[Plasma] Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2007 - deel 4

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 18.338 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

Topicstarter
De plasma schermen van Panasonic hadden nog aan het begin van 2007 geen eigen topic, terwijl ze toch behoorlijk populair zijn. De modellen werden in ieder geval vaak genoemd in andere topics waarin plasma schermen aan bod kwamen.

Aangezien inmiddels de nodige info binnen is als ook ervaringen over de nieuwe line-up van 2007, leek mij dat een mooie (door)start voor het eigen Panasonic plasma topic.
Bij deze dus... deeltje 4 inmiddels alweer.

Deeltje 1 op [Plasma] Het grote Panasonic nieuwe modellen 2007 topic
Deeltje 2 op [Plasma] Het grote Panasonic nieuwe modellen 2007 - deel 2
Deeltje 3 op [Plasma] Panasonic nieuwe modellen 2007 - deel 3

Op GoT en Tweakers.net kun je nog terecht voor andere Panasonic zaken, namelijk :
- Panasonic 42PV70 klik geluidjes
- nieuws: Panasonic: 'Plasma-tv met levensduur van 42 jaar'

PV70, PY70 en PY700 serie : Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A16654/50pv70fjpg.jpg

PV700 serie : Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A16640/50pv700f.jpg
TH-50PY700 Plasma tv van het jaar 2007
Full HD VIERA Plasma tv (1920 x 1080p) met spectaculaire High Definition beeldkwaliteit en sublieme geluidsweergave.

TH-42PY700 Full HD VIERA Plasma tv (1920 x 1080p)
Spectaculaire High Definition beeldkwaliteit en sublieme geluidsweergave.

TH-50PV700 HD Ready Plasma tv (127 cm)
Geavanceerde VIERA Plasma tv met 3x HDMI en SD(HC) Memory Card slot.

TH-42PV700 HD Ready Plasma tv (106 cm)
Geavanceerde VIERA Plasma tv met 3x HDMI en SD(HC) Memory Card slot.

TH-50PV70 HD Ready Plasma tv (127 cm)
Superieure VIERA Plasma tv met 2x HDMI en VIERA Link.

TH-42PV70 HD Ready Plasma tv (106 cm)

TH-37PV70 HD Ready Plasma tv (94 cm)

BRON: http://www.panasonic.nl/Products_Sub_Category.asp?M=603|602|601|4|1
Verse modellen per 01/09/2007:
De FullHD modellen:
TH-65PY700
TH-58PY700

De HD-ready modellen
TH-50PY70
TH-42PY70
Aanvullend daarbij ook nog de volgende info:
Panasonic has unveiled seven VIERA 1080p full high-definition, expanding PZ750, PZ70 and LZ75 series. The displays are namely TH-65PZ750SK, TH-58PZ750SK, TH-50PZ750SK, TH-42PZ750SK in PZ750 line, TH-50PZ70, TH-42PX70 extending PZ70 and TH-LZ75 adding onto LZ75 series.

Out of the seven monitors, six are plasma TVs with screen size ranging from 42-to-65-inches diagonal and one is an LCD TV with 37-inch diagonal screen.
[bron: http://www.techgadgets.in...p-full-hd-tvs-introduced/
..en de daarbij behorende plaatjes:Afbeeldingslocatie: http://www.techgadgets.in/images/panasonic-viera-hdtvs.jpg

Er komen soms wat vragen over verschillende type nummers, zoals PV70 en PV71 en PX71. Het betreft hier types die verwijzen naar het land waar die modellen te koop zijn.
De PX-71 heeft een Digitale tuner (DVB-T) en geen 100 hz, aldus de engelse reviews. Echter, er blijft twijfel bestaan of alle modellen die 100hz nu wel of niet hebben. Goed opletten /uitzoeken als je voor dit type gaat dus. Alle X modellen hebben die digitale tuner.

Echter, er zijn ook wat afwijkende, iets anders ogende en uitgevoerde, types
zoals de (goedkopere) xxPV7P : Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/51442D8A0DA91888C12572F7005021FF_big.jpg

Een opsomming over het 37 inch model met de verschillen:
Syntagma schreef:
-37PV45 heeft als enige een G9 panel en de andere twee een G10
-37PV70 heeft iets hogere resolutie dan de andere twee
-37PV45 heeft als enige V-Real, terwijl de andere twee V-Real 2 hebben
-37PV45 heeft minder scanformaten (geen idee wat dat betekent!)
-37PV45 en 37PV70 hebben beide hoger contrastratio en gradaties dan de 37PV7
-37PV7 heeft geen sub pixel control en geen C.A.T.S.
-37PV7 heeft 1x HDMI en de andere twee hebben 2x HDMI
En een (mogelijk) ISF calibratie lijstje... (kan misschien wel van pas komen
ipv een duur ISF huisbezoek ;) )
Raymond66 schreef:
Hieronder zijn mijn waarden welke na ISF calibratie zijn toegepast, het gaat hier om de 37PV70 in de stand Cinema/Warm. Daarnaast Cool en dan de waarden Normal. Let wel allemaal in de Cinema stand!

Cinema/ Warm / Cool / Normal

R Cut 80 / 80 / 80
G Cut 82 / 80 / 80
B Cut 7D / 80 / 80
R Drv FF / F5 / F2
G Drv F4 / FC / FC
B Drv B8 / EB / CA
All Cut 82 / 80 / 80
All Drv FF / FC / FC
En een tip voor de hotel mode:
Joep Janssen schreef:
In het service menu vind je de hotel mode niet. Deze is als volgt te benaderen:

De -/V knop van de TV zelf ingedrukt houden. En dan 3 maal op de AV knop van de afstandsbediening drukken.
Zelf laat ik hem ook via de hotelmode opstarten naar scart (digitale ontvanger). Het werkt perfect.
En een tip mbt de eerste uren laten "inspelen" van de TV
SirQ schreef:
Ik vond dit een nuttige DVD om snel de eerste 200 uur door te racen op 40%contrast:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=583089
'Download Break In DVD And SVCD'

Komt erop neer dat het gewoon een dvdtje is (NTSC) die om de 10 seconden een ander kleurtje op je scherm zet, volledig scherm, in gradaties (niet vloeiend, gewoon om de 10 seconden een donkerder/lichtere versie ervan). Zo gemaakt dat hij 16uur lang kan loopen, zonder dat je DVD iets speciaal moet ondersteunen.
En iets over de menu's:
koestuiv40 schreef:
Met de toets 1 of 2 kom je in de menu's. En dan met 3 en 4 in de submenu's. Wanneer je een keer op 1 hebt gedrukt, komt er een ander balkje waar de cijfers voor staan.
Ik heb het veranderd van FC naar EF en rood in nu wel mooier, 'echt' rood. Uit het menu kom je gewoon met de exit-knop
Een vraag die met enige regelmaat terugkeert betreft het aansluiten van de PC/Laptop naar de plasma en daarbij de juiste beeldverhouding te verkrijgen op de TV, aangezien de PC op de VGA ingang 1024*768 is, in de 4:3 verhouding. Hoe krijg je dat weer in 16:9 breedbeeld? Het antwoord:
Philflow en DexterBelgium schreven:
Normaal zal je via je VGA aansluiting werken. Je moet de resolutie op 1024:768 instellen (dit is idd een 4:3 resolutie, maar dit is het signaal dat wordt verwacht door de tv) en dan kan je met Zoomplayer en ook met WMP (of met VLC Mediaplayer) de verhoudingen zo instellen dat het weer breedbeeld is.
Wat algemene info:
Panasonic introduceert een nagenoeg nieuwe VIERA Plasma HDTV lijn bestaande uit zes nieuwe modellen.Naast de Full HD Plasma-tv, de TH50PY700, introduceert Panasonic de PV700-serie en de PV70-serie, die zich kenmerken door:

HD BEELDKWALITEIT
De Panasonic V-real II technologie is een verzamelnaam voor een aantal technieken die samen garant staan voor de fantastische VIERA HD beeldkwaliteit.
PROCESSOR
- 1080p Digital Processing Chip Set: Optimale verwerking 1080p signaal
- 1080p Digital Re-mastering Processor: Verbetering van Standard Definition signaal naar HD
- Motion Picture Noise Reduction: Perfecte weergave van snelbewegende beelden
[BRON: http://www.hdtvnieuws.nl/...uwe-plasma-hdtv-modellen/ ]
Hoewel het erop lijkt dat er niet al te ingrijpende wijzigingen zijn is er wel sprake van een Nieuwe V-real II engine is, en wordt er ook gesproken over het feit ze een720p-G10 panel hebben. Zie ook hier. Een algemeen persbericht van Panasonic is hier te vinden. Op de site van Engadget staat dit nog aan info.

Diverse draadjes op AVForums, AVSForum en op hifi-forum

:w [Aandachtspuntje 1]
Er zal niet aan te ontkomen zijn dat de 2006 modellen ook genoemd gaan worden, al was het maar als vergelijking of herkenning (in kwaliteit of problemen). Op zich niks mis mee, maar laten we het hier liever hoofdzakelijk proberen te hebben over de nieuwe 2007 technieken, looks, ontwikkelingen, specs en (mogelijke) problemen. Opmerkingen en mogelijke oplossingen over paarse slangen van de 2006 series zijn er her en der al meer dan genoeg... :) ...

[Aandachtspuntje 2]
Bij deze het verzoek om losse opmerkingen over 'slechts' een aankoop (en zeker als het een oud model betreft) hier niet meer te plaatsen. Aankoopmelding in combinatie ervaring of zinnige opmerkingen over de verse modellen zijn uiteraard beter op zijn plek en dus meer dan welkom, evenals discussies en vragen over de specs :)

[ Voor 133% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 22-09-2007 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

OP wordt met de dag completer zie ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55088

Anoniem: 181923 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 14:54:
OP wordt met de dag completer zie ik :D
Vind ik ook! Complimentje voor LOST! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-01 12:17
Ok, post ik mijn comment even opnieuw :)

Ik ben van plan me de TH42PV70 van Panasonic aan te schaffen.
Lijkt me een heel degelijke tv (binnen mijn budget; FULL HD is voor mij niet betaalbaar).

In Belgie noemt deze wss anders. TH42PV70F (met dus een F achter).
Klopt dit ? Of is dit een ander/nieuw model ? (en zo ja, wat zijn de verschillen)

TH42PV70F

Als jullie nog tips voor me hebben (ivm deze aankoop), graag...

Groetjes,
Bart.

[ Voor 3% gewijzigd door Gent32m op 30-07-2007 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224677

ik kopieer even mijn post van de laatste pagina van het oude topic:
"Ja leuk die nieuwe modellen van Panasonic. :(

2 juli de 37PV70 bij bobshop.nl besteld... Eerst zou ie na 2 weken komen.. toen eind juli.. toen begin augustus en vanochtend te horen gekregen dat het nog minstens 2 weken gaat duren!!

Denk niet dat het zin heeft om em ergens anders te bestellen aangezien de eerste nieuwe levering bij Panasonic in NL pas over 2 weken is..

pfff..."

Als iemand nog tips heeft om snel aan zo'n tv te komen.. dan zijn die welkom! (wel legaal dan he? :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Gent32m schreef op maandag 30 juli 2007 @ 15:21:
Ok, post ik mijn comment even opnieuw :)
Als jij je vragen opnieuw gaat posten zal ik maar mn antwoord opnieuw posten :)
Gent32m schreef op maandag 30 juli 2007 @ 14:31:
In Belgie noemt deze wss anders. TH42PV70F (met dus een F achter).
Klopt dit ? Of is dit een ander/nieuw model ? (en zo ja, wat zijn de verschillen)
Zelfde model. Prima TV, ik heb hem ook, ben dik tevreden. De beste beeldkwaliteit krijg je met digitale kabel of satelliet.

Tip: www.redcoon.be laagste prijs en goede service.
Anoniem: 224677 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 15:35:
Als iemand nog tips heeft om snel aan zo'n tv te komen.. dan zijn die welkom! (wel legaal dan he? :P)
Ik vermoed dat Redcoon z'n modellen niet via Panasonic NL haalt en dus sneller kan leveren. Hoewel ook daar op de site staat: Leveringsstatus: verzendklaar in 2 weken

Dan heb ik nog wel een tip: koop een 42 inch. 5 ich meer voor 150 euro = goede deal :)

[ Voor 25% gewijzigd door Philflow op 30-07-2007 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Philflow schreef op maandag 30 juli 2007 @ 15:40:
[...]

Als jij je vragen opnieuw gaat posten zal ik maar mn antwoord opnieuw posten :)

[...]

Zelfde model. Prima TV, ik heb hem ook, ben dik tevreden. De beste beeldkwaliteit krijg je met digitale kabel of satelliet.

Tip: www.redcoon.be laagste prijs en goede service.

[...]

Ik vermoed dat Redcoon z'n modellen niet via Panasonic NL haalt en dus sneller kan leveren. Hoewel ook daar op de site staat: Leveringsstatus: verzendklaar in 2 weken

Dan heb ik nog wel een tip: koop een 42 inch. 5 ich meer voor 150 euro = goede deal :)
En als je het in een winkel haalt krijg je nog zo'n portable dvd speler erbij cadeau ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146077

Twijfel, twijfel.... 8)7

keuze 1 - Media Markt België: (Roeselare / West-Vlaanderen)
TH-37PV70: 1175€ (komt van 1275€)
TH-42PV70: 1365€ (komt van 1475€)

keuze 2 - Redcoon.be:
TH-37PV70E: 995,45€
TH-42PV70EH: 1158,14€

Startbudget ~1100€. Aangezien mijn vriendin onze aankoop bij MediaMarkt wilt doen, wordt het een 37". Reden voor MediaMarkt: winkel vlakbij, garantie? etc...

Máár!!! Als je nu die Redcoon prijzen bekijkt, heb ik voor hetzelfde geld de 42" versie! Die E(H) betekent volgens mij niets of ben ik verkeerd? Hoe zit het met de garantie ná fabrieksgarantie bij Redcoon? Iemand ervaringen mee? Nu, ik veronderstel dat deze bij MediaMarkt ook allesbehalve zal zijn.... Fabrieksgarantie komt bij beiden op hetzelfde neer dus ik doe feitelijk niets verkeerd wanneer ik bij Redcoon(.be) aankoop? Right? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-06 14:36
Anoniem: 146077 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:06:
Twijfel, twijfel.... 8)7

keuze 1 - Media Markt België: (Roeselare / West-Vlaanderen)
TH-37PV70: 1175€ (komt van 1275€)
TH-42PV70: 1365€ (komt van 1475€)

keuze 2 - Redcoon.be:
TH-37PV70E: 995,45€
TH-42PV70EH: 1158,14€

Startbudget ~1100€. Aangezien mijn vriendin onze aankoop bij MediaMarkt wilt doen, wordt het een 37". Reden voor MediaMarkt: winkel vlakbij, garantie? etc...

Máár!!! Als je nu die Redcoon prijzen bekijkt, heb ik voor hetzelfde geld de 42" versie! Die E(H) betekent volgens mij niets of ben ik verkeerd? Hoe zit het met de garantie ná fabrieksgarantie bij Redcoon? Iemand ervaringen mee? Nu, ik veronderstel dat deze bij MediaMarkt ook allesbehalve zal zijn.... Fabrieksgarantie komt bij beiden op hetzelfde neer dus ik doe feitelijk niets verkeerd wanneer ik bij Redcoon(.be) aankoop? Right? :?
Ik heb zelf ook de 42 inch bij redcoon gekocht (ook belg). De leveringsafspraken zijn niet zéér flexibel (maar ik vermoed dat dat bij MM hetzelfde is). De tv die ik kreeg was gewoon een EU versie, maar wel met boekjes in het engels en een heel deel oost-europese talen. Ik heb hier in vorige delen steeds de bevestiging gekregen dat, bij een probleem, ik net zo goed naar een panasonic dealer kan als iemand anders.

Slogan van MM is 'ik ben toch niet gek'. Wel, ik ook niet, daarom heb ik redcoon gedaan. (zorg wel dat ie op voorraad is, en niet samenbestellen met iets dat niet op voorraad is, anders is het lang wachten bij redcoon...).

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 146077 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:06:
Reden voor MediaMarkt: winkel vlakbij, garantie? etc...
Hi Wouke, dat is geen argument want Panasonic doet de garantie afhandeling. Met Mediamarkt heb je eventueel te maken met een retourregeling. Als Medimarkt Belgie dat tenminsten biedt. Redcoon heeft een retourregeling.
Fabrieksgarantie komt bij beiden op hetzelfde neer dus ik doe feitelijk niets verkeerd wanneer ik bij Redcoon(.be) aankoop? Right? :?
Dat zul je even moeten checken. Vraag Redcoon.be op de chat of je aan huis garantie krijgt van Panasonic. Als het antwoord daarop ja is zul je wel gek zijn als je bij mediamarkt koopt.

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 30-07-2007 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Philflow schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:12:
Dat zul je even moeten checken. Vraag Redcoon.be op de chat of je aan huis garantie krijgt van Panasonic. Als het antwoord daarop ja is zul je wel gek zijn als je bij mediamarkt koopt.
Hoi Philflow, thx voor de tip! Zonet live chat geprobeerd, onmiddellijk antwoord verkregen. Dit vind ik al een positief argument.

antwoord Redcoon betreft fabrieksgarantie:
"fabrieksgarantie is 2 jaar , wordt gemaakt aan huis, als het aan huis niet te maken is, wordt het apparaat meegenomen en gemaakt"

antwoord betreft model en garantie:
"Het is een Europees model, dit houdt dus in dat het toestel voor gebruik in Europa geschikt is. Het toestel is voorzien van een Engelse / Duitse handleiding. Alle garantie verloopt via ons. We halen het artikel zelf op, en leveren het kostenloos binnen de garantie periode weer af!"

Eens de fabrieksgarantie is verlopen, kan je ook nog bij Redcoon terecht voor eventuele reparaties.

Als dit allemaal klopt dan zie ik een aankoop bij Redcoon.be zeker en vast zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 146077 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:28:
Als dit allemaal klopt dan zie ik een aankoop bij Redcoon.be zeker en vast zitten!
Ik heb hele goede ervaringen met Redcoon en ik ben bepaald geen makkelijke klant voor ze geweest. Enige minpuntje vind ik dat ze soms zeggen "verzendklaar in 3 dagen" en dan duurde het 7 dagen voordat ik hem heb. Ben nogal ongeduldig als het om zo'n aankoop gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Philflow schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:36:
Ben nogal ongeduldig als het om zo'n aankoop gaat.
Kan ik begrijpen, ben ook zo ingesteld! :) Maar ik ga pas ergens in September samenwonen dus heb ik nog eventjes tijd. Ik denk ergens midden/eind augustus m'n bestelling te plaatsen. Misschien heb ik het geluk dat er opnieuw een pricedrop komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:00:
En als je het in een winkel haalt krijg je nog zo'n portable dvd speler erbij cadeau ;)
Redcoon behoort die tot de webwinkels die deelmaken van die portable dvd actie?!! Sorry als die vraag reeds gepost zou zijn. Ik vermoed van niet anders zou er wel reclame op hun website staan..

Edit:
Zo te zien niet, hier een lijstje van webshops die wel de actie houden!

Elektrogigant.nl [link]
Koopjeskampioen.nl [link]
Goedkoopste.nu [link]
goedkopen.nl [link]
plattetv.nl [link]

Het voordeel voor mij als Belg is dat Redcoon ook BE is, de rest is allemaal NL. Helaas profiteer ik niet mee van die actie dan! Grr moet ik nu opnieuw kiezen! 8)7

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 146077 op 30-07-2007 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Philflow schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:36:
[...]

Ik heb hele goede ervaringen met Redcoon en ik ben bepaald geen makkelijke klant voor ze geweest. Enige minpuntje vind ik dat ze soms zeggen "verzendklaar in 3 dagen" en dan duurde het 7 dagen voordat ik hem heb. Ben nogal ongeduldig als het om zo'n aankoop gaat.
Exact mijn ervaring: als je er wat geduld insteekt (vooral de chat is vrij traag) zijn ze écht wel klantvriendelijk. Alleen onderschatten ze de levertijd van producten die ze niet onmiddellijk op voorraad hebben.

Echt geen slechte ervaring met redcoon verder.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik zie trouwens de 42PV7F voor 902,50 euro bij Redcoon.nl. Dat is wel heel erg goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227621

Er zijn twee kleine foutjes in dat lijstje van mij geslopen zie ik net. ;(

De waarde bij de All drv moet zijn FC, maar als je die aanpast verandert de waarde achter de R drv ook naar FC. Waarom dat zo is weet ik ook niet, wel liet Basex mij weten dat dat bij hem ook het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 227621 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 21:05:
Er zijn twee kleine foutjes in dat lijstje van mij geslopen zie ik net. ;(
Dan wordt het dus zo als ik het goed begrijp:
R Drv FC / F5 / F2
All Drv FC / FC / FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 12:26

Ross

Live Life

Ik heb vandaag een 103" panasonic full hd plasma gezien bij de media markt in antwerpen.ONGELOOFELIJK!!! Kostte ook maar €80.000. Maar erg gaaf. Zelfs op 2 meter afstand, dus mensen die over een 42" te groot denken, think again >:)

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• claude1973
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-02-2022
Vanavond m'n 42PV70 voor het eerst aangezet...en daar werd ik qua beeld niet heel vrolijk van. En ik heb nogwel digitale TV van @home mbv een Samsung kastje. Vooral de logo's en ondertiteling waren streperig en blokkerig (artifacts?). Zwaar in de mineur kabels gaan vervangen en rechtstreekse kabels gaan aanleggen...bleef bagger (dacht nog: gelukkig heb ik 2 weken omruilgarantie).
Maar goed, de TV moest voorlopig even in een andere kamer staan aangezien onze gordijnen nog niet zijn geleverd en de TV anders wel heel erg vanaf de straat is te bewonderen (en aangezien ik 1 inbraak (CV-ketel) voorlopig genoeg vind, moest dat maar even).
De hele zooi weer aangesloten maar nu mbv een Humax decoder en wat schetst mijn verbazing: 10x beter! Een hele geruststelling kan ik jullie verzekeren ;o)
Maar nu heb ik een aantal vragen: wat is de beste manier om de decoder aan te sluiten op de TV. Waarschijnlijk HDMI (of heeft dat geen zin?) maar alleen de 360 van Samsung bezit deze en daar worden heel veel mensen niet blij van. De kastjes die ik nu heb beschikken alleen maar over scart aansluitingen. Volgens mij heb ik dus niet zo veel te willen. En waardoor dit enorme verschil in beeldkwaliteit? Ligt dat aan de decoder of de scartkabel (dat laatste kan ik natuurlijk zelf wel testen bedenk ik net)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

claude1973 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 23:38:
En waardoor dit enorme verschil in beeldkwaliteit? Ligt dat aan de decoder of de scartkabel (dat laatste kan ik natuurlijk zelf wel testen bedenk ik net)
Interessante kwestie, ben benieuwd wat eruit komt.

hou er wel rekening mee dat de kwaliteit per zender en per uitzending enorm kan verschillen. soms zie ik ook blokjes in ondertiteling, soms helemaal niet.

Het viel me net op hoe hoog de kwaliteit is van Cheers op nederland 2 vergeleken met Friends op Net 5. En dat terwijl Cheers toch 20 jaar ouder is. Zal wel aan de bitrate liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Laatst online: 05-06 11:53
claude1973 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 23:38:
Vanavond m'n 42PV70 voor het eerst aangezet...en daar werd ik qua beeld niet heel vrolijk van. En ik heb nogwel digitale TV van @home mbv een Samsung kastje.
Wat raar? Ik heb sinds donderdag ook zo'n zwart samsung kastje, de 27 nogwat. Mijn beeld is er echt super op vooruit gegaan en is erg scherp imho. Terwijl jij ook in Grun woont en dezelfde tv hebt :? Gelukkig heb je het nu opgelost.

Misschien raar maar je had toch wel de juiste frequentie ed ingevoerd?
Ik gebruik trouwens de scart die bij kastje was geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Philflow schreef op maandag 30 juli 2007 @ 15:40:

Hihi kom jij weer aan met je 42 inch... :)
Mja die 42 inch is wel een stuk sneller leverbaar.. da's wel een voordeel..
Maar vanaf de ene bank is het dan 3 meter tot de TV (da's goed te doen) maar vanaf de andere bank die aan de zijkant staat maar zo'n 1,5 meter tot de tv en dat is echt te dichtbij.. dus ik wacht nog wel even op die 37 inch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie van Til
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:24

Harrie van Til

Doe maar blauw

Ben sinds afgelopen vrijdag, na 3weken wachten, in het bezit van een 37PV70.Gelukkig leverde Panasonic nog enkele backorders uit. Geweldig! Eerst even slikken ivm de grootte, maar dat went snel. Zelfs geen gezeur van mijn vrouw. Inmiddels ruim 50 uur op de teller, waarvan veel met de DVD van Finding Nemo en de Breakin DVD uit de OP.

Waar ik met de handleiding niet uit kom is het veranderen van de favorite teletekstpagina onder de FP-knop. Die staat af-fabriek op 103 ingesteld maar ik wil er een ander nummer onder zetten. Wie kan mij helpen? _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Harrie van Til

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zie je wel de 37 inch is groot genoeg ;)

Ik wou dat ik em na 3 weken wachten binnen had.. maar helaas..

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 224677 op 31-07-2007 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 224677 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 11:07:
Zie je wel de 37 inch is groot genoeg ;)
Heb het nog even nagerekend, maar zowel de 37 als de 42 is zo'n 27 euro per inch. Dat was dus geen juist argument van mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiwan Kanobi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-04 09:35
Sinds woensdag de 50PV70 in huis. Wat een schitterend scherm zeg!!!
Ben er al helemaal aan gewend. Wat eerst nog enorm leek is nu alweer normaal.
Think big and want bigger zeg maar.

Besteld via bobshop.nl en binnen 3 dagen had ik hem. Echt goed...

Nu nog even mijn digitale Samsung HD aan de praat krijgen want 2 van de 4 HD kanalen via Multikabel happeren en zijn niet om aan te zien...daar doe je het toch allemaal voor zeg maar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Obiwan Kanobi schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 13:10:
Sinds woensdag de 50PV70 in huis. Wat een schitterend scherm zeg!!!
Ben er al helemaal aan gewend. Wat eerst nog enorm leek is nu alweer normaal.
Think big and want bigger zeg maar.

Besteld via bobshop.nl en binnen 3 dagen had ik hem. Echt goed...

Nu nog even mijn digitale Samsung HD aan de praat krijgen want 2 van de 4 HD kanalen via Multikabel happeren en zijn niet om aan te zien...daar doe je het toch allemaal voor zeg maar 8)7
Wat is nu de resolutie van de 50" tijdens een televisieprogramma? Zo'n SD uitzending kan toch nooit mooi zijn op een 50"? Ik las in de vorige topic dat het vga max. 1024 x 768 aankon terwijl het toch echt 1366 x 768 moet zijn. Heb jij dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiwan Kanobi
  • Laatst online: 09-04 09:35
Anoniem: 181923 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 15:15:
[...]
Wat is nu de resolutie van de 50" tijdens een televisieprogramma? Zo'n SD uitzending kan toch nooit mooi zijn op een 50"? Ik las in de vorige topic dat het vga max. 1024 x 768 aankon terwijl het toch echt 1366 x 768 moet zijn. Heb jij dit ook?
De maximale resolutie is inderdaad 1366 x 768. Daarbij maak ik gebruik van digitale tv icm de Samsung dcb-h360r set top box. Deze scaled netjes op tot 1080i of zoals bij mij ingesteld op 720p. En echt waar gewoon alle kanalen op dvd kwaliteit mijn huiskamer in.

Tja je moet natuurlijk niet op 1,5 meten van je scherm af gaan zitten maar vanag 2,5 meter is alles rete scherp. Niets meer dan lof....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:00
Ik ben al een tijdje de 42PV70 aan het overwegen. Wat mij echter opviel in de MM waar ik hem zag staan, is dat je precies wel vrij goed het raster van het scherm kunt zien. Je moet er toch al redelijk ver van af staan om dit niet meer te zien. Ik vermoed dat dit het zogenaamde screendoor effect is. Ik heb de indruk dat andere plasma schermen dat veel minder of zelfs niet hebben.
Wat is jullie mening hierover (jullie = eigenaars van deze tv) ?
Kijkafstand thuis zou ongeveer 2m30 zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Twixie op 31-07-2007 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-06 12:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Obiwan Kanobi schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 18:27:
[...]
Deze scaled netjes op tot 1080i of zoals bij mij ingesteld op 720p. En echt waar gewoon alle kanalen op dvd kwaliteit mijn huiskamer in.
Je bedoelt op DVD resolutie. De kwaliteit is en blijft gewoon SD.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Microkid schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 19:07:
[...]
Je bedoelt op DVD resolutie. De kwaliteit is en blijft gewoon SD.
DVD resolutie *is* gewoon SD. Dus snap niet goed wat je bedoelt. Wanneer je tv-zenders in voldoende bitrate binnenkrijgt dan gaat de content gewoon van DVD kwaliteit zijn, waarmee gewoon bedoeld wordt dat er niet het minste beetje ruis of andere storingen zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227621

Anoniem: 26457 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 21:18:
[...]

Dan wordt het dus zo als ik het goed begrijp:
R Drv FC / F5 / F2
All Drv FC / FC / FC
Ja zo moet het zijn. Om de een of andere reden gooit dat servicemenu de R Drv terug naar FC als je de All Drv op FC zet. Zal wel iets met maximum waarde zijn ofzo. Maar voor iedereen die dit in haar/zijn schermpje gaat toepassen: schrijf eerst je eigen waarden op voor je gaat veranderen. Kan je altijd terug als het totale bagger blijkt te zijn. Simpele reden: er bestaan geen twee identieke schermen er is altijd een klein verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Een eenvoudige review van de Panasonic Viera TH-42PZ700B 42in Plasma TV:)

Supergoede TV volgens hen.

Belangrijkste minpunten:
- geen 1080p over component
- geen 1080p/24

Helaas hebben ze op www.hdtvtest.co.uk ff geen geld om m te testen.... :(

http://www.hdtvtest.co.uk...ps50p96fd-review/#more-75

[ Voor 25% gewijzigd door Help!!!! op 31-07-2007 23:03 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162828

De originele waarde van de drives en cuts van PV70 (37", vermoedelijk ook grotere modellen):

voor het geval je ze kwijt bent tijdens het tweaken ;)

Cool/Normal/Warm
R-Cut 80 / 80 / 80
G-Cut 80 / 80 / 80
B-Cut 80 / 80 / 80
R-Drv F0 / ED / F8
G-Drv FC / FC / FC
B-Drv EB / CA / 9B
All-Cut 80 / 80 / 80
All-Drv FC / FC / FC

NB, bij het tweaken kunnen de volgende plaatjes enigzins helpen:

http://www.fotowissen.eu/wp-content/uploads/2006/07/rgb.jpg
http://upload.wikimedia.o...px-CIExy1931_AdobeRGB.png

Het zelf aanpassen is voornamelijk handig als je niet tevreden bent over de standaard aanwezige kleurencombinatie waardoor bijvoorbeeld wit geel lijkt of mensen te rood. Het is geenzins een ISF calibratie

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 162828 op 02-08-2007 06:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Net bij de MM gekeken en daar stond een 37PV70 voor 1299 euro. Wat een zuiver beeld zeg, zelfs van dichtbij! Ik ben eigenlijk al verkocht.. even zien of ie nog goedkoper te krijgen is ergens.
Viel me wel op dat de LG modellen goedkoper zijn en 106 cm.. maar goed daar hebben we het hier niet over :)
Jammer dat ik geen 37PV45 kon zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Syntagma schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 18:56:
Net bij de MM gekeken en daar stond een 37PV70 voor 1299 euro. Wat een zuiver beeld zeg, zelfs van dichtbij! Ik ben eigenlijk al verkocht.. even zien of ie nog goedkoper te krijgen is ergens.
Viel me wel op dat de LG modellen goedkoper zijn en 106 cm.. maar goed daar hebben we het hier niet over :)
Online (bv. Redcoon).

Koop je voor dat geld gewoon een 42" en heb je nog 100 € over voor een dvd speler.

Het gat tussen online en echte retail wordt hier wel ZEER groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
  • Laatst online: 28-01-2021
Syntagma schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 18:56:
Als je niet bij een webwinkel wilt kopen (wat ik me in sommige gevallen kan voorstellen): ik heb mijn TH-37PV70 bij RAF/Staffhorst (vestigingen in o.a. Amsterdam en Utrecht) gekocht voor € 1199.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Is het mogelijk om de kleurtemperatuur van Koel/Normaal/Warm bij te stellen in het service menu?

Ik zou graag de stand normaal koeler willen maken. (ergens halverwege tussen koel en normaal nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
mh1956 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 19:36:
[...]

Als je niet bij een webwinkel wilt kopen (wat ik me in sommige gevallen kan voorstellen): ik heb mijn TH-37PV70 bij RAF/Staffhorst (vestigingen in o.a. Amsterdam en Utrecht) gekocht voor € 1199.
Het kan online zelfs nog goedkoper, volgens de pricewatch zelfs al voor 979 euro. Maar bij die winkel zie ik hem niet meer op de site staan.

[ Voor 36% gewijzigd door Syntagma op 01-08-2007 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Philflow schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 19:59:
Is het mogelijk om de kleurtemperatuur van Koel/Normaal/Warm bij te stellen in het service menu?

Ik zou graag de stand normaal koeler willen maken. (ergens halverwege tussen koel en normaal nu)
Jazeker, je zal dan voornamelijk meer blauw toe gaan voegen (en evt. rood iets terug nemen) als je een "koelere" temperatuur wil. De groene drive is hetzelfde tussen de verschillende, standaard ingestelde, temperaturen.
Succes :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 162828 op 02-08-2007 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-01 19:00

mk2k

n00b

mh1956 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 19:36:
[...]

Of bij Foka in Rotterdam. Meeneemprijs 1029,- voor het 37inch model.
(Laten bezorgen komt er nog 50 bij ofzo)

[ Voor 5% gewijzigd door mk2k op 02-08-2007 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Thanks.
Polectro in Amsterdam is ook goedkoop volgens mij.

Hmm.. ze hebben de 37PV45 er niet meer opstaan, en bij de andere modellen staat 'kom langs voor de prijs' :p

Wat was nou ook weer het verschil tussen de PV60 en de PV70?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
  • Laatst online: 28-01-2021
Syntagma schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 10:11:
Thanks.
Polectro in Amsterdam is ook goedkoop volgens mij.

Hmm.. ze hebben de 37PV45 er niet meer opstaan, en bij de andere modellen staat 'kom langs voor de prijs' :p
Ik ben ongeveer anderhalve maand geleden nog bij Polectro geweest en toen was de TH-37PV70 nog € 1299, al liet de verkoper doorschemeren dat daar nog wel wat over te onderhandelen viel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Oh dat valt me dan nog wat tegen..

Ben ook benieuwd wat ie zou kosten bij bijv. Saturn, maar die hebben geen prijzen op de site staan. Zal wel net zoiets als bij de MM zijn.

Het goedkoopst lijkt me tot nu toe Redcoon en Bobshop (gratis afhalen) als ik die eerste winkel uit de pricewatch niet meereken (omdat die de tv niet meer op de site heeft staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Syntagma schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 10:11:Wat was nou ook weer het verschil tussen de PV60 en de PV70?
...uit een van de laatste pagina's van het vorige deel :
Philflow schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 23:49:
[...]
Hou er rekening mee dat de 37PA60 niet HD-ready is, door de beperkte resolutie van 852 x 480

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Anoniem: 26457 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 13:10:
[...]
...uit een van de laatste pagina's van het vorige deel :

[...]
Oh ja natuurlijk, dat was het, thanks :)
Nee dat is het niet, blijkt uit de post van Philflow hieronder.

Ik kan soms al die modellen nog niet goed uit elkaar houden.

Dan concentreer ik me nu lekker op de 37PV70 (en kijk even wat de PV60 nu inhoudt).

[ Voor 14% gewijzigd door Syntagma op 02-08-2007 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Syntagma schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 13:19:
[...]

Oh ja natuurlijk, dat was het, thanks :)
Nee PV60 is niet gelijk aan PA60!

check even kieskeurig.nl voor specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 162828 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 06:52:
[...]
Jazeker, je zal dan voornamelijk meer blauw toe gaan voegen (en evt. rood iets terug nemen) als je een "koelere" temperatuur wil. De groene drive is hetzelfde tussen de verschillende, standaard ingestelde, temperaturen.
Succes :)
Ok thanks. ik had gehoopt gewoon even de temp te kunnen instellen. zo van even op 6400 zetten ofzo.
Had geen zin om al die drives aan te gaan passen, maar goed daar ontkom ik dus niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Philflow schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 13:29:
[...]

Ok thanks. ik had gehoopt gewoon even de temp te kunnen instellen. zo van even op 6400 zetten ofzo.
Had geen zin om al die drives aan te gaan passen, maar goed daar ontkom ik dus niet aan.
Helaas, maar aan de andere kant kan het zelf instellen ook geen kwaad verder, zolang je je maar bewust bent van hetgeen je aan het doen bent, dus niet voor de gein alles op de laagste of hoogste stand zet.
NB, check ook de sub brt eens, die helpt ook zeker mee in de kwaliteit van het display. (als je er dan toch bent...)

Ik verbaas me overigens wel dat wit wat gelig is (bijvoorbeeld ondertitels) bij de ISF setup van Raymond; ik had hierbij toch wel een meer dan redelijke benadering van spierwit verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Philflow schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 13:27:
[...]

Nee PV60 is niet gelijk aan PA60!

check even kieskeurig.nl voor specs.
Je hebt gelijk, ik raakte even verward door de post van LOST.
Op de site van Panasonic staat het model 37PV60 niet eens genoemd.. wel de 50PV60 en ik zie daar staan dat die V-Real heeft (dus blijkbaar geen V-Real 2 zoals de PV70 versies). Dan zal dat het verschil wel (o.a.) zijn.

Ik vind Kieskeurig niet altijd betrouwbaar voor specs overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:15
Syntagma schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 13:58:
[...]

Je hebt gelijk, ik raakte even verward door de post van LOST.
Op de site van Panasonic staat het model 37PV60 niet eens genoemd.. wel de 50PV60 en ik zie daar staan dat die V-Real heeft (dus blijkbaar geen V-Real 2 zoals de PV70 versies). Dan zal dat het verschil wel (o.a.) zijn.

Je kunt bij de 37" beter kijken naar de PV45, dit is technisch hetzelfde model als de PV60. 't Meeste staat ook al in de TS, maar hier nog een keer de belangrijkste verschillen tussen de PV60 (=PV45) en de PV 70 :

G9 vs G10 scherm
50Hz vs 100Hz (In de praktijk valt dit echter niet op)
V-Real vs V-Real 2
1080i vs 1080p Input
3xScart vs 2xScart

[ Voor 82% gewijzigd door Nielson op 02-08-2007 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Syntagma schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 13:58:
[...]
Niet altijd, maar omdat ze ook oude modellen bijhouden is het wel handig. Qua panasonic modellen zijn ze vrij nauwkeurig met hun informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Nielson schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 14:00:
[...]

[...]
PV60 is hetzelfde als de PV45, en zo ongeveer de goedkoopste 37" HD Ready die je op dit moment kan vinden.
Thanks.
Volgens mij is je quote niet helemaal goed gegaan want de post "Verschillen tussen de PV60 en PV70 staan ook in de TS, verder heeft de 70 een 100Hz functie en de 45 niet, in de praktijk blijkt dat echter niet echt een gemis. Ook kun je aan de PV45 geen 1080p signalen voeren." is niet van mij :)

[edit]
Oh je hebt je post/quote al gewijzigd. De verschillen tussen de PV70 en PV45 heb ik zelf al een keer uitgezocht en dat is ook in de startpost opgenomen. Alleen de PV60 had ik niet betrokken in het 'onderzoek'.
Kun je echt zo makkelijk zeggen dat de PV60 hetzelfde is als de PV45? Waarom zijn het dan twee verschillende modellen? Maar ik zal nog wel even een keer de complete specslijst van de PV60 naast de PV45 en PV70 houden, net zoals ik eerder deed.

[ Voor 33% gewijzigd door Syntagma op 02-08-2007 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Syntagma schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 14:12:
[...]

Thanks.
Volgens mij is je quote niet helemaal goed gegaan want de post "Verschillen tussen de PV60 en PV70 staan ook in de TS, verder heeft de 70 een 100Hz functie en de 45 niet, in de praktijk blijkt dat echter niet echt een gemis. Ook kun je aan de PV45 geen 1080p signalen voeren." is niet van mij :)

[edit]
Oh je hebt je post/quote al gewijzigd. De verschillen tussen de PV70 en PV45 heb ik zelf al een keer uitgezocht en dat is ook in de startpost opgenomen. Alleen de PV60 had ik niet betrokken in het 'onderzoek'.
Kun je echt zo makkelijk zeggen dat de PV60 hetzelfde is als de PV45? Waarom zijn het dan twee verschillende modellen? Maar ik zal nog wel even een keer de complete specslijst van de PV60 naast de PV45 en PV70 houden, net zoals ik eerder deed.
Ja, d'r ging wat aardig mis met quoten, vandaar dat ik alles maar verwijderd heb en wat anders getypt heb :) Waarom het twee verschillende modellen zijn weet ik niet, maar qua specs heb ik geen verschil kunnen vinden. Alleens de kleur van de behuizing verschilt soms tussen helemaal zilver en zilver met een zwarte rand om 't beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Syntagma schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 14:12:
[...]
Kun je echt zo makkelijk zeggen dat de PV60 hetzelfde is als de PV45? Waarom zijn het dan twee verschillende modellen?
Ik heb hier verschillende verhalen over gehoord.
Verhaal 1: ze zijn hetzelfde zijn, maar Panasonic wilde de PV60 bezitters niet voor het hoofd stoten door de prijs ineens flink te verlagen. Daarom de PV45 geintroduceerd als budget model.

Verhaal 2: De PV60 beschikt over betere processing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Niet online
Mensen, ik ben van plan om een 42PV70 te halen. Nou lees ik dat vga (dus de pc) op een resolutie van 1024 het beste aangesloten kan worden. Maar hoe zit dit met DVI - HDMI ? Als ik de 42PV70 als "2e monitor" aansluit op mijn PC, geeft dat nog een beetje een mooi beeld? Ik ben namelijk van plan om te gaan gamen op de 42PV70 en dat ziet er wel goed uit bij bepaalde resoluties lijkt mij?

Op mijn 20 inch tft scherm draai ik 1680x1050. Is het niet mogelijk om 1980x1050 te draaien op zo'n 42inch scherm? Een HD resolutie ipv 1024, want daar loop ik niet echt warm voor...

Iemand al ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
nijntje82 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 15:36:
Mensen, ik ben van plan om een 42PV70 te halen. Nou lees ik dat vga (dus de pc) op een resolutie van 1024 het beste aangesloten kan worden. Maar hoe zit dit met DVI - HDMI ? Als ik de 42PV70 als "2e monitor" aansluit op mijn PC, geeft dat nog een beetje een mooi beeld? Ik ben namelijk van plan om te gaan gamen op de 42PV70 en dat ziet er wel goed uit bij bepaalde resoluties lijkt mij?

Op mijn 20 inch tft scherm draai ik 1680x1050. Is het niet mogelijk om 1980x1050 te draaien op zo'n 42inch scherm? Een HD resolutie ipv 1024, want daar loop ik niet echt warm voor...

Iemand al ervaringen hiermee?
Dat heeft dan toch niet zoveel nut als je zo'n hoge resolutie naar de tv te stuurt terwijl deze het zelf weer terug schaalt naar 1024x768 ? Kun je m.i. beter de resolutie wat lager houden en bijvoorbeeld AA aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Niet online
Ok dat wist ik niet, dat hij ook via digitaal 1024 max heeft. Dan lijkt hij me niet zo geschikt als 2 monitor of vergis ik mij dan? Of zijn die beelden alsnog scherp/mooi? Als ik bijv Colin mcrea Dirt ga spelen, ziet het er dan net zo goed uit als op mijn tft (1680x1050)? Omdat de resolutie zo laag is en het beeld zo groot, krijg je dan niet een blokkerig beeld? Of valt dat allemaal wel mee als je alles op high detail zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knuppel58
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-05 20:32
Met DVI->HDMI heb je een veel mooier beeld dan met VGA.

Inderdaad heeft het beeldscherm een eigen resolutie van 1024 x 768, maar beelden met een hogere resolutie zien er via HDMI erg goed uit.
Het zou anders ook weinig zin hebben HD-bronnen op deze TV aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:24
Zelf zit ik even met een twijfel.
Sinds enige weken in het bezit van de 37PV70 en ben zeer tevreden over deze tv.
Echter ook sinds gisteren de HD / DVD recorder van panasonic DRM-EH67 vierra link erbij gekocht en beeld ziet er goed uit alleen een vreemd iets.

Standaard staat de HD recorder op automatisch en kijkt welke singaal het beste door HDMI gestuurd kan worden in dit geval 1080P. (Dit word ook aanbevolen in de handleiding)
Alleen snapt de tv het toch niet helemaal waardoor je op deze resolutie bij SD kanalen zwarte balken boven en onder te zien krijgt.

Zet je de 1080P terug naar 720 of lager dan is er niets aan de hand.
Op een of ander manier klopt er toch iets niet tussen deze twee.
Nu is mij door panasonic toch geadviseerd om de home service erbij te laten komen aangezien het 2 nieuwe producten betreft die net op de markt zijn.

Heeft iemand anders ook al dit mee gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-04 17:17

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Hi mates,

Ik zit in dubio... nu in het bezig sinds 1 1/2 jaar van een 37pv500. Ivm grotere afstand van bank tot plasma tv (gaat naar 4-5 meter) wilde ik mogelijk overstappen op een 42pv70 (de 42pv700 geeft mij alleen toegevoegde waarde mbt geluid... de matte coating vind ik juist niet prettig). Hebben jullie ervaring met kijk afstand? Merk ik veel verschil tussen 94 of 106cm op 4-5 meter?

Verder gewoon onovertroffen de beste die Pana's!

Cheers

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
WizzieJP schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 21:56:
Hi mates,

Ik zit in dubio... nu in het bezig sinds 1 1/2 jaar van een 37pv500. Ivm grotere afstand van bank tot plasma tv (gaat naar 4-5 meter) wilde ik mogelijk overstappen op een 42pv70 (de 42pv700 geeft mij alleen toegevoegde waarde mbt geluid... de matte coating vind ik juist niet prettig). Hebben jullie ervaring met kijk afstand? Merk ik veel verschil tussen 94 of 106cm op 4-5 meter?

Verder gewoon onovertroffen de beste die Pana's!

Cheers
Is dat niet 'n beetje jammer om dan 42" te doen ? Is relatief maar een klein beetje groter dan wat je nu hebt, 50"geen optie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Precies, 4 of 5 meter is ideaal voor 50 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

nijntje82 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 16:31:
Ok dat wist ik niet, dat hij ook via digitaal 1024 max heeft. Dan lijkt hij me niet zo geschikt als 2 monitor of vergis ik mij dan? Of zijn die beelden alsnog scherp/mooi? Als ik bijv Colin mcrea Dirt ga spelen, ziet het er dan net zo goed uit als op mijn tft (1680x1050)? Omdat de resolutie zo laag is en het beeld zo groot, krijg je dan niet een blokkerig beeld? Of valt dat allemaal wel mee als je alles op high detail zet?
Dit ' probleem' speelt alleen als je op minder dan 2,20 van een 42 inch scherm wilt gaan zitten.

Bij normale kijkafstanden (bijv. >2,5 meter) is het menselijke oog niet in staat het scherpte verschil waar te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• claude1973
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-02-2022
Ik zou nog even terug komen op het verschil in beeldkwaliteit op m'n 42PV70 tussen de Humax (IR-FOX C) en de Samsung (DCB-9401R). Het ligt aan de decoder (en niet aan de scartkabel). De Humax is echt 10x beter. Desalniettemin is de voetbalwedstrijd ajax - atletico madrid niet echt om vrolijk van te worden. De film op SBS daarentegen is op 1.5m haarscherp.
Ben nu op zoek naar een decoder met harde schijf die goed upscaled naar bv. een 720p of 1080i signaal en met HDMI uitgang...maar ja die zijn er dus nog niet ;o(
Verder kwam ik er achter dat het geluid van de TV niet te hard moet staan (max. 1/3) om bij zeer laag volume (wat ik regel met de decoder AB) niet een redelijk aanwezige ruis te horen (op 3m afstand zonder omgevingsgeluid). Dacht eerst dat ik de transformators hoorde maar bij nadere inspectie bleek het ruis uit de speakers te zijn.
Kan iemand z'n 42PV70 even testen mbt bovenstaande zodat ik zeker weet dat het niet aan de TV ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

claude1973 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 22:14:
Desalniettemin is de voetbalwedstrijd ajax - atletico madrid niet echt om vrolijk van te worden.
Dat heb ik hier ook. Maar dat ligt aan Veronica volgens mij. Nederland 3 is nu bijvoorbeeld topkwaliteit of Heroes op RTL5..

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 02-08-2007 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-04 17:17

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Nielson schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 22:01:
[...]
Is dat niet 'n beetje jammer om dan 42" te doen ? Is relatief maar een klein beetje groter dan wat je nu hebt, 50"geen optie ?
50" zal te groot zijn... maar inderdaad de stap van 37" naar 42" is niet noemenswaardig ;)

Ik hou het dan ook nog maar even bij een mijn 37"... die nog steeds erg mooi blijft qua design en beeld :)

Cheers

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215171

claude1973 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 22:14:
Desalniettemin is de voetbalwedstrijd ajax - atletico madrid niet echt om vrolijk van te worden. De film op SBS daarentegen is op 1.5m haarscherp.
Ik ervaar ook ontzettend veel verschillen tussen de kanalen digitale ontvanger. Op zo'n groot scherm zie je gewoon alles. ;)
Ben nu op zoek naar een decoder met harde schijf die goed upscaled naar bv. een 720p of 1080i signaal en met HDMI uitgang...maar ja die zijn er dus nog niet ;o(
Zelf ben ik op zoek naar een HD-ontvanger met HDMI uitgang. Deze is alleen verkrijgbaar van Samsung (H360R). Deze schijnt 1 grote ramp te zijn. Nog even wachten dus.... Ik wil niet offtopic raken maar als iemand een goede digitale kabelontvanger weet.... hoor ik het graag.
Verder kwam ik er achter dat het geluid van de TV niet te hard moet staan (max. 1/3) om bij zeer laag volume (wat ik regel met de decoder AB) niet een redelijk aanwezige ruis te horen (op 3m afstand zonder omgevingsgeluid).
Dit ligt dus niet aan de tv... Bij mij is op hoog volume een hele lichte ruis te horen maar dan moet je goed luisteren. Ligt aan de ruis dB verhouding van je digitale ontvanger. Tja... dan toch maar een nadeeltje van Humax.
tip: koop een (ik heb een one for all URC7780) universele AB. Met deze AB kun je het volume zo instellen dat hij, het volume van de tv bediend terwijl je de AB op digitale ontvanger staat. Dus alle overige toetsen is voor de digitale. Zelfs mijn vriendin kan overal moeiteloos mee overweg.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-01 19:00

mk2k

n00b

hoe ziet er BBC1 bijvoorbeeld uit via digitaal kabel?

[ Voor 7% gewijzigd door mk2k op 03-08-2007 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie van Til
  • Laatst online: 07:24

Harrie van Til

Doe maar blauw

Harrie van Til schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 10:06:
Waar ik met de handleiding niet uit kom is het veranderen van de favorite teletekstpagina onder de FP-knop. Die staat af-fabriek op 103 ingesteld maar ik wil er een ander nummer onder zetten. Wie kan mij helpen? _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Harrie van Til
Helaas nog geen verlossend antwoord gehad. Iemand de oplossing? :)

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mk2k schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 09:20:
hoe ziet er BBC1 bijvoorbeeld uit via digitaal kabel?
Laten we niet off topic gaan. Over het algemeen is ned 1 t/m talpa goed. Alles verschilt per zender, per serie/film. BBC is bij mij (tv home) ook goed. Muziekzenders e.d. zijn merkbaar een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:18
Ik ga binnenkort de 37PV70 aanschaffen voor in de woonkamer. De kijkafstand zal ongeveer 2~3 meter zijn.

Ik heb een vraagje aan de gelukkige bezitters van deze tv (en ook van andere modellen ;)):
Is het kijken naar een film met een dvd-speler zonder HDMI te doen, of is het toch verstandig om een nieuwe dvd-speler met HDMI te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 22:43

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

sylvesterrr schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 11:24:
Ik ga binnenkort de 37PV70 aanschaffen voor in de woonkamer. De kijkafstand zal ongeveer 2~3 meter zijn.

Ik heb een vraagje aan de gelukkige bezitters van deze tv (en ook van andere modellen ;)):
Is het kijken naar een film met een dvd-speler zonder HDMI te doen, of is het toch verstandig om een nieuwe dvd-speler met HDMI te kopen?
Zit nu te kijken naar eentje die er met de scart eraan hangt. Ziet er goed uit, TV scaled mooi.

Ga nog proberen met component, zou nog iets beter moeten zijn. Maar wees echt niet bang, DVD kijken hierop is nog steeds mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Heb hetzelfde met een oude Philips dvd737 (aangesloten via scart - RGB) op een 42pv70: beeld is écht nog steeds zeer :9~

[ Voor 14% gewijzigd door DexterBelgium op 03-08-2007 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-06 14:04

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

yep; ik heb een toshiba SD-220E uit 't jaar blok, aangesloten met een goede scart kabel (IXOS) en dan een beetje goede transfer kijken (matrix trilogy, of Sin City) is echt een genot voor 't oog!

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik dacht vantevoren dat ik zeker een nieuwe HDMI DVD speler moest kopen. Nu ben ik erachter gekomen dat mijn oude Aiwa speler via Scart (42PV70) al perfect beeld geeft. Heb geen enkele behoefte aan HDMI speler meer.

Enige minpuntje: ik zie blokjes in de letters van ondertiteling. Bij UPC digitaal kijken zie ik dit nooit. Weet iemand hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Voor de 42PV70 eigenaars: wat is de minimum afstand waarop DVDs nog goed te bekijken zijn ? Vanaf welke afstand begin je blokjes te zien, of begin je het raster van het scherm te zien ?
Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Twixie schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 16:42:
Voor de 42PV70 eigenaars: wat is de minimum afstand waarop DVDs nog goed te bekijken zijn ?
Ik vind minimaal 2,20 meter (gemeten afstand tussen beeld en ogen). Beeld is dan perfect.

Ik zie wel blokjes in letters van ondertiteling, weet niet hoe dat komt maar die zie ik ook op 3 meter.

Ik gebruik een DVD speler die niet kan upscalen (scart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Philflow schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 15:57:
Ik dacht vantevoren dat ik zeker een nieuwe HDMI DVD speler moest kopen. Nu ben ik erachter gekomen dat mijn oude Aiwa speler via Scart (42PV70) al perfect beeld geeft. Heb geen enkele behoefte aan HDMI speler meer.

Enige minpuntje: ik zie blokjes in de letters van ondertiteling. Bij UPC digitaal kijken zie ik dit nooit. Weet iemand hoe dit komt?
Soms heb ik het idee dat bepaalde uitzendingen via de digitale ontvanger beter is dan DVD...
Een DVD heeft ook maar een beperkte resolutie van 720 x 576. De PV70 heeft het dubbele. Bij scherpe contrasten (witte aftiteling op een zwarte achtergrond) resulteerd dit dat een pixel op de DVD zeker 2 pixels op de PV70 is. Deze dubbele pixels kun je dan duidelijk zien.
Het ligt gelukkig allemaal niet aan onze PV70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 12:26

Ross

Live Life

was het al iemand opgevallen dat als er iemand door het beeld loopt. dat zijn kop in het midden dunner wordt en aan de zijkanten dikker? Volgens mij hebben meer merken dit trouwens denk ik om dikke koppen te voorkomen bij breedbeelduitzendingen.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 215171 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 21:53:
[...]
Een DVD heeft ook maar een beperkte resolutie van 720 x 576. De PV70 heeft het dubbele. Bij scherpe contrasten (witte aftiteling op een zwarte achtergrond) resulteerd dit dat een pixel op de DVD zeker 2 pixels op de PV70 is. Deze dubbele pixels kun je dan duidelijk zien.
Dit is volgens mij geen verklaring waarom ik deze blokjes wel zie bij DVD en niet bij UPC digitaal.

DVD en UPC digitaal hebben namelijk dezelfde SD resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

yah schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 22:05:
was het al iemand opgevallen dat als er iemand door het beeld loopt. dat zijn kop in het midden dunner wordt en aan de zijkanten dikker? Volgens mij hebben meer merken dit trouwens denk ik om dikke koppen te voorkomen bij breedbeelduitzendingen.
Dit is alleen bij de beeldinstelling 'juist'. Werkt heel goed voor bijvoorbeeld het journaal.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 04-08-2007 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Philflow schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 00:25:
[...]

Dit is alleen bij de beeldinstelling 'juist'. Werkt heel goed voor bijvoorbeeld het journaal.
Geinig, die optie zit ook al op onze gewone Panasonic breedbeeld van een paar jaar oud :)
Alleen bij dvd films zet ik het soms uit en weer gewoon op 16:9 anders zijn de mensen te dun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-10-2023
Syntagma schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 01:12:
[...]

Geinig, die optie zit ook al op onze gewone Panasonic breedbeeld van een paar jaar oud :)
Alleen bij dvd films zet ik het soms uit en weer gewoon op 16:9 anders zijn de mensen te dun.
op mijn oude matchline van Philips schakelt dat automatisch over van "verbreed" naar "breedbeeld". Doen de Pana"s dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Dvamber schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 01:41:
[...]
op mijn oude matchline van Philips schakelt dat automatisch over van "verbreed" naar "breedbeeld". Doen de Pana"s dit niet?
Jawel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekeizer
  • Laatst online: 08:07
Het lukt maar niet mijn macbook via een DVI-HDMI kabel goed aan te sluiten. Aan de zijkanten vallen delen van het beeld weg.

Als ik de macbook aansluit via de DVI-HDMI kabel, geeft OS X vanzelf een scherm waarin ik de instellingen kan regelen. Ik kies van de 1024-768 resolutie. Overscan zet ik uit. De beeldkwaliteit is echt schitterend, maar als ik het beeld op het scherm van de macbook vergelijk met dat van de Pana kan ik zien dat er aan de zijkant delen van het beeld wegvallen.

Ook diverse andere instellingen hebben geen soelaas gebracht.

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
dekeizer schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 09:47:
Het lukt maar niet mijn macbook via een DVI-HDMI kabel goed aan te sluiten. Aan de zijkanten vallen delen van het beeld weg.

Als ik de macbook aansluit via de DVI-HDMI kabel, geeft OS X vanzelf een scherm waarin ik de instellingen kan regelen. Ik kies van de 1024-768 resolutie. Overscan zet ik uit. De beeldkwaliteit is echt schitterend, maar als ik het beeld op het scherm van de macbook vergelijk met dat van de Pana kan ik zien dat er aan de zijkant delen van het beeld wegvallen.

Ook diverse andere instellingen hebben geen soelaas gebracht.

Iemand een suggestie?
Dat is dus de overscan die de tv altijd doet bij hdmi signalen. Bij de PV70 series kun je dit via het service menu verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

dekeizer schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 09:47:
Als ik de macbook aansluit via de DVI-HDMI kabel, geeft OS X vanzelf een scherm waarin ik de instellingen kan regelen. Ik kies van de 1024-768 resolutie.
Kies voor 1280*720 (oftewel 720p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Laatst online: 16:05
Ach ik doe s wat foto's van mn Panasonic plasma 50 inch. Helaas nog steeds een el cheapo fototoestel, maar in t echt is het beeld op de tv messcherp!

http://www.putfile.com/ferry34/images/

Niet slecht toch? :

Eronder mn Ikea tv meubel met xbox360 en hd dvd-speler en een creative externe geluidskaart voor 5.1 surround.
Volgende keer zet ik mn zelfgemaakte bijzettafel, die ik heb gemaakt voor mn wireless racing wheel, er ook op.
Foto's genomen met het raam geblindeerd, erg mooi met gamen maar voor een foto nogal donker. Maar met t licht aan is de sfeer weer weg. Ik maak nog wel s wat betere foto's!

[ Voor 22% gewijzigd door Ferry34 op 04-08-2007 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Philflow schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 00:24:
[...]

Dit is volgens mij geen verklaring waarom ik deze blokjes wel zie bij DVD en niet bij UPC digitaal.

DVD en UPC digitaal hebben namelijk dezelfde SD resolutie.
Je hebt gelijk... Ik weet het ook niet. Het wordt in ieder geval tijd voor de HD revolutie. Nog even wachten dat er een goede HD ontvanger komt met HDMI uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 215171 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 12:41:
[...]Nog even wachten dat er een goede HD ontvanger komt met HDMI uitgang.
Ik ben eigenlijk dik tevreden met m'n UPC DVR. En zolang 95% procent van de zenders geen HD uitzenden zie ik ook geen nut om over te stappen naar een HDMI aangesloten ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Laatst online: 14-05 14:50

Dethroned

Liev

Bij E-shop 26 juli besteld, verwachte levertijd 2 weken. Vandaag al binnen ! Uiteraard afgelopen week bericht gehad dat het produkt te leveren was.
In de tussentijd was ik nog naar een andere zaak gegaan om te kijken hoe het apparaat eruit zag en wat voor beeld het gaf. Ik heb dus de TH-42PY700 blind gekocht. Ik had geen idee of het eigenlijk wel een mooi model was, of de kwaliteit goed was en of plasma wel dat nou net deed, wat ik bij LCD miste.
Bij die zaak aangekomen constateerde ik dat ze een HDMI verdeelbox tussen een mediacenter en diverse plasma's hadden gezet.
Heel erg handig hadden ze 2 50" pioneers wat lager geplaatst en in het midden de 42" pioneer.
Hierdoor twijfelde ik heel erg of ik 42" wel eigenlijk groot genoeg was. Het was de voornaamste reden waarom ik af wilde van mijn 32" LCD van JVC (rx70 serie).

Ik ben uiteindelijk blij dat het 42" is gebleven. Ook 46" had ik eigenlijk niet kunnen gebruiken in mijn woonkamer, ik zit er ongeveer 3,5 meter vandaan.
Ook was ik bang dat alle 350 mb hd rips van alle tv series niet mooi zouden zijn op deze tv en dat tv kijken zelf ook niet meer aan te zien zou zijn, hoewel ik na het missen van mijn ab ik op mijn lcd al zoieso niet meer deed. (en de kwaliteit van programma's is momenteel ook om te huilen op de tv).

WAT EEN TV ! Ik ben heel erg blij en tevreden.
ColdCase standaard 350 mb hd tv rip, ziet er excellent uit.
Nickleback - Savin Me @ 720p ... schitterend
1080i filmpje IMAX speed film zag er veel beter uit dan in de winkel.
Finding Nemo 720p.... Met anime zie ik waarom ik blij ben met plasma. Wat een mooie kleurdefinitie.

Ik schrok eerst van het gewicht. Niet van de gemelde 46 kilo, maar eerst van de fysieke voetsteun die in een aparte doos niet bepaald licht was. Vervolgens de tv. Ik ben zware pakketjes gewend en heb het nodige lift en tilwerk verricht, maar damn. Die tv was echt rete zwaar. Ik was in mijn eentje dus dan is het allemaal niet heel erg gemakkelijk.
Ook schrok ik dat ik geen beeld had bij het overgaan op HDMI. Nadat ik de pc op standby had gezet en weer had aangezet gaf hij netjes 1080i aan. Heerlijk.

Toen ik ruimte moest maken op mijn tv meubel was mijn jvc slechts een schijntje qua gewicht. En dan pas zie je, als ie goed in je woonkamer geplaatst staat, of het mee of tegenvalt.
Het enige wat ik nu zou willen is een iets lager tv meubel, maar dat komt ter zijner tijd wel.

Installeren ging trouwens zeer vlot. Dat gaat tegenwoordig zoieso al wel redelijk snel, maar bij de panasonic toch net ff sneller dan bij die jvc. De afstandsbediening ziet er keurig uit. Heeft prettige toetsen en doet voorkomen of het een duurzaam ontwerp is.

Ik miste wel een s-hvs aansluiting (nou ja, missen....) maar goed, ik had er ook niet naar gekeken.
Al met al ben ik heel erg tevreden. Ik ga dadelijk een potje Fifa doen en kijken of dat ook iets is.

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Laatst online: 14-05 14:50

Dethroned

Liev

Net even gekloot met windows en fifa. Heb de instelling gewijzigt naar 1920x1080 en hij geeft zelf de 'p' aan. Valt me op dat er nog goed valt te lezen. Beter dan op de 32".
Fifa gaat niet hoger dan 1280x1024x32bits (toch?) en daar heb ik het op gezet en ziet er fantastisch uit. Maar goed. Eigenlijk was dat geen verassing.

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-10-2023
@Dethroned: heb je de 42PV700 en de 42PY700 naast elkaar bekeken? Ik zag op 2.5meter geen verschil en ga daarom waarschijnlijk voor de PV700. Ik prefereer dit toestel ook omdat er geen ventilatoren meer inzitten die kunnen gaan brommen na slijtage, de PY heeft die nog wel omdat deze veel meer warmte produceert. Kan je me zeggen of de diamantvoet draaibaar is? Vroeger was dit zeker zo, maar ik heb al opgevangen dat dit niet meer zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ha! eindelijk eens gekeken wat voor beest m'n oudertjes staan hebben. We kijken er reeds meer dan 3 jaar naar. Zo te zien een Panasonic plasma TH-42PV500E. Ik vind weinig prijzen op het net waarschijnlijk doordat dit om een ouder type gaat. Maar als ik zo afga op de prijzen die ik kon terugvinden kost dit type toch nog aardig wat meer dan een TH-42PV70E waarvan ik veronderstel toch een nieuwer toestel is? Zijn die 500 reeksen te vergelijken met de nieuwe 700 reeksen? Of hoe zit dat precies? :? tZou wel leuk zijn moest ik weten dat de PV70 een beter toestel is, kan ik lekker tegen m'n mommy stoefen dat ik een betere heb voor weinig $$ :P Zij hebben er in der tijd massa's geld voor mogen geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 146077 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 20:50:
Zijn die 500 reeksen te vergelijken met de nieuwe 700 reeksen?
Ja. Dat was het ' 700' model in 2005.

Had af en toe wel last van inbranden nog. Op kieskeurig.nl kun je nog wel de 37 en 50 inch terugvinden. De 42 inch is weggehaald.

Hier staat ie nog wel: http://www.prijsvergelijk...sie/panasonic/th-42pv500/

[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 04-08-2007 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jah, zo ziet ie er uit met bijhorend meubel. Zeer tevreden over trouwens en tot op heden nog niets van inbranding waargenomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-06 12:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Waar ik mij over verbaas is dat zoveel van jullie de 42PV70 kiezen en niet de 42PV700. De 700 heeft een veel beter geluidssysteem aan boord (o.a. met SRS Surround en woofer), vooral handig als je niet via een aparte versterker luisterd. Tevens een aantal extra in- en uitgangen, waaronder een CD-card slot. En nog wat opties voor het beeld, zoals contrast tracking en beeldinstellingen. Het prijsverschil op Kieskeurig is iets van 200 euro. Dan zou ik het wel weten. Zelf ga ik iig naar de 700 kijken :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Microkid schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 11:19:
Waar ik mij over verbaas is dat zoveel van jullie de 42PV70 kiezen en niet de 42PV700.
... Het "matte" scherm van de PV700 (wat een pluspunt zo moeten zijn) wordt niet door iedereen gewaardeerd als ik het goed begrijp. Zou misschien een reden kunnen zijn dat men toch dan liever voor de PV70 gaat.
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.