen! In Nederland kost het Nederlands model 3.300 euro! En een importmodel kun je voor 2.700 euro kopen. Ik twijfel erover om eind dit jaar met een busje naar Engeland te rijden en er een op te halen, voor die 700 euro is dat de moeite waard denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Nee ik heb de 42" versie (zonder HD).

Ik heb 2 jaar terug heel veel onderzoek gedaan voor ik besloot de panasonic te kopen. Zeker in die tijd was Panasonic nog niet echt een mainstream merk wat betreft TV's in Nederland.
Ik zat toen te twijfelen tussen de Pioneer en Panasonic, maar aangezien het ruim 1000 euro verschil was heb ik voor de Pani gekozen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@cer schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 15:06:
Nee ik heb de 42" versie (zonder HD).

Ik heb 2 jaar terug heel veel onderzoek gedaan voor ik besloot de panasonic te kopen. Zeker in die tijd was Panasonic nog niet echt een mainstream merk wat betreft TV's in Nederland.
Ik zat toen te twijfelen tussen de Pioneer en Panasonic, maar aangezien het ruim 1000 euro verschil was heb ik voor de Pani gekozen.
Ik heb 2,5 jaar geleden de 37 inch SD voor 2.300 gekocht inc tuner en de tuner voor 300 verkocht. Dus 2.000 voor het SD model. Ik heb toen bewust niet het HD model gekocht vanwege de 1.000 euro hogere prijs en het gebrek aan HD content. Als mijn plasma morgen stuk gaat zou ik weer voor een SD model kiezen omdat er nu nog te weinig HD content is. Ik zou de 50 inch PW9 specifiek kopen voor het bekijken van Bluray/HD DVD rips via de MacBook :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:46

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 09:37:
[...]

In je eentje ?
Dan wens ik je errug veel succes, de doos is enorm namelijk.
Afgelopen week hebben ze mij de 42pv700 gebracht, die vent was ook alleen, heb em maar effe samen uit de auto gepakt met hem, anders had hij nu nog staan te vogelen.

Het gewicht valt erg mee, maar de omvang is nogal royaal zeg maar.
Dank je voor de waarschuwing, had maar even wat hulp geregeld...want dat bleek idd nodig, dat ding had ik nooit alleen naar boven gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:56
Oh, daar zit ik ook nog mee, als ik laat bezorgen. Nouja die bestelbuschauffeur zal toch wel bereid zijn om ff 2 trappen te slepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Sjah schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 17:43:
Oh, daar zit ik ook nog mee, als ik laat bezorgen. Nouja die bestelbuschauffeur zal toch wel bereid zijn om ff 2 trappen te slepen?
Bij Redcoon zijn ze daar heel netjes in , bij mij zijn ze gewoon 2 hoog gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenBel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-02-2018
OK, gisteren begonnen met de installatie van de 50PY700 en dat ging vrij vlot.
Toch maar opgehangen alleen nog niet alle kables goed aangesloten aangezien ik die vandaag wilde halen (had alleen maar een HDMI voor de PS3).
Uitgebreidere ervaringen zal ik nog later posten aangezien ik nu eindelijk wat tijd heb om de TV te bekijken en de handleiding even door te nemen.
Wel wil ik even kwijt dat ik de kwaliteit via de kabel per kanaal vind verschillen. Er zijn kanalen bij die er niet uit zien op deze TV (blokkerig) en andere kanalen zien er goed uit (UPC).
Toch maar snel digitale TV via satelliet.
Verder vind ik de kwalltiet van DVD redelijk. De ondertiteling is vrij blokkerig. Maar een HD disk (The Wild en The departed zijn echt waanzinnig op 1080P. Als ik echt 1 meter schuin van de scherm zit is het beeld nog steeds zo gedetailleerd. Ook het spel Oblivion op de PS3 zag er wel goed uit (720P).
@Stimpy vroeg ook nog naar het formaat van de TV en die is: lengte=126,4 cm en hoogte=80, 4cm

Goed, hier komen wat pix.
Ik heb wat plaatjes geschoten met een DVD film (Finding Nemo) en een BR disk (The Wild).
Verder heb ik een foto genomen van voren en schuin.
Ook heb ik een plaatje geschoten van de gehele huiskamer, aangezien @stimpyrulez benieuwd was hoe groot een 50 inch eigelijk in een huiskamer is, aangezien het er in de MM er klein uitziet.

Afbeeldingslocatie: http://henbel.speedxs.nl/installatie/htc_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://henbel.speedxs.nl/installatie/htc_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://henbel.speedxs.nl/installatie/htc_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://henbel.speedxs.nl/installatie/htc_4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://henbel.speedxs.nl/installatie/htc_5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://henbel.speedxs.nl/installatie/htc_6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://henbel.speedxs.nl/installatie/htc_7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://henbel.speedxs.nl/installatie/htc_8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://henbel.speedxs.nl/installatie/htc_9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Beste 42PV70 eigenaars, zit er nou echt 100 hz op deze panasonic?

Ik kan op panasonic.nl namelijk niets terug vinden http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=3918|603|602|601|4|1

En merken jullie iets van de 100 hz? Hoe vloeiend is het allemaal?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 19:47:

Ik kan op panasonic.nl namelijk niets terug vinden http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=3918|603|602|601|4|1

Bedankt
Ik weet niet of er 100 hz op de PV70 zit, maar op de PV700 zit ie wel en je kunt het verschil wel duidelijk zien bij snel bewegende beelden. Hopelijk heb ik je hierbij kunnen helpen Philflow.
Grt Hans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HenBel schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 19:44:
Toch maar opgehangen alleen nog niet alle kables goed aangesloten aangezien ik die vandaag wilde halen (had alleen maar een HDMI voor de PS3).
Uitgebreidere ervaringen zal ik nog later posten aangezien ik nu eindelijk wat tijd heb om de TV te bekijken en de handleiding even door te nemen.
Wel wil ik even kwijt dat ik de kwaliteit via de kabel per kanaal vind verschillen. Er zijn kanalen bij die er niet uit zien op deze TV (blokkerig) en andere kanalen zien er goed uit (UPC).
Toch maar snel digitale TV via satelliet.
Verder vind ik de kwalltiet van DVD redelijk. De ondertiteling is vrij blokkerig. Maar een HD disk (The Wild en The departed zijn echt waanzinnig op 1080P. Als ik echt 1 meter schuin van de scherm zit is het beeld nog steeds zo gedetailleerd. Ook het spel Oblivion op de PS3 zag er wel goed uit (720P).
@Stimpy vroeg ook nog naar het formaat van de TV en die is: lengte=126,4 cm en hoogte=80, 4cm

Goed, hier komen wat pix.
Ik heb wat plaatjes geschoten met een DVD film (Finding Nemo) en een BR disk (The Wild).
Verder heb ik een foto genomen van voren en schuin.
Ook heb ik een plaatje geschoten van de gehele huiskamer, aangezien @stimpyrulez benieuwd was hoe groot een 50 inch eigelijk in een huiskamer is, aangezien het er in de MM er klein uitziet.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Gefeliciteerd met je aankoop, hij ziet er mooi uit daar in je woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 20:21:
[...]
Ik weet niet of er 100 hz op de PV70 zit, maar op de PV700 zit ie wel en je kunt het verschil wel duidelijk zien bij snel bewegende beelden. Hopelijk heb ik je hierbij kunnen helpen Philflow.
Grt Hans.
Dank Hans. Wel gek dat panasonic ook bij de PV700 niets over 100 hz op de site zet.
Heeft iemand een link waar er over gesproken wordt?

Edit: Hier zeggen ze het trouwens wel: "TH-42PV70 106 cm superieure VIERA Plasma tv met 100 Herz" https://www.goedkopen.nl/...oduct_id=3138&cmd=product

[ Voor 15% gewijzigd door Philflow op 02-06-2007 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HenBel Zitten er boxen bij geleverd bij de 50py700.Volgens de panasonic site.Zou er een subwofer, 2 speakers voor en 2 achter moeten zijn.

Meschien heb je hier nog iets aan. Dit zouden de goede settings moeten zijn voor ideal beeld.

Manual - NO
Picture Mode - Standard
Picture +26
Brightness + 9
Color 0
Tint 0
Sharpness -18
Color temp Normal
Color Mgmt off
CATS off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenBel
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 20:52:
HenBel Zitten er boxen bij geleverd bij de 50py700.Volgens de panasonic site.Zou er een subwofer, 2 speakers voor en 2 achter moeten zijn.

Meschien heb je hier nog iets aan. Dit zouden de goede settings moeten zijn voor ideal beeld.

Manual - NO
Picture Mode - Standard
Picture +26
Brightness + 9
Color 0
Tint 0
Sharpness -18
Color temp Normal
Color Mgmt off
CATS off
Nee, er worden geen speakers bij geleverd.
Wel heb je gewoon geluid via de TV en dat klinkt wel wat surround.
Maar ik luister toch liever via mijn normale stereo installatie dan via de TV.
Behalve als ik uitzendingen aan het bekijken ben van de kabel.

Thanx voor de settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ziet dat ding er fantastisch mooi uit zeg!

Het verschil in scherpte,qua beeld is zelfs via de die foto's al goed te zien,tussen Blue Ray en DVD!

Wat betreft het beeld via de kabel,das ook niet zo raar :) ,ik heb nog geen 1,plasma,lcd scherm gezien,die via de kabel echt goed beeld gaf.Via digitale tv,of schotel word het beeld veel beter.

Ik vind dit ook qua uiterlijk de mooiste Pana.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Zo'n tv is gewoon het mooiste zonde speakers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand toevallig meer informatie over de Panasonic TH D 42 PN 73 E DVB-T, ik vind hier heel weinig informatie over en zie hem ook niet terug op de Panasonic website.

Ik ben vooral op zoek naar:
- Is dit een oud of nieuw model
- welke specs
- foto's van uiterlijk

Deze Pana is te vinden bij http://www.pick2pay.nl/?item=8844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 00:08:
Ik ben vooral op zoek naar:
- Is dit een oud of nieuw model
- welke specs
- foto's van uiterlijk
Nieuw model met DVB-T tuner. (zoals digitenne). Ik denk dat ie voor de duitse markt is bedoeld. Ik zou er wel mee oppassen want ik hoorde dat de X serie (ook met DVBT tuner) geen 100hz hebben.

http://www.mediatoys.de/i...?navigation=276&item=8844

Volgens mij is dit dezelfde:
http://www.produkte.panas...@41@@@@@TH-42PX730E@Viera|Plasma-Bildschirme@&altMod=N&upper=&prop=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

De TH-42PY700 lijkt me een erg puike TV, op het schrikbarend hoge verbruik van 480W na. Ik snap ook niet waarom de TH-42PV700 ruim 200watt minder verbruikt :?

Verder zou ik graag willen weten of de TH-42PY700 de 100hz techniek heeft en of het 1:1 Hardware pixelmapping ondersteunt?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CumpsD
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08 23:10
Help!!!! schreef op zondag 03 juni 2007 @ 10:46:
De TH-42PY700 lijkt me een erg puike TV, op het schrikbarend hoge verbruik van 480W na. Ik snap ook niet waarom de TH-42PV700 ruim 200watt minder verbruikt :?

Verder zou ik graag willen weten of de TH-42PY700 de 100hz techniek heeft en of het 1:1 Hardware pixelmapping ondersteunt?
Kan het zijn door de hogere resolutie? (Ken niets van Plasma)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik zie dat er een aantal mensen schrikken van het 'hoge' opgegeven stroomverbruik van 400 watt.
In de praktijk bij normaal gebruik zou het dus weleens 300 watt kunnen zijn.

Stel dat je gemiddeld 3 uur per dag kijkt dan kom je ongeveer op 1 KWh per dag.
8 cent x 365 = 29 euro per jaar.

Zijn dit de mensen die een TV van 2000 euro willen kopen? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!! Alle nieuwe Panasonics hebben 100 hrz.1:1 pixelmapping ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@cer schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 21:44:
Zo'n tv is gewoon het mooiste zonde speakers...
Mee eens, of met twee hele kleine speakers ;)

Afbeeldingslocatie: http://img291.imageshack.us/img291/3245/afb040nh5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 11:19:
Help!!! Alle nieuwe Panasonics hebben 100 hrz.
Guess again ;)

The Panasonic 42PX70 we reviewed did not have the 100Hz refresh option… we UK consumers are used to being shortchanged. http://www.hdtvtest.co.uk...s50q97hd-plasma/#comments

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-09 08:25
HenBel schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 19:44:
..............

THANX
;)
Damm dat ziet er wel mooi uit. _/-\o_ >:)
Wel een vraagje, hoever zit je +/- van de tv af.

Heb gister effe een kartonnen tv gemaakt (zowel 50" als 42"), en 50" is wel groooottttt.
Ik zit +/- 3.5 meter van de TV af.

Is misschien wat dicht bij, maar ben van plan over +/- 3 jaar toch te verhuizen, en ben dan bang dat ik spijt krijg van een 42".

Dus ja, vraag me af of zo iets went (50" @ 3.5m). En zou je er hoofdpijn of vermoeide ogen van kunnen krijgen??

[ Voor 6% gewijzigd door stimpyrulez op 03-06-2007 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 11:22:
[...]

Mee eens, of met twee hele kleine speakers ;)

[afbeelding]
Ow jezus... dat is pas strak zeg... welk type is dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renio schreef op zondag 03 juni 2007 @ 12:03:
[...]

Ow jezus... dat is pas strak zeg... welk type is dat ?
Dat is een Panasonic Professional Plasma, gericht op de Business markt, maar perfect bruikbaar voor consumers want het zijn in principe gewoon dezelfde Panasonic plasmas. Nauwelijks (meer) verkrijgbaar in Nederland, wel in Duitsland en Engeland.
Het zijn monitors, dus plasma TV's zonder boxen en zonder tuner. De boxen kun je zelf kopen en de tuner krijg je van je kabelboer, dus ze zijn perfect bruikbaar. Het scherm is intern identiek aan de PV60/PV45 modellen en in de loop van dit jaar komen de schermen die identiek zijn aan de PV70/700 schermen.

http://www.produkte.panas...@171@@@@@@@Professionelle|Displays@

Een 50 inch monitor ( TH-50PH9ES ) kost in Engeland 2.000 euro, Duitsland 2.300 euro en hier vanaf 2.700 euro. Leverbaar in zwart en zilver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Heel mooi scherm maaruh 2700 euro vs. 850 euro voor een PV45...
en wat krijg je daarvoor, behalve een strak design:
geen speakers en geen tuner ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zondag 03 juni 2007 @ 12:29:
Heel mooi scherm maaruh 2700 euro vs. 850 euro voor een PV45...
en wat krijg je daarvoor, behalve een strak design:
geen speakers en geen tuner ;)
Ik zeg 2.000 euro voor de 50 inch in Engeland, 200 euro verzendkosten. Een 50 inch PV60 kost hier 1.800 euro. Dan valt het wel weer mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik zie vaak de term 1:1 pixelmapping voorbij komen, wat is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Mijn opstelling dan ook maar even op de foto

Afbeeldingslocatie: http://www.peslive.nl/martijn/Pana.JPG

- Panasonic TH-42PWD7 met losse tuner _/-\o_
- UPC digital met opname mogelijkheid
- Harman Kardon AVR330 receiver
- Harman Kardon DVD22 DVD speler
- Harman Kardon HKTS-7 5.1 speakers
- Philips Pronto afstandbediening
- V-Smile kindercomputer voor de kleine meid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 08:19
Allereest :9~ maar wat is eigenlijk je kijkafstand vanaf de bank die rechttegenover de tv staat?

[ Voor 55% gewijzigd door iceme op 03-06-2007 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
stimpyrulez schreef op zondag 03 juni 2007 @ 11:34:
[...]

Damm dat ziet er wel mooi uit. _/-\o_ >:)
Wel een vraagje, hoever zit je +/- van de tv af.

Heb gister effe een kartonnen tv gemaakt (zowel 50" als 42"), en 50" is wel groooottttt.
Ik zit +/- 3.5 meter van de TV af.

Is misschien wat dicht bij, maar ben van plan over +/- 3 jaar toch te verhuizen, en ben dan bang dat ik spijt krijg van een 42".

Dus ja, vraag me af of zo iets went (50" @ 3.5m). En zou je er hoofdpijn of vermoeide ogen van kunnen krijgen??
haha prachtig, ik gebruik zelf een vlag voor het formaat :P Ik twijfel ook enorm, mijn kijkafstand is 3,5m max, varieert van 2 tot 3,5 (verrijdbaar meubel rules). Ik zal vooral digitale tv met hdtv kijken, en alle topseries in HD, wat een kleinere kijkafstand mogelijk maakt.

Ik twijfel tussen 42" en 50", twijfel of het nou echt wel die 600E waard is. Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:51
Philflow schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 19:47:

Bedankt
Ik heb bij Redcoon de TH-42PV70EH besteld voor 1175,- . Men heeft de TH-42PV70P geleverd. Deze is in ieder geval 100Hz.
Je kan vanuit het instellingen menu de keuze maken tussen 100Hz/50Hz en je ziet bij deze tv duidelijk verschil tussen 100 Hz of niet.

Als ik echter in de manual kijk bij de specifications staat er nergens vermeld dat hij 100Hz is, misschien dat daardoor ook de onduidelijkheid ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenBel
iceme schreef op zondag 03 juni 2007 @ 13:58:
[...]
Allereest :9~ maar wat is eigenlijk je kijkafstand vanaf de bank die rechttegenover de tv staat?
De afstand is 3,80 meter
stimpyrulez schreef op zondag 03 juni 2007 @ 11:34:
[...]

Ik heb gisteren eindelijk een hele film kunnen kijken (HD) en heb daarna nog wat TV gekeken en heb totaal geen last gehad van hoofdpijn. Ik zit eigenlijk nooit recht tegenover de TV aangezien ik graag op de bank lig. Mijn kijkafstand is dus een stuk dichterbij dan 3,80 meter. En dat met die karton is helemaal niet zo raar, aangezien ik ook zoiets heb gedaan om de juiste positie en hoogte van de TV op de muur te bepalen. Ik was namelijk niet van plan om te veel overbodige gaten in de muur te boren voordat ik de juiste positie gevonden had.
BigSurf schreef op zondag 27 mei 2007 @ 13:38:

Nu de manier om erin te komen. Onder het pull klepje van de televisie de knop rechts van de F (TV-) ingedrukt houden en dan 000 op de afstandsbediening drukken. Je krijgt dan een menu te zien waarbij je in de rechterkolom volgens mij bij time je branduren kunt zien. Bij mij nu 0146:15, met 1 en 2 kun je tussen twee menuschermen switchen. Met exit verlaat je het servicemenu weer.
Dit werkt dus ook voor de 50PY700. Maar ben niet van plan daar in te rommelen, aangezien ik hem toch niet zelf ga calibreren. Maar kan er wel de branduren bijhouden, zodat die na 200 uur meteen gecalibreerd kan worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenBel
Heeft iemand toevallig een panasonic TV aangesloten met een crystalio II. (Digital Signal Processor)

http://www.crystalio.com/ voor meer informatie.

Ik ben voornamelijk benieuwd of de kwaliteit van het beeld inderdaad veel beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hoi,

even een vraagje, misschien al eerder behandeld in deze topics, maar heeft iemand zijn panasonic al aangesloten op zijn pc? Dan bedoel ik aangesloten als 2e monitor op de 2e DVI uitgang van de videokaart. Ik dacht namelijk dat als ik de panasonic direct (zal wel een dure lange kabel worden) op de 2e monitor(DVI) uitgang van mijn videokaart kan aansluiten, dan kan ik direct HD content van mijn pc afspelen op de panasonic plasma. Ik doe dat op dit moment ook met mijn 20 inch samsung lcd.

Mijn vraag luid; is dit ook gewoon mogelijk met een Panasonic plasma? Is die aansluiting mogelijk? Want de lcd waar hij nu op aangesloten is, is wel een PC monitor? Iemand goede ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:56
Nou, na veel wikken wegen (of eigenlijk was de keuze niet eens zo moeilijk) heb ik de Panasonic 37PV70 bestelt. Van de week haal ik hem op.
Nu wordt tv en films kijken natuurlijk heel lekker...
alleen wat moet ik doen qua instellingen als ik de tv voor het eerst aanzet, met betrekking tot inbranden? Ik las hier iets over safe settings ofzo? en contrast op 50%...
zou iemand die deze geweldige tv (of een groter model) heeft aangeschaft dit kunnen vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@cer schreef op zondag 03 juni 2007 @ 13:39:
Mijn opstelling dan ook maar even op de foto

[afbeelding]

- Panasonic TH-42PWD7 met losse tuner _/-\o_
Mooie setup :). By the way, probeer eens een component board op ebay te kopen voor $50-$75. Die geeft echt een perfect beeld, mooier dan component of scart via de tuner. Je Dvd speler zal dan beter tot recht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ik zal eens kijken. Maar dan moet ik wel de hele tuner er tussenuit halen, want zodra de tuner er tussen zit hebben die boards volgens mij geen functie meer.. Dus ik heb een scart board en component board nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@HenBel: ziet er goed uit hoorrr. Maar ik zit zelf al een tijd op de py700 te wachten en hij lijkt nog nergens beschikbaar te zijn. Mag ik vragen waar je'm vandaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenBel
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 19:37:
@HenBel: ziet er goed uit hoorrr. Maar ik zit zelf al een tijd op de py700 te wachten en hij lijkt nog nergens beschikbaar te zijn. Mag ik vragen waar je'm vandaan hebt?
Bij de mediamarkt in Amsterdam.
Voor meer informatie verwijs ik je naar mijn posting van afgelopen donderdagavond, want toen had ik hem namelijk gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenBel
johan12 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 17:41:
alleen wat moet ik doen qua instellingen als ik de tv voor het eerst aanzet, met betrekking tot inbranden? Ik las hier iets over safe settings ofzo? en contrast op 50%...
zou iemand die deze geweldige tv (of een groter model) heeft aangeschaft dit kunnen vertellen?
Bij deze. Stond in eerste eerste deel van deze thread :)
Walkman schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 18:21:
Nog even wat interessante informatie wat betreft settings gedurende de "run in" periode (vanuit de forums van avforums.com):

There have been a lot of comments on this and some people seem to be running their set on unwatchable settings for no apparent reason

Using the following settings (taken from http://www.hdtvtest.co.uk) from Day one will cause your set no damage at all and will actually be watchable.

Picture Menu

Viewing Mode: Cinema
Contrast: No change
Brightness: 2 clicks left
Colour: No change
Sharpness: No Change
Colour Balance: Warm
Colour Management: Off
P-NR: Off

The following common sense tips (also from hdtvtest.co.uk) will suffice during the TV's first few weeks:

Avoid prolonged static images being displayed anywhere on the screen, including logos and menu bars, idle computer images...etc.

Avoid watching shows in pillar box or letterbox format. Use the zoom or change film aspect ratios to get rid of them.

Using grey side masks or panel can reduce screen burn risks in pillar boxed format, but try not to get in that situation in the first place.

Don't use excessive contrast level setting in the early days.

Image retention is temporary and can disappear quickly with uniform screen grey out or snow images.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@HenBel: Dank je. zzoo MM zo snel dit keer.. Hoeveel vragen ze ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@HenBel: sorry antwoord staat in je post van afgelopen week. Nog steeds dik tevreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CV_SmileY
  • Laatst online: 21:46

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Weet iemand de 'code' om de Panasonic (42PV70) te laten werken met de UPC mediabox afstandsbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Bij mij deed ie 't met code: 1680.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenBel
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 01:22:
@HenBel: sorry antwoord staat in je post van afgelopen week. Nog steeds dik tevreden?
Ik ben nog steeds dik tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu ongeveer één maand in het bezit van 'n TH42PV700F. Mij viel onlangs iets vreemds op. Vooral 's avond, wanneer er weinig omgevingsgeluid is, maakt ie op 'n bepaald moment 'n zoemend geluid. Niet constant maar gedurende 2 minuten met een willekeurig (tuut-end) interval en dan is ie weer stil. Ik ben dan 'ns dicht aan de tv gaan luisteren en het geluid lijkt van rechts onder (azchteraan) te komen. Nu dacht ik, om zeker te zijn dat het van de tv komt, 'm eens uit te doen als het geluid er weer is. En....zelfs als ie uit is lijkt het geluid van rechtsonder de tv te komen? Vreemd, niet? De tv staat volledig uit (niet meer in stand-by). Het geluid op zich is eigenlijk niet zo storend, daar het ook maar tijdelijk is. Maar vooral 's avonds kan men 't er soms uit isoleren. En natuurlijk hoopt men dat het geen defect is. Heeft iemand deze ervaring? Ofwel hoor ik ze vliegen :-)
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

Eerst ging ik voor een LCD gaan, maar in het LCD/PLASMA topic heb ik toch bepaalde voordelen gezien dat ik wens te ervaren, aangezien ik in het verleden last heb gehad van backlight bleeding. Men liet me weten dat Panasonic het topmerk is voor Plasma's voor een economische prijs. Dit speelt ook voor mijn een rol aangezien ik nog maar een student ben en de televisie uitsluitend zal gebruiken voor mijn XBOX360 en het bekijken van films. Geluid speelt niet echt een rol voor mij, aangezien ik een THX setje heb staan, maar ik kijk vooral voor een "klein"/scherp beeld. Men raad me de th37pv45 aan, nog andere blitse modellen die goed zijn in prijs/kwaliteit? Zijn deze schermen ook geschikt voor om te gamen? Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

KS1987 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 09:01:
Men raad me de th37pv45 aan, nog andere blitse modellen die goed zijn in prijs/kwaliteit? Zijn deze schermen ook geschikt voor om te gamen? Bij voorbaat dank.
De 37PV45 is inderdaad erg goed. Persoonlijk vind ik het design niet zo mooi.
De 37PV70 is de nieuwste en ook erg goed. Het design is geheel zwart en vind ik mooier.

Deze schermen zijn zeer geschikt om mee te gamen.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 04-06-2007 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterheadam5
  • Laatst online: 16-09 21:42
Zijn er nog grote verschillen tussen die twee behalve de resolutie? Las ergens dat de resolutie van de 37pv45 net een stapje lager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Wouterheadam5 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 10:03:
Zijn er nog grote verschillen tussen die twee behalve de resolutie? Las ergens dat de resolutie van de 37pv45 net een stapje lager is.
panasonic.nl, kieskeurig.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JanssenDaniel Twee vragen wat is je kamer temperatuur en hoe lang heb je de tv aan voor je het geluid krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Nog even een vraagje omtrend het aansluiten van verschillende apparaten , welke GEEN HDIMI hebben.

Als eerste wil ik dus mn Xbox1 , die ik als mutimedia center gebruik., aansluiten via de componenten ingang.
Dit omdat ik de xbox op 720p kan zetten.

Verder heb ik dus een Pioneer DVD-HDD speler en een Pioneer DVD DTS set.
De DVD-HDD speler heeft wel componenten uitgang en de DTS set niet.

Als ik deze twee laatste apparaten aansluit via scart , is de weergave mooie genoeg voor een 42"plasma? of ben ik genoodzaak om een HDMI DVD speler te halen??

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

Philflow schreef op maandag 04 juni 2007 @ 10:15:
[...]

panasonic.nl, kieskeurig.nl
Er zijn verschillen:
http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=3919|603|602|601|4|1
&
http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=3850|603|602|601|4|1
Maar rechtvaardigen ze dergelijk prijsverschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

KS1987 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 10:57:
[...]

Er zijn verschillen:
http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=3919|603|602|601|4|1
&
http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=3850|603|602|601|4|1
Maar rechtvaardigen ze dergelijk prijsverschil?
Nee eigenlijk niet. De 37PV45 is onevenredig goedkoop. Als je tenminste met het design kunt leven. Qua beeldkwaliteit doet ie niet onder voor de PV70.

Verder heeft de PV70 wel 100hz en hij kan overweg met 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds 3 daagjes de trotse bezitter van een Panasonic TH42PV70 en ben er enorm tevreden over . _/-\o_
Nu las ik hier van enkele mensen dat het aangeraden zou zijn om de beeldverbeteraars zoals P-NR, MPEG NR en het kleurbeheer uit te schakelen. Zijn er mensen die hiermee ervaringen hebben en ze even zouden willen delen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Als je hem zelf hebt dan kun je het toch gewoon zelf proberen :?

Het gaat erom wat jij mooi vindt en niet wat een ander mooi vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Panasonic Plasma TV TH-37PV7F 899,00EUR
http://www.bestekeus.nl/s.../products_id/245757?ref=7

Als dit de nieuwe prijzen zijn... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Laatst online: 15:46
Philflow schreef op maandag 04 juni 2007 @ 13:04:
Panasonic Plasma TV TH-37PV7F 899,00EUR
http://www.bestekeus.nl/s.../products_id/245757?ref=7

Als dit de nieuwe prijzen zijn... 8)7
Zo te zien zijn het in ieder geval schermen met de 'normale' voet en niet de diamond voet... Maargoed, als je hem aan de muur hangt geen probleem zou ik zeggen ;).

Hmm, zit even verder te kijken, er zijn toch wel wat verschillen:

- geen Vreal2
- 2048 gradatiestappen
- 1 HDMI

Al met al beetje gestripte versie lijkt het...

[ Voor 16% gewijzigd door Martijn op 04-06-2007 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

En lager contrast en maar 1 HDMI. Een soort budget model dus.

Ook een 42 inch model: http://www.bestekeus.nl/s...94_709/products_id/245756

[ Voor 47% gewijzigd door Philflow op 04-06-2007 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterheadam5
  • Laatst online: 16-09 21:42
Soort combi van de pv45 en pv70 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Laatst online: 15:46
Wouterheadam5 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 13:13:
Soort combi van de pv45 en pv70 versie.
PV45 qua features dan toch echt in het voordeel:

- hoger contrast
- meer HDMI / SCART
- 3072 gradatiestappen

etc. (alleen geen 1080p maargoed, who needs that momenteel ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

En nog even afwachten of die PV7 ook 100 hz heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dus pv45 heeft geen 1080p verwerking, wat doe die dan als die wel zo een signaal krijgt? Over zijn nek gaan... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-01 19:00

mk2k

n00b

HenBel schreef op zondag 03 juni 2007 @ 14:49:
Heeft iemand toevallig een panasonic TV aangesloten met een crystalio II. (Digital Signal Processor)

http://www.crystalio.com/ voor meer informatie.

Ik ben voornamelijk benieuwd of de kwaliteit van het beeld inderdaad veel beter wordt.
Denk dat er weinig zullen zijn met dit apparaat :) aangezien dat apparaat rond de 4500 euro kost. Ik zou dan eerder richting DVDo Iscan VP20 neigen welke 4x minder kost dan deze scaler en in principe hetzelfde doet. ( alleen minder aansluitingen/inputs )
En ik denk wel dat de kwaliteit erdoor beter wordt. Dezelfde kwaliteits winst die je met een (goede) Upscale DVD speler ook krijgt.

[ Voor 3% gewijzigd door mk2k op 04-06-2007 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op maandag 04 juni 2007 @ 13:00:
Als je hem zelf hebt dan kun je het toch gewoon zelf proberen :?

Het gaat erom wat jij mooi vindt en niet wat een ander mooi vindt.
Ik vroeg wat andere mensen hun ervaring hier omtrent waren, dat ik vanalles zelf kan uitproberen dat weet ik ook wel en dat ben ik volop aan het doen ;)
Ik hoor alleen eens graag wat anderen van die zogezegde beeldverbeteraars vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ fisher1397
De Tv staat een 4-tal uren aan bij een kamertemperatuur van 22°C. Het geluid is ook geen continu zoemen, maar een tutend geluid gedurende 2 minuten. En als ik me niet vergis hoor ik het ook als ik de tv uit doe wanneer ie zo'n geluid begint te maken. Vreemd, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-06 09:17

Xoverride

sabai sabai

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:33:
@ fisher1397
De Tv staat een 4-tal uren aan bij een kamertemperatuur van 22°C. Het geluid is ook geen continu zoemen, maar een tutend geluid gedurende 2 minuten. En als ik me niet vergis hoor ik het ook als ik de tv uit doe wanneer ie zo'n geluid begint te maken. Vreemd, niet?
Dat lijkt wel een soort van transformator geluid :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonbill
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-08 14:54
Ik ben ook sterk aan het twijfelen over de aanschaf van een Samsung 50Q91/C91 of een Panasonic PV70/700. En raak door het lezen van alle berichten nog niet echt overtuigt.

Wat mij ook nog bezighoudt is de vraag of de prijzen het komende half jaar nog aanzienlijk zullen dalen. De reden om dit aan te nemen is dat er nu net nieuwe modellen zijn en dat iedereen net vakantiegeld heeft gekregen, dit zorgt vaak voor wat hogere prijzen. Ook de opkomst van 1080P bij zowel LCD als Plasma kan ervoor gaan zorgen dat de prijzen van bovengenoemde types sneller gaan dalen.

Zijn jullie het hiermee eens of zit ik volledig verkeerd met deze gedachtes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

spoonbill schreef op maandag 04 juni 2007 @ 17:04:
Wat mij ook nog bezighoudt is de vraag of de prijzen het komende half jaar nog aanzienlijk zullen dalen. De reden om dit aan te nemen is dat er nu net nieuwe modellen zijn en dat iedereen net vakantiegeld heeft gekregen, dit zorgt vaak voor wat hogere prijzen.
Dat de prijzen zullen dalen is zeker. Dat de prijzen nu hoger liggen door vakantiegeld klinkt mij als een broodje aap verhaal. De Panasonic 42PV70 werd vorige week iets goedkoper, de Samsung PS42-C91 werd vandaag iets goedkoper. zo blijft het doorgaan.

Het kan gewoon goed dat als je nu een plasma voor 1800 koopt dat ie over 3 maanden 1500 is. Dat is een risico dat je loopt. Je kunt er weinig tegen doen, behalve niet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar heeft de PY700 geen 1080p/24p en kan het omgezet dvd-beeld "schodderig" overkomen ? Wie weet hier iets meer over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:40
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 17:44:
Blijkbaar heeft de PY700 geen 1080p/24p en kan het omgezet dvd-beeld "schodderig" overkomen ? Wie weet hier iets meer over ?
Dat vind ik ook weer zo'n vaag verhaal. Dat is toch al jaren zo.
Maar nu is het ineens een hot item :S

Afbeeldingslocatie: http://www.hd-tv.nl/Images/Factbook/Quantel/Article1080-24P.gif

Bijvoorbeeld Titanic, deze film wordt versnelt afgespeeld omdat het origineel 24 frames per seconde telt. Bij ons, PAL, worden er 25 frames in een seconde gestopt. De film wordt versneld afgespeeld met 4,17%. Dus de film duurt op de totale lengte 8min korter als de bioscoop versie. Maar dit is bij CRT's ook het geval. Dus dit fenomeen bestaat al jaren volgens mij.

[ Voor 54% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 04-06-2007 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
Philflow schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 21:53:
Ik heb nu een aantal dagen een Samsung PS42-C91 staan en ik vind het beeld uitstekend.
...
Af en toe bij snel bewegende camera shots van grotere hoogte lijken de bewegende vlakken (landschap bijv.) niet 100% vloeiend te gaan. (Volgens mij wordt deze shots panning genoemd, weet ik niet zeker.) Helaas weet ik nog niet of de schokken al in het bronmateriaal zitten of dat de schokken door de Samsung worden veroorzaakt.
...
Ik zou graag van Panasonic bezitters horen:
- of de beschreven scenes bij hun 100% vloeiend worden weergegeven
- of zij iets merken van 100 hz bijv. t.o.v. PV60 of PV45 60 hz. modellen.
Als ik de documentaire "planet earth" afspeel op de pana 42PV70 zie ik volgens mij hetzelfde. Persoonlijk denk ik dat het in de film zit en storend vind ik het niet. Wat ik bij deze film wel af en toe zie bij blauwe zeeen en luchten is een vorm van banding, maar ook daarvan verdenk ik eerder de bron.

Ik zal jouw linkje (link 1:10 t/m 1:20 seconde aan de linker kant het landschap) even downloaden en kijken of ik daarbij hetzelfde constateer. Ik laat het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Erg interessant. Bedankt. Ik begin steeds meer te twijfelen of ik m'n samsung wel zal ruilen tegen een panasonic...

Ben benieuwd naar dat andere filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-t-r-e-m-e schreef op maandag 04 juni 2007 @ 18:05:

Bijvoorbeeld Titanic, deze film wordt versnelt afgespeeld omdat het origineel 24 frames per seconde telt. Dus de film duurt op de totale lengte 8min korter als de bioscoop versie.
Zijn er ook plasmas die dit soort films inkorten tot 10 minuten? Dan wil ik er zo een :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 20:37

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ff wat tussendoor,

Is een component-component verbinding tussen een plasma en een dvd speler van betere kwaliteit dan een scart--component, of maakt het allemaal geen moer uit en kan ik net zo goed mijn huidige scart-scart verbinding houden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
@ Philflow
Hmmm, zojuist bekeken en ik moet zeggen het is iets minder vloeiend dan de overige scenes, maar echt haperen doet het niet. In deze scenes vind ik het iig minimaal. Tja, veel heb je hier niet aan vrees ik. Je zou het echt zelf moeten zien om er iets zinnigs van te kunnen zeggen.

Zou het eventueel ook aan de afspeler kunnen liggen? Ik speel deze scenes af op een laptop core2duo 1.66 Ghz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JanssenDaniel Zit er rechts onder een fan uitlaat.Volgens de gegevens verbruikt de 42pv700 261 watt.Ik kan me voorstellen dat je wat problemen krijgt met dit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Speedy_Gonzalez schreef op maandag 04 juni 2007 @ 20:55:
Ff wat tussendoor,

Is een component-component verbinding tussen een plasma en een dvd speler van betere kwaliteit dan een scart--component, of maakt het allemaal geen moer uit en kan ik net zo goed mijn huidige scart-scart verbinding houden ?
Component over scart???? Scart-component???? Sinds wanneer kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 20:37

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Oscar Mopperkont schreef op maandag 04 juni 2007 @ 21:30:
[...]

Component over scart???? Scart-component???? Sinds wanneer kan dat?
Ik heb geen idee sinds wanneer dat is, maar je kan die kabels zo kopen kant en klaar hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

@ Rachez. thanks voor het testen. Ja bij mij is het ook nét niet vloeiend. Ik heb inmiddels sterk het vermoeden dat deze minimale schokjes in het materiaal zitten en niet door mijn plasma worden veroorzaakt.

PS. ik heb een core2duo met 1,86 Ghz. Daar ligt het niet aan volgens mij.

[ Voor 15% gewijzigd door Philflow op 04-06-2007 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 08:55:
Ik ben nu ongeveer één maand in het bezit van 'n TH42PV700F. Mij viel onlangs iets vreemds op. Vooral 's avond, wanneer er weinig omgevingsgeluid is, maakt ie op 'n bepaald moment 'n zoemend geluid. Niet constant maar gedurende 2 minuten met een willekeurig (tuut-end) interval en dan is ie weer stil. Ik ben dan 'ns dicht aan de tv gaan luisteren en het geluid lijkt van rechts onder (azchteraan) te komen. Nu dacht ik, om zeker te zijn dat het van de tv komt, 'm eens uit te doen als het geluid er weer is. En....zelfs als ie uit is lijkt het geluid van rechtsonder de tv te komen? Vreemd, niet? De tv staat volledig uit (niet meer in stand-by). Het geluid op zich is eigenlijk niet zo storend, daar het ook maar tijdelijk is. Maar vooral 's avonds kan men 't er soms uit isoleren. En natuurlijk hoopt men dat het geen defect is. Heeft iemand deze ervaring? Ofwel hoor ik ze vliegen :-)
Bedankt
ik heb m ook 2 weken en ik hoor niks....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Volgens hdtvtest is een hoogfrequente buzz eigen aan plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 03-07 12:24
heb net even bij de MM gekeken, stonden de pv70 in 42" en 50", waarbij de kleuren van de 42" significant feller waren, bijna het verschil tussen textbox wit en de de grijze forum achtergrond. Zou dit aan de instellingen gelegen hebben? (verkoper heeft ernaar gekeken niets kunnen vinden, beeldinstellingen stonden gelijk).

Is jullie dat ook opgevallen? Is de 50" pv700 wel 'feller' en voller van kleur?

42pv70 staat voor 1395 (internet 1100) in MM Groningen, 50" voor 2399 (internet 1899)
Ook hebben ze de panasonic 50pv60 in de aanbieding voor 1699, maar ik had geen mogelijkheid om de 3 schermen goed met elkaar te vergelijken helaas. Heeft iemand deze schermen zo kunnen vergelijken? En is de 8" de vermindering van de 'kleurenfelheid' wel waard? (Ben bang dat ik spijt krijg als ik de 42" koop als er nog een grotere is binnen mijn bereik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Is MM nou zo duur, of zijn die internet-bedrijven zo goedkoop.... 8)7 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CumpsD
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08 23:10
Heeft er iemand toevallig van Panasonic de bijhorende TV meubels staan in zn huis?

Meer bepaald de zwarte modellen (in tegenstelling tot die grijze gebogen)

Vroeg me af hoe die eruit zien met de TV erop gemonteerd, in een normaal huis (ipv die kleine thumbnail op de panasonic site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op maandag 04 juni 2007 @ 22:47:
Is MM nou zo duur, of zijn die internet-bedrijven zo goedkoop.... 8)7 >:)
ehm beide......,en bij de meeste winkels kun je er zo nog heel wat van af krijgen hoor,als je ehm ergens anders goedkoper hebt gezien,handelen dus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Speedy_Gonzalez schreef op maandag 04 juni 2007 @ 20:55:
Ff wat tussendoor,

Component aansluiting is meestal het mooiste, in ieder geval een stuk beter dan scart RGB en zeker dan een standaard Scart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
't zal wel geneuzel zijn, maar waar staat de PV70 voor eur. 1.100,00 op internet ergens?
ik zie 'm vanaf 1.169,00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Klopt 1169 is de laagste prijs voor 42PV70. (Redcoon)
De 42PV7 kost 1099 bij Bestekeus.nl.

[ Voor 37% gewijzigd door Philflow op 05-06-2007 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:21:
Shiver23 Het verschil tussen in prijs maakt wel uit voor hdmi.Vooral als je 1.3 bron materiaal wil gaan gebruiken films en ps3 spellen.Als je echt diepte en mooi beeld wil hebben. Koop dan een hdmi kabel tegen de 100 Euro.

LOL dit meen je niet serieus he? Knappe jongen als jij het verschil kunt waarnemen....
Allemaal fabeltjes dit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:50

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

beetje crosspost misschien, maar ik heb nu nog een redelijk ouderwetsche toshiba sd-220e dvd speler (ook nog op scart). Deze komt sowieso op component op de pana te zitten.

Nu wil ik mijn dvd collectie op de mooist mogelijke manier bekijken; doe ik dit door een nieuwe dvd-speler te kopen welke HDMI heeft (dus verschil component <> HDMI), doe ik dit het beste door een dvd-speler te kopen welke het pal signaal upscalen tot 720/768? (native reso van de pana). En zijn er tips wbt dvd-speler in dat geval? wil er eigenlijk zo'n €200 aan uitgeven max... Of is de component kwaliteit voldoende denken jullie?

[ Voor 4% gewijzigd door beschuitfluiter op 05-06-2007 11:03 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-01 19:00

mk2k

n00b

beschuitfluiter schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 11:02:
beetje crosspost misschien, maar ik heb nu nog een redelijk ouderwetsche toshiba sd-220e dvd speler (ook nog op scart). Deze komt sowieso op component op de pana te zitten.

Nu wil ik mijn dvd collectie op de mooist mogelijke manier bekijken; doe ik dit door een nieuwe dvd-speler te kopen welke HDMI heeft (dus verschil component <> HDMI), doe ik dit het beste door een dvd-speler te kopen welke het pal signaal upscalen tot 720/768? (native reso van de pana). En zijn er tips wbt dvd-speler in dat geval? wil er eigenlijk zo'n €200 aan uitgeven max... Of is de component kwaliteit voldoende denken jullie?
Al geruime tijd is in de USA de Oppo DV-981HD de betaalbare upscale dvd speler en alleskunner in 1.

Hij komt zeer goed uit de reviews. Ik weet niet of deze in europa ook leverbaar is. maar hij was rond de 200$ wat dus jouw prijs range is en bezit de beroemde/goede faroudja upscale chip

[ Voor 41% gewijzigd door mk2k op 05-06-2007 11:58 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.