Panasonic 42PV70 klik geluidjes

Pagina: 1
Acties:
  • 3.108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-06 10:04
Ik heb deze plasma ook aangeschaft nadat ik er zoveel goede dingen had over gelezen in diverse topics. Met het beeld van de tv is op zich niets mis, maar waar ik mij steeds meer en meer begin aan te ergeren zijn de sporadische klik geluidjes die uit het toestel komen. Ik heb de tv nu zo'n 2 weken en na enkele dagen begonnen deze klik's mij op te vallen.
De klik klinkt als één van de klikjes die de tv maakt bij het aanzetten.

Ik dacht in eerstse instantie dat het misschien een ander toestel of houten meubel in de woonkamer was die de geluidjes produceert maar na wat aandachtiger geluisterd te hebben ben ik nu wel zeker van dat het de panasonic plasma is. De klik's komen vooral voor binnen het eerste uur dat tv aanstaat, zeg maar om de 10minuten. Het is totaal willekeurig en kan soms ook gewoon om 5min zijn.
Tot mijn grote verbazing heb ik ondertussen ook gemerkt dat de tv soms verder klikt in de eerste 10min nadat die in standby modus gezet is geweest :(

Ik vind het eigenaardig dat ik er op dit forum nog niets over gelezen heb, terwijl er op AVforums wel een draadje loopt over dit probleem. Hier wordt aangetoond dat de 37inch versie hier ook last van heeft.

Zijn er nog eigenaar van deze plasma die dit probleem hebben opgemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

jos707 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 16:22:
Zijn er nog eigenaar van deze plasma die dit probleem hebben opgemerkt?
Een 'probleem' heb ik niet opgemerkt :)

Ik merk wel twee of drie klikjes bij het aanzetten. dat hoort volgens mij.

Verder zet ik hem niet in standbye, maar haal de stroom eraf.

PS. volgens mij is er al wel het een en andere geschreven. Ofwel hier ofwel op htforums.nl

[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 04-08-2007 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Hier zelf nog nooit opgelet eigenlijk. maar denk dat het wel zou opvallen?
Staat toch redelijk vaak op standby, en dan ook voor langere tijd. Ik ken k enkel de gewone klikjes met inschakelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Laatst online: 11-06 10:04
Ja die klikjes bij het aanzetten heb ik ook en zijn normaal maar de klikjes tijdens het tv-kijken vindt ik toch minder normaal. Ik denk als je het volume op 30% zet en er 3meter vanaf zit dat de geluidjes minder zullen opvallen. In mijn geval vallen ze zeker op en aangezien er hier niemand last van heeft begin ik meer en meer te denken dat ik geen Nederlands model heb. Ik vond het om te beginnen vreemd dat ik die stikkertjes rechtsboven niet op mijn tv had bij het uitpakken.
Weet iemand hoe ik kan controleren of ik wel een nederlands model heb aangeschaft ? Kan dit door middel van de firmware die je kan oproepen in het menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 12:26

Ross

Live Life

Ga gewoon terug naar de winkel of bel panasonic, want het hoort niet. Ik heb er 2 en hoor niks.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:21
Klikjes tijdens het kijken heb ik nog nooit gehoord (37PV70). Ik zou er mee terug gaan als het je irriteert (en blijkbaar doet het dat anders had je geen nieuw topic hierover geopend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:56
Ik hoor deze geluidjes ook uit mijn 37PV7 komen.
Het komt dus vaker voor. Ik stoor mij er niet zo aan, ik heb 2 jaar garantie, en als ie stuk gaat wil ik een nieuwe :)

Cornelis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ah jij hebt een 37PV7. In de andere thread werd wat gespeculeerd of die nou mindere beeldkwaliteit heeft dan de 37PV70. Zo zei er iemand dat vooral voetbal hem tegen viel. (maar kon ook aan de kwaliteit van uitzending liggen)

Kun jij er wat over zeggen?

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 08-08-2007 19:39 ]

• smokeandnoise
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-04-2024
Ik heb sinds eergisteren ook de 42PV70 en hoor ook klikgeluidjes af en toe, wel heb ik de 'energie besparende functie' aangezet, en sindsdien hoor ik dat geklik ook, zou dit het kunnen zijn of moet ik het scherm gewoon omruilen nu het nog kan?

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:16
Ik heb het zelfde, maar dan met mijn Samsung plasma (PS42Q91). Het is mij ook pas opgevallen na een maand, kan me ook niet voorstellen dat het voor die tijd aanwezig was (had me al lang op moeten vallen). Benieuwd wat het is, misschien toch maar eens contact opnemen met Samsung.

Flickr | Lego collectie

Anoniem: 146077

Heb ook een goeie week de 42PV70. Het klikken heb ik nog geen enkele keer gehoord!
ps: stand-by zetten is niet voldoende neem ik aan? Ik druk telkens op de aan/uit schakelaar om de tv uit te schakelen.. Of is het beter om ook nog eens de stekker uit te trekken 8)7

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:54
Hier ook al 2 weken een 42PV70. Buiten de 3 klikjes bij het aanzetten heb ik ook helemaal geen klikjes tijdens het spelen. Of het zou moeten zijn dat het telkens toevallig was als het geluid effen wat harder ging...

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-03 18:42

ksi

Volgens mij staat dit in de handleiding (tenminste bij de samsung), als ik goed gelezen heb.

Wellicht bedoel je andere klikjes maar de klikjes die omschreven staan in de handleiding komen door het uitzetten of krimpen van componenten in het toestel. Vandaar ook alleen in het eerste uur misschien?

• Twixie
Ik zou denken/hopen dat iedereen wel het onderscheid kan maken tussen de klikjes die je ook hoort bij het aan zetten van het toestel, en de typische kleine klikjes/kraakjes door uitzetting van het materiaal... Ik denk dus wel degelijk dat sommigen daadwerkelijk de klikjes horen die idem zijn als bij het aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145919

Ik heb sinds 2 weken ook de Panasonic TH-37PV70. Nu heb ik ook irritante klikjes en dit zijn niet de drie klikjes bij het aanzetten van je tv. ook wanneer de tv uit staat blijft het nog even tikken..vreemd. Ik hoop dat het niet erger wordt. Panasonic maar even bellen denkk.

Weet iemand al wat dit is?

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-06 15:26
Philflow schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 19:35:
[...]

Ah jij hebt een 37PV7. In de andere thread werd wat gespeculeerd of die nou mindere beeldkwaliteit heeft dan de 37PV70. Zo zei er iemand dat vooral voetbal hem tegen viel. (maar kon ook aan de kwaliteit van uitzending liggen)

Kun jij er wat over zeggen?
Als ik zo vrij mag zijn:
Ik heb ze naast elkaar gezien. WIlde eerst de 7 kopen, is de 70 geworden.
Wat me vooral opviel was dat een effen gekleurd vlak op de 70 effen is en op de 7 korrelig. Ik vermoed dat dit te maken heeft met het feit dat de 70 50% meer kleurgradaties kan weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokeandnoise
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-04-2024
Twixie schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:30:
Ik zou denken/hopen dat iedereen wel het onderscheid kan maken tussen de klikjes die je ook hoort bij het aan zetten van het toestel, en de typische kleine klikjes/kraakjes door uitzetting van het materiaal... Ik denk dus wel degelijk dat sommigen daadwerkelijk de klikjes horen die idem zijn als bij het aanzetten.
het zijn zeker niet de klikjes wegens het krimpen en uitzetten, het zijn precies de zelfde klikjes als die je hoort bij het aanzetten van het toestel, ik ga mijn panasonic denk ik omruilen nu het nog kan in ieder geval, de klikjes zijn op zich niet zo heel erg, maar als het betekent dat de plasma ook eerder kapot gaat daardoor .. helaas kan niemand met zekerheid zeggen wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Titusvh schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 04:39:
[...]
Wat me vooral opviel was dat een effen gekleurd vlak op de 70 effen is en op de 7 korrelig. Ik vermoed dat dit te maken heeft met het feit dat de 70 50% meer kleurgradaties kan weergeven.
Erm, juist integendeel. Als je mooi 1 egaal vlak ziet, dan heb je in theorie zelfs genoeg met 1 kleur ;). Het feit dat je korrel ziet wijst op zijn minst op verschillende kleurgradaties. Maar daar heeft het dus m.i. geenszins mee te maken. Volgens mij is het gewoon een verschil in weergave/gevoeligheid aan ruis. Zelf heb ik ook de indruk dat de 70 heel weinig last heeft van ruis. Van de 7 weet ik het niet, misschien was hij gewoon met een slechtere kabel aangesloten.
Die kleurgradaties zijn vooral belangrijk in gradienten (dus zachte overgang van een kleur naar een zeer dichtbij gelegen schakering). Bij te weinig kleuren ga je 'banding' zien, maw je ziet de overgang van elke tussenliggende kleur. Met voldoende kleuren is het gewoon een vloeiende overgang. Met de PV70 heb ik ook wel al af een toe een heel klein beetje banding gezien trouwens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Twixie schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 12:52:
Bij te weinig kleuren ga je 'banding' zien, maw je ziet de overgang van elke tussenliggende kleur. Met voldoende kleuren is het gewoon een vloeiende overgang. Met de PV70 heb ik ook wel al af een toe een heel klein beetje banding gezien trouwens..
Dat "banding effect" wordt bij digitale TV (Schotel , digitale kabel en soms zelf DVD) vaak veroorzaakt door een (te) hoge mpeg compressie. Dus vaak zit dat effect al in de bron en kan jouw TV daar niks beters van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125132

Ik heb de 37PV70 nu 3 dagen, en die klikjes hoor ik ook vaak. Het lijkt erop dat ze heel willekeurig komen, zelfs in de standby stand. Weet iemand al wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227957

Ik heb nu ook sinds een weekje een th37pv70 en ik hoor de klikjes ook zo nu en dan tijdens tv kijken e.d. Maar wat het nu is, ik heb er al met me hoofd boven gehangen ik zit zelf te denken tussen de voeding of het uitzetten van de behuizing door warmte. Want heb ik gister even boven gehangen en toen drukte ik beetje op behuizing en hoorde je ook klikje/kraakje uit de behuizing komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:18

eisbaer

Zie signature

smokeandnoise schreef op donderdag 27 september 2007 @ 09:17:
Ik heb sinds eergisteren ook de 42PV70 en hoor ook klikgeluidjes af en toe, wel heb ik de 'energie besparende functie' aangezet, en sindsdien hoor ik dat geklik ook, zou dit het kunnen zijn of moet ik het scherm gewoon omruilen nu het nog kan?
Ik zou zeggen, zet de energiebesparende functie uit en luister of je de klikjes verdwenen zijn.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warezboy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-06 23:15
Hier krijg ik ook de klikgeluidjes op m'n 37pv70. Dit is te merken wanneer het geluid v/d tv een beetje zacht staat. Het is voornamelijk 2 klikjes wat te horen is. Zoiets als: tuk-tik.
De klikjes die bij het opstarten v/d tv te horen zijn, lijken er veel op, maar dan horen we 3 klikjes. Dat is normaal
Vraag: Wie is er door deze klikgeluidjes terug naar de winkel geweest of heeft een servicemonteur erbij laten roepen? Ik ben benieuwd wat voor antwoord ze gekregen hebben.

huh? wie? ikke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37384

Ik heb de 42pv70 en hoor alleen klikjes bij het aanzetten. Zoals de mensen het hier beschrijven lijkt het me een fout in het apparaat en lijkt het me zeker niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
Beetje offtopic, ik weet het, maar wat doet die energiesparende functie eigenlijk precies? De handleiding is niet duidelijk wat dat betreft.

Edit: Ik heb die tikken ook af en toe. Het zijn hetzelfde soort tikken die je hoort als je het toestel inschakelt. Ik ga ervan uit dat dit komt door warmteverschillen, zoals in de handleiding beschreven staat. Als dat niet zo is zal m'n toestel het binnen twee jaar wel begeven en mag de monteur langskomen.

[ Voor 52% gewijzigd door EdGnoj op 25-02-2008 13:04 ]

Pagina: 1